Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Han schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:25:
Ik heb vorige week mijn iPad mini (eerste serie) ge-update naar iOS 8.1.3. Heb lang getwijfeld, ik draaide nog ios 7 en was eigenlijk tevreden met de werking van de iPad. Maar de gedachte dat het een verbetering zou zijn en dit waarschijnlijk de laatst beschikbare iOS versie zal zijn voor dit type, heb ik toch maar de update gedaan...

Resultaat: een bijna onbruikbare iPad mini. Het iOS zelf is traag in de menu's, Safari trekt het gewoon niet meer (websites laden tergend langzaam, tekst invoeren gaat in slowmotion, alles via WiFi). De hele fun is direct weg bij mijn iPad mini. Het gebruik van de iPad mini is nu een grote brok ergernis. Te belachelijk voor woorden. Je mag er vanuit gaan dat als de update beschikbaar is voor jouw Apple apparaat dat deze na de update ook normaal blijft werken en niet veranderd in een Pentium 1 tablet.

Ik heb van alles al geprobeerd; een herstel uitgevoerd naar fabrieksinstellingen, wel en geen iCloud Back-up terug gezet, handmatig iOS 8.1.3 gedownload en geïnstalleerd. Alles zonder verbetering, de iPad mini blijft tergend langzaam. Ik heb al een email gestuurd naar Apple, zonder succes. Nog geen antwoord gekregen op mijn probleem/klacht.

Ik heb behoorlijk de pee er in. Van een prima tablet naar een onbruikbare brok ergernis... wie had dat gedacht ;(
Heb je al tegelijkertijd zowel de home button als je aan/uit knop voor zeg 8 seconden ingedrukt gehouden?

Was bij mijn iPad2 de oplossing om weer als vanouds verder te gaan, met het nieuwste iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:13

JB

Cédric roelt!

Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Ik denk dat hij bedoeld dat zodra de Phone verbinding maakt met een specifiek apparaat er dan ook een bepaalde app opstart.
Met flitsmeister op mijn Android kan dit prima.
Zodra ik hem in de oplader knal gaat Bluetooth aan en zodra deze verbinding heeft met mijn radio start flitsmeister op.
Dit bedoel ik inderdaad. Weinig mensen in Apple land die er mee bezig zijn aan de reacties te lezen. Ik hoop dat het wel beschikbaar komt cq. gemaakt wordt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 24-02 20:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
nice... misschien de 8.3 beta maar eens uitproberen dan (ik ben dev, dus mag ik dat doen)

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cool ben benieuwd, misschien is dat ook wel de reden waarom hij niet OTA binnen komt (ik zit op 8.3 b1 nu).
Lijkt me best ingrijpend.
RobV schreef op maandag 23 februari 2015 @ 20:38:
(ik ben dev, dus mag ik dat doen)
SSSTTT niet door vertellen hoor maar ik doe het stiekem ook..

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mizgala28 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:16:
Dan spreek ik je nu even tegen, ik ken mensen met iPhone 5 en 5S die klagen en niet zonder reden (vooral 5 en 5C gebruikers) en ook mensen met alles behalve iPad Mini 3 of Air of Air 2 (en dat terwijl Mini 3 eigenlijk Mini 2 is met TouchId).

Nee, Apple maakt de boel bewust trager, is vaker bewezen zodat je nieuw spul koopt.
Je bent in ieder geval cum laude geslaagd voor de opleiding "overdrijven is een kunst" zie ik. Er is geen enkel bewijs dat Apple willens en wetens de boel trager maakt zodat je nieuwe hardware koopt en de reden hiervoor is heel simpel: het is in bijna de hele wereld verboden. Zou Apple dit doen dan worden ze overal ter wereld aangeklaagd en veroordeeld tot megaboetes. Laten we wel zijn, dat is vooral koren op de molen in Korea waar men het vooral van LG en Samsung moeten hebben, en die doen het niet zo goed. En wat onverlaten die een poging hebben gedaan voor zo'n class action lawsuite zijn bij de eerste de beste zitting naar huis gestuurd. Zegt al genoeg.

Ik ken zat mensen met een 5, 5s, 5c, iPad mini 2, 3 en iPad Air/Air 2 die geen enkel probleem hebben met iOS8, we gebruiken die dingen op het werk. Dan hebben we het over enkele honderden devices en daarvan klaagt maar een klein deel. De klachten betreffen voornamelijk wifi maar dat geldt ook voor andere devices (pas je het een aan, dan werkt het voor de ander weer niet, etc.). Van de mensen die klagen over performance met iOS 8 halen we een 100% score wat iPhone 4s betreft en gezien de leeftijd van de hardware (zoals ik al zei, ze gaan hun 4e levensjaar in) is dat niet zo raar. Een computer die 4 jaar oud is doet exact hetzelfde. Dat was in de jaren 90 zo, dat was begin 2000 zo en dat is in 2015 nog steeds zo.

Laten we die overdreven drama queen houding vooral daar in de USA houden en hier de dingen gewoon als nuchtere Nederlanders objectief bekijken. Het is maar een klein aantal gebruikers wat daadwerkelijk onverklaarbare traagheidsproblemen kent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
@Hieboven, 1 ding altijd dat beweren dat weinig mensen last van hebben, terwijl dat niet klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Download loopt erg langzaam, en niet over the air helaas....
Maar voor Siri in onze Nederlandse taal heb ik wel een half uurtje geduld......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 08:21
Mizgala28 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 01:16:
[...]

