• H-B
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-05 13:44

H-B

Pusherman_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:04:
Mijn Mi Box 3 International heeft sinds de update van een week of 2 geleden opeens het issue dat het volume van de box zelf op 0 staat nadat hij uit standby komt.
Dit moet ik dan handmatig weer met de volume toetsen van de remote omhoog gooien.
Voor de update speelde dit niet.

Herkent iemand dit probleem? ik heb al gegoogled, maar geen vergelijkbare issues kunnen vinden.

De box is rechtstreeks met een hdmikabel aangesloten op een (oude) Samsung FHD LCD.
Hier hetzelfde probleem maar daar houdt het niet mee op nu ook regelmatig dat videos in eender welke app dan ook niet afspelen, en na de update gaat hij niet meer aan met mijn logitech harmony 900 alleen de orginel AB krijgt hem uit slaapstand.
Knap irritant dit alles, en een fabrieksreset haalt ook niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-05 13:07
Niet in slaapstand zetten.
Ding verbruikt dan nog bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 22-03 12:28

F T

Sinds vandaag doet mijn Xiaomi TV Stick raar met streamen. Als ik Prime Video kijk, dan is er heel veel lag en ik word er zelfs uit gegooid als de verbinding het niet aankan. Hiervoor kon ik probleemloos streamen zonder stotter. De software is verder up-to-date.
Ligt het volledig aan mijn WiFi internetverbinding of kan er iets mis zijn in de instellingen van mijn Xiaomi TV Stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op vrijdag 20 november 2020 @ 21:51:
Sinds vandaag doet mijn Xiaomi TV Stick raar met streamen. Als ik Prime Video kijk, dan is er heel veel lag en ik word er zelfs uit gegooid als de verbinding het niet aankan. Hiervoor kon ik probleemloos streamen zonder stotter. De software is verder up-to-date.
Ligt het volledig aan mijn WiFi internetverbinding of kan er iets mis zijn in de instellingen van mijn Xiaomi TV Stick?
Heb je dit inmiddels op kunnen lossen? F T in "Netgear router slechte of soms onbereikbare WiFi"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

Nog niet, ik ben er op het moment mee bezig. Ik vroeg me af of het meer mijn internet is of het apparaat, aangezien ik wel normaal iets kan kijken via een telefoon of tablet.
Ik sta open voor elke suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:46:
[...]
Nog niet, ik ben er op het moment mee bezig. Ik vroeg me af of het meer mijn internet is of het apparaat, aangezien ik wel normaal iets kan kijken via een telefoon of tablet.
Ik sta open voor elke suggestie.
Mogelijk heb je een "minimale" wifi snelheid nodig voor de ene dienst, terwijl een andere gewoon de kwaliteit flink naar beneden schroeft, maar wel blijft draaien.

Haal eens een Netwerk test app binnen op je MI Stick (Play Store), en test eens verschillende keren wat je daar aan snelheid voorbij ziet komen (up- en downstream)?

Edit: deze gebruik ik: https://play.google.com/s...ma.netpulsetv&hl=nl&gl=US

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 21-11-2020 13:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:49:
[...]

Mogelijk heb je een "minimale" wifi snelheid nodig voor de ene dienst, terwijl een andere gewoon de kwaliteit flink naar beneden schroeft, maar wel blijft draaien.

Haal eens een Netwerk test app binnen op je MI Stick (Play Store), en test eens verschillende keren wat je daar aan snelheid voorbij ziet komen (up- en downstream)?

Edit: deze gebruik ik: https://play.google.com/s...ma.netpulsetv&hl=nl&gl=US
Goede suggestie, ik zal de netwerk test app eens proberen op de Mi Stick. Ik hoop dat dat wat oplevert.
Volgens Prime Video zelf is maar 5 Mbps nodig voor Full HD playback, maar zelfs dat haalt hij niet voor mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 13:52:
[...]
Goede suggestie, ik zal de netwerk test app eens proberen op de Mi Stick. Ik hoop dat dat wat oplevert.
Volgens Prime Video zelf is maar 5 Mbps nodig voor Full HD playback, maar zelfs dat haalt hij niet voor mijn gevoel.
Misschien zijn de HD streams max. 5Mbit maar er wordt toch vaak een veelvoud aan snelheid gevraagd om een probleemloze streaming te krijgen. Netflix heeft het over 25Mbit als minimum voor een internetverbinding.
Het moet ook een stabiele verbinding zijn, dat is eigenlijk nog belangrijker.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:25:
[...]

Misschien zijn de HD streams max. 5Mbit maar er wordt toch vaak een veelvoud aan snelheid gevraagd om een probleemloze streaming te krijgen. Netflix heeft het over 25Mbit als minimum voor een internetverbinding.
Het moet ook een stabiele verbinding zijn, dat is eigenlijk nog belangrijker.
Klopt inderdaad. 5Mbit of zelfs 10Mbit als aangegeven bij Amazon is in deze tijd relatief weinig. Het is dat ik nu geen Netflix gebruik, want dat zou ook drama zijn.
Speedtest app gedownload en zojuist gemeten.
Ik krijg ongeveer 10 Mbps download en 10 Mbps upload. Dat is veel lager dan verwacht. Als ik op de 5Ghz zit, dan zijn down- en upload wel beide tegen de 100 Mbps, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Heel vreemd dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 15:55:
[...]
Klopt inderdaad. 5Mbit of zelfs 10Mbit als aangegeven bij Amazon is in deze tijd relatief weinig. Het is dat ik nu geen Netflix gebruik, want dat zou ook drama zijn.
Speedtest app gedownload en zojuist gemeten.
Ik krijg ongeveer 10 Mbps download en 10 Mbps upload. Dat is veel lager dan verwacht. Als ik op de 5Ghz zit, dan zijn down- en upload wel beide tegen de 100 Mbps, dat zou dus geen probleem moeten zijn. Heel vreemd dit.
Je hebt een Multi-user MIMO router? Daarmee haal ik hier erg goede Wifi resultaten (2.4 en 5Ghz hebben hier dezelfde SSID), ook op een redelijke afstand (in andere ruimtes).

Heb je daar ook al eens mee "gespeeld" binnen de router instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:04:
[...]

Je hebt een Multi-user MIMO router? Daarmee haal ik hier erg goede Wifi resultaten (2.4 en 5Ghz hebben hier dezelfde SSID), ook op een redelijke afstand (in andere ruimtes).

Heb je daar ook al eens mee "gespeeld" binnen de router instellingen?
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat is. Ik heb de pricewatch: Netgear Nighthawk X6S R8000P.
Bij mij heb ik 3 aparte SSID's, waarbij het 2e 5Ghz kanaal maar amper beschikbaar is, alleen heel dichtbij of specifiek op een enkele iPad.
Ja, ik heb eerder wat andere settings geprobeerd in de router instellingen. Ook fysiek de antennes andere positioneren hielp al een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:06:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat is. Ik heb de pricewatch: Netgear Nighthawk X6S R8000P.
Bij mij heb ik 3 aparte SSID's, waarbij het 2e 5Ghz kanaal maar amper beschikbaar is, alleen heel dichtbij of specifiek op een enkele iPad.
Ja, ik heb eerder wat andere settings geprobeerd in de router instellingen. Ook fysiek de antennes andere positioneren hielp al een beetje.
Kijk eens op de specificatiepagina van de router, die mogelijkheden komen daar ook al ter sprake. Je haalt nu eigenlijk niet uit je router als wat er aan wifi mogelijkheden inzit.

https://www.netgear.nl/ho.../wifi-routers/R8000P.aspx

Je Mi Stick zou daar ook van moeten kunnen profiteren, naast andere wifi apparaten in huis.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

hardware-lover schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:17:
[...]

Kijk eens op de specificatiepagina van de router, die mogelijkheden komen daar ook al ter sprake. Je haalt nu eigenlijk niet uit je router als wat er aan wifi mogelijkheden inzit.

https://www.netgear.nl/ho.../wifi-routers/R8000P.aspx

Je Mi Stick zou daar ook van moeten kunnen profiteren, naast andere wifi apparaten in huis.
Handige tip, ik zou ook wel meer uit de router willen halen.
Ik zie onder andere:
MU-MIMO ‡ - Gelijktijdig gegevens streamen naar meerdere apparaten
Smart Connect - dezelfde WiFi-netwerknaam op 2,4 en 5 GHz voor automatische bandselectie

Smart connect is in principe wat je eerder noemde, alle banden op 1 SSID. Dat staat nu uit. Is het beter dit aan te zetten?
Verder staat Dynamic QoS ook uit.
https://kb.netgear.com/25...ternet-traffic-management
Hier wordt aangeraden dit uit te laten voor verbindingen boven de 300 Mbps. Echter als ik het aanzet worden streams gedownstreamed en gaming geüpstreamed. Gamen gaat echter over de kabel.
Is het wat om dit aan te zetten, aangezien WiFi op afstand zeker geen 300 Mbps bereikt?

