Zonnetje83 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:03:
Ik heb onlangs meerdere artikelen gelezen (sorry heb even geen link), heb je toevallig een of meerdere mapacties op enige directory aan staan?
In die artikelen (je zal er even op moeten googelen vrees ik - volgens mij apple support forum) heb ik gezien dat meerdere gebruiken dezelfde problemen hadden en dat bleek te liggen aan de mapacties. Zet die dan maar eens uit. Is dus kennelijk wel degelijk een bugje.
Even Google op los gelaten en dat lijkt inderdaad veel voor te komen vanaf Yosemite. Ga ik morgen maar eens neuzen, ik heb ze zelf nergens aangezet. Kan natuurlijk wel zijn dat iCloud, Dropbox of Cloudapp daar iets mee gedaan heeft.
In elk geval bedankt, weer iets waar ik in kan duiken

Ondanks dat ik je 'rants' zeer goed begrijp, kom ik voornamelijk op windows sh*t op windows tegen en draaien mijn macs hier allemaal als een zonnetje. Maarrrr....als ik één ding geleerd heb is het:
"ook al draait het bij jou goed en zonder problemen, dan betekend het nog niet dat een ander onzin praat als hij / zij wél problemen heeft"
Ik hoop dus dat je oplossingen voor je problemen vindt. Niets zo vervelend als zo'n slechte smaak van je mooie systeem over te houden. En je hebt gelijk hoor, of je het nu over windows of OS X hebt, kritiek mag je net als positieve geluiden, gewoon hebben!
Mja precies, YMMV met al deze dingen. Windows XP blijf ik een stuk stront vinden, maar Windows 7 (en 8, afgezien van de UI) heb ik eerlijk gezegd op 5 jaar tijd geen enkel probleem mee gehad. Eerder het tegenovergestelde, het is idioot hoe makkelijk je hardware tegenwoordig aan de praat krijgt. Vooral op oudere systemen hoef je helemaal niets te installeren; de X-Fi in m'n eigen PC wordt ook gewoon met de laatste driver inclusief Creative control panel geïnstalleerd, printer voor m'n opa onlangs plukte gewoon fijn de Brother tray software mee. Wat dat betreft hebben de twee anderen (om Linux maar even op één hoop te gooien) nog een lange weg te gaan

ppl schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 22:55:
Alsof iemand die met een multimeter z'n netwerkkabels gaat door zitten meten wel serieus te nemen valt. Ja leuk dat je dan meet dat 1 adertje het doet, je weet niet of alles in de juiste volgorde zit en ook goed contact maakt (de krammetjes zijn lang niet altijd even goed aan geknepen waardoor de ene hoger staat dan de ander en er kans is dat een aantal geen goed contact maken) dus weet je ook niet of je kabel goed werkt

Nee hèhè
Dat was gewoon een flauwe opmerking, hoewel ik de kabel wel gewoon door heb gemeten (en dan alle 8 adertjes), de volgorde gecontroleerd, in een andere PC gestoken, vervolgens maar een andere kabel voor de zekerheid. Ik heb al vaak genoeg een brakke kabel gehad en ja, vaak genoeg is het een kwestie van de tang erop zetten, maar dat stadium ben ik al lang en breed voorbij

Je verhaal over de disk scheduler is een beetje van hetzelfde niveau (je onderbouwing is gewoon slap, anderen hebben een veel sterkere onderbouwing). Dat er veel I/O is zegt niet meer dan dat.
Ik had het scheduler verhaal heel bewust afgezwakt, ik wilde niet meteen het hele verhaal uit gaan leggen. Dat is ook niet meer leuk in een forum post, aangezien je alleen al over de algoritmes een half uur bezig kunt zijn. Het is niet eens dat er bijzonder veel I/O is, het probleem is dat de disk scheduler er niet lekker mee om springt en dat is gewoon een probleem dat al uit de Mach kernel stamt. OS X loopt zich gewoon veel sneller vast als er een beetje I/O begint te lopen. Met een SSD merk je er gelukkig 99% van de tijd niets van, maar dat betekent niet dat het probleem er niet is. Op m'n vorige MBP had ik er wel veel last van, ondanks het feit dat ik toentertijd m'n Mac helemaal niet zwaar belastte, terwijl een kleine MSI X340 met z'n Core Solo onder gelijke omstandigheden gewoon bruikbaar bleef (allebei een mechanische schijf).
Btw, het probleem met je usb hub kon ook wel eens hardwarematig van aard zijn. Het komt wel vaker voor bij USB dat de boel helemaal op slot gaat voor een paar seconden. Sommige devices zijn niet bepaald compatible met elkaar.
Nee, het is echt de interne USB hub die van slag raakt als ik direct iets op de externe poorten zet. Ik was er wel al snel achter dat ik met een externe hub nergens last van heb. Ik moet eigenlijk eens kijken of dit zich nog steeds voor doet. Software was het toentertijd niet, want zelfs na de ROM resets en een schone installatie deed hij dat nog. Ik denk zelf eerder dat er ergens een klein circuit niet helemaal deugt, iets dat niet op valt als je hem bij een service afdeling laat nakijken

Het laat ook mooi zien dat het helemaal geen probleem hoeft te zijn. Het is ook goed mogelijk dat dit ook in vorige versies zat maar dat men dit niet door heeft gehad. Zou niet de eerste keer zijn dat men pas iets opvalt wanneer ze daar door een ander op zijn gewezen. Als je rondkijkt op internet dan heeft de MBP Retina al sinds z'n bestaan last van graphic performance issues. Dat is niet een specifiek Yosemite probleem wat deze machines betreft.
Oh dat zeg ik ook niet, Mavericks draaide ook lang zo soepel niet. Lion en ML echter wel nog

Apple gebruikt de UNIX tools uit de BSD wereld (met name die van FreeBSD). Deze zijn meer gericht op een stabiele werking dan op specifieke features en het hebben van veel mogelijkheden. BSD software wordt heel veel in networking devices gebruikt, Apple is niet de enige die dat doet. Lijkt er eerder op dat "langere" hostnames het probleem zijn. Zo gek veel is er in de networking wereld nou ook niet veranderd waardoor traceroute heel anders zou moeten.
Weet ik, maar dat is nu juist het punt. Een hostname mag tot 255 characters lang zijn (en daar maakt Rackspace bijvoorbeeld veel gebruik van), Apple gebruikt echter nog een versie van hun headers die niet verder dan 63 ging. Dat is iets dat in de meeste BSD varianten al halverwege de jaren 90 gecorrigeerd is. En nu is dit technisch niet eens fout (de RFC zegt: software MUST handle 63, SHOULD handle 255), maar achterhaald is het wel. Het is maar een stom voorbeeld, maar er zijn meer van dat soort rare dingen waar je aan ziet dat een groot deel van Darwin ontzettend verouderd is en dat er maar weinig aandacht naar uit gaat.
Overigens wat traceroute betreft, het ligt niet aan de traceroute implementatie zelf, maar aan de configuratie (ze gebruiken gewoon traceroute 1.4a12, net als FreeBSD). Bekijk
http://www.opensource.app...eroute.tproj/traceroute.c maar eens - denk dat je wel meteen ziet waar het fout gaat, je hoeft niet ver te scrollen
[
Voor 3% gewijzigd door
Werelds op 09-01-2015 00:32
]