Dan spreek ik je nu even tegen, ik ken mensen met iPhone 5 en 5S die klagen en niet zonder reden (vooral 5 en 5C gebruikers) en ook mensen met alles behalve iPad Mini 3 of Air of Air 2 (en dat terwijl Mini 3 eigenlijk Mini 2 is met TouchId).

Nee, Apple maakt de boel bewust trager, is vaker bewezen zodat je nieuw spul koopt.
nah ben ik niet met je eens, ik heb een iphone 5c en een ipad mini 2
beide draaien als een zonnetje op ios 8.1.3

:)

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petaaaaah
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 18-09 08:21

PSN-ID: ThaDwizzle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20:49
reinier666 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:31:

[...]
Laat even weten wat jouw ervaring is aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
reinier666 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:31:

[...]
Ik zoek nog een "andere download" maar die zijn er helaas (nog) niet.

Jammer dat er geen OTA beschikbaar komt.
Misschien dat het daar te ingrijpend voor is oid?
Petaaaaah schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:33:
[...]

nah ben ik niet met je eens, ik heb een iphone 5c en een ipad mini 2
beide draaien als een zonnetje op ios 8.1.3

:)
Ja vind je. Ik heb ook een iPad Mini 2 en vind het allemaal niet geweldig op ios8(.1.3)

Vooral safari is een draak. Ding loopt geregeld vast, de video plager laat geen voortgang zien en ik krijg regelmatig de melding "Pagina moet opnieuw geladen worden vanwege een probleem".
Amps schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:58:
Volgens mij ben ik last man standing of niet..

[afbeelding]
Ik kwam laatst bij een klant nog iOS 5.0 tegen (Lees: Nooit geüpdate).
God wat lelijk is dat zeg als je er nu op terug kijkt.

[ Voor 52% gewijzigd door Donstil op 23-02-2015 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:14
Donstil schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:38:
[...]
Ik kwam laatst bij een klant nog iOS 5.0 tegen (Lees: Nooit geüpdate).
God wat lelijk is dat zeg als je er nu op terug kijkt.
Haha, klopt. Ik heb iOS 8 voor een weekje gebruikt en nu ik terug zit op iOS 6 lijkt deze wel heel outdated. iOS 8 ziet er veel gelikter uit en gestroomlijnder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik hoor iedereen nog klagen toen ios7 kwam. Mooier of niet, het brainwashen is geslaagd haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RobV schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:41:
Ik hoor iedereen nog klagen toen ios7 kwam. Mooier of niet, het brainwashen is geslaagd haha
Een designer bij Mercedes zei altijd. "Als design gelijk bevalt gaat het snel vervelen"

Dat is (in ieder geval voor mij) ook bij iOS7/8 het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 22:23
Kun je als niet developer, de laatste beta's downloaden en installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repsaj
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-08 15:18
Om Siri hoef je het niet te doen, want op zowel iPhone 6 als iPad Air is het enige wat Siri kan zeggen: "Kun je dat nog een keer zeggen?", maar luisteren doet 'ie niet.
Bij alle talen; lekker bugged beta.

[ Voor 9% gewijzigd door repsaj op 23-02-2015 23:07 ]

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
repsaj schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:05:
Om Siri hoef je het niet te doen, want op zowel iPhone 6 als iPad Air is het enige wat Siri kan zeggen: "Kun je dat nog een keer zeggen?", maar luisteren doet 'ie niet.
Echt? Ik hoorde al andere ervaringen vanavond.

Dat het wel nog erg beperkt is maar verder geen problemen met verstaanbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007

Ethirty

Who...me?

Donstil schreef op maandag 23 februari 2015 @ 22:48:
[...]

Een designer bij Mercedes zei altijd. "Als design gelijk bevalt gaat het snel vervelen"

Dat is (in ieder geval voor mij) ook bij iOS7/8 het geval.
Ik snap het wel. Goed design moet je soms even op je in laten werken voor je denkt: verrek, dat is eigenlijk best mooi! Als ik nu IOS6 zie vraag ik me echt af hoe ze dat design zo lang hebben kunnen volhouden.

Ik had het destijds met de BMW 5-serie (E60, >2003). Oerlelijk vond ik hem, maar nu ruim 10 jaar later oogt dat ding nog steeds verrekt modern en past hij veel beter in het straatbeeld.

/volledig offtopic :P

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjm81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ethirty schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:34:
[...]

Ik snap het wel. Goed design moet je soms even op je in laten werken voor je denkt: verrek, dat is eigenlijk best mooi! Als ik nu IOS6 zie vraag ik me echt af hoe ze dat design zo lang hebben kunnen volhouden.

Ik had het destijds met de BMW 5-serie (E60, >2003). Oerlelijk vond ik hem, maar nu ruim 10 jaar later oogt dat ding nog steeds verrekt modern en past hij veel beter in het straatbeeld.

/volledig offtopic :P
De e60 is idd een fantastisch voorbeeld.
Design wat zich even moet zetten idd en daarna lang mooi blijft.
Is dat nou TomTom Bram?

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 24-02-2015 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Donstil schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:50:
[...]

De e60 is idd een fantastisch voorbeeld.
Design wat zich even moet zetten idd en daarna lang mooi blijft.

[...]

Is dat nou TomTom Bram?

Helaas niet. :'(

Het is andere bekende stemacteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@Hierboven Ooh dat had ik helemaal niet mee gekregen. Zonde.

Ik ken de stem ergens van. Kan er dan alleen even niet opkomen wat het nou is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
repsaj schreef op maandag 23 februari 2015 @ 23:05:
Update gedaan ipv een DFU restore zeker? Dan werkt Siri idd niet. Even een DFU restore doen en je kunt Siri normaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
virofi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 11:55:
[...]

