Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 20:45:
[...]
Ik heb er een kleine review over geplaatst die te vinden is bij de artikelinfo in de pricewatch :)

De stick kan vanaf een usb poort van de tv draaien of met de meegeleverde adapter.

Ik heb er Prime opgezet via de Playstore, dus dat moet zeker lukken met de Mi TV Stick.
Gelezen. Hij staat als product nog niet gekoppeld aan dit topic, dus had ik deze nog niet voorbij zien komen ;)

Dat voeden vanuit USB is nog wel een dingetje waar rekening mee te houden is.

V.w.b. Prime is er dus wel een verschil blijkbaar. Bij de Mi S is deze via een OS update op het apparaat gekomen en niet vanuit de Play Store te installeren (krijgt ook geen updates). Heb jij nu ook een profielkeuze beschikbaar bij Prime (of kunt ze aanmaken)? Dat is niet aanwezig bij de S versie, wel bij de Shield versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 21:04:
[...]

Gelezen. Hij staat als product nog niet gekoppeld aan dit topic, dus had ik deze nog niet voorbij zien komen ;)

Dat voeden vanuit USB is nog wel een dingetje waar rekening mee te houden is.

V.w.b. Prime is er dus wel een verschil blijkbaar. Bij de Mi S is deze via een OS update op het apparaat gekomen en niet vanuit de Play Store te installeren (krijgt ook geen updates). Heb jij nu ook een profielkeuze beschikbaar bij Prime (of kunt ze aanmaken)? Dat is niet aanwezig bij de S versie, wel bij de Shield versie.
Ik zal morgen Prime even starten.. die profielkeuze zag ik afgelopen week ook opeens op onze Shield verschijnen. Zal bij de stick idem zijn, denk ik.. kom ik op terug!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slimfab
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 18-09 15:06
Dag allen, ik heb een mibox 4 en die gebruik ik alleen voor de 4k chromecast functie. Echter wanneer ik twitch.tv bijvoorbeeld cast in 1080p of hoger, dan gaat die telkens stotteren. Ik heb geen idee waar dit kan aanliggen, volgens mij is alles geupdate. Kan iemand mij hiermee op weg helpen of heeft iemand een alternatief waarmee ik gerust 1080p of 4k kan casten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Slimfab schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 14:00:
Dag allen, ik heb een mibox 4 en die gebruik ik alleen voor de 4k chromecast functie. Echter wanneer ik twitch.tv bijvoorbeeld cast in 1080p of hoger, dan gaat die telkens stotteren. Ik heb geen idee waar dit kan aanliggen, volgens mij is alles geupdate. Kan iemand mij hiermee op weg helpen of heeft iemand een alternatief waarmee ik gerust 1080p of 4k kan casten?
Alles aangesloten via wifi? Zo ja, is je verbinding ook snel en degelijk genoeg om 4k te kunnen streamen?

Edit: ik zie dat er een ATV Twitch app is, waarom die niet gebruiken op je Mi?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 09-08-2020 14:21 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Michael Knight schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 22:27:
[...]
Ik zal morgen Prime even starten.. die profielkeuze zag ik afgelopen week ook opeens op onze Shield verschijnen. Zal bij de stick idem zijn, denk ik.. kom ik op terug!
En? Heb je er misschien al naar gekeken?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Asterion schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 16:11:
[...]

Idd even opnieuw proberen toevoegen.. Bij mij werkt het alleszins.

De touchpad gebruik ik niet omdat die "hoog" op de AB staat.
Alle knoppen die ik gebruik zitten in duimbereik zodat ik niet steeds hoef te verwisselen van positie.
Heb opnieuw toevoegen, heeft niets opgeleverd. Geen "back"-functie gekoppeld aan het "back"-pijltje. Heb dan maar de Back-opdracht toegewezen aan een andere knop (REC in mijn geval). Er zijn blijkbaar maar weinig knoppen niet gereserveerd maar allé, het werkt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 14:57:
[...]

En? Heb je er misschien al naar gekeken?
Yes, er is een profielkeuze!

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Dank u. Dat is dan toch een extra + voor de stick t.o.v. de S (y)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13

Illusion

(the art of)

hardware-lover schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 22:40:
[...]

Dank u. Dat is dan toch een extra + voor de stick t.o.v. de S (y)
Ik heb gewoon amazon prime met user-profielen op de mibox s hoor.
Is met de laatste androidTV update meegekomen.
Op de mibox3 heb ik het nog niet.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Illusion schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:40:
[...]
Ik heb gewoon amazon prime met user-profielen op de mibox s hoor.
Is met de laatste androidTV update meegekomen.
Op de mibox3 heb ik het nog niet.
Interessant! Gebruik jij nu nog de originele Prime build die is meegekomen met de ATV9 updates? Ik namelijk niet, ik heb deze regelmatig handmatig bijgewerkt.

Welk buildnummer heeft jouw Prime versie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hardware-lover schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:49:
[...]

Interessant! Gebruik jij nu nog de originele Prime build die is meegekomen met de ATV9 updates? Ik namelijk niet, ik heb deze regelmatig handmatig bijgewerkt.

Welk buildnummer heeft jouw Prime versie?
Buildnummer zou ik op moeten zoeken. Ik heb nooit handmatig prime geinstalleerd, dus het zal automatisch meegekomen moeten zijn met de laatste normale AndroidTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Illusion schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:53:
[...]
Buildnummer zou ik op moeten zoeken. Ik heb nooit handmatig prime geinstalleerd, dus het zal automatisch meegekomen moeten zijn met de laatste normale AndroidTV.
Een app buildnummer kan je snel achterhalen door op de app de oké knop ingedrukt te houden en in het volgende venster > info te selecteren.

Mocht je dit nog niet weten 😉

Edit: ik heb net weer een S-je ontvangen en ben bezig met de installatie van de laatste Mi ATV9 update. Ik zou het zo zelf kunnen controleren als het goed is.

Edit2: nu gebruik ik de Prime app die meegekomen is met de allerlaatste Mi S update, geen profielen zichtbaar. Prime video is als app nog steeds niet terug te vinden in de Play Store, dus zo ook niet bij te werken.

@Illusion nu ben ik wel erg benieuwd hoe dat bij jou op je Mi Box S wel tevoorschijn komt? Welke regio (niet het land dus), heb jij gekozen na de update naar ATV9? Misschien zit daar nog iets in?

[ Voor 39% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2020 15:08 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hardware-lover schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 11:57:
[...]

Een app buildnummer kan je snel achterhalen door op de app de oké knop ingedrukt te houden en in het volgende venster > info te selecteren.

Mocht je dit nog niet weten 😉

Edit: ik heb net weer een S-je ontvangen en ben bezig met de installatie van de laatste Mi ATV9 update. Ik zou het zo zelf kunnen controleren als het goed is.

Edit2: nu gebruik ik de Prime app die meegekomen is met de allerlaatste Mi S update, geen profielen zichtbaar. Prime video is als app nog steeds niet terug te vinden in de Play Store, dus zo ook niet bij te werken.

@Illusion nu ben ik wel erg benieuwd hoe dat bij jou op je Mi Box S wel tevoorschijn komt? Welke regio (niet het land dus), heb jij gekozen na de update naar ATV9? Misschien zit daar nog iets in?
5.0.42-googleplay-armv7a
Op android 9,
patchlevel 5 april 2020,
kernel 4.9.113 van 24juni
Build pl.2696 release-keys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Illusion schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 20:22:
[...]
5.0.42-googleplay-armv7a
Op android 9,
patchlevel 5 april 2020,
kernel 4.9.113 van 24juni
Build pl.2696 release-keys
Dat heb ik allen exact hetzelfde na die laatste update installatie, maar geen profielen zichtbaar.
Ik heb ze aangemaakt en ingesteld via de Prime website en op de Shield en Android mobiele app komen ze keurig tevoorschijn.

Schiet mij maar lek...

Ingestelde regio nog voor de geest kunnen halen? Dus wat geselecteerd moet worden na de landenkeuze?

Edit: en kan je nog even aangeven dat jij ook hetzelfde met de profielen bedoelt, ik doel op hetgeen je te zien krijgt voordat de app het media laat zien.

Dit dus;
Afbeeldingslocatie: https://www.howtogeek.com/wp-content/uploads/2020/04/Click-on-Edit-Profile.png

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 11-08-2020 22:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

hardware-lover schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 22:04:
[...]

Dat heb ik allen exact hetzelfde na die laatste update installatie, maar geen profielen zichtbaar.
Ik heb ze aangemaakt en ingesteld via de Prime website en op de Shield en Android mobiele app komen ze keurig tevoorschijn.

Schiet mij maar lek...

Ingestelde regio nog voor de geest kunnen halen? Dus wat geselecteerd moet worden na de landenkeuze?

Edit: en kan je nog even aangeven dat jij ook hetzelfde met de profielen bedoelt, ik doel op hetgeen je te zien krijgt voordat de app het media laat zien.

Dit dus;
[Afbeelding]
Dit bedoel je?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hTwm_vWLbBDk-RJF4GAxMXlvBxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7ibByIW2xB1nv7j9m2Z96a7w.jpg?f=fotoalbum_large
Weet je gelijk de taal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Illusion, taal check! Maar de regio die je had gekozen tijdens de installatie van de laatste MI ATV9 update?

Je dient een land te kiezen (ik Nederland), maar daarna ook een regio tijdens installatie (en dat kan geen Nederland zijn want die staat niet in het lijstje met keuzes). Ik heb daar voor Duitsland gekozen. Ik heb het hier dus niet over de Prime app maar over de Mi box S zelf.

Edit: toch een lastige vraag lijkt het?

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2020 13:31 . Reden: begrijpend lezen blijft lastig voor sommigen? ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:01
Ik heb vandaag de Mi Box S ontvangen ter vervanging van een oude Android mediaspeler die deze week kapot is gegaan. Mijn eerste bevindingen zijn positief, het is een klein fijn boxje en gemakkelijk geïnstalleerd.

Alleen het afspelen van 1080p mkv (+/-10 GB) video's met kodi gaat niet helemaal lekker en moet er om de 5 minuten worden gebufferd worden en soms vaker. De box zit bekabeld verbonden via de usb naar lan adapter van Xiaomi en de films staan op een Synology Nas, beide zijn verbonden met een gigabit netwerk.

Hebben meer mensen last van buffering problemen?

Heeft iemand een idee waaraan het kan liggen?

In dit forum en op internet lees ik weinig gevallen dat het niet werkt en wordt er vaak gewezen naar de wifi verbinding. Met de oude opstelling heeft het gewoon gewerkt waardoor mijn eerste gedacht is dat het toch iets met de Mi box te maken moeten hebben.

Wat heb ik zelf al geprobeerd:
  • Box gereset en opnieuw ingesteld
  • Netwerklocatie toegevoegd als NFS in plaats van SMB, dit maakte het alleen maar erger doordat films trager starten, vooruit spoelen ging niet soepel en nog meer buffering dan met SMB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenst
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-09 22:58
@D.I.N.G heb je het probleem ook via wireless?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
jeroenst schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:03:
@D.I.N.G heb je het probleem ook via wireless?
Via wireless heb ik net geprobeerd maar dat werkt nog slechter omdat er dan nog vaker gebuffert worden.

Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van de Kodi video cache voor de Mi Box S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@D.I.N.G ergens gaat er iets niet helemaal lekker in je netwerk tot in de Mi box.

Ik kan wel buffer problemen creëren voor de Mi maar dan moet ik deze voeren met +100Mbit aan videokwaliteit (bij gebruik van een 1Gbit Lan adapter).

NFS zou normaal gesproken ook lekkerder moeten werken onder Kodi, zowel bij scannen als afspelen. Het aanpassen van de Kodi cache zou nergens voor nodig moeten zijn. Ik heb ondertussen een 10-tal S boxjes geïnstalleerd en geen enkele deed moeilijk met "normaal" videomateriaal.

Je hebt toch niet je Synology ingesteld op transcoden?

[ Voor 17% gewijzigd door hardware-lover op 21-08-2020 19:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
hardware-lover schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 18:19:
@D.I.N.G ergens gaat er iets niet helemaal lekker in je netwerk tot in de Mi box.

Ik kan wel buffer problemen creëren voor de Mi maar dan moet ik deze voeren met +100Mbit aan videokwaliteit (bij gebruik van een 1Gbit Lan adapter).

NFS zou normaal gesproken ook lekkerder moeten werken onder Kodi, zowel bij scannen als afspelen. Het aanpassen van de Kodi cache zou nergens voor nodig moeten zijn. Ik heb ondertussen een 10-tal S boxjes geïnstalleerd en geen enkele deed moeilijk met "normaal" videomateriaal.

Je hebt toch niet je Synology ingesteld op transcoden?
Transcoden staat niet aan op de Synology.

Mijn netwerk in volgorde van Nas naar Mi Box, volledig bedraad:
  • Nas (Xpenology)
  • Ziggo router
  • Wandcontactdoos
  • Gigabit switch
  • Mi Box S
De gigabit switch heb ik er tussenuit gehaald. Ook heb ik van alles op mijn Synology Nas bekeken en online opgezocht naar wat de standaard instelling van de bepaalde netwerk en bestandsdeling moest zijn. Ook heb ik wat oude instellingen uitgezet die ik een keer heb aangezet om dingen te testen want wie weet heeft dat ergens raakvlakken.

De film afspelen via de SMB share verloopt beter doordat er maar enkele keren wordt gebufferd. Via NFS blijft het slecht, de film start lukt nog maar zodra ik vooruit spoel gaat het helemaal mis. In de realtime broncontrole op de Nas zie ik totaal geen netwerkverkeer en de CPU verbruik is idle.

Ik ga er een nachtje over slapen wat ik nog meer kan proberen, misschien met andere kabels direct aan de router of een share op mijn vaste computer opzetten en vanaf daar een test doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@D.I.N.G heb je ook al getest wat er aan netwerksnelheid wordt gehaald op je Mi? Komt dat dan een beetje overeen met wat de snelheid zou moeten zijn? Er staan een paar tooltjes in de play store waarmee dat getest kan worden.

Geen jumboframes oid aanstaan, ik roep maar eens wat? Xpenology ken ik verder in de praktijk niet, ik stream vanaf een originele (ouder type) Synology met daarop de inmiddels aardig verouderde DSM5.x

Wat voor doorvoersnelheden haal je normaal gesproken met je NAS?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Hi,

Ik gebruik mijn Chromecast om mijn tv via de google assistent aan te zetten.

Op een andere tv wil ik de Xiomi mi box S aansluiten. Daarin zit een ingebouwde assistent. Kan deze ook mijn televisie aanzetten?

Luistert deze assistant ook continu of alleen als het apparaat en tv aanstaan?

Moet de box dan per se op Hdmi Arc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mirage010 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 22:51:
Ik gebruik mijn Chromecast om mijn tv via de google assistent aan te zetten.

Op een andere tv wil ik de Xiaomi mi box S aansluiten. Daarin zit een ingebouwde assistent. Kan deze ook mijn televisie aanzetten?
Daar heb je de assistent niet voor nodig. Indien je TV reageert op CEC dan kun je net zo goed de powerknop gebruiken van de Mi Box afstandsbediening, deze werkt via Bluetooth dus een line of sight is ook niet noodzakelijk
Luistert deze assistent ook continu of alleen als het apparaat en tv aanstaan?
De assistent luistert via een druk op de microfoonknop, niet continue dus.
Moet de box dan per se op Hdmi Arc?
De HDMI ARC aansluiting is bedoelt voor je receiver/extern audio afspeelapparaat (indien voorhanden). Heb je deze niet dan mag je daar ook je Mi box aan hangen, maar ARC voegt dan verder niets toe.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Kan de voeding van mistick zonder problemen aan de USB van de tv? Scheelt weer een stekker naar een stopcontact. De Chromecast heeft er geen problemen mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
mpx200_05 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:47:
Kan de voeding van mistick zonder problemen aan de USB van de tv? Scheelt weer een stekker naar een stopcontact. De Chromecast heeft er geen problemen mee.
Michael Knight in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-09 19:54
Ik heb een Mi TV Stick aangeschaft voor op de slaapkamer maar krijg met geen mogelijkheid de WiFi verbinding gemaakt.
Het ene moment geeft hij aan dat het wachtwoord onjuist is en het andere moment pakt hij het wachtwoord wel maar heb ik geen internet verbinding.
Ik heb de internet verbinding al gereset en de stick terug gezet naar fabrieksinstellingen maar niks lijkt te werken.

Is hier een oplossing voor of heb ik een doa te pakken?

Untappd: Kapitein_Merijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
hardware-lover schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:38:
[...]

Daar heb je de assistent niet voor nodig. Indien je TV reageert op CEC dan kun je net zo goed de powerknop gebruiken van de Mi Box afstandsbediening, deze werkt via Bluetooth dus een line of sight is ook niet noodzakelijk
Ok Thanks. En als ik hem juist zonder afstandbediening aan wil zetten?

Mijn TV beneden gaat aan via "Hey Google, <mijn tv> aan!" of "Speel Paw Patrol af via Netflix op mijn TV"

Dat komt omdat mijn Chromecast erin zit en die reageert op mijn Google Hub.

Kan dat dan ook met de chromecast in de Mi Box? Dus ik zet een Google Mini op de slaapkamer en zeg 'Hey google, speel Paw patrol af op mijn <mi box chromecast naam>? Of werkt dat dan niet omdat mijn Mi box niet 'aanstaat', terwijl een chromecast met netstroom wel continu aanstaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik kan mijn Mibox S gewoon aanzetten en uitzetten via Google home. De tv gaat dan ook vanzelf aan/uit middels hdmi cec.

[ Voor 7% gewijzigd door 4dollars op 22-08-2020 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:08:
Ik heb een Mi TV Stick aangeschaft voor op de slaapkamer maar krijg met geen mogelijkheid de WiFi verbinding gemaakt.
Het ene moment geeft hij aan dat het wachtwoord onjuist is en het andere moment pakt hij het wachtwoord wel maar heb ik geen internet verbinding.
Ik heb de internet verbinding al gereset en de stick terug gezet naar fabrieksinstellingen maar niks lijkt te werken.

Je weet zeker dat je wifi verbinding ook voldoende goed is op de plek van de stick/box? Als ie steeds de wifiverbinding verliest door een minder signaal, dan gaat goed inloggen ook niet lekker vanzelfsprekend.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
4dollars schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:21:
Ik kan mijn Mibox S gewoon aanzetten en uitzetten via Google home. De tv gaat dan ook vanzelf aan/uit middels hdmi cec.
@4dollars ik krijg dit maar niet werkend. Hoe staan jouw Hdmi Cec settings in je Mibox?

Alle 4 de opties aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dfUorvgiIf9nomrdy8eEsK4xCB0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bPGu6zse9Bwi0bGdgHSPpfWd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
tnx @4dollars

Ja hmmm bij mij staan mijn Mibox settings ook zo (icm. Sony bravia XG9505).

Mijn Mibox heet 'MiBox'. En ik zeg tegen mijn Google hub 'Hey Google, Mibox aan'. Maar "Ze weet niet hoe ze kan helpen ;-)'.

Mijn Chromecast heet 'Mijn TV' en 'Hey Google, mijn tv aan' zet de TV wel aan.

Wellicht ligt het dan aan de Hdmi port? Kan het zijn dat de ene HDMI ingang wél Cec is en de ander niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4dollars
Je moet zover ik weet ook wat settings instellen in je tv. Ik kan ook met mijn tv ab de Mibox aansturen. Is al best een oude Philips tv. Instellingen zijn echter per fabrikant verschillend. En ik denk idd dat niet persé alle hdmi poorten ook CEC ondersteunen. Raadpleeg je tv handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 22:35

Theeboon

theebonen bestaan!

Ik heb een Xiaomi Mi Box gekocht, via ethernet aangesloten, system update uitgevoerd, daarna factory reset en er wat mee gespeeld. Werkt allemaal goed. Nu probeer ik de WiFi aan te slingeren: hij ziet mijn WiFi netwerk (en anderen), maar connecten lukt niet. Als ik probeer te connecten komtie na een tijdje met "Couldn't find [naam netwerk]". Heel vreemd! Iemand een idee?

[ Voor 6% gewijzigd door Theeboon op 24-08-2020 18:06 ]

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Nope geen idee maar waarom WiFi als je hem toch al verbonden hebt met ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theeboon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:05:
Ik heb een Xiaomi Mi Box gekocht, via ethernet aangesloten, system update uitgevoerd, daarna factory reset en er wat mee gespeeld. Werkt allemaal goed. Nu probeer ik de WiFi aan te slingeren: hij ziet mijn WiFi netwerk (en anderen), maar connecten lukt niet. Als ik probeer te connecten komtie na een tijdje met "Couldn't find [naam netwerk]". Heel vreemd! Iemand een idee?
Ook voor jou deze vraag; hardware-lover in "[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick topic" en daarnaast wat @4dollars terecht opmerkt?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 22:35

Theeboon

theebonen bestaan!

4dollars schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 18:11:
Nope geen idee maar waarom WiFi als je hem toch al verbonden hebt met ethernet.
Puur om het ding te testen of alles functioneel is.

M'n modem zit er pal naast dus aan de signaalsterkte kan het niet liggen. Maar ik vermoed dat het komt omdat ethernet al aan staat. Ik probeer 't morgen even zonder LAN.

"I sit in my room and imagine the future."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
hardware-lover schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:24:
[...]

Je weet zeker dat je wifi verbinding ook voldoende goed is op de plek van de stick/box? Als ie steeds de wifiverbinding verliest door een minder signaal, dan gaat goed inloggen ook niet lekker vanzelfsprekend.
Hij geeft zelf aan dat de verbinding uitstekend is maar het werkt gewoon niet. Op dezelfde plek gebruikte ik eerst een chromecast en die werkte ook prima.

Ik heb een hotspot gemaakt en die pakt hij wel dus ik ben toch bang dat het aan mijn netwerk ligt. In de ruimte ernaast zit een wifi versterker dus ik vermoed dat daar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Theeboon schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 19:38:
Puur om het ding te testen of alles functioneel is.

M'n modem zit er pal naast dus aan de signaalsterkte kan het niet liggen. Maar ik vermoed dat het komt omdat ethernet al aan staat. Ik probeer 't morgen even zonder LAN.
Dat is correct sir, met LAN actief kan er geen verbinding met wifi worden gemaakt ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D.I.N.G
hardware-lover schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 21:22:
@D.I.N.G heb je ook al getest wat er aan netwerksnelheid wordt gehaald op je Mi? Komt dat dan een beetje overeen met wat de snelheid zou moeten zijn? Er staan een paar tooltjes in de play store waarmee dat getest kan worden.

Geen jumboframes oid aanstaan, ik roep maar eens wat? Xpenology ken ik verder in de praktijk niet, ik stream vanaf een originele (ouder type) Synology met daarop de inmiddels aardig verouderde DSM5.x

Wat voor doorvoersnelheden haal je normaal gesproken met je NAS?
Ik heb meerdere speedtest apps geprobeerd en dan kom ik uit tussen de 60 en 85 Mbps. De NAS kan veel meer aan maar de adapter is nu de beperkende factor maar het zou voldoende moeten zijn voor het streamen.

Op de Nas stond de SMB versie niet op de hoogst mogelijke SMB3 versie en dat heb ik aangepast. Vandaag heb ik een film gekeken via de SMB share zonder te hoeven bufferen en ook heb ik net een 4k film gedownload en die speelde ook normaal af zonder te bufferen.

Voor nu laat ik het staan en kijk ik het even aan.

Dankjewel voor je hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erniee
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-09 16:51
Ik heb ondertussen een jaar een mibox 4 en alles werkte perfect. Kodi, netflix, NPO, Canaldigitaal.

Laatste tijd is het echter onmogelijk om de mibox via google home (nest mini) op te starten of om iets via mobiel te casten. Lees ontzettend veel verhalen op internet over mensen met dit probleem.

Voorheen werkte het altijd perfect. Zijn er meer die dit hebben en is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
D.I.N.G schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 00:13:
[...]
Ik heb meerdere speedtest apps geprobeerd en dan kom ik uit tussen de 60 en 85 Mbps. De NAS kan veel meer aan maar de adapter is nu de beperkende factor maar het zou voldoende moeten zijn voor het streamen.

Op de Nas stond de SMB versie niet op de hoogst mogelijke SMB3 versie en dat heb ik aangepast. Vandaag heb ik een film gekeken via de SMB share zonder te hoeven bufferen en ook heb ik net een 4k film gedownload en die speelde ook normaal af zonder te bufferen.

Voor nu laat ik het staan en kijk ik het even aan.

Dankjewel voor je hulp.
Ik meen me te herinneren dat de Mi LAN adapter 100Mbit als maximum heeft? Er is dus nog wat winst te halen via een Gbit adapter, al kom je daar vaak niet hoger mee dan iets meer dan 300Mbit. Toch een factor 3-4 hoger dan met een 100Mbit uitvoering.

Dat zorgt voor wat sneller reageren bij starten van een stream of bij het bladeren door je media (met Kodi bijv.). Verwacht echter geen wonderen, erg zwaar media is vaak toch wat teveel voor de Mi, maar dan doel ik ook op +100Mbit bitrates.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb nu een weekje de Mi TV Stick in gebruik. Best tevreden maar soms loopt Netflix vast. Geluid en beeld blijven dan hangen. Enige wat dan helpt is het device uitzetten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Het gebeurd meestal na het streamen van een langere serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
njitter schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:28:
Ik heb nu een weekje de Mi TV Stick in gebruik. Best tevreden maar soms loopt Netflix vast. Geluid en beeld blijven dan hangen. Enige wat dan helpt is het device uitzetten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Je zou eerder denken dat de stick zelf vastloopt aangezien deze niet meer wil reageren? Een app die vastloopt zou eigenlijk gestopt moeten kunnen worden zonder dat dit voor de stick zelf ook nodig zou zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Voor mijn Mi stick ben ik nog op zoek naar een optie of app om de stick (en de tv via CEC) uit te zetten na een bepaalde tijd. Tot nu toe alleen Sleep TV Timer gevonden.
LIjkt er alleen op dat het CEC protocol niet goed werkt. De Samsung TV gaat na een periode wel uit maar niet direct met de Mi stick.

Bij uitzetten via de uitknop van de afstandsbediening gaat wel direct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Je zou eerder denken dat de stick zelf vastloopt aangezien deze niet meer wil reageren? Een app die vastloopt zou eigenlijk gestopt moeten kunnen worden zonder dat dit voor de stick zelf ook nodig zou zijn.
Wat er exact vastloopt, de stick of de App weet ik niet. Resultaat is hetzelfde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
njitter schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 09:28:
[...]
Wat er exact vastloopt, de stick of de App weet ik niet. Resultaat is hetzelfde..
Het zou een stuk vervelender zijn als het de stick zelf is, dan krijg je er met andere apps namelijk ook last van, en heb je meer om je zorgen over te maken dan één app die niet lekker werkt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:03
Heb interesse in de de xiaomi mi tv voor op vakantie. Nu sleep ik van alles mee (NUC + remote + kabels + muis en toetsenbord etc) zodat ik tijdens mijn vakantie kan genieten van Ziggo Go / Netflix / Films & series op harddisk.

De xiaomi mi tv heeft vrijwel alle mogelijkheden die ik nodig hebt alleen de vraag die mij rest, is er een mogelijk om aan de xiaomi mi tv een harddisk te koppelen zodat je via bv Kodi film/series kunt benaderen en afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Mibox (S) kan dat zeker. TV stick weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
4dollars schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 13:34:
Mibox (S) kan dat zeker. TV stick weet ik niet.
Vind juist de stick een mooie oplossing en kan hem dan thuis ook gewoon gebruiken zonder weer een box erbij te hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Uuuh box is een groot woord vind ik. Is niet meer als een pakje sigaretten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

Exirion

Gadgetfetisjist

MikeOO schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 11:43:
Nu sleep ik van alles mee (NUC + remote + kabels + muis en toetsenbord etc) zodat ik tijdens mijn vakantie kan genieten van Ziggo Go / Netflix / Films & series op harddisk.
Is vakantie niet de tijd om even helemaal los te komen van dit soort dingen?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:25:
[...]
Jij vind het samenzijn (in de late avond), onder het genot een hapje en een drankje en van een of andere streaming service, niets met vakantie te maken hebben?

Dan hebben wij al jaren geen vakantie gehad 🤡

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:16

Exirion

Gadgetfetisjist

hardware-lover schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:32:
Jij vind het samenzijn (in de late avond), onder het genot een hapje en een drankje en van een of andere streaming service, niets met vakantie te maken hebben?
Nee, ik mis de TV totaal niet op vakantie. Thuis ook steeds minder, maar we kijken wel regelmatig films en series. Maar goed, ieder z'n ding.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Exirion schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:35:
[...]
Nee, ik mis de TV totaal niet op vakantie. Thuis ook steeds minder, maar we kijken wel regelmatig films en series. Maar goed, ieder z'n ding.
Precies, ieder zijn ding, onze reacties daarover zijn dus ook totaal overbodig 😏

@MikeOO, de stick heeft een micro usb aansluiting maar deze is ook voor de voeding bedoeld, als men deze toch nodig mocht hebben.

Zoals eerder al terecht wordt opgemerkt, de Mi box is werkelijk een boxje en geeft net wat meer vrijheid in aansluitingen omdat deze een aparte aansluiting voor een voeding heeft. Dan blijft die ene USB2 aansluiting beschikbaar voor overige randapparatuur.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
Exirion schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:25:
[...]

Voor mij niet. Als ik overdag van alles heb gedaan om het land te bekijken en hond te vermaken in de bossen dan is niets lekkerder om inderdaad zoals @hardware-lover reeds aangeeft, hapje / drankje / open haard en dan even lekker ontspannen en dat gaat voor mij prima met een TV >:)

Maar goed een ieder viert het gelukkig op de manier wat voor haar/hem vakantie is, en gelukkig maar ook. ;)

@hardware-lover

tnx voor de uitleg. Zal eens kijken naar de S box of dat wat is voor ons. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
4dollars schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 14:08:
Uuuh box is een groot woord vind ik. Is niet meer als een pakje sigaretten.
Klein pakje sigaretten dan. Het is stick...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:20
njitter schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 20:08:
[...]

Klein pakje sigaretten dan. Het is stick...
€3.36 (4dollars volgens huidige wisselkoers :+) heeft het over de Mibox S, a.k.a. het pakje sigaretten en niet over de Mi TV stick (de aansteker).

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 15:20
Mijn Harmony One remote is aan vervanging toe. Deze deed alleen IR.

Gebruikt er iemand een andere remote, bv Harmony Hub met de Xiaomi mi box S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Heb sinds kort een Philips TV met Android TV dus de Mibox S niet meer nodig. Houd hem wel als backup. Veel plezier mee beleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fried
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-03 08:42
ik twijfel of een Mi Box een goede oplossing voor mij gaat bieden;

momenteel heb ik een synology DS213+ op zolder staan. beneden in de woonkamer een samsung tv van 5jr oud. tot op heden gebruikte ik (naast de videoland en netflix app van de tv) een western digital tvlive voor het streamen van gedownloade content van mn NAS.

die WD TVlive wordt echter al sinds 2016 niet meer ondersteund en ik loop steeds vaker tegen de beperkingen aan. Is de Mi Box de upgrade voor mij?

de NAS is te oud om een Plex media server te draaien. Volgens mij is de doorvoersnelheid van de netwerkshare groot genoeg. ik kijk (nog) niet hoger dan 1080p. veelal mkv's met losse (.srt) subs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:19
Fried schreef op zondag 6 september 2020 @ 20:19:
ik twijfel of een Mi Box een goede oplossing voor mij gaat bieden;

momenteel heb ik een synology DS213+ op zolder staan. beneden in de woonkamer een samsung tv van 5jr oud. tot op heden gebruikte ik (naast de videoland en netflix app van de tv) een western digital tvlive voor het streamen van gedownloade content van mn NAS.

die WD TVlive wordt echter al sinds 2016 niet meer ondersteund en ik loop steeds vaker tegen de beperkingen aan. Is de Mi Box de upgrade voor mij?

de NAS is te oud om een Plex media server te draaien. Volgens mij is de doorvoersnelheid van de netwerkshare groot genoeg. ik kijk (nog) niet hoger dan 1080p. veelal mkv's met losse (.srt) subs.
Kodi op Mi Box en SMB mapping zou moeten werken, staat in dit topic al beschreven van anderen die het gedaan hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

david72 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:49:

Ik gebruik een Elite icm met mibox S.
Heb de mibox aangemeld als een nVidia Shield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hackmen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10-08 17:41
Ik heb zelf Kodi draaien op zowel de MI TV Stick (via WIIFI) als de MIBox S (via ethernet) weren beide prima ik kijk ook max 1080p heb alleen een iets oudere NAS (DS209) ;)

[ Voor 0% gewijzigd door hackmen op 07-09-2020 15:39 . Reden: typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
david72 schreef op zondag 6 september 2020 @ 09:49:

zoals @Illusion zegt, kan je de Mi Box S toevoegen als een Nvidia Shield.
Enigste dat bij mij niet werkt (maar bij anderen wel) is een "Back"-button. Maar heb dan een overblijvende knop ingesteld voor de Back-actie.

Zoveel keuze van "vrije knoppen" was er niet dus heb ik maar de opname-knop gebruikt aangezien je toch niets opneemt op dat toestelletje

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Weet iemand of je voor de Mi TV Stick ook een alternatieve afstandsbediening kunt gebruiken die een toetsenbord achterop heeft. Voor de Box kan dit wel in de vorm van de MX3 Airmouse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

[ Voor 99% gewijzigd door hardware-lover op 11-10-2020 20:33 . Reden: afbeeldingsbron doet het niet meer 8_( ]

Testing, one, two ...

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:28
njitter schreef op dinsdag 8 september 2020 @ 14:30:
Weet iemand of je voor de Mi TV Stick ook een alternatieve afstandsbediening kunt gebruiken die een toetsenbord achterop heeft. Voor de Box kan dit wel in de vorm van de MX3 Airmouse.
Ja, geen probleem.

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Met als kanttekening dat je geen usb-slot hebt bij de mi-stick. Of heb je geen usb-ontvanger die ingeplugd moet worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kapitein Merijn
Kapitein Merijn schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:08:

Ik ben er inmiddels achter waar het probleem lag. Op reddit kwam ik een post tegen van iemand die hetzelfde had en die zei dat het probleem kon liggen aan het wifi kanaal. Blijkbaar werkt het niet helemaal lekker 's je op kanaal 11 zit of hoger.
Ik heb het kanaal gewijzigd naar 6 en nu werkt het perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:28
Eric_Cantona schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:43:
[...]

Met als kanttekening dat je geen usb-slot hebt bij de mi-stick. Of heb je geen usb-ontvanger die ingeplugd moet worden?
Bluetooth is je enigste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

lani100 schreef op vrijdag 18 september 2020 @ 13:07:
[...]

Bluetooth is je enigste optie
I know, daarom mijn vraag of die airmouse en usb-ontvanger heeft. Want dan gaat 't dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17:14
Sinds afgelopen weekend is het na het kijken van Videoland en daarna de box in standby. Bij het aanzetten dat ik geen geluid meer heb. Niet bij de videoland app. maar ook niet bij Netflix, youtube, tunein etc. Als ik de stroom van alles (modem, receiver, mibox etc.) afhaal werkt het weer, totdat het in standby gaat. Alleen de Mibox3 van de stroom af en er weer op helpt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:09
Vorige week wilde ik voor het eerst een film kijken via Pathé thuis op mijn Mi box S. Ik kreeg echter de volgende foutmelding na het starten van de film: 'Required output protections are not active'. De film startte niet.

Ik heb op internet gezocht wat de oorzaak kon zijn, iets met beveiliging en DRM, maar een oplossing zag ik niet, ook niet bij de veelgestelde vragen op de Pathé site. De trailer was wel te bekijken, maar die is waarschijnlijk onbeveiligd?

Iemand hier die deze foutmelding wel eens gehad heeft? Heb al wel een aantal keer de Netflix app op de Mi box gebruikt, dit ging prima. Ik draai Android 9 met de laatste beveiligingsupdates geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
musicfreak schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 13:33:
Vorige week wilde ik voor het eerst een film kijken via Pathé thuis op mijn Mi box S. Ik kreeg echter de volgende foutmelding na het starten van de film: 'Required output protections are not active'. De film startte niet.

Ik heb op internet gezocht wat de oorzaak kon zijn, iets met beveiliging en DRM, maar een oplossing zag ik niet, ook niet bij de veelgestelde vragen op de Pathé site. De trailer was wel te bekijken, maar die is waarschijnlijk onbeveiligd?

Iemand hier die deze foutmelding wel eens gehad heeft? Heb al wel een aantal keer de Netflix app op de Mi box gebruikt, dit ging prima. Ik draai Android 9 met de laatste beveiligingsupdates geïnstalleerd.
Gebruik je enkel de HDMI aansluiting voor weergave van video en audio?

Als je zegt dat je met Android 9 en de laatste beveiligingsupdates draait, dan bedoel je dat je de laatste OS ATV9 update van juni jongstleden hebt geïnstalleerd en de beveiligingsupdates die daarbij zaten?

Ik heb de foutmelding zelf nooit gezien of gekregen bij de apps die wij hier gebruiken. Dat is vrijwel alles aan officiële streamingservices die beschikbaar zijn voor Android TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
@hardware-lover
Dat is een snelle reactie! Ik gebruik elkel HDMI, en ik heb inderdaad de laatste update van juni geïnstalleerd. Ik heb tot nu toe van de streaming diensten Netflix en NPO start plus gebruikt, en dat ging prima. Ook spotify en TIDAL werken prima, al is dit misschien meer een beeld-foutmelding.

Wat ik nog vergeten was te melden is dat ik Pathé er ook een bericht heb gestuurd. Hun reactie was dat hun functionaliteiten niet op alle platformen werken. Dit was de reactie nadat ik had aangegeven dat het toch gek is dat als je een app uitbrengt voor Android TV dat je er dan geen film mee kan kijken. Dat lijkt me het hele doel van die app tenslotte.
Verder gaven ze aan dat het zo kan zijn dat mijn apparaat hun manier van streamen niet ondersteund. Dat zou kunnen, al vind ik het een niet zo specifiek statement. Het zou kunnen dat het afspelen van een film op bijvoorbeeld de Nvidea shield en televisies met Android TV wel werkt. Dat zou ik nog eens uit kunnen zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@musicfreak, lastig om daar de vinger achter te krijgen waar het probleem nu zit. Zoals je terecht opmerkt brengen ze hun app uit voor Android TV, zonder enige beperking, en dan zou je verwachten dat deze niet met zo'n toch tamelijk exotische foutmelding komt. Je komt deze maar weinig tegen als je er naar gaat zoeken, dus je mag best van een zeldzaamheid spreken. "hun manier van streamen..." Tja, wat zouden ze daar voor bedacht hebben?

Ik las ergens dat de melding op kan treden indien er gebruik gemaakt wordt van een analoge (audio?) aansluiting, vandaar mijn vraag over hoe het e.e.a. aangesloten.

Ik heb beiden spelers in het bezit, eens kijken of ze een voordelig filmpje in de aanbieding hebben om het eens op beide apparaten te testen.

Testing, one, two ...

• njitter
  • Niet online
Ik zou graag de Prime Video knop van mijn Mi TV Stick afstandbediening een andere functie geven. Ik lees overal dat Button Mapper hiervoor geschikt is maar als ik dat probeer dan start gelijk Prime Video en heb ik niet de kans om iets in te stellen (Add Button functie).

• njitter
  • Niet online
njitter schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 09:28:

Inmiddels is de TV Stick omgeruild voor een andere. De leverancier kwam ook tot de conclusie dat hij defect was.

• musicfreak
@hardware-lover Ah vandaar je vraag over de wijze van aansluiten. Maar je hebt dus ook een andere Android TV box? Zou tof zijn als je zou willen testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
musicfreak schreef op donderdag 24 september 2020 @ 10:29:
@hardware-lover h vandaar je vraag over de wijze van aansluiten. Maar je hebt dus ook een andere Android TV box? Zou tof zijn als je zou willen testen!
Nou, het eerste apparaat waarmee ik de dienst heb getest is een Mi Box S, U welbekend? ;)

Nul (0) problemen met het starten en afspelen van de gekozen film (à €1.99,- ) :? Ik neem aan dat er geen issues agv de gekozen film zijn, want anders wordt het lastig analyseren.

Testing, one, two ...

• musicfreak
hardware-lover schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 17:05:
Nul (0) problemen met het starten en afspelen van de gekozen film (à €1.99,- ) :? Ik neem aan dat er geen issues agv de gekozen film zijn, want anders wordt het lastig analyseren.
Ja dat apparaat dat ken ik! :)
Dat is gek zeg, ik neem aan dat de beveiliging niet van film tot film verschilt. Welke film heb jij gehuurd? Dan kan ik eens kijken of hij het hier doet of niet.

• hardware-lover
  • Niet online
@musicfreak Karakter

[knip]

[ Voor 84% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2020 13:04 . Reden: afbeelding weggehaald, was wat groot ;) ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
De AndroidTV 9 update staat nu klaar voor de MiBox3. Ben hem nu aan het binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 13:35:
De AndroidTV 9 update staat nu klaar voor de MiBox3. Ben hem nu aan het binnenhalen.
Idd, en schijnbaar gelijk aan de laatste software die we op de Mi Box S ook hebben. Ik zou er een algehele reset achteraan gooien om "gezeur" te voorkomen.

De Amazon Prime app is overigens nu ook officieel beschikbaar via de Play Store voor de S, ik kreeg nu voor de eerste keer een update aangeboden sinds de overstap naar ATV9. Profielen zijn echter nog steeds niet te zien bij starten van deze laatste versie (5.3.4.).

Edit: wat er op die gelinkte pagina staat over het niet aanwezig zijn van de Prime app in de Store klopt dus niet meer.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 29-09-2020 13:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
ik had gehoopt dat na de update het geluid weer Dolby + zou zijn in de Netflix app maar nog steeds stereo. Alle instellingen nagelopen. Mibox al 2 keer gereset, Netflix app. er opnieuw op maar de receiver geeft aan dat het PCM geluid is. Ook andere HDMI kabel en ingang geeft geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:27:
ik had gehoopt dat na de update het geluid weer Dolby + zou zijn in de Netflix app maar nog steeds stereo. Alle instellingen nagelopen. Mibox al 2 keer gereset, Netflix app. er opnieuw op maar de receiver geeft aan dat het PCM geluid is. Ook andere HDMI kabel en ingang geeft geen verschil.
Al naar de audio-instellingen van de Mi box zelf gekeken, wat daar staat ingesteld? Mijn Mi hangt op dit moment niet meer aan een receiver, dus ik kan het niet snel even controleren op dit moment.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
hardware-lover schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:35:
[...]

Al naar de audio-instellingen van de Mi box zelf gekeken, wat daar staat ingesteld? Mijn Mi hangt op dit moment niet meer aan een receiver, dus ik kan het niet snel even controleren op dit moment.
Ik heb digital automatic maar ook handmatig ingesteld geprobeerd en daarbij alle soorten (dolby, dolby plus etc.) aangevinkt. Maar de receiver ontvangt pcm. Blijkbaar stuurt kodi zelf de geluidschip aan want die geeft ook netjes een film met dolby ma hd door.

[ Voor 12% gewijzigd door jongetje op 29-09-2020 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Is er een APK voor de KPN smart tv app die ik kan downloaden? Via de Playstore kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Voor kpn is er alleen een app van Samsung en lg (uit mijn hoofd) en de mobiele apps voor Android en ios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
jongetje schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:27:
Net de update gedaan. Netflix geeft nog DDD door in combinatie met mijn Denon receiver net als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Er stond een systeem update klaar voor mijn Mi TV Stick maar na het downloaden en installeren komt hij niet door de herstart. Er staat dan bij het opstarten een Android 'fout' poppetje waarna de stick zichzelf weer opnieuw opstart en de oude versie weer actief is. Iemand hier een oplossing voor?

• jongetje
mpx200_05 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:40:
[...]

Net de update gedaan. Netflix geeft nog DDD door in combinatie met mijn Denon receiver net als voorheen.
Ok, ik had het ook al voor de update (met ook een Denon receiver), vorige week of die week ervoor was het opeens stereo. Netflix geeft aan dat het 5.1 is...

• njitter
  • Niet online
njitter schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 22:49:
Er stond een systeem update klaar voor mijn Mi TV Stick maar na het downloaden en installeren komt hij niet door de herstart. Er staat dan bij het opstarten een Android 'fout' poppetje waarna de stick zichzelf weer opnieuw opstart en de oude versie weer actief is. Iemand hier een oplossing voor?
Heb wel 1 mogelijke oplossing gelezen waarom de update fout gaat. De stick krijgt nu de stroom uit de TV. Dat gaat fout bij een update omdat de TV dan uit gaat. Maar ik lees hier dat er veel problemen mee zijn: https://www.gizmochina.co...isconnection-audio-delay/

Dus ik ben nu geneigd om nog even te wachten met de Update :|

• mpx200_05
jongetje schreef op woensdag 30 september 2020 @ 09:14:
[...]

Ok, ik had het ook al voor de update (met ook een Denon receiver), vorige week of die week ervoor was het opeens stereo. Netflix geeft aan dat het 5.1 is...
Probeer de geluid instellingen te veranderen reboot en daarna nog een keer met de juiste instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
Na wat herstarts (en misschien wel een update van Netflix op de achtergrond?) heb ik nu weer DD+ in Netflix!

Nu is het enige minpunt dat hij niet aangaat met mijn universele infrarood afstandsbediening (Logitec Harmony). Als ie aanstaat werkt het prima en gaat ie ook netjes uit. Maar moet nu de originele bluetooth afstandsbediening erbij pakken om hem aan te zetten. Als dit gefixed wordt of iemand hier een oplossing voor heeft houd ik me aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 12:17
jongetje schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 10:37:
Na wat herstarts (en misschien wel een update van Netflix op de achtergrond?) heb ik nu weer DD+ in Netflix!

Nu is het enige minpunt dat hij niet aangaat met mijn universele infrarood afstandsbediening (Logitec Harmony). Als ie aanstaat werkt het prima en gaat ie ook netjes uit. Maar moet nu de originele bluetooth afstandsbediening erbij pakken om hem aan te zetten. Als dit gefixed wordt of iemand hier een oplossing voor heeft houd ik me aanbevolen.
Ik sta op het punt om de stick te kopen (heb zelf al 2 Chromecasts (2018 model). En vroeg me af of je hem kon bedienen met de Logitech Harmony 700 uit 2013 (is alleen infrarood). Welke heb jij?
Want ik heb een vermoeden dat je alleen met de nieuwe Harmony's de stick kunt starten en uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
@Binnetie Ik heb een MiBox3, die heeft een infrarood ontvanger, maar is al een oudere mibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 13:46:
[...]

Ik sta op het punt om de stick te kopen (heb zelf al 2 Chromecasts (2018 model). En vroeg me af of je hem kon bedienen met de Logitech Harmony 700 uit 2013 (is alleen infrarood). Welke heb jij?
De stick werkt via bluetooth.
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste