• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-06 16:01

4POX

Everybody is wired

ZpAz schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:43:
Als je iCloud drive aanzet krijg je dan een extra app op de iPhone? Heb het wel aan staan maar zie niets anders.
Ik heb geen extra app gekregen.

AKA Rinkel weblog

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:08
Waar zie je dan bijvoorbeeld de "delete map". Om eerlijk te zijn met iCloud drive aan of uit. Ik zie nergens een verschil.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:49
Wat is de functie van iCloud Drive bijv icm Whatsapp.
Als ik het vinkje van Whatsapp aan heb kopieert ie dan 1x/2x/3x mijn gespreksdatabase naar iCloud (1x in de backup, 1x via iCloud Drive, 1x via Whatsapp zelf)

Delete zit in de foto's app als je een foto hebt gedeletet.

[ Voor 12% gewijzigd door SidewalkSuper op 11-09-2014 14:47 ]

• 4POX

4POX

Everybody is wired

SidewalkSuper schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:47:
Wat is de functie van iCloud Drive bijv icm Whatsapp.
Als ik het vinkje van Whatsapp aan heb kopieert ie dan 1x/2x/3x mijn gespreksdatabase naar iCloud (1x in de backup, 1x via iCloud Drive, 1x via Whatsapp zelf)

Delete zit in de foto's app als je een foto hebt gedeletet.
Ik denk een makkelijk manier om jouw whatsapp bij een nieuwe installatie van een iphone te renoveren.

Want de iPhone back-up moet je in 1 keer terugzetten. En ik geloof dat je bij whatssapp geen back-up hebt. Als ik whatsapp namelijk opnieuw installeer heb ik niet al mijn gesprekken en foto's automatisch terug.

AKA Rinkel weblog

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:21
heb net de update naar IOS8 gedaan maar ik ben nu mijn foto album kwijt, , zie de foto's wel bij foto's staan maar whatsapp en telegram kunnen niet bij deze foto's ?
Iemand ook dit probleem en een oplossing hiervoor.
I-Cloud drive staat uit

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
Ga eens naar Instellingen > Privacy > Foto's.
Staan Whatsapp en Telegram daar mogelijk uit? Dan moet je ze daar even aanzetten, dan hebben ze namelijk weer toegang tot je foto's.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• edebee
Rivanov schreef op donderdag 11 september 2014 @ 15:57:
Ga eens naar Instellingen > Privacy > Foto's.
Staan Whatsapp en Telegram daar mogelijk uit? Dan moet je ze daar even aanzetten, dan hebben ze namelijk weer toegang tot je foto's.
deze setting staan goed , vreemde is dat ik de foto's ook niet onder albums zie.
Hier staan alleen
onlangs toegevoegd
video's
onlangs verwijderd

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:39
LOL. Ik zie nu inderdaad ook dat m'n Camera Roll verdwenen is. Staan alleen maar 115 foto's onder Recently Added. 8)7

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• edebee
nou niet echt lol . :( :P
Als ik de telf aan i-tunes hangt zegt ie dat ik 1667 foto's heb en in onlangs toegevoegd staan er maar 5 ???

• overtones
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20-06 15:43
Hoi Allemaal,

In Nederland krijgen we geen predictive input met het QuickType keyboard.
Maar we staan wel in het lijstje met QuickType keyboard support, enig idee wat daar het voordeel van is ten opzichte van het oude keyboard?

http://www.apple.com/iphone-6/specs/

|| iPad Pro 12.9 2020 128GB Wifi | Magic Keyboard || iPhone 14 Pro Max 256GB SB || Apple Watch Ultra || AirPods Pro 2022 || Apple TV 4K || Apple TV 3 ||

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:02:
LOL. Ik zie nu inderdaad ook dat m'n Camera Roll verdwenen is. Staan alleen maar 115 foto's onder Recently Added. 8)7
Vreselijk irritant als je het mij vraagt, ben wel vaker ook gewoon ineens foto's kwijt.
Staan dan niet onder "recently added" maar wel in "foto's"

Ook kan ik niet zo goed leven met de sortering op locatie, hij werkt dit niet goed bij.
De helft is wel op de juiste plek volgens de notering maar zeker de helft klopt geen moer van.

Dingen waar Rotterdam bij staat terwijl ze in Den-Haag genomen zijn. Enz.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• 4POX

4POX

Everybody is wired

overtones schreef op donderdag 11 september 2014 @ 16:55:
Hoi Allemaal,

In Nederland krijgen we geen predictive input met het QuickType keyboard.
Maar we staan wel in het lijstje met QuickType keyboard support, enig idee wat daar het voordeel van is ten opzichte van het oude keyboard?

http://www.apple.com/iphone-6/specs/
Ik heb een tijdje android gebruikt. Het is erg handig om snel te typen. Het apparaat raadt wat je wilt typen. Maar je bent gelukkig niet mer afhankelijk van Apple. Je kunt zometeen ook een third-pary installeren. Swiftkey vond ik erg fijn werken. Die analyseert jouw Facebook en Twitter berichten en kan daardoor jouw manier van typen voorspellen. En je kunt dan hun woordenboeken gebruiken.

