All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Mijn naam is niet Peter!
Al mijn bestanden laat in dit geval dus onder documenten die how to use the public folder zien en onder "ontwikkelaar" laat ie een stuk of 8 "1password (x).html" files zien met elk een ander nummer en het "encryptionkeys.js" bestand. Deze bestanden staan niet direct in de 1Password map, daar zit enkel het bestand "1password.agilekeychain" in.
De 1Password bestanden die Finder (of Spotlight) vind, vind ik nutteloos om in dat overzicht te hebben. De vraag is hoe ik er voor zorg dat alles wat in Dropbox staat niet wordt geïndexeerd danwel zichtbaar in het Al mijn bestanden overzicht....
Onder systeemvoorkeuren > Spotlight > privacy heb ik de Dropbox map toegevoegd. Het resultaat is dan dat de how to rtf ineens verdwenen is uit het overzicht, maar de html files die uit de 1Password map in Dropbox komen staan er nog wel....
Heeft iemand een oplossing?
punt 1 geen dropbox gebruiken en al helemaal niet voor deze opstelling ( mening )Valderrama schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:10:
De "Al mijn bestanden" optie in Finder laat bestanden zie die ook in mijn dropbox zitten. In mijn dropbox heb ik enkel mijn 1Password data in een 1Password map en de standaard "how to use the public folder" rtf in de Public map.
Al mijn bestanden laat in dit geval dus onder documenten die how to use the public folder zien en onder "ontwikkelaar" laat ie een stuk of 8 "1password (x).html" files zien met elk een ander nummer en het "encryptionkeys.js" bestand. Deze bestanden staan niet direct in de 1Password map, daar zit enkel het bestand "1password.agilekeychain" in.
De 1Password bestanden die Finder (of Spotlight) vind, vind ik nutteloos om in dat overzicht te hebben. De vraag is hoe ik er voor zorg dat alles wat in Dropbox staat niet wordt geïndexeerd danwel zichtbaar in het Al mijn bestanden overzicht....
Onder systeemvoorkeuren > Spotlight > privacy heb ik de Dropbox map toegevoegd. Het resultaat is dan dat de how to rtf ineens verdwenen is uit het overzicht, maar de html files die uit de 1Password map in Dropbox komen staan er nog wel....
punt 2 hoe lang ( hoeveel tijd ) zit er tussen de aanpassing in spotlight > privacy en dat je deze bestanden nu nog zichtbaar?
in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!
Punt 2: Als ik de Spotlight aanpassing heb gedaan dan is die rtf file meteen niet te zien in het overzicht. Feit is ook dat ik verder totaal geen data op deze macbook heb, dus OS X hoeft bijzonder weinig te indexeren.
Zo werk ik ook met dropbox, omdat het snel en makkelijk met alle klanten werkt. Uiteindelijk is dat mijn persoonlijke doelstelling als ik de computer uitzet aan het einde van mn werkdag
Misschien als ik straks glasvezel heb, dat ik dan mn bestanden ga delen via mn NAS.
Ik ervaar trouwens de hikjes en trage momentjes momenteel iets minder. Misschien ben ik er middels aan gewend en is dit het nieuwe normaal.
Ik teken nergens meer voor
Gokje:Valderrama schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:10:
De "Al mijn bestanden" optie in Finder laat bestanden zie die ook in mijn dropbox zitten. In mijn dropbox heb ik enkel mijn 1Password data in een 1Password map en de standaard "how to use the public folder" rtf in de Public map.
De 1password mapnaam met een punt laten begginnen, zodat het een "hidden" map wordt.
Kan 1Password hem nog wel vinden dan? Het makkelijkste is om via Terminal de map even hidden te maken.satya schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:04:
[...]
Gokje:
De 1password mapnaam met een punt laten begginnen, zodat het een "hidden" map wordt.
sudo chflags hidden /PADNAAR/MAP
Als je daarin het juiste pad aangeeft met de . (punt) er in wel.iMick schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:19:
[...]
Kan 1Password hem nog wel vinden dan? Het makkelijkste is om via Terminal de map even hidden te maken.
sudo chflags hidden /PADNAAR/MAP
Deze morgen maakte ik men Macbook (2009) wakker en en kreeg ik dit te zien

Aan de hardware ligt het niet aangezien het probleem verdwijnt na het intypen van het wachtwoord. Dit probleem is op zich nog niet zo erg maar 10.10 is sinds release al zo'n 10x gecrasht waarbij ik terug bij het login-scherm terecht kom (zonder artifacts dan wel

Alles loopt zo stroef sinds 10.10.
* nagasy heeft macbook pro mid 2010 en 8GB RAM
Battle.net: NagaByrd#2844
Probeer ook eens een clean install, dat heeft bij mij 75% van de problemen verholpen (helaas dus nog steeds niet de andere 25%).
En daarnaast allemaal Apple laten weten dat we een 'Snow Leopard' momentje willen ipv weer allerlei nieuwe dingen te introduceren terwijl de huidige zaken nog niet optimaal werken.
[ Voor 53% gewijzigd door Pyrone89 op 23-01-2015 16:29 ]
Hopelijk snel een fix, maar goed ik heb zelf uiteraard gekozen om beta te draaien.
Wanneer ik vanuit de dock een icoontje naar de prullenbak versleep, dan verwijder ik alleen dat icoontje toch? Hoe verwijder ik dan bijvoorbeeld een Adobe Photoshop echt volledig?
OS X Yosemite: Programma's installeren, bijwerken en verwijderenDennisZ88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:
Even een domme vraag tussendoor, ik ben redelijk nieuw met het werken met OSX en vroeg me af hoe ik programma's kan verwijderen?
Wanneer ik vanuit de dock een icoontje naar de prullenbak versleep, dan verwijder ik alleen dat icoontje toch? Hoe verwijder ik dan bijvoorbeeld een Adobe Photoshop echt volledig?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Met AppCleanerDennisZ88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:
Even een domme vraag tussendoor, ik ben redelijk nieuw met het werken met OSX en vroeg me af hoe ik programma's kan verwijderen?
[ Voor 53% gewijzigd door OgWok op 23-01-2015 17:34 ]
MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....
Nee hoor, geen third party software voor nodig, gewoon de prullenbak in slepen.
Maar inderdaad wel vanuit je 'programma's' map naar de prullenbak slepen, niet alleen uit je doc want dan verwijder je alleen de snelkoppelingScrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:25:
[...]
Nee hoor, geen third party software voor nodig, gewoon de prullenbak in slepen.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Ja inderdaad, bedankt voor de aanvullingSpike_wolf schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:37:
[...]
Maar inderdaad wel vanuit je 'programma's' map naar de prullenbak slepen, niet alleen uit je doc want dan verwijder je alleen de snelkoppeling
Zijn er overigens meer tweakers die het probleem met de laatste beta(s) (10.10.2) ervaren dat andere apparaten in het netwerk niet gevonden worden?
I am the great Cornholio!
Ja, mijn NAS ziet ie niet meer als apparaat, staat alleen nog onder kopje 'Gedeeld', eerder stond ie bij beide.Scrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
[...]
Ja inderdaad, bedankt voor de aanvulling.
Zijn er overigens meer tweakers die het probleem met de laatste beta(s) (10.10.2) ervaren dat andere apparaten in het netwerk niet gevonden worden?
Je kan even proberen in Bestandsdeling en opties "Deel bestanden via SMB" (=Samba) aan te zetten. Ook als je bestanden/mappen deelt via guest account op andere apparaten (=iedereen).Scrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
[...]
Ja inderdaad, bedankt voor de aanvulling.
Gast account aan te zetten op de Mac dan kan je ook vanaf niet Mac's de openbare mappen op de Mac vinden
Heb ik, ook al meerdere malen aan/uit gezet, met de firewall gekloot van Windows, Apple en ga zo maar door.OgWok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:24:
[...]
Je kan even proberen in Bestandsdeling en opties "Deel bestanden via SMB" (=Samba) aan te zetten. Ook als je bestanden/mappen deelt via guest account op andere apparaten (=iedereen).
Gast account aan te zetten op de Mac dan kan je ook vanaf niet Mac's de openbare mappen op de Mac vinden
Eigenlijk al het denkbare, het ligt echt aan de beta van Yosemite.
ook via smb1 en afp proberen te connecten zonder succes.
Komt me wel bekend voor. Sinds 10.6.3 en volgende updates en upgrades zeer wisselend resultaat in connectie Mac en SMB server. Nooit onmogelijk maar regelmatig "gedoe". Mac <-> Mac geen enkel probleem.Scrtz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:02:
[...]
Heb ik, ook al meerdere malen aan/uit gezet, met de firewall gekloot van Windows, Apple en ga zo maar door.
Eigenlijk al het denkbare, het ligt echt aan de beta van Yosemite.
ook via smb1 en afp proberen te connecten zonder succes.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Haha, ik had het 'nieuws' gemist en dacht dat het een bèta update was. Nou blijkt het de public 10.10.2 release te zijn. Ik had gelukkig niet zoveel problemen met de WiFi maar ik hoop voor iedereen dat het nu echt opgelost is allemaal.mr_obb schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:
Ik heb 10.10.2 geïnstalleerd en de Wifi-problemen lijken bij mij nu echt voorbij.
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Vreemd, ik heb helemaal niks gezien...4POX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:28:
Bij de laatste beta krijg ik opeens een wizard die mij allemaal vragen stelde over mijn netwerk. Welke router ik gebruikt etc etc. Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.
Na de installatie verscheen er een widget met de melding dat er enige tijd in beslag genomen werdt voor batterij optimalisatie. Inmiddels lijkt het batterij verbuik beter.mr_obb schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:
Ik heb 10.10.2 geïnstalleerd en de Wifi-problemen lijken bij mij nu echt voorbij.

[ Voor 9% gewijzigd door satya op 28-01-2015 21:04 . Reden: Plaatje toegevoegd ]
Ik ook niet. Wat voor een wizard was dat? Toch hopelijk niet eentje die claimde van de Microsoft supportdesk te zijn he? (haha)4POX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:28:
Bij de laatste beta krijg ik opeens een wizard die mij allemaal vragen stelde over mijn netwerk. Welke router ik gebruikt etc etc. Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.
Ja met 5 beta's voor een simple patch was dat al wel duidelijk. Maatgoed de patch is geïnstalleerd, nu ben ik benieuwd of mijn Air weer de beloofde 12 uur gaat halen. Onder Mavericks ging dat best aardig, maar tot nu toe met Yosemite bij lange na niet.4POX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:28:
...Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Verwijderd
Eindelijk.
MacBook Pro (Retina, 13-inch, eind 2013)
Ligt het aan mij, of zijn de websites qua kleur een stuk helderder dan in Chrome?
De resolutie van het externe beeldscherm is 2560x1440. Echter zou ik dit graag bekijken op ±125% geschaald, dan zijn alle letters, knopjes en dergelijke iets groter maar gebruik ik wel nog de volledige resolutie van mijn externe beeldscherm ipv de resolutie naar 1080p te zetten.
Ik weet hoe ik dit in windows doe, door DPI groter te zetten, maar hoe doe ik dit op OS X?
[ Voor 14% gewijzigd door maykoga op 28-01-2015 13:22 ]
Ook ik heb geen wizard gezien... Was dit bij de beta van 10.10.2?4POX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:28:
[ Voor 59% gewijzigd door asterisk op 28-01-2015 14:57 ]
Verwijderd
Dit overigens op een clean install, bedraad toetsenbord van Apple, bekabeld ethernet, iMac 2011, permissies etc al netjes hersteld, NVRAM (PRAM blijven we roepen maar dat is uit het PPC tijdperk
[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 28-01-2015 15:50 ]

Het lijkt erop dat het een bug is in safari aangezien deze storingen alleen in safari worden weergegeven. (Macbook Pro Retina met dGPU)
[ Voor 23% gewijzigd door faberr op 28-01-2015 16:24 ]
na de installatie van de vijfde beta. Ik kreeg een popup dat mijn wifi problemen had met kort daarna die wizard. Ik heb dingen ingevuld dat ik zowel 2,4 als 5 ghz gebruik. Welk router ik gebruik was ook een vraag. Misschien is het standaard vragen als je wifi problemen heeft. Ik zag het voor het eerst.asterisk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:53:
Mijn 13" rMBP late 2013 is sinds 10.10.2 ook een stuk sneller met Safari. Hopelijk zijn de Wi-Fi problemen nu ook voorgoed voorbij.
[...]
Ook ik heb geen wizard gezien... Was dit bij de beta van 10.10.2?
Verwijderd
Idd, ik heb dit ook eens met mijn MBP gehad en binnen een paar weken had ik helemaal geen beeld meer...sebastius schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:41:
Dat is een defecte GPU, verbinding met VRAM is niet in orde. Retour apple, zsm!
www.weefab.com
Verwijderd
Dan zou ik als ik jou was je apparaat maar eens na laten kijken, want dit is niet zoals het hoort.Soul__assasin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:
GRRRR wifi issue nog steeds niet onder controle... wil nog steeds niet verbinden met 5ghz netwerken en traag op de 2.4ghz band
En geen oorzaak door een slechte patch.
Hier perfect op 5Ghz.
Kan hier niks met het externe scherm doen, alleen een lagere resolutie kiezen (720p) en dan zie je de kartelranden/fuziness door scherm-scaling..NCK schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:43:
Ik gebruik een rMBP 2012 (15"), hierop wil ik een Dell U2515H display aansluiten met een resolutie van 2550x1440. Is het ook voor dit externe scherm mogelijk iets met text scaling te doen? Of kan ik een extern scherm alleen 1:1 aansturen?
Heb je dat alleen thuis?Soul__assasin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:
GRRRR wifi issue nog steeds niet onder controle... wil nog steeds niet verbinden met 5ghz netwerken en traag op de 2.4ghz band
Wifi werkt bij mijn vriendin op mn macbook om een of andere reden ook bagger

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 29-01-2015 12:02 ]
http://9to5mac.com/2015/0...ud-drive-in-time-machine/
zie zelf de netwerken van de buren gewoon niet...
[ Voor 36% gewijzigd door Soul__assasin op 29-01-2015 12:28 ]
www.weefab.com
Goh grappig... deze problemen waren al bekend bij de beta`s van Yosemite. Ik heb ze zelf ook gehad. Als het alleen safari is zal ik me er niet al te druk maken. Ga je die dingen door heel het OS zien dan is het zeker een probleem. Zit je bijna aan het einde van je garantie dan zou ik hem ook ff terug brengen.sebastius schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:41:
Dat is een defecte GPU, verbinding met VRAM is niet in orde. Retour apple, zsm!
I am the great Cornholio!
Hoe dan ook, mensen zeuren altijd.Soul__assasin schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:11:
er klagen nog genoeg mensen na de update hoor...
http://9to5mac.com/2015/0...ud-drive-in-time-machine/
zie zelf de netwerken van de buren gewoon niet...
Ik vind echt dat mijn rMBP late 2013 heel wat sneller is nu. Het WIFI probleem waar ze het over hebben, heb ik nog nooit ervaren dus ik weet niet waar ze het over hebben.
www.weefab.com
Maar het is toch raar dat niet iedereen het probleem heeft. Zowel thuis als op mijn kamer heb ik gewoon de volledige snelheid die mogelijk is. Op kamer heb ik BG en thuis heb ik NSoul__assasin schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:46:
zowel ik mijn schoonbroer als ik hebben last van wifi drops en snelheidsbeperking... ik krijg 160mbit binnen en kan over wifi maar gebruik maken van 1 a 5 mbit... ik denk dat ik dus gerust wel een beetje mag klagen.
Verwijderd
Dus Yosemite is nu wat mij betreft zoals het initeel hoorde te zijn....
WiFi niet naar behoren werkt. Wellicht dat het te maken heeft met machines die ook Bluetooth gebruiken. Ik heb op 10.10.2 ook nog steeds last van WiFi drops, maar het uitschakelen van AirDrop lijkt een oplossing te zijn. Het is echter te onregelmatig om precies te achterhalen waar het door komt...
Arrived anxious, left bored
Ik heb ook een rMBP late 2013 (13inch), maar merk weinig verschil.... wat merk jij dat er sneller is?Negaiido schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
[...]
Hoe dan ook, mensen zeuren altijd.
Ik vind echt dat mijn rMBP late 2013 heel wat sneller is nu. Het WIFI probleem waar ze het over hebben, heb ik nog nooit ervaren dus ik weet niet waar ze het over hebben.
Bij mij gaf onyx een snelheidswinst toen ik daarmee de grafische effecten uit gezet heb.
Ik teken nergens meer voor
Hier eenzelfde soort probleem net voorgekomen ook in safari. Ik zit wel op versie 10.10 (14A389)faberr schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:03:
Bij mij lijken de wifi problemen ook eindelijk te zijn opgelost. Wel heb ik af en toe last van het volgende:
[afbeelding]
Het lijkt erop dat het een bug is in safari aangezien deze storingen alleen in safari worden weergegeven. (Macbook Pro Retina met dGPU)
Ik controleerde ook gelijk of dit verdween als ik een ander programma opende en inderdaad dan was het gelijk weg. Ik vermoed dus ook dat het een error is in safari.

Ik heb dit ook heel soms op een MacBook Pro 2012. Inderdaad alleen in Safari. (Yosemite 10.10.2 (14C109))walletje-w schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Hier eenzelfde soort probleem net voorgekomen ook in safari. Ik zit wel op versie 10.10 (14A389)
Ik controleerde ook gelijk of dit verdween als ik een ander programma opende en inderdaad dan was het gelijk weg. Ik vermoed dus ook dat het een error is in safari.
[afbeelding]
Heb ik ook sinds 10.10 op mijn MBP 2011 (MacBookPro8,2). Nu met update 10.10.2 (14C109) heb ik er geen last meer van...walletje-w schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:14:
[...]
Hier eenzelfde soort probleem net voorgekomen ook in safari. Ik zit wel op versie 10.10 (14A389)
[afbeelding]
Bluetooth uitschakelen heeft het bij mij opgelost. Doe er je voordeel mee.
NOSIG
Waar het om gaat is een bekende bug (1, 2) Als ik bijvoorbeeld in PowerPoint een afbeelding toe wil voegen uit een map, en naar m'n DropBox map browse, freezed en crashed PowerPoint meteen. Soms kan je met een ontzettende vertraging in de DropBox map bladeren, soms crasht de hele laptop gewoon

De gestelde workaround van DropBox en de update 10.10.1 die het zou moeten fixen werken helaas niet.
Het gaat om OS X 10.10.2, de nieuwste versie van DropBox en PowerPoint for MAC 2011 (laatste update: 14.4.7)
Werkt dit bij andere mensen wel? Ik vind het een vrij apart probleem maar ervaar het iig op twee verschillende MacBooks.
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik heb Bluetooth niet eens aan en na enige tijd krijg ik ook dat Wi-Fi het niet meer doet._Christiaan_ schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:23:
Net 10.10.2 geïnstalleerd, en direct wifi problemen. Wel connectie maar trage of geen doorvoer.
Bluetooth uitschakelen heeft het bij mij opgelost. Doe er je voordeel mee.
Hij zegt wel gewoon dat die verbonden is maar is of héél traag of er komt helemaal niets meer door..
Hoop dat ze het snel aanpassen anders ga ik nog spijt krijgen ook van de aankoop
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
Btw probeer ms ook eens je Bluetooth een paar keer aan en uit. Misschien helpt het (bij mij wel iig)
NOSIG
Ik vroeg mij af of ik ook iconen kan verbinden aan een desktop. Bijvoorbeeld bij de eerste serie desktop heb ik een leeg bureaublad, en staan de iconen op een ander bureaublad. Ik kan wel programma's koppelen aan een specifiek blad zag ik.
`_Christiaan_ schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:24:
Dan zou ik eerst een beetje gaan aanrommelen als ik jou was. Voorkeursnetwerken verwijderen, je router resetten, andere channel, etc. En op internet staan nog wat dingen die je kan proberen om je WiFi te fixen.
Btw probeer ms ook eens je Bluetooth een paar keer aan en uit. Misschien helpt het (bij mij wel iig)
Hij ontvangt hier maar één Wi-Fi waar mijn iPhone er drie oppikt. Kanaal staat al ingesteld op een goede, zijn ook maar drie Wi-Fi's hier dusja. Bluetooth al meerdere keren aan en uitgezet, heeft geen effect.
Zal eens verder zoeken vanavond wat ik nog kan aanpassen maar het is eigenlijk gewoon van de zotte dat Wi-Fi (nog) een probleem heeft waar een simpel laptopje van mijn vader het gewoon goed doet..
Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm
T is zeker van de zotte, en helaas typisch Apple. Sommige bugs weigeren ze op te lossen, en zitten soms al sinds een paar major releases in OS. Elke release maar weer hopen dat ze eruit zijn gehaald, maar meestal heb je pech.Famous schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:45:
[...]
`
Hij ontvangt hier maar één Wi-Fi waar mijn iPhone er drie oppikt. Kanaal staat al ingesteld op een goede, zijn ook maar drie Wi-Fi's hier dusja. Bluetooth al meerdere keren aan en uitgezet, heeft geen effect.
Zal eens verder zoeken vanavond wat ik nog kan aanpassen maar het is eigenlijk gewoon van de zotte dat Wi-Fi (nog) een probleem heeft waar een simpel laptopje van mijn vader het gewoon goed doet..
NOSIG
Verwijderd
Verwijderd
Ook ging het updaten naar Yosemite niet helemaal soepel.
Kan het zijn dat er een fout zit in Yosemite o.i.d?
Verder lijkt het besturingsysteem wel goed te draaien overigens.
Bestaat er iets waarmee ik kan checken of Yosemite correct is geinstalleerd?
Alvast bedankt!
Harold
Je zou de schijf waarop Yosemite geïnstalleerd is eens kunnen controleren. Hiervoor ga je naar Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma.Mijn MacBook Pro wil niet meer updaten, wanneer hij de update wil uitvoeren valt de MacBook uit (zie video: https://www.dropbox.com/s...5/mac-geenupdate.MOV?dl=0).
Ook ging het updaten naar Yosemite niet helemaal soepel.
Kan het zijn dat er een fout zit in Yosemite o.i.d?
Verder lijkt het besturingsysteem wel goed te draaien overigens.
Bestaat er iets waarmee ik kan checken of Yosemite correct is geinstalleerd?
Alvast bedankt!
Harold
Hier selecteer je dan de schijf waar OS X Yosemite op geïnstalleerd. (Meestal gewoon Macintosh HD).
Bij Schijf EHBO staat er dan een optie 'controleer schijf'.
[ Voor 42% gewijzigd door TheLion01 op 01-02-2015 19:12 ]
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Ik heb nu bij AirDrop gezegd dat ik door niemand gevonden mag worden, en het gaat opeens een stuk beter.
Verwijderd
Hier kwamen geen gekke dingen uit naar voren. Op een ander forum werd aangeraden om Yosemite opnieuw te installeren over de huidige installatie. Is dat een goede optie?TheLion01 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:08:
[...]
Je zou de schijf waarop Yosemite geïnstalleerd is eens kunnen controleren. Hiervoor ga je naar Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma.
Hier selecteer je dan de schijf waar OS X Yosemite op geïnstalleerd. (Meestal gewoon Macintosh HD).
Ja dat is zeker een goede optie. Zorg ervoor dat je tijdens de installatie je huidige Yosemite partitie formatteert, zo begin je met een schone lei. Uiteraard moet je natuurljk wel ervoor zorgen dat je belangrijke bestanden van te voren goed zijn ge-backupt!quote:
TheLion01 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:08:
[...]
Je zou de schijf waarop Yosemite geïnstalleerd is eens kunnen controleren. Hiervoor ga je naar Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma.
Hier kwamen geen gekke dingen uit naar voren. Op een ander forum werd aangeraden om Yosemite opnieuw te installeren over de huidige installatie. Is dat een goede optie?
iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)
Ik heb geprobeerd even stroom eraf en opnieuw opstarten en daarna weer geprobeerd zonder de netwerk kabel...ook dit mocht niet baten
Safari opnieuw opstarten werkt niet.
Macbook rebooten werkt niet.
Weergave > Werkelijke grote werkt ook niet.
Vb: http://cl.ly/image/130K0I...02-01%20om%2022.22.12.png
En een knijp beweging met twee vingers maken op je trackpad? Dan wordt alles weer “kleiner”. (je zoomt dus uit)sweebee schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:24:
Ik heb sinds vanmiddag een raar probleem. Google is bij mij altijd ingezoomd. Andere websites niet.
Safari opnieuw opstarten werkt niet.
Macbook rebooten werkt niet.
Weergave > Werkelijke grote werkt ook niet.
Vb: http://cl.ly/image/130K0I...02-01%20om%2022.22.12.png
Doe je het tegenovergestelde op je trackpad, dus twee vingers bij elkaar en dan spreiden wordt alles groter (dan zoom je dus in)
[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 02-02-2015 09:15 ]
Humankind… be both.
Dat is heel bizar, zoomen gaat per pagina, niet voor alles tegelijk. CMD 0 gooit hem trouwens naar het oorspronkelijke formaat.sweebee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:03:
Ik kan hem met cmd - wel verkleinen tot ongeveer de goede grootte, maar dan zijn alle andere websites te ver uitgezoomd.
Heb je niet een of andere plugin geïnstalleerd die hier voor zorgt?
Humankind… be both.
Ik heb ook wel eens dat ik in een bepaald tabblad alle websites ingezoomd heb. Dan kan ik ook niet meer terug. Dan moet ik een nieuw tabblad openen en dan werkt alles wel weer goed. (uitgezonderd van google nu dus).
https://discussions.apple.com/message/25123600#25123600dbz1985 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:24:
Zojuist de update van yosemite binnengehaald op mijn mac mini late 2012 mid en vervolgens bij opnieuw opstarten zie ik een balkje laden tot de helft en daarna krijg ik stop teken...wat nu?
Ik heb geprobeerd even stroom eraf en opnieuw opstarten en daarna weer geprobeerd zonder de netwerk kabel...ook dit mocht niet baten
Probeer het eens onder een ander persoon in Chrome (je kunt een nieuwe persoon aanmaken, met eigen instelligen en add-ons). Dan kan je in ieder geval zien of het een probleem van Chrome is (corupte settings of addon). Dit lijkt me namelijk geen Yosemite probleem...sweebee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:10:
Nee ook al naar gekeken, maar als ik CMD 0 doe dan schiet die gewoon weer naar ingezoomd.
Ik heb ook wel eens dat ik in een bepaald tabblad alle websites ingezoomd heb. Dan kan ik ook niet meer terug. Dan moet ik een nieuw tabblad openen en dan werkt alles wel weer goed. (uitgezonderd van google nu dus).
Google betekend niet dat Chrome ook je browser is

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 02-02-2015 23:52 ]
Ik ga naar bijvoorbeeld eBay.nl en druk een paar keer op cmd + en ga ik dan vervolgens naar een andere site dan ziet die site er gewoon goed uit. Ga ik terug naar eBay.nl dan werkt cmd 0 niet meer en vanuit het menu ook niet en blijft dus alles ingezoomd.
edit: 1.19Gb download

[ Voor 43% gewijzigd door RobV op 05-02-2015 20:01 ]
Ik was van plan om een kort verslag te geven hier over Photos, maar inmiddels staat het internet er al helemaal vol mee en voegt mijn 10min ervaring weinig toe. Ik kan je wel vertellen dat de Photos app er EXACT hetzelfde uitziet als de iOS variant. Ik heb ongeveer 30Gb aan photos en 1Gb vrij op mijn iCloud, dus ook hierover kan ik helaas geen verslag doen (behalve dat hij heel netjes meld dat dat niet gaat passen tenzij ik storage koopt). Het is dus niet noodzakelijk om al je foto's op iCloud te zetten, je kunt gewoon gebruik blijven maken van de photostream functionaliteit.smeerbartje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:38:
Houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar die Photo app.
Wat ik wel graag wil melden is dan mijn rMBP stukken soepeler 'aanvoelt', maar dat kan ook suggestie zijn. Je weet het nooit met die updates.
EDIT: Ik ben officieel Apple developer, dus ik heb de beta gewoon via de officiele kanalen. Ik kan je dus niet vertellen hoe je er anders aan zou moeten komen.
[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 05-02-2015 20:51 ]