gpu glitchSafaci schreef op woensdag 12 november 2014 @ 16:14:
Ik heb wel last van flikkeringen op mijn MBPr 2013. Voor enkele ms verschijnt er een ander scherm. Meer mensen last hiervan?
Ik weet niet zeker of het al bekend is, maar volgens dit topic op Reddit worden Macs na de update naar Yosemite slomer als ze een tijd niet opnieuw zijn opgestart (slomer in de zin van animaties e.d.).
Voor het geval het nog niet verteld/bekend was dus.
MacBook Air 13" 2014 128GB || iPhone 13 mini 256GB || Nintendo Switch 32GB
De dingen die me wel storen in Yosemite:
- Laadbalk als je de macbook heropstart
- Tijdens dit is je toetsenbord niet verlicht
- Soms grafische lag
Voor de rest een strak OS en tonne beter dan mijn windows pc met 8.1
- Laadbalk als je de macbook heropstart
- Tijdens dit is je toetsenbord niet verlicht
- Soms grafische lag
Voor de rest een strak OS en tonne beter dan mijn windows pc met 8.1
Ik heb sinds kort een vervelend softwarematig probleem met mijn MacBook Pro. Elke keer als ik mijn MacBook opstart gaat alles prima, echter na enkele minuten wordt mijn activiteit onderbroken (bijvoorbeeld websurfen) door een terminal actie. Ik heb er een video van gemaakt en gepubliceerd op YouTube, zie hieronder. Iemand die mij wellicht kan assisteren zodat ik het kan oplossen?
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-zFHFF_7ZeM&list=UU4Cc66hiSXp8GfGr9H5Eppg]
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=-zFHFF_7ZeM&list=UU4Cc66hiSXp8GfGr9H5Eppg]
[ Voor 10% gewijzigd door NVD op 12-11-2014 20:46 ]
Ander probleem dat ik ook met mijn Mac heb is dat als ik naar een andere website wil gaan in Safari en de url intyp mijn zoekbalk de zoekbalk soms blijft hangen. Andere mensen die dit herkennen?
Maakt er hier iemand gebruik van NFS mounts? Ik heb hier geklooi mee, en dat schijnt door wijzigingen sinds 10.9 te komen. Lekker weer, Apple
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ik had voor de grap gisteren Facetime geprobeerd 
Alleen viel me heel erg op dat ik 3 seconden vertraging had met het telefoneren
Vond het wel ff grappig om het te proberen!
Euh, facetime zit er toch al jaren in?lindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:19:
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Ze bedoelt waarschijnlijk cellular calls via Facetime.
Die 3 seconden vertraging is wel heel erg btw, ik merk totaal geen vertraging wanneer ik bel via mijn iMac.
Die 3 seconden vertraging is wel heel erg btw, ik merk totaal geen vertraging wanneer ik bel via mijn iMac.
Ja die ja xDRnB schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:42:
Ze bedoelt waarschijnlijk cellular calls via Facetime.
En nee ik overdrijf echt niet, misschien nog een poging doen vanavond.
Je video doet het niet. Maar als het altijd met opstarten is, misschien is het dan iets dat automatisch opstart? Misschien daar even tussen kijken?NVD schreef op woensdag 12 november 2014 @ 20:40:
Ik heb sinds kort een vervelend softwarematig probleem met mijn MacBook Pro. Elke keer als ik mijn MacBook opstart gaat alles prima, echter na enkele minuten wordt mijn activiteit onderbroken (bijvoorbeeld websurfen) door een terminal actie. Ik heb er een video van gemaakt en gepubliceerd op YouTube, zie hieronder. Iemand die mij wellicht kan assisteren zodat ik het kan oplossen?
[video]
Je wifi is ook lekker brak?lindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 08:19:
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
Nee dat valt op zich mee hoor, bij mijn broer wel >.< UPC werkt blijkbaar niet zo goed met Apple

Max 5-15 ms (ping) en rond de 26mb/s op speedtest.net
UPC werkt niet goed met Apple? Heb een boel rare dingen gehoord, maar deze scoort redelijk hoog op het lijstje bullshit ><lindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:06:
[...]
Nee dat valt op zich mee hoor, bij mijn broer wel >.< UPC werkt blijkbaar niet zo goed met Apple
Max 5-15 ms (ping) en rond de 26mb/s op speedtest.net
Dit zou een heleboel kunnen verklaren. Ik laat in principe mijn MacBook een week aanstaan zonder te rebooten, met als gevolg dat Yosemite nogal sloom wordt rond de derde dag. Dank voor de tip!Ankyou schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:04:
Ik weet niet zeker of het al bekend is, maar volgens dit topic op Reddit worden Macs na de update naar Yosemite slomer als ze een tijd niet opnieuw zijn opgestart (slomer in de zin van animaties e.d.).
Lol, lekker hoor.Smultie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:13:
[...]
UPC werkt niet goed met Apple? Heb een boel rare dingen gehoord, maar deze scoort redelijk hoog op het lijstje bullshit ><
Google maar is, elke keer wanneer ik bij mijn broer ben is de Wi-Fi gewoon echt poep.
Waarschijnlijk de default settings
http://lmgtfy.com/?q=upc+wifi+apple+problem
Asjebelieft
[ Voor 4% gewijzigd door lindseysew op 13-11-2014 11:43 ]
Zo lust ik er wel meer: tele2 wifi apple problemlindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:43:
[...]
Lol, lekker hoor.
Google maar is, elke keer wanneer ik bij mijn broer ben is de Wi-Fi gewoon echt poep.
Waarschijnlijk de default settings
http://lmgtfy.com/?q=upc+wifi+apple+problem
Asjebelieft
Het kan hooguit liggen aan een wifi-router die UPC vaak meelevert, maar de opmerking dat internet van UPC niet samen gaat met Apple is gewoon klinklare onzin.
Nounou nu gaat het best een beetje offtopic hoor.Smultie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:45:
[...]
Zo lust ik er wel meer: tele2 wifi apple problem
Het kan hooguit liggen aan een wifi-router die UPC vaak meelevert, maar de opmerking dat internet van UPC niet samen gaat met Apple is gewoon klinklare onzin.
UPC fan ofzo? Je klinkt een beetje extreem aangebrand

[ Voor 5% gewijzigd door lindseysew op 13-11-2014 11:48 ]
Nee, waarom zou ik fan zijn van een ISP?!?lindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:47:
[...]
Nounou nu gaat het best een beetje offtopic hoor.![]()
UPC fan ofzo?
Ik probeer te voorkomen dat mensen gaan denken dat ISP's wel of niet goed samenwerken met hardwarefabrikanten, aangezien dat gewoon niet waar is.
Ik ga er verder niet op in :-)
Toen ik een switch maakte naar de 5.0 GHZ Wi-Fi werkte hij wel perfect... tja daar kwam ik wat later achter
Mijn iPhone + Macbook doet het dus echt niet goed met de 2.6 GHZ Wi-Fi
Toen ik een switch maakte naar de 5.0 GHZ Wi-Fi werkte hij wel perfect... tja daar kwam ik wat later achter
Je gaat er wél op in...lindseysew schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:50:
Ik ga er verder niet op in :-)
Hoe dan ook: er is hooguit sprake van een mismatch tussen je Apple-spullen en de router. Als je aan dezelfde router een KPN-verbinding zou hangen, zou het net zo goed/slecht werken. Dat is mijn punt.
Overigens: 2.6GHz?
[ Voor 4% gewijzigd door Smultie op 13-11-2014 11:54 ]
Niet zo specifiek doen :-) 2.4Smultie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:52:
[...]
Dan is er sprake van een mismatch tussen je Apple-spullen en de router. Als je aan dezelfde router een KPN-verbinding zou hangen, zou het net zo goed/slecht werken. Dat is mijin punt.
Grr heb ik weer, zojuist was mijn keyboard volledig uitgevallen en pas na reboot weer functioneel precies op een moment dat ik bezig was met een stuk en in een flow zat 
Ik weet niet of dit nu aan Yosemite ligt of dat mijn MBP stervende is(eerder ook al complete uitval Wifi) maar het is wel opvallend dat ik veel nare kinderziektes heb sinds ik op Yosemite draai.
Ik weet niet of dit nu aan Yosemite ligt of dat mijn MBP stervende is(eerder ook al complete uitval Wifi) maar het is wel opvallend dat ik veel nare kinderziektes heb sinds ik op Yosemite draai.
Het lukt me niet om mijn Google-agenda zichtbaar te krijgen in het berichten centrum.
Ik zie wel de meldingen aan de rechterkant het beeld in schuiven.
Iemand enig idee?
Ik zie wel de meldingen aan de rechterkant het beeld in schuiven.
Iemand enig idee?
Sinds de update naar Yosemite niet meer opnieuw opgestart, ik merk niets van traagheid..Ankyou schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:04:
Op zich geen last van, maar hier maakt het nogal wat ui of verminderde doorzichtbaarheid aan of uit staat voor de batterij drain. Ik heb zoal daar te lezen is de windowserver herstart na nog wat met genoemde instelling gespeeld te hebben.Ankyou schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:04:
Kunnen jullie het bestandsformaat van screenshots al weer aanpassen?
Voorheen kon je met
Het bestandsformaat van screenshots instellen in eigenlijk elk denkbare formaat, maar Yosemite reageert hier niet op (ook niet via sudo).
Voorheen kon je met
code:
1
| defaults write com.apple.screencapture type -string "jpg/tiff/bmp/whatever" |
Het bestandsformaat van screenshots instellen in eigenlijk elk denkbare formaat, maar Yosemite reageert hier niet op (ook niet via sudo).
Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Net getest met dezeSpike_wolf schreef op donderdag 13 november 2014 @ 21:25:
Kunnen jullie het bestandsformaat van screenshots al weer aanpassen?
Voorheen kon je metcode:
1 defaults write com.apple.screencapture type -string "jpg/tiff/bmp/whatever"
defaults write com.apple.screencapture type TYPE
voorbeeld hieronder werkt bij mij
defaults write com.apple.screencapture type JPG
kan met gif, jpg, tiff, pdf, psd, of png
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Thanks voor de tip, png heeft mijn voorkeur. Goede kwaliteit, prima grootte en bijna door ieder programma ondersteunt.
An a day keeps the doctor away.
Enige nadeel is dat screenshots van OS X in PNG extréém groot zijn. Ik haal ze altijd eerst even door tinypng.com.iApp schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:59:
Thanks voor de tip, png heeft mijn voorkeur. Goede kwaliteit, prima grootte en bijna door ieder programma ondersteunt.
Ik zie in de activity monitor voortdurend websites staan die processing power gebruiken niet veel maar toch. Het zijn legitieme websites maar ik zou toch graag weten waar dit voor is en waarom hier continue een proces voor draait (gaat om sites als Facebook, amazon, tweakers, the verge etc.)
en die staan niet open als tabs?
Ik teken nergens meer voor
Sommige wel, maar bij lange na niet allemaal
Ik gebruik eigenlijk steevast Skitch voor screenshots en screen grabs. Je kunt het formaat kiezen na de selectie, de grabs staan automatisch in je evernotes (ipv ergens op je desktop), je kunt ze direct op een site sharen (via export Url), en het heeft niet onaardige cropping/marking mogelijkheden.iApp schreef op donderdag 13 november 2014 @ 23:59:
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Bizar, hier blijft hij vrolijk PNGtes uitspugenMontana schreef op donderdag 13 november 2014 @ 22:07:
[...]
Net getest met deze
defaults write com.apple.screencapture type TYPE
voorbeeld hieronder werkt bij mij
defaults write com.apple.screencapture type JPG
kan met gif, jpg, tiff, pdf, psd, of png

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram
Als ik in Safari een document download, komt dat automatisch in de Download-map terecht. Als er in de documenttitel echter spaties zitten, worden deze vervangen door %20. Als ik in Firefox hetzelfde document download, gebeurt dat niet. Dat vind ik fijner. Maar ik kan niet vinden dat ik dit in Safari kan veranderen. Iemand een idee?
Ik heb even snel in mijn Downloads map gekeken, maar ik heb daar geen last van. Ik zie gewoon keurig de spaties.
Hij heeft het bij mij volgens mij alleen als Ik download uit een webmail, en niet van andere sites.joepert schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 12:03:
Als ik in Safari een document download, komt dat automatisch in de Download-map terecht. Als er in de documenttitel echter spaties zitten, worden deze vervangen door %20. Als ik in Firefox hetzelfde document download, gebeurt dat niet. Dat vind ik fijner. Maar ik kan niet vinden dat ik dit in Safari kan veranderen. Iemand een idee?
Dat klopt inderdaad! Maar omdat ik als ik thuiswerk mijn werkmail via webmail benader, download ik relatief veel bestanden vanuit die webmail.GeeMoney schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:25:
[...]
Hij heeft het bij mij volgens mij alleen als Ik download uit een webmail, en niet van andere sites.
[ Voor 19% gewijzigd door joepert op 14-11-2014 14:24 ]
De browser weet natuurlijk niet of hij nu op een webmail pagina zit of niet. Lijkt me een schoonheidsfoutje bij de betreffende aanbieder die niet helemaal heeft gecontroleerd hoe het gaat met Safari.GeeMoney schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 13:25:
[...]
Hij heeft het bij mij volgens mij alleen als Ik download uit een webmail, en niet van andere sites.
Verwijderd
Goedenavond, hebben jullie al 10.10.1 kunnen installeren? Ik namelijk nog niet. Maar een vriend van mij heeft hem al een aantal dagen geleden kunnen installeren.
Bij mij geeft de App Store aan, dat er geen nieuwe updates zijn. Update geschiedenis geeft ook niet aan, dat die al geïnstalleerd is.
Bij 'Over deze Mac' staat ook gewoon: Versie 10.10.
Heeft het met de uitrol te maken, dat deze update nog niet voorbij is gekomen?
Ik lees graag jullie reacties hierover.
Bedankt alvast!
Bij mij geeft de App Store aan, dat er geen nieuwe updates zijn. Update geschiedenis geeft ook niet aan, dat die al geïnstalleerd is.
Bedankt alvast!
Probeer dit eens: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/welcomeVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:11:
Goedenavond, hebben jullie al 10.10.1 kunnen installeren? Ik namelijk nog niet. Maar een vriend van mij heeft hem al een aantal dagen geleden kunnen installeren.
Bedankt alvast!
Verwijderd
Dankje voor de oplossing en snelle reactie!Marco schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 18:18:
[...]
Probeer dit eens: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/welcome
Prettig weekend nog!
Verwijderd
Ik heb net een macbook, en vroeg me af of het mogelijk is om de google agenda die je met swipen rechts tevoorschijn tovert. Of is het een OSX agenda only?
Als je je google agenda toevoegt (doe je onder internet accounts) staan al je afspraken in 1 agenda en dus ook in je berichtencentrumVerwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:03:
Ik heb net een macbook, en vroeg me af of het mogelijk is om de google agenda die je met swipen rechts tevoorschijn tovert. Of is het een OSX agenda only?
Ik heb vandaag een nieuw programma gevonden, PowerShot (kost €0,89 cent in de App StoreRobV schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 10:19:
[...]
Ik gebruik eigenlijk steevast Skitch voor screenshots en screen grabs. Je kunt het formaat kiezen na de selectie, de grabs staan automatisch in je evernotes (ipv ergens op je desktop), je kunt ze direct op een site sharen (via export Url), en het heeft niet onaardige cropping/marking mogelijkheden.

Dit doet het bij mij om de google in het notificatiecentrum te krijgen.Ferrox1 schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 20:08:
[...]
Als je je google agenda toevoegt (doe je onder internet accounts) staan al je afspraken in 1 agenda en dus ook in je berichtencentrum
Heeft iemand nog nuttige/leuke widgets gevonden trouwens? Heb het idee dat er wel veel potentie in zit, maar heb nog niet echt een must-have gevonden.
Cool. Wat is de toegevoegde waarde tov Skitch (behalve dat powershot €0,89 cent meer kost).iApp schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:26:
[...]
Ik heb vandaag een nieuw programma gevonden, PowerShot (kost €0,89 cent in de App Store). Je kunt met dit programma een deel van het scherm fotograferen en direct opslaan of in je klembord zetten. Super tevreden!
| Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72
Dat het zonder cloud dienst werkt. Dit ding zet het ergens lokaal neer en in je clipboard.
Grote voordeel van Skitch is natuurlijk de integratie met Evernote maar ook de mogelijkheid om het naar een ftp of sftp server te saven. Binnen OS X kun je ook de sharing opties van het OS zelf gebruiken. De toegevoegde waarde van Skitch tov Preview is dankzij de overname door Evernote behoorlijk gereduceerd. Sinds de sharing mogelijkheden binnen OS X is het zelfs zo dat Skitch inmiddels overbodig is geworden. De integratie met Evernote is ook echt het enige voordeel.
Grote voordeel van Skitch is natuurlijk de integratie met Evernote maar ook de mogelijkheid om het naar een ftp of sftp server te saven. Binnen OS X kun je ook de sharing opties van het OS zelf gebruiken. De toegevoegde waarde van Skitch tov Preview is dankzij de overname door Evernote behoorlijk gereduceerd. Sinds de sharing mogelijkheden binnen OS X is het zelfs zo dat Skitch inmiddels overbodig is geworden. De integratie met Evernote is ook echt het enige voordeel.
Ik weet niet hoe Skitch werkt, maar als ik CMD + D toets kan ik precies selecteren wat ik wil fotograferen en meteen opslaan. Daarnaast zijn de .png bestanden niet mega groot, dus je kunt ze direct uploaden naar het internet. Was de investering van €0,89 meer dan waard.
Verwijderd
De volgende morgen werkt het dus wel ineens....reboot?Marco schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 21:16:
Dat werkt bij mij dus ook niet.
Skitch werkt ook zonder cloud dienst. Cmd-Shift-5 en je hebt je screenshot netjes in een window. Met een simpele sleep op te slaan op je bureaublad of waar je maar wilt en met CMD-C staat ie gelijk op je clipboard. Teksten en pijlen, het is allemaal toe te voegen. En de integratie met Evernote is dus optioneel.ppl schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:51:
Dat het zonder cloud dienst werkt. Dit ding zet het ergens lokaal neer en in je clipboard.
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Nieuw probleem. Iemand ervaring met Endnote?
Ik gebruik Endnote om de referenties te beheren voor mijn scriptie. Gisteren voegde ik een pdf file van een artikel toe aan een referentie in Endnote zoals ik al tig keer gedaan heb, en m'n Mac flipte bijna direct volledig (geeft geen respons meer, muist lagt verschrikkelijk om na enkele seconden volledig te crashen en opnieuw op te starten. Het crashrapport zegt o.a. het volgende:
M'n Mac crasht nu elke keer direct wanneer ik een pdf aan die ene referentie hang. Ik heb de library al verplaatst naar een locale folder, naam veranderd van de pdf, de referentie overal verwijderd en opnieuw er in gezet, maar niets helpt. Wanneer die ene pdf aan die ene referentie hangt, crasht alles direct.
Roept u maar, ik ben ten einde raad. Waar kan dit aan liggen?
Ik gebruik Endnote om de referenties te beheren voor mijn scriptie. Gisteren voegde ik een pdf file van een artikel toe aan een referentie in Endnote zoals ik al tig keer gedaan heb, en m'n Mac flipte bijna direct volledig (geeft geen respons meer, muist lagt verschrikkelijk om na enkele seconden volledig te crashen en opnieuw op te starten. Het crashrapport zegt o.a. het volgende:
Even wat randinformatie: zowel de pdf'jes als de Endnote library en het Word-document waar ik in werk, bevinden zich in een folder in Google Drive. Ik vermoed dat het misging toen de pdf die ik linkte zich nog niet (volledig?) verplaatst had naar de map in Google Drive, maar nog (deels?) in een map van tijdelijke internetbestanden stond.[...]
Kernel Extensions in backtrace:
com.apple.driver.AppleIntelHD3000Graphics(10.0)[CAE2DE9E-751D-31F1-B6BE-410FAE7DFB00]@0xffffff7f900ea000->0xffffff7f90150fff
dependency: com.apple.iokit.IOPCIFamily(2.9)[766FC23F-452C-3B74-951C-598BB17BCF06]@0xffffff7f8e524000
dependency: com.apple.iokit.IOGraphicsFamily(2.4.1)[6D99A3BE-D531-3780-880B-13F2FC894A4A]@0xffffff7f8ef8f000
BSD process name corresponding to current thread: EndNote X7
[...]
M'n Mac crasht nu elke keer direct wanneer ik een pdf aan die ene referentie hang. Ik heb de library al verplaatst naar een locale folder, naam veranderd van de pdf, de referentie overal verwijderd en opnieuw er in gezet, maar niets helpt. Wanneer die ene pdf aan die ene referentie hangt, crasht alles direct.
Heb ik hier helaas ook last van na een aantal dagen zonder reboot. Iemand kunnen testen of 10.10.1 dit probleem verhelpt?Ankyou schreef op woensdag 12 november 2014 @ 18:04:
Wat ik zo zie is dat de andere tool dit automatisch kan waar je bij Skitch dit handmatig moet doen. Skitch kun je weliswaar zonder cloud dienst gebruiken maar hij zal dan wel de nodige functionaliteit uitschakelen. Zo heel erg optioneel is die cloud dienst/Evernote dus nietXanion schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 11:07:
[...]
Skitch werkt ook zonder cloud dienst. Cmd-Shift-5 en je hebt je screenshot netjes in een window. Met een simpele sleep op te slaan op je bureaublad of waar je maar wilt en met CMD-C staat ie gelijk op je clipboard. Teksten en pijlen, het is allemaal toe te voegen. En de integratie met Evernote is dus optioneel.
Anyway, de meerwaarde van dit soort tools is met Yosemite weer minder geworden dankzij de Markup mode. Zowel Mail als Preview spelen hier een belangrijke rol in. Het enige wat er nog echt ontbreekt is het maken van eenvoudige links die je dan weer kunt delen wat handig is voor gebruik op fora. Zou wel mogelijk kunnen zijn via de share extensions die we nu hebben. Dan kun je het gewoon via je favoriete webdrive laten lopen.
[ Voor 18% gewijzigd door ppl op 15-11-2014 16:39 ]
Doet mij denken aan een issue met dropbox. Ik had een applicatie (oude versie) hiernaar verplaatst die ik wilde bewaren. Die applicatie heb ik later op een wintel systeem verwijderd, en vanaf dat moment deed dropbox op mijn mac lastig en bleef synchroniseren. Op een of andere manier hield de mac het beschermde bestand in stand. (AVG Cleaner).SublimnAll schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:24:
Wat je kunt proberen is het gelinkte document inclusief de link er naar te verwijderen, en je mac of google-drive applicatie te herstarten, en dan de link/doc opnieuw aan te maken. De synchronisatie die onder water plaatsvind met cloud applicaties kan zomaar het een en ander in de war schoppen omdat ze de inhoud van de bibliotheek/drive ook bij moeten houden. Vergeet ook niet je prullenbak leeg te maken voordat je de link/doc opnieuw aanmaakt, ook daar kan iets de boel in de war schoppen.
sc6,, het is een wilde gok...
Ook ik heb er last van, na gemiddeld 2 dagen zijn de animaties niet vooruit te branden. (Ik merk het vooral als ik Diablo3 start)Smultie schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 12:54:
[...]
Heb ik hier helaas ook last van na een aantal dagen zonder reboot. Iemand kunnen testen of 10.10.1 dit probleem verhelpt?
Allemaal geprobeerd. Blijft een drama. Ik ben er nu helemaal klaar mee, ik ga de boel nuken. Als ik na een volledige verse installatie het probleem nog steeds ervaar, slinger ik het ding uit het raam.satya schreef op zaterdag 15 november 2014 @ 19:39:
[...]
Doet mij denken aan een issue met dropbox. Ik had een applicatie (oude versie) hiernaar verplaatst die ik wilde bewaren. Die applicatie heb ik later op een wintel systeem verwijderd, en vanaf dat moment deed dropbox op mijn mac lastig en bleef synchroniseren. Op een of andere manier hield de mac het beschermde bestand in stand. (AVG Cleaner).
Wat je kunt proberen is het gelinkte document inclusief de link er naar te verwijderen, en je mac of google-drive applicatie te herstarten, en dan de link/doc opnieuw aan te maken. De synchronisatie die onder water plaatsvind met cloud applicaties kan zomaar het een en ander in de war schoppen omdat ze de inhoud van de bibliotheek/drive ook bij moeten houden. Vergeet ook niet je prullenbak leeg te maken voordat je de link/doc opnieuw aanmaakt, ook daar kan iets de boel in de war schoppen.
sc6,, het is een wilde gok...
Voor de geïnteresseerden, hier nog wat foutmeldingen die ik in de console heb kunnen vinden:

Ik heb trouwens soms wel last wanneer ik dus terug swipe naar de vorige pagina, dat er een stukje blijft zitten aan de linkerkant... beetje raar uitleggen maar hij zit als het ware vast...
Daarna kan ik dus niet meer swipen
en moet ik het met de pijltjes doen, wanneer ik safari ff stopt en opnieuw doe dan werkt het weer zoals het moet... maar komt nog wellis voor
Daarna kan ik dus niet meer swipen

Deze bugg zit sinds versie 10.8 (of eerder?) al in OS X, ik heb dit probleem ook als ik heel kort swipe. Met lange swipes lijkt hij het altijd te doen. Wel vervelend dat Apple het nog niet opgelost heeft (heb ook geen fix gevonden tot nu toe).lindseysew schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:39:
Ik heb trouwens soms wel last wanneer ik dus terug swipe naar de vorige pagina, dat er een stukje blijft zitten aan de linkerkant... beetje raar uitleggen maar hij zit als het ware vast...
Daarna kan ik dus niet meer swipenen moet ik het met de pijltjes doen, wanneer ik safari ff stopt en opnieuw doe dan werkt het weer zoals het moet... maar komt nog wellis voor
Oh echt?br13an schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:09:
[...]
Deze bugg zit sinds versie 10.8 (of eerder?) al in OS X, ik heb dit probleem ook als ik heel kort swipe. Met lange swipes lijkt hij het altijd te doen. Wel vervelend dat Apple het nog niet opgelost heeft (heb ook geen fix gevonden tot nu toe).
Ik had hier geen last van in Mavericks

Inderdaad een beetje vervelend dat het er al zolang in zit

lindseysew schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:39:
Daarna kan ik dus niet meer swipenen moet ik het met de pijltjes doen, wanneer ik safari ff stopt en opnieuw doe dan werkt het weer zoals het moet... maar komt nog wellis voor
Ik had dit probleem toevallig van de week ook! En inderdaad ook wel eens eerder gehad in vorige OS X versies, gelukkig een goede oplossing gevonden (weet niet meer waar, sorry bronbr13an schreef op maandag 17 november 2014 @ 15:09:
[...]
Deze bugg zit sinds versie 10.8 (of eerder?) al in OS X, ik heb dit probleem ook als ik heel kort swipe. Met lange swipes lijkt hij het altijd te doen. Wel vervelend dat Apple het nog niet opgelost heeft (heb ook geen fix gevonden tot nu toe).
Zet Develop menu aan via Safari -> Preferences -> Advanced -> onderin 'Show Develop menu in menu bar'. Vervolgens Develop -> Empty Caches (wellicht dat command-option-E ook gelijk werkt). Wellicht moet safari en de mac nu even opnieuw opgestart worden, dat weet ik niet meer zeker. Anyway, that fixed it for me
Edit: Ik herinner me zojuist dat ik ook nog een PRAM reset heb gedaan!
10.10.1 is uit de beta en dus vrij te installeren.
Ik teken nergens meer voor
Verwijderd
-verbetert de betrouwbaarheid van WiFi.Quakie schreef op maandag 17 november 2014 @ 21:41:
10.10.1 is uit de beta en dus vrij te installeren.
Ik weet niet welke wifi, maar sinds de update naar 10.10.1 valt mijn wifi constant weg
Sinds de eerste update naar Yosemite krijg ik Facetime niet meer opgestart. Deze melding verschijnt dan (deel van melding):
Application Specific Information:
*** Terminating app due to uncaught exception 'NSUnknownKeyException', reason: '[<__NSDictionaryM 0x610000641e00> valueForUndefinedKey:]: this class is not key value coding-compliant for the key xxxxxxxxx.'
terminating with uncaught exception of type NSException
abort() called
Uitvoerig googelen levert me alleen op dat er met Storyboard aanpassingen gedaan zouden kunnen worden, maar daar heb ik geen verstand van dus doe ik maar even niet. Opnieuw installeren van Facetime alleen kan niet, dan moet heel Yosemite opnieuw geïnstalleerd worden. Nou hoopte ik dat het opgelost zou zijn na de 10.10.1 update maar dat was niet het geval. Daarom maar een hele nieuwe installatie er overheen gegooid vannacht, maar Facetime werkt nog steeds niet.
Op Apple support communities vind ik hier ook niets over terug. Hoe kan ik dit oplossen?
Application Specific Information:
*** Terminating app due to uncaught exception 'NSUnknownKeyException', reason: '[<__NSDictionaryM 0x610000641e00> valueForUndefinedKey:]: this class is not key value coding-compliant for the key xxxxxxxxx.'
terminating with uncaught exception of type NSException
abort() called
Uitvoerig googelen levert me alleen op dat er met Storyboard aanpassingen gedaan zouden kunnen worden, maar daar heb ik geen verstand van dus doe ik maar even niet. Opnieuw installeren van Facetime alleen kan niet, dan moet heel Yosemite opnieuw geïnstalleerd worden. Nou hoopte ik dat het opgelost zou zijn na de 10.10.1 update maar dat was niet het geval. Daarom maar een hele nieuwe installatie er overheen gegooid vannacht, maar Facetime werkt nog steeds niet.
Op Apple support communities vind ik hier ook niets over terug. Hoe kan ik dit oplossen?
10.10.1 is voor mij een grote verbetering! De videoversnelling lijkt weer goed te werken op mijn MacBook (unibody) late 2008!
Ik gebruik de systeem zoom (universele toegang) en ik merk het vooral in combinatie met de sidebar en de website raster in Safari!
Zelf nooit wifi problemen gehad
Ik gebruik de systeem zoom (universele toegang) en ik merk het vooral in combinatie met de sidebar en de website raster in Safari!
Zelf nooit wifi problemen gehad
Ik had met de eerste release al geen WiFi problemen dus ik kan niet zeggen dat ik een verbetering heb geconstateerd maar veel stabieler is deze update niet te noemen. Mijn MBP sloeg vast met herstarten naar installatie scherm en naderhand is mijn fan weer eens van slag. Dit weekend ga ik een verse installatie uitvoeren maar tot nu toe is Yosemite erg teleurstellend te noemen. Vage freezes, keyboard en wlan die spontaan volledig uitvallen, traag/lagy, fan die continu aanslaat(yes ik know reset smc/pram), veiligheidsissues ivm Trimenabler. Het doet me allemaal denken aan de upgrade naar Vista vanuit XP op mijn toenmalige Sony Vaio, de reden waarom ik uiteindelijk voor een Mac koos

Vandaag 10.10.1 geïnstalleerd op mijn MacBook Unibody, de batterij zuipt ineens leeg (normaal ±5 uur nu zegt die met 90% 1:47 op de laagste helderheid. Ook heeft hij heeft de tijd gereset naar 1 jan 2000 en wil er ook niet meer vanaf via de Apple servers. Dus heb hem zelf ingesteld en zegt nu ineens dat het 201447 is. Nogmeer mensen problemen hiermee?
Je moet connected zijn
Bizar, het lijkt er op alsof je display driver crached bij het maken van de link. Terug naar Mavericks zou ik zeggen.SublimnAll schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:35:
[...]
Allemaal geprobeerd. Blijft een drama. Ik ben er nu helemaal klaar mee, ik ga de boel nuken. Als ik na een volledige verse installatie het probleem nog steeds ervaar, slinger ik het ding uit het raam.
Wellicht eens een repair permissions draaien? Of geef je dat ook weinig hoop?satya schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:38:
[...]
Bizar, het lijkt er op alsof je display driver crached bij het maken van de link. Terug naar Mavericks zou ik zeggen.
In het verleden heeft dat best weleens gekke issues opgelost bij mensen. Een schone install is iets wat natuurlijk zeker zou moeten werken.
[ Voor 23% gewijzigd door GeeMoney op 18-11-2014 11:40 ]
Verwijderd
Probeer eens je router/WiFi te resetten.Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:48:
[...]
-verbetert de betrouwbaarheid van WiFi.
Ik weet niet welke wifi, maar sinds de update naar 10.10.1 valt mijn wifi constant weg
10.10.1 lijkt in ieder geval het probleem met discoverd niet op te lossen (discoverd haalt osx iedere 2 uur uit de sleep voor veel gebruikers).
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Had ik onder 10.9 en het wilde niet weg met alle tig mogelijke oplossingen die ik op internet vond. Bij 10.10 een schone installatie gedaan en het probleem nog niet tegengekomen. Heb je een upgrade gedaan? Dan is het misschien de moeite waard om een schone installatie te proberen.lindseysew schreef op maandag 17 november 2014 @ 14:39:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Die observatie maakte ik ook. Van soortgelijke meldingen op internet werd gezegd dat dit aangeeft dat de grafische chip aan het overlijden is. Dit lijkt me echter sterk (hardware check geeft 100% in orde aan), hij stelt zich op z'n hoogst gewoon aan (Intel HD3000 is redelijk waardeloos).satya schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:38:
Bizar, het lijkt er op alsof je display driver crached bij het maken van de link. Terug naar Mavericks zou ik zeggen.
Terug naar Mavericks doe ik liever nog even niet.
Heb ik (uiteraard) geprobeerd. Gaf geen verandering.GeeMoney schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 11:40:
Wellicht eens een repair permissions draaien? Of geef je dat ook weinig hoop?
Terwijl ik bezig was met een verse installatie kreeg ik deze reactie van de Tech Support:
Nu toch maar even een Time Machine system restore doen en dat uitproberen. Verse installatie en dingen handmatig terugzetten is toch een redelijke bitch en kost tijd die ik nu niet heb.Thank you for contacting Thomson Reuters Technical Support.
I apologize for the issue you’ve encountered. Please note that no versions of EndNote were designed for compatibility with any cloud storage such as DropBox, Google Drive. I sincerely apologize for the inconvenience this may cause. For more information, please refer: http://endnote.com/kb/115635
This issue seems to occur when EndNote is trying to access the PDFs that are placed in Google Drive. However, when you move the PDFs to a local drive, the PDFs may not be linked as they are attached as absolute links. In this instance, you can try converting the absolute links to the relative links and check if that works.
Just to be sure, where is your library located now? If they are placed on a cloud storage, have them (.enl file & .Data folder) placed on the local drive (Desktop/Documents) location. You may then open the .enl file and highlight all the references, go to “References” > “File Attachments” > “Convert to Relative Links”. This will convert the absolute links to relative links and you should then be able to access the PDFs.
You can also find more information in this link: http://endnote.com/kb/81900
This should create a new folder named PDFs within the .Data folder with the PDFs in it.
For more information on this, please refer to ‘Help’ documentation. To go to the help documentation, please open EndNote and go to ‘Help’ menu. Search for ‘Absolute Path’’ and relative “path” and you could find more information on this.
Please let me know if this works.
Bepaalde combinaties van wifi. Vergeet niet dat wifi echt het meest ergste is wat je een netwerkbeheerder/systeembeheerder aan kunt doen. Zorgen dat clients werken is echt een regelrechte hel. Dat wifi is een leuke gimmick en in kleine omgevingen kan het ook prima werken maar die clients...brrr...Verwijderd schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 00:48:
[...]
-verbetert de betrouwbaarheid van WiFi.
Beetje off-topic, maar wij hebben met zowel een Cisco wifi als het huidige Aerohive netwerk volstrekt geen problemen met wifi clients. Meerdere spots/locaties.ppl schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 21:54:
[...]
Bepaalde combinaties van wifi. Vergeet niet dat wifi echt het meest ergste is wat je een netwerkbeheerder/systeembeheerder aan kunt doen. Zorgen dat clients werken is echt een regelrechte hel. Dat wifi is een leuke gimmick en in kleine omgevingen kan het ook prima werken maar die clients...brrr...
Aantal weken geleden heb ik het downloaden van Xcode stop gezet in de App Store op mijn MBP.
Nu als ik hem wil hervatten krijg ik de melding "Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw".
Dit heb ik al een aantal weken, hoe kan ik deze update uit mijn App Store verwijderen?
Dacht misschien na de update van vandaag dat het wel zou verwijderen, maar helaas.
Jullie een idee?
Nu als ik hem wil hervatten krijg ik de melding "Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar. Probeer het later opnieuw".
Dit heb ik al een aantal weken, hoe kan ik deze update uit mijn App Store verwijderen?
Dacht misschien na de update van vandaag dat het wel zou verwijderen, maar helaas.
Jullie een idee?
Zijn de gebruikers het daar ook met jou mee eens? Je bent toch niet vergeten dat veel gebruikers dit soort problemen niet komt melden he? En al die verhalen op al die techfora over niet of niet lekker functionerende wifi is ook allemaal maar onzin? Net als die wetenschappelijke studies die bijv. aantonen dat wifi een efficiency van 20% heeft?satya schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 22:12:
[...]
Beetje off-topic, maar wij hebben met zowel een Cisco wifi als het huidige Aerohive netwerk volstrekt geen problemen met wifi clients. Meerdere spots/locaties.
Het is dus niet alleen offtopic, het is ontzettend naïef, getuigt van geen realiteitszin en een compleet nutteloze opmerking waar echt helemaal niemand wat aan heeft. Wifi is gewoon tricky, dat laten wetenschappelijke onderzoeken zijn, de vele klachten op ieder techfora (doe eens wat leuke internet searches naar niet werkende wifi) en zo'n beetje iedere ict'er die er verstand van heeft waarschuwt er voor. Wat al die netwerkbeheerders en programmeurs doen is de boel tweaken. Daardoor werkt het in bepaalde situaties ineens wel weer maar kan het langs de andere kant ook weer wat stuk maken. Er zijn zat problemen geweest door een bug in Android waardoor de dhcp client steeds weer opnieuw werd gestart (heeft hier op de frontpage gestaan, diverse universiteiten en een aantal bedrijven had er last van). En die bug zit in een Android versie die op heel veel telefoons zit en waarvan de meesten niet bepaald nog echt updates krijgen van de fabrikant.
Ben zelf ook gebruiker en zit met regelmaat op de servicedesk, bij het hele bedrijf doet iedereen alles via wifi. Nooit problemen mee. Echt niet. Dat is hier 24/7 de realiteit.ppl schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:07:
[...]
Zijn de gebruikers het daar ook met jou mee eens? Je bent toch niet vergeten dat veel gebruikers dit soort problemen niet komt melden he?
Misschien is de stroom wel bedorvenSmultie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 11:52:
[...]
Je gaat er wél op in...
Hoe dan ook: er is hooguit sprake van een mismatch tussen je Apple-spullen en de router. Als je aan dezelfde router een KPN-verbinding zou hangen, zou het net zo goed/slecht werken. Dat is mijn punt.
Verwijderd
Is dit een Android forum?ppl schreef op woensdag 19 november 2014 @ 00:07:
[...]
Zijn de gebruikers het daar ook met jou mee eens? Je bent toch niet vergeten dat veel gebruikers dit soort problemen niet komt melden he? En al die verhalen op al die techfora over niet of niet lekker functionerende wifi is ook allemaal maar onzin? Net als die wetenschappelijke studies die bijv. aantonen dat wifi een efficiency van 20% heeft?
Het is dus niet alleen offtopic, het is ontzettend naïef, getuigt van geen realiteitszin en een compleet nutteloze opmerking waar echt helemaal niemand wat aan heeft. Wifi is gewoon tricky, dat laten wetenschappelijke onderzoeken zijn, de vele klachten op ieder techfora (doe eens wat leuke internet searches naar niet werkende wifi) en zo'n beetje iedere ict'er die er verstand van heeft waarschuwt er voor. Wat al die netwerkbeheerders en programmeurs doen is de boel tweaken. Daardoor werkt het in bepaalde situaties ineens wel weer maar kan het langs de andere kant ook weer wat stuk maken. Er zijn zat problemen geweest door een bug in Android waardoor de dhcp client steeds weer opnieuw werd gestart (heeft hier op de frontpage gestaan, diverse universiteiten en een aantal bedrijven had er last van). En die bug zit in een Android versie die op heel veel telefoons zit en waarvan de meesten niet bepaald nog echt updates krijgen van de fabrikant.
Hoopte ik dat alle wifi problemen waren opgelost in 10.10.1 krijg ik er een shitload bij. En ik ben volgens mij niet de enige... via telefonische support kan ik pas vanaf volgende week dinsdag (de 25e) iemand spreken!
Sinds 10.10.1 kan ik niet meer via mijn 5GHz verbinden. Apple is wel grappiger aan het worden: het is een soort van oplossing van de wifi-drops die ik had in 10.10. Al vind ik het niet een elegante oplossing. Zeker als ik met de 2.4 GHz enorm traag internet heb dat het soms ook lijkt op drops.
Ik heb nog nooit zo veel moeite moeten doen en ergernissen gehad sinds de release van Yosemite. Maar ja, omdat ik iCloud Drive heb geactiveerd kan ik gelukkig ook niet meer terug naar Mavericks! 😡
Meer mensen die (nog) last hebben van die verdomde wifi?
Sinds 10.10.1 kan ik niet meer via mijn 5GHz verbinden. Apple is wel grappiger aan het worden: het is een soort van oplossing van de wifi-drops die ik had in 10.10. Al vind ik het niet een elegante oplossing. Zeker als ik met de 2.4 GHz enorm traag internet heb dat het soms ook lijkt op drops.
Ik heb nog nooit zo veel moeite moeten doen en ergernissen gehad sinds de release van Yosemite. Maar ja, omdat ik iCloud Drive heb geactiveerd kan ik gelukkig ook niet meer terug naar Mavericks! 😡
Meer mensen die (nog) last hebben van die verdomde wifi?
Ik kreeg inderdaad ook te horen dat het nog nooit zo druk is geweest. Dat moet toch ook voor Apple een teken aan de wand zijn dat er teveel bugs zitten.
Hierbij een update: ik heb een system restore gedaan, een nieuwe Endnote library aangemaakt, referenties stuk voor stuk opnieuw toegevoegd, besloten geen pdf's meer te linken aan deze referenties, Word document ontkoppeld en gekoppeld aan de nieuwe library en alles lokaal opgeslagen. Nu kan ik weer werken.SublimnAll schreef op dinsdag 18 november 2014 @ 15:47:
Nu toch maar even een Time Machine system restore doen en dat uitproberen.
Toch triest dat zulke duur betaalde software gewoon zulke enorme fouten kan bevatten. Ik heb nu een workaround gevonden door een feature gewoon niet meer te gebruiken, en daarbij heb ik nog steeds onopgeloste problemen van een Sync feature die niet werkt. Op fora geven gebruikers aan dat de gehele library in Dropbox of Google Drive mikken beter werkt als cloud backup, maar dat durf ik nu ook niet meer.
Ik heb nergens last van met wifi. Lijkt me lastig zoeken voor Apple... combinatie met eigen hardware / externe hardware, eigen software / ext software en dat zal per gebruiker weer andere problemen genereren.
Eeuhm, hardware maakt Apple allemaal zelf, en software lijkt me ook nauwelijks van invloed, aangezien WiFi connectivity vanuit de kernel/Core-OS wordt geregeld.kaassouffle schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:48:
Ik heb nergens last van met wifi. Lijkt me lastig zoeken voor Apple... combinatie met eigen hardware / externe hardware, eigen software / ext software en dat zal per gebruiker weer andere problemen genereren.
Ja? Maken ze zelf de wlan chip, bluetooth chip, processor etc?Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:53:
[...]
Eeuhm, hardware maakt Apple allemaal zelf, en software lijkt me ook nauwelijks van invloed, aangezien WiFi connectivity vanuit de kernel/Core-OS wordt geregeld.
Ze kiezen ze zelf iig uit. Het is niet alsof er miljarden combinaties mogelijk zijn zoals met de meeste Windows PC's/laptops.Saven schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:15:
[...]
Ja? Maken ze zelf de wlan chip, bluetooth chip, processor etc?
Dan heb je nog steeds een gazillion verschillende wifi-opstellingen. En een grote kans dat deze verschillend en/of niet optimaal (lees: door een idioot) zijn geconfigureerd.
Hardware ook als in routers, accesspoints en modems...Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:53:
[...]
Eeuhm, hardware maakt Apple allemaal zelf, en software lijkt me ook nauwelijks van invloed, aangezien WiFi connectivity vanuit de kernel/Core-OS wordt geregeld.
[ Voor 4% gewijzigd door kaassouffle op 19-11-2014 17:04 ]
Jongens, ik ben net zo blij met m'n Mac als elk ander van jullie hier, maar door je kop in 't zand te steken los je de duidelijk aanwezige problemen met Macs en WiFi niet op.
Safari is bij mij na de update echt een rampenplan geworden. De browser hangt constant als je bovenin de adresbalk klikt om bijv. naar een andere pagina te gaan, daarnaast hangt het swipen zoals hierboven aangegeven is, alleen dat heb ik nog nooit gehad hiervoor en Safari slurpt mijn batterij leeg! :|!
Ik zeg niet dat er geen (wifi)problemen zijn, ik denk alleen dat dat soort dingen moeilijk op te lossen zijn. Dat vergeten mensen soms en die steken juist daarvoor hun kop in het zand.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:43:
Jongens, ik ben net zo blij met m'n Mac als elk ander van jullie hier, maar door je kop in 't zand te steken los je de duidelijk aanwezige problemen met Macs en WiFi niet op.
Ik hoop uiteraard dat Apple snel met oplossingen komt waar mensen wat aan hebben.
Als je het tot laptops beperkt: bij serieuze laptops met Windows vind je eigenlijk voornamelijk de Intel 7260 AC terug, waar Bluetooth al in zit. Ook dezelfde processoren komen daar telkens terug.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 14:17:
[...]
Ze kiezen ze zelf iig uit. Het is niet alsof er miljarden combinaties mogelijk zijn zoals met de meeste Windows PC's/laptops.
Opmerkelijk is het wel dat ik onder Windows (Boot Camp) op dezelfde MacBook geen problemen heb ondervonden maar met OS X keer op keer wel. En ook in combinatie met een Time Capsule voor wlan.
Apparticle SharePoint | Apps | Articles
Ik weet niet of het nou Yosemite ligt of aan Eset Cyber Security Pro, maar sinds ik beide heb draaien op m'n MBA mid 2013 heb ik last van freezes in Safari, Finder en de Dock. Ook is ie sinds vandaag 2x compleet vast gelopen.
My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands
Ware het niet dat dit natuurkundig simpelweg onmogelijk is. Wifi, en ieder andere draadloze techniek, is gigantisch gevoelig voor storingen. Zelfs atmosferische storingen spelen een rol net als het aan of uit hebben staan van bluetooth (op hetzelfde apparaat). Daarnaast hebben clients allemaal zo hun eigen instellingen, gedragingen (lees: nukken). Als servicedesker behoor je ook te weten dat mensen heel vaak dingen niet komen melden want dat is allemaal maar lastig en gedoe. Je behoort ook te weten dat gebruikers vaak ook niet eens weten dat iets een probleem is, ze hebben de situatie geaccepteerd. Pas bij doorvragen, en helaas is dat iets wat weinig servicedeskers doen, kom je erachter dat er toch wel behoorlijk wat mis is in de beleving die ze hebben. Ergo: probleemloos bestaat dus niet. Geaccepteerd buggy weer wel.satya schreef op woensdag 19 november 2014 @ 08:55:
[...]
Ben zelf ook gebruiker en zit met regelmaat op de servicedesk, bij het hele bedrijf doet iedereen alles via wifi. Nooit problemen mee. Echt niet. Dat is hier 24/7 de realiteit.
Gebruik eens een Surface Pro 2 voor een weekje, eens kijken of je die SP2 eigenaren die moord en brand roepen over de wifi ook nog voor gek durft te verklaren want dat doe je hier nu wel: omdat jij geen problemen ervaart zijn er geen problemen. Zo werkt het dus niet. Btw, dat mogen een aantal anderen hier ook doen, zijn ze ineens dolgelukkig met 10.10.1 want dat ding heeft echt een fucked up wifi kaart erin zitten.
Clients zijn vaak het probleem bij wifi. Ik heb daar al heel wat rare dingen gezien.
Het probleem is dat men heel snel naar het OS of de hardware wijst puur vanuit gemakzucht en/of onwetendheid. Die software/hardware is namelijk de meest in het oog springende maar daardoor niet per definitie ook de oorzaak. We hebben het bij de problemen gezien van wifi op universiteiten die ontstonden zo rond de tijd dat iOS7 uitkwam. Iedereen wees naar iOS7 terwijl later bleek dat een verouderde Android versie een bug had waardoor hij de dhcp client steeds weer opnieuw startte en die uiteindelijk voor iedereen de wifi om zeep hielp. Bluetooth aan of uit maakt vaak ook al verschil en bij notebooks ook nog eens of je USB3 actief gebruikt (filetransfers bijv.) of niet.Smultie schreef op woensdag 19 november 2014 @ 19:43:
Wifi is complexe materie waarbij je heel erg goed moet kijken naar gedragingen van clients en ook het wifi netwerk zelf. Je kunt dus niet, zoals velen hier doen, maar eventjes met je vingertje gaan wijzen naar een bepaalde OS versie of update. Dat helpt je ook niet in het oplossen van het probleem.
Ik heb ook problemen gehad met wifi, bluetooth heeft het eigenlijk altijd wel gedaan. Ook werkte Airplay op een gegeven moment niet meer of zeer traag en haperen... Na heel veel zoeken en resetten en instellen ben ik er achter gekomen dat mijn ISP (Telfort) een firmware update doorgestuurd heeft naar de router waarmee mDNS gewoon weggelaten wordt..
En wat blijkt nou via mDNS te communiceren, Bonjour services en airplay etc van Apple. Wifi naar de Macbook was ook een ramp..
Hierop een Linksys router gekocht en alle problemen waren opgelost! En tevens direct het netwerk up kunnen graden naar AC standaard
Dit als voorbeeld dat het niet alleen aan het OS of de hardware ligt, maar ook omliggende factoren kunnen problemen veroorzaken.
Persoonlijk heb ik geen verbetering/verslechtering waargenomen met de update naar 10.10.1. Blijft wel vervelend voor alle mensen die er wel last van hebben..
En wat blijkt nou via mDNS te communiceren, Bonjour services en airplay etc van Apple. Wifi naar de Macbook was ook een ramp..
Hierop een Linksys router gekocht en alle problemen waren opgelost! En tevens direct het netwerk up kunnen graden naar AC standaard
Dit als voorbeeld dat het niet alleen aan het OS of de hardware ligt, maar ook omliggende factoren kunnen problemen veroorzaken.
Persoonlijk heb ik geen verbetering/verslechtering waargenomen met de update naar 10.10.1. Blijft wel vervelend voor alle mensen die er wel last van hebben..
3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP