Live today! Nobody promised you tomorrow.
Van Samsung?
Laatst de 65” Q9F gezien bij een kennis. Erg onder de indruk van HDR. Hoewel met Netflix subtitels wel eea storend werkt, schijnt algemeen probleem met HDR tvs te zijn. De helderheid is echt super.pvanmegen schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:46:
Wie heeft er ondertussen de HU7500 verkocht en een ander toestel gekocht en welke?
Maar nog steeds blij met de HU7500, de reden om eventueel over te stappen zou het formaat zijn. 55” is inmiddels toch relatief klein inmiddels, misschien zelfs wel oriënteren voor 75”
Ja, de Q80 of Q90 serie:
[UHD TV] Samsung 2019 QLED en non-QLED TV's
Hetzelfde als Cyberspin zegt: 55 inmiddels wel gewend, denk nu ook aan 75
[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 07-04-2019 14:29 ]
En Airplay2 en Apple TV app. Maar dat zullen ze.allemaal wel krijgen.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Ja ik :-) Ik heb mijn 55 inch hu7500 met sek3500 gegeven aan mijn zus en zelf een nieuwe LG 65C8 gekocht.pvanmegen schreef op zondag 7 april 2019 @ 12:46:
Wie heeft er ondertussen de HU7500 verkocht en een ander toestel gekocht en welke?
OLED dus. In eerste instantie zou ik een Q90 testen en mogelijkerwijs behouden maar dat ging niet door (dankzij Dynalogic, maar dat is off topic). Ik vind de Q90 nu nog veels te duur en de Q9F vond ik zo zo t.o.v. de C8. Met name de halo's en de beperkte kijkhoek vond ik te storend.
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN/
Upgrade File(USB type) Versie 1310.0 (MULTI-TAAL) : All Windows
2019-12-02
meteen maar ff proberen
Ik zit op versie “2400”, tv vindt zelf geen nieuwe update.killer2 schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:25:
Ik kwam deze tegen, nieuwe FW versie ?
https://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN/
Upgrade File(USB type) Versie 1310.0 (MULTI-TAAL) : All Windows
2019-12-02
meteen maar ff proberen
Is deze voor een andere generatie van de HU7500?
[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 27-12-2019 15:33 ]
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 15:32:
[...]
Ik zit op versie “2400”, tv vindt zelf geen nieuwe update.
Is deze voor een andere generatie van de HU7500?
Bij mij draait mijn TV nu ook op firmware versie 2410. Ik hoopte ook op de Disney+ app.
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40
Geen idee wat er wel in de update zit. Maar ik weet wel zeker dat deze tv mijn laatste samsung product is. Bij aankoop een prima product maar de service van samsung is zwaar teleurstellend en met updates is samsung ook na een jaar of twee alweer opgehouden en de updates die er zijn voegen niets merkbaars toe.
Was toen wel een tv van 2500 euro maar de ondersteuning is niet beter dan bij een willekeurig electronica product van 10 euro bij de action. Ik laat mij niet meer enkel verleiden door goede reviews en technische specificaties. Voortaan laat ik ook de reputatie van de producent meewegen. Helaas voor samsung.
zie artikel: https://www.homecinemamag...en-voor-samsung-smart-tvs.
Ben nu zelf ook aan het wachten op de 2020 serie en gaat deze naar de slaapkamer.
Nu nog even de reviews checken tussen de Qled 2020 en LG CW serie (65) inch.
Zelfs m’n vrouw zag het direct.
www.oldskoolnl.nl
gebruik je geen receiver / versterker?Cloud_VII schreef op zondag 22 maart 2020 @ 00:25:
Heb deze TV nu al bijna 6 jaar aan de muur hangen. Laatst had ik een HDMI kabel die stoorde en heb deze vervangen. Nu had ik al men apparatuur opnieuw aangesloten en had mijn Apple TV 4K op HDMI 2 / DVI aangesloten. Klopt het dat deze poort beperkingen heeft? Ik kon niet de Apple TV op 4K resolutie laten draaien. Na elke reboot kwam de Apple TV met een 720p resolutie. Als ik men PS4 erop aansluit heh ik geen geluid. Men PS3 geeft via elke HDMI aansluiting DD5.1 door via optical naar men sonos playbase. Maar via deze aansluiting is dat slechts Stereo.
Ik had eerder nog een stille hoop dat i.c.m. de SEK3500 er nog wel een disney app zou verschijnen in de "app store", maar deze hoop is nu toch wel verdwenenDijkstra88 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:42:
Ik heb deze TV (55inch) ook sinds lancering, 2014. De Dinesy + app komt alleen naar Samsung tv's vanaf bouwjaar 2015.
zie artikel: https://www.homecinemamag...en-voor-samsung-smart-tvs.
Ben nu zelf ook aan het wachten op de 2020 serie en gaat deze naar de slaapkamer.
Nu nog even de reviews checken tussen de Qled 2020 en LG CW serie (65) inch.