AKA Rinkel weblog

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-06 19:47
swoutr schreef op donderdag 11 september 2014 @ 14:10:
[...]

Heb je een macbook na 2012? Want het ligt waarschijnlijk aan het bluetooth type, apple zou er nog aan werken. Maar ik heb continuity nog niet aan de praat gekregen. Macbook pro early 2011.
Klopt inderdaad. Betreft een late 2013 model.

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-06 10:04
@4POX
Kan je volgende week pas een third party keyboard installeren? Kan het nu nog nergens vinden..

• ZpAz
Thomas18GT schreef op donderdag 11 september 2014 @ 19:36:
@4POX
Kan je volgende week pas een third party keyboard installeren? Kan het nu nog nergens vinden..
Deze producten zullen nu nog niet zichtbaar zijn in de app store, pas als iOS 8 daadwerkelijk voor iedereen uit is.

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-06 21:33
Weet toevallig iemand of je de golden master ook veilig kut installeren op een non development toestel?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Magicw00b schreef op donderdag 11 september 2014 @ 21:34:
Weet toevallig iemand of je de golden master ook veilig kut installeren op een non development toestel?
Doe ik elk jaar. Sinds 2008 gaat het goed.

AKA Rinkel weblog

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
BillSpaarbank schreef op donderdag 11 september 2014 @ 10:41:
Ik draai ook de GM sinds gisterochtend op mijn 4S. Ik ben er ook nog niet echt tevreden over.

Qua performence merk ik wel duidelijk een achteruitgang. Soms staat het scherm even compleet stil. Voornamelijk in het instellingen menu.

Als ik gebeld wordt terwijl de telefoon gelocked is, kan ik in het gesprek het volume niet aanpassen. Als ik zelf een gesprek start, kan het wel.

Ik heb nog geen spontane reboots gehad, wel crashes van het instellingen menu en de nieuwe tips applicatie.
Dat klinkt allemaal niet echt best. Ik zat net ook even twee video reviews te kijken met iOS8 GM op iPhone 4S en dat zag er ook qua muziek app - scrollen door album covers, toetsenbord response in bijv. Safari, notification center snelheid en instellingen app niet vlot uit. Ik hoop dat dit in een volgende versie van iOS8 nog verbeterd. Ik blijf lekker nog even op iOS7.1.2 die draait nog super vlot! Ik mis dan wel de fraaie features van iOS8 (Swype toetsenborden, vanuit Foto app direct delen naar bijv. WhatsApp).

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_NsNUfBYOQ0]

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 11-09-2014 22:02 ]

• swoutr
  • Laatst online: 16-06 10:05
Volgens mij kan ik continuity wel aan het werk krijgen op mijn macbook pro early 2011, ik wil mijn iphone nu koppelen via de bluetooth settings op mijn mac. Hij connect heel even maar zegt daarna direct het volgende.

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/246oqk4.png

Iemand die weet hoe ik het aan de praat kan krijgen?

[ Voor 9% gewijzigd door swoutr op 11-09-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Werkt "Shazam" in Siri hier wel bij mensen? Als ik online kijk hoef je enkel Siri aan te zetten en als er muziek speelt pakt ie dat op. Je ziet dat hij muziek hoort door een iTunes icoontje te tonen. Maar die komt er bij mij niet voor. Ook komt er dus niet het nummer wat speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Laatst online: 11-10-2023
Ik heb eergisteren mijn iPhone 5 geüpdatet van iOS8 beta 5 naar de GM seed. Sindsdien werkt Continuity niet meer. Maar sinds de GM werkt Handoff wel.

Iemand een idee of je ergens dat op een of andere manier kan resetten? Heb al eens uitgelogd uit iCloud en opnieuw ingelogd maar zonder succes.

iPhone 5 iOS 8 GM + Macbook Pro Retina Late-2013 OS X 10.10 DP7

Edit: blijkbaar heeft Apple de functie uitgeschakeld op hun servers waardoor het niet meer werkt. linkje

[ Voor 20% gewijzigd door Bartjuuhn op 12-09-2014 18:56 ]

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
ZpAz schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:22:
Werkt "Shazam" in Siri hier wel bij mensen? Als ik online kijk hoef je enkel Siri aan te zetten en als er muziek speelt pakt ie dat op. Je ziet dat hij muziek hoort door een iTunes icoontje te tonen. Maar die komt er bij mij niet voor. Ook komt er dus niet het nummer wat speelt.
Ik heb ergens gelezen dat Shazam tijdelijk verwijderd is uit Siri. Ik heb het artikel verder niet gelezen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
funrider schreef op donderdag 11 september 2014 @ 22:00:
[...]

Dat klinkt allemaal niet echt best. Ik zat net ook even twee video reviews te kijken met iOS8 GM op iPhone 4S en dat zag er ook qua muziek app - scrollen door album covers, toetsenbord response in bijv. Safari, notification center snelheid en instellingen app niet vlot uit. Ik hoop dat dit in een volgende versie van iOS8 nog verbeterd. Ik blijf lekker nog even op iOS7.1.2 die draait nog super vlot! Ik mis dan wel de fraaie features van iOS8 (Swype toetsenborden, vanuit Foto app direct delen naar bijv. WhatsApp).

[video]
[video]
Hoe zijn inmiddels de ervaringen met iOS8 GM op de 4S? Ik lees her en der dat het toestel de eerste 24 uur ofzo wat traag kan zijn door indexing etc. Maar ben benieuwd hoe de performance daarna is. Vergelijkbaar met 7.1.2 of (veel) slechter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

jurk738 schreef op zondag 14 september 2014 @ 08:37:
[...]

Hoe zijn inmiddels de ervaringen met iOS8 GM op de 4S? Ik lees her en der dat het toestel de eerste 24 uur ofzo wat traag kan zijn door indexing etc. Maar ben benieuwd hoe de performance daarna is. Vergelijkbaar met 7.1.2 of (veel) slechter?
Het wisselt. Ene keer is die snel. Andere keer duurt het heel lang voordat een programma reageert. Facebook is altijd 10 seconde bezig om te starten.

De batterijduur. Laat ik zo zeggen. Is die belangrijk? Blijf dan bij 7.1.x

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-06 11:58

TMC

Dat de iPhone 4S, bijna drie jaar oud, niet altijd even soepel draait wil ik Apple nog wel vergeven. Maar kijk eens hoe de iPad Air iOS 8 draait:

YouTube: iOS 8 GM on iPad Air, Poor performance

Dit is dus het vlaggenschip met 'desktop class 64-bit chip'. Ik vind het persoonlijk niet normaal. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 21:38
TMC schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:28:
Dat de iPhone 4S, bijna drie jaar oud, niet altijd even soepel draait wil ik Apple nog wel vergeven. Maar kijk eens hoe de iPad Air iOS 8 draait:

YouTube: iOS 8 GM on iPad Air, Poor performance

Dit is dus het vlaggenschip met 'desktop class 64-bit chip'. Ik vind het persoonlijk niet normaal. :/
Altijd handig om bij zo'n filmpje je geschiedenis en favorieten te verbergen... Zie rond 1 minuut. :+
Maar dit is wel echt slecht zeg. Ben benieuwd of die hem net heeft geïnstalleerd en daarna direct de video heeft gemaakt, of dat de GM er al een paar dagen op staat. Direct nadat ik de GM op een Touch had gezet was die ook erg traag en ging de batterij ontzettend snel leeg. Na een dag en een restart later werkt alles eigenlijk vlekkeloos.

Ben nog wel aan het twijfelen of ik de GM vandaag op mijn iPhone 5 ga zetten..

[ Voor 4% gewijzigd door Erulezz op 14-09-2014 11:35 ]

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:12
Erulezz schreef op zondag 14 september 2014 @ 11:34:
[...]

Altijd handig om bij zo'n filmpje je geschiedenis en favorieten te verbergen... Zie rond 1 minuut. :+
Maar dit is wel echt slecht zeg. Ben benieuwd of die hem net heeft geïnstalleerd en daarna direct de video heeft gemaakt, of dat de GM er al een paar dagen op staat. Direct nadat ik de GM op een Touch had gezet was die ook erg traag en ging de batterij ontzettend snel leeg. Na een dag en een restart later werkt alles eigenlijk vlekkeloos.

Ben nog wel aan het twijfelen of ik de GM vandaag op mijn iPhone 5 ga zetten..
hahahha, scherp :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannyvdb1997
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:55
Gisteravond de Golden Master op mijn iPad air gezet en aan safari erger ik me echt dood. Zoeken in de balk bovenin gaat echt super traag en met heel veel lag. Clean install gedaan gister. Hoop dat dat de komende dagen beter gaat lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Meestal zijn lag problemen pas opgelost met de x.1 release. Ik heb het zelf nog niet gemerkt op mijn iPhone 5, maar hou het wel in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-06 10:22
Ik heb mijn iPad Air geupdate van 7.1.2 naar 8GM, maar ik merk qua snelheid niks bijzonders?
Ik heb zeker niet het idee dat het nu trager is.
Mijn iPhone 5 inmiddels ook geupdate, hoewel hier sommige apps nog wel crashen gaat het verder allemaal goed.
Op mijn iPad werkt handoff wel ok, alleen op mijn iPhone krijg ik het niet werkend 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 10:52
Werkt die reachability functie trouwens ook op de 5S?
Ik stap dan wel over naar de 6, maar gewoon nieuwsgierig.
Had soms nog wel dat ik op de fiets zat en aan het klungelen was met een 'vorige'knop ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 22:20
marijn65 schreef op zondag 14 september 2014 @ 14:32:
Werkt die reachability functie trouwens ook op de 5S?
Ik stap dan wel over naar de 6, maar gewoon nieuwsgierig.
Had soms nog wel dat ik op de fiets zat en aan het klungelen was met een 'vorige'knop ofzo.
Nee http://www.apple.com/nl/iphone/compare/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marijn65
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-06 10:52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
4POX schreef op zondag 14 september 2014 @ 10:32:
[...]

