Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:13
Mars18 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 07:06:
Had deze kabel gekocht, werkte perfect op mijn ipad 2 met ios 7
http://www.ebay.com/itm/H...&var=&hash=item35dca41012

Echter na de update van ios 8 werkt het niet meer op me ipad. en na de update 8.0.2 werkt het ook nog niet.
Ik zie nergens vermeld staan dat die kabel MFi is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Wat ik op mijn iPhone heb ontdekt betreffende het Wi-Fi probleem. Wanneer ik Mobiele Data aanzet of opnieuw aanzet dan werkt Wi-Fi vaak weer zonder dat een restart nodig is.
Dat terwijl Wi-Fi opnieuw inschakelen geen enkel effect heeft.

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engessa
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mn Philips wake up light HF3550 doet het nog steeds niet, Philips moet waarschijnlijk een update van de app doen om de boel weer fatsoenlijk werkend te krijgen. Volgens de support van Philips zijn ze daar mee bezig maar wanneer, geen idee. Maar geduldig wachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06 18:02

jasjenl

Liab A Tymo

Op mijn werk hebben we een iPad 4 geüpdate van ios 8.0 naar 8.0.2. maar het rode icoontje bij het settings icon, dat aangeeft dat er een update zou zijn, blijft er gewoon staan, terwijl als je naar software update gaat hij aangeeft dat ie up-to-date is (wat ook zo is, 8.0.2. staat er gewoon op). Ik heb 'm al geprobeerd te resetten, zowel normaal als hard, maar het rode icoontje met een 1 erin blijft gewoon staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Voor iedereen die wil dat Fotorol weer terugkomt: het is weer terugveranderd in iOS 8.1 (zie http://9to5mac.com/2014/0...with-build-number-12b401/)

Ondertussen wordt de maand van Apple steeds erger:
http://9to5mac.com/2014/0...t-delete-iwork-documents/
http://9to5mac.com/2014/0...n-across-ios-mac-and-web/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:13
jasjenl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:35:
Op mijn werk hebben we een iPad 4 geüpdate van ios 8.0 naar 8.0.2. maar het rode icoontje bij het settings icon, dat aangeeft dat er een update zou zijn, blijft er gewoon staan, terwijl als je naar software update gaat hij aangeeft dat ie up-to-date is (wat ook zo is, 8.0.2. staat er gewoon op). Ik heb 'm al geprobeerd te resetten, zowel normaal als hard, maar het rode icoontje met een 1 erin blijft gewoon staan...
Heb ik hier ook last van. Geen groot probleem maar vind het persoonlijk erg irritant..

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
homemix25 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:05:
[...]

Heb ik hier ook last van. Geen groot probleem maar vind het persoonlijk erg irritant..
Probeer eens in Berichtgeving 'Badge icoon' uit te zetten. En vervolgens weer aan.
Als hij het blijft doen zou ik hem uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

Ik heb problemen met hands free bellen in de auto via bluetooth. Na een paar seconde valt het gesprek weg en ik kan niet opnemen. Had dit met 8 en ook met 8.0.2. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Pyrone89 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:09:
[...]

Probeer eens in Berichtgeving 'Badge icoon' uit te zetten. En vervolgens weer aan.
Als hij het blijft doen zou ik hem uit laten.
Van welke app zou je dan het icoon uit moeten zetten? Ik zie 'instellingen' daar niet bij staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20-06 15:49
Anoniem: 137811 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 18:17:
Ik heb problemen met hands free bellen in de auto via bluetooth. Na een paar seconde valt het gesprek weg en ik kan niet opnemen. Had dit met 8 en ook met 8.0.2. Meer mensen hier last van?
Doe eens een herstel netwerkinstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-06 10:07
Volkan1984 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 12:01:
[...]

Ik zie nergens vermeld staan dat die kabel MFi is?
MFI?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-06 15:51

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
Of wel, ik heb wat gekocht wat niet officieel was, en nu niet meer werkt?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-06 10:54

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

jasjenl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 16:35:
Ik heb het juist omgekeerd, in IOS 7 op mijn iPhone 5 heb ik nog nooit zo'n 1-tje gezien terwijl er WEL een software update klaar staat. Mijn vraag is dus omgekeerd: hoe zet je die functionaliteit aan? Mijn vriendin (ook iPhone 5, ios 7) krijgt die notificatie wel...

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha BasZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-11-2024

Tha BasZ

- niks -

Snappen jullie die beta van iCloud Photo Library in iOS?
Mijn vorige toestel i5 iOS8 kon ik hem gewoon gebruiken en nu @ i6 iOS8 kan ik hem niet aanzetten...
Not yet available zegt die dan....

Raar niet waar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
jasjenl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 19:32:
[...]

Van welke app zou je dan het icoon uit moeten zetten? Ik zie 'instellingen' daar niet bij staan.
Mijn fout, die staat er helaas niet tussen. Was in de war met App Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:43:
[...]

Het Made for iPhone programma zorgt ervoor dat third party vendors accessoires kunnen maken voor iOS devices die langere tijd ondersteund worden en waar Apple rekening mee houdt bij software updates van iOS.

[ Voor 32% gewijzigd door Volkan1984 op 01-10-2014 11:36 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Mars18 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 08:43:
[...]

Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-06 12:23

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Dannydekr schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:59:
Mijn batterij liep ook sneller leeg. Ik heb vervolgens mijn netwerkinstellingen gereset, background-updates uitgeschakeld en de locatievoorzieningen bij vele apps uitgeschakeld of enkel ingeschakeld bij gebruik van apps (McDonalds app vroeg constant de locatie op, evenals Buienalarm). Verder wat overbodige systeemprocessen de toegang geweigerd.

Batterij is nu weer prima in orde :) Vanmorgen na 50min intensief gebruik in de trein en wat tussendoor geneuzel op mijn werk was die nog 87% (iPhone 5/5s).
Het is een algemene misvatting dat apps zoals Buienalarm constant de locatie opvragen. Dat komt doordat mensen een pijltje bovenin het scherm zien van hun iPhone en dan denken dat de GPS constant actief is. Sinds iOS 4.1 is dit pijltje echter een privacymelding. Het zegt dus alleen dat er een app is die je locatie (min of meer) weet. Dit kan echter ook gedaan worden met behulp van WiFi-netwerken of GSM-netwerken. In het geval van Buienalarm weet de app alleen dat er een nieuwe locatie is als je significant van locatie verandert en gebruikt daarbij dus de GPS niet. (Dat zijn de zogenaamde significant location changes in iOS.)

Dit is een lastig probleem voor developers die daarover al lang klagen bij Apple, omdat ze constant moeten uitleggen aan gebruikers dat hun app geen GPS gebruikt als ze wel een pijltje zien. Buienalarm zie ik zelf dan ook zelden terug in de lijst van apps met hoog batterijverbruik in iOS8, tenzij ik de app daadwerkelijk vaak open.

Overigens, een week geleden is er een update van Buienalarm gesubmit bij Apple die beter gebruik moet maken van de nieuwe Core Location API in iOS8. Standaard zegt iOS8 dat apps die nog niet gebruik maken van die nieuwe API áltijd op de achtergrond je locatie op kunnen vragen terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. En een update voor de iPhone 6 (Plus) is ook al in de maak.

(Disclaimer: ik ben dus de developer van Buienalarm. ;))

[ Voor 13% gewijzigd door gday op 01-10-2014 12:36 ]

ingen vill veta var du köpt din tröja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:09
PeterPanda schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 13:25:
Wat ik op mijn iPhone heb ontdekt betreffende het Wi-Fi probleem. Wanneer ik Mobiele Data aanzet of opnieuw aanzet dan werkt Wi-Fi vaak weer zonder dat een restart nodig is.
Dat terwijl Wi-Fi opnieuw inschakelen geen enkel effect heeft.
Ik heb er enkel op m'n iPad Air last van. Als je na lang in standby gezeten te hebben, het ding aanzet is surfen via Wifi ok. Echter hoe langer je bezig hebt ook als ie even kort in standby (uitknop even indrukken) zat .. hoe trager het wordt. Er is ook een relatie met het aantal open pagina's.

Met iOS 7.x had je daar echt geen last van.

Lijkt mij op een cache/geheugen probleem.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Al eens netwerkinstellingen hersteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

funk-e schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 11:52:
[...]

ik wil nog niet te vroeg juichen, maar volgens mij is het probleem opgelost in 8.0.2

ging om deze bug: http://ios8release.com/io...-opens-multitasking-apps/
Ik heb nu 8.0.2 ook op mijn iPhone 5 staan, maar dit issue is nog steeds niet opgelost. Ik merk althans geen verschil, heb nog steeds heel vaak dat een single klik op de home button het multitasking menu opent :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Zomaar kabeltjes kopen is gewoon niet zo handig, ze moeten al een paar jaar gecertificeerd zijn. Je hebt mazzel dat ie het al een hele tijd heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-06 18:00
Vind het irritant dat als ik op een site kom en dan net wil scrollen met de ipad dat zomaar het toetsenbord tevoorschijn komt :@

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_V
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20-06 16:18
jasjenl schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:09:
[...]

Ik heb nu 8.0.2 ook op mijn iPhone 5 staan, maar dit issue is nog steeds niet opgelost. Ik merk althans geen verschil, heb nog steeds heel vaak dat een single klik op de home button het multitasking menu opent :(
Is er niet iets mis met je home button? Ikzelf heb er geen last van met mijn iPhone 5.

Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
SidewalkSuper schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 13:16:
Zomaar kabeltjes kopen is gewoon niet zo handig, ze moeten al een paar jaar gecertificeerd zijn. Je hebt mazzel dat ie het al een hele tijd heeft gedaan.
Dit is typisch weer iets dat alleen bij Apple misgaat. Ik heb nog nooit gehoord over zulke problemen bij Android (USB). Je snapt hopelijk zelf wel dat die certificering helemaal niks toevoegt behalve geld voor Apple? Apparaten moeten immers sowieso al voldoen aan veiligheidscertificeringen.

Overigens hier een lightning kabel van 3 meter van de Action a 2 euro (gekregen, zou het zelf niet kopen) maar die werkt gewoon perfect zonder waarschuwingen, zonder beschadigingen etc. Het KAN dus wel gewoon voor dat bedrag ipv 19 of 29 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door Pyrone89 op 01-10-2014 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

JB

Cédric roelt!

Pyrone89 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Dit is typisch weer iets dat alleen bij Apple misgaat. Ik heb nog nooit gehoord over zulke problemen bij Android (USB). Je snapt hopelijk zelf wel dat die certificering helemaal niks toevoegt behalve geld voor Apple? Apparaten moeten immers sowieso al voldoen aan veiligheidscertificeringen.

Overigens hier een lightning kabel van 3 meter van de Action a 2 euro (gekregen, zou het zelf niet kopen) maar die werkt gewoon perfect zonder waarschuwingen, zonder beschadigingen etc. Het KAN dus wel gewoon voor dat bedrag ipv 19 of 29 euro.
Maar hoelang ie werkt weet je niet ;)

Ik koop zelf wel de originele kabels maar zelfs met de laatste iOS update kreeg ik ook daar meldingen, dat het geen originele accessoire betreft. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door JB op 01-10-2014 15:25 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
Pyrone89 schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:13:
[...]

Je snapt zelf toch ook wel dat knockoffs uit China helemaal niks qua veiligheidscertificeringen hebben.
Dat er laders ontploffen, kabels wegsmelten etc is nieuws geweest. Altijd ging het om die goedkope, niet gecertificeerde troep. Zo'n certificering werkt wel degelijk, dat het extra geld opbrengt is ook zeker zo.
Ik heb sowieso liever een Lightning-connector dan één van de miljoen usb-aansluitingen.

Ik zou geen data proberen te syncen met die Lightning-kabel, daar zou wel eens wat fout kunnen gaan. Stroom opladen als je er bij blijft lijkt me niet zo'n issue.
JB schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:24:
[...]

Maar hoelang ie werkt weet je niet ;)

Ik koop zelf wel de originele kabels maar zelfs met de laatste iOS update kreeg ik ook daar meldingen, dat het geen originele accessoire betreft. 8)7
Dan kun je hem kosteloos laten ruilen voor zover ik weet.

[ Voor 19% gewijzigd door SidewalkSuper op 01-10-2014 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Jurgen_V schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:10:
[...]

Is er niet iets mis met je home button? Ikzelf heb er geen last van met mijn iPhone 5.
Onder iOS 7 had ik dit niet en met mij vele anderen ook niet, sinds iOS 8 zie ik dat meerdere mensen hier last van hebben. Wellicht is het deels een hardware issue maar het ligt ook zeker aan iOS 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
SidewalkSuper schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

Je snapt zelf toch ook wel dat knockoffs uit China helemaal niks qua veiligheidscertificeringen hebben.
Dat er laders ontploffen, kabels wegsmelten etc is nieuws geweest. Altijd ging het om die goedkope, niet gecertificeerde troep. Zo'n certificering werkt wel degelijk, dat het extra geld opbrengt is ook zeker zo.
Ik heb sowieso liever een Lightning-connector dan één van de miljoen usb-aansluitingen.

Ik zou geen data proberen te syncen met die Lightning-kabel, daar zou wel eens wat fout kunnen gaan. Stroom opladen als je er bij blijft lijkt me niet zo'n issue.
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb liever originele of als het niet anders kan, MFi kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Heb de hele ipad air opnieuw ingesteld; maar helaas is de framerate van Asphalt 8 nog steeds om te janken. Dat terwijl ik op youtube niet veel van die schokkerigheidjes tegenkom als ik op de game zoek.

Real racing 3 heeft deze lag overigens ook. Dacht aan een defecte chip oid, maar mijn geekbench score is gewoon normaal. Kan iemand bevestigen dat de Air op het moment erg zuigt kwa 3d gaming? (moet san andreas nog even proberen strakjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Eduardboon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:32:
Heb de hele ipad air opnieuw ingesteld; maar helaas is de framerate van Asphalt 8 nog steeds om te janken. Dat terwijl ik op youtube niet veel van die schokkerigheidjes tegenkom als ik op de game zoek.

Real racing 3 heeft deze lag overigens ook. Dacht aan een defecte chip oid, maar mijn geekbench score is gewoon normaal. Kan iemand bevestigen dat de Air op het moment erg zuigt kwa 3d gaming? (moet san andreas nog even proberen strakjes)
Klopt de Air met 8.0.2 hier is zwaar bagger met zowel Asphalt als Real Racing maar ook met tekstverwerking. Letters die seconden na het intypen nakomen...... ;(

De ipad 3 met 7 is nu de gaming ipad hier. Terwijl de Air door het gewicht zoveel lekkerder is met gaming.
Ik baal nog steeds dat ik die geupdate heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Eduardboon schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 21:32:

Verbaast me niet dat Real Racing 3 laggy is; dat was ten tijde van de release van iOS 7 (op m'n iPad mini) ook. Asphalt 8 ken ik niet en heb ik dus geen ervaring mee.

Ik neem aan dat ze het gaandeweg wel fixen.

[ Voor 3% gewijzigd door Volkan1984 op 01-10-2014 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-06 22:15
Bij mij draait Asphalt 8 goed op mijn iPad Air (met iOS 8.0.2). Real Racing 3 heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Laatst online: 20-06 15:13

Vuvuzela

My spire is forming

Hmm jammer dat je parallax (zwevende icoontjes, badges etc.) niet uit kan zetten los van de andere bewegende animaties.

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Laatst online: 20-06 12:24
Vuvuzela schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:12:
Hmm jammer dat je parallax (zwevende icoontjes, badges etc.) niet uit kan zetten los van de andere bewegende animaties.
Volgensmij moet dit kunnen op de plek waar je je achtergrond selecteert door te kiezen "Perspectieeffect" => "Uit"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:54

Ethirty

Who...me?

Jeroen O schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 23:57:
Bij mij draait Asphalt 8 goed op mijn iPad Air (met iOS 8.0.2). Real Racing 3 heb ik nog niet geprobeerd.
Ze draaien hier allebei ook prima op mijn mini

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

DannyBevers schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:15:
[...]
Volgensmij moet dit kunnen op de plek waar je je achtergrond selecteert door te kiezen "Perspectieeffect" => "Uit"
Dat was het eerste wat ik uitzette.. en daarna heb ik aan mezelf getwijfeld want soms zag ik nog echt iets bewegen :X net ff gegoogled en Settings > general > accesability > reduce motion Maar die haalt ook alle app open/unlock animaties weg. Twijfel nu dus.. ik hou niet van compromissen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-06 22:40
gday schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 12:31:
[...]

Overigens, een week geleden is er een update van Buienalarm gesubmit bij Apple die beter gebruik moet maken van de nieuwe Core Location API in iOS8. Standaard zegt iOS8 dat apps die nog niet gebruik maken van die nieuwe API áltijd op de achtergrond je locatie op kunnen vragen terwijl dit helemaal niet zo hoeft te zijn. En een update voor de iPhone 6 (Plus) is ook al in de maak.

(Disclaimer: ik ben dus de developer van Buienalarm. ;))
Nu je hier toch bent. Ik ben zeer blij met je app (en met de iOS8 update die je recent hebt uitgebracht). Kun je in de volgende versie ook een functie inbouwen om de reclame weg te kopen (bij voorkeur permanent a 1 of 2 euro)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16-03 14:53
Vuvuzela schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 00:23:
[...]

Dat was het eerste wat ik uitzette.. en daarna heb ik aan mezelf getwijfeld want soms zag ik nog echt iets bewegen :X net ff gegoogled en Settings > general > accesability > reduce motion Maar die haalt ook alle app open/unlock animaties weg. Twijfel nu dus.. ik hou niet van compromissen. :P
Er is geen compromis, dat je nog wat zag bewegen is een optische illusie aan jou kant, motion staat echt uit ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaimaster
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-06 08:46
Huh, speech to text knopje werkt niet meer in WhatsApp, links naast de spatiebalk.
In SMS reageert de knop nog wel.
Iets veranderd of werkt dit bij de rest nog wel?

Pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Daantjeeuh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:10:
[...]
Er is geen compromis, dat je nog wat zag bewegen is een optische illusie aan jou kant, motion staat echt uit ^^
Nee het beweegt echt. Soms duidelijk en soms nauwelijks. Whatsapp achtergrond vrij duidelijk.
Thaimaster schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:13:
Huh, speech to text knopje werkt niet meer in WhatsApp, links naast de spatiebalk.
In SMS reageert de knop nog wel.
Iets veranderd of werkt dit bij de rest nog wel?
Hier wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
De whatsapp achtergrond staat ook los van de achtergrond van iOS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

Daantjeeuh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 13:36:
De whatsapp achtergrond staat ook los van de achtergrond van iOS.....
Volgens mij praten we langs elkaar heen..

Dat perspective zoom bij het instellen van wallpapers is alleen een klein stukje van de bewegende/zwevende dngen in ios. Als je dat bij beide wallpapers uitzet blijven er nog dingen in ios bewegen. Whatsapp achtergrond is daar 1 van de duidelijkste van. In je homescreen zie je je icoontjes nog wel zweven maar dit valt al minder goed op.
Je kan dat uitzetten bij accesability maar dan staat meteen alle beweging overal uit.. ook de app open/unlock animaties etc.
En dat is jammer want ik werd gek van die drijvende icoontjes en badges maar ik wil wel de fancy animaties ipv fades.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SidewalkSuper
??
De Whatsapp achtergrond is tot nu toe altijd statisch geweest met die reduce motion aan.
Je kan alleen de achtergrond uitzetten met reduce motion en dan staan de animaties ook uit van bijv apps sluiten

[ Voor 54% gewijzigd door SidewalkSuper op 02-10-2014 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

Daantjeeuh schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 12:10:
[...]

Nee hoor, ook al zet je bij de Achtergrond de instelling 'Perspectiefeffect' op uit, dan nog blijft de achtergrond van het home screen een beetje bewegen t.o.v. de iconen als je de iPhone heen en weer beweegt. Weliswaar veel minder, maar helemaal statisch is het dan nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-05 07:00
Dat klopt. Blijft altijd heel klein beetje bewegen.
Staat echter los van Whatsapp, die hebben dat ooit zelf ingebouwd in hun app, dat thumbnails een beetje bewegen. Erg irritant effect vind ik dat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl

jasjenl

Liab A Tymo

UltraSub schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:49:
Dat klopt. Blijft altijd heel klein beetje bewegen.
Staat echter los van Whatsapp, die hebben dat ooit zelf ingebouwd in hun app, dat thumbnails een beetje bewegen. Erg irritant effect vind ik dat trouwens.
Weet je dat me dat, nu ik dit lees, voor het eerst pas opvalt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mregeling
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-06 09:56
Ik heb veel moeite om icloud te begrijpen.
Of ik doe wat fout maar het volgende :

Ik wil dat mijn foto's automatisch naar icloud gaan,
bij instellingen,icloud, foto's, staat iCloud Photo Library ( Beta ) aan.
Nu heb ik voor windows de icloud panel 4.0 gedownload.
Ik zie nu wel een paar foto's , maar die zijn van een maand geleden.
De rest maakt ie geen backup van.

Doe ik nu iets verkeerd of werkt het gewoon niet ?
Ik dacht dat het Dropbox wel kon vervangen maar het werkt gewoon niet.
iCloud Drive staat ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela

Vuvuzela

My spire is forming

SidewalkSuper schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:26:
??
De Whatsapp achtergrond is tot nu toe altijd statisch geweest met die reduce motion aan.
Je kan alleen de achtergrond uitzetten met reduce motion en dan staan de animaties ook uit van bijv apps sluiten
Ik zeg niets anders dan jij :>
Reduce motion is een andere optie dan dat perspective zoom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
SidewalkSuper schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 15:53:
[...]

[...]

Dan kun je hem kosteloos laten ruilen voor zover ik weet.
Er zit een verschil tussen een kabel van 15 cent en 2 euro ja. Die van 2 euro vertrouw ik wel, die van 15 cent niet. Maar je gaat me niet vertellen dat het 20 euro moet kosten. Zelfde grap als vroeger met die Monster kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Zo duur zijn die kabels nou ook weer niet voor wat je er wel degelijk voor krijgt.
Als ik zie hoeveel gezeik mensen hebben met die cheap knock-off's, hoe lang ze daadwerkelijk mee gaan, hoe dik die connectors zijn en hoe stijf de kabels, nee, ik pas. Daar tegenover staat een slanke soepele kabel, die lang mee gaat, en nooit gezeik heeft. Als je dat wel hebt, dan vraag ik me af wat je met je kabels doet, en dan zal een knock-off het zeker niet gaan overleven.

Zit trouwens echt wel degelijk wat meer in dan de meesten denken:
http://www.chipworks.com/...he-apple-lightning-cable/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fe®
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-06 16:10

Fe®

Xblive: Fer Lets Rock

Pyrone89 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 19:33:
[...]

Er zit een verschil tussen een kabel van 15 cent en 2 euro ja. Die van 2 euro vertrouw ik wel, die van 15 cent niet. Maar je gaat me niet vertellen dat het 20 euro moet kosten. Zelfde grap als vroeger met die Monster kabels.
Geheel mee eens ,Die kabel Van 2 euro productie kosten , daar zitten miljoenen ontwikkelingskosten in ,zo goed dat geen vreemd product jou apple product verknald.
En die kabel van 15 cent heeft wel een apple pruduct heeft laten afbranden ! En die kabel van 15 eurocent gaan bij de grootse discount op elke hoek van de straat weg voor 99 cent, en de telefoon hoesjes boer, is ook vaak niet te vertrouwen! Die verkoopt ze voor 9,99. , extra dun , makkelijk voor in de tas ! Maar die trotse klant van apple had wel een apple telefoon van 600 euro die net nieuw is , die klant koopt nooit meer een apple ! Een klant van apple wil vertrouwen en wil daarvoor betalen !

Walking on the bright side of life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
F_hertgers schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 20:06:
[...]

Geheel mee eens ,Die kabel Van 2 euro productie kosten , daar zitten miljoenen ontwikkelingskosten in ,zo goed dat geen vreemd product jou apple product verknald.
En die kabel van 15 cent heeft wel een apple pruduct heeft laten afbranden ! En die kabel van 15 eurocent gaan bij de grootse discount op elke hoek van de straat weg voor 99 cent, en de telefoon hoesjes boer, is ook vaak niet te vertrouwen! Die verkoopt ze voor 9,99. , extra dun , makkelijk voor in de tas ! Maar die trotse klant van apple had wel een apple telefoon van 600 euro die net nieuw is , die klant koopt nooit meer een apple ! Een klant van apple wil vertrouwen en wil daarvoor betalen !
20 euro voor een kabel wat voor 2 dollar wordt gemaakt is gewoon schofterig. Als Apple echt zo begaan was met de klant hadden ze de kabel een eerlijke prijs gemaakt.

Overigens kun je op internet juist veel verhalen vinden van originele kabels die stuk gaan, in het verleden en nog steeds. Met name waar de connector over gaat in de kabel zelf. Zulke superieur kwaliteit zijn ze dus niet.

Er zijn genoeg goede kabels te krijgen als je maar enigszins je verstand gebruikt. Het implementeren van blokkades etc zodat alleen jouw dure kabels werken of die van gecertificeerde partijen (die daarvoor flink moeten betalen en dus ook duur zijn) is onethisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Pyrone89 op 02-10-2014 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardmens
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-01-2021
Zonder de exacte kosten te kennen is het niet mogelijk om een goed oordeel te vellen over de prijs van een kabel. Daarnaast gaat het er niet om of de kabel na een bepaalde tijd slijt, het gaat erom dat er brandgevaar kan ontstaan. Dat is het grote verschil tussen de namaak kabels en de originele. (algemene opmerking, uiteraard zijn er uitzonderingen en is de situatie niet zwart-wit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Vier chips in de connector waarvan blijkbaar twee wat complexere. Daar gaat een enorme lading ontwikkeltijd in zitten, goede kans dat het custom-made spul is en geen kant-en-klare al bestaande chips. Geen idee wat je voor kosten per chip moet rekenen, maar het maakt de kabels zeker niet goedkoop.

Ze zullen ongetwijfeld niet tegen kostprijs verkocht worden, maar om nou botweg te stellen dat ze slechts twee dollar kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03:56

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Pyrone89 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

20 euro voor een kabel wat voor 2 dollar wordt gemaakt is gewoon schofterig. Als Apple echt zo begaan was met de klant hadden ze de kabel een eerlijke prijs gemaakt.
De prijs van een product wordt niet bepaald door wat het kost om te maken, die wordt bepaald door wat men er voor wil betalen.
Er zijn genoeg goede kabels te krijgen als je maar enigszins je verstand gebruikt. Het implementeren van blokkades etc zodat alleen jouw dure kabels werken of die van gecertificeerde partijen (die daarvoor flink moeten betalen en dus ook duur zijn) is onethisch.
Oneens. Anderen die jouw product namaken en daarvoor geld vragen zijn onethisch bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ik heb een vrij vreemde issue:

Ik woon nu voor ondertussen meer dan een half jaar in Budapest vanwege mijn studie. Mijn vriendin woont in ons appartement in Nederland. Zij vind alleen slapen geen prettig idee dus wat we nu al een hele tijd doen is FaceTime audio aanzetten 's nachts (yep I know..)

Dat was met iOS7 geen probleem, als ik 's ochtends wakker werd was mijn telefoon 100% opgeladen.
Nu met iOS8 gebeurd er iets anders. Hij laadt nu eerst op tot 100% in de nacht maar het lijkt dan dat de telefoon besluit te stoppen met laden en de batterij weer leeg te laten lopen terwijl de lader wel zit aangesloten. Dat gaat opzich vrij rap met FaceTime op de achtergrond. Als ik 's ochtends nu wakker wordt is mijn telefoon zo rond de 50%. Als ik dan de kabel er uit haal en weer aansluit gaat ie wel weer opladen maar tegen de tijd dat ik weg moet is ie op zo'n 80%, geen ideale situatie.

Ik weet dat het een heel specifieke situatie is waar waarschijnlijk maar weinig mensen een gelijk gebruik in hebben maar ik vraag me af of er meer zijn die dit herkennen.

Overigens gebeurd het alleen met mijn 5S, de 5 van mn vriendin blijft wel laden.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137811

bokkow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:18:

Ik woon nu voor ondertussen meer dan een half jaar in Budapest vanwege mijn studie. Mijn vriendin woont in ons appartement in Nederland. Zij vind alleen slapen geen prettig idee dus wat we nu al een hele tijd doen is FaceTime audio aanzetten 's nachts (yep I know..)

Dat was met iOS7 geen probleem, als ik 's ochtends wakker werd was mijn telefoon 100% opgeladen.
Nu met iOS8 gebeurd er iets anders. Hij laadt nu eerst op tot 100% in de nacht maar het lijkt dan dat de telefoon besluit te stoppen met laden en de batterij weer leeg te laten lopen terwijl de lader wel zit aangesloten. Dat gaat opzich vrij rap met FaceTime op de achtergrond. Als ik 's ochtends nu wakker wordt is mijn telefoon zo rond de 50%. Als ik dan de kabel er uit haal en weer aansluit gaat ie wel weer opladen maar tegen de tijd dat ik weg moet is ie op zo'n 80%, geen ideale situatie.

Ik weet dat het een heel specifieke situatie is waar waarschijnlijk maar weinig mensen een gelijk gebruik in hebben maar ik vraag me af of er meer zijn die dit herkennen.

Overigens gebeurd het alleen met mijn 5S, de 5 van mn vriendin blijft wel laden.
Gebruik je originele kabels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Pyrone89 schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 22:04:
[...]

Overigens kun je op internet juist veel verhalen vinden van originele kabels die stuk gaan, in het verleden en nog steeds. Met name waar de connector over gaat in de kabel zelf. Zulke superieur kwaliteit zijn ze dus niet.

Dat klopt, maar als je kabel stuk gaat, krijg je wel gewoon een nieuwe van ze. Overigens is het mij, na vele jaren van misbruik, nog niet gelukt er eentje te slopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

bokkow schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 23:18:

Ik zou het als bugje melden bij Apple zelf via de daarvoor bestemde weg. Doet hij dat ook bij andere apps, denk aan navigatie in combinatie met opladen in de auto bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:17

JB

Cédric roelt!

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:47:
[...]

Dat klopt, maar als je kabel stuk gaat, krijg je wel gewoon een nieuwe van ze. Overigens is het mij, na vele jaren van misbruik, nog niet gelukt er eentje te slopen.
Als je er normaal mee omgaat gebeurd dat ook niet.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:52

Galois

1811 - 1832

Ik gebruik Skype om er af en toe naar het buitenland mee te bellen (naar vast nummer, gemiddeld 5 min per week). Verder niet. Word er nooit op gebeld oid.

Nu zag ik bij 'batterijgebruik' dat Skype op de achtergrond maar liefst 15% batterijgebruik heeft.

Wow! Vind ik nogal wat! Na gebruik dus maar echt afsluiten en niet op de achtergrond laten draaien...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

JB schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 09:40:
[...]

Als je er normaal mee omgaat gebeurd dat ook niet.
Ik zeg wel misbruik, maar dat valt ook wel mee natuurlijk. Wel vaak oprollen bij het opbergen, in de laptoptas proppen, dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantjeeuh
jasjenl schreef op donderdag 02 oktober 2014 @ 17:44:
[...]

Nee hoor, ook al zet je bij de Achtergrond de instelling 'Perspectiefeffect' op uit, dan nog blijft de achtergrond van het home screen een beetje bewegen t.o.v. de iconen als je de iPhone heen en weer beweegt. Weliswaar veel minder, maar helemaal statisch is het dan nog steeds niet.
Ah ik zie wat je bedoelt. Er worden hier twee dingen door elkaar gehaald.

Je hebt een bewegende achtergrond

Je hebt bewegende iconen

Als je in de instellingen van je achtergrond Perspective Zoom uit zet blijven de iconen nog wel bewegen, dat creëert het effect waar jij het over hebt ^^ Dat s overigens inderdaad niet apart uit te zetten, behalve 'Reduce Motion' wat gelijk alle animaties uit zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb op mijn iPad 4 (4G/64GB) sinds afgelopen dagen last van Safari? Niet van een wifi probleem, maar Safari blijft gewoon hangen. Net alsof er geen verbinding is? Chrome werkt wel gewoon, mail en tal van andere Apps ook gewoon wifi.

Wanneer ik wifi uitzet en met 4G verder ga, blijf ik hetzelfde probleem houden? Zit nu op 8.0.2. maar ik weet zeker dat het eerder deze week op 8.0.2. wel gewoon gewerkt heeft?

Volgens mij heb ik dit probleem sinds gisteren ineens?

Is dit een iOS 8 bug? of is hier een oplossing voor? Safari is zo gekoppeld aan andere apps dat het best irritant is eigenlijk.

Ik heb nu nog een iPhone 4, dus kan het verder niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 20-06 20:18
Sinds de update naar IOS8 heb ik enorm veel last van screen freeze. Kan soms minuten lang niks meer doen met mijn GSM omdat het scherm niet reageert op mijn acties.

Nog iemand dit probleem? Hopelijk software-probleem en geen scherm-probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 20-06 15:39

DyStiC

'Atta way, baby!

zwasie schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 15:21:
Sinds de update naar IOS8 heb ik enorm veel last van screen freeze. Kan soms minuten lang niks meer doen met mijn GSM omdat het scherm niet reageert op mijn acties.

Nog iemand dit probleem? Hopelijk software-probleem en geen scherm-probleem
Ja is bekend probleem, zie bijvoorbeeld hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 12:31
Is het ook mogelijk om Touch ID alleen te gebruiken voor "iTunes en App Store" aankopen? Ik zou het enorm handig vinden om het daarvoor te gebruiken in plaats van het paswoord invullen, maar ik heb een hekel aan zo'n codeslot op mn mobiel. Echter als ik de code uitzet gaat Touch ID voor itunes/appstore automatisch uit en als ik die weer aanvink gaat de code automatisch aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 20-06 15:39

DyStiC

'Atta way, baby!

Snorro schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 17:27:
Is het ook mogelijk om Touch ID alleen te gebruiken voor "iTunes en App Store" aankopen? Ik zou het enorm handig vinden om het daarvoor te gebruiken in plaats van het paswoord invullen, maar ik heb een hekel aan zo'n codeslot op mn mobiel. Echter als ik de code uitzet gaat Touch ID voor itunes/appstore automatisch uit en als ik die weer aanvink gaat de code automatisch aan...
Dat kun je toch gewoon bij instellingen instellen? Lijkt me vrij voor de hand liggen dat je daar al hebt gekeken dus wellicht begrijp ik je vraag niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:59

EiT

Begin iphone het een beetje beu te worden al die bugs.

* Bluetooth: carkit werkt niet altijd even lekker
* Touch in het midden werkt 2-3x per dag in eens niet meer, moet ik telefoon aan en uit zetten en werkt het weer.
* WIFI verbinding valt continue weg.
* apps crashen continue
* Kan nog steeds mijn telefoon niet gebruiken op een dock en mijn auto radio (telefoon van collega werkt wel gewoon op beide). Dit probleem had ik al met ios 7, ik had gehoopt hier vanaf te zijn met IOS 8. iHome set laad niet, carkit ziet hem wel als ipod maar je hoort geen geluid.

heb een iphone 5s

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20-06 12:31
DyStiC schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 22:35:
[...]

Dat kun je toch gewoon bij instellingen instellen? Lijkt me vrij voor de hand liggen dat je daar al hebt gekeken dus wellicht begrijp ik je vraag niet goed.
Daar heb ik inderdaad al gekeken, de opties en hun acties die ik beschrijf zitten in het menu "Instellingen" -> "Touch ID en toegangscode".

Zoals ik het zelf al schreef (hopelijk duidelijk genoeg) heb ik de logische opties uitgeput, ik hoopte dat er misschien een iets minder logische 'backdoor' oplossing voor zou zijn die alsnog aan mijn praktische wensen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Nee kan niet. TouchID aanzetten vereist een code.
Geen code betekent ook geen keychain trouwens. Daarnaast is geen code op een telefoon waar zoveel op staat tegenwoordig ook eigenlijk gekkenwerk, en juist daarom is touchid een zegen. Druk 1x op home en laat je vinger liggen, dan merk je niet eens dat er een code op zit.

Mee eens dat zonder code natuurlijk nog relaxter is, maar goed, voor mij is het een mooie balans zo. Heb er geen last van, en ben secure, ding is altijd gelocked. (Locked wel nooit automatisch, doe ik zelf)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-06 09:58

janklp

FortyTwo Capital

Zonder code moet je de telefoon wakker drukken en dan nog swipen. Duurt volgens mij langer dan met touch id :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-11-2020
.

[ Voor 99% gewijzigd door timelezzzz op 04-10-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Laatst online: 07-08-2024
readytoflow schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 11:13:
Ik heb op mijn iPad 4 (4G/64GB) sinds afgelopen dagen last van Safari? Niet van een wifi probleem, maar Safari blijft gewoon hangen. Net alsof er geen verbinding is? Chrome werkt wel gewoon, mail en tal van andere Apps ook gewoon wifi.

Wanneer ik wifi uitzet en met 4G verder ga, blijf ik hetzelfde probleem houden? Zit nu op 8.0.2. maar ik weet zeker dat het eerder deze week op 8.0.2. wel gewoon gewerkt heeft?

Volgens mij heb ik dit probleem sinds gisteren ineens?

Is dit een iOS 8 bug? of is hier een oplossing voor? Safari is zo gekoppeld aan andere apps dat het best irritant is eigenlijk.

Ik heb nu nog een iPhone 4, dus kan het verder niet vergelijken.
Dit is echt een bug in iOS 8.0.2. Ik heb exact hetzelfde. Volop wifi- of 4G-bereik, maar het lijkt wel of er geen dataverkeer is. Erg irritant, want internet is echt onbruikbaar. Resetten, vliegtuigmodus aan en uit, opnieuw opstarten helpt allemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 01:00
Ik heb nog nooit zo'n klote update meegemaakt als ios 8. Zelfs met 8.02 is mijn ipad mini retina echt een stuk irritanter geworden in gebruik. Het gebruikscomfort van Safari is echt helemaal ten einde en ook ervaar ik enorm veel lag. Komplete reboots, klote wifi signaal, bluetooth koppelingen die niet meer werken. Het hele apparaat is echt een ramp geworden. Is het nu echt zo moeilijk om door te bouwen op ios 7, waarin alles prima te gebruiken was?!

Apple is echt een lachertje aan het worden zo.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Redondo1982 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 00:59:
Ik heb nog nooit zo'n klote update meegemaakt als ios 8. Zelfs met 8.02 is mijn ipad mini retina echt een stuk irritanter geworden in gebruik. Het gebruikscomfort van Safari is echt helemaal ten einde en ook ervaar ik enorm veel lag. Komplete reboots, klote wifi signaal, bluetooth koppelingen die niet meer werken. Het hele apparaat is echt een ramp geworden. Is het nu echt zo moeilijk om door te bouwen op ios 7, waarin alles prima te gebruiken was?!

Apple is echt een lachertje aan het worden zo.
Ze willen nieuwe apparaten verkopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Nog nieuwer dan de iPhone 6?

Apple lijkt ios8 wel door geduwd te hebben ongeacht alle bugs die er in zitten, en dit wisten ze ook!
Vindt het ook schandalig hoe Apple te werk gaat nu.

Heb voor nood nu maar ios 8.1b op mijn device's gezet en dit lijkt een stuk beter te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
Zijn hier mensen met een 4s met de laatste update? Klopt het dat het behalve de bugs ook slecht werkt op de 4s?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:43
Hier een 4S bezitter met 8.02 er op.
Ik heb er eigenlijk niet echt problemen mee. Het is allemaal iets trager, maar nog prima te doen. Ook qua bugs heb ik er niet echt last van, enkel dat probleem met de home-knop die soms dubbel reageert - maar dat kan ook door de hardware komen, want de laatste maand voor iOS8 had ik dat soms ook.

Maar evengoed zie ik voor mijzelf ook niet echt voordelen van iOS8. Zou zo weer naar iOS6 teruggaan als dat makkelijk zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06 22:11

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Scheelt het voor de 4S gebruikers qua snelheid om Reduced transparency aan te zetten?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Laatst online: 01:00
Happy2000 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 08:43:
Nog nieuwer dan de iPhone 6?

Apple lijkt ios8 wel door geduwd te hebben ongeacht alle bugs die er in zitten, en dit wisten ze ook!
Vindt het ook schandalig hoe Apple te werk gaat nu.

Heb voor nood nu maar ios 8.1b op mijn device's gezet en dit lijkt een stuk beter te werken.
Ik ben wel blij om te horen dat 8.1beta beter werkt. Echter is het zeker schandalig dat er na zoveel beta's en een GM toch zo enorm veel bugs en zelfs fails in zitten, dat Apple zelfs met een 8.01 moet komen die uiteindelijk iphones 6 en 6+ onbereikbaar maakt ( misschien wilden ze toch nog eenmalig een ipod uitbrengen). Waar is dan de controle gebleven voor de devices die ze hebben? Testen ze dan alleen met een iphone 5 en als dat werkt gaat hij de lucht in? Zoveel producten heeft Apple niet, dus dat testen is niet het grootste probleem. Er zullen toch wel koppen gaan rollen bij Apple neem ik aan na deze fails?! Dit is toch te gek voor woorden. Het is fout op fout.

Ik ben fan van Apple mbt de mobile devices, maar die krediet raakt heel hard op zo. Volgend jaar zal ik twee keer nadenken om een nieuw Apple product te kopen en ik denk velen met mij, want het is duur en vaak bij een nieuw product krijg je bij voorbaat al het nieuwste ios meegeleverd en dat is altijd hommeles. Je bent altijd een paar weken aan het kloten en dit jaar is het gewoon Comedy Capers.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20:32
Ja, kabels zijn origineel, nooit andere gebruikt ook.
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 03 oktober 2014 @ 08:48:
[...]

Ik zou het als bugje melden bij Apple zelf via de daarvoor bestemde weg. Doet hij dat ook bij andere apps, denk aan navigatie in combinatie met opladen in de auto bijvoorbeeld?
Ik heb het geprobeerd bij ze te melden maar heb er geen respons op gekregen. Of meld ik het aan het verkeerde adres? (Waar kun je zoiets het beste melden?)

Het komt ook voor zonder FaceTime te gebruiken; als ik mn telefoon na een nacht laden (100%) aan de lader gebruik, loopt ie leeg (85% nu). Haal ik de kabel er dan uit en stop m er weer in; begint ie weer te laden.

Echt een vaag probleem, zou iemand met een 5S dat misschien willen uitproberen? Nacht laden en dan aan de lader gebruiken? Kijken of ie dan toch leeg loopt <95%?

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Redondo1982 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:24:
[...]

Ik ben wel blij om te horen dat 8.1beta beter werkt. Echter is het zeker schandalig dat er na zoveel beta's en een GM toch zo enorm veel bugs en zelfs fails in zitten, dat Apple zelfs met een 8.01 moet komen die uiteindelijk iphones 6 en 6+ onbereikbaar maakt ( misschien wilden ze toch nog eenmalig een ipod uitbrengen). Waar is dan de controle gebleven voor de devices die ze hebben? Testen ze dan alleen met een iphone 5 en als dat werkt gaat hij de lucht in? Zoveel producten heeft Apple niet, dus dat testen is niet het grootste probleem. Er zullen toch wel koppen gaan rollen bij Apple neem ik aan na deze fails?! Dit is toch te gek voor woorden. Het is fout op fout.

Ik ben fan van Apple mbt de mobile devices, maar die krediet raakt heel hard op zo. Volgend jaar zal ik twee keer nadenken om een nieuw Apple product te kopen en ik denk velen met mij, want het is duur en vaak bij een nieuw product krijg je bij voorbaat al het nieuwste ios meegeleverd en dat is altijd hommeles. Je bent altijd een paar weken aan het kloten en dit jaar is het gewoon Comedy Capers.
Zoals iemand al terecht opmerkte toen ik hetzelfde zei: zolang we als schapen nachten voor de deur doorbrengen om het te kopen en er verkooprecords worden gebroken zal er echt niks veranderen. Vergeet ook niet dat wij Tweakers zijn, en het voor ons dus te doen is om de werking etc. Voor de grote groep is het toch gemak en vaak status (zeker in China en VS). Dat zie je ook doordat de nieuwe designs veel meer gehyped worden dan de S varianten (zoals iPhone 5S etc), terwijl daar juist vaak de echte hardwareverbeteringen in zitten (ze hoeven zich dat jaar niet bezig te houden met een nieuw design). Maar aangezien die er hetzelfde uitzien, is het niet interessant voor de mensen die het nieuwste willen om mee te pronken, aangezien mensen vaak niet zien of het een normale of een S variant is (is vaak ook niet te zien). Daar gaat de pronkfactor dus niet op.

Dit hebben we ook gezien bij Windows 8: pas toen mensen het niet kochten ('stemmen met je portemonnee') ging er een belletje rinkelen.

[ Voor 18% gewijzigd door Pyrone89 op 05-10-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-06 18:47
Ik heb een vervelend probleem sinds de laatste update naar 8.0.2
Bij alles wat ik in typ krijg ik steeds de melding herstel typen en mijn beeld draait niet meer mee als ik deze kantel. Ik heb al van alles geprobeerd zoals harde reset, gewoon aan en uit, opnieuw instellen en backup terug zetten, maar niks helpt.

Iemand misschien nog een idee?

Het gaat om iPad mini 32 gb en rotatie staat op geen enkele wijze aan of uit.

probleem opgelost gewoon met harde hand >:) en het werkt weer naar behoren.

[ Voor 8% gewijzigd door masterbas op 05-10-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:23
bokkow schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 12:14:
[...]

Ja, kabels zijn origineel, nooit andere gebruikt ook.

[...]

Ik heb het geprobeerd bij ze te melden maar heb er geen respons op gekregen. Of meld ik het aan het verkeerde adres? (Waar kun je zoiets het beste melden?)

Het komt ook voor zonder FaceTime te gebruiken; als ik mn telefoon na een nacht laden (100%) aan de lader gebruik, loopt ie leeg (85% nu). Haal ik de kabel er dan uit en stop m er weer in; begint ie weer te laden.

Echt een vaag probleem, zou iemand met een 5S dat misschien willen uitproberen? Nacht laden en dan aan de lader gebruiken? Kijken of ie dan toch leeg loopt <95%?
Aan de lader blijft ie altijd 100% bij mij ook bij gebruik.

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
iOS 8.1 beta 1 vanochtend op mn iPhone 6 gezet!

e i n d e l i j k de oldskool Filmrol terug!

verder merk ik dat TouchID weer ietsjes sneller is als in 8.0.2. iOS 8.1 beta 1 loopt verder zeer netjes vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 207968

Al die klachten over iOS 8..dan mag je van Apple toch wel verwachten dat ze op z'n minst een downgrade blijven aanbieden.. Ik heb dat nooit begrepen, alsof users niet zelf kunnen kiezen wat ze willen gebruiken. Desnoods zetten ze er een waarschuwing en uitleg bij dat je niet alle apps en functies meer kunt gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msi92
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05-2024
Klopt het dat je ergens in instellingen een optie hebt om beter te filmen/slow-mo/foto's te maken? zo ja waar (kwaliteit) :O :$

[ Voor 4% gewijzigd door Msi92 op 05-10-2014 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Anoniem: 207968 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 18:25:
Al die klachten over iOS 8..dan mag je van Apple toch wel verwachten dat ze op z'n minst een downgrade blijven aanbieden.. Ik heb dat nooit begrepen, alsof users niet zelf kunnen kiezen wat ze willen gebruiken. Desnoods zetten ze er een waarschuwing en uitleg bij dat je niet alle apps en functies meer kunt gebruiken..
Op zich is 8.0.2 best een flexibel OS zeker op de IPhone 6 plus :+

Maar het is gewoon een os die vertragend werkt. Er zijn fanatieke gebruikers die het ontkennen maar die kijken echt door een roze bril.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 16:01

4POX

Everybody is wired

Geert1976 schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 16:51:
iOS 8.1 beta 1 vanochtend op mn iPhone 6 gezet!

e i n d e l i j k de oldskool Filmrol terug!

verder merk ik dat TouchID weer ietsjes sneller is als in 8.0.2. iOS 8.1 beta 1 loopt verder zeer netjes vind ik
Kan iedereen deze beta installeren. Of moet je telefoon onderdeel zijn van het testprogramma?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:08
Je moet developer zijn en je telefoon geregistreerd hebben als dev toestel.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ook als je upgrade?
De afgelopen beta's kon je namelijk wel updaten (option+update) zonder registratie.

Edit: Wel dus, net gedaan namelijk.

[ Voor 19% gewijzigd door Donstil op 06-10-2014 00:37 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Laatst online: 17:13
Ook hier last van vele onregelmatige crashes. Ook niet toe te wijzen aan een bepaalde app. Het is zelfs tijdens het scrollen door de instellingen gebeurd. (iPhone 5s met iOS 8.0.2.)

Telefoon voelt voor mijn gevoel niet trager aan, maar zeer zeker niet sneller. Waar ik wel last van heb, is nog steeds een 1tje bij mijn instellingen knop. Deze heb ik nog steeds niet weg kunnen krijgen.

Hoop dat Apple hier toch snel wat aan gaat doen want dit zorgt ervoor dat de hele "premium" ervaring die ik voorheen toch wel had, voor een groot gedeelte weg is.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
vanaalten schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 09:54:
Hier een 4S bezitter met 8.02 er op.
Ik heb er eigenlijk niet echt problemen mee. Het is allemaal iets trager, maar nog prima te doen. Ook qua bugs heb ik er niet echt last van, enkel dat probleem met de home-knop die soms dubbel reageert - maar dat kan ook door de hardware komen, want de laatste maand voor iOS8 had ik dat soms ook.

Maar evengoed zie ik voor mijzelf ook niet echt voordelen van iOS8. Zou zo weer naar iOS6 teruggaan als dat makkelijk zou kunnen.
Merk je de traagheid door het gehele systeem? Ook in Apple applicaties?

Ik ben ook zeer benieuwd hoe 8.1/8.1 (beta/developer) draait op de 4S voorheen bracht dat altijd het beste resultaat (ook voor oudere toestellen).

Terug naar iOS6 klinkt wel heel old skool. Waarom niet iOS7.1.2 die draait nog fantastisch op de 4S (is mijn ervaring) en ziet er zoveel beter uit dan iOS6 en werkt ook heerlijk stabiel al is de layout niet altijd consistent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20-06 22:08
Apple zegt zelf dit erover:

This version of iOS is intended only for installation on development devices registered with Apple's Developer Program. Attempting to install this version of iOS in an unauthorized manner could put your device in an unusable state, which could necessitate an out of warranty repair.

Devices updated to iOS 8.1 beta can not be restored to earlier versions of iOS. Only registered development devices will be able to upgrade to future beta releases and the final iOS software.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
carpebios schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:24:

Devices updated to iOS 8.1 beta can not be restored to earlier versions of iOS. Only registered development devices will be able to upgrade to future beta releases and the final iOS software.
Ja een developer release van 8.1 is zoals altijd is gecommuniceerd niet bedoeld voor dagelijks gebruik, maar kan wel aardig een indicatie geven hoe de final 8.1 versie gaat zijn en draaien op bijvoorbeeld de 4S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
carpebios schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 10:24:

This version of iOS is intended only for installation on development devices registered with Apple's Developer Program. Attempting to install this version of iOS in an unauthorized manner could put your device in an unusable state, which could necessitate an out of warranty repair.

Dat stukkie tekst staat er altijd toch? Ze passen alleen het nummer aan.

Downgraden gaat ook nu gewoon weer.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 13 ... 28 Laatste