Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:58
@hardware-lover een algemene reset heeft bij mij niets gedaan voor dit probleem. Alleen de nlziet app op sd zetten helpt (reboot veel minder vaak)[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16:53
jeroenst schreef op vrijdag 1 januari 2021 @ 16:10:
@hardware-lover een algemene reset heeft bij mij niets gedaan voor dit probleem. Alleen de nlziet app op sd zetten helpt (reboot veel minder vaak)[quote]
Afgelopen week heeft hij bij mij zelfs een reboot gehad terwijl ik terwijl ik de NLZiet app op sd had gezet en na een factory reset.

Het bizarre toeval wil dat ik gisteravond de hele avond ongestoord op HD heb kunnen kijken, de eerste keer in een maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:58
@ratzz bij mij reboot de mibox ook op sd alleen duurt het veel langer (>2uur ipv <30minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Eryq schreef op zaterdag 26 december 2020 @ 11:45:
[...]

Ik zat ook erg te twijfelen. Het slaapprobleem is bij mij opgelost en de afstandsbediening verbindingsproblemen ook. Tot op heden geen nieuwe bugs gevonden.
Dus je hebt het probleem opgelost met de update naar Pie Android 9.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 06:03
Het slaapprobleem is voor mij wel opgelost..
De ab bug heb ik nu toch nog 1x gehad.. ik kan het nog niet echt reproduceren. Tot nu toe wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbuschers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-01 11:36
Ik ervaar problemen met de nieuwe ESPN app (opvolger Fox Sports) bij het streamen van de Live stream naar mijn Box S. Oude afleveringen is geen probleem. Maar bij een livestream wil die laden maar vervolgens geeft die aan dat ik content moet selecteren.

Vervolgens getest op mijn Chromecast 3. En daar geeft die geen probleem en streamt die de live stream gewoon. Meer mensen die hier last van? Is dit een hardware probleem? (volgens mij is de stream van ESPN ook van betere kwaliteit dan die van Fox Sports)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
@rbuschers, gezien de recente reviews lijkt dat niet het enige probleem te zijn, miljaar wat een $#@&! app

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rbuschers
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 19-01 11:36
hardware-lover schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 21:55:
@rbuschers, gezien de recente reviews lijkt dat niet het enige probleem te zijn, miljaar wat een $#@&! app
Eens. Echter doordat ik hem wel goed kan streamen op mijn chromecast 3 en niet op mijn Box S heb ik het vermoeden dat het probleem wel eens aan de Box S kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rbuschers schreef op zaterdag 2 januari 2021 @ 22:04:
[...]
Eens. Echter doordat ik hem wel goed kan streamen op mijn chromecast 3 en niet op mijn Box S heb ik het vermoeden dat het probleem wel eens aan de Box S kan liggen.
Ik heb geen abonnement, kan dus ook niet testen wat ie met live uitzendingen doet op mijn diverse streaming apparaten. Samenvatting streamen gaat goed naar de test Mi box met ATV8.1, zie ik vanaf de bank, maar verder kom ik niet met streams testen 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
DanielAlm schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:01:
Iemand al ervaring met de update voor de mi box 3 die ik vandaag plots voorgeschoteld krijg?
Sja, die update veroorzaakt wel een probleem voor mij. Nadat je hem uit zijn slaap haalt, is er geen geluid en blijft video (YouTube, kodi etc) stil staan. Enige fix is een reboot en dan werkt het allemaal weer totdat je hem in de slaap zet...Vrij irritant, zal wel redelijk snel weer een update voor komen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 15:20
Verschil tussen slaap en idle is 1-2watt.
Dat kost dus bijna niets om hem gewoon altijd aan te laten staan. Wat ik ook doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Ceejay schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:08:
[...]

Sja, die update veroorzaakt wel een probleem voor mij. Nadat je hem uit zijn slaap haalt, is er geen geluid en blijft video (YouTube, kodi etc) stil staan. Enige fix is een reboot en dan werkt het allemaal weer totdat je hem in de slaap zet...Vrij irritant, zal wel redelijk snel weer een update voor komen vermoed ik.
Het is een rampzalige update voor de mi box 3 (!). Los van het slaapprobleem, nu ook een wifi probleem. Opgelost dan maar, door de box niet meer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45
Irritant zeg die problemen die mensen hier ervaren met de Mi box i.c.m. de nlziet app. Ik gebruik ook beiden en ik heb wel een keer een crash van de app gehad, maar dat was weken terug. Sindsdien draait het hier probleemloos, zowel voor als na de laatste update van de nlziet app.
Wel ervaar ik het slaapstand probleem en dat de afstandsbediening soms niet herkent wordt door de box (deze draait sinds mei vorig jaar op Android 9).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Box gewoon niet in slaap zetten, kost €2-3/jaar aan stroom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Ja kan, heb inmiddels gemerkt dat de geluidsproblemen zich niet voordoen als je hem op slaap zet op het home screen. Is dus duidelijk een bug met het netjes afsluiten of hervatten van een app vanuit slaap.

Verder is de boel behoorlijk versneld. Ik speel wel es real racing 3 op de mi box en met de nieuwe update vlieg ik uit de bocht lol

[EDIT]
Helaas gebeuren de geluidsproblemen nu toch ook weer met genoemde procedure :'(

[ Voor 12% gewijzigd door Ceejay op 09-01-2021 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ceejay schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 23:10:
Ja kan, heb inmiddels gemerkt dat de geluidsproblemen zich niet voordoen als je hem op slaap zet op het home screen. Is dus duidelijk een bug met het netjes afsluiten of hervatten van een app vanuit slaap.

[knip]
Dat is eigenlijk wel goed dat je dit aanhaalt, idd een goede keuze. Gebruikte App afsluiten, terug naar home, dan pas slapie doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
hardware-lover schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:39:
Voor een ieder die zit met een MI Box 3 of 4 (of stick?) die niet goed wakker wil worden via de remote, probeer het volgende eens;

Instellingen > Apps >Speciale app toegang > Energie Optimalisatie

De volgende items in de lijst opzoeken en optimalisatie uitschakelen;

- TV Remote Service
- Bluetooth

Kijk eens of het daarna beter gaat? Soms blijft het nodig om na het indrukken van de powerknop nog een andere toets in te drukken (let daarbij op het powerlampje, of dit aangaat).

Ik kwam deze hint tegen op het Kodi forum.
Overigens is er sinds enige dagen een nieuwe Bèta OTA4-V0 uit voor de Mi Box 4 S.
[Afbeelding]
Op de Xiaomi mi de update naar andriod 9 pie gedaan, meteen ook bovenstaande instellingen
gedaan.
Volume probleem is er niet alleen het uitslaap probleem is het zelfde, moet nog steeds als ik hem de volgende dag wil gebruiken eerst van de stroom af en aan de stroom sluiten.
Wordt nog steeds niet wakker.
Ik snap niet waarom Xiaomi dit probleem niet oplost. :-(

Na veel proberen krijg ik hen nu uit zijn slaap door 2 knoppen tegelijk in te drukken en vast te houden.
maar lost niet veel op films wat ik dan afspeel via usb/plex of addon in kodi blijft vast hangen en moet ik nog opstaan voor de stroom eraf en aan te sluiten. :(

[ Voor 9% gewijzigd door t-bob op 07-01-2021 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
t-bob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:17:
[...]

<knip>
Na veel proberen krijg ik hen nu uit zijn slaap door 2 knoppen tegelijk in te drukken en vast te houden.
maar lost niet veel op films wat ik dan afspeel via usb/plex of addon in kodi blijft vast hangen en moet ik nog opstaan voor de stroom eraf en aan te sluiten. :(
Als je iets langer de aan uit knop op de remote ingedrukt houdt verschijnt een windowtje met opnieuw opstarten erop, op ok drukken en dan kun je blijven zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
t-bob schreef op woensdag 6 januari 2021 @ 09:17:
[...]
[knip]
Heb je dan de app nog open staan bij aanzetten, dus dat jij het apparaat in slaap zet met Kodi (of welke app dan ook) nog op actief? Dus in het hoofdmenu van Kodi en dan zet jij de Mi in slaap?

@t-bob, duidelijk zo. Ipv die 2 knoppen indrukken reageert ie ook niet op het willekeurig indrukken van wat andere toetsen, en dan geen twee tegelijk?

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 08-01-2021 19:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
hardware-lover schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 13:28:
[...]

Heb je dan de app nog open staan bij aanzetten, dus dat jij het apparaat in slaap zet met Kodi (of welke app dan ook) nog op actief? Dus in het hoofdmenu van Kodi en dan zet jij de Mi in slaap?
S’avonds Sluit ik kodi of Plex af en de Xiaomi mi sluit ik in het hoofdscherm met de afstandbediening af.
En is er niets meer actief.
En zet de tv weer op een ander kanaal waar mijn tv ziggo box is op aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
Ceejay schreef op vrijdag 8 januari 2021 @ 12:17:
[...]

Als je iets langer de aan uit knop op de remote ingedrukt houdt verschijnt een windowtje met opnieuw opstarten erop, op ok drukken en dan kun je blijven zitten
Ja is gelukt dankjewel👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Volgens een gebruiker op Reddit is het updaten van Android system webviewer een oplossing.
Ik heb een beta van apkmirror geïnstalleerd en hopelijk werkt het.
Afsluiten en aanzetten zonder reboot werkt tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
mpx200_05 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:41:
Volgens een gebruiker op Reddit is het updaten van Android system webviewer een oplossing.
Zou naar 141 moeten updaten. Mi box 3 staat op 101 zonder dat er een update beschikbaar is. Om via omweg alsnog te installeren heeft niet mijn voorkeur.

[ Voor 6% gewijzigd door DanielAlm op 10-01-2021 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Mijn ervaringen met de Mi TV stick zijn na een paar maand erg goed. Het enige probleem is dat hij dus niet goed met mijn 5GHz wifi netwerk wilde connecten. Dus hij zit op de 2.4GHz.Heb 5GHz ook niet geprobeerd meer.
Zijn er mensen met een Mi TV Stick die hem wel op op 5GHz hebben draaien (ergens in oktober was er meende ik een bug hiermee). Zo ja hoe is dat opgelost?
Ik gebruik dagelijks de NLZiet app en ervaar geen problemen.

Mijn Chromecast 3 heeft ineens dat hij wel verbinding heeft met wifi maar geen internet heeft. Van alles al geprobeerd. En ik lees meer mensen met dit probleem maar geen oplossing. Ik zit dus te denken aan een tweed Mi TV stick.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SlaJohn
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-09 19:01
Ik heb ook al sinds een aantal maanden last dat de NLziet app om de haverklap crashed.

Ik dacht eerst dat het aan 1 van de OS updates lag, want ik had ook last dat er af en toe geen internet mogelijk was (op te lossen met een reboot), en dat Chromecast niet werkte en dat de microfoon het niet meer deed.

Dus uiteindelijk maar een complete reboot gedaan en alle apps weer opnieuw geïnstalleerd.
Nu zijn alle problemen opgelost behalve de NLziet problemen.

Ik was er ook al achter gekomen dat als je de schermresolutie aanpast van 60Hz naar 50Hz dat hij het dan langer blijft werken voordat hij crashed, maar hij crashed dus nog steeds gemiddeld 1 a 2x per uur.

Uiteindelijk dacht ik het probleem gevonden te hebben.
Ik heb een USB ethernet adapter aan mijn Mi Box S hangen, en als ik deze loskoppel en het systeem alleen op WIFI laat draaien, dan blijft NLziet wel gewoon werken.
Dus ik dacht dan zal die ethernet adapter wel het grote probleem zijn. Dit kon eigenlijk helemaal niet omdat Youtube, Kodi, en alle andere apps helemaal geen kuren vertoonden, alleen NLziet was het probleem.
Dus tegen beter weten in maar een nieuwe (andere) USB Ethernet adapter besteld, en ja hoor NLziet crashed hiermee ook meteen.

Dus er zit echt een of andere fout in de NLziet app.

De enige oplossing voor dit moment is de Mi Box alleen gebruiken met WIFI, dan blijft hij bij mij gewoon werken.

Ik ben tevens terug gaan zoeken wanneer de problemen hiermee begonnen zijn, en dit is ergens rond November geweest.
NLziet heeft de volgende versies uitgebracht (met release datum erbij):
- nl-nlziet-1.6-10065 (2020-05-19)
- nl-nlziet-1.7.1-10070 (2020-09-23)
- nl-nlziet-1.8-10073 (2020-11-18)
- nl-nlziet-1.9-10078 (2020-12-23)

Dus volgens mij zijn deze problemen er in versie 1.8 ingekomen.
Ik heb geprobeerd versie 1.7.1 te installeren, maar dan krijg je de melding dat je moet updaten naar de nieuwste versie om gebruik te kunnen blijven maken van NLziet (ongeveer zo'n melding).
Dus helaas heb ik niet kunnen testen of de problemen inderdaad bij v1.7.1 begonnen zijn.

Ik heb ook zitten kijken naar de support pagina van hun website om er eventueel een melding van te maken, maar ze reageren de laatste maanden helemaal nergens meer op lijkt het, dus ik weet niet of dat dit iets gaat brengen.

Ik ben vandaag pas dit topic tegen gekomen met vergelijkbare problemen, dus misschien toch maar eens mijn problemen en bevindiingen daar melden.

[ Voor 62% gewijzigd door SlaJohn op 11-01-2021 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:45
DanielAlm schreef op zondag 10 januari 2021 @ 16:45:
[...]
Zou naar 141 moeten updaten. Mi box 3 staat op 101 zonder dat er een update beschikbaar is. Om via omweg alsnog te installeren heeft niet mijn voorkeur.
Ik kreeg gisteren deze 141 versie binnen via de updatefunctie van de playstore. Volledige versienummer van Android system webview bij mij is nu 87.0.4280.141 van 6 januari 2021.
SlaJohn schreef op maandag 11 januari 2021 @ 22:54:
Ik heb ook zitten kijken naar de support pagina van hun website om er eventueel een melding van te maken, maar ze reageren de laatste maanden helemaal nergens meer op lijkt het, dus ik weet niet of dat dit iets gaat brengen.

Ik ben vandaag pas dit topic tegen gekomen met vergelijkbare problemen, dus misschien toch maar eens mijn problemen en bevindiingen daar melden.
Dank voor het delen van je ervaringen en je uitzoekwerk! Bij mij crashte de app niet gelijk vanaf versie 1.8 maar de laatste tijd wel vaker. Zal de mi box weer eens op 50 Hz zetten, heb het idee dat het daarmee minder was.
NLZIET reageert idd erg traag op de community pagina. Als je een ticket aanmaakt dan krijg je wel snel een reactie maar juist bij zoiets als dit crashen lijkt het me handig als meer mensen aangeven hetzelfde probleem te hebben, dan hebben ze ook eerder het idee dat het een breder probleem is en niet aan de setup van een individuele klant ligt. Dus.... misschien toch een reactie geven? Dan kunnen mensen van hier het ondersteunen. En als een reactie uitblijft schiet je een ticket in om ze hierop te wijzen. :+

Wel een vage indeling bij die community, de categorie bèta is helder maar verder heb je vraag, feedback en verzoek... Feedback is waarschijnlijk de handigste categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07:41

slaay

Natuurbeleven.com

Binnetie schreef op maandag 11 januari 2021 @ 15:32:
Mijn ervaringen met de Mi TV stick zijn na een paar maand erg goed. Het enige probleem is dat hij dus niet goed met mijn 5GHz wifi netwerk wilde connecten. Dus hij zit op de 2.4GHz.Heb 5GHz ook niet geprobeerd meer.
Zijn er mensen met een Mi TV Stick die hem wel op op 5GHz hebben draaien (ergens in oktober was er meende ik een bug hiermee). Zo ja hoe is dat opgelost?
Ik gebruik dagelijks de NLZiet app en ervaar geen problemen.

Mijn Chromecast 3 heeft ineens dat hij wel verbinding heeft met wifi maar geen internet heeft. Van alles al geprobeerd. En ik lees meer mensen met dit probleem maar geen oplossing. Ik zit dus te denken aan een tweed Mi TV stick.
Controleer even welk kanaal je gebruikt bij 5 Ghz en zet die vast op 1 kanaal. Vaak gebruikt je accesspoint/router een kanaal dat mogelijk niet gezien kan worden door je apparaat.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
@slaay dat heb ik gedaan. Zit op kanaal 36 (zo uit mijn hoofd, het laagste kanaal) dit kwam ook door de Mi TV die anders de 5GHz niet zag. Spelen met kanaal 38 en 40 hielp ook niet. Toevallig zag ik gisteravond dat hij toch connect met 5GHz. Waarschijnlijk door mijn gespeel met kanalen.

[ Voor 22% gewijzigd door Binnetie op 12-01-2021 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De meesten zullen er niet veel aan hebben, zullen de upgrade naar Android V9.xx inmiddels wel hebben uitgevoerd. Heb ik met V9 en NLZiet wel af en toe dat deze ermee kapt (een reboot heb ik alleen bij mijn dochter 1x meegemaakt), met Android V8.1 op een Mi Box S zijn de problemen volledig afwezig. Ik heb de app nu al ruim een week iedere dag getest, van 's middags tot 's avonds laat, in maximale kwaliteit. Wel enkel met live TV en alleen bekabeld via USB Gbit. Af en toe moet ik de app weer laten weten dat ik verder wil kijken, maar dat moet ik dan doen binnen de app zelf.

Ik denk wel dat er een onderliggend iets is met NLZiet en de Android TV versie op de Mi box. Daarom heb ik goede hoop dat het met een update van de app zelf, of van een Android systeem app update, het op een gegeven moment toch weer goed gaat komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceejay
mpx200_05 schreef op zondag 10 januari 2021 @ 15:41:
Ik kan bevestigen dat dit werkt, geen problemen nu behalve nog met uitzetten tijdens Smart YouTube. Kodi en andere apps komen netjes weer terug incl geluid na uit en aanzetten.

Ik heb deze gebruikt:

https://www.apkmirror.com...1-5-android-apk-download/

[ Voor 16% gewijzigd door Ceejay op 12-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magua
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-06 23:57
Ik heb een vraag: waarom blijft Xiaomi vasthouden aan boxjes met karige hardware? Waarom niet 32 GB erin ipv 8? Wat kan dat nou helemaal meer kosten? Ik zou er best graag een willen kopen, maar die 8 GB schrikt me af. Daar kun je nauwelijks een app op installeren, en zelfs voor het OS zal het op een gegeven moment te weinig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DanielAlm
Ceejay schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:51:
[...]

Ik kan bevestigen dat dit werkt, geen problemen nu behalve nog met uitzetten tijdens Smart YouTube. Kodi en andere apps komen netjes weer terug incl geluid na uit en aanzetten.

Ik heb deze gebruikt:

https://www.apkmirror.com...1-5-android-apk-download/
Inmiddels op mijn mi box 3 ook aangeboden als officiële update en geïnstalleerd. Valt meteen op dat de box na kort uitgestaan te hebben, na korte klik weer aangaat in plaats van lang ingedrukt te moeten houden. Ben benieuwd naar het vervolg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Magua schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:11:
Ik heb een vraag: waarom blijft Xiaomi vasthouden aan boxjes met karige hardware? Waarom niet 32 GB erin ipv 8? Wat kan dat nou helemaal meer kosten? Ik zou er best graag een willen kopen, maar die 8 GB schrikt me af. Daar kun je nauwelijks een app op installeren, en zelfs voor het OS zal het op een gegeven moment te weinig zijn.
Voor veel apps is het meer dan ruim voldoende, echter als je met apps aan de slag gaat die gebruik maken van de lokale opslag voor hun media bibliotheek, dan kan het snel minder worden met de vrije opslag. Kodi kan heel hard gaan met de gebruikte opslag als je daar niet het eea aan instellingen wijzigt.

Edit: Mi is niet de enige met deze "beperkte" opslag, menig ander Android/Google/Fire TV apparaat die gelijk is aan die 8GB bruto of zelfs nog minder.

[ Voor 9% gewijzigd door hardware-lover op 12-01-2021 22:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Dat was voorheen ook een probleem voor mij, maar na de recentere updates werkt een usb stick erin als intern geheugen geformatteerd naar behoren, tenminste hier. 16 GB stickje erin en geen ruimte gebrek meer. Is wel wat trager bij het laden van games, maar dat stoort me niet heel erg.

[ Voor 6% gewijzigd door Ceejay op 13-01-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
@Magua Waarom zou je veel geheugen nodig hebben? Die apps van Netflix, Videoland, Amazonprime, kijk, NPO e.d. zijn niet zo groot. En opslaan doe je er verder niet op want is een streaming kastje (maar je kunt er prima een USB schijf/stick aan hangen). Als het nu voor gaming zou zijn zou ik je begrijpen maar dat is niet de doelgroep. Uiteindelijk kost elke extra (of grotere geheugen) chip gewoon geld en elke toevoeging is weer een paar euro erbij. Ik zou het liefste een ethernet poort erop willen hebben, dat heb ik nu opgelost met een USB dongle.

Iets anders, in vakantieparken neem ik mijn mibox altijd mee, alleen heb je dan vaak zo'n webpagina waar je akkoord moet gaan voor toegang tot internet. Welke browser gebruiken jullie daarvoor? De 2 webbrowsers die ik kon vinden hadden enorme moeite met die pagina en kregen die niet fatsoenlijk geopend.

[ Voor 21% gewijzigd door jongetje op 13-01-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:55

Exirion

Gadgetfetisjist

Van iemand uit 1962 die de (prijs)ontwikkeling van technologie heeft meegemaakt zou ik zo'n vraag niet verwachten. Xiaomi zet een zeer veelzijdig apparaatje met nette afstandsbediening op de markt dat je zelfs in ons dure landje voor nauwelijks 6 tientjes kunt kopen. Een jaar of 10 terug betaalde je zo'n 100 a 150 euro voor een nette mediaspeler. De nVidia Shield TV (met 8GB!) is voor tegen de 200 euro op de markt gezet. Ik snap niet hoe je over 'karige hardware' kunt praten als je ziet wat ze voor een paar tientjes weten te maken. De Mi Stick is voor 3 tientjes helemaal een koopje. Het doet wat het moet doen. Verder snap ik niet waar je vandaan haalt dat 8GB voor een OS op zo'n apparaatje te weinig zou zijn. Verdiep je er wat beter in zou ik zeggen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Kodi (met een NAS bijvoorbeeld) gebruikt veel opslag voor thumbnails ed. Ik gebruik 1 spel wat ook een paar gig is, met regelmatige updates. Ik moest best vaak aan de schoonmaak voorheen, dus ik begrijp Magua's punt wel. 16 of 32 GB voor de Mi Box daar betaal ik graag 1 of 2 tientjes meer voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Ceejay op 13-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ceejay schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:34:
Kodi (met een NAS bijvoorbeeld) gebruikt veel opslag voor thumbnails ed. Ik gebruik 1 spel wat ook een paar gig is, met regelmatige updates. Ik moest best vaak aan de schoonmaak voorheen, dus ik begrijp Magua's punt wel. 16 of 32 GB voor de Mi Box daar betaal ik graag 1 of 2 tientjes meer voor.
Een van de eerste zaken die je binnen Kodi even uit zou moet zetten direct na installatie, en dat scheelt een berg ruimte als je een behoorlijke mediabibliotheek hebt, de thumbnails van acteurs niet binnen laten halen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ceejay schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:34:
Xiaomi mikt duidelijk op de casual gebruikers die Netflix en Amazon Prime willen streamen. Voor dat doel is het een perfect apparaatje. Extra toeters en bellen maken 'm duurder en dan schiet het z'n doel voorbij. Bovendien kun je via USB extra storage gebruiken, wat al een luxe is vergeleken met de Shield TV die USB moet missen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Exirion schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 13:09:
[...]

Xiaomi mikt duidelijk op de casual gebruikers die Netflix en Amazon Prime willen streamen. Voor dat doel is het een perfect apparaatje. Extra toeters en bellen maken 'm duurder en dan schiet het z'n doel voorbij. Bovendien kun je via USB extra storage gebruiken, wat al een luxe is vergeleken met de Shield TV die USB moet missen.
Ben toch benieuwd wat de daadwerkelijke hardware kosten van 32 GB ipv 8 GB zouden zijn. De laatste update runt real racing 3 dermate goed dat ik geen PlayStation of Xbox nodig heb om een leuke casual game ervaring te hebben. Klachten over de te kleine opslagruimte in de mi box kom ik vaker tegen, niet alleen hier. Kleine moeite om voor de meer-eisende gebruiker een andere versie met meer geheugen te maken, dat zie je ook bij de Android telefoons. Gemiste kans van Xiaomi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david72
Vind ik ook, of doe zoals Apple TV, 2 versies.
Bv een Mi Box S Plus (32GB) voor pakweg €20 meer. (dus geen Apple prijzen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-07-2024
sinds gisteren in bezit van een Mi TV Stick. En hij werkt als een reiger. Loopt soepel en snelheid is meer dan voldoende voor het geld. Maar ik liep ook tegen het geluid probleem aan. Geluid van TV zelf deed het wel maar van de speakers weer nier. Tevens wordt mijn beeld af een toe een poosje groen. En maakt niks uit in elke HDMI poort hem heb. Iemand hier ervaring in?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
erwindew schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:46:
sinds gisteren in bezit van een Mi TV Stick. En hij werkt als een reiger. Loopt soepel en snelheid is meer dan voldoende voor het geld. Maar ik liep ook tegen het geluid probleem aan. Geluid van TV zelf deed het wel maar van de speakers weer nier. Tevens wordt mijn beeld af een toe een poosje groen. En maakt niks uit in elke HDMI poort hem heb. Iemand hier ervaring in?
Aan wat voor merk/type TV hangt de stick?

Edit: wat @U123456 nu als voorstel laat zien, in RGB mode zetten.

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2021 13:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
hardware-lover schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:27:
[...]

Aan wat voor merk/type TV hangt de stick?
Oudere Philips 37PFL5604H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 11:58
erwindew schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 11:46:
Hier ook een oudere Philips TV met af en toe groen beeld met de TV stick. Dit bleek de oplossing:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwindew
U123456 schreef op vrijdag 15 januari 2021 @ 13:55:
[...]
Hier ook een oudere Philips TV met af en toe groen beeld met de TV stick. Dit bleek de oplossing:

[YouTube: Solved, Mi Box S causes random solarization effects on screen - video in negativo su Xiaomi Mi box s]
Thanks! Heb het direct aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-05 21:43

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ik heb alles gedaan wat hier werd vermeld. Toch bleef het crashen. Totdat ik developer opties inschakelde, en de buffer voor logging op slechts 64 kilobyte instelde. Ik begrijp niet waarom het werkt.

Als de mibox opniew vanuit slaapstand komt is het geluid gewoon zoals het was, maar als ik dan een applicatie opstart zoals Kodi, NPO of RTLXL of Prime of Netflix dan is het geluid plotseling 0. Alsof de applicatie besluit gewoon het geluid op 0 te zetten.

Ik begrijp niet waarom het aantal crashes zo hoog was, het begon met de laatste firmware upgrade van de Mibox S, daarvoor waren er geen crashes. Maar zoals je begrijpt instellen van de loggerbuffer grootte op 64 kilobyte is voor mij nu de oplossing.

Derhalve, voor velen is een ander oplossing werkend, en ik geloof dat er eigenlijk geen voor iedereen werkende oplossing is.

Gary Winston: "The Answer is in The Box, Not in The Band!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Hoe zet je de developer opties aan op de mi box? 7 keer drukken op...?

Build zie ik, dadelijk even proberen

[ Voor 22% gewijzigd door Ceejay op 17-01-2021 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-09 20:40
Ik probeer Xiaomi Mi Box S te koppelen aan wifi maar vindt mijn netwerk voor geen mogelijkheid. Heb de router al gereset, Mi Box factory reset gedaan. Het gekke is dat andere netwerken in de buurt wel worden gevonden wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

rutgergron schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 18:58:
Ik probeer Xiaomi Mi Box S te koppelen aan wifi maar vindt mijn netwerk voor geen mogelijkheid. Heb de router al gereset, Mi Box factory reset gedaan. Het gekke is dat andere netwerken in de buurt wel worden gevonden wat kan dit zijn?
Wat info over je router en netwerk zou misschien helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Exirion schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:05:
[...]

Wat info over je router en netwerk zou misschien helpen.
Ik heb KPN, router is een Arcadyan. Is dit voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 19:18:
[...]
Ik heb KPN, router is een Arcadyan. Is dit voldoende?
Experia Box v10A?

Zo ja, dan zou het theoretisch geen probleem mogen zijn. Dezelfde uitvoering wordt ook door Youfone gebruikt, en mijn dochter heeft deze ook icm een Mi box S. Hemelsbreed zal de afstand tot het modem zo'n 10 meter bedragen, en dan zit de meterkast ook nog eens buiten haar appartement.

Geen enkel probleem met een wifi verbinding en het streamen.

Heb je misschien een ander type Experia box in gebruik?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
hardware-lover schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:04:
[...]

Experia Box v10A?

Zo ja, dan zou het theoretisch geen probleem mogen zijn. Dezelfde uitvoering wordt ook door Youfone gebruikt, en mijn dochter heeft deze ook icm een Mi box S. Hemelsbreed zal de afstand tot het modem zo'n 10 meter bedragen, en dan zit de meterkast ook nog eens buiten haar appartement.

Geen enkel probleem met een wifi verbinding en het streamen.

Heb je misschien een ander type Experia box in gebruik?
Het is een Experia Box v8. Voor de rest alles geprobeerd.

- Harde reset router
- Ander Wi-Fi kanaal
- Hotspot met mobiel gemaakt, ook dat vind de Mediaplayer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:20:
[...]
Het is een Experia Box v8. Voor de rest alles geprobeerd.

- Harde reset router
- Ander Wi-Fi kanaal
- Hotspot met mobiel gemaakt, ook dat vind de Mediaplayer niet
Zie je wel andere Wifi verbindingen in het overzicht, of helemaal niets?

Edit: die werden wel gezien las ik nu.

Edit2: welke OS versie staat er nu op je box?
Welk land/regio heb je gekozen tijdens installatie?

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 20-01-2021 20:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
hardware-lover schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Zie je wel andere Wifi verbindingen in het overzicht, of helemaal niets?

Edit: die werden wel gezien las ik nu.

Edit2: welke OS versie staat er nu op je box?
Welk land/regio heb je gekozen tijdens installatie?
Ik heb geen idee welke os serie de box heeft. Dit kan je toch alleen updaten als je wifi hebt?

Tijdens de installatie Nederland gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rutgergron schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:53:
[...]
Ik heb geen idee welke os serie de box heeft. Dit kan je toch alleen updaten als je wifi hebt?

Tijdens de installatie Nederland gekozen.
Boxjes worden uitgeleverd met ATV 8.1 (als je geluk hebt ;) ) of al met 9. Van 9 zijn er alweer diverse updates geweest.

Binnen de instellingen (over?) kan je zien welke ATV versie en welke build er geïnstalleerd staat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
hardware-lover schreef op woensdag 20 januari 2021 @ 20:56:
[...]

Boxjes worden uitgeleverd met ATV 8.1 (als je geluk hebt ;) ) of al met 9. Van 9 zijn er alweer diverse updates geweest.

Binnen de instellingen (over?) kan je zien welke ATV versie en welke build er geïnstalleerd staat.
Het is gelukt! Vraag me niet hoe, waarschijnlijk met harde reset van de router. In ieder geval super blij.

Nog wel klein vraagje de hdmi kabel die er standaard bij zit moet ik die vervangen voor een HDMI 2.1 kabel? Aangezien mijn LG CX daar wel een aansluiting voor heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rutgergron schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:06:
[...]
Het is gelukt! Vraag me niet hoe, waarschijnlijk met harde reset van de router. In ieder geval super blij.

Nog wel klein vraagje de hdmi kabel die er standaard bij zit moet ik die vervangen voor een HDMI 2.1 kabel? Aangezien mijn LG CX daar wel een aansluiting voor heeft.
Mooi zo.

De meegeleverde kabel heb ik eerlijk gezegd nooit gebruikt, deze lijkt mij wat te iel als degelijke kabel. Dat is mijn indruk hoor, kan best zijn dat ie prima voldoet.

Een high speed HDMI kabel zou voldoende moeten zijn, geschikt t/m HDMI 2.0x, een specifieke 2.1 versie is niet nodig.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
hardware-lover schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 11:47:
[...]

Mooi zo.

De meegeleverde kabel heb ik eerlijk gezegd nooit gebruikt, deze lijkt mij wat te iel als degelijke kabel. Dat is mijn indruk hoor, kan best zijn dat ie prima voldoet.

Een high speed HDMI kabel zou voldoende moeten zijn, geschikt t/m HDMI 2.0x, een specifieke 2.1 versie is niet nodig.
Ik heb nog een high speed hdmdi 2.1 liggen kan ik die ook gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
rutgergron schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 12:42:
[...]
Ik heb nog een high speed hdmdi 2.1 liggen kan ik die ook gebruiken?
Downwards compatible (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Top dank je wel voor je reacties en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurlie
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:35
Vraagje. Gisteren heb ik de apk van Google stadia geïnstalleerd op de mi tv stick. Na installatie herstarte de stick en kwam terug in het stadia scherm, kort daarna viel de stick weer uit en sindsdien krijg ik m niet meer aan. Het witte ledje brand wel, mijn tv ziet wel dat er iets in de HDMI poort is geprikt maar blijft no-signal geven.

Heb de filmpjes van een harde reset geprobeerd (stroom eraf, ok+back toets ingedrukt houden en stroom erop), maar ook dan krijg ik geen beeld (ik zie het recovery scherm dus niet). Krijg de stick dus met geen mogelijkheid meer aan, terwijl het witte ledje wel brand. Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
Is er hier al iemand die zijn Mi Box gedowngraded heeft? Ik zie op Reddit en Xda dat dit mogelijk is. Want de update heeft mij niks extraś gebracht behalve dat ie ieder uur crashed.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
drs.titulaer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:15:
Is er hier al iemand die zijn Mi Box gedowngraded heeft? Ik zie op Reddit en Xda dat dit mogelijk is. Want de update heeft mij niks extraś gebracht behalve dat ie ieder uur crashed.
Heb je het apparaat (welke Mi Box is het eigenlijk?) ook al een volledige reset gegeven?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

drs.titulaer schreef op donderdag 21 januari 2021 @ 23:15:
Het is belangrijk dat je dit niet gaat proberen, tenzij je ervaring hebt om de mibox open te maken en een SPI programmer kan ontwikkelen. Je moet daarbij ook solderen, en rechtstreeks op de chip gaan programmeren in de mibox.

Op XDA zijn er inderdaad mensen die dat prima kunnen.

Heb je in developer options al de Log Buffer grootte op 64 KiloByte gezet? Je kan developer options aanzetten in de MiBox door naar Over -> Software BUILD nummer zoeken, daar op BUILD nummer blijven klikken na ongeveer 7 keer klikken zal de Developer Option menu entry zichtbaar worden.

Ieder CPU core gebruikt standaard 256 KiloByte maal 4 cores in de Mibox S hier dus 1 MegaByte alleen al om voor ontwikkelaars informatie bij te houden.

Sinds ik de MiBox S op 64 KiloByte log buffer heb gezet is de MiBox S niet meer gecrashed. Vandaag stond bij status en bedrijfstijd meer dan 169 uur, daar komen morgen dus minimaal 24 uur bij aangezien ik dit een tijdje terug heb gekeken.

Voor ik dat deed had ik 3 crashes soms per dag, 1 keer per dag wel. Met crash bedoel ik dat je het Android logo weer ziet en dat de MiBox dus gewoon echt flink crashed.

Omdat dit bij mij werkt, ga ik de log buffer grootte nog niet op uit zetten. Probeer het eens.

Nog een ander ding is voor iemand anders hier in dit topic.

Als je niet kan verbinden met je Router, de MiBox heeft problemen als in de Router de DHCP Lease Time nog niet is verstreken een nieuwe DHCP aanvraag voor IP adres en DNS etcetera te doen.

In plaats van een router te hard resetten, was het voldoende geweest de DHCP lease time in de router voor alle apparaten tijdelijk op bijvoorbeeld 5 minuten te zetten. Dat is in aantal seconden. Standaard geven routers DHCP lease uit voor 24 uur. Maar dan in seconden. ( 24 uur * 60 minuten * 60 seconden = 86400 seconden. )

Zet bij verbinden met de router problemen in je router de DHCP lease time op de laagste mogelijk aantal seconden. 5 minuten is bijvoorbeeld. ( 5 * 60 seconden = 300 seconden bij de router hier. )

Als de DHCP lease time in de router voor alle apparatuur is verstreken hoort het gewoon weer te werken. Heb dit probleem ook gehad, en zag dat er geen lease werd uitgegeven maar er wel een lease was voor de MiBox in de Router zelf.

Uiteraard is het soms nodig zeker na de laatste firmware update voor de MiBox (S) om eventueel de MiBox naar fabriek toestand te herstellen, wat geen leuk karwei is. Als je dat al hebt gedaan probeer dan Developer Options in te schakelen.

Beter dan het risico lopen met downgraden in een SPI programmer situatie te belanden.

Edit 1: Als je de DHCP lease time op 5 minuten hebt ingesteld kan je uiteraard pas na meer dan 5 minuten de MiBox weer via Wifi verbinden. Als het allemaal weer goed werkt kan je in de Router de originele standaard DHCP lease time weer instellen. Die 5 minuten is alleen om de DHCP table in je router volledig te laten verlopen. En Ja je Router resetten (maar geen hardreset) heeft meestal geen zin. Dat heeft te maken met dat je Router NVRAM heeft. NonVolatileRam.

Edit 2: Ik heb dit verwacht, na 191 uur, dat is bijna 8 dagen is de Mibox S volledig gecrashed, dat is al een flinke verbetering tenopzichte van de per dag harde crash. Ik heb de log buffer nu op UIT gezet. Maar ik verwacht geen wonderen. Er is wel degelijk iets mis met de firmware, maar het is alleen hopen op een nieuwe firmware vanuit de fabrikant zelf. Downgraden is geen optie, zeker als je zeker wilt zijn voor widevine l1 om Netflix, Prime, en anderen in HD/ Ultra HD te hebben.

Wat ik deed is het volgende, ik had automatische updates uitgeschakeld in de play store, niet erg, misschien? In tegenstelling tot advies om programma's echt af te sluiten, heb ik dat gewoon genegeerd en deze MiBox S hier gewoon (mis)behandeld tot hoever mogelijk.

Ik gebruikte Amazon Prime, Netflix, RTL XL, NPO, en Kodi, en Puffin zonder ook maar ergens gewoon iets anders te doen dan via homescreen button naar een andere applicatie te gaan.

Het is een onverwachte verbetering, maar er is wel iets mis met de firmware. Ik heb NL Ziet niet kunnen testen omdat ik dat niet heb.

Van Android met officiële firmware weet ik uit ervaring dat op dit moment het makkelijk haalbaar is om op mobiel 3 maanden of op tablets 4 maanden te halen zonder crash of reboot.

De MiBox S firmware is zelfs met Mitigation technieken op dit moment hier maximaal 191 uur zonder hard crash te doen. Wat hoort te zijn is dat niemand mitigation hoeft te doen, en dat de MiBox (S) firmware hoort te werken voor minimaal 3 maanden zonder crash zoals ik bij Galaxy Telefoons en Galaxy Tablets zie.

Het zit in de firmware, en er is iets mis, maar ben wel tevreden dat ik van 1 dag crashing het heb kunnen uitstellen naar 191 uur crash. ( Van 1 dag naar 8 dag )

Dit resultaat heb ik verwacht, ik wacht nu af wat er gebeurt met Log Buffer Size op UIT, dit is de eerste dag op 22 Jan 2021 dat ik deze instelling actief maakte.

NB Als je log buffer size veranderd hou dan de power knop in totdat het reboot scherm optie in beeld komt. De lof buffer size is helaas 1 van de weinige effectieve op dit moment, na reboot handmatig persistente opties. Achtergrond processen limiteren heeft geen zin bijvoorbeeld omdat dit verdwijnt na een reboot handmatig of door crash.

Conclusie: Op dit moment voor de MiBox S op 22 Jan 2021 is er iets mis met de firmware, en ik heb alles gedaan om deze firmware te testen, en kom maximaal op 8 dagen met genoemde software applicaties voor streaming.

Edit 3: Ik gebruik regelmatig een bluetooth koptelefoon dat vrijwel altijd direct koppelt na de eenmalige koppeling, dus ook bluetooth gebruiken hoort bij de ervaringen. Als de bluetooth niet koppelt zet ik de koptelefoon uit en weer aan en koppelt het gewoon. Dat zal eerder bij de koptelefoon liggen. De vorige firmware was vele malen stabieler.

[ Voor 36% gewijzigd door Terry A Davis op 22-01-2021 18:38 . Reden: Edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Ik lees dat een hoop gebruikers sinds de laatste update van de Mi Box S problemen geeft.

Helaas bij mij ook:
  • Ik heb ook dat na standby het volume op 0 staat.
  • Daarnaast een ander probleem wat ik nog niet bij anderen heb gelezen. Als hij uit standby komt en ik wil een video afspelen, dan loopt hij of direct of na 15 seconden vast.
  • - Video's in kodi spelen 15 seconden en gaan haperen. - NPO of Netflix gaan laden, maar stoppen op zo'n 25%
iemand hier ervaringen mee/mogelijke oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Pusherman_ schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 14:33:
Ik lees dat een hoop gebruikers sinds de laatste update van de Mi Box S problemen geeft.

Helaas bij mij ook:
  • Ik heb ook dat na standby het volume op 0 staat.
  • Daarnaast een ander probleem wat ik nog niet bij anderen heb gelezen. Als hij uit standby komt en ik wil een video afspelen, dan loopt hij of direct of na 15 seconden vast.
  • - Video's in kodi spelen 15 seconden en gaan haperen. - NPO of Netflix gaan laden, maar stoppen op zo'n 25%
iemand hier ervaringen mee/mogelijke oplossing?
Het leek dat er een oplossing was middels een update van een van de onderdelen van Androidtv. Helaas niet. De enige oplossing is om de box niet meer uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Ik blijf het herhalen... zet die box niet in standby. Dat verbruikt per jaar €5 stroom 24/7 idle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Nog een optie voor dat probleem is uit standby halen en dan direct rebooten. Dat kan wat sneller door op de afstandbediening de aan-uit knop iets langer ingedrukt houden, er verschijnt een windowtje met opnieuw opstarten erop, klik op ok.

[ Voor 4% gewijzigd door Ceejay op 28-01-2021 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik had voor de zekerheid de update niet uitgevoerd omdat bij mij alles stabiel werkt. If it works...

Jammer dat ze elke keer toch de software weer weten te verklooien. Voor de belangrijkste setup heb ik een nVidia Shield TV 2019. Een stuk duurder, hoewel die onlangs even voor 129 euro te krijgen was, maar alle kleine dingetjes die bij de Mi Box S storen zijn daar in orde. Voor casual streaming blijft de Mi Box voor de prijs een super leuk ding, maar het zou met een beter ontwikkelteam echt nog wat beter moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Dit lijkt misschien een simpele vraag maar ik raak er niet echt uit.

Ik wil de Mi tv stick gewoon gebruiken als Chromecast. (dus zonder google tv)
Kan dat eigenlijk wel?

Voor mijn gewone chromecast is het niet nodig dat ik Youtube, amazon Prime en Netflix nog eens afzonderlijk installeer en kan ik gewoon casten op vanaf mijn TV.

Deze stick lijkt dat niet te kunnen zonder afzonderlijk geinstalleerde apps, die ik ook nog eens extra moet opzetten met login en paswoord) Screen mirroring is enige wat lijkt te gaan, en dan ook met (betalende) app.

ik vind wel een 'chromecast app' maar kan deze niet starten, alleen updaten.

Zie ik iets over het hoofd of is deze stick iets totaal anders dan een chromecast, en is de 'chromecast compatibiliteit' niet correct.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Edwin_VH, volgens (o.a Mi) specificaties beschikt de Stick wel degelijk over een Chromecast functie.

Hoe dit werkt in de praktijk kan ik niet zeggen, mogelijk een ander wel die deze stick ook in het bezit heeft?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

De Mi TV stick verschijnt gewoon in je netwerk net als de reguliere Chromecast.. zelfs nog wat in te stellen via de Google home app (netwerknaam enzo).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-09 13:52
Bedank voor het meedenken. Stick verscheen NIET op telefoon of netwerk als 'castbaar' apparaat. Mijn andere chromecast + chromecast audio deden dat wel.

Oplossing was uiteindelijk de klassieke 'full reset + reinstall', waarna het allemaal wel werkte.

Welk vreemd: Netflix casten gaat niet zonder dat er een login is op de stick. Prime lukt dan weer wel.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:01

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Edwin_VH schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 10:14:
Bedank voor het meedenken. Stick verscheen NIET op telefoon of netwerk als 'castbaar' apparaat. Mijn andere chromecast + chromecast audio deden dat wel.

Oplossing was uiteindelijk de klassieke 'full reset + reinstall', waarna het allemaal wel werkte.

Welk vreemd: Netflix casten gaat niet zonder dat er een login is op de stick. Prime lukt dan weer wel.
Zonder login? Je bedoelt dat de Netflix app op de stick ingelogd moet zijn? In dat geval wordt er direct doorgeschakeld naar de App i.p.v. echte casting. Als je enkel van casting gebruik maakt, dan zou ik de Netflix app zelfs verwijderen, dat scheelt je die login :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

Ok, ik ben nu op meer dan 333 uur op de MiBox S, maar de voorzorgsmaatregelen waren als voorts:

* Automatische updates voor Google Play uit.
* Maximaal 1080p
* In developer opties Log Buffer Grootte op UIT gezet.
* Bij beeldscherm Yubr444

Na 333 uur zonder crash, harde crash, ga ik nu weer vol experimenteren met Kodi.

De volgende applicaties heb ik getest op 1080p 60 hz
* Youtube
* Prime Amazon
* Netflix
* Kodi
* RTLXl
* NPO
* Puffin

Na 333 uur zonder crash door het uitzetten van Buffer Log op UIT instellen, heb ik geen enkele crash ervaren, bij Kodi experimenteer ik nu zonder problemen om Kodi het scherm refresh rate in te laten stellen tegen judder.

Tijdens deze 333 uur heb ik eenmaal de Android Webview update moeten doen.

Ik zit nu uiteraard bijna richting de 340 uur, omdat de 333 uur bijna 14 dagen zonder crash mij toelaten om verder te experimenteren. Met opmerking dat ik geen zin heb om nutteloze dingen te doen.

Af en toe handmatig updaten en developer opties en daar Log Buffer Grootte op UIT zetten vind ik geen probleem, maar mijn opmerking is heel duidelijk, met de firmware van Oktober als veiligheid patch durf ik het zelfs niet op marktplaats 2e hands te verkopen, tenzij het een tweaker is die ook weet wat developer opties zijn.

Samenvatting: Je zal wel moeten tweaken om het stabiel te maken, naar Over gaan in het menu dan 7 keer op Build, dan Log Buffer grootte of UIT zetten, en dan accepteren dat je automatische updates uit moet zetten, en dan nog niet helemaal zeker zijn. Waarom het werkt?

Voor iedere Core van je CPU heeft de logbuffer een grootte, als je 4 cores hebt van 256 kB standaard is dat dus 4 maal 256 kB, en ik heb dit op UIT gezet, en nu ervaar ik de MiBox S als stabiel.

Maar je begrijpt dit kunnen mensen in de meeste gevallen niet. Ik durf de MiBox S niet op marktplaats te zetten, omdat ik wel weet het nu stabiel te maken voor 10 dagen, maar ik twijfel er niet aan dat mensen van marktplaats eigenlijk hun geld terug zouden willen omdat ze al deze preventie mitigatie toch niet zouden doen. Ik zou dit niet durfen te verkopen aan mensen die niet weten hoe en wat te doen om het stabiel te maken.

Mijn verzoek aan volgende mensen die crash ervaren met MiBox S, let op! Als je MiBox Crashed waar je bij bent wordt het aantal uren niet op 0 gezet. De 333 uur zijn echte uren waarbij ik er zeker van ben dat de MiBox niet is gecrashed. Bij een bootcrash zou je en ik ook dat bij standby niet weten. De 333 uur die ik behaalde is alleen tijdens gebruik vastgesteld.

Willen andere mensen ook aangeven af en toe hoelang hun MiBox S in dit geval zonder crash functioneert?

Als je AIDA installeert vanuit Google Play kan je zien hoe het geheugen het doet, dit is hier eigenlijk altijd tussen 700 en 800 MegaByte vrij.

[ Voor 13% gewijzigd door Terry A Davis op 11-02-2021 16:57 . Reden: verzoek ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
Terry A Davis schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 16:52:
Ok, ik ben nu op meer dan 333 uur op de MiBox S, maar de voorzorgsmaatregelen waren als voorts:

* Automatische updates voor Google Play uit.
* Maximaal 1080p
* In developer opties Log Buffer Grootte op UIT gezet.
* Bij beeldscherm Yubr444

Na 333 uur zonder crash, harde crash, ga ik nu weer vol experimenteren met Kodi.

De volgende applicaties heb ik getest op 1080p 60 hz
* Youtube
* Prime Amazon
* Netflix
* Kodi
* RTLXl
* NPO
* Puffin

...........................
Bedankt voor het experimenteren. De MiBox S crashed bij mij alleen met NLziet bij de rest van de genoemde applicaties ervaar ik geen problemen (Puffin heb ik niet). Ik ga de Log Buffer bij mij ook eens op uit zetten en kijken of het mij een stap verder helpt bij mijn kijkplezier.

• ratzz
Nou dat was een korte test, precies 14 minuten en hij crashed met de Log Buffer op uit terwijl ik NLZiet zit te kijken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

ratzz schreef op donderdag 11 februari 2021 @ 17:15:
[...]

Bedankt voor het experimenteren. De MiBox S crashed bij mij alleen met NLziet bij de rest van de genoemde applicaties ervaar ik geen problemen (Puffin heb ik niet). Ik ga de Log Buffer bij mij ook eens op uit zetten en kijken of het mij een stap verder helpt bij mijn kijkplezier.
Heb redelijk wat pagina's van het MiBox topic gelezen. In het algemeen is het alsof het lijkt of de MiBox in een soort Windows 95/98 tijdperk zit. Leesvoer hier op Wikipedia.
In computer programming jargon, a heisenbug is a software bug that seems to disappear or alter its behavior when one attempts to study it.[1] The term is a pun on the name of Werner Heisenberg, the physicist who first asserted the observer effect of quantum mechanics, which states that the act of observing a system inevitably alters its state. In electronics the traditional term is probe effect, where attaching a test probe to a device changes its behavior.

Similar terms, such as bohrbug, mandelbug,[2][3][4] hindenbug, and schrödinbug[5][6] (see the section on related terms) have been occasionally proposed for other kinds of unusual software bugs, sometimes in jest;[7][8] however, unlike the term heisenbug, they are not widely known or used.[9][original research?]
Wikipedia: Heisenbug

De enige stabiliteit zonder mitigatie vanuit de applicaties die ik heb ervaren is van Januari 2020 tot November 2020. Daarom zou ik ook terug willen als het kon naar die firmware. Het had geen mitigatie nodig.

De nVidia shield heb ik in de topics bestudeert, en in mijn situatie is het niet meer dan wat ik nodig heb. In mijn situatie is het inderdaad zo geworden dat het voor mij voldoet. Ik heb inderdaad geen NLZIET.

Wat ik wel doe is eerst volgens de topics over de MiBox de HDMI CEC instellen, en dan nu inderdaad bij developer opties LOG BUFFER op UIT zetten, en daarna bij homescreen terug na instelling gaan, dan OVER vervolgens apparaat herstarten.

Helaas is log buffer 1 van de weinige opties die ook daadwerkelijk na reboot handmatig actief blijft.

Het moeilijkste vond ik te begrijpen dat bij een ogenschijnlijke hardcrash, je bij STATUS gewoon als bedrijfstijd de tijd door ziet lopen. Daarom is in mijn situatie nu ik op 368 uur zit ook duidelijk door mij aangegeven, dat is zonder dat ik een bootloop crash heb gezien.

Over het Windows 95/98 tijdperk achtige symtoom van de MiBox, als je in de ochtend wakker wordt met je TV aan, en je hebt HDMI CEC aan, dan is de MiBox tijdens het slapen gecrashed in een bootloop en heeft net zoals bij de stekker eruit halen je TV aangezet.

Ik heb geen tijd om volledig los te gaan met diagnose, maar had wel vragen, zoals kan de voeding het aan? Dat zou uren en dagen kosten.

Voor mij, het is simpel, ik kan de MiBox niet verkopen met de wetenschap dat anderen jouw of gelijksoortige problemen hebben.

En over de nVidia Shield ? Het moet helaas wel minimaal 64 bit zitten, begrijp uit het topic dat dit alleen voor de 2019 PRO zo is, maar dan 220 Euro?

Voor iets meer dan 2 keer de prijs van de nVidia Shield 2019 Pro heb ik een 55 Inch Android TV die ik goed zie werken bij een goede kennis, en bij hem werkt het gewoon allemaal goed, ( geen Sony maar Sharp )

Dit topic over de MiBox laat steeds hetzelfde zien, tijden van stabiliteit, tijden van onzekerheid, net zoals het Windows 95/98 tijdperk.

In het Windows 95/98 tijdperk heb ik met goede herinneringen eraan regelmatig en zo vaak ervaren dat crashen van een besturingssysteem normaal was, dat ik gewoon niet beter wist.

Uiteraard veronderstel ik dat de MiBox gewoon genoeg stroom krijgt vanuit het stopcontact, maar bewijzen kan ik het niet, daarvoor is het voor mij niet nodig om te doen. De nVidia is te duur vind ik persoonlijk gewoon, want het 32 bit tijdperk is nabij het einde als je de goedkopere nVidia Shield neemt.

Als ik de helpdesk was, zou ik mensen gewoon eindeloos een linkje naar dit Tweakers Topic toe sturen, en ze veel sterkte wensen.

En de nVidia is ook niet altijd feest nadat ik het topic ben door gaan lezen.

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb diverse Mi S boxjes uitstaan bij familie en kennissen, er zijn over het algemeen niet heel erg veel klachten over het apparaat en het gebruik. Het grote verschil met velen hier is zeer waarschijnlijk dat geen enkele box die ik heb uitgegeven als nieuw aangekocht was, het waren allen refurbished exemplaren (gerepareerd dus). En daardoor krab ik me werkelijk wezenloos of dit niet de reden is waarom ik zo weinig klachten krijg. Misschien is er bij diverse apparaten structureel iets mis, en is dit opgelost bij de apparaten die ik heb afgenomen (en dat zijn er inmiddels nogal wat geweest), maar ik heb geen idee wat er mis is geweest bij deze apparaten.

Op dit moment wordt deze niet meer als refurbished aangeboden (waar ik ze bestelde), de algehele voorraad van nieuwe exemplaren lijkt ook minder te zijn geworden, prijzen zijn ook gestegen.

Ik heb nu nog verschillende exemplaren in het bezit waar ook nog eens verschillende OS builds op aanwezig zijn. Van de ATV8.1 Final t/m de verschillende ATV 9 builds die inmiddels zijn verschenen. Vooral om het gebruik/verschil tussen deze versies te kunnen vergelijken.

Om het lange verhaal wat korter te maken, er zijn nog andere alternatieven als ATV apparaat, het hoeft niet perse een Mi box of Shield te zijn, er ligt nog van alles tussen. Het aanbod is niet overweldigend, maar het bestaat wel. Ik doel dan wel op boxjes die Google en Netflix gecertificeerd zijn, want dat is lang niet altijd het geval.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Mijn jaren oude Mi Box 3 ben ik anders best tevreden mee. Ik kan me niet heugen een crash te hebben gehad, zeker niet het laatste half jaar. Wel zijn er met de laatste twee drie updates problemen die hier ook al gemeld zijn, soms kwam ie niet uit standby (2 na laatste update) soms stond het geluid op nul (1 na laatste update), en de laatste update moet je hem na uit standby halen veelal rebooten om hem weer video en geluid te laten werken.

Maar de mijne crashed nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:56
hardware-lover schreef op vrijdag 12 februari 2021 @ 20:33:
[...]
Ik heb diverse Mi S boxjes uitstaan bij familie en kennissen, er zijn over het algemeen niet heel erg veel klachten over het apparaat en het gebruik. Het grote verschil met velen hier is zeer waarschijnlijk dat geen enkele box die ik heb uitgegeven als nieuw aangekocht was, het waren allen refurbished exemplaren (gerepareerd dus).
Hier idem, zowel de 3 als de S draaien op meerdere plekken, alleen wel gewoon nieuw gekocht.
1 keer een probleem gehad, en die persoon had een Philips TV welke uit een erfenis was gekomen, en waar de kleuren niet goed bleven maar naar een soort test beeld schoten, zoeken op internet leverde zelfde probleem met andere apparaten en die specifieke TV op. Oplossing kwam met een andere TV die ergens vrij kwam.
Moet wel zeggen, is allemaal Netflix, Prime, Disney+, Youtube, CanalDigitaal, e.d. apps, niemand zit in de Kodi hoek met een miljard plugins e.d. te rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:12
Bij mij werkt nog steeds het geluid niet altijd als hij uit en aan is gezet. Na zoveel jaar nog steeds niet storingsvrij en is mijn laatste MiBox. Ik hoop dat Google binnenkort ook zijn Android/GoogleTV ding in Nederland uitbrengt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisace
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-12-2024
Heb nu een tijdje de xiaomi mi box s in huis in een woord geweldige android tv mediaplayer alleen de wifi is bagger bestel gelijk de ugreen usb adapter erbij en je hebt supersnel internet xiaomi mi box heb ik besteld bij de xioami benelux site nu in de aanbieding voor 60 euro top ding

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
:+

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drs.titulaer
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-08-2022
https://forum.xda-develop...o-android-8-oreo.4194075/
Voor hen die het gedonder met zijn Mibox zat is.

De wondere wereld van de micro-electonica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 12:55
Er schijnt weer een upgrade aan te komen, maar heb hem nog niet kunnen vinden:
https://nl.xiaomitoday.it/xiaomi-mi-box-3-google-tv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
maart84 schreef op zondag 21 februari 2021 @ 21:12:
Er schijnt weer een upgrade aan te komen, maar heb hem nog niet kunnen vinden:
https://nl.xiaomitoday.it/xiaomi-mi-box-3-google-tv.html
Dat is geen Mi upgrade maar een Android TV Interface update (Android TV UI), deze is op diverse apparaten al aanwezig maar in veel gevallen nog niet geactiveerd (land-afhankelijk). Ik heb deze update ook al voorbij zien komen bij enkele apparaten (heb geen Mi Box 3), maar het resultaat daarvan nog niet gezien.

Dit dus; https://www.theverge.com/...google-chromecast-refresh

"The updated Android TV UI will start rolling out today on Android TV OS devices in the US, Australia, Canada, Germany, and France, with more countries promised to follow in the coming weeks."

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

De mibox S heb ik na 528 uur uiteindelijk maar eens opnieuw opgestart. Op dit moment heb ik in developer opties nog steeds buffer log op uit staan. Daar niet van. Maar ik ontdekte meer wat er mogelijk kan zijn. Als een applicatie wordt geinstalleerd, is het namelijk zo dat de applicatie bij het opstarten volledig in Just In Time modus wordt gecompileerd voor byte code secties die daadwerkelijk worden gebruikt. En toen kwam er in mij op 'wat als je de hele applicatie dwingt zich volledig te compileren vanuit JIT naar daadwerkelijke machine code?'

En dan kwam het programma Samsung App Booster in beeld. Ik heb versie 20.00.07 van Samsung App booster geinstalleerd, met sideloading. Het staat niet in het applicatie menu, maar je kan het bijvoorbeeld vanuit XPlore uitlaten voeren.

Met bronvermelding wat Samsung App booster doet is dit:
code:
1
2
3
4
5
6
if (id == R.id.layout_optimize_now) {
        LoggingDI.get().a(R.string.screen_AppBooster_Page, R.string.event_RunOptimize, 0);
        this.homePresenter.startCompileServices(this.activityHomeBinding.only_optimize_app_recent_switch.isChecked());
    } else if (id == R.id.ll_switch) {
        this.activityHomeBinding.only_optimize_app_recent_switch.performClick();
    }

https://itnext.io/magic-t...-app-booster-684e1984576e

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
public void startCompileServices(boolean z) {
    AppLog.info(this.g, "start Compile services");
    Intent intent = new Intent(this.ctx, OptimizeService.class);
    if (z) {
        intent.putStringArrayListExtra("list_package_compile", this.rencentUsedPackageNames);
        this.homeView.initCompilingAnimation(0, this.rencentUsedPackageNames.size());
    } else {
        intent.putStringArrayListExtra("list_package_compile", this.allPackageNames);
        this.homeView.initCompilingAnimation(0, this.allPackageNames.size());
    }
    this.ctx.startForegroundService(intent);
}

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
BufferedReader bufferedReader = new BufferedReader(new InputStreamReader(Runtime.getRuntime().exec("cmd package compile -m speed-profile " + packageName).getInputStream()));
while (true) {
    String readLine = bufferedReader.readLine();
    if (readLine == null) {
        break;
    }
    if (readLine.equals("Success")) {
        OptimizeService.this.i.add(0, packageName);
    } else {
        AppLog.info("AppBoosterOptimizeService", "Compile package failed: " + packageName);
    }
    publishProgress(Integer.valueOf(i + 1));
}
Starting in Android 7.0, the Android Runtime (ART) uses a hybrid combination of ahead-of-time (AOT) compilation, just-in-time (JIT) compilation, and profile-guided compilation. The combination is configurable, and a typical mode uses the following flow as described in the official document:

An application is initially installed without any AOT compilation. The first few times the application runs, it will be interpreted, and methods frequently executed will be JIT compiled.
When the device is idle and charging, a compilation daemon runs to AOT-compile frequently used code based on a profile generated during the first runs.
The next restart of an application will use the profile-guided code and avoid doing JIT compilation at runtime for methods already compiled. Methods that get JIT-compiled during the new runs will be added to the profile, which will then be picked up by the compilation daemon.

The command cmd package compile -m speed-profile used by App Booster tells the compiler tooldex2oat to immediately verify and AOT-compile methods listed in the profile file of an app, which is the same job of step 2. The speed difference is noticeable if step 2 has not been triggered as illustrated in a video I found on YouTube:
YouTube: test

De Mibox vrije ruimte bleef vrijwel gelijk, dus je hoeft je geen zorgen te maken dat de hele mibox opeens volledig is gecompileerd in uitvoerbare machine code dat veel ruimte inneemt. Wel duurde het de 1e keer 10 minuten.

Mijn verhaal is namelijk het volgende, als de Mibox S on the fly the JIT interpreter gebruikt om machine taal te genereren zou de crash op kunnen treden. Dat heeft het werking profiel, van dat de MiBox hoevaker je 'm gebruikt stabieler lijkt te worden.

Ik begon met 3 crashes per dag met de firmware van beveiligingsupdate Oktober 2020. Dat werden er weliswaar minder, maar af en toe, te vaak, toen zette ik de log buffer grootte op 64 KiloByte wat een grote verbetering bracht, daarna crashe het na ongeveer 8 dagen, dus ik zette de log buffer op UIT, daarna stopte het crashen, maar ik wilde verder gaan.

Zo heb ik de Galaxy App Booster met sideloading op de MiBox S gezet en alle JIT uit laten voeren, wat alleen de 1e keer veel tijd kost. ( 10 minuten bij elkaar )

De vraag is natuurlijk als ik de Log Buffer Groote weer op 256 KiloByte zet, komen dan de crashes terug? Ik weet het niet, en ga dat alleen proberen als andere mensen mij dat vragen.

Dan in de toekomst, de huidige firmware bevat wel degelijk onstabiliteit. In de toekomst ga ik eerst lezen wat jullie ervaringen zullen zijn met die toekomstige firmware update.

Bron van deze poging de MiBox S forceren stabiel te zijn. ( Wat bij mij op dit moment ook zo is. )

https://itnext.io/magic-t...-app-booster-684e1984576e

[ Voor 33% gewijzigd door Terry A Davis op 22-02-2021 14:02 . Reden: Bron vermelding ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

Hier een maandje onderweg met de Mi box S.

Heb KPN de deur uit gedaan omdat ik de KPN decoder met supertrage firmware compleet zat was.
De imho arrogante houding van KPN stond me ook niet aan.
Overgestapt naar Tmobile voor mobiel en thuis (internet only) en stream alles met de Mi Box S.

Tot nu toe werkt het goed. Het enige is dat NLziet bij live TV de box geregeld doet crashen (stottert een seconde en reboot dan).
Verder bij Videoland, Netflix, Prime, YouTube etc.etc. geen problemen.

Ligt dit aan de NLziet app of is er een fix?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Net de Xiaomi Mi Box binnen gekregen. Aangesloten en USB stick met film erop in de Mi gestoken, Maar hij ziet de USB niet. Dus geformatteerd op de Mi, maar dan zegt mijn PC dat het niet goed is en vraagt om de stick te formatteren. Iemand enig idee wat er fout gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Dani86, zoek even binnen dit topic op NLZiet en lees de diverse reacties eens betreffende deze app?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Dani86 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 20:53:
..........

Ligt dit aan de NLziet app of is er een fix?
Ik heb precies hetzelfde euvel, helaas ben ik nog geen fix tegen gekomen, verschillende mensen hebben een ticket aangemaakt bij NLziet. Ik vrees dat we moeten wachten op een update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 20:48

Dani86

AeroGeek

hardware-lover schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:14:
@Dani86, zoek even binnen dit topic op NLZiet en lees de diverse reacties eens betreffende deze app?
Ja maar dat waren al vrij oude reacties, dus was in de hoop dat er inmiddels een oplossing zou zijn. Niet dus |:(

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dani86 schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:17:
[...]
Ja maar dat waren al vrij oude reacties, dus was in de hoop dat er inmiddels een oplossing zou zijn. Niet dus |:(
Het is maar wat je onder "oud" verstaat ;)

Hoewel je er weinig mee op gaat schieten, problemen zijn er niet alleen met een Mi lijkt het; Recci in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

Tijd dat ze de Android TV app toch eens goed onder handen gaan nemen, als ze daarvoor de kennis ook in huis hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

jgkt schreef op maandag 22 februari 2021 @ 21:08:
Net de Xiaomi Mi Box binnen gekregen. Aangesloten en USB stick met film erop in de Mi gestoken, Maar hij ziet de USB niet. Dus geformatteerd op de Mi, maar dan zegt mijn PC dat het niet goed is en vraagt om de stick te formatteren. Iemand enig idee wat er fout gaat?
Android gebruikt in principe geen Windows compatibel bestandsformaat voor het systeem. Mobieltjes formatteren externe kaartjes echter wel weer in exFAT.

Je hebt Windows of Linux?

Je kan in Windows exFat proberen bij het formatteren van de USB stick, en dan er met Windows een film er opzetten. Vervolgens die film bekijken op de MiBox met bijvoorbeeld VLC Player of Kodi. Als dit niet lukt dan proberen te formateren in Windows als NTFS, en vervolgens opnieuw proberen af te spelen op de MiBox.

Je hebt Linux?

Linux kan meer bestandsformaten lezen of aanmaken. Dat kan ext2, ext3 zijn. Met Linux zal je waarschijnlijk toegang hebben tot de met de MiBox geformatteerde USB stick. Maar als je Windows gebruikt is dit niet relevant.

Het is mogelijk dat je de USB stick per ongeluk als uitbreiding van de interne opslag hebt geformatteerd. Dat heeft iemand anders die ik ken ook gehad. Geen idee welk bestandssysteem het dan wordt, maar dan kun je er met GNU Linux ook niets opzetten. ( Wel lezen ).

Met de computer formatteren, sowieso. NTFS en exFAT kunnen groter dan 4 Gigabyte bestanden opslaan. FAT32 kan echter maximaal bestanden van 4 Gigabyte in grootte opslaan.

De kans is groter dat je inderdaad het als uitbreiding van het interne flash opslag hebt geformatteerd dan dat je het als een zelfstandige USB stick hebt geformatteerd. Makkelijkste is dan inderdaad formatteren met je PC.

[ Voor 6% gewijzigd door Terry A Davis op 23-02-2021 11:39 . Reden: spelfouten ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jgkt
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-05-2024
Terry A Davis schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 11:34:
[...]

Android gebruikt in principe ...

... inderdaad formatteren met je PC.
Dankjewel voor je uitgebreide advies; zeer gewaardeerd!
Ik heb een Windows PC. Zojuist een stick op exFAT geformatteerd en die wordt helemaal niet herkend. Toen opnieuw op NTFS en nu lijkt het goed te werken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terry A Davis

Terry A Davis

Other OS 64 Bit

jgkt schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 20:49:
[...]

Dankjewel voor je uitgebreide advies; zeer gewaardeerd!
Ik heb een Windows PC. Zojuist een stick op exFAT geformatteerd en die wordt helemaal niet herkend. Toen opnieuw op NTFS en nu lijkt het goed te werken. :)
NTFS is ook onder GNU Linux goed ondersteund, op dit moment in elk geval via NTFS-3G een userland message passing aanpak. In de toekomst zal exFat wel gewoon werken onder GNU Linux vanuit de Linux Kernel zelf.

De Mibox zat of zit in de voor exFat te aan Microsoft te betalen licentie kosten. Daarom dat veel smartphone makers wel exFat hebben tegen licentie, en sommige andere Android apparaten het niet ondersteunen.

De licentie voor FAT32 is wel verlopen, het is een oud bestandssysteem.

NTFS is een journaling bestandssysteem, en voor het opslaan van video onder Windows, GNU Linux, en in dit geval de Mibox is het een goede oplossing, immers media bestanden opslaan op een USB Stick zorgt nauwlijks voor tear en wear van de flash blokken. En zelfs met Linux kan je het dan probleemloos gebruiken.

Op dit moment is bij Ubuntu 20.04 exFat alleen toegankelijk na installeren van de nodige packages, alhoewel het ermee formatteren geen probleem is.

De reden waarom ik zelf NTFS gebruik is niet omdat het een goed bestandssysteem is, maar meer omdat zowel Linux, Windows, en ook de Mibox in deze situatie het ondersteunen.

Oudere Androids, of misschien ook heel andere Android apparatuur dan de MiBox zullen NTFS waarschijnlijk niet ondersteunen.

Bij Routers voor internet verbindingen met een USB aansluiting is de kans zeer groot dat NTFS wel wordt ondersteund.

Je hoeft je bij media bestanden geen zorgen te maken over de levensduur van de USB stick met NTFS, dat zou anders zijn voor bijvoorbeeld als je er een Virtual Machine op zou zetten, of een besturingssysteem.

Dat is omdat USB Sticks en Micro SD Kaarten geen wear en tear algoritme hebben bij veel kleine schrijf acties.

Als je tot de conclusie komt dat je niet kan schrijven naar de USB Stick met de Mibox, dan is dat normaal. Op dit moment in ieder geval. Maar media erop zetten met Windows of GNU Linux is gelukkig wel werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Terry A Davis schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:54:
[...]
[knip]
Oudere Androids, of misschien ook heel andere Android apparatuur dan de MiBox zullen NTFS waarschijnlijk niet ondersteunen.
[knip]
Nu moest ik toch even glimlachen... De nieuwe CCGTV (Google TV stick dus, met Android TV 10), kan niet met exFat of NTFS geformatteerde USB opslag overweg. Ja ja, mijn mond viel ook open toen ik het voor het eerst las.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste