Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
dannyvdb1997 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:07:
Heeft Filevault trouwens invloed op de prestaties? Op internet zie ik verschillende verhalen, sinds Yosemite heb ik het aanstaan. Misschien dat het hier aan ligt...
Ik merk nauwelijks verschil op mijn rMBP 13" late 2013. Of dat ligt aan de i7 of de 16Gb kan ik je niet vertellen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:28
RobV schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:13:
[...]

Ik merk nauwelijks verschil op mijn rMBP 13" late 2013. Of dat ligt aan de i7 of de 16Gb kan ik je niet vertellen.
Ik heb het aanstaan op mijn oude trouwe MacBook unibody met 2,4Ghz Core2Duo en 8GB RAM en merk geen verschil met als het uitstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik krijg ook een melding dat 10.10.1 te downloaden is, maar eigenlijk wil ik de DP/beta verlaten.
Weet iemand hoe dat kan?

Nvm, gevonden: https://appleseed.apple.com/sp/betaprogram/unenroll

[ Voor 24% gewijzigd door Smultie op 05-11-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-09 15:13
Over Filevault is genoeg leesvoer te vinden :)

.
I took one speed reading before turning File Vault 2 with

code:
1
time dd if=/dev/zero bs=1024k of=tstfile count=1024

That showed about 490 mb/s. After File Vault 2 was on and encryption was completed, another reading showed about 315 mb/s. This looked bad, so I did a restart.

Then I took three more readings. They showed 492, 507 and 503 mb/s. I am not claiming that File Vault 2 improved speed. I should have taken multiple readings before turning on encryption, to get an idea of the expected range.

With the data that I do have, I'd say that whatever the penalty is, it's not noticeable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ettepet
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-05 13:01
Wat mij opviel bij encrypted backups maken in OS X is dat je eerst onge-encrypte files wegschrijft in een "voorpoortaal" en het systeem daarna op zijn dooie gemak (lees: traag) de bestanden overzet naar een secure/encrypted versie. Ik weet niet of die File Vault zo werkt, maar het zou natuurlijk de meting behoorlijk kunnen beïnvloeden als hij feitelijk de bestanden nog helemaal niet heeft versleuteld + ontsleuteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Overigens vind ik performance bij redelijk serieus gebruik (Photoshopbestanden van een paar honderd MB, meerdere tegelijk open) niet tegenvallen. Los van de company security policy is het voor mijn eigen gemoedsrust dat als mijn rMBP gejat wordt, men niet bij mijn bestanden kan. Het FV ook op mijn privé machines aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
2x :? sorry

[ Voor 97% gewijzigd door Willem op 05-11-2014 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
dannyvdb1997 schreef op woensdag 05 november 2014 @ 15:07:
Heeft Filevault trouwens invloed op de prestaties? Op internet zie ik verschillende verhalen, sinds Yosemite heb ik het aanstaan. Misschien dat het hier aan ligt...
Vroeg me dit ook al af. Hier ook filevault aan sinds Yosemite. Heb het idee dat ik mee framedrops zie dan normaal in de interface, maar lees zoveel op het internet van mensen die geen verschil maken dat ik de schuld bij Yosemite heb gelegd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Donstil schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 21:04:
Godver ik krijg de update naar 10.10.1 net ook en heb al de tweede vastloper te pakken. Ik weet dat het een beta is maar ik heb er helemaal niet om gevraagd, het lijkt wel of Apple iedereen die eerder de DP draaide ook deze update heeft gepushed
Dat kan niet als een verassing komen, want daarover heb je een email van Apple gekregen. In deze email werd aangegeven dat je automatisch aan toekomstige bèta's meedoet met daarbij een link om uit te schrijven.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
OkselFris schreef op woensdag 05 november 2014 @ 18:48:
[...]

Dat kan niet als een verassing komen, want daarover heb je een email van Apple gekregen. In deze email werd aangegeven dat je automatisch aan toekomstige bèta's meedoet met daarbij een link om uit te schrijven.
Effe inhaken: ik heb zo een mail niet voorbij zien komen, maar bedankt voor de unenroll link. Overigens ervaar ik de genoemde problemen van 10.10.1 niet op mijn rMBP.

EDIT: Ik zat dan ook in het developer program en niet in de public beta. Wellicht was dat van invloed op het wel of niet krijgen van een email.

[ Voor 12% gewijzigd door RobV op 05-11-2014 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:40
Mijn macbook zegt nu Macbook Pro van naam 3
Kan ik ergens dit wijzigen dat dit zonder de 3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

System preferences > Sharing > Computer name?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 571Pro
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:40
klopt bedankt! bizar dit is gewijzigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
571Pro schreef op woensdag 05 november 2014 @ 21:16:
Mijn macbook zegt nu Macbook Pro van naam 3
Kan ik ergens dit wijzigen dat dit zonder de 3 is?
heb hier hetzelfde probleem met alle macs in het huis (Macbook Pro Retina, Macbook Air & Mac Mini)

Probleem is er pas sinds Yosemite en zelfs handmatig terugzetten lost het maar eventjes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 21:25

breinonline

Are you afraid to be known?

boosterbosch schreef op woensdag 05 november 2014 @ 23:02:
[...]

heb hier hetzelfde probleem met alle macs in het huis (Macbook Pro Retina, Macbook Air & Mac Mini)

Probleem is er pas sinds Yosemite en zelfs handmatig terugzetten lost het maar eventjes op.
Ik heb het op de Mac Mini 2009 onder Mountain Lion volgens mij ook al gehad. In ieder geval ver voordat Yosemite er was.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

HaterFrame

Well... Poo came out!

[...]
Dat gebeurd hier ook met 1 macbook, die zit inmiddels op nummer 9. Geen idee waar het aan ligt maar dit had ik al vanaf de eerste versie van Mavericks

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 15:02

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

MetaFrame schreef op donderdag 06 november 2014 @ 07:46:
[...]

Dat gebeurd hier ook met 1 macbook, die zit inmiddels op nummer 9. Geen idee waar het aan ligt maar dit had ik al vanaf de eerste versie van Mavericks
9 pas? Ik heb er hier een al op 15 zitten :/
Die blijven af en toe ook met meerdere tegelijk onder het "gedeeld" kopje in Finder vensters staan, erg irritant.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ankhie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:25

ankhie

Co-founder bij Mobile2Morrow

Heb er hier ook last van op 2 Macs (van de 3) en beide AppleTVs. Gisteren heb ik het weggekregen bij eentje door naam te wijzigen in sysprefs, daarna opnieuw op te starten in recovery mode, verify disk permissions en repair disk permissions en opnieuw laten opstarten en intussen mijn Airport Extreme te rebooten.
Het heeft ook voor 1 van de 2 AppleTVs geholpen for some reason. De andere heet nog (465) erachter.

Ga vanavond kijken of dit truukje ook werkt voor m'n iMac. Die heb ik gisteren voor het eerst sinds 3 jaar opnieuw geïnstalleerd dus misschien dat het ook werkt :). Overigens is alles verbonden met wireless hier (het schijnt dat het wired minder voorkomt).
Mijn rMBP heeft nergens last van gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem is, tenminste het gerucht gaat dat, de laptop zich opnieuw aanmeld bij de router wanneer het vanuit slaapstand iets doet, dus bijv als het uit slaap wordt gehaald vanuit het netwerk, of dat het email ophaalt in de powernap. Ik had hier praktisch last van op al mijn apparaten, behalve hetgeen wat aan de draad hing.

Voor mijn ATV was een static IP de oplossing, voor de laptop en mini de powernap etc. uit te zetten zodat de laptop in standby stand geen contact meer zoekt met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Laatst online: 21:29

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Verwijderd schreef op donderdag 06 november 2014 @ 09:51:
Het probleem is, tenminste het gerucht gaat dat, de laptop zich opnieuw aanmeld bij de router wanneer het vanuit slaapstand iets doet, dus bijv als het uit slaap wordt gehaald vanuit het netwerk, of dat het email ophaalt in de powernap. Ik had hier praktisch last van op al mijn apparaten, behalve hetgeen wat aan de draad hing.

Voor mijn ATV was een static IP de oplossing, voor de laptop en mini de powernap etc. uit te zetten zodat de laptop in standby stand geen contact meer zoekt met de router.
Klopt, ik zag dit ook op mijn Mac-mini met Wi-fi. Ik heb hem vervolgens via kabel aangesloten, een nieuwe naam gegeven en een fixed ip adres gegeven. (dit laatste omdat ik hem gebruik als mediacenter)
Daarna had ik er geen last meer van.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:10
Sinds gisteren heb ik het volgende:

In safari als ik naar een vorige pagina wil gaan, swipe ik met twee vingers naar links. Dan loopt het tabblad vast en kan ik niet meer scrollen met het trackpad. Ik kan nog prima terug met de pijltjes links boven en scrollen via de bar aan de rechterkant.

Als ik het tabblad sluit waarin ik terug wilde, werkt alles weer prima... Heel vaag. Sluiten van safari helpt niet, reboot ook niet. De volgende keer gebeurd precies hetzelfde weer.

Iemand een idee wat dit is? En hoe het eventueel op te lossen is?

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Het is mij opgevallen dat 2-finger swipen in Yosemite niet zo soepeltjes meer loopt zoals in Mavericks. Vaak bij een swipe wordt deze niet volledig uitgevoerd en zie je dat de swipe-actie 'terugspringt'. Kortom...werkt m.i. niet meer zo fijn als het in Mavericks werktte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SHIFTER [NL]
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18:10
dafmay schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:21:
Het is mij opgevallen dat 2-finger swipen in Yosemite niet zo soepeltjes meer loopt zoals in Mavericks. Vaak bij een swipe wordt deze niet volledig uitgevoerd en zie je dat de swipe-actie 'terugspringt'. Kortom...werkt m.i. niet meer zo fijn als het in Mavericks werktte.
Dit merk ik inderdaad ook wel eens af en toe...

3x Victron MP2-5000 | 32 kWh thuisaccu | 7.230 Wp Zonnepanelen | Gasloos | WP Boiler | Lucht-Lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Dit blijft ook wel irritant:
progress bars

Het downloaden van bestanden geeft een progress bar in het dock op de download map, zodra die balk vol is blijft hij af en toe op die plek in je scherm staan (vandaar twee balkjes hier onder de iconen ipv er op, dit komt door het wisselende aantal icons in het doc.

Als ik m'n dock ondin het scherm zet blijven die balkjes gewoon op hun plek staan, als ik het dock aan de rechterkant zet (en dus op m'n 2e scherm) verdwijnen de balkjes van het hoofdscherm, maar verschijnen ze op dezelfde plek op m'n tweede scherm :P

Bij een reboot verdwijnen ze, maar ze komen ook net zo snel weer terug ;(

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Laatst online: 17-09 17:48
Ik heb nu een probleem met de SSD van mijn mac. Heb sinds kort een schone install gedaan en heb wat video's bewerkt met FCP.

Nu begon mijn geheugen vol te raken en heb alles overgezet naar mijn HDD, maar mijn Mac blijft aangeven dat ik 130 GB aan programma's heb.

Maar als ik check hoe groot mijn programma map is dan komt daaruit dat die maar 10GB groot is. Dus weet iemand waar ik moet zoeken om dit te kunnen verwijderen? Heb overigens al Disk Inventory X gebruikt en daarmee kan ik het niet vinden.

Heeft iemand hier eerder last van gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-05-2023
Dock killen via Terminal helpt ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
SublimnAll schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:53:
[...]

"sudo killall Dock" voor de geïnteresseerden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:07
ydgy schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:50:
Ik heb nu een probleem met de SSD van mijn mac. Heb sinds kort een schone install gedaan en heb wat video's bewerkt met FCP.

Nu begon mijn geheugen vol te raken en heb alles overgezet naar mijn HDD, maar mijn Mac blijft aangeven dat ik 130 GB aan programma's heb.

Maar als ik check hoe groot mijn programma map is dan komt daaruit dat die maar 10GB groot is. Dus weet iemand waar ik moet zoeken om dit te kunnen verwijderen? Heb overigens al Disk Inventory X gebruikt en daarmee kan ik het niet vinden.

Heeft iemand hier eerder last van gehad?
Gebruik je meerder partities misschien bootcamp dan kan er een probleem met je partition table zijn dan zou ik ieder geval disk utility app en verify doen.

Van de about system info storage check vraag ik me af hoe snel die de zaak update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartmau93
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 06-09 15:53
Ik heb ook een raar toeval, of dit moet normaal zijn en jullie hebben dit ook.
Zodra mijn batterij van mijn Macbook leeg begint te raken, ik zit nu op 4%, krijg ik geen waarschuwing of melding hiervan.

Is dit normaal? Moet dit aangezet worden?
Afbeeldingslocatie: http://s27.postimg.org/ymhd0j7v7/Schermafbeelding_2014_11_06_om_14_25_24.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf

Spike_wolf

SublimnAll schreef op donderdag 06 november 2014 @ 13:53:
[...]

Daar had ik nog niet naar gekeken, mara dat helpt inderdaad. Ze zijn nu weg, maar dat zal niet lang duren :P
Ik stoorde me er niet genoeg aan om m'n systeem voor opnieuw op te starten, maar dit is wel een leuke work-around tot het gefixt wordt :)

Ik ga er in ieder geval vanuit dat ik niet de enige ben die dit heeft?

Humankind… be both.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Spike_wolf schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:38:
dit is wel een leuke work-around tot het gefixt wordt :)

Ik ga er in ieder geval vanuit dat ik niet de enige ben die dit heeft?
Glad I could help :)

Ik heb er ook nog wel eens last van, in Yosemite is het me nog niet overkomen. Er staat me iets bij van een fix die ik ergens had gevonden, maar ik kan me niet meer herinneren of dat die "sudo killall Dock" was of iets anders.

/nuttelozebijdrage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ydgy
  • Laatst online: 17-09 17:48
EnderQ schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:06:
[...]

Gebruik je meerder partities misschien bootcamp dan kan er een probleem met je partition table zijn dan zou ik ieder geval disk utility app en verify doen.

Van de about system info storage check vraag ik me af hoe snel die de zaak update.
Ik gebruikte eerst 2 partities en met windows 8.1 en een met OSX. Na de clean install ben ik hiermee gestopt en heb de partitie verwijderd, maar snap niet waarom hij blijft zeggen dat ik geen ruimte meer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-12-2024
Echt spijt dat ik naar Yosemite geupgrade heb. Mijn MacBook late 2011 gaat nu IDLE nog maar 2 uur mee. Voorheen kon ik rustig een dagdeel op de batterij doorwerken op mijn studie, terwijl hij nu na ~1,5 uur flink doorwerken er doorheen zit.

Daarnaast loopt hij regelmatig vast met dat mooie regenboogwieltje, op de meest onzinnige momenten; vanuit idle naar apple logootje, typen in Word en je Trash legen etc etc.

Overigens wordt mijn MacBook absurd warm. Hij gaat uit het niets flink lopen blazen en het lijkt alsof Yosemite op de achtergrond iemand anders z'n BitCoin Mine aan het draaien is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

bartmau93 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 14:26:
Ik heb ook een raar toeval, of dit moet normaal zijn en jullie hebben dit ook.
Zodra mijn batterij van mijn Macbook leeg begint te raken, ik zit nu op 4%, krijg ik geen waarschuwing of melding hiervan.

Is dit normaal? Moet dit aangezet worden?
[afbeelding]
Ik merk dat ik alleen soms een melding krijg... Best irritant als je zelf niet op zit te letten. Dacht dat ik het ook ergens moest aanzetten, maar volgende dag kreeg ik wel netjes een melding.
Misschien een bug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
Rob89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:19:
Echt spijt dat ik naar Yosemite geupgrade heb. [...]
Lijkt me niet normaal. Check Activiteitenweergave even voor processen die abnormaal veel geheugen/cpu vreten.

Ook is je Mac vlak na het installeren druk bezig met het opnieuw indexeren van je schijf, wat ook de nodige vertraging oplevert. Je kunt checken of ie hier nog steeds mee bezig is door CMD + Space in te drukken en te kijken of je een balkje ziet met "indexeren..." of iets dergelijks erbij. Als ie daar niet mee bezig is, zie je niets anders dan een lege balk waar je in kan typen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
SublimnAll schreef op donderdag 06 november 2014 @ 19:18:
[...]

Lijkt me niet normaal. Check Activiteitenweergave even voor processen die abnormaal veel geheugen/cpu vreten.
Activity Monitor:
Folder Actions Dispatcher 19,02 GB Memory
Folder Actions Dispatcher 4,61 GB Memory

Wat is dit?

Overigens is mijn MacBook niet bezig met indexeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
25Gb? dat lijkt me nogal fors.. Weet je zeker dat het Gb's zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
RobV schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:29:
25Gb? dat lijkt me nogal fors.. Weet je zeker dat het Gb's zijn?
Jazeker!

Er zit een Samsung 840 SSD in, wat verklaard dat hij überhaubt nog werkt door het wegschrijven naar de SSD. ;)

Afbeeldingslocatie: http://oi59.tinypic.com/w1elv6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-09 17:56
Rob89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 18:19:
Echt spijt dat ik naar Yosemite geupgrade heb. Mijn MacBook late 2011 gaat nu IDLE nog maar 2 uur mee.
Hoe gaat het als je "verminder doorzichtbaarheid" inschakelt?

Bij mij maakt het enorm uit voor de duur van de batterij (MB 7.1/2010).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 16:40

zaiziks

Da da da

Rob89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:43:
[...]

Jazeker!

Er zit een Samsung 840 SSD in, wat verklaard dat hij überhaubt nog werkt door het wegschrijven naar de SSD. ;)

[afbeelding]
Misschien dat je hier iets aan hebt?

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Rob89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:41:
[...]

Activity Monitor:

Wat is dit?

Check hier eens:

https://discussions.apple.com/thread/6466590

Ik heb het bij mij bekeken, maar er is geen enkele actie actief of ingeschakeld in de folder actions.

[ Voor 12% gewijzigd door satya op 06-11-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• felixg
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:34
Rob89 schreef op donderdag 06 november 2014 @ 20:41:
[...]

Activity Monitor:

Wat is dit?

Zie https://discussions.apple.com/thread/6466590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob89
satya schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:49:
[...]

Waar kan ik dit vinden?
satya schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:54:
[...]

Check hier eens:

https://discussions.apple.com/thread/6466590

Ik heb het bij mij bekeken, maar er is geen enkele actie actief of ingeschakeld in de folder actions.
Er stonden inderdaad 2 items aangevinkt, Drive en Applications. Deze heb ik dan ook uitgezet, de 25 GB Folder Actions uitgezet en mijn systeem opnieuw opgestart. Ik zal hem een tijdje aan laten staan en kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Bij systeeminstellingen > toegankelijheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:37
[...]

Je DNS een keer flushen. Heeft bij mij geholpen. Na de upgrade naar OS X Yosemite bleef m'n computernaam ook veranderen (cijfer erachter) en zag ik telkens m'n eigen laptop tussen de Shared computers staan in de Finder. Nu is dat opgelost, met het volgende commando:

sudo discoveryutil mdnsflushcache
sudo discoveryutil mdnsrestartregistrations

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:22
weet iemand hoe je met de messages in yosemite deze kunt forceren als SMS? Als mij vriendin haar iphone niet op de 3G zit probeert die nog steeds imessage, met je iphone kan je dit re-senden als text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alcx
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-09 20:44
SHIFTER [NL] schreef op donderdag 06 november 2014 @ 12:47:
[...]

Dit merk ik inderdaad ook wel eens af en toe...
Same story here. Na de Yosemite update viel het me op dat zoomen in safari met de swipebeweging juist soepeler gaat. Maar naar de vorige/volgende pagina swipen gaat juist houteriger, en daardoor vaak mis.
satya schreef op donderdag 06 november 2014 @ 21:49:
[...]

Heb jij, wanneer je die optie inschakelt, ook dit soort hoekjes om je icoontjes heen? Zit om volume, helderheid, enzovoorts.
Afbeeldingslocatie: http://abload.de/img/narehoekjesnjs20.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-08 19:15
Zonet mijn 17" MBP mid 2009 geupgrade naar Yosemite samen met een SSD. Precies een nieuwe laptop die nu 5 jaar later de indruk geeft dat hij nog eens 5 jaar meekan. Zeer tevreden. Nu de batterij nog vervangen en hij is als nieuw :)

Wat ik me wel afvraag is hoe ik Word en Excel windows kan fullscreenen zodat ik snel tussen schermen kan swipen. Als ik Office apps fullscreen dan blijft hij op het bureaublad en is swipen niet mogelijk. Zeer spijtig, was de reden van mijn overstap naar een Mac.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

alcx schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 23:45:

Heb jij, wanneer je die optie inschakelt, ook dit soort hoekjes om je icoontjes heen? Zit om volume, helderheid, enzovoorts.
Hier ook, bekend probleem, zal wel opgelost zijn bij een volgende update - hoop ik ;)

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 18-09 19:58
Heb 10.10.1 beta geïnstalleerd, maar daar is het nog niet opgelost :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Zie ook net dat Batterij percentage enkel in Activity Monitor correct is. Menubalk percentage update slechts na slaapstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
n0valyfe schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 13:48:
Wat ik me wel afvraag is hoe ik Word en Excel windows kan fullscreenen zodat ik snel tussen schermen kan swipen. Als ik Office apps fullscreen dan blijft hij op het bureaublad en is swipen niet mogelijk. Zeer spijtig, was de reden van mijn overstap naar een Mac.
met Yosemite kun je op de groene button linksbovenaan de window klikken om je app te fullscreenen. Dit doet ie dan op een nieuwe pagina (dus niet op je bureaublad). Ik gebruik zelf MS Office for Mac 2011, en dit werkt ook gewoon.

Werkt dit niet bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Marco
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 19-09 11:47
Rivanov schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 16:23:
[...]

Je DNS een keer flushen. Heeft bij mij geholpen. Na de upgrade naar OS X Yosemite bleef m'n computernaam ook veranderen (cijfer erachter) en zag ik telkens m'n eigen laptop tussen de Shared computers staan in de Finder. Nu is dat opgelost, met het volgende commando:

sudo discoveryutil mdnsflushcache
sudo discoveryutil mdnsrestartregistrations
Ik krijg het ook met deze oplossing niet weg, hij blijft er een '(3)'-toevoeging achter zetten. Had er hiervoor nooit last van.

Iemand nog andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er iemand met een 2010 Macbook Pro 15" 2.4ghz met 8gb ram zonder ssd die al geupdate heeft? Mijn huisgenoot twijfelt heel erg of het de moeite waard is maar wil wel graag gebruikmaken van de compatibiliteit met iOS8 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Is er iemand met een 2010 Macbook Pro 15" 2.4ghz met 8gb ram zonder ssd die al geupdate heeft?
Die kans zit er dik in ja ;) Het is een gratis OS, dus wat heb je te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
Verwijderd schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 20:27:
Is er iemand met een 2010 Macbook Pro 15" 2.4ghz met 8gb ram zonder ssd die al geupdate heeft? Mijn huisgenoot twijfelt heel erg of het de moeite waard is maar wil wel graag gebruikmaken van de compatibiliteit met iOS8 :)
De mijne is een MB unibody white uit 2010 13" 2.4/8GB.

Als verminderde doozichtigheid aan staat is mijn batterij verbruik normaal, en heb ik een mooi OS draaien zonder problemen of glitches. Heel wezenlijk is het verschil met mavericks niet, alleen ziet het er allemaal opgefrist en modern uit, en lijkt alles iets vlotter te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
En aangezien je pas volledige compatibiliteit hebt vanaf de 2012 modellen moet je er ook rekening mee houden dat niet alles gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de info :) Zal het m'n huisgenoot doorgeven. Het is voor hem vooral belangrijk ook dat z'n mac niet nog trager wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19-09 12:20

Rudios

Lost in space?

sweebee schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 14:21:
Heb 10.10.1 beta geïnstalleerd, maar daar is het nog niet opgelost :'(
Hmmm, minder, wellicht de volgende beta afwachten dan.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19-09 20:12
Is het aan te raden om een Fresh Installatie van Yosemite te doen?
Kheb nu 10.9.5 Mavericks, bevalt me op zich prima.
Nog geen storende bugs tegengekomen, wat ik echter wel belangrijk vindt is dat Bootcamp eventueel werkt, en de games van Battle.net ook goed functioneert.
Een aanrader nu? Of nog wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik liep net tegen het probleem aan dat VirtualBox VMs echt niet vooruit te branden waren. Lullig als je op zo'n moment echt iets MOET doen in een VM...

Schijnt niet alleen bij VirtualBox voor te komen maar ook bij Parallels:

http://forum.parallels.co...-slow-on-yosemite.326205/

De daar genoemde oplossing hielp bij mij ook met Virtualbox
sudo nvram boot-args="debug=0xd4e mbasd=1"​
Alles draait nu weer soepel :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Ik heb het toch maar geprobeerd!
Installatie verliep helemaal soepel, geen problemen.
Fresh install gedaan hiervoor, ik vind hem een stuk mooier, en voor mijn gevoel nu al een stuk sneller!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

lindseysew schreef op zondag 09 november 2014 @ 19:03:
ik vind hem een stuk mooier, en voor mijn gevoel nu al een stuk sneller!
Het zal wel wennen zijn, maar ik vind zelfs een jaar na iOS7 toch nog steeds dat we jaren terug in de tijd gaan met het simplistische design. De dock is gewoon bijna weer zoalls ie in Tiger was :X

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Hahahhaha dock is inderdaad wel erg dockie geworden!
Maar hij staat gewoon supermooi en strak hoor!
Niet lelijk ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Als ik wil downgraden naar OS X Mavericks, hoe kan ik dan weer een clean install van Mavericks doen? Eigenlijk wil ik gewoon de disk image downloaden en een bootable USB stick maken. Alleen ik kan nergens de juiste disk images vinden. Of is er een andere goede manier om dit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
monnick schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:01:
Als ik wil downgraden naar OS X Mavericks, hoe kan ik dan weer een clean install van Mavericks doen? Eigenlijk wil ik gewoon de disk image downloaden en een bootable USB stick maken. Alleen ik kan nergens de juiste disk images vinden. Of is er een andere goede manier om dit te doen?
Kijk eens in de Mac App store bij aankopen. Daar staat mavericks als het goed is tussen. ;) die kun je downloaden om een USB te maken.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
SublimnAll schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 17:53:
[...]

met Yosemite kun je op de groene button linksbovenaan de window klikken om je app te fullscreenen. Dit doet ie dan op een nieuwe pagina (dus niet op je bureaublad). Ik gebruik zelf MS Office for Mac 2011, en dit werkt ook gewoon.

Werkt dit niet bij jou?
In Office is de groene knop nu standaard een + icoontje. Door de option-key in te houden verandert er niets. Met 10.7 nooit problemen gehad. Erger er mij elke dag harder en harder aan dus wel zeer spijtig dit. Vind er ook niet veel over op Google, lijkt wel alsof ik de enige persoon ben met dit probleem. :F

Office is ook het enige dat dit probleem heeft. uTorrent, Spotify, Chrome gaan allemaal gewoon probleemloos naar fullscreen modus maar gebruik dit enkel in Office :)

[ Voor 10% gewijzigd door n0valyfe op 10-11-2014 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:25

iMars

Full time prutser

ppl schreef op zaterdag 08 november 2014 @ 22:48:
En aangezien je pas volledige compatibiliteit hebt vanaf de 2012 modellen moet je er ook rekening mee houden dat niet alles gaat werken.
Ik heb 15" early 2011 en heb de bluetooth/wifi kaart vervangen zodat ik BT4.0 heb ;)
Voor 2010 modellen zou dit volgens mij ook mogelijk moeten zijn, maar heb me daar niet zo in verdiept ;)

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18:54
n0valyfe schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:27:
[...]

In Office is de groene knop nu standaard een + icoontje. Door de option-key in te houden verandert er niets. Met 10.7 nooit problemen gehad. Erger er mij elke dag harder en harder aan dus wel zeer spijtig dit. Vind er ook niet veel over op Google, lijkt wel alsof ik de enige persoon ben met dit probleem. :F

Office is ook het enige dat dit probleem heeft. uTorrent, Spotify, Chrome gaan allemaal gewoon probleemloos naar fullscreen modus maar gebruik dit enkel in Office :)
Ik heb het even geprobeerd maar bij mij staat er geen plusje in de groene knop en gaan word/excel gewoon naar fullscreen. (10.10 en office 14.4.5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SublimnAll
n0valyfe schreef op maandag 10 november 2014 @ 00:27:
lijkt wel alsof ik de enige persoon ben met dit probleem. :F
Welke versie van Office for Mac draai je? Weet je 100% zeker dat je de laatste updates hebt? Ik draai MS Office for Mac 2011, Word versie 14.4.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0valyfe
Ik draai Office for Mac 2011
Version 14.0.0 (100828)
Update 14.0.0

Ik zal zodra eens updaten en zien of het probleem dan weg is. Dat ik dat nog niet geprobeerd had 8)7

[ Voor 43% gewijzigd door n0valyfe op 10-11-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
lindseysew schreef op zondag 09 november 2014 @ 15:48:
Is het aan te raden om een Fresh Installatie van Yosemite te doen?
Kheb nu 10.9.5 Mavericks, bevalt me op zich prima.
Nog geen storende bugs tegengekomen, wat ik echter wel belangrijk vindt is dat Bootcamp eventueel werkt, en de games van Battle.net ook goed functioneert.
Een aanrader nu? Of nog wachten?
Diablo 3 werkt in ieder geval nog prima na de upgrade. Tevens heb ik geen problemen met Bootcamp gehad (W8.1).

Mits je parallels gebruikt, zal je geprompt worden om de laatste release to kopen (bootcamp image start niet) ivm compabiliteit etc blablabla, maar als je doorklikt is er een patch beschikbaar voor de mavericks versie waarmee je alsnog via parallels je bootcamp image kan starten.

Erg hufterig van PD. :X

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lindseysew
Oioi, het enige waarvoor ik Windows eventueel gebruik is voor Sims 4 ... nog :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:51
lindseysew schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:02:
Oioi, het enige waarvoor ik Windows eventueel gebruik is voor Sims 4 ... nog :P
CivBE momenteel ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Ik kan in de mail app geen gmail account meer toevoegen

Bij het aanmaken van de account waar het venster is voor het mail, naam & pass vul je dit allemaal proper in en je drukt op verder en hij maakt de velden gewoon leeg en er gebeurt niets

Ook heb ik het probleem dat bij de messages geen text berichten kan forceren zoals je dat bij iphone doet, dus als je recipient geen mogelijk heeft tot iMessag, kan je dat precies niet re-senden als text

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
Sinds Yosemite krijg ik meerdere keren per dag deze melding, nieuwste versie van java is geinstalleerd..
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/ay7sew.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

ThinkAboutIt schreef op maandag 10 november 2014 @ 18:19:
Iemand een idee hoe ik dit weg krijg?
Sinds Yosemite krijg ik meerdere keren per dag deze melding, nieuwste versie van java is geinstalleerd..
[afbeelding]
http://apple.stackexchang...es-access-jre-in-yosemite

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Laatst online: 14-08 09:13
Lyca schreef op maandag 10 november 2014 @ 15:56:
Ik kan in de mail app geen gmail account meer toevoegen

Bij het aanmaken van de account waar het venster is voor het mail, naam & pass vul je dit allemaal proper in en je drukt op verder en hij maakt de velden gewoon leeg en er gebeurt niets

Ook heb ik het probleem dat bij de messages geen text berichten kan forceren zoals je dat bij iphone doet, dus als je recipient geen mogelijk heeft tot iMessag, kan je dat precies niet re-senden als text
Als je bij accounts een google account toevoegt dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:42
Ik draai sinds de introductie Yosemite op mijn MBP mid 2010 maar echt echt gelukkig ben ik er niet mee. Ondanks de bekende tweaks(o.a. transparency verlagen etc) draait het niet zo smooth als Mavericks en heb ik vage wifi problemen. Paar keer gehad dat de wifi volledig uitgevallen was nadat de laptop uit slaapstand werd gehaald en met geen mogelijkheid meer aan te zetten anders behalve een reboot. Ook Safari lijkt moeite te hebben door op twee aparte tabbladen tegelijk twee nieuwe sites te bezoeken, Safari doet dan geheel niets meer.
Het doet me allemaal een beetje denken aan de oudere iPhones die een iOS upgrade krijgen en dan niet meer zo lekker werken als voorheen :X

In al die jaren heb ik zonder pijn en moeite upgrades gedaan maar het lijkt erop dat een verse install een laatste redmiddel is waarvan ik ook geen zekerheid heb dat dat heel veel uithaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarle42
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 13-10-2015
prima update , werkt perfect p mijn macbook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft wifi problemen helpt een schone installatie niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:41
Bij mij draait tot nu toe alles prima&soepel na de update van Mavericks naar Yosemite. Ik had mijn MBP dan ook pas een paar weken voordat ik de overstap heb gemaakt (dus geen-weinig vervuiling van systeem e.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:54
Ik heb op mijn mac mini (2012) yosemite er op staan en nou gebeurde er vandaag iets vreemds...mijn mac stond in standby en opeens uit het niets start ie opnieuw op...heb al gekeken of er misschien een update is uitgevoerd, maar dit is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-09 12:48

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:45
Heren,

Sinds kort een vervelend probleem op mijn Macbook Pro mid 2012.
sinds ik Yosemite geïnstalleerd hebt, restart mijn laptop regelmatig uit het niets.
Ik krijg dan een melding in beeld dat de laptop niet goed afgesloten is door een probleem en deze restart moet worden.

Daarnaast heb ik ook vaak met Keynote, dat deze crasht en zichzelf afsluit met een foutmelding. Na het opnieuw opstarten van Keynote kan ik wel gewoon verder waar ik gebleven was.

Ik heb nog nooit een schone install gedaan na de aanschaf van de laptop (ook nog nooit problemen ondervonden). Ik begin nu wel te twijfelen of het een keer tijd wordt. Ik weet echter niet zo goed hoe ik dit het beste kan aanpakken? Opstarten met cmd + R en later de backup terug zetten van Timemachine?

Hoop dat iemand raad weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:58

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik zou een PRAM Reset, SMC Reset en clean install + backup terugzetten zeker overwegen. Is een middagje werk maar het helpt in 90% van de gevallen wel. De overige 10% is vaak een bug of een hardwaredefect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

BillSpaarbank schreef op zondag 09 november 2014 @ 23:26:
[...]

Kijk eens in de Mac App store bij aankopen. Daar staat mavericks als het goed is tussen. ;) die kun je downloaden om een USB te maken.
Bij mij staat Mavericks er niet tussen. Enkel Yosemite.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bandeleros
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:45
sebastius schreef op dinsdag 11 november 2014 @ 21:53:
Ik zou een PRAM Reset, SMC Reset en clean install + backup terugzetten zeker overwegen. Is een middagje werk maar het helpt in 90% van de gevallen wel. De overige 10% is vaak een bug of een hardwaredefect.
Bedankt Sebastius.
Met een backup terug zetten bedoel je gewoon die van TimeMachine?
Zowel documenten als programma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Zojuist mijn MacBook gedowngrade naar OS X Mavericks (clean install). Erg blij mee, eindelijk weer een stabiel en volwassen OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Alsof Yosemite niet volwassen is. Vind het prima draaien. Nog geen enkele klacht gemerkt. Yosemite draait voor een nieuwe release in mijn optiek net zo goed als Mavericks aan zijn eind.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 17-09 18:43

Hoite

Goed verhaal

Sinds gisteren heb ik geupdate naar OS X 10.10.1
Sindsdien geen Wi-Fi disconnects meer gehad op de Eduroam op Windesheim en ROC Aventus.

*O*

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DxWhGQlLqv2uWTGbaX5vKYZq/full.png

[ Voor 24% gewijzigd door Hoite op 12-11-2014 09:07 ]

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
Is dit een live update of is de update beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Pre-release dus beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
Mijn animaties lopen niet vloeiender in 10.10.1 (beta). Ik moet juist toegeven dat ik er nu meer van merk dan voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Bij mij blijft hij zelfs regelmatig hangen, had ik met de vorige pre-release niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boosterbosch
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-09 12:15
moet zeggen dat ik op geen enkel van de toestellen in mijn huis problemen heb,

Enige probleempje wat we allemaal hebben is dat de computername maar blijft veranderen. Er komt telkens (2) of een hoger nummer achter. al veel gezocht maar geen enkele oplossing werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Klopt, bij mijn vriendin thuis ook. staan er inmiddels 15 imacs in :') (1) (2) (3) etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakrever
  • Laatst online: 02-05 15:00
sweebee schreef op woensdag 12 november 2014 @ 11:18:
Bij mij blijft hij zelfs regelmatig hangen, had ik met de vorige pre-release niet.
Het gekke is ook nog eens: zelfs op 1280x800 zie ik vertragingen, die ik hiervoor echt nooit zag op 1280x800. Nu maar lekker op 1680x1050 werken dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:18
Ik heb wel last van flikkeringen op mijn MBPr 2013. Voor enkele ms verschijnt er een ander scherm. Meer mensen last hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

sweebee schreef op woensdag 12 november 2014 @ 15:06:
Klopt, bij mijn vriendin thuis ook. staan er inmiddels 15 imacs in :') (1) (2) (3) etc.
Same here... Maar dan met Mac mini's
Pagina: 1 ... 21 ... 33 Laatste