Het wisselt. Ene keer is die snel. Andere keer duurt het heel lang voordat een programma reageert. Facebook is altijd 10 seconde bezig om te starten.

De batterijduur. Laat ik zo zeggen. Is die belangrijk? Blijf dan bij 7.1.x
Hmm dat klinkt zeker niet goed. Ik blijf voorlopig nog lekker bij iOS7.1.2 die heerlijk draait. Qua Facebook app is overigens ook bij iOS7.1.2 (en vorige versies) altijd een belabberde langzame app geweest.
Het is te hopen dat iOS8.1 t.z.t. verbetering gaat brengen zoals dit bij iOS7 ook was.
Heb je ook al een Swype/Swiftkey/Touchpal/ Path Input keyboard in de App store gevonden en gebruikt om voortaan te swipen i.p.v. het 'gewone' Apple toetsenbord te gebruiken. Ook al één gevonden met direct NL taal ondersteuning? Als ik de sociale media van de bedrijven mag geloven zijn ze geen van allen nog beschikbaar en komen ze deze week uit (afgezien van Beta tests). Ik ben ook benieuwd wat dit qua accuduur gaat doen.

Qua batterijduur in uren heb je een indicatie qua verschil 7.1.x en iOS8 en kun je je manier van gebruik aangeven zoals ik hieronder doe.

Ik haal nu vaak makkelijk nog 40-70% accu over in de avond (22.00/23.00 uur aan lader) als ik m s' morgens rond 07.00 uur van de lader (100%) heb gehaald. Ik heb 95% van de dag WIFI en uiteraard telefoon netwerk aan, geen 3G en Bluetooth, wel Siri en Zoeken met Spotlight aan, ververs apps op achtergrond volledig uit. Ik doe vooral nieuws apps kijken, browsen en e-mailen en sporadisch gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

funrider schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:02:
[...]
Heb je ook al een Swype/Swiftkey/Touchpal keyboard in de App store gevonden en gebruikt om voortaan te swipen i.p.v. het 'gewone' Apple toetsenbord te gebruiken.
Deze IOS8 apps komen pas woensdag in de store. Swiftkey / Fleksy zijn de eerste apps die ik woensdag installeer. Ik ga ervan uit dat beide apps de Nederlandse taal ondersteunen aangezien ze dit op Android al jaren doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Jay-v schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:28:
[...]

Deze IOS8 apps komen pas woensdag in de store. Swiftkey / Fleksy zijn de eerste apps die ik woensdag installeer. Ik ga ervan uit dat beide apps de Nederlandse taal ondersteunen aangezien ze dit op Android al jaren doen.
I know, ik had het wat beter kunnen formuleren:
funrider schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:02:
[...]

Als ik de sociale media van de bedrijven mag geloven zijn ze geen van allen nog beschikbaar en komen ze deze week uit (afgezien van Beta tests). Ik ben ook benieuwd wat dit qua accuduur gaat doen.
Ik vroeg me alleen af of hij mogelijk aan een Beta deel nam op zijn iPhone 4S. Overigens qua Nederlandse taal ontbreekt dit sowieso woensdag in Swiftkey volgens hun blog ondanks dat ze dit wel in de Android versie ondersteunen (vreemd?).
Zolang er geen Nederlandse taal ondersteund wordt wacht ik sowieso om naar iOS8 te gaan nog afgezien van stabiliteit/snelheid ervan op het oude beestje (4S). Ik ben benieuwd of Swype,Touchpal en Path Input wel direct met NL taal ondersteuning komen voor iOS8 woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik ben weer even terug naar iOS 7.1.2 op mijn 4S. Ik bleef iedere keer de melding ontvangen "Onderdeel kan niet worden gedownload" met de opties "opnieuw en gereed". Ik wacht voorlopig nog even.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheThomas
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Heb sinds gisteravond iOS 8 GM op mn bijna 3 jaar oude 4s geknalt, moet zeggen dat t beter werkt dan verwacht, alle lags enzo vallen wel mee en de batterij is tot nu toe niet slechter (misschien zelfs wel beter) dan die van de ios 7.1 die er eerst op stond. Zodadelijk ook ff op mn ipad mini zettten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-06 13:09
Ik werk nu 5 dagen met de GM op een iPhone 4s. Eerste paar uur waren drama. Erg traag en batterij ging als een malle. Na een dag leek dat voorbij en nu ben ik er best content mee. Ik zit in de periode tot de levering van de 6. Vooral de nieuwe tweaks in de mail app vind ik erg fijn.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hoop dat iOS 8 niet een Flip Flop zoals met IOS 7 wordt.

iOS 7.0 was een drama tot iOS 7.1 uitkwam. Het was traag en laggy. De batterij vloog leeg. Misschien is het een onderdeel op de roadmap van Apple. Even een paar maanden wachten en dan voor de echte volharders kwam de oplossing.

Als iOS 8.1 deze roadmap volgt als bij IOS 7.0. Dan komt er pas voor veel problemen in 2015 de oplossing.

Ik heb ook regelmatig dat de Spotlight niet werkt. Die vind dat niets. Even sluiten en openen en daarna doet die het weer. Ik gebruik Spotlight gigantisch vaak.

[edit]

Ah. Weer een nieuwe bug. Mijn toegangscode werkt opeens niet meer. Na drie keer de melding krijgen dat het fout is kwam ik alsnog in het startscherm.

[ Voor 12% gewijzigd door 4POX op 15-09-2014 14:30 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:45
Ik draai nu sinds woensdag iOS8 GM op mijn iPhone 5. Ik vind het vooralsnog een drama. Alles is traag en buggy. Batterijduur is naar mijn idee niet minder maar ook niet beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Facebook app verwijderd. Het lijkt allemaal nu een stuk beter te lopen. Waarom de Facebook app eraf?

Bij settings -> general -> usage -> battery stond die app bovenaan met 44 % verbruik.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wie heeft hier een oplossing voor, het betreft de muziek app in iOS 7 en iOS 8.

Ik heb muziek netjes geordend in iTunes en dit wordt goed overgenomen door iOS. Wanneer ik klik op een artiest welke is aangevinkt als verzamelijk, blijft hij hangen.

Ik noem: Avicii heeft een aantal nummers welke ik heb onder gebracht in een verzameling. Als ik dan het nummer aan klik en ik ga terug en naar een artiest als Anouk welke ook nummers heeft als verzameling dan zie ik weer dat nummer van Avicii. Hij blijft dus bij dat eerste nummer hangen. Tot ik de app afsluit en opnieuw opstart.

Heb gezocht op Google, er zijn veel klachten op de 'nieuwe' muziek-app, maar ik zou dit graag opgelost zien. Muziek luisteren doe ik nu via de app Smart Player, maar zou liever de eigen app gebruiken.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoTyce
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

GoTyce

B S U R

4POX schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:37:
Facebook app verwijderd. Het lijkt allemaal nu een stuk beter te lopen. Waarom de Facebook app eraf?

Bij settings -> general -> usage -> battery stond die app bovenaan met 44 % verbruik.
Bij mij verbruikt Facebook ook het nodige bij GM, maar ik heb het enigszins weten te beteugelen. Ik heb bij Locatievoorzieningen ingesteld dat Facebook alleen Bij gebruik mijn locatie mag opvragen en Ververs in de achtergrond heb ik voor de Facebook uitgezet.

Als je de app toch te erg mist, zou je dat nog eventueel kunnen proberen. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01:34
Hoe werken de populaire apps ondertussen op iOS8 beta? Is Whatsapp al gefixed met de laatste update daarvan (kreeg er net 1 binnen) en kun je ook al updaten via Yosemite of werkt dat nog steeds niet?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:31

RnB

Je kan ervan uitgaan dat de meeste applicaties wel uitstekend werken. Facebook, Twitter (en 3rd party), Instagram, ABN AMRO, 9292, etc.
De enige apps die bij mij crashen zijn 22tracks en VSCOcam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
Ik heb de laatste paar dagen toch wel aan aantal problemen met IOS8 GM. Zowel op de iPad (Air) als iPhone (5S).

- Heb regelmatig dat ik een slechte internetverbinding heb / geen pagina's kan laden. Wifi uit/inschakelen is dan de oplossing.
- Safari loopt vast en het toestel reageert niet meer. Totdat Safari herstart wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ben ik de enige die de GM helemaal niet zo lekker vind draaien?
Vooral Safari crashed hier nog regelmatig of hangt spontaan.

Dit op zowel een 5s als een iPad Mini Retina. De 5s heb ik al gerestored (ipv geupdate vanaf beta 5) maar dit heeft niet geholpen.

Edit: Oke hier direct boven dus ook 8)7 Toen ik begon met typen stond dit bericht er nog niet.

Het wifi probleem heb ik dus ook.
RnB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:30:
Je kan ervan uitgaan dat de meeste applicaties wel uitstekend werken. Facebook, Twitter (en 3rd party), Instagram, ABN AMRO, 9292, etc.
VSCO niet? Behalve dat de store soms vast loopt (ik heb elke preset gekocht, die wil ik graag opnieuw downloaden)
Martinspire schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:16:
Hoe werken de populaire apps ondertussen op iOS8 beta? Is Whatsapp al gefixed met de laatste update daarvan (kreeg er net 1 binnen) en kun je ook al updaten via Yosemite of werkt dat nog steeds niet?
Jep die werkt nu onder iOS 8.0

[ Voor 69% gewijzigd door Donstil op 16-09-2014 09:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
Moet zeggen dat IOS 8 GM soepel loopt op mijn iphone 5. Het enige probleempje dat ik heb dat Whatapp en Telegram alleen bij de foto map: onlangs toegevoegd kunnen en niet bij de momenten ?
Neem aan dat dat nog wel gefixed wordt want sinds IOS 8 is de Filmrol map verdwenen waar deze apps vroeger hun foto's konden benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

RnB schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:30:
Bij mij (iPhone 4S, iOS 8 12A365 GM) is Facebook de enige app die nog heel matig werkt. Na het starten duurt het zo'n 20-30 seconden voordat de content zichtbaar wordt. En bij scrollen blijft hij regelmatig hangen voor ongeveer 5 seconden. Verder werkt iOS 8 behoorlijk goed, maar wel iets minder snappy dan 7.1.2.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 18:50
Mrk87 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:40:
- Heb regelmatig dat ik een slechte internetverbinding heb / geen pagina's kan laden. Wifi uit/inschakelen is dan de oplossing.
Dit gedrag zie ik ook op mijn 5S en op de iPad Air van mijn vrouw, beide met iOS8 GM. Dacht al dat ik mijn DNS server somehow stuk had gemaakt. Wel irritant dat je niet gemakkelijk kunt zien/debuggen waar op de lijn de vertraging precies wordt veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-v
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Jay-v

Uhhhh......

funrider schreef op maandag 15 september 2014 @ 13:40:
Overigens qua Nederlandse taal ontbreekt dit sowieso woensdag in Swiftkey volgens hun blog ondanks dat ze dit wel in de Android versie ondersteunen (vreemd?).
Oke, daar heb ik dus niks aan voorlopig..... Wat zonde, dan maar hopen dat Fleksy wel Nederlands ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Ga hem vanavond ook maar eens downloaden, beter dan morgen avond tijdens de drukte.
Iemand ervaring met accuduur onder IOS 8 GM, is deze beter of slechter?

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
Juggels schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:24:
[...]

Dit gedrag zie ik ook op mijn 5S en op de iPad Air van mijn vrouw, beide met iOS8 GM. Dacht al dat ik mijn DNS server somehow stuk had gemaakt. Wel irritant dat je niet gemakkelijk kunt zien/debuggen waar op de lijn de vertraging precies wordt veroorzaakt.
Ik heb het zowel op mijn prive netwerk als op het bedrijfsnetwerk. 4G nog geen problemen mee gehad dus lijkt echt in de wifi aansturing te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De telegraaf app werkt niet in ios 8 gm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Jay-v schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 10:47:
[...]

Oke, daar heb ik dus niks aan voorlopig..... Wat zonde, dan maar hopen dat Fleksy wel Nederlands ondersteund.
Ik wacht zelf eerder op Touchpal X, Swype en Path Input/Invoer Pro (heeft al een app die geschikt wordt gemaakt voor iOS8) in de hoop dat ook deze in het Nederlands beschikbaar komen direct bij lancering. Ik denk het wel want de huidige app ondersteund ook Nederlands en dit werkt top kan ik uit eigen hand zeggen! De app is tijdelijk tot de 18e met 50% korting (1,79 euro). Ik heb ze allen een e-mail/tweet gestuurd gisteren, maar nog niks vernomen.

Voor zover ik weet heeft Fleksy geen manier om te swypen zoals bovenstaande keyboards wel hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 16-09-2014 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zxr king
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-06 20:28
@Thombias,

De telegraaf app werkt hier goed hoor :) misschien even opnieuw de app installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Hoeveel ruimte moet ik ong. vrij hebben om iOS8 morgen over the air te dowloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 22:31

RnB

Donstil schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:51:
VSCO niet? Behalve dat de store soms vast loopt (ik heb elke preset gekocht, die wil ik graag opnieuw downloaden)
Ja oké, hij knalt er pas uit wanneer ik mijn purchases wil restoren. Dus dat zal inderdaad iets met de store te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risath
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 30-09-2022
Hoelaat Nederlandse tijd word iOS 8 uitgerold?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-06 22:45

Tourniquet

Hiya, fellas!

Risath schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 20:37:
Hoelaat Nederlandse tijd word iOS 8 uitgerold?
Meestal rond 19:00

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ben benieuwd of ze nog iets hebben aangepast t.o.v. de GM, want ik heb de GM al op m'n 5S :) Draait goed iig!

Owner of DBIT Consultancy

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Yupe hier ook de GM op mn iPhone 5 en draait best wel OK eigenlijk...
Merk wel dat apps nog wel geupdate moeten worden, maar dat komt vanzelf wel.

OS zelf draait gewoon goed, STUKKEN beter dan eerdere beta's die ik probeerd had.

• Mrk87
In navolging van deze meldingen:
Mrk87 schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:40:
Ik heb de laatste paar dagen toch wel aan aantal problemen met IOS8 GM. Zowel op de iPad (Air) als iPhone (5S).

- Safari loopt vast en het toestel reageert niet meer. Totdat Safari herstart wordt.
Nog steeds vage meldingen hier. Whatsapp heeft sinds de update van gisteren opeens kuren (geen backup naar icloud meer mogelijk)

Ook kreeg ik een oproep die blijf hangen in mijn openstaande applicaties.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pv5WfVj.png

[ Voor 48% gewijzigd door Mrk87 op 17-09-2014 12:18 ]

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

simple vraag: mijn iphone is nederlands, heeft apple/appstore/icloud account die ook nederlands is, maar ben momenteel niet in nederland. krijg ik de update als het live gaat in NL of in mijn locatie?

War .... War Never Changes!

• Thombias
  • Niet online
Wordt de GM overschreven met de uiteindelijke versie?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Thombias schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:33:
Wordt de GM overschreven met de uiteindelijke versie?
Neen. Je krijgt de melding dat je al de laatste versie hebt.

99,9 procent dat vanavond de update dezelfde buildnummer heeft als de GM.

AKA Rinkel weblog

• Thombias
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 17 september 2014 @ 14:39:
[...]

Neen. Je krijgt de melding dat je al de laatste versie hebt.

99,9 procent dat vanavond de update dezelfde buildnummer heeft als de GM.
Dank. Dan kan ik me daar vanavond op focussen. :)

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Hoelaat begint het updaten?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Als je merkt dat het internet wereldwijd niet vooruit te branden is. Dan is het begonnen.

AKA Rinkel weblog

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:09
4POX schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:27:
[...]

Als je merkt dat het internet wereldwijd niet vooruit te branden is. Dan is het begonnen.
10:00 AM Cupertino tijd, dus als de Apple mensen aan de koffie zitten = 19:00 in NL

Ik bereid me weer voor op haperende downloads, Apple forums vol klagende mensen. Maar goed, je moet toch wat te doen hebben als je 7 uur 's ochtends in de trein naar je werk/school zit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• Meulugar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 02:50

Meulugar

Vanuit het zonnige zuiden![PT]

4POX schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:27:
[...]

Lol,

ik verwacht de update tussen 18:00 en 19:00 het is nu 9 uur vroeger daar in the USA en de werkdag zal daar ook wel rond 8 / 9 uur beginnen toch? dan is het eerst een laatste check. All systems up, juiste release klaar? QoS goed ingesteld en dan knallen maar!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Joh, ik heb het nu al weken draaien, maar zie geen grove veranderingen. Morgen updaten als de servers afgekoeld zijn is voor velen prima.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• acst
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-05 15:26
Meulugar schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:54:
[...]

Lol,

ik verwacht de update tussen 18:00 en 19:00 het is nu 9 uur vroeger daar in the USA en de werkdag zal daar ook wel rond 8 / 9 uur beginnen toch? dan is het eerst een laatste check. All systems up, juiste release klaar? QoS goed ingesteld en dan knallen maar!
Update is altijd om 7 uur onze tijd. Dan heb je wss 10 minuten goede verbinding en daarna kan je beter wachten tot morgen vanwege overbelaste servers.

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20-06 21:38
De eerste app update met widgets voor mij is binnen, namelijk WeatherPro. Ziet er echt goed uit nu in het notificatie centrum!

Ben benieuwd of er nu weer rond 19.00/20.00 een piek in de grafieken van AMS-IX zitten. :P

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-06 20:01
acst schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:27:
[...]

Update is altijd om 7 uur onze tijd. Dan heb je wss 10 minuten goede verbinding en daarna kan je beter wachten tot morgen vanwege overbelaste servers.
dat zal meevallen, Apple heeft ook al o.a de laatste OS/X (enkele gigabytes) wereldwijd goed kunnen distribueren op 'go live moment'.

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 23:07
NielsTn schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:48:
[...]

dat zal meevallen, Apple heeft ook al o.a de laatste OS/X (enkele gigabytes) wereldwijd goed kunnen distribueren op 'go live moment'.
Eens. Maar ik ben toch bang dat er wereldwijd meer mensen zijn met een iPhone/iPad dan met een Mac.
THE_BASE schreef op woensdag 17 september 2014 @ 16:10:
Joh, ik heb het nu al weken draaien, maar zie geen grove veranderingen. Morgen updaten als de servers afgekoeld zijn is voor velen prima.
Jij hebt hem alvast in je onderschrift gezet zie ik :9

[ Voor 30% gewijzigd door TheIbex op 17-09-2014 16:54 ]

Interpolis, glashelder!

• SidewalkSuper
Beste is om de ipsw gelijk manueel te downloaden van de servers ipv door itunes te laten doen. Volle bak rammen!

• DennusB
  • Niet online
Iedereen gewoon nu vast de GM downloaden op www.imzdl.com! Kan op elke iPhone nu al prima geïnstalleerd worden, scheelt gezeik vanavond!

Owner of DBIT Consultancy

• YoghurtO_o
  • Laatst online: 20-07-2024
Ik wacht het nog even af. Als het echt de GM is dan zullen er eerst wat optimalisaties moeten worden doorgevoerd voor het op de 4S komt. Jammer dat je na official release niet meer terug kunt.

• brederodekater
  • Laatst online: 10-06 17:02
Waarom zou je nu een GM release willen installeren? Nog even een uurtje wachten :)

• YoghurtO_o
  • Laatst online: 20-07-2024
Even kijken of het wat is voor ik het er straks op zet en helemaal niet terug kan. Soort van demo. Na de official release kun je niet meer terug naar iOS 7

• Meulugar

Meulugar

hij is beschikbaar! nog 7 minuten te gaan voor de download compleet is.

• edebee
Download loopt op de ipad 4 . Iphone 5 met ios 8 gm geeft aan dat hij de laatste versie heeft dus deze versie is gelijk aan de GM.

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:26
Nu

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Renfie
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Ik kan eerst nog wat Apps gaan verwijderen zie ik. De update heeft 5,7GB (!) nodig.

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-05 12:58
Zóóóó, bij mij heeft iOS 8 4,7 GB nodig om geïnstalleerd te kunnen worden.
Dat wordt rigoureus opruimen.

• firecaps30
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-06 20:16
Is de zojuist uitgekomen build hetzelfde als de GM?

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

ja

39

• Meulugar

Meulugar

ik heb een 4s de update was minder dan 1gb. Ben benieuwd want heb maar 4,8gb vrij. Hij is nu aan het voorbereiden.

[ Voor 16% gewijzigd door Meulugar op 17-09-2014 19:03 ]

• muhda
  • Laatst online: 21-06 16:45

muhda

Time & Space traveler

Mijn iPhone geeft alleen aan: 'Update Requested'. Is er ergens de download percentage te zien?

Anoniem: 390382

Feelbest schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:01:
Zóóóó, bij mij heeft iOS 8 4,7 GB nodig om geïnstalleerd te kunnen worden.
Dat wordt rigoureus opruimen.
Niet als je je IDevice aansluit via een kabeltje aan iTunes.

• Meulugar

Meulugar

muhda schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:05:
Mijn iPhone geeft alleen aan: 'Update Requested'. Is er ergens de download percentage te zien?
die zie je daarna lopen onder Apple Inc. Dan veranderd je status ook naar downloaden ipv update requested.

• se7en
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17-03-2021

se7en

hungry scav

waarom is het bij mij dan alleen 1.1gb nodig? en indd "update requested"

War .... War Never Changes!

• Mr Drizzle
  • Registratie: Januari 2013
  • Niet online
Het enige dat ik te zien krijg is "Update aangevraagd"... Er gebeurd verder helemaal niets :-(

Anoniem: 467839

bij mij zegt ie kan geen verbinding maken met de server.

Anoniem: 467839

mijn 5s geeft OTA aan 5,7 GB nodig te hebben, voor de update van 1,1 GB xD

• gekke-gerrit
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-06 15:46
Anoniem: 467839 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 19:07:
bij mij zegt ie kan geen verbinding maken met de server.
Bij mij hetzelfde. Nog even afwachten denk ik :)

Laden doe je met je zonnepanelen

• muhda
  • Laatst online: 21-06 16:45

muhda

Time & Space traveler

Zo, nog maar 3 uurtjes wachten. Hopelijk is het met OSX Yosemite beter geregeld.

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-06 18:50
Tjah, de update staat net +/- 10 minuten online, dus zo'n beetje heel de iOS-bezittende wereld probeert die update nu te downloaden... Ik wacht wel een paar uurtjes en probeer het dan nog eens :)
Pagina: 1 ... 4 ... 28 Laatste