Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Overigens kun je dat soort dingen ook in iCloud bewaren. Het zit allemaal in je sleutelhanger: https://www.apple.com/nl/support/icloud/keychain/. Dat is nog gemakkelijker :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Gezien het laatste nieuws zou ik even niet iCloud Keychain adviseren. Zeker aangezien Apple er al meer dan een half jaar niks aan doet (idem voor de UEFI bug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Dick schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 15:47:
Na ruim anderhalf jaar naar volle tevredenheid gebruik te hebben gemaakt van mijn MacBook Air begin ik nu toch wat rare dingetjes te merken. Zo nu en dan wordt de OS X ineens een flink stuk trager dan normaal, reageren programma's niet altijd zoals ze behoren te doen, zie ik soms processen staan die flink wat cpu-tijd vragen maar waarvan ik niet begrijp wat ze doen (vaak met de naam van een normale website, maar zonder dat deze ergens geopend is). De accu gaat ook duidelijk minder lang mee, iets wat met dat laatste punt te maken heeft denk ik. Wanneer dat het geval is merk ik ook dat er duidelijk meer warme van de laptop af komt en deze soms zelfs warm aanvoelt. Iets dat ik in het verleden nooit merkte.
Batterijprobleem is voor velen een probleem sinds Yosemite. Bij enkele helpt een complete herinstallatie, bij anderen doet het niets. Gebruikers genoeg die terug zijn op mavericks.

Doe je nooit opschoon acties op je MBa?

Heb je de combo-update geprobeerd er over heen te zetten?
https://support.apple.com/kb/DL1804?locale=nl_NL

Je kan kiezen voor een gedeeltelijke herinstallatie via je rescue mode, dan blijven je gegevens en instellingen bewaard. Ik lees dat er mensen zijn de OSX regelmatig opnieuw installeren. Voor mij onbegrijpelijk, in al die jaren nooit nodig geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Pyrone89 schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 21:05:
Gezien het laatste nieuws zou ik even niet iCloud Keychain adviseren. Zeker aangezien Apple er al meer dan een half jaar niks aan doet (idem voor de UEFI bug)
Dat is geen logica. Keychain is nu niet per definitie onveilig. En dat er geen oplossing is betekent niet dat er niks gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Je kan natuurlijk allemaal in paniek rondjes gaan lopen rennen en helemaal geen software meer gebruiken (omdat ieder stukje software nu eenmaal gebreken heeft), maar je kunt natuurlijk ook eventje onderzoeken waar het risico precies ligt. Please correct me if i'm wrong, maar volgens mij is de keychain bug alleen te misbruiken door apps die je zelf geïnstalleerd hebt.
For now, the best advice would appear to be cautious in downloading apps from unknown developers – even from the iOS and Mac App Stores – and to be alert to any occasion where you are asked to login manually when that login is usually done by Keychain.
Mijns inziens is het belangrijk om voor gevoelige informatie nooit te vertrouwen op tools zoals keychain en 1Password. Dat is precies de reden waarom je verschillende sleutels hebt voor je auto en je voordeur. De keychain is een convenience voor alle websites en forums, niet een bank (hoewel Apple je die suggestie wel geeft). De enige verantwoordelijke voor je veiligheid ben je zelf, helaas.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Gezien de extreem gevoelige info die de iCLoud Keychain bevat zou ik toch adviseren het niet te gebruiken. Als het elk ander onderdeel was geweest had ik je kunnen snappen, maar dit is nou NET het onderdeel waar je dit niet bij kunt hebben.

Daarnaast: er zal best wat achter de schermen gebeuren, maar ondertussen hebben de eindgebruikers als 9 maanden een enorm gat die nu ook nog eens in de volle openheid is. En dit is een van de vele kritieke lekken die er zijn, zoals ook het UEFI lek van alle Macs van voor 2014. Dit zijn echt ernstige lekken die je niet even kunt laten liggen tot een volgende geplande update, laat staan 9 maanden. Ik begin het idee te krijgen dat er eerst eens iets echt fout moet gaan voordat ze wakker worden bij Apple op het gebied van veiligheid (categorie 'als het kalf verdronken is'). Wat dat betreft is Microsoft toch een stuk beter, ook omdat die door schade en schande in het verleden wijs zijn geworden op dit vlak.

Persoonlijk denk ik dat het ermee te maken heeft dat Apple niet net zoals MS elke maand de gebruiker een lijst aan patches wil laten downloaden, om marketingtechnische redenen. De gewone persoon kan dan gaan denken: kijk eens hoe goed het is! in tegenstelling tot Windows hoef ik bijna nooit patches te downloaden! De ironie wil nu juist dat de Windows-aanpak minder mooi staat marketingtechnisch maar er wel voor zorgt dat fixes snel zijn doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Sinds de laatste 2 of 3 beta's gaat mijn pc wel eens spontaan rebooten, volgens mij een of andere kernel panic. Heb ook het idee dat hij af en toe wat sluggish wordt, ondanks voldoende ruimte op de SSD, weinig te doen en een sloot ram (16 GB). Best raar, want ik heb al jaren mbp's en het daarvoor nog nooit gezien geloof ik. Ik schuif de schuld nu wel makkelijk richting de beta, maar moet even niet zo lui doen en de logs in duiken ;)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
2Dutch schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:22:
Sinds de laatste 2 of 3 beta's gaat mijn pc wel eens spontaan rebooten, volgens mij een of andere kernel panic. Heb ook het idee dat hij af en toe wat sluggish wordt, ondanks voldoende ruimte op de SSD, weinig te doen en een sloot ram (16 GB). Best raar, want ik heb al jaren mbp's en het daarvoor nog nooit gezien geloof ik. Ik schuif de schuld nu wel makkelijk richting de beta, maar moet even niet zo lui doen en de logs in duiken ;)
Doe ook eens een hardwaretest, bij mij was één RAM-plankje naar z'n grootje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Smultie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:24:
[...]
Doe ook eens een hardwaretest, bij mij was één RAM-plankje naar z'n grootje.
Strak plan: staat genoteerd in de agenda voor vanavond :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Gezien het laatste nieuws zou ik even niet iCloud Keychain adviseren.
Gezien wat iCloud Keychain is zou het enige juiste advies moeten zijn om het vooral nooit te gebruiken. Je usernames en passwords op servers van derden bewaren. Lastpass is ook zoiets, dat was ook een kwestie van wachten...

Overigens is het ook verstandig om even te gaan lezen wat dat laatste nieuws inhoudt want het heeft eigenlijk helemaal niets met iCloud Keychain te maken. De een is een bug in Mail waardoor phishing mogelijk is en de ander is een probleem met IPC waardoor andere apps zoals offline passwords tools (1Password om er eentje te noemen) ook een probleem zijn. Daar zit overigens wel enige nuancering in, de hack is niet zo eenvoudig als dat de meeste nieuwssites doen voorkomen.
Pyrone89 schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 12:11:
Gezien de extreem gevoelige info die de iCLoud Keychain bevat zou ik toch adviseren het niet te gebruiken. Als het elk ander onderdeel was geweest had ik je kunnen snappen, maar dit is nou NET het onderdeel waar je dit niet bij kunt hebben.
M.a.w. je weet dus totaal niet wat iCloud Keychain is. Voila, huiswerk ;)
Daarnaast: er zal best wat achter de schermen gebeuren, maar ondertussen hebben de eindgebruikers als 9 maanden een enorm gat die nu ook nog eens in de volle openheid is. En dit is een van de vele kritieke lekken die er zijn, zoals ook het UEFI lek van alle Macs van voor 2014. Dit zijn echt ernstige lekken die je niet even kunt laten liggen tot een volgende geplande update, laat staan 9 maanden.
Voor paniekzaaiers zoals jou is ieder gaatje waar de security sticker op geplakt wordt van het niveau ultra major global impact waar de gehele VN Veiligheidsraad in spoedzitting voor bijeen moet komen. Gelukkig zijn security mensen wel nuchter en maken die eerst een zogenaamde risicoanalyse. Daarbij wordt er gekeken naar wat de security bug is en wat voor impact deze heeft. Die zien dat Macs geen UEFI lek hebben omdat Macs geen gebruik maken van UEFI. Apple maakt van een iets andere implementatie gebruik, namelijk EFI. Dat is een zeer wezenlijk verschil en is dus zeker niet mierenneuken. Bij die analyse zie je dat de impact niet zo groot is. Het vereist namelijk fysieke toegang tot de machine en diverse handelingen waardoor je dit niet zomaar eventjes ongezien uitvoert. Aangezien UEFI en EFI met elkaar verwant zijn en zowel UEFI als EFI eenzelfde issue hebben ligt het ook erg voor de hand dat het een probleem in UEFI/EFI zelf is. Aangezien Apple geen van beide heeft ontwikkelt zijn ze dus van een andere partij afhankelijk om dat op te lossen.
Ik begin het idee te krijgen dat er eerst eens iets echt fout moet gaan voordat ze wakker worden bij Apple op het gebied van veiligheid (categorie 'als het kalf verdronken is'). Wat dat betreft is Microsoft toch een stuk beter, ook omdat die door schade en schande in het verleden wijs zijn geworden op dit vlak.
Nee, jij moet eens een keer je huiswerk gaan doen en met beide benen op de grond blijven staan. Dat continue paniekvoetbal is echt nergens voor nodig. Het is je al vaker gezegd: de materie is niet zo simplistisch als jij het allemaal voorstelt. Je gooit er niet "eventjes" een bugfix uit als je een probleem tegenkomt. Nog steeds niet. Bij zowel Microsoft als Linux als FreeBSD als OS X en ga zo maar door zijn er meerdere (security) bugs geweest die heel lang zijn blijven liggen of pas na vele jaren naar boven komen (shellshock o.a.). Microsoft is echt geen haar beter, die hebben zich alleen uit het dal gewerkt en doen nu weer mee met de rest.
Persoonlijk denk ik dat het ermee te maken heeft dat Apple niet net zoals MS elke maand de gebruiker een lijst aan patches wil laten downloaden, om marketingtechnische redenen. De gewone persoon kan dan gaan denken: kijk eens hoe goed het is! in tegenstelling tot Windows hoef ik bijna nooit patches te downloaden!
Waarbij er net zoveel marketingredenen zijn te bedenken om die werkwijze vooral niet te hanteren net als dat er zoveel marketingredenen zijn te bedenken om juist veel vaker met een patchronde te komen. Sterker nog, gezien de mechanismen in zowel OS X als iOS om dit geautomatiseerd te doen is het veel eenvoudiger om gewoon updates direct te pushen zoals je bij Chrome/Chromium, Opera, Firefox, enz. ook ziet. En ja, ook hier zijn redenen te bedenken waarom je het juist niet zou willen (iets met stabiliteit...). Wat wel erg fijn zou zijn is communicatie hierover. Heel jammer dat softwaremakers juist vaak op dit vlak zich in stilzwijgen hullen. Als je goed naar al die security issues kijkt zul je zien dat het vrijwel allemaal op de communicatie hangt en hier de grootste ergernissen door ontstaan waardoor men de pers opzoekt.

Ergens ben ik wel jaloers op jou. Jouw wereldje is zo ongelooflijk simplistisch, was dat maar werkelijkheid. Ik wil jou nog wel eens een security plan zien schrijven waarin je beschrijft hoe je de IT systemen secure denkt te houden. Iets met stuurlui aan wal en die eens achter het stuur zetten om maar eens te laten zien hoe het volgens hun dan wel moet. Kijk hier maar eens naar: 1Password inter-process communication: a discussion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Strak plan: staat genoteerd in de agenda voor vanavond :)
Hardwaretest okee, in de logs van OS X vind ik niks nuttigs/kernel panic terwijl ik volgens mij die melding toch wel voorbij heb zien fietsen. Anyways: volgende keer maar beter kijken wat er verschijnt zodra ik geherstart heb. So far ook alweer een tijdje niks gezien dus misschien tijdelijk probleempje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-02 07:32
Weet iemand of het mogelijk is om Yosemite opnieuw te installeren m.b.v. de recovery partitie (of hoe dat ook heet bij OSX :p) als je geupgrade bent van Mavericks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:56
sander0 schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 11:21:
Weet iemand of het mogelijk is om Yosemite opnieuw te installeren m.b.v. de recovery partitie (of hoe dat ook heet bij OSX :p) als je geupgrade bent van Mavericks?
Ja:

https://support.apple.com/en-us/HT201314
If you use the Recovery System stored on your startup drive to reinstall OS X, it installs the most recent version of OS X previously installed on this computer.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Beste ppl ik ga niet meer op jou reageren.

Je posts zijn alleen maar bedoeld om je eigen wereldbeeld in stand te houden en andere mensen te beledigen. Ook het continue in bescherming nemen van het rijkste en grootste bedrijf ter wereld alsof het een kwetsbaar MKB-bedrijf is met schaarse middelen begint heel irritant te worden. Zeker aangezien je blijkbaar niet snapt dat juist zo'n houding ervoor zorgt dat bedrijven als Apple lekker door kunnen gaan met het negeren van allerlei belangrijke zaken.

Na een paar zinnen was ik dus ook al klaar met deze post. Zeker nadat je begint over niet weten wat iCloud Keychain is terwijl de omschrijving juist exact past bij wat het is.

Het is nog even wachten op een blokkeer-functie op Tweakers, maar jij zal de eerste zijn die er in zit. Tot die tijd zal het dus simpelweg doorscrollen zijn zonder te lezen.

[ Voor 26% gewijzigd door Pyrone89 op 20-06-2015 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
Graag inhoudelijk discussiëren en niet op de man spelen. Als je de discussie niet op de inhoud wilt voeren, reageer dan gewoon niet.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Hoedje schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 13:21:
[mbr]Graag inhoudelijk discussiëren en niet op de man spelen. Als je de discussie niet op de inhoud wilt voeren, reageer dan gewoon niet.[/]
+ 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
Dat ging dus iets minder soepel dan ik verwacht had. 6 uur moeten wachten op m'n download. :/ Toch bedankt haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat is inderdaad het nadeel van internet recovery: hij gaat eerst de 4GB image van OS X downloaden. Er is wel een trucje om die te bewaren en naar een usb-stickje van 8GB te schrijven zodat je die de volgende keer kunt gebruiken. Overigens is de downloadsnelheid die je bij Apple kunt krijgen meer dan prima (een constante 10MB/s is niet abnormaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
ppl schreef op zondag 21 juni 2015 @ 16:50:
Dat is inderdaad het nadeel van internet recovery: hij gaat eerst de 4GB image van OS X downloaden. Er is wel een trucje om die te bewaren en naar een usb-stickje van 8GB te schrijven zodat je die de volgende keer kunt gebruiken. Overigens is de downloadsnelheid die je bij Apple kunt krijgen meer dan prima (een constante 10MB/s is niet abnormaal).
Is hier een linkje van o.i.d? Mijn internet is ontzettend slecht (vandaar de 6 uur) en ik had ook verwacht dat dit niet nodig zou zijn. Helaas kwam ik hier pas achter nadat ik mijn volledige OSX partitie had verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

sander0 schreef op zondag 21 juni 2015 @ 17:00:
[...]

Is hier een linkje van o.i.d? Mijn internet is ontzettend slecht (vandaar de 6 uur) en ik had ook verwacht dat dit niet nodig zou zijn. Helaas kwam ik hier pas achter nadat ik mijn volledige OSX partitie had verwijderd.
Je kan via de App Store het installatiebestand downloaden.

Daarna bijv. deze stappen gebruiken voor een bootable USB:
http://www.macworld.com/a...semite-install-drive.html

[ Voor 18% gewijzigd door fsfikke op 21-06-2015 17:10 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Die gegevens moeten sowieso gedownload worden -- of je dat nou binnen de recovery image doet of niet is op zich niet heel verschillend imo, anders dan dat je in dat laatste geval de computer in de tussentijd nog kunt gebruiken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik ben net overgestapt op een Mac en vroeg me af of je ergens de instellingen van de grafische kaart in kan stellen (Macbook Air met een Intel HD Graphics 5000). Het gaat dan om Anti-Aliasing of V-Sync etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:06

RnB

Dat is niet mogelijk binnen OS X, wel binnen Windows.

Maar waarom zou je dat willen doen? Gamen zal niet fantastisch gaan met de HD 5000 en mocht je toch een game willen spelen, kan je in de game zelf de instellingen wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32
Ik heb het idee dat er toch nog een soort van anistrophic filtering/AA gebruikt wordt in een game (War Thunder) terwijl dat in het spel uit staat. Met mijn andere laptop met een intel HD3000 grafische kaart heb je ook nog de optie om een paar basisinstellingen te veranderen, dus ik dacht; wellicht ook met Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander0
CyBeR schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 02:19:
Die gegevens moeten sowieso gedownload worden -- of je dat nou binnen de recovery image doet of niet is op zich niet heel verschillend imo, anders dan dat je in dat laatste geval de computer in de tussentijd nog kunt gebruiken.
Ik download liever 6 uur lang terwijl ik mijn laptop nog kan gebruiker dan dat ik 6 uur lang zonder zit. (op een Zaterdag avond notabene |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Kun je niet je laptop naar school/werk meenemen en het daar downloaden op een wat snellere verbinding?

Handige tutorial: How to create an OS X installer from Apple's Internet Recovery.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
Net een update gehad van TotalFinder, echt een geweldige toevoeging! _/-\o_
(Ik ben er zo blij mee dat ik het even wilde delen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 21:50
Ik heb een vraagje, mijn rmbp heeft wat moeite met netwerk shares die gemount zijn, wanneer ik de laptop ontwaak op een andere locatie. Finder freezed dan volledig ook na een kill en rebooten is ook onmogelijk, alleen hard uitzetten werkt. Kent iemand dit probleem wellicht, of heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Nachtapotheker schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 20:02:
Ik heb een vraagje, mijn rmbp heeft wat moeite met netwerk shares die gemount zijn, wanneer ik de laptop ontwaak op een andere locatie. Finder freezed dan volledig ook na een kill en rebooten is ook onmogelijk, alleen hard uitzetten werkt. Kent iemand dit probleem wellicht, of heeft iemand hier een oplossing voor?
Bij mij hielp het om AFP-shares aan te maken ipv SMB-shares, ook al schijnt dat de standaard te zijn sinds Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nachtapotheker
  • Laatst online: 21:50
Smultie schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 23:17:
[...]

Bij mij hielp het om AFP-shares aan te maken ipv SMB-shares, ook al schijnt dat de standaard te zijn sinds Yosemite.
Dank voor de tip, maar ik gebruik al afp shares :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
OS X 10.10.4 update.

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/l/ATTXjADYjKBIRIm7F0Z_z9AKpZJmGbw88QwB/image.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-09 12:04
1.09 GB download.. WTF ?!

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusev
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19:52
Hmm, wat zouden ze met punt 3 bedoelen? Ik heb al tijden dat tekst niet scherp is op mijn externe Dell monitor. Heb half Google al bij elkaar gezocht (edid verhalen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Gusev schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:39:
Hmm, wat zouden ze met punt 3 bedoelen? Ik heb al tijden dat tekst niet scherp is op mijn externe Dell monitor. Heb half Google al bij elkaar gezocht (edid verhalen).
Ik hoop dat het mijn probleem oplost.. Telkens als de Mac uit slaapstand komt heb ik op het externe beeldscherm (via thunderbolt) ruis/geen beeld. Als ik annuleer bij het inloggen en de Mac weer uit slaapstand haal werkt het weer. Zo eens installeren, hopelijk is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:03
En het gaat retetraag..115MB gedownload. 15 hours remaining.. (120Mbit Ziggo)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Was hier vrij snel binnen en draait. Ben, zoals alle updates, weer benieuwd of ik nu minder wi-fi drops heb...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Rivanov schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:46:
[...]

En het gaat retetraag..115MB gedownload. 15 hours remaining.. (120Mbit Ziggo)
Bij mij gaat het ook rete langzaam (ook Ziggo).

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Netwerk issue wanneer je Mac uit sleep komt lijkt eindelijk opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:11
hier ook ziggo 200Mbit nu 112 MB en nog 5 uur 32 min ????? :(

heb hem maar gecancelled, tijd liep op tot meer dan een dag.
Aan de reacties te zien bij Iculture werkt nog niet alles goed na deze update

[ Voor 58% gewijzigd door edebee op 30-06-2015 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bapawe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-08 15:07
Vaag zou het dan alleen met Ziggo traag gaan?

www.twitch.tv/bapawe | www.twitter.com/bapawe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
Ging hier ook erg traag(Ziggo).. Na ruim een uur alles binnen en net klaar met alles installeren. Ben benieuwd wanneer de iTunes update komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dhrzao
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:24
Bij mij loopt de App Store app gewoon vast, dus nu bezig met de webdownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14-05-2024
nog 13 uur pffff
zeer langzaam deze keer, maar we hebben geduld.. toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:32

Puck

W32.Deadcode.A

Hier dus ook Ziggo, en had 'm echt met een paar minuten binnen. Wellicht was ik er net op tijd bij? Ik merk overigens verder weinig verschil, dat zal nog moeten blijken. Geen nieuwe iTunes o.i.d. met Apple Music.

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Ziggo 40/4 aan deze kant, update binnen een paar minuutjes binnen, dus aan Ziggo zal het niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
hier ok ziggo nog 8 uur ... o sorry 11 uur ... pfff morgen maar verder proberen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat is het nieuwe build nummer?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koploper
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:18
Schijnbaar is er nu met OS X 10.10.4 al trim-support voor third-party SSD's: http://arstechnica.com/ap...rim-for-third-party-ssds/

Het is dat het downloaden nog ontzettend traag gaat, dus ik kan het nog niet uitproberen met m'n Samsung 850 EVO. Maar ik ben benieuwd of het ook echt zo werkt!

Edit: mm, schijnbaar is het nog niet aangeraden om het te gebruiken met Samsung 8** SSD's:
There are a number of extremely buggy SSD models out there (like almost all the Samsung 8* and various Crucial models) that will permanently delete the wrong data when issuing TRIM commands.

The bug is not dependent on queued TRIM, it happens even when using the non-queued version.

All the Samsung SSDs beginning with a "8" (840 and 850, both EVO and Pro) are known to have the data-destroying TRIM bug and TRIM is blacklisted on those drives on other platforms.
Bron: http://arstechnica.com/ap...?comments=1&post=29299855

[ Voor 51% gewijzigd door Koploper op 30-06-2015 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
MetaFrame schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:03:
Wat is het nieuwe build nummer?
14E46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah dank u, ik draai nu 15A204h (neem aan omdat ik de niet public beta draai?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
my wifi is nog steeds langzaam

wifi 5Ghz AC, WP2, 36, RSSI -35, ruis -93, tx 1053 Mpbs.

macbook speedstest.net
13 Mbps
iphone 6
30 Mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:17

Roytoch

Nietes

icegodd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:00:
my wifi is nog steeds langzaam

wifi 5Ghz AC, WP2, 36, RSSI -35, ruis -93, tx 1053 Mpbs.

macbook speedstest.net
13 Mbps
iphone 6
30 Mbps
Draai je héél toevallig Boom (systemwide equalizer app)? Zet dan de remote-functie uit. Is een bekend probleem, maar wel 1 waar ik pas een mailtje over kreeg juist na een reinstall van OSX.

Anders: heb je het probleem ook in veilige modus? Dan kan je de invloed van software uitsluiten.

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 15-09 22:47
Nog steeds last van framedrops bij het openen van de download folder in de dock op een nvidia gt650 kaart. Dit is alleen weg zodra ik verminder transparatie aanzet.

Als je een bestand sleept over favorieten als icloud drive aanstaat hapert het over de item heen.
Zijn er meer mensen met deze problemen?

Vooral het openen van de download folder in de dock met haperingen vind ik zwaar vervelend. Alleen zonder transparantie ziet het OS er niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
Roytoch schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:03:
[...]

Draai je héél toevallig Boom (systemwide equalizer app)? Zet dan de remote-functie uit. Is een bekend probleem, maar wel 1 waar ik pas een mailtje over kreeg juist na een reinstall van OSX.

Anders: heb je het probleem ook in veilige modus? Dan kan je de invloed van software uitsluiten.
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

maand lang mee bezig geweest. (heb zelf router van asus geleend voor testen)

Boom remote uitgeschakeld (op-in on 8)7 ) en issue is opgelost. speedtest 44Mbps :9~.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexvandoef
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:40
MetaFrame schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:49:
[...]

Ah dank u, ik draai nu 15A204h (neem aan omdat ik de niet public beta draai?)
Nee dat is het build nummer voor de El Capitan (10.11) beta :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ah verdorie, natuurlijk! Zo en nu iTunes 12.2 nog :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:19
Roytoch schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 23:03:
[...]

+1 Boom remote was ook hier het probleem 8)7

tja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:54

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Leek wel of de 10.10.4 update ook de bios vervangt. Na het rebooten een luide piep gevolgd door een klein balkje. Iemand dezelfde ervaring?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Erhnam schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:52:
Leek wel of de 10.10.4 update ook de bios vervangt. Na het rebooten een luide piep gevolgd door een klein balkje. Iemand dezelfde ervaring?
Ik kan het niet bevestigen. Ik zat al op de 10.10.4 beta maar misschien was die ‘bios update’ bij mij enkele weken terug al uitgevoerd.

Van welke versie kwam je? 10.10.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Zelfde hier. Schrok me rot.

Ik denk dat dit de patch is om het probleem op te lossen waarbij de UEFI aanpasbaar was tijdens ontwaken uit slaap (zie eerdere nieuwsberichten). Maar meestal doen ze dit soort aanpassingen via een aparte patch die per model uniek is. Heb nog nooit eerder meegemaakt dat het in een OSX release zelf zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-09 09:03

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Even een vraagje vóór ik update van 10.10.3 naar 10.10.4: Ik heb via een app TRIM enabled. Hierdoor mag/kan ik niet zomaar een SMC/NVRAM/PRAM reset doen, maar kan ik wel veilig de update doen? Of beter eerst even TRIM uitschakelen?

(BTW: ik merk dus echt wel verschil in snelheid door het enablen van TRIM; anderhalf jaar uit gehad bij mijn Samsung 830 en de leessnelheid was gezakt -Blackmagic Diskspeed Test- tot onder de 250 MB/s. Nu na het TRIM aanzetten is 'ie weer boven de 400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik draaide de beta's al maar had nog wel last van die verdomde wifi. Ik heb na installatie van de final, nog maar ff wifi uitgezet, de bestanden verwijderd (zoals reeds als tip was gegeven), de pc reboot, smc reset uitgevoerd en weer opgestart... hopelijk zijn die wifi problemen ten einde.
Sowieso ga ik bij El Capitan maar eens een cleane install doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

En is er verschil te merken qua performance in het algemeen?

Dit vraag ik om meer te bepalen of ik van 10.11 beta terug ga naar 10.10.4. De beta draait op zich redelijk maar niet alle websites werken 100% in safari. Dus deels werk ik in google chrome om dit te ondervangen.
Ook is er een aardige batterij hit ook al zegt getalletje dat ik uur meer zou moeten hebben dan onder yosemite)

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Zat voor mij ook een firmware update bij idd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Icephase schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:50:
Even een vraagje vóór ik update van 10.10.3 naar 10.10.4: Ik heb via een app TRIM enabled. Hierdoor mag/kan ik niet zomaar een SMC/NVRAM/PRAM reset doen, maar kan ik wel veilig de update doen? Of beter eerst even TRIM uitschakelen?

(BTW: ik merk dus echt wel verschil in snelheid door het enablen van TRIM; anderhalf jaar uit gehad bij mijn Samsung 830 en de leessnelheid was gezakt -Blackmagic Diskspeed Test- tot onder de 250 MB/s. Nu na het TRIM aanzetten is 'ie weer boven de 400)
Je hebt hetzelfde effect als je de Mac even een paar uur idle aan laat staan, zodat de ingebouwde GC van de Samsung 830 (die ik ook hebt) zijn werk kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DwightKSchrute
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:58
Quakie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:54:

Dit vraag ik om meer te bepalen of ik van 10.11 beta terug ga naar 10.10.4. De beta draait op zich redelijk maar niet alle websites werken 100% in safari. Dus deels werk ik in google chrome om dit te ondervangen.
Ook is er een aardige batterij hit ook al zegt getalletje dat ik uur meer zou moeten hebben dan onder yosemite)
Het kan zijn dat het een placebo-effect is, maar ik heb het idee dat pagina's in Safari wat sneller laden dan onder 10.10.3. Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel na dat ik mijn MacBook Air had geüpdate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Quakie schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:54:

Ik heb nog geen verschillen gevonden, anders dan die toe te schuiven zijn op het feit dat mijn mac opnieuw opgestart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
DwightKSchrute schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:51:
[...]

Het kan zijn dat het een placebo-effect is, maar ik heb het idee dat pagina's in Safari wat sneller laden dan onder 10.10.3. Dat was eigenlijk het eerste wat me opviel na dat ik mijn MacBook Air had geüpdate.
Misschien wat de cache geleegd? lekker schoon beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Raar gedrag update deamon. Continu 100% CPU, en updates worden niet geïnstalleerd. Pas na het killen van de service komt de zaak op gang. Update naar 10.10.4 prima verlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door satya op 01-07-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:19
RobV schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:07:
[...]

Misschien wat de cache geleegd? lekker schoon beginnen.
Lege caches betekend normaal gesproken dat het allemaal iets langzamer gaat. Ten minste, dat is het hele idee van caches, om de boel te versnellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Er komt een moment dat het zoeken in de cache langer duurt dan het bestand gewoon opnieuw ophalen, er moet immers ook getoetst worden of het bestand inmiddels verlopen is. Disk IO speelt ook mee. Ik herinner mij Windows machines met 100gb IE cache (20% disk space) en niet-vooruit-te-branden. Maar voor moderne machines, ja. far fetched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:40

Quakie

quakelen

Thx allemaal, blijf ik lekker op de beta.. Ik ben wel benieuwd hoe ik dan de firmware moet krijgen. volgens mij is dat niet met de DP2 geïnstalleerd nl.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
na de Update naar 10.10.4 .. heb ik nog maar 4 GB geheugen, terwijl dat in 10.10.3 gewoon echt 8 GB was ???
vreemd.

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldme op 02-07-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16-09 10:25
dit is wel een klein beetje raar verhaal, vind je niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Ik ben van mijn Macbook pro 2015 15" overgestapt naar een retina Macbook pro late 2013 met 500GB ssd.
Moet wel eerlijk bekennen dat het scherm schitterend is. Nu valt het mij wel op dat Mission Control op yosemite een beetje stug gaat. Niet zo vloeiend als Mavericks ging. Vooral in hogere resoluties. Kan dit kloppen? En is dit opgelost in de nieuwe el capitan update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:36
kevinkrs schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 06:51:
Ik ben van mijn Macbook pro 2015 15" overgestapt naar een retina Macbook pro late 2013 met 500GB ssd.
Moet wel eerlijk bekennen dat het scherm schitterend is. Nu valt het mij wel op dat Mission Control op yosemite een beetje stug gaat. Niet zo vloeiend als Mavericks ging. Vooral in hogere resoluties. Kan dit kloppen? En is dit opgelost in de nieuwe el capitan update?
BIj sommige mensen treedt dit inderdaad op.
Naar wat ik heb gelezen is dit een stuk soepeler in de nieuwe El Capitan.
Ik draai zelf geen beta dus kan het niet bevestigen maar nog eventjes geduld en dan komt hij uit :)

[ Voor 0% gewijzigd door GeeMoney op 02-07-2015 10:59 . Reden: Typefout "Capitant" met dank aan spellingscontrole ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
GeeMoney schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:27:
[...]

BIj sommige mensen treedt dit inderdaad op.
Naar wat ik heb gelezen is dit een stuk soepeler in de nieuwe El Capitant.
Ik draai zelf geen beta dus kan het niet bevestigen maar nog eventjes geduld en dan komt hij uit :)
Ik kan het wel bevestigen, alle animaties zijn een stuk soepeler.
Daarom ook "El Capitan" een bezienswaardigheid binnen in Yosemite Park.
Leuke referentie naar het feit dat het een zeer grote performance update is gebaseerd op Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
CRXDelSol schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:44:
[...]

Ik kan het wel bevestigen, alle animaties zijn een stuk soepeler.
Daarom ook "El Capitan" een bezienswaardigheid binnen in Yosemite Park.
Leuke referentie naar het feit dat het een zeer grote performance update is gebaseerd op Yosemite.
Ik heb de beta alleen gedraaid op mijn Macbook pro 2012, waar ik, ondanks dat ik geen retina scherm had ook betere performance had.

Je spreekt alleen over een "stuk" soepeler. Maar ze zijn dus nog niet boter soepel? Er zitten nog hickups in?
Ik vind het vooral vervelend dat alles hapert zodra ik veel apps op een workspace heb open staan en vervolgens Mission Control open.

Is Mavericks hierin een stuk soepeler? Is het het waard om te downgraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:10
kevinkrs schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:53:
[...]

Ik heb de beta alleen gedraaid op mijn Macbook pro 2012, waar ik, ondanks dat ik geen retina scherm had ook betere performance had.

Je spreekt alleen over een "stuk" soepeler. Maar ze zijn dus nog niet boter soepel? Er zitten nog hickups in?
Ik vind het vooral vervelend dat alles hapert zodra ik veel apps op een workspace heb open staan en vervolgens Mission Control open.

Is Mavericks hierin een stuk soepeler? Is het het waard om te downgraden?
Misschien bracht ik het verkeerd. Maar de animaties (met o.a. Mission Control) zijn in El Capitan wat ze moeten zijn. Gewoon snel en smooth. Geen rare haperingen die ik wel in Yosemite had. Dat 'stuk' is een standaard tick van mij om te gebruiken :9

(Net nog even getest met +/- 20 vensters/applicaties open. Still smooth)

[ Voor 4% gewijzigd door xoniq op 02-07-2015 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
CRXDelSol schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:57:
[...]

Misschien bracht ik het verkeerd. Maar de animaties (met o.a. Mission Control) zijn in El Capitan wat ze moeten zijn. Gewoon snel en smooth. Geen rare haperingen die ik wel in Yosemite had. Dat 'stuk' is een standaard tick van mij om te gebruiken :9

(Net nog even getest met +/- 20 vensters/applicaties open. Still smooth)
Zou jij op de retina macbook een klein schermopname willen maken van de effecten. Ik ben namelijk erg benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik ben meer benieuwd naar de resultaten van El Capitan bij oudere hardware. Ik heb een MacBook Pro 2009 en een iMac 2011 maar heb me nog niet echt verdiept in wat het mij gaat opleveren. Ik weet wel dat Metal op beide machines niet gaat werken.

Straks maar eens wat tijd vrijmaken om dit wat verder uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kevinkrs schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 06:51:
Dat is normaal gedrag met de Retina MacBook's, ik hoop ook dat het met el capitan is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Cyleo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:17:
[...]

Dat is normaal gedrag met de Retina MacBook's, ik hoop ook dat het met el capitan is opgelost.
Je bedoeld dat dit normaal gedrag is op retina laptops met yosemite geïnstalleerd?

Dit is dus niet zo op mavericks? Nu valt het me wel op dat ik niet altijd lag heb. Soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
kevinkrs schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:32:
[...]

Je bedoeld dat dit normaal gedrag is op retina laptops met yosemite geïnstalleerd?

Dit is dus niet zo op mavericks? Nu valt het me wel op dat ik niet altijd lag heb. Soms wel, soms niet.
Ik heb zelf maar 2 weken mavericks gedraaid, toen kwam yosemite. Ik meen mij te herinneren dat het daar ook wel aanwezig was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 21:36
Cyleo schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:41:
[...]

Ik heb zelf maar 2 weken mavericks gedraaid, toen kwam yosemite. Ik meen mij te herinneren dat het daar ook wel aanwezig was.
Ik heb er op Mavericks nooit last van gehad, op Yosemite regelmatig. Ga ervan uit dat alles n stuk soepeler gaat lopen op el capitan. Kunnen we Yosemite - el capitan n beetje vergelijken met Vista - Windows 7😜 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
faberr schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:33:
[...]

Ik heb er op Mavericks nooit last van gehad, op Yosemite regelmatig. Ga ervan uit dat alles n stuk soepeler gaat lopen op el capitan. Kunnen we Yosemite - el capitan n beetje vergelijken met Vista - Windows 7😜 ?
Zo keek ik er zelf ook al tegenaan inderdaad. Veel dingen werken traag en buggy. Veel netwerk problemen geweest etc.

Het ziet er wel mooier uit moet ik toegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Het is mij zojuist opgevallen dat de mac, incl. sommige effecten een stuk soepeler draaien zodra je bepaalde functies van de icloud uitzet.

Kan dit kloppen? Meer mensen opgevallen?

Ik wilde bijna terug gaan naar Mavericks, maar nu is het prima te doen. Niet zo soepel als Mavericks was, maar het kan nog door de beugel.

Ik heb mijn resolutie zelfs een tikje hoger gezet dan eerst...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Net mn eerste coach met 10.10.4 toen ik de forticlient op probeerde te starten.

panic(cpu 1 caller 0xffffff80151c1eae): "launchd died\nState at Last Exception:\n\n"@/SourceCache/xnu/xnu-2782.30.5/bsd/kern/kern_exit.c:363

Nooit eerder gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
kevinkrs schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 13:57:
Het is mij zojuist opgevallen dat de mac, incl. sommige effecten een stuk soepeler draaien zodra je bepaalde functies van de icloud uitzet.

Kan dit kloppen? Meer mensen opgevallen?

Ik wilde bijna terug gaan naar Mavericks, maar nu is het prima te doen. Niet zo soepel als Mavericks was, maar het kan nog door de beugel.

Ik heb mijn resolutie zelfs een tikje hoger gezet dan eerst...
En welke iCloud onderdelen zouden dat dan moeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pyrone89 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 00:09:
[...]

En welke iCloud onderdelen zouden dat dan moeten zijn?
Onder andere Safari. Het viel mij op dat bij het openen van een nieuw tabbad dat er soms een lag van +- 3 seconden onstond. Ik heb ook het schalen van het scherm uitgezet. En daarna de laptop herstart (lijkt alsof er bij de windowmanager processen open blijven staan als je de resolutie veranderd waardoor alles wat trager werkt)

Tevens heb ik ook iCloud drive uitgezet, dan hapert het menu item in finder niet meer als je daar een bestand overheen sleept. (is opgelost in os x 10.11 zag ik trouwens)

In iedergeval, lijkt het nu wat soepeler te draaien. Ik merk nog steeds dat veel onderdelen niet op 60fps draaien, zoals het openen van mission control. Maar het is werkbaar nu, geen extereme hick-ups bij het openen van mission control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Dat kan kloppen: dan synchroniseert hij op dat moment je geschiedenis, bladwijzers en leeslijst tussen de verschillende apparaten.

Toevallig aanstaan dat hij bij het openen van een nieuw tabblad de favorieten moet laten zien ipv de startpagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
Pyrone89 schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:37:
Dat kan kloppen: dan synchroniseert hij op dat moment je geschiedenis, bladwijzers en leeslijst tussen de verschillende apparaten.

Toevallig aanstaan dat hij bij het openen van een nieuw tabblad de favorieten moet laten zien ipv de startpagina?
Ja dat klopt, dat is de standaard startpagina van Safari. Je gaat nu toch niet menen dat dar het probleem ligt he? Ik vind dat wel een slordige bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:54

page404

Website says no

kevinkrs schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Ja dat klopt, dat is de standaard startpagina van Safari. Je gaat nu toch niet menen dat dar het probleem ligt he? Ik vind dat wel een slordige bug.
Dat zou ook meteen verklaren waarom met iCloud uitgeschakeld dat probleem niet optreedt; Safari gaat dan ook niet synchroniseren.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
kevinkrs schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 11:42:
[...]

Er zitten wel meer erg slordige bugs in. Daarom kijkt de halve wereld ook uit naar El Capitan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Nu online
Ik heb sinds een week of 2-3 een rMBP en ik twijfel of mijn appstore instellingen goed staan. Installeer programma updates stond uit, dit heb ik nu aangezet. Maar ''installeer OSX-Updates" staat uit. Ik heb dit bij aanschaf bewust gedaan omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik een update zoals 10.10.4 wil installeren. Als deze optie uitstaat, hoe zit het dan met de veiligheid? Loop je dan updates mis zoals bij Windows Updates? Ik kan hem aanzetten, is niet te laat lijkt mij? En veiligheidsupdates, installeert hij die tijdens gebruik op de achtergrond? Ik merk er namelijk niks van.

[ Voor 16% gewijzigd door dennis_rsb op 04-07-2015 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
dennis_rsb schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 17:09:
Ik heb sinds een week of 2-3 een rMBP en ik twijfel of mijn appstore instellingen goed staan. Installeer programma updates stond uit, dit heb ik nu aangezet. Maar ''installeer OSX-Updates" staat uit. Ik heb dit bij aanschaf bewust gedaan omdat ik zelf wil bepalen wanneer ik een update zoals 10.10.4 wil installeren. Als deze optie uitstaat, hoe zit het dan met de veiligheid? Loop je dan updates mis zoals bij Windows Updates? Ik kan hem aanzetten, is niet te laat lijkt mij? En veiligheidsupdates, installeert hij die tijdens gebruik op de achtergrond? Ik merk er namelijk niks van.
Je krijgt dan de melding maar hij download de updates niet automatisch. De updates van os x zijn een fors stuk minder dan bij Windows, waar je 2x per dag moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
kevinkrs schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:00:
[...]

Je krijgt dan de melding maar hij download de updates niet automatisch. De updates van os x zijn een fors stuk minder dan bij Windows, waar je 2x per dag moet herstarten.
Dankje, dan laat ik OSX-updates uitstaan. Ik denk dat de meeste dit wel hebben gedaan aangezien niet iedere meteen de nieuwste major updates wil zoals El Capitain, meeste zullen eerst eventjes afwachten. Maar ik zie in de appstore bij updates niet staan dat hij veiligheidsupdates heeft uitgevoerd, alleen appupdates? Of staat dit verborgen ergens? En installeert hij de updates zonder dat je het merkt? Ik heb er niks van gemerkt, heb hem ingesteld op 16 juni. Sorry voor de vele vragen, ik probeer bij te leren op OSX vlak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
dennis_rsb schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:05:
[...]

Dankje, dan laat ik OSX-updates uitstaan. Ik denk dat de meeste dit wel hebben gedaan aangezien niet iedere meteen de nieuwste major updates wil zoals El Capitain, meeste zullen eerst eventjes afwachten. Maar ik zie in de appstore bij updates niet staan dat hij veiligheidsupdates heeft uitgevoerd, alleen appupdates? Of staat dit verborgen ergens? En installeert hij de updates zonder dat je het merkt? Ik heb er niks van gemerkt, heb hem ingesteld op 16 juni. Sorry voor de vele vragen, ik probeer bij te leren op OSX vlak :)
Major updates worden nooit automatisch gedownload. Je krijgt dan een associale enorme upgrade popup elke keer als je de app store opent. Ik denk dat in dit geval niemand wilt wachten tot een dag na de release van el capitain... Aangezien os x behoorlijk buggy en traag is, zeker op een retina scherm. Apple's nieuwe OS moet veel dingen weer rechtzetten en nieuw leven blazen in de 2 weken oude laptops die aanvoelen alsof ze 6 jaar oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Nu online
kevinkrs schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:08:
[...]

Major updates worden nooit automatisch gedownload. Je krijgt dan een associale enorme upgrade popup elke keer als je de app store opent. Ik denk dat in dit geval niemand wilt wachten tot een dag na de release van el capitain... Aangezien os x behoorlijk buggy en traag is, zeker op een retina scherm. Apple's nieuwe OS moet veel dingen weer rechtzetten en nieuw leven blazen in de 2 weken oude laptops die aanvoelen alsof ze 6 jaar oud zijn.
Ik had gelezen dat el capitain wel beter wordt inderdaad! Maar wat is het verschil dan wel als ik OS X-updates installeren uitgevinkt heb? Dan krijg je updates zoals 10.10.4 aangeboden zonder dat hij automatisch installeerd? En klopt het dat je geen lijst met 10tallen updates ziet in de appstore updates. Bij windows update krijg je een hele lijst met geinstalleerde kb's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinkrs
dennis_rsb schreef op zaterdag 04 juli 2015 @ 20:10:
[...]

Ik had gelezen dat el capitain wel beter wordt inderdaad! Maar wat is het verschil dan wel als ik OS X-updates installeren uitgevinkt heb? Dan krijg je updates zoals 10.10.4 aangeboden zonder dat hij automatisch installeerd? En klopt het dat je geen lijst met 10tallen updates ziet in de appstore updates. Bij windows update krijg je een hele lijst met geinstalleerde kb's.
Een update als el capitain wordt gezien als een nieuwe release, dus dit zul je zelf moeten installeren en downloaden. Maar als je de optie uitzet zoals jij hebt gedaan krijgt je meldingen van updates als 10.10.4 en toekomstige updates. Hij download het dan, maar je zult zelf moeten installeren en herstarten. Het heeft verder geen gevolgen, je krijgt gewoon een icon te zien bij de app store dat er een update is.

Je krijgt ook updates als itunes etc via de appstore nog steeds. Dus het heeft verder geen gevolgen.
Beter gezegd, ik heb dezelfde optie uitstaan om mijn accu te besparen wanneer ik het nodig heb. Of wanneer ik juist mijn bandbreedte nodig heb :)
Pagina: 1 ... 32 33 Laatste