Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Echt vlot gaat het ophalen niet. De hele wereld is me al weer voor merk ik 😜

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36
Update geinstalleerd in ca 3 minuten...

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Na 20 min ineens klaar. Viel uiteindelijk mee.
Lijst met veranderingen is niet zo groot. Toch was de update bij mij 247mb. Vraag me dan toch af waar dat dan allemaal voor is :S

[ Voor 3% gewijzigd door Banshee op 27-01-2015 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17:24
Hier ook 8.1.3 geïnstalleerd op 5S en iPad Air binnen 10 min klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:45

jasjenl

Liab A Tymo

Is de gmt bug nu gefixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18:49

PBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15:15
Al ongeveer 20 minuten aan het downloaden, zit op 680mb/1.74gb ( via iTunes ) en volgens iTunes nog 31 minuten te gaan...

Had beter een paar dagen gewacht :P

Hoop wel dat Spotlight nu eindelijk werkt op mn 5S, dit is al sinds de release van 8.1.2 een dode mus ( heb al alle ''tricks'' gebruikt dit ik online vond zoals phone rebooten etc maar niets werkte ) maar krijg steeds '' Search iPhone '' ipv '' Search Spotlight ''

[ Voor 45% gewijzigd door Katmi op 27-01-2015 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:10

Speedmaster

Make my day...

Hier zonder problemen binnen gehaald. Enige nadeel is dat mijn jailbreak weer pleitte is, wordt de komende dagen weer kijken of er een nieuwe versie komt die wel met 8.1.3 overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb na de update bij "Algemeen/Gebruik/Batterijgebruik"niet meer staat hoelang,
me phone op stand-by heeft gestaan, hebben meer mensen hier dit euvel na ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 18:27

JB

Cédric roelt!

Nope, wordt hier keurig getoond :)

edit:
4s, 5s en iPad Air

[ Voor 31% gewijzigd door JB op 28-01-2015 10:04 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JB schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:22:
Nope, wordt hier keurig getoond :)
Vreemd, zowel bij mijn iPad Air als iPhone 5S staan daar nu alleen streepjes ?
Er staat nu wel bij "Gebruikerstijden worden weergegeven nadat de iPhone volledig is opgeladen"

Dat zou het zijn, moet hem eerst helemaal opladen...... ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Albert020 op 28-01-2015 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Albert020 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:30:
[...]

Vreemd, zowel bij mijn iPad Air als iPhone 5S staan daar nu alleen streepjes ?
Er staat nu wel bij "Gebruikerstijden worden weergegeven nadat de iPhone volledig is opgeladen"

Dat zou het zijn, moet hem eerst helemaal opladen...... ;)
Apart, net de 4S ook geupdate. Die laat het keurig zien en is nog niet volledig opgeladen. De iPad is ook niet opgeladen na de update.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
JB schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:05:
[...]

Apart, net de 4S ook geupdate. Die laat het keurig zien en is nog niet volledig opgeladen. De iPad is ook niet opgeladen na de update.
Ja dat is wel vreemd, maar kijk als ik de batterij helemaal opgeladen,
heb nog wel een keer ligt nu aan de lader...

*** edit ***

Na volledig te hebben opgeladen werkt het weer zoals vanouds ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 28-01-2015 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het lijkt wel of mijn notificatiegeluidjes niet meer lekker werken. Een wordfeud melding klinkt bevoorbeeld heel zacht en gaar/half. Whatsappmeldingen maken ook niet altijd geluid. Iemand dit ook opgevallen sinds 8.1.3 of verbeeld ik me dingen?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Vanochtend was er een update van het Appje "System Status" van "techet", normaal open ik hem nooit, maar met de nieuwe update toch maar even weer geopend om het blauwe puntje kwijt te raken.

Nu viel me op dat het aantal "Page Faults" op mijn iPhone 5S zeer hoog was (miljoenen, nadat hij gister met de update nog gereboot was), en ook met ongeveer 100 tot 300 per seconde steeg. Nu lijkt me dat op een probleem te duiden, maar verder werkt de iPhone nog prima. Kan iemand met dit appje, of een vergelijkbare app kijken hoe dit bij hun is?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58
Iemand hier een gouden tip voor de dictafoon app ?
Als ik een opname maak en vervolgens wil delen via whatsapp is er maar 1 omslachtige manier ..
Ik kwam er per ongeluk achter toen ik zag dat ik hem niet via whatsapp kon versturen , heb hem via sms verstuurd ... Als je hem dan wil doorsturen komt de optie er wel bij om hem via whatsapp te delen .

Als je hem vanuit de sms opent word hij afgespeeld in quicktime en zijn er dus meerdere opties voor delen . Dit werkt redelijk onhandig , is er een snellere manier ? Behalve in whatsapp de opname maken ?

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Meer mensen op dit moment problemen met updaten naar 8.1.3? Ik wil mijn iTunes back-up terug zetten op een iPhone 6 maar dat gaat pas na deze update :/

"Niet beschikbaar op dit moment" krijg ik steeds :(

Ben nu aan het proberen te updaten via iTunes ipv OTA

edit:
via iTunes werkt het wel

[ Voor 18% gewijzigd door JB op 29-01-2015 17:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:58
Vanmiddag nog een Iphone 6 een update gegeven OTA , niks geen problemen.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Gisteravond iphone 4s gewoon via OTA gedaan en was afgerond in 10 minuten.
Ik merk geen verschil.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bizar, sinds de update naar iOS 8.1.3 willen apps nog wel opstarten maar functioneert het touchscreen niet meer binnen apps. Sluiten van de apps gaat nog wel.

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Aan 8.1.3? Of is er iets anders aan de hand met die iPad2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 17:19
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:00:
Bizar, sinds de update naar iOS 8.1.3 willen apps nog wel opstarten maar functioneert het touchscreen niet meer binnen apps. Sluiten van de apps gaat nog wel.

Weet iemand hier waar dit aan kan liggen? Aan 8.1.3? Of is er iets anders aan de hand met die iPad2?
Kan ook aan het feit liggen dat iOS 8 gewoon veel en veel te zwaar is voor iPad 2, onthoud wel dat iPad 2 oorspronkelijk met iOS 4.2.1 uitkwam, dat is dus een hele flinke poos terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is idd al een oudje onderhand maar met 8.1.2 was er geen vuiltje aan de lucht, functioneerde alles prima.

Misschien kan het iets te maken hebben met de Duet app die er op staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Laatst online: 18:49

PBP

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:13:
Is idd al een oudje onderhand maar met 8.1.2 was er geen vuiltje aan de lucht, functioneerde alles prima.

Misschien kan het iets te maken hebben met de Duet app die er op staat?
Misschien even herstellen via iTunes en backup terugzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-09 20:52
BillSpaarbank schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:33:
Het lijkt wel of mijn notificatiegeluidjes niet meer lekker werken. Een wordfeud melding klinkt bevoorbeeld heel zacht en gaar/half. Whatsappmeldingen maken ook niet altijd geluid. Iemand dit ook opgevallen sinds 8.1.3 of verbeeld ik me dingen?
Heb ik ook met 8.1.2, had gehoopt dat 8.1.3 het zou oplossen. Heb het tot nog toe vooral gemerkt aan Whatsapp, inderdaad een vrij gaar geluid, deels wel op goed volume en deels erg gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Ik heb het topic een beetje doorgelezen maar ben er nog niet uit...
Ik heb een ipad mini 16 gb 1e generatie wifi. Deze draait nu op IOS 7 maar ik heb een notificatie al een tijdje dat ik de ipad kan update naar ios 8.1 of 8.2. of 8.3 iig de laatste versie. Is dit aan te raden met een ipad mini gen 1 of heb ik daarna een ipad placemat omdat hij zo traag is dat ik hem nergens meer voor kan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
iPad mini is een tweetal generaties verder dan de iPad3 waar ik dit antwoord nu intyp. Draait prima op 8.1.3.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:37
RobV schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:44:
iPad mini is een tweetal generaties verder dan de iPad3 waar ik dit antwoord nu intyp. Draait prima op 8.1.3.
Waarbij je niet moet vergeten dat de iPad Mini dezelfde processor heeft als de iPad 2, dus eigenlijk een generatie ouder is. iPad 2 heeft moeite met iOS 8, wat ik zo lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
Dus eigenlijk beter niet doen? Heb begrepen dat als ik hem eenmaal update dat ik dan niet meer terug kan. Dus wil eigenlijk wel een beetje zekerheid...ben op internet aan het googlen voor ervaringen met ios 8.1.3 en 1st gen ipad mini. Ga niet over 1 nacht ijs want hij bevalt me nu prima. Soms een klein beetje traag maar over het algemeen een prima ding voor beetje netflix kijken en forums lezen in bed.
Heb hier op tweakers gelezen dat mensen met een iphone 4s en ipad2 en ipad mini (dus dezelfde als ik) geen problemen ondervinden op 8.1.2 maar ben toch een beetje huiverig.
Gaat me vooral om het feit dat je niet terug kan.

[ Voor 21% gewijzigd door mike30 op 31-01-2015 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Heb hier net een twee tal 4s modellen opgeruimd waar 813 op draaide, en ik moet zeggen dat de snelheid er dan wel flink uit is.
Heb het vanaf os5 achteruit zien hollen. Dus als je nog op 7 zit en je vind dat prima nog, zou ik de stap naar 8 laten varen, tenzij je apps gebruikt die het vereisen. Zit nu op een 5s die ook 813 draait, en als je dat vergelijkt met een 4s die ik daarvoor had, was het eigenlijk onwerkbaar vind ik. Maar iedereen ervaart het anders. Zelf beslissen, maar je kan inderdaad niet meer terug als het tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PBP schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:21:
[...]

Misschien even herstellen via iTunes en backup terugzetten.
Oplossing gevonden op internet: https://www.youtube.com/watch?v=Rwnfnp2zTSY en is eigelijk best wel simpel: tegelijkertijd de aan/uit knop en de home-knop gedurende zeg 10 seconde ingedrukt houden en de iPad reset zich. Duurt even maar vervolgens doet ie het weer als vanouds.

iOS 8.1.3 draait weer als een zonnetje, ook op een iPad2.

Idem op de Apple site: http://support.apple.com/en-us/HT201559

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2015 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DwightKSchrute schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 21:48:
[...]

Waarbij je niet moet vergeten dat de iPad Mini dezelfde processor heeft als de iPad 2, dus eigenlijk een generatie ouder is. iPad 2 heeft moeite met iOS 8, wat ik zo lees.
Oh ja, dat is waar. Sorry.. Ik was in de war met de Air.

[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 01-02-2015 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimtheToolman
  • Laatst online: 02-07 14:45
Nog steeds Airprint problemen met ios 8.1.3 + Epson Workforce 3620. Ik word er gek van.

Airprint werkt wel in de basis. Echter er zijn 2 problemen:

1) in safari reader mode (je weet wel, die ingebouwde printversie) print hij gewoon de normale hele pagina's, niet de reader versie.

2) in notities, als ik daar meer text heb dan op 1 pagina past, print hij niks. rollen lege pagina's uit.....tenzij ik em op dubbelzijdig instel?!

WTF man....wat een troep is dit.

op iOS 7 geen enkel probleem.

Wat is wijsheid in deze? De printer zelf ben ik tevreden mee.....maar wie is de schuldige? Epson en Apple wijzen allebei naar elkaar in dit soort situaties. Straks werkt het nog niet bij iOS9. Ik wil dit gewoon werkend hebben asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Ben toch wel zeer blij met de nieuwe accuduur na de 8.1.3 update ;)

Afbeeldingslocatie: http://pic001.filehostserver.eu/33167.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
Albert020 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:39:
Ben toch wel zeer blij met de nieuwe accuduur na de 8.1.3 update ;)

[afbeelding]
Hahaha, hoe krijg je dat voor elkaar?
Mobiel internet uit gok ik? (en bluetooth, wifi en GPS alleen aan als nodig?)

Ik ben ook prima tevreden met het batterijverbruik van m'n 5s, ik haal altijd fluitend het eind van de dag, maar dan heb ik echt niet meer dan 30% batterij meer over ;)
Wat ik ook niet vreemd vind met mijn gebruik (wifi, mob. internet, bluetooth altijd aan, GPS mogen de apps zelf uitzoeken), een uurtje bellen per dag + het eea aan push notificaties (2 mail/contacts/calendar accounts, whatsapp, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Smobbo schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:48:
[...]

Hahaha, hoe krijg je dat voor elkaar?
Mobiel internet uit gok ik? (en bluetooth, wifi en GPS alleen aan als nodig?)

Ik ben ook prima tevreden met het batterijverbruik van m'n 5s, ik haal altijd fluitend het eind van de dag, maar dan heb ik echt niet meer dan 30% batterij meer over ;)
Wat ik ook niet vreemd vind met mijn gebruik (wifi, mob. internet, bluetooth altijd aan, GPS mogen de apps zelf uitzoeken), een uurtje bellen per dag + het eea aan push notificaties (2 mail/contacts/calendar accounts, whatsapp, etc).
Klopt 4G, bluetooth, wifi en GPS alleen aan als ik het nodig heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Lock screen camera bug is inmiddels verholpen. met 8.1.3!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Merk dat als ik bij opslag kijk er een aantal apps erg veel mb's gebruiken,
terwijl de app zelf niet zoveel mb is, dit is vooral bij Twitter, Skype en Spotify
Deze gebruiken veel cache geheugen, hoe kan ik deze het best verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Zoiets : Dr. Storage Pro - Cache Cleaner' van Hypothesis & Idea Business Solution Limited
https://appsto.re/nl/vl8mT.i
Of de app opnieuw installeren.
Meer opties heb je momenteel nog niet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4acesNL
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:32
Gaat lekker, vroeger nooit problemen met iPhones gehad. iOS 7 was discutabel, maar werkte toch nog wel goed.. Maar iOS 8? Wat een drama. Muti-tasken (op zijn Apple) doet het nauwelijks meer. Iedere app start zo een beetje opnieuw op. Safari tabladen herladen iedere keer. Bestanden syncen via iTunes werk niet en blijven bestanden steken. Soms lukt het dan weer wel. Maar veelal een 'timed out error' of 'could not sync.
En dan zit je op het nieuwste toestel iPhone 6 plus. Apple is echt niet meer wat het is geweest. Yosemite is ook een drama met veel storende dingen. Bizar dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Banshee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:42:
Zoiets : Dr. Storage Pro - Cache Cleaner' van Hypothesis & Idea Business Solution Limited
https://appsto.re/nl/vl8mT.i
Of de app opnieuw installeren.
Meer opties heb je momenteel nog niet helaas.
Mijn keuze is gevallen op Memory & Disk scanner pro
Deze ruimt echt alle cache netjes op !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
4acesNL schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 00:39:
Gaat lekker, vroeger nooit problemen met iPhones gehad. iOS 7 was discutabel, maar werkte toch nog wel goed.. Maar iOS 8? Wat een drama. Muti-tasken (op zijn Apple) doet het nauwelijks meer. Iedere app start zo een beetje opnieuw op. Safari tabladen herladen iedere keer. Bestanden syncen via iTunes werk niet en blijven bestanden steken. Soms lukt het dan weer wel. Maar veelal een 'timed out error' of 'could not sync.
En dan zit je op het nieuwste toestel iPhone 6 plus. Apple is echt niet meer wat het is geweest. Yosemite is ook een drama met veel storende dingen. Bizar dit!
Bij iedere bedrijf draait het om geld, echter bij Apple kreeg je echt iets voor terug, nu echter is het geld bijna niet meer waard als het zo door blijft gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Albert020 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:55:
[...]

Mijn keuze is gevallen op Memory & Disk scanner pro
Deze ruimt echt alle cache netjes op !
Oh top, ga ik proberen.
Werkt hopelijk beter dan de app die ik linkte, want die gooide ook de helft van mijn muziek weg. Das ook een manier om schijfruimte terug te winnen, maar was er niet zo blij mee. Dr storage vloog er dus weer heel rap vanaf 😆

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Banshee schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 23:59:
[...]

Oh top, ga ik proberen.
Werkt hopelijk beter dan de app die ik linkte, want die gooide ook de helft van mijn muziek weg. Das ook een manier om schijfruimte terug te winnen, maar was er niet zo blij mee. Dr storage vloog er dus weer heel rap vanaf 😆
Laat me je bevinden maar weten, ik ben zelf heel blij met deze app, was zeker de 0,99 cent waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Mooi zo, zal ik doen. Gooit deze geen muziek weg?
Nogal een klus om alles weer terug te zetten steeds 😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Banshee schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:24:
Mooi zo, zal ik doen. Gooit deze geen muziek weg?
Nogal een klus om alles weer terug te zetten steeds 😖
Volgens mij niet hoor, hij schoont het cache op en gooit het gebruikte geheugen leeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

De GMT bug is inmiddels verdwenen, maar dat lijkt niet direct gerelateerd te zijn geweest aan de laatste iOS update. Blijkbaar toch een combinatie issue van iOS en Google..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:57
Mijn Mail app autoupdate niet meer..

In het begin kreeg ik als het ware eerst mijn mail binnen op mijn iPhone, en daarna pas op mijn desktop. Nu krijg ik ze enkel binnen op mijn desktop en moet ik de Mail app echt handmatig openen en dan pas haalt hij mails binnen.

Bij Settings > Mails, Contacts, Calenders > Fetch New Data staat Push gewoon aangeschakeld. Ik gebruik trouwens hotmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb nu sinds een maand een iPhone 5S maar wat ik me nu afvroeg.
Is het ook nodig om een Virusscanner te draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Nog nooit gedaan, en mijns inziens ook niet nodig, maar anderen zullen er wellicht anders over denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Banshee schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 19:43:
Nog nooit gedaan, en mijns inziens ook niet nodig, maar anderen zullen er wellicht anders over denken.
Ahh ok, had je btw nog Memory & Disk scanner pro getest i.v.m. je muziek ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Ja heb ik gedaan.
Zolang je de app 1 keer gebruikt gaat het goed.
Doe je het vaker achter elkaar of je zet hem in de settings op 2 cycles, dan gooit ook deze app je muziek weg.
Maar dat geeft niet, want met deze app is het onder controle te houden nu ik het weet.
Bij dr storage vloog alles er gewoon vanaf 😃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Banshee schreef op zondag 08 februari 2015 @ 04:42:
Ja heb ik gedaan.
Zolang je de app 1 keer gebruikt gaat het goed.
Doe je het vaker achter elkaar of je zet hem in de settings op 2 cycles, dan gooit ook deze app je muziek weg.
Maar dat geeft niet, want met deze app is het onder controle te houden nu ik het weet.
Bij dr storage vloog alles er gewoon vanaf 😃
Nou mooi opgelost met deze app dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Albert020 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 23:05:
Merk dat als ik bij opslag kijk er een aantal apps erg veel mb's gebruiken,
terwijl de app zelf niet zoveel mb is, dit is vooral bij Twitter, Skype en Spotify
Deze gebruiken veel cache geheugen, hoe kan ik deze het best verwijderen ?
Phone Expander doet het ook mooi.... Even googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
Ik heb een iPad mini 16GB wifi 1e model en gebruik deze voornamelijk in bed om wat te surfen op het internet en TV te kijken via NPO live.
Werkte met IOS 7 laatste versie uitstekend.
In een onbewaakt moment IOS 8.1.3 geïnstalleerd.

Wat heb ik daar een spijt van.
Wanneer je google opent verdwijnt na het typen van de 1e letter het toetsenbord en moet je deze nogmaals tevoorschijn toveren.
Opstarten van NPO live in safari duurt soms minuten, regelmatig blijft het beeld direct stilstaan en moet ik de NPO site diverse keren opnieuw bezoeken om bewegend beeld te krijgen.

Aan de internet verbinding ligt het niet, op 5 GHZ haal ik 70mbit van de 120.
Net een herstel van de iPad uitgevoerd met IOS 8.1.3 en geen back-ups teruggeplaatst.
Geen verbeteringen, baal ervan dat Apple het niet toestaat om IOS 7 nog te installeren.
Indien jullie nog tips of adviezen hebben dan zijn deze van harte welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
De 1ste gen. iPad mini heeft toch wel verouderde specificaties, vooral 512 MB ram is weinig. Heb je hem herstelt in Itunes, of heb je hem opnieuw ingesteld via je iPad? Herstellen via Itunes is aan te raden. Wellicht kun je hem ook via DFU herstellen, dit kan rare problemen oplossen. En verder, tja er wordt nog gesleuteld aan iOS 8, dus het kan nog wel beter worden maar ik zou er als ik jou was niet te veel van verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
SanderH_ schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 15:47:
Mijn Mail app autoupdate niet meer..

In het begin kreeg ik als het ware eerst mijn mail binnen op mijn iPhone, en daarna pas op mijn desktop. Nu krijg ik ze enkel binnen op mijn desktop en moet ik de Mail app echt handmatig openen en dan pas haalt hij mails binnen.

Bij Settings > Mails, Contacts, Calenders > Fetch New Data staat Push gewoon aangeschakeld. Ik gebruik trouwens hotmail.
Heb ik ook, maar al sinds iOS 7 (ik heb Background Refresh uit staan). Probeer het eens aan te zetten (kost wel accuduur) en kijk of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
PKHS schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:31:
Ik heb een iPad mini 16GB wifi 1e model en gebruik deze voornamelijk in bed om wat te surfen op het internet en TV te kijken via NPO live.
Werkte met IOS 7 laatste versie uitstekend.
In een onbewaakt moment IOS 8.1.3 geïnstalleerd.

Wat heb ik daar een spijt van.
Wanneer je google opent verdwijnt na het typen van de 1e letter het toetsenbord en moet je deze nogmaals tevoorschijn toveren.
Opstarten van NPO live in safari duurt soms minuten, regelmatig blijft het beeld direct stilstaan en moet ik de NPO site diverse keren opnieuw bezoeken om bewegend beeld te krijgen.

Aan de internet verbinding ligt het niet, met 5G haal ik 70mbit van de 120.
Net een herstel van de iPad uitgevoerd met IOS 8.1.3 en geen back-ups teruggeplaatst.
Geen verbeteringen, baal ervan dat Apple het niet toestaat om IOS 7 nog te installeren.
Indien jullie nog tips of adviezen hebben dan zijn deze van harte welkom.
5G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Hij zal wel 5 GHz Wi-Fi bedoelen.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Verwijderd schreef op zondag 08 februari 2015 @ 15:43:
[...]

Phone Expander doet het ook mooi.... Even googelen
Phone Expander is momenteel een publieke beta en daarom gratis.
Na de betafase gaat de app ongeveer 15 dollar kosten, idioot hoog bedrag !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PKHS
  • Registratie: Januari 2015
  • Nu online
'Hij' bedoelt inderdaad 5 GHZ Wi-Fi, post inmiddels gewijzigd.

@ dennis-rsb:
Dank voor je bericht.
iPad hersteld m.b.v. iTunes laatste versie op de windows 7 PC _/-\o_
Herstellen via DFU ga ik bekijken.

Voor alle duidelijkheid, ben geen Apple basher, we hebben 6 apparaten van het merk in huis.
iPad mini mei 2013 gekocht, functioneerde t/m vorige week meer dan prima.
Apple adviseert mij om IOS te upgraden naar versie 8.1.3 en staat vervolgens niet toe om te downgraden wanneer de upgrade een aanzienlijk mindere gebruikservaring oplevert.
Dat vind ik wel een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Albert020 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 19:43:
[...]

Phone Expander is momenteel een publieke beta en daarom gratis.
Na de betafase gaat de app ongeveer 15 dollar kosten, idioot hoog bedrag !
En is geen app...?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een probleemje met mijn iPad Air. Een nieuw topic voor openen lijkt mij wat overdreven vandaar even hier.

Ik gebruik de app iBooks om boeken te lezen; maar na 2 minuten lezen (en als ik het scherm niet aanraak) gaat het scherm op zwart. Waarschijnlijk een beschermingsinstelling/automatisch slot. Dus wilde ik dit aanpassen onder "instellingen>algemeen". Maar helaas deze instelling is bij mij lichtgrijs en dus niet te activeren. Hoe zorg ik dat ik deze instelling wél kan activeren?

bvd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swoosh
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:44:
Er is een probleemje met mijn iPad Air. Een nieuw topic voor openen lijkt mij wat overdreven vandaar even hier.

Ik gebruik de app iBooks om boeken te lezen; maar na 2 minuten lezen (en als ik het scherm niet aanraak) gaat het scherm op zwart. Waarschijnlijk een beschermingsinstelling/automatisch slot. Dus wilde ik dit aanpassen onder "instellingen>algemeen". Maar helaas deze instelling is bij mij lichtgrijs en dus niet te activeren. Hoe zorg ik dat ik deze instelling wél kan activeren?

bvd! :)
Als de optie 'Never' grijs of niet aanwezig is bij instellingen -> algemeen -> auto-lock, dan kan dat komen vanwege profiel dat jou voorkomt de beveiliging te verminderen.. bijv. vanwege gebruik van je werk email erop, heeft te maken met Exchange, zie http://techdroppings.blog...er-option-under-auto.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swoosh schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:09:
[...]

Als de optie 'Never' grijs of niet aanwezig is bij instellingen -> algemeen -> auto-lock, dan kan dat komen vanwege profiel dat jou voorkomt de beveiliging te verminderen.. bijv. vanwege gebruik van je werk email erop, heeft te maken met Exchange, zie http://techdroppings.blog...er-option-under-auto.html
Dat zou vreemd zijn. Ik heb inderdaad Exchange-mail van mijn werk op de iPad; maar dit staat ook op mijn iPhone. En daar ondervind ik dit niet. Zou het nog iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik zie hier nog weinig discussie over het starten van apps wanneer je iPhone verbinding maakt met bluetooth (carkit). Begreep laatst dat dit met Android wel mogelijk is en dat lijkt me met apps zoals bijvoorbeeld Flitsmeister echt super ideaal.

Kan het uberhaupt? Ik las wel eea hierover wanneer je een JB doet maar dat heeft niet mijn voorkeur :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 12:36

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Heb het niet echt vaak nodig maar het werkt voor geen meter meer !
kopiëren en plakken, moest iets uit me mail kopiëren en plakken in ing app,
plakken werkt gewoon niet, meer mensen hier last van, vindt het zeer ergerlijk !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Albert020 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 09:14:
Heb het niet echt vaak nodig maar het werkt voor geen meter meer !
kopiëren en plakken, moest iets uit me mail kopiëren en plakken in ing app,
plakken werkt gewoon niet, meer mensen hier last van, vindt het zeer ergerlijk !
Onbegrijpelijk dat ze daar inderdaad niet eens wat anders op verzinnen. Ook typefouten herstellen is een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
BillSpaarbank schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 11:11:
[...]

Onbegrijpelijk dat ze daar inderdaad niet eens wat anders op verzinnen. Ook typefouten herstellen is een drama.
Dat verklaart wel ineens waarom ik de laatste tijd zoveel stijl- en grammaticafouten zie op het internet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:25

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ben ik de enige die nog steeds de functie van scrollen door je getypte tekst mis?
Heb ik iets getypt in bijvoorbeeld de adresbalk en zie ik vervolgens een foutje halverwege het woord ben ik of als een idioot aan het tikken en proberen de cursor op de juiste positie te krijgen of veel vaker maar gewoon backspace tot ik op het juiste punt ben aanbeland.

Heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien of zit dit er gewoon nog steeds niet in.
Toen ik de iPad 4 had die van een jailbreak was voorzien had ik de optie wel, maar of dit door een jailbreak ding kwam weet ik niet 123 meer.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 21:46
JB schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 09:44:
Ik zie hier nog weinig discussie over het starten van apps wanneer je iPhone verbinding maakt met bluetooth (carkit). Begreep laatst dat dit met Android wel mogelijk is en dat lijkt me met apps zoals bijvoorbeeld Flitsmeister echt super ideaal.

Kan het uberhaupt? Ik las wel eea hierover wanneer je een JB doet maar dat heeft niet mijn voorkeur :)
hoe bedoel je?
als mijn iPhone connected is met mijn carkit via bluetooth kan ik gewoon alle apps openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Ener103 schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:31:
[...]

hoe bedoel je?
als mijn iPhone connected is met mijn carkit via bluetooth kan ik gewoon alle apps openen
Ik denk dat hij bedoeld dat zodra de Phone verbinding maakt met een specifiek apparaat er dan ook een bepaalde app opstart.
Met flitsmeister op mijn Android kan dit prima.
Zodra ik hem in de oplader knal gaat Bluetooth aan en zodra deze verbinding heeft met mijn radio start flitsmeister op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Kan ifttt dat niet? Geen ervaring met die app overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Mijn usage loopt weer eens gelijk op met de standby tijd. Geen idee wat daar de oorzaak van is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bbzeaqlQFOlwijo9OkZrJFZV/full.jpg

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:25:
Ben ik de enige die nog steeds de functie van scrollen door je getypte tekst mis?
Heb ik iets getypt in bijvoorbeeld de adresbalk en zie ik vervolgens een foutje halverwege het woord ben ik of als een idioot aan het tikken en proberen de cursor op de juiste positie te krijgen of veel vaker maar gewoon backspace tot ik op het juiste punt ben aanbeland.

[...]
Zeer herkenbaar, hier loop ik ook al sinds dat ik iOS devices gebruik tegenaan...
Het enige wat je kan doen is je vinger tegen het glas drukken zodat er zo'n blauw cirkeltje (met lichte vergroting) komt, dan er naartoe scrollen en je cursor "laten vallen" op de plek waar je hem wilt. Maar dat werkt absoluut niet precies en is nogal onhandig. Een pijltjestoets in het toestenbord zou een stuk makkelijker zijn...

Heeft iemand een tip/oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 17:41
Is een jailbreaktweak voor, SwipeSelection. Werkt wel goed, maar ik heb er eigenlijk nog nooit problemen mee gehad op de manier die Apple heeft geïmplenteerd. Heb de tweak er dus weer afgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rubman schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:25:

Heb ik al die tijd iets over het hoofd gezien of zit dit er gewoon nog steeds niet in.
Toen ik de iPad 4 had die van een jailbreak was voorzien had ik de optie wel, maar of dit door een jailbreak ding kwam weet ik niet 123 meer.
Hier loop ik ook vaak tegen aan.Hopelijk wordt dit nog opgelost want echt gebruikersvriendelijk is het niet.
Met een bluetooth keyboard gaat het wel trouwens. Een bluetooth muis werkt helaas niet

Mijn galaxy tab heeft de cursortoetsen wel trouwens dus dit is een puur ios dingetje.

[ Voor 4% gewijzigd door Thombias op 20-02-2015 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman

Rubman

Waarom kan Apple niet een SwipeSelection implementeren? lijkt me niet de grootste moeite en verbeterd de gebruikerservaring aanzienlijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Apple laat jouw doen wat in hun ogen gebruiksvriendelijk is, iOS is super maar soms loop ik tegen beperkingen aan die mijn Nexus 4 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik heb vorige week mijn iPad mini (eerste serie) ge-update naar iOS 8.1.3. Heb lang getwijfeld, ik draaide nog ios 7 en was eigenlijk tevreden met de werking van de iPad. Maar de gedachte dat het een verbetering zou zijn en dit waarschijnlijk de laatst beschikbare iOS versie zal zijn voor dit type, heb ik toch maar de update gedaan...

Resultaat: een bijna onbruikbare iPad mini. Het iOS zelf is traag in de menu's, Safari trekt het gewoon niet meer (websites laden tergend langzaam, tekst invoeren gaat in slowmotion, alles via WiFi). De hele fun is direct weg bij mijn iPad mini. Het gebruik van de iPad mini is nu een grote brok ergernis. Te belachelijk voor woorden. Je mag er vanuit gaan dat als de update beschikbaar is voor jouw Apple apparaat dat deze na de update ook normaal blijft werken en niet veranderd in een Pentium 1 tablet.

Ik heb van alles al geprobeerd; een herstel uitgevoerd naar fabrieksinstellingen, wel en geen iCloud Back-up terug gezet, handmatig iOS 8.1.3 gedownload en geïnstalleerd. Alles zonder verbetering, de iPad mini blijft tergend langzaam. Ik heb al een email gestuurd naar Apple, zonder succes. Nog geen antwoord gekregen op mijn probleem/klacht.

Ik heb behoorlijk de pee er in. Van een prima tablet naar een onbruikbare brok ergernis... wie had dat gedacht ;(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
Han schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:25:
Ik heb al een email gestuurd naar Apple, zonder succes. Nog geen antwoord gekregen op mijn probleem/klacht.
Namens Apple hier uw klachtoplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:21
Amps schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:39:
[...]

Namens Apple hier uw klachtoplossing.
Haha, ja zo is het echt. Maar het is wel een schande om een update uit te brengen die normaal gezien het één en ander zou verbeteren en juist het tegenovergestelde bewerkstelligt. De 1e mini is sowieso een test geweest van Apple om te kijken of het aansloeg. Ik heb de eerste gehad om voor mezelf te testen of het formaat wat was en sindsdien gebruik ik niet anders meer. Maar ook mijn mini retina is niet meer de Apple feel sinds ios 8. En dat is nog veel kwalijker als je je bedenkt dat de mini 3 dezelfde specs heeft. Ios8 heeft tot nu toe heel weinig bijgedragen en ios9 schijnt ook in het teken te staan van verbeteringen. We zullen zien. Apple had sowieso meer intern geheugen moeten toevoegen vanaf de mini retina. Bij de air hebben ze het eindelijk aangepast.

Ik zit zelf te twijfelen om een air 2 4g te kopen ivm werk, maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in Apple de laatste tijd. Het zou ook weleens mijn laatste Apple product kunnen zijn geweest, want ook met de i6 en i6+ laten ze mensen in de kou staan. Ikzelf heb er nog geen last van, maar ik vind het erg voor de mensen die een gebogen iphone hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Redondo1982 op 21-02-2015 18:52 ]

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:49:
[...]

Haha, ja zo is het echt. Maar het is wel een schande om een update uit te brengen die normaal gezien het één en ander zou verbeteren en juist het tegenovergestelde bewerkstelligt. De 1e mini is sowieso een test geweest van Apple om te kijken of het aansloeg. Ik heb de eerste gehad om voor mezelf te testen of het formaat wat was en sindsdien gebruik ik niet anders meer. Maar ook mijn mini retina is niet meer de Apple feel sinds ios 8. En dat is nog veel kwalijker als je je bedenkt dat de mini 3 dezelfde specs heeft. Ios8 heeft tot nu toe heel weinig bijgedragen en ios9 schijnt ook in het teken te staan van verbeteringen. We zullen zien. Apple had sowieso meer intern geheugen moeten toevoegen vanaf de mini retina. Bij de air hebben ze het eindelijk aangepast.

Ik zit zelf te twijfelen om een air 2 4g te kopen ivm werk, maar ik ben wel een beetje teleurgesteld in Apple de laatste tijd. Het zou ook weleens mijn laatste Apple product kunnen zijn geweest, want ook met de i6 en i6+ laten ze mensen in de kou staan. Ikzelf heb er nog geen last van, maar ik vind het erg voor de mensen die een gebogen iphone hebben.
Tja Android is ook niet alles, en over WP8 wil ik helemaal niet spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
Albert020 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:05:
[...]

Tja Android is ook niet alles, en over WP8 wil ik helemaal niet spreken ;)
Nou, als iOS 9 de boel op mijn Mini 2 niet verbeterd dan koop ik wel een Nexus 9, juist omdat deze sneller is en als de nieuwe update te traag is, kies ik of ik terug ga naar een oudere versie.

Duimen op verbetering.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 21-02-2015 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Han schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 18:25:

Ik heb behoorlijk de pee er in. Van een prima tablet naar een onbruikbare brok ergernis... wie had dat gedacht ;(
Ik heb ook lang getwijfeld, toch maar overgegaan, apps eisen steeds vaker een nieuw iOS. Mijn Ipad 3 is ook een stuk trager met ios 8(8.1.3) t.o.v. iOS 7. Bij mij is vooral safari onstabieler. (Crashen, tabbladen verversen etc) Ik heb verminderde weergave aangezet zodat schakelen tussen apps wat vloeiender gaat. Maar hoe jij het omschrijft zo traag, mag echt niet kunnen. Heb je een herstel uitgevoerd met Itunes? Of heb je alleen op je iPad gekozen voor;wis alle inhoud en instellingen? Als je hem herstelt met Itunes, zonder positieve effecten, zou je hem eens kunnen herstellen via DFU mode. Dit kan toch wat rare problemen oplossen. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
dennis_rsb schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:19:
[...]

Ik heb ook lang getwijfeld, toch maar overgegaan, apps eisen steeds vaker een nieuw iOS. Mijn Ipad 3 is ook een stuk trager met ios 8(8.1.3) t.o.v. iOS 7. Bij mij is vooral safari onstabieler. (Crashen, tabbladen verversen etc) Ik heb verminderde weergave aangezet zodat schakelen tussen apps wat vloeiender gaat. Maar hoe jij het omschrijft zo traag, mag echt niet kunnen. Heb je een herstel uitgevoerd met Itunes? Of heb je alleen op je iPad gekozen voor;wis alle inhoud en instellingen? Als je hem herstelt met Itunes, zonder positieve effecten, zou je hem eens kunnen herstellen via DFU mode. Dit kan toch wat rare problemen oplossen. Succes!
Maar een ipad 3 kan iedereen nog slikken door zijn leeftijd, maar een mini 1 is pas 2,5 jaar oud. Al mag een update er nooit voor zorgen dat het apparaat gewoon onwerkbaar wordt en de Apple feel weghaalt. Zeg dan gewoon dat er geen update mogelijk is voor de mini 1. Dat begrijpen mensen meer dan een update die ervoor zorgt dat het een traag apparaat wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:25:
[...]

Maar een ipad 3 kan iedereen nog slikken door zijn leeftijd, maar een mini 1 is pas 2,5 jaar oud. Al mag een update er nooit voor zorgen dat het apparaat gewoon onwerkbaar wordt en de Apple feel weghaalt. Zeg dan gewoon dat er geen update mogelijk is voor de mini 1. Dat begrijpen mensen meer dan een update die ervoor zorgt dat het een traag apparaat wordt.
Klopt dit is slechte reclame voor Apple. Maar overigens, de processor in de mini 1 en Ipad 3 is (bijna) hetzelfde. Het werkgeheugen is maar 512 mb bij de mini 1, de Ipad 3 heeft 1024 mb. Heb het net even nagezocht.

[ Voor 4% gewijzigd door dennis_rsb op 21-02-2015 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

dennis_rsb schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:19:
[...]Heb je een herstel uitgevoerd met Itunes? Of heb je alleen op je iPad gekozen voor;wis alle inhoud en instellingen? Als je hem herstelt met Itunes, zonder positieve effecten, zou je hem eens kunnen herstellen via DFU mode. Dit kan toch wat rare problemen oplossen. Succes!
Ik heb alle mogelijkheden van herstel geprobeerd. Als Apple nou eens zou toestaan om terug te gaan naar de vorige versie van iOS, dus waar je vandaan kwam. Het is ten slotte mijn apparaat. Die flauwekul om jailbreaks tegen te gaan is ook zo achterhaald als de pest; binnen enkele weken na het uitbrengen van de nieuwste versie is deze toch al weer gekraakt. En dan nog, ik mag toch zelf bepalen wat ik doe met mijn apparaat? Betutteling ten top dit. Wanneer ik terug kon naar mijn vorige versie dan had ik weer een werkbare iPad mini :|

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
dennis_rsb schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Klopt dit is slechte reclame voor Apple. Maar overigens, de socket in de mini 1 en Ipad 3 is hetzelfde, alsmede het werkgeheugen. Heb het net even nagezocht.
Heb zelf een S5 en Air beiden hebben een A7 processor 64 bit
Maar de iPad 3 heeft een A5X en Mini 1 een A5, deze is van 2012.
Ik vindt het niet zo gek dat ie traag werkt, we zijn al bij de A8,
3 generaties veder.... ? over 2 jaar mag ik ook me hardware vernieuwen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
dennis_rsb schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:32:
[...]

Klopt dit is slechte reclame voor Apple. Maar overigens, de processor in de mini 1 en Ipad 3 is (bijna) hetzelfde. Het werkgeheugen is maar 512 mb bij de mini 1, de Ipad 3 heeft 1024 mb. Heb het net even nagezocht.
Niet echt, eigenlijk hebben beide iPad Mini 1 en iPad 2 hetzelfde hardware.

Persoonlijk blijf ik erbij dat Apple de boel express traag maakt, iOS 7 werkte stuk sneller op iPad Mini 1 terwijl het traag is op iPad 2, ondanks voor 99% gelijke hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14:34
Volgens mij ben ik last man standing of niet..

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/b706k3.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Amps schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:58:
Volgens mij ben ik last man standing of niet..
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
Albert020 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 20:39:
[...]

Heb zelf een S5 en Air beiden hebben een A7 processor 64 bit
Maar de iPad 3 heeft een A5X en Mini 1 een A5, deze is van 2012.
Ik vindt het niet zo gek dat ie traag werkt, we zijn al bij de A8,
3 generaties veder.... ? over 2 jaar mag ik ook me hardware vernieuwen !
Niet gek gezien de hardware, maar wel gek dat ios 8 zoveel meer vraagt dan ios7 en dan toch gepusht wordt. Bovendien test Apple toch ook al haar producten met de ios versies en die merken toch ook dat de ipad mini a piece of shit is geworden met ios8. Zeg dan gewoon, we stoppen met de support en ios 7 is de laatste stabiele versie omdat we dan de Apple feel kunnen garanderen. Jij draait nu de rollen om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Precies, en dat Apple besluit om er een chip van 2011 in te stoppen is niet het probleem van de klant. Maar Apple forceert wel de gebruiker om te updaten ivm "veiligheidsrisico;s" met het gevolg dat je apparaat gewoon bagger traag is met iOS 8.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Redondo1982 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:20:
[...]

Niet gek gezien de hardware, maar wel gek dat ios 8 zoveel meer vraagt dan ios7 en dan toch gepusht wordt. Bovendien test Apple toch ook al haar producten met de ios versies en die merken toch ook dat de ipad mini a piece of shit is geworden met ios8. Zeg dan gewoon, we stoppen met de support en ios 7 is de laatste stabiele versie omdat we dan de Apple feel kunnen garanderen. Jij draait nu de rollen om.
Fietsbel schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:27:
Precies, en dat Apple besluit om er een chip van 2011 in te stoppen is niet het probleem van de klant. Maar Apple forceert wel de gebruiker om te updaten ivm "veiligheidsrisico;s" met het gevolg dat je apparaat gewoon bagger traag is met iOS 8.
Hebben jullie wel gelijk in, hoop dan ook iOS 9 een stuk minder van het geheugen en processor vraagt.
Maar we krijgen toch nog eerst iOS 8.5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Albert020 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:17:
[...]

[...]

Hebben jullie wel gelijk in, hoop dan ook iOS 9 een stuk minder van het geheugen en processor vraagt.
Maar we krijgen toch nog eerst iOS 8.5 ?
Laten we het hopen, want met iOS 8 zijn heel veel mensen ontevreden geworden over de performance van hun Apple device. In maart komt eerst iOS 8.3 uit. Of hier verbeteringen inzitten is nog even gissen, in ieder geval wel extra software for the iWatch.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat komt omdat heel veel van die mensen nog op een iPhone 4s of iPad 2 zitten en die gaan beiden hun 4e levensjaar in (iCulture had hier een mooi artikel over). Om het even in perspectief te zetten: de verwachte levensduur van een computer (desktop/laptop) is 3 tot 4 jaar, die van een smartphone/tablet maar 1 jaar. Objectief bekeken doen die dingen het helemaal niet slecht en is het ook niet zo raar dat ze vandaag de dag gebreken zoals traagheid gaan vertonen; je zult die verhalen over traagheid met een korreltje zout moeten nemen. Voor een iPad mini daarentegen ligt het verhaal iets anders omdat die wat recentelijker is (2012-2013 of 2013-present afhankelijk of je het 1e of 2e gen model hebt) en je dan ook iets meer mag verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
ppl schreef op zondag 22 februari 2015 @ 00:49:
Dat komt omdat heel veel van die mensen nog op een iPhone 4s of iPad 2 zitten en die gaan beiden hun 4e levensjaar in (iCulture had hier een mooi artikel over). Om het even in perspectief te zetten: de verwachte levensduur van een computer (desktop/laptop) is 3 tot 4 jaar, die van een smartphone/tablet maar 1 jaar. Objectief bekeken doen die dingen het helemaal niet slecht en is het ook niet zo raar dat ze vandaag de dag gebreken zoals traagheid gaan vertonen; je zult die verhalen over traagheid met een korreltje zout moeten nemen. Voor een iPad mini daarentegen ligt het verhaal iets anders omdat die wat recentelijker is (2012-2013 of 2013-present afhankelijk of je het 1e of 2e gen model hebt) en je dan ook iets meer mag verwachten.
Dan spreek ik je nu even tegen, ik ken mensen met iPhone 5 en 5S die klagen en niet zonder reden (vooral 5 en 5C gebruikers) en ook mensen met alles behalve iPad Mini 3 of Air of Air 2 (en dat terwijl Mini 3 eigenlijk Mini 2 is met TouchId).

Nee, Apple maakt de boel bewust trager, is vaker bewezen zodat je nieuw spul koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Fietsbel schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 22:21:
[...]

Laten we het hopen, want met iOS 8 zijn heel veel mensen ontevreden geworden over de performance van hun Apple device. In maart komt eerst iOS 8.3 uit. Of hier verbeteringen inzitten is nog even gissen, in ieder geval wel extra software for the iWatch.
En in iOS 8.3 gaat Apple ook een aantal technische verbeteringen introduceren, waaronder een vernieuwd Emoji-toetsenbord, beter stemgeluid voor Siri en makkelijker inloggen met Google-accounts.
Het wordt ook mogelijk om draadloos met CarPlay te verbinden.

[ Voor 87% gewijzigd door Albert020 op 22-02-2015 09:38 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 28 Laatste