Update gedaan ipv een DFU restore zeker? Dan werkt Siri idd niet. Even een DFU restore doen en je kunt Siri normaal gebruiken.
Waarom werkt dat niet? Ik heb een iTunes update gedaan van Beta 1 naar 2 en het werkt hier zonder problemen.

Eigenlijk werkt het verbluffend goed voor een eerste beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Waarom werkt dat niet? Ik heb een iTunes update gedaan van Beta 1 naar 2 en het werkt hier zonder problemen.

Tweede beta toch? Of lees ik het verkeerd? :P

Ik wil ook de 8.3 beta. :( maar heb geen developer account en ook geen zin om daar voor te gaan betalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja van beta 1 naar beta 2.
Dus 8.3 beta 1 naar 8.3 beta 2 via de update manier in iTunes.

Ben ook geen developer (meer) dus heb via een niet nader te noemen site voor $4,50 even geregistreerd. Altijd leuk om nieuwe zooi uit te proberen (ook al voegt dat vaak niet echt iets toe :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virofi
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Ik deed een upgrade van 8.2 beta4 naar 8.3 beta 2 en toen deed Siri het niet. Ook op andere fora gelezen dat Siri problemen gaf bij een upgrade ipv DFU restore. En werkt niet als in; je kon uberhaupt geen opdrachten aan Siri geven, in welke taal dan ook. Standaard respons was "Kun je dat nog een keer zeggen".

[ Voor 14% gewijzigd door virofi op 25-02-2015 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
virofi schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:57:
[...]

Ik deed een upgrade van 8.2 beta4 naar 8.3 beta 2 en toen deed Siri het niet. Ook op andere fora gelezen dat Siri problemen gaf bij een upgrade ipv DFU restore. En werkt niet als in; je kon uberhaupt geen opdrachten aan Siri geven, in welke taal dan ook. Standaard respons was "Kun je dat nog een keer zeggen".
Ooh vreemd, ja de 8.2 beta's draaide ik niet. Zat al op 8.3 dus misschien dat dit scheelt.

Vind het verder wel verbluffend werken trouwens. Ineens snap ik waarom dit fijn is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mizgala28 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 21:18:
@Hieboven, 1 ding altijd dat beweren dat weinig mensen last van hebben, terwijl dat niet klopt.
Er is geen enkel bewijs dat veel mensen er last van hebben op iets van een klein onderzoekje van een website als iCulture na en die laat nou net zien dat het de iPhone 4s en iPad 2 gebruikers zijn. Wat er niet klopt zijn jouw beweringen omdat daar dus geen enkel bewijs voor te vinden is. En omdat er geen bewijs voor te vinden is kun je ook niet de conclusie trekken dat je bewering klopt. Het is ook allemaal niet zo raar aangezien vrijwel niemand er onderzoek naar doet. Dat jouw onderbuikgevoel iets zegt maakt het nog niet de ultieme waarheid. Verkondig het dan ook niet als zodanig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 18-09 17:19
ppl schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:42:
[...]

Er is geen enkel bewijs dat veel mensen er last van hebben op iets van een klein onderzoekje van een website als iCulture na en die laat nou net zien dat het de iPhone 4s en iPad 2 gebruikers zijn. Wat er niet klopt zijn jouw beweringen omdat daar dus geen enkel bewijs voor te vinden is. En omdat er geen bewijs voor te vinden is kun je ook niet de conclusie trekken dat je bewering klopt. Het is ook allemaal niet zo raar aangezien vrijwel niemand er onderzoek naar doet. Dat jouw onderbuikgevoel iets zegt maakt het nog niet de ultieme waarheid. Verkondig het dan ook niet als zodanig.
Heb je beide iPad Mini 1 en iPad 2 eens na een factory reset met elkaar qua snelheid vergeleken? Er zijn mensen en dus ook ik die dat hebben gedaan en wat bleek? Iedere keer werkte iPad Mini 1 sneller.

En voordat je erover begint dat iPad 2 stokoud is, beide iPad 2 en iPad Mini 1 hebben hetzelfde hardware.

Verder raad ik je aan te lezen wat ik ook voor de reactie in de quote zei, ik zei dat ik PERSOONLIJK denk en vind dat Apple de boel express trager maakt, het is mijn mening, ik heb nooit gezegd dat het een feit is, ik vind en dat is een persoonlijke mening dat het mij niet zou verbazen als Apple wel degelijk de boel express zou vertragen, nog maals EEN MENING.

*Tweakers, de website waar sommige mensen boos reageren en flamen zonder uberhaupt de rest te lezen, ze lezen alleen wat ze willen*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
ppl schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 18:42:
[...]
.... Dat jouw onderbuikgevoel iets zegt maakt het nog niet de ultieme waarheid. Verkondig het dan ook niet als zodanig.
Iets aardiger mag ook wel ;)
Correctie: Ik vind dat je niet zo aardig overkomt en ik vind dat het best wat aardiger mag. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Tio Nordin op 25-02-2015 19:15 ]

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hier is het ook al gezellig

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:26
Nu is het weer mooi geweest en dus gezellig ;)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
8.3 is natuurlijk interessant maar laten we niet vergeten dat we eerst nog 8.2 krijgen volgende maand en misschien nog wel wat mooie aankondigingen daarbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
8.2 is niet zo spannend toch? Vooral gericht op de watch had ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mja, persoonlijk wacht ik toch maar even 8.2.1 af. Heb zowel met IOS 7 als 8 de fout gemaakt elke update zo snel mogelijk te willen installeren wat alleen maar een hoop geneuzel gaf. De huidige release is vrij stabiel, ik hoef niet meer zo snel naar de volgende. Ga toch geen Apple watch kopen, al kijk ik wel uit naar de 9e.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
Bij mij werkt 8.3b2 op de iPhone fantastisch, ook Siri doet het keurig!
Alleen op de iPad Air dan weer niet.. Fijn dat ik iig niet de enige ben ;) dan maar eens een volledige reset doe !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mizgala28 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 19:07:
Heb je beide iPad Mini 1 en iPad 2 eens na een factory reset met elkaar qua snelheid vergeleken? Er zijn mensen en dus ook ik die dat hebben gedaan en wat bleek? Iedere keer werkte iPad Mini 1 sneller.
Yep, die hebben we hier en beiden zijn traag met iOS8. Beiden werkten beter met iOS7. Gezien de leeftijd van beide devices vind ik dat niet zo raar. Het is een fenomeen die we sinds computers in 1990 groot zijn geworden waarnemen: oudere hardware met nieuwste software is trager dan met wat oudere software. De mogelijkheden van de techniek gaat hard en de hardware moet daarin meegroeien.
Verder raad ik je aan te lezen wat ik ook voor de reactie in de quote zei, ik zei dat ik PERSOONLIJK denk en vind dat Apple de boel express trager maakt, het is mijn mening, ik heb nooit gezegd dat het een feit is, ik vind en dat is een persoonlijke mening dat het mij niet zou verbazen als Apple wel degelijk de boel express zou vertragen, nog maals EEN MENING.
Wat er stond is het volgende:
Je presenteert het hier als een vaststaand feit. Tot dusver zie ik mensen wel vaker dit soort dingen hier neerdumpen maar niemand die er daadwerkelijk bewijs voor heeft. Geen gelekte memo's of emails waarin dit wordt gezegd en ook geen onderzoek waarin diverse Apple devices en software zijn getest en tegen elkaar zijn uitgezet. Ook is er nergens te vinden wat er precies onder traagheid wordt verstaan (ik ken de devices en weet wel wat men bedoeld met traag maar of een ander datzelfde eronder verstaat...).

Het is en blijft een onderbuikgevoel. Ik ben benieuwd wat er nou echt van klopt en waar het hem in zit. Ik snap de frustratie namelijk wel, we willen allemaal zo lang met iets doen en er zo weinig mogelijk voor betalen.
Donstil schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 22:38:
8.2 is niet zo spannend toch? Vooral gericht op de watch had ik begrepen.
8.2 is niet gek veel interessanter dan 8.3. 8.2 brengt ons de ondersteuning voor de Apple Watch plus wat bugfixes en 8.3 brengt ons Siri in het Nederlands plus wat bugfixes. De ene groep heeft meer interesse in die Apple Watch, de ander in een Nederlandse Siri en er zullen er ook wel wat zijn die beide tof vinden. Updates zijn op dit moment allemaal niet zo spannend meer zoals bijv. een iOS 5 en 6 dat waren. We hebben de grote wijzigingen inmiddels wel gezien, nu zit het hem meer in details. Wellicht dat we straks weer wat meer gaan zien met integratie van Apple Watch, iPad/iPhone, Mac, auto en home automation. Op dit moment is daar nog weinig van te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Nou nu ik een paar dagen Nederlandse Siri gebruikt heb geloof ik er wel in.
Zeker als dat straks kan op een watch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik verwacht (of eigenlijk hoop) dat ze in iOS 9 en OSX 10.11 ook eindelijk iMessage deletes laten syncen. Nu zit ik op zowel mijn Mac als op mijn iDevices de deletes te doen. Doet me weer een beetje terugdenken aan de tijden van POP3 mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Ik vind het anders ook wel eens tijd dat ze eens een berg stomme bugs pletten. Waarom is het airplay keuzeschermpje zo klein, waarom lopen de screenshots en icoontjes niet synchroon als je apps sluit, etc.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reflow
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-08 22:21

Reflow

Bleb

UDID requests zijn niet toegestaan.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 04-03-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik zou het wel leuk vinden als in een nieuwe versie van iOS de mogelijkheid wordt toegevoegd om de icoontjes zelf in een grid op de pagina te plaatsen. Met alleen uitlijnen aan de onderkant zou ik ook al blij zijn, dat is uit usability-oogpunt ook nog een goed idee.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Afgelopen week had ik mijn iPhone 5S (ios 8.1.2 met JB) en iPad mini (ios 8.1.2 zonder JB) mee naar het buitenland. Ik heb ze daar aan een MiFi gekoppeld, dus via Wifi verbonden met de MiFi en die gaat dan via 3G (lokaal sim kaartje) naar internet.

Na een uur rijdend in de bus en zonder hem echt zelf te gebruiken, had de iPhone al 200MB data verbruikt. Na killen van vrijwel alle apps en zoveel mogelijk achtergrond zaken in de Instellingen uitzetten, ging het goed (een paar kB per minuut nog).
Normaal in NL verbruik ik in een hele maand 300MB over 3G.
Enige verschil was dus dat de iPhone nu zag dat ie Wifi had en niet wist dat daarachter 3G zat.

Eenmaal in het hotel koppelde ik de iPad eraan en toen vlogen de MB's weer keihard weg. Ik heb vrijwel alle apps gekilled en gekeken wat er op de achtergrond mocht updaten maar kon verder niets vinden. Daarna maar de iPad uitgezet en niet meer gebruikt.

Blijkbaar gaat IOS vanalles doen of toelaten als er wifi is, veel meer dan wanneer er alleen een 3G verbinding is.

Waar ik naartoe wil, is er zo'n groot verschil tussen dataverbruik van (apps op) IOS op Wifi of 3G, waar regel ik dat en hoe kan ik zien welke apps over wifi data verbruiken (liefst zonder betaalde app)?
EDIT: en ook hoe ik dit kan beperken/reguleren?

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
Voor de beta testers; zit in 8.3 nu ook predictive text voor NL? Weet dat er 3rd party keyboards zijn, maar gebruik liever die van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
sjimmie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 09:25:
Afgelopen week had ik mijn iPhone 5S (ios 8.1.2 met JB) en iPad mini (ios 8.1.2 zonder JB) mee naar het buitenland. Ik heb ze daar aan een MiFi gekoppeld, dus via Wifi verbonden met de MiFi en die gaat dan via 3G (lokaal sim kaartje) naar internet.

Na een uur rijdend in de bus en zonder hem echt zelf te gebruiken, had de iPhone al 200MB data verbruikt. Na killen van vrijwel alle apps en zoveel mogelijk achtergrond zaken in de Instellingen uitzetten, ging het goed (een paar kB per minuut nog).
Normaal in NL verbruik ik in een hele maand 300MB over 3G.
Enige verschil was dus dat de iPhone nu zag dat ie Wifi had en niet wist dat daarachter 3G zat.

Eenmaal in het hotel koppelde ik de iPad eraan en toen vlogen de MB's weer keihard weg. Ik heb vrijwel alle apps gekilled en gekeken wat er op de achtergrond mocht updaten maar kon verder niets vinden. Daarna maar de iPad uitgezet en niet meer gebruikt.

Blijkbaar gaat IOS vanalles doen of toelaten als er wifi is, veel meer dan wanneer er alleen een 3G verbinding is.

Waar ik naartoe wil, is er zo'n groot verschil tussen dataverbruik van (apps op) IOS op Wifi of 3G, waar regel ik dat en hoe kan ik zien welke apps over wifi data verbruiken (liefst zonder betaalde app)?
EDIT: en ook hoe ik dit kan beperken/reguleren?
Mijn eerste inschatting is back-up van foto's e.d. Dat doet ie volgens mij standaard als je wifi hebt (ik gebruik hiervoor de google+ app, maar de standaard app doet dat volgens mij ook).
Je zou dat dus uit kunnen zetten.
Een appje om het te controleren ken ik zo 1, 2, 3 niet, maar ik hou me ook aanbevolen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjimmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-08 14:18
Smobbo schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 16:21:
[...]
Mijn eerste inschatting is back-up van foto's e.d.
Dat soort settings had ik volgens mij wel ongeveer allemaal gevonden.
(gewoon het hele instellingen scherm doorlopen en alles wat een beetje verdacht was uitgezet)

Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Release notes 8.2
We reported that Apple was nearing the public release of iOS 8.2, but the company has decided to release one more GM build to employees and testers ahead of an expected launch this coming Monday. The build is 12D508 and we have also been given the official internal change log with all release notes.

Health App improvements
  • Adds the ability to select the unit of measurement for body temperature, weight, height, distance, and blood glucose
  • Improves stability when dealing with large amounts of data
  • Includes the ability to add and visualise workout sessions from 3rd-party apps
  • Addresses an issue that may have prevented users from adding a photo in Medical ID
  • Fixes units for vitamins and minerals
  • Fixes an issue where Health data wouldn’t refresh after changes data source order
  • Fixes an issue where some graphics showed no data values
  • Adds a privacy setting that enables turning off tracking of steps, distance, and flights climbed
Stability Enhancements
  • Increases stability of Mail
  • Improves stability of Flyover in Maps
  • Improves stability of Music
  • Improves VoiceOver reliability
  • Improves connectivity with Made for iPhone Hearing Aids
Bug Fixes
  • Fixes an issue in Maps that prevented navigating to some favorite locations
  • Addresses an issue where the last word in a quick reply message wasn’t autocorrected
  • Fixes an issue where duplicate iTunes purchased content could prevent iCloud restore from completing
  • Resolves an issue where some music or playlists didn’t sync from iTunes to the Music app
  • Fixes an issue where deleted audiobooks sometimes remained on the device
  • Resolves an issue that could prevent call audio from routing to car speakers while using Siri Eyes Free
  • Fixes a Bluetooth calling issue where no audio is heard until the call is answered
  • Fixes a timezone issue where Calendar events appear in GMT
  • Addresses an issue that caused certain events in a custom reoccurring meeting to drop from Exchange calendar
  • Fixes an certificate error that prevented configuring an Exchange account behind a third-party gateway
  • Fixes an issue that could cause an organizer’s Exchange meeting notes to be overwritten
  • Resolves an issue that prevented some Calendar
events from automatically showing as “busy” after accepting an invite.
http://bgr.com/2015/03/05...ownload-change-log-notes/
http://www.macrumors.com/...2-release-date-and-notes/

[ Voor 7% gewijzigd door Splinter Cell op 05-03-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Helaas niet voor de devs.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Untouchablezz20 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:26:
Voor de beta testers; zit in 8.3 nu ook predictive text voor NL? Weet dat er 3rd party keyboards zijn, maar gebruik liever die van Apple.
Nope niet standaard in het iOS keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madstefan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07:11
Iemand enig idee hoe ik mijn foto's van lokaal (dus originele foto) naar geoptimaliseerde foto's (dus in iCloud) kan veranderen op mijn iPhone?

