De nieuwe firmware voor MiBox S Security Januari 2021, Kernel 21 Maart is zeer stabiel, maar met opzicht van de volgende regels:
Je hebt de firmware opgewaardeerd, maar geen factory reset gedaan
* Doe deze factory reset en al je bluetooth devices werken en worden herkend.
** Ik kon voor de factory reset geen enkel bluetooth device meer koppelen!
Er zijn geen crashes meer voor:
Youtube
Netflix
Amazon Prime
NPO
RTLXL
In deze situatie is het echt zo dat je een factory reset dient te doen, dat is niet leuk, ik probeerde na de update bluetooth devices te koppelen voor ongeveer een uur, dat werkte helemaal niet, toen na factory reset, je hoeft nu alleen maar de HOME button in te houden, bluetooth zoals een hoofdtelefoon koppelde na de reset binnen enkele seconden, aan en uit ook bij afstandbediening op 69% geen probleem.
Nadelen:
Kodi is nu MATRIX editie geworden, dit betekent dat je zal moeten onthouden waar je in je library gebleven bent. Geen probleem hier, omdat het maar een enkele serie was. Voor Kodi Matrix zijn er alleen primaire subtitile bronnen, dit ligt niet aan de MiBox. Voor Kodi Matrix is er op dit moment geen backup van de bibliotheek importeren!
Ik heb geen enkele crash gehad na de udpate, hierbij dien je wel te weten, alles in Kodi is verloren, maar Netflix en Amazon Prime gaan gewoon verder waar je gebleven was.
Conclusie:
Na deze update en met name de verandering in de bluetooth stack zal je merken dat audio latency compensatie niet nodig is in Kodi of Netflix of Amazon Prime.
Je zal een daadwerkelijke factory reset moeten doen. Op dit moment is er geen mogelijkheid je Kodi watched bibliotheek te exporteren of te importeren, doe het volgende voor Kodi
* Bij film kijken waar je bent, noteer dit, ik heb maar 1 serie die niet op Netflix is of op Amazon Prime is. Eenvoudige klus.
Advies voor Kodi is dat als Audio en Lypsync samenzijn om helemaal niets te veranderen. Verander Kodi Audio instellingen niet. Als je Kodi Audio instellingen verandert is dat of +0.175 seconde of bij bluetooth -0.175. Als je het niet verandert dan maakt het niets uit, verander de Kodi Audio Instellingen beter niet. Als je eenmaal de Kodi audio instellingen hebt veranderd zal je helaas altijd deze plus of min audio vertraging in moeten stellen, terwijl dat niet nodig is als je het nooit hebt veranderd.
Ik begrijp niet waarom er nu zo'n stabiele firmware is, terwijl de vorige firmware zo instabiel was. Als je gewoon de firmware update doet, je gekoppelde bluetooth zal werken ja, maar de werkelijkheid is dat je echt een factory reset zal moeten doen, je kan geen nieuwe devices koppelen op opgewaardeerde firmware bluetooth.
Opmerking: Kies na factory reset de Nederlandse taal, en dan de EENMALIGE KEUZE: FRANKRIJK, dit is voor je WIFI van belang. Je kan ook kiezen eenmalige keuze Duitsland, maar kan dat niet aanbevelen. Deze keuze heb je eenmaal na factory reset, de volgende eenmalige keuze is de naam van de MiBox S, kies dan heel zorgvuldig bijvoorbeeld: Televisie, later kan je de naam veranderen, maar niet de WIFI regio, en de naam bij bluetooth scannen blijft op je eerste keuze staan. Kies verstandig, omdat een Factory reset nodig is om een andere keuze te doen. Ik koos voor Nederlands, dan Regio Frankrijk voor WIFI, dan Televisie als naam en ik zie op alle telefoons die bluetooth scannen gewoon Televisie. Dit kan je slechts eenmaal per factory reset instellen.
Het goede nieuws, de MiBox S met deze nieuwe firmware opnieuw instellen is ongeveer een half uur, de MiBox S die van de vorige firmware is bijgewerkt bijstellen is voor Bluetooth devices niet mogelijk.
Opmerking nogmaals: De bluetooth stack in deze firmware is helemaal anders, dat zal je zien als je een factory reset doet.
[
Voor 38% gewijzigd door
Terry A Davis op 18-03-2021 19:47
. Reden: spelling ]