funrider schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 13:51:
[...]
Ik heb het niet aangedurfd op mijn oude iPhone 4s (inmiddels in gebruik door mijn moeder). Die draait nog steeds op iOS7.1.2
Goed om te lezen dat iOS8.3 vrij vlot lijkt te draaien bij een familielid bij jou. Ik heb bij iOS8.1 YouTube filmpjes gezien en de verschillen waren toen nog steeds niet best.
Deze video toont weer aardig dat iOS8.3 wel een verbetering is t.o.v. 8.1 of 8.2, maar nog steeds is 7.1.2 sneller (al mis je dan wel wat features uit iOS8).
Het helpt ook dat moeders over het algemeen zelf langzamer zijn dan de iPhone. Dus een klein beetje langzamer merken ze niet

.
De reden dat ik het wel heb gedaan voor mijn moeder is:
1. Eventuele vertraging is voor haar niet zo'n punt (en het bleek sowieso extreem mee te vallen onder iOS 8.3)
2. Veel apps hebben nu iOS 8-only features, die wel handig zijn voor moeders. Voor mij was het omslagpunt dat WhatsApp kwam met de Share extensie, aangezien ze telkens liep te pielen als ze vanuit de Foto's app een foto aan haar vriendinnen wilde sturen (jij en ik snappen wel dat je dan ook gewoon eerst naar WhatsApp kan gaan en het op die manier kan doen, maar leg dat je moeder van 55 maar eens uit die een Blu-Ray nog een videoband noemt).
3. Veiligheid: de laatste grootste veiligheidslekken zijn niet meer gepatched in iOS 7 en juist deze doelgroep is redelijk naïef (ook al vertel je ze 100x geen public hotspot te gebruiken en niet zomaar overal op te klikken) als het aankomt op digitale veiligheid.
4. ICloud Photo Library zodat ze ook gewoon vanaf de PC (via iCloud.com) de foto's kan bekijken en kan verwijderen ipv dat op een klein schermpje te doen (remember, i4s is 3,5 inch).
Wat wel HEEL belangrijk is, is dat je de update doet via iTunes (clean install kan, maar hoeft niet. Heb ik niet gedaan). Daar zit om de een of andere reden een snelheidsverschil tussen al sinds ze in iOS 5 zijn gestart met OTA updates. Ikzelf wijt dit aan het feit dat iTunes de gehele firmware overschrijft, waar de Over The Air update alleen de patches toepast en niet de gehele firmware vers erop zet (wat niet kan, omdat dan het toestel tijdens de update zou uitvallen omdat de firmware wordt verwijderd terwijl het in gebruik is).
[
Voor 13% gewijzigd door
Pyrone89 op 14-05-2015 16:14
]