Welke settings kan ik nog meer tweaken om o.a. de Mi TV Stick beter kan laten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
Ik heb mezelf sinds gisteren ook voorzien van een Mi Box S.
Tot dusver zeer tevreden, en ben de diverse diensten aan het proberen.

Nu heb ik een livestream via Dplay aangezet, en deze is opmerkelijk niet in full HD?
Dit is wel zo op de Ipad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AcIDeR schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:44:

Nu heb ik een livestream via Dplay aangezet, en deze is opmerkelijk niet in full HD?
Ik heb hem even op de Mi box geïnstalleerd, toch een weekje "gratis" proberen ;)

Zeer matige kwaliteit idd (op Full HD scherm), en wat er onder de FAQ aan stream kwaliteit wordt beloofd, dat zie ik nergens terug. Af en toe zelfs een paar vage verticale strepen in beeld, heel bijzonder. VHS beeld all the way :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lXFS4eCwAxwMWmtqRSMIF72uEm4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sie9GNJ1PPBqYjzXHnwALJN0.jpg?f=fotoalbum_large

(wat is het trouwens een verschrikking vwb bediening, duidelijk niet voor Android TV ontworpen, maar dit terzijde).

Ik dacht, eens kijken hoe deze het dan doet op de nieuwe Google TV Stick (Sabrina) met Android TV 10, start de app al helemaal niet op, maar dit was blijkbaar al bekend :?

Straks nog even een poging op een Nvidia Shield 2019 Pro proberen, maar veelbelovend is het vooralsnog niet.

Edit: op die Shield (die aan een UHD TV hangt), is de kwaliteit van de streams wel beter, en is het goed te doen, schiet mij maar lek?

Ik ga de Mi ook nog aan het grote scherm hangen, eens kijken of dat wat uit gaat maken. De Mi hangt aan een bekabelde +300Mbit netwerkverbinding, daarin kan het niet zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 22-11-2020 19:46 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zaterdag 21 november 2020 @ 16:30:
[...]
Handige tip, ik zou ook wel meer uit de router willen halen.
Ik zie onder andere:
MU-MIMO ‡ - Gelijktijdig gegevens streamen naar meerdere apparaten
Smart Connect - dezelfde WiFi-netwerknaam op 2,4 en 5 GHz voor automatische bandselectie

Smart connect is in principe wat je eerder noemde, alle banden op 1 SSID. Dat staat nu uit. Is het beter dit aan te zetten?
Verder staat Dynamic QoS ook uit.
https://kb.netgear.com/25...ternet-traffic-management
Hier wordt aangeraden dit uit te laten voor verbindingen boven de 300 Mbps. Echter als ik het aanzet worden streams gedownstreamed en gaming geüpstreamed. Gamen gaat echter over de kabel.
Is het wat om dit aan te zetten, aangezien WiFi op afstand zeker geen 300 Mbps bereikt?

Welke settings kan ik nog meer tweaken om o.a. de Mi TV Stick beter kan laten werken?
Heb je nu al het e.e.a. geprobeerd aan instellingen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F T

F T

hardware-lover schreef op zondag 22 november 2020 @ 16:03:
[...]

Heb je nu al het e.e.a. geprobeerd aan instellingen?
Ja, ik heb geëxperimenteerd met de instellingen. Smart connect is op zich best handig, Dynamic QoS aanzetten heeft weinig effect. De snelheden zijn echter wel over het algemeen hetzelfde gebleven, maar ik heb nu wel het gevoel dat elk apparaat zelf de beste WiFi kiest.

Wat betreft mijn probleem. Ik ben er uiteindelijk achter gekomen dat het niet aan mijn internet, maar aan de Xiaomi TV Stick zelf lag. Ik heb de cache en data van Prime Video verwijderd, alle accounts uit- en ingelogd en alles ontkoppeld en een hard reset gedaan. Na dit allemaal uitvoeren merkte ik dat in Prime Video onder andere alles soepeler werkte en afspelen deed het ineens weer net zoals ik hem uit de doos haalde een tijdje terug.

Ik vermoed dat de stick te warm werdt of altijd in slaapstand stond en misschien de RAM of iets volledig vol zat. Nu maar hopen dat dit probleem niet meer terugkomt, tenminste weet ik de oplossing nu.
Zet de Aan/Uit knop eigenlijk het apparaat wel volledig uit of is het alleen slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

F T schreef op zondag 22 november 2020 @ 21:45:
[...]
[knip]
Zet de Aan/Uit knop eigenlijk het apparaat wel volledig uit of is het alleen slaapstand?
Slaapstand, anders zou de Chromecast functie niet beschikbaar kunnen zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

AcIDeR schreef op zondag 22 november 2020 @ 14:44:

Zie mijn eerdere reactie.

Ik heb Dplay aangeschreven, zij erkennen een probleem specifiek met Mi, hebben echter nog geen oorzaak of oplossing, dus.... ;(

Het maakt niet uit waaraan je de Mi box S aansluit (Full HD of UHD TV), of hoe je deze instelt, het beeld blijft kl@ten..

Edit: ook een andere Android TV box, niveau Mi Box vwb prestaties, laat hetzelfde slechte beeld zien. Het is net of er geen gebruik gemaakt wordt van hardware acceleration, slecht beeld en haperend.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 24-11-2020 14:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Sinds de update naar android 9 hebben ik problemen met de audio van de Mi Box S. Zeker 1x in de 10 seconden valt de bass gewoon helemaal weg. Het lijkt dan wel of het geluid hapert voor de lage tonen.

Volgende heb ik getest:

- Reset van de Mi box
- Mi box via HDMI op TV, HDMI ARC naar sound bar
- Mi box via HDMI op TV, 3.5mm van TV naar sound bar
- 3.5mm vanaf Mi box direct naar sound bar
- sound bar via Bluetooth verbonden met Mi box
- Dat allemaal inc elke sound setting in de Mi box

Ik weet zeker dat de sound bar gewoon werkt gezien dit geen problemen heeft met de steam link bijvoorbeeld. En voor de update werkte alles prima.

Meer mensen dit probleem gehad? Kan ik niet downgraden naar 8.1? Zou een TOSLINK kabel de oplossing kunnen zijn?

[ Voor 57% gewijzigd door ProfaNe op 27-11-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezra070
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14:48
ProfaNe schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
Sinds de update naar android 9 hebben ik problemen met de audio van de Mi Box S. Zeker 1x in de 10 seconden valt de bass gewoon helemaal weg. Ik heb letterlijk elke sound setting getest en krijg het niet opgelost.

Ik heb de Mi box op dit moment via HDMI op de TV aangesloten en vanaf de TV met HDMI ARC naar de sound bar. Ook heb ik de 3.5mm output van de Mi box direct in de sound bar gestoken en dat werkte ook niet. De Mi Box resetten werkte ook niet. Ik heb dit in elke app behalve spotify op een of andere manier. Het is ook niet de sound bar die werkt perfect als ik bijv. via steam link twitch stream naar de TV.

Meer mensen dit probleem gehad? Kan ik niet downgraden naar 8.1? Zou een TOSLINK kabel de oplossing kunnen zijn?
Ik heb dit probleem niet.

Mijn setup: Mi Box S aangesloten via HDMI op een Panasonic TV en een Onkyo receiver via HDMI ARC.
Ik gebruik met regelmaat Spotify, Youtube, Netflix & Prime. Bass blijft aanwezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
ProfaNe schreef op vrijdag 27 november 2020 @ 10:34:
Sinds de update naar android 9 hebben ik problemen met de audio van de Mi Box S. Zeker 1x in de 10 seconden valt de bass gewoon helemaal weg. Het lijkt dan wel of het geluid hapert voor de lage tonen.

Volgende heb ik getest:

- Reset van de Mi box
- Mi box via HDMI op TV, HDMI ARC naar sound bar
- Mi box via HDMI op TV, 3.5mm van TV naar sound bar
- 3.5mm vanaf Mi box direct naar sound bar
- sound bar via Bluetooth verbonden met Mi box
- Dat allemaal inc elke sound setting in de Mi box

Ik weet zeker dat de sound bar gewoon werkt gezien dit geen problemen heeft met de steam link bijvoorbeeld. En voor de update werkte alles prima.

Lijkt gefixed te zijn. Mi Box stond letterlijk op m'n access point en volgens speedtest was de verbinding dikke prima. Toch getest met een USB LAN adapter en heb nu geen problemen meer met geluid. Blijkbaar gewoon slechte WIFI verbinding 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-05 20:08
Ik had de laatste tijd veel problemen met Kodi. Audio deed het vaak niet.
In het begin kon ik dit fixen door de audio settings te wijzigen of te resetten. Op een gegeven moment lukte zelfs dat niet meer en heb ik de de laatste update geïnstalleerd.

Heb nu geen last meer van het audio issue maar nu werkt mijn afstandsbediening niet meer 100%
In Android TV werkt de escape of backspace knop niet meer om terug te gaan in een menu (bijvb settings).
Ik gebruik de i8 MT 10. Andere gebruikers hier ook last van?

Verder wou de mi box ook niet meer wakker worden. Zag wel dat wakelock ineens verdwenen was. Dus weer geinstalleerd maar hij wilt nog steeds niet wakker worden als ik op een knop druk op mijn afstandsbediening. Heb vervolgens wel 7x dat ding moeten rebooten.

Nu start Wakelock wel op bij de start en kan ik met de afstandsbediening de Mi Box activeren. Echter werkt dat nu alleen als de receiver ook aanstaat. Als de receiver uit staat reageert de Mi Box nergens meer op.

Edit: het heeft er alle schijn van dat Wakelock niet werkt op de laatste Android Pie

Ik zag her en der dat mensen soortgelijke problemen hebben met de Mi Box en slaapstand maar ik zag niet echt oplossingen terug,

Heeft iemand misschien de magische formule om dit te fixen?

[ Voor 5% gewijzigd door sunturion op 14-12-2020 20:19 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:39
ProfaNe schreef op zondag 29 november 2020 @ 13:05:
[...]

Lijkt gefixed te zijn. Mi Box stond letterlijk op m'n access point en volgens speedtest was de verbinding dikke prima. Toch getest met een USB LAN adapter en heb nu geen problemen meer met geluid. Blijkbaar gewoon slechte WIFI verbinding 8)7
Ik dacht dat een access point en client te dicht bij mekaar eigenlijk slecht was, dat er toch een meter of zo tussen moest om top te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:08
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:07:
[...]

Er werd door één gebruiker in dit topic gemeld dat de profielkeuzes tevoorschijn kwamen op zijn Mi Box, dat lijkt echter op dit moment de enige op de hele wereld te zijn die dat krijgt, gezien de reacties elders in diverse forums/gespreksgroepen, dus wat daar van klopt? Het maakt daarbij niet uit of je ATV 8.1 of 9 gebruikt, want ondertussen is de Prime Video app officieel uit de Play Store te installeren en wordt ook van (automatische) updates voorzien. Iets zit er dus niet helemaal lekker tussen de Mi Box en Prime Video app dat hij het scherm met profielen niet laat zien terwijl dit op een Shield of de nieuwe Google TV met precies dezelfde app wel het geval is.

De ondertitels zijn naar smaak aan te passen op de Prime Video website, en deze kunnen dan weer binnen de app zelf gekozen worden voor weergave (op de MI binnen de app via "CC"). Of ze daarmee groot genoeg zullen zijn is een kwestie van uitproberen. Ze zijn zonder twijfel niet zo groot te krijgen dan op een Shield of Google TV.
Ik heb het profielkeuze scherm werkend door de apk los te downloaden en met een file manager handmatig te installeren, ook de titels zijn nu waanzinnig groot in te stellen, denk dat het nu hetzelfde is als op de Shield of Google TV, ook het zoekscherm is nu normaal te gebruiken, wel even de app hard afsluiten.

het lijkt erop dat bij een update via het menu de versie niet compleet werd ge-update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

slootbeest schreef op woensdag 9 december 2020 @ 06:15:
[...]
Ik heb het profielkeuze scherm werkend door de apk los te downloaden en met een file manager handmatig te installeren, ook de titels zijn nu waanzinnig groot in te stellen, denk dat het nu hetzelfde is als op de Shield of Google TV, ook het zoekscherm is nu normaal te gebruiken, wel even de app hard afsluiten.

het lijkt erop dat bij een update via het menu de versie niet compleet werd ge-update
Er werd de laatste tijd in een Telegram groep al melding gemaakt dat sommige gebruikers, afhankelijk van hun locatie, de profielen te zien kregen. Dit werd aan de Amazon server kant geactiveerd, en had niets met de app versie zelf te maken. Amazon was het vanaf vorige week aan het activeren.

Ik zal later vandaag weer eens een Mi boxje aanslingeren, kijken wat de status daarop dan is 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
hardware-lover schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:02:
[...]

Er werd de laatste tijd in een Telegram groep al melding gemaakt dat sommige gebruikers, afhankelijk van hun locatie, de profielen te zien kregen. Dit werd aan de Amazon server kant geactiveerd, en had niets met de app versie zelf te maken. Amazon was het vanaf vorige week aan het activeren.

Ik zal later vandaag weer eens een Mi boxje aanslingeren, kijken wat de status daarop dan is 😏
zou kunnen maar ik heb regelmatig de app ge-update en draaide de laatste versie en alles bleef gelijk zou wel erg toevallig zijn dat na mijn alternative manier van installeren van dezelfde versie, amazon precies deze veranderingen heeft doorgevoerd, en het zijn de verschillende bugs profielscherm, kleine titels en kleine lettertjes op het zoekscherm die nu allemaal verbetert zijn, ik heb geen andere player dus kan niks zelf vergelijken, maar ik denk dat het nu hetzelfde werkt als op de andere platformen.

hoor graag ook jouw bevindingen, ik hoef nu geen nieuwe Chromecast te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

slootbeest schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:13:
[...]
zou kunnen maar ik heb regelmatig de app ge-update en draaide de laatste versie en alles bleef gelijk zou wel erg toevallig zijn dat na mijn alternative manier van installeren van dezelfde versie, amazon precies deze veranderingen heeft doorgevoerd, en het zijn de verschillende bugs profielscherm, kleine titels en kleine lettertjes op het zoekscherm die nu allemaal verbetert zijn, ik heb geen andere player dus kan niks zelf vergelijken, maar ik denk dat het nu hetzelfde werkt als op de andere platformen.

hoor graag ook jouw bevindingen, ik hoef nu geen nieuwe Chromecast te kopen.
Ik heb het net getest, profielen zijn nu aanwezig 👍

Edit: zonder dat er een nieuwe versie van de app beschikbaar was bedoel ik. Mijn "gebruikers" zullen content zijn 😉

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-12-2020 08:19 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
hardware-lover schreef op woensdag 9 december 2020 @ 08:16:
[...]

Ik heb het net getest, profielen zijn nu aanwezig 👍

Edit: zonder dat er een nieuwe versie van de app beschikbaar was bedoel ik. Mijn "gebruikers" zullen content zijn 😉
bedankt voor het doorgeven het mi boxje is (in ieder geval voor mij) een stuk bruikbaarder geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er is overigens weer een ATV9 Final update beschikbaar gekomen.

Testing, one, two ...

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:17
@hardware-lover Handig om aan te geven voor welke boxen. Er zijn nu een aantal boxen/stick in omloop en dat loopt niet gelijk.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jongetje schreef op donderdag 10 december 2020 @ 07:25:
@hardware-lover Handig om aan te geven voor welke boxen. Er zijn nu een aantal boxen/stick in omloop en dat loopt niet gelijk.
Degenen die hem krijgen komen daar dan vanzelf wel achter? ;) Voor de Mi box S is deze er iig, overige uitvoeringen heb ik niet in het bezit, behalve dan nog een Mi Projector :)

Testing, one, two ...

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:24
hardware-lover schreef op woensdag 9 december 2020 @ 22:05:
Er is overigens weer een ATV9 Final update beschikbaar gekomen.
Deze heeft voor mij eindelijk de refreshrate bug gefixt bij bv plex. Kan nu gelukkig weer films in 24 fps kijken:)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

slootbeest schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
Ik heb hier een vraagje zijn er mi stick bezitters die de prime video app gebruiken?

Op de Mi box S zijn de ondertitels gewoon veel te klein, ook het profiel keuze scherm is er niet, op andere AndroidTV apparaten is dit er wel en zijn de titels ook veel groter. Ik dacht dat dit aan mijn box lag maar op een andere geprobeerd en exact hetzelfde euvel.
Dit is nu recentelijk ook opgelost, naast een eventuele profielkeuze (indien aangemaakt).

Testing, one, two ...

• Bas.
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:21
Heeft iemand een oplossing om wakker worden via Bluetooth uit te schakelen?
Enige device aan mijn TV is de Mi Box. Het is natuurlijk fantastisch dat de afstandsbediening over Bluetooth werkt. En dat de Mi Box de TV in en uit schakelt.

Bij een uitgeschakelde Mi Box blijft de Bluetooth actief.
Wanneer ik een Bluetooth apparaat pair met de Mi Box, welke niet gekoppeld is, gaat mijn Mi Box aan. Deze zet vervolgens ook de TV aan.

Iemand een tip om dit tegen te gaan? Nu kunnen in feite mijn buren mijn TV inschakelen, door slechts met een apparaat even met mijn Mi Box proberen te pairen. :|

• Kenhas
@Bas. Je moet toch op de Mi Box ook bevestigen voor het pairen van een bluetooth device? Ik heb dat in ieder geval moeten doen om met Logitech te kunnen bedienen.

En ik dacht eigenlijk dat het meestal omgekeerd werkte. De tv schakelt de Mi Box in en niet omgekeerd

• Bas.
@Kenhas bluetooth blijft 24/7 actief. Dus zichtbaar tussen devices in de buurt, als je bijvoorbeeld met je telefoon zoekt.

Wanneer je een pairverzoek doet, dus nog niet gekoppeld bent, gaat de Mi Box aan en daarmee ook de TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
Vanmiddag even gekeken of het mogelijk was om met Moonlight op de Mi-box S, games vanaf de pc op zolder te streamen. Werkt nagenoeg perfect eigenlijk. Mijn zoons konden mooi hun Lego games op Steam spelen met twee (MSI) Xbox controllers op de Oled in 4k.
Op mijn Mi-box zit deze Ugreen utp/usb adapter waarmee de Mi-box dus bedraad op het netwerk zit. De draadloze gamepads zitten met de usb-ontvangers in de usb-poorten van de Ugreen.Voor Moonlight heb je natuurlijk wel een Nvidia Geforce videokaart nodig, omdat het via Geforce Now werkt.
Wat mij betreft dus geen Nvidia Shield (die ik bijna gekocht had) nodig want de Mibox trekt ook 4k 60hz game streaming.In mijn vorige huis had ik een tweetal 10 meter lange hdmi-kabels en usb-utp adapters voor de input, door het huis lopen. Met de techniek van nu niet meer nodig gelukkig, als je geen tweede pc bij de tv wil hebben staan.
De Ugreen adapter is overigens voor €13,29 op Ali te vinden. Tenminste dat heb ik ervoor betaald. Er zijn goedkopere adapters te vinden maar dan heb je mogelijk niet dezelfde prestaties/stabiele werking.

[ Voor 14% gewijzigd door GodDamage op 11-12-2020 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GapClio
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:56
GodDamage schreef op vrijdag 11 december 2020 @ 19:53:
Vanmiddag even gekeken of het mogelijk was om met Moonlight op de Mi-box S, games vanaf de pc op zolder te streamen. Werkt nagenoeg perfect eigenlijk. Mijn zoons konden mooi hun Lego games op Steam spelen met twee (MSI) Xbox controllers op de Oled in 4k.
Op mijn Mi-box zit deze Ugreen utp/usb adapter waarmee de Mi-box dus bedraad op het netwerk zit. De draadloze gamepads zitten met de usb-ontvangers in de usb-poorten van de Ugreen.Voor Moonlight heb je natuurlijk wel een Nvidia Geforce videokaart nodig, omdat het via Geforce Now werkt.
Wat mij betreft dus geen Nvidia Shield (die ik bijna gekocht had) nodig want de Mibox trekt ook 4k 60hz game streaming.In mijn vorige huis had ik een tweetal 10 meter lange hdmi-kabels en usb-utp adapters voor de input, door het huis lopen. Met de techniek van nu niet meer nodig gelukkig, als je geen tweede pc bij de tv wil hebben staan.
De Ugreen adapter is overigens voor €13,29 op Ali te vinden. Tenminste dat heb ik ervoor betaald. Er zijn goedkopere adapters te vinden maar dan heb je mogelijk niet dezelfde prestaties/stabiele werking.
Klinkt positief. Ben op zoek naar een mediabox. Denk dat ik de Xiaomi een kans ga geven met de Ugreen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 09:12
GapClio schreef op zaterdag 12 december 2020 @ 10:24:
[...]

Klinkt positief. Ben op zoek naar een mediabox. Denk dat ik de Xiaomi een kans ga geven met de Ugreen.
Op Amazon is de Ugreen voor €16,99 te krijgen en dan heb je het volgende week in ieder geval binnen.
KLIK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Vandaag Mi box 4s update 678mb, had ik niet meer verwacht eigenlijk.

Resolves critical issues 1) Supporting peel Mi remote which helps you comtrol your mi box from smartphone
2) Compatible with more BT gamepads

Niet interessant voor mij, dus twijfel over de update, wie guinea pig?

Edit ( installeer de update nu, beetje nieuwsgierig )

[ Voor 7% gewijzigd door Sunrise op 13-12-2020 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sunrise schreef op zondag 13 december 2020 @ 12:55:
Vandaag Mi box 4s update 678mb, had ik niet meer verwacht eigenlijk.

Resolves critical issues 1) Supporting peel Mi remote which helps you comtrol your mi box from smartphone
2) Compatible with more BT gamepads

Niet interessant voor mij, dus twijfel over de update, wie guinea pig?

Edit ( installeer de update nu, beetje nieuwsgierig )
Het was al even geleden aangekondigd, en er is meer gefixed (of zou eigenlijk het geval moeten zijn), dan nu lijkt? hardware-lover in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

En voor de Final hier: hardware-lover in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Ik heb direct één van mijn boxjes geslachtofferd, en heb geen rare dingen gemerkt. Al met al was een een goede week voor de Mi Box (S) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:11:
[...]

Het was al even geleden aangekondigd, en er is meer gefixed (of zou eigenlijk het geval moeten zijn), dan nu lijkt? hardware-lover in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

En voor de Final hier: hardware-lover in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Ik heb direct één van mijn boxjes geslachtofferd, en heb geen rare dingen gemerkt. Al met al was een een goede week voor de Mi Box (S) ;)
Oke had beter moeten kijken ja, vluchtige blik was niet genoeg.

Bij mij werkt peel mi remote niet, ziet de box niet, zelfde wifi netwerk uiteraard.
Hoef toch niet in te loggen met een mi account? Vraagt er in ieder geval niet om.

[ Voor 5% gewijzigd door Sunrise op 13-12-2020 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sunrise schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:16:
[...]
Oke had beter moeten kijken ja, vluchtige blik was niet genoeg.

Bij mij werkt peel mi remote niet, ziet de box niet, zelfde wifi netwerk uiteraard.
Hoef toch niet in te loggen met een mi account? Vraagt er in ieder geval niet om.
Bij mij geeft de Play Store aan dat die app voor geen enkel van mijn Android toestellen geschikt zou zijn? Dus ook niet voor mijn geregistreerde telefoons? https://play.google.com/s...r.peel.plugin&hl=nl&gl=US

Gebruik(te) jij een andere versie dan waar ik naar link?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
hardware-lover schreef op zondag 13 december 2020 @ 13:25:
[...]

Bij mij geeft de Play Store aan dat die app voor geen enkel van mijn Android toestellen geschikt zou zijn? Dus ook niet voor mijn geregistreerde telefoons? https://play.google.com/s...r.peel.plugin&hl=nl&gl=US

Gebruik(te) jij een andere versie dan waar ik naar link?
Had gezocht op peel mi remote en bovenaan stond mi remote controller, dat is dus blijkbaar een ander die ik geïnstalleerd heb. Vandaar het niet werkt.

Echter als ik zo naar de app kijk zou het moeten werken.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tNGhmR_IgV5Rz5nRnEm6FHqDYoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5KwTz2tn6zSXcB102WxPC03P.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
Ik hoop dat iemand hier mij het verlossende antwoord kan geven of beter een verklaring voor gedrag?

Ik heb hier 2 MiBox S kastjes hangen, 1 bij mijn zoontje op zijn kamer en 1 bij ons met allebei het zelfde merk TV (Philips) ivm met correcte werking van CEC waarvan die van ons een iets nieuwer model (24PHS4032) is als die van hem (24PHK4000) maar qua bouw en functies/menu hetzelfde.
Beide toestellen en kastjes staan exact hetzelfde ingesteld, TV op:
- Timer voor uitschakelen 60 min
- Easy Link Aan
- Easy Link Remote Aan

Op de MiBox S bij Developer settings:
- Mobiele data altijd actief

En voor wat betreft CEC settings:
- CEC Switch On
- One-key play On
- One-key power-off On

Software op beide MiBox'en hetzelfde.

En beide aangesloten met een Ugreen USB3.0 to Ethernet RJ45
Verder de meldingen disabled voor de app: View phone media zodat we niet de irritante meldingen kregen dat Wifi verbinden (wat niet was).

Eigenlijk is alles nagenoeg gelijk qua settings zowel TV als MiBox S, het enige verschil is dat de MiBox S bij ons aan een nieuwere model TV hangt en mij die bij mijn zoon niet.
Er wordt TV gekeken en na een uur schakelen beide TV's uit en middels CEC gaan de MiBox'en ook uit, of in sleep mode (althans dat verwacht ik) maar toch is er iets anders aan en dat is dat die van ons in deep sleep mode lijkt te gaan en die van mijn zoon in normale sleep mode.
Dit denk ik omdat wanneer je hem weer "aan" zet zegt dat ie geen netwerk heeft, ook kwam hij niet vanzelf met de nieuwe update melding waarbij die van mijn zoon dat wel deed en die geeft nooit de melding Geen netwerk.

Die melding geen netwerk is ook zo weg want er is wel degelijk netwerk en die pikt ie ook zo op.
Ik kan alleen niet het gedrag verklaren waarom die van mijn zoontje in een soort van active sleep mode komt, waarbij hij nog steeds op updates checked, en die van ons dat niet doet en in een soort van deep sleep mode lijkt te zitten. Alles 100x nagelopen qau settings op zowel TV, CEC, MiBox'en en de nodige apps maar ze zijn exact gelijk behalve dus de TV's maar kan me niet voorstellen dat Philips ineens een andere CEC aansturing doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi2004, zijn ze beiden ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen na het ontvangen van een (major) update?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:09
hardware-lover schreef op maandag 14 december 2020 @ 21:57:
@schumi2004, zijn ze beiden ook teruggezet naar de fabrieksinstellingen na het ontvangen van een (major) update?
Dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen dus hou het maar op een nee, verder functioneren ze gewoon prima overigens alleen ander gedrag in CEC.
Ik kan na de update die ik zojuist gehad heb een factory reset doen maar weet niet of ik hier wel zoveel zin in heb eerlijk gezegd maar ik begrijp dat dit dus issues kan geven zoals ik nu ervaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@schumi2004, mijn ervaringen met verschillende Mi Boxen (enkel model S), na een flinke update, zijn zo gevarieerd en wisselend dat ik ze enkel gelijk kon krijgen (vwb werking), door die reset. Nu zadel ik niet graag mensen onnodig op met een toch redelijk karwei, er is tenslotte geen backup die simpel teruggezet kan worden. Wel zal de Play Store na "schoonmaak" aangeven welke apps ontbreken op het apparaat indien ingelogd met dezelfde account, toch moeten de registraties weer opnieuw (hoewel niet bij alle apps).

Ik wil het maar even hebben gezegd ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:04
Hier ook wat vage problemen na de update. Geen netwerk soms, geen geluid soms. Vanmiddag maar eens even terug naar fabrieksinstellingen.

Less is more

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan DB
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 28-03-2024
Is er een manier om de Mi Box S uit slaapstand te halen wanneer je de HDMI input switcht naar de box? Je kan alles bedienen via afstandsbediening van de TV, maar het is vervelend dat je hem steeds met de eigen afstandsbediening uit standby moet halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Sinds de laatste update van de Mi Box S krijg ik na ongeveer een half uurtje NLziet kijken een spontane reboot. Op de een of andere manier gebeurd dit niet als ik uitgesteld kijk. Netflix en Amazon geven geen problemen. Nog meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvanatten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:25
Bas. schreef op donderdag 10 december 2020 @ 13:07:
Heeft iemand een oplossing om wakker worden via Bluetooth uit te schakelen?
Enige device aan mijn TV is de Mi Box. Het is natuurlijk fantastisch dat de afstandsbediening over Bluetooth werkt. En dat de Mi Box de TV in en uit schakelt.

Bij een uitgeschakelde Mi Box blijft de Bluetooth actief.
Wanneer ik een Bluetooth apparaat pair met de Mi Box, welke niet gekoppeld is, gaat mijn Mi Box aan. Deze zet vervolgens ook de TV aan.

Iemand een tip om dit tegen te gaan? Nu kunnen in feite mijn buren mijn TV inschakelen, door slechts met een apparaat even met mijn Mi Box proberen te pairen. :|
HDMI CEC uitzetten op de box en op de TV. Of de HDMI kabel in een TV ingang steken die geen CEC ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ratzz schreef op woensdag 16 december 2020 @ 19:54:
Sinds de laatste update van de Mi Box S krijg ik na ongeveer een half uurtje NLziet kijken een spontane reboot. Op de een of andere manier gebeurd dit niet als ik uitgesteld kijk. Netflix en Amazon geven geen problemen. Nog meer mensen met dit probleem?
Toevallig heb ik deze nu uren aangehad (tot nu) omdat ik even wat moest testen met Live TV (hoe te zappen). Het reboot probleem is er hier iig niet met dezelfde box.

Edit: nogmaals getest, en je hebt gelijk. Het duurt hier langer dan een half uur, soms uren dus, maar dan gaat ie idd in een reboot.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 16-12-2020 23:34 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kenhas
Wat een ongeloof facepalm moment. Niet te doen. Ben bijna beschaamd om het hier te zetten :$ :$

Tijdje geleden probeerde ik de box via usb ethernet adapter te verbinden. Wilde maar niet lukken. Ook speciaal de adapters besteld die hier toen vernoemd werden. 0,0 resultaat. Reboot, niets. Reset niets
Had het eigenlijk beetje opgegeven. Tot ik beetje aan het bladeren was door de instellingen. Heb dus, helemaal in het begin, ontwikkelaarsopties aangezet (weet niet meer waarom, denk om te kunnen bedienen via netwerk) en kwam daar opeens iets tegen van USB modus. Die stond op "opladen" en wat zie ik daar tussen één van de keuzes? USB-ethernet
Dat geselecteerd en hopla, onmiddellijk verbinding.

Echt zo ongelooflijk dom van mezelf |:( |:( |:(
Maar je weet nooit dat er iemand anders iets aan heeft

• Bas.
cvanatten schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:01:
[...]

HDMI CEC uitzetten op de box en op de TV. Of de HDMI kabel in een TV ingang steken die geen CEC ondersteunt.
Is een optie, maar dan schakelt mijn TV niet meer in/uit middels de remote van de Mi Box.

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:25
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 20:37:
[...]

Toevallig heb ik deze nu uren aangehad (tot nu) omdat ik even wat moest testen met Live TV (hoe te zappen). Het reboot probleem is er hier iig niet met dezelfde box.

Edit: nogmaals getest, en je hebt gelijk. Het duurt hier langer dan een half uur, soms uren dus, maar dan gaat ie idd in een reboot.
Ik ervaar precies hetzelfde. Vooheen had ik eens in de paar dagen een reboot te pakken met nlziet en nu soms wel 2x per dag.

Wel heb ik net een update van de NLZiet app geinstalleerd, hopelijk is het nu beter anders maak ik een ticket bij NLZiet aan.

[ Voor 9% gewijzigd door jeroenst op 17-12-2020 09:36 ]

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 21:29
Ook ik ervaar het reboot probleem sinds enkele dagen met de Mi Box S. Bij het kijken van Netflix heb ik er nog geen last van gehad maar wel meerdere keren als ik via Kodi een serie kijk.

Het herstarten gaat gelukkig wel snel maar hopelijk komt er wel een update voor.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeroenst schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:03:
[knip]

Wel heb ik net een update van de NLZiet app geinstalleerd, hopelijk is het nu beter anders maak ik een ticket bij NLZiet aan.
Die update heb ik er al een tijdje opstaan verwacht ik (sinds 20 oktober), ik zie ook geen update daarvoor. Versie 1.8 is de huidige?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik heb al eens aangegeven dat ik vaak meerdere Mi S boxjes in het bezit heb, ook nog een paar met ATV8.1. Met de laatste build 8.1 zijn totaal er geen problemen met de NLZiet app. Ik zal eens checken of ik ook nog een versie heb liggen met ATV9, zonder die laatste OS update, kijken of het daarmee ook problemen geeft.

@jeroenst, bij Live kijken idd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Het valt mij wel op dat bij terugkijken via NLZiet de mibox niet crasht tot nog toe.

Tot nog to crasht hij bij live kijken (ik kijk meestal npo1).

Ik heb al een bug aangemaakt bij NLZiet. Ook met de laatste versie van NLZiet crasht de mibox. Ik kreeg als tip van NLZiet om HD streams uit te schakelen. Dat heb ik zojuist gedaan (kwaliteit valt me nog mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorn024
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 29-03 19:31
Beste tweakers,

Ik heb een Mi Box S en omdat hij een zwart beeld gaf een reset gedaan van factory en cache. Daarna start hij op maar hij loopt telkens vast in het menu bij bijv landinstelling, of aanmelden google account. Hebben jullie een tip wat er aan de hand kan zijn?
Heb hem nu inmiddels al meerdere malen ge-reset etc maar elke keer loopt hij op een ander moment vast. Alles bevroren en kan alleen stroom eraf halen ..........zucht...

Mvg. Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hardware-lover schreef op vrijdag 18 december 2020 @ 08:59:
[...]
Ik heb al eens aangegeven dat ik vaak meerdere Mi S boxjes in het bezit heb, ook nog een paar met ATV8.1. Met de laatste build 8.1 zijn totaal er geen problemen met de NLZiet app. Ik zal eens checken of ik ook nog een versie heb liggen met ATV9, zonder die laatste OS update, kijken of het daarmee ook problemen geeft.

@jeroenst, bij Live kijken idd.
Als aanvulling op bovenstaande, met een vorige versie van ATV9 (met security build van april 2020), zijn er ook geen problemen met de NLZiet app. Nu ga ik later nog een fabrieks-reset uitvoeren na die allerlaatste ATV9 update, of heb jij @jeroenst dit al geprobeerd?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 13:34:
[...]

Als aanvulling op bovenstaande, met een vorige versie van ATV9 (met security build van april 2020), zijn er ook geen problemen met de NLZiet app. Nu ga ik later nog een fabrieks-reset uitvoeren na die allerlaatste ATV9 update, of heb jij @jeroenst dit al geprobeerd?
Dit zijn mijn versies:

NLZiet versie: 1.7.1.10070 PROD
MiBox Versie: 9
Niveau van Android beveligingspatch: 5 oktober 2020
Kernel versie: 4.9.113
MiBox S Android Build: PI.3139 release-keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeroenst schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:15:
[...]
Dit zijn mijn versies:

NLZiet versie: 1.7.1.10070 PROD
MiBox Versie: 9
Niveau van Android beveligingspatch: 5 oktober 2020
Kernel versie: 4.9.113
MiBox S Android Build: PI.3139 release-keys
Ik zie hier voor NLZiet: 1.8.10073 PROD?

Maar deze versie gaf ook problemen met de laatste OS update die jij hierboven ook hebt staan.

Heb je na de update ook een algehele OS reset doorgevoerd, rest als vraag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
hardware-lover schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 14:58:
[...]

Ik zie hier voor NLZiet: 1.8.10073 PROD?

Maar deze versie gaf ook problemen met de laatste OS update die jij hierboven ook hebt staan.

Heb je na de update ook een algehele OS reset doorgevoerd, rest als vraag?
Ja, deze versie geeft ook problemen met de laatste OS update. De versie ervoor gaf ook problemen met de laatste OS update. Met het vorige OS deed de vorige versie van NLZiet het wel ok, maar crashte NLZiet ook af en toe maar dan ging niet de hele Mibox onderuit.

Een factory reset van de Mibox heb ik (nog) niet gedaan want dan moet ik alles opnieuw installeren. Ben ik wel ff mee zoet. En aangezien er geen enkele app moeite mee heeft denk ik toch dat het aan nlziet ligt. Ik zal eerst een kijken hoe het gaat als HD uit staat in NLZiet. Ondertussen heb ik ook contact met NLZiet over dit probleem.

Ik kan wel een keer nlziet opnieuw installeren.

[ Voor 28% gewijzigd door jeroenst op 19-12-2020 15:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jeroenst, ik zal wel een Boxje resetten, dat kan voor mij geen kwaad. Ik laat later wel weten of dit de moeite waard is geweest ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Ik heb vandaag een film gekeken van 2 uur via kodi op 1080p en ik had geen enkel probleem.

Ok heb ik de HD optie in NLZiet uitgeschakeld en na een uur live NPO1 kijken is de Mibox nog steeds niet gecrashed terwijl dat voorheen al na 30 minuten gebeurde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeroenst schreef op zaterdag 19 december 2020 @ 16:49:
Ik heb vandaag een film gekeken van 2 uur via kodi op 1080p en ik had geen enkel probleem.

Ok heb ik de HD optie in NLZiet uitgeschakeld en na een uur live NPO1 kijken is de Mibox nog steeds niet gecrashed terwijl dat voorheen al na 30 minuten gebeurde.
Met andere OS build versies geeft de hoge stream kwaliteit geen problemen, die zou ook probleemloos te gebruiken moeten zijn. Indien het een tijdelijke oplossing zou zijn, prima, maar dan werkelijk tijdelijk ;)

Reset inmiddels al doorgevoerd en test in hoogste kwaliteit loopt as we speak :)

Edit: één zwaluw maakt nog geen..... Maar de app draait nu nog steeds in de hoogste kwaliteit, da's toch al aardig lang (zie mijn oorspronkelijke tijd van reageren).

[ Voor 11% gewijzigd door hardware-lover op 19-12-2020 22:55 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
vandaag heb ik nog wat getest, op HD klapt de mibox er binnen een half uur uit. Op SD gaat het ongeveer 2 uur goed. Ik denk toch dat NLZiet iets doet wat niet goed is aangezien Netflix, Youtube en Kodi geen enkel probleem hebben. Ook aangezien NLZiet eerder ook wel eens spontaan crashte alleen dan niet de hele Mibox onderuit ging.

[ Voor 4% gewijzigd door jeroenst op 20-12-2020 23:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@jeroenst, heb ik sinds gisteren niet meer meegemaakt, en heb NLZiet aan laten staan afgelopen nacht. Ik was echter vergeten om de slaapstand uit te schakelen dus stond de Mi daarin vanmorgen. NLZiet vraagt op een gegeven moment of je nog aan het kijken bent en als je daar niet op reageert, dan houdt deze er mee op ;)

Slaapstand inmiddels uitgeschakeld en een nieuwe ronde is gestart. Het ziet er na de reset dus tot nu toe prima uit, maar we testen door.

Edit: inmiddels al 4 uur onafgebroken zonder enige storing, we draaien door.....

Edit2: het is nu bijna 22:30 uur, zo stabiel als een huis.

Ik ga er nu voorzichtig maar vanuit dat de algehele reset voldoende is geweest om het op te lossen. Zoals vaker het geval is geweest, een build update die sommige zaken verziekt.

[ Voor 26% gewijzigd door hardware-lover op 20-12-2020 22:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@hardware-lover bedankt voor het testen, fijn dat er een oplossing is.

Ik ga nog wat andere testjes uitvoeren:

Ik kreeg als tip van NLZiet om de output op 4k 50Hz te zetten. Dat ben ik nu aan het testen.

Edit: 4k 50Hz draait nu al een uur zonder te crashen, voorheen crashte de Mibox binnen 30 minuten op HD.

Vervolgens wil ik proberen wat er gebeurd als ik alleen NLZiet opnieuw installeer.

Mocht dat allemaal niet werken (of ik moet op 4k 50hz blijven wat ik niet wil) dan volgt de reset.

[ Voor 11% gewijzigd door jeroenst op 21-12-2020 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
Na toch enkele dagen te werken zoals het hoort, loop ik toch weeral tegen een probleem aan

Ik heb altijd last van volgende zaken:
  • resolutie die opeens aangepast wordt ipv van 4K
  • het beeld dat opeens maar een zeer klein deel van het scherm inneemt (na het aanpassen van de resolutie naar 4K maar ook wel spontaan)
  • veel te overheersende rode kleur
  • Wifi die niet betrouwbaar werkte (is nu opgelost met usb adapter)
Op een probleem op te lossen, moet bijna iedere keer de box opnieuw opgestart worden wat dan weer een ander probleem veroorzaakt.

Nu geeft de box opeens geen geluid meer door. Of toch niet op een correcte manier. De receiver blijft "Stereo" aangeven ipv het correcte formaat. Iedere app heeft er last van dus zal de box zijn. Systeemgeluiden worden wel doorgegeven maar die zijn dan ook stereo. De receiver heb ik getest door een laptop aan te hangen en dan zie ik netjes het correcte formaat verschijnen op de receiver. Enigste andere mogelijkheid die ik zie, is de hdmi kabel. Is nochtans slechts een maandje oud. Dat is natuurlijk geen garantie maar die kabel werkt wel correct met de laptop.

Was indertijd aan het twijfelen tussen deze box en een nvidia shield. Dan toch maar gekozen voor de goedkope oplossing maar vraag me toch af of dit wel de juiste beslissing was. Ik volg Shield topics niet echt dus daar kan het ook een grote ellende zijn maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
hardware-lover schreef op zondag 20 december 2020 @ 12:55:
@jeroenst, heb ik sinds gisteren niet meer meegemaakt, en heb NLZiet aan laten staan afgelopen nacht. Ik was echter vergeten om de slaapstand uit te schakelen dus stond de Mi daarin vanmorgen. NLZiet vraagt op een gegeven moment of je nog aan het kijken bent en als je daar niet op reageert, dan houdt deze er mee op ;)

Slaapstand inmiddels uitgeschakeld en een nieuwe ronde is gestart. Het ziet er na de reset dus tot nu toe prima uit, maar we testen door.

Edit: inmiddels al 4 uur onafgebroken zonder enige storing, we draaien door.....

Edit2: het is nu bijna 22:30 uur, zo stabiel als een huis.

Ik ga er nu voorzichtig maar vanuit dat de algehele reset voldoende is geweest om het op te lossen. Zoals vaker het geval is geweest, een build update die sommige zaken verziekt.
Hier exact hetzelfde probleem, alleen gezien al het werk voor het opnieuw installeren die ik moet doen (gedoe met kodi speciale settings er op te krijgen) durf ik het nog niet goed aan. Nu op SD kwaliteit gezet voor zo lang nodig.

Aanpassen naar de vaste outputstream zie ik ook niet zitten vanwege kodi die wel correct werkt >:) ..

Ik heb ook vaak dat bij terugkijken NLZiet een storing code 1000 geeft rond een specifieke plek in het programma. Daar blijft hij stug op hangen en gebeurd met regelmaat. Start ik het programma opnieuw en ga ik verder "spoelen" voorbij dit punt, kan ik gewoon verder kijken?!? 8)7 . Zou dit ook opgelost kunnen worden door een reset? want dan ga ik het wel serieus overwegen :/ , dan maar door de zure appel heen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:39
Ik krijg vandaag NLziet versie 1.9.10078 aangeboden.

Edit: Helaas na een half uur weer een reboot en nu inderdaad ook bij uitgesteld kijken.

[ Voor 46% gewijzigd door ratzz op 21-12-2020 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:54
Ja hier ook, bij NLZiet regelmatig dat ie eruitklapt en reboot. Voorheen had ik dit vrijwel nooit, nu 3 keer sinds de update. Bij mij trouwens ook wel bij uitgesteld kijken, althans programma is live ook nog te zien maar ik start dan vanaf begin. Gisteren bijvoorbeeld Klikbeet (hoewel dat misschien Artificial Intelligence van de mi-box is, het was wel een slechte aflevering namelijk)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jeroenst schreef op maandag 21 december 2020 @ 08:44:
@hardware-lover bedankt voor het testen, fijn dat er een oplossing is.

Ik ga nog wat andere testjes uitvoeren:

Ik kreeg als tip van NLZiet om de output op 4k 50Hz te zetten. Dat ben ik nu aan het testen.

Edit: 4k 50Hz draait nu al een uur zonder te crashen, voorheen crashte de Mibox binnen 30 minuten op HD.

Vervolgens wil ik proberen wat er gebeurd als ik alleen NLZiet opnieuw installeer.

Mocht dat allemaal niet werken (of ik moet op 4k 50hz blijven wat ik niet wil) dan volgt de reset.
Indien je gebruiker bent van diensten waarbij het media oorspronkelijk bedoelt is voor ons Nederlandse (Europese) TV systeem, zoals NLZiet, dan is de 50Hz instelling ook de meest logische keuze, voor de meest vloeiende weergave. Dat daarna Netflix, Prime video, Disney Plus, etc., niet helemaal soepel meer draaien is dan de consequentie.

Ik kan me overigens totaal niet voorstellen dat NLZiet over de rooie zou gaan indien de refreshrate NIET staat ingesteld op 50Hz, sterker nog, ik heb de test gisteren geheel uitgevoerd in 60Hz zie ik nu. Die refreshrate instelling lijkt me een desperate tip van de helpdesk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Kenhas schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:15:
Na toch enkele dagen te werken zoals het hoort, loop ik toch weeral tegen een probleem aan

Ik heb altijd last van volgende zaken:
  • resolutie die opeens aangepast wordt ipv van 4K
  • het beeld dat opeens maar een zeer klein deel van het scherm inneemt (na het aanpassen van de resolutie naar 4K maar ook wel spontaan)
  • veel te overheersende rode kleur
  • Wifi die niet betrouwbaar werkte (is nu opgelost met usb adapter)
Op een probleem op te lossen, moet bijna iedere keer de box opnieuw opgestart worden wat dan weer een ander probleem veroorzaakt.

Nu geeft de box opeens geen geluid meer door. Of toch niet op een correcte manier. De receiver blijft "Stereo" aangeven ipv het correcte formaat. Iedere app heeft er last van dus zal de box zijn. Systeemgeluiden worden wel doorgegeven maar die zijn dan ook stereo. De receiver heb ik getest door een laptop aan te hangen en dan zie ik netjes het correcte formaat verschijnen op de receiver. Enigste andere mogelijkheid die ik zie, is de hdmi kabel. Is nochtans slechts een maandje oud. Dat is natuurlijk geen garantie maar die kabel werkt wel correct met de laptop.

Was indertijd aan het twijfelen tussen deze box en een nvidia shield. Dan toch maar gekozen voor de goedkope oplossing maar vraag me toch af of dit wel de juiste beslissing was. Ik volg Shield topics niet echt dus daar kan het ook een grote ellende zijn maar toch...
Het lijkt op een handshake probleem waar jij nu tegenaan loopt, je bezit niet toevallig een Philips TV? Die zijn er nogal wat gevoeliger voor namelijk. Als je het met een herstart op kunt lossen dan lijkt het sterk op een mislukte handshake.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferrox1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 09:32:
[...]
Hier exact hetzelfde probleem, alleen gezien al het werk voor het opnieuw installeren die ik moet doen (gedoe met kodi speciale settings er op te krijgen) durf ik het nog niet goed aan. Nu op SD kwaliteit gezet voor zo lang nodig.

Aanpassen naar de vaste outputstream zie ik ook niet zitten vanwege kodi die wel correct werkt >:) ..

Ik heb ook vaak dat bij terugkijken NLZiet een storing code 1000 geeft rond een specifieke plek in het programma. Daar blijft hij stug op hangen en gebeurd met regelmaat. Start ik het programma opnieuw en ga ik verder "spoelen" voorbij dit punt, kan ik gewoon verder kijken?!? 8)7 . Zou dit ook opgelost kunnen worden door een reset? want dan ga ik het wel serieus overwegen :/ , dan maar door de zure appel heen...
Kodi is een van de apps die zoveel aan instellingen vraagt dat je je idd achter je oren moet krabben vooraleer je aan de reset gaat beginnen. De steaming apps, Neflix, Videoland, enz. enz., zijn zo weer aan de praat, kwestie van inloggen en gaan.

Voor Kodi is een backup addon beschikbaar, die voer ik altijd uit voordat ik iets ga resetten, daarna heb je deze ook weer aardig rap aan de praat. Maar voor mij (zonder me op de borst te willen slaan), is Kodi inmiddels aardig gesneden koek.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Nu online
hardware-lover schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:38:
[...]

Kodi is een van de apps die zoveel aan instellingen vraagt dat je je idd achter je oren moet krabben vooraleer je aan de reset gaat beginnen. De steaming apps, Neflix, Videoland, enz. enz., zijn zo weer aan de praat, kwestie van inloggen en gaan.

Voor Kodi is een backup addon beschikbaar, die voer ik altijd uit voordat ik iets ga resetten, daarna heb je deze ook weer aardig rap aan de praat. Maar voor mij (zonder me op de borst te willen slaan), is Kodi inmiddels aardig gesneden koek.
Bedankt voor de tip! Neemt deze ook een lokale advancedsettings.xml mee? want daar gaat het met name om bij mij (ik heb de database namelijk op de NAS staan en het is iedere keer weer gedonder om die XML op de juiste plek te krijgen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ferrox1 schreef op maandag 21 december 2020 @ 13:40:
[...]
Bedankt voor de tip! Neemt deze ook een lokale advancedsettings.xml mee? want daar gaat het met name om bij mij (ik heb de database namelijk op de NAS staan en het is iedere keer weer gedonder om die XML op de juiste plek te krijgen).
Volgens deze info wel: https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=129499 Maar loop vooraf goed alle instellingen na voor je ermee aan de slag gaat. Je kunt namelijk aangeven wat wel en wat niet te back-uppen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ratzz schreef op maandag 21 december 2020 @ 10:09:
Ik krijg vandaag NLziet versie 1.9.10078 aangeboden.

Edit: Helaas na een half uur weer een reboot en nu inderdaad ook bij uitgesteld kijken.
Ik zag het nu net ook ja, maar dat brengt zo te lezen dus ook niets.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
hardware-lover schreef op maandag 21 december 2020 @ 12:31:
[...]

Het lijkt op een handshake probleem waar jij nu tegenaan loopt, je bezit niet toevallig een Philips TV? Die zijn er nogal wat gevoeliger voor namelijk. Als je het met een herstart op kunt lossen dan lijkt het sterk op een mislukte handshake.
Nee, de box is aangesloten op een Denon receiver en van receiver naar Samsung tv. Voorheen was het eerst Samsung tv die dan het geluid stuurde naar een Onkyo versterker.

Zijn kleine problemen (behalve dit laatste dan) maar toch vervelend. Het mag ook wel eens gewoon werken zoals het hoort ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
Vandaag de MiBox een factory reset gegeven en NLZiet opnieuw geinstalleerd.

Ik heb een hele tijd NPO1 gekeken zonder dat de mibox crashte.

Toen ik zapte naar NPO2 en daarna naar NPO3 crashte de MiBOX weer.

Na het opstarten probeerde ik het te reproduceren door te zappen, maar nu werkt het weer.

Het lijkt er haast op alsof NLZiet een memory leak heeft en het geheugen met HD beeld sneller volloopt dan met SD beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
Weet iemand een versie van kpn iptv die werkt op mibox 4s?
Na het inloggen crasht ie ( normale android versie ).
jongetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 19:31:
Voor kpn is er alleen een app van Samsung en lg (uit mijn hoofd) en de mobiele apps voor Android en ios.
Zijn dat android tv's of hebben ze hun eigen besturingssysteem? In het geval van android zou het wel leuk zijn om die apk te extracten en te delen, kleine kans dat ze werken.

[ Voor 63% gewijzigd door Sunrise op 22-12-2020 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
De mibox blijft helaas crashen met nlziet.

Ik merk trouwens wel dat Youtube op 4k 60hz niet soepel loopt. Maar ik denk dat dat aan youtube ligt want als ik de resolutie van de Mibox omlaag zet blijft het probleem totdat ik de resolutie in youtube zelf omlaag zet.

[ Voor 89% gewijzigd door jeroenst op 22-12-2020 20:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-06 13:05
jeroenst schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:57:

Ik merk trouwens wel dat Youtube op 4k 60hz niet soepel loopt. Maar ik denk dat dat aan youtube ligt want als ik de resolutie van de Mibox omlaag zet blijft het probleem totdat ik de resolutie in youtube zelf omlaag zet.
Ik startte vanochtend mijn Mi TV Stick en daarna de NLZiet app. Ik kreeg een melding dat ik een update had die ik moest installeren omdat anders NLZiet niet meer zou werken. Misschien dat jij deze ook nog krijgt?
Is maar een suggestie, weet niet of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Los van dat crashen, want daar kan ik je echt niet meer bij helpen, zou je voor YT de alternatieve app kunnen proberen (is sowieso de betere keuze). Die hoort het prima te doen op de Mi Box, zelfs completer dan op een Shield (door HDR ondersteuning), en de app ondersteunt ook auto framerate switching.

Dat gezegd hebbende, heb jij al gedeeld op wat voor merk/model jij de Mi Box hebt aangesloten?

Alternatieve app = SmartYoutubeTV

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
@hardware-lover thanx, ik heb een Xiaomi Mi Box S EU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik had het eigenlijk over de apparatuur buiten de Mi Box ;)

Dus merk/type TV/Monitor, eventuele receiver/soundbar

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:11
Sunrise schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 16:56:
Zijn dat android tv's of hebben ze hun eigen besturingssysteem? In het geval van android zou het wel leuk zijn om die apk te extracten en te delen, kleine kans dat ze werken.
Samsung smart TV's draaien op Tizen, en TV's van LG op WebOS. Helaas geen Android dus.

• jeroenst
@hardware-lover
TV: Samsung UE43MU6120
Versterker: ONKYO TV-SR607 (aangesloten via SPDIF hdmi niet in gebruik)

Deze ochtend is op RTL4 de Mibox binnen 1 1/2 uur al 4 keer gecrashed op HD, ik heb hem maar weer teruggezet op SD.

[ Voor 36% gewijzigd door jeroenst op 24-12-2020 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Nu online
Ik heb maar een support ticket ingeschoten bij NLZiet over dit probleem. Hopelijk lossen ze het snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-bob
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-01 13:01
Ik heb al enkele jaren de Xiaomi mi internationale versie, werkt prima films streamen van iMac via Plex en Netflix en kodi werken allemaal prima. Dit allemaalverbonden via WiFi.
Alleen het slaapproblemen wat algemeen bekend is, dus voor gebruik even van de stroom af.

Nu heb ik een melding in beeld al enkele weken voor update naar Android 9 Pie.
Werkt zoeen een update op deze mi?
En wat is wijsheid moet ik het doen opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eryq
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-06 11:03
t-bob schreef op vrijdag 25 december 2020 @ 19:49:
Ik heb al enkele jaren de Xiaomi mi internationale versie, werkt prima films streamen van iMac via Plex en Netflix en kodi werken allemaal prima. Dit allemaalverbonden via WiFi.
Alleen het slaapproblemen wat algemeen bekend is, dus voor gebruik even van de stroom af.

Nu heb ik een melding in beeld al enkele weken voor update naar Android 9 Pie.
Werkt zoeen een update op deze mi?
En wat is wijsheid moet ik het doen opnieuw.
Ik zat ook erg te twijfelen. Het slaapprobleem is bij mij opgelost en de afstandsbediening verbindingsproblemen ook. Tot op heden geen nieuwe bugs gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 22:14
Iemand al ervaring met de update voor de mi box 3 die ik vandaag plots voorgeschoteld krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
DanielAlm schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:01:
Iemand al ervaring met de update voor de mi box 3 die ik vandaag plots voorgeschoteld krijg?
Daar gaan de onderstaande berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-06 22:14
jeroenst schreef op maandag 28 december 2020 @ 20:35:
[...]

Daar gaan de onderstaande berichten over.
Welke onderstaande berichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

DanielAlm schreef op maandag 28 december 2020 @ 21:00:
[...]
Welke onderstaande berichten?
@jeroenst bedoelt eerdere berichten...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Gisteren_avond bij onze oudste dochter doorgebracht en nu voor het eerst mee kunnen maken dat NLZiet een reboot veroorzaakte. Ik bedacht me eerder die avond al dat deze zo probleemloos draaide bij haar, tot die reboot dus. Niet eerder zelf zo meegemaakt, maar nu dus wel. Mi stond al heel veel uren te draaien met NLZiet, dat wordt normaal gesproken zelden door haar gebruikt en dan zeker niet zo lang. Ze had het niet eerder meegemaakt zei ze. Laatste OS update staat op haar boxje, een algehele reset is er niet achteraan gegaan. Dat laat ik ook even voor nu, ze heeft met andere apps of het gebruik, eigenlijk verder geen problemen. Alleen aanzetten lukte haar niet altijd, tot ik haar zei dat het soms nodig was om meerdere keren op een knop te drukken (links/rechts bijv.), nu komt ie wel steevast steeds uit zijn slaap.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste