Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

jelle. schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 07:43:
Alleen in de Apple Online Store; niet in de iTunes / App Store. Overigens is iDEAL op een mobiele telefoon juist makkelijker dan op een desktop, omdat je direct via de app van je bank de betaling kunt uitvoeren (tenminste, bij ING met een iPhone).
Bij de Rabobank app werkt dat ook; met als gevolg dat ik veel online aankopen juist liever vanaf mijn iPhone doe dan vanaf mijn laptop!

Is PayPal geen optie? Die kan je koppelen aan je bankrekening en invoeren als betaalmethode in iTunes/AppStore zodat aankopen "direct" van je bankrekening worden afgeschreven. Of anders een online prepaid credit card?

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:21
Ga zo iOS 8.3 beta 2 installeren, maar de vraag aan jullie is, of verder alle apps werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Untouchablezz20 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:19:
Ga zo iOS 8.3 beta 2 installeren, maar de vraag aan jullie is, of verder alle apps werken?
Da's knap algemeen, er zijn er > 1.000.000 namelijk,

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

NielsTn schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:15:
Ligt het aan mij of lijkt het accuverbruik ook positiever te zijn
op mijn 16Gb iPhone 5s na update naar iOS 8.2?
zijn er meer die dit bemerken?
Accuverbruik is bij mij op een iPad 3 sinds 8.1.x en alle tussentijdse updates vrij constant en gaat bij een volle lading 12 uur mee.

Iets anders: Safari was sinds 8.1 alweer goed. Maar sinds 8.2 is deze retesnel (5 GHz 802.11n only)

Edit: voor wie het idee heeft dat de batterij slechter presteert, is dit een kleine moeite om uit te voeren:

Alle credits behoren aan: Timosha!

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.

[ Voor 48% gewijzigd door GerardVanAfoort op 12-03-2015 17:56 . Reden: Batterij kalibreren ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
GerardVanAfoort schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:36:
[...]

Accuverbruik is bij mij op een iPad 3 sinds 8.1.x en alle tussentijdse updates vrij constant en gaat bij een volle lading 12 uur mee.

Iets anders: Safari was sinds 8.1 alweer goed. Maar sinds 8.2 is deze retesnel (5 GHz 802.11n only)
Ook geen lange laadtijden meer en lag tijdens het intikken van de url e.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Amps schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 17:59:
[...]

Ook geen lange laadtijden meer en lag tijdens het intikken van de url e.d.?
Laadtijd = 0,0001 :-) zonder gekheid gewoon snel.

Lag, daar verdenk ik de spellingscorrectie eventueel i.c.m. Javascript van. Welke ik beiden niet gebruik, ik heb er dan ook nooit last van.

Auto correctie staat standaard aan en hierbij wordt de standaard woordenlijst aangevuld met alle woorden die jij doorlaat of niet corrigeerd. Die "database" kan natuurlijk oneindig.. groot worden en lag veroorzaken?
Je kunt het toetsenwoordenboek herstellen via: instellingen>algemeen>stel opnieuw in>herstel toetsenwoordenboek. Doe dit alleen als je NIET afhankelijk bent van woordenlijsten!
Daarna kun je bij instellingen>algemeen>toetsenbord>auto correctie uitzetten.

Nogmaals, het is een verdenking! Maar voor wie de lag er altijd is, of na een update of restore weg of terug is, is het wel de moeite om dit eens op deze manier trachten te tekkelen. Ik ben wel benieuwd of we hier met z'n allen sneller zijn dan dat Apple dit bug-fixed!

Edit: iOS 8 WebKit en JavaScript Nitro engine biedt nu i.t.t. iOS 7 ook toegang voor third-party apps.
Voorheen deden die third-parties het met een tragere versie. Dat versterkt mijn verdenking naar JS Nitro engine i.c.m. webformulieren/auto correctie/woordenlijsten ?parallaxeffect? enz.

[ Voor 11% gewijzigd door GerardVanAfoort op 12-03-2015 19:21 . Reden: JS Nitro engine ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 08:21
[...]

Edit: voor wie het idee heeft dat de batterij slechter presteert, is dit een kleine moeite om uit te voeren:

Alle credits behoren aan: Timosha!

• Sluit je iDevice aan de originele lader met de originele USB-kabel
• Druk de thuis- en aan/uit knop gelijktig in tot de het Apple logo verschijnt
• De batterij wordt nu voor de eerste keer gekalibreerd

Laat de batterij nu tot 100% opladen. Je zal merken dat de laatste procenten tot de 100% heel langzaam verlopen. Dit is het balanceer-proces, de cellen worden ontladen en geladen tot ze de eindspanning van 4,20V hebben bereikt.

Wanneer je iDevice de capaciteit van 100% heeft bereikt laat je jouw iDevice nog ongeveer 60 tot 90 minuten aan de lader hangen. Je zal merken dat je iDevice de batterij nu volledig kan benutten en iets langer mee zal gaan. Uiteraard blijven apps, GPS-fucntie, enzovoorts invloed hebben op je batterij.
thanx, ga dit eens proberen, batterij loopt best hard na 8.2

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

[...]

Hoe zijn de allround prestaties op 8.2 met de iPad 3? Vergelijkbaar met IOS7?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
8.3 beta in public, meer info : http://www.iculture.nl/ios-8-3-publieke-beta/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Michael Knight schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:02:
[...]

8.2 is (wel wat vroege conclusie) voor m'n gevoel zelfs net iets vlotter dan 7.1.x
8.1.x vindt ik gelijk aan 7.1.x

Ik heb kort na de introductie in iOS 7 verminder beweging aanstaan (parallax effect dus uit).
Niet omdat ik er "duizelig" van wordt :-)
Maar gewoon omdat die visuele effecten de actie-reactie snelheid nadelig beïnvloeden. Zeker op wat oudere iDevices zoals mijn iPad 3 en iPhone 4

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Houd YouTube in de gaten voor video's dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:07
Michael Knight schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 20:02:
[...]

