Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

komma959 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:04:
[...]

Welke tv heb je?
Bij Philips en Sony tv's uit 2010, komt dit probleem voor..
Inderdaad een oudere Philips tv.. 20 min bug.
"snel aan en uitzetten helpt. 5 seconden verlies.

Goed ik heb een oude appletv uit 2012 voor probleemloos netflixen en primen

Ik kijk het nog een weekje aan en dan gaat die mi box terug.. Amazon.nl doet niet moeilijk..

(misschien toch denken aan upgrade qua tv.....)

[ Voor 5% gewijzigd door Merlijn_merlin op 04-07-2020 00:14 ]

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:17
Ik heb net een nieuwe Samsug 65RU8000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komma959
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05-2021
Merlijn_merlin schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 00:11:
[...]

Inderdaad een oudere Philips tv.. 20 min bug.
"snel aan en uitzetten helpt. 5 seconden verlies.

Goed ik heb een oude appletv uit 2012 voor probleemloos netflixen en primen

Ik kijk het nog een weekje aan en dan gaat die mi box terug.. Amazon.nl doet niet moeilijk..

(misschien toch denken aan upgrade qua tv.....)
Bij mijn nieuwe tv geen probleem..
Zit 'm in de hdmi versie in de tv's van Sony en Philips uit 2010/2011..
Is een super tvbox mi box.s alleen jammer dat (ik noem het) groene probleem..
Mijn Philips tv werkt nog perfect alleen met de mibox niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

komma959 schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 09:25:
[...]

Bij mijn nieuwe tv geen probleem..
Zit 'm in de hdmi versie in de tv's van Sony en Philips uit 2010/2011..
Is een super tvbox mi box.s alleen jammer dat (ik noem het) groene probleem..
Mijn Philips tv werkt nog perfect alleen met de mibox niet
Ja echt balen - "algemeen" bekend dus... had ik me maar beter ingelezen! :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-05 18:01
hardware-lover schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 23:34:
[...]

Ik schaf enkel EU versies aan en deze hebben een spdif uitgang. Er staat bij mij "audio" bij die uitgang, niet "AV" zoals bij CoolBlue op de website. Het rode licht wat uit de aansluiting komt bevestigd dit ;)
Heb net de Mi S besteld bij Amazon.nl en ga er van uit dat het de EU versie is van de box. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Mausl schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 11:54:
[...]
Heb net de Mi S besteld bij Amazon.nl en ga er van uit dat het de EU versie is van de box. Klopt dit?
Als er niet specifiek EU of International als versie bijstaat dan is het oppassen geblazen.

MDZ-22-AB Dit is het modelnummer van de EU versie.

Ik durf het dus niet te zeggen....

Dus even het modelnummer checken bij binnenkomst (staat op de verpakking).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyron
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:05

Zyron

BWRAAAAP

Na update van mijn Mi Box S moest ik na de verplichte reboot een locatie kiezen. Hier stond Nederland echter niet tussen, dus maar even voor US gekozen. Nu werkt de Ziggo Go-app niet meer (mag de content vanuit deze locatie niet kijken). Kan ook nergens de instellingen nog wijzigen. Iemand een idee?

Xbox Series X: Forza / Ori \\\/// PlayStation 5: Persona, Horizon, Gran Turismo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:35

Exirion

Gadgetfetisjist

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:29:
Staat er al uren op hier, geïnstalleerd via een gedeelde Store link via onze FP d:)b

Werkt verder goed, beeldkwaliteit (bitrate), mag wel wat hoger in de toekomst.
Hier inmiddels ook getest en goed gevonden. De kwaliteit is wat ik van de iPad app in combinatie met Chromecast gewend was, dus geen verrassingen. Voor serieus een film of serie kijken niet geweldig, maar voor casual TV kijken is het prima. Ik gebruik de Mi Box S momenteel in onze filmkamer met een projector en 120" scherm waarop we net de F1 kwalificatie hebben gekeken. Met de HDMI output op 1080p 50Hz perfect vloeiend en juddervrij beeld bij (PAL) TV-uitzendingen :) Verder werken het Movies & Series gedeelte en het terugkijken van dingen die recent uitgezonden zijn perfect. Er is altijd genoeg te klagen over Ziggo, maar dit hebben ze goed gedaan. Mag ook wel eens gezegd worden ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Zyron schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:24:
Na update van mijn Mi Box S moest ik na de verplichte reboot een locatie kiezen. Hier stond Nederland echter niet tussen, dus maar even voor US gekozen. Nu werkt de Ziggo Go-app niet meer (mag de content vanuit deze locatie niet kijken). Kan ook nergens de instellingen nog wijzigen. Iemand een idee?
Klopt, je had iets moeten kiezen wat dicht in de buurt van Nederland ligt.

Uithuilen en even opnieuw beginnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david19861
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
o heb ind aangesloten op een philips tv van 2011 of 2012.
ga testen op een andere tv .
hou jullie op de hoogte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@david19861 ik heb even snel gezocht en je komt het "probleem" tamelijk vaak tegen.

De Mi Box S is via zijn beeldinstellingen op RGB te zetten, dat zou een oplossing kunnen zijn?

Onder de instellingen bij > weergave

Color dept settings: Hi color uit
Color space settings: RGB

Dit eens proberen?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2020 21:51 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Als er niet specifiek EU of International als versie bijstaat dan is het oppassen geblazen.

Will do. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13:13
hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 16:45:
[...]

Klopt, je had iets moeten kiezen wat dicht in de buurt van Nederland ligt.

Uithuilen en even opnieuw beginnen.
Dat was ook mijn gedachte, dus ik heb maar voor Duitsland gekozen. Zo vreemd dat NL er niet gewoon bij stond :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
Vreemd inderdaad. Ik heb ook voor Duitsland gekozen.

Als ik nu een mkv van de pc stream met vlc werkt dit feilloos.
Dat is mooi.

Ik heb ook nog een lading muziek dvd's op de pc staan maar dat stottert als een gek via vlc.
Iemand een idee of dit een instelling is?

Ik heb Kodi erop gezet maar snap niet zo goed hoe ik dan bij mijn pc in de mappen uitkomt.
Vind het aardig ingewikkeld wat ik allemaal zie.
Zal nog eens verder kijjken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Joster schreef op zondag 5 juli 2020 @ 11:11:
[...]
Dat was ook mijn gedachte, dus ik heb maar voor Duitsland gekozen. Zo vreemd dat NL er niet gewoon bij stond :X
Het is volgens mij meer een regio dingetje, maar het wel belangrijk wat je kiest heb je kunnen merken.

@Appie_1970_, raadpleeg de Kodi Wiki, daar zit een hoop zinnige info.