Heb 200 gb iCloud-abo, maar ben vergeten het vinkje in eerste instantie naar "optimaliseer iPhone-opslag" om te zetten. Alles staat dus lokaal... Heb nog 30gb van de 128 gb vrij op m'n iPhone 😂 niet helemaal de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:27
Waarom springt bij mij regelmatig het volume naar maximaal als ik skip naar het volgende nummer in de muziek app? Hebben meer mensen hier last van?

Ik zit nu op 8.1.3 maar had er last van op alle eerdere iOS 8 versies.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Laatst online: 25-05 20:18
Nee, geen last van.
Misschien wordt het tijd voor een full recover zonder Back-up. En helemaal opnieuw beginnen. Vaak lost dat dit soort problemen op 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17-09 11:33
Hoe kunnen sommigen mensen hier al Siri in Nederlands testen? 8.3 beta is er toch nog niet of heb ik wat gemist haha.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Je hebt wat gemist. Beta 2 van iOS 8.3 is al bijna 2 weken beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjnieuw
  • Laatst online: 14:17
Ik heb nu ruim een week de beta van 8.3 op mijn 6 plus staan en het werkt eigenlijk vrij goed. Ik heb een goede batterijduur en de enige bug die ik tegekom is dat mijn iPhone soms niet van landscape naar portrait oriëntatie overgaat. Siri in het Nederlands werkt vrij goed als je maar duidelijk articuleert. In het Engels werkt het net even wat beter,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
wjnieuw schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:56:
Ik heb nu ruim een week de beta van 8.3 op mijn 6 plus staan en het werkt eigenlijk vrij goed. Ik heb een goede batterijduur en de enige bug die ik tegekom is dat mijn iPhone soms niet van landscape naar portrait oriëntatie overgaat. Siri in het Nederlands werkt vrij goed als je maar duidelijk articuleert. In het Engels werkt het net even wat beter,
Van portrait naar landscape en vice versa doet mijn iphone 6 ook niet goed op een non-beta. Spijtig om te horen dat dit nog steeds niet opgelost is.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
8.2 online voor de liefhebbers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

5 Minuten downloaden met een 700/700 verbinding :o
* Hoite gaapt.

[ Voor 3% gewijzigd door Hoite op 09-03-2015 20:21 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
haha hier 2 minuten met 50/5 verbinding..
Ook de update voor Apple TV is beschikbaar .. maar waar is dat HBO gebeuren natuurlijk weer niet beschikbaar in Nederland..

[ Voor 44% gewijzigd door ronaldme op 09-03-2015 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

ronaldme schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:27:
haha hier 2 minuten met 50/5 verbinding..
Ook de update voor Apple TV is beschikbaar .. maar waar is dat HBO gebeuren natuurlijk weer niet beschikbaar in Nederland..
Nope, is een exclusieve US deal.

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
Ethirty schreef op maandag 09 maart 2015 @ 20:40:
[...]

Nope, is een exclusieve US deal.
net even verder gekeken dan de neus lang is ;) dan is het jammer dan blijven we streamen van af de Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

iOS 8.2 op mijn 5C voelt in ieder geval sneller dan 8.1.x, vooral in Safari...

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ben wel tevreden met 8.2, het voelt allemaal lekker soepel aan en ze hebben een aantal irritante bugs eruit gehaald. Vooral de GMT bug was erg irritant.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:17
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Safari lijkt inderdaad wel laag te vliegen, viel me gelijk al op. Lees er bijna iedereen over, dus is niet alleen maar een aanname van mij dit keer :)
Indexeren heeft heel even geduurd, gedurende die tijd reageerde hij niet altijd even soepel, maar is na een nachtje slapen weer normaal. Responsivenes is erg goed moet ik zeggen.
Dit op een 16GB i5S.
Ik gebruik de health functie totaal niet, maar dat kun je nu via de privacy instellingen uitschakelen.
Weer wat opslagruimte terug daardoor, want dat liep bij mij echt uit de hand. Health app nam bij mij 600mb in beslag.
Verder inderdaad een icoontje erbij wat je niet kunt verbergen. Dan maar onderbrengen in een mapje met alle andere zooi :)
Ook dit keer is het OS weer gegroeid in omvang, van de 16gb heb ik er nu nog maar 12 bruikbaar, weer dik 100mb eraf dus. Ik zou het fijn vinden als ik zelf kon bepalen welk onderdeel in het OS wel of niet geinstalleerd was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:23
Wel irritant dat de app Apple Watch op mijn iPhone heb staan terwijl ik helemaal niet van plan ben om die te kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:35

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Och, zo staan er wel meer nutteloze icoontjes op het scherm die je niet kunt verwijderen zoals iTunes, stock, weather, rekenmachine en camera (die twee laatste kan je namelijk ook eenvoudig openen door van onderaf te vegen - icoontje op het home screen is nutteloos). Dat soort dingen gooi ik gewoon in een "rommel" drawer. :D

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 11:23
Weet een van jullie hoe ik 8.3 beta 2 op mijn iPhone als Appleseed gebruiker krijg? Na veel gegoogle niets kunnen vinden alleen het beta programma voor mac.

[ Voor 12% gewijzigd door MonkeySee89 op 10-03-2015 11:26 . Reden: woordjes vergeten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na installeren 8.2 op mn iPhone 6, was weer ns mn aangekochte ringtone verdwenen.
mbv http://itunes.com/restore-tones, de boel weer terug gezet.
Kan dit nu niet simpeler Apple...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow wauw, dikke Apple Watch app op mijn telefoon. Wat leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Mx. Alba schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 09:20:
Och, zo staan er wel meer nutteloze icoontjes op het scherm die je niet kunt verwijderen zoals iTunes, stock, weather, rekenmachine en camera (die twee laatste kan je namelijk ook eenvoudig openen door van onderaf te vegen - icoontje op het home screen is nutteloos). Dat soort dingen gooi ik gewoon in een "rommel" drawer. :D
Kan je ze niet misschien "uitzetten" via Instellingen > Algemeen > Beperkingen?
Ik heb geen IOS 8.2 om dit te testen.

[ Voor 3% gewijzigd door Sumuhtsop op 10-03-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Postjuh schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 15:02:
[...]

Kan je ze niet misschien "uitzetten" via Instellingen > Algemeen > Beperkingen?
Ik heb geen IOS 8.2 om dit te testen.
Nee, je kunt wel de iTunes Store verbergen, maar de rest niet.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RiCkii1989 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:20:
Weet een van jullie hoe ik 8.3 beta 2 op mijn iPhone als Appleseed gebruiker krijg? Na veel gegoogle niets kunnen vinden alleen het beta programma voor mac.
Niet, voor zover ik weet zit 8.3 Beta 2 (nog) niet in het AppleSeed programma namelijk.
Verwijderd schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 11:39:
Na installeren 8.2 op mn iPhone 6, was weer ns mn aangekochte ringtone verdwenen.
mbv http://itunes.com/restore-tones, de boel weer terug gezet.
Kan dit nu niet simpeler Apple...?
Ik denk niet dat ze hier mee lezen ;)
wjnieuw schreef op maandag 09 maart 2015 @ 08:56:
Die bug heb ik ook maar lijkt niet 8.3 gerelateerd. Ik had dit in de beta's van 8.2 en in de final van 8.1 ook wel eens.

[ Voor 60% gewijzigd door Donstil op 10-03-2015 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySee89
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-09 11:23
Donstil schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:11:
[...]

Niet, voor zover ik weet zit 8.3 Beta 2 (nog) niet in het AppleSeed programma namelijk.
Bedankt voor de reactie

Kan ik beta 1 wel ergens downloaden dan?

[ Voor 4% gewijzigd door MonkeySee89 op 10-03-2015 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RiCkii1989 schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 16:16:
[...]

Bedankt voor de reactie

Kan ik beta 1 wel ergens downloaden dan?
Nope alleen als "developer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De app store bij jullie toevallig ook down?

Lijkt er op alsof er een wereldwijde probleem is met de app store servers..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18:27

Grin

Ride si sapis.

Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:30:
De app store bij jullie toevallig ook down?

Lijkt er op alsof er een wereldwijde probleem is met de app store servers..
Wat ben ik blij dat jij dat meldt..... ik was al aan mezelf aan het twijfelen! :)

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:05

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Grin schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 11:47:
[...]

Wat ben ik blij dat jij dat meldt..... ik was al aan mezelf aan het twijfelen! :)
Goed dat ik hier kom en dit lees. Ik kon apps ook niet updaten, en vanwege andere rare problemen met me ipad besloot ik maar even een herstel te doen, en nu kom ik niet eens bij mijn reserve kopieën...

*vandaag laatste reserve kopie gemaakt, dat lukte wel, maar terugzetten; Nope 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 11-03-2015 12:12 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aiii.. Inmiddels lijkt ook de developer portal problemen te hebben.
Reservekopie vanuit de icloud welke je niet terug kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ staat alles op groen, maar op me iphone kan ik niets updaten/downloaden aan apps & mijn Ipad kan geen contact maken met de Icloud reservekopie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels is bijna alles down bij apple.
Zie o.a. http://thenextweb.com/app...d-itunes-connect-is-down/ Of 9to5mac :/

Je kan zelfs geen contact opnemen met support haha

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2015 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwtje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-09 19:55
Lijkt weer te werken, net de update gedownload en geïnstalleerd ook de appstore lijkt weer te functioneren. De bugfixes zijn fijn maar waarom wordt de Watch app nou standaard geïnstalleerd? Ze kunnen het toch ook een app maken die je uit de store kan halen ben namelijk niet van plan dat ding te kopen. Apple is juist zo fijn omdat het een redelijk schoon OS (zowel iOS als OSX) levert zonder extra's zoals je bij de concurrenten vaak ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 21:16

LoneWolf

Just a Byte

Hmm na update 8.2 werken bepaalde notificaties op de pebble niet meer... :( hebben ze zeker aangepast voor de Apple watch zodat 3rd party de markt uit gewerkt wordt ... ;w 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door LoneWolf op 13-03-2015 11:22 ]

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:29

RnB

Je concludeert wel erg snel vind je niet? :P
Voor hetzelfde geld moet de Pebble app gewoon geupdate worden en is er niks meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:57
Ligt het aan mij of lijkt het accuverbruik ook positiever te zijn
op mijn 16Gb iPhone 5s na update naar iOS 8.2?
zijn er meer die dit bemerken?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Mother_Goozz schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:37:
https://www.apple.com/nl/support/systemstatus/ staat alles op groen, maar op me iphone kan ik niets updaten/downloaden aan apps & mijn Ipad kan geen contact maken met de Icloud reservekopie.
iPhone-gesprekken op iPad and Mac
Huh?! Hoezo lopen telefoongesprekken via servers van Apple? Ik dacht dat dat een lokale bluetooth/wifi feature was?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ethirty schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 16:23:
[...]

[...]

Huh?! Hoezo lopen telefoongesprekken via servers van Apple? Ik dacht dat dat een lokale bluetooth/wifi feature was?
Dat doen ze ook, echter worden de mac en idevice door middel van je apple-id aan elkaar "verbonden". Zonder in te loggen weet je iphone dus niet dat je macbook bestaat.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Ik weet niet of ik het hier moet posten of ergens anders (excuses daarvoor)

Sinds ik mijn nieuwe iPhone 6 Plus heb kan ik geen apps kopen... Heb het ook op de computer geprobeerd via iTunes maar zonder succes :(

Errors:

iPhone 6 plus: Verbinding met iTunes store mislukt (dit gebeurt nadat ik mijn wachtwoord kan invoeren)

iTunes via computer: Uw verzoek aan de iTunes store kan niet worden voltooid (nadat ik mijn gegevens heb ingevuld)

Ik dacht dat het dus aan mijn wachtwoord lag en ik had hem gereset. Alleen na de reset krijg ik dezelfde meldingen....

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 12:10:.
Reservekopie vanuit de icloud welke je niet terug kan zetten?
Bij het terugplaatsen van een iCloud backup worden al je apps opnieuw vanuit de app-store gedownload. En dat is nou net een onderdeel wat niet werkt door deze storing.

Eigenlijk is het beter dat je af en toe ook een iTunes backup maakt en zeker als je je telefoon gaat herstellen. Dan heb je altijd iets om op terug te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jeroen O op 11-03-2015 19:35 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Knamix schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:

Sinds ik mijn nieuwe iPhone 6 Plus heb kan ik geen apps kopen... Heb het ook op de computer geprobeerd via iTunes maar zonder succes :(

Errors:

iPhone 6 plus: Verbinding met iTunes store mislukt (dit gebeurt nadat ik mijn wachtwoord kan invoeren)

Iemand een idee?
Ik denk omdat (volgens mij bijna) wereldwijd iTunes & App store down is...
Als het om vandaag gaat, heb je het al langer is er wat anders aan de hand...

[ Voor 6% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 11-03-2015 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:27
Banshee schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:36:
Nee, geen last van.
Misschien wordt het tijd voor een full recover zonder Back-up. En helemaal opnieuw beginnen. Vaak lost dat dit soort problemen op 😃
Bedankt voor je reactie. Ik heb er trouwens alleen last van als de hoofdtelefoon Is aangesloten, wat het dus extra ergerlijk maakt. Ook als ik de koptelefoon op heb in YouTube en ik spoel voor- of achteruit dan springt het volume ook naar maximaal. Kan niet de bedoeling zijn.

Ik zal datgene proberen wat jij hebt opgeschreven.

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-09 23:53
Is er een manier om apps te kopen zonder gebruik van een Creditcard/iTunes giftcard etc?

Ik meen dit te kunnen toen ik nog gebruik maakte van "clickandbuy", maar nu ik al de reviews lees durf ik het niet te gebruiken...

Misschien nog een andere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Laatst online: 20:45

swv

Knamix schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 19:32:

Errors:

iTunes via computer: Uw verzoek aan de iTunes store kan niet worden voltooid (nadat ik mijn gegevens heb ingevuld)

Ik dacht dat het dus aan mijn wachtwoord lag en ik had hem gereset. Alleen na de reset krijg ik dezelfde meldingen....

Iemand een idee?
Er is inderdaad een storing. Maar mocht je er al langer dan vandaag last van hebben, stuur dan een mailtje naar Apple Support. Ik had een soortgelijk probleem toen ik laatst een iPad Air 2 aan mijn Apple verzameling had toegevoegd :+ Toen kon ik op geen enkel Apple device meer apps kopen met mijn AppleID.

Ontopic: ik heb nu zowel 8.2 als 8.3 beta 2 in gebruik en eindelijk voelt iOS voor mij weer als vanouds aan. Het scheelt ook wel dat mijn router (Asus RT-AC87U) sinds deze week eindelijk eens op fatsoenlijke firmware draait want ik wist voorheen nooit welk apparaat ik de schuld moest geven als Safari/internet weer eens weigerde. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Knamix schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:51:
Is er een manier om apps te kopen zonder gebruik van een Creditcard/iTunes giftcard etc?

Ik meen dit te kunnen toen ik nog gebruik maakte van "clickandbuy", maar nu ik al de reviews lees durf ik het niet te gebruiken...

Clickandbuy is toch juist met een creditcard :?
Verder schijn je ook met ideal te kunnen betalen, maar dat lijkt me alleen maar lastig op een mobiele telefoon.

Maar misschien is het netjes om eerst even te reageren als je hier een vraag neerzet en iemand behulpzaam probeert te zijn ipv de volgende vraag er weer overheen te gooien?

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Ethirty schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 00:01:
Clickandbuy is toch juist met een creditcard :?
Nee, bij ClickandBuy geef je een eenmalige machtiging om het bedrag van je rekening af te schrijven. Qua support is het echter niet zo'n fijn bedrijf, dus ik zou het niet adviseren.
Verder schijn je ook met ideal te kunnen betalen, maar dat lijkt me alleen maar lastig op een mobiele telefoon.
Alleen in de Apple Online Store; niet in de iTunes / App Store. Overigens is iDEAL op een mobiele telefoon juist makkelijker dan op een desktop, omdat je direct via de app van je bank de betaling kunt uitvoeren (tenminste, bij ING met een iPhone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Knamix schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:51:

Ik koop tegenwoordig online bij/via de Hema een tegoed.
Staat er meteen op. Maar ja, het blijft een Ideal betaling of anderzijds; dus hoe je het op een andere manier kunt doen? Don't know.
Pagina: 1 ... 22 ... 28 Laatste