Nope. Dus het is een beetje improviseren hier
Hier hangt ook nog een HU7500. Een week of twee geleden ging de ventilator opeens kapot waarbij ik gelijk met een schuin oog naar vervanging ben gaan kijken. Logische kandidaten waren inderdaad de C9 of CX of de nieuwe Samsung modellen. Mijn twijfels bij OLED is het feit dat onze tv aan de muur hangt waar behoorlijk direct zonlicht op kan schijnen, waarbij de LG modellen kennelijk vrij veel reflecteren en direct zonlicht problemen kan opleveren bij OLED.Dijkstra88 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 09:47:
Ik twijfel nog steeds of ik nu een nieuwe 4K tv moet kopen. Heb deze tv nu 6 jaar aan de muur hangen en heb geen SEK3500. Mis dus HDR functionaliteit. Echter heeft de tv wel gewoon HDMI 2.0 en 4K resolutie. De nieuwe tv's hebben wel betere beeld technieken. Wie heeft deze tv nog meer en denkt er ook over na om te upgraden en zoja, naar welke tv. Ik neig zelf naar de LG OLED serie (CX/CW).
Gelukkig was de ventilator echter makkelijk zelf te vervangen en was er verder niks kapot, dus de tv doet het voorlopig wel weer dus kan hopelijk nog wel een jaar of 2-3 blijven hangen.
Ja, ik zeker een optie. Zo duur zijn deze modellen niet meer.Wekko306 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Hier hangt ook nog een HU7500. Een week of twee geleden ging de ventilator opeens kapot waarbij ik gelijk met een schuin oog naar vervanging ben gaan kijken. Logische kandidaten waren inderdaad de C9 of CX of de nieuwe Samsung modellen. Mijn twijfels bij OLED is het feit dat onze tv aan de muur hangt waar behoorlijk direct zonlicht op kan schijnen, waarbij de LG modellen kennelijk vrij veel reflecteren en direct zonlicht problemen kan opleveren bij OLED.
Gelukkig was de ventilator echter makkelijk zelf te vervangen en was er verder niks kapot, dus de tv doet het voorlopig wel weer dus kan hopelijk nog wel een jaar of 2-3 blijven hangen.
De ventilator is bij mij nog niet stuk gegaan, denk mazzel. Over de problemen met de zon was ik niet bekend met de OLED modellen. Ga ik mij toch nog even in verdiepen. Het gemis van HDR is niet zo'n ramp tot nu toe.Ik wacht nog even de reviews af van de LG modellen en de nieuwe samsung QLED serie.Wekko306 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:01:
[...]
Hier hangt ook nog een HU7500. Een week of twee geleden ging de ventilator opeens kapot waarbij ik gelijk met een schuin oog naar vervanging ben gaan kijken. Logische kandidaten waren inderdaad de C9 of CX of de nieuwe Samsung modellen. Mijn twijfels bij OLED is het feit dat onze tv aan de muur hangt waar behoorlijk direct zonlicht op kan schijnen, waarbij de LG modellen kennelijk vrij veel reflecteren en direct zonlicht problemen kan opleveren bij OLED.
[ Voor 4% gewijzigd door Sp33dFr34k op 30-03-2020 23:46 ]
Van direct zonlicht op het scherm schijnt een OLED paneel te kunnen verkleuren, ook al staat het scherm uit op de momenten dat de zon erop staat. Hoe groot de kans hierop is is lastig te kwantificeren, maar gezien onze opstelling wilde ik het risico niet nemen. Van de nieuwe Samsung modellen valt me tegen dat ze nog steeds geen volwaardige HDMI 2.1 ondersteuning hebben. Dat is iets wat ik nu niet nodig heb, maar als ik 2000+ euro uitgeef aan een tv waar ik zeker 5 jaar mee wil doen wil ik wel dat hij op dat vlak helemaal up to date is.Dijkstra88 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:51:
[...]
De ventilator is bij mij nog niet stuk gegaan, denk mazzel. Over de problemen met de zon was ik niet bekend met de OLED modellen. Ga ik mij toch nog even in verdiepen. Het gemis van HDR is niet zo'n ramp tot nu toe.Ik wacht nog even de reviews af van de LG modellen en de nieuwe samsung QLED serie.
De fan maakte opeens een enorm ratelend geluid, dus het was wel duidelijk dat die overleden was. We hebben de tv toen maar uit gelaten, dus slechts zo kort aangehad dat we geen foutmelding gezien hebben. Gelukkig was de nieuwe ventilator vrij snel binnen, want met 2 kleine kinderen in huis in deze tijd is het toch wel lekker als ze af en toe een filmpje kunnen kijken..CyBeRSPiN schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:16:
@Wekko306 kreeg je een foutmelding over die fan? Of viel het op door geluid oid?
Heeft iemand ervaring hiermee en wellicht een advies wat ik kan veranderen om beter geluid te krijgen?
Inmiddels al verkocht? Die van mij gaat ook weg na 6 jaar, beeld is echt nog subliem maar wil naar 65”.Basekid schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 21:55:
Iemand de laatste tijd deze TV 2e hands gekocht? Ik wil de mijne verkopen en ben benieuwd naar gangbare prijzen
Geen idee of er nog een markt voor is?
Ja 300 voor gekregenCyBeRSPiN schreef op maandag 15 juni 2020 @ 20:40:
[...]
Inmiddels al verkocht? Die van mij gaat ook weg na 6 jaar, beeld is echt nog subliem maar wil naar 65”.
Geen idee of er nog een markt voor is?
Mijn 75" werd ook wel wat stoffig eigenlijk.
Eens zien wat 75" opbrengt op MP.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik geniet nog dagelijks van deze prachtige tv 48HU7500.
Heb best veel gelezen over hdmi en hdcp.
Ik heb ook een chromecast ultra. Hoe kan het dat ik 4k 60p resolutie kan kijken via alle HDMI tv ingangen met de chromcast ultra. Via info kijk ik naar de resolutie.
Dit zou toch alleen via HDMI 3 kunnen?
Is er een firmware update geweest die dit enabled?
Wat voegt de SEK-3500 dan nog toe?
Ik denk aan alleen andere reciever aanschaffen Chromecast Ultra hierop. Dan heb ik eindelijk Netflix met Dolby Digital + en youtube 4k.
Hier youtube plaatje van Chromecast ultra op HDMI1:
De resolutie indicatie is toch niet fake?
:strip_exif()/f/image/7aaCNpaawom9K4pZL9JtzwOy.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 38% gewijzigd door pm80mk2 op 24-06-2020 13:47 ]
Heb getest op HU7500 tv HDMI3. PS3 en chromecast kunnen alleen stereo doorgeven. M.b.t. audio heb je niet zoveel aan de tv HDMI.sKoLb schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 15:34:
Ik heb de HU7500 inmiddels ook al 6 jaar aan de muur hangen. Nog steeds tevreden over het beeld. Wel heb ik een vraag over het geluid. Sinds een tijdje heb ik een Sonos beam (5.1 set-up) gekoppeld aan de HDMI ARC poort en een Sony UBP-X700 4K blu-ray speler op een van de andere HDMI poorten, ik zou moeten kijken welke. Ik vind het geluid bij het afspelen van blu-rays erg tegenvallen. Het valt me daarbij ook op dat de tv menu geluidsinstelling op PCM wordt gezet, de andere optie (dolby digital) waar TV normaal op staat is inactief, een derde optie (DTS) kan ik wel selecteren maar dan hoor ik helemaal geen geluid meer.
Heeft iemand ervaring hiermee en wellicht een advies wat ik kan veranderen om beter geluid te krijgen?
Lees een in de SONOS documenten, ondersteunt deze wel DTS?
Kun je de BD speler dd5.1 uitlaten sturen? Vaak in film te selecteren of fixed in speler? Waarschijnlijk dat ondersteunt de SONOS misschien wel.
Ik zou optical cable aan BD speler hangen en deze op the soundbar aansluiten.
[ Voor 131% gewijzigd door pm80mk2 op 24-06-2020 17:23 ]
Iemand idee hoe dit kan?
De chromecast ultra is toch hdcp2.2?
Toch zie ik uhd video (60p) op HDMI 1 2 en 4.
Alleen HDMI 3 is toch hdcp2.2? Zou verwachten dat alleen via HDMI 3 4k 60p te zien zou zijn...
Of gaat de hdcp 2.2 alleen over UHD HDR??
Vaag allemaal..
Wat ik lees in de spec is dat hdcp2.2 IP gerelateerd is (per device).
Zie ook
https://www.crutchfield.c...enjoy%20an%20HD%20picture.
vraagje, heb jij geen problemen met anynet (hdmi sec),bij mij moet ik beide afstandsbedieningen gebruiken bij het opstartenKleuvert schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 07:56:
Mijn 48 hangt nog steeds aan de muur. Dacht nu bijna 6 jaar oud. Sinds ik hem van het internet af heb gehaald en er een Apple tv4k aan gekoppeld heb een verademing. Gebruik alleen nog de Apple afstandsbediening. Werd doodziek van dat trage smart gedoe. Als alleen beeld apparaat werkt die prima. Geniet er nog steeds van. Met een paar jaar naar oled denk ik.
Nee, wat is dat eigenlijk? Hij zegt wel eens in het beeld als ik hem op de Mac mini heb en dan op de afstandsbediening van de Apple TV druk “verbinding met Anynet+ apparaat verbreken”.tippie62 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 16:04:
[...]
vraagje, heb jij geen problemen met anynet (hdmi sec),bij mij moet ik beide afstandsbedieningen gebruiken bij het opstarten
Binnen 2sec is dat weg en is die om. Ik heb de Apple TV op HDMI 1. Mac mini op HDMI 3.
Dat heb ik gedaan omdat ik op HDMI 3 vertekende kleuren kreeg met de Apple TV. Hij draait op HDMI 1 ook op 4K.
Maar als ik op menu druk van Apple springt de tv aan. Zodra ik de Apple TV uitschakel dan schakelt de tv ook uit.
Dus ik gebruik de originele AB alleen nog voor mijn Mac mini, maar die gebruik ik al 6jaar als muziek server.
Kijk sinds 2 weken naar dat apparaat voor F1TV. Heb ziggo eruit geknikkerd. Gebruikte ik een ci+ voor.
Ik gok dat jouw apply TV output op 4:2:2 chroma staat.Kleuvert schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:24:
[...]
Ik heb de Apple TV op HDMI 1. Mac mini op HDMI 3.
Dat heb ik gedaan omdat ik op HDMI 3 vertekende kleuren kreeg met de Apple TV. Hij draait op HDMI 1 ook op 4K.
HDMI 3 ondersteunt alleen 4:2:0 wat prima is.
Andere HDMI 1,2 en 4 kun je dmv UHD color aanzetten ook 4:4:4 en 4:2:2 en 4:2:0 af laten spelen.
Ik gok dat je HDMI 1 op UHD color aan hebt. Je kunt ook de Apple TV 4:2:0 uit laten spugen. En UHD color op off. Scheelt weer een conversie door Apple TV. Deze zet in jouw geval 4:2:0 (standaard broadcast formaat) om naar 4:2:2.
HDMI 2.0 staat toe om 4:2:0 door te sturen via HDMI. Het is allemaal een beetje krom maar om HDMI kabel 4k 60p te laten transporteren, moet de kleurinfo gereduceerd worden.....(HDMI 2.0)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/okhqfYK00B5VnYVPG8IAKYIA.jpg?f=user_large)
Lees ook dit
https://www.homecinemamag...ma-subsampling-uitgelegd/
Ik heb UHD color uitstaan. Is alleen nodig als je devices heb die zelf upscalen naar 4:2:2 of 4:4:4.
Heb ps4 pro eraan hangen. Deze stuurt ook alleen maar 4:2:0 4k 60p
Op HDMI 3 heb ik hdcp2.3 en andere hdcp1.4.
[ Voor 32% gewijzigd door pm80mk2 op 31-07-2020 20:18 ]
Dat kan kloppen, ik weet niet meer exact waar die op staat, behalve dat ik heel druk ben geweest om het stotteren tegen te gaan.pm80mk2 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 14:34:
[...]
Ik gok dat jouw apply TV output op 4:2:2 chroma staat.
HDMI 3 ondersteunt alleen 4:2:0 wat prima is.
Andere HDMI 1,2 en 4 kun je dmv UHD color aanzetten ook 4:4:4 en 4:2:2 en 4:2:0 af laten spelen.
Ik gok dat je HDMI 1 op UHD color aan hebt. Je kunt ook de Apple TV 4:2:0 uit laten spugen. En UHD color op off. Scheelt weer een conversie door Apple TV. Deze zet in jouw geval 4:2:0 (standaard broadcast formaat) om naar 4:2:2.
HDMI 2.0 staat toe om 4:2:0 door te sturen via HDMI. Het is allemaal een beetje krom maar om HDMI kabel 4k 60p te laten transporteren, moet de kleurinfo gereduceerd worden.....(HDMI 2.0)
[Afbeelding]
Lees ook dit
https://www.homecinemamag...ma-subsampling-uitgelegd/
Ik heb UHD color uitstaan. Is alleen nodig als je devices heb die zelf upscalen naar 4:2:2 of 4:4:4.
Heb ps4 pro eraan hangen. Deze stuurt ook alleen maar 4:2:0 4k 60p
Op HDMI 3 heb ik hdcp2.3 en andere hdcp1.4.
Ik wil dat de Apple TV Netflix films doorgeeft in zijn oorspronkelijke frames. Bij mijn weten kreeg ik het op deze stand voor elkaar om geen haperingen meer te krijgen in diverse films en series op Netflix.
Mijn Mac mini heb ik nu bewust op 25hz gezet. Want daarop stream ik F1TV en met die instelling haalde ik daar de scherpste beelden en geen haperingen meer.
Daar stoor ik mij altijd enorm aan.
Beelden van DJI drones kunnen ook zo ontzettend haperen als mensen met AF aan vliegen.
Ik vind de hu7500 nog steeds een actuele tv. Beeld is helemaal prima. Jammer alleen
HDMI 3 alleen stereo doorgeeft op ARC van HDMI 4. Nu moet je toch weer met optical cable aan de gang. Alleen op HDMI3 mag je 4k60p video afspelen. (HDCP 2.2)
[ Voor 11% gewijzigd door pm80mk2 op 01-08-2020 08:03 ]
[ Voor 97% gewijzigd door lawaai op 03-08-2020 18:07 ]
Lol oops excuusCyBeRSPiN schreef op maandag 3 augustus 2020 @ 17:46:
@lawaai Misschien ook eens op zoek gaan naar het juiste topic? Dit topic gaat over de HU7500, een (top) tv uit 2014.
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Sinds een half jaar of zo niet meer.
Volgens mij was er begin van dit jaar nog een software update!?
Heb je de laatste stand?
Wat ik ook begrepen heb is dat apps niet automatisch updaten. Deleten en opnieuw installeren.
Output van receiver in HDMI3 van tv (HDMI 2.0 en HDCP 2.2)
Audio met optical cable van TV naar receiver.
Shield TV en PS4 Pro op receiver.
Werkt perfect!!!
Netflix 4K
Youtube 4K
KODI 4K en 3D (half SBS, tv manueel in 3D mode zetten...!?)
PS4 Pro 4K en HDCP2.2 (PS4 Pro kan netflix 4K alleen met DD5.1, youtube 4K).
TV DD 5.1
Audio:
Atmos, Dolby Digital +, Dolby True HD, etc ect.
CEC:
Kan alles bedienen met de samsung remote inclusief volume van de receiver.
Shield tv heeft ook HDR - SDR mapping ingebouwd.
Kortom alle tekortkomingen zijn opgelost.
Heel mooie TV de HU7500!!!!, ik zou de SEK-3500 verkopen als je die nog hebt (levert nu nog veel op!), en bovenstaand of iets dergelijks aanschaffen.
[ Voor 7% gewijzigd door pm80mk2 op 29-08-2020 17:00 ]
De tv heeft geen app, maar is het wel mogelijk om ingelogd op je mobiel (Android) disney+ te streamen naar de tv? Of is daar ook de app voor nodig? Of heb je dan een Chromecast nodig?
Ik heb een UE55HU7500.pm80mk2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:01:
4:2:0 is orginele formaat van netflix en films 4k60fps. 4:2:2 kost conversie in bronappaat en HDMi bandbreedte.
Ik vind de hu7500 nog steeds een actuele tv. Beeld is helemaal prima. Jammer alleen
HDMI 3 alleen stereo doorgeeft op ARC van HDMI 4. Nu moet je toch weer met optical cable aan de gang. Alleen op HDMI3 mag je 4k60p video afspelen. (HDCP 2.2)
Hoe zit het met 4k op de andere HDMI ingangen dan? Ik kan ook op HDMI 1,2,4 4k content afspelen. Tenminste als ik mijn Chromecast ultra op die ingangen aansluit dan geeft mijn TV 4k input aan via info.
Of zijn de andere HDMI ingangen niet HDCP 2.2?
Wat ik wel gek vindt is dat ik in het menu voor HDMI ingang 3 niet de UHD color aan kan zetten.
Kan ik straks wel 4k voor mijn Chromecast ultra gebruiken en bijvoorbeeld 4k gebruiken voor PS5 of XBOX series x?
https://www.netflix.com/title/80018499
Als ik de 4k video met 60fps afspeel dan krijg ik alleen op HDMI poort 3 4k resolutie volgens de Netflix gegevens op het scherm. Op HDMI 1,2 en 4 blijft hij hangen op 1080p. Het gekke is dat via de info knop op de afstandsbediening hij wel 4k aangeeft op alle HDMI ingangen.
Is dan toch alleen HDMI 3 geschikt voor 4k? Dat betekent dat ik niet meer dan 1 apparaat op 4k kan aansluiten. Waarom geeft de info van de TV wel aan dat er 4k binnen komt?
Alleen HDMI 3 heeft HDCP 2.2.waaromikniet schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 22:16:
[...]
Ik heb een UE55HU7500.
Hoe zit het met 4k op de andere HDMI ingangen dan? Ik kan ook op HDMI 1,2,4 4k content afspelen. Tenminste als ik mijn Chromecast ultra op die ingangen aansluit dan geeft mijn TV 4k input aan via info.
Of zijn de andere HDMI ingangen niet HDCP 2.2?
Wat ik wel gek vindt is dat ik in het menu voor HDMI ingang 3 niet de UHD color aan kan zetten.
Kan ik straks wel 4k voor mijn Chromecast ultra gebruiken en bijvoorbeeld 4k gebruiken voor PS5 of XBOX series x?
Als je YCbCr 4:2:0 gebruikt, volgens mij de industriestandaard maar pin me daar niet op vast, dan kun je met ongeacht de "HDMI UDH Color" instelling op alle HDMI poorten 4K60p ontvangen.
HDMI 3 ondersteund "HDMI UHD Color" niet, dus enkel YCbCr 4:2:0, maar wel HDCP 2.2.
Voor een Xbox of PlayStation is dat prima.
Ik merk met mijn Apple TV 4K en bijvoorbeeld Amazone Prime Video dat alle interfaces 4K doen, maar ik kan door de HDCP 2.2 eis enkel via HDMI 3 video content van Amazon Prime Video afspelen.
Nu er ook een Xbox Series X aan komt, natuurlijk met HDCP eis, overweeg ik voor het eerst naar een nieuwe 4K TV te gaan kijken. Veel veranderd op de markt, HDR10, HDR10+, OLED, QLED, HDMI 2.1, sync, low latency en weet ik wat allemaal

Plaatje uit handleiding over "HDMI UHD Color":
/f/image/d56dQxUQiG5umHtSnybUcTer.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 1% gewijzigd door M289 op 20-11-2020 09:21 . Reden: correctie ]
Het blauwe kopje boven de tabel zegt "Als HDMI UHD Color ingesteld wordt op uit" maar net boven de tabel (achter het potloodje) wordt dan gesproken over aan of uit.
Bij de eerste twee tabellen zijn de teksten achter het potloodje hetzelfde maar de tabellen verschillen. Heb ook het idee dat de tekst achter het potloodje niet matcht met de tabel.
Maar ik begrijp eigenlijk dat als ik voor Netflix en een nieuwe console HDCP 2.2 nodig heb ik eigenlijk moet gaan kijken naar een andere TV?
Geeft HDMI ARC wel DD5.1 door van andere HDMI poorten. Ben namelijk van plan binnenkort ARC te gaan gebruiken. Maar dan moet er wel 5.1 over kunnenpm80mk2 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 08:01:
4:2:0 is orginele formaat van netflix en films 4k60fps. 4:2:2 kost conversie in bronappaat en HDMi bandbreedte.
Edit: zelf getest. Helaas alleen stereo via ARC
[ Voor 3% gewijzigd door Cloud_VII op 30-11-2020 19:50 ]
Het is mij alleen nog niet gelukt om de Game Mode goed aan de praat te krijgen en ik begrijp niet zo goed waar het misgaat.
Ik heb in het Input-menu mijn HDMI3 poort gemarkeerd met de tag 'Game'. Als de PS5 uit staat dan kan ik de Game Mode inschakelen, maar zodra ik de PS5 aanzet dan springt deze weer uit. Als ik hem vervolgens weer aan probeer te zetten dan krijg ik de melding 'Deze functie is niet beschikbaar' .
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
Probeer eens HDMI 1 of 4. Die werken hier het beste.MvdD schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:04:
Ik heb afgelopen week mijn PS5 binnengekregen en direct aangesloten op mijn UE55HU7500.
Het is mij alleen nog niet gelukt om de Game Mode goed aan de praat te krijgen en ik begrijp niet zo goed waar het misgaat.
Ik heb in het Input-menu mijn HDMI3 poort gemarkeerd met de tag 'Game'. Als de PS5 uit staat dan kan ik de Game Mode inschakelen, maar zodra ik de PS5 aanzet dan springt deze weer uit. Als ik hem vervolgens weer aan probeer te zetten dan krijg ik de melding 'Deze functie is niet beschikbaar' .
Kan iemand mij vertellen wat ik fout doe?
EDIT : Ik heb dit ook. Game modus kan niet aan. Maar ik heb totaal geen last van lag.
[ Voor 5% gewijzigd door Cloud_VII op 04-12-2020 23:51 ]
Ik heb HDMI 1 (STB), HDMI 2 (DVI) en HDMI 3 (HML) geprobeerd en HDMI 4 (ARC) geprobeerd. Ik heb ze allemaal ook via de Source knop op de stand ‘Games’ en ‘PC’ gezet, maar de Game-mode optie in het instellingenmenu blijft helaas grijs.Cloud_VII schreef op donderdag 3 december 2020 @ 19:34:
[...]
Probeer eens HDMI 1 of 4. Die werken hier het beste.
EDIT : Ik heb dit ook. Game modus kan niet aan. Maar ik heb totaal geen last van lag.
Er is 1 scenario waarbij het me wel is gelukt de Game-mode aan te zetten. Namelijk als ik de PS5 en TV heb uitgezet en dan de TV weer aanzet, dan kom ik op de laatst gebruikte HDMI source die aangeeft dat er geen signaal is (want de PS5 staat uit). Als ik dan naar de instellingen ga kan ik de Game-mode aanzetten. Maar als ik dan de PS5 aanzet, flikkert de tv even en wordt de game-modus weer weer uitgezet.
Tot nu toe merk ik nog geen lag, maar ik ben ook een backlog aan PS3 en PS4 games aan het spelen waarbij de frame rates sowieso niet boven de 30-60 FPS uitkomen. Maar ik zou wel graag de 100Hz die m’n tv heeft willen benutten op de nieuwere games die ondersteuning hebben.
Weet iemand raad?
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Heb je UHD HDMI COLOR aanstaan? Dat zorgt ervoor dat het niet aan kan. Maar maak je geen zorgen. Ik merk niks van lag. Zowel met PS4 en PS5 games niet.MvdD schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:26:
[...]
Ik heb HDMI 1 (STB), HDMI 2 (DVI) en HDMI 3 (HML) geprobeerd en HDMI 4 (ARC) geprobeerd. Ik heb ze allemaal ook via de Source knop op de stand ‘Games’ en ‘PC’ gezet, maar de Game-mode optie in het instellingenmenu blijft helaas grijs.
Er is 1 scenario waarbij het me wel is gelukt de Game-mode aan te zetten. Namelijk als ik de PS5 en TV heb uitgezet en dan de TV weer aanzet, dan kom ik op de laatst gebruikte HDMI source die aangeeft dat er geen signaal is (want de PS5 staat uit). Als ik dan naar de instellingen ga kan ik de Game-mode aanzetten. Maar als ik dan de PS5 aanzet, flikkert de tv even en wordt de game-modus weer weer uitgezet.
Tot nu toe merk ik nog geen lag, maar ik ben ook een backlog aan PS3 en PS4 games aan het spelen waarbij de frame rates sowieso niet boven de 30-60 FPS uitkomen. Maar ik zou wel graag de 100Hz die m’n tv heeft willen benutten op de nieuwere games die ondersteuning hebben.
Weet iemand raad?
Ik kan deze instelling niet vinden in het menu, zou je mij misschien kunnen vertellen waar dit zit?Cloud_VII schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 10:26:
[...]
Heb je UHD HDMI COLOR aanstaan? Dat zorgt ervoor dat het niet aan kan. Maar maak je geen zorgen. Ik merk niks van lag. Zowel met PS4 en PS5 games niet.
www.oldskoolnl.nl
Top dat je daar na 6 jaar achter komtPHPResource schreef op donderdag 3 december 2020 @ 18:23:
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo te spreken over deze televisie ue55hu7500.. Wij hebben veel last van niet of slecht functionerende apps. Als het beeld zwart is zie je in alle vier de hoeken licht alsof er spotlights aan staan. Bovendien heb ik soms hinder van ghosting
Hier werkt hij na 6 jaar nog prima. Wel ondertussen verhuisd naar de slaapkamer. Af en toe loopt netflix vast, maar we hebben ook een chromecast erop dus zo een ramp is het niet en we starten dan de app ook niet op
[ Voor 19% gewijzigd door bvbal79 op 01-02-2021 18:57 ]
?
Dit wist ik uiteraard al langer, kende dit topic alleen nog niet.
Overigens ook een reden voor mij om geen Samsung TV meer aan te schaffen.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
Ik heb nu een PS5 met deze tv en ik heb UHD color (HDR) aangezet voor de HDMI (DVI) poort. Nu is het beeld bijvoorbeeld bij Astros playroom een beetje flets en zie ik in de lucht en op sommige muren zo een gelaagde pixel waas als jullie begrijpen wat ik bedoel. Ik heb ook de tv ingesteld op game modus.
Voordat ik dit alles instelde was het beeld echt beter dan nu. Wat doe ik verkeerd en hoe kan ik instellen dat HDR op deze tv met de PS5 goed werkt?
Heel vaag, maar na een soft reset kon ik hem weer gewoon installeren. Geen idee wat er aan de hand was. Maar ik hoop dat het niet vaker gaat gebeuren.. een dik uur zitten klooien ipv lekker TV kijken in bedNapalm schreef op zondag 7 maart 2021 @ 10:04:
Gisteren even bekeken, app staat nog keurig in de lijst
Ik gok dat de TV aanbieders (KPN, Ziggo bijv.) ook wel met een functie of app in de TV ontvangers komen. Zo kun je bij KPN ook Youtube en Netflix kijken bijvoorbeeld.fluz schreef op dinsdag 22 februari 2022 @ 12:31:
Gaat het lukken om op onze tv's Viaplay te kijken of dien ik daarvoor een chromecast oid aan te schaffen? Misschien zijn er wel andere mogelijkheden die ik niet ken.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Jammer, want de TV is in 2015 aangeschaft.
Meer ervaring met dergelijke verkleuring? Zou eea onder garantie te claimen zijn?
[ Voor 5% gewijzigd door NielsTn op 27-02-2022 23:02 ]
Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels
Mijn HU7500 blijft het voorbeeldig doen. Hopelijk blijft het nog evenzo. Hoeveel zin ik ook soms ook heb om hem te vervangen, ik krijg het niet over mijn hart
Hier idem. Enige tijd geleden de ventilator vervangen omdat die het begeven had, terwijl ik aan het wachten was op de vervangende ventilator zat ik met een schuin oog wel te kijken naar een nieuw toestel, maar ben blij dat hij het nu weer perfect doet en hoop dat hij het nog een paar jaar uithoudt.FrE911 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:09:
Garantie claimen op een tv van 2015. Ik hoop met je mee maar vrees daar wel een beetje voor.
Mijn HU7500 blijft het voorbeeldig doen. Hopelijk blijft het nog evenzo. Hoeveel zin ik ook soms ook heb om hem te vervangen, ik krijg het niet over mijn hart
Ik denk dat qua prijs prestatie deze TV toch maar een 7 verdient, ondanks dat deze TV in 2014 de WhatHiFi award heeft gewonnen. Kwaliteit valt me toch na 8 jaar wat tegen.
Vandaag zullen we ritueel afscheid nemen van de Samsung 55HU7500 en hem bedanken voor de trouwe dienst.
maar ja ik kijk gemiddeld ook maar max 3 uur tv per week. dus echt versleten is die niet zoals bij de meesten hier..
Op zich dus nog steeds heel tevreden van ( toch nog altijd geen 4k uitzendingen in Vlaanderen dus blijft IMO overkill)
Wel jammer dat de support voor Apps en updates bij dit model wel heel snel voorbij was..
Ik had altijd gehoopt om ook zonder mijn laptop te verbinden via HDMI Elevensports site (voetbal) te kunnen kijken maar dat is dus nooit gelukt (geen app via Samsung beschikbaar en via de browser van de tv(of PS4) is het mij ook nooit gelukt op naar https://www.elevensports.be/home te surfen...
Sindskort hoor ik ook het geluid van de ventilator bij het opstarten. Precies alsof hij ergens aan loopt. Na een minuutje gaat dat vanzelf weg. Had jij hetzelfde? Welke ventilator heb je gekocht en eenvoudig te fixen?Wekko306 schreef op maandag 28 februari 2022 @ 08:47:
[...]
Hier idem. Enige tijd geleden de ventilator vervangen omdat die het begeven had, terwijl ik aan het wachten was op de vervangende ventilator zat ik met een schuin oog wel te kijken naar een nieuw toestel, maar ben blij dat hij het nu weer perfect doet en hoop dat hij het nog een paar jaar uithoudt.
Ik heb even gekeken, het was de BN31-00036A.FrE911 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 20:33:
[...]
Sindskort hoor ik ook het geluid van de ventilator bij het opstarten. Precies alsof hij ergens aan loopt. Na een minuutje gaat dat vanzelf weg. Had jij hetzelfde? Welke ventilator heb je gekocht en eenvoudig te fixen?
Inderdaad ging het geluid eerst ja korte tijd weg, echter al snel was het een continu geluid geworden. Sinds het vervangen van de fan weerkt hij weer uitstekend.
Top! Ik was ook al op dat onderdeel uitgekomen. Rocketscience om te vervangen of kinderspel?Wekko306 schreef op zaterdag 15 oktober 2022 @ 21:05:
[...]
Ik heb even gekeken, het was de BN31-00036A.
Inderdaad ging het geluid eerst ja korte tijd weg, echter al snel was het een continu geluid geworden. Sinds het vervangen van de fan weerkt hij weer uitstekend.
Kinderspel. Als je even de tijd neemt om de schroeven van de achterkant allemaal los te maken til je zo de kap eraf, en zie je de ventilator meteen zitten. Het meest lastige is denk ik nog het hele kleine stekkertje los en weer vast te maken, that's it.FrE911 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:34:
[...]
Top! Ik was ook al op dat onderdeel uitgekomen. Rocketscience om te vervangen of kinderspel?
Ideaal. Blij dat de tv te redden is. Preventief een nieuwe ventilator installeren en good to go. Tot op heden nog altijd heel tevreden mee!Wekko306 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Kinderspel. Als je even de tijd neemt om de schroeven van de achterkant allemaal los te maken til je zo de kap eraf, en zie je de ventilator meteen zitten. Het meest lastige is denk ik nog het hele kleine stekkertje los en weer vast te maken, that's it.
Laptop aankoppelen is hier geen probleem heb dit al met 4 verschillende kunnen doen. Gebruik de laptop wekelijks op de TV. Soms heb ik wel dat het beeld kort wegvalt, op de laptop zelf blijft het beeld dan wel. Na een kwartier kijken is alles warm en gaat het zonder problemen.Mermans schreef op vrijdag 14 oktober 2022 @ 14:18:
Ik had altijd gehoopt om ook zonder mijn laptop te verbinden via HDMI Elevensports site (voetbal) te kunnen kijken maar dat is dus nooit gelukt (geen app via Samsung beschikbaar en via de browser van de tv(of PS4) is het mij ook nooit gelukt op naar https://www.elevensports.be/home te surfen...
ja laptop aankoppelen is geen probleem, maar via de internetbrowser van de tv zelf lukt het dus niet echt....fluz schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 15:42:
[...]
Laptop aankoppelen is hier geen probleem heb dit al met 4 verschillende kunnen doen. Gebruik de laptop wekelijks op de TV. Soms heb ik wel dat het beeld kort wegvalt, op de laptop zelf blijft het beeld dan wel. Na een kwartier kijken is alles warm en gaat het zonder problemen.
Ik heb nog een SEK-3500U in gebruik, zijn deze nog los verkoopbaar? Of is dat een gepasseerd station?
Intussen een nieuwe ventilator geïnstalleerd. Inderdaad kinderspel en werkt weer perfect. Kan nog even mee 😎Wekko306 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 08:50:
[...]
Kinderspel. Als je even de tijd neemt om de schroeven van de achterkant allemaal los te maken til je zo de kap eraf, en zie je de ventilator meteen zitten. Het meest lastige is denk ik nog het hele kleine stekkertje los en weer vast te maken, that's it.
Wel wat meer last van backlight issues, maar verder werkt hij op en top!
Ben benieuwd, op de kamer van de oudste staat een samsung 3D tv nog uit 2007...welke zal het eerst gaan😀
[ Voor 25% gewijzigd door bvbal79 op 07-05-2023 01:21 ]
[ Voor 15% gewijzigd door MarcelGo op 06-01-2024 14:51 ]
duurzaam is de weg, 14020 Wp solar, warmtepomp, EV
Ik heb na 8 jaar ook besloten om mijn ue 48 hu7500 in te wisselen voor een nieuwe samsung Oled 65 s95c.
De HU7500 verkeerd is goede staat incl. alle accessoires.
Kan iemand mijn adviseren wat ongeveer het bedrag is om de TV te verkopen?
Ik vermoed dat hij nog tussen de 200 a 300 waard is obv een marktplaats scan van 4k lcd tv's met 100hz.
Ben benieuwd of jullie een advies hebben qua verkoopprijs.
Groet, Albert
De instellingen voor de rode knop ok de afstandsbediening uitschakelen en het probleem is opgelost.
LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE