• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 10:51

jasjenl

Liab A Tymo

NvM schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:16:
Sinds iOS 8 werkt de 'five finger pinch' om terug te gaan naar het homescreen niet meer op de iPad in de helft van de gevallen. Waardeloos.
Ik heb nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken, even op de home button klikken werkt veel makkelijker naar mijn mening.

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:57
Ik vind het wel een handige functie dat het met vijf vingers kan.

Voor mijn werk gebruik ik soms twee apps waartussen ik steeds moet wisselen en ik vind het sneller / prettiger om dat met vijf vingers te doen. Dan gaat het namelijk in één handeling in plaats van twee.

Maar ik heb van hetzelfde probleem last, op een iPad 2.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:35

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

In veel gevallen vindt ik de pinch ook veel prettiger dan de home knop :)
Maar ook hier op een iPad 3 last van dat hij vaak niet werkt.

Ook is hier de bug nog steeds aanwezig dat wanneer je de iPad kantelt terwijl een app opstart dat de beweging niet geregistreerd wordt en je hem eerst een heel stuk verder of terug moet draaien voordat de beweging geregistreerd wordt, erg irritant.
Je moet nu dus kantelen en een app pas openen wanneer het scherm gekanteld is, of een app openen en pas kantelen wanneer de app opgestart is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Gamedj
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-12-2025
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken wat problemen met wifi op mijn iPhone 6 64gb (iOS 8.1.1). Hierbij wordt de wifi knop in het instellingen menu niet selecteerbaar en in het control centrum is het grijs. Zie foto's:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/qp2z9k.png
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2eogs9y.png

Ook kan ik dan geen apps meer openen. Meestal werkt alles weer als ik een harde reset doe. Ik heb al een complete restore gedaan afgelopen zondag, alleen had ik er net tot twee keer toe weer last van.

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: hmm dropbox kan de plaatjes niet laden...

[ Voor 27% gewijzigd door Gamedj op 21-11-2014 23:03 . Reden: plaatjes gefixed ]

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:52

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

jasjenl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 18:10:
Ik merk weinig verschil met iOS 8.1.1 op mijn iPad 3 en iPhone 5. Wel zie ik dat roteren van het homescreen op de iPad niet meer zo soepel gaat als voorheen, dat hadden ze juist ooit gefixt... Da's wel jammer.
Ik merk vooral een meer snellere internetervaring. Onder 8.1 duurde het soms toch even voor de verbinding opkwam, maar nu blijft ie lekker gaan op de iPhone5. Ook de batterijduur is weer iets beter bij mij, vergelijkbaar met IOS7.

Ipad 3 heb ik nog steeds op IOS7 draaien. Dat draait gewoon perfect... zolang er niks crasht, krijgt die geen update.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mijn iPad 3de generatie heeft een tijdje op iOS 8 gedraaid bij mij voordat ik hem vervangde voor de Air 2 en dat ging eigenlijk even goed als met iOS 7. Maar je merkt dat het ding gedateerd is, vooral in games. Het was ook de eerste iOS device met een 3 megapixel scherm en dat merk je nu goed.

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01 14:14
Splinter Cell schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 22:04:
iOS 8.1 ervaringen:

-WiFi op iPad Air schommelt heel erg. Leg ik een iPad 2 met 8.1 er naast: Full Speed
-Ook zit er nog steeds een bug in Safari die af en toe geen touchbewegingen registeert. Pas als je inzoomt, werkt Safari weer... Zowel op iPad Air als iPad 2 komt dit voor. In iOS 8.0.2 was dit ook al het geval...
Tweede puntje is nu volgens mij opgelost in 8.1.1.

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:44
jasjenl schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 20:08:
[...]

Ik heb nooit begrepen waarom mensen dat gebruiken, even op de home button klikken werkt veel makkelijker naar mijn mening.
Ik irriteer me er juist aan dat ik nog steeds veel op de homebutton moet drukken bij een iPhone. Zeker als ik daarvoor met een iPad heb gewerkt/gespeeld. Die finger gestures vind ik helemaal geweldig en zou niet meer zonder kunnen. Je moet het jezelf gewoon aanleren en dan zal je zien dat je het meer en meer zult gaan gebruiken, totdat het een basis wordt van je. Dan zal je zien dat de iPhone daardoor weleens kan gaan irriteren, omdat je dan weer na moet gaan denken en in de war raakt van bepaalde volgordes.

I don't have dreams, I have goals!!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 31-12-2025
Gamedj schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 22:52:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een paar weken wat problemen met wifi op mijn iPhone 6 64gb (iOS 8.1.1). Hierbij wordt de wifi knop in het instellingen menu niet selecteerbaar en in het control centrum is het grijs. Zie foto's:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ook kan ik dan geen apps meer openen. Meestal werkt alles weer als ik een harde reset doe. Ik heb al een complete restore gedaan afgelopen zondag, alleen had ik er net tot twee keer toe weer last van.

Hebben meer mensen hier last van?

Edit: hmm dropbox kan de plaatjes niet laden...
Dat klinkt toch als een rotte WiFi radio. Zowel bij een i5 als bij een 4s voorbij zien komen. Beiden moesten omgeruild worden.

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-01 02:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Een herstel was in het verleden wel eens een uitkomst

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Redondo1982 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:59:
[...]

Ik irriteer me er juist aan dat ik nog steeds veel op de homebutton moet drukken bij een iPhone. Zeker als ik daarvoor met een iPad heb gewerkt/gespeeld. Die finger gestures vind ik helemaal geweldig en zou niet meer zonder kunnen. Je moet het jezelf gewoon aanleren en dan zal je zien dat je het meer en meer zult gaan gebruiken, totdat het een basis wordt van je. Dan zal je zien dat de iPhone daardoor weleens kan gaan irriteren, omdat je dan weer na moet gaan denken en in de war raakt van bepaalde volgordes.
Des te meer reden om het dus niet te gebruiken, dan ga ik me ook niet aan mijn iPhone irriteren :P
Maar ik ben sowieso geen fan van gestures, dingen als back en forward in safari gebruik ik ook gewoon altijd de knoppen bovenaan voor en niet links/rechts swipen.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:42

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Nou, ik moet zeggen dat IOS 8.1.1 helaas ook geen oplossing heeft gebracht voor mijn iPad 2. Wifi blijft nog steeds willekeurig wegvallen (het is wel minder dan bij 8.1 maar het is niet opgelost). Daarnaast blijft surfen in Safari een drama, pagina's blijven soms erg langzaam laden. Onbegrijpelijk dat Apple zijn zaakjes niet voor elkaar heeft. Ik heb het idee dat Steve dit nooit toegelaten had.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dat wegvallen van Wifi heb ik ook al een paar keer gehad op m'n iPad Air... toen ie nog op iOS7 draaide nooit last van gehad :{

• Redondo1982
jasjenl schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:45:
[...]

Des te meer reden om het dus niet te gebruiken, dan ga ik me ook niet aan mijn iPhone irriteren :P
Maar ik ben sowieso geen fan van gestures, dingen als back en forward in safari gebruik ik ook gewoon altijd de knoppen bovenaan voor en niet links/rechts swipen.
Haha, zo kan je het ook omzeilen. Maar ik gebruik juist de back optie heel veel. Door de iPhone 6 is dit nu nog beter te gebruiken met het afgeronde scherm. Één van de redenen om geen hoes te gebruiken om de iPhone 6. Ik vind het altijd klote dat appmakers die back functie niet integreren in sommige apps en het daar dan weer niet bij werkt. Dat zou Apple wel moeten verplichten vind ik.

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik merk sinds een aantal weken dat de specificatie van Cellular Data Usage totaal niet meer klopt bij mij. Ik heb hem een aantal keer gereset, maar een week later klopt er weer niets van. Op dit moment staat er bij mij bovenaan bij het totale mobiele data gebruik 1.4GB, dit klopt ook met de gegevens van Vodafone. Als ik echter de losse specificaties (heel ruim) bij elkaar op tel kom ik op 484MB. Ik weet dus niet waar een gyg aan data gebleven is. Ik heb heel sterk het idee dat deze data door een spookverbruik komt. Want ik zit nu al op een verbruik van 3GB deze maand, terwijl ik voorheen altijd onder de 2GB zat in een hele maand.
Herkennen mensen dit probleem?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:34

RnB

Ik herken het probleem zelf niet, maar misschien kan je een app als Dataman Pro gebruiken om te kijken of er wat geks tussen staat?
Ik weet alleen niet of die zelf monitort of dat ie zijn gegevens van de teller van iOS haalt. Wat ik wel weet, is dat mijn usage in Dataman Pro altijd klopt.

• Redondo1982
fsfikke schreef op maandag 24 november 2014 @ 00:48:
Ik merk sinds een aantal weken dat de specificatie van Cellular Data Usage totaal niet meer klopt bij mij. Ik heb hem een aantal keer gereset, maar een week later klopt er weer niets van. Op dit moment staat er bij mij bovenaan bij het totale mobiele data gebruik 1.4GB, dit klopt ook met de gegevens van Vodafone. Als ik echter de losse specificaties (heel ruim) bij elkaar op tel kom ik op 484MB. Ik weet dus niet waar een gyg aan data gebleven is. Ik heb heel sterk het idee dat deze data door een spookverbruik komt. Want ik zit nu al op een verbruik van 3GB deze maand, terwijl ik voorheen altijd onder de 2GB zat in een hele maand.
Herkennen mensen dit probleem?
Bij Vodafone is er zo nu en dan weleens wat spookverbruik. Ik heb een keer 600mb op dinsdagnacht gebruikt rond de klok van 04:00 uur. Nou geloof me, dan lig ik al te slapen. En ik zou niet weten waar ik 600 mb aan kan gebruiken rond die tijd. In mijn omgeving ook mensen met veel spookverbruik, dus even melding ervan maken.

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:33
Inmiddels net een iphone 6 aangeschaft 2dehands en een jailbreak 8.1 uitgevoerd. Ik vind reachability erg handig helaas is het met mijn iPhone 6 IOS8.1, wat ik gelezen heb bij IOS8.1 in het algemeen, onbetrouwbaar en ik heb nu definitief ontdekt hoe.
Na een lock screen toestand waar hij door bijv. idle in komt werkt reachability niet meer. Door een wisseling in de settings te doen van de lock screen delay dus bijv van 1minuut naar 3minuten werkt het weer. Een reboot werkt ook maar duurt langer.
Door het verband met de lock screen kan ik misschien voor mezelf een fix creëren. Het kan ook de slaaptoestand van de hardware zijn (homebutton in dit geval) het komt vaker voor dat hardware niet goed uit de slaaptoestand komt.
edit: Correctie alleen de general settings -> Auto-lock openen is voldoende voor herstel reachability.
edit2:Vanuit een app door idle naar lockscreen en terug naar app bij unlock werkt rechability wel gewoon dus het kan iets iets met de springboard start te maken hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door EnderQ op 24-11-2014 17:49 ]

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-01 15:18

Cliffie

Trompetslet

Zijn er nog meer mensen met problemen met de notifications? Ik krijg van bepaalde apps geen notificaties, terwijl dit toch echt wel aan staat. Niets helpt.....

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Michiel706
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02:36
Wij gebruiken thuis een gedeelde agenda. Sinds de update naar iOS8.1 krijgen wij geen meldingen meer van een nieuw agenda punt of het wijzigen van een agenda punt. Ik geloof dat ik alle instellingen goed heb staan (ongewijzigd, naar mijn mening).
Heeft dit te maken met de update naar 8.1 of doe ik iets niet goed?

Waarom duurt snoozen maar 9 minuten?

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Cliffie schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:20:
Zijn er nog meer mensen met problemen met de notifications? Ik krijg van bepaalde apps geen notificaties, terwijl dit toch echt wel aan staat. Niets helpt.....
Yep, hier ook. Het valt op doordat er opeens een 1-tje oid bij een app staat.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-01 15:18

Cliffie

Trompetslet

BillSpaarbank schreef op woensdag 26 november 2014 @ 11:52:
[...]

Yep, hier ook. Het valt op doordat er opeens een 1-tje oid bij een app staat.
Ik ga maar eens kijken hoe ik bugs kan inschieten dan bij Apple.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik heb iets vreemds. Heb vandaag mijn hele telefoon leeggehaald ( alle foto's eraf) en ook alles uit mijn fotostream verwijderd. Foto's geeft aan dat ik 0 foto's op mijn telefoon heb. Ga ik vervolgens naar Algemeen --> gebruik --> beheer opslag dan zie ik dat foto's bijna een gigabyte aan ruimte gebruikt. Hoe kan ik zorgen dat alles weg is? Nu neemt het onnodig ruimte in die ik graag voor andere dingen gebruik.

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik maak redelijk actief gebruik van het Health platform. Zo heb ik Human die mijn activiteit meet en lopen, actief zijn en fietsen exporteert naar Health, inclusief verbrande calorien.
Ook heb ik een 7-minute workout app die naar Health exporteert. Dat werkt prima. De iPhone ligt dan stil zodat Human niets registreert.
Nu heeft RunKeeper een update, met Health. Hoe gaat iPhone/iOS om met dubbele registraties? Als ik nu een activiteit via RunKeeper laat loggen, komt deze dan dubbel in Health? En zo ja, hoe voor kom ik dat?

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-01 08:16
Ik snap er niks van.
Ik en mijn vriendin delen agenda's.
Beide agenda's lopen via hotmail/outlook.

Nu komen agenda items die mijn vriendin in haar agenda zet in mijn agenda op een andere dag.
Bv ze heeft volgende week zaterdag een lunch met een vriendin, bij mij staat ie op morgen 1 december.
Bij haar:
Begin: 6 dec. 2014 - 12:00u
Bij mij:
Begin: 01-12-14 03:00 GMT-8

In beide iPhones staat de tijdzone ingesteld op 'stel automatisch in', tijdzone 'amsterdam' (instellingen > algemeen > datum en tijd)
Onder instellingen > mail,agenda,contacten staat de tijdzoneprioriteit aan, de tijdzone staat op 'amsterdam'.

De vraag is nu waarom haar agendapunten bij mij op een ander dag/tijdstip worden weergegeven. Iemand een idee?

Op beide iPhones draait de meest recente ios8

[ Voor 3% gewijzigd door deBennie op 30-11-2014 11:26 ]

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:56
Probeer de iCloud agenda eens. Heb je dan hetzelfde probleem?

• Anteros
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:43
Heb je de tijdszone in de agenda van Outlook.com goed staan? De mijne staat op UTC+1 (Amsterdam, Berlijn, etc...)

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Hoe zien de agenda items in hotmail webmail eruit? Is het verschil daar ook al te zien? Ik denk dat het een instelling is hotmail zelf is.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

• deBennie
RobV schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:48:
Hoe zien de agenda items in hotmail webmail eruit? Is het verschil daar ook al te zien? Ik denk dat het een instelling is hotmail zelf is.
Ik heb nog niet verder kunnen kijken, maar de agenda's worden enkel op de iPhone's, onze iPads en mijn windows tablet gedeeld. Dus als ik op mijn hotmail account inlog, zie ik de agenda van mn vriendin niet (en andersom). Daar worden agenda's niet gedeeld, enkel dus op de devices. Op elk device hetzelfde verschijnsel.
Dus ik heb bv op haar iPhone mijn hotmail account toegevoegd en enkel het schuifje voor toegang tot agenda aangezet.
Anteros schreef op zondag 30 november 2014 @ 11:47:
Heb je de tijdszone in de agenda van Outlook.com goed staan? De mijne staat op UTC+1 (Amsterdam, Berlijn, etc...)
Jep. :)

En oja, op de iPhone van mn vriendin knipperen alle (grijze) puntjes die op de dagen staan. Iemand een idee wat dat betekent?

[ Voor 20% gewijzigd door deBennie op 30-11-2014 19:15 ]

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-12-2025

nagasy

Duck Duck Duck Goose

@DeBennie,

Kijk eens hoe de tijdzone van je kalender is ingesteld op de webmail?
Zowel bij jou als je vriendin.
Dat kan voor problemen zorgen.
Outlook durft op basis van taal nog eens snel een ander tijdzone nemen.

Battle.net: NagaByrd#2844

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
Voor de liefhebbers van een Launcher achtige widget kan ik 'Quick-Tap' zeker aanraden die nog wel in de officiele App Store staat. Er zitten nog wel wat schoonheid foutjes in, maar ik vind de widget geweldig.
Aangezien ik te laat was met de Launcher widget die was verwijderd door Apple bied deze widget een (bijna) perfect alternatief.
De app is gratis en heeft een in-app aankoop van 1,79 euro die ik zeker zou aanbevelen om aan te schaffen om veel meer snelfuncties te kunnen bedienen.

Hier, hier en hier vind je veel meer snelfuncties die je kunt instellen.

tip om snel naar o.a. je settings/instellingen functies te gaan kies je via Add Item > More > Browse to... > enter URLs en voer eerst de URL in en dan vervolgens de gewenste weergave naam aanpassen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/euMSJBa.png

Een paar zeer handige functies:
- direct iemand bellen of Facetimen
- ondersteund vrij veel apps die het delen tussen apps toestaan (helaas niet alle apps) en direct op te starten zijn vanaf notificatiecentrum
- je locatie delen met een contact (per e-mail, imessage bijv.)
- navigeer naar huis met Google Maps
- snel een e-mail/iMessage/sms of WhatsApp sturen naar een persoon die je veel e-mails stuurt

Zelf toe te voegen via Add Item (Safari Browser) > More > Browse to... > enter URLs en voer eerst de URL in en dan vervolgens de gewenste weergave naam aanpassen:

- Instellingen app Settings App: prefs:root
- Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen prefs:root=LOCATION_SERVICES
- Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid prefs:root=General&path=ACCESSIBILITY
- Mobiele data: prefs:root=MOBILE_DATA_SETTINGS_ID
- WIFI netwerken: prefs:root=General&path=Network
- Personal Hotspot prefs:root=INTERNET_TETHERING
- Batterij verbruik: prefs:root=General&;path=BATTERY_USAGE
- Apple's Notities openen: mobilenotes:// (helaas geen snel functie gevonden om nieuwe notitie te maken)
- Plaats een Twitter bericht twitter://post?message
- Apple's Muziek app openen: music:// (speelt niet automatisch af)
- Apple's Muziek app laten shufflen en afspelen: Stel eerst Shuffle in via de Apple Muziek app.
Open dan Quick-tap en kies voor: add new > selecteer Music en selecteer dan alle muziek los of een hele lijst (helaas krijg ik niet voor elkaar om een bestaande lijst te selecteren).
- Zoeken in Spotify app spotify://search
- Zoeken in OnePassword app onepassword://search/apple

Foutjes in de app/wat ontbreekt:
- Soms toont de widget even niet volgens de developer omdat er een bug in zit die komt doordat andere widgets GPS verbruiken. Veelal opnieuw openen van het notificatie centrum verhelpt dit.
- Voor het invoeren van een eigen snel functie moet je eerst de URL scheme invoeren en dan de naam als je zoals hierboven beschreven een link naar een instelling maakt of bijv een functie in een app. Als je het andersom doet is de naam van je snelfunctie niet bepaald handig.
- Snel een bericht plaatsen op Facebook is mij nog niet gelukt. Ik kan hiervan geen werkende URL scheme vinden.
- Bericht sturen naar een Telegram contact
- Je kunt de apps/links niet sorteren/verplaatsen (alleen naam/url aanpassen)
- Je kunt niet je eigen icoontjes toevoegen ipv Safari icoon links voor bijv Instellingen of Twitter bericht

Ik ben bang dat de maker van deze app niet zijn widget durft te updaten nadat Launcher is verwijderd dus verwacht maar geen update. Het kan ook heel goed dat Apple in de nabije toekomst deze app verwijderd dus wees er snel bij.

Er zijn ook andere widget (Gestlaunch + Widget, Quickiee, Swipe Dial) in de App Store maar die zijn veel beperkter in functies.

[ Voor 4% gewijzigd door funrider op 01-12-2014 20:00 ]

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
funrider schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:39:
Voor de liefhebbers van een Launcher achtige widget kan ik 'Quick-Tap' zeker aanraden die nog wel in de officiele App Store staat. Er zitten nog wel wat schoonheid foutjes in, maar ik vind de widget geweldig.
Aangezien ik te laat was met de Launcher widget die was verwijderd door Apple bied deze widget een (bijna) perfect alternatief.
De app is gratis en heeft een in-app aankoop van 1,79 euro die ik zeker zou aanbevelen om aan te schaffen om veel meer snelfuncties te kunnen bedienen.

Hier, hier en hier vind je veel meer snelfuncties die je kunt instellen.

tip om snel naar o.a. je settings/instellingen functies te gaan kies je via Add Item > More > Browse to... > enter URLs en voer eerst de URL in en dan vervolgens de gewenste weergave naam aanpassen.

[afbeelding]

Een paar zeer handige functies:
- direct iemand bellen of Facetimen
- ondersteund vrij veel apps die het delen tussen apps toestaan (helaas niet alle apps) en direct op te starten zijn vanaf notificatiecentrum
- je locatie delen met een contact (per e-mail, imessage bijv.)
- navigeer naar huis met Google Maps
- snel een e-mail/iMessage/sms of WhatsApp sturen naar een persoon die je veel e-mails stuurt

Zelf toe te voegen via Add Item (Safari Browser) > More > Browse to... > enter URLs en voer eerst de URL in en dan vervolgens de gewenste weergave naam aanpassen:

- Instellingen app Settings App: prefs:root
- Instellingen > Privacy > Locatievoorzieningen prefs:root=LOCATION_SERVICES
- Instellingen > Algemeen > Toegankelijkheid prefs:root=General&path=ACCESSIBILITY
- Mobiele data: prefs:root=MOBILE_DATA_SETTINGS_ID
- WIFI netwerken: prefs:root=General&path=Network
- Personal Hotspot prefs:root=INTERNET_TETHERING
- Batterij verbruik: prefs:root=General&;path=BATTERY_USAGE
- Apple's Notities openen: mobilenotes:// (helaas geen snel functie gevonden om nieuwe notitie te maken)
- Plaats een Twitter bericht twitter://post?message
- Apple's Muziek app openen: music:// (speelt niet automatisch af)
- Apple's Muziek app laten shufflen en afspelen: Stel eerst Shuffle in via de Apple Muziek app.
Open dan Quick-tap en kies voor: add new > selecteer Music en selecteer dan alle muziek los of een hele lijst (helaas krijg ik niet voor elkaar om een bestaande lijst te selecteren).
- Zoeken in Spotify app spotify://search
- Zoeken in OnePassword app onepassword://search/apple

Foutjes in de app/wat ontbreekt:
- Soms toont de widget even niet volgens de developer omdat er een bug in zit die komt doordat andere widgets GPS verbruiken. Veelal opnieuw openen van het notificatie centrum verhelpt dit.
- Voor het invoeren van een eigen snel functie moet je eerst de URL scheme invoeren en dan de naam als je zoals hierboven beschreven een link naar een instelling maakt of bijv een functie in een app. Als je het andersom doet is de naam van je snelfunctie niet bepaald handig.
- Snel een bericht plaatsen op Facebook is mij nog niet gelukt. Ik kan hiervan geen werkende URL scheme vinden.
- Bericht sturen naar een Telegram contact
- Je kunt de apps/links niet sorteren/verplaatsen (alleen naam/url aanpassen)
- Je kunt niet je eigen icoontjes toevoegen ipv Safari icoon links voor bijv Instellingen of Twitter bericht

Ik ben bang dat de maker van deze app niet zijn widget durft te updaten nadat Launcher is verwijderd dus verwacht maar geen update. Het kan ook heel goed dat Apple in de nabije toekomst deze app verwijderd dus wees er snel bij.

Er zijn ook andere widget (Gestlaunch + Widget, Quickiee, Swipe Dial) in de App Store maar die zijn veel beperkter in functies.
Goede tip.

Heb m net geïnstalleerd. Echter wat nu wel lastig is.... Nu kan iedereen vanuit mijn (niet ontgrendelde telefoon) toch een bericht sturen via whatsapp ed. Facebook kan dan weer niet maar whatsapp, mail ed weer wel.

Hoe zet je ook alweer je notificatiescherm uit vanuit lockscreen? (Alhoewel, dan heeft de app weinig nut) Het zou fijn zijn dat het alleen zou werken met touch id!

• funrider
opa_paul schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:55:
[...]

Goede tip.

Heb m net geïnstalleerd. Echter wat nu wel lastig is.... Nu kan iedereen vanuit mijn (niet ontgrendelde telefoon) toch een bericht sturen via whatsapp ed. Facebook kan dan weer niet maar whatsapp, mail ed weer wel.

Hoe zet je ook alweer je notificatiescherm uit vanuit lockscreen? (Alhoewel, dan heeft de app weinig nut) Het zou fijn zijn dat het alleen zou werken met touch id!
Graag gedaan, misschien wel handig niet mijn gehele bericht te quoten ;)

Een uitleg hoe je het notificatiecentrum vanuit lockscreen kan uit zetten zie je hier.
Ik heb wel een code op mijn iPad en iPhone en kan dus wel notificatiecentrum openen vanaf lockscreen echter om te gebruiken (bijv. e-mail versturen) moet je wel eerst je wachtwoord of touch id gebruiken.

Verwijderd

Zijn er nog redenen om de update 8.1.1 niet te doen op de Iphone 6+ ?

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Nee

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 12:17:
Zijn er nog redenen om de update 8.1.1 niet te doen op de Iphone 6+ ?
Gewoon doen, draait zelfs beter op mijn 6+ dan ios 8.1

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je hebt liever 8.1.1 dan 8.1. Er worden weer wat rariteiten met wifi en bluetooth opgelost en een paar andere kleinigheden. 8.1.1 werkt een stuk beter dan 8.1.

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:25
Heb een Ipad 3, welke ik van plan was om tot de zomer op iOS7 te laten. Maar door wat problemen heb ik hem herstelt met Itunes en dus meteen iOS 8 er op. Apps werken gewoon prima, en merk weinig performance verschillen gelukkig. Wel lijken websites in safari af en toe wat trager te laden en bijvoorbeeld op tweakers reageert hij niet altijd op aanrakingen in het forum. Iemand die deze problemen herkent?

• matz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-10-2025
Enige tijd geleden heb ik een foto map vanaf mijn Mac geexporteerd naar mijn iPhone. Nu had ik deze map op mijn Mac verwijdert. Echter kom ik nu ruimte te kort op mijn iPhone, dus wil ik de volledige map (en alleen die map aan foto's) exporteren naar mijn Mac.

Helaas gaat dit niet met iPhoto of Fotolader, want dan moet je een selectie maken uit alle foto's die je op je iPhone hebt. Erg onhandig, want ik wil een specifiek album exporteren. Ik heb een aantal programma's geprobeerd, maar die hebben allemaal een licentie nodig om meer dan XX aantal foto's te exporteren naar je PC.

Heeft iemand een gratis alternatief?

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-01 16:01
Als je iCloud-fotobibliotheek aanzet, zijn (na synchronisatie) ook je bestaande fotoalbums toegankelijk vanaf iCloud.com. Je kunt dan dus via de browser dat album openen en alle foto's downloaden naar je Mac.

Edit: Het kan trouwens nog makkelijker. Selecteer alle foto's in het bewuste album op je iPhone en kies voor 'iCloud-fotodelen'. Je kunt alle foto's dan in een gedeeld album zetten dat zowel via de browser als vanuit iPhoto toegankelijk is.

[ Voor 36% gewijzigd door jelle. op 06-12-2014 20:32 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:56
Het wachten is nu op die nieuwe photo management app voor OSX die ze gaan releasen. Is daar al een datum over bekend?

• jelle.
Nope. "Begin 2015".

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-01 10:25

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

iOS 8.1.2 is nu officieel uitgebracht.

[ Voor 8% gewijzigd door Splinter Cell op 09-12-2014 19:59 ]

• dennis_rsb
iOS 8.1.2 is een mooie verbetering op mijn Ipad 3. Met name apps starten sneller en stabieler!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-01 02:17

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Hmm, hopelijk komt de jailbreak soon :P wat zijn de verbeteringen voor 8.1.2 ter vergelijking met 8.1?

• Spike_wolf

Spike_wolf

De bug dat de schermorientatie niet veranderd als je een iPad (3 in mijn geval) kantelt in de tijd dat een app opstart is nog steeds aanwezig, jammer.

Humankind… be both.

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Doet 8.1.2 nog iets voor de 4S?

Edit: Op mijn 4S lijkt het net ietsje soepeler dan 8.1.1. (Nog) geen problemen ontdekt.
Ik ga eens proberen of ik Swype nu wel bruikbaar vind.

[ Voor 70% gewijzigd door jurk738 op 11-12-2014 11:59 ]

• funrider
dennis_rsb schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:08:
iOS 8.1.2 is een mooie verbetering op mijn Ipad 3. Met name apps starten sneller en stabieler!
Volgens Apple is er alleen een fix voor ringtones in 8.1.2 gedaan, niets meer niets minder.
Daarom apart om te lezen dat je een betere ervaring hebt met 8.1.2 of draaide je niet 8.1.1 daarvoor maar een eerdere versie van 8?
jurk738 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 09:09:
Doet 8.1.2 nog iets voor de 4S?

Edit: Op mijn 4S lijkt het net ietsje soepeler dan 8.1.1. (Nog) geen problemen ontdekt.
Ik ga eens proberen of ik Swype nu wel bruikbaar vind.
Echt sneller dan iOS7.1.2 kan het niet zijn geworden vrees ik en los daarvan volgens Apple is er alleen een fix voor ringtones in 8.1.2 gedaan. Ik heb mijn 4S daarom nog steeds op 7.1.1 draaien naar aanleiding van dit bericht o.a.

[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 11-12-2014 14:06 ]

• dennis_rsb
funrider schreef op donderdag 11 december 2014 @ 13:57:

Volgens Apple is er alleen een fix voor ringtones in 8.1.2 gedaan, niets meer niets minder.
Daarom apart om te lezen dat je een betere ervaring hebt met 8.1.2 of draaide je niet 8.1.1 daarvoor maar een eerdere versie van 8?
http://www.onemorething.n...gekochte-ringtones-terug/ Zie deze link, er zijn ook bugfixes toegepast, en dat kan ook performanceverbeteringen geven. Safari is nog niet top, maar de algemene performance is beter ten opzichte van 8.1.1 die ik voorheen draaide.

[ Voor 6% gewijzigd door dennis_rsb op 11-12-2014 15:02 ]

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 02-12-2025
Yzord schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 21:37:
Hmm, hopelijk komt de jailbreak soon :P wat zijn de verbeteringen voor 8.1.2 ter vergelijking met 8.1?
die is er al, Taig 1.2 gisteren uitgevoerd op mijn 6Plus op 8.1.2

Verwijderd

Vraagje, wanneer men op 8.1.2 naar het multitasking scherm gaat, staat er bovenaan de recent gebelde contacten.
Is er een manier om deze te wissen?
Hebben er nog mensen last van de locatie voorziening die blijft aanstaan na het aflsuiten van een app die dit gebruikte?

• Enit
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-01 22:33
Je kunt de recente contacten in het multitask scherm op de volgende manier verwijderen:

Instellingen > Mail, Contacten, Agenda
En dan kies je bij het onderdeel Contacten:
Bekijk in Appkiezer > Vinkjes uitzetten

• deBennie
De iPhone van mn vrouw herkent de simkaart opeens niet meer. Mijn simkaart geeft geen problemen, bij haar simkaart wordt steeds 'simkaart niet geinstalleerd' getoond.
Iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen?
We hebben beide hollandsnieuwe als provider. Ze draait de meest recente ios en heeft ook het apn profiel via de hollandsnieuwe website geinstalleerd.

• RnB

RnB

Simkaart defect --> nieuwe simkaart halen?
Komt als eerste in me op, gezien jouw simkaart geen problemen geeft.

Verwijderd

Enit schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 10:58:
Je kunt de recente contacten in het multitask scherm op de volgende manier verwijderen:

Instellingen > Mail, Contacten, Agenda
En dan kies je bij het onderdeel Contacten:
Bekijk in Appkiezer > Vinkjes uitzetten
Merci Enit _/-\o_

• deBennie
deBennie schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 11:21:
De iPhone van mn vrouw herkent de simkaart opeens niet meer. Mijn simkaart geeft geen problemen, bij haar simkaart wordt steeds 'simkaart niet geinstalleerd' getoond.
Iemand een idee wat de oorzaak is en wat ik eraan kan doen?
We hebben beide hollandsnieuwe als provider. Ze draait de meest recente ios en heeft ook het apn profiel via de hollandsnieuwe website geinstalleerd.
ah, het schoonmaken van de simkaart met potloodgum helpt, zie :
http://forum.iculture.nl/...mkaart-geinstalleerd.html

blijkbaar maakte de simkaart geen goed contact meer. :)

• funrider
Ik ben de afgelopen tijd op zoek gegaan naar een widget die (sneeuw) webcams kan tonen. Deze is er nog niet, maar wel een foto widget genaamd Photo of the Day (0,89 cent) van een Franse developer die dit aankan mits je zelf wat zaken zelf aanmaakt. Hieronder een kleine uitleg voor meer wintersport liefhebbers zoals ik die naast de bestaande wintersport apps (met webcams) toch een snellere functie willen om hun favoriete webcam in het notificatie centrum te kunnen zien.

Het is gelukt met deze Yahoo Pipe die de maker van de eerder genoemde widget (Photo of the Day) heeft gemaakt kun je je eigen koppeling maken naar een vaste webcam URL (JPG afbeeldingen, video is niet mogelijk volgens mij). Let er wel op dat je een vaste webcam URL pakt zoals deze. Dus niet een JPG naam met de tijd en datum erin want dan blijf je een oud beeld zien.

Let er wel op dat er zo'n 5 minuten tussen kan zitten dat je de webcam ook ziet verversen t.o.v. de laatst ververste datum /tijd. Daarnaast houd er rekening mee dat er genoeg webcams zijn die eens per uur verversen i.pv. iedere 5/10 minuten. Ook worden sommige webcams rond 16.00 uur uitgezet om vervolgens pas weer te updaten de volgende ochtend.

Uitleg: Na het invoeren van de naam van de webcam (vrije keuze), URL van de afbeelding en een URL van de site druk op 'Run Pipe' > Druk op 'Get RSS' en kopieer deze link naar de widget als custom RSS feed en het zou moeten werken. Soms doet ie het niet gelijk, maar moet je even op edit klikken en weer bewaren.

Een paar voorbeelden die ik al heb gemaakt: Solden dal, Ischgl dal, Fiss dal 1, Fiss dall 2, Zugspitze gletscher, Seefeld dorp

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Mcb2H9o.png

[ Voor 9% gewijzigd door funrider op 15-12-2014 13:41 ]

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-12-2025
Nog steeds geen optie om op een 6+ homescreen rotatie te locken (dus niet alle rotatie!)?
Zo'n irritante "feature" zeg. Bah :P

/edit
Zonder jailbreak bedoel ik. Voor iemand hiermee komt :)

[ Voor 38% gewijzigd door UltraSub op 16-12-2014 21:01 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:16
funrider schreef op maandag 15 december 2014 @ 13:20:
Ik ben de afgelopen tijd op zoek gegaan naar een widget die (sneeuw) webcams kan tonen. Deze is er nog niet, maar wel een foto widget genaamd Photo of the Day (0,89 cent) van een Franse developer die dit aankan mits je zelf wat zaken zelf aanmaakt. Hieronder een kleine uitleg voor meer wintersport liefhebbers zoals ik die naast de bestaande wintersport apps (met webcams) toch een snellere functie willen om hun favoriete webcam in het notificatie centrum te kunnen zien.

Het is gelukt met deze Yahoo Pipe die de maker van de eerder genoemde widget (Photo of the Day) heeft gemaakt kun je je eigen koppeling maken naar een vaste webcam URL (JPG afbeeldingen, video is niet mogelijk volgens mij). Let er wel op dat je een vaste webcam URL pakt zoals deze. Dus niet een JPG naam met de tijd en datum erin want dan blijf je een oud beeld zien.

Let er wel op dat er zo'n 5 minuten tussen kan zitten dat je de webcam ook ziet verversen t.o.v. de laatst ververste datum /tijd. Daarnaast houd er rekening mee dat er genoeg webcams zijn die eens per uur verversen i.pv. iedere 5/10 minuten. Ook worden sommige webcams rond 16.00 uur uitgezet om vervolgens pas weer te updaten de volgende ochtend.

Uitleg: Na het invoeren van de naam van de webcam (vrije keuze), URL van de afbeelding en een URL van de site druk op 'Run Pipe' > Druk op 'Get RSS' en kopieer deze link naar de widget als custom RSS feed en het zou moeten werken. Soms doet ie het niet gelijk, maar moet je even op edit klikken en weer bewaren.

Een paar voorbeelden die ik al heb gemaakt: Solden dal, Ischgl dal, Fiss dal 1, Fiss dall 2, Zugspitze gletscher, Seefeld dorp

[afbeelding]
Ik ben bezig met een grote update voor m'n webcam app van sneeuwcams en daarin zit deze functionaliteit ook :) en daarin wordt het een stuk makkelijker om een webcam te kiezen. Ik zal je eens op de hoogte houden als de update in de store staat!

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22:49
Weet iemand op welke manier de gezondheids-app het aantal verdiepingen dat je hebt gelopen meet?

[ Voor 7% gewijzigd door Lasmibalsingh op 21-12-2014 14:27 ]

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

• Spike_wolf

Spike_wolf

De barometer in de iPhone 6 en 6+ meet de verdiepingen aan de hand van de luchtdruk.

Humankind… be both.

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Weet niet of ik hier goed zit met deze ongelofelijke n00b-vraag, maar ik ben sinds niet zo lang dus overgestapt van Windows naar Mac en een van de dingen die natuurlijk opvalt is dat er bij een Mac veel meer uit het zich gebeurt, zoals bijvoorbeeld het zinken van foto's op de MBP en de iPhone.

Nu staat mijn iPhone echter vol met foto's en wil ik daar ruimte op maken, zonder dat ik foto's permanent kwijt ben. Begrijp ik dan goed dat ik alle foto's in iPhoto moet importeren? En kan ik dan vervolgens wel weer foto's deleten vanuit mijn filmrol (dat zijn de enige foto's en filmpjes die ruimte innemen en daadwerkelijk op mijn telefoon staan toch?) zonder dat ik ze kwijt ga raken? Maw als ik dan later weer mijn iPhone koppel aan mijn MBP en ga zinken dan gaat ie niet ineens op mijn MBP foto's weghalen omdat ik ze van mijn iPhone heb gedonderd?

Tot slot, kan ik dan wel misschien weer via de cloud toegang krijgen tot foto's die ik nu in principe van mijn telefoon afgooi? Er is nu een fotostream, maar die heeft enkel de laatste 1000 foto's in zich.

• funrider
Erulezz schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:46:
[...]

Ik ben bezig met een grote update voor m'n webcam app van sneeuwcams en daarin zit deze functionaliteit ook :) en daarin wordt het een stuk makkelijker om een webcam te kiezen. Ik zal je eens op de hoogte houden als de update in de store staat!
Dat klinkt erg goed. Ben jij toevallig ook actief op het wintersporters.nl forum waar ook een topic hierover loopt?
Hoe heet die app? Staat deze al in de App Store neem ik aan?

Overigens ben ik nog een (prijzige) widget (Glimpse) tegen gekomen die iets makkelijker een website kan tonen (met afbeelding) en ook kan verversen in het notificatie centrum.

• jelle.
Oscar Mopperkont schreef op zondag 21 december 2014 @ 19:14:
Weet niet of ik hier goed zit met deze ongelofelijke n00b-vraag, maar ik ben sinds niet zo lang dus overgestapt van Windows naar Mac en een van de dingen die natuurlijk opvalt is dat er bij een Mac veel meer uit het zich gebeurt, zoals bijvoorbeeld het zinken van foto's op de MBP en de iPhone.

Nu staat mijn iPhone echter vol met foto's en wil ik daar ruimte op maken, zonder dat ik foto's permanent kwijt ben. Begrijp ik dan goed dat ik alle foto's in iPhoto moet importeren? En kan ik dan vervolgens wel weer foto's deleten vanuit mijn filmrol (dat zijn de enige foto's en filmpjes die ruimte innemen en daadwerkelijk op mijn telefoon staan toch?) zonder dat ik ze kwijt ga raken? Maw als ik dan later weer mijn iPhone koppel aan mijn MBP en ga zinken dan gaat ie niet ineens op mijn MBP foto's weghalen omdat ik ze van mijn iPhone heb gedonderd?
Als jij foto's met je Mac importeert (via iPhoto of Fotolader – dat laatste heeft persoonlijk mijn voorkeur) dan komt je iPhone daar niet aan. Ook niet als je synchroniseert. iOS en OS X zijn redelijk ver geïntegreerd, maar ze blijven wel van elkaars foto's af ;) iPhoto heeft er echter wel een handje van om foto's meteen te gaan importeren enzo, vandaar dat ik adviseer om gewoon een mapje op je Mac aan te maken en daarin je iPhone-foto's te importeren via Fotolader.
Tot slot, kan ik dan wel misschien weer via de cloud toegang krijgen tot foto's die ik nu in principe van mijn telefoon afgooi? Er is nu een fotostream, maar die heeft enkel de laatste 1000 foto's in zich.
Ja dat kan, maar niet via Fotostream of door je foto's eraf te gooien. Je kunt hiervoor iCloud-fotobibliotheek gebruiken. Dat scheelt ruimte op je iPhone, maar kost je wel ruimte in iCloud. De eerste 5 GB is gratis, daarna moet je betalen.

Zie iCloud Photo Library beta FAQ

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 23:03
Ik heb sinds gisteren een nieuwe 5s, altijd Android gehad en nu zie ik na een app of 10 te installen en 8.1.2 via iTunes te installeren dat er 1.30gb ''Other'' data weg is van mijn toestel.

Nu vind ik via internet dat ''Other'' dingen betekend zoals app data, berichten, browser cache maar ik heb nog met niemand Whatsapp gebruikt, of iMessage en heb alleen gisteren avond een uurtje met iemand op Facebook Messenger gezeten.

Mijn grootste apps + data zijn Facebook met 110mb en en Skype met 85mb ( Skype nog niet gebruikt ), dan vind ik 1.30gb aan ''Other'' wel veel of ben ik verkeerd ?

Of is er misschien iets achtergebleven in ''Other'' van de 8.1.2 update via iTunes, of is 1.3gb normaal ?

Verder werkt Spotlight bij mij niet, hoewel mijn locatie ( Belgie ) en taal ( English U.K ) wel ondersteund worden volgens Apple, alle trucjes die ik vind zoals rebooten en taal switchen werken ook niet, maar een snelle search leert mij dat wel meer mensen dit hebben sinds 8.1 dus zal maar wachten op een fix.

• TimtheToolman
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb een probleem met printen via safari. Ik gebruik vaak de reader mode. Dat werkt wel, maar als ik print pakt hij de volledige website ipv de reader mode versie. Echt super irritant. Dit probleem heb ik met ios 8.1.1 op iphone 6 en 8.1.2 op ipad mini.

Andere ipad op ios 7 gaat prima. Ik heb een epson workforce 3620.

Iemand anders ook dit probleem? Ik heb maar 1 airprint printer, weet dus niet of het specifiek printer probleem is of dat het met alle printers stuk is.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Deze moet ik even delen:

Zojuist terug van Kerstdiner bij mijn broer. Hij is niet zo goed met computers (wel met andere zaken) dus hij vroeg mij even naar zijn iPad 2 te kijken, want de plaatjes van bepaalde sites kwamen niet door. Dus ik vraag hem of hij op iOS 7 of iOS8 zit. "Geen idee, kijk zelf maar even". Welnu, de iPad zat nog op iOS 4.1.6 (!!).

Maar even een systeemsoftware update gedaan en de hele backupperij maar eventjes ingeregeld (de macbook air ook maar even meegenomen), want van computers heeft hij écht geen verstand!

Probleem met de plaatjes is trouwens opgelost.

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 25-12-2014 21:53 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
RobV schreef op donderdag 25 december 2014 @ 21:52:
Deze moet ik even delen:

Zojuist terug van Kerstdiner bij mijn broer. Hij is niet zo goed met computers (wel met andere zaken) dus hij vroeg mij even naar zijn iPad 2 te kijken, want de plaatjes van bepaalde sites kwamen niet door. Dus ik vraag hem of hij op iOS 7 of iOS8 zit. "Geen idee, kijk zelf maar even". Welnu, de iPad zat nog op iOS 4.1.6 (!!).

Maar even een systeemsoftware update gedaan en de hele backupperij maar eventjes ingeregeld (de macbook air ook maar even meegenomen), want van computers heeft hij écht geen verstand!

Probleem met de plaatjes is trouwens opgelost.
Je hebt die ipad2 toch niet geupdate? Voor zo'n apparaat met die ios zijn misschien musea die daar een hoop geld voor over hebben. :p

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-01 14:18
Geen wonder dat een iPad 2 zo traag draait onder iOS 8, zeker gezien het feit dat dat ding uitkwam met iOS 4.

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Thombias schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 23:05:
[...]

Je hebt die ipad2 toch niet geupdate? Voor zo'n apparaat met die ios zijn misschien musea die daar een hoop geld voor over hebben. :p
We hebben daar nog even bij stilgestaan, maar de bijna tranende ogen van mijn 6-jarig nichtje die al 2 uur zonder de iPad moest (omdat ome rob begon te freubelen) hebben mij doen inzien dat ik heb beter snel af kon maken.

overigens draait ios8.1 best aardig op zo'n oud bakkie.

[ Voor 5% gewijzigd door RobV op 27-12-2014 11:58 ]

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

jelle. schreef op maandag 22 december 2014 @ 12:53:
[...]

Als jij foto's met je Mac importeert (via iPhoto of Fotolader – dat laatste heeft persoonlijk mijn voorkeur) dan komt je iPhone daar niet aan. Ook niet als je synchroniseert. iOS en OS X zijn redelijk ver geïntegreerd, maar ze blijven wel van elkaars foto's af ;) iPhoto heeft er echter wel een handje van om foto's meteen te gaan importeren enzo, vandaar dat ik adviseer om gewoon een mapje op je Mac aan te maken en daarin je iPhone-foto's te importeren via Fotolader.

[...]

Ja dat kan, maar niet via Fotostream of door je foto's eraf te gooien. Je kunt hiervoor iCloud-fotobibliotheek gebruiken. Dat scheelt ruimte op je iPhone, maar kost je wel ruimte in iCloud. De eerste 5 GB is gratis, daarna moet je betalen.

Zie iCloud Photo Library beta FAQ
Merci! Heb net de iCloud Photo Library Beta ingeschakeld met de optie "optimaliseer iPhone-opslag". Dat gaat hopelijk al een hoop schelen. Had al 20GB beschikbaar voor de iCloud, dus dat zou qua ruimte nog wel even goed moeten zitten met mijn 16GB iPhone :)

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-01 14:14
iOS 8.1.2 op iPad Air en iPhone 5S.

Werkt bij jullie ook het selecteren van tekst (voor copy/paste actie) in Safari zo slecht op diverse websites (zoals bv. Tweakers)?

• Banshee
Ja, heb ik idd ook gemerkt, af en toe moet je de handeling herhalen, om een selectie te maken.
Niet heel erg, maar best hinderlijk soms.
Heb dit probleem eerder al eens als bug gemeld, is toen tijdje weg geweest, maar nu idd weer terug :?

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 21:56

996

Sinds kort lijkt het of mijn iPhone 5S (incl. up to date iOs 8.1.2) de afstanden die ik loop niet meer goed meet. In de gezondsheidsapp wordt een grotere afstand aangegeven dan ik gelopen heb, volgens mij zeker 20% of wellicht nog wel meer.
Een herstart heeft niet geholpen. Op internet kan ik verder zo snel geen gelijke klacht(en) vinden?
Hier iemand ervaring met dit probleem of wellicht een oplossing?

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Heb even snel gezocht in dit topic maar ik heb toch wel last van een niet eerder genoemde bug in iOS 8 (dus ook 8.1.2)
iPhone 5S.

Zijn er mensen die dit met een iPhone (ook 6 en 6-plus) kunnen testen?

- De bug ontstaat wanneer je in gelockte toestand een voicedial maakt.
Daarna (maakt niet uit hoe lang) is het onmogelijk om de camera vanuit lockscreen te gebruiken.
Ik krijg alleen een zwart scherm. Pas wanneer ik de tel. unlock kan ik de camera starten en gebruiken.

- Je bug verdwijnt weer nadat je de iphone opnieuw hebt opgestart. Of softreset, indien nodig. (lock+homebutton inhouden tot de iphone reboot).

Ben benieuwd.

• Banshee
Getest, ios 8.1.2 @ iPhone 5s, bug inderdaad aanwezig, maar niet altijd. Soms werkt het gewoon correct. Vreemde bug. Is ie al gemeld ?

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:16
Vandaag toch wat vreemds gehad wat ik nog nooit eerder heb gezien. Na het skien wou ik de GPS logger uitzetten, maar dat kon niet omdat ik de melding zag dat de iPhone moet afkoelen, terwijl het -5 is.. Duurde echt 15 min voordat de melding weg ging 8)7

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• Banshee
Kan ook zijn dat het te koud was, alleen klopt dan de melding niet 😕

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-01 21:06
Ik gebruik sinds een paar weken 1Password.
Ik Sync hem niet met dropbox etc.
Maar stel je voor dat mijn iPhone kapot gaat of hem verlies, ik download hem dan opnieuw en installeer hem opnieuw, zijn alle gegevens er weer in?

iCloud reservekopie staat wel aan.

• RnB

RnB

Ik zou als ik jou was de iCloud sync in 1Password aanzetten, dan weet je zeker dat je altijd bij je wachtwoorden kan.

• lv0
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-12-2022

lv0

Banshee schreef op zondag 18 januari 2015 @ 16:08:
Getest, ios 8.1.2 @ iPhone 5s, bug inderdaad aanwezig, maar niet altijd. Soms werkt het gewoon correct. Vreemde bug. Is ie al gemeld ?
Is inmiddels al meerdere malen gemeld. Kwam er ook achter dat er na de aller eerste melding al 2 updates zijn geweest die deze bug niet hebben opgelost.
iPhone 6 heeft hem ook. Dan heb je geen black screen maar je wallpaper.
Bug komt altijd wanneer vanuit 'locked' toestand een voice command geeft (geen siri (niet getest) en daarna vanuit locked positie je camera start.

Erg nasty aangezien ik in de auto niets anders dan voice commands geef. Voor muziek, playlists en voicedial.
Wanneer je daarna uit bent gestapt en doet het moment zicht voor dat je snel de juiste foto wilt schieten moet je dus eerst gaan unlocken. Moment gone!

[ Voor 17% gewijzigd door lv0 op 20-01-2015 14:05 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Wat haat ik de YouTube app van Google. Zoveel negatieve reacties en na twee maand nog steeds geen update. Ook nog steeds geen QHD resolutie support op Retina schermen. Kut bedrijf.

[ Voor 6% gewijzigd door Splinter Cell op 20-01-2015 15:43 ]

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 23:15

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Hij werkt hier prima hoor. QHD op mijn iPhone vind ik verder niet zo spannend.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:09:
Hij werkt hier prima hoor. QHD op mijn iPhone vind ik verder niet zo spannend.
Op een iPad Air wel.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
Dag, bestaat er een mogelijkheid om de wekker te zetten met tril maar zonder geluid? En dat de telefoon op stil staat.

[ Voor 16% gewijzigd door Krasloos op 20-01-2015 17:44 ]

• Hoedje
  • Laatst online: 21:28
Volgens mij niet, je kunt natuurlijk wel Do not disturb gebruiken. Als je dan de telefoon in trilmodus zet (schuifje), dan wordt je niet gestoord door notificaties en kan dan gewekt worden door trillen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-01 09:41
Krasloos schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 17:44:
Dag, bestaat er een mogelijkheid om de wekker te zetten met tril maar zonder geluid? En dat de telefoon op stil staat.
Bij wekker het geluid op geen zetten. Dit kan zelfs per wekker worden ingesteld.

• Mon
  • Laatst online: 06-12-2025

Mon

Ik had sms relay werkend maar het is uitgeschakeld door voor mij onbekende redenen. Ik vermoed de wachtwoord reset die ik heb gedaan of de tijdelijke blokkade van mijn apple id vanwege click&deal.
Anyway, ik had het graag weer ingeschakeld maar ik krijg zowel op mijn iPad als op m'n MacBook geen pincode te zien die ik nodig heb om het te activeren.

Now what? Zou het liefst geen factory reset doen.

• Krasloos
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-10-2024
nanoChip schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:48:
[...]

Bij wekker het geluid op geen zetten. Dit kan zelfs per wekker worden ingesteld.
Hoedje schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 18:34:
Volgens mij niet, je kunt natuurlijk wel Do not disturb gebruiken. Als je dan de telefoon in trilmodus zet (schuifje), dan wordt je niet gestoord door notificaties en kan dan gewekt worden door trillen.
Helaas is het met jullie tips niet gelukt.

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Dit http://www.macrumors.com/2015/01/23/ios-8-gmt-calendar-bug/ is trouwens ook een issue waar ze onderhand wel eens wat aan mogen doen, erg irritant!

Verwijderd

Dubbelposten is niet de bedoeling. Daarbij graag in het juiste topic posten :)

[ Voor 114% gewijzigd door Hoedje op 25-01-2015 20:49 ]

• Jieve
  • Laatst online: 02-01 21:06
Sinds ik de iPhone 6 heb, heb ik een vreemd "probleem".
Heb aantal e-mail accounts aangemaakt en ingesteld op mijn iPhone.
Als ik een nieuwe e-mail wil verzenden via de iPhone, krijg ik steeds " Login bij iCloud".
Ben al naar instellingen > iCloud gegaan en opnieuw ingelogd, maar deze melding blijft komen.
Jullie enig idee?

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
kraades schreef op maandag 05 januari 2015 @ 09:31:
iOS 8.1.2 op iPad Air en iPhone 5S.

Werkt bij jullie ook het selecteren van tekst (voor copy/paste actie) in Safari zo slecht op diverse websites (zoals bv. Tweakers)?
Ik kwam hier in het topic kijken om eigenlijk deze klant te bespreken.

Ik ben dus niet alleen zie ik. Erg vervelend, vooral hier op tweakters als je meerdere mensen wilt beantwoorden en dus lappen tekst moet kopieëren.

Ik heb een 6+ met 8.2 Beta 2 trouwens. Daarin zit het ook nog.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://virtual-life.net/img/getimg/image6.jpg

In Maps valt het mij op dat soms wegen ineens een andere kleur hebben. Van lichtgrijs naar donkergrijs. Dat terwijl er echt niets aan de weg is veranderd. Het komt in ieder geval bij snelwegen voor. Heeft iemand een idee wat dit betekend?

🌞🍃

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

jasjenl schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 15:27:
Dit http://www.macrumors.com/2015/01/23/ios-8-gmt-calendar-bug/ is trouwens ook een issue waar ze onderhand wel eens wat aan mogen doen, erg irritant!
Precies, van mij mogen ze iOS 9 een jaartje uitstellen om iOS 8 eens goed te fixen. Alles is nog steeds traag, bugs en andere rare dingen.

39

• DyStiC
  • Niet online

DyStiC

'Atta way, baby!

Spike_wolf schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 20:47:
[...]

Ik ging er eigenlijk vanuit dat ze daar doelde op het probleem dat als je op een app icoon drukt en je device een kwart slag draait (van portraint naar landscape of andersom) in de tijd dat de app naar voren komt, dat je scherm rotatie niet geregistreerd wordt, en je app dus op z'n zij staat.
Dat probleem ervaar ik nog steeds op m'n iPad :/
Op m'n iPhone nog niet voor elkaar gekregen, maar daar gebeurde het ook amper.
Is dit eindelijk al een gefixt? (desnoods met JB-patch ofzo)
Loop hier nog zo vaak tegenaan. Zwaar irritant.

• JB
  • Laatst online: 20:44

JB

Cédric roelt!

Valt me sowieso de laatste tijd op dat de telefoon slecht roteert wanneer je deze kantelt. Heb zelf een 5S maar mijn vriendin met een iPhone 5 klaagde er laatst ook al over zonder dat we het erover gehad hebben.

Mijn boefje is liev!

• Thombias
  • Niet online
Fietsbel schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 08:29:
[...]

Precies, van mij mogen ze iOS 9 een jaartje uitstellen om iOS 8 eens goed te fixen. Alles is nog steeds traag, bugs en andere rare dingen.
IOS 8 is geen reclame voor Apple.
IOS 8.2 Beta4 is sinds 12 januari uit dus een release 8.2 zal wel aanstaande zijn.
Ik hoop dat mijn ipad3 dan wat vlotter gaat. Er zit nu een hoop lag in.

• dennis_rsb
Thombias schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 14:44:
[...]

IOS 8 is geen reclame voor Apple.
IOS 8.2 Beta4 is sinds 12 januari uit dus een release 8.2 zal wel aanstaande zijn.
Ik hoop dat mijn ipad3 dan wat vlotter gaat. Er zit nu een hoop lag in.
Hier ook een iPad 3. Gaat in het algemeen trager dan onder iOS 7. Vooral Safari is drama; pagina's laden trager, ook zie je hem vaak herladen na switchen tabbladen, ook crasht hij met regelmaat. Ook roteert hij slechter. Laat iOS 8.2 maar snel komen, en hopen op performance verbeteringen.

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:09
Nu 8.1.3 aan t installerem op de 5s

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Pagina: 1 ... 20 ... 28 Laatste