Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:04

JB

Cédric roelt!

Hier sinds 8.3 problemen met de Foto's :( Onder Verzamelingen - Momenten zie ik netjes alle foto's t/m vandaag, maar als ik onderin kies voor Albums en dan Filmrol, mis ik foto's tussen 18-9-14 en iOS 8.3 update datum :/

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CapTVK schreef op dinsdag 14 april 2015 @ 22:47:
Wie een externe file explorer zoals iFunbox of iExplorer wil gebruiken wacht nog even met updaten naar 8.3!

http://lifehacker.com/ios...from-accessing-1697747357

[...]
Daar kwam ik afgelopen zaterdag inderdaad ook achter en had dat ook hier gemeld.
Overigens, de nieuwste versie van iFunBox (v2.95) heeft dit 'probleem' alweer opgelost.... 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-09 18:27

Grin

Ride si sapis.

Grin schreef op vrijdag 10 april 2015 @ 15:51:
Oh wat ben ik hier blij mee!
Ideaal voor een wat langere batterijduur!
Default op 2G zetten en LTE alleen gebruiken wanneer dat nodig is. En dus niet in de achtergrond een loze LTE connectie actief hebben die je accu leeg slurpt!

[afbeelding]
Nu een paar dagen bovenstaande ingesteld op mijn iPhone 6 en wat een verschil! Met hetzelfde gebruik als hiervoor zit ik nu met gemak op 2-3 dagen. Ik maak sowieso veel gebruik van WiFi -dat zuiniger is dan LTE- daarnaast is het 2G signaal bij KPN doorgaans sterker dan LTE wat dus ook weer scheelt in het batterijverbruik.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Maar wat is nu het verschil? Als je op Wifi zit en je zet je mobiele data gewoon uit, dan ben je helemaal zuinig. Wat voegt 2G nou nog toe aan je Wifi verbinding?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 15 april 2015 @ 11:32:
Maar wat is nu het verschil? Als je op Wifi zit en je zet je mobiele data gewoon uit, dan ben je helemaal zuinig. Wat voegt 2G nou nog toe aan je Wifi verbinding?
Niks, maar dan ben je wel bereikbaar over Whatsapp e.d. wanneer je geen wifi hebt in een gebied waar je 4G/3G constant ligt te swappen waardoor je batterij leegloopt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Wanneer je mobiele data uitschakelt (dus met de LTE optie) dan blijft de LTE verbinding op de achtergrond actief. Je gebruikt hem niet maar hij vreet dus wel stroom(!). Dat merk je bijvoorbeeld wanneer je mobiele data uitschakelt en dan weer inschakelt: dan staat er direct een 3G/4G tekentje in beeld. Die 3G/4G verbinding blijft dus actief op de achtergrond.
Wanneer je mobiele data op 2G zet dan zet je de 3G/4G verbinding echt uit en duurt het dus ook even wanneer je deze weer inschakelt (5-6 sec). 2G verbinding op de achtergrond actief is zuiniger dan 3G/4G verbindingen, en veel ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Maar wat is nu het verschil? Als je op Wifi zit en je zet je mobiele data gewoon uit, dan ben je helemaal zuinig.
Ik zie mijzelf niet 20 keer per dag mijn mobiele data met de hand aan en uit zetten.

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

sjimmie schreef op woensdag 15 april 2015 @ 15:56:
[...]

Ik zie mijzelf niet 20 keer per dag mijn mobiele data met de hand aan en uit zetten.
Zet dan 4G aan/uit ...

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Alles leuk en aardig, maar wat heb je er aan als je iPhone 3 dagen of noem iets geks 10 dagen mee gaat op een lading als dat als consequentie heeft dat je moet inleveren op gebruikservaring? De meeste mensen slapen toch elke nacht in hun eigen bedje met de lader op het nachtkastje oid. De iPhone 6 haalt met gemak het einde van de dag en als ik van te voren weet dat ik een keer elders overnacht of op reis ben waar geen lader in de buurt is dan kan ie altijd nog worden geforceerd op 2G.

Maargoed nu weten we wel waar de iPhone toe in staat is mocht je het een keer echt zuinig aan moeten doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

sww89 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 17:42:
Alles leuk en aardig, maar wat heb je er aan als je iPhone 3 dagen of noem iets geks 10 dagen mee gaat op een lading als dat als consequentie heeft dat je moet inleveren op gebruikservaring?
Dat is precies mijn punt: voorheen had je die keuze niet.
Nu kan je i.i.g. kiezen en ik vind het prettig om niet elke 1.5-2 dagen dat ding aan de lader te doen. Daarnaast heb ik maar zelden 4G nodig en kan je WiFi eenvoudig aan-/uitzetten, in tegenstelling tot mobiele data (zit semi-verborgen in Instellingen ipv in Control Center). Doe ermee wat je wilt, het is en blijft een persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online

swv

Ik ben ook blij dat de keuze er is hoor maar het hangt inderdaad van je gebruik af en daar verschillen wij erg in blijkbaar. Ik ben zo geprogrammeerd dat ik steevast 60-75 min voor het slapen gaan mijn iPhone 6 met nog 30-40% over in de lader doe en als ik ga pitten dan is ie vol.

Wat ik nog wel graag zou zien in een volgende ios versie is een sneltoets voor mobiele data inderdaad in het bedieningspaneel en/of een energiebespaar modus zodat je net als op de Apple Watch de laatste procenten nog aardig kan rekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:26
Pfff, wat een gedoe. Waarom koop je dan een smartphone als je al deze functies uitzet?

Pak gewoon lekker een Nokiatje. Die gaat wel 5 dagen mee.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:47:
[...]

Daar kwam ik afgelopen zaterdag inderdaad ook achter en had dat ook hier gemeld.
Overigens, de nieuwste versie van iFunBox (v2.95) heeft dit 'probleem' alweer opgelost.... 8)
Ja, ik had het ook het gezien. Maar werkt iFunbox weer volledig? Dus niet alleen als fileexplorer maar ook de mogelijkheid om apps te backuppen en terug te plaatsen? Pas als dat duidelijk is ga ik over op 8.3

Het zou jammer zijn als we file explorers als iFunbox kwijt raken. Ik gebruik het met name voor de C64 emulator en Gridlee de mame emulator. Beide helaas al lang niet meer beschikbaar in de appstore. :-(

[ Voor 7% gewijzigd door CapTVK op 15-04-2015 21:29 ]

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CapTVK
  • Niet online
(overleden)
sww89 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:38:
Ik ben ook blij dat de keuze er is hoor maar het hangt inderdaad van je gebruik af en daar verschillen wij erg in blijkbaar. Ik ben zo geprogrammeerd dat ik steevast 60-75 min voor het slapen gaan mijn iPhone 6 met nog 30-40% over in de lader doe en als ik ga pitten dan is ie vol.

Wat ik nog wel graag zou zien in een volgende ios versie is een sneltoets voor mobiele data inderdaad in het bedieningspaneel en/of een energiebespaar modus zodat je net als op de Apple Watch de laatste procenten nog aardig kan rekken.
Grootste stroomvreter blijft het scherm. Gewoon de helderheid terugbrengen helpt al een hoop.

Of een usb powerpack voor noodgevallen.

TF2 GoT http://www.teamfortress.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CapTVK schreef op woensdag 15 april 2015 @ 21:13:
[...]

Ja, ik had het ook het gezien. Maar werkt iFunbox weer volledig? Dus niet alleen als fileexplorer maar ook de mogelijkheid om apps te backuppen en terug te plaatsen? Pas als dat duidelijk is ga ik over op 8.3

...
Geen idee, daar gebruikte ik iFunBox nooit voor.
Die versie 2.95 is overigens nog niet erg stabiel. Vaak zie ik de geïnstalleerde apps niet en kun je dus ook niet in de betreffende Documents map komen.
Er is dus nog wel wat werk aan de winkel....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niets, maar mocht je Wifi wegvallen heb je alsnog een internet verbinding. Ik vind het ideaal, scheelt echt veel batterijduur bij mijn 6, normaal red ik een dag niet, lijkt nu een stuk beter te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:02:
[...]

Niets, maar mocht je Wifi wegvallen heb je alsnog een internet verbinding. Ik vind het ideaal, scheelt echt veel batterijduur bij mijn 6, normaal red ik een dag niet, lijkt nu een stuk beter te gaan.
Ligt dat specifiek aan de optie voor 2/3g, of is 8.3 misschien ueberhaupt al zuiniger?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, want ik heb al een week 8.3 en pas sinds gisteren 2g aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 15 april 2015 @ 08:22:
Hier sinds 8.3 problemen met de Foto's :( Onder Verzamelingen - Momenten zie ik netjes alle foto's t/m vandaag, maar als ik onderin kies voor Albums en dan Filmrol, mis ik foto's tussen 18-9-14 en iOS 8.3 update datum :/
Iemand een idee?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@JB
Bij de update iCloud Drive ingeschakeld? Misschien dat ze dan alleen in de cloud beschikbaar zijn, totdat je foto's of albums lokaal opslaat voor offline toegankelijkheid. Normaal is je filmrol alleen weer leeg als je een factory reset doet zonder backup terug te plaatsen.

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 17-04-2015 00:24 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuukon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06-04-2018
iOS 8.3 draait op mijn iPad Air 1 ook niet geheel vlekkeloos.. heb constant dat apps die voorheen goed werkten nu vast lopen. Heb al een factory reset gedaan, maar het mocht niet baten. Het is nog steeds een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Soms moet je even wachten op een app update in dat geval. Ik heb er zelf geen problemen mee op de Air. Welke apps gaat het bijvoorbeeld om?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op donderdag 16 april 2015 @ 17:11:
@JB
Bij de update iCloud Drive ingeschakeld? Misschien dat ze dan alleen in de cloud beschikbaar zijn, totdat je foto's of albums lokaal opslaat voor offline toegankelijkheid. Normaal is je filmrol alleen weer leeg als je een factory reset doet zonder backup terug te plaatsen.
iCloud drive staat aan maar ik zie daar niks terug van Foto's?

Foto's op mijn iPhone worden in ieder geval niet gebackupt met iCloud (ivm opslagruimte die vol raakt). Verder zie ik alle foto's dus onder Verzamelingen - Momenten wel staan :)

[ Voor 16% gewijzigd door JB op 17-04-2015 10:10 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Zelf gebruik ik iCloud Drive nog niet, omdat ik een iPhone 4 heb die op iOS 7.1.2 zit. Hier http://appleinsider.com/a...make-sense-of-your-photos staat over iCloud Drive eschreven hoe je foto's kunt opslaan of verwijderen, lokaal of cloud.

Wel weet ik dat bij de update gemeld wordt welke apparaten in je bezit iCloud Drive niet ondersteunen, en er staat me ook iets bij dat PhotoStream foto's mogelijk niet automatisch in iCloud Drive terecht zouden komen. Maar daar zou je wel voor gewaarschuwd moeten worden. Misschien dat je iets wijze wordt uit het artikel, of kan je nog mede daardoor je foto's terug halen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:16
Mehh moet zeggen dat mijn batterij veel sneller leeg is sinds 8.3, voorheen lukte 1.5 dag nu haal ik 1 dag
iPhone 6 btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 16 april 2015 @ 12:02:
[...]

Nou misschien wel.. Zodra wifi in slaapstand valt, zorgt 2g toch voor snelle binnenkomst van bijvoorbeeld whatsappjes :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Jup, 2g superzuinig, en al je push messages komen binnen. Ook mailtjes lezen (afbeeldingen aut. laden staat toch uit bij mij) gaat prima over 2g.

Voor tussen 2 Wi-Fi points onderweg is dit ideaal. Lezen doe ik dan wel op de P hè ;)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:34:
Zelf gebruik ik iCloud Drive nog niet, omdat ik een iPhone 4 heb die op iOS 7.1.2 zit. Hier http://appleinsider.com/a...make-sense-of-your-photos staat over iCloud Drive eschreven hoe je foto's kunt opslaan of verwijderen, lokaal of cloud.

Wel weet ik dat bij de update gemeld wordt welke apparaten in je bezit iCloud Drive niet ondersteunen, en er staat me ook iets bij dat PhotoStream foto's mogelijk niet automatisch in iCloud Drive terecht zouden komen. Maar daar zou je wel voor gewaarschuwd moeten worden. Misschien dat je iets wijze wordt uit het artikel, of kan je nog mede daardoor je foto's terug halen.
Ik gebruik het zelf ook niet :) Kan me dus ook niet voorstellen dat dit te maken heeft met Drive...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 11:51:
[...]

Ik gebruik het zelf ook niet :) Kan me dus ook niet voorstellen dat dit te maken heeft met Drive...
Als je het hebt ingeschakeld ben je het indirect dus wel gaan gebruiken ;) Maar omdat ik het zelf niet gebruik kan ik ook niet helemaal bevestigen of dit de oorzaak kan zijn. Heb je zelf nog soortgelijke ervaringen kunnen opsporen via macrumors of andere gebruikers fora?

Wie van de iCloud Drive gebruikers kan hier op inhaken? Modder eters? :9

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:16:
[...]

Als je het hebt ingeschakeld ben je het indirect dus wel gaan gebruiken ;) Maar omdat ik het zelf niet gebruik kan ik ook niet helemaal bevestigen of dit de oorzaak kan zijn. Heb je zelf nog soortgelijke ervaringen kunnen opsporen via macrumors of andere gebruikers fora?

Wie van de iCloud Drive gebruikers kan hier op inhaken? Modder eters? :9
Het staat aan inderdaad maar niet voor mijn foto's :)

Verder staan al mijn foto's wel op het toestel maar ik zie ze dus niet terug in de filmrol. Wel via Verzamelingen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:33:
[...]

Het staat aan inderdaad maar niet voor mijn foto's :)

Verder staan al mijn foto's wel op het toestel maar ik zie ze dus niet terug in de filmrol. Wel via Verzamelingen.
Ok, dat kan dus los van elkaar. Om het makkelijker te maken ;). Als ze bij verzamelingen staan maar niet bij Filmrol staan ze dus niet op je telefoon maar bij de oude PhotoStream (iCloud).

Dan heb je waarschijnlijk alle instellingen en gegevens gewist tijdens of na de update? Dan is je filmrol altijd leeg, totdat je een eventuele backup terugplaatst.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:46:
[...]

Ok, dat kan dus los van elkaar. Om het makkelijker te maken ;). Als ze bij verzamelingen staan maar niet bij Filmrol staan ze dus niet op je telefoon maar bij de oude PhotoStream (iCloud).

Dan heb je waarschijnlijk alle instellingen en gegevens gewist tijdens of na de update? Dan is je filmrol altijd leeg, totdat je een eventuele backup terugplaatst.
Hoe dan? Ik heb meer dan 5 GB aan foto's op mijn iPhone staan, mijn iCloud gebruik is 1.5 GB en daarbij wordt er niks gebackupt van Foto's op mijn iCloud. Hoe kan Drive daar iets naar toe halen dan? En als dat al zo is, waarom dan een bepaalt deel?

En waar baseer je het op dat Verzamelingen ergens anders staan dan op mijn telefoon (filmrol)?

Verder niks gewist. Gewoon een OTA update naar 8.3 verder niks.

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 20-04-2015 12:59 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 12:58:
[...]

Hoe dan? Ik heb meer dan 5 GB aan foto's op mijn iPhone staan, mijn iCloud gebruik is 1.5 GB en daarbij wordt er niks gebackupt van Foto's op mijn iCloud. Hoe kan Drive daar iets naar toe halen dan? En als dat al zo is, waarom dan een bepaalt deel?

En waar baseer je het op dat Verzamelingen ergens anders staan dan op mijn telefoon (filmrol)?

Verder niks gewist. Gewoon een OTA update naar 8.3 verder niks.
Hoho rustig, ik probeer te helpen :)

Dus je hebt photostream uitstaan? De enige manier die ik nog kan bedenken is dat je zelf een map hebt aangemaakt, foto's uit filmrol daarin gekopieerd, en filmrol leeggemaakt. Met het apparaat in handen en de daarop geschoten foto's komen in je filmrol op DAT apparaat. Totdat je ze zelf verwijderd of een van de mogelijke resets uitvoert. (Niet bij alle resets van toepassing).

En verder Drive.. kan ik niet verder op antwoorden.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Msi92 schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 10:51:
Mehh moet zeggen dat mijn batterij veel sneller leeg is sinds 8.3, voorheen lukte 1.5 dag nu haal ik 1 dag
iPhone 6 btw
Dit ervaar ik ook, maar dan met mijn 5S.
Bij normaal gebruik haal ik de dag maar net aan, maar dat is merkbaar korter dan met de vorige iOS versie waarbij ik twee dagen kon halen.

Bij normaal gebruik heb ik het in mijn geval over een paar telefoontjes/berichtjes en een beetje internetgebruik. Geen streaming en locatievoorzieningen of foto's e.d.

[ Voor 12% gewijzigd door Gitarist op 20-04-2015 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 13:47:
[...]

Hoho rustig, ik probeer te helpen :)

Dus je hebt photostream uitstaan? De enige manier die ik nog kan bedenken is dat je zelf een map hebt aangemaakt, foto's uit filmrol daarin gekopieerd, en filmrol leeggemaakt. Met het apparaat in handen en de daarop geschoten foto's komen in je filmrol op DAT apparaat. Totdat je ze zelf verwijderd of een van de mogelijke resets uitvoert. (Niet bij alle resets van toepassing).

En verder Drive.. kan ik niet verder op antwoorden.
Ik snap dat je probeert te helpen, waarvoor dank. Als ik dit soort handelingen gedaan zou hebben, dan had ik het gemeld...

Nogmaals, ik heb een OTA update gedaan naar 8.3 en sindsdien is er een gat in mijn filmrol mbt foto's die ontbreken. Echter staan ze nog wel onder Verzamelingen - Momenten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Er zijn updates voor 9 apps maar als ik die wil updaten vraagt die om een oud apple ID / email adres waar ik geen toegang meer toe heb. Hoe krijg ik dit werkend met mijn huidige apple ID?
Uitloggen en opnieuw inloggen bij Instellingen - Store helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op maandag 20 april 2015 @ 14:52:
[...]

Ik snap dat je probeert te helpen, waarvoor dank. Als ik dit soort handelingen gedaan zou hebben, dan had ik het gemeld...

Nogmaals, ik heb een OTA update gedaan naar 8.3 en sindsdien is er een gat in mijn filmrol mbt foto's die ontbreken. Echter staan ze nog wel onder Verzamelingen - Momenten.
Okidoki, ik ben ook maar een doorzagende tech support medewerker hoor ;) Nou, laatste poging reverse enginering:
foto's kwijt vanaf 18-09-14.. Laat nou net iOS 8 publiekelijk vrijgegeven zijn 17-09-14. Ik zie een verband!
Maar dan zouden langzaamaan wel meer gebruikers, door wat voor een bepaald gekozen instelling tijdens update naar iOS 8 of 8.3 dan ook, hetzelfde moeten gaan ervaren.

Ik zal als ik wat tijd heb macrumors weer een keer afstruinen naar de nieuwste features..!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Olaf van der Spek schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:20:
Er zijn updates voor 9 apps maar als ik die wil updaten vraagt die om een oud apple ID / email adres waar ik geen toegang meer toe heb. Hoe krijg ik dit werkend met mijn huidige apple ID?
Uitloggen en opnieuw inloggen bij Instellingen - Store helpt niet.
Ook even uitloggen via instellingen, iCloud. Een keer alle apps afsluiten en device restart. Aanmelden iCloud en daarna AppStore.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:25:
[...]

Ook even uitloggen via instellingen, iCloud. Een keer alle apps afsluiten en device restart. Aanmelden iCloud en daarna AppStore.
Raak je dan geen documenten en foto´s kwijt?
Is het niet mogelijk twee Apple IDs te mergen?
Als ik Log Uit doe vraagt ie nog steeds om het oude wachtwoord (wat ik niet heb) om zoek mijn iPad uit te schakelen..

[ Voor 36% gewijzigd door Olaf van der Spek op 20-04-2015 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:23:
[...]

Okidoki, ik ben ook maar een doorzagende tech support medewerker hoor ;) Nou, laatste poging reverse enginering:
foto's kwijt vanaf 18-09-14.. Laat nou net iOS 8 publiekelijk vrijgegeven zijn 17-09-14. Ik zie een verband!
Maar dan zouden langzaamaan wel meer gebruikers, door wat voor een bepaald gekozen instelling tijdens update naar iOS 8 of 8.3 dan ook, hetzelfde moeten gaan ervaren.

Ik zal als ik wat tijd heb macrumors weer een keer afstruinen naar de nieuwste features..!
Ik ben niets kwijt qua foto's zover ik kan overzien. Degene die missen in Filmrol kan ik namelijk gewoon bekijken via Verzamelingen :) Ook als ik een van die foto's raadpleeg staat er geen wolkje bij (wat zou duiden op het extern staan).

Net ook Apple support gebeld, zij zijn ook niet bekend met dit probleem (ook niet als 8.3 update issue). Ik ga nu eerst een iTunes backup maken en dan restoren. Kijken of dat helpt. Lijkt me sterk omdat ik de situatie waarin het al niet goed staat ga backuppen en restoren, maar dan is dat in ieder geval uitgesloten.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Olaf van der Spek schreef op maandag 20 april 2015 @ 15:27:
[...]

Raak je dan geen documenten en foto´s kwijt?
Is het niet mogelijk twee Apple IDs te mergen=
Als je je weer opnieuw aanmeld met je nieuwere Apple-ID raak je geen data kwijt. Hooguit toegang tot apps die nog onder je oude account op je device staan.. Mergen van ID zou je even op de Apple support pagina's moeten opzoeken.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Restore via iTunes biedt geen soelaas. Nog steeds een gat tussen 18-9-14 en iOS 8.3 update datum :(

[edit]

GROTE correctie op gemelde probleem!

Zojuist nog eens gekeken naar de aantallen tussen Filmrol en Verzamelingen

Filmrol : 1646 items
Verzamelingen: 1616 foto's 30 videos

Dus ben ik eens gaan scrollen en wat blijkt... De foto's zijn er nog wel alleen klopt de volgorde dus voor geen meter meer in de filmrol :/ ;w

[ Voor 63% gewijzigd door JB op 20-04-2015 22:13 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Mooi dat het uiteindelijk opgelost is! En als je bij instellingen, foto's vat samen aanzet?

Edit: oeps niet voor filmrol..

[ Voor 15% gewijzigd door GerardVanAfoort op 20-04-2015 22:41 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op maandag 20 april 2015 @ 22:39:
Mooi dat het uiteindelijk opgelost is! En als je bij instellingen, foto's vat samen aanzet?

Edit: oeps niet voor filmrol..
Het is niet opgelost ;) De foto's zijn er dus wel maar staan in de verkeerde volgorde sinds de update naar 8.3...

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JB schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 07:57:
[...]

Het is niet opgelost ;) De foto's zijn er dus wel maar staan in de verkeerde volgorde sinds de update naar 8.3...
Dit heeft wel met je ICloud Drive te maken, als je dat aan hebt staan, slaat hij niet alle foto's ook op op de telefoon. Daarnaast worden foto's opgeslagen op datum, als je dan foto's van internet op slaat, maar die zijn bijvoorbeeld al in 2008 gemaakt, dan staan ze vooraan in je foto album.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 09:49:
[...]

Dit heeft wel met je ICloud Drive te maken, als je dat aan hebt staan, slaat hij niet alle foto's ook op op de telefoon. Daarnaast worden foto's opgeslagen op datum, als je dan foto's van internet op slaat, maar die zijn bijvoorbeeld al in 2008 gemaakt, dan staan ze vooraan in je foto album.
iCloud drive staat aan ja, maar deze doet niks met mijn foto's? Ik zie nergens dat ik kan aangeven of foto's daar worden opgeslagen. En wat bedoel je met niet alle foto's? Hoe kan ik dat aangeven dan? Of gaat iCloud drive een beetje willekeurig dingen doen :?

Verder zijn alle foto's die in mijn filmrol staan genomen met de iPhone, ik sla niks op van internet en Whatsapp images e.d. worden ook niet opgeslagen in de filmrol.

Hoe kan de update van 8.3 dan alles in de war helpen? Dan zou het toch eerder ook al zo zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door JB op 21-04-2015 09:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel icloudfotobibliotheek.

Instellingen>iCloud>Foto's>iCloudfotobibliotheek en dan even die instellingen bekijken. Ik zelf heb optimaliseer Iphone opslag aan staan, hij zet dan alle foto's in de cloud en bewaart ze niet in volledige resolutie op de Iphone.

Kijk eens hoe die instellingen bij jou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Verwijderd schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 10:11:
Ik bedoel icloudfotobibliotheek.

Instellingen>iCloud>Foto's>iCloudfotobibliotheek en dan even die instellingen bekijken. Ik zelf heb optimaliseer Iphone opslag aan staan, hij zet dan alle foto's in de cloud en bewaart ze niet in volledige resolutie op de Iphone.

Kijk eens hoe die instellingen bij jou staan.
iCloud-fotobibliotheek staat bij mij uit :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
De iPad van mn vrouw gaat over als ik haar iPhone bel. Nu wil ik het handoff op haar iPad uitzetten, maar ik zie die instelling niet onder algemeen > instellingen staan. Op haar iPhone staat handoff uitgeschakeld.
Iemand een idee wat ik kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Instellingen > FaceTime "Via mobiel netwerk iPhone" uitzetten.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18-09 11:55
Gelukt, bedankt!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
He he. Eindelijk update van Whatsapp. Naast het bellen via WhatsApp wordt 'sharing' nu ook ondersteunt. Werd een keer tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropicc
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 25-01-2024
DwightKSchrute schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:49:
He he. Eindelijk update van Whatsapp. Naast het bellen via WhatsApp wordt 'sharing' nu ook ondersteunt. Werd een keer tijd.
Sharing is wel erg fijn inderdaad! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

DwightKSchrute schreef op dinsdag 21 april 2015 @ 20:49:
Hoor net bij RTL late night dat je ook de blauwe vinkjes uit zou kunnen zetten. Heb al gekeken, maar zie dat niet in de update. Enig idee hoe en waar dat zou moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randy_e
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:34
in whatsapp bij instellingen, account, privacy en dan leesbewijzen uitzetten

psn: Dutch-President

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Accu is wel drama sinds iOS 8.3
Hiervoor kon ik makkelijk 1,5 dag redden met de iPhone 6 met frequent gebruik.. nu zie ik de procenten eraf vliegen als ik even bezig ben.

Hoop dat ze dit maar weer spoedig fixxen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23:46
Merk weinig verschil met 8.3

Heb wel de "beweging en conditie" uitgeschakeld onder privacy omdat dat veel zou verbruiken heb ik gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Ik heb hier inderdaad ook dat mijn iPhone 6 net een dag mee gaat inplaats van anderhalf. Zelfde met mijn iPad Air 2, dat is nu 1 dag ipv 2+
Het is prima werkbaar, maar zeker een achteruitgang. Maar ik ga er vanuit dat dit met een volgende update weer veranderd.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:43
Garret1410 schreef op woensdag 22 april 2015 @ 19:42:
Merk weinig verschil met 8.3

Heb wel de "beweging en conditie" uitgeschakeld onder privacy omdat dat veel zou verbruiken heb ik gelezen.
Dat heb ik al sinds het begin dat het parallax effect erin kwam uitgezet.. al die animaties duren me veel te lang. :+
Maar hoop dat met 8.3.1 of 8.4 direct, dat het batterijverbruik weer op niveau komt van 8.2

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 22-04-2015 21:49 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

randy_e schreef op woensdag 22 april 2015 @ 00:21:
in whatsapp bij instellingen, account, privacy en dan leesbewijzen uitzetten
Merci :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ik ga het maar eens in gebruik in uren vermelden! Sinds iOS 7 houd ik dit met regelmaat bij. iPad 3, schommelt tussen 11,5 tot 12 uur. Nu sinds iOS 8.3 is dit vaker hooguit 11,5.. geen issue.

Parallax, en redelijk wat locatie gebaseerde zoals deel mijn locatie, iAds en meldingen op locatie basis, Spotlight suggesties, veelbezochte locaties en populair vlakbij uitstaan. Al die GPS slurpt!

En ook Wi-Fi staat bij mij op vraag om verbinding. Voorkomt onnodige tracking en mijn Wi-Fi schreeuwt tenminste ook niet de hele tijd hello world.. Zal vast wel een klein beetje besparen?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 19-09 17:41
Wifi tracking is onmogelijk in iOS8 met de ingebouwde mac-adres randomizer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

SidewalkSuper schreef op donderdag 23 april 2015 @ 09:13:
Wifi tracking is onmogelijk in iOS8 met de ingebouwde mac-adres randomizer.
Wist wel dat dit plannen waren, maar dus nu ook geimplementeerd. Mooi! Nu ja, op mijn iPhone 4 blijft vraag om verbinding voor Wi-Fi wel nodig.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Sinds iOS 8.3 batterijproblemen op mijn iPhone 6 plus. Voor het slapen volledig opgeladen en bij wakker worden dit:
Afbeeldingslocatie: http://s28.postimg.org/tiznnojrh/2015_04_23_08_34_47.png
free picture upload

Batterij is nu al op 75%, normaal is dit pas rond 15:00u het geval. Ik heb niet veel apps en al helemaal niet de bekende boosdoeners als Facebook/ messenger. Ik heb veel dingen al standaard uitstaan bij oa. locatievoorzieningen en Background refresh. Animatie dingen staan ook allemaal uit.
Ik heb de telefoon als nieuw ingesteld en de apps er opnieuw opgezet. Cellular-data staat vaak gewoon uit, want Wi-Fi.

Apple aan de telefoon gehad en die zegt dat er niks aan de hand is want code groen. ik ga nog even door met testen. Nu doe ik even een half uur niks en dan kijk ik wat de Stand-by/ Usage time is. Mocht dat niet helpen dan doe ik hetzelfde met een schone telefoon zonder apps. Mocht dat niet baten dan bel ik Apple weer, met hun code groen :D

Iemand hier last van? Voorheen kon ik bijna twee dagen met de batterij doen, en nu? Ik heb hem nog terug naar 8.2 gezet maar de batterij deed het ook niet meer zoals voorheen en kreeg rare dingen zoals een hoop aan 'other data' en dat sommige apps niet in de app-lijst stonden en een of andere bug dat het statusbalkje in en uitzoomt of zo, dus terug naar 8.2 ging niet helemaal goed. Nu weer op 8.3.

Goden, waar waren de tijden dat een iPhone gewoon werkte :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zspirit
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-09 10:31
Ik heb met mijn iphone 5s geen batterij problemen opgemerkt.
Wel heb ik problemen met de Facebook integratie.
Zojuist heel mijn contactenlijst afgegaan en de correcte voor en achternaam ingevuld, wil ik de contacten bijwerken met behulp van facebook, pakt hij de helft van de contacten niet.
Ik probeer dus een foto e.d te krijgen bij mijn contacten via facebook maar het werk maar voor de helft :(
Als ik er voor kies de contacten met Facebook te synchroniseren dan pakt hij ook maar enkele willekeurige contacten en de rest neemt hij niet over :S
hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

Sinds de introductie van IOS 8 heb ik een buggie app store app. Stel er is een update voor een app en ik klik op deze app om de releasenotes te lezen, kan ik deze niet meer updaten. De button 'update', wijzigt in 'open'. Erg irritant. De app store app blijft wel aangeven dat er een update is, maar updaten vanaf de iphone (iphone 6) kan niet meer. Wel kan ik via itunes uiteraard de betrokken app(s) bijwerken, maar de app store app, blijft aangeven dat er een update is.
Stel ik klik niet op de bij te werken app, en kies gelijk voor de button 'update', is er niets aan de hand.

Ik heb dit aangegeven bij apple, maar ik krijg geen reactie terug.

Herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Nee, dat gaat bij mij wel goed. Jeuh! :D
Bepaalde dingen zoals handoff stonden weer aan sinds de update, die ook uitgezet en een half uur getest. De stand-by/ Usage tijd laat nu een verschil zien van een half uur. Zou dat dan de boosdoener zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ 4acesNL

Zo te zien was je iPhone rond 00:45 volgeladen. Sluit je wel eens apps af, home dubbel klik en app omhoog swipen? Nu lijkt het erop dat in de laatste 24 uur iig joetoep veel achtergrond battery heeft gebruikt, misschien juist vannacht?

Maar reset, daarna wat instellingen configureren, onnodige GPS en privacy dingetjes instellen kan geen kwaad.
Het is nog te vroeg voor een battery kalibratie, maar nadat je alles een beetje ingesteld hebt, zonder apps. iPhone aan de stroom device uit weer aan, helemaal volladen en daarna nog even 30-40 minuten aan de stroom laten. Uhh, is dus kalibratie zoals ik beschrijf ;) Dit kan nooit kwaad!

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:55
4acesNL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:24:
Sinds iOS 8.3 batterijproblemen op mijn iPhone 6 plus. Voor het slapen volledig opgeladen en bij wakker worden dit:
[afbeelding]
free picture upload

Iemand hier last van? Voorheen kon ik bijna twee dagen met de batterij doen, en nu? Ik heb hem nog terug naar 8.2 gezet maar de batterij deed het ook niet meer zoals voorheen en kreeg rare dingen zoals een hoop aan 'other data' en dat sommige apps niet in de app-lijst stonden en een of andere bug dat het statusbalkje in en uitzoomt of zo, dus terug naar 8.2 ging niet helemaal goed. Nu weer op 8.3.
Ik had hier afgelopen weekend ineens last van; gebruiktijd batterij gelijk aan stand-by tijd. Ik heb toen eerst alle apps handmatig afgesloten, dat leek niet te helpen. Vervolgens toestel uit en aan gezet, leek ook niet te helpen. Vervolgens die avond nog een keer in de oplader gedaan en sindsdien geen last meer van gehad.

Overigens: ik heb ook het idee dat ik sinds iOS 8.3 (en eigenlijk 8.2 al) minder lang op een acculading doe. Ik haalde makkelijk de 2 dagen (vaak hield ik zelfs over), nu red ik 2 dagen net niet.

[ Voor 8% gewijzigd door DwightKSchrute op 23-04-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Ik heb de gebruikelijke dingen al gedaan. En zoals aangegeven gebruik ik nauwelijks locatievoorzieningen of background refresh zaken. Notificaties staan bij mij over het algemeen ook uit. En voordat de iPhone was opgeladen inderdaad even youtube gekeken, maar die laat altijd veel gebruik zien omdat ik die app het meeste gebruik :p Tijdens slapen uiteraard niets met de foon gedaan en stonden er nauwelijks apps open.
Maar ik gok erop dat handsoff de boosdoener is, aangezien hij nu wel juist de stand-by/ gebruik laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

_Rayman_ schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:36:
Sinds de introductie van IOS 8 heb ik een buggie app store app. Stel er is een update voor een app en ik klik op deze app om de releasenotes te lezen, kan ik deze niet meer updaten. De button 'update', wijzigt in 'open'. Erg irritant. De app store app blijft wel aangeven dat er een update is, maar updaten vanaf de iphone (iphone 6) kan niet meer. Wel kan ik via itunes uiteraard de betrokken app(s) bijwerken, maar de app store app, blijft aangeven dat er een update is.
Stel ik klik niet op de bij te werken app, en kies gelijk voor de button 'update', is er niets aan de hand.

Ik heb dit aangegeven bij apple, maar ik krijg geen reactie terug.

Herkent iemand dit?
Heb het zelf niet meegemaakt, maar ben het wel eerder op fora tegengekomen. (weet niet zo snel waar). Heb je wel iOS 8.3, want volgens mij stonden er bugfixes en nieuwe functies geplant voor de AppStore.
Geen Apple-ID meer hoeven invoeren voor gratis apps enzo.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

4acesNL schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:50:
Ik heb de gebruikelijke dingen al gedaan. En zoals aangegeven gebruik ik nauwelijks locatievoorzieningen of background refresh zaken. Notificaties staan bij mij over het algemeen ook uit. En voordat de iPhone was opgeladen inderdaad even youtube gekeken, maar die laat altijd veel gebruik zien omdat ik die app het meeste gebruik :p Tijdens slapen uiteraard niets met de foon gedaan en stonden er nauwelijks apps open.
Maar ik gok erop dat handsoff de boosdoener is, aangezien hij nu wel juist de stand-by/ gebruik laat zien.
Duik dan eens in de instellingen van joetoep, maar belangrijker ga naar instellingen, algemeen, ververs apps op achtergrond, en zet eventueel wat apps, maar zeker joetoep uit >:)

Edit: niet volledig gelezen, mijn fout

[ Voor 3% gewijzigd door GerardVanAfoort op 23-04-2015 12:19 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Ik had al aangegeven dat die dingen (background refresh) uitstaan. En ik zet vaak genoeg apps uit, al is dat niet het probleem aangezien apps constant uitzetten meer batterij vreet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeeDeWee
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 19:41
Kijk eens op de volgende website. Een goed uitleg hoe je zulke problemen kunt oplossen. Heeft zeker niets met wifi of gps te maken. Er lijkt een rogue app te zijn die dit veroorzaakt.

http://www.scottyloveless.com/ios-battery-life/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Nu online
Bedankt, maar al deze zaken weet ik al en handel ik ook naar met mijn telefoon. Voor nu lijkt het echt Handoff te zijn. Dus ik kan morgen pas meer duidelijkheid geven over de stand van zaken. Voor nu zie je gelukkig wel verschil in gebruik en stand-by tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rayman_
  • Laatst online: 29-08-2023

_Rayman_

Verwacht het onverwachte.

GerardVanAfoort schreef op donderdag 23 april 2015 @ 11:53:
[...]

Heb het zelf niet meegemaakt, maar ben het wel eerder op fora tegengekomen. (weet niet zo snel waar). Heb je wel iOS 8.3, want volgens mij stonden er bugfixes en nieuwe functies geplant voor de AppStore.
Geen Apple-ID meer hoeven invoeren voor gratis apps enzo.
Uiteraard draait mijn telefoon op IOS 8.3 Had gehoopt, dat die update het issue zou oplossen, maar helaas. Het is overigens geen ramp dit issue. Ik weet een workaround en die werkt prima. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik ios 8.3 op mijner iphone 6 en ben er prima over te spreken, alleen is het thema van de kiosk van donker naar wit gegaan, ik kan niet zo bevatten hoe dat is gekomen, er is geen instelling mogelijk. Kent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Van de week de iPhone 4s van een familielid toch maar overgezet naar iOS8. Verbazingwekkend genoeg nauwelijks last van een trager toestel. Ze hebben dan blijkbaar toch flinke stappen gezet sinds iOS 8.0, want iOS 8.3 draait echt soepel. Is niet eens een clean install (wel gewoon via iTunes, dus niet OTA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
8.4 beta 2 public zojuist vrijgegeven.
http://www.iculture.nl/ios-8-4-beta-2-beschikbaar/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Vreemd, ik krijg net alleen beta 1 aangeboden.

Edit: Sorry, ik heb me schuldig gemaakt aan het niet lezen van het artikel.
Beta 2 is voor ontwikkelaars en beta 1 is voor beta testers. Inhoudelijk zijn ze hetzelfde.

[ Voor 25% gewijzigd door Thombias op 27-04-2015 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:47
Had de hoop na 2 jaar wel opgegeven, maar verdomd, eindelijk schijnt de chapters functie voor audioboeken weer terug te komen in 8.4 beta 2.
De audiobooks verhuizen naar de ibooks app, niet meer in de muziekapp.
Jammer dat het zo lang heeft moeten duren (nog duurt, want eerst is dit nog in beta)... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06:42
Vraagje over de werking met iCloud.
Indien ik een foto neem staat deze automatisch in iCloud (op andere apparaten ook) maar als ik een foto verwijder van mijn iPhone is deze ook weg van mijn andere apparaten en van iCloud. Kan dit apart geregeld worden?
Zodat je een foto verwijderd van je iPhone maar nog steeds in iCloud staat? Beetje zoals Android en Google+.
Sorry als dit een dumb question is.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

iCloud Photo Library gebruiken. Minimaal iOS 8.3 vereist. https://support.apple.com/en-us/HT204264

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:40
Hallo mensen, ik heb prive een android en van m'n werk een 4S gekregen. Heb 8.3 erop en wil graag Siri uitzetten. Nou heb ik dit in settings gedaan.
Maar als ik op homescreen home lang indruk, komt siri naar voren, hoe krijg ik dit uit?

Er zat namelijk deze case bij
Afbeeldingslocatie: http://images.mobilefun.co.uk/graphics/300pixelp/griffin-survivor-case-for-iphone-4s-4-black-grey-p28020-300.jpg(Ik gebruik die clip niet)
En als ik het dan in m'n broek draag, wil de homeknop wel eens te lang ingedrukt worden, omdat door die case de homebutten niet een kuiltje is maar bol is..

[ Voor 3% gewijzigd door SuperVeloce op 11-05-2015 23:12 ]

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Dat kan wel wat vriendelijker. Dit soort linkjes zijn niet de bedoeling, geef gewoon direct de oplossing (en leg evt. uit hoe je dat hebt gevonden).

[ Voor 82% gewijzigd door Hoedje op 12-05-2015 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:26
Paar dagen geleden een Air 2 met ios 8.3 in gebruik genomen en een hele verademing itt de Mini 2 en 3 op ios 8.3. Ik denk dat het komt door het intern geheugen van 2gb.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
SuperVeloce schreef op maandag 11 mei 2015 @ 23:11:
Hallo mensen, ik heb prive een android en van m'n werk een 4S gekregen. Heb 8.3 erop en wil graag Siri uitzetten. Nou heb ik dit in settings gedaan.
Maar als ik op homescreen home lang indruk, komt siri naar voren, hoe krijg ik dit uit?

Er zat namelijk deze case bij
[afbeelding](Ik gebruik die clip niet)
En als ik het dan in m'n broek draag, wil de homeknop wel eens te lang ingedrukt worden, omdat door die case de homebutten niet een kuiltje is maar bol is..
Wat jij te zien krijgt is waarschijnlijk "stembediening" en die kan volgens mij niet uit. Je kunt siri overigens wel aanzetten en siri blokeren vanaf je homescherm. Dat zou jouw probleem kunnen oplossen.

Zie bijvoorbeeld: http://www.appletips.nl/siri-en-voice-control-uitschakelen/

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Pyrone89 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 23:03:
Van de week de iPhone 4s van een familielid toch maar overgezet naar iOS8. Verbazingwekkend genoeg nauwelijks last van een trager toestel. Ze hebben dan blijkbaar toch flinke stappen gezet sinds iOS 8.0, want iOS 8.3 draait echt soepel. Is niet eens een clean install (wel gewoon via iTunes, dus niet OTA)
Ik heb het niet aangedurfd op mijn oude iPhone 4s (inmiddels in gebruik door mijn moeder). Die draait nog steeds op iOS7.1.2
Goed om te lezen dat iOS8.3 vrij vlot lijkt te draaien bij een familielid bij jou. Ik heb bij iOS8.1 YouTube filmpjes gezien en de verschillen waren toen nog steeds niet best. Deze video toont weer aardig dat iOS8.3 wel een verbetering is t.o.v. 8.1 of 8.2, maar nog steeds is 7.1.2 sneller (al mis je dan wel wat features uit iOS8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
funrider schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:51:
[...]

Ik heb het niet aangedurfd op mijn oude iPhone 4s (inmiddels in gebruik door mijn moeder). Die draait nog steeds op iOS7.1.2
Goed om te lezen dat iOS8.3 vrij vlot lijkt te draaien bij een familielid bij jou. Ik heb bij iOS8.1 YouTube filmpjes gezien en de verschillen waren toen nog steeds niet best. Deze video toont weer aardig dat iOS8.3 wel een verbetering is t.o.v. 8.1 of 8.2, maar nog steeds is 7.1.2 sneller (al mis je dan wel wat features uit iOS8).
Het helpt ook dat moeders over het algemeen zelf langzamer zijn dan de iPhone. Dus een klein beetje langzamer merken ze niet >:) .

De reden dat ik het wel heb gedaan voor mijn moeder is:
1. Eventuele vertraging is voor haar niet zo'n punt (en het bleek sowieso extreem mee te vallen onder iOS 8.3)
2. Veel apps hebben nu iOS 8-only features, die wel handig zijn voor moeders. Voor mij was het omslagpunt dat WhatsApp kwam met de Share extensie, aangezien ze telkens liep te pielen als ze vanuit de Foto's app een foto aan haar vriendinnen wilde sturen (jij en ik snappen wel dat je dan ook gewoon eerst naar WhatsApp kan gaan en het op die manier kan doen, maar leg dat je moeder van 55 maar eens uit die een Blu-Ray nog een videoband noemt).
3. Veiligheid: de laatste grootste veiligheidslekken zijn niet meer gepatched in iOS 7 en juist deze doelgroep is redelijk naïef (ook al vertel je ze 100x geen public hotspot te gebruiken en niet zomaar overal op te klikken) als het aankomt op digitale veiligheid.
4. ICloud Photo Library zodat ze ook gewoon vanaf de PC (via iCloud.com) de foto's kan bekijken en kan verwijderen ipv dat op een klein schermpje te doen (remember, i4s is 3,5 inch).

Wat wel HEEL belangrijk is, is dat je de update doet via iTunes (clean install kan, maar hoeft niet. Heb ik niet gedaan). Daar zit om de een of andere reden een snelheidsverschil tussen al sinds ze in iOS 5 zijn gestart met OTA updates. Ikzelf wijt dit aan het feit dat iTunes de gehele firmware overschrijft, waar de Over The Air update alleen de patches toepast en niet de gehele firmware vers erop zet (wat niet kan, omdat dan het toestel tijdens de update zou uitvallen omdat de firmware wordt verwijderd terwijl het in gebruik is).

[ Voor 13% gewijzigd door Pyrone89 op 14-05-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-09 11:52
Hebben er meer mensen last van dat apps niet goed afgesloten worden via de app switcher? Ik heb bijvoorbeeld een app (iSailor) die blijft draaien op de achtergrond, dat hoort ook. Echter, als ik de app afsluit via de app switcher blijft deze app meldingen geven. In de task switcher is de app dan al niet meer te vinden. Opnieuw opstarten helpt ook niet, ook dan blijf ik meldingen ontvangen terwijl de app afgesloten is.

Iets vergelijkbaars had ik laatst met de BNR app. Ik had de app gebruikt om radio te luisteren. Even later wilde ik een andere app gebruiken om muziek te luisteren, maar die gaf een foutmelding. En bij het starten van muziek via het control center werd weer BNR afgespeeld. Ook na het afsluiten van de BNR app kon ik nog steeds naar BNR luisteren door via het control center op play te drukken. En ook opnieuw opstarten hielp niet, uiteindelijk heb ik de BNR app maar gewist.

Iemand vergelijkbare ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Je kan de achtergrond verversing uitzetten. Instellingen - algemeen - ververs apps op achtergrond.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 20:58:
Je kan de achtergrond verversing uitzetten. Instellingen - algemeen - ververs apps op achtergrond.
Even gekeken, maar ik zie nu dat verversen op de achtergrond niet mogelijk is bij deze apps. Bij iSailor stoppen de notificaties wel als ik GPS uitzet. Ook notificaties heb ik maar uitgezet voor iSailor. Maar zou niet nodig moeten zijn, afsluiten zou genoeg moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Tweade schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:51:
[...]

Even gekeken, maar ik zie nu dat verversen op de achtergrond niet mogelijk is bij deze apps. Bij iSailor stoppen de notificaties wel als ik GPS uitzet. Ook notificaties heb ik maar uitgezet voor iSailor. Maar zou niet nodig moeten zijn, afsluiten zou genoeg moeten zijn.
Ik had het laatst met HERE maps, iPhone 4 iOS 7.1.2. Ook als je de app had afgesloten bleef locatie icoon constant aan, herstart hielp ook niet. Achtergrondverversing uitgezet en de battery drain was over. Navigatie functionaliteit bleef zoals je mag verwachten. Raar issue, misschien een bugje in Xcode 6..

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweade
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:06:
[...]

Ik had het laatst met HERE maps, iPhone 4 iOS 7.1.2. Ook als je de app had afgesloten bleef locatie icoon constant aan, herstart hielp ook niet. Achtergrondverversing uitgezet en de battery drain was over. Navigatie functionaliteit bleef zoals je mag verwachten. Raar issue, misschien een bugje in Xcode 6..
Zelf draai ik 8.3 op een 5S, hopelijk is het bij de volgende update opgelost. Bij HERE heb ik er gelukkig nog geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Nu bezig met het binnenhalen van IOS8.4 public beta 2.
Mag hopen dat deze update de lag verminderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:26
Hoe schakel ik de stanadaard navigatie van mijn iPhone over naar een vrouwelijke stem ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Albert020 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:45:
Hoe schakel ik de stanadaard navigatie van mijn iPhone over naar een vrouwelijke stem ?
Over welke navigatie heb je het? Want op iedere iPhone komt gewoon Google Maps met navigatie, maar die is alleen beschikbaar met een vrouwelijke stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Plato1989 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:02:
[...]

Over welke navigatie heb je het? Want op iedere iPhone komt gewoon Google Maps met navigatie, maar die is alleen beschikbaar met een vrouwelijke stem.
Je bedoelt denk ik Kaarten en een mannelijke stem :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

jelle. schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:26:
[...]

Je bedoelt denk ik Kaarten en een mannelijke stem :p?
Uuh, ik bedoel inderdaad gewoon Maps/kaarten :+

Maar die is bij mij vrouwelijk, is het land of taal afhankelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06:26
Plato1989 schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 11:32:
[...]

Uuh, ik bedoel inderdaad gewoon Maps/kaarten :+

Maar die is bij mij vrouwelijk, is het land of taal afhankelijk?
Ja die bedoel ik idd, die is bij mij een mannenstem, ik vrouwenstem hebben,
land staat op NL taal staat ook op NL, hoe wijzig ik dit ?

Afbeeldingslocatie: https://static.dyp.im/x5RLfV2sMU/83d1ca337f3cdf6adf79796bd890acbb.JPG

[ Voor 22% gewijzigd door Albert020 op 14-05-2015 12:59 ]

Pagina: 1 ... 25 ... 28 Laatste