Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fartyplock
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 08-02 13:48
misschien een rare vraag, weet iemand waarom de mi box zoveel pings naar "connectivitycheck.gstatic.com" maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
fartyplock schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 20:55:
misschien een rare vraag, weet iemand waarom de mi box zoveel pings naar "connectivitycheck.gstatic.com" maakt?
Het lijkt erop dat dit niet iets is wat specifiek wat met de Mi Box zelf te maken heeft, wel met Google (zeggen wat resultaten uit een zoekopdracht). Heb je er zelf ook al eens naar gezocht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 21:19
Ik heb hem inmiddels besteld.
Jammer dat hij via bluetooth werkt dan moet ik de meegeleverde afstandsbediening gaan gebruiken. Maar we zien wel. Misschien dat ik nog de Harmony ga upgraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Gisteren de Mi TV Stick in gebruik genomen.
De 'snel instellen' met Google lukte eerst niet. Hij liep vast tijdens het kopieren van mijn account. Uiteindelijk kwam ik erachter dat hij mijn 5GHz netwerk waar mijn telefoon mee verbonden was niet kon vinden. Ik zat op kanaal 116 en dat ziet de Mi TV Stick niet. Pas bij kanaal 40 werd hij herkend. Daarna verliep de installatie probleemloos.
Een hele leuke ervaring ten opzichte van een 'domme' Chromecast.

Wat bij mij nog even uitzoeken is: mijn TV voedt de Mi TV Stick die op mijn reciever zit aangesloten. Dat werkt kwam stroom probleemloos. De Chromecast resette wel eens wanneer ik die voedde via de USB van de receiver. Voordeel van voeden via de TV is dat wanneer ik deze uitschakel dat de Chromecast ook uit ging.
En ik heb nu 2 afstandsbedieningen (Logitech Harmony en die van de Mi TV Stick). Via HDMI-CEC heb ik wat settings aangezet. Maar toen liep ik tegen een groot probleem. De Mi TV Stick had een update en toen ik op 'herstarten' klikte ging alles uit, want de TV werd ook uitgezet door de stick.. Android gaf een updatefout en ik was bang dat de boel niet meer werkte. Maar na een paar reboots was hij er weer met de oude software.
Dus HDMI-CEC maar even uitgezet en strak weer opnieuw updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Binnetie schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 11:01:
Maar toen liep ik tegen een groot probleem. De Mi TV Stick had een update en toen ik op 'herstarten' klikte ging alles uit, want de TV werd ook uitgezet door de stick.. Android gaf een updatefout en ik was bang dat de boel niet meer werkte. Maar na een paar reboots was hij er weer met de oude software.
Dus HDMI-CEC maar even uitgezet en strak weer opnieuw updaten.
Update werkt alleen als je er tijdelijk een externe stroombron aanhangt. Maar ik las hier dat de update niet heel stabiel is dus ik heb hem zelf nog even achterwege gelaten: https://www.gizmochina.co...isconnection-audio-delay/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
njitter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:13:
[...]

Update werkt alleen als je er tijdelijk een externe stroombron aanhangt. Maar ik las hier dat de update niet heel stabiel is dus ik heb hem zelf nog even achterwege gelaten: https://www.gizmochina.co...isconnection-audio-delay/
Weet je dat zeker? Want nadat ik HDMI-CEC heb uitgeschakeld en opnieuw de update heb gestart werkte het wel.
Na de installatie heb ik opnieuw gecheckt op updates en waren er geen nieuwe updates meer.
Heb hiervoor niet externe stroom voor hoeven gebruiken.

Het is wel erg fijn om zonder telefoon te casten en gewoon de native apps te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
njitter schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 10:13:
[...]
Las je nu op die website dat de update niet stabiel is (ik zie dat niet staan, kijk er dan overheen?), of "hier" in dit topic?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Misschien dat er alweer een nieuwe update is gereleased. Ik ervaar geen problemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-09 22:32
Met de mi box 3 ervaar ik na de laatste update veel problemen. CEC problemen en vooral.... na uitzetten gaat de box heel moeizaam of helemaal niet meer aan, net als vroeger. Erg jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:53:
[...]

Las je nu op die website dat de update niet stabiel is (ik zie dat niet staan, kijk er dan overheen?), of "hier" in dit topic?
ik las dit bij de comments bij het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:56:
Misschien dat er alweer een nieuwe update is gereleased. Ik ervaar geen problemen.
bedankt voor het testen. Wellicht toch maar doen dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Heb gisteravond even wat zitten spelen met de instellingen. Ik zag dat de setting aan stond dat hij naar de refreshmodus van de TV kijkt en daarom stond deze op 1080i60hz.
Dat vond ik vreemd. Heb hem handmatig op 1080p60hz gezet. Misschien dat ik dit nog wijzig naar 1080P24.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Gisteravond mijn Mi TV Stick bijgewerkt met de System Update. Tot nu toe nog geen problemen tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik merk sinds gisteravond wel dat wanneer ik de Stick opstart hij eerst geen wifi verbinding kan maken. Handmatig werkt het wel maar soms duurt dat ook 5 min

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Binnetie schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 18:45:
Ik merk sinds gisteravond wel dat wanneer ik de Stick opstart hij eerst geen wifi verbinding kan maken. Handmatig werkt het wel maar soms duurt dat ook 5 min
Hier idem, overigens doet de 2.4Ghz N het dan wel bijna altijd en heeft ie vooral opeens moeite met verbinden met de 5Ghz AC.. voorheen nul problemen.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 07-10-2020 20:12 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Michael Knight schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 20:11:
[...]

Hier idem, overigens doet de 2.4Ghz N het dan wel bijna altijd en heeft ie vooral opeens moeite met verbinden met de 5Ghz AC.. voorheen nul problemen.
Precies dat! Op 2.4Ghz doet hij het prima, maar 5Ghz niet. Ik ging er niet echt info over op internet. Alleen dat iemand de 5Ghz niet kon vinden en werd geadviseerd om een laag kanaal nummer in te stellen. Dat was bij mij ook eerst het probleem kanaal 116 ziet hij bijvoorbeeld niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 20:51
Ik heb onlangs een mi box s gekocht, welke op zich goed bevalt.

Alleen wij halen nog (heel ouderwets) de stroom er 's nachts vanaf. Alleen als we de stroom er 's ochtends weer opzetten springt de mi box s automatisch aan, wat er vervolgens weer voor zorgt dat ook de Marantz (NR1508) receiver en de Philips TV (50PUS7805/12 aanspringen.

Ik heb cec aanstaan omdat ik met de AB van de Philips dan de mi box kan bedienen, dat vind ik namelijk wel erg prettig.

Is dit op een bepaalde manier op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:50
@onnaj De stroom er niet afhalen? Je bespaard niets aan energie omdat hij nu elke keer moet opstarten in de ochtend ipv standby blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
jongetje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 10:29:
@onnaj De stroom er niet afhalen? Je bespaard niets aan energie omdat hij nu elke keer moet opstarten in de ochtend ipv standby blijft staan.
Van ons hoeft de WiFi router en modem niet de hele nacht aan te blijven, maar ook zeker de Ziggo Mediabox XL niet. Vandaar dat we toch graag de stroom eraf halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
onnaj schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 11:52:
[...]
Van ons hoeft de WiFi router en modem niet de hele nacht aan te blijven, maar ook zeker de Ziggo Mediabox XL niet. Vandaar dat we toch graag de stroom eraf halen ;)
Dan rest niets anders dan hem buiten jullie "alle stroom eraf" schakeling te halen, de Mi Box S kan namelijk niet anders dan door een actieve voeding worden aangezet. Indien daar een instelling voor zou zijn, dan zou je hem simpelweg ook niet meer aan kunnen krijgen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:02:
[...]

Dan rest niets anders dan hem buiten jullie "alle stroom eraf" schakeling te halen, de Mi Box S kan namelijk niet anders dan door een actieve voeding worden aangezet. Indien daar een instelling voor zou zijn, dan zou je hem simpelweg ook niet meer aan kunnen krijgen.
Ik was er al bang voor. Wellicht dat ik een aparte schakelaar maak of anders dan maar gewoon alles even uitzetten zodra ik de stroom erop zet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Hebben meer mensen er last van de de mibox3 niet meer aangezet kan worden met de afstandbediening? Ging na de AndroidTV update niet meer met de infrarood remote maar nu ook niet meer met de bluetooth remote bij mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
jongetje schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:32:
Hebben meer mensen er last van de de mibox3 niet meer aangezet kan worden met de afstandbediening? Ging na de AndroidTV update niet meer met de infrarood remote maar nu ook niet meer met de bluetooth remote bij mij...
Zie mijn bericht hierboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Ik begin de box al haast zat te worden. Nu schakelt ie zichzelf automatisch op 480p ipv 4k. Selecteer ik vervolgens 4k60 dan krijg ik een kwart van het beeld te zijn. Enige wat helpt is een reset.

Resolutie staat op manueel.

Iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@onnaj reset als zijnde een reboot? Lijkt op een handshake issue en gezien je alle apparaten die aangesloten staan, volledig stroomloos maakt aan het einde van jullie kijkdag, zou daar ook een oorzaak kunnen zitten.

Zet de box eens een tijdje in een 1080p resolutie en kijk dan eens hoe het gaat? Misschien heb je een HDMI kabel die niet helemaal lekker werkt in de UHD resolutie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
hardware-lover schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 21:36:
@onnaj reset als zijnde een reboot? Lijkt op een handshake issue en gezien je alle apparaten die aangesloten staan, volledig stroomloos maakt aan het einde van jullie kijkdag, zou daar ook een oorzaak kunnen zitten.

Zet de box eens een tijdje in een 1080p resolutie en kijk dan eens hoe het gaat? Misschien heb je een HDMI kabel die niet helemaal lekker werkt in de UHD resolutie.
HDMI is een nieuwe Sharkoon 4k60. Vd week heb ik hem ook al even rechtstreeks op de tv aangesloten ipv op de Marantz NR1508.

Misschien anders voorlopig maar via de TV op de receiver aansluiten, kijken of dat helpt 🤞

TV heeft iig op alle 3 de HDMI poorten ARC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeuroticaPills
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:03
Hier ook problemen met de MiBox 3 na de Android TV update. Afstandsbediening doet het niet na een langere periode van inactiviteit (bijv. na een nacht). Dan moet de stroom eraf en weer op, vervolgens gaat de MiBox de afstandsbediening weer koppelen en werkt alles weer.
Het lijkt dus om de tijd van inactiviteit te gaan. Ik lees dat meer mensen deze problemen ondervinden. Denken jullie dat hier nog een fix voor komt of is de MiBox 3 inmiddels te verouderd om dit soort problemen te verhelpen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik heb een oude mibox 3. Op zich ben ik hier redelijk tevreden over. Eigenlijk heb ik er maar één issue mee en dat is dat ik hem maar 1 dag standby kan laten. Als ik de mibox langer gebruik dan wordt deze verschrikkelijk (onbruikbaar) traag. Als ik de mibox dan weer herstart (stroom eraf en erop) dan werkt de box weer naar behoren.

Voor een andere TV wil ik graag weer een android TV oplossing. Momenteel zit er een rpi met kodi achter en ik wil graag gebruik maken van de android apps zoals netflix en npo gemist, want via kodi vind ik dit minder prettig (kan overigens wel).

Ik heb 2 vragen:
- is de 'nieuwe' mibox s de way to go (beste kwaliteit vs prijs)? Zo nee, wat is een alternatief?
- is het issue met traagheid na 1 dag standby opgelost?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
NeuroticaPills schreef op zondag 11 oktober 2020 @ 07:16:
Hier ook problemen met de MiBox 3 na de Android TV update. Afstandsbediening doet het niet na een langere periode van inactiviteit (bijv. na een nacht). Dan moet de stroom eraf en weer op, vervolgens gaat de MiBox de afstandsbediening weer koppelen en werkt alles weer.
Het lijkt dus om de tijd van inactiviteit te gaan. Ik lees dat meer mensen deze problemen ondervinden. Denken jullie dat hier nog een fix voor komt of is de MiBox 3 inmiddels te verouderd om dit soort problemen te verhelpen...?
Lijkt een beetje op hetzelfde gedrag als mijn Mi Box S die ik hier heb hangen.
Ik heb er hier 2 van maar 1 lijkt een beetje hetzelfde gedrag als beschreven te vertonen en ik kan er geen verklaring voor vinden. De settings op beide devices zijn ook gelijk en ook het display wat er aan hangt, 2 gelijke setups maar toch een verschil in gedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Atypisch gedrag van onze vriend. Op dit moment gaat hij na een dag uitgestaan te hebben wel na twee drie keer drukken aan. Wat eerder gebeurde was dat wanneer ik de tv eerder aandeed, de box ook aanging en dat de remote opnieuw gekoppeld moest worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DanielAlm schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:40:
Atypisch gedrag van onze vriend. Op dit moment gaat hij na een dag uitgestaan te hebben wel na twee drie keer drukken aan. Wat eerder gebeurde was dat wanneer ik de tv eerder aandeed, de box ook aanging en dat de remote opnieuw gekoppeld moest worden.
Ik merk dat het op een Mi Box S, als het niet meteen lukt, voldoende is om, na het indrukken van de power-toets, gevolgd door één klik op de "terug" toets, hem wakker te maken. Ook als ie dagen niet is gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

Ik merk dat het op een Mi Box S, als het niet meteen lukt, voldoende is om na het indrukken van de power-toets, gevolgd door één klik op de "terug" toets, voldoende is om hem wakker te maken. Ook als ie dagen niet is gebruikt.
Ja dat weten we als mi box 3 bezitters al langer. Echter werkt dat nu dus ook niet meer en lijkt het probleem ernstiger. Bij mij is het probleem dus weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 22:13:
[...]

Ik merk dat het op een Mi Box S, als het niet meteen lukt, voldoende is om, na het indrukken van de power-toets, gevolgd door één klik op de "terug" toets, hem wakker te maken. Ook als ie dagen niet is gebruikt.
Dit moet ik even onthouden.
Voor mij persoonlijk is het niet zo'n ramp, wel vervelend maar geen ramp, voor de vrouw in huis dus wel want zodra die gaat slapen en ik krijg binnen 5 min een belletje of Whatsapp dan is het weer zo ver....
(ding hang dus op slaapkamer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:59
Je kan in de instellingen ook gewoon "Sleep - Never" instellen. Dan voldoet enkel de <back> toets. Zolang je beeldscherm niet aanstaan, zal het voor het stroomverbruik van de mibox zelf niet veel uitmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
eggda schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:19:
[...]

Je kan in de instellingen ook gewoon "Sleep - Never" instellen. Dan voldoet enkel de <back> toets. Zolang je beeldscherm niet aanstaan, zal het voor het stroomverbruik van de mibox zelf niet veel uitmaken
Bedankt voor de tip, daar moet ik eens mee gaan spelen.
Ik vermoed zelf in eerste instantie dat dit conflicten gaat geven met de Sleeptimer van het beeldscherm i.c.m. CEC maar ik ga er eens mee experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Het viel mij op dat het beeld van de mibox wat fletser is dan normale tv. Is hier nog iets aan in te stellen? Ik heb vergeleken met de canal digitaal app en de normale uitzending via de satelliet waarbij ik gebruik maak van een Vu+ Ultimo 4k ontvanger. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
djmartyn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
Het viel mij op dat het beeld van de mibox wat fletser is dan normale tv. Is hier nog iets aan in te stellen? Ik heb vergeleken met de canal digitaal app en de normale uitzending via de satelliet waarbij ik gebruik maak van een Vu+ Ultimo 4k ontvanger. Iemand een idee?
Dat is een pittige concurrent voor de Mi als het op beeldkwaliteit aankomt ;)

Op wat voor TV is de Mi aangesloten en heb je al gespeeld met de diverse beeld-instellingen die beschikbaar zijn?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:23

Exirion

Gadgetfetisjist

djmartyn schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 16:27:
Kan in de stream zitten of in de instellingen voor de HDMI inputs van je TV. Of loopt alles via een receiver naar 1 input?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
hardware-lover schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Dat is een pittige concurrent voor de Mi als het op beeldkwaliteit aankomt ;)

Op wat voor TV is de Mi aangesloten en heb je al gespeeld met de diverse beeld-instellingen die beschikbaar zijn?
Tv is een Panasonic tx-50exw784 en beide apparaten zitten direct op de tv via hdmi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
djmartyn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:
[...]
Tv is een Panasonic tx-50exw784 en beide apparaten zitten direct op de tv via hdmi.
Als je iets vanaf Youtube afspeelt (4k demo's, eventueel met HDR middels de alternatieve YT app), ziet het er dan nog steeds zo flets uit? Lastig vergelijken, satellietbeeld en een internet stream.

Staan de instellingen voor beide HDMI aansluitingen wel helemaal gelijk?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
djmartyn schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 09:58:
[...]

Heeft die Panasonic niet een CI+ slot dat je het satellietsignaal rechtstreeks er op af kan laten spelen? Dan haal je de VU uit de vergelijking als potentiele oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:32:
[...]
Heeft die Panasonic niet een CI+ slot dat je het satellietsignaal rechtstreeks er op af kan laten spelen? Dan haal je de VU uit de vergelijking als potentiele oorzaak?
De VU geeft een beter beeld in vergelijking met de MI Box, het is geen verstorende factor oid, tenminste, ik heb dat zo niet begrepen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:19
hardware-lover schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 13:41:
[...]

De VU geeft een beter beeld in vergelijking met de MI Box, het is geen verstorende factor oid, tenminste, ik heb dat zo niet begrepen?
De VU+ kan mogelijk aan upscaling/verbetering van het signaal doen, dan krijg je een heel ander beeld, en dat wilde ik uitsluiten als oorzaak, als het aan de VU+ ligt dat het beter is, zit het niet in het signaal wat geleverd wordt. je hebt immers 2 bronnen hier (satelliet en internet), met 2 stukken hardware (VU+ en Mi) er tussen op 1 TV, en je ziet verschil. is de oorzaak de hardware, of het signaal? Pel de ui maar af door opties te elimineren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
swhnld schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 14:07:
[...]
De VU+ kan mogelijk aan upscaling/verbetering van het signaal doen, dan krijg je een heel ander beeld, en dat wilde ik uitsluiten als oorzaak, als het aan de VU+ ligt dat het beter is, zit het niet in het signaal wat geleverd wordt. je hebt immers 2 bronnen hier (satelliet en internet), met 2 stukken hardware (VU+ en Mi) er tussen op 1 TV, en je ziet verschil. is de oorzaak de hardware, of het signaal? Pel de ui maar af door opties te elimineren.
De VU+ kan idd prima upscalen (we hebben er hier ook een binnen staan), echter het beeld kleurrijker maken doet ie normaal gesproken standaard niet (al is daar ook een hele riedel aan mogelijkheden voor). Daarom de vraag of de instellingen voor de HDMI ingangen van de TV gelijk staan, ik ga er namelijk vanuit dat ie het liefst met beiden door wil gaan en zijn VU+ niet buiten spel wil zetten.

Indien de HDMI beeldinstellingen gelijk staan dan zou een logische volgende stap het vergelijken van de diverse beeldinstellingen binnen beide apparaten zijn.

Dus in het pellen van de ui kan ik mij zeker wel vinden, echter in een iets andere volgorde ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-11-2020
Hoi,

Ik heb sinds kort de Mi box s. Als hij aanstaat kan ik de box uitzetten via mn google nest mini, maar ik kan hem niet aanzetten via mn stem. Is dit wel mogelijk op een manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmij10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 18:56:
Hoi,

Ik heb sinds kort de Mi box s. Als hij aanstaat kan ik de box uitzetten via mn google nest mini, maar ik kan hem niet aanzetten via mn stem. Is dit wel mogelijk op een manier?
Je kan dit proberen, zelf geen ervaring mee. Laat je het weten?

Komt er grofweg op neer dat ie niet meer in 'deep sleep' zal gaan, ik verwacht dat de extra stroomkosten vrijwel verwaarloosbaar / 2 bier zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
Chris.nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:05:
[...]

Je kan dit proberen, zelf geen ervaring mee. Laat je het weten?

Komt er grofweg op neer dat ie niet meer in 'deep sleep' zal gaan, ik verwacht dat de extra stroomkosten vrijwel verwaarloosbaar / 2 bier zijn.
Dit had ik dus inderdaad voorbij zien komen. Alleen zou ik echt niet weten hoe ik dit moet installeren. Het staat niet in de google store op de mi box zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmij10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:17:
[...]

Dit had ik dus inderdaad voorbij zien komen. Alleen zou ik echt niet weten hoe ik dit moet installeren. Het staat niet in de google store op de mi box zelf
Downloaden naar een mobiel, apk exporteren, die op een usb stick zetten en vanaf daar installeren op Mi Box S. Zelf gebruik ik Solid Explorer (wel te installeren op Mi Box S vanuit store) om zo apk's te installeren.

Momentje dan zal ik die Wakelock Revamp voor je online zetten, heb je dat apk exporteren gehad.... even de pc aanslingeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
Chris.nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:24:
[...]

Downloaden naar een mobiel, apk exporteren, die op een usb stick zetten en vanaf daar installeren op Mi Box S. Zelf gebruik ik Solid Explorer (wel te installeren op Mi Box S vanuit store) om zo apk's te installeren.

Momentje dan zal ik die Wakelock Revamp voor je online zetten, heb je dat apk exporteren gehad.... even de pc aanslingeren.
Hartstikke bedankt! ik ga dit proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmij10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:28:
[...]

Hartstikke bedankt! ik ga dit proberen
Hier kan je um downloaden, kwam zo direct uit de playstore. Kan zijn dat je even een (bluetooth) muis op je Mi Box S moet aansluiten om die app in te stellen. Afstandsbediening is soms nogal gebrekkig voor apps die niet voor Android TV gemaakt zijn.

Laat je weten of het werkt? Hebben anderen er misschien ook iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timmij10
Chris.nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:31:
[...]

Hier kan je um downloaden, kwam zo direct uit de playstore. Kan zijn dat je even een (bluetooth) muis op je Mi Box S moet aansluiten om die app in te stellen. Afstandsbediening is soms nogal gebrekkig voor apps die niet voor Android TV gemaakt zijn.

Laat je weten of het werkt? Hebben anderen er misschien ook iets aan.
Het is mij gelukt om de app te installeren. Alleen werkt het niet. Als ik tegen google nest mini zeg dat hij de tv uit moet doen of aan doen, zegt hij: er is een fout opgetreden

In ieder geval bedankt voor alle moeite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmij10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:51:
[...]

Het is mij gelukt om de app te installeren. Alleen werkt het niet. Als ik tegen google nest mini zeg dat hij de tv uit moet doen of aan doen, zegt hij: er is een fout opgetreden

In ieder geval bedankt voor alle moeite
Ah jammer, nou ja. Weer wat geleerd 👌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmij10
Chris.nl schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:54:
[...]

Ah jammer, nou ja. Weer wat geleerd 👌
Zo stom dat xiaomi dit niet gewoon zelf even voor ons kan fixen. Lijkt mij niet zo lastig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
timmij10 schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 19:55:
[...]

Zo stom dat xiaomi dit niet gewoon zelf even voor ons kan fixen. Lijkt mij niet zo lastig
Tja, het is wat het is. Zelf gebruik ik geen Google assistent, ondanks dat ik pro android ben. Ik haal um gewoon uit standby met de afstandsbediening.

Als ik dit topic en https://www.reddit.com/r/...t_and_mi_box_my_solution/ zo lees hebben anderen wel geluk met die app... Misschien valt er nog iets te prutsen qua instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 09:58
Ik heb nog een 'oude' mibox. Hierop draait Android 8. Ik kreeg deze week een update melding naar Android 9.
Is het verstandig om dit te doen, want ik lees dat bij de mibox S veel gebruikers zijn die daar juist issues door hebben gekregen.
Het enige issue dat ik nu heb is dat de mibox unresponsive wordt na 1 a 2 dagen en ik stroom er steeds af en weer op moeten zetten om de mibox weer te gebruiken.

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:12
VivaAtloni schreef op zaterdag 17 oktober 2020 @ 21:26:
Ik heb nog een 'oude' mibox. Hierop draait Android 8. Ik kreeg deze week een update melding naar Android 9.
Is het verstandig om dit te doen, want ik lees dat bij de mibox S veel gebruikers zijn die daar juist issues door hebben gekregen.
Het enige issue dat ik nu heb is dat de mibox unresponsive wordt na 1 a 2 dagen en ik stroom er steeds af en weer op moeten zetten om de mibox weer te gebruiken.
Als je niets mist.... Zou ik sowieso niet upgraden.
Voor het stroom issue: schakelklok om 3 uur snachts een optie? Dat die hem 1 minuut uitschakelt en weer aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Ik heb van de week mijn oude mi box 3 geupdate. Wat extras bij geluid, snelheid van de box is iets beter, heb geen issues. Behalve paar keer moeten klikken op enter of power om hem aan te krijgen maar dat was met Android 8 ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor een ieder die zit met een MI Box 3 of 4 (of stick?) die niet goed wakker wil worden via de remote, probeer het volgende eens;

Instellingen > Apps >Speciale app toegang > Energie Optimalisatie

De volgende items in de lijst opzoeken en optimalisatie uitschakelen;

- TV Remote Service
- Bluetooth

Kijk eens of het daarna beter gaat? Soms blijft het nodig om na het indrukken van de powerknop nog een andere toets in te drukken (let daarbij op het powerlampje, of dit aangaat).

Ik kwam deze hint tegen op het Kodi forum.
Overigens is er sinds enige dagen een nieuwe Bèta OTA4-V0 uit voor de Mi Box 4 S.
Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/u7fo6d8283t51.jpg?width=960&crop=smart&auto=webp&s=6693cb909109ddebfae71e03a42c97f8c12cc4fe

[ Voor 22% gewijzigd door hardware-lover op 13-12-2020 13:12 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Hmm bij mij wil hij (mibox3) inderdaad niet meer aan met de afstandsbediening na 6+? uur uitstaan, ook moet ik nu elke keer opnieuw inloggen op de Ziggo GO TV app -_-

Zal het bovenstaande maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Toch bijzonder dat dit in een test fase niet naar boven komt? Is toch het eerste wat opvalt dat na een dag de box niet meer aangaat met de remote....

Hopelijk komt er nog een fix voor. Alleen niet zo goed voor het vertrouwen in xiaomi. Neig nu veel eerder naar een ander merk als ik een nieuwe moet kopen.

[ Voor 34% gewijzigd door jongetje op 18-10-2020 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
MonkeyJohn schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 16:39:
Hmm bij mij wil hij (mibox3) inderdaad niet meer aan met de afstandsbediening na 6+? uur uitstaan, ook moet ik nu elke keer opnieuw inloggen op de Ziggo GO TV app -_-

Zal het bovenstaande maar eens proberen.
De ZigoGo app bleef bij mij ook steeds moeilijk doen met van alles, op advies verwijderd, opnieuw geïnstalleerd en opnieuw ingelogd (duh). Dat leek het beste advies (tot nu).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Hebben jullie iets moeten instellen om ethernet te gebruiken. Daarnet kwam mijn ugreen usb ethernet adapter binnen. Ik plug die in, kabel erin en dan niets.
Als ik het bakje even reboot, flitsen net led'jes even op de adapter maar dan niets meer.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het "inpluggen en gaan" was maar misschien dat ik vergeten ben dat er nog iets moet ingesteld worden

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Neehoor, ik een heel goedkope usb ethernet adapter gekocht. Insteken, opstarten en klaar.

Doet ie het wel aan je pc/laptop? En is het een usb ethernet adapter of ook een hub? Anders komt ie misschien wat stroom te kort en moet er een actieve usb hub tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kenhas schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 16:13:
Hebben jullie iets moeten instellen om ethernet te gebruiken. Daarnet kwam mijn ugreen usb ethernet adapter binnen. Ik plug die in, kabel erin en dan niets.
Als ik het bakje even reboot, flitsen net led'jes even op de adapter maar dan niets meer.
Ik dacht hier gelezen te hebben dat het "inpluggen en gaan" was maar misschien dat ik vergeten ben dat er nog iets moet ingesteld worden
https://www.reddit.com/r/...9_update_breaks_ethernet/

Geen idee wat daarvan klopt, ik gebruik andere adapters, en die doen het op een Mi box S nog steeds prima, met en zonder extra USB poorten.

Edit: bij dit model Ugreen staat vermeld dat de chipset niet compatibel is met een Mi box.
Afbeeldingslocatie: https://cf.shopee.ph/file/ea280978cfed7c062d299717fcf502c3_tn

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2020 17:22 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Ik heb kort geleden de m box 4s geupdate naar Pie en ervaar nu problemen met andere apparaten op wifi. De box zelf functioneert zonder problemen maar alle andere apparaten hebben problemen met het laden van content en ping vertienvoudigd waardoor b.v. Pubg mobile onspeelbaar wordt.

Heb router al meerdere malen doorlopen maar kan niks vreemds vinden.

Ping met mi box uit 29, aan in startscherm 114, met netflix draaiend op mibox 400 tot 600.

Heb heel wat gegoogled maar kan niks vinden.

Edit:

Volledige reset heeft niks geholpen, bij nader inzien is het alleen bij het gebruik van netflix op mi box.

Mi box aan aparte router wifi lijkt te helpen met iets hogere ping, helaas slokt de netflix app bijna de volledige upload op, waaardoor de rest dus belabberd werkt. Niet dat ik een dikke upload heb maar toch vreemd dat die app bijna 2,5 mb/ps nodig heeft om te functioneren. Ga de normale versie eens proberen of is die gelijk aan de android tv versie?

[ Voor 32% gewijzigd door Sunrise op 21-10-2020 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
@jongetje @hardware-lover
Het gaat om deze: https://www.ugreen.com/pr...-gigabit-ethernet-adapter

Maar ik weet niet echt wat ik er moet van denken. In de tekst zelf (die ik niet echt gelezen heb) staat dit
DO NOT SUPPORT Windows RT and Android.
Ik ben afgegaan op de afbeeldingen die er bij stonden waaronder deze
Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0257/5246/9566/products/4_c651b7ab-ff18-4fcd-aa5c-5af77fe667b5-856442_500x650.jpg

Ook zie je op dezelfde pagina een xiaomi box staan. Les aan mezelf: lees de tekst en niet enkel kijken naar mooie plaatjes ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
@Kenhas Dat is idd vervelend.

Ik heb deze: jongetje in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Rond €2,50.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 21-10-2020 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mooi dat deze werkt, maar gezien de maximale 100Mbit als doorvoer zou ik toch eerder voor een Gbit exemplaar gaan (die ook werkt), het loopt dan toch allemaal net wat lekkerder via het netwerk.

Deze is weliswaar 4x zo "duur" ;) maar die doet het hier uitstekend op een Mi Box 4 S, max. snelheid ~ +300Mbit; https://www.amazon.nl/gp/product/B010SEARPU

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
@hardware-lover in de beschrijving staat nochtans ook dat Android niet wordt ondersteund

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kenhas schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 20:42:
@hardware-lover in de beschrijving staat nochtans ook dat Android niet wordt ondersteund
Ik zal niets aan anderen "adviseren" indien ik dit zelf niet aan de praktijk heb getoetst ;)

"Lost in translation", beetje lullig vertaald naar het Nederlands;

Verdrahtet USB-Ethernet-Verbindung ist schneller und zuverlässiger als drahtloses Netzwerk. Diese Ethernet-USB-Adapter ist mit Windows 8.1 / 8/7 / Vista / XP, Mac OSX 10,6 / 10,7 / 10,8 / 10,9 / 10,10, und Chrome OS kompatibel mit neuesten System-Updates. Unterstützt Windows RT oder Android
(dit wordt ook nog eens via de gebruikers bevestigd).

https://www.amazon.de/Ran...k-Konverter/dp/B010SEARPU

Maar in Nederland staat er;

Bekabelde USB Ethernet-verbinding is sneller en betrouwbaarder dan een draadloos netwerk. Deze Ethernet-naar-USB-adapter is compatibel met Windows 8.1 / 8/7 / Vista / XP, Mac OSX 10.6 / 10.7 / 10.8 / 10.9 / 10.10 en Chrome OS met de nieuwste systeemupdates. Ondersteunt geen Windows RT of Android 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door hardware-lover op 21-10-2020 21:39 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hardware-lover schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 19:37:
[...]

Mooi dat deze werkt, maar gezien de maximale 100Mbit als doorvoer zou ik toch eerder voor een Gbit exemplaar gaan (die ook werkt), het loopt dan toch allemaal net wat lekkerder via het netwerk.
Ik heb geen content met een hogere bitrate dan rond de 30 misschien 40mbit. Een bluray kan maximaal 48mbit leveren, alleen een uhd film in maximale bitrate zal niet lukken want dat kan tot 128mbit oplopen in het uiterste geval. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je dat via de Mi box gaat afspelen.

Dus in mijn ogen is 1gbit overkill en kun je prima met een 100mbit zoals ik gebruik aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 22:09:
[...]
Ik heb geen content met een hogere bitrate dan rond de 30 misschien 40mbit. Een bluray kan maximaal 48mbit leveren, alleen een uhd film in maximale bitrate zal niet lukken want dat kan tot 128mbit oplopen in het uiterste geval. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je dat via de Mi box gaat afspelen.

Dus in mijn ogen is 1gbit overkill en kun je prima met een 100mbit zoals ik gebruik aan de slag.
Het gaat juist niet perse over het streamen, maar browsen door het divers aanbod, niet alleen online maar ook uit lokale bron (externe opslag/NAS), en dat scheelt toch werkelijk een slok op een borrel. De Mi box wordt overvraagt bij media met bitrates +100Mbit, dat is sowieso geen optie ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Voor de mensen die ook problemen hebben met het updaten van hun Mi TV Stick... HDMI-CEC settings allemaal uitzetten loste het voor mij op :) Probleem was dat bij de install de stick de tv uitzette en daarmee dus ook zijn eigen voeding afsneed, bij gevolg, Android Error na installatie... alle HDMI-CEC settings op Off en nu wandelt hij er wel goed doorheen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 14:35
hardware-lover schreef op zondag 18 oktober 2020 @ 15:39:
Voor een ieder die zit met een MI Box 3 of 4 (of stick?) die niet goed wakker wil worden via de remote, probeer het volgende eens;

Instellingen > Apps >Speciale app toegang > Energie Optimalisatie

De volgende items in de lijst opzoeken en optimalisatie uitschakelen;

- TV Remote Service
- Bluetooth

Kijk eens of het daarna beter gaat? Soms blijft het nodig om na het indrukken van de powerknop nog een andere toets in te drukken (let daarbij op het powerlampje, of dit aangaat).

Ik kwam deze hint tegen op het Kodi forum.
Overigens is er sinds enige dagen een nieuwe Bèta OTA4-V0 uit voor de Mi Box 4.
[Afbeelding]
Ik ga dit zeker even checken, dank voor de tip! Heb ook mijn Mibox3 weer uit de la gehaald en in de keuken aangesloten op een mini beamer... TV weg van de muur (in de keuken dan). Werkt prima, maar het inschakelen werkt voor geen meter... Beamer gaat zoeken op HDMI, vindt niks (NO HDMI SIGNAL) en dan weer naar hoofdmenu. Als ik de MiBox weer aanzet, gaat de beamer weer op de HDMI kijken, maar dan valt de MiBox weer uit..(dus lampje gaat even aan, en dan gelijk weer uit).

Pas als ik ZODRA de HDMI search opkomt op AAN druk, gaat de MiBox ook daadwerkelijk aan. Dus uiteindelijk werkt het, maar als vervanging van een TV niet wenselijk (vrouw, kids...).

Anders gaat hij weer in de kast en komt er een Nvidia shield te liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Nou dat is vreemd.. Zodra de beamer zoekt op HDMI, schakelt de MiBox zich uit... CEC staat uit... snap er niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelleeelco
Het lijkt erop dat het in eerste instantie de kabel was, want met een Shield werkte het ook niet (geen signaal). Kabel vervangen, toen werkte de shield. En nu werkt ook de MiBox, maar alleen als ik hem handmatig aanzet met de afstandsbediening van de MiBox (werkt niet met de Harmony Hub remote).

Nu ingesteld dat de MiBox altijd aanstaat, en dat de Harmony hub niets moet doen met aan/uit. Dus MiBox is aan, beamer gaat aan..alles goed totdat de beamer op HDMI gaat zoeken - dan schakelt de MiBox zich uit. Heel vreemd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tosun
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-01 13:07
Lang verhaal kort ;

Hoe kan je een xiaomi box resetten via PC? Remote buttons zijn plots anders en kan niet eens meer op OK drukken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Tosun schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 11:14:
Lang verhaal kort ;

Hoe kan je een xiaomi box resetten via PC? Remote buttons zijn plots anders en kan niet eens meer op OK drukken.
USB muisje eraan en zo naar de fabrieksinstellingen (als dat is wat je bedoelt?)?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 15:20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Je zult waarschijnlijk toch nog het e.e.a. moeten bevestigen/goedkeuren op de Mi, maar het is mogelijk het proberen waard. Er is trouwens ook een Mi Remote app; https://play.google.com/s...an.phone.remotecontroller

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Ik zou denken dat iedereen zo'n app heeft, al is het maar om wat langere text in te typen via de phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
Het zal hier wel voorbij gekomen zijn maar dan heb ik het gemist. Maar beetje aan het spelen met Logitech Harmony omdat ik nieuwe versterker heb en wat zie ik opeens? Je kan nu Mi Box S gewoon toevoegen in de Logitech afstandsbediening. Dacht dat dat enkele weken geleden nog niet het geval is.
Dus niet langer via omwegen een Nvidia Shield toe te voegen maar nu rechtstreks Mi Box S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Welke Harmony heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onnaj
Dat vraag ik me ook af omdat ik een 600 heb en die werkt met infrarood. De mi box via Bluetooth of WiFi? Alleen aan/uitzetten zou mogelijk moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:25
Ik heb hier een vraagje zijn er mi stick bezitters die de prime video app gebruiken?

Op de Mi box S zijn de ondertitels gewoon veel te klein, ook het profiel keuze scherm is er niet, op andere AndroidTV apparaten is dit er wel en zijn de titels ook veel groter. Ik dacht dat dit aan mijn box lag maar op een andere geprobeerd en exact hetzelfde euvel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
slootbeest schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 13:13:
Ik heb hier een vraagje zijn er mi stick bezitters die de prime video app gebruiken?

Op de Mi box S zijn de ondertitels gewoon veel te klein, ook het profiel keuze scherm is er niet, op andere AndroidTV apparaten is dit er wel en zijn de titels ook veel groter. Ik dacht dat dit aan mijn box lag maar op een andere geprobeerd en exact hetzelfde euvel.
Er werd door één gebruiker in dit topic gemeld dat de profielkeuzes tevoorschijn kwamen op zijn Mi Box, dat lijkt echter op dit moment de enige op de hele wereld te zijn die dat krijgt, gezien de reacties elders in diverse forums/gespreksgroepen, dus wat daar van klopt? Het maakt daarbij niet uit of je ATV 8.1 of 9 gebruikt, want ondertussen is de Prime Video app officieel uit de Play Store te installeren en wordt ook van (automatische) updates voorzien. Iets zit er dus niet helemaal lekker tussen de Mi Box en Prime Video app dat hij het scherm met profielen niet laat zien terwijl dit op een Shield of de nieuwe Google TV met precies dezelfde app wel het geval is.

De ondertitels zijn naar smaak aan te passen op de Prime Video website, en deze kunnen dan weer binnen de app zelf gekozen worden voor weergave (op de MI binnen de app via "CC"). Of ze daarmee groot genoeg zullen zijn is een kwestie van uitproberen. Ze zijn zonder twijfel niet zo groot te krijgen dan op een Shield of Google TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:07:
[...]

Er werd door één gebruiker in dit topic gemeld dat de profielkeuzes tevoorschijn kwamen op zijn Mi Box, dat lijkt echter op dit moment de enige op de hele wereld te zijn die dat krijgt, gezien de reacties elders in diverse forums/gespreksgroepen, dus wat daar van klopt? Het maakt daarbij niet uit of je ATV 8.1 of 9 gebruikt, want ondertussen is de Prime Video app officieel uit de Play Store te installeren en wordt ook van (automatische) updates voorzien. Iets zit er dus niet helemaal lekker tussen de Mi Box en Prime Video app dat hij het scherm met profielen niet laat zien terwijl dit op een Shield of de nieuwe Google TV met precies dezelfde app wel het geval is.

De ondertitels zijn naar smaak aan te passen op de Prime Video website, en deze kunnen dan weer binnen de app zelf gekozen worden voor weergave (op de MI binnen de app via "CC"). Of ze daarmee groot genoeg zullen zijn is een kwestie van uitproberen. Ze zijn zonder twijfel niet zo groot te krijgen dan op een Shield of Google TV.
je bedoelt via Amazon.com/cc daar staat alles op z'n grootst dus dat helpt helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@slootbeest, als de opties op de website en binnen de app niet voldoende zijn dan houdt het helaas op met de Mi Box. Het zou zomaar via een update (Prime website/app of aan de Mi kant), opgelost kunnen worden, maar op dit moment heb je daar niets aan. Rest enkel een ander (Android TV) apparaat als dit belangrijk voor je is?

Edit: ik heb nog even gespeeld met de Kodi addon van Prime Video. Daarmee is het mogelijk om gebruik te maken van de ondertitel-instellingen van Kodi zelf, en dan kunnen ze heel erg groot gemaakt worden. Maar de addon zelf is behoorlijk traag bij gebruik en niet iedereen zal Kodi willen gebruiken en zich verdiepen in het installeren van..... Auto Refreshrate werkt dan trouwens ook met Prime Video.

Ik wilde het wel even ter sprake brengen, want het is tenslotte een mogelijk alternatief ;)

[ Voor 43% gewijzigd door hardware-lover op 03-11-2020 15:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 14:29:
@slootbeest, als de opties op de website en binnen de app niet voldoende zijn dan houdt het helaas op met de Mi Box. Het zou zomaar via een update (Prime website/app of aan de Mi kant), opgelost kunnen worden, maar op dit moment heb je daar niets aan. Rest enkel een ander (Android TV) apparaat als dit belangrijk voor je is?
Natuurlijk kan het opgelost worden via een update maar ik heb contact gehad met de EU mi store dit is hun standaard antwoord

"Bij problemen die specifiek zijn gericht op een app, kunnen wij helaas niks omdat de app niet van ons is en wij geen beheer hebben over de app."

de opties op de website doen gewoon niks heb daar de 3 profielen op z'n kleinst en grootst ingesteld en die komen niet overeen met de profielen in de app die er 4 heeft

maar kan iemand hier bevestigen of dit op de nieuwe Chromecast wel goed werkt de profielen zijn leuk maar die subtitles zijn essentieel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@slootbeest dat heb ik in één van mijn vorige reacties al bevestigd? Overheen gekeken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
Mijn Mi Box 3 International heeft sinds de update van een week of 2 geleden opeens het issue dat het volume van de box zelf op 0 staat nadat hij uit standby komt.
Dit moet ik dan handmatig weer met de volume toetsen van de remote omhoog gooien.
Voor de update speelde dit niet.

Herkent iemand dit probleem? ik heb al gegoogled, maar geen vergelijkbare issues kunnen vinden.

De box is rechtstreeks met een hdmikabel aangesloten op een (oude) Samsung FHD LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
hardware-lover schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 15:23:
@slootbeest dat heb ik in één van mijn vorige reacties al bevestigd? Overheen gekeken?
sorry duidelijk over heen gelezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
DeFeCt schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 12:05:
Voor de mensen die ook problemen hebben met het updaten van hun Mi TV Stick... HDMI-CEC settings allemaal uitzetten loste het voor mij op :) Probleem was dat bij de install de stick de tv uitzette en daarmee dus ook zijn eigen voeding afsneed, bij gevolg, Android Error na installatie... alle HDMI-CEC settings op Off en nu wandelt hij er wel goed doorheen.
Op den oude Mi Box 3 met Android Pie is dit ook een oplossing voor het niet aan kunnen zetten met de remote. Dus alle HDMI-CEC opties uit en geen problemen meer, WiFi doet het nu ook veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
Pusherman_ schreef op dinsdag 3 november 2020 @ 16:04:
Mijn Mi Box 3
De box is rechtstreeks met een hdmikabel aangesloten op een (oude) Samsung FHD LCD.
Idem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Laatst online: 23:37
Heeft iemand al geprobeerd om de Xiaomi Mi box S te voeden vanuit 2 USB poorten van de tv? Of hoe groot achten jullie de kans van slagen?

Het zou dan een combi zijn van de volgende kabels/adapters :
Usb splitter : https://checkout.allekabe...y-kabel-20-022-meter.html
En USB to 4mm voeding plug : https://checkout.allekabe...el-40mm-x-17mm-haaks.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
bisselke schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 15:59:
Heeft iemand al geprobeerd om de Xiaomi Mi box S te voeden vanuit 2 USB poorten van de tv? Of hoe groot achten jullie de kans van slagen?

Het zou dan een combi zijn van de volgende kabels/adapters :
Usb splitter : https://checkout.allekabe...y-kabel-20-022-meter.html
En USB to 4mm voeding plug : https://checkout.allekabe...el-40mm-x-17mm-haaks.html
Onderop de Mi Box S staat dat deze 2.1A binnen zou moeten krijgen. Het zal een kwestie van proberen worden, maar het zal de stabiliteit mogelijk niet werkelijk ten goede komen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Laatst online: 23:37
hardware-lover schreef op vrijdag 6 november 2020 @ 17:45:
[...]

Onderop de Mi Box S staat dat deze 2.1A binnen zou moeten krijgen. Het zal een kwestie van proberen worden, maar het zal de stabiliteit mogelijk niet werkelijk ten goede komen.
Mijn tv heeft 3 USB poorten waarvan 2 x 0,5 A en 1 poort met 1A. Als ik 2 poorten combineer zou dat op 1,5 ampère uitkomen. 3 poorten combineren lijkt me wat onverstandig, dat wordt het wel echt een kermis aan kabels aan de achterkant..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
onnaj schreef op donderdag 29 oktober 2020 @ 12:01:
[...]

Dat vraag ik me ook af omdat ik een 600 heb en die werkt met infrarood. De mi box via Bluetooth of WiFi? Alleen aan/uitzetten zou mogelijk moeten zijn
Mijn excuses, had niet gezien dat er een vraag werd gesteld.

Ik denk dat ik een Logitech Harmony Elite heb. Het ziet er in ieder geval zo uit maar zou me verwonderen dat ik zoveel geld heb uitgegeven heb aan een afstandsbediening. Maar toch alleszins een Logitech Harmony met hub.

Enigste rariteit (maar daarom geen probleem) is dat de pauze knop eigenlijk ook als stop knop werkt.

Was eigenlijk puur toeval dat ik het vond. Nieuwe versterker en zo en wou eens alles correct instellen. De Mi box was toegevoegd als Nvidia Shield maar wou, tegen beter weten in, toch nog eens proberen en toen ik Mi box S intypte, werd deze tot mijn verbazing gevonden in de Logitech database.

Werkt via bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Recent ook de tv stick binnengekregen. Nu heb ik nog ergens een oude LCD-tv met alleen een DVI-I ingang en probeer die smart te maken. Weet iemand of mogelijk is via een verloopadapter de stick hierop werkend te krijgen? Of eventueel zelfs via een HDMI-RCA (rood, wit, geel) adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slootbeest
Bar_en_boos schreef op zaterdag 14 november 2020 @ 14:48:
Recent ook de tv stick binnengekregen. Nu heb ik nog ergens een oude LCD-tv met alleen een DVI-I ingang en probeer die smart te maken. Weet iemand of mogelijk is via een verloopadapter de stick hierop werkend te krijgen? Of eventueel zelfs via een HDMI-RCA (rood, wit, geel) adapter?
Ali heeft goedkope verloopjes van hdmi naar dvi maar dan heb je geen geluid en duurdere converters die wel geluid hebben, ook zijn er converters van hdmi naar rca wel geluid maar een (in mijn optiek) beroerd beeld.

De gewone mi box zou je kunnen gebruiken met een hdmi naar dvi verloop en dan de analoge jack gebruiken voor het geluid maar dan weet ik niet of het geluid synchroon loopt

[ Voor 3% gewijzigd door slootbeest op 15-11-2020 05:52 . Reden: extra info ]

Pagina: 1 ... 27 ... 37 Laatste