Walking on the bright side of life
Iets wat ik nergens kan terugvinden is hoe iCloud-fotobibliotheek omgaat met dezelfde foto's op meerdere apparaten. Stel, ik heb 'handmatig' (Fotostream / AirDrop) foto's van mijn iPhone in de Filmrol van mijn iPad opgeslagen. Als ik iCloud-fotobibliotheek inschakel, krijg ik dan duplicaten of worden deze foto's samengevoegd?
Vooral fixes voor oudere devices (iPhone 4S, iPad 2) zo te lezen “this release includes bug fixes, increased stability and performance improvements for iPad 2 and iPhone 4s.” hier en hier.nanoChip schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:04:
iOS 8.1.1 beta is uit. Wellicht zijn deze bugs hierin verholpen.
Misschien dan toch een optie om mijn 4S hierna te kunnen updaten naar een vloeiend OS.
Even afwachten naar de reacties.
[ Voor 10% gewijzigd door funrider op 04-11-2014 16:04 ]
Verwijderd
Absoluut waardeloos. Apple zegt dat het kan .. ik geloof er niets van.
De iPad wordt extreem traag, internet knippert zo ongeveer, als je een letter intikt springt het toetsenbord weg, en ga zo maar door.
De oplossing ZOU zijn .. een reset to factory settings, en dan een backup restoren. Klonk logisch . .dit dus gedaan.
Gelukkig (ahem) bleek de back-up net zo betrouwbaar als de rest .. kortom .. alles kwijt. Gelukkig stond er maar weinig belangrijks op, maar het is wel irritant om alles opnieuw te moeten installeren.
Dat leverde een minimale verbetering op, en een heleboel vrije ruimte :-)
Wat ik bizar (en daarvoor mag je best 'idioot' lezen) van Apple vind, is dat ik niet terug kan naar iOs 7.
Toen Vista van MS uitkwam, en dat was ook een drama, kon je probleemloos terug naar Windows XP, zelfs nu kan ik, als ik dat zou willen, XP installeren,maar .. bij Apple, die het nu eenmaal beter weet dan z'n klanten, kan dat niet.
Hun advies is zo'n beetje .. koop maar een nieuwe ... ja .. zo is Steve uiteraard wel schatrijk geworden (of nu dan z'n erfgenamen), maar ik doe daar niet aan mee. Ik heb Pc's van 7 / 8 jaar oud die 100 % probleemloos op Windows 7 draaien, en dan zal ik zo'n duur stuk speelgoed na 3 jaar weg mogen gooien ?
Apple vind ik buitengewoon teleurstellend. Gelukkig heb ik verder Windows computers en een Android telefoon, de i-familie heeft bij mij wel grondig afgedaan.
Ik hoop op een update van Apple om de ergste schade nog en beetje te beperken, b.v. het feit dat het toetsenbord het continue na 1 letter voor gezien houdt, maar verdere upgrades gaan aan mij voorbij, en als er rond de kerst of zo een leuke aanbieding komt van b.v. een Microsoft Surface .. stap ik vast wel over.
Apple .. de groeten
.
Dit gebeurt als je iets intypt bij Google? Dat ligt aan Google niet iOS, in de instellingen van Google even autosearch aanzetten, dan is dat overVerwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:48:
internet knippert zo ongeveer, als je een letter intikt springt het toetsenbord weg,
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Lang verhaal, maar iOS 8 is er al even nu, je had ook wat reviews van iOS 8 kunnen lezen op oudere hardware en dan een keuze kunnen maken om het wel of niet te doen. Blijkbaar heb je zelf de keuze gemaakt, upgrade van het OS is altijd nog een eigen keuze en geen verplichting.Verwijderd schreef op woensdag 05 november 2014 @ 08:48:
Helaas .. ik heb met mijn iPad2 ook de upgrade naar iOs 8 gedaan.
*knip*
Die backup waar je het over hebt, had je die zelf gemaakt of via iCloud? en heb je misschien er over gedacht om voor het geval dat je aan de gang ging om nog even zelf een backup te maken op een pc/laptop (je hebt immers legio 7 tot 8 jaar oude PC's met Windows 7 draaien)
Backup maken is 1 ding, backup testen is een ander ding.
Daarbij is een iPad hetzelfde als een iPhone en geen PC waarop er met een paar patches wat dingen worden gefixxed.
Het argument dat als je van XP naar 7 upgrade dat dat dus zonder problemen draait is een non argument gezien als jij een 2001 (13 jaar oud) PC van XP naar 7 zet dat je hetzelfde probleem hebt, je hardware is te oud.
Ben het wel met je eens dat de fallback periode van Apple best wat langer mag dan die 2 weken zijn zodat je nog kan downgraden.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Ja ik heb ook het probleem dat Apple TV eerst aangezet moet worden. Heb m pas net dus dacht dat dat zo hoorde. Vond het al niet echt een verbetering t.o.v. airport express, die gewoon altijd benaderbaar is. Streamen gaat vervolgens best goed, heel af een toe en hickup. Maar met airport express had ik daar eigenlijk nooit last van. Gisteren wel nog een uur uitzending gemist via mijn ipad naar de TV gestreamd en dat ging op zich wel, hoewel het aan de praat krijgen van de stream niet 100% soepel liep. Maar dat ligt volgens mij ook aan de uitzending gemist site en het feit dat een stream voorafgegaan wordt door reclame.monnick schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:26:
Sinds ik al mijn Apple devices heb geupdate (iPhone, iOS, Apple TV en MacBook) ervaar ik alleen maar problemen met het streamen van audio naar mijn Apple TV. Op iOS 7 werkte dit altijd vlekkeloos maar het is nu rampzalig.
Ten eerste moet ik nu mijn Apple TV altijd ontwaken met de afstandsbediening voordat ik hem kan vinden als Airplay op mijn iOS devices. Daarnaast duurt het daarna altijd erg lang voordat de muziek eindelijk begint te spelen via Airplay en dan valt hij daarna ook nog eens regelmatig weg. Meer mensen die dit probleem ervaren? Iemand een oplossing? Hopelijk komt Apple snel met een fix hiervoor, want dit is echt geen doen.
Een heel ander probleem: Als via iTunes of via Netflix een DD signaal wordt uitgezonden, gaat dit niet naar mijn TV via de HDMI kabel. Wel via de optische uitgang naar mijn receiver. Ik moet DD out echt uit zetten om dan geluid via de HDMI kabel te krijgen.
Draai nu enkele uren iOS 8.1.1 beta en tot op heden geen last van problemen (hier had ik in 8.1 wel last van).Torgo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:01:
Ik heb echt alleen maar ge****k sinds IOS 8. iPad Air notabene..
facebook app werkt nouwelijks... foto's worden niet/traag geladen en filmpjes is helemaal een ramp.
sommige websites worden helemaal niet geladen. De progress bar blijft op ongeveer 1cm hangen. paar keer refreshen en dan laad ie wel....
netwerk settings restore gedaan
WIFI access point veranderd
en nu een volledige clean restore
en nog steeds gez***k. Ik word er echt gek van!
Mijn vriendin heeft een iPad3 en die heeft precies dezelfde problemen... :(((
Nu heeft een familie met ook een iPhone 5 ook deze zelfde update gedaan, maar zij heeft
nu een echter een zeer vervelend probleem.
Haar iPhone geeft het merendeel van de tijd aan no service en schiet eens in de zoveel tijd
dan weer op het netwerk, om vervolgens weer voor langere tijd no service aan te geven.
Ik heb haar iPhone al hersteld doormiddel van iTunes, maar dit lost echter niets op.
Ook downgraden naar een oudere versie blijkt onmogelijk te zijn.
Iemand hetzelfde probleem ondervonden en misschien ondertussen ook een oplossing gevonden?
[ Voor 5% gewijzigd door dennis_rsb op 05-11-2014 22:57 ]
Ik zag in die video inderdaad weinig verschil in performance tussen 8.1 en 8.1.1 (developer release) op de iPhone 4S terwijl dit juist specifiek werd genoemd. Hier las ik dat mensen weinig verschil merken.
Misschien moeten we even paar dagen wachten totdat er meer mensen hun ervaring hebben gedeeld. Sowieso net na installeren is het volgens mij geen goed idee om al te kunnen vergelijken (wat ik lees ivm cache/synchronisatie die dan nog mogelijk bezig is na een update).
[ Voor 13% gewijzigd door funrider op 06-11-2014 10:48 ]

Mijn toestel is dus locked zoals je in de achtergrond kan zien. Ik heb telkens op Cancel geduwd, geen idee wat Accept eigenlijk doet, maar ik vertrouw het niet. Ik vind er niets van terug online met "update failed 6", zelfs met aanhalingstekens kom ik dit niet tegen.
Iemand enig idee ? Het toestel werd met de update naar iOS 8 geflashed via iTunes (dus volledige flash, geen update) en iOS 8.1 is OTA erop gedaan. Carrier version is 18.0, genoeg geheugen vrij en de enige app die klaar stond om te updaten in de store was Google Maps.
Deze melding heb ik werkelijk nog nooit gezien 😕
Google laat er ook niks over los. Zou dit eens bij apple neerleggen denk ik.
Edit:
Toch wel iets gevonden. Iets anders, maar het lijkt er wel erg op :
http://www.onemorething.nl/community/topic/update-failed/
[ Voor 33% gewijzigd door Banshee op 06-11-2014 19:03 ]
Verwijderd
Download all, daarna weer weggooien wat je niet gebruikt en je krijgt de melding nooit meerExecutor16 schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 01:13:
Ik krijg sinds iOS 8 echt heel vaak onderstaande "popup" als ik de App Store open om gewoon even te kijken naar featured apps of updates. Klik het elke keer weg via "Not Now", maar dat gaat nu toch wel irriteren. Heb ook beide geïnstalleerd en daarna weer verwijderd maar melding blijft terug komen. Iemand hier ook last van?
[afbeelding]
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd (misschien niet duidelijk neergezet boven) maar ook dat helpt niet... Echt irritant. Moet ik die apps maar verplicht geïnstalleerd laten om er van af te komen?!Verwijderd schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 07:21:
[...]
Download all, daarna weer weggooien wat je niet gebruikt en je krijgt de melding nooit meer
Verwijderd
Zet ze in een mapje en kijk er nooit meer naar om, zoveel ruimte neemt het toch niet in beslag?Executor16 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:14:
[...]
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd (misschien niet duidelijk neergezet boven) maar ook dat helpt niet... Echt irritant. Moet ik die apps maar verplicht geïnstalleerd laten om er van af te komen?!
Kan er ook nog wel bij idd. Heb al een mapje met "Apple Crap" waar de hele meuk in zit van Stocks App tot Tips App. Worden er steeds meer zo. Jammer dat je die niet gewoon kunt deleten...Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:34:
[...]
Zet ze in een mapje en kijk er nooit meer naar om, zoveel ruimte neemt het toch niet in beslag?
Verwijderd
Dat is vreemd... Ik heb het precies zo gedaan maar ik heb die melding echt nog nooit gezienExecutor16 schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:14:
[...]
Dat heb ik al een paar keer geprobeerd (misschien niet duidelijk neergezet boven) maar ook dat helpt niet... Echt irritant. Moet ik die apps maar verplicht geïnstalleerd laten om er van af te komen?!
Volgens mij scheelt t in hoeveelheid apps niet zoveel meerVerwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 15:57:
Wees blij dat apple niet zoveel bloatware als samsung heeft...
Stomme vraag misschien maar hoe kan ik vanuit een game mn brightness wijzigen? In ios 6 kon ik dubbel klikken op home maar in 7/8 komt er niks omhoog als ik swipe. Gek genoeg komt notification center wel naar beneden als ik van boven naar beneden swipe.
Dan zou het gewoon moeten werken.
Misschien na installatie je slider uit gegaan ofzo.
Instellingen - algemeen - toegankelijkheid - horen - led flits bij melding
Edit: dat is idd maar eenmalig.
[ Voor 16% gewijzigd door Banshee op 11-11-2014 20:34 ]
Zoals gezegd, ik heb dit ingesteld maar de flitser flitst maar eenmalig.Banshee schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 20:33:
Ja dat kan
Instellingen - algemeen - toegankelijkheid - horen - led flits bij melding
Edit: dat is idd maar eenmalig.
Heb nogmaals ingelogd via de iPhone op iCloud, alleen blijft het.
Jullie enig idee?
We hebben drie iPads en een iPhone thuis. Ik wil gewoon muziek toevoegen, verder geen gedoe.
Andere methoden ook welkom, zoals via WIFI (wat met Android wel kan)
Ik ben huiverig, omdat ik in het verleden al eens alles kwijt ben geraakt. Dus proberen met iOS vind ik niet zo vanzelfsprekend.
Echter kan een iDevice maar 1 iTunes library bevatten. Dus stel je synchroniseert je muziek met iTunes op een Mac 1, dan kan je die alleen met een andere Mac synchroniseren door de huidige iTunes library van je iDevice te verwijderen (dit krijg je ook als message te zien bij het synchroniseren).
Maar ik neem aan dat je gewoon 1 Mac met muziek hebt en daar wil je je 4 iDevices mee synchroniseren, dat moet niet voor problemen zorgen.
[ Voor 8% gewijzigd door RnB op 12-11-2014 22:06 ]
Op elke device moeten andere muziekbibliotheken komen. Verder wil iTunes steeds iets synchroniseren en een back-up maken. Dat wil ik niet, omdat het verschrikkelijk veel ruimte zal kosten op de HD.RnB schreef op woensdag 12 november 2014 @ 22:05:
Maar ik neem aan dat je gewoon 1 Mac met muziek hebt en daar wil je je 4 iDevices mee synchroniseren, dat moet niet voor problemen zorgen.
Zal er nog even naar kijken en voor de muziek gebruik ik voorlopig mijn Android telefoon maar. Daarbij was het gewoon slepen van een muziekmap en klaar.
Eigenlijk zoek ik dat ook, een mogelijkheid om de iPhone als een soort schijf te benaderen en dat gegevens ernaartoe gesleept kan worden oid.
Hm, staan die verschillende bibliotheken wel op 1 computer?honey schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:32:
[...]
Op elke device moeten andere muziekbibliotheken komen. Verder wil iTunes steeds iets synchroniseren en een back-up maken. Dat wil ik niet, omdat het verschrikkelijk veel ruimte zal kosten op de HD.
Is het dan niet handiger om 1 bibliotheek te gebruiken met verschillende playlisten? Dan kan je gewoon de playlist naar keuze synchroniseren naar de iDevice naar keuze.
En om die back-up tegen te gaan, moet je iCloud back-up op iedere device even aanzetten, mocht je dat nog niet gedaan hebben. Dan maakt ie geen lokale back-ups meer.
Geen idee of die applicaties nog bestaan, maar ik weet in de iOS 6 tijd nog, dat er 3rd party applicaties waren waarbij de iPhone gewoon als mass storage tevoorschijn kwam en waarbij je dus je media naar de iPhone toe kon slepen. Misschien het zoeken waar.
Maar wat een veel betere oplossing is: maak een playlist (afspeellijst) in iTunes voor elk device. Automatisch synchroniseren uitzetten (itunes > voorkeuren > shop > hokje aanvinken).
Als je dan je device gaat synchroniseren, vink je alleen die afspeellijst aan. Voor de rest vink je alles uit. Als je nieuwe nummers op je iPhone wil zetten, zet je ze in die afspeellijst en bij de volgende synchronisatiebeurt worden ze mee overgeheveld. Nummers die je uit de afspeellijst verwijdert, worden dan ook van je iPhone verwijderd. Je zult op die manier nooit per ongeluk muziek van je computer verwijderen.
Een back up van je iDevice neemt niet zoveel ruimte in hoor. Alle apps, muziek etc. staat immers al op je PC dus dat gaat hij niet nog een keer opslaan. En je kunt ook instellen dat elke device een backup in de cloud maakt. Dan wordt de back-up overgeslagen bij het syncen.
Je kunt niet kiezen wat hij wel of niet moet backuppen. Je kunt alleen kiezen wat ie wel/niet moet syncen. Dat syncen kan, zoals gezegd, met maar 1 Mac. Als je het op een andere Mac probeert zal deze alles eraf gooien en door zijn eigen set vervangen (maar dat wordt vooraf wel eerst aan je gevraagd).honey schreef op donderdag 13 november 2014 @ 15:32:
Op elke device moeten andere muziekbibliotheken komen. Verder wil iTunes steeds iets synchroniseren en een back-up maken. Dat wil ik niet, omdat het verschrikkelijk veel ruimte zal kosten op de HD.
Dan heb je je niet goed verdiept in de iPhone want deze werkt niet volgens die methodiek. Bij een iPhone is het idee dat je vooral alles op 1 machine zet en vanuit iTunes werkt. Vanuit iTunes sync je alles. Heeft een beetje met historie te maken (de iPod is je iTunes bieb in je broekzak) en zeer waarschijnlijk ook met de deals die ze hebben met de muziekindustrie.Zal er nog even naar kijken en voor de muziek gebruik ik voorlopig mijn Android telefoon maar. Daarbij was het gewoon slepen van een muziekmap en klaar.
Eigenlijk zoek ik dat ook, een mogelijkheid om de iPhone als een soort schijf te benaderen en dat gegevens ernaartoe gesleept kan worden oid.
De enige (handige) oplossing is gebruik maken van een 3rd party app die muziek kan afspelen en die de mogelijkheid heeft om files te syncen. Dat laatste moet helaas wel via iTunes gebeuren. Er zijn weinig apps waarbij ook dat laatste via een eigen app kan (GoodReader is daar een voorbeeld van).
Mogelijk testers alhier die iets kunnen zeggen over het WiFi probleem. Of dat in deze update verholpen is?nanoChip schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 11:04:
iOS 8.1.1 beta is uit. Wellicht zijn deze bugs hierin verholpen.
Vooral met de YouTube app merk ik nog steeds dat in 8.1 de verbinding wegvalt danwel terug geschroefd word naar lage kwaliteit zodat er van de video niks meer te zien is. Terwijl ik hier onder iOS 7 geen problemen mee had.
Hoop op een fix in 8.1.1
Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.
Gebruik ruim 1 week iOS 8.1.1 en Wi-Fi problemen zijn helemaal opgelost.jdiezrequejo schreef op maandag 17 november 2014 @ 10:00:
[...]
Mogelijk testers alhier die iets kunnen zeggen over het WiFi probleem. Of dat in deze update verholpen is?
Vooral met de YouTube app merk ik nog steeds dat in 8.1 de verbinding wegvalt danwel terug geschroefd word naar lage kwaliteit zodat er van de video niks meer te zien is. Terwijl ik hier onder iOS 7 geen problemen mee had.
Hoop op een fix in 8.1.1
/edit
Gevonden, in de agenda app op kalenders tikken, op de i naast de agenda, show changes. Maar goed, dat staat aan, en eerder kreeg ik dus wel notificaties, en nu niet meer. Iemand die dit herkent?
[ Voor 19% gewijzigd door UltraSub op 17-11-2014 13:31 ]
Vervolgens de telefoon een minuutje aan de lader gehad en hij ging weer aan. Echter was het batterij-icoontje gelijk alweer op ca. 25%. Dit had ik dus niet verwacht. Iemand nog meer dergelijke issues?
Met mijn iPhone 6+ heb ik dit probleem ook, geen notificatie in de gedeelde kalenders meer als er iets word toegevoegd of gewijzigd terwijl mijn vrouw die de gewone 6 heeft wel keurig notificaties krijgt. En bij mij staat alles net het zelfde als bij haar in berichtgevingen en dergelijke. Vreemd, heb me al suf gezocht maar nog steeds geen oplossing gevonden.UltraSub schreef op maandag 17 november 2014 @ 13:29:
Wij kregen eerder notificaties als iemand in de family een update in de shared calendar deed. Vandaag viel ons op dat we dat ineens niet meer krijgen. Ben ik even gaan zoeken naar die setting, maar die zie ik niet meer staan. Weet wel dat ik voor beide zakelijke toestellen notificaties uit had gezet, en voor de prive toestellen stonden ze aan. Maar waar ik dat heb gedaan, geen idee... Kan het niet meer vinden.
/edit
Gevonden, in de agenda app op kalenders tikken, op de i naast de agenda, show changes. Maar goed, dat staat aan, en eerder kreeg ik dus wel notificaties, en nu niet meer. Iemand die dit herkent?
Mbpr 13" 2.7 Early-2015 + 16GB RAM + 256GB --- iPhone 12 Blue --- Med600X3D
Waarom 'perfect'? Omdat het lock-screen niet bijgewerkt werd als ik het mailtje op mijn PC gelezen had. In springboard wordt de unread-count wel bijgewerkt.
Jammer...
iMessage werkt niet meer na update van iOS 8.1.1
39
Whole lot of stars ***
Ik heb hetzelfde probleem gehad bij mijn iPhone 5. Toestel resetten via het instellingen menu wou niet helpen. Vervolgens iPhone volledig gereset via iTunes en ingesteld als nieuwe iPhone.smeerbartje schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:40:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat m'n telefoon uitvalt op een percentage dat ik het eigenlijk niet verwacht. Zie onderstaande screenshot; de telefoon viel helemaal uit. Toen ik 'm weer aan probeerde te doen, toen kreeg ik de melding dat de accu helemaal leeg was. Je weet wel: zo'n icoontje met een adapter/oplader.
Vervolgens de telefoon een minuutje aan de lader gehad en hij ging weer aan. Echter was het batterij-icoontje gelijk alweer op ca. 25%. Dit had ik dus niet verwacht. Iemand nog meer dergelijke issues?
[afbeelding]
Probleem is niet meer terug gekomen en ik heb weer 2 uur extra batterij per dag erbij.
Dat klinkt als een batterij die het gaat begevensmeerbartje schreef op maandag 17 november 2014 @ 17:40:
Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat m'n telefoon uitvalt op een percentage dat ik het eigenlijk niet verwacht. Zie onderstaande screenshot; de telefoon viel helemaal uit. Toen ik 'm weer aan probeerde te doen, toen kreeg ik de melding dat de accu helemaal leeg was. Je weet wel: zo'n icoontje met een adapter/oplader.
[afbeelding]
Ik kan niet wachten tot mensen overgaan op het superieure Telegram ipv WhatsApp te blijven gebruiken waarvan lijkt alsof de maker er geen aandacht meer aan besteed.
De maker is momenteel eigenlijk facebook, dus er zal wel genoeg intern aandacht aan worden besteed, maar misschien voor jou niet visueel, dit kan misschien wel zijn maar als ze het gaan veranderen gaan er nog drie keer meer mensen die gaan zagen over dat het slecht gedaan is.Pyrone89 schreef op maandag 17 november 2014 @ 22:47:
WhatsApp heeft na 2 maanden ook eindelijk ondersteuning voor de iPhone 6.
Ik kan niet wachten tot mensen overgaan op het superieure Telegram ipv WhatsApp te blijven gebruiken waarvan lijkt alsof de maker er geen aandacht meer aan besteed.
In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams
En zowel de 4s als mijn 5s hebben geen WiFi problemen meer eindelijk.
Bleef maar verbreken hier, eindelijk verholpen.
WiFi ontvangst ook beter.
Vooralsnog wel blij mee, nog geen rare dingen ontdekt 😃
Meer mensen dit gehad?
Dit krijg ik telkens als ik geupdate heb dus denk dat dat zo hoort.lowfi schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:15:
Bij mijn ipad air 2 moest ik weer door wat stappen lopen die je normaal doorloopt als je een heel nieuw iOS apparaat hebt gekocht. Wifi netwerk kiezen, inloggen bij icloud dat soort zaken.
Meer mensen dit gehad?
Power to the beat.
Ik heb het ook even een tijdje geprobeerd, omdat wat bekenden overstapten door de overname van Facebook. Daarna zag je het weer rustig afvloeien en iedereen weer terug stappen naar Whatsapp. Ik vond Telegram ook goed werken, maar de vraag is of iedereen ooit over zal stappen. Ik denk het niet. Ze hebben toen de kans gehad, maar gaven er voor mijn gevoel te weinig reuring aan. Whatsapp was rijp voor de slacht, maar Telegram heeft zijn kans niet gegrepen. Dus dat zegt ook wel wat over de visie van het bedrijf. Bovendien moeten we maar afwachten of Telegram zo superieur is als het net zo groot wordt als Whatsapp nu is. Trouwens, Whatsapp functioneert toch naar behoren? Ik gebruik het veel en ik ben er super blij mee, zowel prive als zakelijk. Vooral zakelijk is het steeds meer geaccepteerd. Als je ziet hoe snel je antwoord krijgt itt mail of bellen, dan is het een goed en zeer bruikbaar medium en alternatief. Alleen de tijd die het in beslag neemt voor het uitbrengen van updates is altijd een ramp.Banshee schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:23:
Das idd erg jammer ja. Telegram op alle vlakken beter. Vele malen sneller om mee te werken ook !
I don't have dreams, I have goals!!
Nog nooit gehad bij een update op iPhone of iPad. Alleen iedere keer na update dat vervelende Bluetooth dat aanstaat, maar dat is kleine moeite. Ik zal vanavond mijn iPad mini2 ook eens updaten. Eerder bij upgrade van 7.1 > 8.1 geen problemen met opnieuw WIFI netwerk e.d. instellen.lowfi schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:15:
Bij mijn ipad air 2 moest ik weer door wat stappen lopen die je normaal doorloopt als je een heel nieuw iOS apparaat hebt gekocht. Wifi netwerk kiezen, inloggen bij icloud dat soort zaken.
Meer mensen dit gehad?
Het ligt niet zozeer aan promotie van Telegram, maar meer aan de huis tuin en keuken gebruiker die trouw blijft aan het 'bekende' in dit geval WhatsApp.Redondo1982 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:26:
[...]
Ik vond Telegram ook goed werken, maar de vraag is of iedereen ooit over zal stappen. Ik denk het niet. Ze hebben toen de kans gehad, maar gaven er voor mijn gevoel te weinig reuring aan. Whatsapp was rijp voor de slacht, maar Telegram heeft zijn kans niet gegrepen. Dus dat zegt ook wel wat over de visie van het bedrijf. Bovendien moeten we maar afwachten of Telegram zo superieur is als het net zo groot wordt als Whatsapp nu is. Trouwens, Whatsapp functioneert toch naar behoren? Ik gebruik het veel en ik ben er super blij mee, zowel prive als zakelijk. Vooral zakelijk is het steeds meer geaccepteerd. Als je ziet hoe snel je antwoord krijgt itt mail of bellen, dan is het een goed en zeer bruikbaar medium en alternatief. Alleen de tijd die het in beslag neemt voor het uitbrengen van updates is altijd een ramp.
Gebrek WhatsApp:
- nog steeds geen ondersteuning voor iOS8 deel feature zodat je bijv. met Foto's app van Apple direct een foto kunt versturen naar een contact in WhatsApp nadat je een foto hebt gemaakt. Nu kan dit alleen via de WhatsApp app zelf.
- niet kunnen gebruiken op desktop, iPad e.d. in tegenstelling tot Telegram (of iMessage).
Zakelijk WhatsApp gebruik? Ik mag hopen dat je niet belangrijke zaken deelt via WhatsApp niet bepaald veilig.
Ik vind dat Telegram er niet al te veel aandacht aan heeft geschonken. Zeker niet als je in ogenschouw neemt dat Facebook slecht te boek staat en dat privacy steeds meer een issue gaat spelen en er gewoon geen rationele keuzes worden gemaakt.funrider schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 10:54:
[...]
Nog nooit gehad bij een update op iPhone of iPad. Alleen iedere keer na update dat vervelende Bluetooth dat aanstaat, maar dat is kleine moeite. Ik zal vanavond mijn iPad mini2 ook eens updaten. Eerder bij upgrade van 7.1 > 8.1 geen problemen met opnieuw WIFI netwerk e.d. instellen.
[...]
Het ligt niet zozeer aan promotie van Telegram, maar meer aan de huis tuin en keuken gebruiker die trouw blijft aan het 'bekende' in dit geval WhatsApp.
Gebrek WhatsApp:
- nog steeds geen ondersteuning voor iOS8 deel feature zodat je bijv. met Foto's app van Apple direct een foto kunt versturen naar een contact in WhatsApp nadat je een foto hebt gemaakt. Nu kan dit alleen via de WhatsApp app zelf.
- niet kunnen gebruiken op desktop, iPad e.d. in tegenstelling tot Telegram (of iMessage).
Zakelijk WhatsApp gebruik? Ik mag hopen dat je niet belangrijke zaken deelt via WhatsApp niet bepaald veilig.
De tekortkomingen in Whatsapp mogen inderdaad wel snel geïmplementeerd worden, want dat maakt het gebruik een stuk sneller en ook toegankelijker.
Zakelijk gebruik zijn natuurlijk geen extreem belangrijke dingen. Dat zijn voornamelijk meldingen. Via Whatsapp is een aankondiging voor het verplaatsen van een tijd sneller gedaan dan via mail. Het ligt er een beetje aan hoe de verhouding (formeel of informeel) is met je klandizie. Ik zet altijd in op informeel overigens, omdat het de band versterkt en berichtgevingen soepeler verlopen. In dit geval dus via Whatsapp.
Ze hebben alleen een bug die ervoor kan zorgen dat hij je contacten gaat aanpassen in je adresboek (je Apple Adresboek dus) en duplicaten maakt. Dat vind ik wel heel storend: mijn inziens moet er alleen worden gelezen, niet worden geschreven naar Adresboek. Ook misschien een misser van Apple dat ze daar geen verschil in maken: Lezen of Lezen/Bewerken toestemming. Zeg maar zoals ze nu ook met locatievoorzieningen doen (Altijd, Alleen bij gebruik, Nooit)Banshee schreef op maandag 17 november 2014 @ 23:23:
Das idd erg jammer ja. Telegram op alle vlakken beter. Vele malen sneller om mee te werken ook !
[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 18-11-2014 11:16 ]
Hoe kan die bug hiervoor zorgen dan? Hoe gaat het mis?Pyrone89 schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:12:
[...]
Ze hebben alleen een bug die ervoor kan zorgen dat hij je contacten gaat aanpassen in je adresboek (je Apple Adresboek dus) en duplicaten maakt. Dat vind ik wel heel storend: mijn inziens moet er alleen worden gelezen, niet worden geschreven naar Adresboek. Ook misschien een misser van Apple dat ze daar geen verschil in maken: Lezen of Lezen/Bewerken toestemming. Zeg maar zoals ze nu ook met locatievoorzieningen doen (Altijd, Alleen bij gebruik, Nooit)
Mijn boefje is liev!
Ja, dat is normaal. Maar vreemd genoeg kreeg ik het nu niet deze keer. En ook Bluetooth stond standaard uit. Normaal gesproken zet Apple dat standaard weer aan (lowfi schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:15:
Meer mensen dit gehad?
/edit
Aanvullend dus op wat anderen hier al schrijven. Ik vraag me af wat dit triggered.
[ Voor 15% gewijzigd door UltraSub op 18-11-2014 16:45 ]
Heb hetzelfde. Ik update iPad naar iOS 8.1.1 en geen welcome screen. Ik update iPhone 6 en krijg wel welcome screen en moet iCloud wachtwoord opnieuw instellen en mijn netwerk selecteren. En iMessage instellen. Vreemd. Bij de iPad dat soort vragen niet gehad.UltraSub schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 16:43:
Vaag iets vandaag bij upgraden. Ik upgrade mijn 6+ van 8.1 naar 8.1.1 en ik krijg een welcome screen > restore complete. Inloggen op iCloud enz. Ik upgrade mijn 5, en die doet dat niet. Benieuwd wat de andere toestellen in huis straks gaan doen.
/edit
Aanvullend dus op wat anderen hier al schrijven. Ik vraag me af wat dit triggered.
Verwijderd
vanmorgen mijn iphone 5 geupgrade naar 8.1.1, batterij ging hopeloos snel leeg. Van 89% om 1 uur, naar 41% om 5 uur en vervolgens 5 over 5 stond de teller op 12%. Dus men dacht, clean install!
Vervolgens telefoon aan itunes gehangen met de kabel, herstel optie gekozen en kreeg foutcode 13 toen de installatie op ongeveer 20% bleef hangen.
Nu al diverse malen de optie herstellen geprobeerd maar itunes blijft hangen op "Iphone voorbereiden" en dan foutcode 2005.
Al Dfu geprobeerd maar zelfde foutmelding, iemand een idee wat ik kan doen?
Verder overigens heel positief over de nieuwe iPhone & iOS. Bovenstaande is mijn eerste probleem in tijden
( iPhone 6 Plus 64Gb SG )
Probeer eens andere usb port of kabel. Serieus, heb ik al meerdere malen mee gemaakt.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 19:58:
Dus........
vanmorgen mijn iphone 5 geupgrade naar 8.1.1, batterij ging hopeloos snel leeg. Van 89% om 1 uur, naar 41% om 5 uur en vervolgens 5 over 5 stond de teller op 12%. Dus men dacht, clean install!
Vervolgens telefoon aan itunes gehangen met de kabel, herstel optie gekozen en kreeg foutcode 13 toen de installatie op ongeveer 20% bleef hangen.
Nu al diverse malen de optie herstellen geprobeerd maar itunes blijft hangen op "Iphone voorbereiden" en dan foutcode 2005.
Al Dfu geprobeerd maar zelfde foutmelding, iemand een idee wat ik kan doen?
Normaal zou ik nu rond de 50 zitten. Niet verkeerd. Heb een normale ota gedaan. Verder niks bijzonders.
Ikke blij 😃
Dat weet ik zelf ook niet. Ik vermoed dat het te maken heeft met de intro van UserNames.JB schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:44:
[...]
Hoe kan die bug hiervoor zorgen dan? Hoe gaat het mis?
https://www.facebook.com/hbbsebas2023
Ik heb de standaard 5gb icloud. Mijn opslagruimte is steeds vol en die melding is irritant. Vandaar dat ik de backup maar uitzet. Handig is het eigenlijk wel, want ik backup niet vaak op de laptop en als die laptop crasht of dergelijke dan ben ik het meeste kwijt. Daarbij worden backups elke keer gewist wanneer je een nieuwe maakt. Dus mocht je laatste versie corrupt zijn dan ben je de lul.
Nu geeft mijn icloud aan dat ik 1.1gb vrij heb, dat mijn oude backup 3,6gb is en dat de volgende backup 4.3gb zal zijn. Dit rijmt mijn inziens al niet echt want 3.6 + 1.1 is 4.7 en niet 5.0 en daarbij als ik toch 1.1gb vrij heb dan kan ik er toch nog die 0.7gb bij zetten?
Maar goed, de vraag; als ik mijn oude backup weg pleur. Is dan ook mijn fotostream weg? Wil het liefst de foto's in de fotostream houden. En wanneer ik de oude backup weg doe, is dan de volgende niet alsnog 4.3gb waardoor het weer niet lukt? Oftewel, behoren de foto's in de fotostream tot een groot gedeelte van je backup?
De 2e vraag; kan ik niet gewoon simpel foto's van laptop op iphone zetten? Via iTunes krijg ik elke keer hetzelfde gezeur. Als ik synchroniseer vanuit geselecteerde mappen doe dan gooit ie al me foto's van de iPhone en krijg ik alleen de map terug die ik geselecteerd heb in iTunes? Wellicht kan ik de foto's van de fotostream wel bewaren in de filmrol? Heb op iPhone nog ruimte zat! (heb 600 favoriete foto's in fotostream en 500 foto's in filmrol. Heb er dus niets aan als ik fotostream wis en het met filmrol weer meteen vol is)
Read the code, write the code, be the code!
Ik had dit gisteren ook één keer met een iPhone 6. Was even een freeze denk ik. Maar jij hebt het dus constant? Al geprobeerd iPhone uit te doen, te resetten of herstellen? Klinkt kinderlijk, maar is vaak de oplossing.wackmaniac schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:18:
Heb van de week iOS op mijn 4s bijgewerkt naar 8.1.1 en nu kan ik alleen vanuit mijn lockscreen mijn settingsscherm naar boven trekken en mijn notificatiescherm naar beneden trekken. Als ik mijn telefoon unlock kan ik dit niet meer. Dat kon in 8.1.0 nog wel. Hebben meer mensen dit?
Voordat men Apple afrekent op zijn iOS, check eerst of het niet aan bepaalde apps ligt. Zeker tegenwoordig, nu apps meer en meer mogen en kunnen binnen iOS (dankzij druk om meer te kunnen aanpassen), is het makkelijker dan ooit dat bugs in een app het volledige systeem beïnvloeden.
Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar ik zou het mijn eigen leven makkelijk maken en voor €0,99 per maand de iCloud ruimte uitbreiden naar 20GB: http://www.onemorething.n...ordt-ruimer-en-goedkoper/opa_paul schreef op woensdag 19 november 2014 @ 17:42:
Even een vraagje, normaal weet ik het zelf wel te beantwoorden, maar icloud en itunes heb ik nooit echt gesnapt.
Ik heb de standaard 5gb icloud. Mijn opslagruimte is steeds vol en die melding is irritant. Vandaar dat ik de backup maar uitzet. Handig is het eigenlijk wel, want ik backup niet vaak op de laptop en als die laptop crasht of dergelijke dan ben ik het meeste kwijt. Daarbij worden backups elke keer gewist wanneer je een nieuwe maakt. Dus mocht je laatste versie corrupt zijn dan ben je de lul.
Nu geeft mijn icloud aan dat ik 1.1gb vrij heb, dat mijn oude backup 3,6gb is en dat de volgende backup 4.3gb zal zijn. Dit rijmt mijn inziens al niet echt want 3.6 + 1.1 is 4.7 en niet 5.0 en daarbij als ik toch 1.1gb vrij heb dan kan ik er toch nog die 0.7gb bij zetten?
Maar goed, de vraag; als ik mijn oude backup weg pleur. Is dan ook mijn fotostream weg? Wil het liefst de foto's in de fotostream houden. En wanneer ik de oude backup weg doe, is dan de volgende niet alsnog 4.3gb waardoor het weer niet lukt? Oftewel, behoren de foto's in de fotostream tot een groot gedeelte van je backup?
De 2e vraag; kan ik niet gewoon simpel foto's van laptop op iphone zetten? Via iTunes krijg ik elke keer hetzelfde gezeur. Als ik synchroniseer vanuit geselecteerde mappen doe dan gooit ie al me foto's van de iPhone en krijg ik alleen de map terug die ik geselecteerd heb in iTunes? Wellicht kan ik de foto's van de fotostream wel bewaren in de filmrol? Heb op iPhone nog ruimte zat! (heb 600 favoriete foto's in fotostream en 500 foto's in filmrol. Heb er dus niets aan als ik fotostream wis en het met filmrol weer meteen vol is)
Dat foto verhaal heb ik niet direct een antwoord op, omdat ik fotostream niet gebruik. Maar ik zet tegenwoordig veel foto's op Flickr (gratis een terrabyte) en gebruik dat gewoon. Let wel even ietsje op je dataverbruik op 3G natuurlijk, maar dat geldt voor iCloud net zo denk ik. Miischien hoef je dan iCloud ook al niet eens meer uit te breiden.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Eens, het speerpunt van iOS/Apple is toch dat hun AppStore enkel gecontroleerde apps heeft? Als die apps je systeem dan alsnog kunnen verzieken heb je daar nodig weinig aan en mis je alsnog bepaalde apps omdat Apple niet alles goedkeurt.wackmaniac schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:34:
Dat is een redelijk kulargument; Apple levert het OS, een willekeurige app (die door Apple is goedgekeurd) die een basale functie van het OS om zeep helpt mag gewoon niet gebeuren. Daar mag je Apple gewoon op afreken vind ik. Dingen als het geluid dat opeens niet meer werkt, dat mag helemaal niet voorkomen door een third party app.
Wat ik in iOS8 nog steeds mis is om Chrome in te stellen als default browser, misbruik van je monopolie-positie imo.
Onjuist. Apple heeft geen monopolie-positie. Je kan vrijelijk een andere telefoon kopen (Android bv) waar dit wel mogelijk is. Er zijn gewoonweg valide alternatieven - anders dan bv bij Windows - waardoor Apple geen monopolie heeft.Cartman! schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:01:
[...]
...Wat ik in iOS8 nog steeds mis is om Chrome in te stellen als default browser, misbruik van je monopolie-positie imo.
Een "kulargument" ? Het mag ook wat minder beledigend.wackmaniac schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:34:
Dat is een redelijk kulargument; Apple levert het OS, een willekeurige app (die door Apple is goedgekeurd) die een basale functie van het OS om zeep helpt mag gewoon niet gebeuren. Daar mag je Apple gewoon op afreken vind ik. Dingen als het geluid dat opeens niet meer werkt, dat mag helemaal niet voorkomen door een third party app.
Noem me één OS dat niet ten onder gaat aan slecht geschreven apps ? Sowieso moeten de developers de app testen op de diepere functie, Apple test enkel of het voldoet aan de voorwaarden en geen overduidelijk slechte app is. Of wil je maanden wachten bij elke app-update voor goedkeuring ? Als er een issue is met een app die een bug veroorzaakt in een API van iOS dan moet dat gemeld worden bij Apple (zodat het opgelost wordt) en moet er tijdelijk een oplossing voor gezocht worden binnen de app zelf. Als iOS perfect was, dan hadden ze het 8ste wereldwonder ontdekt, geen enkele ingewikkelde software is foutloos.
Daar ben ik het mee oneens. In hun ecosysteem hebben ze een monopolie gemaakt op het gebruik van hun browser (en andere apps). Het probleem is: je koopt een device en je bent daarna ineens niet meer volledig om software van een andere vendor te gebruiken terwijl je op een willekeurig ander OS wel je default app kunt instellen. Precies zulke redenen zorgen ervoor dat ik iOS nog steeds krampachtig vindt in vele opzichten en dat is enorm jammer.Anteros schreef op donderdag 20 november 2014 @ 11:40:
Onjuist. Apple heeft geen monopolie-positie. Je kan vrijelijk een andere telefoon kopen (Android bv) waar dit wel mogelijk is. Er zijn gewoonweg valide alternatieven - anders dan bv bij Windows - waardoor Apple geen monopolie heeft.
edit: gelukkig heb ik een jailbreak met met "Browser Chooser" kan ik Chrome als default zetten maar jammer dat t nodig is dus.
[ Voor 7% gewijzigd door Cartman! op 20-11-2014 13:28 ]
Volgens het internet ben ik in ieder geval niet de enige.
[ Voor 14% gewijzigd door 4bit op 20-11-2014 16:49 ]
I'll do what I can, but expect very little.
Nogmaals, en je kan het er mee oneens zijn, Apple heeft geen monopolie. Erg simpel. Zoek anders maar eens op wat een monopolie betekent. Zij maken de hardware en zolang de consument genoeg keus heeft, mogen ze zelf bepalen hoe die hardware gebruikt kan/mag worden. Apple heeft (uit mijn hoofd) volgens mij maar 13% van totale mobiele markt in handen en daarmee heeft het dus geen monopolie. Ben je het er niet mee eens dat Apple geen andere default browser toestaat, kies dan Android of een ander mobiel OS. Wil je dat niet, prima, maar dan moet je met de keuzes van Apple leven.Cartman! schreef op donderdag 20 november 2014 @ 12:12:
[...]
Daar ben ik het mee oneens. In hun ecosysteem hebben ze een monopolie gemaakt op het gebruik van hun browser (en andere apps). Het probleem is: je koopt een device en je bent daarna ineens niet meer volledig om software van een andere vendor te gebruiken terwijl je op een willekeurig ander OS wel je default app kunt instellen. Precies zulke redenen zorgen ervoor dat ik iOS nog steeds krampachtig vindt in vele opzichten en dat is enorm jammer.
edit: gelukkig heb ik een jailbreak met met "Browser Chooser" kan ik Chrome als default zetten maar jammer dat t nodig is dus.
In deze context is een iPhone hetzelfde als een TV, camera, autonavigatiesysteem, PS4, Xbox one, etc. Al die fabrikanten hebben allemaal geen monopoliepositie en kunnen daardoor zelf bepalen wat er wel en niet op geïnstalleerd mag worden.
Uiteraard veranderd het verhaal als Apple +90% van de mobiele markt in handen heeft. Dan hebben ze die vrijheden niet meer. Dit gold bv voor Windows. Maar zolang dat niet het geval is, mag Apple doen en laten wat ze zelf willen.
Werkt perfect iPad air 2NvM schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:16:
Sinds iOS 8 werkt de 'five finger pinch' om terug te gaan naar het homescreen niet meer op de iPad in de helft van de gevallen. Waardeloos.
Ik merkte gisteren hetzelfde, maar na die optie even aan- en uitgezet te hebben werkte het weer fatsoenlijk (iPad mini 2).NvM schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:16:
Sinds iOS 8 werkt de 'five finger pinch' om terug te gaan naar het homescreen niet meer op de iPad in de helft van de gevallen. Waardeloos.