Ik vind allround de prestaties van 8.2 (schone installatie) slechter dan de final versie van iOS 7(7.1.2?) op een iPad 3. Ik weet niet exact meer hoe dit onder iOS 7 was, maar net wou ik een stuk tekst selecteren en dan crasht Safari. Safari is er mijn inziens in ieder geval niet beter op geworden. Ook sinds iOS 8 interpreteert hij af en toe een dubbelklik van de homeknop wat resulteert in "overzicht openstaande apps". Na een schone installatie die ik gisteren heb gedaan, heb ik dit laatste probleem niet meer gehad. (Hopenlijk blijft dit zo) Ik heb ook toegankelijkheid>verminder beweging aangezet omdat dit een soepelere gebruikservaring mogelijk maakt. Kortom het is op mijn iPad 3 onder iOS 8.2 niet beter geworden maar ik kan er prima mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ben benieuwd hoe Siri omgaat met Nederlandse namen met tussenvoegsels. Snapt ze me als ik zeg 'Bel Henk de Vries' (terwijl zijn achternaam als 'Vries, de' in mijn contacten staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 17:41
Mehhhh, ik wil die beta profile downloaden, maar krijg hem niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
Hmmm... Ben nog niet overtuigd. Ik blijf op 6.1.3 op mijn iPad 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Same here, alleen enroll your mac. Ook geprobeerd op iPhone er naartoe te surfen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Amps schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:34:
Hmmm... Ben nog niet overtuigd. Ik blijf op 6.1.3 op mijn iPad 3.
Die draaide inderdaad het beste, maare als ik mij niet vergis eisen bijna alle apps tegenwoordig minimaal iOS 7 en 8. Dat is voor mij ook de grootste reden om te updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Nu online
dennis_rsb schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:36:
[...]
Die draaide inderdaad het beste, maare als ik mij niet vergis eisen bijna alle apps tegenwoordig minimaal iOS 7 en 8. Dat is voor mij ook de grootste reden om te updaten
Klopt. Dat is ook mijn voornaamste reden om wel up te daten (naast het feit dat iOS 7/8 er gelikter en gestroomlijnder uitziet). De apps die ik op mijn iPad heb staan krijgen vrijwel geen updates meer binnen en nieuwe apps die ik eventueel zou willen downloaden hebben minimaal iOS 7 nodig. Maar als het ten koste gaat van de snelheid (iOS 6.1.3 op de iPad 3 is ook niet meer de snelste), dan laat ik hem maar op de 'outdated' software staan. Ik doe op zich ook niet wezenlijk veel dingen op mijn iPad (YouTube, Twitter, Facebook, Uitzending Gemist, browsen etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:36
so far so good, op mijn 6+ public beta voelt erg snel aan, siri in NL al redelijk goed, keuze tussen 2G, 3G en 4G is ook een uitkomst voor mensen die in gebieden wonen waar 3G dekking slecht is (zelf geen last van gelukkig).

https://www.facebook.com/hbbsebas2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

crazylegs schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:29:
so far so good, op mijn 6+ public beta voelt erg snel aan, siri in NL al redelijk goed, keuze tussen 2G, 3G en 4G is ook een uitkomst voor mensen die in gebieden wonen waar 3G dekking slecht is (zelf geen last van gelukkig).
Zo de reeds lang beloofde Siri! Voor de 2,3 of 4G keuze.. heb je daar ook een carrier update voor gehad?

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
GerardVanAfoort schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:56:
[...]

Zo de reeds lang beloofde Siri! Voor de 2,3 of 4G keuze.. heb je daar ook een carrier update voor gehad?
Nope.. aanmelden via https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/ en gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Ja, oké. Ik doelde meer op of je provider dit al ondersteunde. Soms is een carrier update noodzakelijk (net zoals 2 jaar? geleden bij tethering)

Edit: Er kunnen ook nieuwe carrier updates aankomen die het mogelijk maken om te kiezen tussen 2G, 3G en 4G (i.p.v. enkel 2G/3G of 2G&3G/4G), maar hiervoor moet je wel iOS 8.1 op je toestel hebben draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door GerardVanAfoort op 13-03-2015 00:44 . Reden: Kan dus blijkbaar al vanaf iOS 8.1 (niet opgelet door mij) ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Vraag: hebben we er sinds 8.2 een nieuw bugje bij? Instellingen>privacy>diagnose en gebruik, daar heb ik met een interval van 24 uur CoreTime%datum-tijd%ips.synced

Bij mij gebeurt dit steeds na 12 uur middernacht

Edit: "GMT Bug" is in 8.2 gefixed, dus dit log betekent dat er iets ander niet goed synced (misschien mijn iPhone 4 met iOS 7) Ik zet eens wat switches heen en weer, en zodra de log "oplost" plaats ik de stappen hier..

[ Voor 34% gewijzigd door GerardVanAfoort op 13-03-2015 21:13 . Reden: 8.2 fixed "GMT Bug" ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

crazylegs schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 23:29:
En via welke provider is dat? Hoop het binnenkort via Vodafone eindelijk eens te kunnen gebruiken.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij Vodafone op mn 6+ kan ik die keuze ook gewoon maken.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Siri in nederlands is nog een drama :') wanneer ik zeg "open tomtom" met de duidelijke OOO blijft die zeggen dat ik tamtam wil openen. zeg ik 'Open Spotify" zegt die dat ik sportieve wil openen. Achternaam zoals Ensink gaat ook niet lekker "En Zink" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 23:40
Ik zit met de volgende issue m.b.t. tot mijn iOS8 devices. Ik heb meerdere Google opdrachten ingevoerd, maar ik kom er gewoon niet uit. Wellicht is het heel erg simpel, misschien wel te simpel en denk ik te moeilijk.

Ik heb een iPhone5 privé en een iPhone4S van mijn werk. Beiden draaien op iOS8.2 en beiden hebben dezelfde Apple ID. Als ik op één van de telefoons wordt gebeld, wordt deze oproep op beiden zichtbaar en gaan beide telefoons over.
Vanmorgen werd ik bijvoorbeeld op mijn werktelefoon gebeld en een fractie van een seconde later of misschien wel tegelijkertijd ging mijn privé telefoon ook over met/door dezelfde oproep. En de privé telefoon blijft ook nog eens overgaan nadat ik de oproep op mijn werktelefoon al had aangenomen.

Zo irritant, waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden. Welke instelling moet ik doen en waar moet ik deze doen om er voor te zorgen dat de oproep alleen op het betreffende toestel binnen komt en blijft?

Ik hoop dat ik mijn 'probleem' duidelijk heb kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

Lijkt erop dat de ios 8.3 betas niet publiekelijk zijn, zoals aangegeven wordt.. Lijkt erop dat ze random mensen laten testen. Heb enkel de osx beta in mijn programma zitten, paar keer geprobleem Enenroll en opnieuw aangemeld maar dat geeft wederom geen mogelijkheid om ook mee te genieten van de ios 8.3 betas..

Zou hem best willen testen namelijk. Dan maar wat langer wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

RicoK schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:54:
Ik zit met de volgende issue m.b.t. tot mijn iOS8 devices. Ik heb meerdere Google opdrachten ingevoerd, maar ik kom er gewoon niet uit. Wellicht is het heel erg simpel, misschien wel te simpel en denk ik te moeilijk.

Ik heb een iPhone5 privé en een iPhone4S van mijn werk. Beiden draaien op iOS8.2 en beiden hebben dezelfde Apple ID. Als ik op één van de telefoons wordt gebeld, wordt deze oproep op beiden zichtbaar en gaan beide telefoons over.
Vanmorgen werd ik bijvoorbeeld op mijn werktelefoon gebeld en een fractie van een seconde later of misschien wel tegelijkertijd ging mijn privé telefoon ook over met/door dezelfde oproep. En de privé telefoon blijft ook nog eens overgaan nadat ik de oproep op mijn werktelefoon al had aangenomen.

Zo irritant, waar ik nog geen oplossing voor heb kunnen vinden. Welke instelling moet ik doen en waar moet ik deze doen om er voor te zorgen dat de oproep alleen op het betreffende toestel binnen komt en blijft?

Ik hoop dat ik mijn 'probleem' duidelijk heb kunnen verwoorden.
Op beide telefoons even naar Instellingen > FaceTime en daar "Via mobiel netwerk iPhone" uitschakelen.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

dennis_rsb schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:36:
[...]

Idemdito bij mijn ouders. Vind het wel triest om te zien hoe het performed. Zoals al eerder aangegeven Apple onwaardig. Vooral Safari is echt traaaaaaaaaaaag. Ik zag hier al eerder genoemd dat dit wellicht te maken zou hebben met het woordenboek cq spelling/correctie. Ik heb zelf het idee dat het ook een deel komt door alle voorstellen die je krijgt wanneer je begint te tikken in de adresbalk. Kun je dat uitschakelen? Dat laden en tikken is echt onwerkbaar. Alles hapert dan :/

edit:
gevonden onder instellingen bij Safari. Eens testen bij mijn ouders

[ Voor 4% gewijzigd door JB op 13-03-2015 10:02 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:59:
[...]
Op beide telefoons even naar Instellingen > FaceTime en daar "Via mobiel netwerk iPhone" uitschakelen.
Bedankt. Hier heb ik tevergeefs naar gezocht.

Ik heb nu deze link gevonden.

Omdat ik nu dus de optie op beide telefoons heb uitgezet kan ik dan nu ook niet meer gebeld worden op mijn op MBPr 2014 met OS X Yosemite?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

JB schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:59:
[...]

Idemdito bij mijn ouders. Vind het wel triest om te zien hoe het performed. Zoals al eerder aangegeven Apple onwaardig. Vooral Safari is echt traaaaaaaaaaaag. Ik zag hier al eerder genoemd dat dit wellicht te maken zou hebben met het woordenboek cq spelling/correctie. Ik heb zelf het idee dat het ook een deel komt door alle voorstellen die je krijgt wanneer je begint te tikken in de adresbalk. Kun je dat uitschakelen? Dat laden en tikken is echt onwerkbaar. Alles hapert dan :/

edit:
gevonden onder instellingen bij Safari. Eens testen bij mijn ouders
Ja JB, dat is zeker een goeie! Instellingen>algemeen>zoek met Spotlight daar Spotlight-suggesties en evt Bing-webresultaten uitzetten. Tevens in instellengen>Safari ook daar Spotlight-suggesties uitzetten gelijk wis geschiedenis en websitedata.

En dan kan ook bij instellingen>iCloud>documenten/gegevens Safari uitgeschakeld worden.

Zo veel mogelijkheden en wij gebruikers zijn maar bèta testers. Apple mag dit knap lastige issue wel eens oplossen in 8.2.x of 8.3

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

RicoK schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:16:
[...]

Bedankt. Hier heb ik tevergeefs naar gezocht.

Ik heb nu deze link gevonden.

Omdat ik nu dus de optie op beide telefoons heb uitgezet kan ik dan nu ook niet meer gebeld worden op mijn op MBPr 2014 met OS X Yosemite?
Hmm, dat is een moeilijke, doordat je twee telefoonnummers met hetzelfde AppleID gebruikt zit je in een wat minder gebruikelijke situatie. Je kunt proberen om het op één van de twee telefoons weer in te schakelen. Wellicht dat je dan dat nummer kunt beantwoorden op de MacBook, zonder dat de andere telefoon overgaat, maar dat zul je even moeten proberen. Beide nummers wel op de MacBook maar niet op de andere telefoon gaat niet lukken denk ik.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:19:
[...]

Ja JB, dat is zeker een goeie! Instellingen>algemeen>zoek met Spotlight daar Spotlight-suggesties en evt Bing-webresultaten uitzetten. Tevens in instellengen>Safari ook daar Spotlight-suggesties uitzetten gelijk wis geschiedenis en websitedata.

En dan kan ook bij instellingen>iCloud>documenten/gegevens Safari uitgeschakeld worden.

Zo veel mogelijkheden en wij gebruikers zijn maar bèta testers. Apple mag dit knap lastige issue wel eens oplossen in 8.2.x of 8.3
Thnx! Deze opties ga ik ook testen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Spike_wolf schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:25:
[...]Hmm, dat is een moeilijke, doordat je twee telefoonnummers met hetzelfde AppleID gebruikt zit je in een wat minder gebruikelijke situatie. Je kunt proberen om het op één van de twee telefoons weer in te schakelen. Wellicht dat je dan dat nummer kunt beantwoorden op de MacBook, zonder dat de andere telefoon overgaat, maar dat zul je even moeten proberen. Beide nummers wel op de MacBook maar niet op de andere telefoon gaat niet lukken denk ik.
Nadat ik de link doornam die ik bij had gevoegd voorzag ik datgene al wat je aangeeft.

Omdat ik mijn MBP prive gebruik, voor mijn werk heb ik een Windows ultrabook, zal ik dan de instelling op mijn prive telefoon terugdraaien. Mijn prive gesprekken zullen dan ook blijven binnen komen op mijn werktelefoon, maar ook op mijn MBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de update naar 8.2 op mn 6, is het batterijpercentage vannacht van 63% naar 23% gedaald.
Nu probeer ik, via het uitzetten van de gezondheidsapp, het leven te verlengen....
Dramatisch zeg, dat verlies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:21

RnB

Hm, ik heb ook het idee dat mijn batterijduur is verkort, maar ik dacht dat het misschien aan mijn verandering van opladen zou liggen.
Ik ga er eens induiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 09:51
https://gofile.me/26AZZ/Zbs6n0ni

Deze link kun je gebruiken om het profiel te krijgen om iOS 8.3 beta te installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
Michael Knight schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 01:19:
[...]

En via welke provider is dat? Hoop het binnenkort via Vodafone eindelijk eens te kunnen gebruiken.. :)
Vodafone, de meeste mensen kunnen het pas gebruiken als 8.3 final is he.. het betreft nu nog een beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazylegs
GerardVanAfoort schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 00:29:
[...]

Ja, oké. Ik doelde meer op of je provider dit al ondersteunde. Soms is een carrier update noodzakelijk (net zoals 2 jaar? geleden bij tethering)

Edit: Er kunnen ook nieuwe carrier updates aankomen die het mogelijk maken om te kiezen tussen 2G, 3G en 4G (i.p.v. enkel 2G/3G of 2G&3G/4G), maar hiervoor moet je wel iOS 8.1 op je toestel hebben draaien.
Nee 8.3 behoeft geen carriër update.. het is een functie in de iOS versie zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heb hem nu ook draaiende. Eindelijk terug. En nu afblijven!

Verder wacht ik nog altijd op in- en uitschakelen van mobiele data via bedieningspaneel in plaats van de rekenmachine. :/

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
enzoronald schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:27:

Deze link kun je gebruiken om het profiel te krijgen om iOS 8.3 beta te installeren
Thanks man. Profile geïnstalleerd en net update requested. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
sweebee schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:23:
Siri in nederlands is nog een drama :') wanneer ik zeg "open tomtom" met de duidelijke OOO blijft die zeggen dat ik tamtam wil openen. zeg ik 'Open Spotify" zegt die dat ik sportieve wil openen. Achternaam zoals Ensink gaat ook niet lekker "En Zink" :P
Dat merk ik totaal niet eerlijk gezegd. Open Spotify al tientallen keren gebruikt en nog geen enkele keer gehad dat hij niet wilde openen.

Dingen als "lees mijn laatste bericht voor" en "Antwoord ......." werken ook prima.
Ik ken maar weinig dezelfde voornamen trouwens dus ik roep gewoon "Antwoord Joost" i.p.v. "Antwoord Joost Janssen"

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Donstil schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:33:
[...]

Dat merk ik totaal niet eerlijk gezegd. Open Spotify al tientallen keren gebruikt en nog geen enkele keer gehad dat hij niet wilde openen.

Dingen als "lees mijn laatste bericht voor" en "Antwoord ......." werken ook prima.
Ik ken maar weinig dezelfde voornamen trouwens dus ik roep gewoon "Antwoord Joost" i.p.v. "Antwoord Joost Janssen"
Wellicht dat het ook met mijn "Twentse" accent te maken heeft. Krijg het niet voor elkaar open spotify uit te voeren:

Open sportieve hai
Open sportief why
Open sportief hoor

Verder werken hele zinnen wel prima, alleen namen zijn moeilijk. Ook wel logisch natuurlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door sweebee op 14-03-2015 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja precies, misschien iets met accent ja.

Wel begreep ik hier al eerder dat Updaten van Beta 1 maar 2 bij sommige en slecht Siri resultaat bood en dat installeren via DFU dat oploste. Misschien dat doen?

(ik draai Beta 3 trouwens, niet de Public Beta, geen idee of daar verschil in zit verder.)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkeOkeOke
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
sweebee schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 22:38:
[...]

Wellicht dat het ook met mijn "Twentse" accent te maken heeft. Krijg het niet voor elkaar open spotify uit te voeren:

Open sportieve hai
Open sportief why
Open sportief hoor

Verder werken hele zinnen wel prima, alleen namen zijn moeilijk. Ook wel logisch natuurlijk.
Spreek het uit als spotivie, helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Je kan Siri trainen op elk accent:

Activeer Siri door de thuisknop ingedrukt te houden
Spreek het commando uit:
That’s not how you pronounce "willekeurige naam in jouw adresboek"

Dit kan je op meer namen toepassen, desnoods zet je Spotify als "leeg" contact in je adresboek

(Text to speech en dictation (stt) software zijn mij niet vreemd, tech-support voor onderwijs met Dyslexie software & ICT was mijn werk)

[ Voor 26% gewijzigd door GerardVanAfoort op 01-04-2015 17:42 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
enzoronald schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 13:27:

Bedankt! Ik ga op m'n ipad eens 8.3 proberen.
Ik zie trouwens een update voor Beta 1, die is gelijk aan de developer Beta 3, toch?
Waarom hebben ze hier verschillende nummers voor gebruikt? Redelijk verwarrend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Laatst online: 17:41
Bugje: Als je een emoji wil gebruiken geeft ie bij mij bij de laatst gebruikte emoji's alleen de laatste drie rijen weer. Dan moet ik iets naar links scrollen weer om de eerste drie rijen ook weer te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demonitzu
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Demonitzu

Incidentele gebruiker

Net naar 8.2 geupdate via iTunes. Blijkbaar zette ie Persoonlijke Hotspot aan, nadat ik de iPhone met een USB-kabel aangesloten had. Gelijk door m'n bundel heen :|

TekkenZone - Dutch Tekken Community

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb de laatst 8.3 beta op m'n iPhone 6 staan om Siri te proberen. Twee dingen vielen mij op:

1. De standaard Nederlandse stem klinkt super blikkerig. Door "Enhanced quality" voices te downloaden is dat wel stukken beter;
2. Ik ben niet heel erg onder de indruk van de werking. Een aantal opdrachten die ik bij de Engelse Siri gebruik, worden gewoon niet goed opgepakt door de Nederlandse. De huidige staat is wel een leuke gimmick, maar niet de killer functie waar ik 3,5 jaar op heb gewacht.

Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/IMG_5007.PNG

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Toshin schreef op maandag 16 maart 2015 @ 03:52:
Net naar 8.2 geupdate via iTunes. Blijkbaar zette ie Persoonlijke Hotspot aan, nadat ik de iPhone met een USB-kabel aangesloten had. Gelijk door m'n bundel heen :|
Tsja true dat kan hard gaan. Waar een mobiel echt ontworpen is om zuinig om te gaan met (mobiel) verkeer is een PC of Mac dat totaal niet. Achtergrond updates, honderden MBs aan emails fetchen,.. dat gaat hard met een 1GB bundeltje.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:36
Krijg nu via OTA iOS 8.2 binnen voor me iPad Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Albert020 schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 10:29:
Krijg nu via OTA iOS 8.2 binnen voor me iPad Air
Die is vorige week maandag al uitgebracht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Datafeest schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
1. De standaard Nederlandse stem klinkt super blikkerig. Door "Enhanced quality" voices te downloaden is dat wel stukken beter;
2. Ik ben niet heel erg onder de indruk van de werking. Een aantal opdrachten die ik bij de Engelse Siri gebruik, worden gewoon niet goed opgepakt door de Nederlandse.
1. Die stt engines zijn nog niet vergelijkbaar met human voices, dit verbeterd de laatste jaren wel.
2. Probeer Siri eens te trainen (zie mijn post 14 maart 23:56)

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Datafeest schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 09:32:
Ik heb de laatst 8.3 beta op m'n iPhone 6 staan om Siri te proberen. Twee dingen vielen mij op:

2. Ik ben niet heel erg onder de indruk van de werking. Een aantal opdrachten die ik bij de Engelse Siri gebruik, worden gewoon niet goed opgepakt door de Nederlandse. De huidige staat is wel een leuke gimmick, maar niet de killer functie waar ik 3,5 jaar op heb gewacht.

[afbeelding]
Over punt 1, zit dit niet in de public beta? Kan het namelijk niet vinden.
Over punt 2, ik had er al niet teveel van verwacht, maar het valt me echt heel erg tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
UltraSub schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:38:
[...]

Over punt 1, zit dit niet in de public beta? Kan het namelijk niet vinden.
Over punt 2, ik had er al niet teveel van verwacht, maar het valt me echt heel erg tegen.
Het zit ook in de beta, alleen is het gruwelijk verborgen:

Settings > General > Accessibility > Speech (schakel functionaliteit aan) > Voices > Dutch > Kies "Enchanced Quality"

(in NL: Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid (schakel functionaliteit aan) > Spraak > Stemmen > Nederlands > Kies "Verbeterde kwaliteit")

Deze instelling wordt gelukkig gebruikt door Siri :).

[ Voor 4% gewijzigd door kamerplant op 10-04-2015 15:38 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nope, bij speech gaat het mis in de public beta bij mij. Heb ik alleen:
- Speak selection
- Speak screen
- Speak Auto-text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Ah! Je moet eerst "Speak Selection" aan zetten.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Datafeest schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 15:53:
Ah! Je moet eerst "Speak Selection" aan zetten.
Volgens mij is dit flauwekul hoor. Dit wordt alleen gebruikt als je als blinde iets uit wilt laten spreken. Je selecteert bijvoorbeeld een stuk tekst in een browser en dan krijg je de optie "spreek uit".

Als ik de taal op vlaams zet spreekt siri nog steeds gewoon nederlands. Dus deze zogenaamde "kwaliteits" verbetering haalt volgens mij niets uit :?

[ Voor 10% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 16:21 ]

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Whatever ;) Ik hoor definitely verschil als ik het aanschakel. Als ik een hogere kwaliteit stem in het Engels kies ("Alex") heeft dit overigens geen effect op hoe Siri Engels uitspreekt, maar bij Nederlands wel. En gelukkig maar, want out-of-the-box is het niet om aan te horen.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Spam schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:20:
[...]

Volgens mij is dit flauwekul hoor. Dit wordt alleen gebruikt als je als blinde iets uit wilt laten spreken. Je selecteert bijvoorbeeld een stuk tekst in een browser en dan krijg je de optie "spreek uit".

Als ik de taal op vlaams zet spreekt siri nog steeds gewoon nederlands. Dus deze zogenaamde "kwaliteits" verbetering haalt volgens mij niets uit :?
De 3 punten: spreek geslecteerde tekst, spreek het scherm, of spreek auto-text uit is inderdaad iets wat o.a. bij mensen met low-vision of die blind zijn gebruikt wordt.

Die enchanced quality voices kun je downloaden en zijn wel degelijk (i.t.t. de standaard compacte engines) een verbeterde kwaliteit in uitspraak, inderdaad minder blikkerig!
De beschrijving van Datafeest hoe aan die enchanced voices te komen is gewoon correct

"Settings > General > Accessibility > Speech > Voices > Dutch > Kies "Enchanced Quality"

(in NL: Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Spraak > Stemmen > Nederlands > Kies "Verbeterde kwaliteit)"

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
GerardVanAfoort schreef op dinsdag 17 maart 2015 @ 16:49:
[...]

De 3 punten: spreek geslecteerde tekst, spreek het scherm, of spreek auto-text uit is inderdaad iets wat o.a. bij mensen met low-vision of blinden gebruikt wordt.

Die enchanced quality voices kun je downloaden en zijn wel degelijk (i.t.t. de standaard compacte engines) een verbeterde kwaliteit in uitspraak, inderdaad minder blikkerig!
De beschrijving van Datafeest hoe aan die enchanced voices te komen is gewoon correct

"Settings > General > Accessibility > Speech > Voices > Dutch > Kies "Enchanced Quality"

(in NL: Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid > Spraak > Stemmen > Nederlands > Kies "Verbeterde kwaliteit)"
Ik heb het nog maar eens geprobeerd en warempel het is inderdaad beter, excuses van deze ongelovige _/-\o_

Vreemd dat hij dan niet de selectie naar een vrouwelijke stem overneemt maar dat zal waarschijnlijk pas komen als je vrouwelijk kunt selecteren in het siri scherm 8)7

Is de stem nu ook beter bij de navigatie?
GerardVanAfoort schreef op zaterdag 14 maart 2015 @ 23:56:
Je kan Siri trainen op elk accent:

Activeer Siri door de thuisknop ingedrukt te houden
Spreek het commando uit:
That’s not how you pronounce "willekeurige naam in jouw adresboek"

Dit kan je op meer namen toepassen, desnoods zet je Spotify als "leeg" contact in je adresboek

(Text to speech en dictation software zijn mij niet vreemd, tech-support voor onderwijs met Dyslexie software & ICT was mijn werk)
Hoe doe je dit in het nederlands? Met welke zin kun je 'm trainen? Ik heb spotify proberen te corrigeren handmatig maar hij lijkt het niet te leren. Wellicht werkt deze functie nog niet?

[ Voor 28% gewijzigd door Spam op 17-03-2015 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

@ spam

"Willekeurige naam" bedoel ik een naam die in je adresboek staat
Spotify was voor iemand anders bedoelt. Maar je kan natuurlijk elk woord trainen door deze in een (tijdelijk) contact te zetten.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook natuurlijk Spootiefie zeggen, dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 14:08

4bit

Onward, to futility!

Die verbeterde kwaliteit ook pas vorig weekend ontdekt. Nu is eindelijk de apple maps navigatie stem verstaanbaar, in plaats van de zeer nasale stem.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Apart, eerst werkte siri hier voor geen meter. Toen tijdje niet geprobeerd, en daarna nog eens een kans gegeven. Gaat alles wat eerst mis gaat wel goed. Ik denk mooi, verder niet bij stil gestaan. En weer paar dagen later bakt het ding er niks meer van. Gebeurt die spraakherkenning in de cloud? Weet dat de queries worden gestuurd, maar ook de daadwerkelijke TTS? Anders kan ik niet verklaren waarom eerst niet, dan redelijk, en daarna weer niet werkt zonder update van iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

UltraSub schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 13:44:
Apart, eerst werkte siri hier voor geen meter. Toen tijdje niet geprobeerd, en daarna nog eens een kans gegeven. Gaat alles wat eerst mis gaat wel goed. Ik denk mooi, verder niet bij stil gestaan. En weer paar dagen later bakt het ding er niks meer van. Gebeurt die spraakherkenning in de cloud? Weet dat de queries worden gestuurd, maar ook de daadwerkelijke TTS? Anders kan ik niet verklaren waarom eerst niet, dan redelijk, en daarna weer niet werkt zonder update van iOS.
TTS engine staat absoluut lokaal. Download maar eens een verbeterde stem (zie paar posts eerder). Dragon Naturally Speaking had ook een free variant, dat is/was cloud based, kost wel een paar seconden bij normale internet verbinding.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
Okee zeeeer vreemd probleem nu. M'n iPhone gaat sinds gisteren als een malle door z'n batterij heen. Binnen 2-3 uur gaat ie van 100% naar 10%. Dat is toch niet normaal? Normaal haalde ik een volle dag makkelijk :-(

Als ik naar verbruik/batterij kijk lijken de grootste verbruikers "agenda" (31%) en "notities" (21%) te zijn. Dat snap ik niet want ze staan niet open bij mij. Ook heb ik zelfs notificaties uitstaan op beide apps maar dat maakt geen verschil. Ik heb ook geen noemenswaardige config veranderingen of apps gedaan.

Herkend iemand dit? Is dit een bekend 8.3 probleem? Ik word hier behoorlijk gek van. Als het zo doorgaat zet ik 8.2 terug met fabrieksinstellingen. Wellicht dat de batterij of meter ervan naar de knoppen is maar dan gaat het toch niet zo abrupt?

[ Voor 4% gewijzigd door Spam op 22-03-2015 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Is 8.3 al uit de beta dan?

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

;)

@ Spam
Als je bèta tester bent kun je bugs hier deponeren: https://developer.apple.com/bug-reporting/
Dan gebeurt er in de bèta periode meer mee dan hier je ? te plaatsen!

[ Voor 39% gewijzigd door GerardVanAfoort op 22-03-2015 15:51 ]

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
GerardVanAfoort schreef op zondag 22 maart 2015 @ 15:45:
[...]

;)

@ Spam
Als je bèta tester bent kun je bugs hier deponeren: https://developer.apple.com/bug-reporting/
Dan gebeurt er in de bèta periode meer mee dan hier je ? te plaatsen!
Ik stel de vraag hier of anderen dit zien en of het zin heeft om 'm terug te zetten naar 8.2. Het zou zo maar kunnen dat het namelijk een hardware fout van mn iphone is of dat ik iets heb ingesteld wat niet jofel is. Dus alvast dank voor de hulp _/-\o_

Ook vroeg ik mij af of naar 8.2 terugzetten uberhaupt nog wel gaat aangezien iTunes de backup van 8.2 heeft overschreven. Mijn herinnering is dat je niet zomaar een backup van een andere versie terug kunt zetten?

[ Voor 16% gewijzigd door Spam op 23-03-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Zoek eens in google op 'How to Downgrade iPhone'...

Bijvoorbeeld:
http://www.redmondpie.com...-iphone-or-ipad-tutorial/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
RobV schreef op maandag 23 maart 2015 @ 11:15:
Zoek eens in google op 'How to Downgrade iPhone'...

Bijvoorbeeld:
http://www.redmondpie.com...-iphone-or-ipad-tutorial/
Je leest m'n post niet goed. Het downgraden an sich is geen probleem aangezien 8.2 nog steeds officieel gesigned is door apple. Mij ging het erom of de backup goed terug gezet kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Idd. Niet goed gelezen. Mea Culpa. Maar als je zelf Googled op restore iTunes backup from newer version oid dan zie je dat daar ook knetterveel over geschreven is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:30

ThunderNet

Flits!

Ik heb een probleem bij het toevoegen van een Office 365 account op mijn iPhone 4S met iOS 8.2 (vorige versie was hetzelfde probleem).
Als ik het account wil toevoegen, kan ik mijn email-adres en wachtwoord invullen, als ik dan op next druk, crasht de iphone naar m'n homescreen.. Hetzelfde probleem heb ik ook op de iPad van de baas. Iemand hier een oplossing voor?

(in outlook for iphone doet de e-mail etc. het prima, maar ik wil graag de contactenlijst synchroniseren).

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
Wil graag jullie advies :) IK heb sinds enkele dagen ook een Iphone 5 waar nog ios 7 op staat. Nu twijfel ik om te updaten naar 8.2. De reden is dat ik heb gehoord dat 8 net te zwaar zou zijn voor de iphone 5. Ik heb al wat gegoogled maar kom geen concrete antwoorden hierover tegen. Wat zijn de ervaringen hier? De telefoon is nu namelijk heerlijk snel en ik ervaar geen problemen o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Hier draait alles op een iphone 4s normaal.
Je merkt soms een vertraging op. Maar door te weinig RAM en trage CPU is dat logisch.
Ikzelf gebruik het toestel dagelijks voor alles en ik merk weinig problemen.
Wel een verse installatie gedaan en dan backup teruggezet.

Naar mijn mening zou de 5 zeker geen problemen mogen ondervinden.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

imho, zo lang mogelijk uitstellen. iOS 8 op een i5 werkt niet super slecht, maar het snelle gevoel van ios 7 zul je niet meer terugkrijgen.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ik ervaar op een iPhone 5 geen prestatieverschil tussen iOS 7 en (een schone installatie van) iOS 8 en de extra functionaliteit is een welkome aanvulling. YMMV.

[ Voor 5% gewijzigd door Daedalus op 25-03-2015 12:27 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:56

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik merk het ook niet, iPhone 5 met IOS8(.2) is hier prima vlot.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:38
Draait iemand hier de 8.3 beta? Kan hij of zij vertellen of het Nederlandse toetsenbord in 8.3 ook woordvoorspelling heeft zoals in het Engels (en vele toetsenborden van derden)?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Evant87 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:15:
Wil graag jullie advies :) IK heb sinds enkele dagen ook een Iphone 5 waar nog ios 7 op staat. Nu twijfel ik om te updaten naar 8.2. De reden is dat ik heb gehoord dat 8 net te zwaar zou zijn voor de iphone 5. Ik heb al wat gegoogled maar kom geen concrete antwoorden hierover tegen. Wat zijn de ervaringen hier? De telefoon is nu namelijk heerlijk snel en ik ervaar geen problemen o.i.d.
Ik heb nooit een snelheidsverschil gemerkt op mijn iPhone 5 tussen iOS 7 of 8, de 5 is snel genoeg voor iOS 8 (in tegenstelling tot bijv. een iPad 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jasjenl schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:28:
[...]

Ik heb nooit een snelheidsverschil gemerkt op mijn iPhone 5 tussen iOS 7 of 8, de 5 is snel genoeg voor iOS 8 (in tegenstelling tot bijv. een iPad 3).
Mijn ervaring is dat een iPad 3 het prima doet met iOS 8, en hierbij evengoed presteert als met iOS 7.
Wel zal de iPhone 5 nog beter presteren, gezien de betere processor en graphics.
Een iPad 2 op iOS 8 zal gezien de helft van het aanwezige werkgeheugen t.o.v. iPad 3 of iPhone 5 het niet makkelijk meer kunnen bijbenen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dat een iPad3 met iOS8 ongeveer even goed presteert als met iOS7 klopt wel, maar ook daar liep het al verre van soepel mee. Ik vind het daar dus niet echt 'prima' mee werken. Op een iPhone 5 wel, die draait over het algemeen gewoon nog zo vlotjes als je van een iOS device zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Guttegut, hebben we nu hetzelfde weer hier..?

IOS 7 (en ook 8 ) draait prima op een 3rd gen iPad. Het is inderdaad net iets langzamer, maar zodra alles hapert en lagged heb je een clean install nodig want dat hoort gewoon niet. Wil je dat het echt vlot draait, zet dan die extra animaties uit en voila.. Genoeg videos tw vinden op inet met soepele 2nd/3rd gen ipads die soepel draaien.. ;)

Een iPhone 5 heeft totaal geen probleem met IOS 8. Maar ook hier mijn advies: clean install doen, paar dagen laten 'calibreren/inwerken' (ivm batterijtijd enzo) en je werkt met een soepel en stabiel ios..

[ Voor 16% gewijzigd door Michael Knight op 25-03-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Ik vond mijn iPad 3 op iOS 7.1.2 lekker lopen. Maar met iOS 8(.2) is het allemaal minder. Zeker niet gelijkwaardig of beter in mijn ogen. Ook niet na een schone installatie. Hoe komt het dat zoveel mensen verschillende ervaringen hebben met iOS 8 op een iPad 3? Ik geef toe onder iOS 6 en 7 deed ik vaak OTA updaten. Maar als je een clean install doet zou hij toch "als nieuw" moeten zijn? DFU is toch alleen als je jailbreak hebt gehad of als er wat corrupt is geraakt? Ik hoop dat ik met iOS 8.3 weer de oude wordt, en dat het niet nog minder word.

[ Voor 7% gewijzigd door dennis_rsb op 25-03-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Michael Knight schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:29:
Guttegut, hebben we nu hetzelfde weer hier..?

IOS 7 (en ook 8 ) draait prima op een 3rd gen iPad. Het is inderdaad net iets langzamer, maar zodra alles hapert en lagged heb je een clean install nodig want dat hoort gewoon niet. Wil je dat het echt vlot draait, zet dan die extra animaties uit en voila.. Genoeg videos tw vinden op inet met soepele 2nd/3rd gen ipads die soepel draaien.. ;)
Het is maar wat je soepel noemt.. Feit is gewoon dat een iPad 3 iOS 7/8 niet Apple waardig kan draaien, ook niet met een clean install. Ik denk dat sommige mensen gewoon een ander verwachtingspatroon hebben, maar als je zegt dat het soepel loopt op een iPad 3, dat is gewoon niet het geval, ook niet na een clean install. Dan loopt het wel weer even wat beter, maar nog steeds niet zo goed dat ik het soepel zou willen noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

jasjenl schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:51:
[...]
Het is maar wat je soepel noemt.. Feit is gewoon dat een iPad 3 iOS 7/8 niet Apple waardig kan draaien, ook niet met een clean install. Ik denk dat sommige mensen gewoon een ander verwachtingspatroon hebben, maar als je zegt dat het soepel loopt op een iPad 3, dat is gewoon niet het geval, ook niet na een clean install. Dan loopt het wel weer even wat beter, maar nog steeds niet zo goed dat ik het soepel zou willen noemen.
Toch maakt me dit benieuwd. In mijn werk heb ik vele laptops van voor de Intel Core generatie gewoon stabiel draaiend, met redelijk heavy software. Ook zodra de cpu of gpu gekieteld worden draait de fan niet als een dolle. Maar goed daar zit dan ook een stukje systeem inrichting in. Ik zie voldoende nieuwe laptops die met bloatware een stuk "stroever" draaien, en veel resources trekken.

Iets oudere hardware kan met nieuwere besturing systemen het "snappy" gevoel iets wegnemen. Een paar kleine wijzigingen kunnen maarzo het snappy gevoel weer terug geven. Vooral parallax (introductie iOS7) wat vooral grafisch is. Zet het maar eens uit op een iPad 3 of 4... of iPhone 4 of 4s

Die clean install, heb je die ook weleens gedaan zonder een backup terug te zetten? Zonder backup terug te zetten behoud je gewoon je cloud gesynchroniseerde onderdelen.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

jasjenl schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 16:51:
[...]
Ik zou bijna een filmpje willen maken om te laten zien dat het wel gewoon soepel kan draaien.. Maar goed, dat is te zien op genoeg online media als je even je best doet.

Het is inderdaad dat 'snappy' gevoel dat even weg is.. Maar door effecten uit te zetten draait het daarna toch soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evant87
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-09-2023
@ All,

Bedankt voor de reacties, ben overtuigd en ga IOS 8 er straks gelijk opzetten. Goede tip om een clean install te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Evant87 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:45:
@ All,

Bedankt voor de reacties, ben overtuigd en ga IOS 8 er straks gelijk opzetten. Goede tip om een clean install te doen :)
Ik heb het vorige week gedaan (8.2) en schrok eerst even van de batterijduur, maar dit was na een paar cycles weer perfect.. Happy updating ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Niet online

GerardVanAfoort

kalm aan

Michael Knight schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:37:
[...]

Ik zou bijna een filmpje willen maken om te laten zien dat het wel gewoon soepel kan draaien.. Maar goed, dat is te zien op genoeg online media als je even je best doet.

Het is inderdaad dat 'snappy' gevoel dat even weg is.. Maar door effecten uit te zetten draait het daarna toch soepel.
Tweakers kunnen gewoon langer van hun apparaten genieten door wat te ... uhh tweaken toch :)

Maar goed, wat natuurlijk wel gewoon tot in lengte van dagen kan blijven bestaan is de ellende die sommige ervaren bij een schone installatie, maar dan een backup terugzetten. Bij configureer als nieuw apparaat lijken de ervaringen positiever. In zo'n backup kan ook het nodige zitten wat op termijn weer de nodige ergernis veroorzaakt. Echter doordat dit niet inzichtelijk is zorgt dit voor wat trial and error. (Wat staat er allemaal in zo'n online profiel aan historie, app configs en data?)

Als alleen de data van belang is, is het natuurlijk eenvoudig op te lossen door die data buiten je Apple account op te slaan en de volledige backup(s) te verwijderen. Maar dat is niet voor iedereen toepasbaar of wenselijk.

NRG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

de iPad3 is hier naar mijn ouders gegaan dus een clean install. Absoluut niet Apple waardig. Zij merken het niet op omdat ze geen vergelijk hebben maar vooral Safari is zo traag als dikke stront. Met eea aan tweaken lukt het wel om het iets soepeler te laten draaien maar nog steeds hangt of stottert het af en toe.

Verder staat er helemaal niks op, want meer dan Safari, Mail en Marktplaats doen zij niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik vind dat de iPad3 het nog heel aardig doet voor een artikel in deze tijd van wegwerp-electronica. TV's van 46" voor minder dan €500, OS'en wijzigen elk jaar, Leasecontracten (voor auto's) verlopen na 4 jaar omdat de auto dan geld gaat kosten, IKEA interieurs worden elke 2 jaar vervangen (ja hij is nu echt te oud voor een kinderkamer), enfin je snapt wat ik bedoel. Misschien kunnen we het weer over het OS hebben met zijn nieuwe features/tips en tricks en minder over battery life of performance van devices van enkele generaties terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Michael Knight schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 17:52:
[...]

Ik heb het vorige week gedaan (8.2) en schrok eerst even van de batterijduur, maar dit was na een paar cycles weer perfect.. Happy updating ;)
Ach, dan ben ik niet de enigste die dat gemerkt heeft.
Zondag update gedaan en maandag/dinsdag was batterij aanzienlijk sneller leeg.
Nu terug normaal.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

RobV schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:47:
Ik vind dat de iPad3 het nog heel aardig doet voor een artikel in deze tijd van wegwerp-electronica. TV's van 46" voor minder dan €500, OS'en wijzigen elk jaar, Leasecontracten (voor auto's) verlopen na 4 jaar omdat de auto dan geld gaat kosten, IKEA interieurs worden elke 2 jaar vervangen (ja hij is nu echt te oud voor een kinderkamer), enfin je snapt wat ik bedoel. Misschien kunnen we het weer over het OS hebben met zijn nieuwe features/tips en tricks en minder over battery life of performance van devices van enkele generaties terug.
iOS 7 heeft er ook nooit snappy op gedraaid. Daar gaat het me om. Ik begrijp dat we nu een paar generaties verder zijn maar mensen die veel geld hebben betaald voor een iPad 3 (waar vervolgens met de komst van de iPhone 5 en de lightning connecter gauw een iPad 4 met snellere CPU werd verkocht) voelen zich toch wel een beetje genaaid :)

[offtopic]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
RobV schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 08:47:
He-le-maal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
JB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:05:
[...]

...voelen zich toch wel een beetje genaaid :)

[offtopic]
Dat is meer tijdsgeest ben ik bang. Tegenwoordig deugt niks meer.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet weg ben van de animaties in iOS7 en iOS8 ongeacht iOS device dus ik heb het maar uit gezet. Werkt beter dan er een topic of ellenlange discussies op een forum over gaan houden ;)

Ipv te klagen kun je ook dingen oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:09
JB schreef op donderdag 26 maart 2015 @ 13:05:
[...]

iOS 7 heeft er ook nooit snappy op gedraaid. Daar gaat het me om. Ik begrijp dat we nu een paar generaties verder zijn maar mensen die veel geld hebben betaald voor een iPad 3 (waar vervolgens met de komst van de iPhone 5 en de lightning connecter gauw een iPad 4 met snellere CPU werd verkocht) voelen zich toch wel een beetje genaaid :)

[offtopic]
Dat was inderdaad een eersteklas naaistreek van Apple. Zag er hetzelfde uit, maar het was in feite een totaal ander product binnen een half jaar. Toen gingen ze echt de kant op van Samsung en co.

De early adopters werden weer keihard afgestraft door Apple. Sindsdien geen grotere iPad meer gekocht door deze naaistreek! Wachten loont heb ik inmiddels door bij Apple, zowel qua algemeenheid als de kinderziektes die er dan uit zijn.

I don't have dreams, I have goals!!

Pagina: 1 ... 23 ... 28 Laatste