Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 28-11-2023
Hmmmmmm en live pauzeren lukt me ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dq1
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 30-03 14:32

dq1

Weet iemand hier wat voor protocol de Xiaomi Mi Box S standaard remote gebruikt? Ik lees overal dat deze zowel IR als Bluetooth gebruikt, maar mijn IR sniffer pikt niks op.
Ik wil de Mi Box graag aansluiten op Home Assistant voor automatisering, maar ik kan de Android Debug Bridge niet gebruiken omdat ik ook een ethernet adapter heb aangesloten op de USB poort.
Als iemand een kant en klaar python library weet voor de Mi Box, dan houdt ik mij ook aanbevolen :)

De hoofdzaak is om de Mi Box op te kunnen starten. Hij lijkt ook geen Wake-On-Lan te supporten. Kan een bluetooth signaal ook de box opstarten?

[ Voor 13% gewijzigd door dq1 op 22-01-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
izzet3838 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 09:11:
Hangt er vanaf wat je lang noent, hij staat in de slaapkamer en wordt elke nacht 20-60 minutjes gebruikt, elke keer hetzelfde probleem, nu kan ik er mee leven maar leuk is het niet...
Na een of twee dagen standby lijkt het hier fout te gaan. Ik ga eens kijken of het helpt dat ik hem nu net een vast IP-adres heb gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
dq1 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 14:59:
Weet iemand hier wat voor protocol de Xiaomi Mi Box S standaard remote gebruikt? Ik lees overal dat deze zowel IR als Bluetooth gebruikt, maar mijn IR sniffer pikt niks op.
Waar lees je dat? Volgens mij doet de S alleen maar Bluetooth, en werkt IR alleen bij andere types.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dq1

dq1

asmi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:06:
[...]

Waar lees je dat? Volgens mij doet de S alleen maar Bluetooth, en werkt IR alleen bij andere types.
Waarschijnlijk ben ik in de war door alle verschillende Mi Box varianten, sommige ondersteunen wel IR.
Maar dit betekent dus ook dat je via een Bluetooth commando de Box kan opstarten? Gebruikt de Android TV app en CetusPlay dan ook alleen maar het Bluetooth protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi
  • Niet online
dq1 schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 08:27:
Maar dit betekent dus ook dat je via een Bluetooth commando de Box kan opstarten?
Met zijn eigen Bluetooth afstandsbediening wel uiteraard. Of je zelf met een ander apparaat zo'n commando kunt geven weet ik niet, ik vermoed dat de Box pas wil connecten als hij dat apparaat compatible genoeg vindt.
Gebruikt de Android TV app en CetusPlay dan ook alleen maar het Bluetooth protocol?
Na instellen werkt de Android TV app via het netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-09 12:12
Ik hoop dat ze snel met een goede versie van de Pie firmware komen (Mi Box S) want sinds de update crasht hij/zij om de haverklap. Youtube stottert/buffert en crasht. Kodi is niets meer mee te beginnen.

Ik heb al een complete reset geprobeerd (alles weer opnieuw koppelen, installeren, configureren)

En het werkte allemaal zo mooi onder Oreo...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dq1

dq1

tijgervisuals schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 08:55:
Ik hoop dat ze snel met een goede versie van de Pie firmware komen (Mi Box S) want sinds de update crasht hij/zij om de haverklap. Youtube stottert/buffert en crasht. Kodi is niets meer mee te beginnen.

Ik heb al een complete reset geprobeerd (alles weer opnieuw koppelen, installeren, configureren)

Ik heb er eigenlijk niet zoveel problemen mee gehad tot nu toe, alleen met de build-in Chromecast (na herinstalleren werkte deze weer prima).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david72
  • Laatst online: 17-09 15:20
Hier ook geen problemen met Pie, behalve het gekende Chromecast probleem.
Daarvoor is app data (& cache) wissen genoeg, reinstall is niet nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

Herken dit totaal niet, sterker nog, de laatste tijd is enkel de Mi gebruikt als media center met Kodi. Ook YT loopt als een tierelier, al moet ik opmerken dat daarvoor niet de standaard YT app is gebruikt.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Zijn dat niet de bekende HDMI-CEC-problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
asmi2 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Zijn dat niet het bekende HDMI-CEC-problemen?
Ik heb ook geen issues meer met kodi/youtube sinds ik cec aangezet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dq1

dq1

Weet iemand hier de specificaties van de http aansturing van de Mi Box S? Welke poort wordt hiervoor gebruikt? Is er een bestaande library voor om te communiceren met de box? Ik dacht dat mijn google skills uitstekend waren, maar ik kan hierover vrij weinig informatie vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
Vandaag twee keer achter elkaar fabrieksinstellingen uitgevoerd.
In tegenstelling tot eerdere pogingen kreeg ik nu ook de Amazon prime app erbij en Kodi aangeboden in de store. YouTube en Netflix werken nu ook stottervrij..... Blijf het wazig vinden, maar ben al blij dat hij lekker draait. Ik had onder Oreo nog wel voor elkaar dat de screensaver mijn eigen foto's liet zien, maar die optie is nu verdwenen.
Tevens heb (en had ik al eerder) de 4k resolutie niet blijvend gekozen, omdat dan na een korte tijd de linkerhelft van het scherm aan het flikkeren slaat bij veranderende beeldinhoud, alsof hij het niet bij kan houden. Maar zolang hij dat niet doet is het wel een verdomd leuk beeld :*)

[ Voor 26% gewijzigd door tijgervisuals op 24-01-2020 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijgervisuals
asmi2 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:07:
[...]

Zijn dat niet de bekende HDMI-CEC-problemen?
? weet ik niet, maar ik weet wel dat toen dat CEC aanstond, mijn tv soms 's morgens ook aan stond. 8)7
Waarschijnlijk een auto-update trigger op de android box, die de tv wakker maakt, omdat er iets op de hdmi-poort gebeurt...
Enneh, dat CEC zorgt er toch in principe voor dat de remote- (en andere signalen) van de tv over de hdmi kabel worden doorgegeven aan de 'client'? Met die extra keuzes als one key power off en play.
Dat ging bij mij onder oreo wel goed. Misschien, nu de rest ook weer redelijk draait onder pie, weer eens proberen.

[ Voor 28% gewijzigd door tijgervisuals op 24-01-2020 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmuije
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-08-2023
Dankzij dit Topic heb ik een goed werkende canal digital apk op mijn Xioami TV box die ik gebruik in Spanje kunnen installeren. Dank hiervoor.

Heeft iemand een Videoland apk die werkt? Zoeken via Google levert verwijzingen naar een Videoland_v4.1.0_apkpure bestandje op en die werkt niet.

Op beide diensten ben ik geabonneerd maar zit standaard niet op de Xioami Tv box S en staat ook niet tussen de Apps. Alvast bedankt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ik heb nu een krap maandje de Mi Box S in gebruik en ben er erg verdeeld over. Ik wilde mijn mediaspeler en chromecast er mee vervangen maar betwijfel of dat bij dagelijks gebruik gaat lukken.

Hij kan alle taken (op kodi na) aan zij het soms met wat moeite maar 2 aps na elkaar gebruiken dan is hij zó traag dat het niet meer werkbaar is. Dus even YT en daarna netflix is traag/vastloper, andersom ook of even lokaal van USB een bestand afspelen en daarna iets streamen is zo traag als dikke str*nt door een trechter!

Concept is fijn, remote is ook erg fijn via bluetooth maar om nou 3x per dag dat ding op nieuw op te starten word het gezin niet zo blij van.

Heb al meerdere apps 'uitgeschakeld' die ik niet gebruik maar lijkt weinig uit te maken, zou ze nog via adb kunnen unstallen maar maakt denk weinig uit. Zou bijna gaan denken of een milde OC niet iets verbetering brengt ....als dat al kan.

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dq1

dq1

Ik heb de Mi Box S al een paar maanden in gebruik, en eigenlijk nooit problemen mee. Gebruik de box dagelijks voor van alles; YouTube, NLZiet, Netflix, Videoland, Disney+, Kodi, Chromecast.

Zojuist ook de Wakelock geïnstalleerd zodat ik gewoon rechtstreeks kan casten, ook al staat de box uit.

Op een enkele hickup na, misschien 1x in de 2 weken dat ie vastloopt, merk je alleen soms dat de Box een goedkopere Android tv is. Maar voor dit geld vind ik dat er veel waarde voor terug komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
rmuije schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:30:
Dankzij dit Topic heb ik een goed werkende canal digital apk op mijn Xioami TV box die ik gebruik in Spanje kunnen installeren. Dank hiervoor.

Heeft iemand een Videoland apk die werkt? Zoeken via Google levert verwijzingen naar een Videoland_v4.1.0_apkpure bestandje op en die werkt niet.

Op beide diensten ben ik geabonneerd maar zit standaard niet op de Xioami Tv box S en staat ook niet tussen de Apps. Alvast bedankt .
De videoland app zit toch gewoon in de play store. Welke mi-box heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
De Amazon Prime app geeft geen HDR video, tenminste, bij mij doet ie dat niet. Dat heeft de App niet op de Mi box S? Met YT en Netflix gaat dat zonder problemen namelijk.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmuije
@De videoland app zit toch gewoon in de play store. Welke mi-box heb je?

Ik heb de Xiaomi S TV box met Android 9 in Spanje gekocht en gebruik ik hem daar. NPO Plus en NOS waren als Nederlands content standaard aanwezig op de in Spanje gekochte TV box. Canal Digital heb ik via een apk bestand werkend kunnen instaleren op de Xiaomi dankzij een link hier op Tweaker gevonden. Voor Videoland is mij dat nog niet gelukt. Op mijn Android telefoon heb ik de videoland app. werkend in Spanje. Ik kan dus streamen via Chromecast.

Direct geïnstalleerd op de Xiaomi TV box heeft mijn voorkeur. Dan heb ik qua Ned. content alles compleet op de Xiaomi waar ik qua gebruik zeer tevreden over ben.

[ Voor 3% gewijzigd door rmuije op 26-01-2020 23:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dq1

dq1

rmuije schreef op zondag 26 januari 2020 @ 23:53:
@De videoland app zit toch gewoon in de play store. Welke mi-box heb je?

Ik heb de Xiaomi S TV box met Android 9 in Spanje gekocht en gebruik ik hem daar. NPO Plus en NOS waren als Nederlands content standaard aanwezig op de in Spanje gekochte TV box. Canal Digital heb ik via een apk bestand werkend kunnen instaleren op de Xiaomi dankzij een link hier op Tweaker gevonden. Voor Videoland is mij dat nog niet gelukt. Op mijn Android telefoon heb ik de videoland app. werkend in Spanje. Ik kan dus streamen via Chromecast.

Direct geïnstalleerd op de Xiaomi TV box heeft mijn voorkeur. Dan heb ik qua Ned. content alles compleet op de Xiaomi waar ik qua gebruik zeer tevreden over ben.
Dan raad ik aan om aptoide te installeren, of gewoon via de browser naar apkmirror te gaan. Via de Spaanse playstore kun je waarschijnlijk niet de Videoland app downloaden.
Als dat niet lukt kun je altijd nog via je computer de apk van apkmirror/aptoide downloaden en deze via een drive met de Mi Box te delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Volgens mij heb ik de Mi Box S inmiddels een jaar in gebruik (sinds december 2018) en altijd veel plezier van gehad, maar die laatste update heeft m'n plezier helaas wel wat getemperd.
Alles draait een stuk stroperiger, geluid van de NOS app loopt niet meer gelijk met het beeld, regelmatig problemen met casten van verschillende apps. Data en cache van de apps waar problemen mee zijn heb ik al geleegd, maar dat mocht niet baten. Ben geneigd 'm eens te resetten naar fabrieks, maar daar heb ik nog niet zoveel trek in. Als dat het niet oplost, draai ik de update liever terug.

Mijn advies aan één ieder die nog niet op de laatste versie zit zou dan ook zijn om dat zo te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Majesty schreef op maandag 27 januari 2020 @ 11:35:

[...]

Mijn advies aan één ieder die nog niet op de laatste versie zit zou dan ook zijn om dat zo te laten.
Dat is altijd goed advies: Don't fix it if it ain't broken. *

Als je de Mi Box community een beetje volgt, dan zit de ene helft te klagen dat ze een update niet krijgen. De andere helft klaagt dat de update tegenvalt.

Bij de laatste groep helpt een factory reset meestal. Ik zou adviseren om dat te proberen en het hele downgraden (kan dat überhaupt ?) te vergeten.

Ik heb hier een Mi Box S en een Mi Box 4. De laatste draait beta versies en ik heb nauwelijks klachten.

