Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Achiel007
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-09 19:42
Zelf heb ik deze usb naar utp https://www.aliexpress.co...042311.0.0.29714c4dl8H7IS werkt perfect. Op de gok besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokkie2
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 08:46
die heb ik net besteld voor mijn mi box s want 2 andere adapters die ik heb gooien na een paar minuten de verbinding eruit :(

[ Voor 50% gewijzigd door kokkie2 op 09-05-2020 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
En anders kun je deze bestellen. Voor de kosten hoef je het niet te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Alles van Ugreen werkt perfect en tevens de originele van XIAOMI is ook prima. (usb 2 lan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Sjeng_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:01:
Nee, maar als het de kabel was, zou er denk ik helemaal geen internet zijn, toch?
Ik kan het proberen maar die kabel is nieuw...
to be continued.
Nou, andere kabel geprobeerd, nog steeds zeer slechte ethernet. Even geeft hij aan dat er verbinding is, dan weer niet, films starten niet, prime geeft error code 1060. De adapter was ook splinternieuw en lijkt exact op die van aliexpress, besteld via bol.com

Ik vermoed dus echt dat mijn mibox s een fout heeft. Ik het Megekko al gemaild donderdag, maar nog niks vernomen van ze.
Iemand nog andere ideeën ?

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Sjeng_ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:38:
[...]

Nou, andere kabel geprobeerd, nog steeds zeer slechte ethernet. Even geeft hij aan dat er verbinding is, dan weer niet, films starten niet, prime geeft error code 1060. De adapter was ook splinternieuw en lijkt exact op die van aliexpress, besteld via bol.com

Ik vermoed dus echt dat mijn mibox s een fout heeft. Ik het Megekko al gemaild donderdag, maar nog niks vernomen van ze.
Ja geeft wat meer geld uit aan wat beters,heb ook al die boxjes gehad draai nu apple tv op 5ghz 4k hdr zonder problemen..
En dat al maanden ik hoef niks anders meer... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:12
Sjeng_ schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 19:38:
[...]

De behuizing van de LAN is vaak hetzelfde. Betekend niet dat er dezelfde chip in zit....

Mijn gok is nog altijd een probleem met de lan-adapter. Maar dat blijft een gok.

Wil je goed: Apple tv of beter: Nvidia Shield. Maarja daar is de prijs ook naar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nvidia Shield TV is nog wel te doen.
Let op: geen USB, geen optisch uit.
Wel ingebouwde NIC en goede WiFi adapter.

Remote van S vond ik persoonlijk mooier dan van de Shield; deze voelt echter wel heel degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Nou, als er een hoop andere mensen hier al zeggen dat ze heel tevreden zijn met hun mibox s, dan zou dat geen probleem moeten zijn. Dan is dus idd ofwel mijn adapter ofwel de mibox haperig. Maar wifi doet hij ook niet. Hij ziet mijn wifi 2.4 en 5g wel, maar hij wil niet verbinden.
Ik wacht nog op reactie van Megekko, en dan hopelijk ruilen.
Dan zullen we wel zien. Als het dan nog niet werkt, maar de wifi wel, dan is het mss toch de adapter, maar dat verklaart de wifi nog niet.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:10
xSmooth- schreef op donderdag 23 april 2020 @ 13:42:

-Ik merkte op dat Netflix (in dit geval serie Suits) via het KPN kastje een veel voller geluid gaf dan via de Mi Box.
Paar dagen terug was ik op Netflix een aflevering van Vikings aan het kijken en merkte ik op dat het luid niet echt denderend was. (kijken sinds kort weer via de Mi Box)
Ik heb toen via het KPN kastje dezelfde scene opgezet waarbij het geluid véél voller en luider was dan op de Mi Box.

Enig idee wat dit kan zijn?

Gevolg is dus dat we de soundbar wat standjes hoger zetten. (en snel zachter als we een keer TV kijken want dan blaast die je meubels omver |:()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Theodor schreef op zaterdag 9 mei 2020 @ 20:01:
[...]
Ja geeft wat meer geld uit aan wat beters,heb ook al die boxjes gehad draai nu apple tv op 5ghz 4k hdr zonder problemen..
En dat al maanden ik hoef niks anders meer... :P
Ik zou hetzelfde kunnen beweren voor de Mi Box, ik heb met mijn setup hier geen enkel wifi probleem met de box, ~100Mbit wordt steevast gehaald. Het zou hier in huis draadloos dus best aardig kunnen gaan, maar mijn wifi netwerk is zeer waarschijnlijk niet representatief voor anderen, dus heb ik er niet veel aan te roepen dat het allemaal prima draadloos kan met deze Mi box. Mogelijk geeft die Apple TV bij anderen draadloos ook de nodige problemen, zouzomaarkunnen.

Het is alles waar naar geld, en in mijn bescheiden mening geeft de Mi box S voor zijn prijs (soms zelfs al vanaf zo'n €40,-), heel wat aardige mogelijkheden. Dat er betere (lees ook duurdere) alternatieven zijn? Dat zonder twijfel.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15-09 16:34
Ik heb de Mi Box S inmiddels bijna een jaar. Wat ik merk is dat ik eigenlijk dagelijks de stroomkabel uit het apparaat moet halen om het geheel te resetten. Als ik dit niet doe kan ik niet zomaar verder kijken, zonder dat de film/serie constant hapert. Ik ben hier inmiddels aan gewend.

Wat ik verder merk is dat sinds kort de Deck op het Android startscherm niet meer geupdate wordt en ik dus niet zomaar verder kan bij waar ik gebleven was. Ik heb de update nog niet gedownload, is het 'veilig' om te doen? Een flinke tijd terug las ik verontrustende verhalen over de Android update waardoor ik besloot nog even te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Gebruik jij ook een USB naar UTP adapter voor ethernet? of gebruik je wifi?

update lijkt niks te verergeren iig.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
GustavSan schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 13:44:
Ik heb de Mi Box S inmiddels bijna een jaar. Wat ik merk is dat ik eigenlijk dagelijks de stroomkabel uit het apparaat moet halen om het geheel te resetten. Als ik dit niet doe kan ik niet zomaar verder kijken, zonder dat de film/serie constant hapert. Ik ben hier inmiddels aan gewend.

Wat ik verder merk is dat sinds kort de Deck op het Android startscherm niet meer geupdate wordt en ik dus niet zomaar verder kan bij waar ik gebleven was. Ik heb de update nog niet gedownload, is het 'veilig' om te doen? Een flinke tijd terug las ik verontrustende verhalen over de Android update waardoor ik besloot nog even te wachten.
Je zit nog op ATV8.1? Het haperen daarvan is een bekend iets, het aanzetten van CEC is in veel gevallen de oplossing voor die build. Of je laat hem helemaal niet in standby/slaapstand gaan, dat zou ook kunnen werken.

V.w.b. de laatste update die is uitgekomen voor de ATV9 software, lees je goed in via de reacties die inmiddels gegeven zijn en trek je conclusie?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
Sjeng_ schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 14:17:
Gebruik jij ook een USB naar UTP adapter voor ethernet? of gebruik je wifi?

update lijkt niks te verergeren iig.
Nee, alles over Wi-Fi.
hardware-lover schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 15:47:
[...]

Je zit nog op ATV8.1? Het haperen daarvan is een bekend iets, het aanzetten van CEC is in veel gevallen de oplossing voor die build. Of je laat hem helemaal niet in standby/slaapstand gaan, dat zou ook kunnen werken.

V.w.b. de laatste update die is uitgekomen voor de ATV9 software, lees je goed in via de reacties die inmiddels gegeven zijn en trek je conclusie?
Ik heb het apparaat vorig jaar gekocht en sindsdien nog niet geupdate. Ik kan de berichten nu even niet zo snel terugvinden, maar heb rond de tijd dat voor het eerst de update-melding verscheen op de Android een paar keer wat negatieve berichten gelezen mbt de update. Sindsdien simpelweg altijd die melding genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@GustavSan, de ATV versie is terug te vinden onder de instellingen, en datzelfde geldt voor het buildnummer van die versie (dacht ik).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Na... Lekker, wilde de laatste update instaleren... Geen ruimte.
Kon ik al die meuk apps er maar afmikken die ik toch niet gebruik zoals ESPN en RedBull TV.

Zo gek veel staat er niet extra op:
- Disney Plus
- Amazon Prime
- NPO

Toch maar eens kijken naar een USB/Ethernet adapter met extra poorten.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
hardware-lover schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 17:33:
@GustavSan, de ATV versie is terug te vinden onder de instellingen, en datzelfde geldt voor het buildnummer van die versie (dacht ik).
Net even gecheckt, het gaat om v 8.1.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Zijn er meer mensen die er wat problemen hebben met het casten van een video vanaf een website (Wie is de mol belgie casten we altijd vanuit de vier.be site)

Als ik probeer te vanaf mijn iphone blijven er maar problemen komen met bufferen
Als ik cast vanuit de laptop met chrome gaat het een stuk beter maar soms wel een stotter.

Ik zit op de laatste versie van het firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-09 18:01
Goedenavond,

Is het mogelijk om een externe hdd die de stroomtoevoer vanuit de usb poort krijgt te gebruiken als ik hem dan aan de mi box s koppel?

Het gaat om dit specifiek model wat ik op het oog heb;

pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 4TB Zwart

Ik wil liever niet het risico nemen dat ik hem dadelijk aanschaf en dat het niet werkt!

Bvd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:33
storchaveli schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 22:19:
Goedenavond,

Is het mogelijk om een externe hdd die de stroomtoevoer vanuit de usb poort krijgt te gebruiken als ik hem dan aan de mi box s koppel?

Het gaat om dit specifiek model wat ik op het oog heb;

pricewatch: WD Elements Portable USB 3.0 4TB Zwart

Ik wil liever niet het risico nemen dat ik hem dadelijk aanschaf en dat het niet werkt!

Bvd!
Dat is mogelijk. Ik heb zelf een ssd enclosure uit China gehaald, ssd besteld in Nederland en zo een externe harde schijf gemaakt. Heb deze weer gekoppeld aan de mi box s en mijn films en series speel ik af via kodi.

Usb 3.0 net zoals de ssd welke jij op het oog hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door henidde op 21-05-2020 10:25 ]

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:17
henidde schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 10:22:
[...]

Dat is mogelijk. Ik heb zelf een ssd enclosure uit China gehaald, ssd besteld in Nederland en zo een externe harde schijf gemaakt. Heb deze weer gekoppeld aan de mi box s en mijn films en series speel ik af via kodi.

Usb 3.0 net zoals de ssd welke jij op het oog hebt.
Een SSD kan aan een lagere stroomsterkte voldoende hebben. Een harde schijf heeft bij het opspinnen een hogere stroomsterkte nodig.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@henidde, waar zie jij dat er sprake is van een SSD? Het betreft een HDD en daarom durf ik niet te beweren dat er voldoende power uit de USB poort van de MiBox S komt bij dit type opslag, om nog stabiel te blijven werken.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Excuses. Een kennis heeft een niet ssd-schijf wel weten te koppelen en dat werkt prima (voldoende power). Dus ik zou nog steeds zeggen: het werkt!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Schoot me net te binnen: ik heb hier nog een WD my passport liggen. Deze gekoppeld en ook deze werkt op de mi box s.

Kortom: niet twijfelen en gewoon bestellen! Werkt prima 😃

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:52

Exirion

Gadgetfetisjist

henidde schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 14:11:
Schoot me net te binnen: ik heb hier nog een WD my passport liggen. Deze gekoppeld en ook deze werkt op de mi box s.

Kortom: niet twijfelen en gewoon bestellen! Werkt prima 😃
Ik heb in de afgelopen 20 jaar al heel wat USB schijven gehad en het wisselt sterk per schijf en USB interface. Sommige HDD’s vormen een aardige piekbelasting bij het opstarten. Soms doet zo’n schijf het via de ene interface wel via USB gevoed en via de andere weer niet. Nog afgezien van het feit dat lang niet alle interfaces lekker werken op iets anders dan Windows. MacOS, Linux en Android is dus ook wat dat betreft uitproberen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ach, en als de poort toch te weinig stroom levert gebruikt je toch een Y kabel met een externe voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
Dank jullie wel allemaal voor de snelle reacties!

Ik ga de externe hdd maar bestellen, en mocht het niet werken dan inderdaad een Y kabel en een voeding los kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
Top. Laat het ons weten! Komt goed.

.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• storchaveli
Update:

De externe hdd presteert prima op de usb poort van de mi box s!

Paar tests uitgevoerd met films afspelen en nog niks geks ondervonden!

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voor de gebruikers met ATV9 op hun box, welke versie van Kodi staat er bij jullie op het apparaat? Ik had er blijkbaar een bèta 18.6 versie op staan en deze update niet automatisch naar 18.7 terwijl dit op de ATV8.1 met Final 18.6 wel het geval was.

Ik kan me niet herinneren die bèta zelf geïnstalleerd te hebben.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Vandaag ook genoemd in de live event waarbij de Note 9 series werd gepresenteerd.
De stick is te zien @ 27:58:

Als ik hem goed versta, komt deze nog deze zomer uit, of hij bedoelde alleen de scooter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 22:25:
[...]
Vandaag ook genoemd in de live event waarbij de Note 9 series werd gepresenteerd.
De stick is te zien @ 27:58:

[YouTube: Die Saga kommt nach Deutschland]

Als ik hem goed versta, komt deze nog deze zomer uit, of hij bedoelde alleen de scooter...
"die komen nog deze zomer", hij bedoelde alle genoemde producten volgens mij.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 26 mei 2020 @ 23:18:
[...]

"die komen nog deze zomer", hij bedoelde alle genoemde producten volgens mij.
Lijkt mij ook, want die Mi Band 5 gaan de geruchten ook over dat deze in juni of juli (o.i.d.) aangekondigd zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:24
Heeft iemand de Mi box S via Wish besteld? Hij kost daar incl verzending (met kortingscode) €41,10.

Vraag me af of dat een originele box is. Goedkoper heb ik hem niet gezien namelijk.

[ Voor 6% gewijzigd door red1 op 07-06-2020 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
red1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:10:
Heeft iemand de Mi box S via Wish besteld? Hij kost daar incl verzending (met kortingscode) €41,10.

Vraag me af of dat een originele box is. Goedkoper heb ik hem niet gezien namelijk.
Ze hebben het over een 4C in de beschrijving? Dat is een Android mobile box, niet een AndroidTV box. Maar het plaatje laat wat anders zien.

Oppassen geblazen dus.

https://nl.hardware.info/...-4-en-4c-android-tv-boxes

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06:24
hardware-lover schreef op zondag 7 juni 2020 @ 19:57:
[...]

Ze hebben het over een 4C in de beschrijving? Dat is een Android mobile box, niet een AndroidTV box. Maar het plaatje laat wat anders zien.

Oppassen geblazen dus.

https://nl.hardware.info/...-4-en-4c-android-tv-boxes
Je hebt gelijk, in de titel staat mi box 4c, op de plaatjes een mi box s (zelfs met tekst), maar ook in de beschrijving wordt weer over een mi box s geschreven. Niet zuiver, dus ga hem daar niet bestellen zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Geforce Now schijn je ook te kunnen sideloaden op de Mibox, wel ongemakkelijk omdat het heel vaak updates krijgt. Maar dan kun je fatsoenlijke games spelen op het ding.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:09:
Voor de gebruikers met ATV9 op hun box, welke versie van Kodi staat er bij jullie op het apparaat? Ik had er blijkbaar een bèta 18.6 versie op staan en deze update niet automatisch naar 18.7 terwijl dit op de ATV8.1 met Final 18.6 wel het geval was.

Ik kan me niet herinneren die bèta zelf geïnstalleerd te hebben.
Even hierop terugkomend. Die bèta van 18.6 is blijkbaar door de Store zelf aangeboden omdat ATV9 op de Mi Box stond. Eergisteren een Shield in gebruik genomen met ATV9 en die kreeg ook alleen de 18.6 bèta aangeboden via de Store, terwijl de 18.6 Final en sinds kort de 18.7 Final al beschikbaar zijn.

Ik heb nu via mijn Google Drive de Final van 18.7 op beide apparaten geïnstalleerd.

Edit: blijkbaar wat poep aan den knikker met de Final 18.7: https://kodi.tv/article/kodi-leia-187-android

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-06-2020 20:43 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Werkt plex bij jullie wel?
Ik had vandaag 1 aflevering van een serie werkend, nadat ik de plex server had geüpdate (nieuwe docker image). Maar daarvoor (als in weken) en daarna doet ie het normaliter niet, dit is sinds.de laatste android update.
Zie ook deze link, morgen maar is refresh rate switching uitzetten, en de oude player gebruiken..
Plex plug in via kodi werkt wel. Voordeel vd nieuwe plex player is het automatisch zoeken naar subtitles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21:35
Heb een Mi Box S besteld voor mijn ouders. NLziet, Videoland en Emby er op gezet. Lijkt te werken, maar regelmatig stottert het beeld voor een seconde of 2. Daarna speelt de media verder.

Kan dit een defecte Mi Box S zijn? Of is er iets anders aan de hand mogelijk wat met software op te lossen is. Laatste update staat erop en er hangt een officiële Mi Ethernet adapter aan. Apparaat is ook in Nederland gekocht. Coolblue, tweede kans. Maar wellicht dat hij door iemand geretourneerd en is omdat hij haperde.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrox1
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:14
@harrr , is dat alleen in NLziet of ook de andere apps? Ik heb dat namelijk de laatste tijd ook met NLziet, vervelend maar niet echt een dealbreaker. Kodi draait super soepel en stabiel. Geen haperingen daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:55:
Heb een Mi Box S besteld voor mijn ouders. NLziet, Videoland en Emby er op gezet. Lijkt te werken, maar regelmatig stottert het beeld voor een seconde of 2. Daarna speelt de media verder.

Kan dit een defecte Mi Box S zijn? Of is er iets anders aan de hand mogelijk wat met software op te lossen is. Laatste update staat erop en er hangt een officiële Mi Ethernet adapter aan. Apparaat is ook in Nederland gekocht. Coolblue, tweede kans. Maar wellicht dat hij door iemand geretourneerd en is omdat hij haperde.
Gezien je voornamelijk NL media streamt, heb je de resolutie van het apparaat ook op 1080p/50Hz ingesteld?

Wat geeft Analiti (app store) voor info?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 08:06
harrr schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 11:55:

Misschien dat HDMI cec aanzetten je probleem oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
Ferrox1 schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 12:53:
@harrr , is dat alleen in NLziet of ook de andere apps? Ik heb dat namelijk de laatste tijd ook met NLziet, vervelend maar niet echt een dealbreaker. Kodi draait super soepel en stabiel. Geen haperingen daar.
Ook Emby en Videoland hebben er last van. Maar ik ga de bovenstaande 2 tips proberen. Ook is er een kabel nogal moeilijk weggewerkt waardoor ik de bijgeleverde kabel niet heb gebruikt. Ik bedenk me dat die wellicht helemaal geen 4K aan kan (TV wel en sommige content ook). Dus ik ga de 2 bovenstaande dingen proberen en een andere kabel proberen. De kabel die er bij zit is te klein, dus die zal ik dan moeten aanschaffen.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harrr
Dat ga ik proberen.
hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Gezien je voornamelijk NL media streamt, heb je de resolutie van het apparaat ook op 1080p/50Hz ingesteld?

Wat geeft Analiti (app store) voor info?
Ga ik ook proberen. Via Emby streamen ze ook wel eens 4K content. Maar het valt in elk geval te testen als ze TV kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
Ik heb een raar probleem met de audio.

Als er alleen wordt gesproken (dus geen achtergrond muziek/geluid) is er tijdens het praten een zachte irritante bzzzz toon op de achtergrond.
Als er helemaal geen geluid hoort te zijn, is deze toon ook niet hoorbaar.

Daarnaast s er zachte achtergrond muziek is lijkt dit vaak te skippen alsof er een frame muziek mist.

Herkent iemand deze problemen?

Ik heb een mi box s op het laatste software en is verbonden met de tv via HDMI.
Dit gebeurt zowel bij netflix als bij disney+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 19:22:
[...]
[knip]
Ga ik ook proberen. Via Emby streamen ze ook wel eens 4K content. Maar het valt in elk geval te testen als ze TV kijken.
Dan een 4k/50Hz resolutie kiezen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dongilles schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:25:

Als er alleen wordt gesproken (dus geen achtergrond muziek/geluid) is er tijdens het praten een zachte irritante bzzzz toon op de achtergrond.

Daarnaast s er zachte achtergrond muziek is lijkt dit vaak te skippen alsof er een frame muziek mist.

Heb je de nieuwe software er na een update op staan? Ik heb zelf geen problemen met de laatste update, maar die heb ik er dan ook meteen na aankoop op gezet. Issues willen nog wel eens opgelost zijn als mensen een factory reset doen met de nieuwe software.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
dongilles schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:25:

Het zat blijkbaar in de gamemodus van mijn TV zelf.
De mi box triggered de gamemodus en zet dande film geluid modus aan.
Na het uitzetten ia het geluid perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
hardware-lover schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 22:31:
[...]

Dan een 4k/50Hz resolutie kiezen?
Ja die nu gekozen, de originele HDMI kabel tevens aangesloten i.p.v. de kabel die er al lag en ook HDMI CEC aangezet.

Als het nu goed is weet ik alleen niet door welke van de drie wijzigingen..:p Maar ik ben door corona te weinig bij mijn ouders om het een voor een te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
harrr schreef op zondag 14 juni 2020 @ 20:49:
[...]
Ja die nu gekozen, de originele HDMI kabel tevens aangesloten i.p.v. de kabel die er al lag en ook HDMI CEC aangezet.

Als het nu goed is weet ik alleen niet door welke van de drie wijzigingen..:p Maar ik ben door corona te weinig bij mijn ouders om het een voor een te testen.
Als het is opgelost, dan is het niet zo belangrijk waar de stotter vandaan kwam. Mocht ie er toch nog zijn, kijk dan toch eens even wat er aan netwerksnelheid boven komt drijven via Analiti?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Even wat anders, er is weer een nieuwe bèta vrijgegeven voor de S versie.

https://www.androidsage.c...-pie-ota-3-beta-0-update/

en de volgende;

https://www.androidsage.c...-pie-ota-3-beta-1-update/

Ik zou wel eerst even checken of een update niet meer kapot maakt i.p.v. verbetert t.o.v. je huidige build, er zijn iedere keer toch wel wat issues.

[ Voor 73% gewijzigd door hardware-lover op 27-06-2020 21:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:13

Illusion

(the art of)

Komt android 9 eigenlijk nog naar de mibox 3, of is die helemaal end of support?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
dog4life schreef op donderdag 11 juni 2020 @ 23:56:
Werkt plex bij jullie wel?
Ik had vandaag 1 aflevering van een serie werkend, nadat ik de plex server had geüpdate (nieuwe docker image). Maar daarvoor (als in weken) en daarna doet ie het normaliter niet, dit is sinds.de laatste android update.
Zie ook deze link, morgen maar is refresh rate switching uitzetten, en de oude player gebruiken..
Plex plug in via kodi werkt wel. Voordeel vd nieuwe plex player is het automatisch zoeken naar subtitles..
Niemand?

Refresh rate switching uitzetten werkte overigens, maar ja dan heb ik continue dat de rate van het materiaal anders is dan die van mijn tv.

Of gebruikt niemand hier Plex, zo ja wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
dog4life schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Niemand?

Refresh rate switching uitzetten werkte overigens, maar ja dan heb ik continue dat de rate van het materiaal anders is dan die van mijn tv.

Kodi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansgrave
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:22
dog4life schreef op zondag 28 juni 2020 @ 07:59:
[...]

Niemand?

Plex werkt bij mij probleemloos, de server draait op een Pi (niet in een docker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen hier ook interessant denk ik:
nieuws: Ziggo Go-app komt uit voor Amazon Fire TV, Android TV, Apple TV, Shie...

Eindelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Staat er al uren op hier, geïnstalleerd via een gedeelde Store link via onze FP d:)b

Werkt verder goed, beeldkwaliteit (bitrate), mag wel wat hoger in de toekomst.

Kreeg wel vrij snel de melding dat de app op teveel apparaten in gebruik zou zijn (dat was er echt maar eentje) ;)

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 29-06-2020 21:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:29:
Werkt verder goed, beeldkwaliteit (bitrate), mag wel wat hoger in de toekomst.
Lagere kwaliteit dan via andere software? Ik gebruik de Ziggo Go app wel eens op grote schermen met iOS en Chromecast, en dat ziet er goed uit. Minder dan met CI+, maar prima naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:33:
[...]
Lagere kwaliteit dan via andere software? Ik gebruik de Ziggo Go app wel eens op grote schermen met iOS en Chromecast, en dat ziet er goed uit. Minder dan met CI+, maar prima naar te kijken.
Dat laatste (vind ik), maar de maximale bitrate ligt voor al het media op 4.29Mbit, dat is wat mager voor 720/1080.

Zelf concluderen of het voldoende voor je is, wat mij betreft is het meer dan acceptabel, het is tenslotte een extraatje op AndroidTV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

hardware-lover schreef op maandag 29 juni 2020 @ 21:39:
Zelf concluderen of het voldoende voor je is, wat mij betreft is het meer dan acceptabel, het is tenslotte een extraatje op AndroidTV.
Ja, ik voelde er weinig voor om voor meer dan 2 TV's in huis CI+ abonnementen te hebben. Met Chromecast ging het ook goed, maar de Mi Box S is een erg praktisch en veelzijdig ding, dus er komen er een paar bij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Exirion mijn gedachte ook, ik zit momenteel al op 3 exemplaren ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
Ik heb een XIAOMI 4K Mi Box Android TV kastje van bijna 3 jaar oud, en na een inbraak waar alle audio en TV apparatuur is weggehaald hebben ze die laten liggen, maar wel de afstandsbediening meegenomen.
Dus, ik ben op zoek naar een nieuwe afstandsbediening, maar er zijn er veel die er op lijken, maar als ik dan de omschrijvingen lees twijfel ik (knoopcel batterijen in omschrijving met een plaatje van AAA erbij).
En heel stiekem zou ik er wel nummer toetsen op willen voor Canal Digitaal zender selectie (zou dat werken, heb het bij vrienden op een LG Smart TV wel zien werken?). Maar gewoon een originele AB zou fijn zijn.
Heeft iemand daar ervaring mee welke ik moet hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door swhnld op 29-06-2020 22:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
swhnld schreef op maandag 29 juni 2020 @ 22:12:
Ik gebruik de Bluetooth-variant van deze:
https://www.amazon.de/gp/product/B07HJ7Q53N
https://www.fasttech.com/p/9656289

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Ik heb een XIAOMI 4K Mi Box Android TV kastje van bijna 3 jaar oud, en na een inbraak waar alle audio en TV apparatuur is weggehaald hebben ze die laten liggen, maar wel de afstandsbediening meegenomen.
Dus, ik ben op zoek naar een nieuwe afstandsbediening, maar er zijn er veel die er op lijken, maar als ik dan de omschrijvingen lees twijfel ik (knoopcel batterijen in omschrijving met een plaatje van AAA erbij).
En heel stiekem zou ik er wel nummer toetsen op willen voor Canal Digitaal zender selectie (zou dat werken, heb het bij vrienden op een LG Smart TV wel zien werken?). Maar gewoon een originele AB zou fijn zijn.
Ik gebruik 99 procent van de tijd een universele (logitec) ir ab. Maar via hdmi sec kan eventueel ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Maar gewoon een originele AB zou fijn zijn.
Dat moet deze zijn lijkt mij: https://nl.aliexpress.com/item/33005202371.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
jongetje schreef op maandag 29 juni 2020 @ 23:12:
[...]

Ik gebruik 99 procent van de tijd een universele (logitec) ir ab. Maar via hdmi sec kan eventueel ook.
Hoe doe je dat? De Mi Box maakt gebruik van een bluetooth ab, terwijl de Harmony IR gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
(jarig!)
Perzikvrucht schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Hoe doe je dat? De Mi Box maakt gebruik van een bluetooth ab, terwijl de Harmony IR gebruikt.
Voor zover ik weet, kan je met een Logitech Harmony Hub verbinden via bluetooth.
Althans, dat hoop ik. Herinner me precies dat ik dat al eens gelezen heb. En sta op het punt om ene te kopen met het idee om via bluetooth te verbinden ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@Kenhas dat werkt ;-) mijn ouders hebben het ook zo ingesteld. Harmony Hub is vereist inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-09 11:37
Waah schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 10:20:
@Kenhas dat werkt ;-) mijn ouders hebben het ook zo ingesteld. Harmony Hub is vereist inderdaad.
Ik heb hem via deze manier gekoppeld
http://mcgruck.com/2017/0...ox-with-bluetooth-and-ir/

Maar daarmee kan je hem niet aan en uitzettten. Heb jij / je ouders dat wel voor elkaar gekregen? Zo ja, hoe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
Perzikvrucht schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 09:59:
[...]

Mijn Mi Box 3 werkt ook met IR signalen. De Mibox S inderdaad niet zie ik op https://support.myharmony.com/nl-nl/compatibility die heeft dan geen IR ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:06
Heb hem bij Fasttech besteld, ziet er handig uit zo. Inclusief verzenden bleef ik onder de 10 Euro, dus dat is altijd te proberen een keer.
Mocht die andere om wat voor reden niet werken, dan probeer ik deze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
jongetje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:12:
[...]
Mijn Mi Box 3 werkt ook met IR signalen. De Mibox S inderdaad niet zie ik op https://support.myharmony.com/nl-nl/compatibility die heeft dan geen IR ontvanger.
En de Mi Box 4k (niet S), werkt eveneens via Bluetooth; https://www.mi.com/global/mibox dus @swhnld moet idd voor een Bluetooth afstandsbediening gaan voor zijn box.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
Heb ook nog Home Assistant. Daar is Logitech hub ook aan gekoppeld. Ik zie dat er bediening mogelijk is voor Android TV. Dus mocht het niet werken via bluetooth, zal er nog wel een manier zijn via een omweg ;)
Misschien wel met een enorme omweg maar het zal wel mogelijk zijn, denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Kenhas schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:02:
Heb ook nog Home Assistant. Daar is Logitech hub ook aan gekoppeld. Ik zie dat er bediening mogelijk is voor Android TV. Dus mocht het niet werken via bluetooth, zal er nog wel een manier zijn via een omweg ;)
Misschien wel met een enorme omweg maar het zal wel mogelijk zijn, denk ik
Daar ben ik toevallig mee bezig geweest gisteren.
Uitzetten gaat prima. Alleen zodra ie uit staat verlies je connectie met de adb server. Daarvoor zou je een wakelock app kunnen installeren.
Dat heb ik gedaan, maar daarmee kon ik hem helaas nog niet aanzetten.

Mocht iemand daar een oplossing voor hebben hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
(jarig!)
Kitser schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:05:
[...]

Daar ben ik toevallig mee bezig geweest gisteren.
Uitzetten gaat prima. Alleen zodra ie uit staat verlies je connectie met de adb server. Daarvoor zou je een wakelock app kunnen installeren.
Dat heb ik gedaan, maar daarmee kon ik hem helaas nog niet aanzetten.

Mocht iemand daar een oplossing voor hebben hoor ik dat graag.
Dan denk ik toch dat je het verkeerde commando gebruikt. Als je de box uitzet met de standaard afstandsbediening moet er toch nog "iets" actief blijven, wachtend op een nieuw commando van de afstandsbediening?
Of denk ik verkeerd?

EDIT : op het moment dat ik druk op Verstuur, bedenk ik net dat de WIFI waarschijnlijk wordt uitgeschakeld maar bluetooth aanblijft

Op de pagina van Home Assistant wordt er gelinkt naar zo'n wakelock app: https://github.com/d4rken/wakelock-revamp
Doet die niet wat je verwacht?

Moet zeggen dat ik niet echt wakker lig van het aan /uitzetten. Die mag van mij gerust aanblijven. Is nu niet dat ie constant 100W verbruikt

[ Voor 14% gewijzigd door Kenhas op 30-06-2020 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
Kenhas schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:10:
[...]

...

Moet zeggen dat ik niet echt wakker lig van het aan /uitzetten. Die mag van mij gerust aanblijven. Is nu niet dat ie constant 100W verbruikt
Nee, precies. Dat is ook zo, hoor.
Bij mij staat ie ook altijd aan. En dan kan hem dus met m'n Harmony bedienen via de methode die ik hierboven al noemde.

Maar soms wil je hem weleens even opnieuw opstarten omdat ie traag is of een andere reden.
En dat kan dus niet met m'n Harmony.

Wellicht kan ik nog iets doen met Home Assistant om hem opnieuw op te laten starten. En die automation / script aan een knop op de Harmony koppelen of aan een Google Home commando.
Maar dat heb ik nog niet uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Ik zat er zelf over te denken om er misschien een zigbee smart plug tussen te zetten aan de adapter kant, die kun je dan via HA aan/uit zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kitser
MonkeyJohn schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 13:24:
Ik zat er zelf over te denken om er misschien een zigbee smart plug tussen te zetten aan de adapter kant, die kun je dan via HA aan/uit zetten.
Dan moet ie wel echt helemaal opstarten. Als je hem nu "uit" zet gaat ie in standby en staat ie binnen een paar seconde weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik zeg gewoon "televisie uit" of "aan" en dan gaat de Mibox S aan/uit.(Google home) Via hdmi cec volgt mijn televisie en soundbar dan vanzelf. Bediening kan ik zowel met mijn philips tv afstandsbediening als met de originele remote.(deze gebruik ik altijd)

Heb ook nog een flymouse voor apps die ik heb gesideload en niet geschikt zijn voor TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Niet online
Zojuist OTA Build PI.2696 geïnstalleerd op de Mi Box S, ben vooralsnog geen issues tegengekomen.

[ Voor 14% gewijzigd door Chris.nl op 02-07-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartyn
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 18:06
Is het niet mogelijk om een usb ir ontvangertje aan te sluiten op de mibox? Zo ja, is hier een goedkope optie voor. Ik zou hem ook graag direct willen bedienen met de harmony ab (665).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

djmartyn schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 10:44:
Is het niet mogelijk om een usb ir ontvangertje aan te sluiten op de mibox?
Je zal 'm best kunnen aansluiten, maar ik denk niet dat er iets gebeurt. De software is ontwikkeld voor de Bluetooth remote.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Chris.nl schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 01:25:
Zojuist OTA Build PI.2696 geïnstalleerd op de Mi Box S, ben vooralsnog geen issues tegengekomen.
Heb ik nu ook op één apparaat geïnstalleerd, de rest laten we nog maar even met rust ;)

Edit: overigens heb ik gisteren deze USB-lan adapter binnengekregen en inmiddels getest. Doet het prima met snelheden ~300Mbit. Nette prijs (vind ik).
Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/61Oe95A6BOL._AC_SX679_.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door hardware-lover op 02-07-2020 13:38 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 28-08 20:17
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een mediaplayer die een spdif aansluiting heeft. Nu lees ik hier dat de Mi Box S deze wel heeft? Als ik bij Cool Blue kijk zie ik bij de specs geen spdif staan. Kan iemand mij vertellen dat als ik de Mi Box S bestel er nu wel of geen spdif op zit. Of heeft dit te maken met de "EU' versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
jongetje schreef op dinsdag 30 juni 2020 @ 12:12:
[...]

Denk dat die dan aanblijft eigenlijk, als dat niet werkt. Al weet ik dat dus niet zeker.

Harmony/Logitech anders even vragen? Die zijn vaak wel behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Appie_1970_ schreef op donderdag 2 juli 2020 @ 21:48:
Hallo allemaal, ik ben op zoek naar een mediaplayer die een spdif aansluiting heeft. Nu lees ik hier dat de Mi Box S deze wel heeft? Als ik bij Cool Blue kijk zie ik bij de specs geen spdif staan. Kan iemand mij vertellen dat als ik de Mi Box S bestel er nu wel of geen spdif op zit. Of heeft dit te maken met de "EU' versie.
Ik schaf enkel EU versies aan en deze hebben een spdif uitgang. Er staat bij mij "audio" bij die uitgang, niet "AV" zoals bij CoolBlue op de website. Het rode licht wat uit de aansluiting komt bevestigd dit ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
Ik ga hem bestellen. Ik heb nu een soortgelijk kastje van een paar tientjes maar de films lopen niet vloeiend. Af en toe een schokje wart erg irritant is. Hoop dat deze beter werkt. De spdif ben ik nodig om dts naar mijn soundbar te sturen. Tv ondersteunt dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Appie_1970_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 19:53:
Ik ga hem bestellen. Ik heb nu een soortgelijk kastje van een paar tientjes maar de films lopen niet vloeiend. Af en toe een schokje wart erg irritant is. Hoop dat deze beter werkt. De spdif ben ik nodig om dts naar mijn soundbar te sturen. Tv ondersteunt dat niet.
Wat is dat soortgelijke kastje als ik weten mag?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
TV Box MXQ pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Ah, Android Mobile versus AndroidTV ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merlijn_merlin
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Merlijn_merlin

Vraag naar de voorwaarden

Ook ik ben gezwicht voor de Mi Box S

Installatie soepel incl Ziggo Go. Maar na een half uur kijken komt er altijd een kleurzweem (cyaangroen) over het beeld. Niet om aan te zien! Aan en uit zetten helpt. Maar dit volgens mij niet de beste manier

Tip?

Wat Heeft Geert Nu Weer Gefotografeerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Merlijn_merlin schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 22:37:

Installatie soepel incl Ziggo Go. Maar na een half uur kijken komt er altijd een kleurzweem (cyaangroen) over het beeld. Niet om aan te zien! Aan en uit zetten helpt. Maar dit volgens mij niet de beste manier

Tip?
Alleen bij ZiggoGo of ook bij andere apps? En reproduceerbaar per half uur? Het komt me niet bekend voor.

Wel dat soms de kleurinstellingen niet juist staan, maar dat zie je direct.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Nog nooit gezien. Doet mij denken aan een HDMI issue. Als het weer gebeurt zou ik de HDMI kabel er eens uit trekken en opnieuw aansluiten. Als het probleem dan blijft, dan weet je al iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie_1970_
hardware-lover schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 21:01:
[...]

Ah, Android Mobile versus AndroidTV ;)
Dat gaat dus verschil maken? :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david19861
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 02-08-2024
wat merlijn heeft heb ik ook met die van mij.
Gebeurt bij netflix en youtube die gebruik ik altijd.
Ind door opnieuw te starten doet hij weer goed voor 15 a 20 min.
Andere hdmi kabel geprobeerd .
Niks nieuws geinstalleerd en geen update beschikbaar.
Denk zelf dat er iets mis is met de software zoniet dan is het hardware.
kan je zo iets opnieuw een schone lei geven ?
Net als een soort windows formateren en evt andere software of zelfde instaleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Appie_1970_ schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:35:
[...]
Dat gaat dus verschil maken? :?
Laatste is iig veel meer op een TV omgeving gericht.

Maar het is meer een constatering van het verschil tussen beide Mi Boxen v.w.b. OS waarbij de EU versie van de Mi Box S een Google certificering heeft, dat zal voor die andere box vrijwel zeker niet het geval zijn.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
david19861 schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 23:36:
wat merlijn heeft heb ik ook met die van mij.
Gebeurt bij netflix en youtube die gebruik ik altijd.
Ind door opnieuw te starten doet hij weer goed voor 15 a 20 min.
Andere hdmi kabel geprobeerd .
Niks nieuws geinstalleerd en geen update beschikbaar.
Denk zelf dat er iets mis is met de software zoniet dan is het hardware.
kan je zo iets opnieuw een schone lei geven ?
Net als een soort windows formateren en evt andere software of zelfde instaleren.
Dus jij krijgt dat ook met je Mi Box S?

Na een software_update is het (bij problemen), niet onverstandig om een fabrieks-reset door te voeren, je begint dan met een schone lei. Is het dan nog niet opgelost, dus ook getest met een andere HDMI kabel op een ander scherm (indien mogelijk), dan zou er hardwarematig wat mis kunnen zijn (warmte wellicht?). Nu kom ik regelmatig refurbished Mi S boxjes tegen, het is dus niet gezegd dat er niet was mis kan zijn.

Edit: beiden zijn toevallig niet in het bezit van een Philips TV?

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 04-07-2020 00:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komma959
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05-2021

Tip?
Welke tv heb je?
Bij Philips en Sony tv's uit 2010, komt dit probleem voor..
Pagina: 1 ... 24 ... 37 Laatste