Die verschijnselen zijn bij mij over na de update naar 10.10.1. De batterij lijkt vooral leeggezogen te worden door te toepassing van het doorzichtigheids effect. Date ik uitgezet, waarna het gebruik van de batterij weer normaal is, en zelfs weer wat beter in 10.10.1.bartmau93 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:51:
Safari is bij mij na de update echt een rampenplan geworden. De browser hangt constant als je bovenin de adresbalk klikt om bijv. naar een andere pagina te gaan, daarnaast hangt het swipen zoals hierboven aangegeven is, alleen dat heb ik nog nooit gehad hiervoor en Safari slurpt mijn batterij leeg! :|!
Mijn Imac(27", medio 2011, i5, 4Gb), is mn Finder erg traag sinds update naar Yosemite en soms kan Finder niet eens verbinden met mijn NAS en blijft hij op verbinden staan.
Helaas geen backup gemaakt.
Nu lees ik over clean install. Is er ergens een duidelijke howto voor deze clean install te vinden?
Ik doe het zo: http://www.appletips.nl/e...ve-formatteren-met-exfat/.
Formatteren doe ik in mijn Windows laptop, want doordat Finder niet goed werkt, lukt het niet met de iMac. Ik formatteer in exFAT(langzaam).
Hopelijk gaat het goed.
Nu lees ik over clean install. Is er ergens een duidelijke howto voor deze clean install te vinden?
Formatteren doe ik in mijn Windows laptop, want doordat Finder niet goed werkt, lukt het niet met de iMac. Ik formatteer in exFAT(langzaam).
Hopelijk gaat het goed.
[ Voor 29% gewijzigd door doggy1 op 20-11-2014 00:04 ]
Wil je de NAS formateren of je HDD van je iMac?doggy1 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 23:28:
Mijn Imac(27", medio 2011, i5, 4Gb), is mn Finder erg traag sinds update naar Yosemite en soms kan Finder niet eens verbinden met mijn NAS en blijft hij op verbinden staan.
Hopelijk gaat het goed.
Je moet connected zijn
Bedoel je dat van je vensters? Doorzichtigheid? Welke instelling is dat en waar? 😃 want het wordt wel steeds gekker. Atom zuigt hem al helemaal leeg.satya schreef op woensdag 19 november 2014 @ 22:36:
[...]
Die verschijnselen zijn bij mij over na de update naar 10.10.1. De batterij lijkt vooral leeggezogen te worden door te toepassing van het doorzichtigheids effect. Date ik uitgezet, waarna het gebruik van de batterij weer normaal is, en zelfs weer wat beter in 10.10.1.
Systeemvoorkeuren > Toegankelijkheid > "Verminder doorzichtigheid" aanvinken.bartmau93 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 09:31:
Bedoel je dat van je vensters? Doorzichtigheid? Welke instelling is dat en waar?
Suf trouwens dat ze die hoekjes rondom de brightness en volume indicators nog niet hebben weggepoetst als je dit aan hebt staan.
enkele weken geleden yosemite eraf gegooid wegens de vele wifi-problemen. Sinds twee dagen staat die er weer op omdat er een patch is uitgekomen en na 2 dagen goed te werken, steken die wifi problemen weer de kop op. Heb nochtans een clean install gedaan. Echt om van te zuchten. Apple is niet meer wat het is geweest
Dat is het al een tijdje niet meer. Elke release bevat teveel slordige foutjes/foutenpina schreef op donderdag 20 november 2014 @ 15:08:
enkele weken geleden yosemite eraf gegooid wegens de vele wifi-problemen. Sinds twee dagen staat die er weer op omdat er een patch is uitgekomen en na 2 dagen goed te werken, steken die wifi problemen weer de kop op. Heb nochtans een clean install gedaan. Echt om van te zuchten. Apple is niet meer wat het is geweest

Ik loop nu ook tegen problemen aan met de Bluetooth-bestandsoverdracht tussen mijn MacBook (Late 2009) en mijn Samsung Galaxy S4 Mini. Deze loopt op een bepaald moment vast op de laptop. Alleen is ook op mijn telefoon de software geüpdate (naar Android 4.4), dus ik kan hier niet met honderd procent zekerheid zeggen dat OS X Yosemite de oorzaak is.
Ik ben nu 10 jaar Apple-gebruiker en stoor me steeds meer aan allerlei getrut van ze. Zowel iOS als OSX is rommelig met updates en het lijkt niet echt beter meer te worden. Zeker een desktopmachine moet gewoon stabiel zijn, zeker met de prijzen die ze rekenen voor de hardware.Saven schreef op donderdag 20 november 2014 @ 17:08:
Dat is het al een tijdje niet meer. Elke release bevat teveel slordige foutjes/foutenNiet om te trollen maar wat dat betreft heeft MS het sinds w7 toch wel beter voor elkaar
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
bugs zijn normaal, we moeten niet onnozel doen en alles wat uitkomt, bevat bugs. Maar bij MS kan ik zoiets meer begrijpen, gezien elke pc anders in elkaar steekt, maar voor apple mogen basiszaken geen bugs bevatten. Net omdat zij zelf de hardware van alle macs bepalen en perfect alles kunnen bugtesten.
bugs in nieuwe zaken snap ik wel, maar niet in standaardzaken zoals wifi
Sorry, ik was niet zo duidelijk. Ik wil clean install doen vanaf usb stick en die moest geformatteerd worden in formaat dat >4Gb aan kan. Is gelukt.icter-tje schreef op donderdag 20 november 2014 @ 08:12:
[...]
Wil je de NAS formateren of je HDD van je iMac?
Ik vraag me af of ik ook Yosemite gewoon kan herinstalleren over oude Yosemite heen, dus zonder dat ik eerst alles moet backuppen op andere hdd(update van Maverick naar Yosemite gaat in principe ook zo).
Ben ook benieuwd of er nog meer mensen zijn met het"Finderprobleem"
Altijd backup maken, lijkt me niet meer dan logischdoggy1 schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:28:
[...]
Sorry, ik was niet zo duidelijk. Ik wil clean install doen vanaf usb stick en die moest geformatteerd worden in formaat dat >4Gb aan kan. Is gelukt.
Ik vraag me af of ik ook Yosemite gewoon kan herinstalleren over oude Yosemite heen, dus zonder dat ik eerst alles moet backuppen op andere hdd(update van Maverick naar Yosemite gaat in principe ook zo).
Ben ook benieuwd of er nog meer mensen zijn met het"Finderprobleem"
Ik hoop dat Apple ook 10.10.1 snel nog een update geeft wat de wifiproblemen helemaal oplost.
Ik werk nu bijna 30 jaar met computers en ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb als ik stel dat de bugs in fundamentele functionaliteit de laatste jaren buitensporig aan het worden zijn.pina schreef op donderdag 20 november 2014 @ 19:14:
bugs zijn normaal, we moeten niet onnozel doen en alles wat uitkomt, bevat bugs.
Je spreekt jezelf nu volledig tegen? Net vond je nog dat we niet zo onnozel moesten doenMaar bij MS kan ik zoiets meer begrijpen, gezien elke pc anders in elkaar steekt, maar voor apple mogen basiszaken geen bugs bevatten. Net omdat zij zelf de hardware van alle macs bepalen en perfect alles kunnen bugtesten.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Verwijderd
Ook ik heb nog steeds wifi problemen. Alleen bluetooth uitzetten helpt. Die update heeft bij mij niets geholpen.
Is er iemand die een clean install of reinstall heeft gedaan en daardoor geen problemen meer?
Je begrijpt ook dat de boel in die 30 jaar ook een stukje complexer is geworden ?Exirion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:59:
[...]
Ik werk nu bijna 30 jaar met computers en ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb als ik stel dat de bugs in fundamentele functionaliteit de laatste jaren buitensporig aan het worden zijn.
Niemand kan zomaar pinpointen waar wifi problemen vandaan komen, ik heb met mn iphone/imac/mbpro (8.1/10.10/10.10) helemaal geen problemen met wifi.
Dus ligt dit aan Apple ?
Ligt het niet aan je environment, je buren, je router, je modem, de configuraties van al die apparaten ?
Een cmd+optie+p+r bij boot kan een hoop problemen oplossen (niemand weet direct waarom).
Een simpele arp table kan al ellende veroorzaken.
Een klein verschil tussen "het lijkt simpel" en "het is simpel".
Ik denk dat je niet mag vergeten dat de meeste mensen komen van Mavericks waar alles wel werkte.z1rconium schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 01:30:
[...]
Je begrijpt ook dat de boel in die 30 jaar ook een stukje complexer is geworden ?
Niemand kan zomaar pinpointen waar wifi problemen vandaan komen, ik heb met mn iphone/imac/mbpro (8.1/10.10/10.10) helemaal geen problemen met wifi.
Dus ligt dit aan Apple ?
Ligt het niet aan je environment, je buren, je router, je modem, de configuraties van al die apparaten ?
Een cmd+optie+p+r bij boot kan een hoop problemen oplossen (niemand weet direct waarom).
Een simpele arp table kan al ellende veroorzaken.
Een klein verschil tussen "het lijkt simpel" en "het is simpel".
Als na een systeemupgrade zaken tegenvallen of fout gaan die zich voordien niet voordeden,
dan kan je al snel concluderen dat er ofwel (zware) issues in het nieuw OS zitten ofdat er nieuwe protocollen/configuraties gebruikt worden waardoor sommige verouderde hardware last krijgt.
Ik heb sinds 10.6 altijd de upgrade gedaan zonder een clean install en nooit tegen noemenswaardige problemen opgelopen.
Nu met 10.10 had ik immens last van _windowserver. Blijkt dat icloud drive hiervoor verantwoordelijk is/was. Het zijn kleine kinderziektes en apple heeft bij elke grote versie last gehad van zo'n zaken.
Bij elke OS X versie was het dan ook meestal de 2e minor update die de meeste ziektes eruit haalde.
Battle.net: NagaByrd#2844
Ik weet niet waar de wifi problemen wegkomen. Maar ik probeer wel een vermoeden te zoeken.
In de console staan erg veel handoff meldingen.
Yosemite heeft veel nieuwe technologieën gekregen die de wifi en de bluetooth meer gebruiken. Misschien zijn beide communicatie middelen vaker aan het kijken op andere kanalen voor handoffs en airdrop signalen. Deze techniek zal wel zo nieuw zijn dat Apple nu moet gaan zoeken hoe strak je die technologuie moet zetten. Ik denk dat het daar regelmatig fout gaat.
In de console staan erg veel handoff meldingen.
Yosemite heeft veel nieuwe technologieën gekregen die de wifi en de bluetooth meer gebruiken. Misschien zijn beide communicatie middelen vaker aan het kijken op andere kanalen voor handoffs en airdrop signalen. Deze techniek zal wel zo nieuw zijn dat Apple nu moet gaan zoeken hoe strak je die technologuie moet zetten. Ik denk dat het daar regelmatig fout gaat.
Wi-Fi problemen heb ik totaal niet.
Wat ik wel heb is dat in launchpad lege folders terugkomen als een nieuwe app is geinstalleerd. Als ik dan een app in de folder sleep en er terug uit is de folder weer weg.
Geen groot probleem maar toch vervelend.
Wat ik wel heb is dat in launchpad lege folders terugkomen als een nieuwe app is geinstalleerd. Als ik dan een app in de folder sleep en er terug uit is de folder weer weg.
Geen groot probleem maar toch vervelend.
Ik heb de update naar 10.10.1 een paar dagen geleden gedaan (vanaf 10.10) en waar ik voorheen geen enkele issue had, heb ik nu (gelukkig) nog steeds geen issues. Zoals eerder aangegeven betreft het bij mij dan wel een vrij nieuwe (en dus schone) MBP, pas zo'n 1,5 maand geleden aangeschaft. Maar goed...dit even puur ter info voor diegenen die nog twijfelen over de update.
Toch niet, want bugs in nieuwe zaken kan wel, want geen enkel OS of applicatie komt uit zonder bugs want de gebruikersomtandigheden verschillen van persoon tot persoon. Sommige mensen maken op een andere manier gebruik van bepaalde functies tov andere mensen. Maar bugs inzake de communicatie tussen standaard hardwarecomponenten snap ik niet. En zeker niet van iets dat zo oud is als de straat zoals wifi.Exirion schreef op donderdag 20 november 2014 @ 22:59:
[...]
Ik werk nu bijna 30 jaar met computers en ik denk dat ik wel weet waar ik het over heb als ik stel dat de bugs in fundamentele functionaliteit de laatste jaren buitensporig aan het worden zijn.
[...]
Je spreekt jezelf nu volledig tegen? Net vond je nog dat we niet zo onnozel moesten doen
Ik weet nu het feite niet van, maar als ze continu de bestaande code verder aanpassen en tweaken, kan het niet anders dan dat het een boeltje wordt. Volgens mij moet toch heel wat zaken opnieuw van scratch gedaan worden...
Ik heb de laatste tijd echt steeds meer problemen met Yosemite. Allereerst Wifi, ik dacht dat het eerst aan de routers in huis en op het werk lag. Maar nu ik een paar keer simultaan een speedtest doe met telefoon en laptop merk ik dat waar mijn iPhone 4s dik 30mbit haalt de mac amper de 10 aantikt. Ook duurt het vaak enorm lang voordat ik connectie maak bij bijvoorbeeld googelen of gewoon websurfen. En safari in het algemeen is gewoon trager geworden.
Ik had deze problemen allemaal niet bij launch van Yosemite, dus ik gok zo dat de laatste patch bij mij roet in het eten gegooid heeft... shit.
Vergelijk ik verder het systeem met Mavericks dan vind ik dat de performance echt schrikbarend achteruit is gegaan. Mijn 2013 macbook air haalt echt bij lange na niet meer die 12 uur. Waar onder mavericks vaker met alleen safari open zo'n 11 a 13 uur aangeeft heb ik de voorspelling onder Yosemite niet over de 7 uur zien komen. Ik bedoel wtf...

Ook heb ik flink meer vastlopers en heb ik Yosemite al vaker opnieuw opgestart dan heel het afgelopen jaar op Mavericks. En dat opstarten duurt ook flink langer dan eerst het geval was.
Ik hoop dat er nog heel wat patches voor Yosemite uitkomen want hier moet duidelijk nog heul veel aan gesleuteld worden. Ik had dit niet van apple verwacht! Visuele vernieuwing is leuk maar het moet niet ten koste gaan van de performance.
Na deze ervaring hou ik mijn hart vast met de volgende OSX releases, want blijkbaar heeft Apple niet meer de prioriteit om de core experience te verbeteren, maar de focus ligt nu veel meer bij allerlei neven zaken zoal s handoff ect.
Ik had deze problemen allemaal niet bij launch van Yosemite, dus ik gok zo dat de laatste patch bij mij roet in het eten gegooid heeft... shit.
Vergelijk ik verder het systeem met Mavericks dan vind ik dat de performance echt schrikbarend achteruit is gegaan. Mijn 2013 macbook air haalt echt bij lange na niet meer die 12 uur. Waar onder mavericks vaker met alleen safari open zo'n 11 a 13 uur aangeeft heb ik de voorspelling onder Yosemite niet over de 7 uur zien komen. Ik bedoel wtf...

Ook heb ik flink meer vastlopers en heb ik Yosemite al vaker opnieuw opgestart dan heel het afgelopen jaar op Mavericks. En dat opstarten duurt ook flink langer dan eerst het geval was.
Ik hoop dat er nog heel wat patches voor Yosemite uitkomen want hier moet duidelijk nog heul veel aan gesleuteld worden. Ik had dit niet van apple verwacht! Visuele vernieuwing is leuk maar het moet niet ten koste gaan van de performance.
Na deze ervaring hou ik mijn hart vast met de volgende OSX releases, want blijkbaar heeft Apple niet meer de prioriteit om de core experience te verbeteren, maar de focus ligt nu veel meer bij allerlei neven zaken zoal s handoff ect.
[ Voor 5% gewijzigd door MenN op 21-11-2014 16:57 ]
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Ik gebruik Yosemite al sinds DP1, en nu 10.10.2 vandaag geinstalleerd, ook daarvoor eigenlijk vrijwel geen problemen en een nette accuduur en goede wifi verbinding. Gebruik de macbook dagelijks op school, is dus veel onderweg met vaak andere wifi punten, zonder enige problemen eigelijk. Stream ook wekelijks vanaf mijn desktop pc naar mijn macbook om middels hdmi een film/serie te kijken, ook dan is de verbinding stabiel.
Herken sommige problemen in dit topic dus eigenlijk vrijwel niet, misschien een herinstallatie (clean) proberen?
Herken sommige problemen in dit topic dus eigenlijk vrijwel niet, misschien een herinstallatie (clean) proberen?
Verwijderd
Nee Apple moet gewoon met een fix komen. Ik wordt een beetje moe van een aantal personen hier. Dat je wifi perfect werkt wil niet zeggen dat dat voor iedereen geldt. Ik heb alle mogelijk oplossingen in dit topic en elders op internet al geprobeerd. Het feit blijft dat al deze problemen ontstaan zijn door de installatie van Yosemite (clean).
Typisch. Ik heb een iMac 2011 en haal met UPC snelheidstesten keurig de 120Mbit down en 12Mbit up. Intern haal ik de volle Gbit-snelheden van en naar een Mac Mini in huis.MenN schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 16:49:
Ik heb de laatste tijd echt steeds meer problemen met Yosemite. Allereerst Wifi, ik dacht dat het eerst aan de routers in huis en op het werk lag. Maar nu ik een paar keer simultaan een speedtest doe met telefoon en laptop merk ik dat waar mijn iPhone 4s dik 30mbit haalt de mac amper de 10 aantikt.
Mijn wifi werkt voor het gewone internet browsen voldoende, echter als ik na een SMB of AFP share in het netwerk ga is het helemaal mis, mappen openen niet of heel traag, 1 bak ellende... bekabeld totaal geen problemen...
Hoe draait Yosemite op jullie retina MacBook Pro 15'' zonder dedicated gpu?
Ik vind het maar een trage bende, iets wat ik niet gewend ben.
Ik draaide Mavericks op mijn oude retina MacBook Pro 15'' (late 2012), Mavericks en Yosemite bèta op mijn oude retina MacBook Pro 13'' (early 2013) en Yosemite op mijn oude iMac 27'' (late 2013) en sinds kort Yosemite op een retina MacBook Pro 15'' (mid 2014).
Als ik alle systemen met elkaar vergelijk, draait Yosemite op mijn huidige MacBook Pro dus het slechtst. Niet alleen de UI animaties zien er niet uit (ontzettend traag en laggy), maar ik krijg ook erg vaak de strandbal te zien bij pop-ups (bijvoorbeeld een app die permissie vraagt om gebruik te maken van contacts/calendar/etc of een pop-up na een crash van een app). Dit laatste had ik ook wel op mijn iMac, dus dat zal waarschijnlijk aan Yosemite liggen, maar dat die UI animaties zo crap zijn, kan ik niet bij.
Mijn oude late 2012 15'' retina had ook crappy UI animaties met de eerste versies van Mavericks, waar dit tot een acceptabel niveau werd gebracht met 10.9.5. Hebben we nu hetzelfde verhaal met Yosemite?
Dit dus op een basis 15'' retina MacBook Pro mid 2014 (2,2GHz i7 met Iris Pro, 16GB werkgeheugen en 256GB SSD).
Ik vind het maar een trage bende, iets wat ik niet gewend ben.
Ik draaide Mavericks op mijn oude retina MacBook Pro 15'' (late 2012), Mavericks en Yosemite bèta op mijn oude retina MacBook Pro 13'' (early 2013) en Yosemite op mijn oude iMac 27'' (late 2013) en sinds kort Yosemite op een retina MacBook Pro 15'' (mid 2014).
Als ik alle systemen met elkaar vergelijk, draait Yosemite op mijn huidige MacBook Pro dus het slechtst. Niet alleen de UI animaties zien er niet uit (ontzettend traag en laggy), maar ik krijg ook erg vaak de strandbal te zien bij pop-ups (bijvoorbeeld een app die permissie vraagt om gebruik te maken van contacts/calendar/etc of een pop-up na een crash van een app). Dit laatste had ik ook wel op mijn iMac, dus dat zal waarschijnlijk aan Yosemite liggen, maar dat die UI animaties zo crap zijn, kan ik niet bij.
Mijn oude late 2012 15'' retina had ook crappy UI animaties met de eerste versies van Mavericks, waar dit tot een acceptabel niveau werd gebracht met 10.9.5. Hebben we nu hetzelfde verhaal met Yosemite?
Dit dus op een basis 15'' retina MacBook Pro mid 2014 (2,2GHz i7 met Iris Pro, 16GB werkgeheugen en 256GB SSD).
Als ik zo die reacties hier lees ben ik ontzettend blij dat ik anderhalve week gedowngrade heb naar de laatste release van Mavericks (10.9.5). Die versie werkt echt als een trein. Alles super snel, geen WiFi drops en nooit strandballen. Erg fijn dat ik niet meer met alle Yosemite problemen te maken heb want die zorgden voor beduidend minder productiviteit.
Ik heb vorig jaar Mavericks overgeslagen vanwege precies de problemen met Yosemite die jij nu noemt. Met name slechts performance en veel swappen werd toen over geklaagd. Ik ben van Mountain Lion naar Yosemite geupgrade en dat liep meteen als een trein. Toch raar dat OSX met zo'n beperkte set hardwareconfiguraties zoveel wisselende resultaten oplevert.monnick schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:02:
Als ik zo die reacties hier lees ben ik ontzettend blij dat ik anderhalve week gedowngrade heb naar de laatste release van Mavericks (10.9.5). Die versie werkt echt als een trein. Alles super snel, geen WiFi drops en nooit strandballen. Erg fijn dat ik niet meer met alle Yosemite problemen te maken heb want die zorgden voor beduidend minder productiviteit.
Verwijderd
Ik heb een macbook air gekocht me Yosemite en ik heb nog een oudere macbook pro ook met een SSD en Yosemite en clean instap. Beide geen WiFi problemen meer met 10.10.1
Van fouten moet men leren. Ik raad daarom mensen aan om NIET direct te updaten als er een nieuwe OSX update komt. Wacht minimaal een week tot twee weken en lees op internet goed naar de ervaringen van mensen die de stap wel hebben genomen om direct te updaten. Ik draai draai nog steeds Mavericks en zoals het eruit ziet gaat dit ook niet veranderen. Updaten als de problemen volledig bij bijna iedereen is verholpen. Ik wil er echt niet op achteruit gaan met zaken als: snelheid Safari, Wifi verbindingsproblemen, lagere accuduur, laggy UI animaties etc etc.
Volgens mij kun je nog downgraden naar Mavericks en dat zal ik zeker doen als je de nieuwe functies van Yosemite niet gebruikt of niet belangrijk zijn.
Volgens mij kun je nog downgraden naar Mavericks en dat zal ik zeker doen als je de nieuwe functies van Yosemite niet gebruikt of niet belangrijk zijn.
Toch raar dat iemand die claimt al 30 jaar met computers te werken tot deze conclusie komt en niet eens weet dat een computer uit zowel hardware als software moet bestaan. Laat staan dat ie weet dat hardware componenten van diverse toeleveranciers worden ingekocht en dat instellingen die je doet ook van invloed zijn. Ergo, x aantal jaar werken met computers zegt niets en hardware is beslist niet de enige factor in dit verhaal. De set configuraties zijn zelfs bij Apple al oneindig.Exirion schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 10:17:
Toch raar dat OSX met zo'n beperkte set hardwareconfiguraties zoveel wisselende resultaten oplevert.
Bij de mensen met problemen zie ik vaak dat ze een upgrade doen, dingen niet lekker lopen en ze vervolgens weer een downgrade doen wat zeer waarschijnlijk het terugzetten van een backup is. Wat ik vrijwel nooit zie is het opnieuw installeren van het systeem met het nieuwe OS (een upgrade wil nog wel eens in de clinch liggen met incompatible software, zie het drama wat ontstond bij de release van Leopard). Hoeveel van de mensen met problemen hier heeft dat al gedaan en wat waren hun bevindingen?

Feit is gewoon dat Apple al een aantal jaren gigantische problemen heeft met WiFi-verbindingen, dit ondanks het (in verhouding tot Windows) ZEER gelimiteerd aantal hardwarecombinaties.
[ Voor 60% gewijzigd door Smultie op 22-11-2014 22:10 ]
Sinds de versnelde releases speelt dit bij Apple en ze beginnen krediet te verliezen.
Ik hoor ze ook nergens meer in hun marketing over 'It just works'. Ze zullen zelf ook dus doorhebben dat die vlieger niet meer opgaat. Tegenwoordig moet je voor stabiel bij Windows zijn, voor de mooiste features bij OSX (maar daar dan dus wel de bugs accepteren).
Ik hoop stiekem dat ze de komende maanden vol gaan op het oplossen van bugs en niet al aan de slag gaan met OSX 10.11. Ik hoop dat ze kleinere stappen gaan nemen en dus liever een feature voor een volgende release bewaren en de extra tijd gebruiken om het stabiel te krijgen en houden vanaf nu. Als ze dat niet lukt heb ik eerlijk gezegd liever een release 1x per anderhalf of twee jaar voor OSX. iOS heb ik gek genoeg geen enkel probleem, maar ik heb dan ook alleen een 5s op iOS gebied. Wel enkele familieleden die ik niet kan upgraden (iPad 2 en iPhone 4s) doordat iOS zwaarder wordt terwijl Android (en Windows) het wel lukt om juist minder resources te verbruiken te samen met nieuwe features.
Overigens heb ik overal echte clean installs, en dan merk ik toch problemen zoals iMac wake from sleep failures (erkend door Apple engineer). Ik hoor ook juist vaak mensen melden dat ze toch echt een clean install doen, dus waarop ppl baseert dat slechts zeldzaam dat gebeurt weet ik niet. Punt zou echter moeten zijn dat dit helemaal niet nodig moet zijn.
Ik hoor ze ook nergens meer in hun marketing over 'It just works'. Ze zullen zelf ook dus doorhebben dat die vlieger niet meer opgaat. Tegenwoordig moet je voor stabiel bij Windows zijn, voor de mooiste features bij OSX (maar daar dan dus wel de bugs accepteren).
Ik hoop stiekem dat ze de komende maanden vol gaan op het oplossen van bugs en niet al aan de slag gaan met OSX 10.11. Ik hoop dat ze kleinere stappen gaan nemen en dus liever een feature voor een volgende release bewaren en de extra tijd gebruiken om het stabiel te krijgen en houden vanaf nu. Als ze dat niet lukt heb ik eerlijk gezegd liever een release 1x per anderhalf of twee jaar voor OSX. iOS heb ik gek genoeg geen enkel probleem, maar ik heb dan ook alleen een 5s op iOS gebied. Wel enkele familieleden die ik niet kan upgraden (iPad 2 en iPhone 4s) doordat iOS zwaarder wordt terwijl Android (en Windows) het wel lukt om juist minder resources te verbruiken te samen met nieuwe features.
Overigens heb ik overal echte clean installs, en dan merk ik toch problemen zoals iMac wake from sleep failures (erkend door Apple engineer). Ik hoor ook juist vaak mensen melden dat ze toch echt een clean install doen, dus waarop ppl baseert dat slechts zeldzaam dat gebeurt weet ik niet. Punt zou echter moeten zijn dat dit helemaal niet nodig moet zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Pyrone89 op 22-11-2014 23:07 ]
Guys, ik had vanaf de update al ernstige last van een super trage macbook pro '11.
Gisteren heb ik mijn wifi AP van 2.4Ghz aangepast naar 5Ghz. Ik moet zeggen dat alles flink sneller loopt.
Wel raar toch?
Gisteren heb ik mijn wifi AP van 2.4Ghz aangepast naar 5Ghz. Ik moet zeggen dat alles flink sneller loopt.
Wel raar toch?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Ik maak thuis uitsluitend gebruik van de 5Ghz band en mijn MBP werkt met een snelheid van 170Mbps (Ziggo 180Mbps verbinding).flexje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:14:
Guys, ik had vanaf de update al ernstige last van een super trage macbook pro '11.
Wel raar toch?
Toch schattig hoe je Apple zo heftig blijft verdedigen. Ik werk niet alleen met computers maar ontwikkel al even veel jaren software en ken alle aspecten van (embedded) hardware en (embedded) systeemsoftware. Je kunt er niet omheen dat het hardware-ecosysteem van Apple niks is vergeleken met dat van de PC-wereld waar talloze combi's van chipsets, mainboards, geheugen, videokaarten en noem maar op bestaan. Bij Apple oneindig? Hou toch op, en ik zal maar niet op de man gaan spelen zoals jij probeertppl schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 21:50:
Toch raar dat iemand die claimt al 30 jaar met computers te werken tot deze conclusie komt en niet eens weet dat een computer uit zowel hardware als software moet bestaan. Laat staan dat ie weet dat hardware componenten van diverse toeleveranciers worden ingekocht en dat instellingen die je doet ook van invloed zijn. Ergo, x aantal jaar werken met computers zegt niets en hardware is beslist niet de enige factor in dit verhaal. De set configuraties zijn zelfs bij Apple al oneindig.
Nee, dat is niet raar.flexje schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:14:
Wel raar toch?
http://www.zdnet.com/the-...i-fi-802-11ac-7000017112/
Het nadeel van de 5GHz band is dat het signaal een stuk minder ver komt dan de 2.4GHz band omdat het sneller signaal verliest duur muren etc.
[ Voor 12% gewijzigd door shytah op 23-11-2014 00:45 ]
Feit is gewoon dat wifi al sinds jaar en dag gigantische problemen heeft en het niet beperkt is tot Yosemite. Zoeken op wifi problemen en je hebt me daar een hoeveelheid search results waar je u tegen zegt. Je steekt dus inderdaad je kop in het zand door te denken dat Yosemite een probleem is. Again, vraag het eens aan de gemiddelde netwerkbeheerder en be prepared voor een gigantische rant over wifi. Wifi is enorm lastige materie waarbij de clients het allergrootste probleem vormen. Doordat er nu steeds meer devices zijn die wifi gebruiken zie je ook een toename in problemen met wifi. Bij iedere update van een OS zijn er weer wifi problemen. Je ziet het bij Windows, bij OS X, bij iOS, bij Android en bij Linux.Smultie schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 22:07:
[afbeelding]
Feit is gewoon dat Apple al een aantal jaren gigantische problemen heeft met WiFi-verbindingen, dit ondanks het (in verhouding tot Windows) ZEER gelimiteerd aantal hardwarecombinaties.
Iemand die dat kent doet jouw uitspraken niet. Er zijn hier veel mensen die aan de support kant staan en waar gebruikers als eerste aankloppen. Ontwikkelaars staan wat dat betreft het verst van de gebruikers af en zien veelal nooit de problemen waar gebruikers mee kampen.Exirion schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:24:
Ik werk niet alleen met computers maar ontwikkel al even veel jaren software en ken alle aspecten van (embedded) hardware en (embedded) systeemsoftware.
Je kunt er niet omheen dat het hardware-ecosysteem van Apple hetzelfde is als waar de PC-wereld uit put. Er gaan dezelfde componenten in en ze maken gebruik van dezelfde toeleveranciers. Zo gek veel zijn daar niet van op de wereld. Laten we nou niet doen alsof Apple ineens speciaal en anders is dan die PC-wereld want dat zijn ze echt niet. Waar je ook niet omheen kunt zijn de vele problemen die bij support binnenkomen en die jij als ontwikkelaar op dit vlak niet te zien krijgt. Heel veel zaken zijn onderhevig aan settings die gemaakt worden, software versies die gebruikt worden en ga zo maar door. Er zijn maar bar weinig oorzaken die terug te traceren zijn naar hardware. De ervaren servicedeskers en systeembeheerders hier kennen die verschillen. Dus ja, 30 jaar werken met computers is allemaal leuk en wel maar stelt niets voor bij 6 maanden servicedesk werk. Daar leer je pas echt hoe vervelend software zich kan gedragen en wat voor vergaande gevolgen die kunnen hebben.Je kunt er niet omheen dat het hardware-ecosysteem van Apple niks is vergeleken met dat van de PC-wereld waar talloze combi's van chipsets, mainboards, geheugen, videokaarten en noem maar op bestaan.
Wat ik hier mis is de typische techneuten aanpak en wat ik hier vooral zie is de gebruiker aanpak: direct met het vingertje wijzen naar het eerste de beste zonder ook maar enige onderbouwing. Dat hoort zich niet op een forum als tweakers.net. Of je nou pro-Apple of anti-Apple bent maakt hierin niet uit, een (technische) onderbouwing ontbreekt gewoon.
Ware het niet dat 802.11n ook op diezelfde 5GHz band werkt en deze band aanzienlijk rustiger is doordat hij niet zo ver komt en ook niet zo massaal wordt gebruikt als 2.4GHz (walkie talkies, garage deuren, wifi, babyfoons, magnetrons, enz.). Het verschil tussen 2.4GHz en 5GHz kan bij 802.11n heel erg groot zijn. Ook kun je daar al sneller 40MHz aan bandbreedte gebruiken ipv 20MHz (door drukte op 2.4GHz kom je veelal niet verder dan dat). Dat je ineens 802.11ac gaat gebruiken is natuurlijk ook mogelijk maar niet de enige ultieme mogelijkheid.hytash schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:43:
Nee, dat is niet raar.Via de 5GHz frequentie maak je gebruik van 802.11AC i.p.v. 802.11N. De snelheid voor AC ligt een stuk hoger dan die van N.
[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 23-11-2014 00:49 ]
Ik was ook wel zo ver dat het internet sneller gaat op 5ghz. Alleen dat mn laptop zelf ook soepeler werkt vind ik raar. Geen trage finder of apps
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Sorry, het was al laat gisteren. Het enige wat ik me kan bedenken is dat je bepaalde koppelingen hebt met netwerkshares en/of andere programma's die nogal afhankelijk zijn van je netwerkverbinding.
Ik heb al een tijd (paar jaar) een probleem met het laden van veelgebruikte websites waar ik maar niet uit kom, wellicht dat jullie het herkennen.
Websites die ik regemaltig voor langere tijd gebruik stoppen soms (gedeeltelijk met laden), zo stopt tweakers af en toe met werken. Ik kan er gewoon op bezig zijn en ineens wil een nieuwe link helemaal niet laden, of laden maar zonder afbeeldingen, of laden zonder opmaak (alle tekst onder elkaar).
Dit duurt dan een minuut of 5 waarna de site het spontaan weer doet.
Wanneer dit gebeurt op mijn iMac kan ik diezelfde site via hetzelfde netwerk zonder problemen bezoeken via m'n Macbook of iOS devices. Het probleem doet zich ook voor op mijn Macbook. Op de iOS devices heb ik het nog nooit opgemerkt, maar daar zit ik ook niet lang genoeg op een website om dit probleem te ondervinden.
Wanneer het probleem zich voordoet is heel willekeurig, daar heb ik nog geen logica in kunnen vinden, de ene keer is het na 10 minuten, de andere keer na 30, soms heb ik er dagen geen last van.
Maar het probleem lost zich meestal in 5 minuten op.
Reboots van de router (KPN geval) lossen het wel op, maar dat duurt altijd zo lang dat dit ook de gebruikelijke oplos-interval kan zijn.
Ik draai nu op zowel de iMac als MacBook Pro 10.10.1, maar het deed zich dus ook al voor in voorgaande versies van OSX.
Iemand die het herkent?
Websites die ik regemaltig voor langere tijd gebruik stoppen soms (gedeeltelijk met laden), zo stopt tweakers af en toe met werken. Ik kan er gewoon op bezig zijn en ineens wil een nieuwe link helemaal niet laden, of laden maar zonder afbeeldingen, of laden zonder opmaak (alle tekst onder elkaar).
Wanneer dit gebeurt op mijn iMac kan ik diezelfde site via hetzelfde netwerk zonder problemen bezoeken via m'n Macbook of iOS devices. Het probleem doet zich ook voor op mijn Macbook. Op de iOS devices heb ik het nog nooit opgemerkt, maar daar zit ik ook niet lang genoeg op een website om dit probleem te ondervinden.
Wanneer het probleem zich voordoet is heel willekeurig, daar heb ik nog geen logica in kunnen vinden, de ene keer is het na 10 minuten, de andere keer na 30, soms heb ik er dagen geen last van.
Reboots van de router (KPN geval) lossen het wel op, maar dat duurt altijd zo lang dat dit ook de gebruikelijke oplos-interval kan zijn.
Ik draai nu op zowel de iMac als MacBook Pro 10.10.1, maar het deed zich dus ook al voor in voorgaande versies van OSX.
Iemand die het herkent?
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
En dat bepaal jij? Je verbeeldt je zelf blijkbaar heel wat.ppl schreef op zondag 23 november 2014 @ 00:44:
Iemand die dat kent doet jouw uitspraken niet.
Ik ontwikkel naast m'n werk software die door tienduizenden gebruikers op mobiele apparaten wordt gebruikt. Ga mij nou niet vertellen dat ik als techneut niks van de praktijk of gebruikers-issues snap.Er zijn hier veel mensen die aan de support kant staan en waar gebruikers als eerste aankloppen. Ontwikkelaars staan wat dat betreft het verst van de gebruikers af en zien veelal nooit de problemen waar gebruikers mee kampen.
Ehhh? Je draait het nu precies om vriend. Jij zegt dat Apple onmogelijk met allerlei verschillende configuraties rekening kan houden. Ik zeg vervolgens dat het bij PC's nog veel complexer is omdat de diversiteit in configuraties bij A-merk en zelfbouwsystemen nog veel groter is dan bij Apple. Ergo: Apple zou beter moeten kunnen want bijzonder zijn ze in dit opzicht inderdaad niet. Ik ben geen grote fan van Microsoft, maar de uitdaging voor Microsoft is met Windows groter dan voor Apple met OSX. En nu vertel jij mij dat ik niet moet doen alsof Apple een bijzonder geval is. Ik volg je logica nietJe kunt er niet omheen dat het hardware-ecosysteem van Apple hetzelfde is als waar de PC-wereld uit put. Er gaan dezelfde componenten in en ze maken gebruik van dezelfde toeleveranciers. Zo gek veel zijn daar niet van op de wereld. Laten we nou niet doen alsof Apple ineens speciaal en anders is dan die PC-wereld want dat zijn ze echt niet.

Je blaast wel erg hoor van de toren als helpdeskerDe ervaren servicedeskers en systeembeheerders hier kennen die verschillen. Dus ja, 30 jaar werken met computers is allemaal leuk en wel maar stelt niets voor bij 6 maanden servicedesk werk. Daar leer je pas echt hoe vervelend software zich kan gedragen en wat voor vergaande gevolgen die kunnen hebben.
Je kletst uit je nek. Ik merk, net als anderen, volledig terecht op dat Apple met OSX beter zou moeten kunnen presteren omdat de diversiteit in configuraties veel kleiner is dan bij de PC's. Dat is op basis van heel wat jaren bouw/sleutel/tweak-ervaring. Jij betwist dat allemaal op basis van wat helpdeskervaring. Nou, meneer de expert, als jij Apple met zo'n kletsverhaal wil vrijpleiten, ga je gang, maar geloofwaardig is het allerminst.Wat ik hier mis is de typische techneuten aanpak en wat ik hier vooral zie is de gebruiker aanpak: direct met het vingertje wijzen naar het eerste de beste zonder ook maar enige onderbouwing. Dat hoort zich niet op een forum als tweakers.net. Of je nou pro-Apple of anti-Apple bent maakt hierin niet uit, een (technische) onderbouwing ontbreekt gewoon.
Dit weekend mijn iMac geüpdate naar 10.10.1 via een schone nieuwe installatie, zoals altijd met een grote nieuwe release. Alles lijkt te werken en zelfs mouse gestures in safari heb ik aan de praat gekregen! Het was een hele toer en ik snap ook niet waarom dat niet als extensie beschikbaar is... Enige issue tot zover is dat Filezilla niet wil installeren, gare installer van Mozilla. Ik wacht altijd op de .1 of de .2 release, ik kan dat iedereen aanraden. Spaart je veel ergernis en discussie op fora.
Jazeker, ik had hier exact last van toen ik eset cybersecurity versie 6.x.x had draaien. En het was opgelost nadat ik eset verwijderde.Spike_wolf schreef op zondag 23 november 2014 @ 15:27:
Ik heb al een tijd (paar jaar) een probleem met het laden van veelgebruikte websites waar ik maar niet uit kom, wellicht dat jullie het herkennen.
Iemand die het herkent?
Ik zit er al jaren tegen aan te hikken en het begint mij steeds meer te irriteren. Ik maak al jaren gebruik van de kolommen weergaven in Finder, echter bestanden of mappen met een lange naam kort hij af, je moet dan zelf iedere keer de kolom in de juiste breedte slepen om de naam volledig te weergeven. Zoals onderstaand wil ik het dus niet hebben:

Nu weet ik dat je als je op die kolomlijn gaat staan kan kiezen voor ''Pas breedte alle kolommen aan'' maar dit is alleen voor het venster of map waar je op dat moment instaat, zodra je het venster afsluit of naar een andere map moet je dat weer doen.
Mijn vraag dus als volgt: Is het mogelijk om via een instelling, progamma, terminal command of whatever er voor te zorgen dat Finder ten alle tijden de kolombreedte aanpast aan de lengte van de map of bestandsnaam?

Nu weet ik dat je als je op die kolomlijn gaat staan kan kiezen voor ''Pas breedte alle kolommen aan'' maar dit is alleen voor het venster of map waar je op dat moment instaat, zodra je het venster afsluit of naar een andere map moet je dat weer doen.
Mijn vraag dus als volgt: Is het mogelijk om via een instelling, progamma, terminal command of whatever er voor te zorgen dat Finder ten alle tijden de kolombreedte aanpast aan de lengte van de map of bestandsnaam?
[ Voor 4% gewijzigd door Richard! op 23-11-2014 22:20 ]
In beginsel moet je ook ver blijven van dat soort software, het doet doorgaans meer kwaad dan goed. En als klap op de vuurpeil zijn ze te laat wanneer het echt mis gaat. Zo was er niet 1 AV scanner die het laatste grote OS X virus tijdig kon onderscheppen (naam ff kwijt)...Waltman schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:13:
[...]
Jazeker, ik had hier exact last van toen ik eset cybersecurity versie 6.x.x had draaien. En het was opgelost nadat ik eset verwijderde.

Dit stuk is al 2 jaren oud maar in mijn ogen nog steeds een standaardwerk m.b.t. dit onderwerp, ga er maar eens goed voor zitten: Securing Your Mac: A Guide for Reasonable People, Version 1.0
Laat ik geen lont in het kruidvat steken @ 'Mac's en AV-scanners'. Doe wat je goed dunkt maar zo denk ik d'r over.
"Automatically adjust width of columns."Richard! schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:19:
Jazeker: XtraFinder.
Ik snap niet dat het nog gratis is, echt prachtige software, default op alle Macs in dit huis.
[ Voor 22% gewijzigd door Grin op 23-11-2014 22:32 . Reden: +XtraFinder, geniaal! ]
Hier moest ik wel even om lachen hoor. Voor stabiel moet je bij Windows zijn? Toegegeven, Apple laat nu met Yosemite wat steekjes vallen, maar mijn 27 inch imac 2009 welke ik in Januari heb geupgrade met een gelapte i7 en een SSD draait vanaf dat moment non stop. Is nog niet uit geweest. Ok, het is niet mijn main pc, maar de kids en de vrouw zitten er bijna dagelijks op en vertoont geen enkele kuur waardoor ik het idee heb dat ik hem opnieuw moet opstarten. Dat lukt echt niet met Windows haha.Pyrone89 schreef op zaterdag 22 november 2014 @ 23:03:
Tegenwoordig moet je voor stabiel bij Windows zijn, voor de mooiste features bij OSX (maar daar dan dus wel de bugs accepteren).
Windows is idd een stuk stabieler geworden imo, maar om voor stabiliteit bij Windows te zijn, nee, dat gaat me iets te ver
Geweldig! Mijn dank is grootGrin schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:23:
"Automatically adjust width of columns."
Jazeker: XtraFinder.
Ik snap niet dat het nog gratis is, echt prachtige software, default op alle Macs in dit huis.
Ik heb hem nu ook op mijn mac, maar hoe kan je deze Xtrafinder gebruiken ipv gewone finder? Ik heb wel alle instellingen aangepast in deze straf, maar ik zie nog steeds gewone finder als ik finder aanklik. Zal wel iets over het hoofd zien zeker.
Het enige wat ik doe is jou een spiegeltje voor je houden. Blij dat je nu ook inziet dat je je behoorlijk wat in zit te beelden.Exirion schreef op zondag 23 november 2014 @ 16:01:
En dat bepaal jij? Je verbeeldt je zelf blijkbaar heel wat.
Jouw werk als ontwikkelaar is heel anders als die van de servicedesk en van bijv. de applicatiebeheerders. Ik heb al menig ruzie mogen meemaken tussen ontwikkelaars en servicedesk/beheerders. Deze laatste groep komt dagelijks in aanraking met gebruikers, ziet hun problemen maar bovenal ook hun workflow. Ontwikkelaars doen dat niet, die zien het maar eens in de zoveel tijd. Ontwikkelaars zijn vooral bezig met applicaties en wat binnen die applicaties gebeurd. Servicedesk/beheer juist weer met veel algemenere dingen. Ontwikkelaars zijn niet bezig met het installeren van de Dymo labelprinter en diens toolbar in Outlook en Word, servicedeskers/werkplekondersteuners/systeembeheerders daarentegen wel. Hele andere takken van sport. Dan kun je nog zoveel jaren ervaring hebben als ontwikkelaar, je bent daarmee niet zomaar eventjes servicedesker/werkplekondersteuner/systeembeheerder en andersom al evenminIk ontwikkel naast m'n werk software die door tienduizenden gebruikers op mobiele apparaten wordt gebruikt. Ga mij nou niet vertellen dat ik als techneut niks van de praktijk of gebruikers-issues snap.
1. Ik ben je vriend niet.Ehhh? Je draait het nu precies om vriend.
2. Jij draaide het om doordat je allerlei aannames doet die, zoals zo vaak bij aannames, er compleet naast zitten (hieronder daarover meer).
Die conclusie klopt dus niet. Zowel Apple als Microsoft als Linux als FreeBSD hebben een gigantische hoeveelheid configuraties. Die hoeveelheid is dermate veel dat een miljoentje meer of minder helemaal niets uitmaakt. Je zit tegen een bepaald maximum aan, die extra hoeveelheid meer draagt dan niets meer bij. Het is net als met geld (Bill Gates heeft dit nog uitgelegd in College Tour) en zovele andere dingen. Juist jij als ontwikkelaar behoort dit te weten: aan de hoeveelheid tests zit een maximum. Hierbij spelen ook economische belangen. Je gaat niet duizenden euros uitgeven aan iets wat maar een paar mensen gebruikt. Dat verdien je niet terug.Jij zegt dat Apple onmogelijk met allerlei verschillende configuraties rekening kan houden. Ik zeg vervolgens dat het bij PC's nog veel complexer is omdat de diversiteit in configuraties bij A-merk en zelfbouwsystemen nog veel groter is dan bij Apple. Ergo: Apple zou beter moeten kunnen want bijzonder zijn ze in dit opzicht inderdaad niet. Ik ben geen grote fan van Microsoft, maar de uitdaging voor Microsoft is met Windows groter dan voor Apple met OSX. En nu vertel jij mij dat ik niet moet doen alsof Apple een bijzonder geval is. Ik volg je logica niet
Ware het niet dat ik geen helpdesker benJe blaast wel erg hoor van de toren als helpdeskerNee, tuurlijk, 30 jaar ervaring in softwareontwikkeling en omgaan met requirements van klanten en applicatieontwikkeling voor eindgebruikers, het stelt allemaal niks voor vergeleken met het geweldige werk dat jij in 6 maanden op de helpdesk hebt gedaan
Correctie: jij vindt dat het volledig terecht is (en daar is niets mis mee) maar dat is het dus beslist niet. Net als dat je hier wederom een verkeerde aanname doet. Ik betwist je verhaal op dezelfde hoeveelheid ervaring die ik heb vanuit meerdere disciplines waarbij dagelijks contact met gebruikers (in verschillende vormen en hoedanigheden) een hoofdmoot is geweest en op basis van wat ik bij diverse andere besturingssystemen/applicaties zie. Ik doe dan ook niet de ene aanname na de andere zoals jij dat nu doet. Ik weet dat als puntje bij paaltje komt je bij andere systemen net zo veel werk hebt. Daarom is Apple niet beter noch slechter dan de rest.Ik merk, net als anderen, volledig terecht op dat Apple met OSX beter zou moeten kunnen presteren omdat de diversiteit in configuraties veel kleiner is dan bij de PC's. Dat is op basis van heel wat jaren bouw/sleutel/tweak-ervaring. Jij betwist dat allemaal op basis van wat helpdeskervaring. Nou, meneer de expert, als jij Apple met zo'n kletsverhaal wil vrijpleiten, ga je gang, maar geloofwaardig is het allerminst.
Maar goed, uit je reacties is al wel duidelijk dat je weer zo'n fanboy bent en dat dit tikken tegen een muur wordt. Het zou toch wat zijn dat Apple net als de rest is...
Nou als bovenstaande post lees en vergelijk met de post waarop gereageerd wordt, dan zie ik maar één geval van arrogantie en hoog van de toren blazen en dat is niet Exirion.
Hoewel de toon meer van betweterigheid getuigt, die op een of andere manier tot bizarre insinuaties leidt.
Misschien is het een idee om je neer te leggen bij het feit dat Exirion echt wel weet waar hij over praat.
Hoewel de toon meer van betweterigheid getuigt, die op een of andere manier tot bizarre insinuaties leidt.
Misschien is het een idee om je neer te leggen bij het feit dat Exirion echt wel weet waar hij over praat.
[ Voor 16% gewijzigd door Canaria op 24-11-2014 01:14 ]
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Wifi lijkt bij mij na een jaar instabiel te zijn geweest eindelijk weer stabiel... En ik haat het om te zeggen maar dat lijkt te zijn gekomen nadat ik mn Airport Extreme de deur uit heb gedaan en met een bagger Zyxel modem/wifi combi zit 
Het enige waar ik nu in de laaste beta mee zit is dat wanneer ik wat wil verplaatsen en ik dus een bestand/map versleep naar een andere map deze niet meer automagisch opent
Het enige waar ik nu in de laaste beta mee zit is dat wanneer ik wat wil verplaatsen en ik dus een bestand/map versleep naar een andere map deze niet meer automagisch opent
I am the great Cornholio!
Hmm, dat is hier het probleem niet. Verder niemand suggesties?Waltman schreef op zondag 23 november 2014 @ 21:13:
[...]
Jazeker, ik had hier exact last van toen ik eset cybersecurity versie 6.x.x had draaien. En het was opgelost nadat ik eset verwijderde.
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Eerst generaliseer je door alle ontwikkelaars op een hoop te gooien en ze te beledigen, en in dezelfde regel beschrijf je dat dat niet je ervaring is. Gaat lekker zo.Verder is dit stukje juist een heel mooi voorbeeld waarin je weer het algemene beeld van ontwikkelaars bevestigd: ze zijn arrogant en blazen hoog van de toren (en dat is jammer want de meesten die ik ken zijn verre van dat).
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Mag ik dan verder een voorstel doen...kan het weer on-topic en kunnen de mensen die zo graag willen bekvechten dit middels PM doen...dit vervuilt het topic enorm op deze manier.Canaria schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:09:
Nou als bovenstaande post lees en vergelijk met de post waarop gereageerd wordt, dan zie ik maar één geval van arrogantie en hoog van de toren blazen en dat is niet Exirion.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 24-11-2014 09:26 ]
Verwijderd
Vorige week een nieuwe MBA met Yosemite gekocht om mijn oude '06 MacBook te vervangen. Ten eerste is 10.10 een verademing na 10.4-5-6-7 (kan me wel vinden in de nieuwe looks van OSX) en loopt het allemaal weer lekker soepel.
Daarnaast kan ik niet zeggen dat ik problemen heb met WiFi; ondertussen al op een stuk of 6 verschillende netwerken gezeten maar nergens problemen gehad.
Daarnaast kan ik niet zeggen dat ik problemen heb met WiFi; ondertussen al op een stuk of 6 verschillende netwerken gezeten maar nergens problemen gehad.
Ik vraag me ook af welke type mac's er last van hebben. Ik heb met me retina 13 inch macbook (2014) ook nog nergens last van gehad. 10.10.0 niet, 10.10.1 niet en nu 10.10.2(beta) ook niet.
Eigen netwerk (airport extreme), eduroam, saxion, en verschillende tp-link routers, ze werken tot nu toe allemaal.
Eigen netwerk (airport extreme), eduroam, saxion, en verschillende tp-link routers, ze werken tot nu toe allemaal.
Hey is ppl weer bezig?
* Bosmonster pakt de popcorn
* Bosmonster pakt de popcorn
Het is een plug-in op de standaard Finder, het geeft je extra opties. Het is dus geen apart/extra programma. Daarnaast moet je het configureren als startup tijdens boot. Maar ik neem aan dat je hier inmiddels zelf achter bent gekomen, zo niet dan denk ik dat dit programma niks voor jou is en dat de gewone Finder prima volstaat.doggy1 schreef op zondag 23 november 2014 @ 23:41:
[...]
Ik heb hem nu ook op mijn mac, maar hoe kan je deze Xtrafinder gebruiken ipv gewone finder? Ik heb wel alle instellingen aangepast in deze straf, maar ik zie nog steeds gewone finder als ik finder aanklik. Zal wel iets over het hoofd zien zeker.
Thanks, leuke plug-in! Net even geprobeerd en deze mag blijven, veel leuke en handige dingen aan te passen.
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Bij mij zijn de problemen ontstaan sinds ik een Time Capsule heb gekocht.MetaFrame schreef op maandag 24 november 2014 @ 05:10:
Wifi lijkt bij mij na een jaar instabiel te zijn geweest eindelijk weer stabiel... En ik haat het om te zeggen maar dat lijkt te zijn gekomen nadat ik mn Airport Extreme de deur uit heb gedaan en met een bagger Zyxel modem/wifi combi zit
Toeval?
Dan gaat het probleem wel erg diep zitten voor Apple..
Ik had problemen met internet tot aan eruit klappen toe. Alles leekt te werken maar ik kreeg geen pagina meer. continue time outs. Ik gaf mijn provider de schuld.
Mijn provider zei dat het aan mijn Apple Extreme lag.. dat die enorm veel netwerk errors genereert.. In het begin geloofde ik dit niet maar wilde het ook niet uitsluiten.. Ik heb hem 3x hersteld en opnieuw ingesteld. Ook gaat hij nu dagelijks s nachts uit en heb sindsdien geen netwerk problemen meer.
Ik had problemen met een apple tv (laatste versie), macbook (yosemite), en een ipad (8.0). Ook 2 iPhones (1 op 8.0 en 1 op 7.2) die weer geen last hadden. Ook een windows pc had nergens last van...
probeer je netwerk eens opnieuw in te stellen.
Ik had problemen met internet tot aan eruit klappen toe. Alles leekt te werken maar ik kreeg geen pagina meer. continue time outs. Ik gaf mijn provider de schuld.
Mijn provider zei dat het aan mijn Apple Extreme lag.. dat die enorm veel netwerk errors genereert.. In het begin geloofde ik dit niet maar wilde het ook niet uitsluiten.. Ik heb hem 3x hersteld en opnieuw ingesteld. Ook gaat hij nu dagelijks s nachts uit en heb sindsdien geen netwerk problemen meer.
Ik had problemen met een apple tv (laatste versie), macbook (yosemite), en een ipad (8.0). Ook 2 iPhones (1 op 8.0 en 1 op 7.2) die weer geen last hadden. Ook een windows pc had nergens last van...
[ Voor 16% gewijzigd door Quakie op 24-11-2014 13:28 ]
Ik teken nergens meer voor
Afgelopen weekend zaten we in een huurhuisje en daar viel mijn internet nooit weg. Ik kom thuis, en hier valt hij na een uur surfen plots regelmatig uit. Net als de de update ervoor: enkele dagen geen problemen gehad. Daarna viel hij 1 keer uit en sindsdien is het weer om de haverklap...
Ik gebruik http://totalfinder.binaryage.com is niet gratis maar bevat wel nog iets meer opties. Belangrijkste is echter vooral de snelheid van de updates. Toen vorig jaar Mavericks kwam duurde het meer dan 2 maanden voor Xtrafinder werkte onder Mavericks terwijl Totalfinder vanaf dag 1 werkte.Grin schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:03:
[...]
Het is een plug-in op de standaard Finder, het geeft je extra opties. Het is dus geen apart/extra programma. Daarnaast moet je het configureren als startup tijdens boot. Maar ik neem aan dat je hier inmiddels zelf achter bent gekomen, zo niet dan denk ik dat dit programma niks voor jou is en dat de gewone Finder prima volstaat.
De WIFI problemen waar nu veel mensen mee kampten heb ik vorig jaar allemaal al gehad. Heb complete flashback als ik hier dit topic lees. Toen ik naar Mavericks upgrade knalde de wifi er steeds na 5 min uit. Niet stabiel te krijgen en toen ik er hier over poste ook de reacties van een aantal 'deskundigen' dat ik een eikel was die niet snapte hoe moeilijk WIFI wel niet is om stabiel te krijgen en het nooit aan Apple kan liggen. (ondanks dat er toen op het Apple Forum ook al duizenden post waren over dit probleem). Heel herkenbaar dit.MetaFrame schreef op maandag 24 november 2014 @ 05:10:
Maar voor mij was toen de oplossing om op mijn router de 5Ghz band uit te schakelen, gebruik dus alleen nog maar de 2,4Ghz band. Heb meerdere keren geprobeerd na updates om de 5Ghz band weer in te schakelen, maar tot op de dag van vandaag knalt de wifi op mijn Macbook er uit als ik deze inschakel. En voor de criticasters, op Mountain Lion had ik het probleem NIET. (en heb zelfs nadien nog een nieuwe installatie van Mavericks gedaan). Daarnaast, als het aan mijn 'slechte' wifi ligt ben ik wel benieuwd waarom de WIFI op 5Ghz rete-stabiel is als ik via bootcamp in Windows 8 boot.
De problemen die ik nu voorbij zie komen weerhouden mij er ook van om te upgraden. Alles werkt nu en voor het zelfde geld werkt na een update de 2,4Ghz band ook niet meer.
Bovenstaande verhaal moet je natuurlijk wel met een korrel zout nemen want ik ben al 20jaar software ontwikkelaar en dus ook enorm arrogant.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Ik ben geen Windows fan, maar 1 ding waar ik ze niet op kan aanvallen tegenwoordig is stabiliteit.Yzord schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:59:
[...]
Hier moest ik wel even om lachen hoor. Voor stabiel moet je bij Windows zijn? Toegegeven, Apple laat nu met Yosemite wat steekjes vallen, maar mijn 27 inch imac 2009 welke ik in Januari heb geupgrade met een gelapte i7 en een SSD draait vanaf dat moment non stop. Is nog niet uit geweest. Ok, het is niet mijn main pc, maar de kids en de vrouw zitten er bijna dagelijks op en vertoont geen enkele kuur waardoor ik het idee heb dat ik hem opnieuw moet opstarten. Dat lukt echt niet met Windows haha.
Windows is idd een stuk stabieler geworden imo, maar om voor stabiliteit bij Windows te zijn, nee, dat gaat me iets te ver
Onderhoudsgevoelig:
Lelijk: ja
Missen features: ja
Bloatware meegeleverd door fabrikanten: ja
Maar stabiliteit niet. Ik draai hier nu een compleet nieuwe rMBP en een 2011 iMac met clean install Yosemite en ik moet elke dag opnieuw opstarten en kan de sluimerstand niet gebruiken omdat hij dan niet meer wakker wordt.
Tel daarbij talloze andere problemen (zoals weer gedoe met SMB) op en 'it just works' gaat op dit moment eerder op voor Windows dan voor OSX
Als je je modem in bridge stand hebt staan (met daarachter je time capsule of extreme), kan het ook daardoor komen. De bridge stand van veel geleverde modems is ronduit slecht en kan voor veel issues zorgen.Quakie schreef op maandag 24 november 2014 @ 13:25:
Dan gaat het probleem wel erg diep zitten voor Apple..
Ik zit bij Caiway en modem doet inderdaad niks anders dan mijn internet.
Enig idee hoe ik dit kan opvangen? Zover ik weet kan ik ook niet inloggen op hun modem..
Enig idee hoe ik dit kan opvangen? Zover ik weet kan ik ook niet inloggen op hun modem..
Ik teken nergens meer voor
Hier had ik met mijn Ziggo modem ook last van een wegvallende verbinding na zo'n half uur online. Het bleek dat, ondanks dat het Ziggo modem in bridge mode stond, het ingestelde 192.168.1. netwerk conflicteerde met hetzelfde netwerk op de Airport Extreme. Nadat ik op de Extreme een ander netwerk had ingesteld waren alle connectie problemen verdwenen.Bosmonster schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:05:
Als je je modem in bridge stand hebt staan (met daarachter je time capsule of extreme), kan het ook daardoor komen. De bridge stand van veel geleverde modems is ronduit slecht en kan voor veel issues zorgen.
Net laatste beta (10.10.2, build 14C68k) geïnstalleerd. Chrome werkte daarna niet meer (opnieuw installaeren lost probleem op).
Maar nog een probleem, een hoop gestures op de trackpad werken niet meer (oa launchpad)
Meer mensen die dit hebben?
Maar nog een probleem, een hoop gestures op de trackpad werken niet meer (oa launchpad)
Meer mensen die dit hebben?
Verwijderd
Ik heb sinds kort ook een Macbook nadat ik tig jaar met windows heb gewerkt en dit was inderdaad wat mij direct opviel en irriteerde. Zoveel jaar al een OS op eigengemaakte macbook en dan dit soort kinderlijk eenvoudige software instellingen/opties niet beschikbaar. Echt behoorlijke aanfluiting.Richard! schreef op zondag 23 november 2014 @ 22:19:
Ik zit er al jaren tegen aan te hikken en het begint mij steeds meer te irriteren. Ik maak al jaren gebruik van de kolommen weergaven in Finder, echter bestanden of mappen met een lange naam kort hij af, je moet dan zelf iedere keer de kolom in de juiste breedte slepen om de naam volledig te weergeven. Zoals onderstaand wil ik het dus niet hebben:
[afbeelding]
Dat is idd belangrijk.Xanion schreef op maandag 24 november 2014 @ 14:08:
[...]
Belangrijkste is echter vooral de snelheid van de updates. Toen vorig jaar Mavericks kwam duurde het meer dan 2 maanden voor Xtrafinder werkte onder Mavericks terwijl Totalfinder vanaf dag 1 werkte.
[...]
Dat duurde geen 2 maanden, ik heb het vanaf dag 1 kunnen gebruiken. Sommige features werkte niet voor iedereen 100%, maar dat is geen beletsel. Ik had iig geen enkel probleem.
Dit is inderdaad een vaak voorkomend probleem, als verwacht ik dit een van de eerste dingen is die een Tweaker controleertkdbruin schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:42:
[...]
Hier had ik met mijn Ziggo modem ook last van een wegvallende verbinding na zo'n half uur online. Het bleek dat, ondanks dat het Ziggo modem in bridge mode stond, het ingestelde 192.168.1. netwerk conflicteerde met hetzelfde netwerk op de Airport Extreme. Nadat ik op de Extreme een ander netwerk had ingesteld waren alle connectie problemen verdwenen.
Wat bij mij het probleem was dat Telfort in een firmware update de mDNS ondersteuning uit de modem sloopte... Van de ene op de andere dag werkte de verbinding op mijn MacBook en Airport Express sporadisch of helemaal niet meer. Kpn heeft bij de experia box hetzelfde gedaan.
Dit heb ik opgelost door achter het modem een Linksys router te plaatsen waar in gewoon alles in kan stellen wat ik wil. Modem zorgt voor internet en DHCP en via de Linksus regel ik de rest. Sindsdien 0 problemen meer en ik kan veel meer instellen. Had het jaren eerder moeten doen!!
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP
Het is niet gratis maar dit kan met TotalFinder: http://totalfinder.binaryage.com/Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:57:
[...]
Ik heb sinds kort ook een Macbook nadat ik tig jaar met windows heb gewerkt en dit was inderdaad wat mij direct opviel en irriteerde. Zoveel jaar al een OS op eigengemaakte macbook en dan dit soort kinderlijk eenvoudige software instellingen/opties niet beschikbaar. Echt behoorlijke aanfluiting.
I intend to live forever - so far, so good.
Ik heb een MacBook Pro, laatste model. En daarop heb ik een VPN tunnel ingesteld naar een andere locatie. Ik gebruik de tunnel over een WiFi verbinding en deze tunnel is tergend traag. Ook is de tunnel instabiel en verbreekt de verbinding af en toe.
De internet verbinding is het problem niet, aan de ene kant een glasvezel verbinding 50/50 en aan mijn macbook kant 90/9.
Het verzenden van grote bestanden lijkt geen probleem, dat gaat wel redelijk. Maar meerdere kleinere bestanden is een drama, of te wel, gewoon niet te doen. Aan de andere kant van de VPN tunnel staat ook een webserver welke via de tunnel ook enorm traag reageert.
Hiervoor had ik een windows 7 laptop en daarbij had ik nooit problemen van een trage tunnel en liep dit gewoon perfect.
Wat kan het probleem zijn? Neem aan dat een VPN tunnel op OSX ook gewoon goed moet werken...
De internet verbinding is het problem niet, aan de ene kant een glasvezel verbinding 50/50 en aan mijn macbook kant 90/9.
Het verzenden van grote bestanden lijkt geen probleem, dat gaat wel redelijk. Maar meerdere kleinere bestanden is een drama, of te wel, gewoon niet te doen. Aan de andere kant van de VPN tunnel staat ook een webserver welke via de tunnel ook enorm traag reageert.
Hiervoor had ik een windows 7 laptop en daarbij had ik nooit problemen van een trage tunnel en liep dit gewoon perfect.
Wat kan het probleem zijn? Neem aan dat een VPN tunnel op OSX ook gewoon goed moet werken...
Agree, de Finder is een ergernis voor (semi)professioneel bestandsbeheer. Voor af en toe een mkv'tje/fotoalbumpje verplaatsen is het prima, maar als je echt met projecten/vergelijken/etc aan de slag moet dan loop je je al snel te ergeren -ik i.i.g. wel(!). Goede plugins -zoals XtraFinder en TotalFinder- zijn dan eigenlijk onmisbaar. Ik heb een tijdje TotalFinder gebruikt maar XtraFinder doet er m.i. niet voor onder(beter?) en is gratis. Maar zodra XtraFinder betaalde software wordt dan ben ik een van de eersten die geld neerlegt, damn wat een heerlijk programma. Hoe kan je nog leven met een normale Finder...Verwijderd schreef op maandag 24 november 2014 @ 15:57:
[...]
Ik heb sinds kort ook een Macbook nadat ik tig jaar met windows heb gewerkt en dit was inderdaad wat mij direct opviel en irriteerde. Zoveel jaar al een OS op eigengemaakte macbook en dan dit soort kinderlijk eenvoudige software instellingen/opties niet beschikbaar. Echt behoorlijke aanfluiting.
Klein beetje overdrijven mag toch wel...Grin schreef op maandag 24 november 2014 @ 16:10:
[...]
Dat is idd belangrijk.
Dat duurde geen 2 maanden, ik heb het vanaf dag 1 kunnen gebruiken. Sommige features werkte niet voor iedereen 100%, maar dat is geen beletsel. Ik had iig geen enkel probleem.
Het heeft in ieder geval een paar weken geduurd, ik gebruikte eerste XtraFinder, maar deze bleef na de update naar Mavericks steeds knallen. In de changelog zie je dat de versie van eind november pas dit probleem oplost. Gezien het plezier wat ik er van heb vond ik de 12-13euro wel waard om verzekerd te zijn van snelle updates.
Had je wel de postings gelezen voor je deze vraag ging stellen??? In de laatste 2 pagina's al meerdere malen benoemd.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Verwijderd
Ja had ik wel, en ik had al een programma. Ik wilde alleen mijn ervaring hieromtrent delen
Ik zal misschien andere eisen hebben, maar voor mij voldoet het prima, wil ik vergelijken dan doe ik cmd+i op een folder, wil ik verder gaan dan gewoon diff op de commandline. Op de commandline zijn overigens veel meer powertools beschikbaar die je mac-leven een stuk makkelijker maken - bijv "sips" om images te resizen.Grin schreef op maandag 24 november 2014 @ 22:39:
[...]
Hoe kan je nog leven met een normale Finder...
Vind vooral het tabblad gebruik binnen de Finder heerlijk, misschien zijn wij ( ex of huidige Windows gebruikers ) wel teveel gewent aan hun systeem, betrap mij er zelf ook vaker op dat ik simpelweg de mogelijkheden binnen Mac OS vergeet zoals het tabbladen gebruik.
Mensen met wifi issues: https://medium.com/@mario...mance-issues-3029a164ce94
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Dat was een feature waar ik heel lang op heb gewacht, en achteraf eigenlijk helemaal niet prettig vind werken. Ik bleek het veel fijner te vinden om venster naar venster te slepen.Scrtz schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:56:
Vind vooral het tabblad gebruik binnen de Finder heerlijk
Naast Finder heb ik ook Forklift in gebruik. Het bevat een paar heerlijke handigheidjes als de mogelijkheid om in het linkertabblad groepen met folders te maken, twee directories naast elkaar in één venster kunnen hebben voor makkelijk slepen en een knop om de zichtbaarheid van hidden files aan of uit te zetten.
Ik gebruik Forklift en Finder door elkaar, al erger ik me ook regelmatig aan het continu horizontaal moeten verslepen van lijntjes om de namen van de mappen te kunnen lezen waar je nou eigenlijk in bezig bent.
OMG THX!!! ik heb niet heel veel mac mensen in mijn omgeving dus totdat Apple met een fix komt kan ik Airdrop makkelijk missen. Nu lekker geen wifi geneuzelCyBeR schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 11:59:
Mensen met wifi issues: https://medium.com/@mario...mance-issues-3029a164ce94
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark
Met Totalfinder (en volgens mij xtraFinder ook) kun je 2 tabbladen koppelen zodat je een links- en rechts venster hebt voor snel slepen van files tussen 2 directories. Werkt echt lekker.SublimnAll schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 13:56:
[...]
Dat was een feature waar ik heel lang op heb gewacht, en achteraf eigenlijk helemaal niet prettig vind werken. Ik bleek het veel fijner te vinden om venster naar venster te slepen.
Naast Finder heb ik ook Forklift in gebruik. Het bevat een paar heerlijke handigheidjes als de mogelijkheid om in het linkertabblad groepen met folders te maken, twee directories naast elkaar in één venster kunnen hebben voor makkelijk slepen en een knop om de zichtbaarheid van hidden files aan of uit te zetten.
Ik gebruik Forklift en Finder door elkaar, al erger ik me ook regelmatig aan het continu horizontaal moeten verslepen van lijntjes om de namen van de mappen te kunnen lezen waar je nou eigenlijk in bezig bent.
Precies!Xanion schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 16:06:
[...]
Met Totalfinder (en volgens mij xtraFinder ook) kun je 2 tabbladen koppelen zodat je een links- en rechts venster hebt voor snel slepen van files tussen 2 directories. Werkt echt lekker.
XtraFinder heeft dit idd ook, cmd+t en cmd+u = nieuwe tab en samensmelten van de 2 tabs voor een dual-pane view. Super snel! Daarnaast kan je het context menu uitbreiden met eigen/custom commando's. Enfin, genoeg posts van mij over plug-ins voor de Finder. Als men nu nog niet overtuigd is of de meerwaarde niet ziet dan is het niks voor jou. Vooral doorgaan met het gebruik van de Finder, kan in veel gevallen best volstaan!
Mijn persoonlijke favoriet is 'custom textcolor on custom background color' zo heb je geen zonnebank als je op 27" een Finder window opent
Dank heren voor de XtraFinder tip...dat is een zeer welkome aanvulling op mijn MBP (eindelijk cut&paste!!!)
Ik heb de XtraFinder tip ook opgevolgd, maar vind het allemaal niet heel duidelijk, waarschijnlijk ben ik geen tweaker genoeg ;-) Ik ga mij er nog even verder in verdiepen.
(Je hebt al enige tijd een 'verplaats' optie in Finder (plakken met -alt- ingedrukt))dafmay schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:12:
Dank heren voor de XtraFinder tip...dat is een zeer welkome aanvulling op mijn MBP (eindelijk cut&paste!!!)
Oh ok, wist ik niet..gebruikte tot nu toe control+cmd+v.kaassouffle schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 21:43:
[...]
(Je hebt al enige tijd een 'verplaats' optie in Finder (plakken met -alt- ingedrukt))
Ik heb een vraag voor de mensen met een macbook die een dedicated kaart naast hun board GPU hebben.
Zodra mijn nVidia kaart van mijn Macbook Pro Mid 2012 aangaat valt het mij op dat mijn performance zeer achteruit gaat. Zodra ik de download finder (waaier) via mijn dock opent lijkt het met 20fps te gaan, als ik mijn finder venster met veel bestanden verklein of vergroot gaat dat erg hapering.
Zijn er meer mensen met deze klachten? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Zodra mijn nVidia kaart van mijn Macbook Pro Mid 2012 aangaat valt het mij op dat mijn performance zeer achteruit gaat. Zodra ik de download finder (waaier) via mijn dock opent lijkt het met 20fps te gaan, als ik mijn finder venster met veel bestanden verklein of vergroot gaat dat erg hapering.
Zijn er meer mensen met deze klachten? En hoe hebben jullie dit opgelost?
Vraagje over Safari sinds de Yosemite update. Als ik in de adresbalk een website invoer en op enter druk, dan klapt er soms een venster omlaag met daarin al mijn favorieten. Deze blijft dan staan totdat ik op de site zelf klik of op escape druk. Weet iemand hoe je dit uit kan zetten?
Wellicht is de vraag al eens gesteld hier, maar geen idee waar ik op moet zoeken.
Wellicht is de vraag al eens gesteld hier, maar geen idee waar ik op moet zoeken.
Het gaat niet om zijn kennis, het gaat om hoe dat geëtaleerd wordt. Het wordt als wapen tegen iemand die het niet met hem eens is gebruikt. Verder blijft het ook vooral bij woorden en zijn er geen daden. Er is geen technische onderbouwing, er is geen analyse en er is geen oplossing. Het is vooral je hart luchten. Gelukkig kunnen andere mensen op internet wel gericht zoeken naar de oorzaak en eventuele oplossing. Kennelijk met succes want ze hebben iets gevonden aan oorzaak en mogelijke oplossing. CyBeR heeft die link naar die informatie hier al neergezet. Ongeveer 1 a 2 mensen doen daar iets mee en rapporteren terug. De rest daarna is weer hetzelfde stuk "klaagzang" als voorheen. Hoe nuttig is dit topic dan nog voor wie problemen heeft en op zoek is naar de oplossing? De mensen die hier posten lijken namelijk daar niet naar op zoek te zijn, die willen klaarblijkelijk alleen hun hart luchten en ff lekker good old fashioned zeiken. Prima maar daar is noch dit topic noch dit subforum voor bedoeld.Canaria schreef op maandag 24 november 2014 @ 01:09:
Buiten dat is het ook wel frappant hoe mensen reageren wanneer iemand iets anders observeert danwel het niet met ze eens is. Zoals je nu zelf hebt kunnen ervaren (mijn post was niet voor niets zo scherp op de snede) is dat helemaal geen prettige manier van communiceren en jaag je er iedereen en alles mee hoog de boom in. Waarom dan zo reageren naar een ander? Waarom niet een ander ook eens respecteren, je weet immers niet wie het is en dus ook niet zijn kennis en ervaring met bepaalde zaken.
In het Mavericks topics viel men over iemand heen die niets anders dan deed dan zeiken in dat topic, hier doen ze massaal exact datgene wat toen zo veroordeeld werd. Moet dit nou het topic zijn waarin je ervaringen en issues met Yosemite bespreekt en daarbij ook op zoek gaat naar een oplossing of moet dit verder gaan in waarin het nu is verzand: grote Yosemite klaag topic?
Ook uit dát stuk blijkt dat het een specifiek Apple probleem is, iets was jij maar bleef ontkennen...ppl schreef op donderdag 27 november 2014 @ 19:19:
[...]
CyBeR heeft die link naar die informatie hier al neergezet. Ongeveer 1 a 2 mensen doen daar iets mee en rapporteren terug. De rest daarna is weer hetzelfde stuk "klaagzang" als voorheen.
* Rob /unsubscribe request submitted
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Het is een probleem wat optreed bij WiFi-netwerken met een bepaalde configuratie, in combinatie met een Apple-computer. De vraag is dan: ligt het aan Apple, of zit er ergens een fout waar andere besturingssystemen coulanter mee om gaan? Duidelijk is dat Apple iets heeft gewijzigd in de recente OS X en iOS versies, maar daardoor zitten zij niet per se fout. Ik hop dagelijks van hot naar her, gebruik verschillende WiFi verbindingen, en heb het probleem niet een keer ondervonden.Smultie schreef op donderdag 27 november 2014 @ 20:03:
[...]
Ook uit dát stuk blijkt dat het een specifiek Apple probleem is, iets was jij maar bleef ontkennen...