Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 09:09
rik schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 14:53:
Netflix support komt er ook niet helemaal uit waarom de Netflix app bij mij niet werkt..
Een half uur de stekker eruit heeft helaas ook niet geholpen.

Nog iets: ik heb mijn UPC Horizonbox aan de STB-HDMI ingang hangen, IR-verlengsnoer ervoor enzo. Via het Smart Menu kan je dan zappen naar het juiste kanaal. Echter: de televisie gaat uit van "vroeger", toen de HD-kanalen nog vanaf 70 begonnen. Dus RTL4 zapt dan naar 74. Heeft iemand dat probleem al eerder getackeld?
Ik heb precies hetzelfde probleem. Netflix werkt niet, ook na een reset van de smarthub. dns aangepast naar 8.8.8.8.

Wat UPC betreft ook hetzelfde, i.p.v. naar 4 te zappen, zap ie naar 74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
Welke set-top box van kpn gebruikt je ?

Heb zelf de 55HU7500 in combinatie met de Arcadyan HMB2260 en hebt het probleem niet
neem even contact op met KPN en geef aan dat je een 4K tv hebt, dan krijg je een HMB2260 opgestuurd :)
vankleef schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 11:03:
Mensen een vraag over de 55HU7500 welke ik sinds gisteren heb.

Bij TV kijken via KPN motorola box (glasvezel) valt het beeld regelmatig 1 a 2 seconden naar zwart en gaat dan weer verder. Met decoders van kpn geprobeerd. Zelfde probleem. Alle andere apparatuur werkt wel naar behoren.

In de slaapkamer heb ik de 48HU7500 en daar hetzelfde probleem met de kabel van KPN.

Kan dit liggen aan de hdmi kabel welke 1.3 is? Is dat technisch gezien een probleem. Of heb ik een ander probleem wat jullie weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-09 10:43

rik

touzani schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:43:
[...]

Ik heb precies hetzelfde probleem. Netflix werkt niet, ook na een reset van de smarthub. dns aangepast naar 8.8.8.8.
Werkte na aanpassing wel? Of bedoelde je dat niet?
Wat UPC betreft ook hetzelfde, i.p.v. naar 4 te zappen, zap ie naar 74.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• touzani
  • Laatst online: 18-09 09:09
rik schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:33:
[...]

Werkte na aanpassing wel? Of bedoelde je dat niet?

[...]
Het werkt nog niet. vanavond nogmaals de smarthub resetten en kijken of het dan werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
mgizmo schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:02:
[...]

Ik zie dat ik je niet kan DM'n. Kun jij mij de winkel DM'n of zal ik je mailen?
Lees even terug, heb de winkel geposr...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
r0_ schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:08:
Thanks! Was het piepschuim dat op de bovenkant lag één groot stuk van hoek tot hoek?
Van hoek tot hoek. Ik denk niet dat je je zorgen hoeft te maken. Kijk ook naar hoe de folie op het scherm en op de voet zit, en of alle accessoires netjes ingepakt zijn (ook de schroefjes). Dan weet je het helemaal zeker :)
Piepschuim kan scheuren bij het inpakken, vervoeren, stapelen, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:02
Op een of andere manier loopt het geluid de laatste dagen niet meer synchroon.
Iemand hier een oplossing voor....
ue48hu7500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritwit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
Wie weet bij welke MM nog een UE65HU7500L op voorraad is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 04-12-2024

hautessa

5620Wp

Gerritwit schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:29:
Niet... Totally sold out in HEEL NL bij iedereen. En dat al 5 weken. Volgende week mondjesmaat weer bevoorrading.
En idd.. dan in tegenstelling tot de vorige keren geen CB meer mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritwit
Geen mooi bericht maar bedankt voor je reactie hautessa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:23
Gerritwit schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:29:
Coolblue heeft hem op voorraad:
http://www.tvstore.nl/pro...tm_medium=pricecomparison

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06-2021
boefje79 schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 15:13:
Willen jullie je instellingen delen waarmee jullie minimaal bleeding ervaren?

Ik zie nu van links en rechtsonder naar boven toe wat licht ontsnappen in donkere fragmenten en ben benieuwd met welke instellingen jullie dat effect verminderen...
Ik heb hetzelfde probleem... errug irritant. Vooral bij ondertiteling. Bij de documentaire Africa van Netflix sublieme beelden. Maar af en toe links en rechts onderin wit licht.

Ik hoop ook op een verfrissend antwoord :)

misschien hier? https://www.avforums.com/...ed-best-settings.1882687/

[ Voor 9% gewijzigd door Boefje Peet op 29-01-2015 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Nog een keer een reset uitgevoerd, maar de taal nu op Engels gezet. En nu doet de netflix app het wel! En is in het Nederlands, nog voor het inloggen. Of een en ander aan elkaar gerelateerd is weten we natuurlijk nooit.

Bij de settopbox heb ik de Horizon handmatig opgezocht die staat erbij. Maar nog steeds gaat ie naar 74 ipv 4. Onbruikbaar dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Ja voor bruto prijs 3199 en geven geen korting. Dan nog beter wachten en volgende weken ergens veel goedkoper halen. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ik heb gisteren dan toch maar de Sonos Playbar voor bij mijn 48hu7500 gekocht. Het geluid is (zoals verwacht) echt prachtig voor televisiegeluid.

Wat mij echter wel stoort is dat als je de TV uitzet, ik steeds weer opnieuw naar geuildsinstellingen in mijn TV moet gaan en bij luidsprekers de optie audio out aan moet zetten. Ik zou verwachten dat deze instelling onthouden wordt, zodat bij het opstarten van mijn TV automatisch het geluid via de Sonos Playbar loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
MilesD. schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:26:
Op een of andere manier loopt het geluid de laatste dagen niet meer synchroon.
Iemand hier een oplossing voor....
ue48hu7500
Ja hier heb ik ook last van. Ik weet nu niet of het probleem zich altijd voor doet, want het valt me niet altijd op.

Als ik het internet moet geloven ligt het aan de interne tuner? Ik gebruik hem dan ook met een CI+ 1.3 module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
hautessa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Niet... Totally sold out in HEEL NL bij iedereen. En dat al 5 weken. Volgende week mondjesmaat weer bevoorrading.
Haha lachen, zal die klant leuk vinden waar ik achter stond gisteren in de MM

Heeft hem gekocht en betaald en verkoper zei dat ie hem zaterdag wel binnen zou hebben net op tijd voor de cashback

Sowieso vind ik het beeld bij 21:9 films echt bedroevend slecht voor het geld wat je betaald. De zwarte balken zijn eerder blauw dan zwart en ik zie als in het midden van het beeld fel licht moet zijn dat aan de randen ook terug...

Ok dat is inherent aan de edge led techniek maar dan wacht ik toch liever op 65 inch OLED

[ Voor 24% gewijzigd door wimpie007 op 30-01-2015 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 23:44

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik bekeek laatst enkele LCD tv's en toen viel me ook al op dat de zwarte balken mee lichter en donkerder werden in films op bepaalde toestellen. Kon me al niet voorstellen dat mensen dat zouden accepteren, je keest er in reviews ook nooit iets over volgens mij, dus er zal wel een oplossing voor zijn?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonyfreakje
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Toestel is gewoon leverbaar bij dit bedrijf https://www.qio.nl/samsung-ue65hu7500 . Zou hun wel altijd even vooraf bellen .

Haal daar zelf ook altijd mijn elektronica is een goede zaak.
hautessa schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 21:37:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 15-09 16:58
jermain schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:14:
Welke set-top box van kpn gebruikt je ?

Heb zelf de 55HU7500 in combinatie met de Arcadyan HMB2260 en hebt het probleem niet
neem even contact op met KPN en geef aan dat je een 4K tv hebt, dan krijg je een HMB2260 opgestuurd :)

[...]
Motorola gebruik ik. Op beide het probleem. Op een zelfgemaakte UTP kabel, een gegoten UTP kabel allemaal hetzelfde. Rommel ik aan de hdmi kabel dan zie je het gebeuren. Andere kabel ook. Andere motorola ook.

Gisteren avond niet! Schiet mij maar lek

KPN gebeld en er komt morgen al een monteur!

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
wimpie007 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:27:
Sowieso vind ik het beeld bij 21:9 films echt bedroevend slecht voor het geld wat je betaald. De zwarte balken zijn eerder blauw dan zwart en ik zie als in het midden van het beeld fel licht moet zijn dat aan de randen ook terug...
Toestel kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaYwaLkUr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 23:11
Ik twijfel om te wachten op de nieuwe Samsung TV's met Tizen OS.

Voorlopig is er toch nog weinig 4K content.

Wat zouden jullie doen? het ging zich om de UE65HU7500L

Edit: Ook vreemd, die vele prijs schommelingen in de pricewatch?

[ Voor 16% gewijzigd door DaYwaLkUr op 30-01-2015 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:12
Ik heb zelf het vermoeden dat de huidig toestellen een stuk goedkoper worden als die Tizen toestellen op de markt komen. Waarom geen 4k toestel kopen nu, je hebt een mooi toestel en hij kan 4k afspelen als er aanbod is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aKra
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:03

aKra

Intentionally left blank.

Ach, zo was mijn vorige TV een Full HD een kennis vond dat belachelijk want dat was toch niet nodig en kocht een HD Ready TV. Binnen een jaar was het zeuren geblazen dat hij spijt had van zijn keuze. Nu beiden dus een 4K gekocht ;)

Intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

[...]

Ok dat is inherent aan de edge led techniek maar dan wacht ik toch liever op 65 inch OLED
Het zou me zeer verbazen als deze op het prijsniveau komt van de 65HU7500 uitgaande van de MM actie gecombineerd met de cashback. Zelf verwacht ik (=gok) dat de LG 65" OLED ergens rond de 5K gaat komen. Daarom heb ik een paar dagen terug toch maar mijn slag geslagen bij de MM. Nu kan ik vanaf aankomend weekend iig al genieten van een huge ass scherm EN ik ben future proof (hoop ik :P). Natuurlijk zal ik wel wat bleeding moeten constateren maar dat zal nooit zo veel zijn als mijn 8 jaar oude Sony LCD dus winst heb ik toch wel. Daarom overweeg ik ook sterk om een profi calibratie uit te laten laten voeren zodat bleeding etc geminimaliseerd/geoptimaliseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Ik heb besloten om toch nog de 55hu7500 te gaan halen met cash back.
Mijn beste aanbod ligt nu op 1899,-- en daar de cash back nog vanaf. Maar dan moet ik wel naar Rotterdam!
Iemand nog een winkel tegen dezelfde prijs in de buurt van Breda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritwit
Het is mij gelukt een UE65HU7500L te scoren voor een mooie prijs! Cashback inmiddels aangevraagd dus een blij mens :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
G.Scholtens schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 14:25:
Ik heb zelf het vermoeden dat de huidig toestellen een stuk goedkoper worden als die Tizen toestellen op de markt komen. Waarom geen 4k toestel kopen nu, je hebt een mooi toestel en hij kan 4k afspelen als er aanbod is.
Nee, dat is dus niet zo. De huidige toestellen zijn niet geschikt voor het toekomstige UHD materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Mirage010 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:25:
Wat mij echter wel stoort is dat als je de TV uitzet, ik steeds weer opnieuw naar geuildsinstellingen in mijn TV moet gaan en bij luidsprekers de optie audio out aan moet zetten. Ik zou verwachten dat deze instelling onthouden wordt, zodat bij het opstarten van mijn TV automatisch het geluid via de Sonos Playbar loopt?
Vreemd, hier heb ik nog nooit last van gehad. De Playbar doet netjes zijn werk wanneer ik de TV aanzet, ook wanneer ik muziek afspeel en vervolgens de TV aanzet.

Ik heb hier nooit last van hoor. De balken zijn dan gewoon echt zwart. Ik ben bij deze TV eigenlijk juist wel onder de indruk van de zwartwaardes over het algemeen :) Dat felle licht herken ik ook niet overigens..
Dimens schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:47:
Nee, dat is dus niet zo. De huidige toestellen zijn niet geschikt voor het toekomstige UHD materiaal.
Het is volgens mij nog helemaal niet bekend wat nu echt de 'standaard' gaat worden. Bovendien kun je bij de HU7500 altijd nog een One Connect Box op je TV aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
remzor schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:54:

Het is volgens mij nog helemaal niet bekend wat nu echt de 'standaard' gaat worden. Bovendien kun je bij de HU7500 altijd nog een One Connect Box op je TV aansluiten.
Er zijn zaken waarvan al duidelijk is dat ze een standaard worden voor Ultra HD Blu-Ray waar de huidige toestellen niet geschikt voor zijn. Met een One Connect Box zou dit misschien wel geschikt gemaakt kunnen worden. Maar ervaring leert dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn., zoals de 2013 modellen en eerder die geen upgrade naar Tizen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen ook weer een ervaring rijker. Had een goede prijs bij hificorner.nl en klein.nl gekregen. Omdat de prijs bij klein toch net wat beter was en voor mij de winkel dichterbij (ben van België en ze hebben een filiaal in Eindhoven) heb ik dan voor Klein gekozen. De 55hu7500 opgehaald en bij thuiskomst de doos open gemaakt ... was dit al een gebruikt model. Geen plastic meer rond de voet, zegeltjes van de verpakking van de afstandsbediening waren al gebroken, enz. Boos telefoontje gepleegd en ze kunnen me maandag in Eindhoven dus een nieuw toestel bezorgen. Omdat ik die dan zelf moet terugbrengen en owv. het ongemak heb ik dan wel een gratis hdmi-kabel twv. 60€ en 100€ korting op een vogels-beugel gekregen. Lijkt me wel een faire deal.

Achteraf wel spijt dat ik niet voor hificorner had gekozen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:04:
Ondertussen ook weer een ervaring rijker. Had een goede prijs bij hificorner.nl en klein.nl gekregen.

Klein heeft voorraad, dus kans op demo/inruiler/terugbrenger is groter dan Hifi corner die nagenoeg geen voorraad heeft. Pas na betaling bestellen ze meestal voor de volgende dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hautessa

hautessa

5620Wp

Marc2304 schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:23:
Mijn beste aanbod ligt nu op 1899,-- en daar de cash back nog vanaf. Maar dan moet ik wel naar Rotterdam!
Probeer plattetv.nl eens. Juiste verhaal dat je anders naar Rotterdam gaat et voila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASP
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-09 16:00

ASP

Is er hier iemand die bluetooth oordopjes aan de praat heeft met deze tv? Zoiets dus:

http://www.jaybirdsport.com/bluebuds-x-bluetooth-headphones/

Zo ja, welke? Als je een paar dagen gaat Googlen kom je niet echt tot een bewezen werkende oplossing.

Het zou mooi zijn als de batterijduur en de bass ook nog in orde zouden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Dimens schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:47:
[...]

Dat is niet waar dimens.

Ze kunnen toekomstig udh materiaal prima af spelen. Alleen zonder de nieuwe features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvank
  • Laatst online: 14-09 21:12
Bij welke winkel is dit.

Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Heb wat contact gehad met Samsung.
Men heeft iig de ambitie om Tizen middels one connect naar de 2014-lijn te brengen.

Op mijn vraag of ze ook VP9 gaan ondersteunen (codering van Uhd die uoutube gaat gebruiken) kon men nog geen antwoord geven.

Waarin tv-kanalen gaan uitzenden is nog weinig ge zeggen maar dat wordt toch rond 2020 en tegen die tijd willen wij toch allemaal weer een nieuwe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Dimens schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 18:17:
[...]

Er zijn zaken waarvan al duidelijk is dat ze een standaard worden voor Ultra HD Blu-Ray waar de huidige toestellen niet geschikt voor zijn. Met een One Connect Box zou dit misschien wel geschikt gemaakt kunnen worden. Maar ervaring leert dat dit niet altijd het geval hoeft te zijn., zoals de 2013 modellen en eerder die geen upgrade naar Tizen krijgen.
Tsja, Blu-Ray.. ik kijk al in geen jaren meer naar videobanden/dvd's/blu-rays :P Ik download en stream eigenlijk alleen maar (o.a. Netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0_
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-08 20:44

r0_

Welke zaken?
stalscu schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:59:
[...]

.... zonder de nieuwe features.
Welke features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Iemand met UPC Horizon die de boel wel juist werkend heeft gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Ik heb het niet eens geprobeerd, ben weer terug naar CI+...werkt prima!

1x opnemen kan en als dat van NL1,2 of 3 is kan je ernaast nog wat anders kijken...

Meer opnemen gebruik ik eigenlijk nooit, want dan volstaat uitzending gemist oid wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
stalscu schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 20:59:
[...]

Dat is niet waar dimens.

Ze kunnen toekomstig udh materiaal prima af spelen. Alleen zonder de nieuwe features.
In principe is het ook mogelijk om Blu-Rays af te spelen op CRT-televisies. Wil nog niet zeggen dat de televisies er voor geschikt zijn.

Hetzelfde geldt voor de huidige UHD-televisies en het toekomstig content. Ja, je kunt het afspelen maar nee, het is niet geschikt. Er zit een verschil tussen.
remzor schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 22:43:
[...]

Tsja, Blu-Ray.. ik kijk al in geen jaren meer naar videobanden/dvd's/blu-rays :P Ik download en stream eigenlijk alleen maar (o.a. Netflix).
Het kan best zijn dat je niet van plan bent om Ultra HD Blu-Ray af te spelen. Maar houdt er wel rekening mee dat wanneer Ultra HD Blu-Ray een standaard heeft, dat andere content-aanbieder zeer waarschijnlijk deze standaarden mee zal nemen. Ook het illegale content zal afkomstig zijn van dit soort aanbieders waardoor de kans groot is dat de content niet geschikt is voor de huidige UHD-televisies.
Afbeeldingslocatie: http://www.hdtvtest.co.uk/image/news/uhd-blu-ray.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
[quote]mvank schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 21:24:
[...]

Bij welke winkel is dit.

Michel

Ik noem geen namen, maar ze zitten in de Noordmolenstraat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16

MaxPoweR

-=StopTech=-

Laten bezorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

[b][message=43670988,noline]

[...]

Welke features?
Beter geluid en een groter kleurbereik. En wellicht nog wat dingetjes. Nog niet helemaal zeker wat er bij komt.

Daar kan je dan met (de meeste) 4k televisies geen gebruik van maken. Enkele 2015 high ends wel, al is dat ook nog niet zeker, omdat zogezegd, de standaard nog niet bepaald is.

Gevolg...

Je kan gewoon die nieuwe blue ray af spelen op de oudere 4k tvs, echter zonder die nieuwe stuff zoals bv een beter kleurbereik.

Dimens zegt dan wel niet geschikt, maar dat is geen goede woordkeuze. Je kan nu ook een 1080p blue ray af spelen op je 720 tv, zo moet je het een beetje zien.

Ik vind dat zelf geen reden om nu er geen te halen. De tv van gisteren mist altijd stuff tov van de tv van morgen. Als je zo denkt, kan je eigenlijk nooit een tv halen, want zeker met de intree van smart tv is je tv al verouderd nog voordat die in de winkel ligt.

Maar kan me voorstellen dat als je een paar duizend euro in je geluid hebt zitten, dat je wel perse daarop wilt wachten.

Kortom, bepaal voor jezelf wat je belangrijk vindt, ;-).

[ Voor 10% gewijzigd door Turfschipper op 31-01-2015 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
stalscu schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 14:20:
[...]

Beter geluid en een groter kleurbereik. En wellicht nog wat dingetjes. Nog niet helemaal zeker wat er bij komt.

Daar kan je dan met (de meeste) 4k televisies geen gebruik van maken. Enkele 2015 high ends wel, al is dat ook nog niet zeker, omdat zogezegd, de standaard nog niet bepaald is.

Gevolg...

Je kan gewoon die nieuwe blue ray af spelen op de oudere 4k tvs, echter zonder die nieuwe stuff zoals bv een beter kleurbereik.

Dimens zegt dan wel niet geschikt, maar dat is geen goede woordkeuze. Je kan nu ook een 1080p blue ray af spelen op je 720 tv, zo moet je het een beetje zien.
Je doet er veel te luchtig over. Jouw voorbeeld van HD Ready televisies is absoluut niet vergelijkbaar. Waar je bij een HD Ready televisie enkel de pixels mist die je bij 720p content ook niet zou hebben, mis je hier belangrijke eigenschappen die veel meer bieden dan wat extra pixels.

Vermoedelijk kun je beter de reguliere Blu-Ray afspelen op de huidige UHD-televisies dan de toekomstige Ultra HD Blu-Ray. De televisie is namelijk geschikt voor de reguliere Blu-Ray waardoor content op de juiste manier weergeven wordt.

Ga je content met een breder kleurspectrum, HDR etc. afspelen op een toestel dat hier niet geschikt voor is, dan krijg je een afwijkende beeldkwaliteit. Zaken zoals bijvoorbeeld schaduwdetail gaan verloren terwijl je die wel zou hebben met de reguliere Blu-Ray. Kortom: Je krijgt wel de pixels, maar over het algemeen gaat de beeldkwaliteit erop achteruit.
Ik vind dat zelf geen reden om nu er geen te halen. De tv van gisteren mist altijd stuff tov van de tv van morgen. Als je zo denkt, kan je eigenlijk nooit een tv halen, want zeker met de intree van smart tv is je tv al verouderd nog voordat die in de winkel ligt.
Pertinent onwaar. De modellen van gister en van enkele jaren geleden, zijn uitstekend in staat om de huidige standaard correct af te spelen. Dat was anders bij de eerste Full HD-televisies. Die zouden ook allemaal voorbereid zijn op de toekomst maar kunnen de huidige standaard niet aan. Had je twee jaar gewacht dan had je een toestel die dat wel aan kon.

Om nog maar te zwijgen over de UHD-televisies uit 2013. Er is eigenlijk nog niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jermain
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-02 08:50
raar dat ze een monteur sturen, is bij kpn namelijk bekent dat een HMB2260 de oplossing is voor al de 4k problemen, staat zelfs in hun stappenplan 8)7

ben wel benieuwd of de monteur het heeft opgelost :P
vankleef schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 13:12:
[...]

Motorola gebruik ik. Op beide het probleem. Op een zelfgemaakte UTP kabel, een gegoten UTP kabel allemaal hetzelfde. Rommel ik aan de hdmi kabel dan zie je het gebeuren. Andere kabel ook. Andere motorola ook.

Gisteren avond niet! Schiet mij maar lek

KPN gebeld en er komt morgen al een monteur!

Netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 19:04:
Ondertussen ook weer een ervaring rijker. Had een goede prijs bij hificorner.nl en klein.nl gekregen. Omdat de prijs bij klein toch net wat beter was en voor mij de winkel dichterbij (ben van België en ze hebben een filiaal in Eindhoven) heb ik dan voor Klein gekozen. De 55hu7500 opgehaald en bij thuiskomst de doos open gemaakt ... was dit al een gebruikt model. Geen plastic meer rond de voet, zegeltjes van de verpakking van de afstandsbediening waren al gebroken, enz. Boos telefoontje gepleegd en ze kunnen me maandag in Eindhoven dus een nieuw toestel bezorgen. Omdat ik die dan zelf moet terugbrengen en owv. het ongemak heb ik dan wel een gratis hdmi-kabel twv. 60€ en 100€ korting op een vogels-beugel gekregen. Lijkt me wel een faire deal.

Daarom kan je beter bij Electroplace in Rotterdam kopen, dan weet je het zeker dat je een gesloten doos krijgt. En deze jongens bezorgen door heel Nederland. En je krijgt ook nog eens €400,- cashback omdat hun in de dealerlijst van Samsung Nederland staan. Uiteindelijk heb ik betaald: €1899,- minus €400,- cashback netto €1499,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enige tip waar ik 4K content kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
  • Laatst online: 30-06 08:46
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:59:
Youtube:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:14
Verwijderd schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 16:59:
Netflix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx denniz7 en Adlermann, ik weet ook dat er een 4K content in de tv-menu zit. Maar hebben jullie enig idee of het ook zou mogelijk zijn om 4k content op een USB-stick te zetten? Bestaan er websites daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper

Turfschipper

Hup NAC

Ik geloof dat amazone ook met 4k is begonnen. Maar ik weet niet of we die hier kunnen kijken. Maar langszaam begint het te lopen, ;-).

Je kan ook videoclips vinden met torrents.

[ Voor 14% gewijzigd door Turfschipper op 31-01-2015 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik

rik

Bij Apollo uiteindelijk de 55HU7500 gekocht voor 1826 euro, bleek de beste deal te zijn. Gesloten doos overigens.

Voor de problematiek met Horizon: ik heb het vermoeden dat als is niet kies voor UPC HD, maar juist voor UPC SD, dat RTL4 dan gewoon op 4 zal zitten. Ga ik vanavond dus eens proberen :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Gisteren een UE55HU7500 gekocht.

Ik heb een probleem met de CI+ module. Deze werkt volgens mij niet goed. Hij heeft een authenticatie probleem.

De foutmelding is "Error toestel certificaat ongeldig-verlopen-17"

Ik heb er eentje van Smit bijgekocht. 1.3 incl digitale tv.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qpido80 schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:09:
Gisteren een UE55HU7500 gekocht.

Ik heb een probleem met de CI+ module. Deze werkt volgens mij niet goed. Hij heeft een authenticatie probleem.

De foutmelding is "Error toestel certificaat ongeldig-verlopen-17"

Ik heb er eentje van Smit bijgekocht. 1.3 incl digitale tv.

Iemand een idee?
Is dit wel een nederlands toestel heb ook de smit erin geen problemen mee of je moet effe de module updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Verwijderd schreef op zondag 01 februari 2015 @ 18:27:
[...]

Is dit wel een nederlands toestel heb ook de smit erin geen problemen mee of je moet effe de module updaten.
Gekocht bii Nederlandse MM. Hoe update ik de module? Tv updaten doet ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Ok. Gelezen. Maar dan gaan ze ervan uit dat ik al digitale tv heb. Dat krijg ik dus niet aan de gang. Krijg alleen analoog. Ci+ geeft foutmelding.

netflix app doet het trouwens ook niet. Wel internet maar geen verbinding met de servers mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dan is de module misschien kapot.. Al eens opnieuw erin gestoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Denk het niet. Schoonbroer met andere module (wel van smit maar vorige versie) werkt ook niet. Denk dat er ergens in de tv iets zit.

opnieuw erin al 20 keer denk ik. Opnieuw installeren en zenders zoeken al 10 keer. Hij vindt alleen analoog. Geen digitaal. Ook de juiste frenq gegevens van Ziggo e.d. ingevoerd. Beetje radeloos. Zit je dan met je nieuwe tv.

enige wat het goed doet is de usb aansluiting op dit moment...

[ Voor 52% gewijzigd door Qpido80 op 01-02-2015 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wel op KABEL gezocht bij zoeken? Staat standaard op 'antenne' en dan vind ie niks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
CyBeRSPiN schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:17:
Wel op KABEL gezocht bij zoeken? Staat standaard op 'antenne' en dan vind ie niks ;)
Klopt...daar gaat de installatie fout :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06-2021
vandaag de Humax afgesloten en een nieuwe CI Smit module ( ziggo ) aangesloten. Alles gaat goed tot dat je de externe harddisk gaat gebruiken. Daarna zegt hij dat de zenders vergrendeld zijn en kan ik alles opnieuw gaan installeren.

Denk dat de Humax er maar weer tussen gaat.

Heeft iemand dit ook eerder gehad? En kan de HU7500 ook opnemen als hij uit staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
CyBeRSPiN schreef op zondag 01 februari 2015 @ 20:17:
Ja, gezocht op kabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Modelnr eindigt op LXXN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Van het weekend de 55hu7500 opgehaald in Rotterdam. Vooralsnog erg blij mee. 55" is een prima maat voor een kijkafstand van 4 meter.
Ik heb gelukkig een model dat geen last van bleeding heeft. Even wat 4K materiaal bekeken via youtube en Netflix. Erg indrukwekkend!
Nu nog hopen dat de Cash-Back actie goed gaat. Ik was van plan om de papieren aangetekend te versturen, maar dat gaat niet omdat het naar een antwoordnummer moet.

Weet iemand of ik met de ARC functie mijn Marantz NR1602 automatisch kan laten inschakelen?
Ik dacht dat dat juist de bedoeling was, maar ik krijg het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:58
Marc2304 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:44:
Van het weekend de 55hu7500 opgehaald in Rotterdam. Vooralsnog erg blij mee. 55" is een prima maat voor een kijkafstand van 4 meter.
Ik heb gelukkig een model dat geen last van bleeding heeft. Even wat 4K materiaal bekeken via youtube en Netflix. Erg indrukwekkend!
Nu nog hopen dat de Cash-Back actie goed gaat. Ik was van plan om de papieren aangetekend te versturen, maar dat gaat niet omdat het naar een antwoordnummer moet.

Weet iemand of ik met de ARC functie mijn Marantz NR1602 automatisch kan laten inschakelen?
Ik wacht nog op verzending. Plattetvdiscounter heeft me verzekerd dat ze de 8500 op voorraad hadden woensdag maar vooralsnog geen verzendbevestiging ontvangen... Ik heb tegelijk een sonos playbar, sub en 2x play:3 besteld die ze niet op voorraad hadden. Hopelijk sturen ze de tv alvast voor de cb...

Tip voor anderen in de toekomst: bestel de tv los van andere producten, bespaart je een hoop stress...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Marc2304 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 07:44:
Ja dat moet kunnen (mijn SR5008 doet het). Je moet denk ik zoeken in de settings van de Marantz.
HDMI CEC heet het, maar elke fabrikant heeft daar weer een eigen naampje voor gekozen (handig....), bij Samsung heet het AnyNet+.
Standaard ging bij mij de tv aan zodra ik de receiver op TV zette, dat wilde ik niet en heb dat in menu van de Samsung uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
[quote]remzor schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 17:54:
[...]

Vreemd, hier heb ik nog nooit last van gehad. De Playbar doet netjes zijn werk wanneer ik de TV aanzet, ook wanneer ik muziek afspeel en vervolgens de TV aanzet.

[...]

Opgelost. Voor degenen die hetzelfde probleem ervaren:
Ik heb zowel de TV een kwartier van de stroom gehaald en een factory reset van de Playbar gedaan. Daarna Playbar opnieuw geinstalleerd en nu gaat blijft luidspreker-optie in de TV-instellingen 'audio out' wel bewaard.

Factory reset Playbar is overigens :
Unplug the PLAYBAR from the power and with one hand, hold down the mute button. With the other hand, plug it back in while keeping your hand on the mute button until you see the light change from flashing white to flashing amber. Once that happens, you can release the mute button and allow the PLAYBAR to finish resetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Hier sinds vorige week de 65 inch versie.
Alleen RTLXL app werkt niet, elke keer na de reclame wordt er gezegd dat de video niet kan worden afgespeeld, en dat je het later nog een keer moet proberen.
Nog meer mensen last van of een oplossing hier voor?

Smarthub al gereset. Apps verwijderen en opnieuw installeren zie ik geen optie voor?

[ Voor 14% gewijzigd door Arjant2 op 02-02-2015 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Even een update over mijn problemen :-)

Ziggo gebeld over de Ci+ module en de kaart erin. Ze moesten op afstand wat dingen resetten en toen ging het opeens wel. Raar maar waar, we hebben digitaal beeld!

En het netflixprobleem is inmiddels ook opgelost. Netflix wilde maar niet starten en gaf een error aan. Deze aardige meneer heeft dat probleem voor mij opgelost! (Het derde wat hij doet hoeft dus niet, zoals hij zelf ook al aangeeft...
https://www.youtube.com/watch?v=lXKKJvd2MGc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
Qpido80 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:28:

Ziggo gebeld over de Ci+ module en de kaart erin. Ze moesten op afstand wat dingen resetten en toen ging het opeens wel. Raar maar waar, we hebben digitaal beeld!

En het netflixprobleem is inmiddels ook opgelost. Netflix wilde maar niet starten en gaf een error aan. Deze aardige meneer heeft dat probleem voor mij opgelost! (Het derde wat hij doet hoeft dus niet, zoals hij zelf ook al aangeeft...
https://www.youtube.com/watch?v=lXKKJvd2MGc
Heb je nou met Ziggo of Samsung gebeld..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
Ziggo... probleem lag bij hen blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Qpido80 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 16:28:

YouTube: Fix for Neflix app not working on Smart TV
Als je Ziggo kaart het niet doet kun je die ook zelf resetten op 'mijn Ziggo'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook problemen met ci module op de 55hu7500. Ik gebruik de module die bij de tv is meegeleverd. Tv herkent de kaart niet. UPC gebeld, zij kunnen het ook niet van afstand oplossen. Morgen monteur.

Ik heb de handleiding gevolgd, maar ik weet niet waar het probleem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvanmegen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:57
rik schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 19:52:
Bij Apollo uiteindelijk de 55HU7500 gekocht voor 1826 euro
Toch wel grappig, ruim een half jaar geleden was ik net zoveel kwijt ongeveer...

Live today! Nobody promised you tomorrow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vankleef
  • Laatst online: 15-09 16:58
jermain schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 15:22:
raar dat ze een monteur sturen, is bij kpn namelijk bekent dat een HMB2260 de oplossing is voor al de 4k problemen, staat zelfs in hun stappenplan 8)7

ben wel benieuwd of de monteur het heeft opgelost :P

[...]
Ik vond het ook raar maar de klacht was juist niet bekend volgens de helpdesk medewerkster.
Hij was keurig optijd. Ik vertelde wat het was, hij herkende de klacht niet. Ik vertelde hem hoe hij het op kon lossen en hij zei ja dat is het enige wat we kunnen proberen.

De HMB2260 is neergezet en de motorola meegenomen en alles werkt prima. Geen enkele uitval meer gehad.

Met andere woorden BEDANKT VOOR DE TIP !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen,

Ook ik heb een mooie UE55HU7500 gekocht.
Ben me nu een beetje aan het verdiepen in de 4K mogelijkheden.

TV is bekabeld aangesloten, Netflix met 4 schemen/4K account. Ziggo internet verbinding met 30/3 snelheid.
Bij de enkele demo's/series in Netflix zie ik inderdaad ULTRA HD 4K staan.

Als ik de stream afspeel vind ik deze nog redelijk snel ingeladen voor 4k, kwaliteit is daarna ook top.
In hoeverre kan ik er vanuit gaan dat deze 100% zeker 4K afspeelt en niet automatisch toch voor HD kiest omdat bijvoorbeeld de internet verbinding niet voldoende is?

Als voorbeeld Youtube, deze wil op de computer zich zelf wel eens aanpassen naar een mindere kwaliteit afhankelijk van de internet verbinding.

Valt dit ergens te controleren?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Op i drukken, dan staat er iets van 2160 linksboven in beeld.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 11:40:
Op i drukken, dan staat er iets van 2160 linksboven in beeld.
thx, ga vanavond gelijk proberen.
In netflix kan je ook nog onder mijn account - instellingen voor afspelen kiezen voor Hoog.
(beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD en 7 GB per uur voor Ultra HD)

Verder gevonden: Een stabiele verbindingssnelheid van 25 Mbps of hoger.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2015 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
Ik zie dat ik alles wat er op het scherm getoverd wordt in 3D kan bekijken. Heeft het dan nog wel zin om speciale 3D films te downloaden, sorry, te kopen😀?
Of is het 3D effect dan gewoon beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
Marc2304 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 17:29:
Ik zie dat ik alles wat er op het scherm getoverd wordt in 3D kan bekijken. Heeft het dan nog wel zin om speciale 3D films te downloaden, sorry, te kopen😀?
Of is het 3D effect dan gewoon beter?
Die 3D functie voor normale content stelt echt niets voor. Het is namelijk niet in 3D opgenomen, het is ook niet side by side (SBS) verticaal/horizontaal bijv.
Bij echte 3D films is dit wel het geval, dan komt de 3D functie gewoon goed of in ieder geval beter tot zijn recht. Bij normale content is het dus niet de moeite imho..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
remzor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 19:01:
[...]

Die 3D functie voor normale content stelt echt niets voor. Het is namelijk niet in 3D opgenomen, het is ook niet side by side (SBS) verticaal/horizontaal bijv.
Bij echte 3D films is dit wel het geval, dan komt de 3D functie gewoon goed of in ieder geval beter tot zijn recht. Bij normale content is het dus niet de moeite imho..
Ok, bedankt voor de feedback. Dus gewoon 3d SBS downloaden en tv ook daarop instellen.

Ik lees hier en daar ook dat deze tv full 3D aan moet kunnen. Is dat dezelfde techniek of is dat hogere resolutie SBS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 16:20:
[...]

thx, ga vanavond gelijk proberen.
In netflix kan je ook nog onder mijn account - instellingen voor afspelen kiezen voor Hoog.
(beste videokwaliteit, tot 3 GB per uur voor HD en 7 GB per uur voor Ultra HD)

Verder gevonden: Een stabiele verbindingssnelheid van 25 Mbps of hoger.
Ik heb die optie helemaal niet in netflix???

Kun je uitleggen stap voor stap hoe je hier komt?
Ik heb de app van netflix op mijn 65hu7500....

txs _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag is de upc monteur langs geweest voor installatie van de CI kaart. Dat is gelukt. Echter vind ik het beeld stukken minder dan aansluiting met de mediabox. Iemand een idee hoe dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met de 55hu7500 i.c.m. een Denon var-2313? Als ik HDMI-CEC heb aan staan, valt mijn beeld om de x seconde uit ... Zonder HDMI-CEC komt dit af en toe eens voor, maar niet zo storend als met.

Setup is volgend:
Telenet Digicorder -- HDMI --> Denon -- HDMI --> Samsung HDMI1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 20:08:
Vandaag is de upc monteur langs geweest voor installatie van de CI kaart. Dat is gelukt. Echter vind ik het beeld stukken minder dan aansluiting met de mediabox. Iemand een idee hoe dit kan?
De beeldinstellingen kunnen per bron verschillend zijn. In het beeld menu zit een optie 'beeldmodus toepassen'. Bij mij staat deze op 'Alle bronnen', de beeldinstellingen hoef je dan maar één keer in te stellen.

Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhimex
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb diverse problemen met geluid (deels opgelost na firmware update).
Het lijkt wel of naast het fantastische beeld het geluid totaal onbelangrijk is.
Sinds de aanschaf in september met Samsung aan het stoeien omdat ik steeds geluidsuitval had,
en er NOOIT dolby van de XS4ALL kabelbox naar de versterker komt, tv 's-nachts de versterker inschakelt etc. etc.
En het ergste van alles dat er GEEN digitaal geluid via HDMI naar de versterker doorgestuurd wordt (zal ook NOOIT gaan is me intussen bevestigd). Niet van PC, CHROMECAST of KABELBOX.
W a a r d e l o o s !
Om maar een "paar" probleempjes van de HU7500 te noemen.
Ik heb de moed intussen opgegeven, want Samsung vindt dit allemaal NORMAAL.
No mijn oude LG had dat soort problemen niet, en via via blijkt de nieuwste UHD LG "gewoon" DOLBY of DTS via HDMI door te geven.
jokapo schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 10:17:
Ik loop zo nu en dan tegen het probleem aan dat de HU7500 het geluidssignaal (optisch) niet meer doorstuur naar de versterker. Als ik dan tv aan het kijken ben hoor ik niets meer. Zap ik door naar een ander kanaal hoor ik wel het geluidje wat de tv dan geeft? Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:25
@ mcerror, je kunt de instellingen in je account instellen, als je bijvoorbeeld bij je computer onder je account inlogt.
Op de tv zelf kun je dit inderdaad niet instellen, alleen controleren, zoals hierboven al aangehaald, of je inderdaad "2160" ofwel 4K kijkt, door effe op de info knop te gebruiken.

Kijk zelf al sinds afgelopen juni op de 65HU8500 op cirka 3 meter, prima om goed van de meerwaarde van de UHD content te genieten.

bovengenoemde geluids problemen heb ik niet meer, via de HDMI/ARC in combinatie met m`n Onkyo 636 prima dolby digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
rhimex schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:29:
En het ergste van alles dat er GEEN digitaal geluid via HDMI naar de versterker doorgestuurd wordt (zal ook NOOIT gaan is me intussen bevestigd). Niet van PC, CHROMECAST of KABELBOX.
Je doelt waarschijnlijk op het niet ondersteunen van passtrough audio? Audio over HDMI is immers altijd digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Snap niet waarom hij alles op tv aansluit ipv op receiver, want dan werkt alles wel..
Is blijkbaar verschil van Samsung vs andere merken dat Samsung geen passthrough voor surround ondersteunt (zelf altijd Samsung gehad dus weet niet beter..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:28
?
Voor mijn ouders wil ik een eenvoudige oplossing voor wat beter geluid. Ik las even mee in deze thread en als ik het goed begrijp, geeft de arc van Samsung geen dolby/dts stream?

Bedoeling is dit:

UPCBox HDMI > TV
TV > HDMI arc < soundbar 5.1
Bluray HDMI > TV

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 21:00:
Iemand ervaring met de 55hu7500 i.c.m. een Denon var-2313? Als ik HDMI-CEC heb aan staan, valt mijn beeld om de x seconde uit ... Zonder HDMI-CEC komt dit af en toe eens voor, maar niet zo storend als met.

Setup is volgend:
Telenet Digicorder -- HDMI --> Denon -- HDMI --> Samsung HDMI1
Verder heb ik dit probleem niet als de receiver uit staat. Dus de passthrough werkt wel gewoon.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Shocked schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:38:
?
Voor mijn ouders wil ik een eenvoudige oplossing voor wat beter geluid. Ik las even mee in deze thread en als ik het goed begrijp, geeft de arc van Samsung geen dolby/dts stream?

Bedoeling is dit:

UPCBox HDMI > TV
TV > HDMI arc < soundbar 5.1
Bluray HDMI > TV
Alleen van de tuner (bij gebruik van een CI+ kaart ipv losse decoder) en van de apps, geen 5.1 passthrough vanuit HDMI bronnen naar ARC, enkel stereo.
En als ik google dan lijkt Sony wel passthrough te hebben, veel andere merken niet.
Onbegrijpelijk eigenlijk..

Je zult dus met optical out van UPC en Bluray naar de soundbar moeten, en dan extra schakelen voor het geluid (als je 5.1 wilt), en dan mogelijk ook nog een delay moeten instellen icm latency van het beeld.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een 5.1 "soundbar"? Zitten daar dan alsnog wel satelietjes en een subwoofer bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 01:28
CyBeRSPiN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 10:37:
[...]

Je zult dus met optical out van UPC en Bluray naar de soundbar moeten, en dan extra schakelen voor het geluid (als je 5.1 wilt), en dan mogelijk ook nog een delay moeten instellen icm latency van het beeld.

Wat moet ik me trouwens voorstellen bij een 5.1 "soundbar"? Zitten daar dan alsnog wel satelietjes en een subwoofer bij?
Thx voor de snelle reply. Dat is inderdaad onbegrijpelijk. Tot nu toe heb ik niet met Samsung te maken gehad. Sony & Panasonic doen dit wel netjes. Er is niks makkelijker dan via arc de soundbar als slaaf te laten werken, netjes automatisch aan/uit, geen lypsync issues en 5.1.

5.1 soundbar, daar bedoelde ik die van Philips mee met afneembare speakers, de philips 5.1 soundbar fidelio htl9100/12.
Het gaat met name ook om de stemmen bij een film wat beter te laten horen.
Wellicht is het nu beter om een goedkopere (stereo) soundplate te adviseren aangezien er kennelijk bij Samsung alleen stereo via de arc retour gaat.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
CyBeRSPiN schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 07:37:
Snap niet waarom hij alles op tv aansluit ipv op receiver, want dan werkt alles wel..
Niet iedere receiver beschikt over HDMI-ingangen. Mijn huidige receiver heeft hier ook geen ondersteuning voor waardoor ik dus alles middels optical moet aansluiten en dan kan het beste een probleem worden. Eigenlijk is passtrough audio dan best een gemis.

Gelukkig speel ik alles af via een HTPC welk middels optical is aangesloten en werkt passtrough audio wel inclusief met de CI+.
Is blijkbaar verschil van Samsung vs andere merken dat Samsung geen passthrough voor surround ondersteunt (zelf altijd Samsung gehad dus weet niet beter..)
In eerste instantie wist ik ook niet beter dan dat passtrough vanuit HDMI niet mogelijk was. Maar dit lijkt echt een issue bij Samsung te zijn. Toch een minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Niet alleen Samsung, internet staat vol met verhalen over HDMI ARC en 5.1 frustraties (ook o.a. modellen van LG, Panasonic, Sharp), zie bijv. http://www.cnet.com/uk/ne...und-sound-to-a-sound-bar/

Dus ja, kan me frustratie wel voorstellen als je voorheen een tv had waarmee het wel werkte..
Maar het is niet iets wat ze gaan oplossen vrees ik..

[ Voor 7% gewijzigd door CyBeRSPiN op 04-02-2015 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afgelopen vrijdag de 55HU7500 gekocht. Een perfecte Smart TV maar het geluid is belabberd slecht. Het geluid is schel en blikkerig. Ik heb wat aan de instellingen veranderd maar dat hielp niet veel. Mijn vorige Samsung TV van 8 jaar geleden was het geluid veel beter. Volgens mij is er iets mis mee.Over mijn home cinema is het geluid trouwens prima. Heeft iemand soms ook hier last van? En wat kan ik hier aan doen?
Pagina: 1 ... 20 ... 42 Laatste