* Als het om security fixes gaat dan kan dit slecht advies zijn. Maar het blijft een mediaspeler en de kans is heel klein dat ze in kunnen breken en een cryptolocker je NAS te pakken krijgt.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmuije
Ik wil even de mensen bedanken hier. Uiteindelijk heb ik goed werkende AptoideTV-5.0.3 op mijn Xioami TV box S (in Spanje) weten te installeren en vandaar de goede Videoland App werkend geinstalleerd te krijgen. Was even een uitzoekerij maar toch gelukt. De koppeling om mijn account te delen met de Xioami ging eenvoudig met een code via de Videoland App op Android telefoon. Super bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rmuije
Ik heb de laatste update Android 9 verleden maand ontvangen om mijn Xiaomi TV box S. Wat ik standaard doe als ik avonds ga kijken is de Xiaomi opnieuw opstarten. Van vastlopen heb ik nog geen last gehad. Ook de streaming kwaliteit is stabiel. Geluid loopt synchroon met het beeld. Juist met streamen vanaf de telefoon via de Chromcast naar de TV liep het geluid niet synchroon. Enorm hinderlijk. Nu direct de programmas kijken vanaf de Xioami geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
f.v.b schreef op maandag 27 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Dat is altijd goed advies: Don't fix it if it ain't broken. *

Als je de Mi Box community een beetje volgt, dan zit de ene helft te klagen dat ze een update niet krijgen. De andere helft klaagt dat de update tegenvalt.

Bij de laatste groep helpt een factory reset meestal. Ik zou adviseren om dat te proberen en het hele downgraden (kan dat überhaupt ?) te vergeten.

Ik heb hier een Mi Box S en een Mi Box 4. De laatste draait beta versies en ik heb nauwelijks klachten.

* Als het om security fixes gaat dan kan dit slecht advies zijn. Maar het blijft een mediaspeler en de kans is heel klein dat ze in kunnen breken en een cryptolocker je NAS te pakken krijgt.
Tsja, een update naar een nieuwe Android versie heeft in mijn ogen niets te maken met 'don't fix it if it ain't broken'. Ik heb met voorgaande updates van de Mi Box S geen problemen ervaren in ieder geval, en ik draai 'm vanaf launch.
Ik zal inderdaad nog eens kijken een factory reset soelaas biedt. Mooi dat het bij jou wel gewoon probleemloos werkt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Welke kodi Visualisations werken met de mi box s? Slechts 1 (saaie) reageert op de muziek, de rest speelt een visualisatie af zonder te reageren op de muziek of het beeld staat stil, de meeste doen niks( zwart beeld).

Ook zou im graag de keypad down willen disablen, die zorgt er nu voor dat het nummer of video opnieuw begint af te spelen, Misschien meer een kodi vraag maar er zullen vast meer mi box mensen daarmee te maken hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
sapphire schreef op zondag 26 januari 2020 @ 19:40:
Ik heb nu een krap maandje de Mi Box S in gebruik en ben er erg verdeeld over. Ik wilde mijn mediaspeler en chromecast er mee vervangen maar betwijfel of dat bij dagelijks gebruik gaat lukken.

Hij kan alle taken (op kodi na) aan zij het soms met wat moeite maar 2 aps na elkaar gebruiken dan is hij zó traag dat het niet meer werkbaar is. Dus even YT en daarna netflix is traag/vastloper, andersom ook of even lokaal van USB een bestand afspelen en daarna iets streamen is zo traag als dikke str*nt door een trechter!

Concept is fijn, remote is ook erg fijn via bluetooth maar om nou 3x per dag dat ding op nieuw op te starten word het gezin niet zo blij van.

Heb al meerdere apps 'uitgeschakeld' die ik niet gebruik maar lijkt weinig uit te maken, zou ze nog via adb kunnen unstallen maar maakt denk weinig uit. Zou bijna gaan denken of een milde OC niet iets verbetering brengt ....als dat al kan.
HDMI CEC aanzetten zou helpen? Kijk maar wat pagina's terug. Of zoek in dit topic op "CEC traag".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Laatst online: 22:25

sapphire

Die-hard pruts0r

Ceejay schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 21:32:
[...]

HDMI CEC aanzetten zou helpen? Kijk maar wat pagina's terug. Of zoek in dit topic op "CEC traag".
Ik ga het morgen eens proberen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 19:15
Vorige week ook een Box aangeschaft. NLziet erop en draait prima! Bediening met Harmony Hub werkt ook goed, heb de Box toegevoegd als Amazon Fire TV, dan werken de meeste functies!)

Ziggo nu opgezegd en nu alleen internet abbo afgesloten voor 30 euro bij Youfone en NL ziet 7,95, dus nu 37,95 p/m ipv 52 euro :)

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
Sinds kort heb ik op mijn Box S de laatste android update (naar 9) gedraaid en sindsdien lijkt de upscaling van 1080p materiaal naar 4K in Kodi niet meer zo te zijn als het was voor de update. De kwaliteit lijkt veel slechter. Meer mensen met deze ervaring en hoe dit op te lossen?

Reset naar factory settings kan altijd natuurlijk, maar ik vraag me af of er een andere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Laatst online: 21:03
Iemand hier ervaring mee, of een andere USB -> ethernet adapter voor de Mi Box S?

https://nl.aliexpress.com...CCGAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
Ik heb zelf een exemplaar van Ugreen, die is ook veelvuldig voorbij gekomen in dit topic en lijkt bij nagenoeg iedereen probleemloos te werken al dan niet in de versie met extra usb poorten.
Perzikvrucht schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:52:
Iemand hier ervaring mee, of een andere USB -> ethernet adapter voor de Mi Box S?

https://nl.aliexpress.com...CCGAQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Cujo74 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:03:
Ik heb zelf een exemplaar van Ugreen, die is ook veelvuldig voorbij gekomen in dit topic en lijkt bij nagenoeg iedereen probleemloos te werken al dan niet in de versie met extra usb poorten.

[...]
Dan is het het makkelijkst om mij daar dan ook aan te houden. Zoiets?

https://www.ebay.com/itm/...sE8AAOSw2ChdcV5L&LH_BIN=1

Daarnaast even voor de zekerheid: Chromecast blijft wel werken, toch? Ik lees af en toe berichten dat wanener er wordt overgeschakeld naar LAN, dat Chromecast niet meer zichtbaar is.

[ Voor 14% gewijzigd door Perzikvrucht op 29-01-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
Dat lijkt me inderdaad de juiste.
Chromecast had ik geen issues mee, wel met Plex.

Om een of andere vage reden ging Plex alles transcoden, met buffering issues als gevolg, zodra aangesloten via Lan, terwijl bij draadloze verbinding wel de hoge resoluties en/of direct play mogelijk was.
Ik had juist omgekeerd verwacht in veronderstelling met LAN een betere en snellere verbinding te hebben.
Uiteindelijk nu gewoon alles weer draadloos en werkt prima, dus lan adapter ligt er werkeloos bij momenteel.
Plex is enige wat ik gebruik, dus voor andere toepassingen kan dit uiteraard anders liggen.
Perzikvrucht schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:06:
[...]

Dan is het het makkelijkst om mij daar dan ook aan te houden. Zoiets?

https://www.ebay.com/itm/...sE8AAOSw2ChdcV5L&LH_BIN=1

Daarnaast even voor de zekerheid: Chromecast blijft wel werken, toch? Ik lees af en toe berichten dat wanener er wordt overgeschakeld naar LAN, dat Chromecast niet meer zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Cujo74 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:19:
Dat lijkt me inderdaad de juiste.
Chromecast had ik geen issues mee, wel met Plex.

Om een of andere vage reden ging Plex alles transcoden, met buffering issues als gevolg, zodra aangesloten via Lan, terwijl bij draadloze verbinding wel de hoge resoluties en/of direct play mogelijk was.
Ik had juist omgekeerd verwacht in veronderstelling met LAN een betere en snellere verbinding te hebben.
Uiteindelijk nu gewoon alles weer draadloos en werkt prima, dus lan adapter ligt er werkeloos bij momenteel.
Plex is enige wat ik gebruik, dus voor andere toepassingen kan dit uiteraard anders liggen.

[...]
Dank!

offtopic:
En je hebt een prive berichtje!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david72
Ik heb deze: https://www.amazon.de/dp/B0792S3SMB/

Werkt prima, ook met chromecast en wat extra USB poorten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derfie
  • Laatst online: 05-09 00:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• f.v.b
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 31-07 07:18
Deze doet het ook prima (Gbit ethernet, 3xUSB3, € 8.29):

https://nl.aliexpress.com/item/33045552926.html

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchMuffin
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 27-08 07:40
Ik heb de Mi Box S gekocht bij Amazon deze week. Nu wil ik via Kodi een film afspelen. Dat lukt prima. Maar aangezien ik de letterboxes haat (waarom maar 1/3 van je scherm maar gebruiken? :P ), zette ik de aspect ratio naar 16:9. Nu schaalt de Mi Box S niet naar dit formaat. De optie staat wel aan, maar er gebeurt niks. Ook heb ik het met VLC geprobeerd. Die had hetzelfde probleem. Heb het zowel op Android 8 en 9 geprobeerd.

Het rare is, de Nvidia Shield die ik in mijn woonkamer heb, doet het perfect. Is dit een bug met de Mi Box S?
Tevens zie ik onder system dat Kodi maar draait in 1080p modus? Terwijl de rest (Netflix, Amazon Prime) wel in 2160p draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
dq1 schreef op zondag 26 januari 2020 @ 20:09:
Ik heb de Mi Box S al een paar maanden in gebruik, en eigenlijk nooit problemen mee. Gebruik de box dagelijks voor van alles; YouTube, NLZiet, Netflix, Videoland, Disney+, Kodi, Chromecast.

Zojuist ook de Wakelock geïnstalleerd zodat ik gewoon rechtstreeks kan casten, ook al staat de box uit.

Op een enkele hickup na, misschien 1x in de 2 weken dat ie vastloopt, merk je alleen soms dat de Box een goedkopere Android tv is. Maar voor dit geld vind ik dat er veel waarde voor terug komt!
Heb je een linkje naar de app? Kan gewoon 'Wakelock' niet vinden in de Play Store van de Mi Box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 23:06:
[...]
Heb je een linkje naar de app? Kan gewoon 'Wakelock' niet vinden in de Play Store van de Mi Box.
https://www.reddit.com/r/...t_and_mi_box_my_solution/ en daarna even naar de Github pagina.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 20:37
Sinds gisteren heb ik ook een Mi Box S als vervanger voor mijn overleden Chromecast. Ik heb gelijk maar een proefabonnement op NLZIET genomen, en eigenlijk bevalt de kwaliteit van de live streams mij prima (bekabeld aangesloten). Wel vroeg ik me af of ik iets over het hoofd zie, ik wil namelijk de kanalen van NLZIET configureren als Live Channels, maar in de Live Channels app kan ik deze niet zien. Enig idee hoe dat zou moeten, of moet NLZIET haar app hiervoor aanpassen?

Een 2e vraag betreft bediening van games, specifiek Myst. Ik heb op mijn telefoon de Android TV remote geïnstalleerd in de verwachting dat ik met de touchpad functie dan het spel zou kunnen bedienen, maar dat lukt niet echt. Ik zie de mouse pointer eel veranderen, maar ik kan hem niet bewegen. Iemand ervaring met bedienen van apps die met de gewone remote niet te bedienen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincent.w93
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Aangezien wij een wat oudere 4k philips tv hebben (Philips 55PUS7809), heb ik een Mi box S gekocht om toch 4K content te kunnen bekijken. Echter lukt het voor Netflix niet om deze op 4k te zetten, de beeldinstellingen van de Mi box staan op 4k30hz en die kan ik niet naar 60hz zetten. Is dat het probleem waardoor netflix niet op 4k afspeeld? Het abbonement is zeker weten 4k omdat die dat op een andere tv wel correct speelt, en als ik mijn laptop aan de tv verbind kan ik wel 4k afspelen.

Youtube en Amazon Prime spelen wel netjes op 4k af, maar ik had toch verwacht dat netflixt het ook gewoon zou doen. Is er iets wat ik over het hoofd zie, of is Netflix echt zo koppig dat ze 60hz 4k nodig hebben? En als dat zo is, waarom kan het via mijn laptop dan wel?

[ Voor 8% gewijzigd door vincent.w93 op 03-02-2020 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19-09 10:34
BiLLie- schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:29:
Sinds kort heb ik op mijn Box S de laatste android update (naar 9) gedraaid en sindsdien lijkt de upscaling van 1080p materiaal naar 4K in Kodi niet meer zo te zijn als het was voor de update. De kwaliteit lijkt veel slechter. Meer mensen met deze ervaring en hoe dit op te lossen?

Reset naar factory settings kan altijd natuurlijk, maar ik vraag me af of er een andere optie is.
Reset naar factory settings heeft het euvel helaas niet verholpen. De oplossing bleek vrij simpel; https://tweakers.net/pric...shield-tv-(2019)-8gb.html :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dq1

dq1

jurjen_g schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:06:
Sinds gisteren heb ik ook een Mi Box S als vervanger voor mijn overleden Chromecast. Ik heb gelijk maar een proefabonnement op NLZIET genomen, en eigenlijk bevalt de kwaliteit van de live streams mij prima (bekabeld aangesloten). Wel vroeg ik me af of ik iets over het hoofd zie, ik wil namelijk de kanalen van NLZIET configureren als Live Channels, maar in de Live Channels app kan ik deze niet zien. Enig idee hoe dat zou moeten, of moet NLZIET haar app hiervoor aanpassen?

Een 2e vraag betreft bediening van games, specifiek Myst. Ik heb op mijn telefoon de Android TV remote geïnstalleerd in de verwachting dat ik met de touchpad functie dan het spel zou kunnen bedienen, maar dat lukt niet echt. Ik zie de mouse pointer eel veranderen, maar ik kan hem niet bewegen. Iemand ervaring met bedienen van apps die met de gewone remote niet te bedienen zijn?
Hoe NLZiet met Live Channels werkt weet ik niet, maar ik kan me voorstellen dat NLZiet daar zelf wat voor moet doen om te kunnen ondersteunen.

Ik heb een usb/ethernet adapter aangesloten op mijn Mi Box, waarop ik weer een draadloze muis heb zitten. Dit werkt prima voor bediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Majesty schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 13:10:
[...]

Tsja, een update naar een nieuwe Android versie heeft in mijn ogen niets te maken met 'don't fix it if it ain't broken'. Ik heb met voorgaande updates van de Mi Box S geen problemen ervaren in ieder geval, en ik draai 'm vanaf launch.
Ik zal inderdaad nog eens kijken een factory reset soelaas biedt. Mooi dat het bij jou wel gewoon probleemloos werkt :).
Zijn je problemen inmiddels verholpen? Wij hebben hetzelfde. Video's die niet meer afspelen, de televisie die normaal ook vlot mee in en uitschakelde is trager geworden. Het voelt als stroop aan.
Mocht de reset soelaas bieden, bijt ik maar in die zure appel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Koen87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Zijn je problemen inmiddels verholpen? Wij hebben hetzelfde. Video's die niet meer afspelen, de televisie die normaal ook vlot mee in en uitschakelde is trager geworden. Het voelt als stroop aan.
Nog niet aan toegekomen (of nouja, nog geen prioriteit van gemaakt). De problemen bestaan nog steeds, moet ineens ook regelmatig de stroom eraf halen om te herstarten, daar had ik eerst nooit last van. Ook Kodi crashed regelmatig. Woensdag heb ik een fabrieksreset ingepland, als jij het voor die tijd nog niet gedaan hebt laat ik weten wat het resultaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-09 19:15
jurjen_g schreef op zondag 2 februari 2020 @ 16:06:
Die Live Channels is idd niet mogelijk met NLZiet, ze moeten daarvoor aan hun kant wat doen. Leek mij ook wel ideaal. Aan de andere kant, als je een keer gewent bent aan de NLZiet app werkt die prima.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Koen87 schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:59:
[...]

Na de upgrade naar Android 9 liep het ook niet lekker bij ons. Naar aanleiding van dit topic de factory reset gedaan en nu loopt het weer soepel. Duurde ook niet lang, misschien 20 minuten incl. herinstalleren apps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 15-09 07:21
Majesty schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Nog niet aan toegekomen (of nouja, nog geen prioriteit van gemaakt). De problemen bestaan nog steeds, moet ineens ook regelmatig de stroom eraf halen om te herstarten, daar had ik eerst nooit last van. Ook Kodi crashed regelmatig. Woensdag heb ik een fabrieksreset ingepland, als jij het voor die tijd nog niet gedaan hebt laat ik weten wat het resultaat is.
Ik heb de reset uitgevoerd. Het lijkt erop dat het geholpen heeft. Na de reset was het nog wat traag, maar dan is hij natuurlijk alles nog aan het downloaden / installeren. Vanochtend weer zoals vanouds.
eggda schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Na de upgrade naar Android 9 liep het ook niet lekker bij ons. Naar aanleiding van dit topic de factory reset gedaan en nu loopt het weer soepel. Duurde ook niet lang, misschien 20 minuten incl. herinstalleren apps.
Thanks voor de info, ondertussen uitgevoerd en ik kan bevestigen dat het inderdaad niet lang duurde! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
eggda schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 16:58:
[...]

Ik heb de upgrade nog niet geïnstalleerd, twijfel om het te doen. Als een factory reset daarna de problemen verhelpt zou ik het alsnog wel kunnen doen, maar zit je dan alsnog op Android 9 weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:40
Joster schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:42:
Ik heb de upgrade nog niet geïnstalleerd, twijfel om het te doen. Als een factory reset daarna de problemen verhelpt zou ik het alsnog wel kunnen doen, maar zit je dan alsnog op Android 9 weer?
Yup :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Laatst online: 20:37
Heeft iemand het voor elkaar om (bijvoorbeeld) met de app 'button mapper' de Netflix knop of de live streams knop te remappen? Ik kan wel de knoppen van het d-pad remappen, maar zou graag met de Netflix en/of live streams knoppen wat slimmers doen (shortcuts naar apps door dubbelklik, lang inhouden, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Koen87 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 08:10:
[...]

Ik heb de reset uitgevoerd. Het lijkt erop dat het geholpen heeft. Na de reset was het nog wat traag, maar dan is hij natuurlijk alles nog aan het downloaden / installeren. Vanochtend weer zoals vanouds.

[...]

Thanks voor de info, ondertussen uitgevoerd en ik kan bevestigen dat het inderdaad niet lang duurde! :)
Hier ook een reset uitgevoerd, de haperingen zijn weg in ieder geval, dat scheelt enorm. Alleen het geluid in NOS uitzendingen loopt nog niet gelijk met het beeld, maar dat is te overzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Weet iemand een android app waarmee ik het volume hoger kan zetten?
Ben de afstandbediening kwijt en het volume van de box staat op 0. Cec staat aan en het volume van de TV gaat wel omhoog maar daar heb je niets aan als het volume van de box op 0 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Dat kan met de standaard Android TV app. Ook veel handiger om text in te geven:

https://play.google.com/s....google.android.tv.remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• humptydumpty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-04 22:14
Ja, die heb ik. Werkt prima alleen zit er geen volume knop op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:26

Illusion

(the art of)

humptydumpty schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:35:
Vanaf je telefoon iets chromecasten, en dan de volumeregelaar (knoppen op de zijkant) van je telefoon gebruiken.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• david72
humptydumpty schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 11:35:
App openen en dan gewoon volume van je telefoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
Dank! Maar hoe krijg je de APK geinstalleerd op de Mi Box? Als ik de APK download via m'n laptop en op een USB-stick zet, dan wordt de USB-stick wel herkend maar kan ik nergens de app installeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 07:49:
[...]
Dank! Maar hoe krijg je de APK geinstalleerd op de Mi Box? Als ik de APK download via m'n laptop en op een USB-stick zet, dan wordt de USB-stick wel herkend maar kan ik nergens de app installeren.
http://blog.evomailserver...tional-edition-mdz-16-ab/

Install APK to MiBox with USB thumb drive
The first idea that comes to my mind is to download the APK to an USB thumb drive and insert it into the USB port on Mi Box. After we did that, the Android TV OS prompts us if we want to explorer this drive. We answered YES. But, after you do that, there is nothing in there. The experiment tells us you can’t install an APK from USB directly.

Sideload APP to Mi Box or Android TV
Installing APKs from USB drive to Mi Box and Android TV had been made possible by this Android TV app “Mibox Apk Installer for Android TV

Simply use your Google Play Store on Android TV system and search for this App: Mibox Apk Installer for Android TV and you can sideload App to your TV or box.

Ik gebruik overigens Google Drive als bron voor de installatie van APK's.

https://www.firesticktric...ps-on-android-tv-box.html

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
De Google Drive methode vind ik echt verreweg de makkelijkste inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Laatst online: 01:18
Vandaag Pie geïnstalleerd op de mi box s. Ik checkte voor de gein op updates en pi stond klaar. Maar zoals ik dezs thread wat doorspit is ie al een tijdje uit. Waarom krijg ik geen melding? Hij draait zover ik zo gauw zie prima, alleen de castfunctie was kapot zoals meerdere mensen hadden maar heb het al gefixt.

Hebben jullie trouwens ook wel eens als je bv npo of videoland start dat die apps vreemd doen? Bij videoland bv staat nog een vorige sessie vastgelopen. Op de shield 2019 (kokervorm) heb ik hetzelfde. Dus lijkt inherent een probleem op Android TV. Maar dat neem ik voor lief. Het is een verademing tov een windows htpc. Lekker afstandsbediening. Ik heb nog wel htpc aangesloten voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 17-09 15:59

Kiswum

Gadget reviewer

Topicstarter
Ik gebruik Total Commander en die is gelinkt aan mijn NAS. Alle apk's upload ik naar een mapje waarin Android apps staan.

Ik download een applicatie op mijn android smartphone (bijvoorbeeld Amazon Prime).
Kopieer de apk naar mij downloads folder op mijn smartphone en kopieer het daarna naar de folder op mijn Nas. Je mint applicaties namelijk niet meer direct naar de Nas of usb stick uploaden.

Op de Mibox ga ik naar de apk en kopieer die naar mijn download folder op de Mibox en kan hem dan installeren.

Op de Mibox moet je aangeven dat Total Commander applicaties buiten de store mag installeren en daarna start je de installatie nogmaals.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franjom
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-08 12:54
download de apk op n usb stick
installeer de app x-plore op de mi-box
geef x-plore toestemming apk´s te installeren
zoek in x-plore de apk op de usb stick
en istalleren maar... via de qr code op je telefoon aktiveren
werkt hier uitstekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de laatsy firmware update zit mijn mi box S in een bootloop. Op de afstandsbediening reageert hij niet. Heeft iemand een oplossing?
Een factory reset met de afstandsbediening werkt dus niet....zo lijkt het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
franjom schreef op zondag 16 februari 2020 @ 11:26:
download de apk op n usb stick
installeer de app x-plore op de mi-box
geef x-plore toestemming apk´s te installeren
zoek in x-plore de apk op de usb stick
en istalleren maar... via de qr code op je telefoon aktiveren
werkt hier uitstekend!
Ik doe hetzelfde met X-plore, maar dan met Google Drive. Die kun je onder het kopje WebStorage in X-plore toevoegen, nog weer een graadje simpeler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
[knip]

[ Voor 139% gewijzigd door hardware-lover op 08-03-2020 13:20 . Reden: opgelost... ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
Beste alle,

Is een Mi Box nog goed om te kopen? Helaas moet mijn 4K Samsung tv het nu doen met een boxje omdat de App onstabiel is voor gebruik. Dus zit te denken aan Mi box of firestick.

Bij mi box had ik vooral toen het pas in was echt 2-3 jaar geleden dat het nog niet af was.
Android tv was ook vaak te laat met updaten etc. Hoe is dat tegenwoordig? en is het beter om verder te kijken.

Want ik weet ook nog dat Mi box niet goed om kan gaan met Kodi 4K alles is FHD toonbaar ipv 4k...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:33
Mijn Mi-box staat soms zomaar aan (en daarmee meteen ook de tv). Blijkbaar reageert hij ergens op. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Ja ik heb hetzelfde. Ben er niet achter waardoor dit gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arieh
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:28
4dollars schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:50:
Ja ik heb hetzelfde. Ben er niet achter waardoor dit gebeurt.
Ik heb ook af en toe last hiervan.....afgelopen zaterdag ochtend (halverwege de ochtend)....en vanmorgen weer (toen ik rond uur of 7 in de woonkamer kwam stond de TV aan met de mi box.

is dit misschien structureel bij iedereen op dezelfde dagen (rond zelfde tijden)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
arieh schreef op maandag 9 maart 2020 @ 12:25:
[...]
[knip]
is dit misschien structureel bij iedereen op dezelfde dagen (rond zelfde tijden)?
niet bij "iedereen" durf ik te concluderen ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

edjedan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:40:
Mijn Mi-box staat soms zomaar aan (en daarmee meteen ook de tv). Blijkbaar reageert hij ergens op. Iemand hetzelfde probleem?
Bij mij is de oorzaak meestal dat iemand er per ongeluk iets naar Chromecast. Bijvoorbeeld vanaf spotify of youtube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjedan
  • Registratie: September 2009
Illusion schreef op maandag 9 maart 2020 @ 13:54:
[...]

Bij mij is de oorzaak meestal dat iemand er per ongeluk iets naar Chromecast. Bijvoorbeeld vanaf spotify of youtube.
Zou kunnen, al zouden mijn jongens thuis dat wel weten. Het viel hun ook op dat de Mi-Box en tv zomaar aan stonden. En zomaar in de ochtend toen ik uit bed stapte. Al een paar keer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
edjedan schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 16:56:
[...]

Zou kunnen, al zouden mijn jongens thuis dat wel weten. Het viel hun ook op dat de Mi-Box en tv zomaar aan stonden. En zomaar in de ochtend toen ik uit bed stapte. Al een paar keer gehad.
Hij gaat ook aan als de stroom eraf is geweest, maar goed lijkt me sterk dat dat het geval is bij je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb een MiBox3 met blijkbaar chromecast-ondersteuning. Als ik iets vanaf mijn telefoon naar chromecast wil delen, dan staat de MiBox3 altijd in dat lijstje. Maar als ik die aanklik, dan gebeurt er helemaal niets. Op de MiBox3 zelf kan ik daar werkelijk niets aan instellen, het enige wat ik kan vinden is dat hij het ondersteunt. 8)7

Klinkt iemand dit bekend in de oren? En belangrijker nog: is het op te lossen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 19:26
Mijn afstandsbediening doet raar. Alles werkt behalve 2 knoppen. Pijltje naar links gaat hij naar links maar gaat ook het geluid harder??
Druk ik op de uit knop gaat hij microfoon opstarten.. Met andere woorden ik krijg hem nu niet meer met de afstandsbediening uit. Zou de ab gewoon kapot zijn of heeft iemand nog een idee?

En met de android tv app zie ik geen uit functie :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• david72
Batterijen er even uithalen?

(ik zet mijn Mi box eigenlijk nooit "uit")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
michaeltb schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 11:10:
Mijn afstandsbediening doet raar. Alles werkt behalve 2 knoppen. Pijltje naar links gaat hij naar links maar gaat ook het geluid harder??
Druk ik op de uit knop gaat hij microfoon opstarten.. Met andere woorden ik krijg hem nu niet meer met de afstandsbediening uit. Zou de ab gewoon kapot zijn of heeft iemand nog een idee?

En met de android tv app zie ik geen uit functie :(
Ook al geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Ik heb dat na ingebruikname meteen moeten doen, heb daarvoor een usb muis gebruikt om via de instellingen de koppeling tot stand te kunnen brengen.

Edit: de combinatie knoppen indrukken op de afstandsbediening werkte voor mij niet.

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 14-03-2020 13:37 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Laatst online: 19:26
Nope batterijen eruit en erin hetzelfde. Ik vind het zonde als ik tv kijk dan de mii box aan blijft

Opnieuw gekoppeld ook zonder succes haha

[ Voor 18% gewijzigd door michaeltb op 14-03-2020 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
Welke goedkope bluetooth gamecontroller / gamepad werkt met een Xiaomi Mi Box S? Of mag ik er vanuit gaan dat alle bluetooth gamecontroller compatible zijn vanwege bluetooth standaard?
En is het mogelijk om 2 bluetooth controllers te verbinden met de box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

edjedan schreef op zaterdag 7 maart 2020 @ 10:40:
is een bekende bug nadat Pie erop staat. ik heb het op allebei mijn miboxen. staan vast ook wel wat op reddit. Ik heb een thread gelezen over bluetooth dat het niet meer werkt (bij mij allebei de boxen werkt headset over bluetooth niet meer sinds de update) en heb daar ook een verwijzing gezien naar de bug dat het automatisch aan gaat bij sommigen.

Die nieuwe update naar Pie is 100% af te raden als je geen vertrouwen hebt dat je net zoveel geluk hebt als guus geluk!
(ben net weer in deze thread gekomen en heb nog een paar pagina's aan reacties door te nemen of jullie mijn probleem kennen of niet)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-07 06:01
JvdS schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 14:34:
Welke goedkope bluetooth gamecontroller / gamepad werkt met een Xiaomi Mi Box S? Of mag ik er vanuit gaan dat alle bluetooth gamecontroller compatible zijn vanwege bluetooth standaard?
Ik heb zelf gebruik gemaakt van een Xbox One S controller met Shadow. Werkt prima :)

Dit wel situatie van paar maanden terug.

[ Voor 5% gewijzigd door polopolo150 op 14-03-2020 19:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion

Illusion

(the art of)

pven schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 09:53:
Ik heb een MiBox3 met blijkbaar chromecast-ondersteuning. Als ik iets vanaf mijn telefoon naar chromecast wil delen, dan staat de MiBox3 altijd in dat lijstje. Maar als ik die aanklik, dan gebeurt er helemaal niets. Op de MiBox3 zelf kan ik daar werkelijk niets aan instellen, het enige wat ik kan vinden is dat hij het ondersteunt. 8)7

Klinkt iemand dit bekend in de oren? En belangrijker nog: is het op te lossen?
Ja dat is een bekende bug na een software update. Is op te lossen door de cache leeg te gooien en het proces te restarten. Handleiding staat hier wel ergens in het topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvdS
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-09 14:33
polopolo150 schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:26:
[...]
Ik heb zelf gebruik gemaakt van een Xbox One S controller met Shadow. Werkt prima :)
69 euro voor een controller vind ik persoonlijk niet heel goedkoop, maar bedankt voor je reactie ;)
Wie weet of zoiets als dit https://www.grandado.com/...381936480350&currency=EUR werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:22
ik neem aan dat Xiaomi Mi Box S de nieuwste variant is toch ? of is er nog iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 19:42
JvdS schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

69 euro voor een controller vind ik persoonlijk niet heel goedkoop, maar bedankt voor je reactie ;)
Wie weet of zoiets als dit https://www.grandado.com/...381936480350&currency=EUR werkt?
Dit is een Chinese webwinkel. Als je dat geen probleem vind kun je daar bestellen, geen idee of het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Met de optie >> Hardware acceleration mediacodec surface << actief in Kodi is de beeldkwaliteit eigenlijk bedroevend slecht op mijn Oled TV. Erg veel ghosting en na-ijlen van beeld. Is dit bij jullie ook het geval (met ATV 9)?

Met die instelling uit is dat volledig weg maar is ook het weergeven van HDR geen mogelijkheid meer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henidde
  • Registratie: April 2010
theduke1989 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:18:
ik neem aan dat Xiaomi Mi Box S de nieuwste variant is toch ? of is er nog iets anders.
Dat klopt!

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede-tweakers.

Sinds kort een Mi box S in gebruik met audio via S/PDIF.
Er is bij mij echter één grote maar: elke x seconden is er een hele korte audio drop-out, vergelijkbaar met alsof je een frame mist. Hoe lang tussen 2 drops zit is variabel, regelmatig is dat meer dan een minuut. Storend is het wel.
Dit probleem lijkt niet exclusief voor Kodi; de standaard aanwezige YouTube app heeft dezelfde drop-outs, en ook bij het casten naar de Mi gebeurt het.

Ben benieuwd hoe anderen dit ervaren; als ik het niet oplos gaat ie er weer uit.

Voor de goede orde; vanuit Kodi speel ik via Pass-through omdat dit de enige manier lijkt om 5.1 audio uit de S/PDIF uitgang te krijgen via Kodi.
Dat werkt een beetje vreemd:
Je moet Android forceren op S/PDIF, kennelijk heeft deze de voorkeur voor HDMI.
(Audio blijft overigens beschikbaar op HDMI als je dat doet.)
In Kodi* zet je het aantal kanalen op 2.0(!).
Vervolgens zet je pass through aan, en geef je aan dat je receiver zowel DD als DTS ondersteund.
Zodra je dit doet worden alle 5.1 en 7.1 sources netjes doorgegeven.

*getest met Leia 18.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
Vraagje, ik weet dat bij de chromecast ultra en alle andere chromecasts een functie in zit waarmee je via google asssistent je tv aan kan zetten (doormiddel van hdmi cec).

Kan dit ook bij de mi box s? ik weet dat er een google chromecast ultra in zit gebouwd, dus het zou mogelijk moeten zijn.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Bij mij werkt deze functie gewoon. In de foto's zie je de instellingen die mijn Mibox heeft. Instellingen van de TV verschillen per merk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1kMSeH0h30fx-WytXNE0wfje4xU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/htrBF2FXf6BvEio8yPH6Ract.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f6ZCOGpVc2MEXKI0ip08yPPWqT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7pGV0h8f40YCDxZrbohZgHtb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:24
4dollars schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 14:57:
Bij mij werkt deze functie gewoon. In de foto's zie je de instellingen die mijn Mibox heeft. Instellingen van de TV verschillen per merk.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja daar kwam ik ook achter, maar kun je dan ook echt via je nest hub/mini oproepen met komando : speel Netflix op tv dat je tv ook echt opstart en Netflix gaat afspelen?

Heb je daar zelf ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Dat probeer ik nooit. Zet televisie wel aan en uit via Google home. Soms ook volume en pauzeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
dutchnltweaker schreef op zaterdag 28 maart 2020 @ 11:09:
[...]
Ja daar kwam ik ook achter, maar kun je dan ook echt via je nest hub/mini oproepen met komando : speel Netflix op tv dat je tv ook echt opstart en Netflix gaat afspelen?

Heb je daar zelf ervaring mee?
Begrijp niet helemaal wat je er precies mee kunt "besparen", maar een druk op de Mi Box microfoonknop > loslaten > "Netflix" < zeggen >> start iig de TV en receiver op en daarna is Netflix geopend via de Mi ;)

Edit: een druk op de Netflix toets laat de handel ook opstarten, maar dan zonder Netflix zelf te activeren :)
Dan nog even dit;
hardware-lover schreef op zaterdag 21 maart 2020 @ 13:19:
Met de optie >> Hardware acceleration mediacodec surface << actief in Kodi is de beeldkwaliteit eigenlijk bedroevend slecht op mijn Oled TV. Erg veel ghosting en na-ijlen van beeld. Is dit bij jullie ook het geval (met ATV 9)?

Met die instelling uit is dat volledig weg maar is ook het weergeven van HDR geen mogelijkheid meer.
Ik ga nog even vergelijken met een Mi Box S zonder de ATV 9 update, met de 8.1 build dus, eens kijken wat de verschillen zijn.
Edit: nou, het is wel volledig duidelijk. Indien je de update naar ATV 9 terug zou kunnen draaien naar 8.1 of uit zou kunnen stellen, dan rest enkel één advies. DOEN!! Volgens mij is dit in de praktijk echter vrijwel niet te doen, toch ga ik er nu serieus naar op zoek.

Mijn god, wat hebben ze een prima werkend en goed presterend apparaat met die ATV 9 update toch aardig naar de vaantjes geholpen. Het lijken wel 2 verschillende apparaten. Het beeld (op mijn 4k Oled), is met 8.1 zoveel strakker en zonder black levels of Ghosting issues. Dit alles getest en vergeleken onder Kodi. Ik begrijp nu niet helemaal waarom die 9 update is uitgebracht, enkel voor Amazon Prime (als standaard aanwezige app)?

Nu nog een manier zien te vinden dat de ATV 9 update niet per ongeluk wordt geïnstalleerd, want die dient zich nu wel aan.

Edit 2: Gevonden hoe update melding uit te schakelen en een (tamelijk omslachtige) optie om te downgraden: https://www.reddit.com/r/...eo_use_google_translator/

[ Voor 68% gewijzigd door hardware-lover op 31-03-2020 21:26 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 14:51
Illusion schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 19:29:
[...]

Ja dat is een bekende bug na een software update. Is op te lossen door de cache leeg te gooien en het proces te restarten. Handleiding staat hier wel ergens in het topic.
Dit is geen bug die op te lossen is door de cache te legen. Er gebeurt niets omdat de Mi Box niet actief is. Ik neem aan dat als je handmatig de input verandert naar de Mi Box dat je dan de video ziet die je hebt gecast. De oplossing is wakelock installeren. Deze zorgt ervoor dat de Mi niet in slaap modus de wifi uitschakelt, waardoor je niet kan casten

[ Voor 4% gewijzigd door sunturion op 30-03-2020 23:10 ]

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4dollars
Hier geen wakelock of whatsoever..... De Mibox werkt gewoon en kan ik aanzetten (dus ook als hij uitstaat) door op mijn telefoon iets te gaan streamen.

En ja ik heb idd na de update eenmalig mijn cache van de chromecastfunctie moeten legen.
Pagina: 1 ... 22 ... 37 Laatste