Ik heb ooit ook een apparaat gehad die cec kapot kreeg, en dat was niet uit te zetten. De hdmi kabel aanpassen zodat 1 pin verdwenen was of toch geen contact kon maken aan de kant van het apparaat loste het probleem op. Misschien ook het proberen waard? Pin 13. Een kabel slopen is erg goedkoop
Voor mij is dit geen oplossing. Ik heb andere apparatuur waarvan ik wil dat ze wel via CEC communiceren.jongetje schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:36:
Ik heb hdmi sec op mijn receiver uit staan. Dan heb je er ook geen last van omdat die het dan blokkeert.
Testing, one, two ...
Ik vind maar geen oplossing om de MI BOX S toe te voegen aan mijn google home. Iemand suggesties, ik heb al een reset van de box gedaan, maar als ik naar apparaten zoek in de google home app vind ik de mi home niet terug.
-
Vond ik ook niet, maar bleek dat ik er ook niet de Google Home app voor moest gebruiken, maar de Google app, en daarin dan zoeken naar apparaat toevoegen. Ik vond dat wat vreemd, maar goed.Bertus_1 schreef op maandag 9 december 2019 @ 12:08:
Ik vind maar geen oplossing om de MI BOX S toe te voegen aan mijn google home. Iemand suggesties, ik heb al een reset van de box gedaan, maar als ik naar apparaten zoek in de google home app vind ik de mi home niet terug.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Kan iemand met een usb hub proberen ( zonder externe voeding ) meerdere apparaten aan te sluiten?
Ik heb alleen een splitter kabeltje en 2 dingen tegelijk werkt niet. Vraag mij af of het een limiet is in de mi box voordat ik een hubje koop. Dingen die ik geprobeerd heb zijn usb stick + keyboard mouse dongle, en xbox 360 controller receiver + keyboard mouse dongle.
Ik heb alleen een splitter kabeltje en 2 dingen tegelijk werkt niet. Vraag mij af of het een limiet is in de mi box voordat ik een hubje koop. Dingen die ik geprobeerd heb zijn usb stick + keyboard mouse dongle, en xbox 360 controller receiver + keyboard mouse dongle.
Ik heb deze gekocht: https://www.amazon.de/dp/B0792S3SMB
Hier zit een xbox 360 controller en usb stick in, werkt zonder problemen.
Internet speed is 280Mbps (van mijn 300Mb abo)
[ Voor 3% gewijzigd door david72 op 12-12-2019 07:26 ]
Inmiddels ook aangesloten. Werkt uitstekend, met vast LAN bedoel ik dan, maar die 280Mbit lijkt de max te zijn. Is meer dan afdoende vanzelfsprekend, het apparaat is nu werkelijk vlotter bij gebruik (bij aanspraak op netwerk).david72 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:35:
Ik heb echter nog steeds dat de HDR kleuren niet kloppend zijn. Niet met Netflix, Kodi en niet met Youtube. De kleuren zijn tamelijk flets (geen diep zwart) en rood is meer oranje. Alles staat goed ingesteld vwb randapparatuur, met andere HDR apparatuur zijn deze problemen er niet, het is specifiek met dit apparaat.
Testing, one, two ...
Gebruik je dan dezelfde hdmi poort op je tv om te testen?hardware-lover schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:01:
[...]
Inmiddels ook aangesloten. Werkt uitstekend, met vast LAN bedoel ik dan, maar die 280Mbit lijkt de max te zijn. Is meer dan afdoende vanzelfsprekend, het apparaat is nu werkelijk vlotter bij gebruik (bij aanspraak op netwerk).
Ik heb echter nog steeds dat de HDR kleuren niet kloppend zijn. Niet met Netflix, Kodi en niet met Youtube. De kleuren zijn tamelijk flets (geen diep zwart) en rood is meer oranje. Alles staat goed ingesteld vwb randapparatuur, met andere HDR apparatuur zijn deze problemen er niet, het is specifiek met dit apparaat.
ik heb weleens gelezen dat sommige tv's alleen maar specifieke hdmi poorten kunnen gebruiken voor hdr en/of andere modes. En staat het aan op de poort die je gebruikt? (je hebt vast al deze dingen gecheckt, maar just in case, ikzelf was vergeten dat ik hdr uit had gezet en kreef super fletse kleuren op hdr mode).
Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.
@Dxue op onze TV zijn alle HDMI poorten HDR geschikt, Deep Color staat ook aan voor desbetreffende poort(en). Ik heb kabels e.d. ook al eens gewisseld en heb dezelfde ingang ook al getest met andere HDR apparatuur. Dat was allemaal in orde. Misschien dat ik eerste eens even de OS update af moet wachten.
Testing, one, two ...
Oke, bedankt voor de tip, zal zoeentje proberen te kopen (zit nu niet in NL). (zonder qoute krijg ik geen notificatie dus vandaar de late reactie)david72 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 07:35:
Hoe zijn de ervaringen hier inmiddels met het gebruik van VPN?
Ik heb een lange tijd terug bewust een R7000 router gekocht om vanaf dat ding een VPN Client te starten zodat ik fatsoenlijk kan Netflixen i.c.m. Chromecast, maar met VPN wisselen of met het aan/uit zetten van VPN gaat dat ding elke keer compleet over de zeik.
Nu met Disney+ precies hetzelfde. Met mijn telefoon zoek ik met de NordVPN app een server waarbij Disney+ het doet, maar als ik die vervolgens op mijn router instel werkt het casten niet fatsoenlijk. Ik ben er nog niet achter of dit nu komt door de instellingen op mijn router, mogelijk cachen op de Chromecast of iets anders maar ik ben er inmiddels wel klaar mee.
Als ik nu een Mi Box zou kopen en daar VPN op zou starten dan heb ik het cast probleem volgens mij al geëlimineerd ...
Hoor graag van jullie of het een beetje werkt (en performed) met een VPN
Ik heb een lange tijd terug bewust een R7000 router gekocht om vanaf dat ding een VPN Client te starten zodat ik fatsoenlijk kan Netflixen i.c.m. Chromecast, maar met VPN wisselen of met het aan/uit zetten van VPN gaat dat ding elke keer compleet over de zeik.
Nu met Disney+ precies hetzelfde. Met mijn telefoon zoek ik met de NordVPN app een server waarbij Disney+ het doet, maar als ik die vervolgens op mijn router instel werkt het casten niet fatsoenlijk. Ik ben er nog niet achter of dit nu komt door de instellingen op mijn router, mogelijk cachen op de Chromecast of iets anders maar ik ben er inmiddels wel klaar mee.
Als ik nu een Mi Box zou kopen en daar VPN op zou starten dan heb ik het cast probleem volgens mij al geëlimineerd ...
Hoor graag van jullie of het een beetje werkt (en performed) met een VPN
Afgelopen week had ik een Xiaomi Mi Box S gekocht. Was er eerste dag tevreden mee. Dag erna probeerde ik het op te starten maar dat deed hij niet. Ik moest de stroom eraf halen. Vervolgens wou ik na wat Plex'en gaan YouTuben maar dat werkte ook niet. Gelijk naar de winkel teruggebracht en geld terug gekregen.
Maar had ik gewoon een brakke unit of is dit normaal voor dit apparaat?
Zat ook een dooie witte pixel links boven op het scherm maar dat zou ook aan de receiver van mijn audio-installatie kunnen komen.
Maar had ik gewoon een brakke unit of is dit normaal voor dit apparaat?
Zat ook een dooie witte pixel links boven op het scherm maar dat zou ook aan de receiver van mijn audio-installatie kunnen komen.
@polopolo150, had je CEC geactiveerd staan binnen de instellingen? Zo niet, dat schijnt nogal wat problemen te geven.
Die witte pixel zou alleen van je receiver af kunnen komen indien je pass through niet aan hebt staan.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze van een externe bron afkomstig zou zijn. Je zou eerder denken dat deze in je tv/monitor zou zitten.
Misschien had je beter wat eerder met de reactie kunnen komen? Nu valt er weinig meer te proberen/testen 😏
Die witte pixel zou alleen van je receiver af kunnen komen indien je pass through niet aan hebt staan.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat deze van een externe bron afkomstig zou zijn. Je zou eerder denken dat deze in je tv/monitor zou zitten.
Misschien had je beter wat eerder met de reactie kunnen komen? Nu valt er weinig meer te proberen/testen 😏
Testing, one, two ...
Héél toevallig kwam het qua geld wel goed uit dat ik het terugbracht. Maar kan het nog een keer kopen en weer proberen zonder HDMI CEC aan. 
Witte pixel zat niet in de TV ingebrand. Heb dat al getest. Die witte pixel is ook eenmalig een keer gezien via de receiver dus daarom.
Witte pixel zat niet in de TV ingebrand. Heb dat al getest. Die witte pixel is ook eenmalig een keer gezien via de receiver dus daarom.
@polopolo150, mét CEC aan, niet uit. Als dat al het geval was dan hoef je het niet opnieuw te proberen.
Testing, one, two ...
Ooh. Hmm. Ik had niet aan de instellingen gezeten dus stond gewoon op de standaard instelling daarvan.
@hardware-lover zou het wel mijn YouTube probleem oplossen? Daar ging het me voornamelijk om. Ik was eigenlijk van plan om anders een Nvidia Shield TV te halen.
@hardware-lover zou het wel mijn YouTube probleem oplossen? Daar ging het me voornamelijk om. Ik was eigenlijk van plan om anders een Nvidia Shield TV te halen.
@polopolo150, ik weet niet wat het probleem was met de YT app, wat werkte er niet, de app zelf?
Ik kan me niet herinneren daar problemen mee gehad te hebben, daarnaast gebruik ook nog een alternatieve youtube app (staat niet in de app store), maar ook deze werkt eigenlijk prima op de Mi Box S.
Ik kan me niet herinneren daar problemen mee gehad te hebben, daarnaast gebruik ook nog een alternatieve youtube app (staat niet in de app store), maar ook deze werkt eigenlijk prima op de Mi Box S.
Testing, one, two ...
@hardware-lover Wat het probleem praktisch was dat ik de YouTube app opende. Vervolgens kwam er reclame als ik een video selecteerde. Ik hoorde drie seconden geluid van de reclame en een plaatje van de eerste seconde van de reclame. Vervolgens bevroor de video. Zelfde met een normale video.
Toen ragequitte ik gelijk en ben naar de winkel gegaan. Geen troubleshooting of iets dergelijks gedaan. Iets simpels als opnieuw opstarten omdat ik ervoor Plex keek ook niet gedaan.
Ik zie nu op V&A dat iemand voor een leukere bedrag dan Coolblue dit ding verkoopt. Dus wil het opzich opnieuw proberen maar het klinkt niet echt als iets dat HDMI-CEC zou oplossen lijkt me?
Toen ragequitte ik gelijk en ben naar de winkel gegaan. Geen troubleshooting of iets dergelijks gedaan. Iets simpels als opnieuw opstarten omdat ik ervoor Plex keek ook niet gedaan.
Ik zie nu op V&A dat iemand voor een leukere bedrag dan Coolblue dit ding verkoopt. Dus wil het opzich opnieuw proberen maar het klinkt niet echt als iets dat HDMI-CEC zou oplossen lijkt me?
[ Voor 7% gewijzigd door polopolo150 op 24-12-2019 00:39 ]
Ik ervaar geen problemen met Youtube (of wat anders). Maar ik heb ook soms die witte pixel links boven, storen doet het echter niet.
Als ik de Mi Box herstart is hij weg. Waneer die er altijd komt weet ik niet precies. Op een 4k TV is de pixel dan ook erg klein.
Als ik de Mi Box herstart is hij weg. Waneer die er altijd komt weet ik niet precies. Op een 4k TV is de pixel dan ook erg klein.
Om met het laatste te beginnen, de Mi Box S is regelmatig voor aardig minder te krijgen dan wat er nu voor gevraagd wordt in V&A, weliswaar als refurbished (Google), maar dan ook met garantie op werking. Ik heb er minder dan €40,- (incl. verzending) voor betaald. Meer zou ik er ook niet aan uit willen geven omdat ik dit soort apparaten enkel ter test aankoop, het moet wel leuk blijvenpolopolo150 schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 00:37:
@hardware-lover Wat het probleem praktisch was dat ik de YouTube app opende. Vervolgens kwam er reclame als ik een video selecteerde. Ik hoorde drie seconden geluid van de reclame en een plaatje van de eerste seconde van de reclame. Vervolgens bevroor de video. Zelfde met een normale video.
Ik weet natuurlijk niets van je overige hardware, hoe je wifi verbinding is, enz. enz. Het lijkt mij niet aannemelijk dat je YT probleem met de CEC instelling te maken zou hebben, daar ga ik in mee. Dat veroorzaakt vooral traagheid e.d, vooral wanneer het apparaat uit standby wordt gehaald.
Je zou een alternatieve YT client kunnen proberen, zoals deze; https://smartyoutubetv.github.io/
Heb ik erop gezet omdat hiermee YT HDR video mogelijk wordt, dat doet de YT versie op de Mi Box S niet (of het moet sinds kort gewijzigd zijn).
@david72, het is mij nog niet opgevallen, ik zal er eens kritisch naar gaan kijken...
Testing, one, two ...
Ik heb ook last dat de speler traag wordt en als ik het opnieuw opstart ,werkt het weer goed . Nu zag ik de tip om cec aan te zetten maar als ik dat doe op de mibox ,begint hij een beetje raar te reageren door aan en uit te gaan. Waar kan dat aan liggen?
Hallo...
Ik kon niet vinden of mijn vraag al is voorbij gekomen.
Ik wil videobestanden (mkv ofzo) met ingebakken subs afspelen op mijn TV. Zoals jullie weten kan dat NIET met VLC op de chromecast omdat VLC dit niet ondersteund (als dat wel zo is dan hoor ik graag wat ik verkeerd doe).
Omdat de mi box s ook een ingebouwde chromecast heeft vroeg ik me af of dit dan WEL functioneerd? Welke app moet ik dan gebruiken?
Ik wil dus video met ingebakken subs die op een usb stick staan afspelen op de mi box en dan ook de subs kunnen zien....
Hoop op tips en antwoorden. Alvast bedankt
Ik wil videobestanden (mkv ofzo) met ingebakken subs afspelen op mijn TV. Zoals jullie weten kan dat NIET met VLC op de chromecast omdat VLC dit niet ondersteund (als dat wel zo is dan hoor ik graag wat ik verkeerd doe).
Omdat de mi box s ook een ingebouwde chromecast heeft vroeg ik me af of dit dan WEL functioneerd? Welke app moet ik dan gebruiken?
Ik wil dus video met ingebakken subs die op een usb stick staan afspelen op de mi box en dan ook de subs kunnen zien....
Hoop op tips en antwoorden. Alvast bedankt
[ Voor 4% gewijzigd door PassieWaterm op 02-01-2020 11:36 ]
Ingebakken subs zijn subs die in de videostream zelf zijn gecodeerd dus dat speelt altijd wel af. Ik denk dat je losse subs bestanden bedoeld of sub bestanden die in de mkv container geplaatst zijn? Dat laatste werkt prima op de mi box omdat je gewoon de vlc app zelf op de box kunt zetten.PassieWaterm schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 11:31:
Hallo...
Ik wil videobestanden (mkv ofzo) met ingebakken subs afspelen op mijn TV. Zoals jullie weten kan dat NIET met VLC op de chromecast omdat de chromecast dit niet ondersteund (als dat wel zo is dan hoor ik graag wat ik verkeerd doe).
Omdat de mi box s ook een ingebouwde chromecast heeft vroeg ik me af of dit dan WEL functioneerd?
Hooo op tips en antwoorden. Alvast bedankt
Die dode pixel heb ik ook. Viel me eigenlijk alleen op in de Disney+ tv app. Ik heb wel wat met de resolutie lopen klooien in de Android instellingen, dus zou ook daar van kunnen komen. Het ligt niet aan de TV in ieder geval.polopolo150 schreef op maandag 23 december 2019 @ 22:25:
Sinds enige tijd heb ik "last" van het feit dat ik de apps op m'n startscherm niet meer met 1 klik ik gestart krijg, maar dat er een popupje komt met openen, verplaatsen, verwijderen uit favorieten. Voorheen kwam dit niet in beeld, is dat met een update gekomen of mis ik een instelling ergens?
Ik heb een M8S Pro L en heb die app ook even geïnstalleerd. Wow, wat een verademing zeg t.o.v. de YT app.hardware-lover schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 13:35:
[...]
Je zou een alternatieve YT client kunnen proberen, zoals deze; https://smartyoutubetv.github.io/
Heb ik erop gezet omdat hiermee YT HDR video mogelijk wordt, dat doet de YT versie op de Mi Box S niet (of het moet sinds kort gewijzigd zijn).
Die menu komt normaal als je wat langer de "ok" knop in houdt. Box al herstart? Of met andere remote? Keyboard, Xbox controller?Eric_Cantona schreef op zondag 5 januari 2020 @ 22:26:
Sinds enige tijd heb ik "last" van het feit dat ik de apps op m'n startscherm niet meer met 1 klik ik gestart krijg, maar dat er een popupje komt met openen, verplaatsen, verwijderen uit favorieten.
Met de Android tv app heb ik hetzelfde probleem, herstart lost het niet op. Vreemd dit. Zal van de week eens een ander toetsenbord oid koppelen.david72 schreef op maandag 6 januari 2020 @ 15:51:
[...]
Die menu komt normaal als je wat langer de "ok" knop in houdt. Box al herstart? Of met andere remote? Keyboard, Xbox controller?
Zojuist android 9 op de mi box gezet. Settings menu een beetje veranderd, maar dat is niet zo spannend.
Wat wel spannend is, is dat chromecast niet meer werkt. Nu had ik elders gelezen dat dit een bekend probleem was bij de android 9 beta, maar ben een beetje beta moe, dus voor zover mogelijk wacht ik in de meeste gevallen graag de stable version af. Dat had deze moeten zijn, maar helaas.
In het settings menu bij de system apps de update op de chromecast shell teruggedraaid, en zie daar, het werkt weer.
Al met al is dit gewoon erg slordig van meneer xiaomi, kan me niet voorstellen dat ik deze grote bug als enige ervaar.
Ander probleem is een niet voor de box geoptimaliseerde app, di.fm, die op 8 zo goed als stabiel functioneerde, maar nu op 9 lijkt het alsof langzaam de pitch van de muziek teruggedraaid wordt, om uiteindelijk in gekraak en gestotter te eindigen.
Verder is de ordening van apps wonderlijk, geinstalleerde vs system apps, staat maar een beetje door elkaar, met als hoogtepunt di.fm onder de system apps.
Als de kleine klaar is met netflix (dat werkt nog wel zo te zien), nog maar even verder pielen, maar ben bang dat dit een hopeloze update is.
Edit, ik lees zojuist dat:
If Chromecast does not work after installing the Update, clear cache + data from the Chromecast app and reboot.
Dat is eleganter dan de update terugdraaien.
Wat wel spannend is, is dat chromecast niet meer werkt. Nu had ik elders gelezen dat dit een bekend probleem was bij de android 9 beta, maar ben een beetje beta moe, dus voor zover mogelijk wacht ik in de meeste gevallen graag de stable version af. Dat had deze moeten zijn, maar helaas.
In het settings menu bij de system apps de update op de chromecast shell teruggedraaid, en zie daar, het werkt weer.
Al met al is dit gewoon erg slordig van meneer xiaomi, kan me niet voorstellen dat ik deze grote bug als enige ervaar.
Ander probleem is een niet voor de box geoptimaliseerde app, di.fm, die op 8 zo goed als stabiel functioneerde, maar nu op 9 lijkt het alsof langzaam de pitch van de muziek teruggedraaid wordt, om uiteindelijk in gekraak en gestotter te eindigen.
Verder is de ordening van apps wonderlijk, geinstalleerde vs system apps, staat maar een beetje door elkaar, met als hoogtepunt di.fm onder de system apps.
Als de kleine klaar is met netflix (dat werkt nog wel zo te zien), nog maar even verder pielen, maar ben bang dat dit een hopeloze update is.
If Chromecast does not work after installing the Update, clear cache + data from the Chromecast app and reboot.
[ Voor 7% gewijzigd door maggoo op 08-01-2020 21:12 ]
Dankje voor het plaatsen, dit was voor mij ook de oplossing! Verder inderdaad niet echt een spannende update. Ziet er allemaal wat anders uit, Play Store ziet er nu wat gelikter uit en inderdaad wat menu aanpassingen. Verder geen spannende dingen maar dat hoeft ook niet voor alleen Netflix en wat casten.maggoo schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:07:
Everything that has a beginning has a end
Op Reddit onder andere gelezen over bootloops naar aanleiding van deze update. Beetje huiverig om nu al te updaten…
Ik heb sinds deze laatste update dat plex niet meer van framerate veranderd bij verschillende content. Dit terwijl de setting wel gewoon nog aan staat in de instellingen van plex. Hebben jullie hier ook last van?
Heb je meer apps nu in de Playstore? Daar stonden altijd dezelfde apps tenzij je weet waar je op moet zoeken.Rommel schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 21:45:
[...]
Dankje voor het plaatsen, dit was voor mij ook de oplossing! Verder inderdaad niet echt een spannende update. Ziet er allemaal wat anders uit, Play Store ziet er nu wat gelikter uit en inderdaad wat menu aanpassingen. Verder geen spannende dingen maar dat hoeft ook niet voor alleen Netflix en wat casten.
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Ook Android 9 geïnstalleerd en vervolgens geen geluid meer via mijn Marantz receiver. Herkent iemand dit?
Ik niet.twapee12 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:56:
Ook Android 9 geïnstalleerd en vervolgens geen geluid meer via mijn Marantz receiver. Herkent iemand dit?
Testing, one, two ...
Zie niet echt een groot verschil, veel apps die ik niet gebruik. Wat mij wel nu opvalt is dat Synology Video en Photo er wel tussen staat maar weet niet of dat door de update komt.Marzman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:32:
[...]
Heb je meer apps nu in de Playstore? Daar stonden altijd dezelfde apps tenzij je weet waar je op moet zoeken.
Everything that has a beginning has a end
Schijnbaar is het een beta die per ongeluk ota gereleased was.Joster schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:58:
Die Android 9 update voor de Mi Box S met Android TV komt OTA of niet?
/▌
Dat heb je waar gelezen?Marzman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:04:
[...]
Schijnbaar is het een beta die per ongeluk ota gereleased was.
Testing, one, two ...
Op Redit bij de post over de update.
/▌
Linkje naar het bewuste topic zou prettig zijn. Maar bedoel je niet dat er geschreven werd dat de bèta 3 gelijk zou zijn aan de final OTA release?
Testing, one, two ...
Ik zou het op moeten zoeken, heb het linkje niet paraat ofzo. Meer dat de beta3 per ongeluk ota gereleased was.hardware-lover schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:35:
[...]
Linkje naar het bewuste topic zou prettig zijn. Maar bedoel je niet dat er geschreven werd dat de bèta 3 gelijk zou zijn aan de final OTA release?
Ik heb nu ook geen update daarom ging ik er vanuit dat dit klopte.
/▌
Je zult dit topic misschien bedoelen? https://www.reddit.com/r/...6z2q/mi_box_s_android_90/Marzman schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:49:
[...]
Ik zou het op moeten zoeken, heb het linkje niet paraat ofzo. Meer dat de beta3 per ongeluk ota gereleased was.
Ik heb nu ook geen update daarom ging ik er vanuit dat dit klopte.
Maar daar staat een aanname, meer niet.
Testing, one, two ...
Is het google zoekveld met suggesties bovenin te verwijderen zonder het zoeken met microfoon uit te schakelen? Gebruik voice zoeken voornamelijk in youtube.
Met een dedicated knop op de afstandsbediening heb je dat ding visueel niet nodig vind ik, bovendien storen de eindeloze suggesties mij. ( oreo )
Met een dedicated knop op de afstandsbediening heb je dat ding visueel niet nodig vind ik, bovendien storen de eindeloze suggesties mij. ( oreo )
Ik heb onlangs ook de update gedaan en heb nu het volgende probleem: Waar ik voorheen gewoon Spotify via mijn telefoon kon casten naar de Mi box moet ik nu eerst Spotify Connect op de box opstarten voor ik muziek kan luisteren. Op mijn telefoon zie ik pas na het starten van Spotify Connect de mogelijkheid staan om daarheen te casten.
Voorheen gebeurde dit dus niet, kan dit aan de update liggen?
Daar heb ik na de update geen last van. De Mi Box springt automatisch over op Spotify als ik dit met mijn telefoon selecteer.Whatever7 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 11:01:
Ik heb onlangs ook de update gedaan en heb nu het volgende probleem: Waar ik voorheen gewoon Spotify via mijn telefoon kon casten naar de Mi box moet ik nu eerst Spotify Connect op de box opstarten voor ik muziek kan luisteren. Op mijn telefoon zie ik pas na het starten van Spotify Connect de mogelijkheid staan om daarheen te casten.
Ik las ergens dat het buildnr van de Final/ota gelijk is aan die van beta 3, terwijl er veel feedback was op het ivm bugs. Klinkt dus als een foute. Heb geen link, want gisteren gelezen op Reddit..
Anyway, ik installeer hem maar niet aangezien mijn vrouw hem vaker gebruikt dan ik. En dan moet ie natuurlijk wel werken
Anyway, ik installeer hem maar niet aangezien mijn vrouw hem vaker gebruikt dan ik. En dan moet ie natuurlijk wel werken
Zojuist de android 9.0 update binnen gehaald via OTA. Heb de update volledig uitgezeten, na ongeveer 5 minuten stond ie er volledig op. HDMI CEC werkt nu top op mijn Samsung Tv uit 2017! Chromecast functie werkte in het begin niet, maar heb hem wel degelijk aan de gang kunnen krijgen:
-ga naar apps
-geef aan dat je systeemapps wilt zien
-ga naar chromecast built in
-verwijder updates
-vervolgens de mi box s opnieuw opstarten
-dan chromecast built in weer updaten via apps
-voila het werkt(na herstart mi box s)
-ga naar apps
-verwijder updates
Hier hetzelfde echter kan ik mijn Mibox S niet meer vinden in Google home. Dus ook geen bediening meer. Natuurlijk niet heel erg belangrijk naar wel jammer
Bedien je je mi box dan niet via de afstandbediening van je tv of via de bijgeleverde afstandsbediening?4dollars schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:38:
Hier hetzelfde echter kan ik mijn Mibox S niet meer vinden in Google home. Dus ook geen bediening meer. Natuurlijk niet heel erg belangrijk naar wel jammer
Jawel dat doe ik in zo goed als alle gevallen echter pauzeerde ik wel eens iets met voice command. Ook TV uitzetten deed ik met Google Assistent.
Geen groot gemis maar toch jammer. Bij een update denk ik aan meer functies of betere werking en dat kan ik van deze update niet zeggen.
Geen groot gemis maar toch jammer. Bij een update denk ik aan meer functies of betere werking en dat kan ik van deze update niet zeggen.
zojuist in mijn home applicatie gekeken. En ik zie de mi box s er gewoon instaan en hij zegt ook dat ie beschikbaar/online is.4dollars schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:44:
Jawel dat doe ik in zo goed als alle gevallen echter pauzeerde ik wel eens iets met voice command. Ook TV uitzetten deed ik met Google Assistent.
[ Voor 14% gewijzigd door steveonfire op 16-01-2020 21:08 ]
Hmmm vreemd, bij mij staat hij er wel nog tussen maar is niet beschikbaar.
ik moet wel zeggen dat ie er bij mij ineens 2 keer instond. 1(waarschijnlijk de oude) stond nog in de juiste ruimte en de ander stond bij overige ruimtes. Die oude heb ik verwijderd en de nieuwe heb ik toegewezen aan de juiste ruimte4dollars schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:15:
Hmmm vreemd, bij mij staat hij er wel nog tussen maar is niet beschikbaar.
Ooops. Bij mij hier dus hetzelfde. Stond ook bij overig. Was me al die tijd nog niet opgevallen. Nu weer alles in orde.
Tnx
Tnx
Top, samen komen we er wel uit4dollars schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:25:
Ooops. Bij mij hier dus hetzelfde. Stond ook bij overig. Was me al die tijd nog niet opgevallen. Nu weer alles in orde.
Tnx
Kunnen jullie na de update naar Andorid 9 nog wel Netflix (via een Android device) casten naar de Mi Box?
Bij verschijnt hij daar niet als device waarnaar ik kan casten. Videoland, Youtube, Amazon Prime gaat wel. Maar Netflix niet.
Bij verschijnt hij daar niet als device waarnaar ik kan casten. Videoland, Youtube, Amazon Prime gaat wel. Maar Netflix niet.
Thanks.4dollars schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:14:
Ik probeer het zo even thuis uit.
Ik ben sinds kort ook een beetje bezig met vlan's voor m'n iot devices, dus ook de mi box.
Maar voor de update werkte het wel. Heb er ook al één (ik heb er 2) gereset. Maar dat heeft niet geholpen.
Ook als ik hem in m'n private vlan hang werkt het niet. Op dat vlan zit ook m'n telefoon. En geen firewall die wat blockt.
Ik hoor het wel 👍🏻
Ik kom net thuis van mijn werk.
Ik kan vanuit mijn telefoon of tablet gewoon Netflix streamen naar/via mijn Mibox S.
Ik kan vanuit mijn telefoon of tablet gewoon Netflix streamen naar/via mijn Mibox S.
Bedankt voor het testen.4dollars schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:26:
Ik kom net thuis van mijn werk.
Dan moet ik het waarschijnlijk in m'n netwerk gaan zoeken.
Geen update (totzover) voor de oudere Mi Box 3. Vind ik toch een beetje zuur aangezien de hardware praktisch hetzelfde is en er veel meer van verkocht zijn. Lekker, Xiaomi!
Werkt hier wel.Kitser schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:12:
Kunnen jullie na de update naar Andorid 9 nog wel Netflix (via een Android device) casten naar de Mi Box?
Maar ik kan weer geen YouTube streamen.
Voor mensen met cast problemen na de Android 9 update, probeer dit:
-ga naar apps
-verwijder updates
-ga naar apps
-verwijder updates
Voor mij was het verwijderen van de cache voldoende om Chromecast weer te laten werken.steveonfire schreef op zondag 19 januari 2020 @ 16:40:
Voor mensen met cast problemen na de Android 9 update, probeer dit:
-ga naar apps
-verwijder updates
Aan de ene kant heb je gelijk dat het praktisch dezelfde hardware is en een software update niet zoveel extra werk is. Aan de andere kant kost het uitrollen van een update wel iets meer moeite dan enkel een nieuwe build klaarzetten.Ceejay schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 10:20:
Geen update (totzover) voor de oudere Mi Box 3. Vind ik toch een beetje zuur aangezien de hardware praktisch hetzelfde is en er veel meer van verkocht zijn. Lekker, Xiaomi!
Vergeleken met andere Android boxen vind ik het nog bijzonder hoeveel updates er voor de Mi Box 3 zijn uitgekomen.
2 vragen:
1 Is er al iets bekend over een evt. opvolger van de Mi Box S? Ik ben zeer geïnteresseerd in de Mi Box S, maar omdat 'ie al zo lang op de markt is ben ik bang dat er (bij wijze van spreken) volgende maand een nieuwe klaarstaat...
2 Ik las ergens dat NLZiet beschikbaar is. Klopt dat? En is Canal Digitaal ook beschikbaar?
1 Is er al iets bekend over een evt. opvolger van de Mi Box S? Ik ben zeer geïnteresseerd in de Mi Box S, maar omdat 'ie al zo lang op de markt is ben ik bang dat er (bij wijze van spreken) volgende maand een nieuwe klaarstaat...
2 Ik las ergens dat NLZiet beschikbaar is. Klopt dat? En is Canal Digitaal ook beschikbaar?
[ Voor 19% gewijzigd door TheVivaldi op 20-01-2020 20:17 ]
NLZiet is al een tijdje beschikbaar op de Mi box s, canal digitaal weet ik zo niet.
nieuws: Canal Digitaal TV App is nu ook beschikbaar voor Android TV
Met als aanvulling;
Ondersteuning voor losse apparaten als de Nvidia Shield TV en Xiaomi Mi Box S volgt nog. Canal Digitaal zou hiervoor nog wachten op toestemming van Google. De klantenservicemedewerker zegt wel dat Canal Digitaal na de release van de app geen ondersteuning biedt voor dergelijke boxen.
Met als aanvulling;
Ondersteuning voor losse apparaten als de Nvidia Shield TV en Xiaomi Mi Box S volgt nog. Canal Digitaal zou hiervoor nog wachten op toestemming van Google. De klantenservicemedewerker zegt wel dat Canal Digitaal na de release van de app geen ondersteuning biedt voor dergelijke boxen.
[ Voor 46% gewijzigd door hardware-lover op 20-01-2020 20:28 ]
Testing, one, two ...
Oké, bedankt. Dan wacht ik nog even met de aanschaf (even los van het punt uit mijn eerste vraag), want ik ga alleen voor een Android TV-box als alles wat ik wil beschikbaar is (in dit geval dus Canal Digitaal)hardware-lover schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:24:
nieuws: Canal Digitaal TV App is nu ook beschikbaar voor Android TV
Met als aanvulling;
Edit: of is Aurora Store een optie om de app alsnog aan de praat te krijgen als ik Aurora laat denken dat de Mi Box S een ondersteunde Android TV is?
[ Voor 8% gewijzigd door TheVivaldi op 20-01-2020 20:46 ]
@TheVivaldi, de Mi Box S is net een dik jaar beschikbaar, ik zie nog nergens enige meldingen voor een (aangekondigde) opvolger. Gezien de recente update naar ATV 9 zal deze mogelijk ook niet zo heel snel gaan komen verwacht ik.
Testing, one, two ...
Zijn er mensen die sinds de update naar android 9 elke keer dat ze de box opstarten de melding krijgen dat wifi niet verbonden is?
Ik moet dan elke keer naar instellingen en de wifi aan en uit zetten, of de box opnieuw opstarten?
Ik moet dan elke keer naar instellingen en de wifi aan en uit zetten, of de box opnieuw opstarten?
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Ik heb beide Miboxen bedraad aangesloten dus ik heb geen idee.
In Nederland wellicht, maar de aankondiging was op 10 oktober 2018, waarna 'ie vrij snel in de VS op de markt kwam. Dus dat is al wat langer dan een jaar. En gezien de vorige Mi Box uit 2016 was, lijkt er elke keer 2 jaar tussen te zitten, dus vandaar mijn vraag. Maar evengoed bedankt voor het antwoord!hardware-lover schreef op maandag 20 januari 2020 @ 21:23:
@TheVivaldi, de Mi Box S is net een dik jaar beschikbaar, ik zie nog nergens enige meldingen voor een (aangekondigde) opvolger. Gezien de recente update naar ATV 9 zal deze mogelijk ook niet zo heel snel gaan komen verwacht ik.
Nu zou het nog fijn zijn als iemand mijn vraag over Canal Digitaal middels de Aurora Store kan beantwoorden
Ik heb liever dat ze de mibox langer ondersteunen dan elk jaar een nieuwe versie uitbrengen. Die S was nu ook geen toegevoegde waarde aangezien die bijna gelijk is aan de 3. Had dan de 3 langer ondersteund.
Kan ik, is daar niet te vinden.TheVivaldi schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:54:
[...]
[knip]
Nu zou het nog fijn zijn als iemand mijn vraag over Canal Digitaal middels de Aurora Store kan beantwoorden
Testing, one, two ...
Ik las op veel verschillende sites dat je met Aurora Store een ander apparaat kunt spoofen waardoor je bepaalde apps wél kunt installeren. Dus stel, Canal Digitaal is wel beschikbaar op een Philips Android TV, dan kun je dus Aurora Store doen laten geloven dat de Mi Box S die Philips-tv is. Heb je dat geprobeerd?
@TheVivaldi, nee, en dat ga ik ook niet proberen. Als ie ergens als APK opduikt dan probeer ik het wel via sideloaden. Ik heb zelf niet echt een behoefte aan de app zelf, dus de noodzaak is er voor mij ook niet
Testing, one, two ...
Oké, tenzij iemand anders dat nog wil proberen, zit er niks anders op dan wachten totdat Canaal Digitaal de app erdoor krijgt voor de Mi Box S. En tot die tijd wacht ik hoogstwaarschijnlijk nog met de aanschaf van de Mi Box S
[ Voor 3% gewijzigd door TheVivaldi op 21-01-2020 16:50 ]
@TheVivaldi, misschien werkt deze apk i.c.m. onderstaande methode?
alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Zelf heb ik de komende dagen geen tijd om het te proberen. Wellicht tegen het einde van de week wel.
Edit: alvast de ATV app gecreeërd. Hieronder de link, maar geen idee hoe lang die actief blijft.
http://atvlauncher.trekgo...?v=5e2725cabd922871149441
alesandro_46 in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"
Zelf heb ik de komende dagen geen tijd om het te proberen. Wellicht tegen het einde van de week wel.
Edit: alvast de ATV app gecreeërd. Hieronder de link, maar geen idee hoe lang die actief blijft.
http://atvlauncher.trekgo...?v=5e2725cabd922871149441
[ Voor 21% gewijzigd door alesandro_46 op 21-01-2020 17:25 ]
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
@alesandro_46 Dank, maar is dat niet gewoon de smartphone-app? Op de Mi Box S wil ik juist de Android TV-app van Canal Digitaal kunnen gebruiken.
Beetje offtopic: Op mijn Philips Android TV heb ik de ziggo app ('beta') en de nieuwe Canaldigitaal app. Beeldkwaliteit van de Canaldigitaal app is net wat minder, beeld net wat minder scherp. Het programma overzicht van Ziggo vind ik ook wat overzichtelijker. Opnemen met Canalditaal is weer super! keuzes, keuzes.TheVivaldi schreef op maandag 20 januari 2020 @ 20:44:
Oké, bedankt. Dan wacht ik nog even met de aanschaf (even los van het punt uit mijn eerste vraag), want ik ga alleen voor een Android TV-box als alles wat ik wil beschikbaar is (in dit geval dus Canal Digitaal)
Hier een paar keer hetzelfde gezien, maar dan een melding over 'Ethernet' want hij is bedraad aangesloten. Het lijkt erop dat het gebeurt als het apparaat wat langere tijd heeft uitgestaan.izzet3838 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 01:04:
Zijn er mensen die sinds de update naar android 9 elke keer dat ze de box opstarten de melding krijgen dat wifi niet verbonden is?
Ik kan niet meer casten, meer mensen last van?
Dat kan, maar ik heb zo'n goedkoop abonnement van €9,95 per maand op Canal Digitaal; Ziggo biedt dat niet aan (bij mijn weten).oeps schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:44:
[...]
Beetje offtopic: Op mijn Philips Android TV heb ik de ziggo app ('beta') en de nieuwe Canaldigitaal app. Beeldkwaliteit van de Canaldigitaal app is net wat minder, beeld net wat minder scherp. Het programma overzicht van Ziggo vind ik ook wat overzichtelijker. Opnemen met Canalditaal is weer super! keuzes, keuzes.
Even cachegeheugen wissen van de Chromecast Android Shell app.(systeenapps)SemperFidelis schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 22:09:
Ik kan niet meer casten, meer mensen last van?
Mi Box 3 zou ook nog Android 9 krijgen?
https://clickitornot.com/...ndroid-9-pie-update-soon/
https://clickitornot.com/...ndroid-9-pie-update-soon/
Dit zie ik ook wel eens, alhoewel alleen met de Ziggo app wanneer ik uit stand-by kom en de Ziggo app actief was. De Ziggo app meldt dan dat er geen internet verbinding is. Even op de "back" button klikken en het werkt weer.asmi schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:47:
[...]
Hier een paar keer hetzelfde gezien, maar dan een melding over 'Ethernet' want hij is bedraad aangesloten. Het lijkt erop dat het gebeurt als het apparaat wat langere tijd heeft uitgestaan.
Hangt er vanaf wat je lang noent, hij staat in de slaapkamer en wordt elke nacht 20-60 minutjes gebruikt, elke keer hetzelfde probleem, nu kan ik er mee leven maar leuk is het niet...asmi schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 21:47:
[...]
Hier een paar keer hetzelfde gezien, maar dan een melding over 'Ethernet' want hij is bedraad aangesloten. Het lijkt erop dat het gebeurt als het apparaat wat langere tijd heeft uitgestaan.
11400 - RX 6800 | Kia EV6 Business plus long range rwd
Is er al enig zicht op de fixes voor Android 9?
Netflix begint vol met jitters te raken en Youtube lijkt continue te bufferen.
Alles nu maar aan het Casten, (thanks voor de fix hierboven) maar dat is nu net niet de bedoeling van een dedicated Android TV doosjes me dunkt.
Netflix begint vol met jitters te raken en Youtube lijkt continue te bufferen.
Alles nu maar aan het Casten, (thanks voor de fix hierboven) maar dat is nu net niet de bedoeling van een dedicated Android TV doosjes me dunkt.
Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?
@hardware-lover @TheVivaldihardware-lover schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 16:48:
@TheVivaldi, nee, en dat ga ik ook niet proberen. Als ie ergens als APK opduikt dan probeer ik het wel via sideloaden. Ik heb zelf niet echt een behoefte aan de app zelf, dus de noodzaak is er voor mij ook niet
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://ln2.sync.com/dl/e...b9k67ku-akshgfe9-39i65m5y.
[ Voor 6% gewijzigd door TexMex op 03-02-2020 12:33 ]
Wauw, ontzettend bedankt! Ga later deze week de Mi Box S aanschaffen nu dat ik door jouw APK de enige ontbrekende app (althans, in de Play Store van de Mi Box S) erop kan installerenTexMex schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 10:59:
[...]
@hardware-lover @TheVivaldi
Hierbij de APK van de Canal Digitaal Smart TV app voor Android TV: https://we.tl/t-OfGGJQdg86.
Misschien nog even wachten tot iemand hier met een Mi Box S het kan testen. Mijn versie komt namelijk van een Sony TV, maar normaal gesproken hoort het ook op de Mi Box S te werken. In het Canal Digitaal topic is het in ieder geval ook gelukt via de Aurora-methode.TheVivaldi schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:12:
[...]
Wauw, ontzettend bedankt! Ga later deze week de Mi Box S aanschaffen nu dat ik door jouw APK de enige ontbrekende app (althans, in de Play Store van de Mi Box S) erop kan installeren
Ik heb Aptoide geïnstalleerd op de Mi Box om meer te kunnen installeren dan in de standaard Play store.
Meestal werkt het natuurlijk niet goed omdat het Android (non-TV) apps zijn
https://canal-digitaal-app-2-0.en.aptoide.com/
Meestal werkt het natuurlijk niet goed omdat het Android (non-TV) apps zijn
https://canal-digitaal-app-2-0.en.aptoide.com/
[ Voor 6% gewijzigd door david72 op 22-01-2020 11:39 ]
Ik heb het hier zojuist geïnstalleerd op mijn Mibox S en het lijkt erop dat hij prima werkt. Ik heb geen account bij Canal Digitaal maar die ga ik aanmaken(proefperiode) zodat ik alles lan uitproberen. Als het werkt heb ik tenminste een alternatief voor NLZIET.(waar ik overigens erg tevreden over ben)TexMex schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:20:
[...]
Misschien nog even wachten tot iemand hier met een Mi Box S het kan testen. Mijn versie komt namelijk van een Sony TV, maar normaal gesproken hoort het ook op de Mix Box S te werken. In het Canal Digitaal topic is het in ieder geval ook gelukt via de Aurora-methode.
Even voor de duidelijkheid..... Ik zie verschillende abbonementen. Ze noemen het Vol of Bomvol maar de prijzen verschillen nogal. Dat komt door de manier waarop je het wilt gebruiken. Mobiele app of TV app. Uuuhm misschien een inkoppertje maar welke moet ik hebben?
Bij NLZIET maken ze daar geen verschil in. Eenmaal een abbo kan je op telefoon, tablet, PC of TV kijken. Maar het lijkt er hierop dat als ik een keuze maak daar ook aan vast zit. Dus alleen mobiel of alleen TV?
Bij NLZIET maken ze daar geen verschil in. Eenmaal een abbo kan je op telefoon, tablet, PC of TV kijken. Maar het lijkt er hierop dat als ik een keuze maak daar ook aan vast zit. Dus alleen mobiel of alleen TV?
Dat is wat onhandig van Canal Digitaal, maar in feite maakt het helemaal niets uit. Je kunt beide zowel op mobiel als op tv gebruiken. Volgens mij is het achter de schermen exact hetzelfde abonnement. Als je eenmaal een account met een abonnement hebt, kun je dat op alle apparaten gebruiken. Het verschil tussen Vol en Bomvol vind je hier: https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/mobiel/#packages. Je kunt je via die link ook aanmelden. Een andere manier van aanmelden vind je hier: https://www.canaldigitaal.nl/tv-app/smart-tv/. Het is wat omslachtig, maar uiteindelijk komt het op hetzelfde neer.4dollars schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 11:55:
Even voor de duidelijkheid..... Ik zie verschillende abbonementen. Ze noemen het Vol of Bomvol maar de prijzen verschillen nogal. Dat komt door de manier waarop je het wilt gebruiken. Mobiele app of TV app. Uuuhm misschien een inkoppertje maar welke moet ik hebben?
Daarmee suggereer je dus dat ik net zo goed de goedkopere variant(mobiele app) van "Vol" kan pakken en deze dan toch kan laten werken op mijn TV/Mibox. Het "Vol" abonnement voor smart TV kost immers 2 euro meer.
Uuuh Bomvol is met opnemen en voetbal. No tnx
Uuuh Bomvol is met opnemen en voetbal. No tnx
Bomvol biedt inderdaad iets meer zenders, maar het verschilt verder niet heel veel. Het onderscheid tussen mobiel of tv app maakt verder ook niets uit.
De Canal Digitaal app van NY-Giant werkt als een trein hier op mijn Mibox S.
Vermoed alleen dat ik het niet blijf gebruiken. NLZIET bied voor minder geld een voor mij betere dienst. Opnemen en voetbal gebruik/kijk ik niet en met terugkijken bij NLZIET kan ik in bijna alle gevallen vooruitspoelen en reclamevrij terugkijken op de commerciële zenders. Ook kijk ik niet naar al die zenders die Canal Digitaal extra bied.
Dus kijk je alleen NL zenders, kijk je geen voetbal en neem je nooit op ga dan voor NLZIET.(opnemen is zo ouderwets)
Vermoed alleen dat ik het niet blijf gebruiken. NLZIET bied voor minder geld een voor mij betere dienst. Opnemen en voetbal gebruik/kijk ik niet en met terugkijken bij NLZIET kan ik in bijna alle gevallen vooruitspoelen en reclamevrij terugkijken op de commerciële zenders. Ook kijk ik niet naar al die zenders die Canal Digitaal extra bied.
Dus kijk je alleen NL zenders, kijk je geen voetbal en neem je nooit op ga dan voor NLZIET.(opnemen is zo ouderwets)