Sjeng_ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 21:00:
Nou, als er een hoop andere mensen hier al zeggen dat ze heel tevreden zijn met hun mibox s, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dan is dus idd ofwel mijn adapter ofwel de mibox haperig. Maar wifi doet hij ook niet. Hij ziet mijn wifi 2.4 en 5g wel, maar hij wil niet verbinden.
Ik wacht nog op reactie van Megekko, en dan hopelijk ruilen.
Dan zullen we wel zien. Als het dan nog niet werkt, maar de wifi wel, dan is het mss toch de adapter, maar dat verklaart de wifi nog niet.
Nou, Megekko heeft de aanvraag om ruilen goedgekeurd, en ik heb inmiddels na een week of 6 wachten een nieuwe MiBox S. Deze sloot zonder problemen aan, ging meteen updaten, zag mijn netwerk/ethernet direkt, en had Prime en Netflix er al op staan. Disney+ erbij en klaar.
Heeft ca. 1 week zonder problemen gewerkt, en toont nu toch weer ethernet problemen...
USB-UTP adapter er eens af gehaald (de kabel was het niet, had ik al vervangen), en enkel de Wifi geprobeerd. Daar had ik geen problemen mee gelukkig, hoewel hij wel aanvankelijk moeite had met het aanmelden op het wifi netwerk: mijn password zou niet kloppen, maar ik weet 100% zeker dat dit wel klopte.
Gek genoeg na blijven volhouden toch opeens verbinding

en prima Prime kunnen kijken.
Dus maar eens gegoogled op usb-utp adapters die 100% zeker werken met de MiBox S, en er eentje besteld via Amazon. Komt morgen binnen, mét een nieuw UTP kabeltje voor de zekerheid.
Deze heeft 3 extra USB poortjes, en een stroom adapter die je optioneel kan insteken als je er USB devices aan wil hangen die meer stroom verbruiken (zoals een externe SSD). Handig!
To be continued.