Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:43

4POX

Everybody is wired

funrider schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:20:

Goede stap forward in welk opzicht? Niet bepaald in snelheid qua 7.1.2 als ik bovenstaande video bekijk. Of doel je op een verbetering qua snelheid van 8.0.2 of features?

Al de minpunten die je noemt geeft mij niet bepaald een reden om de switch nu te gaan maken met 8.1 voor mijn 4S.
Na een maand 8.0 is 8.1 een goede stap voorwaarts. Ik weet niet hoe mijn vergelijking was met 7.1

Daarom twijfel ik om een Iphone 6 te nemen. Ik heb geen zin om een telefoon te nemen die na twee jaar onbruikbaar is. Als nu al 5S gebruikers klagen over traagheid.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:55

Hebben meer mensen last van bovenstaande video? Ik heb hetzelfde met iOS 8.1 :-(

[ Voor 13% gewijzigd door nanoChip op 22-10-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:21:
[video]

Hebben meer mensen last van bovenstaande video? Ik heb hetzelfde met iOS 8.1 :-(
Kan je me vertellen 'wat'? Want dit is echt een slaapverwekkend filmpje

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
Redondo1982 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:27:
[...]

Kan je me vertellen 'wat'? Want dit is echt een slaapverwekkend filmpje
Willekeurige pagina's die lukraak niet willen laden. Triest verhaal want het is behoorlijk vervelend tijdens het surfen. Apple zwijgt in alle toonaarde omdat het om een kleine groep gebruikers gaat. Ik begin toch steeds meer het gevoel te hebben dat iOS8 mijn iPhone gebrickt heeft. Want een clean instal helpt simpelweg niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Trage pagina's zijn voor mij heel herkenbaar sinds de laatste update. Zowel op de ipad mini retina als op de iphone 5s.

Vind de notification widgets toch wel tof. Fantastical 2 heeft een update gehad inclusief widget. Stuk beter dan die lange lap die apple zelf bedacht heeft.

[ Voor 40% gewijzigd door BillSpaarbank op 22-10-2014 18:45 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

laredo schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:35:
Ik had Vodafone de volgende vraag gesteld via twitter:
Wanneer komt de carrier update voor iOS 8.1 die de beloofde 2G/3G/4g schakelaar terug brengt? Wil weer in huis kunnen bellen!

En kreeg deze reactie:

vodafoneNL
Ik heb even voor je nagevraagd, maar daar is helaas niets over bekend. ^RE
Vreemd, gisteren reageerde ^MH van webcare nog als volgt:

#Goedenavond. IOS 8.1 is net uit: Vanaf nu handmatig kiezen voor 2G/3G/4G! Wanneer biedt Vodafone de carrier update aan??
Deze worden door de fabrikant vaak gefaseerd uitgerold. Je kunt nakijken of hij al via iTunes te downloaden is. ^MH
Mijn reactie:
#Dat klopt, maar heeft Vodafone de nieuwe instellingen al doorgegeven aan Apple dan t.b.v. de uitrol?
Als het goed is moet je hem kunnen installeren. Ik kan hem zelf al upgraden ;) ^MH
#Klinkt goed! Ik krijg zowel via iTunes als op de telefoon nog niks door, ook niet bij de instellingen. Speciale handeling nodig?
Nee, dan zul je even moeten wachten. Het wordt gefaseerd uitgevoerd. ^MH
#Okay, in ieder geval bedankt, weet nu dat de Carrier Settings van Vodafone eraan komen!! We wachten nog even.. Fijne dag!!
Graag gedaan. Dankjewel, ik wens jou uiteraard ook een hele fijne dag verder. ^MH
Ik heb maar even gereageerd op jouw en ^RE`s tweet, hoe het komt dat twee collega`s elkaar tegenspreken.. 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Michael Knight op 22-10-2014 21:43 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Michael Knight schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36:
[...]

#Goedenavond. IOS 8.1 is net uit: Vanaf nu handmatig kiezen voor 2G/3G/4G! Wanneer biedt Vodafone de carrier update aan??

[...]

Mijn reactie:
#Dat klopt, maar heeft Vodafone de nieuwe instellingen al doorgegeven aan Apple dan t.b.v. de uitrol?

[...]

#Klinkt goed! Ik krijg zowel via iTunes als op de telefoon nog niks door, ook niet bij de instellingen. Speciale handeling nodig?

[...]

#Okay, in ieder geval bedankt, weet nu dat de Carrier Settings van Vodafone eraan komen!! We wachten nog even.. Fijne dag!!

[...]

Ik heb maar even gereageerd op jouw en ^RE`s tweet, hoe het komt dat twee collega`s elkaar tegenspreken.. 8)7
Lijstje met alle Carrier updates: http://itunes.apple.com/W.../version?touchUpdate=true

Bij sommige, als je zoekt op 8.1, zie je dat ze gemaakt zijn voor IOS8.1. Bij KPN en Vodafone zijn de laatste versies, zoals ik het nu zie, gemaakt voor IOS7. Dus volgens mij "lult" die Vodafone medewerker ook lekker uit z'n nek. KPN is sinds vandaag met Apple in gesprek als ik de webcare mag geloven, ze geven feedback als ze meer weten. Handige functie voor bijv een gebied met een mindere 3G bereik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Na een kleine zoektocht op het internet naar aanleiding van de ontbrekende 2G/3G/4G switch, kwam ik het volgende topic tegen op Apple's eigen forum:

https://discussions.apple.../6613625?start=0&tstart=0

Gebruiker robAsanderson heeft contact opgenomen met Apple Care vanwege dit probleem (het ontbreken van de nieuwe switch).

Waar het eigenlijk op neerkomt is dat het een probleem blijkt te zijn met de update van iOS en dat het niet gerelateerd is aan specifieke providers of aanbieder instellingen, aangezien sommige gebruikers de switch wel blijken te hebben.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13

swv

nanoChip schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:35:
[...]

Willekeurige pagina's die lukraak niet willen laden. Triest verhaal want het is behoorlijk vervelend tijdens het surfen. Apple zwijgt in alle toonaarde omdat het om een kleine groep gebruikers gaat. Ik begin toch steeds meer het gevoel te hebben dat iOS8 mijn iPhone gebrickt heeft. Want een clean instal helpt simpelweg niet.
Ik heb er ook last van dat pagina's op willekeurige momenten niet willen laden in safari. Tijdens de 8.1 beta (en eerdere versies) had ik nergens last van, maar sinds maandagavond na de echte 8.1 update op zowel mijn 5s als 6+ problemen. Ik heb vanmiddag al een clean install gedaan maar dat helpt inderdaad niet kwam ik net achter. Over wifi heb ik namelijk geen problemen maar over 3G/4G wel Over wifi ging het de hele tijd goed maar ga ik nu naar iculture.nl dan blijft safari ook hangen helaas :(

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 22-10-2014 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11:13
Michael Knight schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 21:36:
[...]

[...]

Mijn reactie:

[...]

[...]

[...]

Die tweets lijken mij er juist op te duiden dat hij bedoelt dat je iOS 8.1 kan installeren en dat hij denkt dat het gefaseerd wordt uitgerold. Jij hebt het over carrier updates en hij over iOS 8.1, jullie lullen langs elkaar heen. :)
Lekker intelligent van die medewerker trouwens! Heel slecht op de hoogte. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Laatst online: 29-08 08:39
Goed om te zien dat mijn probleem met de bluetooth nu is opgelost sinds de update naar 8.1. Had in de auto praktisch geen volume bij het afspelen van muziek via BT, gaat nu weer prima. Moest wel even opnieuw alles pairen, maar Spotify knalt weer op normaal volume door de speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
[...]

Oke, duidelijk. Ik had dit wel op ios 8.0 en 8.0.2. Vanaf de beta's 8.1 geen last meer gehad en dus ook niet op de final. Dat jouw toestel bricked is geloof ik niet in. Ik zoek het meer in een combinatie van factoren. Bepaalde routers, apps etc. Misschien even met een ander forumlid uitwisselen welke sites, apps etc jullie gebruiken en/of bezoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
Redondo1982 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 23:29:
[...]

Oke, duidelijk. Ik had dit wel op ios 8.0 en 8.0.2. Vanaf de beta's 8.1 geen last meer gehad en dus ook niet op de final. Dat jouw toestel bricked is geloof ik niet in. Ik zoek het meer in een combinatie van factoren. Bepaalde routers, apps etc. Misschien even met een ander forumlid uitwisselen welke sites, apps etc jullie gebruiken en/of bezoeken.
Dat zou ook kunnen. Al werk ik alleen met Apple apparatuur (Airport Extreme & Express) en hebben mijn ouders en broertje nergens last van. Zij draaien ook iOS8.1. Ik heb de iPhone zojuist nog een keer in DFU modus hersteld in OSX 10.10 en iTunes 12.0.1.26. Driemaal is scheepsrecht.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15:13

swv

nanoChip schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 00:18:
[...]

Dat zou ook kunnen. Al werk ik alleen met Apple apparatuur (Airport Extreme & Express) en hebben mijn ouders en broertje nergens last van. Zij draaien ook iOS8.1. Ik heb de iPhone zojuist nog een keer in DFU modus hersteld in OSX 10.10 en iTunes 12.0.1.26. Driemaal is scheepsrecht.... :P
Heb jij vervolgens ook weer je iCloudbackup teruggezet? Ik hoop vandaag ook op driemaal is scheepsrecht...

Edit: Er is hoop. Zojuist de boel herstelt, backup teruggezet en ik heb het probleem voorlopig niet kunnen reproduceren. Ik merk wel dat safari nu heel snel is over zowel wifi als 3g/4g :)

[ Voor 15% gewijzigd door swv op 23-10-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
[...]

Op mijn 5s nog niet meegemaakt, maar op mn ipad 4 wel. even safari sluiten (en met de task manager stoppen), en weer starten lost het weer op.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Bij mij werkte het herstellen van de netwerkinstellingen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier hebben we vier iPhones die i.c.m Telfort (3G), Vodafone 4G en iOS 8.1 vaak niet bereikbaar zijn. Dit merken we niet; we hebben wel gewoon bereik, maar bij bellen krijgen we "oproep mislukt" en bij gebeld worden "dit nummer is niet bereikbaar".

Erg jammer. Via iTunes zie ik (nog) geen carrier update.

Hebben anderen hier ook last van? Regio Utrecht hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 17-09 22:25
Ik had het zelf niet opgemerkt, maar nu jij dit zegt bedenk ik me dat iemand mij gisteren geprobeerd heeft te bellen. Enige wat ik binnenkreeg was een voicemail bericht.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij is het al een paar dagen erg rustig op de telefoon. Kan toeval zijn. Maar toen ik het net probeerde, was ik niet bereikbaar.

Het vervelende is dat ik niet kan zien of ik bereikbaar ben of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 17-09 22:25
Net even geprobeerd en het gesprek kwam binnen. Denk dat het dan of een enkele keer fout is gegaan, of het probleem sporadisch optreedt. Ik ga het even in de gaten houden de komende tijd.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ococ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-01-2022
Heb het ook al een paar dagen dan krijg ik sms van voicemail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Ik zou zeggen: dfu mode -> herstel als nieuwe iPhone
Om te testen waar het aan ligt.

[ Voor 24% gewijzigd door SidewalkSuper op 23-10-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stijnb_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-09 08:36
Hier op iPhone 6 net de update binnen gehaald en heb meerdere problemen. Mail app crasht constant als je een paar e-mails markeert. En safari is zo laggy als wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Voor de mensen die zitten te wachten totdat de 2G/3G switch terug komt:

http://support.apple.com/kb/HT6553?viewlocale=en_US

Kort samengevat: gebruikers van een provider met 4G, krijgen deze switch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Swiftkey is er (nog) niet in het Nederlands voor Ios8, maar voor Android hebben ze al een tijdje Nederlands. Wat is het fijnste ios 8 keyboard dat Nederlands kent?

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:44

Saven

Administrator

4POX schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 18:11:
[...]

Na een maand 8.0 is 8.1 een goede stap voorwaarts. Ik weet niet hoe mijn vergelijking was met 7.1

Daarom twijfel ik om een Iphone 6 te nemen. Ik heb geen zin om een telefoon te nemen die na twee jaar onbruikbaar is. Als nu al 5S gebruikers klagen over traagheid.
Dat komt puur door Samsung en hun slechte programmeurs. Koop een HTC of Sony :) Die optimaliseren hun software tenminste. Mijn HTC One is nog net zo snel als fabrieksnieuw, en die heeft de nodige android updates al gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
VonFoX schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:13:
Swiftkey is er (nog) niet in het Nederlands voor Ios8, maar voor Android hebben ze al een tijdje Nederlands. Wat is het fijnste ios 8 keyboard dat Nederlands kent?
iOS 8 default keyboard :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Path Input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:12
Donstil schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 14:57:
Ik helaas nog niet en heb al een hoop geprobeerd.

Nieuwe sync. Restore en dan een nieuwe sync. Restore zonder Back-up en dan Syncen. Cache folder Wissen op iPad. Niets helpt helaas.
Na heel veel zoeken ben ik een topic tegen gekomen op het Apple forum. Hier wordt beweerd dat Apple is overgestapt naar het 600x600 formaat.

Nu heb ik een site gevonden die artwork vanuit iTunes haalt in de juiste resolutie. Hoe het werkt geen idee, maar ik heb het getest met een serie van mijzelf en het werkt. Dus eigenlijk zou het inhouden dat alleen de cover art vervangen hoeft te worden.

Na het vervangen van de artwork van mijn serie zie ik hem nu goed op mijn iPad en iPhone. Blijkbaar is rechthoekige artwork niet meer mogelijk... Ook fijn dat het even gemeld wordt door Apple...

Hopelijk heb je er wat aan !

Edit:
Kom er net achter dat ik via remote ook geen artwork zie van de cd die ik afspeel in iTunes... Hoop niet dat dit er mee te maken heeft... Dat gaat anders heel veel aanpas werk worden...

[ Voor 10% gewijzigd door SHIFTER [NL] op 24-10-2014 16:33 . Reden: Link toegevoegd ]

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Ik ben bijna in tranen van blijdschap. SMS'en via de desktop. Hoe geweldig is dat. (Ja, ik heb nog een paar familieleden die nog niet helemaal overgeschakeld zijn op technologie van deze eeuw).

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 20:18
Sinds wanneer kan je je iPhone uitzetten zonder dat je de ontgrendelings code in moet voeren?
Liep er net toevallig tegen aan. Raar eigenlijk 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASNNetworks
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-08 22:18
Banshee schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 19:52:
Sinds wanneer kan je je iPhone uitzetten zonder dat je de ontgrendelings code in moet voeren?
Liep er net toevallig tegen aan. Raar eigenlijk 😕
Uitzetten zonder code in te moeten voeren? Uhh sinds iOS (iPhone OS) 1.0....? Al zou een code ingesteld kunnen worden, het heeft totaal geen nut. Je kan een iPhone namelijk altijd uitzetten door een paar seconden home+power ingedrukt te houden, in het geval software vast loopt bijvoorbeeld. Een code heeft dus geen nut gezien je dan alsnog via home+power de iPhone uit kan zetten ;)

[ Voor 33% gewijzigd door ASNNetworks op 24-10-2014 20:45 ]

koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-09 14:44
Deze bug al eerder gehoord?

Als je twee keyboard shortcuts hebt bijvoorbeeld:
tw -> tweakers
twk -> tweakers2

Als je dan twk wilt gebruiken dan loop Safari vast.

Edit: bug 18766611 gemeld.

[ Voor 9% gewijzigd door technorabilia op 24-10-2014 21:57 ]

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
iPhone 5
Ik krijg sinds iOS 8 regelmatig de melding dat er geen simkaart is geïnstalleerd. Het was bij 8.0.2 eens in de paar dagen. Nu met 8.1 elke paar uur. Erg vervelend dat je voor langere tijd niet bereikbaar bent zonder dat je het weet. Na herstart van de telefoon doet hij het altijd weer.
Is dit sowieso een iOS issue of zou het zin hebben een nieuwe simkaart te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Twijfel nog steeds of ik mijn iPad zou updaten naar iOS 8.1
Heb iOS 8 gehad, maar weer gedowngraded.
Had namelijk het probleem dat de iPad na sleep geen wifi signalen meer verstuurde of ontving, ondanks hij verbinding had. En multitouch gestures werkte vaak niet meer in safari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centropy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

Centropy

Let there be light.

Als ik nou voor een nieuwe 5s zou gaan in combinatie met telfort 4g, is het dan af te raden om te updaten naar 8.x?

Beter 1 hand in de lucht, dan geen hand!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 23:39

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Jeroen O schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 13:27:
Voor de mensen die zitten te wachten totdat de 2G/3G switch terug komt:

http://support.apple.com/kb/HT6553?viewlocale=en_US

Kort samengevat: gebruikers van een provider met 4G, krijgen deze switch niet.
Krijgen deze niet te zien ja... Maar daarom mogen gebruikers er nog wel om vragen.
In IOS 6 was het gewoon mogelijk om 2G te gebruiken op een 4G capable netwerk..softwarematig dingetje dus.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Floppie schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:59:
iPhone 5
Ik krijg sinds iOS 8 regelmatig de melding dat er geen simkaart is geïnstalleerd. Het was bij 8.0.2 eens in de paar dagen. Nu met 8.1 elke paar uur. Erg vervelend dat je voor langere tijd niet bereikbaar bent zonder dat je het weet. Na herstart van de telefoon doet hij het altijd weer.
Is dit sowieso een iOS issue of zou het zin hebben een nieuwe simkaart te bestellen?
Had ik ook na installatie ios 8. Meteen nieuwe simkaart en herstellen met itunes, problem solved. Wel lijkt het bereik nog wisselend, hoewel dit ook aan onze woonlocatie kan liggen (eerst nooit op gelet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whistleblazer
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 15:31
dennis_rsb schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 23:19:
[...]

Had ik ook na installatie ios 8. Meteen nieuwe simkaart en herstellen met itunes, problem solved. Wel lijkt het bereik nog wisselend, hoewel dit ook aan onze woonlocatie kan liggen (eerst nooit op gelet)
Ook ik heb er af en toe last van op mijn iPhone 5. Heb mijn simkaart eens afgekuist en in het toestel geblazen en sinds dan geen last meer van.

Voor de rest moet ik wel zeggen dat ik nog even tevreden ben over mijn iPhone 5 als 2 jaar geleden! In mijn ogen is hij nog even snel. Ik begin nu wel steeds meer een groter scherm te missen.

[ Voor 17% gewijzigd door whistleblazer op 25-10-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
whistleblazer schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 16:03:
[...]

Ook ik heb er af en toe last van op mijn iPhone 5. Heb mijn simkaart eens afgekuist en in het toestel geblazen en sinds dan geen last meer van.

Voor de rest moet ik wel zeggen dat ik nog even tevreden ben over mijn iPhone 5 als 2 jaar geleden! In mijn ogen is hij nog even snel. Ik begin nu wel steeds meer een groter scherm te missen.
Eenmaal een i6 of i6+ in je handen en dan wil je nooit meer anders. Dat is wel een gevaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Laatst online: 16-09 17:05
zowel de safari browser als de chrome browser zijn laggy op ios 8.1.
welke alternatieve browser gebruiken jullie, die wel soepel draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Aloysxda schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:34:
zowel de safari browser als de chrome browser zijn laggy op ios 8.1.
welke alternatieve browser gebruiken jullie, die wel soepel draait?
Welke iPhone? Ik heb hier een 5, 5s en 6 getest en lopen allemaal soepel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Heeft iemand problemen gehad met iCloud na de update naar 8.1?

Bij mij synchroniseerde mijn iPhone niet meer naar iCloud, tenminste niet meer bij alle apps.

Ik kwam er achter toen ik een spelletje speelde met iCloud ondersteuning en de voortgang niet meer op mijn iPhone verscheen na het spelen op de iPad.

Tevens bleek dat notities, herinneringen en Numbers documenten die ik bewerkt had op mijn iPhone, niet verschenen op mijn iPad en ook niet op iCloud.com.

Ik heb het opgelost door iCloud uit te loggen op mijn iPhone, mijn iPhone te herstarten en daarna weer in te loggen op iCloud, maar de wijzigingen (niks belangrijks gelukkig) ben ik kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:27
Iemand al uitgevonden hoe je in de facebook app makkelijk een foto kunt plaatsen zonder dat je dan eerst langs alle filmpjes moet? Erg irritant.....

[ Voor 15% gewijzigd door miel op 25-10-2014 20:58 ]

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Bij mij heeft iOS 8.1 nog niet alle bluetooth problemen verholpen. Helaas wordt m’n Kenwood autoradio (KDC-BT48DAB) nog steeds niet herkend. Maar m’n mini boombox wel, dus waar ligt het aan, aan iOS of aan de radio?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
miel schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 19:40:
Iemand al uitgevonden hoe je in de facebook app makkelijk een foto kunt plaatsen zonder dat je dan eerst langs alle filmpjes moet? Erg irritant.....
Vanuit de fotoapp een foto selecteren, opties, -> Facebook, doe ik altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik weet niet of dit iOS 8 specifiek is, maar dat is juist de vraag.

Sinds de iPhone 6 icm iOS8 zie ik bij 2 apps (AH en Marktplaats) waarbij horizontale lijnen voorkomen tussen de items in een lijst, dat deze bij scrollen afwisselend dik en dun worden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oKhhnC3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AwL4KxS.jpg
Hier resp 2de lijn en daarna 1e lijn van boven. Het lijkt (/is) minimaal, maar bij scrollen dan merk je het door dat ze elkaar afwisselen in dikte waardoor je een beetje een knippereffect erop krijgt.

Hebben/herkennen jullie dit ook en ligt dit aan de apps of is dit alleen bij mij?

Bij de (standaard) mail app en in Safari heb ik deze glitch niet bij scrollen met horizontale lijnen, dus ik verwacht dat het aan deze apps ligt, maar check graag nog bij jullie.

Bij een nieuwe telefoon let ik opeens op dingen die totaal langs me heen zouden gaan bij m'n oude ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Venuz op 26-10-2014 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BikkelZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-02 08:50

BikkelZ

CMD+Z

Als een app niet geoptimaliseerd is voor de nieuwe formaten dan wordt er geschaald. Ook worden Collection Views en Table Views anders gerenderd waardoor ook wel eens afwijkingen optreden, al leken die in 8.0.1 al grotendeels verdwenen te zijn.

iOS developer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15:19

RnB

Er is mij iets opgevallen met de gebruikte hoeveelheid geheugen van mijn Camera roll. Volgens Settings>General>Usage is mijn Camera roll 2,2GB groot. Kijk ik wat er gebruikt word in iCloud, is dit 1,1GB. De laatste moet kloppen, want dit is ook het getal waar ik aan kom als gebruikte hoeveelheid op mijn back-up schijf.

Het is denk ik geen toeval dat 2,2GB het dubbele is van 1,1GB, maar waarom zou dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Photostream + cameraroll.

Hierdoor wordt je foto dubbel opgeslagen. Tenminste zo was het wel voor iOS 8.

Met iOS 8 komen foto's in hun originele resolutie op Photostream terecht, dus als ze nog steeds dubbel opgeslagen worden, dan klopt de verdubbeling wel.

Je kan het eenvoudig testen door een foto te maken en deze uit je cameraroll te wissen. Als deze dan nog wel in je Photostream blijft staan, worden foto's dubbel opgeslagen.

[ Voor 89% gewijzigd door Jeroen O op 26-10-2014 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Laatst online: 15:19

RnB

Jeroen O schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 10:05:
Photostream + cameraroll.

Hierdoor wordt je foto dubbel opgeslagen. Tenminste zo was het wel voor iOS 8.

Met iOS 8 komen foto's in hun originele resolutie op Photostream terecht, dus als ze nog steeds dubbel opgeslagen worden, dan klopt de verdubbeling wel.

Je kan het eenvoudig testen door een foto te maken en deze uit je cameraroll te wissen. Als deze dan nog wel in je Photostream blijft staan, worden foto's dubbel opgeslagen.
Ik snap je beredenatie, maar ik heb iCloud photo library aanstaan, mijn Camera roll is dan mijn Photostream. Theoretisch zou ik dan geen dubbele opslag van foto's moeten hebben.

[ Voor 61% gewijzigd door RnB op 26-10-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
Dan weet ik het niet. Ik gebruik geen iCloud photo library, dus ik kan daar verder niks over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venuz
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 26-10-2023
BikkelZ schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 02:16:
Als een app niet geoptimaliseerd is voor de nieuwe formaten dan wordt er geschaald. Ook worden Collection Views en Table Views anders gerenderd waardoor ook wel eens afwijkingen optreden, al leken die in 8.0.1 al grotendeels verdwenen te zijn.
Bedankt voor je uitleg! Ben ik weer gerustgesteld :)

[ Voor 6% gewijzigd door Venuz op 26-10-2014 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Als i4s gebruiker merk ik toch dat iOS 8.1 toch net iets te traag is in alles.
Heb wel geen clean install gedaan. Misschien dat het de 'haperingen' zou oplossen.

Toestel heeft precies 1 seconde vastloopgedrag voor uitvoeren van verschillende zaken.
(camera vanaf hoofdscherm, opstarten app).
Ook merk ik dat de optie locatievoorzieningen niet bij elke app 'bij opstarten' voorziet, maar dus meestal altijd of nooit is, met gevolg dat er telkens een popup komt of ik akkoord ga dat die app mijn locatievoorziening doorgeeft.

Nog mensen die zich hieraan storen?

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qualixo
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 22:56
Heb in 8.1 op een 6 plus een bug. Als je stopwatch gebruikt en je kantelt het scherm dan is de tekst van de lopenende teller groter geworden als je hem terug kantelt.

https://vdr.one | Certified Drone Pilot A1/A3+A2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Geen idee of het ligt aan de iPhone 6 of aan ios8, maar er klopt geen zak van de Facetime herkenning.
Mensen met een iphone kan ik niet Facetimen en mensen met een android toestel geeft hij aan dat het wel zou kunnen :(

Iemand anders ook ervaring mee?

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
dfrenner schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 10:26:
Geen idee of het ligt aan de iPhone 6 of aan ios8, maar er klopt geen zak van de Facetime herkenning.
Mensen met een iphone kan ik niet Facetimen en mensen met een android toestel geeft hij aan dat het wel zou kunnen :(

Iemand anders ook ervaring mee?
Als mensen facetime niet ingeschakeld hebben geeft hij het inderdaad niet aan. Als mensen van een iphone overgestapt zijn op android geeft hij juist wel aan dat het kan (of als ze een ipad of mac hebben waar het op ingeschakeld is)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Laatst online: 09-01-2021
Magic schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 11:03:
Als mensen facetime niet ingeschakeld hebben geeft hij het inderdaad niet aan. Als mensen van een iphone overgestapt zijn op android geeft hij juist wel aan dat het kan (of als ze een ipad of mac hebben waar het op ingeschakeld is)
Maar mijn schoonzus heeft nog nooit een Apple product gehad en mijn zwager heeft 100% zeker facetime aanstaan, maar daar herkent hij niets...

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoofdcoach
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-07 22:36
Ik had ook wifi problemen op mijn iPhone 6 met iOS 8.1. De oplossing was 5GHz in mijn router uitzetten (die zond 2.4 en 5 GHz uit op hetzelfde SSID.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
hoofdcoach schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 12:02:
Ik had ook wifi problemen op mijn iPhone 6 met iOS 8.1. De oplossing was 5GHz in mijn router uitzetten (die zond 2.4 en 5 GHz uit op hetzelfde SSID.)
Ik heb gelezen dat Apple producten standaard het eerst op zoek gaan naar 5GHz signalen, maar 5GHz uitzetten vind ik nou niet echt een oplossing. Kan je ze geen aparte SSID geven? Dat heb ik thuis ook gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Laatst online: 15-09 21:27
nagasy schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:43:
Als i4s gebruiker merk ik toch dat iOS 8.1 toch net iets te traag is in alles.
Heb wel geen clean install gedaan. Misschien dat het de 'haperingen' zou oplossen.

Toestel heeft precies 1 seconde vastloopgedrag voor uitvoeren van verschillende zaken.
(camera vanaf hoofdscherm, opstarten app).
Ook merk ik dat de optie locatievoorzieningen niet bij elke app 'bij opstarten' voorziet, maar dus meestal altijd of nooit is, met gevolg dat er telkens een popup komt of ik akkoord ga dat die app mijn locatievoorziening doorgeeft.

Nog mensen die zich hieraan storen?
Hieraan storen is persoonlijk, maar elke iPhone 4s zal dit hebben, de 4s is nu 4 generaties oud(=4 jaar) en begint dus gebreken te tonen aangezien de software in 4 jaar tijd natuurlijk wel nog flink vooruit gegaan is en wordt geoptimaliseerd voor de veel snellere processoren van nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:19
Maak daar maar 3 jaar met 3 nieuwere generaties van ;) . Neemt niet weg dat je verder een punt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DR.V
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:37
Zijn hier ook mensen van wie hun iPad 2 sinds iOS 8 niet meer vooruit te branden is? Ik heb al een clean install gedaan en iOS 8.1 geïnstalleerd, verminder transparantie en beweging aangezet, toch lijkt niets te helpen.

Ik begrijp dat het natuurlijk al een ouder apparaat is, maar met iOS 7 was alles nog erg vloeiend en snel.

Iemand misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
DR.V schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 16:26:
Zijn hier ook mensen van wie hun iPad 2 sinds iOS 8 niet meer vooruit te branden is? Ik heb al een clean install gedaan en iOS 8.1 geïnstalleerd, verminder transparantie en beweging aangezet, toch lijkt niets te helpen.

Ik begrijp dat het natuurlijk al een ouder apparaat is, maar met iOS 7 was alles nog erg vloeiend en snel.

Iemand misschien een oplossing?
Euhm, het halve internet staat vol met mensen die hetzelfde zeggen, zowel voor de iPhone 4S als iPad 2.

Dus ja, er zijn meer mensen die dit hebben, maar nee er is geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Hier een ipad 2 met ios 8 die prima werkt. Iets langzamer dan ios6 en niet merkbaar langzamer dan ios7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Toch raar, hoe kan het dat bij de Ipad / Iphone (even er vanuit gaande dat het het zelfde model is) bij persoon A traag is en bij persoon B goed werkt? Ligt dit aan wat de betreffende persoon verstaat onder de definitie traag? Hangt het van een schone installatie af? Of worden in niet alle Ipads exact dezelfde onderdelen gebruikt? Ik heb zelf een Iphone 5S die vloeiend iOS8 draait, wat ik ook niet anders zou verwachten. Wel heb ik mijn Ipad 3 nog voorlopig even op iOS7 draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ervaren meer gebruikers het dat het forum van tweakers erg laggy aanvoelt op iOS 8.1?

De website bouwt erg traag op bij het scrollen.

Met iOS 7.1.2 had ik hier geen last van.

Met andere websites heb ik hier geen last van.

Het gaat om een iPad mini retina. Clean installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ener103
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 12:30
Nergens last van. Gebruik browser Safari
Wel clean install op ipad4.

edit: op mijn ip5 loop het ook soepel. Geen clean install

[ Voor 30% gewijzigd door Ener103 op 27-10-2014 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invincible30
  • Laatst online: 09-11-2024

invincible30

Psn: pelter29

Ener103 schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 20:49:
Nergens last van. Gebruik browser Safari
Wel clean install op ipad4.

edit: op mijn ip5 loop het ook soepel. Geen clean install
Ik heb opnieuw een clean install gedaan, maar nu via de iPad zelf (ipv iTunes ).

Nu gaat het scrollen wel soepel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qualixo schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 08:53:
Heb in 8.1 op een 6 plus een bug. Als je stopwatch gebruikt en je kantelt het scherm dan is de tekst van de lopenende teller groter geworden als je hem terug kantelt.
Ik heb geprobeerd om dit op de iPhone 6 plus te reproduceren, maar de getallen blijven bij mij even groot. Misschien is het optische illusie? Zou je het probleem duidelijker kunnen beschrijven of controleren of het probleem zich nog steeds voordoet na resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Nog eens een vraagje over de iCloud Photo Library.
Weekendje weg geweest. De foto's die ik heb genomen met mijn iPhone 6 staan alweer in de icloud Photo Library.

Op de iPhone 5S van mijn vriendin staan een hoop foto's die ik nog niet terug zie in iCloud. Echter sommige foto's zijn al wel geupload zie ik. Het gaat denk met name om de foto's van maandag. Ik zag gisteren een balkje staan waarin stond dat er nog 38 items moesten worden geupload. dat was rond 11 uur. Ding ligt gewoon thuis, dus dan zou die toch in de ochtend wel klaar moeten zijn lijkt me?

Beide met dezelfde iCloud ID. Enige verschil is dat er bij haar nog een apart iCloud mailadres is aangemaakt en mijn iCloud mail uitstaat op haar telefoon.

Ik zie nu ook dat ik op mijn iphone 1853 foto's heb staan en 199 video's. Maar op mijn identiek ingerichte iPad staan nu 1651 foto's en 191 video's? Terwijl er wel aangegeven wordt dat de fotobibliotheek is bijgewerkt?

Alles op wifi uiteraard.

Wat ik daarnaast ook vreemd vind:
Ik dacht dat de foto's naar de cloud gingen? Voor het weekend had ik 10,5GB aan foto's op mijn iPhone staan en nu zie ik staan dat dit is opgelopen naar 14,3GB (ik heb nog wel 25,4GB vrije ruimte).

Ik blijf de iCloud Photo Library maar wat verwarrend vinden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Volgens mij zit er een enorme bug in het updaten van apps, wanneer je eerst updates gaat zoeken op iTunes bijvoorbeeld onder Windows. Als er updates beschikbaar zijn, zonder ze ook maar te installeren gaat hij ze meteen synchroniseren aan je Apple Account.

Maar als ik nu naar de App Store op mijn iPad Air (iOS 8.1) krijg ik nooit de mogelijkheid te zien om die apps bij te werken. Doordat ze al op mijn account staan gesynchroniseerd. Bij aankoopgeschiedenis zie ik de nieuwste staan en dat die zogenaamd ook al geïnstalleerd is.

Gevolg: je draait nog steeds een verouderde app versie. En moet je eerst de app verwijderen en het opnieuw installeren om de nieuwste te draaien.

Gisteren heb ik daar mooie problemen mee gehad. Kreeg een app met geen mogelijkheid verwijdert van mijn iPad, omdat het installeren constant bleef hangen. Zal wel iets fout zijn gegaan met het synchroniseren... Met veel moeite uiteindelijk toch via iTunes weg gekregen.

Deze feedback heb ik gelijk naar Apple Amerika verstuurd. Hopelijk kunnen ze er wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
dennis_rsb schreef op maandag 27 oktober 2014 @ 17:49:
Toch raar, hoe kan het dat bij de Ipad / Iphone (even er vanuit gaande dat het het zelfde model is) bij persoon A traag is en bij persoon B goed werkt? Ligt dit aan wat de betreffende persoon verstaat onder de definitie traag? Hangt het van een schone installatie af? Of worden in niet alle Ipads exact dezelfde onderdelen gebruikt? Ik heb zelf een Iphone 5S die vloeiend iOS8 draait, wat ik ook niet anders zou verwachten. Wel heb ik mijn Ipad 3 nog voorlopig even op iOS7 draaien.
Is normaal bij Apple. En er worden inderdaad verschillende onderdelen gebruikt omdat Apple zoveel onderdelen vraagt dat 1 leverancier het niet aankan. Daar heb je dus al verschil in drivers te pakken op het vlak van flashgeheugen, beeldscherm etc. Alleen de CPU is overal hetzelfde meen ik.

Zo heb ik een iMac 2011 met een verse Yosemite installatie zonder gekke toevoegingen of aanpassingen en heb ik totaal verschillende problemen en ervaringen dan een ander met dezelfde machine.

[ Voor 14% gewijzigd door Pyrone89 op 29-10-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb op mijn Iphone 6 met 8.1 dat youtube heel raar doet als ik een whatsapp krijg. Als ik een filmpje kijk in Landscape modus en ik krijgt een whatsapp dan draait het beeld ineens en zie ik niet de notificatiebalk bovenin in landscape mode, maar schuin als het ware. Dus whatsappbalk in normale modus, terwijl youtube in landscape mode staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Ik heb echt alleen maar ge****k sinds IOS 8. iPad Air notabene..

facebook app werkt nouwelijks... foto's worden niet/traag geladen en filmpjes is helemaal een ramp.
sommige websites worden helemaal niet geladen. De progress bar blijft op ongeveer 1cm hangen. paar keer refreshen en dan laad ie wel....

netwerk settings restore gedaan
WIFI access point veranderd
en nu een volledige clean restore

en nog steeds gez***k. Ik word er echt gek van!

Mijn vriendin heeft een iPad3 en die heeft precies dezelfde problemen... :(((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Raar, ik merk niks. Facebook app is even kut als altijd, maar doet het verder prima.
Verder ook op iPhone geen centje pijn, alles draait als een gek.

[ Voor 28% gewijzigd door SidewalkSuper op 29-10-2014 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
SidewalkSuper schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:40:
Raar, ik merk niks. Facebook app is even kut als altijd, maar doet het verder prima.
Verder ook op iPhone geen centje pijn, alles draait als een gek.
Gewoon de fb app deleten en een snelkoppeling naar de website op je desktop plaatsen.
Dat werkt ook nog eens vlotter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 31-08 10:48
Hier iOS 8.1 op iPhone 5, 5s, iPad 3, iPad Air 2 en iPad Mini 3. Enkele apps hebben gelukkig een update gekregen (incl. Plex) en werken nu prima. Over het algemeen geen problemen met iOS 8 sinds de update naar 8.1 vorige week.

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nanoChip
Torgo schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 17:01:
Ik heb echt alleen maar ge****k sinds IOS 8. iPad Air notabene..

facebook app werkt nouwelijks... foto's worden niet/traag geladen en filmpjes is helemaal een ramp.
sommige websites worden helemaal niet geladen. De progress bar blijft op ongeveer 1cm hangen. paar keer refreshen en dan laad ie wel....

netwerk settings restore gedaan
WIFI access point veranderd
en nu een volledige clean restore

en nog steeds gez***k. Ik word er echt gek van!

Mijn vriendin heeft een iPad3 en die heeft precies dezelfde problemen... :(((
Exact hetzelfde probleem.

iPhone ontelbare keren hersteld, ook in DFU modus. Daarnaast ook paar keer een 'clean' install gedaan zonder terugzetten van een iCloud back-up. Het gaat soms enkele uren goed en daarna is het over.

Wat ik heb gedaan:

1. 'Clean' install zonder iCloud back-up
2. 'Clean' install met DFU modus
3. 'Clean' zonder apps uit de Appstore
4. Verschillende Wi-Fi netwerken geprobeerd
5. Ontelbare keren het netwerk hersteld (zowel telefoon, als Airport Extreme)

Mijn broertje heeft ook iOS 8.1. Nergens last van.

Het kan zijn dat er een bepaalde 'chip' gebruikt is voor de product van onze toestellen die gebrickt is tijdens de upgrade naar iOS8.1.

We hebben waarschijnlijk pech. Apple erkent dit probleem namelijk (nog) niet en het zal dus voorlopig niet worden opgelost.

En we zijn niet de enige........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Rudios

Lost in space?

Ik kan nu met iOS8 de beschrijving van het standaard email account niet veranderen. Er staat nu iCloud maar wil dit graag veranderen. Bij andere accounts kan ik de naam/beschrijving van het email wel gewoon veranderen. Iemand een idee?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Thombias schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 20:41:
[...]

Gewoon de fb app deleten en een snelkoppeling naar de website op je desktop plaatsen.
Dat werkt ook nog eens vlotter.
Nee, bedankt. Dan ben ik continu te tracken bij elke website die ik bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Is er een ontwikkelaar die al geruchten gehoord heeft over ios8.2?
Zit nog steeds met WiFi gezeik waar ik graag vanaf wil 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Banshee schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 07:49:
Is er een ontwikkelaar die al geruchten gehoord heeft over ios8.2?
Zit nog steeds met WiFi gezeik waar ik graag vanaf wil 😕
Welke problemen? Want bij mij werkt alles vlekkeloos. iPhones en iPads in de mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 14:07
Rudios schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 21:09:
Ik kan nu met iOS8 de beschrijving van het standaard email account niet veranderen. Er staat nu iCloud maar wil dit graag veranderen. Bij andere accounts kan ik de naam/beschrijving van het email wel gewoon veranderen. Iemand een idee?
Dit is volgens mij echt niet mogelijk, ik heb ook al eens gezocht hierop. :/

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 15:36

Rudios

Lost in space?

Bij iOS7 was dat wel degelijk mogelijk, ik heb dan ook de oudere devices die de icloud backup hebben meegenomen het iCloud account 'Thuis' genoemd, deze heet nog steeds zo onder 8.1 De nieuwe devices blijft op iCloud benaming staan en is niks meer mee te doen helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Rudios op 01-11-2014 12:58 ]

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Redondo1982 schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 11:08:
[...]

Welke problemen? Want bij mij werkt alles vlekkeloos. iPhones en iPads in de mix.
WiFi blijft maar verbreken.
Zit je full screen filmpjes te kijken op YouTube, na een half uurtje stop je ermee, is ie al geruime tijd naar 4g over gegaan.
Vreet data op deze manier.
Als ik hem op airplane zet, en dan alleen WiFi aan gaat het wel goed.
Had het probleem niet op os7, en mijn vrouw heeft het probleem ook op haar 4s sinds die op os8 zit. Ik heb een 5s trouwens.
Al paar keer hersteld, wel / geen Back-up terug, het werkt allemaal niet.
Wordt er een beetje moedeloos van 😕

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennischo
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Banshee schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:25:
[...]

WiFi blijft maar verbreken.
Zit je full screen filmpjes te kijken op YouTube, na een half uurtje stop je ermee, is ie al geruime tijd naar 4g over gegaan.
Vreet data op deze manier.
Als ik hem op airplane zet, en dan alleen WiFi aan gaat het wel goed.
Had het probleem niet op os7, en mijn vrouw heeft het probleem ook op haar 4s sinds die op os8 zit. Ik heb een 5s trouwens.
Al paar keer hersteld, wel / geen Back-up terug, het werkt allemaal niet.
Wordt er een beetje moedeloos van 😕
Wat voor router heb je? Bijv de Ubee van Ziggo is sowieso bagger met alle Apple devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Dennischo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:52:
[...]

Wat voor router heb je? Bijv de Ubee van Ziggo is sowieso bagger met alle Apple devices.
Klopt! Het is vaak een routerprobleem. Al was de final van 8.0 echt bagger met wifi netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banshee
Maak gebruik van de router functies van mijn technicolor tc7200 modem die ik van upc heb. Werkt normaal prima, maar sinds ios8.0.1 heb ik er problemen mee. De update naar 8.1 zorgde er wel voor dat het minder frequent gebeurde, maar helemaal verdwenen is het bij mij nog niet. Daarvoor echt nooit klachten. Vind het heel vreemd 😕

[ Voor 22% gewijzigd door Banshee op 01-11-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Sinds ik al mijn Apple devices heb geupdate (iPhone, iOS, Apple TV en MacBook) ervaar ik alleen maar problemen met het streamen van audio naar mijn Apple TV. Op iOS 7 werkte dit altijd vlekkeloos maar het is nu rampzalig.

Ten eerste moet ik nu mijn Apple TV altijd ontwaken met de afstandsbediening voordat ik hem kan vinden als Airplay op mijn iOS devices. Daarnaast duurt het daarna altijd erg lang voordat de muziek eindelijk begint te spelen via Airplay en dan valt hij daarna ook nog eens regelmatig weg. Meer mensen die dit probleem ervaren? Iemand een oplossing? Hopelijk komt Apple snel met een fix hiervoor, want dit is echt geen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt dat safari ook zo kut bij jullie? Ik kan regelmatig niet op een "linkje" drukken op een weboagina en moet dan reloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dennischo schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 13:52:
[...]

True, gezien bij maat van me. Weet niet meer precies wat we hebben gedaan, maar iets met WPA2 en TKIP :P Daarna was het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Laatst online: 08-09 14:57
monnick schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:26:
Sinds ik al mijn Apple devices heb geupdate (iPhone, iOS, Apple TV en MacBook) ervaar ik alleen maar problemen met het streamen van audio naar mijn Apple TV. Op iOS 7 werkte dit altijd vlekkeloos maar het is nu rampzalig.

Ten eerste moet ik nu mijn Apple TV altijd ontwaken met de afstandsbediening voordat ik hem kan vinden als Airplay op mijn iOS devices. Daarnaast duurt het daarna altijd erg lang voordat de muziek eindelijk begint te spelen via Airplay en dan valt hij daarna ook nog eens regelmatig weg. Meer mensen die dit probleem ervaren? Iemand een oplossing? Hopelijk komt Apple snel met een fix hiervoor, want dit is echt geen doen.
Same here.

Heb 2 atv's waarvan er 1 nog op oude iOS draait. Als ik airplay open zie ik alleen degene met de oude iOS. De andere moet ik wakker maken met de afstandsbediening.

Airplay mirroring werkt ook niet goed met m'n 6+

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Dat hoeft niet perse aan je ATV te liggen. Heb hier soms zowel problemen met de ATV als de Denon die er onder staat. Dus is meer iOS op de idevices dan op de ATV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

monnick schreef op zaterdag 01 november 2014 @ 18:26:

Wat bij mij misschien heeft geholpen is het uitzetten van de automatisch stand-by stand. Deze had ik op 15 minuten staan en heb ik nu staan op 'Nooit'. Iets zorgde ervoor dat, ook al was je aan het streamen, dat de Apple TV tóch na 15 minuten de verbinding verbrak. Ik ben dit nog maar een paar dagen aan het testen, maar waar voorheen iTunes elke keer ophield met spelen, is dit tot nu toe nog niet voorgekomen. Ik weet pas zeker of dit het probleem verholpen is als ik langer gebruik heb gemaakt van de Apple TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
NvM schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:52:
[...]

Wat bij mij misschien heeft geholpen is het uitzetten van de automatisch stand-by stand. Deze had ik op 15 minuten staan en heb ik nu staan op 'Nooit'. Iets zorgde ervoor dat, ook al was je aan het streamen, dat de Apple TV tóch na 15 minuten de verbinding verbrak. Ik ben dit nog maar een paar dagen aan het testen, maar waar voorheen iTunes elke keer ophield met spelen, is dit tot nu toe nog niet voorgekomen. Ik weet pas zeker of dit het probleem verholpen is als ik langer gebruik heb gemaakt van de Apple TV.
Tsja, maar dan gaat je Apple TV nooit meer op standby. Beetje energieverspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

monnick schreef op zondag 02 november 2014 @ 13:26:
[...]

Tsja, maar dan gaat je Apple TV nooit meer op standby. Beetje energieverspilling.
Nee, want mijn Logitech Harmony zorgt er netjes voor dat de Apple TV aan en uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 15:04

JB

Cédric roelt!

Meer mensen hier issues met batterijdrains? Mijn vrouw heeft een iPhone 5 en sinds iOS 8 valt die uit bij 40-30% batterij. Vervolgens bij aanzetten verschijnt het batterij icoontje met lader aansluiten. Wanneer de iPhone weer een aantal minuten aan de lader zit, springt deze aan en zit weer boven de 40% batterij...

Heb al een "reset" gedaan om de batterij te kalibreren wanneer deze op 100% staat doormiddel van homebutton en powerbutton ingedrukt te houden, maar mag niet baten.

Volgende wat ik nog wil testen, is volledige backup maken met iTunes en dan resetten om vervolgens de backup weer te restoren. Zinvol of niet?

edit:
telefoon komt klaarblijkelijk in aanmerking voor batterij vervangingsprogramma, reparatie opgestart :)

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 04-11-2014 12:46 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:25
Verwijderd schreef op zondag 02 november 2014 @ 07:23:
Werkt dat safari ook zo kut bij jullie? Ik kan regelmatig niet op een "linkje" drukken op een weboagina en moet dan reloaden.
Ja!!!!! |:( Dit was ik nog vergeten te zeggen in mijn vorige post maar dit heb ik ook en is ook weer zo'n mega irritante bug. Zit je als een malloot op je touchscreen te tappen en uiteindelijk maar refreshen om een linkje te kunnen clicken.

Echt ongeloofelijk dat er zoveel bugs zijn ontstaan en dat Apple doet alsof alles koek en ei is. Wat is er gebeurd met de filosofie "it just works" :(

[ Voor 4% gewijzigd door Torgo op 04-11-2014 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anteros
  • Laatst online: 09:41
Volgens mij hoef je niet perse op refresh te drukken. Als ik ff op en neer scroll, dan deed de link het vervolgens wel. Bij jullie ook?
Pagina: 1 ... 18 ... 28 Laatste