Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
smeerbartje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 08:48:
Maar lokaal heb je dus al je foto's in de Photo.app en je kunt dus aangeven welke foto's je allemaal "in de cloud" wil zetten?
Hieronder de mogelijke instellingen. Zoals ik al zei: ik heb niet genoeg iCloud storage om dit uit te proberen. Daarom heb ik hem nog gewoon op PhotoStream staan. Dan worden de laatste foto's gewoon in de stream toegevoegd en staat de bulk op mijn Mac.

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s308/sh/897e9bf7-9461-498e-b76b-f2015fbbb48a/bd774412222301645afec2be97b88f6d/deep/0/iCloud.png

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

Quakie

quakelen

Oke top dat je het niet hoeft te gebruiken maar ik vind het bizar dat het nu gekoppeld is aan je iCloud storage ruimte. Ik had liever een oplossing gezien waarin de Mac als hoofdlokatie gezien wordt en je dus kunt aangeven wat de iCloud ingaat en dus gesynct wordt naar alle apparaten.
Desnoods dat je dan verplicht wordt om de kleine varianten te gebruiken en dat iCloud dan meer als doorgeefluik wordt gebruikt. Je hoeft geen serieuze fotograaf te zijn om aardig wat GBs aan foto's en video's te hebben. Dit zou je al gauw 4 tot 10 euro per maand gaan kosten.

ik heb zelf 20Gig wat dus een euro kost en dat vind ik niet zo erg en meer gedaan om hem niet continue leeg te hoeven te halen..

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Ik zie ook graag een functie om dus iCloud photo library te gebruiken, maar dan voor een select aantal albums. Dus gewoon aanvinken wat in de cloud moet. De rest "lokaal" op je Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Out of the box traag als stront door een trechter op een nieuwe mbpr 13 (11,1). (Choppy animaties, zoals ik ze al JAREN niet meer heb gehad (mobiel en desktop))
Nadat ik animaties en opacity had gefixt voelt het in ieder geval net zo responsief als een snel windows systeem met ssd. Op sommige vlakken, zoals opstarten zelfs sneller, maar dat mag ook wel gezien de pci interface..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:35
Woop woop, Photo.app

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/ZfWJ/Screen%20Shot%202015-02-06%20at%2011.22.01.png

Ik ben benieuwd. Hier de officiële pagina.
smeerbartje schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:18:
Ik zie ook graag een functie om dus iCloud photo library te gebruiken, maar dan voor een select aantal albums. Dus gewoon aanvinken wat in de cloud moet. De rest "lokaal" op je Mac.
Je kan er voor kiezen om de high-res in de cloud op te slaan. En de minder high res versies lokaal. Dat scheelt voor elke foto ook ruimte. En wil je dan de volledige foto zien download hij automatisch de high-res uit iCloud.

[ Voor 56% gewijzigd door ZpAz op 06-02-2015 11:24 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Je witl het andersom, dat is juist het probleem.. je hebt super veel high resolutie foto's maar zo weinig icloud storage. Nee ga geen 20euro per maand betalen.... het is nu alles of niks.. stel je hebt 20Gig storage maar je hebt 21Gig aan foto's zegt photos doodleuk gaat niet passen, pas je icloud storage aan. Als je nu gewoon een map can excluden omdat die foto's toch niet online / op alle devices hoeven maak je het af..

want...

ik wil een app met alle mijn fotos, en stukken van alle fotos mogen op mijn iPad, iPhone..
en dit moet automatisch..

bovenstaand kan allemaal en doe ik via Synology en hun apps, maar ik wil dit via Apple en automatisch.

[ Voor 21% gewijzigd door Quakie op 06-02-2015 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 21:47

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Quakie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:39:
Je witl het andersom, dat is juist het probleem.. je hebt super veel high resolutie foto's maar zo weinig icloud storage. Nee ga geen 20euro per maand betalen.... het is nu alles of niks.. stel je hebt 20Gig storage maar je hebt 21Gig aan foto's zegt photos doodleuk gaat niet passen, pas je icloud storage aan. Als je nu gewoon een map can excluden omdat die foto's toch niet online / op alle devices hoeven maak je het af..

want...

ik wil een app met alle mijn fotos, en stukken van alle fotos mogen op mijn iPad, iPhone..

bovenstaand kan allemaal en doe ik via Synology en hun apps, maar ik wil dit via Apple en automatisch.
Het is nog een beta he, laten we hopen voor de final versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Spring is gauw hoor, er moet zelfs nog een publieke beta test komen..

Als ze het al gaan aanpassen is het in een toekomstige update lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
Quakie schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:39:

want...

Aa zo. Ja precies. Volgens mij zijn het de storage opties van iCloud waar hij gewoon gebruik van maakt. Zelf heb ik 6GB* aan foto's en 4GB aan mail ofzo. Dus ik kom wel toe met een plan van 10 euro per jaar.

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/Zefj/Screen%20Shot%202015-02-06%20at%2014.30.25.png

Als ik zo kijk is de TB optie het dubbele van Dropbox. Dus ze zijn wel wat duurder dan de concurrentie. Maar voor mij is 20GB momenteel voldoende (zit nog niet op de helft) wat een tientje per jaar is. Dat is niet onoverkomelijk.

* Ben vrij rigoureus in het opschonen. Het heeft weinig nut om 4 praktisch dezelfde foto's te hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door ZpAz op 06-02-2015 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09 11:51
Ik zit wel to wachten op een app die als centrale punt voor mijn fotos kan dienen. Een die je als startpunt kunt nemen in je workflow wat betreft fotos. Dus een uitstekende archief functie, met wat basic editor opties, geotagging ect, maar ook waar je goed mee verder kunt als je de foto naar photoshop wilt brengen. Tot nu toe vervult Finder deze rol, maar iets wat sneller werkt zou heel prettig zijn.

Maar ik denk dat we onze verwachtingen voor de photos app vooral niet te hoog moeten maken. We zien het nu al jaar na jaar, Apple software wordt gemaakt met een bepaalde gebruiker in beeld. 90% van de (pro/advanced) mac gebruikers valt daar niet meer onder. We zagen het met alle her-ontworpen applicaties van Apple. Iwork is niet wat het geweest is. Final Cut Pro was ook niet wat de pro ervan verwachte en waarom zouden we Apple nu wel het voordeel van de twijfel geven dat er een fatsoenlijke app uit komt die niet alleen de beginner tevreden stelt, maar ook de Pro's weer eens enthousiast kan maken?

Ik moet zelf ook niets hebben van het hele iCloud gebeuren. Sinds de introductie heeft Apple alleen maar teleur gesteld met hun services. Het moet allemaal op de achtergrond en magisch werken, maar zodra het mis gaat is er ook helemaal geen terugkoppeling over wat er aan de hand is. Maar het zou inderdaad fijn zijn als we met een simpele selectie een album naar de iphone en ipad konden pushen. Dat zou heerlijk zijn, want ook al kan het met itunes (hoewel zeer beperkt, nog niet eens een subfolder!?!) je doet het toch niet want dat kost veel tijd.

Het zou inderdaad heel chill zijn als je mac het centrale punt wordt van je fotos. En dat de app ook moeiteloos kan omgaan met foto die op externe hdd's staan, en niet gaat zeuren als die HD niet aangesloten is.

Of dat de foto's logisch en goed geordend op je mac staan. Als je kijkt naar hoe de fotos in de iPhoto library worden opgeslagen is dit een verzameling van onlogische mappen met gegenereerde namen waar je never nooit meer wijs uit wordt. Wat er nu op neer komt dat ik al mijn fotos fijn in de pictures map heb zitten met mijn eigen ordening die wel logisch is opgebouwd. (per event 1 mapje, en dan 1 subfolder voor alle fotos en 1 voor de selectie)

Of zaken zoals samenspel tussen andere image editors zoals photoshop en de Photos app.

Maargoed, Apple neemt de tijd voor deze app, dus laten we hopen dat het eentje wordt die ook de wat meer gevorderde gebruiker ook enthousiast weet te maken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
MenN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:34:

Maar ik denk dat we onze verwachtingen voor de photos app vooral niet te hoog moeten maken. We zien het nu al jaar na jaar, Apple software wordt gemaakt met een bepaalde gebruiker in beeld. 90% van de (pro/advanced) mac gebruikers valt daar niet meer onder. We zagen het met alle her-ontworpen applicaties van Apple. Iwork is niet wat het geweest is. Final Cut Pro was ook niet wat de pro ervan verwachte en waarom zouden we Apple nu wel het voordeel van de twijfel geven dat er een fatsoenlijke app uit komt die niet alleen de beginner tevreden stelt, maar ook de Pro's weer eens enthousiast kan maken?
Dit is zeker geen app die vergelijkbaar is met Aperture. Je kan wel de kleurbalans e.d aanpassen, croppen, roteren e.d. Dus de basis uitvoeringen van foto bewerking uitvoeren. Wat voor mij voldoende is. Heb Aperture er dan ook niet meer op staan, omdat ik dat eigenlijk nooit ten volle gebruikt heb behalve voor het beheren en ordenen.
Of dat de foto's logisch en goed geordend op je mac staan. Als je kijkt naar hoe de fotos in de iPhoto library worden opgeslagen is dit een verzameling van onlogische mappen met gegenereerde namen waar je never nooit meer wijs uit wordt.
Vrijwel geen van Apple's beheer apps doet dit. Dit is ook niet hun filosofie en je moet dat "kwijtraken" als gebruiker. Als je een goede app hebt waarin je muziek en foto's kan beheren, orderen, automatisch playlists / albums op basis van vooringestelde waardes kan maken. Waarom zou je dan nog in de map structuur willen gaan prutsen?
Of zaken zoals samenspel tussen andere image editors zoals photoshop en de Photos app.
Ik denk dat dat wel beter wordt met de App extensions die ook in OSX nu zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Nou, itunes heeft juist de map structuur prima in orde. Daar is niks mis mee. Je kan alles makkelijk terug vinden. Daar zou photos voornamelijk een voorbeeld aan moeten nemen.

En waarom dit belangrijk is, nou ik wil toch de regie behouden over zoiets persoonlijks als je foto collectie. Dan zit je ook niet vast aan Programma's en OS'sen.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
MenN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 23:48:
Dan zit je ook niet vast aan Programma's en OS'sen.
De kans dat ik de komende jaren wissel van OS is behoorlijk klein geworden, dus daar maakt ik me niet druk over. Wat programma's betreft ben ik het wél met je eens. Maar dat is mijn kleine opinie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
MenN schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:34:
Maargoed, Apple neemt de tijd voor deze app, dus laten we hopen dat het eentje wordt die ook de wat meer gevorderde gebruiker ook enthousiast weet te maken.
Ik kan je nu alvast vertellen dat dat niet gaat gebeuren. Als je een pro tool wilt moet je een pro tool kopen. Je kunt toch niet oprecht verwachten dat een gratis programma dat duidelijk bedoeld is voor Jan-met-de-pet dezelfde functionaliteit biedt als pakketten als Aperture (80 euro) en Lightroom (100+ euro)?

De nieuwe photos app is gewoon bedoeld als simpel laagdrempelig programma om je foto's te kunnen beheren ongeacht op welk apparaat je je bevind. Wil je iets anders dan is dit gewoon niet de app voor jouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:26
En nu weer problemen met het vinden van mij NAS sinds de laatste update . Begint meer en meer op Windows te lijken met al die fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16-09 11:24
Even een vraagje: ik heb sinds vorig jaar een Macbook Pro 15" en ik ben benieuwd naar het updaten:
- Ik heb gelezen dat 10.10.2. uit is, maar bij mij komt er in de app store nergens te staan dat ik hem kan updaten. Ik draai zelf nog 10.10. Dien ik nu de volledige installer weer te draaien om te updaten? Ik heb destijds wel eens de SystemVersion.plist aangepast (om matlab te laten draaien op Yosemite). Misschien heeft dit invloed op de update? Of is het zo dat de 10.10.2. een beta-versie is die nog niet voor de gewone consument beschikbaar is?

Hartelijk dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:30
10.10.2 is gewoon een update die via de App Store is te downloaden. Wat heb je aangepast in de System Version?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mprkooij
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 06:49
Het valt mij op dat na de update naar 10.10.2 het "over deze Mac" venster eindelijk soepel overgaat naar de verschillende tabs. Eerst was dit heel buggy en laggy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
Rivanov schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 17:16:
10.10.2 is gewoon een update die via de App Store is te downloaden. Wat heb je aangepast in de System Version?
Ik heb de versie van 10.10 aangepast naar 10.90. Toen deed Matlab het weer. Net terugveranderd naar 10.10, maar ik kan nog steeds niet updaten naar 10.10.2. De app store vraagt dan meteen of ik de volledige installer wil downloaden omdat ik al 10.10 draai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Check bij 'updates'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
Gedaan, daar staat hij niet tussen. Op de Apple site kan ik ook geen losse update vinden. Wel eentje als ik google op "update 10.10 to 10.10.2”: http://support.apple.com/kb/DL1786

Zou die het dan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Misschien een beetje voor de hand liggend, maar je zou natuurlijk even met de Apple helpdesk kunnen bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

ik zou de combo versie downloaden:

http://support.apple.com/kb/DL1786

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hwkinderman
En ineens staat de combo update in de app store bij vereiste updates.. Zou het komen omdat ik hem net aan de stroom hang? Ik blijf het een beetje raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Voor degenen die blij zijn dat de WiFi weer werkt, heb ik het advies om niet de 10.10.3 beta te installeren, daar zit de bug nog steeds in. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
mprkooij schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:48:
Het valt mij op dat na de update naar 10.10.2 het "over deze Mac" venster eindelijk soepel overgaat naar de verschillende tabs. Eerst was dit heel buggy en laggy..
Yeah, dat gaat nu zonder merkbare delay inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Bij mij zijn sowieso alle effecten smooth.. tenminste tot nu toe..meestal had ik last van de bekende vertraging bij mission control, enz.. Dat heb ik tot nu toe nog niet gezien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Beste, in finder heb ik via smb netwerkschijven gekoppeld. Onder andere my synology die fysiek op een andere locatie staat. Ik heb echter het probleem dat als die verbinding even hikt, finder compleet van slag raag. Ik krijg dan dat (jaren '0) ronddraaiende wacht mousepointer te zien. Vervolgens duurt het ontzettend lang voordat hij door heeft dat de verbinding even weggeweest is en is finder volledig onbruikbaar.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het aan de verbinding ligt omdat, als ik weet dat er een verbindingsprobleem is, hetzelfde effect optreedt. Van Windows ken ik dit helemaal niet zo, die gaat daar heel soepel mee om. Maar minuten moeten wachten totdat finder weer een keer reageert is ontzettend irritant en gewoon niet werkbaar.

Wat kan ik hieraan doen?

PS. Ik maar gebruik van totalfinder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
RobV schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:16:
Voor degenen die blij zijn dat de WiFi weer werkt, heb ik het advies om niet de 10.10.3 beta te installeren, daar zit de bug nog steeds in. :(
Dat meen je niet?

Het begint er echt op te lijken dat er iets flink mis is met de manier waarop Apple code branched en weer merged. De laatste jaren continue dat releases met nieuwe features niet de bugfixes bevatten van de releases voor bugfixes. Zo blijf je bezig met het 'oplossen' van dezelfde bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
ik moet het nog evenaanzien.mmisschien was ik te voorbarig met mijn opmerking, want ik vond wel weer een bluetooth device in mijn network de ice settings terwijl ik die er echt uitgeknikkerd had. grmbl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Timo002 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 09:35:
Beste, in finder heb ik via smb netwerkschijven gekoppeld. Onder andere my synology die fysiek op een andere locatie staat. Ik heb echter het probleem dat als die verbinding even hikt, finder compleet van slag raag. Ik krijg dan dat (jaren '0) ronddraaiende wacht mousepointer te zien. Vervolgens duurt het ontzettend lang voordat hij door heeft dat de verbinding even weggeweest is en is finder volledig onbruikbaar.

Ik ga er voor het gemak even vanuit dat het aan de verbinding ligt omdat, als ik weet dat er een verbindingsprobleem is, hetzelfde effect optreedt. Van Windows ken ik dit helemaal niet zo, die gaat daar heel soepel mee om. Maar minuten moeten wachten totdat finder weer een keer reageert is ontzettend irritant en gewoon niet werkbaar.

Wat kan ik hieraan doen?

PS. Ik maar gebruik van totalfinder.
Probeer eens op een andere manier dan SMB verbinding te maken, SMB is een onwijs traag protocol met het maken van de initiële verbinding.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
MetaFrame schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:07:
[...]

Probeer eens op een andere manier dan SMB verbinding te maken, SMB is een onwijs traag protocol met het maken van de initiële verbinding.
Maar dan houdt ik nog het probleem dat als de verbinding even hikt finder compleet hangt voor minuten lang. Dat overkomt me zelfs met lokale netwerk schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
Sinds de laatste update kan hij mijn NAS zelfs totaal niet meer vinden :) . Je leest op internet wel meer problemen na de laatste update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-09 23:32

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ok, vreemd. Bij mij vind hij juist alles waar dat voorheen niet het geval was. Als je handmatig connect naar het IP gaat het neem ik aan juist wel goed?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
zwasie schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:22:
Sinds de laatste update kan hij mijn NAS zelfs totaal niet meer vinden :) . Je leest op internet wel meer problemen na de laatste update
Wellicht handig om even te noemen over welke update je het hebt. De publieke officiele 10.10.2, of de 10.10.3 beta (waar ik het eerder over had)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
MetaFrame schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:50:
Ok, vreemd. Bij mij vind hij juist alles waar dat voorheen niet het geval was. Als je handmatig connect naar het IP gaat het neem ik aan juist wel goed?
Als ik via finder ga en dan connecteer gaat het inderdaad goed. Maar vaak na een aantal keren handmatig connecteren.

Maar in time machine kan hem de nas totaal niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
RobV schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:21:
[...]

Wellicht handig om even te noemen over welke update je het hebt. De publieke officiele 10.10.2, of de 10.10.3 beta (waar ik het eerder over had)?
publieke 10.10.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of het hier hoort, maar ik heb een probleem met mijn Macbook Pro.

Hij geeft aan volledige WiFi verbinding te hebben, thuis, maar hij laadt geen website's niks.. Op de iPad en iPhone heb ik wel gewoon normale verbinding dus aan het internet lijkt het niet te liggen.

De laatste update's zijn geinstalleerd en wifi aan/uitschakelen heb ik ook al meerdere keren gedaan, om over het rebooten nog maar te zwijgen..

Iemand enig idee? Tot aan vandaag nog nooit dit probleem gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 14:23
Als ik een OSX Recovery via Internet doe, krijg ik dan vanzelf Yosemite? Ik heb ff geen manier om een recovery USB stick te maken (geen creditcard, iTunes account dat niet wil enz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:43:
Als ik een OSX Recovery via Internet doe, krijg ik dan vanzelf Yosemite? Ik heb ff geen manier om een recovery USB stick te maken (geen creditcard, iTunes account dat niet wil enz)
Hangt er vanaf. Volgens mij krijg je eerst de versie die oorspronkelijk bij je Mac geleverd is en kun je vanaf daar (indien nodig) upgraden naar Yosemite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Dan heb ik dus nog steeds het probleem dat mijn iTunes account niet actief wil zijn zonder creditcard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:33:
Dan heb ik dus nog steeds het probleem dat mijn iTunes account niet actief wil zijn zonder creditcard
De OS updates gaan via de App Store, niet via iTunes. Daar heb je alleen een Apple ID voor nodig en geen creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Pyrone89 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 12:37:
[...]

Dat meen je niet?

Het begint er echt op te lijken dat er iets flink mis is met de manier waarop Apple code branched en weer merged. De laatste jaren continue dat releases met nieuwe features niet de bugfixes bevatten van de releases voor bugfixes. Zo blijf je bezig met het 'oplossen' van dezelfde bug.
Dat komt omdat de beste stuurlui aan wal staan...

Wat het zegt is helemaal niks. Men heeft een shitload aan bugs ontdekt en wellicht ook wat nieuwe features die toegevoegd moeten worden (Apple Watch support in iOS bijvoorbeeld). Al die wijzigingen worden doorgevoerd en vervolgens wordt er ergens een lijn getrokken als grens. Wanneer die lijn bereikt wordt de boel bevroren. Er mogen dan geen dingen meer worden toegevoegd, de bestaande code mag alleen worden gebugfixt. Dat is dan ook exact wat ze gaan doen en daarin heb je velerlei variaties. Meest bekende is het systeem van alpha (ruw), beta (opgeschuurd), rc (gepolijst) en final (het eindresultaat). Het idee is om in die periode zoveel mogelijk bugs op te snorren en op te lossen.

Doordat er echter allerlei wijzigingen zijn doorgevoerd kan het zijn dat er iets stuk gaat. Dan kun je met versiebeheer en allerlei andere zaken nog wel achterhalen wanneer dat zoal gebeurde, door wie en hoe. Het komt dan nog wel eens voor dat een eerder gebruikte patch conflicteert met nieuwe code, of simpel gezegd, de bedachte oplossing was achteraf gezien dus toch niet zo'n goede oplossing. Je kunt in je versiebeheer ook dingen heen en weer porten/patchen/branchen/mergen. Kan men ook vergeten zijn of juist expliciet er voor hebben gekozen om het niet te doen (stukje risicomanagement bijv.).

De enige conclusie die je hier kunt trekken is dat het toch wel erg handig is om eerst wat van softwareontwikkeling af te weten alvorens je daar kritisch over uit gaat laten. Het is wel heel erg simplistisch om te stellen dat het aan het branchen en mergen ligt, al helemaal als het hele ontwikkelingsproces een complete blackbox is.
_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 14:43:
Met Internet Recovery krijg je de OS X versie waarmee je Mac werd geleverd. Zie ook het officiele artikel bij Apple support: OS X: About OS X Recovery. Daar staat alles wat je moet weten over Internet Recovery en de gewone Recovery.

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 10-02-2015 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
ppl schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 21:35:
[...]

Dat komt omdat de beste stuurlui aan wal staan...

Wat het zegt is helemaal niks. Men heeft een shitload aan bugs ontdekt en wellicht ook wat nieuwe features die toegevoegd moeten worden (Apple Watch support in iOS bijvoorbeeld). Al die wijzigingen worden doorgevoerd en vervolgens wordt er ergens een lijn getrokken als grens. Wanneer die lijn bereikt wordt de boel bevroren. Er mogen dan geen dingen meer worden toegevoegd, de bestaande code mag alleen worden gebugfixt. Dat is dan ook exact wat ze gaan doen en daarin heb je velerlei variaties. Meest bekende is het systeem van alpha (ruw), beta (opgeschuurd), rc (gepolijst) en final (het eindresultaat). Het idee is om in die periode zoveel mogelijk bugs op te snorren en op te lossen.

Doordat er echter allerlei wijzigingen zijn doorgevoerd kan het zijn dat er iets stuk gaat. Dan kun je met versiebeheer en allerlei andere zaken nog wel achterhalen wanneer dat zoal gebeurde, door wie en hoe. Het komt dan nog wel eens voor dat een eerder gebruikte patch conflicteert met nieuwe code, of simpel gezegd, de bedachte oplossing was achteraf gezien dus toch niet zo'n goede oplossing. Je kunt in je versiebeheer ook dingen heen en weer porten/patchen/branchen/mergen. Kan men ook vergeten zijn of juist expliciet er voor hebben gekozen om het niet te doen (stukje risicomanagement bijv.).

De enige conclusie die je hier kunt trekken is dat het toch wel erg handig is om eerst wat van softwareontwikkeling af te weten alvorens je daar kritisch over uit gaat laten. Het is wel heel erg simplistisch om te stellen dat het aan het branchen en mergen ligt, al helemaal als het hele ontwikkelingsproces een complete blackbox is.

[...]

Met Internet Recovery krijg je de OS X versie waarmee je Mac werd geleverd. Zie ook het officiele artikel bij Apple support: OS X: About OS X Recovery. Daar staat alles wat je moet weten over Internet Recovery en de gewone Recovery.
Wat jij nu uitlegt gaat rechtstreeks over branchen en mergen. Heb je dat wel door?
Ergens in die hoek moet het fout gaan, immers eerdere opgeloste bugs komen terug. Iets wat alleen kan gebeuren door problemen met bovenstaande of door conflicten met nieuwe code (vandaar de grote roep op internet om eens wat rustiger aan te doen met features en dit keer voor een 'Snow Leopard' release te gaan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Niet online
Pyrone89 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:18:
[...]

Wat jij nu uitlegt gaat rechtstreeks over branchen en mergen. Heb je dat wel door?
Ergens in die hoek moet het fout gaan, immers eerdere opgeloste bugs komen terug. Iets wat alleen kan gebeuren door problemen met bovenstaande of door conflicten met nieuwe code (vandaar de grote roep op internet om eens wat rustiger aan te doen met features en dit keer voor een 'Snow Leopard' release te gaan).
Ach, het internet. Als er 1 plaats is waar je vooral niet naar moet luisteren is het wel het internet. Kijk maar eens bij IOS. Daar roept iedereen al jaren moord en brand dat er ook een 'Snow Leopard' release moet komen. Nu lijkt het erop dat Apple met IOS9 zich gaat richten op bugfixes, snelheid en stabiliteit en de halve wereld staat weer in de fik, omdat er geen nieuwe features in IOS gaan komen.

Nee, de silent majority uit zijn (on)genoegen niet op internet dus zou je als bedrijf vrij dom bezig zijn om te doen wat 'het internet' graag wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Tjoekie schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:41:
[...]

De OS updates gaan via de App Store, niet via iTunes. Daar heb je alleen een Apple ID voor nodig en geen creditcard.
Opgelost, ik heb ooit een CC aan mijn AppleId gehad, die is al lang weg/verlopen enz, nu blijkt er naast de Visa/PayPal/Mastercard knoppen bovenin ook gewoon een optie `Geen` te staan :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 10:51
Beste medetweakers,

Ik ben sinds gisteren een (trotse) eigenaar geworden van een Iphone 6. Nu heb ik zelf een Macbook Pro 13" mid 2012 met OSX 10.10.2 en wil daar dat handof (continuity of hoe dat ook heet) werkend krijgen, echter lukt dit niet. Ik zie op wat website's staan dat het door de 10.10.2 update, klopt dit?

Ik kan mijn toestel niet paren dmv bluetooth met mijn MBP. Via kabel lukt het wel en werkt het ook, maarja wil het draadloos hebben.

Iemand enig idee?

Ps. of kan dit een issue zijn met IOS 8.1.3?

[ Voor 4% gewijzigd door Xmoo op 11-02-2015 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-06 11:37
El Caballero schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 09:50:
[...]

Waarom Adobe Reader installeren als 't ook met Preview kan? Werkt voor mij prima, met meer functies dan ik voorheen in Adobe Reader op PC had..
BIj mij is de performance van PDF haast onwerkbaar sinds upgrade naar Yosemite :( 10.10.2 heeft daar geen verbetering in gebracht.

Een PDF in Preview heeft erge lag bij het scrollen, sommige pagina's (met veel formules) zijn 'scrambled'.

MBP 13" early 2011 met 16 GB en een SSD. Mavericks was heerlijk snel!

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Snap nou niet waarom mensen blijven blijven updaten als iets al goed werkt.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

Exirion

Gadgetfetisjist

kevinl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:58:
Nou, misschien omdat Apple je dwingt door nieuwe versies van applicaties alleen nog maar op de nieuwste iOS/OSX versies te ondersteunen? Het is niet dat je een keuze hebt ofzo.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:46

talin

ES-MA

Xmoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:31:
Beste medetweakers,

Ik ben sinds gisteren een (trotse) eigenaar geworden van een Iphone 6. Nu heb ik zelf een Macbook Pro 13" mid 2012 met OSX 10.10.2 en wil daar dat handof (continuity of hoe dat ook heet) werkend krijgen, echter lukt dit niet. Ik zie op wat website's staan dat het door de 10.10.2 update, klopt dit?

Ik kan mijn toestel niet paren dmv bluetooth met mijn MBP. Via kabel lukt het wel en werkt het ook, maarja wil het draadloos hebben.

Iemand enig idee?

Ps. of kan dit een issue zijn met IOS 8.1.3?
voldoe je aan: http://support.apple.com/en-us/HT6555
dan: http://support.apple.com/en-us/HT6337
of: http://support.apple.com/en-gb/TS5458

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xmoo
Ik voldoe aan alles.

Bij jouw tweede link moet ik neem ik aan een bluetooth verbinding maken tussen mijn Iphone 6 en MBP? Dat lukt dus niet. Mijn laptop ziet mijn Iphone wel en paired ook, maar vervolgens springt hij gelijk op disconnected en kan ik er ook niet meer mee connecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:56
Xmoo schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:52:
[...]

Ik voldoe aan alles.

Bij jouw tweede link moet ik neem ik aan een bluetooth verbinding maken tussen mijn Iphone 6 en MBP? Dat lukt dus niet. Mijn laptop ziet mijn Iphone wel en paired ook, maar vervolgens springt hij gelijk op disconnected en kan ik er ook niet meer mee connecten
Beide apparaten ook al eens opnieuw aan iCloud gehangen? Dat wil zeggen af loggen en opnieuw aanloggen in iCloud op beide apparaten.
Vervolgens ook een herstart van beide even uitvoeren en dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Pyrone89 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 23:18:
Dan vallen Pinksteren en Pasen op 1 dag. Mijn uitleg gaat totaal niet over branchen en mergen anders dan dat ik het een keer noem. Met een hedendaags dvcs ben je echt niet zo hard meer bezig met branchen en mergen maar met het pullen en pushen. Versiebeheer is meer dan alleen branchen en mergen.
Ergens in die hoek moet het fout gaan, immers eerdere opgeloste bugs komen terug.
Helemaal niet. Je kunt ook iets patchen en na veel tests bevinden dat het probleem is opgelost. Vervolgens voeg je een nieuwe feature toe en gaat die patch stuk en heb je dus weer de eerder genoemde bug. Het kan ook zijn dat, ondanks alle tests, in de praktijk de boel toch niet blijkt te werken zoals bedacht. Dan is er niks mis gegaan met branchen/mergen/etc. maar zit het probleem gewoon in de code/oplossing zelf. De eerder gevonden oplossing is dan gewoon niet de juiste geweest. Een recent voorbeeld is het security probleem met bash. Het zegt helemaal niets over branchen, mergen, pushen, pullen, code audits en ga zo maar door. Je zult de boel toch echt eerst moeten onderzoeken vooraleer je kunt concluderen dat er bij het branchen/mergen/pushen/pullen/etc. iets fout is gegaan. Er zijn meer dingen waar het op mis kan gaan.
Iets wat alleen kan gebeuren door problemen met bovenstaande of door conflicten met nieuwe code (vandaar de grote roep op internet om eens wat rustiger aan te doen met features en dit keer voor een 'Snow Leopard' release te gaan).
Zoals ik al zei staan de beste stuurlui aan wal. Er zijn voorbeelden van nog snellere releases tot aan rolling releases aan toe die laten zien dat snelheid er niks mee te maken heeft. Waar het om gaat is kwaliteitsborging (hoe zorg je ervoor dat de kwaliteit hoog ligt en ook blijft liggen). Verkeerde keuzes, tijdsdruk en te weinig resources (mankracht) zijn eerder de reden waarom dingen niet goed gaan.

Maar ja, Apple is en blijft een blackbox dus meer dan gokken kunnen we niet doen. Jammer dat mensen dat gegeven keer op keer compleet vergeten/negeren. Praten over Apple's manier van ontwikkelen is volkomen zinloos en hoort mijns inziens ook zeker niet in dit topic thuis. Liever dat het weer gewoon om Yosemite gaat.
kevinl schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:58:
Security updates zijn vandaag de dag steeds belangrijker en daarmee ook het bijhouden van je updates ongeacht welk OS je ook moge draaien.

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 11-02-2015 22:12 ]

• Xmoo
GeeMoney schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:41:
[...]

Beide apparaten ook al eens opnieuw aan iCloud gehangen? Dat wil zeggen af loggen en opnieuw aanloggen in iCloud op beide apparaten.
Vervolgebs ook een herstart van beide even uitvoeren en dan moet het werken.
Jup, al uitgeprobeerd.

Uiteindelijk dat continuity tool geïnstalleerd en nu lijkt het te werken. Wel erg vaag dat sinds de 10.10.2 update het handoff optie bij system->general verdwenen is :s

• Ask!
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 26-08 11:07
Weet iemand of de optie 'Herstel schijf' in het schijfhulpprogramma alle data wist van de mac?
De mac van mijn vader is erg traag geworden, en het herstellen van schrijfrechten heeft maar een klein beetje geholpen, wellicht dat het herstellen van de schijf wat helpt.

Dit wist geen data of formatteert de schijf helemaal opnieuw?
Google word ik niet wijzer van :)

• Pyrone89
Meer mensen die sinds vandaag ineens Kernel Panics krijgen en Sophos hebben geinstalleerd?
In de kernel panic message staan telkens maar 2 zaken in de backtrace: Sophos en Apple FScompress.

Het gaat overigens om een iMac 5K fully specced, 16GB RAM van Apple zelf (dus niet zelf RAM erin gedaan)

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ask! schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 10:32:
Weet iemand of de optie 'Herstel schijf' in het schijfhulpprogramma alle data wist van de mac?
De mac van mijn vader is erg traag geworden, en het herstellen van schrijfrechten heeft maar een klein beetje geholpen, wellicht dat het herstellen van de schijf wat helpt.

Dit wist geen data of formatteert de schijf helemaal opnieuw?
Google word ik niet wijzer van :)
Nee, dit is effectief een volledige controle van de schijf die verder gaat dan enkel de rechten. Je schijf wordt niet gewist

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

• RnB
  • Laatst online: 11:56

RnB

Ik heb 10.10.3 er ook maar op gezet, ik was wel erg benieuwd naar de Photos app.

Het OS draait gelukkig net zo stabiel als .2, ik heb geen gekke dingen gezien. Ik heb ook geen problemen met mijn wifi, wat ik met oudere versies trouwens ook niet had.

En dan de Photos app, ja. Het is niet veel, maar door mijn foto's browsen op iCloud.com was ook niet alles. De app doet dit erg goed: updates komen snel binnen, de initiële set-up van de applicatie met iCloud photo library ging ook erg snel, dat doet ie beter dan de iOS versie. De edit functies gaan niet erg ver, zoals ik her en der wel heb gelezen.

Al met al wel tevreden met de applicatie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Opgelost

[ Voor 99% gewijzigd door Cardwizard op 17-02-2015 13:07 . Reden: nvt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Apple bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardwizard
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
Het forum kan wel dicht , dit is DE oplossing >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oceaanbodem
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-12-2024
Als ik een externe monitor aansluit op mijn MBPr 15" mid 2014 heb ik het probleem dat bij 'Bureaublad 1' het contrast lager is dan bij de overige bureaubladen. Ik zie het contrast flink verspringen als ik van bureaublad wissel en het is behoorlijk storend.

Iemand anders dit probleem ook?

Edit: Ik heb bureaublad 1 al een keer tevergeefs verwijderd en opnieuw toegevoegd. Op dit moment heb ik 3 bureaubladen in gebruik en alleen bureaublad 1 geeft dit probleem. 2 en 3 geven wel de juiste instellingen weer.

Edit2: Inmiddels 2 andere HDMI-kabels geprobeerd en beeldscherm aangesloten via thunderbolt-HDMI adaptor ipv direct via HDMI, maar wederom geen verschillen :'( . Ik begin me er nu kapot aan te ergeren :(

Edit3 (sorry, het houdt maar niet op): Het is me duidelijk geworden dat 'Bureaublad 1' naar het originele beeldschermprofiel springt. Ik heb het beeldscherm gekalibreerd en 'Bureaublad 2 en 3' nemen dit beeldschermprofiel over, maar 'Bureaublad 1' springt dus telkens naar de oude instellingen. Helaas kan ik nergens een rangorde in de beeldschermprofielen vinden en ik kan het originele beeldschermprofiel van de externe monitor ook niet verwijderen.

[ Voor 66% gewijzigd door Oceaanbodem op 17-02-2015 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Heb nog steeds 2 partities: 1 met mavericks en 1 met yosemite. Wil daar echter vanaf (ook ivm de ruimte op de SSD, ik download veel met mijn MBP) en dus ben ik nu alles op yosemite aan het overzetten. Dat draait al een stuk beter dan de beta's, maar ik ben nog niet helemaal tevreden..

De twee kritiekpuntjes die ik tegenkom is Bluetooth en wifi nukjes. Die weigeren af en toe gewoon om te werken, terwijl onder mavericks daar 0,0 van te merken is. Zo heb ik een setje bluetooth oordopjes, die onder mavericks prima werken, maar onder yosemite niet eens worden gevonden :( En vanmorgen wilde m'n magic mouse niet meer connecten onder yosemite, ook dat kostte enig geduld om weer goed te krijgen. Kleine ergernisjes, maar wel irritante :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasmibalsingh
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 00:39
Ik krijg tot mijn ergernis random een pop-ups in mac osx yosemite met deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://help.pluscloud.nl/hc/nl/article_attachments/200891858/93bf42fcadd052572ea6f23188b06366575756fc_28116.png

Wat kan ik ondernemen om deze pop-ups weg te krijgen?

PSN: KADR777 - Core i7-8750H / GeForce GTX 1060 6GB / 16GB ddr4-2666, dualchannel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:04

Saven

Administrator

Lasmibalsingh schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:51:
Ik krijg tot mijn ergernis random een pop-ups in mac osx yosemite met deze melding:

[afbeelding]

Java Runtime Environment installeren :+

Blijkbaar heeft een programma(atje) op je computer die runtime nodig. Die moet je verwijderen wil je van die melding afkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 15:07
Lasmibalsingh schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:51:

[afbeelding]

Heb ik ook gehad, hier staat de oplossing:
http://apple.stackexchang...es-access-jre-in-yosemite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

2Dutch schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:55:
De twee kritiekpuntjes die ik tegenkom is Bluetooth en wifi nukjes. Die weigeren af en toe gewoon om te werken, terwijl onder mavericks daar 0,0 van te merken is. Zo heb ik een setje bluetooth oordopjes, die onder mavericks prima werken, maar onder yosemite niet eens worden gevonden :( En vanmorgen wilde m'n magic mouse niet meer connecten onder yosemite, ook dat kostte enig geduld om weer goed te krijgen. Kleine ergernisjes, maar wel irritante :P
M'n Bluebuds heb ik inmiddels aan de praat, kan liggen aan het feit dat ik tussendoor een PRAM-resetje heb gedaan..heb ook geen wifi issues meer gezien dus misschien is het nu beide gevallen blijvend opgelost :)

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Hey, er blijkt een combofix update te zijn die over 10.10.2 heen zou kunnen.

http://www.appletips.nl/o...mbo-update-uit-te-voeren/

http://support.apple.com/...locale=nl_NL&locale=en_US

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:27
Ik draai nu naar tevredenheid 10.10.2 middels de normale updates. Heeft deze combo dan nog zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
smeerbartje schreef op zondag 22 februari 2015 @ 20:11:
Ik draai nu naar tevredenheid 10.10.2 middels de normale updates. Heeft deze combo dan nog zin?
Durf ik niet te zeggen, mijn systeem lijkt iets responsiever, maar heb twee keer een onverklaarbare hickup gehad. Probeer er nu achter te komen of de batterij drain over is als ik de transparantie weer aan zet.
Wat mij ook opvalt is dat het geheugen niet meteen helemaal vol in gebruik is, daar doet het systeem nu wat langer over, maar dat kan ook een optimalisatie slag zijn van OSX.

Wat mij intrigeert bij Applitips.nl is het onderstaande.

De combo-update installeert niet alleen de nieuwe opties en bugfixes die bij de update horen, maar herinstalleert ook opnieuw de kernel extensions (hardware drivers), controleert de propertylists mbt hardware en verwijderd oude cache bestanden. Dit zorgt er dus voor dat je een soort van schone update uitvoert. Vaak zitten de problemen in oude cache bestanden of in de kernel extensions die tijdens een update niet goed vervangen worden.

Vraag mij nu af of dat bij een normale update niet gebeurt.

[ Voor 14% gewijzigd door satya op 22-02-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie

Quakie

quakelen

Ik doe zelf altijd de combo update.. deze zet ik gewoon over de laatste update heen. Zover ik weet kan het geen kwaad.. Bij 10.5 werd het aangeraden en sindsdien heb ik deze gewoonte.. ik herstel ook altijd bevoegdheden. Misschien overdreven maar toch wordt er elke keer wat hersteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Af en toe lijkt het alsof de instelling "Automatically hide and show the Dock" uit zichzelf wordt aangezet. In System Preferences staat dat standaard uit en daar verandert ook niets.
De oplossing is simpel: vinkje zetten bij de instelling en daarna direct weer weghalen. Dan blijft de Dock dus weer gewoon staan.

Het komt vooral voor nadat ik een fullscreen applicatie heb afgesloten. Het lijkt alsof er nog ergens een desktop space blijft 'hangen' die er niet meer is.

Herkent iemand dit?

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 09-09 12:38
Ik heb hier al een topic geopend maar weet iemand misschien wat je kan doen als je wel internet hebt via Wifi maar al je applicaties, waaronder de App store, geen verbinding kan maken met hun servers. Ping, dig en nslookup werken ook niet voor externe domains. Wireless diagnostics laten mij weten dat er WAN issues zijn. Het rare is, voor de 10.10.2 update deed hij beter dan dit. Op Mavericks deed alles het gewoon. Ik kan echter niet downgraden want ik kan mavericks niet meer binnenhalen via de app store...

Ethernet werkt ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
Canaria schreef op vrijdag 27 februari 2015 @ 00:02:
Af en toe lijkt het alsof de instelling "Automatically hide and show the Dock" uit zichzelf wordt aangezet. In System Preferences staat dat standaard uit en daar verandert ook niets.
De oplossing is simpel: vinkje zetten bij de instelling en daarna direct weer weghalen. Dan blijft de Dock dus weer gewoon staan.

Het komt vooral voor nadat ik een fullscreen applicatie heb afgesloten. Het lijkt alsof er nog ergens een desktop space blijft 'hangen' die er niet meer is.

Herkent iemand dit?
Er zitten meer van dit soort rare dingen in.

Zo wordt in Mail regelmatig de favorietenbalk weer getoond terwijl ik heb aangegeven die te verbergen en wordt in Notifcation Center regelmatig de volgorde van widgets weer gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
In de Bootcamp assistent wil ik de benodigde software downloaden. Deze wil OSX wegschrijven op een USB stick, echter krijge ik de melding "formatteer de usb-schijf als één fat-partitie". Ik heb de stick als exfat en fat geformatteerd maar beiden werken niet. Iemand een idee wat ik fout doe?

Oplossing: voordat je gaat partitioneren moet je bij opties mbr opstart record selecteren :).

[ Voor 14% gewijzigd door Ronwiel op 28-02-2015 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
satya schreef op zondag 22 februari 2015 @ 21:04:
Vraag mij nu af of dat bij een normale update niet gebeurt.
Dat komt omdat een combo update de volledige update is terwijl die via Software Update een delta update is. De combo updater installeert dus alles, ook dat wat je niet nodig hebt terwijl de delta update alleen het hoog nodige installeert en daarom verschilt deze ook veel tussen de diverse Macs. Bij sommige systemen is er iets niet helemaal goed en heb je meer aan die volledige update. Dit geldt voor meerdere systemen waaronder ook tablets en smartphones (OTA updates zijn delta updates, de update via de computer is veelal de volledige).

Het is echter pertinent onjuist dat de normale update niet de caches weggooit, dingen controleert en ga zo maar door. De gewone update verschilt hierin niet met de combo updater. Het enige verschil is welke updates er geïnstalleerd worden. De combo updater is bedoeld om iedere versie van de betreffende OS X release naar de nieuwste versie te updaten. De normale update is bedoeld om alleen maar updates te installeren die je systeem nodig heeft. In beide gevallen worden systeemonderdelen aangepast dus is er in beide gevallen noodzaak om dingen te controleren en caches weg te gooien en juist daarom gebeurt dat ook in beide gevallen.

Met andere woorden: als jij 10.10.0 installeert dan pak je de combo updater voor 10.10.2 en je hebt 'm naar 10.10.2 geüpdatet. Je hoeft dus niet eerst naar 10.10.1 en dan naar 10.10.2. Gelukkig is Software Update wel zo slim om dat verschil ook op te merken en je dan ook die 10.10.2 update aan te bieden (en wel de combo updater, je zult het zien aan de grootte).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Famous schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 23:46:
[...]
Ik heb Bluetooth niet eens aan en na enige tijd krijg ik ook dat Wi-Fi het niet meer doet.
Hij zegt wel gewoon dat die verbonden is maar is of héél traag of er komt helemaal niets meer door..

Hoop dat ze het snel aanpassen anders ga ik nog spijt krijgen ook van de aankoop :'(
Merk ook dat m'n wifisnelheid kansloos is geworden. MBP zit aan scherm/kabel/tobo/muis en wordt veel als desktop gebruikt dus bedraad en heb er niet aan gedacht om de wifispeeds te testen voordat ik m'n Mavericks install eraf knikkerde :P Zowel 2,4 als 5 GHz zijn bij lange na niet wat het onder Mavericks was, zit ik dan met 100 Mbit/s internet en een sneue wifi-speed van 20 Mbit als ik geluk heb :X Pfff..vermoeiende oefening dat Yosemite. Bluetooth uitzetten werkt overigens niet. Dacht net klaar te zijn met allerlei ergernissen verhelpen, kan ik weer aan de slag :+

De opties via de links hieronder heb ik al geprobeerd, haalt niks uit:
http://osxdaily.com/2014/...i-problems-os-x-yosemite/
http://www.reddit.com/r/a...s_list_of_possible_fixes/

[ Voor 10% gewijzigd door 2Dutch op 01-03-2015 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ppl schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Dat komt omdat een combo update de volledige update is terwijl die via Software Update een delta update is. De combo updater installeert dus alles, ook dat wat je niet nodig hebt terwijl de delta update alleen het hoog nodige installeert en daarom verschilt deze ook veel tussen de diverse Macs. Bij sommige systemen is er iets niet helemaal goed en heb je meer aan die volledige update. Dit geldt voor meerdere systemen waaronder ook tablets en smartphones (OTA updates zijn delta updates, de update via de computer is veelal de volledige).

Het is echter pertinent onjuist dat de normale update niet de caches weggooit, dingen controleert en ga zo maar door. De gewone update verschilt hierin niet met de combo updater. Het enige verschil is welke updates er geïnstalleerd worden. De combo updater is bedoeld om iedere versie van de betreffende OS X release naar de nieuwste versie te updaten. De normale update is bedoeld om alleen maar updates te installeren die je systeem nodig heeft. In beide gevallen worden systeemonderdelen aangepast dus is er in beide gevallen noodzaak om dingen te controleren en caches weg te gooien en juist daarom gebeurt dat ook in beide gevallen.

Met andere woorden: als jij 10.10.0 installeert dan pak je de combo updater voor 10.10.2 en je hebt 'm naar 10.10.2 geüpdatet. Je hoeft dus niet eerst naar 10.10.1 en dan naar 10.10.2. Gelukkig is Software Update wel zo slim om dat verschil ook op te merken en je dan ook die 10.10.2 update aan te bieden (en wel de combo updater, je zult het zien aan de grootte).
Je noemt alles zo stellig. Heb jij een bron voor je verhaal?
Ik heb de volgende ervaring: Ik zat op 10.10.1 en heb een update via de App Store gedaan naar 10.10.2.
Daarna heb ik de "combo-update" naar 10.10.2 er overheen gedaan en heb het idee dat mijn systeem iets responsiever reageert en ook heb ik ongeveer 2 GB extra vrije ruimte vergeleken met alleen de App Store update. Dus de combo-update heeft wel degelijk zin gehad in mijn geval (positieve zin). Hoe is mijn ervaring met jouw verhaal te rijmen?

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Goh, we kunnen tegenwoordig niet meer zonder bron? Als je een beetje zoekt op diverse fora dan zie je dat dit vaker wordt genoemd en besproken. Als je dan ook wat dieper op het technische aspect in gaat (sites als afp548.com en zelfs macrumors.com zijn goede startpunten) en kijkt wat zo'n installer nou precies doet (logjes bekijken o.a.; neus maar eens rond in Console) dan zie je het gewoon. Kwestie van ervaring, dom zoekwerk en proberen. Werkt beter en is ook veel leuker dan maar uitgaan van zo'n "bron" (waarbij je eerst weer onderzoek moet doen in hoeverre die bron betrouwbaar is en vervolgens of het verhaal weer klopt, enz.) ;) Maar wil je toch zo'n bron: Apple zelf. Ze behandelen dit soort zaken in hun certificeringen.

Je verhaal is verder geheel met mijn verhaal te rijmen want ik zei al:
Bij sommige systemen is er iets niet helemaal goed en heb je meer aan die volledige update.
De delta update die je via software update (aka de app store) krijgt past alleen wijzigingen toe terwijl de combo update alles toepast. Het kan zijn dat er in de loop der tijd iets scheef is gegaan in een deel dat die delta update niet aanraakt en die combo update wel. Caches leeggooien na een update is iets waar je niet onderuit kunt. Doe je dat namelijk niet dan staan er oude dingen in de cache en dat levert hele wazige situaties op. De eerste keer booten na een update duurt langer dan normaliter omdat ie dan die caches weer opbouwt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tio Nordin
  • Niet online
ppl schreef op zondag 01 maart 2015 @ 20:09:
Goh, we kunnen tegenwoordig niet meer zonder bron?
Eeehh...Nee. Want: Iedereen kan hier het een en ander neerpennen. Moet ik er dan vanuitgaan dat dat zo maar waar is? Het kan net zo goed jouw mening, je vermoeden, een bewezen feit, een fabel, een verzinsel zijn. Toch? Waarom vind jij dat ík op zoek moet gaan naar jouw bron als jij die niet wil/kunt geven? ;)
Als je een beetje zoekt op diverse fora dan zie je dat dit vaker wordt genoemd en besproken. Als je dan ook wat dieper op het technische aspect in gaat (sites als afp548.com en zelfs macrumors.com zijn goede startpunten) en kijkt wat zo'n installer nou precies doet (logjes bekijken o.a.; neus maar eens rond in Console) dan zie je het gewoon. Kwestie van ervaring, dom zoekwerk en proberen. Werkt beter en is ook veel leuker dan maar uitgaan van zo'n "bron" (waarbij je eerst weer onderzoek moet doen in hoeverre die bron betrouwbaar is en vervolgens of het verhaal weer klopt, enz.) ;) Maar wil je toch zo'n bron: Apple zelf. Ze behandelen dit soort zaken in hun certificeringen.
Dankjewel. Was dat nou zo moeilijk? ;)
Je verhaal is verder geheel met mijn verhaal te rijmen want ik zei al:

[...]
Het is mij onder meer nog steeds niet duidelijk waarom mijn systeem ineens meer schijfruimte vrij heeft na de combo-update van 10.10.2. (Ik had dus al de delta-update gedaan). Maar goed, ik ben tevree en zo benieuwd nu ook weer niet dat ik het hele internet wil afstruinen. Het had leuk geweest als een mede-tweaker dit mij simpel, duidelijk en onderbouwd kon uitleggen. Jij bent daar (nog) niet in geslaagd, maar dat kan ook aan mij liggen ;)
De delta update die je via software update (aka de app store) krijgt past alleen wijzigingen toe terwijl de combo update alles toepast. Het kan zijn dat er in de loop der tijd iets scheef is gegaan in een deel dat die delta update niet aanraakt en die combo update wel. Caches leeggooien na een update is iets waar je niet onderuit kunt. Doe je dat namelijk niet dan staan er oude dingen in de cache en dat levert hele wazige situaties op. De eerste keer booten na een update duurt langer dan normaliter omdat ie dan die caches weer opbouwt.
Duidelijk.

My gear: Laptop, camera en telefoon. Me happy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Laatst online: 16-09 22:18

Ethirty

Who...me?

2Dutch schreef op zondag 01 maart 2015 @ 16:05:
[...]

Merk ook dat m'n wifisnelheid kansloos is geworden. MBP zit aan scherm/kabel/tobo/muis en wordt veel als desktop gebruikt dus bedraad en heb er niet aan gedacht om de wifispeeds te testen voordat ik m'n Mavericks install eraf knikkerde :P Zowel 2,4 als 5 GHz zijn bij lange na niet wat het onder Mavericks was, zit ik dan met 100 Mbit/s internet en een sneue wifi-speed van 20 Mbit als ik geluk heb :X Pfff..vermoeiende oefening dat Yosemite. Bluetooth uitzetten werkt overigens niet. Dacht net klaar te zijn met allerlei ergernissen verhelpen, kan ik weer aan de slag :+
Heb jij ook soms dat je wifi helemaal niks meer doet? Ik merk af en toe dat ik echt mijn wifi uit en aan moet zetten voor ik weer verder kan. Echt 0,0 data, ondanks dat Yosemite zegt dat de verbinding top is.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herofruit
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 03-07-2023
Ethirty schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:52:
[...]

Heb jij ook soms dat je wifi helemaal niks meer doet? Ik merk af en toe dat ik echt mijn wifi uit en aan moet zetten voor ik weer verder kan. Echt 0,0 data, ondanks dat Yosemite zegt dat de verbinding top is.
Ook exact mijn probleem.. Met de melding (in Chrome) 'Resolving Host...'

4800wp zuid - pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ethirty schreef op zondag 01 maart 2015 @ 22:52:
[...]

Nee niet dat ik weet (zoals ik al zei heb ik d'r meestal een kabeltje in). Gisteravond laat nog even zitten pielen en ineens was de snelheid via 5 GHz weer prima, 2,4 GHz nog matig. Als test m'n iPhone (staat ernaast) ook op dezelfde verbindingen laten speedtesten en dat was bij allebei okee, dus het lijkt dat Yosemite af en toe gewoon geen zin heeft in snel wifi ofzo..had onder Mavericks nooit zulke snelheiddips ook.
Zal het wel even in de gaten blijven houden vandeweek door wat meer op wifi-only te gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:14

nexhil

BAM!

Saven schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:12:
[...]

Java Runtime Environment installeren :+

Blijkbaar heeft een programma(atje) op je computer die runtime nodig. Die moet je verwijderen wil je van die melding afkomen.
Ik krijg deze melding ook random.
installeren heeft geen zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuuhn
  • Laatst online: 11-10-2023
Publieke beta van 10.10.3 is beschikbaar: 9to5Mac

I do what I like to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 13:50

4POX

Everybody is wired

Nou. Gekeken naar de photo app van 10.10.3

Het is een heel simpel programma zonder 1 vorm van verdieping. Bijvoorbeeld; de faces functie is echt bedacht voor Oma van 90. De snelheid en gemak die iphoto en aperture boden voor faces was serieus te noemen.

Een foto een beetje kantelen is niet eens mogelijk met photos.

Hebben we hier al die maanden op gewacht?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Nee hoor, je kan Aperture gewoon nog kopen. Verwacht alleen geen updates of ondersteuning meer. 8)7

Als je iets EOL verklaart, vind ik het wel zo net dat je de verkoop ook staakt.

Wel raar dat ze de nieuwe app slechter maken dan iPhoto, je zou toch verwachten dat ze ergens tussen iPhoto en Aperture in zouden gaan zitten qua functies en bedieningsgemak. Stiekem maar hopen dat ze de advanced knop nog verbergen in de beta.

#team_UTC+1

You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
Dat is toch jammer, ik had echt gehoopt op een goede moderne nieuwe foto tool van Apple propvol met allerlei handige features die we vandaag de dag kunnen maken.

Maar als we realistisch waren geweest konden we weten wat er ging komen. Het is toch al een heel lange tijd aan de gang dat de nieuwe apps van Apple niet meer voor de serieuze gebruiker gemaakt worden. Kijk naar FCP, de iWork apps en nu dus de foto app. Allemaal zijn ze delen van hun functionaliteit kwijt geraakt om dingen 'makkelijker' te maken voor de simpele gebruiker.

Maar wat meer meespeelt is dat de pro's nog meer een 90's gedachte vasthouden in de zin van dat we zelf onze files wel kunnen managen, we niet zitten te springen om al onze foto's in de cloud te gaan zetten en dat de desktop onze hub is.
Apple daar in tegen is juist afgestapt van die filosofie en ziet de cloud nu als centrum van al je digitale belevingen. Daar worden de nieuwe producten ook voor gemaakt, zie hoe Apple met foto's wil om gaan. Alles in de cloud.

En dat wringt, de pro's die Apple al vele jaren gebruiken zien langzaam dat Apple niet meer de producten maakt die past bij hun visie op computing. Iets wat ik ook erg jammer vindt, maar helaas zal het alleen maar meer cloud worden.

Maar ook de grote fuck up die apple gemaakt heeft mat Yosemite, we zitten nu al dik een half jaar met crappy WiFi te werken, accuduur die niet eens in de buurt komt van mavericks en tal van andere bugs. Serieus wat is dat voor gezeik? Mavericks had alles prima voor elkaar, maar schijnbaar is er iets veranderd waardoor het blijkbaar onmogelijk is om de zelfde performance te bieden als in Mavericks.

Ik denk dat een jaarlijkse release van OSX teveel druk zet op nieuwe features in plaats van de algehele stabiliteit te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Ethirty schreef op maandag 02 maart 2015 @ 21:51:
Nee hoor, je kan Aperture gewoon nog kopen. Verwacht alleen geen updates of ondersteuning meer. 8)7

Als je iets EOL verklaart, vind ik het wel zo net dat je de verkoop ook staakt.

Wel raar dat ze de nieuwe app slechter maken dan iPhoto, je zou toch verwachten dat ze ergens tussen iPhoto en Aperture in zouden gaan zitten qua functies en bedieningsgemak. Stiekem maar hopen dat ze de advanced knop nog verbergen in de beta.
Na 10 jaar lang veel Apple produkten in huis, begin ik me steeds meer te ergeren aan de koers die ze varen. De jaarlijkse OSX updates die de stabiliteit niet ten goed zijn gekomen, (semi-)professionele produkten die om zeep worden geholpen, met een slap aftreksel in een nieuw jasje als opvolger. Final Cut, Pages, en nu Aperture. Als Apple alleen nog maar toy-produkten voor consumenten wil maken, dan kunnen ze beter meteen stoppen met de Mac Pro en misschien ook maar meteen de iMac en Macbook Pro. Waar willen ze heen? :O

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Spijtig van de app.
Ik had, net zoals hierboven, gehoopt dat Apple de app deftig ging maken.
Alleen wordt de kwaliteit van de software slechter en minder deftig.

Ik zou zelf durven zeggen dat de volgende laptop mss geen Macbook pro meer zal zijn.

Spijtig nieuws.

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Op zo'n Photos-app zit ik ook niet echt te wachten. Van iPhoto (en veel andere applicaties) vond ik de UI veel te kinderachtig. Nu is dat min of meer opgelost maar in plaats daarvan wordt de functionaliteit kinderachtig.
Leuk dat ze alle mensen voor wie een iPhone de eerste kennismaking met Apple was willen binnenhalen, maar de mensen die de jaren daarvóór Apple 'groot' (op de computermarkt is het natuurlijk nooit groot geweest en het zal ook nooit groot worden, in de zin van marktaandeel met dubbele cijfers) hebben gemaakt, worden verwaarloosd.

Waar blijft bijvoorbeeld de mogelijkheid om een al jaren bestaand mac.com/me.com/mobileme-account te mergen met iCloud?

Zelf heb ik voor een Mac gekozen vanwege de hardware, over het OS ben ik nooit zo overdreven enthousiast geweest als veel switchers. Ik verwacht dat ik wel Apple hardware zal blijven kopen, maar daar zet ik dan wel Windows op. Het is echt de redding geweest van de computerafdeling van Apple, dat dat kan.

Aan de ene kant komen de hippe casual Starbucksbewoners erbij, aan de andere kant verdwijnen de professionele gebruikers weer naar Windows. Of dat nou zo'n goede ontwikkeling is.
Straks is een Mac niet meer hip en dan heeft OS X helemaal geen gebruikers meer over :+

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

Exirion schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 10:06:
[...]

Na 10 jaar lang veel Apple produkten in huis, begin ik me steeds meer te ergeren aan de koers die ze varen. De jaarlijkse OSX updates die de stabiliteit niet ten goed zijn gekomen, (semi-)professionele produkten die om zeep worden geholpen, met een slap aftreksel in een nieuw jasje als opvolger. Final Cut, Pages, en nu Aperture. Als Apple alleen nog maar toy-produkten voor consumenten wil maken, dan kunnen ze beter meteen stoppen met de Mac Pro en misschien ook maar meteen de iMac en Macbook Pro. Waar willen ze heen? :O
Ik heb net de afgelopen 3 jaar prive de overstap gemaakt naar Apple. :(

#team_UTC+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xelfer
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Ik ben zelf ook niet van die gare toy apps en van mij mag Apple zich wel wat meer richten op mensen die iets meer met hun apparaat kunnen dan alleen naar facebook.com gaan.

Qua product design, interface design etc. lopen ze echter nog wel jaren voor op de concurrentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik draai al even mee met de 10.10.3 beta,en inderdaad: de Photos App is nogal karig. Maar vergeet niet dat dit een beta is en dat de photos app een host is voor App Extensions. Devs kunnen editors en filters kunnen toevoegen, waar iphoto een gesloten app was. ik denk dat ze bij apple nu focussen op de clouddrive en sync functie. Met de app komt het vast goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-06 11:08
Ik ben benieuwd of iemand dit ook heeft.

Ik heb twee folders geimporteerd in de nieuwe photo app. Ik heb genoeg ruimte om dit te doen.
Foto's zijn ook mooi gesynchroniseerd (de origniele mapen heb ik verwijderd).

Ik kan in mijn bibliotheek door de foto's bladeren en ook online. Ik merk echter op dat video's de volgende foutmeldingen geven.

Afbeeldingslocatie: http://s3.postimg.org/nwsn656z7/Screen_Shot_2015_03_03_at_17_34_44.png

De thumbnail geeft hij weer alleen vraagt hij naar het origineel. Wat heb ik er dan aan als alles in de cloud staat maar dit niet werkt. Begrijp ik 't verkeerd? Ik zie overigens ook niet in de cloud staan (via beta.icloud.com)

Bedankt voor jullie tips.

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
RobV schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 12:22:
Ik draai al even mee met de 10.10.3 beta,en inderdaad: de Photos App is nogal karig. Maar vergeet niet dat dit een beta is en dat de photos app een host is voor App Extensions. Devs kunnen editors en filters kunnen toevoegen, waar iphoto een gesloten app was. ik denk dat ze bij apple nu focussen op de clouddrive en sync functie. Met de app komt het vast goed.
Dat 'het is nog maar een beta' begint oud te worden. We roepen dat nu al jaren en worden telkens teleurgesteld dat het eindproduct nauwelijks afwijkt van de beta (stabiliteit, features etc.).

Het wordt dan ook tijd dat we stoppen met die verdediging, want bij Apple veranderen er in de praktijk geen noemenswaardige zaken meer tussen de beta en de final. Het is telkens vergeefse hoop. Zie ook Yosemite. Bij vele bug zeiden we dat die wel zouden worden opgelost in de final, nou mooi niet dus. We zijn inmiddels al een half jaar onderweg met de final en het stikt nog steeds van de bugs, instabiliteit en andere vreemde zaken. Ik merk ook in mijn omgeving dat ik nauwelijks meer grappen hoor over Windows en de eerste mensen inmiddels al Windows 10 hebben gemarkeerd als overstap terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Loyaliteit bestaat niet meer, Pyrone. Het draait nog maar om 1 ding: graaien wat er te graaien valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 00:02
Sinds de update naar 10.10.3 opent Finder niet meer bij een linker muisklik. Ik moet rechtermuis > new finder window. Best irritant :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty

Ethirty

Who...me?

RobV schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 19:48:
Loyaliteit bestaat niet meer, Pyrone. Het draait nog maar om 1 ding: graaien wat er te graaien valt.
En dat is dom kortzichtig beleid. Ik ben op OS X over gestapt omdat ik Windows 8 een draak vond en ik toch iets "nieuws" moest leren. Inmiddels ben ik aan 8.1 gewend, zitten er zeer weinig bugs in en komt Windows 10 er rap aan. Ondertussen kan ik mijn prive Macbook Air nauwelijks gebruiken om te internetten, want elke 5 minuten klapt de wifi eruit. Datzelfde had ik met IOS 8 ook (IOS 7 precies hetzelfde gezeik), dat was pas opgelost na de zoveelste update. Geweldig hoor, dat ik met 8.1.3 eindelijk weer een stabiele tablet heb.

Als iets niet werkt gaat mensen zich irriteren en stappen ze over op de concurrent. Ik twijfel aan een iPhone, maar zit er stiekem al een beetje aan te denken Windows 10 phone af te wachten. Android en de drang naar steeds grotere toestellen heeft bij mij allang afgedaan.

#team_UTC+1

Pagina: 1 ... 28 ... 33 Laatste