Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:11
Nu weet ik niet of dit het juiste topic is maar wellicht dat iemand mij hiermee kan helpen.
2 Mi Box kastjes (gelijk qua updates), beide Android Live Channels (zelfde versie) in gebruik echter bij de 1 gaat de kanaal informatie banner automatisch weg en bij de ander blijft ie staan.
Heb al van alles geprobeerd (app downgrades, data/cache verwijderen) maar ik krijg het niet voor elkaar om die banner automatisch te laten verdwijnen.
Wordt er gewoon helemaal simpel van. Ik heb het ooit eerder gehad op een andere Android TV en ben toen maar van Live Channels afgestapt middels ouderwets CI+ module maar daar kreeg ik het ook niet weg.
Iemand suggesties?

/edit:
Blijkt de button mapper accessibility service geweest te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ppviTx6vMpbH0Z4pvkFplhaE7pU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6qSmwfDQtoHoTx0fdeDsVGFN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door schumi2004 op 10-03-2021 22:31 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@schumi2004, met welke provider gebruik jij dat Google Live Channels? Hoe voeg je de kanalen daaraan toe?

Testing, one, two ...

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:42:
[...]

Het is maar wat je onder "oud" verstaat ;)

Hoewel je er weinig mee op gaat schieten, problemen zijn er niet alleen met een Mi lijkt het; Recci in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

Tijd dat ze de Android TV app toch eens goed onder handen gaan nemen, als ze daarvoor de kennis ook in huis hebben.
Heb ook een ticket aangemaakt bij NLZIET. Ik kreeg vrij snel de reactie dat het een bekend probleem is en dat hun ontwikkelaar werkt aan een update. Een tijdelijke oplossing zou streamen in SD zijn. Dat heb ik geprobeerd en dat is op een 55inch TV niet te doen :F

Na het wissen van de cache, heb ik geen last meer gehad. Kijken hoe lang dat duurt.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

• schumi2004
hardware-lover schreef op donderdag 25 februari 2021 @ 19:03:
@schumi2004, met welke provider gebruik jij dat Google Live Channels? Hoe voeg je de kanalen daaraan toe?
Ik voeg TVHeadend (Ziggo) als source hieraan toe middels PVR Live.
Ben er ondertussen ook achter wie de boosdoener was.
Het blijkt de Button Mapper accessibility service te zijn die de boel verziekt heeft zodra deze disabled is werkt het weer naar behoren.
Wel een beetje ruk want die Button Mapper addon was eigenlijk wel handig maar het ongemak van die stomme banner heeft het gewonnen.

• hardware-lover
  • Niet online
@schumi2004, is er dan geen ander alternatief te vinden voor Google Live Channels?

Ik gebruik een m3u bestand met daarin de Ziggo kanalen, en daarvoor zijn er meerdere oplossingen binnen Android TV, zoals een IPTV player. Of ik gebruik Kodi en de Enigma2 addon.

Voordat mensen zich afvragen waarom niet de ZiggoGo TV app, ook deze wordt gebruikt, maar biedt niet de beeldkwaliteit die de DVB-C kanalen bieden. Ik neem aan dat voor @schumi2004 hetzelfde zal gelden?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
Mmmmmm tja, m3u heb ik in verleden wel eens geprobeerd maar maar vond het zo'n gedoe met EPG en channel icons enzo. Als ik me verveel zal ik me er eens in verdiepen weer.

@hardware-lover DVB-C inderdaad omdat dat kwalitatief stukken beter is dan de ZiggoGo TV app welke ik vooral als nood of voor on demand gebruik.
Maar ook vooral voor het gemak, via Live Channels werkt het als een normale TV en de app vind ik, en vooral de kids, wat omslachtig maar ook vervelend qua history. Ik heb nu 4 schermen via TVHeadend lopen waarvan 3 via Android MiBox en 1 Kodi en dat werkt als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Dag allen, ik sta op het punt een mi box S te kopen. Echter, ik vroeg me af of dat anno 2021 nog wel verstandig is gezien de grotendeels dezelfde hardware als de eerste versie uit 2016. Iemand enig idee of er een nieuwe box op de planning staat? Of toch maar voor de nieuwe chromecast gaan? Alvast dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Reksho schreef op vrijdag 26 februari 2021 @ 23:58:
Dag allen, ik sta op het punt een mi box S te kopen. Echter, ik vroeg me af of dat anno 2021 nog wel verstandig is gezien de grotendeels dezelfde hardware als de eerste versie uit 2016. Iemand enig idee of er een nieuwe box op de planning staat? Of toch maar voor de nieuwe chromecast gaan? Alvast dank :)
Er is een 4s Pro aangekondigd maar het is nog onduidelijk of deze als Android TV apparaat ook naar Europa gaat komen. Voor de Chinese markt wordt geen Android TV gebruikt maar MIUI TV.

nieuws: Xiaomi kondigt Mi Box 4S Pro met 8k-ondersteuning aan

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik zat net een app toe te voegen aan mijn Mi TV Stick, maar hij bleef maar in behandeling staan. Toen keek ik of er een update was voor de TV Stick. En warempel een update van 692MB. Deze net geinstalleerd. Ik ging van beveiligingspatch juli 2020 naar januari 2021.
Verder kan ik nergens een changelog vinden. Wel vond ik dit: https://www.reddit.com/r/...w_update_for_mi_tv_stick/

Zijn er meer mensen die de update al hebben en wat hun ervaringen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 17:41
Zijn er meer mensen die de update al hebben en wat hun ervaringen zijn?
Heb deze ook geinstalleerd, enige dat ik zie is dat wifi op 5Ghz nu stabiel werkt, met de vorige versie was alleen 2.4 Ghz stabiel.
Voor de rest zie ik geen veranderingen, werkt prima/

[ Voor 6% gewijzigd door hackmen op 05-03-2021 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Hier gaat dat via 5Ghz ook prima.
Wat ik wel irritant vind is dat ik een nieuwe app wil installeren (Videoland, maar ook anderen) dat hij op 'in behandeling' blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander1116
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 14:48
Ik heb een mi tv stick. Maar RTL XL wil niet starten. Iemand daar een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Voor de MiBox S is er een update voor de firmware. Beveiliging van Januari en Kernel Build van Maart. Eerst de MiBox S opnieuw opgestart, daarna de firmware gedownload en geïnstalleerd. Op dit moment geen bijzonderheden.

Verdere opmerking, ik heb in developer opties alles weer terug gezet op default, om te zien hoe stabiel deze firmware versie zal zijn in de komende dagen en weken.

De reden om de MiBox S eerst te herstarten is om te zorgen dat voor het updaten van de firmware je in een zo schoon mogelijke situatie draait, omdat bij de firmware update het dan minder kans op fouten kan geven.

Wat ik bij de MiBox S firmware updates heb gezien is dat je nooit ziet wat je bij mobieltjes ziet, zoals je bij mobieltjes ' Applicaties optimaliseren 1 van 450 ' ziet na een firmware update, zie ik dat bij de MiBox S niet.

Als de MiBox S in de toekomst een crash geeft, dan optimaliseer ik alle apps zoals omschreven in een eerdere post waarbij je applicaties geforceerd kunt laten compileren.

Zie deze post van mij om applicaties te dwingen te compileren:
Terry A Davis in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

[ Voor 12% gewijzigd door Terry A Davis op 11-03-2021 14:29 . Reden: compileren forceren link toegevoegd indien nodig in toekomst ]

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

De nieuwe firmware voor MiBox S Security Januari 2021, Kernel 21 Maart is zeer stabiel, maar met opzicht van de volgende regels:

Je hebt de firmware opgewaardeerd, maar geen factory reset gedaan
* Doe deze factory reset en al je bluetooth devices werken en worden herkend.
** Ik kon voor de factory reset geen enkel bluetooth device meer koppelen!

Er zijn geen crashes meer voor:
Youtube
Netflix
Amazon Prime
NPO
RTLXL

In deze situatie is het echt zo dat je een factory reset dient te doen, dat is niet leuk, ik probeerde na de update bluetooth devices te koppelen voor ongeveer een uur, dat werkte helemaal niet, toen na factory reset, je hoeft nu alleen maar de HOME button in te houden, bluetooth zoals een hoofdtelefoon koppelde na de reset binnen enkele seconden, aan en uit ook bij afstandbediening op 69% geen probleem.

Nadelen:
Kodi is nu MATRIX editie geworden, dit betekent dat je zal moeten onthouden waar je in je library gebleven bent. Geen probleem hier, omdat het maar een enkele serie was. Voor Kodi Matrix zijn er alleen primaire subtitile bronnen, dit ligt niet aan de MiBox. Voor Kodi Matrix is er op dit moment geen backup van de bibliotheek importeren!

Ik heb geen enkele crash gehad na de udpate, hierbij dien je wel te weten, alles in Kodi is verloren, maar Netflix en Amazon Prime gaan gewoon verder waar je gebleven was.

Conclusie:

Na deze update en met name de verandering in de bluetooth stack zal je merken dat audio latency compensatie niet nodig is in Kodi of Netflix of Amazon Prime.

Je zal een daadwerkelijke factory reset moeten doen. Op dit moment is er geen mogelijkheid je Kodi watched bibliotheek te exporteren of te importeren, doe het volgende voor Kodi

* Bij film kijken waar je bent, noteer dit, ik heb maar 1 serie die niet op Netflix is of op Amazon Prime is. Eenvoudige klus.

Advies voor Kodi is dat als Audio en Lypsync samenzijn om helemaal niets te veranderen. Verander Kodi Audio instellingen niet. Als je Kodi Audio instellingen verandert is dat of +0.175 seconde of bij bluetooth -0.175. Als je het niet verandert dan maakt het niets uit, verander de Kodi Audio Instellingen beter niet. Als je eenmaal de Kodi audio instellingen hebt veranderd zal je helaas altijd deze plus of min audio vertraging in moeten stellen, terwijl dat niet nodig is als je het nooit hebt veranderd.

Ik begrijp niet waarom er nu zo'n stabiele firmware is, terwijl de vorige firmware zo instabiel was. Als je gewoon de firmware update doet, je gekoppelde bluetooth zal werken ja, maar de werkelijkheid is dat je echt een factory reset zal moeten doen, je kan geen nieuwe devices koppelen op opgewaardeerde firmware bluetooth.

Opmerking: Kies na factory reset de Nederlandse taal, en dan de EENMALIGE KEUZE: FRANKRIJK, dit is voor je WIFI van belang. Je kan ook kiezen eenmalige keuze Duitsland, maar kan dat niet aanbevelen. Deze keuze heb je eenmaal na factory reset, de volgende eenmalige keuze is de naam van de MiBox S, kies dan heel zorgvuldig bijvoorbeeld: Televisie, later kan je de naam veranderen, maar niet de WIFI regio, en de naam bij bluetooth scannen blijft op je eerste keuze staan. Kies verstandig, omdat een Factory reset nodig is om een andere keuze te doen. Ik koos voor Nederlands, dan Regio Frankrijk voor WIFI, dan Televisie als naam en ik zie op alle telefoons die bluetooth scannen gewoon Televisie. Dit kan je slechts eenmaal per factory reset instellen.

Het goede nieuws, de MiBox S met deze nieuwe firmware opnieuw instellen is ongeveer een half uur, de MiBox S die van de vorige firmware is bijgewerkt bijstellen is voor Bluetooth devices niet mogelijk.

Opmerking nogmaals: De bluetooth stack in deze firmware is helemaal anders, dat zal je zien als je een factory reset doet.

[ Voor 38% gewijzigd door Terry A Davis op 18-03-2021 19:47 . Reden: spelling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Terry A Davis schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 19:24:
De nieuwe firmware voor MiBox S Security Januari 2021, Kernel 21 Maart is zeer stabiel, maar met opzicht van de volgende regels:
Kodi 18.9 blijft gewoon te gebruiken toch? 19 wordt vooralsnog door relatief veel mensen uit de boom gekeken.. Dus als iemand de oude APK installeerd, is er op dit vlak eigenlijk geen probleem :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:58
Ik ben er deze week achter gekomen waarom mijn MiBOX regelmatig crashte vooral met NLZiet.

Omdat ik het liefst geen wifi verbinding gebruik had ik een uGreen usb3.0 gigabit ethernet usb hub aangesloten op de mibox. Nu ik deze heb verwijderd en de MiBOX via wifi heb verbonden is de afgelopen week de MiBOX geen enkele keer meer gecrasht. :)

Dit was de adapter die ik gebruikte: https://nl.aliexpress.com/item/32401431234.html

Ik heb nu de 100mbit versie van uGreen besteld aangezien hier een andere chipset in zit en dus waarschijnlijk ook een andere driver in de MiBOX gebruikt wordt die hopelijk niet crasht. maar dan crasht de MiBox met zo snel.
jeroenst schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 15:51:
Vandaag de MiBox een factory reset gegeven en NLZiet opnieuw geinstalleerd.

Ik heb een hele tijd NPO1 gekeken zonder dat de mibox crashte.

Toen ik zapte naar NPO2 en daarna naar NPO3 crashte de MiBOX weer.

Na het opstarten probeerde ik het te reproduceren door te zappen, maar nu werkt het weer.

Het lijkt er haast op alsof NLZiet een memory leak heeft en het geheugen met HD beeld sneller volloopt dan met SD beeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
jeroenst schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:40:
Ik ben er deze week achter gekomen waarom mijn MiBOX regelmatig crashte vooral met NLZiet.

Omdat ik het liefst geen wifi verbinding gebruik had ik een uGreen usb3.0 gigabit ethernet usb hub aangesloten op de mibox. Nu ik deze heb verwijderd en de MiBOX via wifi heb verbonden is de afgelopen week de MiBOX geen enkele keer meer gecrasht. :)

Dit was de adapter die ik gebruikte: https://nl.aliexpress.com/item/32401431234.html

Ik heb nu de 100mbit versie van uGreen besteld aangezien hier een andere chipset in zit en dus waarschijnlijk ook een andere driver in de MiBOX gebruikt wordt die hopelijk niet crasht.

[...]
Ik heb sinds die nieuwe update die hierboven genoemd wordt geen crash meer gehad van NLZiet.. En ik werk ook met een ethernet dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14:01
Ik heb sinds die nieuwe update die hierboven genoemd wordt geen crash meer gehad van NLZiet.. En ik werk ook met een ethernet dongle.
Er is geen peil op te trekken, ik heb juist meer crashes met de laatste updates van de Mi Box en NLziet en werk ook met een ethernet dongle :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ratzz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 14:47:
[...]
Er is geen peil op te trekken, ik heb juist meer crashes met de laatste updates van de Mi Box en NLziet en werk ook met een ethernet dongle :-(
Heb je NLZiet ook al bijgewerkt naar 5.0.2? Er zijn heel snel achterelkaar updates voor de app uitgekomen deze week.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Heb je NLZiet ook al bijgewerkt naar 5.0.2? Er zijn heel snel achterelkaar updates voor de app uitgekomen deze week.
Jazeker, dat is nog het ergste want ik hoopte dus dat de crashes verholpen zouden zijn na de updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:11
ratzz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:11:
[...]

Jazeker, dat is nog het ergste want ik hoopte dus dat de crashes verholpen zouden zijn na de updates.
Cache wipe al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Cache wipe al geprobeerd?
Bij de laatste update van de Mi Box. Ik heb de crashes alleen bij het live afspelen van NLziet, kijk ik uitgesteld is er niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
ratzz schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:10:
[...]
Bij de laatste update van de Mi Box. Ik heb de crashes alleen bij het live afspelen van NLziet, kijk ik uitgesteld is er niks aan de hand.
Vanmiddag rond 13:30 uur live TV aangezet, nu nét zie ik in de achtergrond een Mi box S crashen.

Nog steeds niet helemaal lekker dus idd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Nu online
Ferrox1 schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 13:39:
[...]

Net te vroeg geroepen, gisteren een crash :/ .

Ik weet niet welke versie ik nu heb, dus kan zijn dat ik achterloop met NLziet updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:45
Ik heb nog een mibox 3 maar dat ding begint me al meer te irriteren. Met elke update wordt het instabieler dan beter. Moet hem nu elke keer eerst opnieuw starten anders heb ik geen geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ferrox1 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Net te vroeg geroepen, gisteren een crash :/ .

Ik weet niet welke versie ik nu heb, dus kan zijn dat ik achterloop met NLziet updates.
Ik heb iets veranderd aan een instelling voor de app, draait nu sinds vanmiddag en kreeg nét de vraag of ik nog verder wilde kijken.... 😉

Het lijkt me sterk dat de oplossing zo simpel zou zijn, maar ik test eerst eens even door nu. Apparaat blijft komende nacht iig aanstaan (mocht ie eerder niet crashen).

Edit: hoppa, en daar gaat ie weer in reboot...

Toch geen simpele oplossing dus... ;w

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 21-03-2021 22:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Zelf heb ik de Mi stick, en ik gebruik o.a. Tivimate.
En overweeg een Mi Box s aan te schaffen.
Ik heb in dit topic gezocht maar (nog) niet gevonden:
Kan de Mi BOX S opnemen naar USB?

[ Voor 15% gewijzigd door rfbroek op 22-03-2021 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rfbroek schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:39:
Zelf heb ik de Mi stick, en ik gebruik o.a. Tivimate.
En overweeg een Mi Box s aan te schaffen.
Ik heb in dit topic gezocht maar (nog) niet gevonden:
Kan de Mi BOX S opnemen naar USB?
Yes he can.

Vandaag speciaal voor je uitgetest, via een Gbit LAN USB adapter voorzien van 3 USB3 poorten en bij gebruik van een 16GB USB2 stickje. Indien ik deze mogelijkheid serieus zou gaan gebruiken dan zou ik een flink grotere opslag hebben gekozen, maar voor een test is dit prima. De gekozen HD uitzending is probleemloos opgeslagen terwijl een andere HD zender werd weergegeven.

Dat extra geheugen dient wel als opslaguitbreiding te worden geconfigureerd binnen de Android TV instellingen en in TiViMate dient daarna nog de opslaglocatie te worden aangepast naar die extra geheugenopslag (omdat de standaard opslag zo vol zou zitten).

Je dient er ook rekening mee te houden dat je IPTV provider toestaat dat er op meer dan één stream tegelijk aanspraak kan worden gemaakt, je kunt anders niet de ene zender opnemen en een andere bekijken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dank voor het uitproberen! _/-\o_
2 vraagjes:
- Wat dat geheugen betreft, ziet Android dat niet als 1 intern geheugen na de uitbreiding?
- Welk iptv programma heb je mee getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rfbroek schreef op maandag 22 maart 2021 @ 22:16:
Dank voor het uitproberen! _/-\o_
2 vraagjes:
- Wat dat geheugen betreft, ziet Android dat niet als 1 intern geheugen na de uitbreiding?
- Welk iptv programma heb je mee getest?
Nee, het wordt nog steeds als aparte opslag gezien, maar maakt wel deel uit van bruikbare systeemopslag. De externe opslag kan dus niet zomaar in een ander apparaat worden gebruikt en uitgelezen.

Het IPTV programma? Dat was (de geregistreerde versie van) TiViMate zoals ik aangaf? Indien je bedoelt, via welke provider komen de TV zenders tot mij, dat is Ziggo.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Nee bedoelde de app, maar dat was uiteraard een stomme vraag van mij. 8)7

Ik heb het geprobeerd op mijn Formuler Z7+ , opslag uitgebreid met SD kaart zoals je zei.
Alleen ziet TiviMate dan alleen het intern geheugen, en niet de extra opslag.
Als ik configureer als externe opslag ziet de app het kaartje wel, maar kan ik de opslaglocatie niet wijzigen.
Ik kan de app ook niet verplaatsen naar het kaartje. |:(

Maar goed dat is ook geen Android TV maar Android 7.
En dat is ook de reden dat ik van de Formuler af wil en een Mi Box wil.
Fijn om te weten dat Tivimate daar iig mee kan opnemen.

Een ander probleem met de Mi STICK is dat Discovery+ er wel op draait, maar in een hele lage resolutie.
Volgens Discovery komt dat "omdat de stick niet ondersteund wordt".

Iemand ervaring met de Mi BOX en Discovery+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@rfbroek, Discovery+ was voorheen Dplay als ik mij niet vergis, en Dplay was vwb beeldkwaliteit Kwalitatief Uitermate Teleurstellend op een Mi Box S, een oude VHS speler geeft een beter beeld.

Zie jij in dat beroerde beeld ook regelmatig een paar verticale strepen? Ik heb Discovery+ zelf niet geprobeerd maar volgens mij is dat ook helemaal niet meer nodig gezien de reacties hier en elders. Het is overigens niet op elk apparaat zo bedroevend slecht, op een 2019 Shield Pro is het beeld prima te doen. Ik weet niet wat ze daar met programmeren uitgevreten hebben, maar hoogwaardig werk is het zeker niet geweest.

Kortom, je schiet er met een Mi Box S niet veel mee op ben ik bang.

Edit: ja dus; https://www.iculture.nl/n...ery-plus-nederland-dplay/

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 23-03-2021 13:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja op Formuler Z7+, smartphone en laptop is het beeld perfect.
Discovery helpdesk adviseert te casten vanaf telefoon. |:(
Op de vraag of alleen de stick of alle Android TV apparaten niet ondersteund worden kreeg ik geen reactie.

Omdat ik graag Android TV als OS gebruik overwoog ik ook de Formuler GTV, maar die ondersteunt geen Netflix. Advies was om er een oudere versie van Netflix op te draaien. Op een gloednieuw nieuw apparaat dus. Ik heb hem maar niet besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rfbroek schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 13:51:
Ja op Formuler Z7+, smartphone en laptop is het beeld perfect.
Discovery helpdesk adviseert te casten vanaf telefoon. |:(
Op de vraag of alleen de stick of alle Android TV apparaten niet ondersteund worden kreeg ik geen reactie.

Omdat ik graag Android TV als OS gebruik overwoog ik ook de Formuler GTV, maar die ondersteunt geen Netflix. Advies was om er een oudere versie van Netflix op te draaien. Op een gloednieuw nieuw apparaat dus. Ik heb hem maar niet besteld.
De Formuler GTV heb ik hier ook nog ergens rondslingeren. Er werd zo hoog van de toren geblazen met die Google en Widevine 1 certificering dat ik niet even wat beter had gelezen. Het apparaat zelf is lekker vlot maar de Netflix ondersteuning is er idd officieel niet, sterker, je krijgt meteen een foutmelding om je oren.

Maar als je al een GTV overweegt dan zit je ook al niet meer zo heel ver af van de Rolls-Royce onder de Android TV apparaten? De Shield TV 2019 Pro bedoel ik vanzelfsprekend. Al is het verschil in prijs met een Mi Box S nogal flink.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja die Shield is me echt te duur.
En geen idee of die Android TV als OS heeft eerlijk gezegd.
Ook de vraag daar wel alles netjes op draait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Waarom neem je dan niet de googletv stick van Google zelf, is via oa. expert in Nederland te koop, laatst nog voor 88 euro daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:15:
Waarom neem je dan niet de googletv stick van Google zelf, is via oa. expert in Nederland te koop, laatst nog voor 88 euro daar.
Daar zal dan toch nog een bedrag bovenop komen voor een USB hub, want de opslag van de CCGTV is ook veel te beperkt voor opslag van TV opnames. Het kan overigens nog wat goedkoper dan die €88,- maar heel veel scheelt het ook niet met elders.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Die stick van Google ga ik afwachten tot de officiele Nederlandse versie uit komt.
Een hubje kan er dan ook nog wel van af.
En dan maar hopen dat alles daar op draait.

Jammer dat je met de Mi Stick geen opslag kan uitbreiden trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ik zit nu op meer dan 350 uur zonder crash, maar heb geen NLZIET, ik gebruik alleen Youtube, Amazon Prime, Netflix, NPO en RTLXL, en dat is misschien belangrijk alleen op 1080p.

Heb een benchmark gedraait die de MiBox S maximaal belast, niets aan de hand, alhoewel ik maar 11 frames per seconde haal bij GFXBench, dat is niet relevant voor een MiBox S die voor mediaconsumptie is.

Omdat de benchmark daadwerkelijk veel stroom vraagt, ga ik er vanuit dat indien het bij mensen crashed, de stroomtoevoer niet het probleem is.

Verder heb ik nog een vraag, er zijn leuke Amiga 500 en MSX 1 of MSX 2 emulators, en wil eigenlijk iets met een USB toetsenbord dat een muisje heeft zoals een laptop een muispad heeft, zijn er mensen met ervaringen op USB toetsenbord met muispad? En dan gekoppeld aan de MiBox S ? De USB uitgang gebruik ik voor de originele Xiaomi 100 Megabit netwerk bedraad mogelijkheid, dus heb gekeken naar toetsenborden maar die hebben vaak bij draadloos een eigen ontvanger op USB nodig.

Begrijp wel dat over Bluetooth de latency hoger is dan bij daadwerkelijke USB toetsenborden. Mijn draadloze muis met eigen ontvanger werkt bijvoorbeeld prima, maar dan heb ik geen bedraad internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 11:19
Ik heb een nieuw frustrerend probleem met mijn Mi Box S, terwijl het altijd goed heeft gewerkt.

Sinds een week kan ik met Kodi 19 niet meer normaal een film of serie afspelen omdat het beeld niet vloeiend afspeelt, het geluid loopt wel gewoon goed door. Het buffer icoontje zie ik niet waardoor het geen buffer probleem lijkt.

De Mi Box S is bedraad aangesloten op het netwerk en de media bestanden worden vanaf een Nas met een NFS share afgespeeld. Ik heb een test gedaan met de VLC app en die kan zonder problemen alle video bestanden op het netwerk afspelen. Ook met oude video bestanden die ik eerder heb afgespeeld heb ik hetzelfde probleem.

Onderstaande acties heb ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat:
  1. Netwerk gecontroleerd, afspelen via de VLC app gaat zonder problemen
  2. Alle gegevens verwijderd van de Kodi 19 app, daarna alleen de video locatie toegevoegd om een video af te spelen
  3. Kodi 19 app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  4. Fabrieksinstellingen reset van de Mi Box S uitgevoerd
Herkent iemand mijn probleem en/of heeft iemand nog tips wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

D.I.N.G schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 12:51:
Ik heb een nieuw frustrerend probleem met mijn Mi Box S, terwijl het altijd goed heeft gewerkt.

Sinds een week kan ik met Kodi 19 niet meer normaal een film of serie afspelen omdat het beeld niet vloeiend afspeelt, het geluid loopt wel gewoon goed door. Het buffer icoontje zie ik niet waardoor het geen buffer probleem lijkt.

De Mi Box S is bedraad aangesloten op het netwerk en de media bestanden worden vanaf een Nas met een NFS share afgespeeld. Ik heb een test gedaan met de VLC app en die kan zonder problemen alle video bestanden op het netwerk afspelen. Ook met oude video bestanden die ik eerder heb afgespeeld heb ik hetzelfde probleem.

Onderstaande acties heb ik al geprobeerd maar helaas zonder resultaat:
  1. Netwerk gecontroleerd, afspelen via de VLC app gaat zonder problemen
  2. Alle gegevens verwijderd van de Kodi 19 app, daarna alleen de video locatie toegevoegd om een video af te spelen
  3. Kodi 19 app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
  4. Fabrieksinstellingen reset van de Mi Box S uitgevoerd
Herkent iemand mijn probleem en/of heeft iemand nog tips wat ik kan proberen?
Ik heb geen enkel probleem met Kodi 19 Matrix, en heb alleen plugins voor subs geinstalleerd. Heb je bij video instellingen expert mode ingeschakeld, en gekeken of daar nog iets te doen is? Zitten er 4K Ultra HD bestanden bij? Ik doe zelf hier alles op 1080p. Ook de MiBox S hier op 1080p Televisie.

Aangezien VLC het wel afspeelt snap ik het ook niet precies. Heb je Kodi 19 Matrix helemaal gedeinstalleerd via Google Play of alleen via het App menu de opslag wissen optie gedaan?

Ik moest de factory reset doen omdat de laatste firmware een hele nieuwe manier van bluetooth had op de MiBox S, dus heb ook de dingen gedaan die jij deed, bij mij werkt het dus gewoon, maar ik heb een 1080p TV.

In het verleden bij Kodi Leia wel een 4K video over SMB (samba) afgespeeld zonder problemen. Kan je SMB (samba) proberen? ( Samba v2 is waarschijnlijk standaard afgedwongen, als je NAS alleen Samba v1 ondersteuning heeft kan je in Kodi opties terug naar Samba v1, of zelfs v3 afdwingen.) NFS heb ik wel van gehoord maar gebruik ik niet, omdat ik SMB makkelijker vind vanuit Linux.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.I.N.G
Terry A Davis schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 01:10:
[...]
Ik heb geen enkel probleem met Kodi 19 Matrix, en heb alleen plugins voor subs geinstalleerd. Heb je bij video instellingen expert mode ingeschakeld, en gekeken of daar nog iets te doen is? Zitten er 4K Ultra HD bestanden bij? Ik doe zelf hier alles op 1080p. Ook de MiBox S hier op 1080p Televisie.
Het materiaal wat ik afspeel is voornamelijk 1080p maar ook soms 4k bestanden.
[...]
Aangezien VLC het wel afspeelt snap ik het ook niet precies. Heb je Kodi 19 Matrix helemaal gedeinstalleerd via Google Play of alleen via het App menu de opslag wissen optie gedaan?
Ik heb de eerste keer via opslag wissen gedaan en de keer daarna de app gede-installeerd.
[...]
In het verleden bij Kodi Leia wel een 4K video over SMB (samba) afgespeeld zonder problemen. Kan je SMB (samba) proberen? ( Samba v2 is waarschijnlijk standaard afgedwongen, als je NAS alleen Samba v1 ondersteuning heeft kan je in Kodi opties terug naar Samba v1, of zelfs v3 afdwingen.) NFS heb ik wel van gehoord maar gebruik ik niet, omdat ik SMB makkelijker vind vanuit Linux.
Ik heb een keer gelezen dat NFS een beter performance heeft dan SMB. Ik heb gebruik Openmediavault als NAS software en daar kan ik zowel NFS als SMB gebruiken.

Als test heb mijn NAS via SMB toegevoegd in Kodi en geheel verrassend werkt dat zonder problemen. Nu twijfel ik of mijn eerdere test met VLC wel via NFS is gegaan want ik krijg nu helemaal niks afgespeeld via VLC maar het werkt wel weer via SMB.

Dan vermoed ik dat een update van Openmediavault er iets mee te maken heeft. Gelukkig heb ik nu een workaround via SMB.

Dankjewel voor meedenken Terry A Davis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D.I.N.G schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:01:
[knip]
Ik heb een keer gelezen dat NFS een beter performance heeft dan SMB. Ik heb gebruik Openmediavault als NAS software en daar kan ik zowel NFS als SMB gebruiken.

Als test heb mijn NAS via SMB toegevoegd in Kodi en geheel verrassend werkt dat zonder problemen. Nu twijfel ik of mijn eerdere test met VLC wel via NFS is gegaan want ik krijg nu helemaal niks afgespeeld via VLC maar het werkt wel weer via SMB.

Dan vermoed ik dat een update van Openmediavault er iets mee te maken heeft. Gelukkig heb ik nu een workaround via SMB.

Dat zou dan best eens het geval kunnen zijn, dat je de oorzaak dan bij Openmediavault moet zoeken.

Ik zeg dit omdat ik al jaren met een Synology NAS draai die al tijden geen updates meer krijgt (te oud) en ook in NFS benadert wordt door mijn verzameling Android, Google, Fire TV apparaten, en met de Mi box S draait het media nog steeds zoals het hoort, ook met Kodi Matrix (19).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.I.N.G
hardware-lover schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:11:
[...]

Dat zou dan best eens het geval kunnen zijn, dat je de oorzaak dan bij Openmediavault moet zoeken.

Ik zeg dit omdat ik al jaren met een Synology NAS draai die al tijden geen updates meer krijgt (te oud) en ook in NFS benadert wordt door mijn verzameling Android, Google, Fire TV apparaten, en met de Mi box S draait het media nog steeds zoals het hoort, ook met Kodi Matrix (19).
Een korte zoekactie op het forum van Openmediavault: "there is a bug/issue in the 5.10 and nfs"

https://forum.openmediava...-0-0-bpo-3-amd64-and-nfs/

Had ik daar maar eerder op gezocht voordat ik mijn de hele Mi Box heb gewist. Een wijze les voor de volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D.I.N.G schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:40:
[...]
Een korte zoekactie op het forum van Openmediavault: "there is a bug/issue in the 5.10 and nfs"

https://forum.openmediava...-0-0-bpo-3-amd64-and-nfs/

Had ik daar maar eerder op gezocht voordat ik mijn de hele Mi Box heb gewist. Een wijze les voor de volgende keer.
Duidelijk zo.

Maar heb je geen berichtje ontvangen over die update van de NAS software, er zou dan namelijk een voor de hand liggende oorzaak kunnen zijn voor de problemen die je ineens kreeg. Als je deze melding niet krijgt dan is dat lastiger vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

D.I.N.G schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 14:01:
[...]

Het materiaal wat ik afspeel is voornamelijk 1080p maar ook soms 4k bestanden.

[...]

Ik heb de eerste keer via opslag wissen gedaan en de keer daarna de app gede-installeerd.

[...]

Dit is eingelijk een verdietige zaak, omdat juist NFS bij Linux besturingssystemen hoort te werken zonder problemen. Maar zoals je begrijpt, SAMBA smb is bij veel meer mensen aanwezig, omdat de meeste mensen nu eenmaal een netwerk share aanmaken via hun Windows besturingssysteem. Dat het werkt is dus alleen maar omdat meer mensen deze methode gebruiken. In mijn persoonlijke situatie gebruik ik incidenteel Windows maar meestal Linux. En hier vind ik het ironische, waarom is SAMBA smb instellen in Linux handmatig weliswaar zo veel eenvoudiger? Met NFS moet ik eerst een studie doen om het op Linux werkende te krijgen, bijvoorbeeld de Arch Linux wiki pages raadplegen. Bij Samba smb configureren is het in minder dan 10 minuten voltooid. Een user aanmaken voor de Samba smb share, een paswoord op de Samsba smb share instellen, en uiteraard alleen leesbvoegdheid, voor Kodi en andere, en enkele shares met toegang om te mogen schrijven.

Is het Linux? Is het omdat Windows nu eenmaal beter wordt getest? Ik weet het niet, wel weet ik dat in een mix van Windows, Router, helaas ook NAS, en zelfs Linux zelf Samba smb eenvoudig is om in te stellen. Letterlijk in minder dan 10 minuten, maar ik ben eerlijk als ik NFS in moet stellen, dan weet ik dat Windows Computers ook ongeveer een uur lang extra instellingen nodig hebben.

Hoe erg het ook is, is dat het blijkbaar eenvoudiger is om Windows Compatible te zijn, dan om Windows 10 hier bijvoorbeeld Linux compatible te laten zijn.

Het is verdrietig vind ik dat je juist het protocol voor Linux niet kunt gebruiken op dit moment in alle situaties. Microsoft heeft dat omschreven. Linkje naar wikipedia.

code:
1
2
3
Samba is een opensourcesoftwarepakket dat bestaat uit verschillende applicaties. Samba maakt gebruik van het SMB-protocol.

Door ondersteuning voor dit protocol te bieden, kunnen machines die dit protocol ondersteunen met elkaar communiceren over het netwerk, zowel intern als over het internet. Deze technologie wordt vooral gebruikt om Unixmachines te laten communiceren met Windowsmachines.

Wikipedia: Samba (software)

Als je echt zoals hier en de meeste anderen Windows en Linux door elkaar gebruikt, zal je Samba dienen te gebruiken.

https://en.wikipedia.org/...e,_extend,_and_extinguish

Accepteer net zoals ik dat Windows ook voor netwerking als dat een werkwoord is, nog altijd de baas is, zeker voor software die met Windows en Linux overweg moet kunnen.

Linux en daarbij Android zijn niet leidinggevende, en daarom helaas Samba SMB, maar eerlijk is eerlijk, NFS instellen op Linux is zoveel meer werk als je het goed wil doen, en het is vrijwel onmogelijk om een Windows computer hiermee overweg te laten gaan zonder intense kennis.

Het verdrietige is dat je het werkend krijgt door SAMBA smb te gebruiken, een protocol dat eigendom is van Microsoft, terwijl je alleen Linux naar Linux hardware en software gebruikt. Hoe compatibel is Linux nu eigenlijk met zichzelf. :/

Diep triest, Linux is blijkbaar meer compatibel met Windows dan met zichzelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Terry A Davis op 03-04-2021 17:42 . Reden: oplossing werkt met smb shares ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
De afstandsbediening van mijn Mi Box S is er helaas mee opgehouden. Waarschijnlijk is de kleine van 3 hem fataal geworden, want die had het als laatst in haar handjes...

Het probleem is nu dat ik de mi box niet meer kan bedienen. Ik heb nog een kleine bluetooth toetsenbord, maar is dus niet aan te sluiten, aangezien ik ook niet door het menu kan scrollen.

Heeft iemand een oplossing voor mij? M.u.v. een nieuwe afstandsbediening uiteraard. Het liefst bedien ik hem met mijn telefoon, maar ook dan moet ik waarschijnlijk eerst scrollen in het menu/instellingen van de Mi box.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Xtince schreef op maandag 5 april 2021 @ 22:55:
De afstandsbediening van mijn Mi Box S is er helaas mee opgehouden. Waarschijnlijk is de kleine van 3 hem fataal geworden, want die had het als laatst in haar handjes...

Het probleem is nu dat ik de mi box niet meer kan bedienen. Ik heb nog een kleine bluetooth toetsenbord, maar is dus niet aan te sluiten, aangezien ik ook niet door het menu kan scrollen.

Heeft iemand een oplossing voor mij? M.u.v. een nieuwe afstandsbediening uiteraard. Het liefst bedien ik hem met mijn telefoon, maar ook dan moet ik waarschijnlijk eerst scrollen in het menu/instellingen van de Mi box.
De Android TV remote app gebruiken (geen idee of deze er alleen voor Android telefoons is), en dan middels een USB muis de handel eenmalig instellen voor die app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik gebruik de Android app. Je start de app. Er wordt een lijst getoond met beschikbare apparaten. Je maakt verbinding met het gewenste apparaat. Er wordt dan een code getoond op het TV scherm en die moet je intikken in de app om te koppelen. Komt geen muis of menu aan te pas.

EDIT: Even snel gezocht, app voor IOS lijkt er ook te zijn, of op zn minst een workaround. Even Googlen dus

[ Voor 44% gewijzigd door rfbroek op 05-04-2021 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtince
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-06 07:24
@hardware-lover @rfbroek Dank beide, heb deze app geprobeerd (voordat ik hier had gepost), maar ik kreeg het niet voor elkaar. Dacht daarom dat ik dus in het menutje ergens moest zijn, wat dus niet lukt.

Maar als ik zo de link bekijk zou het meteen moeten doen. Ga vanavond toch maar eens weer proberen.

Edit: het werkt! Alleen krijg ik hem niet meer aan/uit met de tel. Nu staat het constant aan, maar lijkt me ook niet echt een energieslurper...

[ Voor 19% gewijzigd door Xtince op 09-04-2021 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Het is trouwens wel belangrijk dat zowel de box als de telefoon op hetzelfde LAN / WIFI netwerk zitten, anders werkt het sowieso niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Sssst... NLziet laat de Mi Box niet meer crashen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Nu online
ratzz schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 16:05:
Sssst... NLziet laat de Mi Box niet meer crashen.....
Is er weer een update? want hier crasht hij nog steeds (ook mijn Android tv boven doet moeilijk i.c.m. NLZiet, maar minder dramatisch dan de Mi Box). Hij doet dit alleen niet als ik voor het kijken de box even een herstart geef. Dus het lijkt een soort lek, dat als je de Mi Box stand-by zet als je NLziet open hebt en vervolgens dus weer opent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Ferrox1 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 11:36:
Is er weer een update? want hier crasht hij nog steeds (ook mijn Android tv boven doet moeilijk i.c.m. NLZiet, maar minder dramatisch dan de Mi Box). Hij doet dit alleen niet als ik voor het kijken de box even een herstart geef. Dus het lijkt een soort lek, dat als je de Mi Box stand-by zet als je NLziet open hebt en vervolgens dus weer opent?
Volgens mij heb ik afgelopen week ergens 3 dagen achter elkaar een update gehad en bij de laatste ...ssst... gaat het nog steeds goed. Ik zit op versie 5.0.4-487178.

Ik hoef geen herstart te doen en ik zet hem ook nooit uit, alleen de schermbeveiliging staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 14:24:
[...]
..De Formuler GTV heb ik hier ook nog ergens rondslingeren.,,
@hardware-lover Gebruik je die niet? Dan heb ik wel interesse om hem van je te kopen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rfbroek schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:08:
[...]
@hardware-lover Gebruik je die niet? Dan heb ik wel interesse om hem van je te kopen :)
Dank voor je interesse, maar ik gooi nooit snel de handdoek in de ring en wacht rustig af of er door updates mogelijk het e.e.a. nog positief veranderd. Nooit een apparaat volledig afschrijven als het met een eerste poging niet meteen gelukt is. In het geval van de Mi, na -tich pogingen, zullen we maar zeggen :+

Dat zal ook wel de reden zijn waarom ik inmiddels nogal wat aan hardware heb liggen, waarmee ik mijn gebruikersnaam eigenlijk ietsje teveel eer aan lijk te doen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja ik ken het symptoom oOo

Denk toch dat ik dat ik er eentje aanschaf, er zijn "oplossingen", b.v. een gekraakte versie van Netflix die HD doet. Voor mij is dat voldoende en ik vind Android TV gewoon erg fijn werken.

Als ik een MI Box wil moet er meteen een LAN adapter / HUB bij worden gekocht voor wat connectivity, dat vind ik jammer en bovendien gaat de prijs dan al richting een tweedehands GTV.

Als er voor de Mi Stick zo'n adapter bestond was dat met stip mijn eerste keus geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@rfbroek, ik heb inmiddels "ervaring" opgedaan met die aangepaste Netflix apk.

Ik heb nog wat meer zaken aangehaald na mijn eerste kennismaking, ietwat achterhaald inmiddels maar mogelijk kun je er toch wat mee; hardware-lover in "mediaspeler voor 4K HDR"

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2021 22:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Kan iemand testen of de zdf programma's soepel lopen? Bij mij hapert het regelmatig. Mi box 4s.
Jammer want leuke docu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sunrise schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:53:
Kan iemand testen of de zdf programma's soepel lopen? Bij mij hapert het regelmatig. Mi box 4s.
Jammer want leuke docu's.
Heb ik inmiddels gedaan, zie geen problemen met verschillende uitzendingen.

Internetverbinding naar Box in orde (en snel genoeg) en refreshrate daarnaast (optimaal voor ZDF) op 50Hz staan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:01:
[...]

Heb ik inmiddels gedaan, zie geen problemen met verschillende uitzendingen.

Internetverbinding naar Box in orde (en snel genoeg) en refreshrate daarnaast (optimaal voor ZDF) op 50Hz staan?
Volgens een speed test kan ik 4k streamen maar ik heb slechts full hd en alle andere streaming apps werken naar behoren. Mi box staat op 60hz, heb even 1024p 50hz en 720p 50hz geprobeerd zonder enig verschil.

Heb je wel lang genoeg gekeken? Niet dat ik lang hoef te kijken maar het valt niet enorm op als je vluchtig kijkt.
Regelmatig een pauze van 1/10 seconde. Zo om de 5 seconde.

Op mijn android telefoon is het wel soepel. Docu Makaronesien.

[ Voor 4% gewijzigd door Sunrise op 21-04-2021 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb voor 40 euro een tweedehands Mi Box S met LAN adapter op de kop getikt,
Daar ga ik komend weekend eens mee spelen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sunrise schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:41:
[...]
Volgens een speed test kan ik 4k streamen maar ik heb slechts full hd en alle andere streaming apps werken naar behoren. Mi box staat op 60hz, heb even 1024p 50hz en 720p 50hz geprobeerd zonder enig verschil.

Heb je wel lang genoeg gekeken? Niet dat ik lang hoef te kijken maar het valt niet enorm op als je vluchtig kijkt.
Regelmatig een pauze van 1/10 seconde. Zo om de 5 seconde.

Op mijn android telefoon is het wel soepel. Docu Makaronesien.
Waarom gebruik je 60Hz als de ZDF app optimaal gebruik maakt van 50Hz? Je mag de resolutie daarbij op 1080p laten staan, deze gebruik ik ook op mijn test-monitor. Je zou bijna denken dat het daar wat mee te maken zou hebben, of is 1024 = 1080?

Ik kijk altijd voor minuten of langer, ik zie geen haperingen of stotteren. Kun je misschien specifieker zijn bij welke docu's het je opvalt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:41:
[...]

Waarom gebruik je 60Hz als de ZDF app optimaal gebruik maakt van 50Hz? Je mag de resolutie daarbij op 1080p laten staan, deze gebruik ik ook op mijn test-monitor. Je zou bijna denken dat het daar wat mee te maken zou hebben, of is 1024 = 1080?

Ik kijk altijd voor minuten of langer, ik zie geen haperingen of stotteren. Kun je misschien specifieker zijn bij welke docu's het je opvalt?
Omdat je zover ik weet niet per app kan instellen op hoeveel hz die moet afspelen.
Verder staat ie op automatisch qua tv en verder geen last heb met andere streaming apps. Kodi laat ik wel switchen want dat gaat automatisch.
Maar ik heb het al getest zoals ik schreef op 50hz, helaas zelfde probleem.

Idd bedoelde 1080p.

De aflevering staat vermeld in vorige post. Documentaire Makaronesien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sunrise schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 00:17:
[...]
Omdat je zover ik weet niet per app kan instellen op hoeveel hz die moet afspelen.
Verder staat ie op automatisch qua tv en verder geen last heb met andere streaming apps. Kodi laat ik wel switchen want dat gaat automatisch.
Maar ik heb het al getest zoals ik schreef op 50hz, helaas zelfde probleem.

Idd bedoelde 1080p.

De aflevering staat vermeld in vorige post. Documentaire Makaronesien
Klopt. Als de app het zelf niet afdwingt dan gebeurt dat niet automatisch. Er is een losse app die voor de Shield in het verleden is uitgebracht (later meegenomen in het Shield OS), maar of deze iets doet op een Mi dat durf ik niet te zeggen. Daarbij kan niet iedere app er tegen om tijdens afspelen van framerate te wisselen. Netflix doet niet moeilijk, Prime Video dan weer wel.

Lastig in onze omgeving met al die verschillende framerates, maar het is niet anders. Ik kijk later nog eens specifiek naar die docu en laat hem dan langere tijd draaien....

Edit: @Sunrise ik denk nu te zien wat jij bedoelt, de stream loopt idd niet continue vloeiend, bitrate lijkt ook nogal wat te fluctueren.

Het enige geruststellende wat ik je kan zeggen is dat het niet Mi gerelateerd is, op mijn Shield 2019 Pro ervaar ik exact hetzelfde. Beiden hangen bekabeld aan internet, dat als oorzaak mag worden uitgesloten. Het zit in het ZDF aanbod zelf zo te zien.

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 23-04-2021 14:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 12:41:
[...]

Klopt. Als de app het zelf niet afdwingt dan gebeurt dat niet automatisch. Er is een losse app die voor de Shield in het verleden is uitgebracht (later meegenomen in het Shield OS), maar of deze iets doet op een Mi dat durf ik niet te zeggen. Daarbij kan niet iedere app er tegen om tijdens afspelen van framerate te wisselen. Netflix doet niet moeilijk, Prime Video dan weer wel.

Lastig in onze omgeving met al die verschillende framerates, maar het is niet anders. Ik kijk later nog eens specifiek naar die docu en laat hem dan langere tijd draaien....

Edit: @Sunrise ik denk nu te zien wat jij bedoelt, de stream loopt idd niet continue vloeiend, bitrate lijkt ook nogal wat te fluctueren.

Het enige geruststellende wat ik je kan zeggen is dat het niet Mi gerelateerd is, op mijn Shield 2019 Pro ervaar ik exact hetzelfde. Beiden hangen bekabeld aan internet, dat als oorzaak mag worden uitgesloten. Het zit in het ZDF aanbod zelf zo te zien.
Bedankt voor het testen! Gek genoeg loopt het op mn mobiel wel soepel, gewone android app, zal die eens proberen op de mi box. Als dat werkt laat ik het weten.
Edit: werkt niet, na logo crash.

Iemand trouwens een workaround voor kpn itv app op mi box? Start niet en er is geen android tv versie.
Casten vind ik vervelend. Sloom gedoe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Sunrise, op een kleiner schermpje zal het er allicht beter uitzien en zal de bitrate ook lager mogen zijn zonder dat het opvalt misschien. Mogelijk is de Android TV app ook niet geoptimaliseerd voor TV, het zal de eerste app niet zijn waarbij dit het geval is.

De workaround voor KPN is mogelijk de IPTV Addon die er voor Kodi is. Die doet het prima met andere streaming services zoals Ziggo, NLZiet, enz..., die uit diezelfde IPTV Addon komen. Volgens mij is deze al gedeeld binnen dit topic.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 17:09:
@Sunrise, op een kleiner schermpje zal het er allicht beter uitzien en zal de bitrate ook lager mogen zijn zonder dat het opvalt misschien. Mogelijk is de Android TV app ook niet geoptimaliseerd voor TV, het zal de eerste app niet zijn waarbij dit het geval is.

De workaround voor KPN is mogelijk de IPTV Addon die er voor Kodi is. Die doet het prima met andere streaming services zoals Ziggo, NLZiet, enz..., die uit diezelfde IPTV Addon komen. Volgens mij is deze al gedeeld binnen dit topic.
Ik weet niet, zdf is altijd slecht geweest met die hikjes, kan mij herinneren dat het ook is met google chromecast (v1). Geloof dat het ook is of was met een andere duitse zender genaamd phoenix, zelfde effect, zal die nog eens proberen.

Die iptv addon heeft geen speciale naam? Zit in de standaard repository? Zal kijken straks, tv nu bezet.
Dat is wel fijn als dat werkt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sunrise schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:02:
[...]
Ik weet niet, zdf is altijd slecht geweest met die hikjes, kan mij herinneren dat het ook is met google chromecast (v1). Geloof dat het ook is of was met een andere duitse zender genaamd phoenix, zelfde effect, zal die nog eens proberen.

Die iptv addon heeft geen speciale naam? Zit in de standaard repository? Zal kijken straks, tv nu bezet.
Dat is wel fijn als dat werkt. :9
Nope, niet in de Kodi repository. Hij heeft zijn eigen versie. Deze dus: https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 21:05:
[...]

Nope, niet in de Kodi repository. Hij heeft zijn eigen versie. Deze dus: https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io
Ik heb de zip geïnstalleerd maar zie 'm niet staan bij addons (of elders). Alle versies geprobeerd maar kan m dus niet vinden. Ben geen kodi expert, gebruik het zelden. Shoutcast geïnstalleerd zie ik wel gewoon staan.
Ik google wel ff want die generieke wiki tutorial qua installeren van zip helpt niet in mijn geval.
Addon is wel gewoon geïnstalleerd, kan switchen in versies maar kan 'm dus niet starten.

Oh wacht ik snap het al.

Ik kan het nu niet gebruiken heb alleen een e-mailadres en wachtwoord ( familie ) maar die knp itv vraagt andere informatie. Kijk v/d week nog een keer.

[ Voor 12% gewijzigd door Sunrise op 25-04-2021 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Heb mijn mi box S nog op 8.1.0 staan. Adviseren jullie om te updaten of niet? (Ben wat voorzichtig omdat had gelezen dat er problemen waren. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-09 19:40

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

humptydumpty schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:26:
Heb mijn mi box S nog op 8.1.0 staan. Adviseren jullie om te updaten of niet? (Ben wat voorzichtig omdat had gelezen dat er problemen waren. )
Als alles nu perfect werkt, zou ik het sowieso niet doen. Don`t fix it if it ain`t broken.. O-)
Of haal je voordeel uit iets van de update?

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
humptydumpty schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 13:26:
Van de Mi boxjes die ik nog heb liggen, zitten er nog 2 op 8.1. En die laat ik daar ook op staan voorlopig, ik zie op dit moment enkel nadelen ipv voordelen. Vooral tov die laatste ATV 9 update waarbij er problemen zijn ontstaan met het gebruik van een externe USB opslag.

Ik zou het dus niet doen op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Bij mij draait ie op de laatste versie. Maar enigste dat ik eigenlijk gebruik, is Plex en F1TV. Voor de rest staat er eigenlijk niets op.
Moest na de laatste update wel eens Plex herinstalleren maar als dat het enigste is, ben ik tevreden ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 14:26:
[...]
Van de Mi boxjes die ik nog heb liggen, zitten er nog 2 op 8.1. En die laat ik daar ook op staan voorlopig,
Is het eigenlijk mogelijk om zo'n boxje te downgraden?
Of wordt het dan rooten etc?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rfbroek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:20:
[...]
Er was blijkbaar een hardwarematige methode waarbij de box moest worden opgemaakt, maar ik ben ergens wat tegengekomen dat dit met de laatste update niet meer mogelijk zou zijn. Zelf echter nooit geprobeerd.

Met rooten, als dit al mogelijk is, verliest men volgens mij Widevine L1 en is het niet meer mogelijk om te streamen in de hoogste kwaliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
rfbroek schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 17:20:
[...]

Zag iets daarover op het xda forum staan.

Ik laat mijn box voorlopig zoals die nu is. 8.1 werkt, geeft weinig problemen (1x per 2maanden een herstart van Netflix). Heb echt wel iets leukers te doen dan de boel weer te de-installeren via methode xyz.

Allemaal bedankt voor de adviezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ja ik heb het ook gelezen. Methode is te doen, de goede bestanden vinden is moeilijker.

Ik heb de laatste versie, enige app die soms crasht is NLziet.
Maar ik vermoed dat dat eerder aan de app ligt dan aan de box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:03
Ik heb deze Xiaomi Mi Box S gekocht met het idee om mijn Ziggo tv abonnement eindelijk te dumpen. Netflix en kodi werken perfect, maar NLziet blijft zeer regelmatig chrashen. Heb inmiddels alle mogelijke oplossingen uit dit forum geprobeerd.

Weet iemand of dit een probleem is voor specifiek deze tv-box i.c.m. NLziet? Of hebben andere Android tv-boxen dit ook? B.v deze:
https://www.bcc.nl/beeld-...0WUAqpEAQYAiABEgIkzfD_BwE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@bitjeverkeerd die jij noemt van de bcc site is een Android doosje. Dat is geen androidtv.

Ik zou persoonlijk even niet meer voor een mibox gaan gezien de slechte support. Dan kun je beter (en goedkoper) de nieuwe Google tv kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
bitjeverkeerd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:03:
Ik heb deze Xiaomi Mi Box S gekocht met het idee om mijn Ziggo tv abonnement eindelijk te dumpen. Netflix en kodi werken perfect, maar NLziet blijft zeer regelmatig chrashen. Heb inmiddels alle mogelijke oplossingen uit dit forum geprobeerd...
Ik heb hetzelfde probleem gehad en had Ziggo tv al de deur uit maar ik moet zeggen dat ik sinds de tweede update na de laatste grote veranderingen, ik nog maar 1 keer een crash heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitjeverkeerd
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13:03
ratzz schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:07:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem gehad en had Ziggo tv al de deur uit maar ik moet zeggen dat ik sinds de tweede update na de laatste grote veranderingen, ik nog maar 1 keer een crash heb gehad.
Ik heb helaas dagelijks chrashes. Wellicht heeft mijn kastje dan ook een hardware probleem en moet ik hem gewoon maar terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bitjeverkeerd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:24:
[...]
Ik heb helaas dagelijks chrashes. Wellicht heeft mijn kastje dan ook een hardware probleem en moet ik hem gewoon maar terugsturen.
Niet gezegd dat dit niet het geval zou kunnen zijn, ik heb alleen maar refurbished Mi S boxjes aangekocht tot nu toe. Heb dat eerder ook al eens aangehaald, dat dit misschien wel de reden is waarom ik wat minder problemen lijk te hebben met het S model.

Heb je ook al eens geprobeerd om NLZiet via de Kodi addon (beschikbaar binnen Dut-IPTV repository), te gebruiken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:06:
@bitjeverkeerd die jij noemt van de bcc site is een Android doosje. Dat is geen androidtv.

Ik zou persoonlijk even niet meer voor een mibox gaan gezien de slechte support. Dan kun je beter (en goedkoper) de nieuwe Google tv kopen.
Er komt weer een update aan (nu als bèta voor model 3, die inmiddels dezelfde software heeft, of kan hebben dan de 4s), waarbij er wat zaken worden aangepakt (ghosting is er één van, en ik neem aan dan ook het USB probleem). Het blijft echter de vraag of er met een update niet weer wat anders gaat sneuvelen wat nu wel goed werkt :+

Er zijn ook andere alternatieven voor de Google TV stick, en goedkoper dan de Mi S heb ik de CCGTV nog niet gezien? Jij schijnbaar wel?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Er loopt een heel topic over de googletv.
Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2

Laten we hopen dat die update voor de mibox3 het wat stabieler maakt. Zou fijn zijn als ik niet elke keer voor gebruik opnieuw moet starten en hem met mij universele remove weer kan inschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bitjeverkeerd schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 12:03:
Ik heb deze Xiaomi Mi Box S gekocht met het idee om mijn Ziggo tv abonnement eindelijk te dumpen. Netflix en kodi werken perfect, maar NLziet blijft zeer regelmatig chrashen. Heb inmiddels alle mogelijke oplossingen uit dit forum geprobeerd.

Weet iemand of dit een probleem is voor specifiek deze tv-box i.c.m. NLziet? Of hebben andere Android tv-boxen dit ook? B.v deze:
https://www.bcc.nl/beeld-...0WUAqpEAQYAiABEgIkzfD_BwE
ITT wat @jongetje beweert is desbetreffende box wel degelijk een Android TV box (voorzien van Android TV V10, gelijk aan dat van de Google TV Stick), ik heb het apparaat nota bene zelf hier voor mijn neus liggen.

Toch zijn er nogal wat manco's in mijn beleving die de prijs van het apparaat niet rechtvaardigen, het grootste pluspunt is eigenlijk de afstandsbediening ;)

Edit: ook maar meteen een linkje naar het eigen topic; Nokia streambox 8000

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 12-05-2021 16:06 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08:39
Ook na de laatste update van NLZiet op de laatste AndroidTV firmware versie, heb ik nog steeds last van spontane reboots van de MiBox, bij terugkijken uit de programmagids met NLZiet. Probleem begon een paar maanden geleden met een vorige update van NLZiet.

[ Voor 3% gewijzigd door voorstad op 12-05-2021 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Klopt, hier precies hetzelfde met de Mi Box S. En alleen met NLziet trouwens
De Mi TV stick lijkt er minder gevoelig voor, maar ook die crasht soms door NLziet..

Maar bij wie moet je nou om support vragen? NLziet of Xiaomi? :9

[ Voor 12% gewijzigd door rfbroek op 13-05-2021 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedRayMann
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-09 21:51
Ik heb zelden een vastloper *knock on wood*
Set de mibox ook altijd braaf uit.
Het komt een keer voor (voornamelijk bij vrouwlief) dat een app vast loopt of geen beeld geeft / verkeerde synchronisatie audio en video.

Ik druk dan lang op de aan/uit knop en herstart het apparaat.

Misschien dat vrouwlief het meer als een irritatie ervaart en ik er al aan gewend ben, bij twijfel, reboot.

Laten jullie de box aan staan? En waarom?
Ik zie er zelf geen meerwaarde van omdat de box alleen aan staat bij gebruik van de tv.

Wij gebruiken;
Ziggo app
Disney+
Prime
NPO Start
TuneIn Radio
YouTube

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor bezitters met een Mi Box 3 (ik niet), public release vrijgegeven;

Build 3575
Security patch 5 Mar 21
Kernel 4.9.113

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PXQ6GTHBaAJQ7BuDjBN1ll8HG7A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/K342NFLvZuEHHCvIvzIScixa.jpg?f=user_large

Je kunt ze iig niet nageven het niet te willen proberen ;)

Ik verwacht nu ook tamelijk snel een update voor de S...

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Laatste update Mi Box 3 heeft de vastlopers na standby met NLziet voor mij opgelost.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
hardware-lover schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:38:
Voor bezitters met een Mi Box 3 (ik niet), public release vrijgegeven

Daar zat ik al op te wachten! Ze doen namelijk eerst de s en daarna de 3, dus je hebt hem al gehad >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ceejay schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 10:41:
[...]
Daar zat ik al op te wachten! Ze doen namelijk eerst de s en daarna de 3, dus je hebt hem al gehad >:)
De nieuwe update is nu nog niet voor de S verschenen, die laatste update vernachelde de USB verbinding en o.a. dat wordt met een komende update aangepakt. Ook ghosting (een al langer bestaand probleem sinds de V9 update), is niet eerder aangepakt op de S, dus ik ben benieuwd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 23:05
Ik heb zolang ik via NLziet via Wifi kijk, geen reboots. Ook niet op de hoge kwaliteit.
Zodra ik diezelfde via de LAN aansluiting doe, krijg ik weer de bekende crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:38:
Voor bezitters met een Mi Box 3 (ik niet), public release vrijgegeven;

Build 3575
Security patch 5 Mar 21
Kernel 4.9.113

[Afbeelding]

Je kunt ze iig niet nageven het niet te willen proberen ;)

De mi box heeft gisteravond de update gedownload, echter bleef hij hangen bij het updaten leek het. Vanmorgen reageerde hij niet meer. Ook uit en aanzetten geeft geen beeld.
Als je de stroom erop doet gaat het witte ledje aan de voorkant branden en blijft aan. Lijkt erop dat hij gebricked is.

[ Voor 7% gewijzigd door Viper® op 15-05-2021 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
AcIDeR schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 08:30:
Ik heb zolang ik via NLziet via Wifi kijk, geen reboots. Ook niet op de hoge kwaliteit.
Zodra ik diezelfde via de LAN aansluiting doe, krijg ik weer de bekende crashes.
Interessant! Dat verklaart misschien ook waarom de TV Stick er geen last van heeft, die kan alleen op wifi.
Ik ga het ook eens proberen met de box op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Viper® schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 09:39:
[...]
De mi box heeft gisteravond de update gedownload, echter bleef hij hangen bij het updaten leek het. Vanmorgen reageerde hij niet meer. Ook uit en aanzetten geeft geen beeld.
Als je de stroom erop doet gaat het witte ledje aan de voorkant branden en blijft aan. Lijkt erop dat hij gebricked is.
Dit al geprobeerd?

To get into recovery.

1. Unplug the mi box power adapter.
2. Wait for 15 secs.
3. Plug the power adapter back.
4. Immediately press the back and OK buttons on remotes and keep pressing them until you see the recovery screen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:22:
[...]

Dit al geprobeerd?

To get into recovery.

1. Unplug the mi box power adapter.
2. Wait for 15 secs.
3. Plug the power adapter back.
4. Immediately press the back and OK buttons on remotes and keep pressing them until you see the recovery screen
Geprobeerd, maar lijkt erop dat hij echt helemaal niks meer doet, reageert nergens op.

Dit ook nog geprobeerd:
https://forum.xda-develop...ab.3834421/#post-83840349

Open gemaakt en via usb en burning tool gekoppeld. Maar na 1% een low power melding. Meer mensen hebben dit schijnbaar en lijkt nog niet echt een oplossing.
Wel fijn dat het apparaat gewoon gebricked wordt door een OTA update vanuit de fabrikant.

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 18-05-2021 21:46 ]

Pagina: 1 ... 30 ... 37 Laatste