Werkt dus niet bij mij, beta whatsapp download, installeert en op het laatste moment geeft ie aan dat die niet geinstalleerd kan worden..Jay-v schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 11:45:
Zojuist de Whatsapp beta geinstalleerd. Geen crashes meer
EDIT: Oke misschien toch wel, even verder prutsen.
EDIT2: Toch wel. 2.11.9.* werkt, geen bug meer
EDIT3: Geen crashes meer maar push notifications werken niet.
EDIT4: Notificaties werken wel. Je moet eerst uit de store installeren, configureren en daarna upgraden naar de beta.
Je moet hem zelf resignen.Scrtz schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 23:55:
[...]
Werkt dus niet bij mij, beta whatsapp download, installeert en op het laatste moment geeft ie aan dat die niet geinstalleerd kan worden..
Nieuwe beta! Alleen wordt steeds onmogelijk gemaakt om even snel te updaten. Nu ook weer 3GB vrije ruimte nodig voor een update van maar 305mb. -_-
Erg benieuwd naar alle Swift verbeteringen/veranderingen. Schiet alweer aardig op met de beta's, eens kijken hoe het met de stabiliteit zit van deze versie. Bij Beta 3 duurde het builden van apps telkens erg lang.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
Misschien dat deze beta dat crashen verhelpt, maar app updates (met fixes) voor iOS8 worden pas gereleased als iOS8 ook daadwerkelijk uitgebracht is.Martinspire schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:39:
Is er al een update voor Whatsapp en mogelijk andere apps die eerst crashten? Of moet ik gewoon nog steeds wachten?
Handig he dat tips. Weer een app die er niet af kan

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 21-07-2014 21:17 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Het voelt allemaal wel weer iets beter moet ik zeggen. Op een paar nog niet werkende apps na en een beetje raar ogend control center ben ik heel tevreden. Nu whatsapp nog updaten en dan linkt het er aardig op!
Ik vind het raar. Laat mensen JUIST de app testen op een beta zodat je weet dat het werkt als de final uit komt.Erulezz schreef op maandag 21 juli 2014 @ 19:45:
[...]
Misschien dat deze beta dat crashen verhelpt, maar app updates (met fixes) voor iOS8 worden pas gereleased als iOS8 ook daadwerkelijk uitgebracht is.
Apple laat dat niet toe dacht ik, er zijn wel Apps geweest in het verleden die dan alvast updates plaatste voor de nieuwe versies maar die vermomde dat dan altijd. "An update for you know what" heb ik wel eens gezien.Martinspire schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Ik vind het raar. Laat mensen JUIST de app testen op een beta zodat je weet dat het werkt als de final uit komt.
Dat doen ze toch juist ook door de BETA uit te brengen? Hierdoor kunnen de developers van een app de app testen. Het is simpelweg niet bedoeld voor dagelijkse gebruikers...Martinspire schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Ik vind het raar. Laat mensen JUIST de app testen op een beta zodat je weet dat het werkt als de final uit komt.
Hoezo raar? Een beta hoort niet op een productietoestel en dus maakt het niet uit dat apps crashen want je gebruikt de beta om als developer je eigen apps te testen en klaar te maken voor iOS8Martinspire schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Eventueel kun je developers van feedback voorzien maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten en behandel dan ook geen feedback dat binnenkomt met "het werkt niet onder iOS 8"

[ Voor 17% gewijzigd door lubbertkramer op 22-07-2014 09:58 ]
Maar Whatsapp brengt toch geen nieuwe versie/beta uit? Dat bedoel ik nou juist. Apple brengt een beta uit en breekt daarmee Whatsapp, maar Whatsapp brengt geen nieuwe versie uit om te zorgen dat het nu wel werkt zodat niemand weet of het straks veilig is om over te stappen (want ze houden je ook niet op de hoogte).paul999999 schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 08:20:
[...]
Dat doen ze toch juist ook door de BETA uit te brengen? Hierdoor kunnen de developers van een app de app testen. Het is simpelweg niet bedoeld voor dagelijkse gebruikers...
Verder mag ik toch gewoon vragen of er al een Update voor Whatsapp is geweest die ervoor zorgt dat het werkt?
Heb ik het over productie-toestel? Nee, maar ik mag toch wel een test-toestel updaten en kijken wat daar wel of niet op werkt? Ik snap dat ik geen belangrijke dingen alleen op dat toestel moet kunnen gaan doen, maar mag toch wel verwachten dat er een keer een werkende versie is?lubbertkramer schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 09:54:
[...]
Hoezo raar? Een beta hoort niet op een productietoestel en dus maakt het niet uit dat apps crashen want je gebruikt de beta om als developer je eigen apps te testen en klaar te maken voor iOS8![]()
Eventueel kun je developers van feedback voorzien maar ik zit er persoonlijk niet op te wachten en behandel dan ook geen feedback dat binnenkomt met "het werkt niet onder iOS 8"
Wat overigens niet afdoet aan het feit dat ik het moeilijk Beta's kan noemen als er nog zoveel crashes in zitten. Dat zou nooit het beta-stadium moeten bereiken. Crashes moeten (imo) altijd (bij nieuwe versies) gerepareerd worden voor je kunt spreken van software die af is. Zeker als de kans op crashen vrijwel gegarandeerd is.
Ga er maar vanuit dat de Whatsapp developers echt wel hun eigen app testen op iOS8, en een update uitbrengen voor/tijdens de publieke release van iOS8.Martinspire schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:24:
[...]
Maar Whatsapp brengt toch geen nieuwe versie/beta uit? Dat bedoel ik nou juist. Apple brengt een beta uit en breekt daarmee Whatsapp, maar Whatsapp brengt geen nieuwe versie uit om te zorgen dat het nu wel werkt zodat niemand weet of het straks veilig is om over te stappen (want ze houden je ook niet op de hoogte).
Verder mag ik toch gewoon vragen of er al een Update voor Whatsapp is geweest die ervoor zorgt dat het werkt?
[...]
Heb ik het over productie-toestel? Nee, maar ik mag toch wel een test-toestel updaten en kijken wat daar wel of niet op werkt? Ik snap dat ik geen belangrijke dingen alleen op dat toestel moet kunnen gaan doen, maar mag toch wel verwachten dat er een keer een werkende versie is?
Wat overigens niet afdoet aan het feit dat ik het moeilijk Beta's kan noemen als er nog zoveel crashes in zitten. Dat zou nooit het beta-stadium moeten bereiken. Crashes moeten (imo) altijd (bij nieuwe versies) gerepareerd worden voor je kunt spreken van software die af is. Zeker als de kans op crashen vrijwel gegarandeerd is.
Hoe doe je dat? Heb je hier xcode voor nodig?
Iemand enig idee of de Health-App op de iPad Mini en iOS 8 Beta 4 automatisch beschikbaar moet zijn? Ik zie hem niet op mijn iPad..
Je noemt het anders en ik quote:Martinspire schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 16:24:
[...]
Maar Whatsapp brengt toch geen nieuwe versie/beta uit? Dat bedoel ik nou juist. Apple brengt een beta uit en breekt daarmee Whatsapp, maar Whatsapp brengt geen nieuwe versie uit om te zorgen dat het nu wel werkt zodat niemand weet of het straks veilig is om over te stappen (want ze houden je ook niet op de hoogte).
[...]
Heb ik het over productie-toestel? Nee, maar ik mag toch wel een test-toestel updaten en kijken wat daar wel of niet op werkt? Ik snap dat ik geen belangrijke dingen alleen op dat toestel moet kunnen gaan doen, maar mag toch wel verwachten dat er een keer een werkende versie is?
Het is een beetje mierengeneuk dat je klaagt over software die niet af is of voldoet aan jouw eisen, de vraag is waarom moet het af zijn als het alleen op een toestel staat waarmee je je eigen app kunt testen die je in de app store hebt staan? Je kan je verwachtingen naar nul terugschroeven met betrekking tot werkende apps (wat wel werkt is mooi meegenomenMartinspire schreef op maandag 21 juli 2014 @ 22:28:
[...]
Na de officiele release van iOS 8 is het pas raar als app's niet werken

[ Voor 3% gewijzigd door lubbertkramer op 23-07-2014 08:50 ]
Het kan aan mij liggen, maar crashende apps zijn juist een reden om een nieuwe versie uit te brengen voor een Beta. Als sommige functionaliteit niet werkte of als er belemmeringen waren, dan is dat nog niet zo erg als een app die helemaal niet werkt.
Ik snap dat er geen verplichting is voor een developer, maar vind het heel raar dat veel bedrijven geen iOS8-ready apps uitbrengen. Want d at geeft je alleen maar meer feedback. Jij kunt zelf wel je app hebben werken, maar wie zegt dat dit bij iedereen goed gaat. Dat is juist prima te testen met zo'n developer-preview die overigens het stadium van beta nog echt niet mag hebben.
Ik snap dat er geen verplichting is voor een developer, maar vind het heel raar dat veel bedrijven geen iOS8-ready apps uitbrengen. Want d at geeft je alleen maar meer feedback. Jij kunt zelf wel je app hebben werken, maar wie zegt dat dit bij iedereen goed gaat. Dat is juist prima te testen met zo'n developer-preview die overigens het stadium van beta nog echt niet mag hebben.
Hoe willen ze apps updaten voor ios8 als dit nog een beta is, en de reguliere gebruikers gewoon nog ios7 gebruiken. Een app dan 'alvast' optimizen en pushen door de App store zou alleen maar mogelijke problemen geven voor alle ios7 gebruikers.
Als je dan toch zo kort door de bocht denkt, stop dan gewoon met beta's gebruiken, het is niet aan je bestemd als je zo ligt te klagen.
Als je dan toch zo kort door de bocht denkt, stop dan gewoon met beta's gebruiken, het is niet aan je bestemd als je zo ligt te klagen.
Ik heb meer crashes op Safari op Beta 4 dan ik had op Beta 3. Het springboard knalt er regelmatig uit. Er is nog wel wat werk aan de winkel voor Apple
Zojuist een beta code gekregen voor OSX 10.10 en iOS 8 b4 geïnstalleerd. Yosemite vind ik er wel leuk uitzien en vooralsnog werkt alles wat ik erop had geïnstalleerd (ik typ 'had' want ik heb daarna een clean install gedaan).
Ik heb iOS 8b4 geïnstalleerd op dat handoff en continuity even te proberen maar ik krijg het niet aan de gang.
Handoff werkt wel, het is nog wat traag maar het doet het. Van continuity heb ik nog niets gemerkt - zit dat al in de beta? - ik krijg geen notificaties van berichten of gesprekken op mijn MacBook Pro, ik heb ook nergens een optie kunnen vinden op de iPhone óf MacBook om dit aan te zetten.
Ook personal hotspot werkt niet meer op de iPhone. In eerste instantie krijg ik onder het 'settings' menu de optie te zien. Daarna is het verdwenen. Het verscheen later weer in 'settings --> cellular' als optie 'Set up personal hotspot' echter koos ik deze optie kreeg ik een melding dat ik dat eerst moest activeren via mijn provider - iets wat daarvoor nooit hoefde. Echter op het moment van schrijven is daar de optie nu óók verdwenen, oftewel nergens meer de optie voor personal hotspot
.
Het betreft een iPhone 5 en een MacBook Pro uit mid 2012 - het model vóór de Retina update. Zitten deze functies al in iOS 8b4? Moet ik dat nog ergens activeren of hoort het gewoon te werken maar doet 'ie dat niet of zie ik iets over het hoofd? Beide producten zijn ingelogd met hetzelfde iCloud account. Ik heb ook geprobeerd de producten te koppelen met Bluetooth maar dat mocht ook niet echt baten.
Ik heb het topic even snel doorgespit maar kon niets vinden over personal hotspots behalve een onbeantwoorde vraag en een antwoord dat het op de iPhone 5s wel aanwezig was. Over contuinity kon ik ook niets vinden.
Alvast bedankt!
Ik heb iOS 8b4 geïnstalleerd op dat handoff en continuity even te proberen maar ik krijg het niet aan de gang.
Handoff werkt wel, het is nog wat traag maar het doet het. Van continuity heb ik nog niets gemerkt - zit dat al in de beta? - ik krijg geen notificaties van berichten of gesprekken op mijn MacBook Pro, ik heb ook nergens een optie kunnen vinden op de iPhone óf MacBook om dit aan te zetten.
Ook personal hotspot werkt niet meer op de iPhone. In eerste instantie krijg ik onder het 'settings' menu de optie te zien. Daarna is het verdwenen. Het verscheen later weer in 'settings --> cellular' als optie 'Set up personal hotspot' echter koos ik deze optie kreeg ik een melding dat ik dat eerst moest activeren via mijn provider - iets wat daarvoor nooit hoefde. Echter op het moment van schrijven is daar de optie nu óók verdwenen, oftewel nergens meer de optie voor personal hotspot

Het betreft een iPhone 5 en een MacBook Pro uit mid 2012 - het model vóór de Retina update. Zitten deze functies al in iOS 8b4? Moet ik dat nog ergens activeren of hoort het gewoon te werken maar doet 'ie dat niet of zie ik iets over het hoofd? Beide producten zijn ingelogd met hetzelfde iCloud account. Ik heb ook geprobeerd de producten te koppelen met Bluetooth maar dat mocht ook niet echt baten.
Ik heb het topic even snel doorgespit maar kon niets vinden over personal hotspots behalve een onbeantwoorde vraag en een antwoord dat het op de iPhone 5s wel aanwezig was. Over contuinity kon ik ook niets vinden.
Alvast bedankt!
[ Voor 75% gewijzigd door SacreBleu op 25-07-2014 02:31 ]
NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x
edit
[ Voor 88% gewijzigd door carpebios op 27-07-2014 00:07 ]
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
*snip* de developer preview is voor developers. De enige plek waar je die kunt halen is bij Apple zelf.
[ Voor 72% gewijzigd door Daedalus op 27-07-2014 12:30 ]
Owner of DBIT Consultancy
Is er iemand die toevallig een Office 365 Exchange Online account heeft met gedeelde agenda's?
Zou diegene kunnen testen of hij bij het toevoegen van het exchange account op zijn iOS 8 & Yosemite device ook de gedeelde agenda's in agenda.app te zien krijgt?
Bij iOS7 en Mavericks is dit namelijk niet het geval, behalve als je de OWA app voor iOS gebruikt. Liever gebruik ik (+gebruikers) de native iOS en OSX agenda.app
Ter verduidelijking:
http://social.technet.mic...iphone?forum=exchange2010
https://discussions.apple.com/thread/4810225?tstart=0
http://blogs.office.com/2...-iphone-and-owa-for-ipad/
Bedankt!
Zou diegene kunnen testen of hij bij het toevoegen van het exchange account op zijn iOS 8 & Yosemite device ook de gedeelde agenda's in agenda.app te zien krijgt?
Bij iOS7 en Mavericks is dit namelijk niet het geval, behalve als je de OWA app voor iOS gebruikt. Liever gebruik ik (+gebruikers) de native iOS en OSX agenda.app
Ter verduidelijking:
Bedankt!
Update van de NOS app, hij doet het nu weer op iOS8
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Zover ik kan zien zit dit er (nog) niet in.mikeelroy schreef op zondag 27 juli 2014 @ 14:49:
Is er iemand die toevallig een Office 365 Exchange Online account heeft met gedeelde agenda's?
Ter verduidelijking:
Bedankt!
De agenda app maakt onderscheid tussen "werk" en "iCloud" maar ik kan nergens de agenda's van mijn collega's toevoegen. Afspraken maken kan ook alleen voor het ingelogde 365 account.
De OWA app werkt ook niet helemaal soepel op beta 4. Hij kan geen server vinden voor mijn bedrijfs email terwijl dit gewoon een zakelijk 365 account is. Het lijkt wel alsof hij aan het zoeken is naar een (oude) Exchange server.
Mijn update blijft hangen op 't laatste stukje
NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!
Is blijkbaar vrij algemeen, Power- en Homebutton ingedrukt houden tot hij herstart en de update gaat gaat weer verder.
Mwoah echt verder ook weer niet. Het wekt de suggestie dat ie een hard-reset krijgt, maar uiteindelijk kun je wel weer verder ja.Zidann schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 22:04:
[...]
Is blijkbaar vrij algemeen, Power- en Homebutton ingedrukt houden tot hij herstart en de update gaat gaat weer verder.
Kan ik ervan uitgaan dat ik ben belazerd met een UDID activatie wanneer ik bij een nieuwe beta ineens een activation error krijg? Dan wordt er aangegeven dat mijn iPhone niet deel uitmaakt van een Developer Program.
Of mag dit helemaal niet besproken worden?
Volgens mij mocht dat niet ,maar was dat niet ook maar voor 1 jaar ofzo? Heb wel eens op die sites gekeken en meen dat gelezen te hebben toen.RnB schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 16:01:
Kan ik ervan uitgaan dat ik ben belazerd met een UDID activatie wanneer ik bij een nieuwe beta ineens een activation error krijg? Dan wordt er aangegeven dat mijn iPhone niet deel uitmaakt van een Developer Program.
Geen idee, maar ik weer zeker dat er nog geen jaar overheen is gegaan. Bij de eerste bèta heb ik het namelijk aangevraagd.
Apple heeft in het verleden al eens opgetreden tegen sites die aan UDID activatie doen. Soms werd zelfs het hele developer account opgeheven, mogelijk heb je daarmee te maken.RnB schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 18:18:
Geen idee, maar ik weer zeker dat er nog geen jaar overheen is gegaan. Bij de eerste bèta heb ik het namelijk aangevraagd.
Bedankt! Jammer dat het nog niet soepel werkt ook.Donstil schreef op zondag 03 augustus 2014 @ 19:39:
[...]
Zover ik kan zien zit dit er (nog) niet in.
De agenda app maakt onderscheid tussen "werk" en "iCloud" maar ik kan nergens de agenda's van mijn collega's toevoegen. Afspraken maken kan ook alleen voor het ingelogde 365 account.
De OWA app werkt ook niet helemaal soepel op beta 4. Hij kan geen server vinden voor mijn bedrijfs email terwijl dit gewoon een zakelijk 365 account is. Het lijkt wel alsof hij aan het zoeken is naar een (oude) Exchange server.
Ik vind het voor een bedrijf als Apple toch echt wel slecht dat ze Nederlands niet ondersteunen. Dictation is er nu voor NL maar ook het bijna "bejaarde" Siri spreekt nog geen Nederlands. We zijn een klein land maar volgens mij wel redelijk belangrijk voor Apple (hence de derde geopende store in korte tijd).Jay-v schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 13:55:
Dat weet ik natuurlijk niet. Ik ga er echter vanuit dat er eerder thirdparty alternatieven zijn zoals Swiftkey, Touchpal enz.
Het zou handig zijn als Apple die inderdaad liet verwijderen. Eventueel met een optie in de instellingen om ze OTA te herstellen. Het mapje "unused" begint zo wel flink te groeien.Donstil schreef op maandag 21 juli 2014 @ 20:19:
Handig he dat tips. Weer een app die er niet af kan
Denk je dat wij als Consument belangrijk zijn voor Apple? Dat kan ik me eigenlijk niet zo goed voorstellen, we zitten soms zelfs pas bij de derde release landen golf.
Canada, Amerika, Frankrijk, Duitsland en de UK zijn de belangrijkste landen toch?
(Opkomende landen uitgezonderd)
Het enige waar Apple ons voor gebruikt is dat belasting truukje.
Canada, Amerika, Frankrijk, Duitsland en de UK zijn de belangrijkste landen toch?
(Opkomende landen uitgezonderd)
Het enige waar Apple ons voor gebruikt is dat belasting truukje.
Anoniem: 409686
Is een UDID registratie nog steeds nodig voor een beta test? Ik lees verschillende verhalen en heb hier nog een iPod Touch 5G die ik 's wil gaan gebruiken met IOS8.
Edit: niet nodig dus. Probleemloze upgraden van 7.1.2 naar iOS 8 beta 5
Edit: niet nodig dus. Probleemloze upgraden van 7.1.2 naar iOS 8 beta 5
[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 409686 op 16-08-2014 13:19 ]
Yup, shift+update. En de iPod Touch is nieuw gekocht en door mij niet ergens geregistreerd. Maar ik lees meer verhalen van mensen die registratieloos kunnen updaten naar iOS8
Jep, zelfde handeling gedaan inderdaad. Dan zal je misschien geluk hebben. Ik weet dat er bij de iOS 7 bèta's ook een aantal personen waren die zo door de activatie heen kwamen, waar ik dus bleef haken zonder UDID registratie.
Weet je wat? Ik ga het ook 's proberen bij mijn iPad Mini Retina 
Edit: zelfde edit als bij de iPod Touch. Update ging probleemloos.
Edit: zelfde edit als bij de iPod Touch. Update ging probleemloos.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 409686 op 16-08-2014 14:32 ]
Dat was vorig jaar ook al, kon zonder een UDID registratie iOS7 proberen. Nu met iOS8 idem.
Ben wel benieuwd waar Apple dan onderscheid op maakt, aangezien sommigen wel 'geblokkeerd' worden?
Ben wel benieuwd waar Apple dan onderscheid op maakt, aangezien sommigen wel 'geblokkeerd' worden?
Verwachten jullie nog beta 6? Of is het nu wachten op de GM?
Ik verwacht nog wel een beta 6 eigenlijk.Untouchablezz20 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:32:
iOS 8 beta 5 is nog niet zo snappy en stabiel als 7.1.2.
Als ze vasthouden aan het vrijgeven van de beta's zoals ze dat deden, zal beta 6 vanavond wel eens kunnen komen zelfs.
Al zit je nu wel tegen de release datum aan. Ben benieuwd.P.K. schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 11:02:
Als ze vasthouden aan het vrijgeven van de beta's zoals ze dat deden, zal beta 6 vanavond wel eens kunnen komen zelfs.
Bij mij ging die bij ios 8 beta 1 dus wel valideren of ik wel geregistreerd was, niet dus toen nogP.K. schreef op zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:24:
Dat was vorig jaar ook al, kon zonder een UDID registratie iOS7 proberen. Nu met iOS8 idem.
Nou geen beta dus, alleen een DP6.
Vreemd wel want zo af voelt beta 5 niet.
Vreemd wel want zo af voelt beta 5 niet.
Dat er geen 'publieke' beta's meer komen, wil niet zeggen dat de ontwikkeling intern niet gewoon verder gaat. Sowieso wachten de meeste ontwikkelaars toch op de GM voordat ze aan serieuze ondersteuning gaan werken. Yosemite is een ander verhaal omdat die, zoals het nu lijkt, pas eind oktober klaar moet zijn.
MBP 14" - M1 Pro - 16 GB RAM - 512 GB SSD | iPhone 14 Pro 128 GB | iPad mini 6 64 GB
Wat maakt het uit? Hij zal vanavond of morgen wel komen. Intern gaan ze gewoon verder. En zolang je maar kan testen of je eigen app werkt is het toch goed?
Haha ooh ja dat moet je online uitdragen he. "Het is om je eigen apps te testen".carpebios schreef op maandag 18 augustus 2014 @ 19:38:
En zolang je maar kan testen of je eigen app werkt is het toch goed?
Nee hoor, dat moet niemand. Maar dat is wel een feit. Waarom zou je het anders gebruiken?
Omdat je de laatste vernieuwingen wil volgen? Kom op, het is tweakers hier. Die willen altijd het nieuwstecarpebios schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:25:
Nee hoor, dat moet niemand. Maar dat is wel een feit. Waarom zou je het anders gebruiken?
Viel mij ook op, wel DP6, maar geen nieuwe iOS beta. Volgens mij is dat altijd hand-in-hand gegaan.
Toch een nieuwe beta
http://www.iculture.nl/io...en-speciale-testpartners/
http://www.iculture.nl/io...en-speciale-testpartners/
[ Voor 16% gewijzigd door crazylegs op 19-08-2014 16:10 ]
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Omdat het leuk is nieuwe software/os'en/features alvast uit te proberen.carpebios schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 07:25:
Althans dat geld voor velen tweakers hier, waaronder ik dus ook.
Ik verwacht nog èèn beta en daarna de GM.. Ik kan niet wachten totdat het op mijn iphone staat.Untouchablezz20 schreef op zondag 17 augustus 2014 @ 12:32:

Zal geen beta meer komen, maar gelijk GM. Komt deze normaliter uit als Apple de nieuwe iPhone presenteert?JimXVII schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 11:46:
[...]
Ik verwacht nog èèn beta en daarna de GM.. Ik kan niet wachten totdat het op mijn iphone staat.
[ Voor 13% gewijzigd door Untouchablezz20 op 26-08-2014 17:25 ]
Wie start het topic voorafgaand aan de keynote? Zelf helaas niet bedreven in het maken van een mooie OP...
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Heeft iemand de ontwikkelingen van Siri in het Nederlands nog gevolgd? Ik kan de vacature namelijk niet meer vinden, en een zoekresultaat levert ook niks op.
Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom iedereen zo zit te wachten op een Nederlandse Siri.
Wat lijkt jullie daar zo tof aan? Het lijkt mij zo ongemakkelijk in de meeste situaties.
Wat lijkt jullie daar zo tof aan? Het lijkt mij zo ongemakkelijk in de meeste situaties.
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Ik vind het nu juist raar als mensen met hun brakke Engels iets proberen te vragen aan Siri en er komt iets totaal anders uit, omdat Siri ze niet verstaat. 
Ik kijk vooral uit naar de functionaliteit binnen NL, omdat dat nu nog te beperkt is. Siri vind niet alles en je kan nog te weinig, waar je in de USA al heel veel kan.
Ik kijk vooral uit naar de functionaliteit binnen NL, omdat dat nu nog te beperkt is. Siri vind niet alles en je kan nog te weinig, waar je in de USA al heel veel kan.
Juist, zoals hierboven vermeld, zijn er heel veel dingen die je kunt doen met Siri. Bijv de functie 'Hey Siri' in de auto om snel informatie op te vragen of navigatie te startten, zonder ook maar aan je iPhone te zitten.
In de auto zou misschien wel handig zijn ja, mits ze goed werkt via de BT mogelijkheid van mijn entertainment systeem natuurlijk.Untouchablezz20 schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 00:28:
Juist, zoals hierboven vermeld, zijn er heel veel dingen die je kunt doen met Siri. Bijv de functie 'Hey Siri' in de auto om snel informatie op te vragen of navigatie te startten, zonder ook maar aan je iPhone te zitten.
"Hee Siri, hoe lang duurt deze file nog" is een stuk veiliger als mijn iPhone Pakken en in GoogleMaps kijken hoelang "de rode streep" is. Iets wat ik nu dagelijks doe
Mijn Engelse uitspraak is uitstekend dus daar ligt het probleem niet, ik doelde meer op het praten tegen Siri in het algemeen.RnB schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:52:
Waarom zou dat ongemakkelijk zijn? Ik vind het nu juist raar als mensen met hun brakke Engels iets proberen te vragen aan Siri en er komt iets totaal anders uit, omdat Siri ze niet verstaat.
Ik gebruik mijn telefoon in situaties waarin het niet gewenst is dat mensen horen wat ik erop doe.
In al die situaties (makkelijk 80% van mijn gebruik) is Siri voor mij dus al waardeloos.
Plus wat bij mij mis gaat is het telefoonboek. Siri haalt geen enkele Nederlandse naam uit het telefoonboek. Iets wat ik al mis sinds ik overgestapt ben van mijn laatste Blackberry (8310) is een fatsoenlijke voicedail vanuit de auto waarbij ik de telefoon zelf niet hoef aan te raken om dit eerst te activeren. Zou mooi zijn als Siri in NL hierin gaat voorzien.RnB schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 23:52:
Mijn boefje is liev!
Hoop dat er 9 september meer duidelijkheid komt over Siri in het Nederlands.
Daarbij vroeg ik mij af of het in Xcode al zichtbaar is, dat andere apps gebruik kunnen maken van de quick reply, zoals gedemonstreerd bij iMessage en Facebook? Ik doel dan voornamelijk op WhatsApp, waar ik deze functie graag zou willen terugzien.
Edit; Eindelijk WhatsApp update.
Daarbij vroeg ik mij af of het in Xcode al zichtbaar is, dat andere apps gebruik kunnen maken van de quick reply, zoals gedemonstreerd bij iMessage en Facebook? Ik doel dan voornamelijk op WhatsApp, waar ik deze functie graag zou willen terugzien.
Edit; Eindelijk WhatsApp update.
[ Voor 5% gewijzigd door Untouchablezz20 op 08-09-2014 20:44 ]
Heeft iemand het volgende probleem ook:
In de foto app in de GM onder recently added, staan mijn foto's compleet uit volgorde. En ik vind geen optie om ze te sorteren
In de foto app in de GM onder recently added, staan mijn foto's compleet uit volgorde. En ik vind geen optie om ze te sorteren
Nog altijd is de Muziek.app van slag, alles staat door elkaar. Accu slurpt weg door de Health.app die alles volgt. En ik baal van de onzinnig toegevoegde Tips, Podcast en iBooks die je net als bij Samsung door de strot worden geduwd.
Vanavond maar even rollback naar iOS 7.1.
Vanavond maar even rollback naar iOS 7.1.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Er is een nieuwe versie van WhatsApp uit. Lijkt wel te functioneren op IOS8. Iemand anders ook deze ervaring?
U+
Update kwam maandagavond inderdaad maar sindsdien geen problemen onder iOS 8 met de stabiele appstore versieJeroen_ae92 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:26:
Er is een nieuwe versie van WhatsApp uit. Lijkt wel te functioneren op IOS8. Iemand anders ook deze ervaring?
Meer mensen problemen met updaten naar 8.0 GM onder Yosimite ?
Als ik de update aan mijn iPhone "geef" gaat deze opnieuw starten, op het moment dat de iPhone opkomt met het iTunes logo in beeld (en hij normaal dus verder gaat) crashed iTunes en zit mijn iPhone in een loop.
Als ik de update aan mijn iPhone "geef" gaat deze opnieuw starten, op het moment dat de iPhone opkomt met het iTunes logo in beeld (en hij normaal dus verder gaat) crashed iTunes en zit mijn iPhone in een loop.
Ja de update van afgelopen maandag (ofz) heeft de iOS8 problemen opgelost.Jeroen_ae92 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:26:
Ik heb geen Windows machinesScrtz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:33:
Ja dat probleem had ik ook donstil, toen heb ik maar via mijn windows bak geupdate
Morgen op de zaak maar even doen dan.
Download laatste Xcode en bij het opstarten van iTunes ook Xcode starten.Donstil schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:32:
Meer mensen problemen met updaten naar 8.0 GM onder Yosimite ?
[...]
Ja de update van afgelopen maandag (ofz) heeft de iOS8 problemen opgelost.
Ooh keurig, ga ik vanavond even doen. Thnx.Untouchablezz20 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 12:34:
[...]
Download laatste Xcode en bij het opstarten van iTunes ook Xcode starten.
Blijkt een probleem te zijn met de USB drivers, dit wordt door Xcode gefixed.
Had gelezen dat er problemen waren met iTunes 12 op Yosemite, heb toen maar even iTunes 11 teruggezet, iOS8 installeren ging daarmee zonder problemen. 
Nu wel weer geupdate naar iTunes 12.
Nu wel weer geupdate naar iTunes 12.
Ik heb de nieuwe GM ook maar eens geïnstalleerd op mijn 5S. Maar ik zie geen verschil in spotlight in iOS 7. De Wikipedia articles enzo komen er bij mij niet voor.
Is dit bij andere mensen ook het geval?
iCloud drive zie ik ook nog niet staan, maar die staat op "Coming soon" op de Apple website.
iCloud drive zie ik ook nog niet staan, maar die staat op "Coming soon" op de Apple website.
Hier werkt het gewoon hoor. Heb je wel echt iOS 8?ZpAz schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:11:
Ik heb de nieuwe GM ook maar eens geïnstalleerd op mijn 5S. Maar ik zie geen verschil in spotlight in iOS 7. De Wikipedia articles enzo komen er bij mij niet voor.
Nee, nog niet.Untouchablezz20 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:17:
Is quick type al in het Nederlands?
Andere dingen werken wel gewoon, zat even te denken aan de instellingen. Maar daar valt me nu wat vreemds op. Als ik daar "spotlight suggestions" en "Bing web results" aan zet en ik ga weer terug dan zijn ze niet meer aangevinkt.Psycho_Mantis schreef op woensdag 10 september 2014 @ 14:23:
[...]
Hier werkt het gewoon hoor. Heb je wel echt iOS 8?

Lekker dan, wil net mijn iphone 5s updaten naar 8.0 GM, binnengehaald voor het juiste model. Mijn mac zit alleen ook op de publieke beta van Yosemite. Wat nu het probleem is, is dat itunes crashed tijdens de update. En elke keer dat ik hem opstart opnieuw. Mijn iphone geeft aan dat ik hem moet connecten met itunes. Maar zodra ik dit doe crashen itunes direct.
@swoutr
welke versie van itunes heb je?
Ik ben bezig, draai nog wel mavericks en lijkt aardig te gaan
welke versie van itunes heb je?
Ik ben bezig, draai nog wel mavericks en lijkt aardig te gaan
Itunes 12 beta, lees zojuist op reddit dat het vaker problemen geeft, heb itunes 12 nu verwijderd met sudo rm -Rf /Applications/iTunes.app $ mv ~/Music/iTunes ~/Music/iTunes.bak en ben itunes 11.4 aan het downloaden. Zou volgens reddit moeten werken, zal het zo laten weten.
Van reddit : "PSA: Do not upgrade to iOS 8 GM via OS X Yosemite and iTunes 12. This is known to lead to crashing issues in iTunes and generally a bad day. Use iTunes 11 / OS X Mavericks instead."
Hier nog een extra topic : https://devforums.apple.com/thread/243990?tstart=0
Dus mensen, let er op. Momenteel aan het herstellen in itunes 11.4.
Van reddit : "PSA: Do not upgrade to iOS 8 GM via OS X Yosemite and iTunes 12. This is known to lead to crashing issues in iTunes and generally a bad day. Use iTunes 11 / OS X Mavericks instead."
Hier nog een extra topic : https://devforums.apple.com/thread/243990?tstart=0
Dus mensen, let er op. Momenteel aan het herstellen in itunes 11.4.
[ Voor 41% gewijzigd door swoutr op 10-09-2014 21:23 ]
Gaat goed komen, ik draai nog 11.3 en is gelukt
Het is allemaal gelukt! Ik heb alleen een vraag over continuity, Werkt dat al? En op welke macs werkt dat nu? Zou er graag gebruik van willen maken. Heb alleen een tijd terug gelezen dat het alleen op nieuwe mac's werkt. Mijn macbook stamt uit het jaar 2011.
Continuity werkt bij mij niet tussen ios devices - mss pas bij de officiële roll out?
Denk niet dat het werkt ivm. Bluetooth lte.
Dan nog een vraagje, Zijn er ook apps die nieuwe widgets al ondersteunen. Wat trouwens ook fijn is, is dat de iPhone nu kan dicteren. Deze zin is ook gedicteerd. :-)
Dan nog een vraagje, Zijn er ook apps die nieuwe widgets al ondersteunen. Wat trouwens ook fijn is, is dat de iPhone nu kan dicteren. Deze zin is ook gedicteerd. :-)
[ Voor 29% gewijzigd door swoutr op 10-09-2014 23:08 ]
Dicteren werkt inderdaad vrij goed, heb het zelf ook al een kwartiertje getest.
Heb nu een dag de GM draaien op m'n 4S. De geshuffelde volgorde van de foto's heb ik ook. En ik hoop dat het aan de apps ligt die nog geüpdatet moeten worden, maar heb vandaag al 2 spontane reboots gehad. Facebook-app was al geen snelheidsmonster maar is nu bijna onwerkbaar traag geworden.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
Ik draai ook de GM sinds gisterochtend op mijn 4S. Ik ben er ook nog niet echt tevreden over.
Qua performence merk ik wel duidelijk een achteruitgang. Soms staat het scherm even compleet stil. Voornamelijk in het instellingen menu.
Als ik gebeld wordt terwijl de telefoon gelocked is, kan ik in het gesprek het volume niet aanpassen. Als ik zelf een gesprek start, kan het wel.
Batterijtijd is nog niet heel veel over te zeggen, maar gister met een volle batterij, uiteindelijk net geen 3,5 uur gebruikerstijd gehaald. Terwijl ik met iOS 7 makkelijk 4,5 uur haalde. Ik heb de settings vergelijkbaar ingesteld als onder iOS 7. Ik ben begonnen met een schone DFU installatie en heb geen backup teruggezet. Komende dagen maar even blijven monitoren.
Ik heb nog geen spontane reboots gehad, wel crashes van het instellingen menu en de nieuwe tips applicatie.
Ik weet nog niet of ik uiteindelijk iOS 8 definitief ga installeren. Het is wel werkbaar, maar iOS 7 draait een stuk beter op de iPhone 4S voor mijn gevoel.
Ik heb nog steeds spijt van iOS 6 op mijn 4e generatie iPod touch.
Qua performence merk ik wel duidelijk een achteruitgang. Soms staat het scherm even compleet stil. Voornamelijk in het instellingen menu.
Als ik gebeld wordt terwijl de telefoon gelocked is, kan ik in het gesprek het volume niet aanpassen. Als ik zelf een gesprek start, kan het wel.
Batterijtijd is nog niet heel veel over te zeggen, maar gister met een volle batterij, uiteindelijk net geen 3,5 uur gebruikerstijd gehaald. Terwijl ik met iOS 7 makkelijk 4,5 uur haalde. Ik heb de settings vergelijkbaar ingesteld als onder iOS 7. Ik ben begonnen met een schone DFU installatie en heb geen backup teruggezet. Komende dagen maar even blijven monitoren.
Ik heb nog geen spontane reboots gehad, wel crashes van het instellingen menu en de nieuwe tips applicatie.
Ik weet nog niet of ik uiteindelijk iOS 8 definitief ga installeren. Het is wel werkbaar, maar iOS 7 draait een stuk beter op de iPhone 4S voor mijn gevoel.
Ik heb nog steeds spijt van iOS 6 op mijn 4e generatie iPod touch.
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
Bizar om te lezen, B5 was bij mij een draak qua batterij en performance. Heb nu de GM op mijn 5s en Retina mini en ze lopen allebei als een zonnetje. Batterij haal ik een hele dag weer mee, interface is onwijs soepel (zelfs vloeiender dan iOS7) en apps crashen eigenlijk niet. Opmerkelijk dat de verschillen per device zo groot zijn. Heb eigenlijk alle betas gewoon over elkaar heen gezet, en app data neem ik sinds de iPhone 4 al mee. Daar ligt het dus niet aan.
Toch wel benieuwd wat ze dan zo drastisch hebben veranderd tussen de laatst beta en de GM.
De GM moet natuurlijk wel redelijk "af" zijn!
De GM moet natuurlijk wel redelijk "af" zijn!
Hier getest tussen ipad & iphone (IOS 8 GM). Werkt perfect. Ook tussen iphone/ipad & macbook pro (Yosemite) werkt dit prima.Anoniem: 409686 schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:32:
Continuity werkt bij mij niet tussen ios devices - mss pas bij de officiële roll out?
Vereiste is wel bluetooth enabled op alle devices en op hetzelfde netwerk zitten.
Ook bellen via ipad of macbook (via iPhone) werkt prima. Hiervoor dien je wel in facetime (Yosemite) een vinkje aan te zetten om bellen via iPhone toe te staan.
Heb je een macbook na 2012? Want het ligt waarschijnlijk aan het bluetooth type, apple zou er nog aan werken. Maar ik heb continuity nog niet aan de praat gekregen. Macbook pro early 2011.Mrk87 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 11:00:
[...]
Hier getest tussen ipad & iphone (IOS 8 GM). Werkt perfect. Ook tussen iphone/ipad & macbook pro (Yosemite) werkt dit prima.
Vereiste is wel bluetooth enabled op alle devices en op hetzelfde netwerk zitten.
Ook bellen via ipad of macbook (via iPhone) werkt prima. Hiervoor dien je wel in facetime (Yosemite) een vinkje aan te zetten om bellen via iPhone toe te staan.
Ik heb de iCloud Drive aangezet onder ios8. Maar nu kan ik in alle apps alleen bij de recently added foto's komen. De andere foto's lijken te zijn gearchiveerd in het photos tabblad.
De delete map vind ik wel een mooie vinding. Heb je 30 dagen bedenk tijd of je daadwerkelijk die foto's wilt verwijderen.
Ook denk ik dat iCloud Drive er voor kan zorgen dat je met een 16GB iPhone flink foto's kunt maken zonder zorgen te maken over de ruimte. Het systeem zal automatisch ruimte vrijmaken en het origineel in de cloud plaatsen.
[edit]
Nog 1 van de fijnste toevoegingen. Je kan nu meteen boven een foto zien wanneer die is genomen.
De delete map vind ik wel een mooie vinding. Heb je 30 dagen bedenk tijd of je daadwerkelijk die foto's wilt verwijderen.
Ook denk ik dat iCloud Drive er voor kan zorgen dat je met een 16GB iPhone flink foto's kunt maken zonder zorgen te maken over de ruimte. Het systeem zal automatisch ruimte vrijmaken en het origineel in de cloud plaatsen.
[edit]
Nog 1 van de fijnste toevoegingen. Je kan nu meteen boven een foto zien wanneer die is genomen.
[ Voor 9% gewijzigd door 4POX op 11-09-2014 14:39 ]
Als je iCloud drive aanzet krijg je dan een extra app op de iPhone? Heb het wel aan staan maar zie niets anders.