Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Vraagje aan Mi Box S gebruikers met;

- update naar ATV 9
- 4k HDR TV
- Amazon Prime Video abonnement

Krijgen jullie een HDR melding/popup bij HDR bron materiaal?

Edit: blijkbaar is er geen stabiele PV app beschikbaar voor ATV 8.1, dus de blijdschap was van korte duur wat deze app betreft.
Ik heb vandaag weer eens het eea getest.

Met de 8.1 build krijgt de Mi (y) (y)
Met de laatste ATV 9 update |:(

Youtube naast HDR tegenwoordig met sommig media ook multi audio (5.1) zie ik? Dacht dat dit voorheen altijd 2 kanaals audio was?

Afijn, we gaan nu een poging wagen om de andere Mi box ook weer terug te zetten naar 8.1. Denk niet dat er op korte termijn een update voor V9 in het verschiet zal zitten.

[ Voor 65% gewijzigd door hardware-lover op 03-04-2020 15:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Er is een nieuwe bèta uitgekomen voor de Mi Box S, daar zullen we eens mee aan de slag gaan ;)

https://www.reddit.com/r/..._latest_beta_rolling_out/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
hardware-lover schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:04:
Ere is een nieuwe bèta uitgekomen voor de Mi Box S, daar zullen we eens mee aan de slag gaan ;)

Hoor graag van je hoe jouw ervaringen hiermee zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:26:
[...]
Hoor graag van je hoe jouw ervaringen hiermee zijn.
Is installing as we speak 😉

[knip]kan weg

Eerste globale indruk. Flinke verbetering vergeleken met de zg final ATV9 versie. Dat lijkt, zoals velen al vermoedden, geen werkelijke final te zijn.

Ik heb nu snel wat (voor mij) belangrijke apps getest.

- Kodi; Beeld werkelijk prima, audio (wat ondersteund wordt), in orde. O.a. HDR, DD(+) en DTS zijn beschikbaar. Auto refreshrate werkt zo te zien naar behoren.
- Prime Video; hoewel nog steeds geen HDR beschikbaar, zijn de kleuren nu juist bij video's waar HDR bij vermeld staat.
- Youtube; draait prima, echter geen HDR met de originele app, wel bij de alternatieve die ik gebruik. Bij die alternatieve heb ik, itt dezelfde versie die op ATV8.1 draait, nergens multi audio (5.1).

Tot zover. Er valt nog genoeg te proberen en te testen maar zoals het zich laat aanzien lijkt dit een goede stap te zijn. Het apparaat draait alles lekker soepel, ook in de 4k resolutie. Ik gebruik een bekabelde (usb) lan verbinding.

Specifieke vragen? Gewoon stellen.

Aanvullende info m.b.t. deze release: https://www.androidsage.c...ox-s-ota-2-beta-1-update/

[ Voor 114% gewijzigd door hardware-lover op 08-04-2020 18:05 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09 21:17
Sinds kort ook een mi box s. Alles ingesteld met plex, netflix en youtube. Alleen zie ik steeds kleine micro schokjes tijdens het afspelen van series bij plex en netflix. Heb een (100hz) full-hd tv. Al geprobeerd om de hz instellingen aan te passen naar 50, 60 of 24 maar dat maakt geen verschil. Ook terug naar fabrieksinstellingen of een herstart veranderd niks. Iemand nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 16:04:
[...]
Specifieke vragen? Gewoon stellen.
1 maar: Bij geluid via de optische uitgang heb ik last van audio-drops; meer dan 1x per minuut valt het geluid heel kort weg. Ik heb dit op zowel Youtube als Kodi, andere dingen niet in gebruik.
Te storend om de Mi als primaire player te gebruiken.

Ken je dit fenomeen van de originele firmware, en zo ja: is het er nog met deze nieuwe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Verwijderd dat antwoord moet ik je schuldig blijven, ik gebruik de optische uitgang totaal niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer; dank voor je snelle reactie.
Binnenkort zelf weer eens proberen; al gebruik ik inmiddels gewoon mijn pc'tje maar weer voor 4K.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Verwijderd, mijn HTPC heb ik al een tijdje niet meer aangehad, zal deze weer eens aanslingeren (om bij te werken ;) )
lookslikeyou schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:01:
Sinds kort ook een mi box s. Alles ingesteld met plex, netflix en youtube. Alleen zie ik steeds kleine micro schokjes tijdens het afspelen van series bij plex en netflix. Heb een (100hz) full-hd tv. Al geprobeerd om de hz instellingen aan te passen naar 50, 60 of 24 maar dat maakt geen verschil. Ook terug naar fabrieksinstellingen of een herstart veranderd niks. Iemand nog opties?
Lastig om in te schatten wat jij nu precies "ervaart", van oorsprong 24p materiaal zal normaal gesproken nooit werkelijk vloeiend overkomen, en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling.

Welke ATV software heb jij op je Mi box staan, normaal gesproken zal dat de "vrijgegeven" versie 9 zijn verwacht ik. Maar mocht het nog 8.1 zijn;

Heb je het ook nog steeds als je via Youtube 60Hz materiaal afspeelt en de Mi Box ook op 60Hz hebt ingesteld? Zo ja, dan zou er ook een instelling in je TV niet lekker kunnen staan, dat hoort iig vloeiend weergegeven te worden. Geen beeld"verbeteraars" aanstaan die roet in het eten kunnen gooien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
hardware-lover schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 12:36:

[...]

Lastig om in te schatten wat jij nu precies "ervaart", van oorsprong 24p materiaal zal normaal gesproken nooit werkelijk vloeiend overkomen, en dat is eigenlijk ook niet de bedoeling.

Welke ATV software heb jij op je Mi box staan, normaal gesproken zal dat de "vrijgegeven" versie 9 zijn verwacht ik. Maar mocht het nog 8.1 zijn;

Heb je het ook nog steeds als je via Youtube 60Hz materiaal afspeelt en de Mi Box ook op 60Hz hebt ingesteld? Zo ja, dan zou er ook een instelling in je TV niet lekker kunnen staan, dat hoort iig vloeiend weergegeven te worden. Geen beeld"verbeteraars" aanstaan die roet in het eten kunnen gooien?
Eerst speelde ik dezelfde content af met een openelec (pi3) en dan speelde het wel soepel af zonder die kleine haperingen. Ook geprobeerd de externe schijf direct aan te sluiten en dan af te spelen met kodi op de mi box maar ook dan ervaar ik dezelfde hickups.

De laatste ATV update is geïnstalleerd. Zal nog even proberen binnen de youtube omgeving en dan eventuele beeld verbeteraars uitzetten (als deze al aanstaan). Kom er nog op terug! Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@lookslikeyou, ik zou het eens even laten voor wat het is met die ATV 9 versie als dat niet de allerlaatste bèta is die enkele dagen geleden is uitgekomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
lookslikeyou schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 19:11:
[...]

Eerst speelde ik dezelfde content af met een openelec (pi3) en dan speelde het wel soepel af zonder die kleine haperingen. Ook geprobeerd de externe schijf direct aan te sluiten en dan af te spelen met kodi op de mi box maar ook dan ervaar ik dezelfde hickups.

De laatste ATV update is geïnstalleerd. Zal nog even proberen binnen de youtube omgeving en dan eventuele beeld verbeteraars uitzetten (als deze al aanstaan). Kom er nog op terug! Bedankt voor de tips.
Ik weet precies wat je ervaart, ik heb dit ook.
Mijn Mi Box S kwam al voorgeïnstalleerd met ATV9.
Bij mij is het probleem bijna volledig opgelost door (volgens mij) de scherm instellingen naar 1080p 24hz te zetten (zal dit vanavond thuis nog even controleren)
Ook eerst een Pi (2) met openelec zonder enige problemen.
Met de Mi Box S was het heel erg merkbaar voor mij, mijn vriendin merkt het niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
dongilles schreef op woensdag 8 april 2020 @ 16:18:
[...]

Met de Mi Box S was het heel erg merkbaar voor mij, mijn vriendin merkt het niet eens.
Vooral dat laatste irriteert mij nog het meeste aan dit hele verhaal |:( Haar valt het ook niet op :P

Gisteren alle beeld verbeteraars uit gezet daarna een aflevering van The Grand Tour aangezet en leek het opgelost, alleen daarna een Homeland aflevering leek deze weer haperen. Ga het vanavond nog een keer proberen door het de mi box op 1080p 24hz in te stellen, wie weet.

En maar hopen dat de nieuwe update die nog in beta zit verbetering gaat brengen. We wachten het af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

Ik heb ook hetzelfde als jullie. Met kodi op de pi3 en 4 geen problemen. Maar met de mibox wel.

Heb ook een vrouw in dezelfde categorie als jullie blijkbaar.

Ben op zich tevreden met de pi, dus de mibox gebruik ik eigenlijk niet. Op de Sony TV zit ook Android TV. Dus die gebruik ik voor de zaken buiten kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom installeer je Kodi dan niet rechtstreeks op de Android TV van jouw Sony?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• komma959
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 27-05-2021
hardware-lover schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 15:04:
Er is een nieuwe bèta uitgekomen voor de Mi Box S, daar zullen we eens mee aan de slag gaan ;)

Ok de 2e beta is inmiddels ook online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
komma959 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 15:04:
[...]
Ok de 2e beta is inmiddels ook online
Gezien, maar de eerste (Reddit) reacties daarover zijn niet echt geruststellend, dus daar blijf ik even vanaf ;)

Edit: ze zetten er vaart achter, bèta versie 3 beschikbaar (CEC fix). Deze zal ik wel gaan installeren indien blijkt dat er geen rare zaken mee zijn; https://www.androidsage.c...-update-with-build-r2603/

[ Voor 27% gewijzigd door hardware-lover op 12-04-2020 15:57 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Net nieuwste update geinstalleerd alle problemen zouden hiermee opgelost moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dongilles schreef op maandag 13 april 2020 @ 19:23:
Net nieuwste update geinstalleerd alle problemen zouden hiermee opgelost moeten zijn
Beta of valid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Altijd lastig inschatten indien de build niet wordt opgegeven, maar inmiddels is onderstaande (final?) uit, dus misschien moet eenieder eens kijken of er een OTA update beschikbaar is?

https://www.reddit.com/r/...se_to_mi_box_s_build_2604

Edit: en dat is het geval 😉

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 13-04-2020 19:53 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

Zelf zit ik nog op Oreo, had geen zin om al mn apps en instellingen opnieuw te installeren.
Neem aan dat deze update gewoon OTA beschikbaar komt toch?

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Blonde Tux schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 10:00:
Zelf zit ik nog op Oreo, had geen zin om al mn apps en instellingen opnieuw te installeren.
Neem aan dat deze update gewoon OTA beschikbaar komt toch?
De bevestiging van een OTA update staat direct voor je reactie ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-09 16:45

Blonde Tux

<advertisement>

hardware-lover schreef op dinsdag 14 april 2020 @ 11:18:
[...]

De bevestiging van een OTA update staat direct voor je reactie ;)
* Blonde Tux moet toch maar een extra koppie koffie pakken

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:06

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor een secundaire setup (projector in aparte kamer) wilde ik eigenlijk al een Chromecast Ultra bestellen maar toen kwam ik bij toeval de Mi Box S tegen. Ondanks allerlei dramaverhalen over bugs met de 9.0 update heb ik de gok maar genomen en gisteren de boel met de laatste update geinstalleerd. Geen spijt van! In no-time had ik VLC, Plex en Kodi goed draaien. Alles inclusief chromecasten werkt soepel en stabiel, lipsync is stabiel (fixed waarde voor alle content werkt goed), en passthrough van DD en DTS werkt goed. En minstens zo belangrijk: 24Hz werkt zonder gedoe, dus geen judder door fixed 50/60Hz output.

Ik heb jaren met een Asus O!Play en later Plex op een Mac Mini gedaan, maar voor mij is dit voor deze prijs toch wel een ultiem mediaspelertje :) Dat dingen out of the box zo makkelijk en compleet werken, ik heb het wel eens anders meegemaakt.

Het enige dat niet wil werken is pairen met een Dualshock 4 controller, maar voor gaming heb ik andere apparaten dus belangrijk is het niet. Retroarch werkend zou wel leuk zijn.

In de woonkamer staat een LG OLED dit alles speelt, maar voor de slaapkamer (Samsung 7000 uit 2013) is iets dat H265 afspeelt wel wenselijk dus ik overweeg voor daar ook gewoon een Mi Box S te kopen. M'n vriendin vindt Kodi ook makkelijk werken, dus mooie en praktische oplossing.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Exirion, het enthousiasme voor de Mi Box S valt of staat met de OS updates van het apparaat. Was het tot afgelopen maandag nog tamelijk bedroevend voor gebruikers met een Final ATV9 installatie, dan is dat nu ineens heel aardig in een positieve richting omgeslagen met de laatste Final ATV 9 build die is uitgekomen.

Ik neem aan dat jij deze build nu ook al in gebruik hebt of staat er misschien nog de Final 8.1 versie op het apparaat? Zo ja, dan zijn ook daarmee weinig werkelijke problemen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

hardware-lover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 12:55:
Ik neem aan dat jij deze build nu ook al in gebruik hebt of staat er misschien nog de Final 8.1 versie op het apparaat? Zo ja, dan zijn ook daarmee weinig werkelijke problemen.
Ik hoopte er eentje te krijgen met 8.1, maar de 'final' 9.0 stond er al op. Heb 'm niet eens getest en direct de laatste update erop gezet.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-09 18:20
Net een update gedaan, Plex weigert nog films af te spelen en CEC blijft actief. Hoe is me een raadsel.
Alle CEC uitgezet, zowel TV, versterker en de Mi box S. En toch stopt hij met afspelen als ik de tv uit doe.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:13:
Net een update gedaan, Plex weigert nog films af te spelen en CEC blijft actief. Hoe is me een raadsel.
Alle CEC uitgezet, zowel TV, versterker en de Mi box S. En toch stopt hij met afspelen als ik de tv uit doe.
Dat laatste misschien ietsje meer toelichten? Als je de TV uitzet dan doet afspelen van video er toch niet meer toe?

Als je doelt op audio afspelen? Bij het uitzetten van de TV verliest een extern apparaat zijn HDMI connectie, en daar reageert deze dan op. Dat heeft met pin 19 van de HDMI aansluiting te maken (Google of andere zoekmachine).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Alleen zit de Mi in de versterker die aan blijft staan en niet in de tv.
Het gaat inderdaad om audio, namelijk internetradio. Voor de update werkte dit ook gewoon netjes.

[ Voor 15% gewijzigd door arbraxas op 16-04-2020 13:43 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:42:
Alleen zit de Mi in de versterker die aan blijft staan en niet in de tv.
Het gaat inderdaad om audio, namelijk internetradio. Voor de update werkte dit ook gewoon netjes.
Maar normaal gesproken wordt er via die versterker ook een video-signaal doorgelust naar je TV? Dus Pass Through aanstaan wellicht? Zo ja, dan detecteert dat een extern apparaat ook, al staat je versterker nog aan. Ik weet niet anders als dat dit eigenlijk met vrijwel elk extern HDMI aangesloten afspeelapparaat problemen geeft (stoppen met afspelen).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Passthrough staat uit in de versterker, dat had ik al nagekeken.
Komt bij dat voor de upgrade het wel werkt, na de upgrade niet. Er is dus iets veranderd in die software wat het veroorzaakt. Aan de hardware is namelijk 0,0 veranderd in de 15 minuten dat de upgrade geduurd heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:17
arbraxas schreef op donderdag 16 april 2020 @ 13:57:
Passthrough staat uit in de versterker, dat had ik al nagekeken.
Komt bij dat voor de upgrade het wel werkt, na de upgrade niet. Er is dus iets veranderd in die software wat het veroorzaakt. Aan de hardware is namelijk 0,0 veranderd in de 15 minuten dat de upgrade geduurd heeft.
Mogelijk helpt een reset naar fabriekinstellingen? Van wat ik mee heb gekregen (volgens mij in dit topic) lost dat problemen op welke na een (grote?) update op kunnen treden.

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Zat ik niet op te wachten, maar ik denk dat dat de enigste overgebleven optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmg2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:40
Ik heb mijn Mi Box S net ontvangen, aangesloten, interface ziet er bekend uit (heb een tv met Android TV) en is nu bezig met de systeemupdate. En dan kijken of ie echt bevalt. Beetje ongecompliceerd Netflix, Prime en van m'n NAS afspelen met Kodi of Archos of VLC en wat Spotify en ik ben al tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Helaas, ook na een fabrieksreset geen oplossing voor het stilvallen van de audioapp. Workaround is app full screen laten staan en na uitzetten tv een keer op ok drukken. Gaat hij wel weer verder.

Plex app moet je in settingen de nieuwe videospeler uitzetten en de refreshrate change op off. Anders werken je videos niet. Maffe is dat de plex plugin in Kodi wel direct werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:01
Iemand dit wel eens gezien?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QDyKqWYWXz7VrABFWHH0WKs6Hpg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rA8K52HrNso2Hmd7KYnEWHnU.jpg?f=fotoalbum_large

Gebeurt bij sommige afleveringen, maar.bij andere weer niet.... Enkel bij Netflix. Andere afleveringen zijn dan weer wel goed.

[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 16-04-2020 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Waah, maar gebeurd dat ook consequent bij dezelfde afleveringen, of dat dan ook weer niet?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:06:
@Waah, maar gebeurd dat ook consequent bij dezelfde afleveringen, of dat dan ook weer niet?
Jep. Voor zover ik hoor wel. Volgende aflevering geen probleem. Dan deze en het is weer terug. Nu bij Tiger King 1 aflevering en Casa de Papel een aflevering (no 7).

Ook na een reboot....
Las wel dat er een nieuwe update is sinds gisteren. Misschien dat dat eerst een poging is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Waah schreef op donderdag 16 april 2020 @ 22:36:
[...]
Jep. Voor zover ik hoor wel. Volgende aflevering geen probleem. Dan deze en het is weer terug. Nu bij Tiger King 1 aflevering en Casa de Papel een aflevering (no 7).

Ook na een reboot....
Las wel dat er een nieuwe update is sinds gisteren. Misschien dat dat eerst een poging is.
Indien je een Mi Box S versie hebt dan bedoel je deze update? hardware-lover in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

Eerst die maar installeren ja (indien je al op ATV 9 zit), en kijken of het nog steeds het geval is dan. Is dat nog steeds zo dan zal ik (of iemand anders?), eens kijken of het hier ook het geval is.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor mensen die een goedkope controller voor bijvoorbeeld RetroArch zoeken: de RX3 controller van de Action voor 7.95 werkt plug & play. Helaas geen Bluetooth, maar ik kan nu in ieder geval de boel installeren en inrichten. Apart dat het ding als Dualshock 3 clone verkocht wordt, maar in RetroArch als XBox 360 controller wordt herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Ik had altijd een audio-stotter probleem bij gebruik van de optische uitgang, waarbij elke x seconden het geluid heel kort een drop-out gaf.
Hierdoor lag de S bij mij werkeloos in de kast.

Sinds de nieuwe update is deze weg, en is de Mi weer de standaard mediaplayer in huis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Hmz deze "upgrade" heeft dus de DD en DTS HD passthrough we voor mij uitgesloopt kom ik nu achter. Geen idee of dit al zo was, ik kom namelijk van Android 8. Maar dit vind ik echt een K*T streek. Want hiermee word de box ineens een stuk minder bruikbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:00:
Hmz deze "upgrade" heeft dus de DD en DTS HD passthrough we voor mij uitgesloopt kom ik nu achter. Geen idee of dit al zo was, ik kom namelijk van Android 8. Maar dit vind ik echt een K*T streek. Want hiermee word de box ineens een stuk minder bruikbaar voor mij.
Kan me niet herinneren ooit een DTS-HD signaal vanaf de Mi Box S als tekst gezien te hebben op mijn receiver? Er staat mij bij dat er enkel DD(+) en DTS wordt ondersteund door de S uitvoering?

Edit: dat lijkt hier ook bevestigd te worden? https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=275083

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 18-04-2020 20:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arbraxas schreef op zaterdag 18 april 2020 @ 20:00:
Dat moet iets met je instellingen zijn; bij mij kan het.
Alleen -en dat is het vreemde- moet je de standaard output op 2.0(!) hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2020 @ 10:46:
[...]
Dat moet iets met je instellingen zijn; bij mij kan het.
Alleen -en dat is het vreemde- moet je de standaard output op 2.0(!) hebben staan.
Heb jij een DTS-HD output met je Mi Box S? Met welke instellingen en afspeelsoftware krijg je dat voor elkaar?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan hem wel kiezen, en dat lijkt te werken, maar mijn versterker kan er niets mee.
Standaard uit op 2.0 via S/PDIF, en dan passthrough aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Er schijnt nu ook een Xiaomi Mi TV-Stick aan te komen: https://androidpctv.com/xiaomi-mi-tv-stick-price-opinion/.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 19 april 2020 @ 11:33:
Ik kan hem wel kiezen, en dat lijkt te werken, maar mijn versterker kan er niets mee.
Standaard uit op 2.0 via S/PDIF, en dan passthrough aan.
Ah, zo. Je kunt HD audio streams wel hoorbaar maken, dat is het probleem ook niet. Maar om ze daadwerkelijk as is (zonder conversie dus) uit te voeren, dat gaat dus niet met de S versie.

Via s/pdif lukt dat sowieso nooit, ongeacht het apparaat, dan is DD en DTS werkelijk de max.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:02:
[...]
Via s/pdif lukt dat sowieso nooit, ongeacht het apparaat, dan is DD en DTS werkelijk de max.
Ah, da's wel een goede verklaring. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hardware-lover schreef op zondag 19 april 2020 @ 13:02:
[...]

Ah, zo. Je kunt HD audio streams wel hoorbaar maken, dat is het probleem ook niet. Maar om ze daadwerkelijk as is (zonder conversie dus) uit te voeren, dat gaat dus niet met de S versie.

Volgens mij dus wel. Als je met 'de S versie' de Mi Box S bedoelt.
Dat is precies wat ik doe. Ik stel hem in op 2.0 audio.
Alles komt dan in stereo aan bij mijn versterker. Zodra ik pass-through aan zet komt het in het formaat van de bron; de versterker geeft dan ook daadwerkelijk Dolby Digital of DTS aan, afhankelijk van het bronmateriaal natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Verwijderd dat is wat ik bedoel, via s/pdif > "dan is DD en DTS werkelijk de max" ;)

(met de juiste instellingen vanzelfsprekend).

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 19-04-2020 14:49 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

veertje schreef op donderdag 28 november 2019 @ 11:15:
Hij is nu via ethernet kabeltje aangesloten, maar er is nog steeds input delay van meerdere seconden evenals weergave fouten alsof het renderen niet snel genoeg lukt.
Hier ook even getest met PS4 Remote Play (met PSPlay app) en Steam Link.

Steam Link werkt boven verwachting goed, al laat de client Steam op Windows crashen terwijl die op MacOS het gewoon doet. Heb er online meer klachten over gelezen; gewoon brakke zut van Steam. Even rondgelopen in Half Life 2 en Quern en dat werkt erg soepel via wifi.

De PS4 Remote Play van Sony is voor mij onbruikbaar omdat ie mijn controller totaal negeert en ik de Dualshock 4 niet gepaired krijg. Daarom maar voor 4 euro de PSPlay app uitgeprobeerd en dat is zoals die van Sony had moeten zijn. Werkt erg goed, maar wel op 720p. Er schijnt een decoderprobleem te zijn op de Mi Box waardoor 1080p niet lekker werkt. Aan m'n netwerk ligt het niet, maar het is echt enorm onregelmatig traag.

Toch leuk dat het allemaal kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op dinsdag 21 april 2020 @ 17:00:
Daarom maar voor 4 euro de PSPlay app uitgeprobeerd en dat is zoals die van Sony had moeten zijn. Werkt erg goed, maar wel op 720p. Er schijnt een decoderprobleem te zijn op de Mi Box waardoor 1080p niet lekker werkt. Aan m'n netwerk ligt het niet, maar het is echt enorm onregelmatig traag.
Toch nog even getest met de PS4 Pro en Mi Box S bedraad op dezelfde switch, en dan loopt ook 1080p erg soepel. Wifi (Netgear R7000 en 3 maal Unifi AP AC Pro) is snel en stabiel met iPhones/iPads/Macs die de volle internetbandbreedte van 250mbit met gemak halen, maar het lijkt erop dat de decoder gaat hikken zodra er geen 100% continue videostream binnenkomt. Dus zodra het even iets inzakt of pakketten later aankomen, lijkt er iets mis te gaan. Dat zal het decoderprobleem zijn waar ik iets over gelezen had. Verder werkt het eigenlijk verbazingwekkend, maar bedraad netwerken is wel een vereiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sowieso is de wifi adapter (of antenne?) vam de Mi S redelijk belabberd.
Ik krijg stabielere resultaten op 2,4 dan op 5, en dat heeft niet te maken met obstakels of afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Dus wel, want 2,4Ghz heeft gewoon minder last van obstakels en muren.
Je kunt dus wel stabielere resultaten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, ja. Dat klopt. Alleen in mijn geval is er sprake van een 'line-of-sight' verbinding; de Mi S en het Ubiquiti AP hangen tegenover elkaar in dezelfde ruimte. Ik ben bekend met het absorberen van 5 GHz radiosignalen, maar dat is hier niet de oorzaak.

Het zit hem echt in de ontvangstkwaliteiten van de Mi S; alle gecontroleerde apparaten hebben (en Unifi geeft ook mooi de kwaliteit van de verbinding weer) een stabiele verbinding op 5 GHz, alleen de Mi S niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Ik heb mijn surround geluid weer aan de praat gekregen met Android 9.
Bij audio formats heb ik alles handmatig aangezet en DTS sound op 100% gezet. Geen idee wat da laatste doet, maar ik blijf overal vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:36:
Ik heb mijn surround geluid weer aan de praat gekregen met Android 9.
Bij audio formats heb ik alles handmatig aangezet en DTS sound op 100% gezet. Geen idee wat da laatste doet, maar ik blijf overal vanaf nu.
En heb je nu ook (weer) DTS-HD als audio stream? Niet als downmixed bedoel ik, maar als audio-format in het display van je receiver?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Te vroeg gejuicht. Het werkt half.
DD trueHD werkt wel, DTS-HD werkt nog steeds niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
En waarmee speel je dit dan af?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Met plex, native app. Niet via de Kodi plugin. Dat heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arbraxas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:00:
Bij mij is het net andersom. Ik doe niets met Plex maar bij Kodi zijn de HD formaten niet beschikbaar binnen de audio-instellingen, daar zie je enkel, itt veel andere systemen, AC3 (DD), E-AC3(DD+) en DTS als selecteerbaar format. De overige formaten zijn niet zichtbaar en dus ook niet te selecteren.

Afbeeldingslocatie: https://kodi.wiki/images/thumb/1/13/Settings-System-Audio2.jpg/600px-Settings-System-Audio2.jpg

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

arbraxas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 14:00:
Ik zou Kodi en VLC eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Ik selecteer ook niets binnen de plex app.Pak gewoon een film en druk op play. Met TrueHD gaat het nu prima. Met DTS-HD wil de plex server ook gaan staan transcoderen en dan krijg ik gewoon een timeout omdat die niet krachtig genoeg is daarvoor.

En Kodi heb ik wel, maar dan krijg je dus alles in stereo en geen surround geluid.

[ Voor 14% gewijzigd door arbraxas op 22-04-2020 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
In Kodi 18.6 zou je eigenlijk, bij doorvoer actief, toch minimaal dd en dts moeten kunnen selecteren.

Maar ik ben er nu toch eens wat verder ingedoken, want de berichten of wat wel of wat niet ondersteund zijn toch tamelijk tegenstrijdig.

Aida64 maar eens aangeslingerd en gekeken welke codecs daar naar voren komen.
Naast vele anderen staan daar ...

- AC3
- DTSHD
- EAC3

... tussen, maar geen DD True HD.

VLC maar eens opgestart en wat samples binnengehaald met DTSHD en True HD audio.

Wat Aida64 laat zien lijkt te kloppen, DTSHD wordt keurig op het receiver display getoond en afgespeeld, maar True HD wordt als stereo weergeven en afgespeeld.

Aida64 laat onder ATV8.1 en 9 dezelfde codecs zien.

Kortom, DTSHD is aanwezig als ondersteund audio format, hoewel niet via elke media speler beschikbaar. Kodi laat deze niet zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
Echt maf dat het bij mij dan net andersom werkt.
AC3, DTS EAC3 kan ik ook wel bevestigen net als AAC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Configureren jullie Kodi wel in Expert mode? Anders mis je een hoop instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Overigens denk ik dat je hier tegenaan loopt:

https://github.com/xbmc/xbmc/issues/16474
https://forum.kodi.tv/showthread.php?tid=338047

Kodi developer beweert dat het platform broken is, maar de vraag is of dat klopt. Ik zelf heb geen TrueHD en DTS-HD materiaal, maar heb wel gewoon Dolby Digital en DTS films prima in surround draaiend. Het is dus absoluut niet zo dat je alleen maar stereo output krijgt.

[ Voor 6% gewijzigd door Exirion op 22-04-2020 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb gisteren een stel Dolby/DTS demo's gedownload. Naast de gebruikelijke DD/DD+/DTS (inclusief Atmos) kreeg ik ook DTS-HD Master Audio op de output, maar Dolby TrueHD komt structureel als PCM 2.0 naar buiten. Het schijnt met Oreo wel gewoon gewerkt te hebben. FWIW, getest op een Yamaha CX-A5000 en Pioneer VSX-LX304.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Exirion schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Ik heb gisteren een stel Dolby/DTS demo's gedownload. Naast de gebruikelijke DD/DD+/DTS (inclusief Atmos) kreeg ik ook DTS-HD Master Audio op de output, maar Dolby TrueHD komt structureel als PCM 2.0 naar buiten. Het schijnt met Oreo wel gewoon gewerkt te hebben. FWIW, getest op een Yamaha CX-A5000 en Pioneer VSX-LX304.
Dit zou er wel eens mee te maken kunnen hebben:

https://www.reddit.com/r/...able_truehd_that_was_the/

Het is jammer, maar voor de prijs van de Mi Box S kan ik er best mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:10
Zelf heb ik de Mi Box S een kleine 1.5 jaar in bezit.
De eerste paar maanden was ik er zeer tevreden mee, echter kreeg die daarna toch wat kuren zoals;

- Vastlopers

- Lokale content via Kodi was vaak out of sync.
Dit was wel op te lossen maar de kleine OCD guy in mij bleef er dan teveel op letten ipv te genieten van de content.

-Ik merkte op dat Netflix (in dit geval serie Suits) via het KPN kastje een veel voller geluid gaf dan via de Mi Box.

Ik heb hem daardoor alleen nog maar gebruikt als Chromecast voor bijvoorbeeld YouTube.
De vrouw wilde echter graag haar serie kijken op Videoland dus na een Android update is die weer volledig in gebruik genomen. (Eerst weer naar fabrieksinstellingen omdat de update de Cast functionaliteit gesloopt had)

Het apparaatje draait weer soepel en is vooral een stuk sneller dan eerst!
Kodi lijkt op het eerste gezicht ook weer normaal te doen.

Wat mij wel opvalt is dat beelden in Videoland niet vloeiend weergegeven worden. Het voelt alsof de FPS ineens naar beneden schiet. Dit is vooral zichtbaar als een bewegend shot te zien is van een zee of stad.

Hebben meer mensen dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Exirion schreef op donderdag 23 april 2020 @ 11:39:
Getest via welke mediaspeler?

Ik heb nog een Oreo 8.1 S versie staan hier, dus ik kan simpel testen of dit werkelijk voor deze build op zal gaan (al zegt het AIDA64 codec overzicht dat dit eigenlijk niet het geval kan zijn).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:53
arbraxas schreef op woensdag 22 april 2020 @ 13:48:
Welke box heb je?

2018 Mi Box S only - no longer has IEC61937 audio support for Kodi - Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio passthrough.

Blijkbaar werkt dat in de boxen van 2016 met Android 8.0 nog wel. Vanaf Android 8.1 is het over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

VLC en Kodi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Trichoglossus schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 00:14:
[...]
Welke box heb je?

2018 Mi Box S only - no longer has IEC61937 audio support for Kodi - Dolby TrueHD and DTS-HD MA audio passthrough.

Blijkbaar werkt dat in de boxen van 2016 met Android 8.0 nog wel. Vanaf Android 8.1 is het over.
@Exirion, in Kodi is de optie niet aanwezig om HD audio in te stellen en door te sturen?

Vwb de quote hierboven, dat lijkt niet juist helemaal juist te zijn mbt 8.1. Met VLC wordt DTS-HD als zodanig ook afgespeeld (wat al eerder is gemeld) maar in tegenstelling tot ATV9 wordt er bij de ATV8.1 build bij True-HD, multichannel audio op het display getoond. Bij ATV9 is dit stereo. Helemaal geen HD audio bij de Mi Box S lijkt dus niet correct.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bramkn
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Mijn excuses als deze vraag al beantwoord is. Ik kan hem niet vinden.
Ik heb een aantal nest mini's. Deze gebruikte we erg vaak voor het casten van netflix via de chromecast2. Ik heb recent een mibox s ipv de chromecast aan de tv gehangen. Helaas krijg ik het stem gestuurde niet aan de gang. Als ik bijv netflix probeer. Zegt die zoiets:kan geen netflix op android tv aansturen.
Het casten direct van telefoon werkt nu wel na van alles te hebben geprobeerd.
Dus de vraag: is het mogelijk je mi box s aan te sturen via google nest mini spraakgestuurde commando's? En zoja, hoe dan?

Ter info: ik heb de cast app al eens opnieuw geinstalleerd en cache leeg gemaakt etc.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Edit: ik heb de mi box terug gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-04 12:20

Sjeng_

BIERTJAH!?

Hallo! Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

Ik heb de Xiaomi Mi Box S 8 GB vorig jaar gekocht voor Netflix. Mijn smart TV van Samsung is al wat ouder, en de Netflix app was al tijden niet meer geupdate, en blijkbaar werd onze TV niet meer ondersteund... Dus maar voor een MiBox S gegaan om de nieuwere smart-functies toch nog te kunnen gebruiken zonder meteen een compleet nieuwe TV te moeten aanschaffen.
Op zich een prima oplossing, maar aangezien ik wifi niet supersnel of stabiel vind om een film te kijken, heb ik er gelijk een USB-UTP adapter bij gekocht, met nog 3 USB poortjes, zodat ik er ook een externe HDD aan kan hangen. (USB 3.0 Gigabit LAN Ethernet Adapter + 3 Poorts USB Hub, merk Brauch, via bol.com) en een nieuwe netwerkkabel (Valueline VLCP85121E05 netwerkkabel 0,5 m Cat5e SF/UTP (S-FTP)).

Eerste ervaring: apparaat liep na een paar uurtjes al helemaal vast. Gegoogled, en blijkbaar was er een of andere issue die kon worden opgelost door het cache geheugen te wissen. Stappen gevolgd en daarna nooit meer een probleem gehad.

Totdat er begin 2020 een update kwam, zo rond de invoering van Prime video. Sindsdien krijg ik dagelijks meerdere malen de melding "ethernet niet verbonden", en dan stopt mijn film/serie na een poosje.
Resetten helpt dan weer even, maar ik moet nu dagelijks zeker 2 à 3 keer de stroom van de MiBox afhalen, en dat is redelijk vervelend.
De UTP kabel zit er goed in, de adapter steekt goed in, de modem steekt goed in, en we hebben op onze GSM's prima Wifi, en ook mijn desktop PC die met een UTP kabel aan de modem hangt heeft perfect internet. Nooit problemen wat dat betreft. Modem resetten helpt niet, en was volgens mij ook niet de oorzaak.

Afgelopen week was er weer een update, en die heb ik gedaan in de hoop dit probleem kwijt te zijn, maar helaas is het probleem nog steeds hetzelfde.
En plotseling kan ik ook niet meer op de externe HDD browsen... Als ik deze access via het menu, zie ik hoeveel capaciteit er in gebruik is, maar ik kan er niet meer op browsen om een film of foto te bekijken...

Vrij waardeloos dus.

Ook zijn er een aantal gekke bugs.
- Prime video sluit af zodra de screensaver aan gaat.
- Netflix wil soms niet afsluiten... Je klikt op "netfix afsluiten" en hij komt gewoon weer in het Netflix overzicht terecht.
- Ziet mijn externe HDD wel, maar als ik hem wil accessen, zie ik het geheugen gebruik wel, maar niet de inhoud...
- MiBox zet ongevraagd mijn TV aan, of switched als die al aan stond van TV of component aansluiting (voor de Wii) naar de HDMI waarop de MiBox zit. Fijn als snachts je TV plots aan gaat, of je aan het gamen bent en de TV springt zomaar naar het MiBox menu.

Ik ben geen expert hierin, ik had gehoopt op een eenvoudig apparaat, en dat was het een poosje, maar buiten wat googlen op deze problemen, stopt mijn zelfredzaamheid hierin helaas. Bedankt alvast!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog interesse heeft: ik heb die van mij op MP gezet; ik bleef soms haperingen houden bij 4K lokale files. Mogelijk wifi als oorzaak, maar voor mij voldoende reden om over te stappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Sjeng_, indien je bij de laatste update niet naar fabrieks-reset bent gegaan, dan is dat het eerste advies wat ik geef.

V.w.b. de USB-lan adapter, theoretisch zou deze goed en betrouwbaar moeten kunnen werken. Ik heb eveneens gekozen (als test) voor een soortgelijk apparaat en deze werkt op zowel een ATV8.1 en ATV9 Mi Box S versie prima, zonder enig issue. Ik mag hopen dat de externe opslag voorzien is van een aparte voeding en deze niet moet kunnen draaien op de USB voeding, want dan kun je idd problemen verwachten, en ook met het (bedrade) netwerk.

"Prime video sluit af zodra de screensaver actief wordt" << Is Prime video op dat moment zelf niet actief (met afspelen bedoel ik), want de screensaver (van het systeem zelf neem ik aan), zou dan eigenlijk niet actief mogen worden. Dit kun je sowieso voorkomen door deze op een hele lange periode te zetten, of uit te schakelen.

Je CEC "problemen" zou je mogelijk kunnen voorkomen door deze uit te zetten in het Android systeem, of door het apparaat zelf niet in slaapstand te laten gaan (slaapstand uitschakelen dus).

V.w.b. de rest van je ongenoegen. Reset de box eens na die laatste update en start eens "schoon" en kijk of dat een stel van je issues op gaat lossen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lookslikeyou
lookslikeyou schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 11:01:
Vanavond een factory reset gedaan na de laatste update en de micro stutters zijn opgelost. Dat kijkt toch echt een heel stuk fijner! Op een servertje jellyfin draaien icm met kodi draait dit prettig. Eindelijk de pi en chromecast ontkoppelen en volledig overgaan op de mi box (wat ik toen ik hem kocht voor ogen had)

[ Voor 12% gewijzigd door lookslikeyou op 07-05-2020 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

hardware-lover schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 14:11:
@Sjeng_, indien je bij de laatste update niet naar fabrieks-reset bent gegaan, dan is dat het eerste advies wat ik geef.

V.w.b. de USB-lan adapter, theoretisch zou deze goed en betrouwbaar moeten kunnen werken. Ik heb eveneens gekozen (als test) voor een soortgelijk apparaat en deze werkt op zowel een ATV8.1 en ATV9 Mi Box S versie prima, zonder enig issue. Ik mag hopen dat de externe opslag voorzien is van een aparte voeding en deze niet moet kunnen draaien op de USB voeding, want dan kun je idd problemen verwachten, en ook met het (bedrade) netwerk.

"Prime video sluit af zodra de screensaver actief wordt" << Is Prime video op dat moment zelf niet actief (met afspelen bedoel ik), want de screensaver (van het systeem zelf neem ik aan), zou dan eigenlijk niet actief mogen worden. Dit kun je sowieso voorkomen door deze op een hele lange periode te zetten, of uit te schakelen.

Je CEC "problemen" zou je mogelijk kunnen voorkomen door deze uit te zetten in het Android systeem, of door het apparaat zelf niet in slaapstand te laten gaan (slaapstand uitschakelen dus).

V.w.b. de rest van je ongenoegen. Reset de box eens na die laatste update en start eens "schoon" en kijk of dat een stel van je issues op gaat lossen?
Bedankt voor je reactie.

Ik heb de Mibox gereset. Dat duurde best nog even... Uiteindelijk weer aan gegaan, en inderdaad moest ik weer inloggen bij Netflix en Prime en Disney+, dus dat had hij gereset, maar Disney+ en Prime stonden er wel al op. Is dat normaal na een factory reset??

Maar dus nog steeds ethernet connection problemen, en soms blijft hij dan gewoon hangen als je een film start (bij het laden).
En ik heb nog steeds dat je Netflix soms gewoon niet kan afsluiten. Je klikt op Netflix afsluiten onderaan het zijmenu, en dan verdwijnt het zijmenu maar sta je nog steeds naar Netflix te kijken...

De externe HDD had ik er al af gehaald, maar die had geen losse voeding nee. Het is een SSD driveje dat ik specifiek gekocht heb omdat er geen aparte voeding bij hoeft.

Ik heb CEC disabled, dus hopelijk lost dat al 1 probleem op, en de screensaver op 30 min ipv 15 min, niet dat dat een oplossing is, maar goed, dan gaat prime iig niet meer zo snel uit. (ik had trouwens de indruk dat die screensaver voor de reset echt wel sneller begon dan 15 minuten, want zo lang pauzeer ik meestal niet eens).

Nog andere tips of ideëen die ik zou kunnen proberen? Merci!

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Nogmaals factory reset gedaan, deze keer na het kijken van een video hierover eerst developer aangezet.
Nu leek het wel beter te gaan qua reset, hij gaf aan dat hij de factory settings ging herstellen, en er zaken gewist werden, en ik zag ook de hele tijd het Android opstartlogo (gekleurde bolletjes) op het scherm, en daarna moest ik ook Netflix en Prime weer opnieuw aanmelden. Disney+ vreemd genoeg niet, dat stond er nog steeds op, en ik kon zo starten zonder daar in te loggen.
Maar nog steeds ethernet problemen.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
Sjeng_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:07:
Nogmaals factory reset gedaan, deze keer na het kijken van een video hierover eerst developer aangezet.
Nu leek het wel beter te gaan qua reset, hij gaf aan dat hij de factory settings ging herstellen, en er zaken gewist werden, en ik zag ook de hele tijd het Android opstartlogo (gekleurde bolletjes) op het scherm, en daarna moest ik ook Netflix en Prime weer opnieuw aanmelden. Disney+ vreemd genoeg niet, dat stond er nog steeds op, en ik kon zo starten zonder daar in te loggen.
Zou het niet kunnen zijn dat je inlog gegevens van je Disney+ gekoppeld zijn aan je google account? Dit heb ik ook met mijn Netflix namelijk. Dan heb je waarschijnlijk dus wel een volledige factory reset gedaan.

Ik herken het probleem niet van de ethernet problemen, ik heb een ugreen adaptor gekocht en dit werkt direct en nooit problemen gehad. Al een keer een andere utp kabel geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Nee, maar als het de kabel was, zou er denk ik helemaal geen internet zijn, toch?
Ik kan het proberen maar die kabel is nieuw...
to be continued.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lookslikeyou
Sjeng_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 21:01:
Nee, maar als het de kabel was, zou er denk ik helemaal geen internet zijn, toch?
Ik kan het proberen maar die kabel is nieuw...
to be continued.
Laatst bij mijn pc een beschadigde kabel en sprong daardoor steeds terug naar 100mbit. Als ik hem opnieuw inplugde werkte die kort op 1000mbit en daarna opnieuw terug naar 100mbit. Het is het waarschijnlijk niet, maar kan je beetje bij beetje van alles uitsluiten. En in ieder geval het proberen waard :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Sjeng_ schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 18:07:
[knip]
Ik weet niet wat jij eraan hebt hangen, maar deze is bij mij werkelijk 100% stabiel op de Mi Box S; https://www.amazon.nl/gp/product/B0792S3SMB

Ik gebruik de USB poorten niet of nauwelijks, en bij gebruik beslist niet continue, mogelijk helpt dat ook wat aan stabiliteit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Ik weet wel dat je een bepaalde soort lan-adapter moet hebben met een bepaalde chipset, dit ivm drivers....

Dus welke lan-adapter je hebt maakt wel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

USB 3.0 Gigabit LAN Ethernet Adapter + 3 Poorts USB Hub, merk Brauch, via bol.com

lijkt veel op die van op amazon. (post hiervoor)

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 15:20
Hier ook van Amazon, lijkt dezelfde als van hardware-lover: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Geen probleme,, trekt mijn 300mbit internet dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Hier een jaren oude Digitus DN-3023 die perfect stabiel werkt. Heeft de AX88179 chipset die goed aangeschreven staat voor Linux/Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
david72 schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 22:24:
Hier ook van Amazon, lijkt dezelfde als van hardware-lover: https://www.amazon.de/dp/...3044161_185740101_TE_item

Geen probleme, trekt mijn 300mbit internet dicht.
Volgens mij is deze "ergens" als tip voorbij gekomen, daarop heb ik hem destijds besteld.

Die ~300Mbit is volgens mij zo'n beetje de max, ik haal dat ook met een 500Mbit internetverbinding. Maar laten we wel wezen, dat is ruim voldoende 😏

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

https://www.bol.com/nl/p/...usb-hub/9200000057360945/

deze heb ik dus. 1000Mbit volgens de omschrijving.

kabel: https://www.bol.com/nl/p/...p-grijs/9200000075881527/

[ Voor 27% gewijzigd door Sjeng_ op 08-05-2020 08:20 ]

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die gigabit haalt de adapter wellicht wel, maar diezelfde data moet ook door de USB poort heen kunnen. Daar zit de beperking, waardoor je die 1000 niet zult halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeng_

Sjeng_

BIERTJAH!?

Verwijderd schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 08:18:
Die gigabit haalt de adapter wellicht wel, maar diezelfde data moet ook door de USB poort heen kunnen. Daar zit de beperking, waardoor je die 1000 niet zult halen.
Ja ok, maar dat is ook niet erg. Zolang de ethernet verbinding het maar doet. En dat hapert nu dus flink.

Sjeng aon de geng!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
  • Laatst online: 17-09 15:20
Mi Box S is idd USB 2.0 -> Max 480 Mbit/s
Maar ruim voldoende om te streamen.

Ik zou die adapter toch eens vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Laatst online: 18-09 18:01
Even een vraag;

op de 1e verdieping heb ik een wifi extender die bekabeld aan mijn router is verbonden. Ik heb dus 2 extra wifi signalen op de boven verdieping lopen.
De Mi Box S staat op een slaapkamer naast de kamer waar de extender staat.
Om de +/- 10 minuten lijkt de Mi Box S geen internet verbinding meer te hebben (hij is nog wel verbonden en geeft geen foutmeldingen weer) en dmv wifi uit/aan te zetten op de Mi Box S heeft hij weer even internet.
Heb zowel de 2.4 ghz als de 5 ghz band geprobeerd, maar beide het zelfde probleem!

Is de wifi ontvanger in de Mi Box S zo belabberd of kan ik te maken hebben met een defect kastje?

Mvg,

Storchie

[ Voor 5% gewijzigd door storchaveli op 08-05-2020 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring (N=1) was inderdaad dat het wifi-deel zeker op 5GHz niet best is; ik moest echt forceren op 2,4 om een stabiele verbinding te houden. Dat lijkt vrij algemeen te zijn.
Op 2,4 overigens geen enkel probleem ondervonden, en voldoende bandbreedte beschikbaar om gewoon te streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-08 20:11
Die van mij heb ik dan weer geforceerd (d.m.v. MAC adres filtering) alleen op 5ghz zitten omdat hij steeds naar 2.4ghz ging switchen omdat dat signaal sterker was (maar niet sneller). Misschien dat die van jou heen en weer switched met verbinding maken tussen de extender en de router (geen idee of die als 2 aparte of 1 signaal worden gezien)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storchaveli
  • Laatst online: 18-09 18:01
MonkeyJohn schreef op vrijdag 8 mei 2020 @ 16:28:
Die van mij heb ik dan weer geforceerd (d.m.v. MAC adres filtering) alleen op 5ghz zitten omdat hij steeds naar 2.4ghz ging switchen omdat dat signaal sterker was (maar niet sneller). Misschien dat die van jou heen en weer switched met verbinding maken tussen de extender en de router (geen idee of die als 2 aparte of 1 signaal worden gezien)?
Ik heb juist expres alleen het wachtwoord voor de 5ghz band ingevuld zodat hij niet met andere wifi netwerken verbinding gaat maken,
Toen dat netwerk laten ''vergeten'' en hetzelfde met de 2.4 ghz band geprobeert.
Maar doet op beide netwerken hetzelfde gedrag vertonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Ik geniet van mijn bedrade Miboxjes!
Pagina: 1 ... 23 ... 37 Laatste