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 05-07-2020 13:25 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
Pfff dank je voor de hulp.
Maar tjonge wat een gedoe....ik kom niet veel verder

Waarom is het met bv VLC dan een stuk makkelijker..
Dat was zo klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Appie_1970_ schreef op zondag 5 juli 2020 @ 14:28:
Pfff dank je voor de hulp.
Maar tjonge wat een gedoe....ik kom niet veel verder

Waarom is het met bv VLC dan een stuk makkelijker..
Dat was zo klaar.
Tja? Onbekend maakt nu eenmaal onbemind. Voor de één is het instellen een fluitje....

VLC is niet echt te vergelijken met Kodi, maar als je laatste helemaal niet kent dan ben je wel even bezig ja.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Niet online

Merlijn_merlin

hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 21:48:
@david19861 ik heb even snel gezocht en je komt het "probleem" tamelijk vaak tegen.

De Mi Box S is via zijn beeldinstellingen op RGB te zetten, dat zou een oplossing kunnen zijn?

Dit eens proberen?
Deze setting lijkt voor mij de werken om van de groee kleurzweem af te komen - al de hele dag en vele uren geen problemen. Dus geen retour zending naar amazon.nl . Dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Merlijn_merlin schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:32:
[...]
Deze setting lijkt voor mij de werken om van de groee kleurzweem af te komen - al de hele dag en vele uren geen problemen. Dus geen retour zending naar amazon.nl . Dank! _/-\o_
Fijn zo (y)

Dank voor de terugkoppeling, dat kan anderen ook weer helpen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
hardware-lover schreef op zaterdag 4 juli 2020 @ 14:32:
[...]

Blijk de EU-versie te hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mausl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 15:59:
[...]
Blijk de EU-versie te hebben. :)
Let the games (of streaming) begin! ;)

Advies: kijken of er een systeemupdate is (en die zou er eigenlijk moeten zijn), installeren en daarna een fabrieksreset, daarna pas beginnen met het instellen van het apparaat.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 06-07-2020 16:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
hardware-lover schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:01:
[...]

Let the games (of streaming) begin! ;)

Advies: kijken of er een systeemupdate is (en die zou er eigenlijk moeten zijn), installeren en daarna een fabrieksreset, daarna pas beginnen met het instellen van het apparaat.
Ga ik doen. Dank wederom voor de tip.
Ms weet je het antwoord ook op deze vraag: ga de Xiaomi ook gebruiken voor streaming thuis van mkv's (h264 en h265) vanaf mn Synology Nas DS215J.. wat kan ik dan het beste gebruiken, Plex of Kodi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mausl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:16:
[...]
Ga ik doen. Dank wederom voor de tip.
Ms weet je het antwoord ook op deze vraag: ga de Xiaomi ook gebruiken voor streaming thuis van mkv's (h264 en h265) vanaf mn Synology Nas DS215J.. wat kan ik dan het beste gebruiken, Plex of Kodi?
Ik ben nogal Kodi biased, je zult van mij dus geen neutraal antwoord kunnen verwachten ;)

Indien je voor Kodi kiest (geen idee of dit ook voor Plex op zal gaan), deel je Synology via NFS niet SMB, dat scheelt een hele slok vwb benadering (snelheid) van je gedeelde mappen (met een AndroidTV apparaat).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mausl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 16:16:
Werkt allebei prima. Ik heb jaren Plex gebruikt toen ik XBMC nog te rommelig en instabiel vond. Tegenwoordig ben ik meer fan van Kodi, mede vanwege de commerciele ambities van Plex. Kodi ziet er gewoon strak uit en werkt probleemloos op de Mi Box S. Ik stream ook o.a. H264 en H265, vanaf een QNAP NAS.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
Exirion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 17:18:
[...]

Werkt allebei prima. Ik heb jaren Plex gebruikt toen ik XBMC nog te rommelig en instabiel vond. Tegenwoordig ben ik meer fan van Kodi, mede vanwege de commerciele ambities van Plex. Kodi ziet er gewoon strak uit en werkt probleemloos op de Mi Box S. Ik stream ook o.a. H264 en H265, vanaf een QNAP NAS.
Kodi geinstalleerd en ook via NFS enkele mappen op mn NAS toegankelijk gekregen. Speelt ook allemaal goed af, maar.. alleen stereo geluid, ondanks dat alles in Kodi op passtrough staat. Als ik via Amazon, NF e.d. fils afspeel heb ik gewoon surround (DD), maar als ik via Kodi een mkv met DTS-HD afspeel dan staat er stereo op m'n AVR.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Heb je de settings in Kodi wel in expert mode staan? Ik heb met Dolby testmateriaal alles getest en alleen TrueHD wil bij mij niet werken. Verder werken DD en DTS goed, inclusief Atmos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
Exirion schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:57:
[...]

Heb je de settings in Kodi wel in expert mode staan? Ik heb met Dolby testmateriaal alles getest en alleen TrueHD wil bij mij niet werken. Verder werken DD en DTS goed, inclusief Atmos.
Ga ik dat straks even checken. Ws niet, aangezien ik de Expert mode nog n iet tegen ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mausl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 18:41:
[...]
Kodi geinstalleerd en ook via NFS enkele mappen op mn NAS toegankelijk gekregen. Speelt ook allemaal goed af, maar.. alleen stereo geluid, ondanks dat alles in Kodi op passtrough staat. Als ik via Amazon, NF e.d. fils afspeel heb ik gewoon surround (DD), maar als ik via Kodi een mkv met DTS-HD afspeel dan staat er stereo op m'n AVR.
Iemand een idee?
Heb ik. Geen DTS-HD support binnen Kodi. DD, DD+ en DTS, daar moet je het binnen Kodi mee doen met de Mi Box S.

Dat zijn de formaten die je kunt selecteren. Indien het een audiospoor met HD-audio betreft, dan komt het dus als DD of DTS naar buiten (mits zo ingesteld).

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 06-07-2020 20:29 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Sjeng_ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:00:
Nou, als er een hoop andere mensen hier al zeggen dat ze heel tevreden zijn met hun mibox s, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dan is dus idd ofwel mijn adapter ofwel de mibox haperig. Maar wifi doet hij ook niet. Hij ziet mijn wifi 2.4 en 5g wel, maar hij wil niet verbinden.
Ik wacht nog op reactie van Megekko, en dan hopelijk ruilen.
Dan zullen we wel zien. Als het dan nog niet werkt, maar de wifi wel, dan is het mss toch de adapter, maar dat verklaart de wifi nog niet.
Nou, Megekko heeft de aanvraag om ruilen goedgekeurd, en ik heb inmiddels na een week of 6 wachten een nieuwe MiBox S. Deze sloot zonder problemen aan, ging meteen updaten, zag mijn netwerk/ethernet direkt, en had Prime en Netflix er al op staan. Disney+ erbij en klaar.

Heeft ca. 1 week zonder problemen gewerkt, en toont nu toch weer ethernet problemen...
USB-UTP adapter er eens af gehaald (de kabel was het niet, had ik al vervangen), en enkel de Wifi geprobeerd. Daar had ik geen problemen mee gelukkig, hoewel hij wel aanvankelijk moeite had met het aanmelden op het wifi netwerk: mijn password zou niet kloppen, maar ik weet 100% zeker dat dit wel klopte.
Gek genoeg na blijven volhouden toch opeens verbinding 8)7 en prima Prime kunnen kijken.

Dus maar eens gegoogled op usb-utp adapters die 100% zeker werken met de MiBox S, en er eentje besteld via Amazon. Komt morgen binnen, mét een nieuw UTP kabeltje voor de zekerheid.
Deze heeft 3 extra USB poortjes, en een stroom adapter die je optioneel kan insteken als je er USB devices aan wil hangen die meer stroom verbruiken (zoals een externe SSD). Handig!

To be continued.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellemdekker
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Sjeng_ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:35:
[...]

Nou, Megekko heeft de aanvraag om ruilen goedgekeurd, en ik heb inmiddels na een week of 6 wachten een nieuwe MiBox S. Deze sloot zonder problemen aan, ging meteen updaten, zag mijn netwerk/ethernet direkt, en had Prime en Netflix er al op staan. Disney+ erbij en klaar.

Heeft ca. 1 week zonder problemen gewerkt, en toont nu toch weer ethernet problemen...
USB-UTP adapter er eens af gehaald (de kabel was het niet, had ik al vervangen), en enkel de Wifi geprobeerd. Daar had ik geen problemen mee gelukkig, hoewel hij wel aanvankelijk moeite had met het aanmelden op het wifi netwerk: mijn password zou niet kloppen, maar ik weet 100% zeker dat dit wel klopte.
Gek genoeg na blijven volhouden toch opeens verbinding 8)7 en prima Prime kunnen kijken.

Dus maar eens gegoogled op usb-utp adapters die 100% zeker werken met de MiBox S, en er eentje besteld via Amazon. Komt morgen binnen, mét een nieuw UTP kabeltje voor de zekerheid.
Deze heeft 3 extra USB poortjes, en een stroom adapter die je optioneel kan insteken als je er USB devices aan wil hangen die meer stroom verbruiken (zoals een externe SSD). Handig!

To be continued.
Kun je laten weten of dat UTP adaptertje bevalt? En heb je daar misschien de product link van? Ik ben ook in de markt voor zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Mausl schreef op maandag 6 juli 2020 @ 19:00:
[...]

Ga ik dat straks even checken. Ws niet, aangezien ik de Expert mode nog n iet tegen ben gekomen.
Even bij je settings linksonder veranderen. Kan je switchen tussen basic, standard, advanced en expert.
Makkelijk overheen te kijken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 05-08-2024
Ik word echt gek van mijn mibox..aar misschien kan niet iemand helpen met een oplossing.

ik kan via mijn Google home Netflix niet openen met spraak opdrachten. Ik krijg eerst de reactie van mijn Google hub dat Netflix gestart wordt en direct daarachter aan dat Netflix niet geopend kan worden op Android tv en dat ik mijn afstandsbediening moet gebruiken... (Dit wil ik dus niet)
YouTube kan ik wel aansturen door middel van spraak.

Daarnaast kan ik via kodi geen avchd films meer openen.kodi start de film niet meer op, terwijl ik via de source schijf de map wel kan zoeken en dan de bdmv map kan vinden en via die work around kan ik de film wel spelen.

Daarnaast vraag ik me af of de mibox een 1080p mkv fatsoenlijk af kan spelen. Al mijn films spelen de 1e minuut haperend af en daarna loopt alles redelijk soepel door. Het maakt hierbij niet uit of ik de film vanaf seconde 1 op pauze zet en later afspeelt. (Lijkt dus geen buffer issue.)

Weet iemand een goed uitziende app als kodi alternatief voor de mibox waarmee ik 1) een goed uitziende media bibliotheek kan bouwen en 2) die allerlei bestandsformaten vanaf een externe HDD kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Jinx82 je geeft te weinig info om goed hulp te kunnen krijgen.

- welke Mi Box heb je?
- weet je zeker dat je het AVCHD formaat bedoeld en niet een ander?
- speel jij je media vanaf een rechtstreeks aangesloten USB HDD af en niet via het netwerk, en wat voor schijf is dat?
- welke versie van Kodi gebruik je nu (exacte versienummer)?

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 09-07-2020 00:07 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
Trichoglossus schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 22:12:
[...]

Even bij je settings linksonder veranderen. Kan je switchen tussen basic, standard, advanced en expert.
Makkelijk overheen te kijken >:)
Gelukt uiteindelijk. Had de setting snel gevonden, maar duurde even voor ie DD of DTS daadwerkelijk doorstuurde naar de AVR. Moet wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit niet optimaal vind. Niet zo goed als video die via mn Medi8er wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-08 17:24
Heeft iemand een oplossing voor WiFi die de hele tijd uitvalt op de mi box s. Ik heb een stabiel orbi netwerk, dus dat kan het niet zijn. Netflix via mijn tv op WiFi gaat prima alleen via de mi box s niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
robinthart schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 01:16:
Heeft iemand een oplossing voor WiFi die de hele tijd uitvalt op de mi box s. Ik heb een stabiel orbi netwerk, dus dat kan het niet zijn. Netflix via mijn tv op WiFi gaat prima alleen via de mi box s niet?
Ik kan je alleen vertellen dat WiFi 5GHz perfect werkt op mijn Mi Box S.

To much info: Heb zelf de kanaal breedte op 20MHz staan, omdat dit al een >150Mbps verbinding oplevert, m'n internetverbinding slechts 50/50 is en m'n apparatuur onderling ook niet sneller dan dat hoeft te babbelen.

Misschien kan je met een (android?) app als https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer eens scannen of je je orbi niet op een rustiger kanaal kan instellen?

[ Voor 13% gewijzigd door Chris.nl op 10-07-2020 01:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
@robinthart Bij mij wilde mijn Mibox steeds switchen tussen 2.4 en 5 ghz waardoor dus steeds de verbinding even verbrak, kun je de Mibox via mac address filtering o.i.d. forceren om altijd te verbinden met bijv. alleen 5ghz? Dat is wat bij prima werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door MonkeyJohn op 10-07-2020 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
Jinx82 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:51:
Ik word echt gek van mijn mibox..aar misschien kan niet iemand helpen met een oplossing.

ik kan via mijn Google home Netflix niet openen met spraak opdrachten. Ik krijg eerst de reactie van mijn Google hub dat Netflix gestart wordt en direct daarachter aan dat Netflix niet geopend kan worden op Android tv en dat ik mijn afstandsbediening moet gebruiken... (Dit wil ik dus niet)
YouTube kan ik wel aansturen door middel van spraak.
Voor zover ik weet werkt dat op geen enkel android tv kastje nog. Ook op de Nvidia shield krijg ik dezelfde error melding namelijk. Dat ligt niet zozeer aan de mi box maar aan google. Volgens mij werkt het enkel met chromecasts en niet met android tv kastjes met chromecast ingebouwd.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 10-07-2020 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
Chris.nl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 01:25:
[...]

Ik kan je alleen vertellen dat WiFi 5GHz perfect werkt op mijn Mi Box S.

To much info: Heb zelf de kanaal breedte op 20MHz staan, omdat dit al een >150Mbps verbinding oplevert, m'n internetverbinding slechts 50/50 is en m'n apparatuur onderling ook niet sneller dan dat hoeft te babbelen.

Misschien kan je met een (android?) app als https://play.google.com/s...?id=com.vrem.wifianalyzer eens scannen of je je orbi niet op een rustiger kanaal kan instellen?
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robinthart
MonkeyJohn schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 02:13:
@robinthart Bij mij wilde mijn Mibox steeds switchen tussen 2.4 en 5 ghz waardoor dus steeds de verbinding even verbrak, kun je de Mibox via mac address filtering o.i.d. forceren om altijd te verbinden met bijv. alleen 5ghz? Dat is wat bij prima werkt.
Bedankt voor de tip. Ik ga het proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Mausl schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 00:16:
[...]
Gelukt uiteindelijk. Had de setting snel gevonden, maar duurde even voor ie DD of DTS daadwerkelijk doorstuurde naar de AVR. Moet wel zeggen dat ik de beeldkwaliteit niet optimaal vind. Niet zo goed als video die via mn Medi8er wordt getoond.
Iets meer toelichting vwb die beeldkwaliteit? Wat heb je nu waarop bekeken en wat is minder?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:52
Ik kreeg eerder deze week een update aangeboden. Is er al iemand die 'm geïnstalleerd heeft, ervaringen? Sinds de voorlaatste update ben ik wat voorzichtiger geworden met updaten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-09 15:59
MalleEppie71 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 15:30:
Ik kreeg eerder deze week een update aangeboden. Is er al iemand die 'm geïnstalleerd heeft, ervaringen? Sinds de voorlaatste update ben ik wat voorzichtiger geworden met updaten....
welke box/variant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05:52
Mi Box S

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Sjeng_ schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 11:35:
[...]

To be continued.
Zoals beloofd de conclusie:

Wifi werkte dus probleemloos nadat mijn wachtwoord eindelijk geaccepteerd werd (vreemd).

Nieuwe adpater nu 3 dagen binnen, en werkt 100% perfect. Geen enkele keer meer "geen ethernet verbinding" in beeld gezien, en alles laad snel. Probleemloos Netflix, Disney+ en Prime kunnen kijken.

Adapter is de Ugreen USB 3.0 Hub 3 Port met Gigabit netwerkadapter Lan RJ45 voor €23,- een dag later bezorgd.

met kabeltje: AmazonBasics RJ45 CAT6 ethernet LAN patchkabel (0,9 m / 3 Feet) [1.000 Mbps (1 Gbps)]

Nu zag ik vandaag een nieuwe update op de MiBox. Nog niet gedaan. Iemand deze recente update al geprobeerd? Ervaringen? (edit: ninja'd door MalleEppie71 :) )

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Ik heb 'm ingespeeld en heb geen negatieve ervaring, maar ook geen nieuwe features geconstateerd...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
en @Sjeng_

Staat hier inmiddels al op 2 Mi boxen (daar stond al ATV9 op), maar ik heb er nu 4 in huis, dus kan wel wat gokken :+

Ik merk in de testfase geen negatieve zaken, boxje komt keurig iedere dag uit standby (dat is wel eens anders geweest). Hij blijft ook steeds zichtbaar als cast device, ook dat is wel eens anders geweest.

Al met al, ik zie geen reden om niet de update te doen indien je Mi Box S niet toevallig nog op 8.1 staat. Om een of andere reden heb ik updates vanaf die versie nog steeds niet doorgevoerd (los van het kunnen vergelijken met de nieuwere builds). Ik heb er nu nog 2 met ATV8.1 liggen, dat zal er dan wellicht ééntje gaan worden de komende dagen ;)

Ik blijf erop hameren dat na een update een fabrieksreset een hoop ellende kan besparen, al is het misschien niet altijd direct noodzakelijk. Komt men echter vanaf ATV8.1 dan ALTIJD doen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier doet de Mi Box S het prima met de update van april, dus ik installeer niks voordat ik zeker weet dat het stabiel en de moeite van het updaten waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
Ik draai een model : MDZ-16-AB met meest recente versie van kodi, maar alleen maar gezeur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jinx82 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 17:53:
Ik draai een model : MDZ-16-AB met meest recente versie van kodi, maar alleen maar gezeur...
En de rest van de antwoorden op de gestelde vragen? Of het moet je verder niet interesseren, dat kan ook natuurlijk ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:16:
[...]

Iets meer toelichting vwb die beeldkwaliteit? Wat heb je nu waarop bekeken en wat is minder?
Vind het iets minder scherp, minder "crispy" en minder contrastrijk. Geen haperingen oid, beeld is mooi vloeiend.
Ga nog wat meer films vergelijken, dus is vooral een eerste indruk. Ga denk ik ook eens Plex proberen. Laat het hier nog wel ff horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 18:19:
[...]

En de rest van de antwoorden op de gestelde vragen? Of het moet je verder niet interesseren, dat kan ook natuurlijk ;)
Sorry kwam even wat tussen.

Het is dus een mibox 3
Draait op de laatste firmware, tegen laatste versie van kodi.

Ik weet zeker dat het avchds zijn. Ik kan als workaround via context menu de film starten. Maar ik kan geen knop op mijn Samsung afstands bediening programmeren om het context menu te openen.

Volgend diverse websites werkt Netflix goed op Android tv icm Google home maar ik krijg het niet werkend.
Echt super frustrerend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jinx82 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:10:
[...]
Sorry kwam even wat tussen.

Het is dus een mibox 3
Draait op de laatste firmware, tegen laatste versie van kodi.

Ik weet zeker dat het avchds zijn. Ik kan als workaround via context menu de film starten. Maar ik kan geen knop op mijn Samsung afstands bediening programmeren om het context menu te openen.

Volgend diverse websites werkt Netflix goed op Android tv icm Google home maar ik krijg het niet werkend.
Echt super frustrerend
Oké. De reden dat ik dat vroeg betreffende AVCHD is; https://www.televisies.nl/tvpedia/wat-is-avchd-video-formaat Dus als dat hetgeen is wat je bedoelt, duidelijk.

Je zegt het niet, maar het Kodi versienummer zou; 18.7.200 moeten zijn (als het de laatste is).

Waarom wil je de Samsung afstandbediening gebruiken voor je Mi box?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
hardware-lover schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 21:22:
[...]

Oké. De reden dat ik dat vroeg betreffende AVCHD is; https://www.televisies.nl/tvpedia/wat-is-avchd-video-formaat Dus als dat hetgeen is wat je bedoelt, duidelijk.

Je zegt het niet, maar het Kodi versienummer zou; 18.7.200 moeten zijn (als het de laatste is).

Waarom wil je de Samsung afstandbediening gebruiken voor je Mi box?
Net even een check kunnen doen. Draai inderdaad 18.7.200

Ik zou de Samsung afstandsbediening willen gebruiken om het context menu te kunnen openen. Nu moet ik bijvoorbeeld mijn telefoon pakken als 2e afstandsbediening.

Zou de films om kunnen zetten naar mkv, maar gebruiksgemak he😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jinx82 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 23:00:
[...]
Net even een check kunnen doen. Draai inderdaad 18.7.200

Ik zou de Samsung afstandsbediening willen gebruiken om het context menu te kunnen openen. Nu moet ik bijvoorbeeld mijn telefoon pakken als 2e afstandsbediening.

Zou de films om kunnen zetten naar mkv, maar gebruiksgemak he😂
En wat gebeurt er als je de oké knop (de middelste in de cirkel) op je Mi afstandsbediening ingedrukt houdt (op het moment dat je een contextmenu tevoorschijn zou willen toveren)?

Ik doe dat bij media waarbij de inhoud bestaat uit een (UHD)BR rip en deze inhoud (ook) voorzien is van een BDMV map, maar dan met m2ts bestanden. Knopje ingedrukt houden > afspelen kiezen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
hardware-lover schreef op zaterdag 11 juli 2020 @ 00:32:
[...]

En wat gebeurt er als je de oké knop (de middelste in de cirkel) op je Mi afstandsbediening ingedrukt houdt (op het moment dat je een contextmenu tevoorschijn zou willen toveren)?

Ik doe dat bij media waarbij de inhoud bestaat uit een (UHD)BR rip en deze inhoud (ook) voorzien is van een BDMV map, maar dan met m2ts bestanden. Knopje ingedrukt houden > afspelen kiezen ;)
Net eens geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet. Dan maar avchd converteren naar mkv. Duurt even, maar dan heb je ook wat...😂

Ben wel heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die met een mibox Netflix kunnen aansturen dmv Google home. Volgend Android police e.d. zou het al een jaar moeten werken, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jinx82 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 10:40:
[...]
Net eens geprobeerd, maar dat werkt helaas ook niet. Dan maar avchd converteren naar mkv. Duurt even, maar dan heb je ook wat...😂

Ben wel heel erg benieuwd of er hier mensen zijn die met een mibox Netflix kunnen aansturen dmv Google home. Volgend Android police e.d. zou het al een jaar moeten werken, maar ik krijg het gewoon niet voor elkaar.
Je hebt niet zelf, via een addon, de knopjes aangepast, omdat ingedrukt houden van die knop een standaard iets is binnen Kodi?

https://kodi.wiki/view/Basic_controls#Context_Menu

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2020 @ 13:24:
[...]

Je hebt niet zelf, via een addon, de knopjes aangepast, omdat ingedrukt houden van die knop een standaard iets is binnen Kodi?

https://kodi.wiki/view/Basic_controls#Context_Menu
Nope...ben zelfs nog begonnen met een kale installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Jinx82 schreef op zondag 12 juli 2020 @ 18:36:
[...]
Nope...ben zelfs nog begonnen met een kale installatie.
Dat maakt het dan alleen maar vreemder... Je kunt de context menu's nergens tevoorschijn toveren dan?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jinx82
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2020 @ 20:58:
[...]

Dat maakt het dan alleen maar vreemder... Je kunt de context menu's nergens tevoorschijn toveren dan?
Alleen via de kore app van Android en een fysiek toetsenbord.

Ben nu met name benieuwd of er mensen zijn die Netflix op een mibox werkend hebben gekregen icm spraak gestuurde opdrachten van Google home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkvdvaart
  • Laatst online: 21-11-2022
Goedemiddag Allen, vorige week de Xiaomi 4k box in gebruik genomen als vervanger van mijn dtv abonnement / mediabox en tot nu toe bevalt dit echt perfect!

Het enige probleem waar ik tegen aanloop is dat de Netflix en Disney + apps geen 4k weergeven, het icoontje komt niet eens tevoorschijn bij de film selectie terwijl de resolutie in het Android tv menu en instellingen gewoon op 4k staat en YouTube zonder problemen 4k afspeelt.

Iemand enig idee wat hiervan de oorzaak kan zijn?

De televisie betreft een Loewe Connect 55'' : pricewatch: Loewe Connect 55 Zwart

Edit: opgelost door ' compatible mode ' uit te zetten in de tv en plots kwam de 4k 60hz optie te voorschijn en pakt Netflix alles keurig in 4k

[ Voor 9% gewijzigd door Dirkvdvaart op 14-07-2020 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[niet meer van toepassing]

[ Voor 97% gewijzigd door hardware-lover op 17-07-2020 12:48 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
Iemand de Mi TV stick al besteld?

Afbeeldingslocatie: https://www.cnx-software.com/wp-content/uploads/2020/07/Xiaomi-Mi-TV-Stick-768x412.jpg.webp
System Memory – 1GB RAM = minder dan Mi box (2 GB)
Video Output – HDMI up to 1080p60 = minder dan Mi box (4K)

Met de code NEWMITVSTICK krijg je €6,30 korting en komt de prijs op €30,-:
https://nl.aliexpress.com/item/4001121803265.html

Twijfel zelf nog even of ik hem ga bestellen voor de TV op zolder.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
alesandro_46 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
Meer dan 22 euro, dus er komen nog BTW en inklaringskosten bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
asmi schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 19:46:
[...]

Meer dan 22 euro, dus er komen nog BTW en inklaringskosten bij.
Alleen als je pakketje er uit wordt gepikt. Soms heb je pech. Vaak geluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david19861
om terug te komen op hardwarelover
david19861 ik heb even snel gezocht en je komt het "probleem" tamelijk vaak tegen.

De Mi Box S is via zijn beeldinstellingen op RGB te zetten, dat zou een oplossing kunnen zijn?.

Ik heb vandaag de instelling veranderd effe afwachten.
hoe kopieer julllie de tekst dat het wit is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Is me opgevallen dat de Box S niet uit stand-by komt als de batterij van de afstandbediening beneden de +/-55% is (ab werkt dan nog wel als de Box aan staat). Met verse batterijen komt ie wel altijd uit standby. Maf, maar mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Komt er nog een mi stick met 4k output? En hoe werkt de voeding? Ook via usb?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:10
alesandro_46 schreef op vrijdag 17 juli 2020 @ 11:56:
Iemand de Mi TV stick al besteld?

[Afbeelding]
System Memory – 1GB RAM = minder dan Mi box (2 GB)
Video Output – HDMI up to 1080p60 = minder dan Mi box (4K)

Twijfel zelf nog even of ik hem ga bestellen voor de TV op zolder.
Mijne is onderweg. Ideale oplossing om Netflix/Plex te kijken op zolder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
david19861 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 17:14:
[knip]
hoe kopieer jullie de tekst dat het wit is
Je doelt op de tekst binnen de rechthoek zichtbaar als reactie van een ander, zoals hierboven?

Druk op het knopje "Quote" wat achter desbetreffende reactie staat waar jij op wil reageren. Je schrijft jouw reactie daar vervolgens onder.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Chris.nl schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 18:12:
Is me opgevallen dat de Box S niet uit stand-by komt als de batterij van de afstandbediening beneden de +/-55% is (ab werkt dan nog wel als de Box aan staat). Met verse batterijen komt ie wel altijd uit standby. Maf, maar mijn ervaring.
Daar gaan we eens op letten....

Edit: ik zie dat alles nog ruim boven die 55% zit, dat gaat nog wel even duren voor "mijn" groep Mi boxjes ;)

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 24-07-2020 16:16 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david19861
hardware-lover schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 13:52:
[...]

Je doelt op de tekst binnen de rechthoek zichtbaar als reactie van een ander, zoals hierboven?

Druk op het knopje "Quote" wat achter desbetreffende reactie staat waar jij op wil reageren. Je schrijft jouw reactie daar vervolgens onder.
o dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Mausl schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 19:03:
Vind het iets minder scherp, minder "crispy" en minder contrastrijk.
Ik heb al heel wat spelers gebruikt, inclusief een Mac Mini met Plex, maar ik herken niet wat je zegt waar te nemen. Wat aannemelijk lijkt is dat de HDMI instellingen van mediaspeler en TV niet matchen. Als je de TV op full dynamic range zet en de speler op limited, dan wordt het beeld contrastarmer en flets. Zet je de TV op limited en de speler op full, dan wordt het beeld contrastrijker maar worden donkere en lichte kleuren geclipped. Ziet er in contrastrijke shots op het oog goed uit, maar in donkere en lichte scenes mis je veel details. Het kan zijn dat je dat gewend bent van de andere speler terwijl de Mi Box S alles gewoon weergeeft zoals het hoort. Ik kan je in ieder geval garanderen dat de decoders en weergave niet onderdoen voor andere apparaten. Mits je alles goed ingesteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mausl
Exirion schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 18:41:
[...]

Ik heb al heel wat spelers gebruikt, inclusief een Mac Mini met Plex, maar ik herken niet wat je zegt waar te nemen. Wat aannemelijk lijkt is dat de HDMI instellingen van mediaspeler en TV niet matchen. Als je de TV op full dynamic range zet en de speler op limited, dan wordt het beeld contrastarmer en flets. Zet je de TV op limited en de speler op full, dan wordt het beeld contrastrijker maar worden donkere en lichte kleuren geclipped. Ziet er in contrastrijke shots op het oog goed uit, maar in donkere en lichte scenes mis je veel details. Het kan zijn dat je dat gewend bent van de andere speler terwijl de Mi Box S alles gewoon weergeeft zoals het hoort. Ik kan je in ieder geval garanderen dat de decoders en weergave niet onderdoen voor andere apparaten. Mits je alles goed ingesteld hebt.
Ga t checken, die instellingen. Nu op vakantie, dus volgende week. De mi box is via HDMI aangesloten op m’n AVR, dus ga daar ook eens checken. Dank iig!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Video review van de Mi Stick..

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11:46
Niet handig voor nieuw onderwerp? Hier gaat het over de mibox.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DanielAlm schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:04:
[...]
Niet handig voor nieuw onderwerp? Hier gaat het over de mibox.
Misschien logischer om de topictitel aan te passen? "Xiaomi Mi Android TV Box/Stick (alle varianten)"? Ik roep maar wat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Heb nu ook een Mi Box S in gebruik. Wegens verlof nog niet veel mee kunnen spelen. Direct gekoppeld met Logitech Harmony Hub en dat lukte direct perfect. Enigste dat ik nog eens moet vinden, is welke knop er op de logitech gekoppeld is aan de "Back"-button. Ik kan perfect navigeren en starten/stoppen en zo maar kan geen app verlaten of terug naar vorig menu. Ik gebruik voor voor het ogenblik enkel Plex. Maar als ik later andere apps installeer, is het wel handig als de ene app kan afsluiten om naar de andere te gaan ;)

Ook nog beetje zoeken over netwerkverbindingen. Ik gebruik een Surface USB ethernet adapter. Maakt perfect verbinding maar na minuut of tien lijkt ie weer over te schakelen op wifi. Alles speelt wel perfect af maar het valt wel op dat het een tiental seconden duurt eer de film/serie begint af te spelen.

Maar zoals gezegd, nog maar uurtje of twee mee kunnen spelen dus moet nog beetje uitzoeken

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15
(jarig!)
Kenhas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:22:
Heb nu ook een Mi Box S in gebruik. Wegens verlof nog niet veel mee kunnen spelen. Direct gekoppeld met Logitech Harmony Hub en dat lukte direct perfect. Enigste dat ik nog eens moet vinden, is welke knop er op de logitech gekoppeld is aan de "Back"-button. Ik kan perfect navigeren en starten/stoppen en zo maar kan geen app verlaten of terug naar vorig menu. Ik gebruik voor voor het ogenblik enkel Plex. Maar als ik later andere apps installeer, is het wel handig als de ene app kan afsluiten om naar de andere te gaan ;)
Tip: Je moet 'm instellen als een Nvidia Shield om alle functies te kunnen gebruiken want dan gaat hij vragen om via bluetooth te verbinden.

Heb je trouwens de vraag gekregen hem te connecteren via bluetooth als je de Mi Box S hebt toegevoegd in de logitech software?
Dit was bij mij niet het geval en kon hem daardoor niet verbinden. Instellen als Nvidia Shield wel.

De backbutton is de 'terug' knop op je AB. Rechts onder de OK knop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
@Asterion vergeten te vermelden. Inderdaad als Nvidia toegevoegd. Toen ik als Mi Box S probeerde, kwam de melding dat de Mi Box werkte met bluetooth en dus niet ondersteund werd. Als Nvidia werkt het wel via bluetooth :?

Die knop, die je zegt, geeft geen reactie. Zal misschien nog eens verwijderen en opnieuw proberen.

Ook wel beetje vervelend dat het schermpje op de afstandsbediening enkel werkt als soort touchpad. Omhoog en omlaag is volume, links rechts is achteruit en vooruit spoelen. Zou wel handig zijn, mocht je daar snelkoppeling naar bepaalde apps kon zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Kenhas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 10:22:
Heb nu ook een Mi Box S in gebruik. Wegens verlof nog niet veel mee kunnen spelen. Direct gekoppeld met Logitech Harmony Hub en dat lukte direct perfect. Enigste dat ik nog eens moet vinden, is welke knop er op de logitech gekoppeld is aan de "Back"-button. Ik kan perfect navigeren en starten/stoppen en zo maar kan geen app verlaten of terug naar vorig menu. Ik gebruik voor voor het ogenblik enkel Plex. Maar als ik later andere apps installeer, is het wel handig als de ene app kan afsluiten om naar de andere te gaan.

Ook nog beetje zoeken over netwerkverbindingen. Ik gebruik een Surface USB ethernet adapter. Maakt perfect verbinding maar na minuut of tien lijkt ie weer over te schakelen op wifi. Alles speelt wel perfect af maar het valt wel op dat het een tiental seconden duurt eer de film/serie begint af te spelen.

Maar zoals gezegd, nog maar uurtje of twee mee kunnen spelen dus moet nog beetje uitzoeken
Geen ervaring met de Surface USB adapter, maar je zou je wifi uit kunnen zetten? Dan zou ie ook niet meer terug moeten kunnen schakelen naar die verbinding.

Heb je het over het afspelen via Plex, dat het een tiental seconden duurt aleer het afspelen begint? Zo ja, laat jij Plex transcoderen misschien? Bij niet transcoderen zou het afspelen toch aardig vlot moeten beginnen (vrijwel instant), indien je netwerkverbinding dit ook toe zou staan. Enkel bij heel erg hoog bitrate materiaal kan het wel eens even gaan duren, maar dan doel ik op fors UHD media wat via het lokale netwerk wordt gedeeld.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asterion
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:15
(jarig!)
Kenhas schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 12:32:
@Asterion vergeten te vermelden. Inderdaad als Nvidia toegevoegd. Toen ik als Mi Box S probeerde, kwam de melding dat de Mi Box werkte met bluetooth en dus niet ondersteund werd. Als Nvidia werkt het wel via bluetooth :?

Die knop, die je zegt, geeft geen reactie. Zal misschien nog eens verwijderen en opnieuw proberen.

Ook wel beetje vervelend dat het schermpje op de afstandsbediening enkel werkt als soort touchpad. Omhoog en omlaag is volume, links rechts is achteruit en vooruit spoelen. Zou wel handig zijn, mocht je daar snelkoppeling naar bepaalde apps kon zetten
Idd even opnieuw proberen toevoegen.. Bij mij werkt het alleszins.

De touchpad gebruik ik niet omdat die "hoog" op de AB staat.
Alle knoppen die ik gebruik zitten in duimbereik zodat ik niet steeds hoef te verwisselen van positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-09 15:48

DeFeCt

je wéét toch

Volgens deze vergelijking is het enige verschil tussen de Mi Box 3 en de S het gewicht... het scheelt ongeveer €10,- voor zover ik kan zien... Heeft de 3 ook nog een update naar Android 9 ontvangen of is dat alleen voorbehouden aan de S?

Ik twijfel over welke ik moet aanschaffen...

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Voor de S gaan vanwege updates. Deze heeft idd Android 9.

[ Voor 29% gewijzigd door 4dollars op 03-08-2020 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DeFeCt schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 20:21:
Volgens deze vergelijking is het enige verschil tussen de Mi Box 3 en de S het gewicht... het scheelt ongeveer €10,- voor zover ik kan zien... Heeft de 3 ook nog een update naar Android 9 ontvangen of is dat alleen voorbehouden aan de S?

Ik twijfel over welke ik moet aanschaffen...
De 3 wordt al enige tijd niet meer van updates voorzien en deze gaan er zeer waarschijnlijk ook niet meer komen.

De eerste bèta's voor ATV9 op de Mi box 3 zijn toch beschikbaar gekomen voor de testers 8)

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 22-08-2020 14:02 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
hardware-lover schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 13:20:
[...]

Geen ervaring met de Surface USB adapter, maar je zou je wifi uit kunnen zetten? Dan zou ie ook niet meer terug moeten kunnen schakelen naar die verbinding.

Heb je het over het afspelen via Plex, dat het een tiental seconden duurt aleer het afspelen begint? Zo ja, laat jij Plex transcoderen misschien? Bij niet transcoderen zou het afspelen toch aardig vlot moeten beginnen (vrijwel instant), indien je netwerkverbinding dit ook toe zou staan. Enkel bij heel erg hoog bitrate materiaal kan het wel eens even gaan duren, maar dan doel ik op fors UHD media wat via het lokale netwerk wordt gedeeld.
Zoals gezegd, nog niet echt veel tijd gehad om te spelen. Zal eens proberen met wifi uit.

Geen idee of er transcoderen gebeurt. Maar ik bedoelde het verschil tussen wifi en bedraad bij het starten van iets. Bij bedraad start ie in minder dan een seconde. Heb het terugschakelen ook maar opgemerkt omdat het, na het testen van paar afleveringen, opeens veel langer duurde eer er beeld was. Toen pas gezien dat ie terug op wifi zat.

Maar komt wel in orde. Moest eigenlijk nog een beetje wachten met mijn post. Was niet zozeer het melden van een probleem maar van het feit dat er nieuwe mi-box-gebruiker was ;) Enigste vervelende was die "Back"-knop maar aangezien het bij @Asterion wel werkt, zal dat ook wel opgelost geraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

hardware-lover schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 22:07:
[...]

Gezien het "gezeur" van Box 3 bezitters over het gebrek aan updates, is het maar de vraag of de €10,- verschil (waar heb je dit overigens gezien?), je uiteindelijk blijer gaat maken.
Duidelijk :)

Gezien op: https://afinjo.nl/search?...ery=mi+box&submit_search=

Wellicht is de tv stick nog het overwegen waard want ik heb eigenlijk geen extra stroompunt achter de tv, krijg alleen geen goed beeld van de performance van dat ding.

Use Case:
Slaapkamer TV, Samsung 32 inch, Plex / Kodi / Netflix / Videoland / Disney+ / Canal Digitaal

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
@DeFeCt Een stroom verdeeldoos (tafelcontactdoos) is toch in elke elektronicawinkel/bouwmarkt te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

jongetje schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:57:
@DeFeCt Een stroom verdeeldoos (tafelcontactdoos) is toch in elke elektronicawinkel/bouwmarkt te koop?
Klopt, maar een verdeeldoos met haakse stekker en 3,5 meter snoer zijn dan weer een stukje lastiger te vinden en die heb ik er nu in C7 vorm al liggen ;)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DeFeCt schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 08:49:
[...]
Duidelijk :)

Gezien op: https://afinjo.nl/search?...ery=mi+box&submit_search=

Wellicht is de tv stick nog het overwegen waard want ik heb eigenlijk geen extra stroompunt achter de tv, krijg alleen geen goed beeld van de performance van dat ding.

Use Case:
Slaapkamer TV, Samsung 32 inch, Plex / Kodi / Netflix / Videoland / Disney+ / Canal Digitaal
Ik zou eigenlijk willen zeggen, gezien de TV waar deze aan komt hangen (ik verwacht hooguit full HD), om het met de TV stick te gaan doen. Nu weet ik niet hoe je wifi op je slaapkamer is? Van de Mi Box weet ik dat deze ook met een USB-Lan adapter kan werken, van de stick heb ik dit nog niet bevestigd gezien (wel naar gevraagd aan Lon-TV).

De EU (International) versie van de Mi Box S is overigens ook al voor zo'n €55,- op Amazon.de te vinden.
De TV Stick kost daar zo'n €50,-

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

hardware-lover schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Ik zou eigenlijk willen zeggen, gezien de TV waar deze aan komt hangen (ik verwacht hooguit full HD), om het met de TV stick te gaan doen. Nu weet ik niet hoe je wifi op je slaapkamer is? Van de Mi Box weet ik dat deze ook met een USB-Lan adapter kan werken, van de stick heb ik dit nog niet bevestigd gezien (wel naar gevraagd aan Lon-TV).

De EU (International) versie van de Mi Box S is overigens ook al voor zo'n €55,- op Amazon.de te vinden.
De TV Stick kost daar zo'n €50,-
Dan wordt het verschil wel een stuk kleiner, en indd is de tv niet meer dan full HD, ik neig ook naar de stick voor het gemak van het niet hoeven aanleggen van extra stroomvoorziening, ik kan alleen niet achterhalen hoeveel power er uit de USB aansluiting op de tv komt, maar mijn inschatting is dat dit toch voldoende zal moeten zijn. Er schijnt ook een stick te zijn met 2GB intern, maar die is lastig te vinden :)

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DeFeCt schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:46:
[...]
Dan wordt het verschil wel een stuk kleiner, en indd is de tv niet meer dan full HD, ik neig ook naar de stick voor het gemak van het niet hoeven aanleggen van extra stroomvoorziening, ik kan alleen niet achterhalen hoeveel power er uit de USB aansluiting op de tv komt, maar mijn inschatting is dat dit toch voldoende zal moeten zijn. Er schijnt ook een stick te zijn met 2GB intern, maar die is lastig te vinden :)
Mocht het de stick gaan worden, geen dief van je eigen portemonnee zijn, o.a. hier toch weer aardig voordeliger; https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-mi-tv-stick.html

Ik heb die 2GB versie enkel in de wandelgangen voorbij zien komen, echter nog nergens fysiek. Vraag me af of deze er ook werkelijk gaat komen.

Edit: Op de Mi website zie ik een "normale" power-adapter staan, met 230V stekker dus? https://www.mi.com/global/mi-tv-stick/specs/

Lon-TV heeft het over een 5V/1A noodzakelijke voeding, dat komt volgens mij niet uit een USB2 poort dacht ik? Max 0.5A via USB1/2?

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2020 15:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

hardware-lover schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

Mocht het de stick gaan worden, geen dief van je eigen portemonnee zijn, o.a. hier toch weer aardig voordeliger; https://www.xiaomiproducts.nl/xiaomi-mi-tv-stick.html

Ik heb die 2GB versie enkel in de wandelgangen voorbij zien komen, echter nog nergens fysiek. Vraag me af of deze er ook werkelijk gaat komen.

Edit: Op de Mi website zie ik een "normale" power-adapter staan, met 230V stekker dus? https://www.mi.com/global/mi-tv-stick/specs/

Lon-TV heeft het over een 5V/1A noodzakelijke voeding, dat komt volgens mij niet uit een USB2 poort dacht ik? Max 0.5A via USB1/2?
Heb ergens gelezen dat dit ook zou moeten werken met 0.5A als je hem niet teveel belast, maar kan ik niet meer terugvinden... Mijn UE32M5620 beschikt voor zover ik kan zien over USB 2.0.

Volgens deze site zou hij nu te koop moeten zijn met 4K 2GB: https://www.xiaomitoday.com/xiaomi-mi-tv-stick-2/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
DeFeCt schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:19:
[...]
Heb ergens gelezen dat dit ook zou moeten werken met 0.5A als je hem niet teveel belast, maar kan ik niet meer terugvinden... Mijn UE32M5620 beschikt voor zover ik kan zien over USB 2.0.

Volgens deze site zou hij nu te koop moeten zijn met 4K 2GB: https://www.xiaomitoday.com/xiaomi-mi-tv-stick-2/
Ha ha, idd. Nieuws is nog vers (1 hour ago) :)

Nou, dat is dan de 4k versie, heb ik me toch vergist in de beschikbaarheid ;)

Gezien zijn specificaties zelfs een mogelijk geschikte opvolger voor de Mi Box S!
Al moet je dan niet naar het lijstje uitgebreide specificaties kijken, want daar lijkt weinig van te kloppen?

Trouwens, die hele website is een vergaarbak aan Mi TV sticks? https://www.gearbest.com/...gle-c_12316/?brand=xiaomi

[ Voor 20% gewijzigd door hardware-lover op 04-08-2020 17:50 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

hardware-lover schreef op dinsdag 4 augustus 2020 @ 15:23:
[...]

Ha ha, idd. Nieuws is nog vers (1 hour ago) :)

Nou, dat is dan de 4k versie, heb ik me toch vergist in de beschikbaarheid ;)

Gezien zijn specificaties zelfs een mogelijke opvolger voor de Mi Box S!
Qua beschikbaarheid... als je het item selecteert dan schrik je ten eerste van de prijs en ten tweede is hij (nog) niet te bestellen: https://www.gearbest.com/...717phoneagb&lkid=79594383

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@DeFeCt geduld is een schone zaak....

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeFeCt

DeFeCt

je wéét toch

Heb ik niet... stick besteld :)

Flickr

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 15:33:
[...]

Misschien logischer om de topictitel aan te passen? "Xiaomi Mi Android TV Box/Stick (alle varianten)"? Ik roep maar wat.
Inmiddels is de topictitel aangepast. Topicstarter geeft de topicstart binnenkort een update!

Overigens ben ik een zeer tevreden gebruiker van de Mi TV Stick op de slaapkamer. Netflix/Prime/Disney/Kodi/Canaal Digitaal werken prima. Soms moeten ze even een paar seconden laden, maar vervolgens werken de apps prima. Aangezien wij amper ruimte hadden achter de tv (aan de muur), zijn we voor een TV Stick gegaan. Inmiddels wel een extra 230v achter de tv gemaakt, zodat de stick daarmee altijd standby is (en niet iedere keer hoeft op te starten).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Michael Knight, is het bij de TV stick dan ook mogelijk om deze zonder externe power adapter te gebruiken?

Edit: en zie jij voor deze TV Stick Amazon Prime wel in de Play Store staan, itt de Mi Box S met ATV9?

[ Voor 32% gewijzigd door hardware-lover op 07-08-2020 19:42 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:02

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

hardware-lover schreef op vrijdag 7 augustus 2020 @ 19:40:
@Michael Knight, is het bij de TV stick dan ook mogelijk om deze zonder externe power adapter te gebruiken?

Edit: en zie jij voor deze TV Stick Amazon Prime wel in de Play Store staan, itt de Mi Box S met ATV9?
Ik heb er een kleine review over geplaatst die te vinden is bij de artikelinfo in de pricewatch :)

De stick kan vanaf een usb poort van de tv draaien of met de meegeleverde adapter.

Ik heb er Prime opgezet via de Playstore, dus dat moet zeker lukken met de Mi TV Stick.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste