O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Helaas is het mij niet gelukt om de volume van mijn beltoon afzonderlijk in te stellen met de volume van meldingen zoals sms en whatsapp. Weet iemand hoe dit moet?
De volumeregelaar daar is voor meldingen / belsignaal.
Als je "wijzig met knoppen" inschakelt, kan je het meldingenvolume ook regelen met de volumeknoppen indien er geen ander geluid wordt afgespeeld.
Laat maar, vraag niet goed gelezen.
[ Voor 7% gewijzigd door Jeroen O op 06-10-2014 11:19 ]
Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.
Kan volgens mij niet. Enige onderscheid in volume instelling wat je kan maken is beltoon/meldingen en overige geluiden (media e.d.).Agadir schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:02:
Ik ben recentelijk geswitched van Android naar iOS.
Helaas is het mij niet gelukt om de volume van mijn beltoon afzonderlijk in te stellen met de volume van meldingen zoals sms en whatsapp. Weet iemand hoe dit moet?
Toch bedanktJeroen O schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:05:
volume ook regelen met de volumeknoppen indien er geen ander geluid wordt afgespeeld.
Laat maar, vraag niet goed gelezen.
Ja, na uitgebreid online research is dat ook mijn conclusie.DyStiC schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:06:
[...]
Kan volgens mij niet. Enige onderscheid in volume instelling wat je kan maken is beltoon/meldingen en overige geluiden (media e.d.).
Wel een domper.
Misschien lukt het als je het toestel root.Agadir schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:02:
Ik ben recentelijk geswitched van Android naar iOS.
Ik zou even wachten tot 8.1, kun je dan altijd nog naar Apple gaan.dennis_rsb schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:25:
Ik heb grote problemen met mijn Iphone 5S op 8.0.2. Na de update viel mij ooghoek elke keer al op de signaalbolletjes, thuis heeft hij de ene keer 1 bolletjes dan weer 5 het golft heen en weer. Afijn, ik dacht zolang ik maar kan bellen/internetten etc. Van de week ineens "geen service" , ik dacht het kan een keer, ging daarna weer prima. Gisteren echter "geen simkaart" enige wat hielp was herstellen met Itunes. Ik heb nu een nieuwe simkaart maar het probleem doet zich nog voor. Ik zit nu binnen en signaalsterkte golft heen en weer wat ook mijn accu leegtrekt. Dixons zegt: je kan wachten op ios 8.1, hem schoon installeren zonder icloud kopie terug te zetten(heb ik gedaan, zelfde resultaat) en anders op sturen. Hij zei dat als hij bij Apple op dat moment wel goed bereik heeft dat je 100 euro armer bent. Wat is jullie mening? Ik ben een beetje klaar met Apple / iOS 8..
Dixons uitlachen en zelf even een afspraak maken bij de Genius Bar. Kan je het probleem daar reproduceren dan krijg je een heel nieuw toestel (remanufactured model), zo niet, dan kost het alleen je trip naar de Apple Store. Maar voordat je dit doet zou ik even kijken of dit bij elke provider zo is. Wellicht kan een carrier update uitkomst bieden?dennis_rsb schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:25:
Ik heb grote problemen met mijn Iphone 5S op 8.0.2. Na de update viel mij ooghoek elke keer al op de signaalbolletjes, thuis heeft hij de ene keer 1 bolletjes dan weer 5 het golft heen en weer. Afijn, ik dacht zolang ik maar kan bellen/internetten etc. Van de week ineens "geen service" , ik dacht het kan een keer, ging daarna weer prima. Gisteren echter "geen simkaart" enige wat hielp was herstellen met Itunes. Ik heb nu een nieuwe simkaart maar het probleem doet zich nog voor. Ik zit nu binnen en signaalsterkte golft heen en weer wat ook mijn accu leegtrekt. Dixons zegt: je kan wachten op ios 8.1, hem schoon installeren zonder icloud kopie terug te zetten(heb ik gedaan, zelfde resultaat) en anders op sturen. Hij zei dat als hij bij Apple op dat moment wel goed bereik heeft dat je 100 euro armer bent. Wat is jullie mening? Ik ben een beetje klaar met Apple / iOS 8..
Je kan trouwens iOS 8.1 (beta) zonder UDID registratie op je toestel zetten. Ik heb dezelfde iPhone en ben zeer tevreden met deze beta t.o.v. 8.0.2 waar ik veel problemen had met Wi-Fi en Safari.
[ Voor 8% gewijzigd door nanoChip op 06-10-2014 20:22 ]
[ Voor 12% gewijzigd door dennis_rsb op 06-10-2014 20:26 ]
Om heel eerlijk ze zijn weet ik dat niet omdat ik vaak OTA updates niet gebruik. Zodra de final versie van 8.1 uit is doe ik dezelfde trick zoals te zien is in de YouTube video. Je kan trouwens gewoon weer downgrade naar 8.0.2 als het probleem niet verholpen is in 8.1.dennis_rsb schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:25:
En als ik die beta erop gooi, kun je daarna OTA update bij de release van 8.1? Ik heb op zich wel het geduld om op officiele 8.1 te wachten anders. Ritje Genius Bar is een optie, is niet bij de deur, maar als het probleem niet weg gaat, dan is dat denk een betere optie dan de gok wagen via de Dixons.
Restore files voor iOS 8.0.2 direct van http://appldnld.apple.com/
iPhone 5s Global
iPhone 5s GSM
A1433 GSM iPhone6,1
A1533 GSM iPhone6,1
A1457 GSM+CDMA iPhone6,2
A1518 GSM+CDMA iPhone6,2
A1528 GSM+CDMA iPhone6,2
A1530 GSM+CDMA iPhone6,2
[ Voor 25% gewijzigd door nanoChip op 06-10-2014 20:41 ]
Sinds de update van IO8 heb ik ondervonden als ik naar foto's ga dat ik niet al mijn foto's te zien krijg.
Nu krijg ik eerst deze bestanden te zien: onlangs toegevoegd, video's enz...dat is bij albums. Spijtig genoegd mis ik dan wat foto's!
Als ik dan van onderen op foto's klik krijg ik ze wel te zien, maar allemaal in aparte mappen en niet in 1 groot scherm eigenlijk. Ik kan terug gaan tot Jaren en daar stop het.
Aan wat kan dat liggen?
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Maar die komt in 8.1 als het goed is weer terug.LoneWolf schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:09:
Dat is de nieuwe implementatie van de fotos app. Er is geen losse cameraroll meer helaas
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja hopelijk heb vandaag ruzie gehad met mijn vader want ik had zijn 5c op ios 8 gezet(had ik et maar niet gedaan) en nu zat hij een uur lang te zeuren dat ik er niets vanaf weet en aan zijn gsm heb zitten rotsooienSpike_wolf schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:12:
[...]
Maar die komt in 8.1 als het goed is weer terug.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Geeft dit een verbetering qua stabiliteit en draait Action notes op de 8.1 ? Op 8.02 wil deze niet draaien.
O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel
Vrij Stabiel......Bedoel jij 8.1 ?carpebios schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:10:
Ik merk op mijn iPad air er vrij weinig van. Hij is gewoon stabiel.
thanks. heb jij misschien een link waar 8.1 te downloaden is ?
[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 06-10-2014 23:50 ]
TOP !
Mijn bevindingen zal ik hier met jullie delen.
[ Voor 23% gewijzigd door Daedalus op 06-10-2014 23:50 ]
Enkele dingen die ik ervaar als zeer storend:
- WiFi drops op zowel iPhone 6 als iPad Air
- Camera niet kunnen openen vanaf lockscreen op iPhone 6
- Volumeknoppen die ineens niet meer werken op iPad Air tot na herstarten
- Scherm responsie lijkt af en toe brak te zijn
- iPad ringtone die blijft afgaan nadat je een call opneemt op je iPhone
- Foto's worden dubbel synched op iCloud photostream
- WhatsApp notificaties die niet binnenkomen of op lockscreen verschijnen...
- Diverse interface bugs en slordigheden
Volgens mij kon dat niet meer sinds Apple de terugkeer naar 7.1.2 heeft geblokkeerd door niet meer te signeren.Untouchablezz20 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:40:
DFU modus en herstellen al uitgevoerd?
dan moet wel iedereen er last van hebben lijkt me, ik ondervind al deze "issues" niet ?monnick schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:35:
Ik begin zo langzamerhand een beetje gestoord te worden van alle bugs in iOS 8.0.2.
...
Mag kopen dat Apple snel met oplossingen komt want dit is echt niet acceptabel !?
Anoniem: 626043
Dat klopt, maar bedoelde meer dat hij dat ook kan doen met 8.0.2. Dus een fresh install.Thombias schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 09:01:
[...]
Volgens mij kon dat niet meer sinds Apple de terugkeer naar 7.1.2 heeft geblokkeerd door niet meer te signeren.
Wanneer zou die komen dan denk je??Spike_wolf schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 21:12:
[...]
Maar die komt in 8.1 als het goed is weer terug.
Waarschijnlijk 16 oktober, in verband met de verwachte release van OSX Yosemite dan, en iOS 8.1 is nodig om SMS relay te laten werken wat in Yosemite zit.
Zelfs van de bugs in 8.0.1 had niet iedereen last. Dat is dus geen criteria om te bepalen of er iets moet veranderen. Misschien heb jij bepaalde instellingen anders of bepaalde apps niet waardoor je bepaalde problemen niet hebt. Zo zie ik geen problemen met Exchange accounts......omdat ik geen Exchange accounts hebz1rconium schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:04:
[...]
dan moet wel iedereen er last van hebben lijkt me, ik ondervind al deze "issues" niet ?
Is iOS 8.1 zoveel beter (as bug-crasher) t.o.v. 8.0.2?
Lees overal vele bugs en ergernissen (heb er zelf ook wel een paar die ik herken op mn iPhone6).
Ahzocarpebios schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:40:
(ook dat verdwijnend toetsenbord uit 8.0.1. is verdwenen.

Whole lot of stars ***
http://www.iculture.nl/ios-8-1-beta-2-nu-te-downloaden/iOS 8.1 beta 2 nu te downloaden
Apple heeft iOS 8.1 beta 2 beschikbaar gesteld voor testers en ontwikkelaars. De nieuwe beta-update is te downloaden vanuit het Apple Dev Center. Heb je iOS 8.1 beta 1 geïnstalleerd, dan kun je beta 2 ook vanuit de instellingen installeren. iOS 8.1 beta 2 bevat de nodige veranderingen en verbeteringen, die een idee geven van wat Apple in de publieke versie van iOS 8.1 allemaal gaat veranderen.
iOS 8.1 beta 2 brengt voornamelijk bugfixes met zich mee. Alle veranderingen in de beta-update zijn te vinden in Apple’s releasenotes van iOS 8.1 beta 2.
Ontwikkelaars kunnen iOS 8.1 beta 2 installeren op een iPhone, iPad of iPod touch via instellingen > Algemeen > Software-update. Je moet dan wel beta 1 draaien op je iDevice. Draai je nog geen beta? Dan moet je iOS 8.1 beta 2 downloaden uit het Apple Dev Center. Vervolgens kun je de update installeren via iTunes door de alt-knop (OS X) of shift-knop (Windows) ingedrukt te houden en op Werk software bij te drukken. Er verschijnt een bestandvenster waar je de zojuist gedownloade iOS-update kunt selecteren.
De eerste beta van iOS 8.1 verscheen eind september. In de update fixte Apple een aantal problemen, maar er werden ook wijzigingen gemaakt. Zo is de camerarol terug in iOS 8.1 en kun je Continuity voor sms-berichten op de iPad gebruiken. Verwachting is dat we op 16 oktober horen wanneer iOS 8.1 verschijnt: volgens geruchten organiseert Apple dan een groot media-evenement.
Fleksy geprobeerd maar dat was niet mijn ding....
Alleen met een jailbreak mogelijk om als standaard app te selecteren ?
Walking on the bright side of life
Helaas wel ja. Dit is ook mijn grote bezwaar. En ik zou heel graag een API beschikbaar hebben van de reading list van Safari. Dat ik dus zelf via een REST interface ofzo deze uit kan lezen.F_hertgers schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 02:21:
Wat een verheerlijking Chrome op iphone 6!
Alleen met een jailbreak mogelijk om als standaard app te selecteren ?
Dat is waar ook, ik had er al over gelezen maar gisteren liep ik hier ook tegenaan. Hopelijk opgelost in 8.1, verder geen issues tot nu toe.Anoniem: 626043 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:57:
Ik heb alleen problemen met Bluetooth. Mijn iPhone 5s maakt geen verbinding met mijn carkit.
Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro
Path Input vind ik wel aardig werken.Jay-v schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:48:
Heeft iemand goede ervaringen met een 3rd party keyboard? Ik vind Swiftkey echt super maar deze ondersteund nog steeds geen Nederlands.
👉🏻 Blog 👈🏻
Hier heb ik met mijn Ford audio systeem ook last van. Audio systeem heeft nog wel verbinding maar die valt weg (geluid ) als ik echt ga bellen. iPhone geeft aan dat audio via het audio systeem loopt maar geen geluid. Het "telefoon gedeelte" van het audio systeem is ook bevroren. Knop ophangen werkt niet meer. Dit is ook niet meer te herstellen d.m.v opnieuw koppelen. Met een IOS 7.1.2 werkt het nog wel gewoon ( test gisteren gedaan met telefoon van de buurman ). Herstellen van de iPhone heeft geen effect, probleem blijft.Anoniem: 626043 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:57:
Ik heb alleen problemen met Bluetooth. Mijn iPhone 5s maakt geen verbinding met mijn carkit.
Ik heb ook al problemen met Bluetooth i.c.m mijn GPS watch sinds IOS8. Dit werkt ook niet meer. Ik heb ook echt spijt van de upgrade naar IOS8 en baal dat ik niet meer terug kan.
[ Voor 7% gewijzigd door Sumuhtsop op 08-10-2014 12:20 ]
Ik krijg geen pushups van berichten, of ze komen heel erg verlaat binnen. Maar of dit nu iets van whatsapp is of van iOS, word mij niet geheel duidelijk.
Ik draai de beta en krijg netjes een melding van whatsappcarpebios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 14:40:
Zijn er hier meer mensen die iOS 8.1 beta 2 hebben draaien icm de GM van whatsapp, 2.1.13?
Ik krijg geen pushups van berichten, of ze komen heel erg verlaat binnen. Maar of dit nu iets van whatsapp is of van iOS, word mij niet geheel duidelijk.
Ik draai ook de iOS 8.1 beta 2 en merk geen verandering met Whatsapp.carpebios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 16:43:
Dan ligt het aan iOS 8.1 beta
(Ik zou juist wel graag willen dat de notificaties stuk gingen
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En je draait ook de GM van whatsapp?Donstil schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:14:
[...]
Ik draai ook de iOS 8.1 beta 2 en merk geen verandering met Whatsapp.
(Ik zou juist wel graag willen dat de notificaties stuk gingen)
Ik draai 2.11.12 zie ik.
Is er een GM als in "nieuwe versie met 1080p support"?
Ik vind Path Input ook fijn werken, swipe werkt erg goed
Ooh keurig. Die ga ik ook even opsnorren.carpebios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:27:
Daarom vroeg ik naar 2.11.13 (iphone 6 & 6+ support). Maar nu weet ik nog niet waardoor het komt
Ik draai iOS 8.1 bèta 2, met Whatsapp 2.11.12 (uit de Appstore) en dat werkt perfect. Het ligt dus niet aan iOS maar aan Whatsapp 2.11.13.carpebios schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 17:27:
Daarom vroeg ik naar 2.11.13 (iphone 6 & 6+ support). Maar nu weet ik nog niet waardoor het komt
Weet jij of de bluetooth problemen met autoradio's zijn verholpen? En dan in het bijzonder voor de Peugeot Partner en Ford Transit bedrijfsauto's, want wij hebben er een aantal rijden en het is zwaar irritant dat er door een nieuwe update geen belmogelijkheid meer is.nanoChip schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 18:53:
[...]
Ik draai iOS 8.1 bèta 2, met Whatsapp 2.11.12 (uit de Appstore) en dat werkt perfect. Het ligt dus niet aan iOS maar aan Whatsapp 2.11.13.
I don't have dreams, I have goals!!
-'Geen simkaart' melding komt dagelijks zonder dat je hem reboot o.i.d.
- videos die niet af willen spelen in de browser, je drukt op play en er gebeurd niks.. en het kan soms lang duren ook als je beeld naar je apple tv wilt sturen
[ Voor 6% gewijzigd door rudyman85 op 08-10-2014 19:46 ]
Uit de changelog van iOS 8.1 beta 2 kan ik opmaken dat Apple in ieder geval het e.e.a gefixed heeft. Ik heb zelf net even in een Honda Civic (2012 model) bluetooth uitgeprobeerd (ingebouwde autoradio) en dit werkt prima (bellen, muziek afspelen, etc). Helaas weet ik niet of dit ook voor de Peugeot Partner en Ford Transit bedrijfsauto's geldt.Redondo1982 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:30:
[...]
Weet jij of de bluetooth problemen met autoradio's zijn verholpen? En dan in het bijzonder voor de Peugeot Partner en Ford Transit bedrijfsauto's, want wij hebben er een aantal rijden en het is zwaar irritant dat er door een nieuwe update geen belmogelijkheid meer is.
Had ik ook last van, beide zijn gefixed in iOS 8.1 beta 1&2Rudyyy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:45:
Tot nu toe twee vervelende dingen die ik tegenkom in IOS 8 (ipad 4)
- videos die niet af willen spelen in de browser, je drukt op play en er gebeurd niks.. en het kan soms lang duren ook als je beeld naar je apple tv wilt sturen
En hoe deed 8.02 het in jouw auto? Kan ik dat als graadmeter nemen en ook het risisco nemen mn iphone te updaten naar 8.1 beta.nanoChip schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:46:
[...]
Uit de changelog van iOS 8.1 beta 2 kan ik opmaken dat Apple in ieder geval het e.e.a gefixed heeft. Ik heb zelf net even in een Honda Civic (2012 model) bluetooth uitgeprobeerd (ingebouwde autoradio) en dit werkt prima (bellen, muziek afspelen, etc). Helaas weet ik niet of dit ook voor de Peugeot Partner en Ford Transit bedrijfsauto's geldt.
Ik heb mijn 6 Plus met 8.0/8.0.2 en 8.1 beta1 en 2 aan meerdere BT systemen gehangen, waaronder BMW iDrive, Nissan Connect en een JVC car Audio systeem en dat gaat allemaal zonder problemen hoor.Redondo1982 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:30:
[...]
Weet jij of de bluetooth problemen met autoradio's zijn verholpen? En dan in het bijzonder voor de Peugeot Partner en Ford Transit bedrijfsauto's, want wij hebben er een aantal rijden en het is zwaar irritant dat er door een nieuwe update geen belmogelijkheid meer is.
Wat ervaar je precies?
Geen belverbinding meer mogelijk, bluetooth radio die blijft hangen en zomaar nummers van klanten in beeld die ik helemaal niet bel of die mij bellen. Allemaal hele vreemde dingen.Donstil schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:58:
[...]
Ik heb mijn 6 Plus met 8.0/8.0.2 en 8.1 beta1 en 2 aan meerdere BT systemen gehangen, waaronder BMW iDrive, Nissan Connect en een JVC car Audio systeem en dat gaat allemaal zonder problemen hoor.
Wat ervaar je precies?
Audio systeem heeft nog wel verbinding maar die valt weg (geluid ) als ik echt ga bellen. iPhone geeft aan dat audio via het audio systeem loopt maar geen geluid. Het "telefoon gedeelte" van het audio systeem is ook bevroren. Knop ophangen werkt niet meer. Dit is ook niet meer te herstellen d.m.v opnieuw koppelen. Met een IOS 7.1.2 werkt het nog wel gewoon
Dit is met IOS 8.0.2.
Radio is een blaupunkt trafelpilot EX ( laatste software versie al sinds 2011 ) uit een ford Focus uit 2009.
[ Voor 9% gewijzigd door Sumuhtsop op 08-10-2014 20:07 ]
Ik bel niet heel veel in de auto maar ervaar niets van dit alles. Ook de iPhone als AudioBron (voornamelijk Spotify) gaat prima.
Ik heb het helaas niet kunnen testen met 8.0.2 (Ik had enorm veel problemen met Wi-Fi). Een upgrade naar iOS8.1 bèta 2 is overigens niet een heel groot risico, downgraden naar 8.0.2 kan makkelijk als je problemen ondervind. Daarnaast duurt de update naar 8.1 bèta 2 enkele minuten.Redondo1982 schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:58:
[...]
En hoe deed 8.02 het in jouw auto? Kan ik dat als graadmeter nemen en ook het risisco nemen mn iphone te updaten naar 8.1 beta.
In dit artikel wordt aangegeven dat Bluetooth in 8.1 gemaakt is.
Ja die simkaart melding heb ik zondag heel de dag gehad, niets hielp, pas na een schone installatie en nieuwe simkaart. Maar nog steeds af en toe geen verbinding. Het bereik wisselt ook heel de tijd, soms 1 bolletje en dan weer 5, op dezelfde plek. Hopelijk word 8.1 de oplossing.Rudyyy schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 19:45:
Tot nu toe twee vervelende dingen die ik tegenkom in IOS 8 (ipad 4)
Er was dus iets mis gegaan met de OTA update naar IOS 8.0.2.
Blijkbaar kan er bij de incremental updates toch blijkbaar wel eens wat misgaan of blijven hangen.
Ook wel logisch als je er over nadenktt dat de kans op een fout groter is.
👉🏻 Blog 👈🏻
Bij blijvende problemen probeer eerst eens via dfu mode als nieuwe iPhone in te stellen.
Dan zou er hier veel minder worden geklaagd heb ik het idee, haha.
Kan ik na de installatie van een beta, via de normale update de officiele 8.1 installeren als apple die volgende week uitbrengt ?
Blijft al mijn data op het apparaat staan, of moet je alles via icloud terug zetten ?
Ongeveer 1 functionele update per jaar, ongeveer 2 bugfix updates per jaar, nog steeds geen ondersteuning voor tablets, computers en web etc. De enige reden dat we niet massaal naar de concurrent overgaan is doordat iedereen het gebruikt: zolang niet mensen massaal migreren gaat er niemand, want dan sluit je jezelf buiten.
Whatsapp en updates.ppl schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 23:57:
Waar heb je het in hemelsnaam over?
Ja, je kan straks gewoon vanaf de beta weer updaten naar de final. Een update is altijd precies dat, een update. Een herstel houdt in dat er een backup wordt teruggezet.Aloysxda schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:30:
2 vragen over het installeren van de beta 8.1 versie 2. Ik ben hier nog niet zo in thuis omdat ik altijd met android heb gewerkt.
Kan ik na de installatie van een beta, via de normale update de officiele 8.1 installeren als apple die volgende week uitbrengt ?
Blijft al mijn data op het apparaat staan, of moet je alles via icloud terug zetten ?
Mijn eerste bevindingen (als dat al kan met zo'n weinig dagen draaiend):
- Family Sharing-bug die ik had (rest van de familie kon geen apps gebruiken van mij) is verholpen.
- sharesheet blijft nu wel juiste volgorde staan
- notificaties blijven niet meer "hangen"
- Personal Hotspot die ik af en toe kwijt was zie ik nog weer gewoon staan voorlopig
- filmpjes in Safari zelf (maar ook apps) die niet afspeelde werkt nu gewoon weer (ook YouTube-app)
- iCloud Photo Library doet het nu ineens ook weer
- overal geen lags meer in Weather/Safari/Whatsapp
Niet getest nog:
- AirPlay wat af en toe niet werkte (samen met mn AppleTV)
Welkome verbetering in iOS 8.1:
- Camera Roll is terug!!

Lijkt dus echt wel een bug-crusher deze 8.1 - update (mocht ook wel).
Lees er net wat teveel bugs over.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar ik heb er volgens mij nog maar 2 keer echt mee gebeld sinds IOS8.
Panasonic 7kW J-Series Split + 190 liter SWW, 2750+2100Wp Oost-West
I served in a company of heroes.
Zoals eerder al genoemd is: Path Input heeft swipe functie en ondersteund wel Nederlands! De iPhone app kost wel 1,79 euro (tot 11e oktober). De iPad versie (ja nog een losse app) is t/m de 11e oktober zelfs gratis (normaal 3,59 euro) die overigens ook nog een apart cijfer gedeelte naast toetsenbord heeft (ala normaal toetsenbord voor desktop). Groot voordeel van Path Input is ook dat je geen full access nodig hebt om deze te laten werken (behalve voor betere woord suggesties).Jay-v schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 22:48:
Heeft iemand goede ervaringen met een 3rd party keyboard? Ik vind Swiftkey echt super maar deze ondersteund nog steeds geen Nederlands.
Adaptxt (gratis) ondersteund ook swipe en Nederlands maar heeft wel full access nodig om te werken. Voor de rest zijn er nog enkele andere toetsenborden die Nederlands ondersteunen, maar niet swipe zoals je dit hebt bij bijvoorbeeld Swype, Path Input. Ik verwacht dat bij de lancering van AI.Type ook Nederlands ondersteund gaat worden.
Een totale lijst (met rechten info, beperkingen toetsenborden en screenshots) van toetsenborden vind je hier.
Dat klinkt top. Ik ben benieuwd of er ook positieve veranderingen zijn in snelheid op 4S. Mocht iemand een 4S hebben en iOS8.1 beta 2 dan hoor ik ook graag die ervaringen.Tha BasZ schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 09:44:
iOS8.1 beta 2 geinstalleerd die avond toen die uitkwam (@iPhone 6 overigens).
Mijn eerste bevindingen (als dat al kan met zo'n weinig dagen draaiend):
Welkome verbetering in iOS 8.1:
- Camera Roll is terug!!![]()
![]()
![]()
Lijkt dus echt wel een bug-crusher deze 8.1 - update (mocht ook wel).
[ Voor 11% gewijzigd door funrider op 09-10-2014 12:33 ]
Sindskort ook geupdate voor mn iPhone 6 (hogere resolutie).
Serieus wel ff wennen dat Swypen maar ik ben over!
Kan niet veel slechter dunkt me. Mijn iPad3 heeft nog nooit zo stroperig aangevoeld, veel hick-ups, vertragingen etc. Maar update 8.1 voorspeld veel goeds, ik heb er ook gewoon alle vertrouwen in dat Apple dat fixt, niet anders gewend.Thombias schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 13:19:
Ik ben wel benieuwd naar ervaringen met 8.1 op een ipad3.
Whole lot of stars ***
Verder is Ios8 maar een grote slome rotzooi op de Iphone5. Het switchen tussen apps duurt langer. Ik heb nu regelmatig vastlopers met apps wat ik in Ios7 niet had, en ook in safari hangt regelmatig tijdens het laden van websites de verbinding vast.
Het zal ongetwijfeld op de 5S en de 6 weer qua snelheid op peil zijn maar het vloeiende is er wat mij betreft wel af met de vijf. Zouden eens moeten gaan denken aan een lightversie van nieuwe besturingssystemen want het verplichten van het laatste toestel als je het laatste besturingssysteem wil draaien is toch wel zeer matig.
Ik vind dat persoonlijk niet kunnen met zo'n relatief nieuw toestel als de iPhone vijf van dik een jaar oud, laat staan dat ik het op mijn iPad 3 nog durf erop te zetten.
Is er iemand hier die de gewerkt heeft met de andere topmerken telefoions qua android of windows, en daarnaast een iphone met Ios8 bezit, en kan ontkennen of bevestigen of het dicteren net zo goed via Android lukt. En dan bedoel ik dat het volledig geintegreerd in het toetsenbord moet zitten qua gemak, plus dat het interpreteren op hetzelfde hoge niveau moet zitten. Hij vertaalt nl echt goed. Ik overweeg de iPhone 6 te laten liggen voor een Android toptoestel maar dit dicteren bespaart me zo ontiegelijk veel tijd qua onderweg in de auto berichten en mails kunnen dicteren en versturen dat dit wel een must is. En het werkt echt geniaal goed op iOS8.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Op mijn iPad 3 loopt het inderdaad ook niet lekker, maar dat deed iOS 7 ook al niet. Maar op mijn iPhone 5 merk ik eigenlijk niet veel verschil qua snelheid en soepelheid tussen 7 en 8. Dus wat jij hier ervaart gaat niet voor elke iPhone 5 gebruiker op.BanglaRoad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:18:
Het dicteren van complete epistels is geniaal, scheelt een hoop tijd en frustratie qua mistyping op het klote toetsenbord.
Verder is Ios8 maar een grote slome rotzooi op de Iphone5. Het switchen tussen apps duurt langer. Ik heb nu regelmatig vastlopers met apps wat ik in Ios7 niet had, en ook in safari hangt regelmatig tijdens het laden van websites de verbinding vast.
Het zal ongetwijfeld op de 5S en de 6 weer qua snelheid op peil zijn maar het vloeiende is er wat mij betreft wel af met de vijf. Zouden eens moeten gaan denken aan een lightversie van nieuwe besturingssystemen want het verplichten van het laatste toestel als je het laatste besturingssysteem wil draaien is toch wel zeer matig.
Ik vind dat persoonlijk niet kunnen met zo'n relatief nieuw toestel als de iPhone vijf van dik een jaar oud, laat staan dat ik het op mijn iPad 3 nog durf erop te zetten.
Is er iemand hier die de gewerkt heeft met de andere topmerken telefoions qua android of windows, en daarnaast een iphone met Ios8 bezit, en kan ontkennen of bevestigen of het dicteren net zo goed via Android lukt. En dan bedoel ik dat het volledig geintegreerd in het toetsenbord moet zitten qua gemak, plus dat het interpreteren op hetzelfde hoge niveau moet zitten. Hij vertaalt nl echt goed. Ik overweeg de iPhone 6 te laten liggen voor een Android toptoestel maar dit dicteren bespaart me zo ontiegelijk veel tijd qua onderweg in de auto berichten en mails kunnen dicteren en versturen dat dit wel een must is. En het werkt echt geniaal goed op iOS8.
Ik zou als ik jou was wachten op ios 8.1 voor je Iphone 5, mocht hij dan nog traag zijn even de Iphone 5 aan Itunes hangen en herstellen. (En dan liefst geen reservekopie terug zetten). W.b.t die Ipad, ik heb ook een Ipad 3, en heb hem (voorlopig sowieso) op ios 7.1.2BanglaRoad schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 17:18:
Die zet ik om met Hangbrake en laat ik daarna identificeren met iDentify.
Werkte allemaal prima, ik doe dit eigenlijk al op dezelfde manier sinds de eerste iPad.
Nu sinds iOS8.0 laat mijn iPad geen Artwork zien.
Dit zowel op 8.0.2 als iOS 8.1 Beta 2.
Iemand hier toevallig een oplossing voor?
iTunes ziet ze zo (Goed dus):

de iPad zo:

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 09-10-2014 19:20 ]
"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House
en:
Is iOS 8 een beetje te doen qua performance op een iPad 4?
Mijn moeder heeft een iPad 4 en is al wat ouder 80+ en wil ik niet frustreren.
Aan de andere kant zou dicteren voor haar wel handig zijn.
[ Voor 56% gewijzigd door technorabilia op 09-10-2014 21:15 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Mooi, dan kun je vast wel aangeven waarom buienalarm voorheen direct naar het grafiekscherm ging maar op m'n iPhone6 als startscherm altijd het settings scherm toont.gday schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:31:
[...]
(Disclaimer: ik ben dus de developer van Buienalarm.)
Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3
Waarom zet je ze om?Donstil schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:14:
Ik ben wat serie's aan het opsparen voor vakantie.
Die zet ik om met Hangbrake en laat ik daarna identificeren met iDentify.
Werkte allemaal prima, ik doe dit eigenlijk al op dezelfde manier sinds de eerste iPad.
Nu sinds iOS8.0 laat mijn iPad geen Artwork zien.
Dit zowel op 8.0.2 als iOS 8.1 Beta 2.
Iemand hier toevallig een oplossing voor?
iTunes ziet ze zo (Goed dus):
[afbeelding]
de iPad zo:
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon nPlayer gebruiken om te kijken zou ik zeggen.
Omdat x264 kijken op de iPad (MkV via welke player dan ook) een stuk meer batterij kost dan h264 in de normale player.SidewalkSuper schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 22:56:
[...]
Waarom zet je ze om?
Gewoon nPlayer gebruiken om te kijken zou ik zeggen.
En omdat een HD aflevering van 45 minuten al snel 1 GB kost, omgezet naar h264 met wat extra compressie kost die zelfde aflevering maar 300 MB terwijl je het verschil in compressie in het vliegtuig (om maar wat te noemen) bijna niet ziet.
Waarom publiceert Apple niet vooraf cijfers hoe een OS op al hun devices werkt qua responsiveness, laadtijden en benchmarks. Zo kan ik tenminste vervolgens zelf bepalen of ik het snelheid verlies op een bepaalde device de moeite vindt in te ruilen voor nieuwe functies. Downgraden is immers ook geen appeltje eitje.dennis_rsb schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 18:16:
[...]
Ik zou als ik jou was wachten op ios 8.1 voor je Iphone 5, mocht hij dan nog traag zijn even de Iphone 5 aan Itunes hangen en herstellen. (En dan liefst geen reservekopie terug zetten). W.b.t die Ipad, ik heb ook een Ipad 3, en heb hem (voorlopig sowieso) op ios 7.1.2
IOS8 had wat mij betreft in deze staat niet eens uit mogen komen. Apple staat bij mij voor strakke software, strakke menu's en goeie updates en ze laten nou steekjes vallen met dergelijke brakke updates. Dit zijn meer Android taferelen.
Als je die hd series omzet kun je beter gewoon de -LOL versies pakken voor op vakantie. Die zijn al goede kwaliteit, kleiner qua formaat en x264 encoded. Kunnen ook gelijk in iTunes geladen worden trouwens.Donstil schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:21:
[...]
Omdat x264 kijken op de iPad (MkV via welke player dan ook) een stuk meer batterij kost dan h264 in de normale player.
En omdat een HD aflevering van 45 minuten al snel 1 GB kost, omgezet naar h264 met wat extra compressie kost die zelfde aflevering maar 300 MB terwijl je het verschil in compressie in het vliegtuig (om maar wat te noemen) bijna niet ziet.
Over de batterij. Lees dit eens:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1578587
[ Voor 7% gewijzigd door SidewalkSuper op 09-10-2014 23:50 ]
Anoniem: 626043
Idem hier, ook Safari freeze op de iPad Air. Wordt gek van die bagger onderhand...monnick schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 23:35:
Ik begin zo langzamerhand een beetje gestoord te worden van alle bugs in iOS 8.0.2.
Enkele dingen die ik ervaar als zeer storend:Mag kopen dat Apple snel met oplossingen komt want dit is echt niet acceptabel !?
- WiFi drops op zowel iPhone 6 als iPad Air
- Camera niet kunnen openen vanaf lockscreen op iPhone 6
- Volumeknoppen die ineens niet meer werken op iPad Air tot na herstarten
- Scherm responsie lijkt af en toe brak te zijn
- iPad ringtone die blijft afgaan nadat je een call opneemt op je iPhone
- Foto's worden dubbel synched op iCloud photostream
- WhatsApp notificaties die niet binnenkomen of op lockscreen verschijnen...
- Diverse interface bugs en slordigheden
Mijn vrouw klaagt dat haar iPhone 5 traag is. Toestel van een jaar oud...
Verder is mijn 4S van het werk echt niet meer vooruit te branden en hangt het toestel vaak bij het ophangen van een gesprek. Achteraf beter op iOS 6 kunnen blijven met dat ding...
[ Voor 20% gewijzigd door JB op 10-10-2014 11:36 ]
Mijn boefje is liev!
Zelf is bij mij al een heleboel opgelost @ iOS 8.1 beta2...
Maar ben benieuwd of dat ook voor alle bugs die jullie hebben ook zo is!
Daar ga ik eens doorheen lezen, thnx.SidewalkSuper schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 23:42:
[...]
Als je die hd series omzet kun je beter gewoon de -LOL versies pakken voor op vakantie. Die zijn al goede kwaliteit, kleiner qua formaat en x264 encoded. Kunnen ook gelijk in iTunes geladen worden trouwens.
Over de batterij. Lees dit eens:
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1578587
Helaas lost het mijn probleem voor nu alleen niet op.
Toestel van twee jaar oud, ze kocht hem alleen pas een jaar geleden.JB schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 11:34:
[...]
Mijn vrouw klaagt dat haar iPhone 5 traag is. Toestel van een jaar oud...
[ Voor 25% gewijzigd door Donstil op 10-10-2014 12:30 ]