Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elazz
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-09 14:45
Marzman schreef op donderdag 5 september 2019 @ 09:17:
[...]

Hij is ook al uit beta, maar alleen in de Nederlandse Playstore en ik heb niet de Nederlandse playstore. NLZiet werkt verder wel in heel Europa, maar ik kan het dus niet installeren. Alleen met apk's, maar die zijn altijd de gewone Androidversie.
Is het niet mogelijk een tweede account te gebruiken? Volgensmij kan de Play Store simultaan gebruik maken van meerdere accounts. Eventueel dan de applicatie installatie pushen via de Play Store webversie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lowo
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-06 23:27
Vandaag is Disney+ beschikbaar gekomen als gratis proefabonnement tot 12 November.
De app voor de Mibox3 kun je vinden in de google appstore 9 even scrollen tussen de Android devices die je al hebt. Bij mij stond hij onderaan.
In de Mibox eigen appstore was hij nog niet te vinden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voorstad
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-09 08:06
lowo schreef op donderdag 12 september 2019 @ 15:40:
Vandaag is Disney+ beschikbaar gekomen als gratis proefabonnement tot 12 November.
De app voor de Mibox3 kun je vinden in de google appstore 9 even scrollen tussen de Android devices die je al hebt. Bij mij stond hij onderaan.
In de Mibox eigen appstore was hij nog niet te vinden
Ik kon 'm vinden door te zoeken op "Disne" zonder y....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-02-2023
Zie geen Disney + app, maakt het uit dat ik een engelse windows 10 versie heb? Google play op Chrome gaat automatisch naar nederlands. Hmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eniux
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-09 14:00
Ceejay schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 21:12:
Zie geen Disney + app, maakt het uit dat ik een engelse windows 10 versie heb? Google play op Chrome gaat automatisch naar nederlands. Hmmm
https://play.google.com/s...?id=com.disney.disneyplus

Openen in browser > inloggen > installeren op je apparaat

• Ceejay
Dank je, hij ziet em

• Theodor
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-09 17:01
Is er ook al een windows 10 app voor disney+?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Theodor schreef op zaterdag 14 september 2019 @ 12:39:
Is er ook al een windows 10 app voor disney+?
Kijkt naar de topictitel. :?

Waarom vraag je dat hier?

• Theodor
om deze vraag (Zie geen Disney + app, maakt het uit dat ik een engelse windows 10 versie heb?) |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit in Xiaomi Mi box topic. Wat heeft dat met Win10 te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Een tijdje terug was er in deze thread wat discussie over ethernet dongles.
Ik heb deze besteld (en gisteren ontvangen):
https://www.ebay.com/itm/...ksid=p2060353.m2749.l2649

USD 3.58, werkt prima met mijn mi box 3.

Onder linux laat hij zich met lsusb identificeren als de volgende 3 devices:
Bus 003 Device 007: ID 0fe6:9700 Kontron (Industrial Computer Source / ICS Advent) DM9601 Fast Ethernet Adapter
Bus 003 Device 006: ID 0603:2801 Novatek Microelectronics Corp.
Bus 003 Device 005: ID 1a40:0101 Terminus Technology Inc. Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Nu online

Gotez

42

Heeft iemand al ontdekt hoe je de ondertitels kan aanpassen in de Disney+ app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 08:47

Dxue

PSN:EvilDrunk

Gotez schreef op maandag 16 september 2019 @ 08:39:
Heeft iemand al ontdekt hoe je de ondertitels kan aanpassen in de Disney+ app?
Naar boven drukken en dan ok drukken tijdens het afsoelen, dan selecteer je een wit vierkantje rechtsboven en kan zowel audio als ondertitels aanpassen (zover ze dat aanbieden)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Nu online

Gotez

42

Dxue schreef op maandag 16 september 2019 @ 09:55:
[...]

Naar boven drukken en dan ok drukken tijdens het afsoelen, dan selecteer je een wit vierkantje rechtsboven en kan zowel audio als ondertitels aanpassen (zover ze dat aanbieden)
Ja, maar ze blijven in zwarte balk staan. Kan dat weg? Op de webplayer lukt dat wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Gotez schreef op maandag 16 september 2019 @ 10:00:
[...]

Ja, maar ze blijven in zwarte balk staan. Kan dat weg? Op de webplayer lukt dat wel
Ugh, weer een negatief puntje erbij. De app op android tv heeft me nog niet enthousiast kunnen maken en jij helpt het niet mee met dit soort observaties haha ;)

Het geheim van het handhaven van een succes berust vaak op het succes van het handhaven van een geheim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Je kunt voor zover ik kan zien in de Disney+ app ook niet Dolby Digital selecteren (5.1) zoals in de Netflix app, of is dat niet nodig? Ik kan het niet precies zien want ik heb standaard stereo doorvoer vanwege veelheid sound bugs op de mi box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dxue

Dxue

Volgens mij kan je helemaal niks kiezen qua beeld of geluid setting bij de series en films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik ben van plan ook een Mi Box S aan te schaffen, iemand tips om zaken mee te bestellen?
Mijn WiFi punt staat 2m verderop, denk dan ook niet dat ik Ethernet nodig heb. Wellicht een AB?
En bestellen jullie bij Ali, Banggood, of gewoon in NL. Zag hem op Ali voor EUR 53, toch weer bijna een kwart goedkoper dan in NL..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AB? Remote bedoel je? Die zit er bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepperoni
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21-09 16:35
Afstandsbediening zit er idd bij, en in theorie kun je hem ook bedienen met de app. Let verder goed op dat je de internationale versie koopt en bij Ali heb je natuurlijk wel kans op douane kosten. Ik heb er 3 gekocht bij lightinthebox, zij bieden een verzekering aan voor die kosten voor 1,50 ofzo. Er zijn meer shops die dat doen. Uiteindelijk niet nodig gehad maar die afweging moet je zelf maken. Dit was wel een jaar of 2 geleden en toen zag je ze niet in Nederland. Dus als het niet veel scheelt zou ik persoonlijk gewoon in nl kopen ivm garantie en douane.

[ Voor 16% gewijzigd door Pepperoni op 24-09-2019 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanant
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 14-09 06:35
Heb gister mijn box ontvangen via Ali 3 dagen en binnen ..
Kan ik er apps buiten de playstore opzetten??.
Kom van een Minix maar dit gaat veel soepeler..
Heb nog een airmouse maar niet nodig ..

PSN: ghpeet

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Thanks, ga het inderdaad eerst proberen met de bijgeleverde afstandsbediening :)
Paar uur geleden via Ali besteld, vanuit Warehouse in Spanje verzonden (dus geen douaneperikelen), als het goed is heb ik hem met 2 weken... Ben benieuwd wat deze EUR 52.96 me brengen gaat :)

• Ceejay
Ik heb hem nu een paar jaar (niet de s) en ik gebruik hem nog steeds dagelijks. Mijn Ziggo Next box is leuk, maar de mi box is leuker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceejay
sanant schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 18:54:
Kan ik er apps buiten de playstore opzetten??.
Makkelijkste manier die ik heb gevonden:

X-Plore file manager op de mi box installeren
https://play.google.com/s...nelycatgames.Xplore&hl=nl
Daarin kun je ook je Google Drive (met je APKtjes erin) toevoegen en direct installeren vanuit Xplore, geen gedoe met USB sticks.

Wel even Onbekende bronnen aantikken in Mi box settings ergens

[ Voor 6% gewijzigd door Ceejay op 27-09-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:29
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren een mi Box S. Leuk ding, Plex en netflix enzo werkt allemaal goed.
Ook simpele android game speelde goed met controller.

Maar nu wilde ik steam link gebruiken om een simpel platform spelletje te spelen op de TV.
Maar dat loopt echt niet, vertraging van meerdere seconden. Onspeelbaar.
computer met kabel naar router, dan WiFi naar TV.
De WiFi verbinding is goed want staat 2 meter van elkaar af en bij de test haalde ik goede resultaten.
Mogelijk licht het aan mijn oude samsung TV?

[ Voor 0% gewijzigd door veertje op 03-10-2019 11:55 . Reden: spelling foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 06-09 15:43
heb de mi Box S (die laatste). Altijd top gewerkt, zeer tevreden van. Tot deze morgen: zoontje zet de schakelaar om zodat box opstart. Je krijgt netjes even Mi te zien, en dan animatie die uiteindelijk dan "Android" laat zien. Daarna wordt het beeld volledig zwart... Je ziet wel even vb een melding dat hij de Seagate HDD gevonden heeft (zo kleine melding rechtsboven). Ook dat er een systeemupdate klaar staat (naar die nieuwe versie van android). Die melding verdwijnt ook weer en beeld wordt weer volledig zwart...

De stroom eraf halen en terug er aan, doet niets (nl blijft terug zwart scherm worden). Afstandsbediening werkt ook nl ik kan hem uitzetten via de afstandsbediening (en dan krijg ik scherm van TV te zien met mijn HDMI poort). Zet ik hem weer aan met afstandsbediening, dan wordt scherm weer volledig zwart.

EDIT: als je via de afstandsbediening google voice dinges activeert en vb Netflix of Youtube zegt, dan start die app gewoon op en kan je dus kijken. Zodra je via de afstandsbediening terug naar homescreen van de mi wilt gaan, dan wordt alles weer zwart...

Iemand enig idee hoe ik dat ding terug aan de praat krijg? Via hard reset? Maar welke knopjes moet je daarvoor juist indrukken...Vind via google niet duidelijk welke ze bedoelen...

[ Voor 17% gewijzigd door Leffunk op 04-10-2019 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Klinkt als iets mis met je launcher app, ken dit probleem nog niet.

Je kunt een factory reset doen vanuit je recovery. Hoe kom je daar:

Mi box unpluggen, houd op de afstand bediening de OK en back buttons tegelijk ingedrukt, en inpluggen.
Loslaten als je het menuutje ziet.

[ Voor 7% gewijzigd door Ceejay op 04-10-2019 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Gelukt om te resetten, thanks.

Draait die laatste system upgrade software stabiel, of zijn er gekende vervelende issues? Of blijf ik beter bij de versie waarmee de box aangeleverd werd? Staat een software upgrade al maanden klaar maarja, tot gisteren deed hij alles zoals het hoort, dus why fix it if it ain't broke. Het ding draait momenteel 8.1.0.

EDIT: nog iets: weet er iemand waar je betrouwbaar een reserve afstandsbediening kan kopen voor die mibox S4 (dus die met die google assistant knop etc)? Zoontje heeft huidige al vaak laten vallen en ik vrees dat dat ding op een dag net die keer teveel op de grond valt en stuk zal zijn...

[ Voor 29% gewijzigd door Leffunk op 04-10-2019 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:19
Leffunk schreef op vrijdag 4 oktober 2019 @ 14:28:
Gelukt om te resetten, thanks.

Draait die laatste system upgrade software stabiel, of zijn er gekende vervelende issues? Of blijf ik beter bij de versie waarmee de box aangeleverd werd? Staat een software upgrade al maanden klaar maarja, tot gisteren deed hij alles zoals het hoort, dus why fix it if it ain't broke. Het ding draait momenteel 8.1.0.

EDIT: nog iets: weet er iemand waar je betrouwbaar een reserve afstandsbediening kan kopen voor die mibox S4 (dus die met die google assistant knop etc)? Zoontje heeft huidige al vaak laten vallen en ik vrees dat dat ding op een dag net die keer teveel op de grond valt en stuk zal zijn...
De update verbeterde de 24p weergave dacht ik. Dus aan te bevelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:18
Heb nu nu een paar de maanden de mi box s, nog steeds erg tevreden over! Ik zet mijn HTPC bijna niet meer aan ! (alleen soms voor SBS/Veronica/Fox Sports/RTL)

Alleen sinds ongeveer een week heb ik het probleem dat Kodi en VLC heel regelmatig de melding geeft ''app aan het updaten'' oid. Die tekst zie je gewoon onder het logo van de app.

Ik heb het zowel getest met WIFI als met bekabeld (ethernet), ook heb ik de mi box s al een aantal keer herstart. Ik kan kodi en vlc verwijderen, maar liever niet als het niet hoeft, want dan moet ik ook weer de shares koppelen en voorkeuren opnieuw instellen.

Herkent iemand dit issue met de Mi Box? Toevallig zijn het deze 2 apps, maar misschien dat het bij andere mensen bij een andere app is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cujo74
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-09 16:05
dennis_rsb schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 18:51:
Heb nu nu een paar de maanden de mi box s, nog steeds erg tevreden over! Ik zet mijn HTPC bijna niet meer aan ! (alleen soms voor SBS/Veronica/Fox Sports/RTL)

Alleen sinds ongeveer een week heb ik het probleem dat Kodi en VLC heel regelmatig de melding geeft ''app aan het updaten'' oid. Die tekst zie je gewoon onder het logo van de app.

Ik heb het zowel getest met WIFI als met bekabeld (ethernet), ook heb ik de mi box s al een aantal keer herstart. Ik kan kodi en vlc verwijderen, maar liever niet als het niet hoeft, want dan moet ik ook weer de shares koppelen en voorkeuren opnieuw instellen.

Herkent iemand dit issue met de Mi Box? Toevallig zijn het deze 2 apps, maar misschien dat het bij andere mensen bij een andere app is.
Heb dat probleem met diverse apps ook weleens. Op een of andere manier moet ik ze dan toch handmatig updaten. Ik zoek de betreffende app dan gewoon opnieuw in de app store en daar geeft ie al aan dat je kunt updaten. Als je dit dan aanklikt gaat de update wel lopen en is alles bijgewerkt. Vreemd maar waar, lijkt wel alsof er soms een hickup in de auto update functie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennis_rsb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01:18
@Cujo74 Ik zie niet dat er updates zijn dat is het punt. Heb ook al de cache, of hoe het ook heet uit mijn hoofd, geleegd. Maakt allemaal niet uit. Ik zal nog eens kijken in die playstore. Maar volgens mij heb ik alles al nagelopen.

Misschien kan ik de auto-update uitzetten, en voortaan wekelijks handmatig updaten? Is niet echt hoe het zou moeten maar goed. Heb jij ook de Mi Box S? Misschien is het een algemeen Android TV probleem? Ik heb ook af en toe dat kodi er uit knalt, maar toen ik ging googlen las ik dat dit ook op de Shield is. Laatste tijd gaat het trouwens goed.

Edit: er stond toch een kodi update klaar in de store. Vlc niet, die heb ik toch maar verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Als iemand tips heeft om dit in de toekomst te voorkomen of oplossen hoor ik het graag.

[ Voor 18% gewijzigd door dennis_rsb op 13-10-2019 21:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 20:07
dennis_rsb schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:35:
@Cujo74Als iemand tips heeft om dit in de toekomst te voorkomen of oplossen hoor ik het graag.
Ik heb de oplossing ook niet, maar wilde laten weten dat ik onderstaande volledig herken:
Cujo74 schreef op zaterdag 12 oktober 2019 @ 21:16:
[...]

Heb dat probleem met diverse apps ook weleens. Op een of andere manier moet ik ze dan toch handmatig updaten. Ik zoek de betreffende app dan gewoon opnieuw in de app store en daar geeft ie al aan dat je kunt updaten. Als je dit dan aanklikt gaat de update wel lopen en is alles bijgewerkt. Vreemd maar waar, lijkt wel alsof er soms een hickup in de auto update functie zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:25

13art

Moderator Mobile
Leuk ding die Mi Box S.
Ik heb thuis al een Intel Nuc maar de Mi Box S is een stuk mobieler en daarmee makkelijker mee te nemen op reis oid. Toch denk ik dat ik nog even wacht met aanschaffen tot er een leuke aanbieding is (of iemand hem van de hand doet). 60+ is toch nog een flink bedrag voor een apparaat wat maar een enkele keer per jaar gebruikt zal worden.

Is de Mi Box S in het verleden rond black Friday/tech Tuesday in de aanbieding geweest?

Oh ja wat ik me opeens afvraag, is de remote IR of RF?
Edit: IR als ik het zo lees... Gemiste kans als je het mij vraagt.

[ Voor 6% gewijzigd door 13art op 14-10-2019 21:33 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21-09 17:40
l3art schreef op maandag 14 oktober 2019 @ 21:31:
Oh ja wat ik me opeens afvraag, is de remote IR of RF?
Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Oh ok, dat is dan wel weer prima. Heb ik het verkeerd gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:16
Ik heb sinds vandaag een Mi box S gekocht om mijn Raspberry Pi te vervangen.

Ik loop echter tegen 2 problemen aan.
Ten eerste heb ik via Netflix af en toe rare groene artifacts. Geen idee waar dit vandaan komt, en dus geen idee hoe dit te verhelpen.

En ten tweede, waarom kan ik niet een film of serie starten met mijn google home ik krijg dan de melding 'sorry Ik kan netflix nog niet afspelen afspelen op Android tv'

Dit ding is toch Google certified? Op al mijn chromecasten hier werkt dit prima....ik lees ook dat heel het internet er vol mee staat. Maar nog geen oplossing helaas.

Iemand hier een idee toevallig?

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:54

Nicap

Tsssk....

Dat komt omdat hij op Android TV draait.. Mijn Sony Bravia geeft dezelfde problemen. Dit zou opgelost worden, maar blijkbaar is dat nog steeds niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
Nicap schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 09:16:
Dat komt omdat hij op Android TV draait.. Mijn Sony Bravia geeft dezelfde problemen. Dit zou opgelost worden, maar blijkbaar is dat nog steeds niet gelukt.
Ik heb gelukkig een harmony hub, volgens mij moet het daar ook mee kunnen toch?

En de groene artifacts. Komt dat je ook bekend voor (in ieder geval binnen de netflix app)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Maar je draait netflix toch op je mi box? Harmonybhubbheeft hiet weinig mee te maken lijkt me.

Groene artefact zeggen me niks. Die zie ik niet op de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 13:33

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Hier ook geen problemen met Netflix, instabiele internetverbinding wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iklucas
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:00
ivootjuh schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 00:03:
Ik heb sinds vandaag een Mi box S gekocht om mijn Raspberry Pi te vervangen.

Ik loop echter tegen 2 problemen aan.
Ten eerste heb ik via Netflix af en toe rare groene artifacts. Geen idee waar dit vandaan komt, en dus geen idee hoe dit te verhelpen.

En ten tweede, waarom kan ik niet een film of serie starten met mijn google home ik krijg dan de melding 'sorry Ik kan netflix nog niet afspelen afspelen op Android tv'

Dit ding is toch Google certified? Op al mijn chromecasten hier werkt dit prima....ik lees ook dat heel het internet er vol mee staat. Maar nog geen oplossing helaas.

Iemand hier een idee toevallig?
Niekb1982 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 17:28:
https://imgshare.io/image/E9hnX

Ik heb met regelmaat op mijn Mi Box S dit soort verstoringen bij 4K content op Netflix. Dit probleem treed ook op bij gebruik van een andere Mi Box S. Bij de ene serie op Netflix komt het meer voor dan de andere, maar altijd enkel bij 4K content. Als ik de resolutie naar 2K wijzig zie ik deze verstoringen niet. Het treed meestal op in de rechter onderhoek. Ik heb al geprobeerd Hdmi UHD color mode uit te schakelen, ook heb ik al een en ander gewijzigd op de Mi box in kleurinstellingen zonder resultaten. Wat kan dit zijn?
Je bent niet de enige:) Ik moet zelf nog eens kijken of het wellicht aan de (hdmi)kabels ligt. Naar mijn idee is het bij mij beter geworden toen ik in mijn hdr kleuren instellingen van de mibox wat heb geklooid. Het lijkt bij mij ook alleen bij netflix in hdr materiaal voor te komen.

Edit: Verder heb ik 500/500 verbinding en is het wifisignaal prima, dus daar lijkt het niet aan te liggen.

[ Voor 3% gewijzigd door iklucas op 16-10-2019 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
iklucas schreef op woensdag 16 oktober 2019 @ 15:47:
[...]

[...]

Je bent niet de enige:) Ik moet zelf nog eens kijken of het wellicht aan de (hdmi)kabels ligt. Naar mijn idee is het bij mij beter geworden toen ik in mijn hdr kleuren instellingen van de mibox wat heb geklooid. Het lijkt bij mij ook alleen bij netflix in hdr materiaal voor te komen.

Edit: Verder heb ik 500/500 verbinding en is het wifisignaal prima, dus daar lijkt het niet aan te liggen.
Het lijkt wel bij iedereen aan Netflix te liggen of hebben jullie het ook met kodi ofzo?

Ik las ergens dat iemand dezelfde content wel kon casten zonder problemen.. Wellicht kunnen we dat allen testen om dingen uit te sluiten?

Dan weten we zeker of het aan de app ligt of niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Ik moet altijd ongeveer 10 keer op de aan/uit knop drukken voordat de mi box aan gaat. De CEC staat al op uit ingesteld. De batterijen zijn 80 procent vol. Wat kan ik eraan doen zodat ik dit probleem niet meer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
  • Laatst online: 16-09 13:32
vwtune schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:27:
Ik moet altijd ongeveer 10 keer op de aan/uit knop drukken voordat de mi box aan gaat.
Heb ik ook. Als die dan is opgestart dan is de MiBox enorm traag (speelt amper nog een film/Netflix af). Na een restart doet die het weer goed. Heb het idee dat de Mibox gedurende de dag vol loopt. Wellicht dat die daarom zo slecht op de AB reageert, hij is vol gelopen/de gehele box is traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
quizmaster schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Heb ik ook. Als die dan is opgestart dan is de MiBox enorm traag (speelt amper nog een film/Netflix af). Na een restart doet die het weer goed. Heb het idee dat de Mibox gedurende de dag vol loopt. Wellicht dat die daarom zo slecht op de AB reageert, hij is vol gelopen/de gehele box is traag.
Bij mij is ie verder niet traag oid, werkt gewoon prima allemaal, alleen uit de slaapmodes komen is droevig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb sinds kort een Mi Box S (ter test aangeschaft), en op zich is het best een leuk apparaatje. Vrij beperkt in het aantal Android apps maar voor de meeste media doeleinden aardig voldoende. Ook redelijk beperkt v.w.b. video/audio instellingen maar ook daar valt wel mee te leven.

Nu had ik vooral met één app werkelijk problemen, en dat is met Netflix. Niet met het gebruik van de app zelf maar met de output van HDR video. Ik kon instellen wat ik maar wilde, bij HDR video weergave werd het rode Netflix intro omgezet naar oranje, en het videobeeld wat daarna werd getoond, daar lusten de honden geen brood van. Met andere apps komt er een meer dan behoorlijk HDR beeld tevoorschijn, ik doel op Disney+ en Youtube. Vooral bij Youtube is het met diverse HDR (4k) demo's smullen geblazen.

Ik kon op geen enkel wijze echter iets met Netflix beginnen v.w.b. HDR. De laatste versie van de app stond op het apparaat, dus daar viel geen winst te behalen. Als laatste poging om er een andere draai aan te geven, heb ik van Netflix de laatste update terug laten draaien, en daarmee is het HDR beeld wel zoals het zou moeten zijn. Er zit dus iets in de laatste Netflix update wat mijn Mi niet zo lekker lijkt te vinden.

Is dit bij anderen ook opgevallen misschien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 16:22
quizmaster schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:39:
[...]

Ik heb precies hetzelfde de laatste maanden echt super irritant. Na een herstart werkt het weer. Ik wacht nog even op de nieuwe compacte nvidia shield en dan gaat de mibox bij het grof vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

vwtune schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 13:27:
Ik moet altijd ongeveer 10 keer op de aan/uit knop drukken voordat de mi box aan gaat. De CEC staat al op uit ingesteld. De batterijen zijn 80 procent vol. Wat kan ik eraan doen zodat ik dit probleem niet meer heb?
Hier ook, verder geen trage box inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
keepitfrosty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Ik heb precies hetzelfde de laatste maanden echt super irritant. Na een herstart werkt het weer. Ik wacht nog even op de nieuwe compacte nvidia shield en dan gaat de mibox bij het grof vuil.
Mag ik hem dan hebben 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Wat raar dat de ene box wel enorm traag wordt en regelmatig een restart nodig heeft en de andere niet.
Heb mijn Box via een USB ethernet aangesloten, wellicht die eens loskoppelen en kijken of het dan beter gaat. Staan geen bijzondere apps op. Eigenlijk worden alleen Kodi en Netflix gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Hier ook 0 problemen met traagheid van de Box, hoef 'm nooit opnieuw op te starten of van de stroom te halen. Ook CEC werkt naar behoren. De mijne draait op WiFi overigens.
Wellicht zijn er verschillende versies in omloop?

Overigens beschik ik niet over een 4k of HDR TV dus zou het niet weten @hardware-lover .Wel heb ik hier vaker gelezen over problemen met HDR weergave en dat daar een oplossing voor zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Majesty ik had al gezocht binnen dit topic en elders. Hier had ik enkel wat gevonden over beeld verstoringen in Netflix, maar niets over die oranje tint en een oplossing voor HDR weergave.

Ik had uit voorzorg al het nodige met andere kabels geprobeerd, maar daar zat het dus niet in.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Majesty schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 10:42:
Hier ook 0 problemen met traagheid van de Box, hoef 'm nooit opnieuw op te starten of van de stroom te halen. Ook CEC werkt naar behoren. De mijne draait op WiFi overigens.
Wellicht zijn er verschillende versies in omloop?

Overigens beschik ik niet over een 4k of HDR TV dus zou het niet weten @hardware-lover .Wel heb ik hier vaker gelezen over problemen met HDR weergave en dat daar een oplossing voor zou zijn.
Ik zie dat die van mij ineens begint te klagen dat er niet genoeg opslag is. Gezien er amper wat op staat is dat wat vreemd. Ik vermoed dat de traagheid dan ook daar wegkomt. Ik ga eens wat verder onderzoek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Navigeren op startscherm loopt goed, maar soms zodra je naar youtube gaat of Netflix, begint de box te stotteren...vb Netflix logo dat hakkelt, of bij opstarten een of andere aflevering op Netflix dat hij hakkelt en je echt niet ernaar kan zien...heeft hij pas sinds enkele weken bizar genoeg...na update naar laatste versie. Daarvoor nooit issues mee gehad. Zit op 5ghz netwerk. Dacht dat dat netwerk nl minder last zou hebben van interferentie en vooral sneller is in vergelijking met 2.4 ghz netwerk.

En nu komt het, zet je de box even uit (stroom eraf) en dan weer aan dan is alles terug helemaal ok!

Iemand dit soort ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Leffunk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:23:
Navigeren op startscherm loopt goed, maar soms zodra je naar youtube gaat of Netflix, begint de box te stotteren...vb Netflix logo dat hakkelt, of bij opstarten een of andere aflevering op Netflix dat hij hakkelt en je echt niet ernaar kan zien...heeft hij pas sinds enkele weken bizar genoeg...na update naar laatste versie. Daarvoor nooit issues mee gehad. Zit op 5ghz netwerk. Dacht dat dat netwerk nl minder last zou hebben van interferentie en vooral sneller is in vergelijking met 2.4 ghz netwerk.

En nu komt het, zet je de box even uit (stroom eraf) en dan weer aan dan is alles terug helemaal ok!

Yup hier dezelfde problemen. Ook het opschonen van wat ruimte omdat de box vol zat heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Leffunk schreef op donderdag 24 oktober 2019 @ 19:23:

Had ik ook last van, na de laatste update eigenlijk niet meer. Vaak na een paar dagen in standby was alles traag. yt stotterde etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roooii
  • Laatst online: 03-08-2023
keepitfrosty schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 16:49:
[...]

Heb je in je instellingen CEC aangezet? Dit zorgt ervoor dat de traagheid verdwijnt.

Mocht je hem weggooien bij het oud vuil dan neem ik hem graag van je over ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
roooii schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 23:25:
[...]

Heb je in je instellingen CEC aangezet? Dit zorgt ervoor dat de traagheid verdwijnt.

Mocht je hem weggooien bij het oud vuil dan neem ik hem graag van je over ;)
Ik dacht het wel maar ik ga het nogmaals controleren. Dank je voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roooii
  • Laatst online: 03-08-2023
keepitfrosty schreef op zondag 27 oktober 2019 @ 08:36:
[...]

Ik dacht het wel maar ik ga het nogmaals controleren. Dank je voor de tip
Bij mij loste dit de problemen op. Ook al gebruik ik CEC niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leffunk
Ola, inderdaad, probleem opgelost mbt traagheid door die CEC instellingen. Blijkbaar zijn die bij de upgrade die ik enkele weken geleden deed terug default uit gezet waardoor probleem veroorzaakt werd. Sindsdien (na wijziging) zoontje niet meer horen klagen en zelf ook niet meer dat gestotter bij Netflix of kodi gemerkt.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Commeijne
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 01-08-2021
Hoi! Kan ik iets van mijn telefoon casten als de Mi Box S is uitgeschakeld? Of als ik tegen mijn Google home mini zeg: "Hé Google, speel "Friends" op Netflix", wordt de Mi Box S dan ingeschakeld en begint het te spelen? Omdat ik ergens heb gelezen dat de castfunctie niet beschikbaar is wanneer de Mi Box S is uitgeschakeld en de Mi Box S niet wordt weergegeven als een castingapparaat op je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
Leffunk schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 19:22:
Ola, inderdaad, probleem opgelost mbt traagheid door die CEC instellingen. Blijkbaar zijn die bij de upgrade die ik enkele weken geleden deed terug default uit gezet waardoor probleem veroorzaakt werd. Sindsdien (na wijziging) zoontje niet meer horen klagen en zelf ook niet meer dat gestotter bij Netflix of kodi gemerkt.

Thanks!
Dit lijkt ook bij mij het issue te verhelpen. Ook hier is de setting uitgezet door een upgrade of iets in die geest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske89
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-01-2023
Beste,

Ik heb sinds een paar dagen een mi box S.

Echt merk ik dat de beelden (via verschillende apps en iptv) niet 100% vloeiend zijn... je ziet een beetje een hapering achterblijven van beelden. Hebben jullie hier ook ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voske89 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:30:
Ik heb sinds een paar dagen een mi box S.

Echt merk ik dat de beelden (via verschillende apps en iptv) niet 100% vloeiend zijn... je ziet een beetje een hapering achterblijven van beelden. Hebben jullie hier ook ervaring mee?
Je zult toch iets uitgebreider moeten reageren wil je een gericht antwoord kunnen krijgen op je vraag.

Denk aan het vermelden van;

- je overige apparatuur?
- video instellingen
- hoe aangesloten?
- welke apps?
- IPTV afkomstig van welke provider en hoe bekeken op die Mi (app)?
- enz...

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske89
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-01-2023
Samsung HD tv
Instellingen op mi box s 1080 60hz
HDMI 5ghz (50mb via testspeed)
Videoland/ iptv smarters

Bekijk ik de zelfde streams / programma’s rechtstreeks via de tv is er niets op aan te merken (aangesloten via ethernetkabel)
hardware-lover schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 16:42:
[...]

Je zult toch iets uitgebreider moeten reageren wil je een gericht antwoord kunnen krijgen op je vraag.

Denk aan het vermelden van;

- je overige apparatuur?
- video instellingen
- hoe aangesloten?
- welke apps?
- IPTV afkomstig van welke provider en hoe bekeken op die Mi (app)?
- enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quizmaster
Lijkt erop dat de MiBox geen reboot meer nodig heeft na het aanzetten van CEC.
Thanks voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Voske89 schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 17:59:
Samsung HD tv
Instellingen op mi box s 1080 60hz
HDMI 5ghz (50mb via testspeed)
Videoland/ iptv smarters

Bekijk ik de zelfde streams / programma’s rechtstreeks via de tv is er niets op aan te merken (aangesloten via ethernetkabel)
[...]
Er zijn vanzelfsprekend heel wat uitvoeringen van die Samsung TV, maar goed, als het via ethernet wel goed te doen is.....

Indien je voornamelijk 50Hz materiaal streamt (Videoland), zou je de video-output op 50Hz ipv 60Hz kunnen zetten, en kijken wat dat brengt?

Die IPTV Smarters app moet het doen met media afkomstig uit een M3U bestand of webadres. De bron daarvan, is deze hier bespreekbaar? Zo nee, dan laten we dat maar lekker zitten ;)

Ik zou dus vooral eens kijken wat de optimale refreshrate (Hz) van het media is wat je bekijkt. Als het gaat om bronnen afkomstig van vooral EU landen, dan zou 50Hz de beste resultaten moeten geven.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Weet niet of iemand er interesse in heeft maar ik vond net deze geekbuying link:

mi box s: eur 53.75 plus 0.71 verzendkosten; verzending vanuit europa
https://nl.geekbuying.com...ional-Version-410356.html

Leek mij geen verkeerde prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_nuts
  • Registratie: November 2015
  • Niet online
Tim Commeijne schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 14:18:
Hoi! Kan ik iets van mijn telefoon casten als de Mi Box S is uitgeschakeld? Of als ik tegen mijn Google home mini zeg: "Hé Google, speel "Friends" op Netflix", wordt de Mi Box S dan ingeschakeld en begint het te spelen? Omdat ik ergens heb gelezen dat de castfunctie niet beschikbaar is wanneer de Mi Box S is uitgeschakeld en de Mi Box S niet wordt weergegeven als een castingapparaat op je telefoon.
Je kan gewoon vanaf je telefoon casten net zoals de reguliere Chromecast, ook als deze uitgeschakeld is. Enkel de spraak bediening werkt niet icm de Mibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Is er eigenlijk al een RTLxl-app te krijgen?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
Zo, wij doen thuis nu ook mee met een Xiaomi Mi Box S.
Nu onze T-Mobile thuis TV abo is opgezegd, kijken wij nu NLZiet, Netflix en andere dingen via de Mi Box S.
Bevalt echt top!
Wat vooral een plus is, is dat we nu ook voor mijn vrouw de litouwse zenders kunnen ontvangen via de STBemu app.

Nu lees ik dat er al een beta versie van Android Pie is waarin ook Amazon Prime videos werkt. Iemand die hier al iets van gezien heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Laatst online: 19-08 20:11
Een vraagje aan de mensen met Disney+, werkt de autoplay bij jullie wel?
Bij mij wordt de volgende aflevering wel geopend maar begint die niet met afspelen, ook niet als ik 10sec vooruit spring of op 'skip intro' klik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Koen87 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 14:13:
Zo, wij doen thuis nu ook mee met een Xiaomi Mi Box S.
Nu onze T-Mobile thuis TV abo is opgezegd, kijken wij nu NLZiet, Netflix en andere dingen via de Mi Box S.
Bevalt echt top!
Wat vooral een plus is, is dat we nu ook voor mijn vrouw de litouwse zenders kunnen ontvangen via de STBemu app.

Nu lees ik dat er al een beta versie van Android Pie is waarin ook Amazon Prime videos werkt. Iemand die hier al iets van gezien heeft?
Pie geinstalleerd, er is inderdaad een prime app nu, maar,geen account dus kan niet testen.

Wat wel weg is, is de refresh rate optie. Nuja ze zit er nog in maar kan enkel kiezen tussen 50 en 60hz :(

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb nu ook een Xiaomi Mi Box S. Mooi dingetje.

Maar klopt het dat Netflix niet goed integreert in "Play Next"?
Mijn Plex-afleveringen staan er wel prima in.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen87
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-09 07:21
SadisticPanda schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 07:21:
[...]

Pie geinstalleerd, er is inderdaad een prime app nu, maar,geen account dus kan niet testen.

Wat wel weg is, is de refresh rate optie. Nuja ze zit er nog in maar kan enkel kiezen tussen 50 en 60hz :(
Mooi om te horen. Ik wacht dan nog geduldig tot de Pie update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
Is er inmiddels een werkende Ziggo Go app? Ik lees verschillend berichten over een app die aangepast is, maar vervolgens geblokkeerd is door Ziggo. Zijn er alternatieven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
@Perzikvrucht, niet officieel voor Android TV, dus niet voor deze box(en). Zou je nu perse ZiggoGo willen gebruiken dan dien je een andere box of bron te gebruiken (Android box of mobiel oid).

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:37
Ik heb nieuwsberichten gezien dat Stadia pas in 2020 zal werken op Android TV wanneer Android TV 11 uitkomt. Iemand een idee of Google Stadia zal draaien op de Mi Box? Zoja zou dat echt een perfect alternatief zijn voor een playstation of Xbox, gezien de berichten dat Stadia zonder noemenswaardige lag lijkt te werken.

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:29
Mijn mi box S heeft nog steeds problemen met Steam link.
Hij is nu via ethernet kabeltje aangesloten, maar er is nog steeds input delay van meerdere seconden evenals weergave fouten alsof het renderen niet snel genoeg lukt.

Achteraf blijkt het aansluiten via ethernet kabel dus zinloos.
Zou het dan aan de slechte grafische capaciteiten van mijn TV liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
Kan ik ook in de android settings komen zonder een app te sluiten? De meeste apps sluiten als aantal keer back doet, nodig om in settings te komen.

Playback is verre van soepel tenzij je steeds de video instellingen aanpast naar bron in android settings, geloof dat het in de pie beta is opgelost maar die is nog niet echt af.

Leuk dingetje maar schandelijk dat waar die voor gebouwd is niet goed werkt. En die aansluitingen zijn zo karig, eigenlijk wou ik deze niet kopen maar zo ver ik weet hebben andere android boxen geen FHD+ netflix. Dan kan je dus kiezen tussen deze en de prijzige van Nvidia.

Via apk installer (doosje en groen androidje) kan je eigen apps van je telefoon als apk opslaan en installeren via usb stick ( of cloud dienst ) op je mi box.
Met wisselend effect, chrome weigerde, gmail werkt maar met melding dat het niet werkt, al zie ik die melding niet meer en het versturen en ontvangen heeft enige vertraging. Newpipe doet het prima. F-droid werkt. Wel een muisje nodig bij sommige apps.

Over de muis gesproken, die werkt buggy, sommige dingen kan je niet aanklikken en de muis verspringt regelmatig, meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 22:53
Ik ben op zoek naar een media player voor bij de tv die vooral gebruikt gaat worden voor Kodi, YouTube en Spotify.
Het belangrijkste vind ik dat Kodi zonder stotters kan draaien, films en series staan op een Synology NAS.

Ik heb gelezen dat de mi box een beetje onstabiel kan zijn, dus ik ben benieuwd naar jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeyJohn
  • Laatst online: 19-08 20:11
Kodi en youtube werkt bij gewoon zonder gezeik. Spotify geen idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

MonkeyJohn schreef op zondag 1 december 2019 @ 18:38:
Kodi en youtube werkt bij gewoon zonder gezeik. Spotify geen idee.
Ik weet niet waar het aan ligt, maar de Mi box is bij mij toch uit de gratie wat betreft Kodi en IPTV. Heb beneden een Pi3 met Kodi en deze wint het toch wel wat betreft beeldkwaliteit.
Zowel op een Sony Bravia(met Android TV) als een el cheapo TV getest. ook Kodi op de Sony zelf is niet fijn. Beetje zelfde issues als de Mibox. Vind het een beetje schokkerig overkomen het beeld. Ook al past ie de ververs snelheid aan.

Is al wel een poosje geleden dat ik heb hetest, dus wellicht is het nu anders. Heb weinig issues met de Pi, dus die blijft sowieso. Voor op de slaapkamer is de Mibox voldoende. Met Netflix en Youtube trouwens geen issues. Enkel met Kodi en IPTV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Kan iemand me op weg helpen hoe ik mijn wachtwoord voor wifi kan bevestigen met enter? Al tig toetsenborden gebruikt, maar bevestigen lukt met geen van allen. Ik heb 't ooit voor elkaar gekregen, maar de frustratie is nu groot omdat ik met een ander netwerk beter bereik heb een nu dus af en toe een laad-ringetje zie :/

In andere apps werkt het wel gewoon :(

En ineens heb ik het dan wel voor elkaar met Cetusplay, geen idee wat ik gedaan heb want met dezelfde app lukte het al meerdere keren niet :D

[ Voor 22% gewijzigd door Eric_Cantona op 01-12-2019 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theodor
Koop gewoon een Apple tv 4 dat werkt als een trein,steekt met kop en schouders uit over alle boxen die ik gehad heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• f.v.b
  • Laatst online: 31-07 07:18
Eric_Cantona schreef op zondag 1 december 2019 @ 19:19:
Kan iemand me op weg helpen hoe ik mijn wachtwoord voor wifi kan bevestigen met enter? Al tig toetsenborden gebruikt, maar bevestigen lukt met geen van allen. Ik heb 't ooit voor elkaar gekregen, maar de frustratie is nu groot omdat ik met een ander netwerk beter bereik heb een nu dus af en toe een laad-ringetje zie :/

In andere apps werkt het wel gewoon :(

En ineens heb ik het dan wel voor elkaar met Cetusplay, geen idee wat ik gedaan heb want met dezelfde app lukte het al meerdere keren niet :D
Probeer de numpad enter eens. Ik kan geen source van die info vinden, maar had hetzelfde probleem met het programmeren van een afstandsbediening.

Don't erase all files?
       [Yes]   [No]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Gisteren mijn MiBox S binnen gekregen, maar ik kan nog niet zeggen dat ik er tevreden over ben.

In eerste instantie was het ding traag als stront. Beetje zoeken leerde dat op de MiBox HDMI CEC aangezet moest worden. Dan is hij soepel inderdaad maar het verkloot meteen mijn complete setup, eigenlijk precies zo als job_h in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

Zet ik HDMI CEC aan dan gaat ook altijd de MiBox aan als de tv aan gaat, zet ik HDMI CEC gedeeltelijk uit, gaat mijn soundbar niet meer automatisch aan wanneer ik de tv aan zet. Nu dus CEC maar weer uit gezet maar dan zal het ding weer traag als stront worden. Ik ga nog wat klooien maar grote kans dat het ding terug gaat.

@job_h jij nog een oplossing gevonden hiervoor?

[ Voor 3% gewijzigd door 13art op 04-12-2019 07:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
@l3art Hoe staan je beeldinstellingen? 4K vond ik zelf ook wat stroperig, wat mij betreft is het qua fijn gebruiksgemak echt een Full HD box. Ik heb zelf nooit last gehad van de CEC bug, het maakte bij mij nooit verschil of ik het aan of uit zette.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Het gaat niet om het beeld, zonder cec aan laden films nauwelijks. Vooruitspoelen in YouTube was enorm traag, terug naar het homescherm ging vele seconden overheen etc. Is niet nieuw, internet, en ook hier, staat er vol mee, hdmi cec aanzetten is de oplossing en dan is het ding niet traag mee. Maar dan gooit het dus mijn setup door elkaar. Althans wanneer ik niet wil dat de MiBox standaard mee aan gaat.

De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de Mi Box mee aan laten gaan bij het aanzetten van de tv of gewoon de stekker er uit trekken op de momenten dat ik hem niet gebruik.

[ Voor 18% gewijzigd door 13art op 04-12-2019 08:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:41
Ik ken de bug inderdaad, hopelijk heeft iemand de gouden tip voor je, CEC verplicht aan hebben staan is inderdaad erg vervelend bij een uitgebreidere setup met meer apparaten. Het maakt altijd ruzie met elkaar of niet elk apparaat ondersteunt het, zeker icm ARC. Sinds ik beneden een Harmony heb ben ik eindelijk klaar met die ellende. Boven, waar straks alleen een TV en de Mi Box hangen, is het juist fijn. Als ik nog iets tegenkom deel ik het met je!

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:28:
[knip]

De enige oplossing die ik tot nu toe gevonden heb is de Mi Box mee aan laten gaan bij het aanzetten van de tv of gewoon de stekker er uit trekken op de momenten dat ik hem niet gebruik.
Ik heb het apparaat op dit moment nog steeds enkel ter test in gebruik, dus hij gaat niet vaak aan. Maar toen ik er wat uitgebreider mee aan de slag was, trok ik er ook steevast de voeding uit als ik hem niet gebruikte. Dat was het meest simpel om CEC ellende met het apparaat zelf en de rest van mijn apparatuur te voorkomen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Ondanks mijn bezwaren tegen de GA en wat dies meer zij, toch overstag gegaan, en met wat tape op strategische plaatsen:) maakt het hele gezin met veel plezier gebruik van de box. Snel, simpel, stabiel, slim, stil uiteraard, echt een verademing ivm een htpc/xbox combi.

Het boxje valt in zulke goede aarde dat er nu ook een controller op aangesloten zit, en er worden flink wat games en apps op geplaatst. Dus lopen we nu tegen de zeer beperkte opslag aan, en dacht ik het op te lossen met een usb hubje. Maar alles wat daar op staat is enorm traag te benaderen, of het nou een eenvoudige app is of een wat zwaarder spelletje, het is niet te doen.

Lijkt me helaas wel duidelijk dat dit gewoon een van de beperkingen van de beperkte hw is waarmee het boxje is uitgerust, maar toch behoorlijk jammer. Zo jammer dat ik toch even wil vragen hoe jullie ervaringen zijn met het uitbreiden van de opslagruimte en of er misschien toch een manier is om dat snelle, stabiele gevoel te behouden met externe opslag voor apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Na een dag geprobeerd te hebben gaat de MiBox S weer retour naar Amazon. Lekker compact apparaat, maar het heeft voor mij teveel beperkingen en dan het gedoe met hdmi cec. Ik ga weer terug naar m'n iets loggere Intel nuc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 05-09 11:37
l3art schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:34:
Na een dag geprobeerd te hebben gaat de MiBox S weer retour naar Amazon. Lekker compact apparaat, maar het heeft voor mij teveel beperkingen en dan het gedoe met hdmi cec. Ik ga weer terug naar m'n iets loggere Intel nuc.
Dat kan ik wel begrijpen. Erger mij enorm aan de beperkingen, waarom 1 usb poort en geen sd card slotje met zo'n karige opslag. Volgens mij is die usb poort ook nog eens 'underpowered', in de zin dat een splitterkabeltje niet goed werkte met usb stick en mouse dongle, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceejay
Een usb naar netwerk kabeltje werkt dan weer erg goed met de mi box, en dan met een NAS erbij. Mooi snel in Kodi etc. Ik heb ook al eens een niet gepowerd USB hubje met wat oude USB harde schijven erin gehad, dat ging ook goed. Maar een extra USB slotje zou wel welkom zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Ceejay op 07-12-2019 10:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
l3art schreef op woensdag 4 december 2019 @ 21:34:
Als ik definitief de overstap naar deze box als standaard mediaspeler zou gaan maken, dan prop ik er simpelweg zoiets tussen: https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:03
hardware-lover schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:01:
[...]

Als ik definitief de overstap naar deze box als standaard mediaspeler zou gaan maken, dan prop ik er simpelweg zoiets tussen: https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-cec-killer
HDMI CEC man je toch ook gewoon uitzetten? Vanwaar de noodzaak van deze adapter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online
Perzikvrucht schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 17:17:
[...]
HDMI CEC man je toch ook gewoon uitzetten? Vanwaar de noodzaak van deze adapter?
Dat vind de Mi box S (op dit moment nog) niet leuk, zie o.a.: roooii in "[Mediaplayer] Xiaomi Mi Box (alle varianten)"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Ik heb hdmi sec op mijn receiver uit staan. Dan heb je er ook geen last van omdat die het dan blokkeert.
Pagina: 1 ... 20 ... 37 Laatste