Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyrone89 schreef op zondag 18 januari 2015 @ 21:53:
[...]

Ahh vervelend, de normale stand is te klein voor de oudere gebruiker die hem in het huishouden heeft, dus hij moest helaas wel een standje groter. Enig idee hoe erg de performance impact te merken zal zijn (hij heeft de sterkste CPU, de i7 4 GHZ en de sterkste GPU, de 295X en 16GB RAM, 512GB SSD)
Je merkt er niet zo veel van normaal gesproken.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterPanda
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13-05 16:21
Ik weet niet of het hier al gemeld is, maar Litte Snitch + anders apps zijn vandaag nog voor 15$ te krijgen bij Macheist.com

Mijn naam is niet Peter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 00:10
De "Al mijn bestanden" optie in Finder laat bestanden zie die ook in mijn dropbox zitten. In mijn dropbox heb ik enkel mijn 1Password data in een 1Password map en de standaard "how to use the public folder" rtf in de Public map.

Al mijn bestanden laat in dit geval dus onder documenten die how to use the public folder zien en onder "ontwikkelaar" laat ie een stuk of 8 "1password (x).html" files zien met elk een ander nummer en het "encryptionkeys.js" bestand. Deze bestanden staan niet direct in de 1Password map, daar zit enkel het bestand "1password.agilekeychain" in.

De 1Password bestanden die Finder (of Spotlight) vind, vind ik nutteloos om in dat overzicht te hebben. De vraag is hoe ik er voor zorg dat alles wat in Dropbox staat niet wordt geïndexeerd danwel zichtbaar in het Al mijn bestanden overzicht....

Onder systeemvoorkeuren > Spotlight > privacy heb ik de Dropbox map toegevoegd. Het resultaat is dan dat de how to rtf ineens verdwenen is uit het overzicht, maar de html files die uit de 1Password map in Dropbox komen staan er nog wel....

Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:45

talin

ES-MA

Valderrama schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:10:
De "Al mijn bestanden" optie in Finder laat bestanden zie die ook in mijn dropbox zitten. In mijn dropbox heb ik enkel mijn 1Password data in een 1Password map en de standaard "how to use the public folder" rtf in de Public map.

Al mijn bestanden laat in dit geval dus onder documenten die how to use the public folder zien en onder "ontwikkelaar" laat ie een stuk of 8 "1password (x).html" files zien met elk een ander nummer en het "encryptionkeys.js" bestand. Deze bestanden staan niet direct in de 1Password map, daar zit enkel het bestand "1password.agilekeychain" in.

De 1Password bestanden die Finder (of Spotlight) vind, vind ik nutteloos om in dat overzicht te hebben. De vraag is hoe ik er voor zorg dat alles wat in Dropbox staat niet wordt geïndexeerd danwel zichtbaar in het Al mijn bestanden overzicht....

Onder systeemvoorkeuren > Spotlight > privacy heb ik de Dropbox map toegevoegd. Het resultaat is dan dat de how to rtf ineens verdwenen is uit het overzicht, maar de html files die uit de 1Password map in Dropbox komen staan er nog wel....

punt 1 geen dropbox gebruiken en al helemaal niet voor deze opstelling ( mening )

punt 2 hoe lang ( hoeveel tijd ) zit er tussen de aanpassing in spotlight > privacy en dat je deze bestanden nu nog zichtbaar?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Punt 1: ik zit aan Dropbox vast voor de 1Password sync omdat ik niet alleen meerdere Apple devices heb maar ik heb nog 1 Windows 8.1 client waar ik 1Password op moet hebben.

Punt 2: Als ik de Spotlight aanpassing heb gedaan dan is die rtf file meteen niet te zien in het overzicht. Feit is ook dat ik verder totaal geen data op deze macbook heb, dus OS X hoeft bijzonder weinig te indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 17-09 13:34

RoyK

Hobby tekenaar

Meningen en principes zijn leuk, en ik doe er ook graag aan mee. Maar ze werken zelden in je voordeel en veel vaker tegen je dan voor je.

Zo werk ik ook met dropbox, omdat het snel en makkelijk met alle klanten werkt. Uiteindelijk is dat mijn persoonlijke doelstelling als ik de computer uitzet aan het einde van mn werkdag :D

Misschien als ik straks glasvezel heb, dat ik dan mn bestanden ga delen via mn NAS.

Ik ervaar trouwens de hikjes en trage momentjes momenteel iets minder. Misschien ben ik er middels aan gewend en is dit het nieuwe normaal.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:54
Die optie "al mijn bestanden" gebruik in niet. Nooit gedaan ook, puur om dit soort gezeik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Inmiddels is er weer een beta gereleased. Hopelijk gauw .02 update

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-09 13:54
Valderrama schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 15:10:

Gokje:
De 1password mapnaam met een punt laten begginnen, zodat het een "hidden" map wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-09 16:47
satya schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:04:
[...]

Gokje:
De 1password mapnaam met een punt laten begginnen, zodat het een "hidden" map wordt.
Kan 1Password hem nog wel vinden dan? Het makkelijkste is om via Terminal de map even hidden te maken.

sudo chflags hidden /PADNAAR/MAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
iMick schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 12:19:
[...]

Kan 1Password hem nog wel vinden dan? Het makkelijkste is om via Terminal de map even hidden te maken.

sudo chflags hidden /PADNAAR/MAP
Als je daarin het juiste pad aangeeft met de . (punt) er in wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valderrama
Ik blijf liever in de GUI hangen dan dat ik via een command prompt allerlei dingen moet gaan finetunen. Blijf dus op zoek naar een oplossing of andere workaround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ik begin 10.10 stilaan moe te worden.
Deze morgen maakte ik men Macbook (2009) wakker en en kreeg ik dit te zien :| :
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ySXtgCxmxYjJWuHwwYjArG59/thumb.jpg

Aan de hardware ligt het niet aangezien het probleem verdwijnt na het intypen van het wachtwoord. Dit probleem is op zich nog niet zo erg maar 10.10 is sinds release al zo'n 10x gecrasht waarbij ik terug bij het login-scherm terecht kom (zonder artifacts dan wel :P )

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nagasy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-11-2024

nagasy

Duck Duck Duck Goose

Ik twijfel ook al een tijdje om terug te keren naar de 10.9.
Alles loopt zo stroef sinds 10.10.

* nagasy heeft macbook pro mid 2010 en 8GB RAM

Battle.net: NagaByrd#2844

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Ik zou nog even 10.10.2 afwachten (moet elk moment uitkomen een dezer weken) en als het dan nog een ramp is zou ik pas naar Mavericks terug.

Probeer ook eens een clean install, dat heeft bij mij 75% van de problemen verholpen (helaas dus nog steeds niet de andere 25%).

En daarnaast allemaal Apple laten weten dat we een 'Snow Leopard' momentje willen ipv weer allerlei nieuwe dingen te introduceren terwijl de huidige zaken nog niet optimaal werken.

[ Voor 53% gewijzigd door Pyrone89 op 23-01-2015 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Sinds die 10.10.2 beta's vind mijn Macbook de apparaten zoals mijn desktop pc niet meer en omgedraaid ook niet, erg vervelend aangezien ik vrijwel data overzet van macbook naar pc en omgedraaid.

Hopelijk snel een fix, maar goed ik heb zelf uiteraard gekozen om beta te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15-09 14:41
Even een domme vraag tussendoor, ik ben redelijk nieuw met het werken met OSX en vroeg me af hoe ik programma's kan verwijderen?

Wanneer ik vanuit de dock een icoontje naar de prullenbak versleep, dan verwijder ik alleen dat icoontje toch? Hoe verwijder ik dan bijvoorbeeld een Adobe Photoshop echt volledig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

DennisZ88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:
Even een domme vraag tussendoor, ik ben redelijk nieuw met het werken met OSX en vroeg me af hoe ik programma's kan verwijderen?

Wanneer ik vanuit de dock een icoontje naar de prullenbak versleep, dan verwijder ik alleen dat icoontje toch? Hoe verwijder ik dan bijvoorbeeld een Adobe Photoshop echt volledig?
OS X Yosemite: Programma's installeren, bijwerken en verwijderen

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:24

OgWok

U.N.C.L.E.

DennisZ88 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 17:28:

Met AppCleaner :)

[ Voor 53% gewijzigd door OgWok op 23-01-2015 17:34 ]

MacPro Core i5 750, Mac Mini, hier en daar een verdwaalde pc.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Bedankt voor de snelle reacties, helder! Dat linkje zal ik even bookmarken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Nee hoor, geen third party software voor nodig, gewoon de prullenbak in slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Scrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Nee hoor, geen third party software voor nodig, gewoon de prullenbak in slepen.
Maar inderdaad wel vanuit je 'programma's' map naar de prullenbak slepen, niet alleen uit je doc want dan verwijder je alleen de snelkoppeling :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Spike_wolf schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:37:
[...]

Maar inderdaad wel vanuit je 'programma's' map naar de prullenbak slepen, niet alleen uit je doc want dan verwijder je alleen de snelkoppeling :)
Ja inderdaad, bedankt voor de aanvulling :).

Zijn er overigens meer tweakers die het probleem met de laatste beta(s) (10.10.2) ervaren dat andere apparaten in het netwerk niet gevonden worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

Nope, het lijkt hier beter te werken dan voorheen zelfs. Vind alle windows laps en dat werkte eerst niet heel lekker en daarnaast geeft ie nu ook mn Time Machine op mn nas juist weer.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisZ88
Scrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Zijn er overigens meer tweakers die het probleem met de laatste beta(s) (10.10.2) ervaren dat andere apparaten in het netwerk niet gevonden worden?
Ja, mijn NAS ziet ie niet meer als apparaat, staat alleen nog onder kopje 'Gedeeld', eerder stond ie bij beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Scrtz schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 19:40:
[...]

Je kan even proberen in Bestandsdeling en opties "Deel bestanden via SMB" (=Samba) aan te zetten. Ook als je bestanden/mappen deelt via guest account op andere apparaten (=iedereen).

Gast account aan te zetten op de Mac dan kan je ook vanaf niet Mac's de openbare mappen op de Mac vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
OgWok schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 09:24:
[...]

Je kan even proberen in Bestandsdeling en opties "Deel bestanden via SMB" (=Samba) aan te zetten. Ook als je bestanden/mappen deelt via guest account op andere apparaten (=iedereen).

Gast account aan te zetten op de Mac dan kan je ook vanaf niet Mac's de openbare mappen op de Mac vinden
Heb ik, ook al meerdere malen aan/uit gezet, met de firewall gekloot van Windows, Apple en ga zo maar door.

Eigenlijk al het denkbare, het ligt echt aan de beta van Yosemite.

ook via smb1 en afp proberen te connecten zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OgWok

OgWok

U.N.C.L.E.

Scrtz schreef op zaterdag 24 januari 2015 @ 13:02:
[...]

Heb ik, ook al meerdere malen aan/uit gezet, met de firewall gekloot van Windows, Apple en ga zo maar door.

Eigenlijk al het denkbare, het ligt echt aan de beta van Yosemite.

ook via smb1 en afp proberen te connecten zonder succes.
Komt me wel bekend voor. Sinds 10.6.3 en volgende updates en upgrades zeer wisselend resultaat in connectie Mac en SMB server. Nooit onmogelijk maar regelmatig "gedoe". Mac <-> Mac geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja tot voor kort deed die het, mijn linksys router vervangen voor een Apple Airport extreme maar lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04:06
10.10.2 is te downloaden.

Afbeeldingslocatie: https://9to5mac.files.wordpress.com/2015/01/screenshot-2015-01-27-12-59-10.png

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-09 14:15

mr_obb

Lakse Perfectionist

Ik heb 10.10.2 geïnstalleerd en de Wifi-problemen lijken bij mij nu echt voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
mr_obb schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:
Ik heb 10.10.2 geïnstalleerd en de Wifi-problemen lijken bij mij nu echt voorbij.
Haha, ik had het 'nieuws' gemist en dacht dat het een bèta update was. Nou blijkt het de public 10.10.2 release te zijn. Ik had gelukkig niet zoveel problemen met de WiFi maar ik hoop voor iedereen dat het nu echt opgelost is allemaal.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

Bij de laatste beta krijg ik opeens een wizard die mij allemaal vragen stelde over mijn netwerk. Welke router ik gebruikt etc etc. Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
4POX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 07:28:
Bij de laatste beta krijg ik opeens een wizard die mij allemaal vragen stelde over mijn netwerk. Welke router ik gebruikt etc etc. Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.
Vreemd, ik heb helemaal niks gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
mr_obb schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:58:
Na de installatie verscheen er een widget met de melding dat er enige tijd in beslag genomen werdt voor batterij optimalisatie. Inmiddels lijkt het batterij verbuik beter.

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/deheuvels/optimizemac.png

[ Voor 9% gewijzigd door satya op 28-01-2015 21:04 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik ook niet. Wat voor een wizard was dat? Toch hopelijk niet eentje die claimde van de Microsoft supportdesk te zijn he? (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:18
...Lijkt bijna of Apple de ontwikkeling van 10.10.2 serieus heeft aangepakt.
Ja met 5 beta's voor een simple patch was dat al wel duidelijk. Maatgoed de patch is geïnstalleerd, nu ben ik benieuwd of mijn Air weer de beloofde 12 uur gaat halen. Onder Mavericks ging dat best aardig, maar tot nu toe met Yosemite bij lange na niet.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.10.2 Geïnstalleerd, Safari stukken sneller!
Eindelijk.
MacBook Pro (Retina, 13-inch, eind 2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaniak
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 27-12-2023
Ik ben sinds Yosemite eindelijk overgestapt op Safari en voorlopig minder Chrome. Even een vraagje en waarschijnlijk is dit al zo vaak naar voren gekomen. ...
Ligt het aan mij, of zijn de websites qua kleur een stuk helderder dan in Chrome?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maykoga
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-08 17:47
Als ik mijn Macbook Pro retina 15" 2013 met OSX 10.10 aansluit op een extern beeldscherm wil ik dat het de alles op het externe beeldscherm ook iets groter geschaald wordt. Het scherm van mijn MBPr zelf wordt op 200% geschaald, gebruikt resolutie van 2880x1800 maar ziet eruit als 1440x900.

De resolutie van het externe beeldscherm is 2560x1440. Echter zou ik dit graag bekijken op ±125% geschaald, dan zijn alle letters, knopjes en dergelijke iets groter maar gebruik ik wel nog de volledige resolutie van mijn externe beeldscherm ipv de resolutie naar 1080p te zetten.

Ik weet hoe ik dit in windows doe, door DPI groter te zetten, maar hoe doe ik dit op OS X?

[ Voor 14% gewijzigd door maykoga op 28-01-2015 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asterisk
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:27
Mijn 13" rMBP late 2013 is sinds 10.10.2 ook een stuk sneller met Safari. Hopelijk zijn de Wi-Fi problemen nu ook voorgoed voorbij.
Ook ik heb geen wizard gezien... Was dit bij de beta van 10.10.2?

[ Voor 59% gewijzigd door asterisk op 28-01-2015 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yeas, door deze update naar 10.10.2 lijken ook mijn wifi problemen opgelost. (deze viel namelijk steeds weg en moest ik opnieuw verbinding maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyrone89
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-02-2020
Nog steeds last van vertraging bij typen van mails in Mail.app (je typt en een paar seconden later komt het er ineens allemaal tegelijk op). Dit komt door het continue opslaan van Concepten (waardoor je ook die irritante opgeslagen concepten hebt die je allang hebt verstuurd en die zich maar niet laten verwijderen).

Dit overigens op een clean install, bedraad toetsenbord van Apple, bekabeld ethernet, iMac 2011, permissies etc al netjes hersteld, NVRAM (PRAM blijven we roepen maar dat is uit het PPC tijdperk :+ ) en SMC netjes gereset

[ Voor 9% gewijzigd door Pyrone89 op 28-01-2015 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faberr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 21:36
Bij mij lijken de wifi problemen ook eindelijk te zijn opgelost. Wel heb ik af en toe last van het volgende:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/30c6ji8.jpg
Het lijkt erop dat het een bug is in safari aangezien deze storingen alleen in safari worden weergegeven. (Macbook Pro Retina met dGPU)

[ Voor 23% gewijzigd door faberr op 28-01-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Dat is een defecte GPU, verbinding met VRAM is niet in orde. Retour apple, zsm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-09 15:57
Wifi in samenwerking met bluetooth is nog steeds een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:50

4POX

Everybody is wired

asterisk schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:53:
Mijn 13" rMBP late 2013 is sinds 10.10.2 ook een stuk sneller met Safari. Hopelijk zijn de Wi-Fi problemen nu ook voorgoed voorbij.

[...]

Ook ik heb geen wizard gezien... Was dit bij de beta van 10.10.2?
na de installatie van de vijfde beta. Ik kreeg een popup dat mijn wifi problemen had met kort daarna die wizard. Ik heb dingen ingevuld dat ik zowel 2,4 als 5 ghz gebruik. Welk router ik gebruik was ook een vraag. Misschien is het standaard vragen als je wifi problemen heeft. Ik zag het voor het eerst.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:41:
Idd, ik heb dit ook eens met mijn MBP gehad en binnen een paar weken had ik helemaal geen beeld meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 17-09 06:18

Soul__assasin

de Belbelg

GRRRR wifi issue nog steeds niet onder controle... wil nog steeds niet verbinden met 5ghz netwerken en traag op de 2.4ghz band

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .NCK
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-09 09:38
Ik gebruik een rMBP 2012 (15"), hierop wil ik een Dell U2515H display aansluiten met een resolutie van 2550x1440. Is het ook voor dit externe scherm mogelijk iets met text scaling te doen? Of kan ik een extern scherm alleen 1:1 aansturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soul__assasin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:
GRRRR wifi issue nog steeds niet onder controle... wil nog steeds niet verbinden met 5ghz netwerken en traag op de 2.4ghz band
Dan zou ik als ik jou was je apparaat maar eens na laten kijken, want dit is niet zoals het hoort.
En geen oorzaak door een slechte patch.
Hier perfect op 5Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:53
.NCK schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 23:43:
Ik gebruik een rMBP 2012 (15"), hierop wil ik een Dell U2515H display aansluiten met een resolutie van 2550x1440. Is het ook voor dit externe scherm mogelijk iets met text scaling te doen? Of kan ik een extern scherm alleen 1:1 aansturen?
Kan hier niks met het externe scherm doen, alleen een lagere resolutie kiezen (720p) en dan zie je de kartelranden/fuziness door scherm-scaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Laatst online: 17-09 07:04

Saven

Administrator

Soul__assasin schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:37:
Heb je dat alleen thuis?

Wifi werkt bij mijn vriendin op mn macbook om een of andere reden ook bagger :r Moet bij haar dus met een ethernetkabel werken.. maar voor de rest overal goed. Kan dus best aan het modem oid liggen

[ Voor 7% gewijzigd door Saven op 29-01-2015 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

er klagen nog genoeg mensen na de update hoor...
http://9to5mac.com/2015/0...ud-drive-in-time-machine/

zie zelf de netwerken van de buren gewoon niet...

[ Voor 36% gewijzigd door Soul__assasin op 29-01-2015 12:28 ]

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 22:58

HaterFrame

Well... Poo came out!

sebastius schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:41:
Goh grappig... deze problemen waren al bekend bij de beta`s van Yosemite. Ik heb ze zelf ook gehad. Als het alleen safari is zal ik me er niet al te druk maken. Ga je die dingen door heel het OS zien dan is het zeker een probleem. Zit je bijna aan het einde van je garantie dan zou ik hem ook ff terug brengen.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Soul__assasin schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:11:
er klagen nog genoeg mensen na de update hoor...
http://9to5mac.com/2015/0...ud-drive-in-time-machine/

zie zelf de netwerken van de buren gewoon niet...
Hoe dan ook, mensen zeuren altijd.
Ik vind echt dat mijn rMBP late 2013 heel wat sneller is nu. Het WIFI probleem waar ze het over hebben, heb ik nog nooit ervaren dus ik weet niet waar ze het over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

zowel ik mijn schoonbroer als ik hebben last van wifi drops en snelheidsbeperking... ik krijg 160mbit binnen en kan over wifi maar gebruik maken van 1 a 5 mbit... ik denk dat ik dus gerust wel een beetje mag klagen.

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 20:38
Soul__assasin schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:46:
zowel ik mijn schoonbroer als ik hebben last van wifi drops en snelheidsbeperking... ik krijg 160mbit binnen en kan over wifi maar gebruik maken van 1 a 5 mbit... ik denk dat ik dus gerust wel een beetje mag klagen.
Maar het is toch raar dat niet iedereen het probleem heeft. Zowel thuis als op mijn kamer heb ik gewoon de volledige snelheid die mogelijk is. Op kamer heb ik BG en thuis heb ik N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had geen normale internet Wifi problemen, maar wel veel problemen met connectie naar Airport Express, airplay, backups en verbinding naar Timecapsule etc. Na 10.10.2 alles perfect! En Safari is een *enorm* stuk sneller geworden, ik stap weer terug over van Chrome.
Dus Yosemite is nu wat mij betreft zoals het initeel hoorde te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:35

Puck

W32.Deadcode.A

Er zijn volgens mij veel redenen die genoemd worden waarom
WiFi niet naar behoren werkt. Wellicht dat het te maken heeft met machines die ook Bluetooth gebruiken. Ik heb op 10.10.2 ook nog steeds last van WiFi drops, maar het uitschakelen van AirDrop lijkt een oplossing te zijn. Het is echter te onregelmatig om precies te achterhalen waar het door komt...

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 07:43

Quakie

quakelen

Negaiido schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:44:
[...]

Hoe dan ook, mensen zeuren altijd.
Ik vind echt dat mijn rMBP late 2013 heel wat sneller is nu. Het WIFI probleem waar ze het over hebben, heb ik nog nooit ervaren dus ik weet niet waar ze het over hebben.
Ik heb ook een rMBP late 2013 (13inch), maar merk weinig verschil.... wat merk jij dat er sneller is?

Bij mij gaf onyx een snelheidswinst toen ik daarmee de grafische effecten uit gezet heb.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walletje-w
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 11:39
faberr schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:03:
Bij mij lijken de wifi problemen ook eindelijk te zijn opgelost. Wel heb ik af en toe last van het volgende:

[afbeelding]
Het lijkt erop dat het een bug is in safari aangezien deze storingen alleen in safari worden weergegeven. (Macbook Pro Retina met dGPU)
Hier eenzelfde soort probleem net voorgekomen ook in safari. Ik zit wel op versie 10.10 (14A389)
Ik controleerde ook gelijk of dit verdween als ik een ander programma opende en inderdaad dan was het gelijk weg. Ik vermoed dus ook dat het een error is in safari.
probleem safari

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• panbami
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02-09 10:56
walletje-w schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:14:
[...]

Hier eenzelfde soort probleem net voorgekomen ook in safari. Ik zit wel op versie 10.10 (14A389)
Ik controleerde ook gelijk of dit verdween als ik een ander programma opende en inderdaad dan was het gelijk weg. Ik vermoed dus ook dat het een error is in safari.
[afbeelding]
Ik heb dit ook heel soms op een MacBook Pro 2012. Inderdaad alleen in Safari. (Yosemite 10.10.2 (14C109))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Same here, Macbook Pro mid 2010 (15"), inmiddels ook Yosemite 10.10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Laatst online: 23:15

iMars

Full time prutser

walletje-w schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:14:
[...]

[afbeelding]
Heb ik ook sinds 10.10 op mijn MBP 2011 (MacBookPro8,2). Nu met update 10.10.2 (14C109) heb ik er geen last meer van...

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Laatst online: 15-09 13:31

_Christiaan_

Master of SOG

Net 10.10.2 geïnstalleerd, en direct wifi problemen. Wel connectie maar trage of geen doorvoer.

Bluetooth uitschakelen heeft het bij mij opgelost. Doe er je voordeel mee.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberThug
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:51

CyberThug

Formatting C: 1%

Hier hetzelfde. Onder 10.10.1 helemaal geen wifi problemen. Ik wist niet eens dat dit probleem speelde. Upgrade naar 10.10.2 uitgevoerd en direct last van wifi problemen. Heb een 13" rMBP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Hier rMBP 13" late 2013. Draai al maanden de 10.10.2 beta zonder problemen, maar na de laatste public update valt inderdaad de Wifi telkens uit. Bluetooth uitzetten helpt, maar ik vind bluetooth toch best handig om te hebben met een draadloos Apple Magic Mouse en Touchpad dus dat gaat hem niet worden. Ook mijn tip om alle overbodige netwerkdevices te verwijderen helpt nu niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb sinds Yosemite een probleem met DropBox en PowerPoint. Tenminste, een vriendin van me heeft het probleem, maar bij mij werkt het ook niet :p
Waar het om gaat is een bekende bug (1, 2) Als ik bijvoorbeeld in PowerPoint een afbeelding toe wil voegen uit een map, en naar m'n DropBox map browse, freezed en crashed PowerPoint meteen. Soms kan je met een ontzettende vertraging in de DropBox map bladeren, soms crasht de hele laptop gewoon :/

De gestelde workaround van DropBox en de update 10.10.1 die het zou moeten fixen werken helaas niet.
Het gaat om OS X 10.10.2, de nieuwste versie van DropBox en PowerPoint for MAC 2011 (laatste update: 14.4.7)

Werkt dit bij andere mensen wel? Ik vind het een vrij apart probleem maar ervaar het iig op twee verschillende MacBooks.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

_Christiaan_ schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 20:23:
Net 10.10.2 geïnstalleerd, en direct wifi problemen. Wel connectie maar trage of geen doorvoer.

Bluetooth uitschakelen heeft het bij mij opgelost. Doe er je voordeel mee.
Ik heb Bluetooth niet eens aan en na enige tijd krijg ik ook dat Wi-Fi het niet meer doet.
Hij zegt wel gewoon dat die verbonden is maar is of héél traag of er komt helemaal niets meer door..

Hoop dat ze het snel aanpassen anders ga ik nog spijt krijgen ook van de aankoop :'(

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Dan zou ik eerst een beetje gaan aanrommelen als ik jou was. Voorkeursnetwerken verwijderen, je router resetten, andere channel, etc. En op internet staan nog wat dingen die je kan proberen om je WiFi te fixen.

Btw probeer ms ook eens je Bluetooth een paar keer aan en uit. Misschien helpt het (bij mij wel iig)

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Ik moet mezelf eens aan gaan leren dat ik meerdere desktops kan hebben in OSX zodat ik wat meer ruimte overhoud. Zelfs met 2 27" schermen kom je ruimte te kort.

Ik vroeg mij af of ik ook iconen kan verbinden aan een desktop. Bijvoorbeeld bij de eerste serie desktop heb ik een leeg bureaublad, en staan de iconen op een ander bureaublad. Ik kan wel programma's koppelen aan een specifiek blad zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

_Christiaan_ schreef op zondag 01 februari 2015 @ 10:24:
Dan zou ik eerst een beetje gaan aanrommelen als ik jou was. Voorkeursnetwerken verwijderen, je router resetten, andere channel, etc. En op internet staan nog wat dingen die je kan proberen om je WiFi te fixen.

Btw probeer ms ook eens je Bluetooth een paar keer aan en uit. Misschien helpt het (bij mij wel iig)
`
Hij ontvangt hier maar één Wi-Fi waar mijn iPhone er drie oppikt. Kanaal staat al ingesteld op een goede, zijn ook maar drie Wi-Fi's hier dusja. Bluetooth al meerdere keren aan en uitgezet, heeft geen effect.

Zal eens verder zoeken vanavond wat ik nog kan aanpassen maar het is eigenlijk gewoon van de zotte dat Wi-Fi (nog) een probleem heeft waar een simpel laptopje van mijn vader het gewoon goed doet..

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:00
Iemand enige idee hoe je onder Yosemite de naam van je bluetooth apparaten kan hernoemen? De oude manier werkt niet meer helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Famous schreef op zondag 01 februari 2015 @ 14:45:
[...]

`
Hij ontvangt hier maar één Wi-Fi waar mijn iPhone er drie oppikt. Kanaal staat al ingesteld op een goede, zijn ook maar drie Wi-Fi's hier dusja. Bluetooth al meerdere keren aan en uitgezet, heeft geen effect.

Zal eens verder zoeken vanavond wat ik nog kan aanpassen maar het is eigenlijk gewoon van de zotte dat Wi-Fi (nog) een probleem heeft waar een simpel laptopje van mijn vader het gewoon goed doet..
T is zeker van de zotte, en helaas typisch Apple. Sommige bugs weigeren ze op te lossen, en zitten soms al sinds een paar major releases in OS. Elke release maar weer hopen dat ze eruit zijn gehaald, maar meestal heb je pech.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al gebruikers met Outlook 15 for mac? Die problemen hebben met de zoekfunctie, als je iets selecteert springt hij terug naar het eerste zoek time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn MacBook Pro wil niet meer updaten, wanneer hij de update wil uitvoeren valt de MacBook uit (zie video: https://www.dropbox.com/s...5/mac-geenupdate.MOV?dl=0).
Ook ging het updaten naar Yosemite niet helemaal soepel.

Kan het zijn dat er een fout zit in Yosemite o.i.d?
Verder lijkt het besturingsysteem wel goed te draaien overigens.

Bestaat er iets waarmee ik kan checken of Yosemite correct is geinstalleerd?

Alvast bedankt!
Harold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
Mijn MacBook Pro wil niet meer updaten, wanneer hij de update wil uitvoeren valt de MacBook uit (zie video: https://www.dropbox.com/s...5/mac-geenupdate.MOV?dl=0).
Ook ging het updaten naar Yosemite niet helemaal soepel.

Kan het zijn dat er een fout zit in Yosemite o.i.d?
Verder lijkt het besturingsysteem wel goed te draaien overigens.

Bestaat er iets waarmee ik kan checken of Yosemite correct is geinstalleerd?

Alvast bedankt!
Harold
Je zou de schijf waarop Yosemite geïnstalleerd is eens kunnen controleren. Hiervoor ga je naar Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma.

Hier selecteer je dan de schijf waar OS X Yosemite op geïnstalleerd. (Meestal gewoon Macintosh HD).
Bij Schijf EHBO staat er dan een optie 'controleer schijf'.

[ Voor 42% gewijzigd door TheLion01 op 01-02-2015 19:12 ]

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Repsaj_Nav
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 14:54

Repsaj_Nav

Hallo, ik ben Jasper

Na de update had ik problemen met WiFi.
Ik heb nu bij AirDrop gezegd dat ik door niemand gevonden mag worden, en het gaat opeens een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheLion01 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:08:
[...]

Je zou de schijf waarop Yosemite geïnstalleerd is eens kunnen controleren. Hiervoor ga je naar Finder --> Programma's --> Hulpprogramma's --> Schijfhulpprogramma.

Hier selecteer je dan de schijf waar OS X Yosemite op geïnstalleerd. (Meestal gewoon Macintosh HD).
Hier kwamen geen gekke dingen uit naar voren. Op een ander forum werd aangeraden om Yosemite opnieuw te installeren over de huidige installatie. Is dat een goede optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

Ik had na de update toch ook flink veel WiFi drops dan eerder. Heb alle netwerkinstellingen gereset en een SMC reset uitgevoerd en tot nu toe nergens meer last van. Hoop dat het andere ook helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLion01
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:29
quote:
TheLion01 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 19:08:
[...]

Hier kwamen geen gekke dingen uit naar voren. Op een ander forum werd aangeraden om Yosemite opnieuw te installeren over de huidige installatie. Is dat een goede optie?
Ja dat is zeker een goede optie. Zorg ervoor dat je tijdens de installatie je huidige Yosemite partitie formatteert, zo begin je met een schone lei. Uiteraard moet je natuurljk wel ervoor zorgen dat je belangrijke bestanden van te voren goed zijn ge-backupt! :)

iPhone 13 mini (iOS 26) [daily driver]
Jolla C2 (Sailfish OS 5)
Xiaomi Pad 6 (Sailfish OS 5)
OnePlus 6T (Ubuntu Touch 20.04)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 12:33
Zojuist de update van yosemite binnengehaald op mijn mac mini late 2012 mid en vervolgens bij opnieuw opstarten zie ik een balkje laden tot de helft en daarna krijg ik stop teken...wat nu?
Ik heb geprobeerd even stroom eraf en opnieuw opstarten en daarna weer geprobeerd zonder de netwerk kabel...ook dit mocht niet baten :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-09 20:17
Ik heb sinds vanmiddag een raar probleem. Google is bij mij altijd ingezoomd. Andere websites niet.

Safari opnieuw opstarten werkt niet.
Macbook rebooten werkt niet.
Weergave > Werkelijke grote werkt ook niet.

Vb: http://cl.ly/image/130K0I...02-01%20om%2022.22.12.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:11
sweebee schreef op zondag 01 februari 2015 @ 22:24:
Ik heb sinds vanmiddag een raar probleem. Google is bij mij altijd ingezoomd. Andere websites niet.

Safari opnieuw opstarten werkt niet.
Macbook rebooten werkt niet.
Weergave > Werkelijke grote werkt ook niet.

Vb: http://cl.ly/image/130K0I...02-01%20om%2022.22.12.png
En een knijp beweging met twee vingers maken op je trackpad? Dan wordt alles weer “kleiner”. (je zoomt dus uit)
Doe je het tegenovergestelde op je trackpad, dus twee vingers bij elkaar en dan spreiden wordt alles groter (dan zoom je dus in)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Werkt helaas niet, dan krijg ik gewoon een overzicht van mijn tabbladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Kun je hem wel verkleinen met [CMD] + [-] of reageert hij daar niet op?

[ Voor 5% gewijzigd door Spike_wolf op 02-02-2015 09:15 ]

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Ik kan hem met cmd - wel verkleinen tot ongeveer de goede grootte, maar dan zijn alle andere websites te ver uitgezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Weet iemand toevallig of je met spaces ook icoontjes fixed op een bureaublad kan plaatsen en dus alleen op dat bureaublad staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

sweebee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 10:03:
Ik kan hem met cmd - wel verkleinen tot ongeveer de goede grootte, maar dan zijn alle andere websites te ver uitgezoomd.
Dat is heel bizar, zoomen gaat per pagina, niet voor alles tegelijk. CMD 0 gooit hem trouwens naar het oorspronkelijke formaat.
Heb je niet een of andere plugin geïnstalleerd die hier voor zorgt?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Nee ook al naar gekeken, maar als ik CMD 0 doe dan schiet die gewoon weer naar ingezoomd.

Ik heb ook wel eens dat ik in een bepaald tabblad alle websites ingezoomd heb. Dan kan ik ook niet meer terug. Dan moet ik een nieuw tabblad openen en dan werkt alles wel weer goed. (uitgezonderd van google nu dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:32
dbz1985 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:24:
Zojuist de update van yosemite binnengehaald op mijn mac mini late 2012 mid en vervolgens bij opnieuw opstarten zie ik een balkje laden tot de helft en daarna krijg ik stop teken...wat nu?
Ik heb geprobeerd even stroom eraf en opnieuw opstarten en daarna weer geprobeerd zonder de netwerk kabel...ook dit mocht niet baten :-(
https://discussions.apple.com/message/25123600#25123600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck

Puck

W32.Deadcode.A

sweebee schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:10:
Nee ook al naar gekeken, maar als ik CMD 0 doe dan schiet die gewoon weer naar ingezoomd.

Ik heb ook wel eens dat ik in een bepaald tabblad alle websites ingezoomd heb. Dan kan ik ook niet meer terug. Dan moet ik een nieuw tabblad openen en dan werkt alles wel weer goed. (uitgezonderd van google nu dus).
Probeer het eens onder een ander persoon in Chrome (je kunt een nieuwe persoon aanmaken, met eigen instelligen en add-ons). Dan kan je in ieder geval zien of het een probleem van Chrome is (corupte settings of addon). Dit lijkt me namelijk geen Yosemite probleem...

Google betekend niet dat Chrome ook je browser is 8)7 Maar wellicht idee om settings van Safari te resetten?

[ Voor 11% gewijzigd door Puck op 02-02-2015 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Met een beetje cmd plussen en minnen op verschillende sites met refreshen doet die nu weer goed :) Ben dus deze bug tegen gekomen:

Ik ga naar bijvoorbeeld eBay.nl en druk een paar keer op cmd + en ga ik dan vervolgens naar een andere site dan ziet die site er gewoon goed uit. Ga ik terug naar eBay.nl dan werkt cmd 0 niet meer en vanuit het menu ook niet en blijft dus alles ingezoomd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z1rconium
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17-09 11:26
wel eens aan je extensions gedacht ? ik zie 2 leuke icoontjes in je browser die ik niet ken, maar als dat iets met de DOM doet (zoals adblock) dan wil het hier en daar nog wel eens fout gaan met rendering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Ik start net de 10.10.3 Preview download met : "Photos". Als ik niet terug ben in een paar uur dan is er iets misgegaan. haha

edit: 1.19Gb download

Afbeeldingslocatie: https://www.evernote.com/shard/s308/sh/761f95d0-dc14-4fb4-90fd-c3ec07e71e2f/3f7d95fd3369d71392d7231e25016e2b/deep/0/Screenshot-05-02-15-20-00.png

[ Voor 43% gewijzigd door RobV op 05-02-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar die Photo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
smeerbartje schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 20:38:
Houd ons op de hoogte! Ben benieuwd naar die Photo app.
Ik was van plan om een kort verslag te geven hier over Photos, maar inmiddels staat het internet er al helemaal vol mee en voegt mijn 10min ervaring weinig toe. Ik kan je wel vertellen dat de Photos app er EXACT hetzelfde uitziet als de iOS variant. Ik heb ongeveer 30Gb aan photos en 1Gb vrij op mijn iCloud, dus ook hierover kan ik helaas geen verslag doen (behalve dat hij heel netjes meld dat dat niet gaat passen tenzij ik storage koopt). Het is dus niet noodzakelijk om al je foto's op iCloud te zetten, je kunt gewoon gebruik blijven maken van de photostream functionaliteit.

Wat ik wel graag wil melden is dan mijn rMBP stukken soepeler 'aanvoelt', maar dat kan ook suggestie zijn. Je weet het nooit met die updates.

EDIT: Ik ben officieel Apple developer, dus ik heb de beta gewoon via de officiele kanalen. Ik kan je dus niet vertellen hoe je er anders aan zou moeten komen.

[ Voor 8% gewijzigd door RobV op 05-02-2015 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar lokaal heb je dus al je foto's in de Photo.app en je kunt dus aangeven welke foto's je allemaal "in de cloud" wil zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Als ik de verschillende previews van de nieuwe Photos app mag geloven, kan ik beter op zoek gaan naar een andere app in plaats van Aperture... Dus ik denk dat ik maar over ga stappen naar CaptureOne nu deze ook betere ondersteuning biedt voor het editen van een foto in een externe applicatie.
Pagina: 1 ... 27 ... 33 Laatste