CyBeRSPiN schreef op maandag 26 januari 2015 @ 10:22:
Als tegengeluid op het geschreeuw van rhimex:
Hier de HU7500 al sinds april via HDMI aan een Marantz SR5008 hangen en alles werkt prima. Receiver gaat mooi tegelijk aan en uit, CEC werkt (let op, dit is even rommelen aan de settings van zowel de receiver als de tv), tevens geen enkel issue met geluid gehad..
"Alleen maar stereo afspelen van op HDMI aangesloten apparaten"
Dat klinkt als een verkeerde setup.. Je gebruikt je TV dan blijkbaar als doorvoerluik richting je receiver, terwijl je eigenlijk alles via je receiver moet laten lopen en alleen de ARC gebruikt voor het tv geluid (zenders + apps).
Dat er geen surround passthrough is ligt niet aan Samsung, maar aan idiote DRM eisen vanuit de industrie..
Als oplossing voor je 4K laptop: Voor paar tientjes kun je een optical out via USB kopen (Behringer UCA222 bijvoorbeeld), dan laat je geluid via receiver lopen en beeld rechtstreeks naar tv
Maar ook dit is dus geen issue van je TV, maar een beperking van je receiver...
Beste CyBeRSPiN,
Natuurlijk werkt bij mij de ARC ook, komt daar DIGITAAL geluid uit MITS de TV het uitstuurt.
Maar dat het geluid in het begin soms helemaal niet, zelfs via glasvezel (voordat ik een HDMI 1.4 kabel had) in de versterker aankwam bij gebruik M.SCREEN, had jij geen last van ?
En dat de versterker 's-nachts aanschakelt, waar zelfs een verkoper van foto Klein last van had had jij niet ?
En dat je pas sinds kort een bluetooth koptelefoon op een normale manier kunt aansluiten ? Mijn LG van 6 jaar oud kan het zelfs in beide richtingen, dus kan ik ook bluetooth via de Tv afspelen.
En dat als je receiver al ingeschakelt is, en je de TV inschakelt je soms even het geluid via de tv-speakers hoort ? (Natuurlijk kun je dat geluid op minimum zetten en is er voor heeeel veel dingen een work-around, maar voor zo'n dure TV ? Bij LG slecteer je gewoon dat er NOOIT meer geluid uit de Tv komt en daarmee basta. Zooooooo simpel)
En dat je bij omschakeling naar andere bron regelmatig de melding "geen signaal" of zoiets even in beeld krijgt ook niet ?
En dat er geen 3D knopje op de afstandsbediening zit ? Bij jou wel ? Dat werkt toch ECHT niet zo makkelijk als bij LG. Wie zit er nou op een VOETBAL knop te wachten waarmee de beeldinstellingen totaal verpest worden.
En zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar ik wacht dan ook nog steeds op een reactie van Samsung,m want ik vind dit TEVEEL om maar normaal te vinden. Samsung vindt dit allemaal NORMAAL. Nou ik dus NIET ! En zelfs de support medewerkers niet, maar kunnen verder niks doen.
En ik heb dat optical-out kastje niet eens nodig als ik die 10 jaar oude glasvezel van 10 meter weer aan zou sluiten.
En ik zou dan beeld en geluid apart moeten schakelen als ik even iets van de notebook wil horen en zien. Lekker makkelijk.
Maarja ik luister dan ook al sinds 1988 tv via grote externe speakers (ONKYO TX-NR717, 2xJBL LX-7 front, Infinity ?? rears etc.) en sinds 2005 mbv notebook via glasvezel en s-video en VGA en nu dan HDMI. Dus waarom zou ik de tijd terug moeten zetten en het moeilijker maken dan het nu is.
En er zijn WEL TV's zoals o.a. Sony heb ik gelezen die ook dat goed blijken te doen. Gewoon DTS door de TV.
Dus ik ga nog even door met geschreeuw. Sorry. Had Samsung maar beter moeten reageren op de diverse klachten. En ik ben ECHT niet de enige die problemen met het geluid heeft.
Maar het beeld in ECHT fantastisch (zoals ook uit alle tests blijkt!), maar geluid lees je bijna nooit iets over.