Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Meer mensen er last van dat scannen in Fotolader sinds OSX 10.10.3 ineens zwarte strepen geeft bij sommige scanners en ook soms blijft hangen? Heb de complete settings al gereset bij "Print- en scannen" en heeft niks geholpen.

Gek genoeg heeft de uiteindelijke resultaat niet de strepen en lijkt het ook geen probleem als je het 'overzicht' laat maken met kleur (helaas start OSX altijd automatisch met de tekst pre-setting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik heb problemen met de installatie van de 10.10.3 supplemental update. De installatie an sich gaat goed maar daarna wil m'n iMac geen herstart doen. Ik heb de update zowel via de App Store alsook via de support DMG geprobeerd en in beide gevallen hetzelfde. Applicaties lijken te worden afgesloten maar er wordt geen herstart gedaan. De Dock blijft wel zichtbaar maar Finder is afgesloten. Ik heb dit verschillende malen geprobeerd en tot wel een half uur gewacht, maar geen herstart.

Suggesties? Ik heb gezocht op Google maar kon hier niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-09 11:34
Sinds een week of 3 heb ik een probleem met mijn Prullenmand dat ik maar niet opgelost krijg. Na het verwijderen van een map zijn er een aantal lege mappen die ik maar niet verwijderd krijg. Wanneer ik de trash bin probeer te legen krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/xaw27d.png

Ik heb al geprobeerd om dit op te lossen door de trash bin geforceerd te legen via de terminal, met:
sudo rm -rf ~/.Trash
sudo rm -rf /Volumes/*/.Trashes

Ook heb ik geprobeerd om permissies te veranderen met:
chflags -R nouchg *

Ik vrees dus dat het probleem dieper ligt, aangezien dit allemaal niet heeft gewerkt.
In principe is het geen ramp, omdat het lege mappen zijn, maar het is wel irritant om steeds alle meldingen door te klikken wanneer ik een enkel bestandje wil verwijderen.

Help? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Terminal
rm -rf *sleep het bestand vanuit je prullenbak naar terminal*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
Bedankt voor de suggeste, maar in dat geval krijg ik de melding: "Directory not empty" voor alle individuele submappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
victorverg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:37:
Bedankt voor de suggeste, maar in dat geval krijg ik de melding: "Directory not empty" voor alle individuele submappen.
Reboot en probeer hem dan nog eens te legen?
Iets houd hem vast, een proces. Je zou in je activity monitor kunnen kijken of Finder even helemaal stoppen en herstarten.
Reboot van je Mac is de snelste oplossing gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
Bedankt voor je suggestie. Ik heb dit al een aantal keren geprobeerd, gezien ik ook regelmatig wissel naar bootcamp. Helaas is het dus niet zo simpel. Naar mijn idee klopt er iets niet met de permissies van de mappen, maar helaas is mijn kennis te beperkt op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
victorverg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 12:45:
Bedankt voor je suggestie. Ik heb dit al een aantal keren geprobeerd, gezien ik ook regelmatig wissel naar bootcamp. Helaas is het dus niet zo simpel. Naar mijn idee klopt er iets niet met de permissies van de mappen, maar helaas is mijn kennis te beperkt op dit vlak.
Als de sudo rm acties ook niet werken is het geen permissie probleem maar worden de files open gehouden.
De sudo zorgt ervoor dat je de actie uitvoerd als root onder water en die mag zeker de trash folder legen hoor, tenzij de files open zijn.
Je hebt toevallig niet een mount open staan?

("mount" en "df -m" commando's in je terminal app en post die output eens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
Helaas geen mounts open staan. Het probleem is ontstaan (beetje dom wel) toen ik via bootcamp een programma probeerde te installeren in een map op de osx partitie, ivm ruimtegebrek. Helaas besloot de installatie op dat moment een bluescreen te veroorzaken. Hierna heb ik de installatiemap handmatig proberen te verwijderen, waardoor dit probleem aan het licht kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
victorverg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 18:52:
Helaas geen mounts open staan. Het probleem is ontstaan (beetje dom wel) toen ik via bootcamp een programma probeerde te installeren in een map op de osx partitie, ivm ruimtegebrek. Helaas besloot de installatie op dat moment een bluescreen te veroorzaken. Hierna heb ik de installatiemap handmatig proberen te verwijderen, waardoor dit probleem aan het licht kwam.
Dat klinkt wel heel erg als knutselen?
Windows ziet standaard je osx partities niet dus daar heb je al moeite voor moeten doen?
Je zou eens een repair permissions kunnen draaien onder osx in de hoop dat hij het weet te corrigeren voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
victorverg schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 11:37:
Probeer eens de gratis app 'Trash It!'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• victorverg
@GeeMoney: Klopt, hiervoor heb ik MacDrive gebruikt.

Helaas na alle suggesties te hebben gevolgd nog niet opgelost :(
Mocht iemand nog een gouden tip hebben, graag! Helaas wordt het anders een keer de SSD formatteren en OS X opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 10:25
disk utility > repair permissions
kijk bij de login items, waarschijnlijk start er bij het booten iets op.

ps -ef | grep -i install
sudo kill -9 <pid>
empty trash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
victorverg schreef op woensdag 29 april 2015 @ 15:35:
@GeeMoney: Klopt, hiervoor heb ik MacDrive gebruikt.
Die gebruik ik alleen af en toe een McFlurry of Big Mac te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Kopiëren naar netwerk shares duurt extreem lang voordat taak begint. Voorbereiden van kopieer actie staat er dan. Zover ik weet was dit niet met 10.10.2. Heel irritant als je even paar foto's wilt kopiëren

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Welk protocol gebruik je daarvoor?
Ik heb alleen over FTP last van trage performance, gebruik ik AFP performt het allemaal meer dan prima (behalve als mijn NAS uit zijn slaap moet komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

AFP heb ik het..

Ik haal tussen de 30 en 55MB. Het probleem ligt bij het begin.. Het lijkt alsof hij eerst alles gaat inlezen ofzo voordat ie begint te kopiëren..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:51
Ik heb Yosemite 10.3 op een Mac Mini 1,4ghz I5 staan, die ik als media PC gebruik bij de TV. Nu heeft hij de irritante eigenschap hij RTLXL(uitzendinggemist) in een aflevering continu opeens enkele minuten over te slaan. Het beeld gaat dus gewoon vloeiend, echter opeens is hij 5 minuten verder. Dit doet hij om de paar minuten. Iemand dit al eerder gehad? Kan op google eigenlijk alleen iets vinden over stutteringen in het beeld :/

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tennisbal
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-04-2018
edit verkeerd topic

[ Voor 95% gewijzigd door Tennisbal op 05-05-2015 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 21:36
Sinds de 10.10.3 update nog steeds last van wifi drops (vooral als bluetooth aanstaat). Hoelang gaat dit nog duren |:( Binnenkort maar windows 10 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Andere nog veel problemen met gmail, osx mail en twee staps verificatie. Krijg regelmatig een melding dat ik het wachtwoord opnieuw moet invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
faberr schreef op maandag 11 mei 2015 @ 21:50:
Sinds de 10.10.3 update nog steeds last van wifi drops (vooral als bluetooth aanstaat). Hoelang gaat dit nog duren |:( Binnenkort maar windows 10 proberen.
Check in je network settings of je nog andere devices hebt dan Wifi (en eventueel VPN). Bij mij stond hij vol met BlueTooth devices en USB serials (Arduinootjes). Na het verwijderen van alle overtollige interfaces loopt het een stuk stabieler bij mij.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En houd er rekening mee dat de 2.4GHz band waarin zowel bluetooth als wifi zitten gewoon overbevolkt is. Er zijn steeds meer situaties waarbij er maar 20% van het wifi verkeer daadwerkelijk data is en de rest allemaal overhead om de verbinding te maken. Een ander OS gaat dat niet oplossen. Kijk vooral ook naar andere storingsfactoren en de wifi ontvangst op die plaats zelf. Zit je op het randje dan is het heel wat storingsgevoeliger dan wanneer je op een plek met goede ontvangst zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Ik heb ook af en toe nog last van de wifi bug
Het is wel een heel stuk beter sinds 10.10.3, nu is het meer uitzondering dan regel dat de wifi niet werkt.

Meestal los ik het op door even de wifi uit en aan te zetten. Hopelijk kunnen ze het nog iets verbeteren.

Anyway, ik ervaar het niet meer als hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Ton
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-08 21:17
Weet iemand hoe je nieuw toegevoegde lettertypen kunt gebruiken in Keynote?

Ik heb een aantal lettertypen toegevoegd via de catalogus, en ze zijn prima te gebruiken in bijvoorbeeld Office of Photoshop. Maar in Keynote kan ik ze niet selecteren in de lijst, daar staan ze simpelweg niet in, alleen de standaard fonts. Hoe krijg ik ze wel tevoorschijn?

Playstation 4: MrTon-NL | Fujifilm X-T1 | XF 18-55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Keynote laat in de lijst alleen fonts zien die standaard geinstalleerd zijn, aangezien fonts niet werken op andere systemen tenzij ze daar ook geinstalleerd zijn.

Als je toch je eigen fonts wilt gebruiken moet je dat via de font picker doen, cmd-T.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
ronwiel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:01:
Andere nog veel problemen met gmail, osx mail en twee staps verificatie. Krijg regelmatig een melding dat ik het wachtwoord opnieuw moet invoeren.
Hier dezelfde ervaring helaas, ik word er gek van. E-mails van Inbox naar All Mail slepen, werkt overigens ook nog niet (althans niet bij mij). :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-09 13:10

Hoite

Goed verhaal

Hebben meer Adobe CC gebruikers een zwevende applicatie in Mission Control?

Adobe CC - Mission Control

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja, daar heb ik ook last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
ronwiel schreef op donderdag 14 mei 2015 @ 09:01:
Ik heb een app-specefic wachtwoord aangemaakt en dat werkt eigenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
Ik heb nu al een lange periode problemen met Google Maps in Safari. De pagina opent gewoon, maar zo snel als ik iets probeer op te zoeken blijft hij hangen op 'Wordt geladen".

Inmiddels al meerdere Safari updates gedraaid (zit nu op 8.0.6) en OS X 10.10.3, maar het werkt nog steeds niet.

Heb al gezocht naar oplossingen op het web, maar dat is nog niet heel effectief geweest.

Iemand anders met vergelijkbare problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
[b][message=44295843,noline]
Iemand anders met vergelijkbare problemen?
Hier niet, heb je alle caches al geleegd, en de nodig opschoonacties uitgevoerd met onyx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
satya schreef op maandag 25 mei 2015 @ 17:50:
[...]

Hier niet, heb je alle caches al geleegd, en de nodig opschoonacties uitgevoerd met onyx?
Caches had ik al meermaals geleegd. Zojuist ook met Onyx de nodige cleans gedaan, maar probleem blijft bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Oceaanbodem schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:25:
[...]
Caches had ik al meermaals geleegd. Zojuist ook met Onyx de nodige cleans gedaan, maar probleem blijft bestaan.
Heb je dit probleem op meerdere netwerken / lokaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
satya schreef op maandag 25 mei 2015 @ 22:46:
[...]

Heb je dit probleem op meerdere netwerken / lokaties?
Ja, het probleem treedt bij elk netwerk op. In Chrome werkt het overigens allemaal prima.

Heb nu na mijn opschoningsactie in Onyx als leuke bijkomstigheid dat Word meteen crasht tijdens het opstarten 8)7

Edit: Office inmiddels opnieuw geinstalleerd en die werkt weer naar behoren.

[ Voor 9% gewijzigd door Oceaanbodem op 26-05-2015 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Belachelijk inderdaad. Ik hoor veel positieve verhalen over Sketch, een Photoshop concurrent (maar dan meer gericht op web en UI design). Als dat bevalt stap ik over, de houding van Adobe staat mij ook niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite

Hoite

Goed verhaal

Tom schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 17:24:
[...]

Belachelijk inderdaad. Ik hoor veel positieve verhalen over Sketch, een Photoshop concurrent (maar dan meer gericht op web en UI design). Als dat bevalt stap ik over, de houding van Adobe staat mij ook niet aan.
Ik ben na zoveel jaar zo gewend aan de Lightroom --> Photoshop combinatie dat ik niet zomaar overgestapt ben, als ik t niet gebruik sluit ik adobe CC gewoon momenteel, dan is deze glitch ook weg.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

En als je dan nog op zoek bent naar een Lightroom concurrent: Phase One. Deze is gratis als je een Sony camera hebt (en bij Sony camera's is de conversie RAW->JPG vele malen beter dan Lightroom), of een paar tientjes als je alles wilt unlocken en werkt minstens even goed.

Wat betreft de WiFi bug: Ik heb er eigenlijk geen last meer van (2014 MBPr 13") sinds de nieuwe update, alleen af en toe als ik hem uit slaap haal heeft hij erg veel moeite met opnieuw verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

Ik gebruik ook continu Sketch.
Voor foto bewerking enz is het niet geschikt.
Het is vooral UI design, met vector ondersteuning (files opslaan als PNG, SVG en/of PDF.)
Ondersteuning voor Retina (afbeeldingen exporteren naar @x2 enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Cyleo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 09:58:
[...]
Wat betreft de WiFi bug: Ik heb er eigenlijk geen last meer van (2014 MBPr 13") sinds de nieuwe update, alleen af en toe als ik hem uit slaap haal heeft hij erg veel moeite met opnieuw verbinden.
Dat is bij mij ook nog steeds het enige probleem eigenlijk met WiFi. Soms is de lijst met beschikbare WiFi netwerken helemaal leeg en soms kan hij gewoon geen verbinding krijgen met het laatste netwerk waar hij opzat.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-09 16:37
In 10.10.4 is de discoveryd service weer vervangen door het oude mdnsresponder, schijnbaar lost dit heel veel wifi problemen op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er ook iemand last van framedrops en hoog cpu usage bij 'normaal' gebruik?
Ik heb hier sinds de laatste update last van.
Bij normaal gebruik bedoel ik safari (meerdere tabs van google drive), vox, finder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:54:
Heeft er ook iemand last van framedrops en hoog cpu usage bij 'normaal' gebruik?
Ik heb hier sinds de laatste update last van.
Bij normaal gebruik bedoel ik safari (meerdere tabs van google drive), vox, finder
Framedrops heb ik ook vaak last van, vooral als ik een hogere resolutie kies dan de standaard. Hoog CPU gebruik niet, kijk eens in je taakbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen problemen met wifi maar handoff werkt bijna nooit.

Maar mogenlijk is dit snel verholpen.
http://www.iculture.nl/ap...roblemen-os-x-discoveryd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyleo schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 20:38:
[...]

Framedrops heb ik ook vaak last van, vooral als ik een hogere resolutie kies dan de standaard. Hoog CPU gebruik niet, kijk eens in je taakbeheer.
Taakbeheer heb ik meerdere keren bijgehouden. Het is te zien dat google drive veel gebruikt. Maar dit zou geen groot verschil moeten maken. Mijn MBPr heeft er af en toe duidelijk moeite mee terwijl er niet veel gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BluRay
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-09 07:40
Sinds de update naar 10.10.3 problemen met 5Ghz WiFi i.c.m. Retina 15" 2014
Ik dacht eerst dat het lag aan mijn AirPort Express (1ste Gen), maar moest toevallig de Retina van mijn broer opnieuw installeren i.v.m. SSD upgrade en dus meteen update gedaan naar 10.10.3 want draaide eerst nog op 10.10.2. Die kan nu dus net als ik niet meer op ons 5Ghz netwerk terwijl dat ding niet eens 2 meter van ons af staat en de 2,4Ghz router 10 meter verder staat tussen 2 muren. Het gevolg is dat internet traag is en vaak wegvalt, want verbinding via 2,4Ghz.

Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Verwijderd schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 21:19:
Ik heb zelf geen problemen met wifi maar handoff werkt bijna nooit.

Maar mogenlijk is dit snel verholpen.
http://www.iculture.nl/ap...roblemen-os-x-discoveryd/
Als ik in Safari op iOS een site vernieuwde, kreeg ik dat icoontje niet in mn dock op de Mac. En andersom. Als ik in Chrome op de Mac een site vernieuwde, kreeg ik geen Safari op iOS op de lock screen.
Maar ik heb verder geen Wifi problemen. Bovendien gaat boven genoemde door mij niet via Wifi maar BT LTE.

Uiteindelijk wist ik dit te fixen door op mijn Mac uit te loggen op iCloud en opnieuw in te loggen, ineens alles functioneert weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
BluRay schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 15:26:
Sinds de update naar 10.10.3 problemen met 5Ghz WiFi i.c.m. Retina 15" 2014
Ik dacht eerst dat het lag aan mijn AirPort Express (1ste Gen), maar moest toevallig de Retina van mijn broer opnieuw installeren i.v.m. SSD upgrade en dus meteen update gedaan naar 10.10.3 want draaide eerst nog op 10.10.2. Die kan nu dus net als ik niet meer op ons 5Ghz netwerk terwijl dat ding niet eens 2 meter van ons af staat en de 2,4Ghz router 10 meter verder staat tussen 2 muren. Het gevolg is dat internet traag is en vaak wegvalt, want verbinding via 2,4Ghz.

Ik was benieuwd of er meer mensen zijn die dit probleem hebben.
Mm, nu je het zegt. Ik zat gisteren in de woonkamer en waar mijn macbook op de 5GHz band niet vooruit te branden was leek mijn telefoon daar geen problemen mee te hebben. Ik zal het eens in de gaten gaan houden (meestal zit ik boven de router dus valt het niet zo op).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-09 20:40

NVD

Ik heb een tekstbestand, dat ik overigens niet kan openen, van 1,88 gig in een folder staan.

Iemand enig idee of dit verwijderd kan worden?
http://afbeelding.im/L1nOW8PN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 00:14
Dat kan gewoon verwijderd worden.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

Orii schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 19:08:
In 10.10.4 is de discoveryd service weer vervangen door het oude mdnsresponder, schijnbaar lost dit heel veel wifi problemen op :)
Dat lost bijna ALLE problemen op kan ik je vertellen. Internet is weer stabiel, in en uit slaap komen, en minder lags en vertragingen. Ongelofelijk dat één service je hele systeem kan vernaggelen!

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
page404 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:37:
[...]

Dat lost bijna ALLE problemen op kan ik je vertellen. Internet is weer stabiel, in en uit slaap komen, en minder lags en vertragingen. Ongelofelijk dat één service je hele systeem kan vernaggelen!
Wat ik maar moeilijk kan begrijpen is waarom het zo lang geduurd heeft voordat ze het besluit maakten om terug te gaan naar de oude DNS resolver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
omdat die "minder goed" ingesteld is op continuity en handoff..
Althans dat is wat ik her en der gehoord heb :)

discoveryd zou geschreven zijn met continuity en handoff in t achterhoofd, en beter presteren.
Of het waar is durf ik niks over te zeggen, het is wat ik her en der gelezen heb op bepalde fora, maar het klinkt wel logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Voor hetzelfde geld was discoveryd niet meer dan een tussenoplossing omdat ze mDNSResponder niet goed werkend kregen met handoff/continuity of omdat dit toch meer tijd in beslag nam. mDNSResponder gaat al een tijdje mee en oude software helemaal up to date maken met nieuwe features is vaak een uitdaging. Niet voor niets dat men regelmatig rewrites doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Orii schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 22:47:
omdat die "minder goed" ingesteld is op continuity en handoff..
Althans dat is wat ik her en der gehoord heb :)

discoveryd zou geschreven zijn met continuity en handoff in t achterhoofd, en beter presteren.
Of het waar is durf ik niks over te zeggen, het is wat ik her en der gelezen heb op bepalde fora, maar het klinkt wel logisch :)
Continuity en Handoff werken gewoon met mDNSresponder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
Pyrone89 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 01:18:
[...]

Continuity en Handoff werken gewoon met mDNSresponder.
Ik heb ook nergens gezegt dat het niet werkt ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

ppl schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 23:57:
Voor hetzelfde geld was discoveryd niet meer dan een tussenoplossing omdat ze mDNSResponder niet goed werkend kregen met handoff/continuity of omdat dit toch meer tijd in beslag nam. mDNSResponder gaat al een tijdje mee en oude software helemaal up to date maken met nieuwe features is vaak een uitdaging. Niet voor niets dat men regelmatig rewrites doet.
Vind ik best een plausibele theorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aherin
page404 schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:29:
[...]

Vind ik best een plausibele theorie.
Precies, "vroeger" hadden we natuurlijk alleen Ethernet, toen kwam WiFi, Bluetooth, etc etc.. Op lange laast word zo'n programma natuurlijk een wirwar van aangeknoopte code? Maargoed ik programmeer (nog) niet, dus bij mij klinkt alles plausibel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Mooi voorbeeld is dat van FreeBSD. Daar hebben ze BIND in de basis nu vervangen door Unbound+LDNS ter afwachting wanneer hun eigen variant op BIND klaar is. Het is niet perfect maar het werkt. Het alternatief was BIND meeleveren (met alle gevolgen van dien, vooral op security gebied en in de toekomst een groot probleem omdat ze dan ook ineens Python in de basis moeten stoppen wat niet wenselijk is) of geen nieuwe release van FreeBSD uitbrengen (uiteraard geen optie). Tja, wat heb je dan liever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ger05
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-06-2024
*opgelost*

[ Voor 97% gewijzigd door Ger05 op 01-06-2015 06:48 . Reden: opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik dacht dat het aan mijn provider lag, maar met een bekabelde verbinding haal ik een perfecte continue 50Mbit verbinding.

Draadloos blijft mijn macbook schommelen met ook een bijna continu proces.

Is dit aan Yosemite toe te schrijven en zijn er oplossingen?
Ik zit al op 5Ghz en 2 meter van de modem vandaan. Modem is origineel van UPC (geen bridge).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
TuffScout schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:49:
Ik dacht dat het aan mijn provider lag, maar met een bekabelde verbinding haal ik een perfecte continue 50Mbit verbinding.

Ik zit al op 5Ghz en 2 meter van de modem vandaan. Modem is origineel van UPC (geen bridge).
Probeer eens een alternatieve router. Met mijn Ziggo modem-router had ik ook met wifi maar trieste verbindingen. Nu heb ik een Airport Extreme (met daarop een HDD aangesloten voor Time Machine backups) en die heeft gewoon dual-band 2.4 en 5 GHz.
En daarop heb ik zeer rappe snelheden op mijn rMBP van 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TuffScout
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik heb speed drops. Dus dan gewoon 50Mbit, en dan weer 35Mbit....dit alleen draadloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:12

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

Zijn er nog meer mensen die momenteel problemen hebben met iCloud?

Ik kan momenteel geen mails versturen vanaf me iCloud die op de mail applicatie geconfigureerd is. Kan niet verbinden met de SMTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
Psycho_Mantis schreef op maandag 01 juni 2015 @ 09:34:
Zijn er nog meer mensen die momenteel problemen hebben met iCloud?

Ik kan momenteel geen mails versturen vanaf me iCloud die op de mail applicatie geconfigureerd is. Kan niet verbinden met de SMTP server.
Ik had gisteravond laat problemen met bookmarks sync in Safari.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
TuffScout schreef op maandag 01 juni 2015 @ 08:49:

Heel goed mogelijk dat dat aan yosemite ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnmn
  • Laatst online: 19-07-2015
Wat zie je op de screenshot? https://dl.dropboxusercontent.com/u/3885863/Ma.png

- 'Finder' geeft aan dat er 187,82 GB beschikbaar is.
- 'Over deze Mac' en 'Istat' geven aan dat er 77,22 GB beschikbaar is.

Ik maak een TimeMachine-update via een externe schijf.

Ik heb de MacBook al een aantal keren herstart maar dat lost niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-09 13:08
page404 schreef op zaterdag 30 mei 2015 @ 19:37:
[...]

bij mij dus het tegenovergestelde, connectie met wifi duurt langer, verbinding naar NAS is onstabiel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnmn
  • Laatst online: 19-07-2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:13
**never mind**

[ Voor 96% gewijzigd door WRT54G op 02-06-2015 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-01 12:04
Ik heb ook heb problemen met de Wifi. Accespoint staat 30 cm van mijn laptop, draadloos haal ik 60-70Mbit download, verbinding schommelt ook enorm. Via de bekabeling 209 Mbit download en 213Mbit upload. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
Dit heeft mij zojuist wel geholpen. Ik kijk het nog even aan maar het lijkt erop dat alles nu weer goed werkt: https://discussions.apple.com/message/28074001#28074001

Het enige jammere is, ik heb voor mijn werk een stuk of 20 a 30 VPN verbindingen ingesteld. Dat zal ik dus nu opnieuw moeten doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
hytash schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:35:
Dit heeft mij zojuist wel geholpen. Ik kijk het nog even aan maar het lijkt erop dat alles nu weer goed werkt: https://discussions.apple.com/message/28074001#28074001

Het enige jammere is, ik heb voor mijn werk een stuk of 20 a 30 VPN verbindingen ingesteld. Dat zal ik dus nu opnieuw moeten doen...
Vind dat inderdaad een vrij rigoreuze methode :P Ben benieuwd wat 10.10.4 gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
hytash schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:22:
Ik heb ook heb problemen met de Wifi. Accespoint staat 30 cm van mijn laptop, draadloos haal ik 60-70Mbit download, verbinding schommelt ook enorm. Via de bekabeling 209 Mbit download en 213Mbit upload. :o
Ga eens iets verder van je accesspoint zitten, 30cm is wel heel erg dichtbij. Die dingen hebben een bepaald uitstralingspatroon. Je hebt vrijwel nooit een optimaal signaal als je heel dicht bij het ap zit, wel als je er wat verder vandaan zit (meter op z'n minst). Afgezien daarvan, welke wifi techniek gebruik je en welke snelheid meldt je Mac voor die wifi verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Met 30cm zou ik gewoon een kabeltje pakken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shytah
ppl schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 21:59:
[...]

Ga eens iets verder van je accesspoint zitten, 30cm is wel heel erg dichtbij. Die dingen hebben een bepaald uitstralingspatroon. Je hebt vrijwel nooit een optimaal signaal als je heel dicht bij het ap zit, wel als je er wat verder vandaan zit (meter op z'n minst). Afgezien daarvan, welke wifi techniek gebruik je en welke snelheid meldt je Mac voor die wifi verbinding?
5GHz, 217Mbps (Wireless N)

Overigens zit ik nu in de woonkamer (Airport Extreme staat op zolder), Ben een file aan het downloaden, en mijn internet-verbinding valt gewoon bij vlagen weg (connectie VPN verbinding wordt o.a. verbroken.) Ga nog onderzoeken of dit specifiek een Wifi probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
hytash schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 23:32:
[...]

5GHz, 217Mbps (Wireless N)

Overigens zit ik nu in de woonkamer (Airport Extreme staat op zolder), Ben een file aan het downloaden, en mijn internet-verbinding valt gewoon bij vlagen weg (connectie VPN verbinding wordt o.a. verbroken.) Ga nog onderzoeken of dit specifiek een Wifi probleem is.
Da's niet gek hè, als er twee plafonds tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Op 2.4GHz moet dat geen probleem zijn, bij 5GHz ligt dat anders. Devices willen vaak nog wel eens lang blijven hangen op een AP, zeker als het de enige in de buurt is. Als dit dan op 5GHz gebeurt zit je vrij snel aan een slechte verbinding. Een VPN verbinding over een draadloze verbinding maakt het er alleen complexer van, die zijn daar ook best gevoelig voor. Bij sommige AP's kun je het zendvermogen van de 5GHz radio aanpassen en wat omlaag schroeven zodat devices sneller over springen naar ofwel een ander AP ofwel de 2.4GHz radio in de AP zodat ze een wat betere verbinding hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door ppl op 04-06-2015 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Heeft iemand nog tips voor het vinden van woordenboeken die we toe kunnen voegen aan osx dictionary? Ik vind het heerlijk hoe het opzoeken van woorden werkt in osx. Maar ik zou heel graag een Duits --> Nederlands woordenboek erbij willen hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door MenN op 10-06-2015 18:26 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Er is gisteren weer een nieuwe public beta releaset. Vind het wel gek dat ze niet de releasenotes tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Laatst online: 22:45
MenN schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:23:
Heeft iemand nog tips voor het vinden van woordenboeken die we toe kunnen voegen aan osx dictionary? Ik vind het heerlijk hoe het opzoeken van woorden werkt in osx. Maar ik zou heel graag een Duits --> Nederlands woordenboek erbij willen hebben.
Dit al geprobeerd: https://www.google.nl/sea...UTF-8&hl=en&client=safari ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Helaas bied Apple geen vertaal woorden boeken naast spaans --> engels aan.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
MenN schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:49:
Helaas bied Apple geen vertaal woorden boeken naast spaans --> engels aan.
Niet helemaal wat je wilt, maar kijk eens naar Flashlight, een plugin voor spotlight: http://flashlight.nateparrott.com
Via plugins kun je hier bijvoorbeeld google translate etc. toevoegen. Als je iets dan niet weet kun je spotlight oproepen, typ je gtr esnl Hola (google translate espanol nederlands woord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hoe stabiel werkt dat Flashlight inmiddels?
Ik heb het een tijdje terug geprobeerd, maar ik kreeg teveel crashes van Spotlight (werd voor gewaarschuwd), maar de website ziet er nu een stuk volwassener uit als toen.

Ik gebruik al een hele tijd Alfred naar tevredenheid, maar als ik met dit sort plugins, dezelfde functionaliteiten kan krijgen met Spotlight, ben ik wel benieuwd het te gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door RnB op 11-06-2015 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
RnB schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 10:01:
Hoe stabiel werkt dat Flashlight inmiddels?
Ik heb het een tijdje terug geprobeerd, maar ik kreeg teveel crashes van Spotlight (werd voor gewaarschuwd), maar de website ziet er nu een stuk volwassener uit als toen.

Ik gebruik al een hele tijd Alfred naar tevredenheid, maar als ik met dit sort plugins, dezelfde functionaliteiten kan krijgen met Spotlight, ben ik wel benieuwd het te gebruiken.
Ik gebruik het praktisch dagelijks en ben de laatste paar weken geen crashes tegen gekomen. Vind het echt een heerlijke toevoeging aan mijn Mac (En dat terwijl Spotlight an sich al de reden is dat ik redelijk verknocht ben geraakt aan OS X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Laatst online: 24-05-2023
Cyleo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:10:
Niet helemaal wat je wilt, maar kijk eens naar Flashlight, een plugin voor spotlight: http://flashlight.nateparrott.com
Via plugins kun je hier bijvoorbeeld google translate etc. toevoegen. Als je iets dan niet weet kun je spotlight oproepen, typ je gtr esnl Hola (google translate espanol nederlands woord).
*instant orgasm*

Tijdje geleden al langs Flashlight gekomen, toen werd Google Translate nog niet ondersteund. Nu direct geïnstalleerd. Wat is dit fantastisch :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Cyleo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:55:
[...]

Ik gebruik het praktisch dagelijks en ben de laatste paar weken geen crashes tegen gekomen. Vind het echt een heerlijke toevoeging aan mijn Mac (En dat terwijl Spotlight an sich al de reden is dat ik redelijk verknocht ben geraakt aan OS X)
Hm, dat klinkt goed.
Dan hebben ze goed hun best gedaan het stabiel te krijgen. Ik ga het vanavond gelijk testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Cyleo schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 09:10:
[...]

Werkt helaas niet in El Capitan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404

page404

Website says no

Smultie schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 19:59:
[...]

Werkt helaas niet in El Capitan...
Geef ze ff de kans om de app compatibel te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
page404 schreef op vrijdag 12 juni 2015 @ 08:32:
[...]

Geef ze ff de kans om de app compatibel te maken ;)
Dat doe ik ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Na ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van mijn MacBook Air begin ik nu toch wat rare dingetjes te merken. Zo nu en dan wordt de OS X ineens een flink stuk trager dan normaal, reageren programma's niet altijd zoals ze behoren te doen, zie ik soms processen staan die flink wat cpu-tijd vragen maar waarvan ik niet begrijp wat ze doen (vaak met de naam van een normale website, maar zonder dat deze ergens geopend is). De accu gaat ook duidelijk minder lang mee, iets wat met dat laatste punt te maken heeft denk ik. Wanneer dat het geval is merk ik ook dat er duidelijk meer warme van de laptop af komt en deze soms zelfs warm aanvoelt. Iets dat ik in het verleden nooit merkte.

Enfin, tijd om Yosemite eens opnieuw te installeren dus. Geen probleem en een fluitje van een cent aangezien ik nauwelijks data op de laptop zelf heb staan. Wat ik echter wel graag zou bewaren zijn bepaalde gegevens die in het OS zitten, zoals bijvoorbeeld alle opgeslagen wachtwoorden en wifi-netwerken. Ik kon helaas geen manier vinden waarop dit eenvoudig te realiseren is. Alle how-to's hebben het met namen over het bewaren van data in plaats van dit soort settings. Iemand die hier een handige manier of een handig tooltje voor weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dick schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:47:
Na ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van mijn MacBook Air begin ik nu toch wat rare dingetjes te merken. Zo nu en dan wordt de OS X ineens een flink stuk trager dan normaal, reageren programma's niet altijd zoals ze behoren te doen, zie ik soms processen staan die flink wat cpu-tijd vragen maar waarvan ik niet begrijp wat ze doen (vaak met de naam van een normale website, maar zonder dat deze ergens geopend is). De accu gaat ook duidelijk minder lang mee, iets wat met dat laatste punt te maken heeft denk ik. Wanneer dat het geval is merk ik ook dat er duidelijk meer warme van de laptop af komt en deze soms zelfs warm aanvoelt. Iets dat ik in het verleden nooit merkte.
Afbeeldingslocatie: http://www.countup.nl/pixel/img.php?id=tw-os-x-ervaring-discussie

Vreemd. Ik heb zelf van andere macbook gebruikers dit soort verhalen niet gehoord. Misschien dat het te maken heeft met eventuele foute applicaties die op je machine staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Dick schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:47:

Enfin, tijd om Yosemite eens opnieuw te installeren dus. Geen probleem en een fluitje van een cent aangezien ik nauwelijks data op de laptop zelf heb staan. Wat ik echter wel graag zou bewaren zijn bepaalde gegevens die in het OS zitten, zoals bijvoorbeeld alle opgeslagen wachtwoorden en wifi-netwerken. Ik kon helaas geen manier vinden waarop dit eenvoudig te realiseren is. Alle how-to's hebben het met namen over het bewaren van data in plaats van dit soort settings. Iemand die hier een handige manier of een handig tooltje voor weet?
Maak een backup van je Mac met Time Machine. Dan kan je die settings (en alle andere data) backuppen en los de settings terugzetten (en als je nog bepaalde data wil restoren die je toch nodig blijkt te hebben, dan kan dat ook op die manier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Verwijderd schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:10:
[...]

[afbeelding]

Vreemd. Ik heb zelf van andere macbook gebruikers dit soort verhalen niet gehoord. Misschien dat het te maken heeft met eventuele foute applicaties die op je machine staan?
Kan te maken hebben met (onderdelen van) applicaties die blijven hangen. Zo wil Safari webcontent (of iets van die strekking) bij mij nog wel eens ineens ermee kappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:11:
[...]

Maak een backup van je Mac met Time Machine. Dan kan je die settings (en alle andere data) backuppen en los de settings terugzetten (en als je nog bepaalde data wil restoren die je toch nodig blijkt te hebben, dan kan dat ook op die manier).
Dat zou geweldig zijn, een Time Machine backup heb ik namelijk al wel :). Ik kan alleen op mijn Mac en ook niet via Google vinden hoe dat gemakkelijk terugzetten van alle settings in zijn werk zou gaan? Ik kan wel het een en ander vinden, maar dan wordt er steeds naar flink wat specifieke losse files gezocht in plaats van gebruik gemaakt van een restore functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Dick schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:17:
[...]

Dat zou geweldig zijn, een Time Machine backup heb ik namelijk al wel :). Ik kan alleen op mijn Mac en ook niet via Google vinden hoe dat gemakkelijk terugzetten van alle settings in zijn werk zou gaan? Ik kan wel het een en ander vinden, maar dan wordt er steeds naar flink wat specifieke losse files gezocht in plaats van gebruik gemaakt van een restore functie.
Nog even werken aan je Google skills :) https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=en_US

>>> Computer settings: Select the Computer & Network Settings checkbox.

[ Voor 6% gewijzigd door Volkan1984 op 18-06-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Volkan1984 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:20:
[...]

Nog even werken aan je Google skills :) https://support.apple.com...le=nl_NL&viewlocale=en_US

>>> Computer settings: Select the Computer & Network Settings checkbox.
Bedankt! Ik zat zelf op Time Machine te zoeken en kwam daarmee niet hierop uit. Deze functie lijkt inderdaad grotendeels te doen wat ik wil. Een overzichtje van welke settings nou precies wel en niet overgezet worden lijkt er echter niet te zijn. Network settings zou natuurlijk ook enkel op specifieke instellingen voor de netwerkadapters kunnen slaan in plaats van de Wifi-wachtwoorden. Ik denk echter dat ik het er maar gewoon op waag, zo belangrijk is het nu ook weer niet, het scheelt vooral een hoop gedoe als ik niet overal waar ik kom weer om het wachtwoord moet gaan vragen.

Bedankt tot zover :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
Dick schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 16:33:
[...]

Bedankt! Ik zat zelf op Time Machine te zoeken en kwam daarmee niet hierop uit. Deze functie lijkt inderdaad grotendeels te doen wat ik wil. Een overzichtje van welke settings nou precies wel en niet overgezet worden lijkt er echter niet te zijn. Network settings zou natuurlijk ook enkel op specifieke instellingen voor de netwerkadapters kunnen slaan in plaats van de Wifi-wachtwoorden. Ik denk echter dat ik het er maar gewoon op waag, zo belangrijk is het nu ook weer niet, het scheelt vooral een hoop gedoe als ik niet overal waar ik kom weer om het wachtwoord moet gaan vragen.

Bedankt tot zover :)
OK, ik heb gezocht op Google op deze trefwoorden: migration assistant apple restore settings (misschien heb je er iets aan).

Hier iets meer over de settings die kunnen worden gerestored: https://discussions.apple.com/thread/2558706

[ Voor 8% gewijzigd door Volkan1984 op 18-06-2015 16:49 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 33 Laatste