Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrod
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-06 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:54:
Afgelopen vrijdag de 55HU7500 gekocht. Een perfecte Smart TV maar het geluid is belabberd slecht. Het geluid is schel en blikkerig. Ik heb wat aan de instellingen veranderd maar dat hielp niet veel. Mijn vorige Samsung TV van 8 jaar geleden was het geluid veel beter. Volgens mij is er iets mis mee.Over mijn home cinema is het geluid trouwens prima. Heeft iemand soms ook hier last van? En wat kan ik hier aan doen?
Dat had ik ook. Na een factory reset was het geluid bij mij weer beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 21:54:
Afgelopen vrijdag de 55HU7500 gekocht. Een perfecte Smart TV maar het geluid is belabberd slecht. Het geluid is schel en blikkerig. Ik heb wat aan de instellingen veranderd maar dat hielp niet veel. Mijn vorige Samsung TV van 8 jaar geleden was het geluid veel beter. Volgens mij is er iets mis mee.Over mijn home cinema is het geluid trouwens prima. Heeft iemand soms ook hier last van? En wat kan ik hier aan doen?
Dat klopt van dat geluid ligt aan de firmware als jij hoger dan 1025 heb dan heb je slecht geluid maar is tijdelijk op te lossen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat klopt de firmware is hoger. Welke tip heb je om dit tijdelijk op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet instant uit staat standaard aan dan tv uitzetten dan is het geluid weer verlopig goed wanneer de nieuwe sofware komt waar dit in verwerkt is zal komende weken (maanden) wezen denk ik.

Bericht van samsung:

Wij raden u aan om de instant-on functie op dit moment niet te gebruiken, daardoor werken uw geluidinstellingen correct.

Er zal in de loop van de volgende maanden een nieuwe firmware-update volgen, specifiek bedoelt om de instant-on functie in combinatie met de geluidsinstellingen op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-09 23:38
Klopt het, dat ik geen app voor HBO-GO kan vinden? Enig idee waarom dat zo is en of die er aan komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:38
Arjant2 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 13:35:
Hier sinds vorige week de 65 inch versie.
Alleen RTLXL app werkt niet, elke keer na de reclame wordt er gezegd dat de video niet kan worden afgespeeld, en dat je het later nog een keer moet proberen.
Nog meer mensen last van of een oplossing hier voor?

Smarthub al gereset. Apps verwijderen en opnieuw installeren zie ik geen optie voor?
Niemand die ook problemen heeft met RTLXL of een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:12
Je zou de onofficiele app kunnen proberen: http://www.ugsamsungapp.nl/ (zowel NPO als RTLXL).
Gebruik zelf geen RTLXL want heb indruk dat je overal moet betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Beste allemaal,
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Samsung 55UH7500 tv. Ik heb al mijn apparatuur (UPC mediabox, Denon BR-speler, Sony PS3) aangesloten aan mijn Denon AVR-X2000 receiver via HDMI-kabels. Via mijn BR-speler kan ik Netflix kijken. De receiver is met een HDMI-kabel aangesloten aan de HDMI4 (ARC) poort van mijn nieuwe tv.
Werkt allemaal prima voor zover ik het kan beoordelen.
Maar op de nieuwe tv zit ook een Netflixapp. Deze opgestart en dit gaat sneller dan via mijn BR-speler. Ik heb alleen geen geluid via mijn receiver.
Nu mijn vraag.
Ik heb trouwens totaal geen geluid van mijn tv. Dit komt natuurlijk dat ik alles zo heb ingesteld dat het geluid via mijn receiver moet lopen. Maar de apps op de smarthub moeten dan hierop een uitzondering zijn.
Enig idee waar ik de tv en/of de receiver dan op moet instellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16
Hooi
Hebben jullie ook weer last van de netflix storing (foutcode nw4-8) de afgelopen 2 dagen? (48hu7500)

Heb van alles weer geprobeerd, afmelden, updates checken, reloaden. helaas werkt het niet...
iemand toevallig een andere tactiek om dit te fixen? Alvast bedankt

[zojuist ff gegoogled en kwam op een youtube tutorial terecht, meestal is dit onzin maar in dit geval verhielp het het probleem met foutcode nw 4-8. Netflix werkte direct weer na het uitschakelen van de functie 'instant on' :o :o ]

[ Voor 33% gewijzigd door desp op 06-02-2015 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Hoe zit het eigenlijk als je hier veel op gamed met je xbox bijvoorbeeld? Is de game modus goed genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06-2021
twapee12 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 11:33:
Beste allemaal,
Sinds afgelopen zaterdag in het bezit van een Samsung 55UH7500 tv. Ik heb al mijn apparatuur (UPC mediabox, Denon BR-speler, Sony PS3) aangesloten aan mijn Denon AVR-X2000 receiver via HDMI-kabels. Via mijn BR-speler kan ik Netflix kijken. De receiver is met een HDMI-kabel aangesloten aan de HDMI4 (ARC) poort van mijn nieuwe tv.
Werkt allemaal prima voor zover ik het kan beoordelen.
Maar op de nieuwe tv zit ook een Netflixapp. Deze opgestart en dit gaat sneller dan via mijn BR-speler. Ik heb alleen geen geluid via mijn receiver.
Nu mijn vraag.
Ik heb trouwens totaal geen geluid van mijn tv. Dit komt natuurlijk dat ik alles zo heb ingesteld dat het geluid via mijn receiver moet lopen. Maar de apps op de smarthub moeten dan hierop een uitzondering zijn.
Enig idee waar ik de tv en/of de receiver dan op moet instellen?
Ik had ook problemen met de HDMI4 (ARC) poort naar mijn Denon AVR-X2000. Ik vindt die HDMI4 poort zowiezo op een onmogelijke plek zitten als je hem strak aan de wand hebt hangen, maar affijn, na veel uren van ellende toch besloten om maar gewoon met de optische digitale kabel uit de TV de Denon in te gaan en zie daar..... alle problemen zijn opgelost !!! Dus vergeet ARC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
Hadden er meer die last hebben van witte vlekken (bleeding) links en rechts onderin bij sommige zwarte/donkere beelden?

Hoor het graag want anders ga ik hem ruilen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• razerBE
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 18:23
Boefje Peet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:55:
Hadden er meer die last hebben van witte vlekken (bleeding) links en rechts onderin bij sommige zwarte/donkere beelden?

dit hoorde ik in een ander topic, moet het zelf nog proberen:
Dat is de backlight bleeding / clouding. Probeer eens wat ik ook heb gedaan, voorzichtig wrijven met microfiber doekje op de heldere plekken. Het helpt echt! De flink heldere plekken zijn bij mij zo goed als verdwenen en er is slechts nog aan de linker en rechter zijkant van de tv de bekende backlight bleeding te zien, maar dat komt vaker voor omdat het een edge-lit type tv isDat is de backlight bleeding / clouding. Probeer eens wat ik ook heb gedaan, voorzichtig wrijven met microfiber doekje op de heldere plekken. Het helpt echt! De flink heldere plekken zijn bij mij zo goed als verdwenen en er is slechts nog aan de linker en rechter zijkant van de tv de bekende backlight bleeding te zien, maar dat komt vaker voor omdat het een edge-lit type tv is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Boefje Peet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:55:

Gebruik de zoekoptie boven aan in dit topic eens?
Is al meerdere malen uitvoerig besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Boefje Peet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 00:52:
[...]

Ik had ook problemen met de HDMI4 (ARC) poort naar mijn Denon AVR-X2000. Ik vindt die HDMI4 poort zowiezo op een onmogelijke plek zitten als je hem strak aan de wand hebt hangen, maar affijn, na veel uren van ellende toch besloten om maar gewoon met de optische digitale kabel uit de TV de Denon in te gaan en zie daar..... alle problemen zijn opgelost !!! Dus vergeet ARC...
Bedankt voor je snelle reactie. De optische kabel is toch alleen geschikt voor de audio. Welke HDMI-poort van de tv heb je nu gebruikt voor het doorsturen van het beeld naar de tv en hoe heb je de tv cq receiver verder ingesteld? Heb je trouwens nog een voorkeur voor een bepaalde optische kabel? Ik heb even gezocht maar kon niet echt een review vinden.
Alvast weer bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Damn, ik zou mij doodergeren aan die tv met al zijn audio en Netflix problemen. Tv op zich is knap maar de software lijkt mij hier en daar toch wat bagger. Heb zelf de H8000 en ervaar geen enkel probleem tot nu toe. Heb mijn eerste ook wel omgeruild omwille van een dode pixel :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

desp schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 21:44:
Hooi
Hebben jullie ook weer last van de netflix storing (foutcode nw4-8) de afgelopen 2 dagen? (48hu7500)

Heb van alles weer geprobeerd, afmelden, updates checken, reloaden. helaas werkt het niet...
iemand toevallig een andere tactiek om dit te fixen? Alvast bedankt
Geen last van werkt gewoon !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
twapee12 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:18:
[...]

Bedankt voor je snelle reactie. De optische kabel is toch alleen geschikt voor de audio. Welke HDMI-poort van de tv heb je nu gebruikt voor het doorsturen van het beeld naar de tv en hoe heb je de tv cq receiver verder ingesteld? Heb je trouwens nog een voorkeur voor een bepaalde optische kabel? Ik heb even gezocht maar kon niet echt een review vinden.
Alvast weer bedankt!
Vanuit de Denon met de HDMI naar HDMI 1 op de Samsung. Met de optische kabel ( alleen audio ) terug naar de Denon. Bij instellingen op de Denon zeggen dat de TV Audio ingang optical 1 is en alles werkt zoals het moet. Wat voor merk optical kabel maakt niet zoveel uit. Als hij maar lang genoeg is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
razerBE schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 01:29:
[...]

dit hoorde ik in een ander topic, moet het zelf nog proberen:

[...]
Niet best !!! Een tv van 2400 euri en dan wrijven met een doekje ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de geïnteresseerden: via de Wiener Staatsopera app is op dit moment een gratis UHD live stream bezig, de opera Tosca. Is in samenwerking met Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
Arjant2 schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 12:11:
[...]

Gebruik de zoekoptie boven aan in dit topic eens?
Is al meerdere malen uitvoerig besproken.
Maar GEEN oplossing gegeven ! Dus het probleem is er nog steeds....

[ Voor 8% gewijzigd door Boefje Peet op 06-02-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Boefje Peet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 16:29:
[...]

Vanuit de Denon met de HDMI naar HDMI 1 op de Samsung. Met de optische kabel ( alleen audio ) terug naar de Denon. Bij instellingen op de Denon zeggen dat de TV Audio ingang optical 1 is en alles werkt zoals het moet. Wat voor merk optical kabel maakt niet zoveel uit. Als hij maar lang genoeg is...
Optische kabel aangesloten en alles werkt. Hartstikke bedankt. 👍👍👍
Nu alleen nog mijn Harmony one afstandsbediening aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:20
Gebruikt iemand de TV om mee op te nemen?
Dat werkt allemal vrij omslachtig, of mis ik wat?
Hoe kom je nou het snelst bij je opgenomen programma's?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
matthijst schreef op zaterdag 07 februari 2015 @ 18:02:
Gebruikt iemand de TV om mee op te nemen?
Dat werkt allemal vrij omslachtig, of mis ik wat?
Hoe kom je nou het snelst bij je opgenomen programma's?
Dat opnemen op een harde schijf is idd een drama !!! Ik heb de HUMAX er weer tussen. Die neemt ook op als het hele circus uit staat. Als je de opgenomen programma's wilt bekijken druk je op source en ga je naar je harde schijf. Of op play, dan kom je er volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, OK, ligt dus niet aan mij :)
Wil t als back-up gebruiken omdat de UPC box nog weleens een opname mist, dus dan hoef ik het hopelijk weinig te gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
Nemen jullie echt nog zo regelmatig op dan?

Dat is met al die uitzending gemist sites toch niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Eastenders op BBC en Neighbours op de Belg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Boefje Peet schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 21:08:
[...]

Maar GEEN oplossing gegeven ! Dus het probleem is er nog steeds....
je vroeg niet naar een oplossing, je vroeg of meer mensen er last van hadden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reiben
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online

Reiben

Private First Class

Weet iemand hoe je de verlichting van het Samsung logo blijvend uit kan zetten? Als ik hem in het menu op uit zet dan staat het volgende keer dat ik de tv aanzet toch weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
Ik ben dit weekend even aan het stoeien geweest met de instellingen en heb nu eindelijk perfect beeld (zoals ik het wil) en volgens mij net zo mooi als OLED !!! Ik ben een ex-Plasma kijker dus errug kritisch. Ik hou van donker beeld, diep zwart en goed contrastrijke kleuren. Door deze instellingen ben ik ook de witte zweem kwijt die over het beeld zat. En door deze instellingen ( of door het wrijven met een doekje op het scherm ) minder (bijna geen ) last van de bleeding links en rechts in de onderhoeken.

Picture Mode: Standard

Backlight: 14

Contrast: 90

Brightness: 45

Sharpness: 40

Colour: 50

Tint: G50/R50

Advanced Settings

Dynamic Contrast: medium

Black Tone: Off

Flesh Tone: 0

RGB Only Mode: Off

Colour Space: Eigen (Red - 47 - Green 0, Blue - 2 )

White Balance 2-Point: alles 0

Gamma: 0

Motion Lighting: Off

Picture Options

Colour Tone: Standard

Digital Clean View: auto

MPEG Noise Filter: auto

HDMI UHD Color

Motion Plus: vloeiend (of uit, ben ik nog aan het testen)

Smart LED: standaard

Voor de liefhebbers de sound settings. Ik heb alles via een optische kabel naar de Denon lopen, maar als je het geluid van de Samung wilt gebruiken, kan je dit eens proberen.

Geluid:

Modus : Standaard
Virtual sound aan
Dialog Clarity aan

Equalizer:
100hz 100% vol +
300hz 75%
1 khz 25%
3 khz 50%
10khz 60%

[ Voor 22% gewijzigd door Boefje Peet op 08-02-2015 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 30-06 08:46
Sinds 1 week de Sonos playbar aan de 48" gekoppeld.
Ik heb 3 afstandsbedieningen: de standaard Samsung, de kleine Samsung en die van KPN.

Hoe kan ik dit het beste koppelen?
Liefst doe ik alles dmv de kleine Samsung.
Op dit moment werkt de standaard Samsung als enige op de playbar (volume)en die van KPN om van kanaal te wisselen. Alles behalve handig....

Dank alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-10-2022
Beste mensen, ik ben in het bezit van een ue65hu7500.

Nu was ik gisteren in het service menu aan het kijken en heb pre ongeluk de hdmi calibration geactiveerd. (stom, stom, stom) 8)7 Het gevolg is nu dat de kleuren niet helemaal meer kloppen.

Wil iemand met dezefde tv mij helpen en de calibration waards posten?

Je komt in het service menu door de tv in standby te zetten en vervolgens:
Met de IR afstandsbeding achter elkaar indrukken: INFO, MENU, MUTE, POWER.
Nu zie je het service menu, kies ADC/WB en dan ADC Result.

Dit zijn de waardes die ik nodig heb.

Ik hoop dat iemand mij wil helpen _/-\o_ want ik zit behoorlijk met mij handen in het haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
denniz7 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:08:
Sinds 1 week de Sonos playbar aan de 48" gekoppeld.
Ik heb 3 afstandsbedieningen: de standaard Samsung, de kleine Samsung en die van KPN.

Hoe kan ik dit het beste koppelen?
Liefst doe ik alles dmv de kleine Samsung.
Op dit moment werkt de standaard Samsung als enige op de playbar (volume)en die van KPN om van kanaal te wisselen. Alles behalve handig....

Dank alvast.
Bij instellingen/systeem staat de optie " universele afstandsbediening " Vertel aan de Samsung wat je wilt en dan moet je waarschijnlijk de infrarood ontvanger ( die is meegeleverd in de doos met blauw stekkertje ) aansluiten op de TV en voor je KPN box leggen. Volg dan de aanwijzingen op het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
Boefje Peet schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:24:
[...]

Bij instellingen/systeem staat de optie " universele afstandsbediening " Vertel aan de Samsung wat je wilt en dan moet je waarschijnlijk de infrarood ontvanger ( die is meegeleverd in de doos met blauw stekkertje ) aansluiten op de TV en voor je KPN box leggen. Volg dan de aanwijzingen op het scherm.
Thanks voor je snelle reactie.
Die stappen heb ik doorlopen en totdat de playbar kwam (tv had ik al een week eerder ivm leverproblemen Sonos), was er dan ook niets aan de hand.

Krijg via de Sonos app de juiste afstandsbediening dus niet gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

Ik overweeg om tegen de tijd dat de nieuwe reeks TV's uitkomt de UE48HU7500 te kopen. Wat ik echter nergens kan terug vinden is of dit een glossy of mat scherm is. Ik ben zelf gewend aan mat en glossy vermijd ik het liefst ivm weerspiegelingen (TV is bij mij gedeeltelijk schuin op een raam gericht en bij overdag kijken is dat dan hinderlijk).

Aangezien het een wat hoger/luxer model is vrees ik dat het glans is. Volgens mij zat mat alleen in de wat goedkopere reeksen.

Komende tijd helaas niet echt in staat om eens bij een winkel te gaan kijken dus vandaar maar even snel de vraag hier.

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 08-02-2015 22:10 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 01:08
denniz7 schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:30:
[...]

Thanks voor je snelle reactie.
Die stappen heb ik doorlopen en totdat de playbar kwam (tv had ik al een week eerder ivm leverproblemen Sonos), was er dan ook niets aan de hand.

Krijg via de Sonos app de juiste afstandsbediening dus niet gekoppeld.
Wat bedoel je hier precies? Via de Sonos app een ab koppelen?
Ik kan je in ieder geval wel vertellen dat je met de kleine Samsung ab de Sonos Playbar niet kan bedienen. De kleine Samsung ab werkt namelijk via bluetooth en Sonos werkt niet via bluetooth, maar alleen met een IR ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Even een vraagje over 3D.
Ik kom er ondanks de vele uitleg op internet niet aan uit. Gewone 3D SBS films zien er prima uit op de 55hu7500. Lekker veel diepte. Zelfs gewone uitzendingen met de tv op 3D modus zien er aardig uit.
Maar nu lees ik over full 3D. Als ik demo filmpjes bekijk heb ik daar lang niet zo veel diepte in. En volgens mij is dit ook geen SBS.
Is er een arte stand op de tv voor het bekijken van full 3D?
Of is full 3D gewoon niet te bekijken met deze tv?

Zeer benieuwd naar reacties!

Alvast dank.

PS. Beeldinstellingen van Boefje zijn inderdaad prima, dank daarvoor. Bijna geen last meer van bleeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Marlo Teeuwen

Is het al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
  • Laatst online: 20-06 21:54
Kleine vraagjes omtrent het opnemen met een externe hardeschijf.

Herkent de tv zowel een 2,5” hardeschijf (zonder voeding) als een 3,5” met voeding?
Ik wil er een schijfje voor aanschaffen, maar het liefst eentje zonder voeding.

En werkt de ingebouwde recorder een beetje? In hoeverre moet de tv aanstaan om op te nemen? (Aan en op de juiste zender of ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkmeulenbr
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-05 02:48
Reiben schreef op zondag 08 februari 2015 @ 10:52:
Weet iemand hoe je de verlichting van het Samsung logo blijvend uit kan zetten? Als ik hem in het menu op uit zet dan staat het volgende keer dat ik de tv aanzet toch weer aan.
Dit logo kun je uitzetten in het service menu.. Hier kom je door de tv aan te zetten mbv de volgende toetsencombinatie:
1. info 2. menu 3.mute 4.power (je kunt ze na elkaar indrukken)

Weet niet uit mijn hoofd in welk sub menu het zit, maar het is niet moeilijk te vinden.

Als je de setting veranderd hebt, kun je de tv gewoon weer uitzetten met de power knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
@dreamrb, nog niet, ik hoop dat iemand zijn originele waardes post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Ik zou een ieder toch sterk afraden om het 'service menu' op te starten. Dat is eigenlijk nergens voor nodig, en hiervoor al helemaal niet!! Dit is gewoon via het normale menu in te stellen, volgens mij heet het 'licht effect' ergens in het Settings -> Algemeen menu als ik me goed herinner.
Zie bijv. reactie van Marlo Teeuwen hierboven wat voor leed dit service menu kan aanrichten. Het is beslist niet bedoeld om zomaar in rond te klikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marlo Teeuwen schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:40:
@dreamrb, nog niet, ik hoop dat iemand zijn originele waardes post
welke waardes moet je hebben? waarde vanauit het menu als je tv opstart, of waarde als je in service menu bent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Wildfire schreef op zondag 08 februari 2015 @ 22:06:
Ik overweeg om tegen de tijd dat de nieuwe reeks TV's uitkomt de UE48HU7500 te kopen. Wat ik echter nergens kan terug vinden is of dit een glossy of mat scherm is. Ik ben zelf gewend aan mat en glossy vermijd ik het liefst ivm weerspiegelingen (TV is bij mij gedeeltelijk schuin op een raam gericht en bij overdag kijken is dat dan hinderlijk).

Aangezien het een wat hoger/luxer model is vrees ik dat het glans is. Volgens mij zat mat alleen in de wat goedkopere reeksen.

Komende tijd helaas niet echt in staat om eens bij een winkel te gaan kijken dus vandaar maar even snel de vraag hier.
Het scherm is inderdaad glossy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rkmeulenbr schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:28:
[...]

Dit logo kun je uitzetten in het service menu.. Hier kom je door de tv aan te zetten mbv de volgende toetsencombinatie:
1. info 2. menu 3.mute 4.power (je kunt ze na elkaar indrukken)

Weet niet uit mijn hoofd in welk sub menu het zit, maar het is niet moeilijk te vinden.

Als je de setting veranderd hebt, kun je de tv gewoon weer uitzetten met de power knop.
Je moet niet iedereen op verkeerde pad zetten logo kan je in het gewone menu uitzetten als je het niet weet pak je boekje erbij
in service menu heb je eigelijk niets te zoeken je tv kan waardeloos worden en geen garantie op de tv.
En voor de mensen die het niet weten de tv maakt een log van je veranderingen ze kunnen altijd zien of je daar heb in heb gezeten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2015 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
@stefanox, de ADC Result waardes vanuit het service menu. zijn iets van 12 nummers tussen de 0-255.

http://wiki.samygo.tv/ima..._SM_ADB_WB_ADC_RESULT.jpg

Zo ziet het menu eruit.

[ Voor 47% gewijzigd door Marlo Teeuwen op 09-02-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enigste wat je kan doe even de mm binnenstappen daar soortgelijke tv aanzetten op service menu daar een foto van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkmeulenbr
Marlo Teeuwen schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:56:
@stefanox, de ADC Result waardes vanuit het service menu. zijn iets van 10 nummers tussen de 0-255.
Ik zal vanavond eens kijken of ik deze waardes voor je kan vinden. @hierboven, ik begrijp dat je niet zomaar allerlei settings moet gaan aanpassen en dat je hier veel stuk kunt maken.. Echter geeft Reiben aan dat hij de setting in het menu heeft aangepast, maar deze steeds reset. Ik weet dat ik deze setting voorbij heb zien komen in het Service Menu, toen ik wat Test Patterns wilde draaien na een screen replace.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
Boefje Peet schreef op zondag 08 februari 2015 @ 16:38:
Ik ben dit weekend even aan het stoeien geweest met de instellingen en heb nu eindelijk perfect beeld (zoals ik het wil) en volgens mij net zo mooi als OLED !!! Ik ben een ex-Plasma kijker dus errug kritisch. Ik hou van donker beeld, diep zwart en goed contrastrijke kleuren. Door deze instellingen ben ik ook de witte zweem kwijt die over het beeld zat. En door deze instellingen ( of door het wrijven met een doekje op het scherm ) minder (bijna geen ) last van de bleeding links en rechts in de onderhoeken.
Bedankt voor het aanwijzen van de "rubbing and tapping" techniek tegen backlight bleeding. ik ga het vanavond proberen, voor de liefhebbers hier de link

ps. sharpness en smart led zou ik altijd uit, of hooguit op de laagste stand of 10 zetten. zo vervorm je het bron beeld aanzienlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-09 00:50

Turfschipper

Hup NAC

Dat doekje wrijven....

Ik heb dat al best vaak gelezen, en tot mijn verbazing schijnt het te werken.

Kan en wil iemand aan mij uit leggen wat er nu gebeurd als je dat doet, en waarom dat het beeld ten goede komt.

Ik ben benieuwd naar dat proces(je), ;-).

Edit

Oh, sorry.... Zie nu de linkjes van de vorige poster. Daar zal het vast wel staan. Ik ga het even uit zoeken, ;-).

[ Voor 20% gewijzigd door Turfschipper op 09-02-2015 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:05

Wildfire

Joy to the world!

HammerNL schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:33:
[...]

Het scherm is inderdaad glossy.
Bedankt. Nu moet ik toch echt eens gaan kijken of een glossy scherm toch een optie is of niet. Maar goed... eerst maar eens doorsparen en dan kan ik later verder kijken :P

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkmeulenbr
Hier de ADC Results van mijn 65HU7500:
1st_Y_GH : 0
1st_Y_GL : 0
1st_Cb_GH : 0
1st_Cb_GL : 0
1st_Cr_RH : 0
1st_Cr_RL : 0
2nd_ R_L : 130
2nd_G_L : 130
2nd_B_L : 130
2nd_ R_H: 69
2nd_G_H : 69
2nd_B_H : 69

Ik hoop dat deze settings ook op jouw paneel van toepassing zijn;)

De setting van het Samsung logo (on/off) is overigens niet in het Service Menu te vinden (wat ik vanmorgen aangaf). Wel kun je hier de standby LED uitzetten (Option>Engineer Option)
Marlo Teeuwen schreef op zondag 08 februari 2015 @ 17:08:
...

Je komt in het service menu door de tv in standby te zetten en vervolgens:
Met de IR afstandsbeding achter elkaar indrukken: INFO, MENU, MUTE, POWER.
Nu zie je het service menu, kies ADC/WB en dan ADC Result.

Dit zijn de waardes die ik nodig heb.

Ik hoop dat iemand mij wil helpen _/-\o_ want ik zit behoorlijk met mij handen in het haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlo Teeuwen
Super bedankt !! @rkmeulenbr _/-\o_ Het beeld ziet er nu weer normaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
Ik kan geen kanalen meer wisselen dmv p+ of p-, op beide remotes niet. Ik zie wel een rood lichtje van de IR ontvanger knipperen. Ook niet via "guide". Iemand enig idee? Ziggo gaat pas volgende week aan de slag in deze regio dus dat lijkt me niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
stalscu schreef op maandag 09 februari 2015 @ 18:10:
Dat doekje wrijven....

Ik heb dat al best vaak gelezen, en tot mijn verbazing schijnt het te werken.

Kan en wil iemand aan mij uit leggen wat er nu gebeurd als je dat doet, en waarom dat het beeld ten goede komt.
Ik heb gister de proef op de som genomen en ben aan t wrijven gegaan :) zo werkt het: zet een zwart beeld op, zet je backlight op 20. Ga vervolgens met een brillendoekje van de paarse stukken(midden) naar de groene stukken(hoeken) wrijven. Ik heb hiermee de verkleurde centimeter aan de bovenkant zo goed als weg gekregen. zet iets meer druk dan je normaal zou doen met schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die ervaring heeft met de Logitec 785 wat ik wil doen de info menu mute power in deze remote zetten zonder deze in te typen heb op de website gekeken het kan maar me engels is niet zo best om dit doen weet iemand dit ?

Zie de optie Factory en 3speeds staan heb geen idee wat deze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
Louike1980 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:51:
ps. sharpness en smart led zou ik altijd uit, of hooguit op de laagste stand of 10 zetten. zo vervorm je het bron beeld aanzienlijk.
Thanx , ga ik ook even proberen.. Zo leer je elke dag weer wat meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JensI
  • Laatst online: 12-08 10:44
Hallo
Heb de nieuwste wd speler met de nieuwste firmware.
En de samsung ue48hu7500 tv (nieuwste firmware)
Dit aangesloten via een onkyo TX-NR626 versterker.
Mij valt op als ik een X264 film afspeel via de WD schokt de achtergrond een beetje.
Zou dit aan de hdmi aansluiting kunnnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09 09:55
daddycewl schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:49:
Ik kan geen kanalen meer wisselen dmv p+ of p-, op beide remotes niet. Ik zie wel een rood lichtje van de IR ontvanger knipperen. Ook niet via "guide". Iemand enig idee? Ziggo gaat pas volgende week aan de slag in deze regio dus dat lijkt me niet het probleem.
Opgelost met een factory reset en een verse installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-09 14:47
Jongens, even een vraag over de youtube app in de smarthub.

Ik krijg deze volgens mij niet zover dat hij 4k afspeelt.

Als ik een 4k filmpje neem, is de kwaliteit veel minder, en volgens mij heb ik nog nergens instellingsmogelijkheden gezien. Klopt dit? Of werkt het net als netflix, dat hij upscaled als het filmpje wat langer loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Stenn schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:16:

Herkent de tv zowel een 2,5” hardeschijf (zonder voeding) als een 3,5” met voeding?

En werkt de ingebouwde recorder een beetje? In hoeverre moet de tv aanstaan om op te nemen? (Aan en op de juiste zender of ...)
Hij herkent beide.
Maar het is allemaal vrij nutteloos vind ik: je kan 1 zender opnemen en als je zoals ik CI+ gebruikt kan je tijdens het opnemen niks anders kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
@Adrrianus

Ik had dit ook en het was een hardmatig probleem, oftewel moet een monteur langskomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
matthijst schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:43:
[...]

Hij herkent beide.
Maar het is allemaal vrij nutteloos vind ik: je kan 1 zender opnemen en als je zoals ik CI+ gebruikt kan je tijdens het opnemen niks anders kijken.
Bedankt voor je reactie! Het klinkt inderdaad niet echt super... Twin Tuner klinkt romantisch mooi maar blijkt dus bij CI+ vast te zitten aan het decoderen van 1 zender.

Hoe worden je opgenomen beelden op de schijf opgeslagen? En moet deze ook op een bepaalde manier geformatteerd worden? M.a.w. is het mogelijk om de hardeschijf vlekkeloos naast opname-opslag voor de TV ook voor andere doeleinden te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Stenn schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:10:
[...]

Hoe worden je opgenomen beelden op de schijf opgeslagen? En moet deze ook op een bepaalde manier geformatteerd worden? M.a.w. is het mogelijk om de hardeschijf vlekkeloos naast opname-opslag voor de TV ook voor andere doeleinden te gebruiken?
Voor opname doeleinden moet de HDD geformatteerd worden en is dan niet meer uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammieDuDe
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 18:55
Vandaag de 2210 update aangeboden gekregen. Kan niet zeggen dat ik veranderingen kan vinden/zien. Hij was ook met een paar seconden geïnstalleerd.

Iemand toevallig de release notes gezien?

Achterhoek | Loxone | PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D | 12.200wp PV | Zehnder Q600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Samsung doet niet aan releasenotes.

• boefje79
Voor CI+ en opnemen/twin tuner geldt dat NPO 1,2 en 3 wel vrij te kijken zijn zonder CI+ in HD, dus die combi werkt wel...

Fox/Sport1/HBO kijken icm NPO gebruiken wij regelmatig...

Twee niet vrije kanalen tegelijk kan helaas niet inderdaad...

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:55
Stenn schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:16:

Ik gebruik het zo nu en dan, met 3,5" schijf met voeding.
Werkt in principe prima maar zoals gezegd kan je helaas niet een gecodeerde zender opnemen en tegelijk naar een andere gecodeerde zender kijken. Ik gebruik het dan alleen als er een interessant programma is terwijl ik niet thuis ben om dan op een ander moment terug te kijken. Vind dit dan fijner werken dan via de uitzending gemist apps etc. De tv gaat gewoon automatisch aan wanneer je opname hebt geprogrammeerd, maar beeld op zwart.

• lordfragger
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:28
HammerNL schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 14:18:
[...]

Voor opname doeleinden moet de HDD geformatteerd worden en is dan niet meer uitwisselbaar.
Dat is relatief, de tv formatteert de schijf in standaard ext4, dus iedere moderne linux distro kan dat standaard lezen.

Het videoformaat dat samsung gebruikt is een ander paar mouwen, daar verslikt VLC zich in. Er zijn hier en daar wel wat oplossingen voor te vinden via google, maar ik heb er verder nog niet naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stenn
lordfragger schreef op donderdag 12 februari 2015 @ 17:32:
[...]
Dat is relatief, de tv formatteert de schijf in standaard ext4, dus iedere moderne linux distro kan dat standaard lezen.

Het videoformaat dat samsung gebruikt is een ander paar mouwen, daar verslikt VLC zich in. Er zijn hier en daar wel wat oplossingen voor te vinden via google, maar ik heb er verder nog niet naar gekeken.
Hammer, Wekko en lordfragger, beiden bedankt voor jullie antwoorden! Ik ga bekijken in hoeverre ik uitzendingen wil opnemen die niet terug te kijken zijn via de gebruikelijke apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Qpido80 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:45:
Jongens, even een vraag over de youtube app in de smarthub.

Ik krijg deze volgens mij niet zover dat hij 4k afspeelt.

Als ik een 4k filmpje neem, is de kwaliteit veel minder, en volgens mij heb ik nog nergens instellingsmogelijkheden gezien. Klopt dit? Of werkt het net als netflix, dat hij upscaled als het filmpje wat langer loopt?
De huidige 4K-televisies beschikken dan ook niet over een VP9-decoder wat Youtube gebruikt. Content zal dus met een maximale resolutie van 1920 x 1080 pixels gecodeerd met de h264-codec weergegeven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefje Peet
Boefje Peet schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:43:
[...]

Thanx , ga ik ook even proberen.. Zo leer je elke dag weer wat meer.
Ik heb nu ook bij de " ECO oplossing / instelling laag " staan. Veel beter beeld dan dat harde en felle licht van Samsung. Ik heb nu ook 's avonds een mooi gedimd beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag heeft Ziggo bij mij de frequenties aangepast. Hierdoor moest ik de zenders opnieuw zoeken en installeren. Extra voordeel is dat nu de hd zenders zijn vrij gegeven. Ik kan nu met een ci+ module eindelijk picture in picture gebruiken zonder dat je gelimiteerd bent aan NL 1,2 en 3. Ik neem aan dat nu de opnamefunctie ook een stuk bruikbaarder is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Wow! Echt? Dat zou super zijn als dat tzt bij mij ook wordt doorgevoerd!
Ergens een overzicht van onversleutelde HD zenders?

Hmm, lijkt een halfdode mus: Jerrythafast in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"
Dus naast NPO1 ook 2 en 3 in HD en onversleuteld..

Kun je checken of je bijv al RTL4 HD kijkend SBS6 HD op de PIP krijgt?

[ Voor 48% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-02-2015 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazeker! Lukt zelfs om foxsports 421 en sbs hd te kijken 😃(vrouwtje blij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Meer duidelijkheid: dusty-2011 in "[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 8"

Het is helaas tijdelijk om de migratie van Ziggo maar UPC te versoepelen, gaat straks weer gecodeerd worden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, maar op de ziggo website staat het nieuwe overzicht met zenders.. en daar staan toch een hele vracht aan zenders die te bekijken zijn zonder smartcard.

Zie: https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht-nieuw

Edit: Ik lees nu dit https://community.ziggo.nl/televisie-kijken-17/welke-zenders-ongecodeerd-basispakket-1467 , wat betekend dat het inderdaad tijdelijk is.. en dat de commerciële zenders alleen in SD straks te kijken zijn zonder smartcard :(

Sorry voor de dode mus.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2015 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik afwachting van de levering van mijn nieuwe HU7500 morgenochtend ;)

Edit : tv vandaag ontvangen en geinstalleerd. Heel erg tevreden...dit lijkt een top-keus te zijn geweest na een mindere ervaring met de H8000 (veel spiegeling door de curve, kwalitatief minder beeld, backlight bleeding en een aantal heldere spots).

Beeldkwaliteit van de 7500 is uitmuntend met geweldige zwartwaardes en uniformiteit. Totaal geen last van backlight bleeding of heldere spots oid. Ook hoor ik de ventilator helemaal niet :) Geen vreemde 'kermis spiegel / fun-house effecten' meer vanwege het platte scherm.

Het beeld is waanzinnig mooi scherp (UHD en FullHD) en kleuren en contrast zijn met preset Movie al behoorlijk goed 'out of the box'. Nu nog even een voetbal wedstrijd kijken vanmiddag om te zien hoe de 7500 daarin presteert (banding)...edit : ook geen banding verschijnselen...top!

Kortom...een geweldig toestel!

[ Voor 90% gewijzigd door dafmay op 14-02-2015 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsie25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Kan sinds vanavond geen Netflix meer krijgen. Krijg een zwart scherm en daar blijft hij op staan. Meer mensen dit probleem en misschien iemand met de oplossing?

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Doen de andere programma's het wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerritwit
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11-2022
Had ook het probleem met Netflix. Stekker eruit en daarna werkte het bij mij weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fritsie25
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-11-2023

fritsie25

Heeeee Fritzzzzzzzzzzie

Andere programma's deden het wel en internet ook geen probleem. Net de stekker eruit gehaald en dat hielp. Netflix doet het weer. Wel raar dat het ineens het niet meer deed. Maar dank voor de oplossing Gerritwit!

Is de stekker eruit trekken eenmalig of moet je dat elke keer doen om Netflix te krijgen?

AMD 1800 ATHLON XP | 768 DDR | Asus A7N266-C | ATI 9600 XT 256 MB| Asus DVD speler | Liteon DVD writer | LG LCD scherm | 160 Gig harde schijf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje. heb zelf een H8000 model.
maar merk nu dat ik erg veel last begin te krijgen van bleeding, en heldere spots op het beeld. is dit normaal of is gewoon het panel naar de maan? want lees hier verschillende verhalen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals ik je via PM ook al heb doorgegeven had ik het ook met mijn H8000 en dat was een van de redenen voor overstap naar de HU7500 (hoofdreden was curved = veel spiegeling en vertekening beeld). Ik denk gevalletje hit&miss, er zijn namelijk genoeg reviews en gebruikers die geen bleeding en spots hebben op hun H8000. Maar voor een toestel van eur 1.400 vond ik het zeker niet acceptabel. Ik had een gedeeltelijke oplossing gevonden waarbij je met een microvezel doekje op de lichtere plekker kunt wrijven en hopelijk lost dat het probleem enigzins op, maar voor mij persoonlijk zeker niet voldoende. TV verkocht en over naar de HU7500...ik ben in ieder geval enorm blij (&opgelucht) want de HU7500 is een wereld van verschil met de/mijn H8000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is inderdaad een soort van loterij bij deze TV's ivm backlight bleeding. Had een H8000, heb hem van miserie weggedaan en heb eigenlijk zonder in te schieten een nieuwe H8000 gekocht met tot nu toe geen enkel probleem. Heb zeer recent ook nog een HU7500 aangekocht voor de slaapkamer waarop ik weliswaar enige vorm van bleeding aantref in de hoeken. Dus ik geloof niet dat de HU7500 vrij is van de kwalen die de H8000 kan ervaren. In elk geval is het steeds met een bang hartje afwachten of je al dan niet een 'goed' toestel hebt en dat is eigenlijk niet acceptabel in dergelijke prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja mijne is niet normaal, als ik in een beetje in schemerige avonden kijk, en ik kijk dan ff na een zwart beeld, allemaal witte bleedingen, ook zie je op 3 a 4 plekken gewoon heldere spots. ik heb het toestel nu 4 maanden maar lijkt alleen maar erger te worden. ik heb dit toestel ter vervanging gekregen van samsung omdat me 1e toestel niet te maken was. kan ik me beroepen op geen goed product?
want dit is niet goed lijkt mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Weet iemand hoe je een vooraf geinstalleerde app kan verwijderen?
Ik wil de RTLXL app er af halen en opnieuw installeren, want die werkt niet.
Maar de optie om hem te verwijderen ontbreekt (of ik kan hem niet vinden).

[ Voor 6% gewijzigd door Arjant2 op 17-02-2015 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Niet online
Arjant2 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 11:21:
Weet iemand hoe je een vooraf geinstalleerde app kan verwijderen?
Ik wil de RTLXL app er af halen en opnieuw installeren, want die werkt niet.
Maar de optie om hem te verwijderen ontbreekt (of ik kan hem niet vinden).
Op de app gaan staan en de selecteer/oke button ingedrukt houden, er verschijnt dan vervolgens een submenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
Helaas is er dan geen optie om te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan geen vooraf geinstalleerde apps verwijderen.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Ondersteunt deze televisie ook HBBTV? En zo ja, moet ik dan nog een een instelling wijzigen oid?
Ik heb de 48hu7500 icm Caiway HD Relax pakket via de Kabel.

Op mijn oude ES7000, kon ik via 'de rode knop' op bepaalde zenders HBB TV ontvangen. Nu met de HU7500 lukt dat niet (of doe ik iets fout)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Persoonlijk vind ik de snelheid van het Menu en vooral de Guide niet al te geweldig, ook al heeft de HU7500 een QuadCore cpu. Het is allemaal een stuk trager en haperiger dan op mijn voorgaande F8000 en H8000 toestellen.

Is dit de algemene ervaring? Btw ik heb alle zaken uitgeschakeld die eea trager kunnen maken, bijv de security setting. Hopelijk wordt de snelheid beter met een nieuwe FW versie.

[ Voor 95% gewijzigd door dafmay op 17-02-2015 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mirage010 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 13:32:
Ondersteunt deze televisie ook HBBTV? En zo ja, moet ik dan nog een een instelling wijzigen oid?
Ik heb de 48hu7500 icm Caiway HD Relax pakket via de Kabel.

Op mijn oude ES7000, kon ik via 'de rode knop' op bepaalde zenders HBB TV ontvangen. Nu met de HU7500 lukt dat niet (of doe ik iets fout)?
Ja die ondersteund hij ook moet je wel eerst aanzetten in het menu,die vindt je onder systeem/Dataservice inschakelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2015 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
Vraagje, waar ergens in het menu zit de allshare functie?

Ik vind hem nergens en wil tv aan MacBook koppelen voor popcorntime. Macbook en popcorntime ziet de tv overigens wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
Ah wacht, dat heet screen mirroring....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dafmay schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:20:
Persoonlijk vind ik de snelheid van het Menu en vooral de Guide niet al te geweldig, ook al heeft de HU7500 een QuadCore cpu. Het is allemaal een stuk trager en haperiger dan op mijn voorgaande F8000 en H8000 toestellen.

Is dit de algemene ervaring? Btw ik heb alle zaken uitgeschakeld die eea trager kunnen maken, bijv de security setting. Hopelijk wordt de snelheid beter met een nieuwe FW versie.
Inmiddels is ook mijn 65HU7500 binnen, en ik deel deze ervaring. Zowel de veel eenvoudigere H5500 als mijn oude B7020 zijn gewoon sneller in de Guide, en dan ook niet eens een klein beetje. Het menu valt ook wel tegen, daar kan ik nog mee leven, maar die Guide gebruik ik vaak en dan is die traagheid knap irritant. Tips om die sneller te maken zijn welkom, en als dat niet voldoende helpt ga ik Samsung daar maar ns over lastigvallen, kunnen ze die nieuwe FW gaan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Appelsap schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 16:54:
[...]

Inmiddels is ook mijn 65HU7500 binnen, en ik deel deze ervaring. Zowel de veel eenvoudigere H5500 als mijn oude B7020 zijn gewoon sneller in de Guide, en dan ook niet eens een klein beetje. Het menu valt ook wel tegen, daar kan ik nog mee leven, maar die Guide gebruik ik vaak en dan is die traagheid knap irritant. Tips om die sneller te maken zijn welkom, en als dat niet voldoende helpt ga ik Samsung daar maar ns over lastigvallen, kunnen ze die nieuwe FW gaan maken ;)
Ik ben dus niet de enige en het lijkt dus misschien een algemeen probleem te zijn?

Wat mij wel is opgevallen is nadat ik een complete reset van de tv had gedaan en na de 1e installatie van de digitale zenders, lijkt de Guide een heel stuk vlotter/soepeler te zijn. Na de CI+ module er in te hebben geprikt, wordt de Guide weer een stuk langzamer.

Vervolgens heb ik een test gedaan met ontkoppelen Samsung account, en ook met ontkoppelen SmartHub (+ reset)...geen verschil in snelheid Guide/Menu.

Verder heb ik alle Cam module settings in het Menu doorgelopen en aangepast, ook dat maakt geen verschil.

Als laatste test heb ik vandaag een compleet nieuwe Smit CI+ module geprobeerd om te zien of het aan de Quantis CI+ module zou kunnen liggen (beiden v1.3), maar ook dat geeft geen verschil.

Enfin...zo'n beetje alles wel geprobeerd. Hopelijk is het met een nieuwe FW verholpen (al acht ik de kans vrij klein helaas).

[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 18-02-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
On a side note...vanavond wordt mijn HU7500 professioneel gecalibreerd (door Dimitri van isfkalibratie in Berschenhoek). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het resultaat en zal als er interesse is het voor- en eindrapport hier plaatsen ter informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcerror
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 12-04-2022
dafmay schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:16:
On a side note...vanavond wordt mijn HU7500 professioneel gecalibreerd (door Dimitri van isfkalibratie in Berschenhoek). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het resultaat en zal als er interesse is het voor- en eindrapport hier plaatsen ter informatie.
Laat je even weten wat de instellingen worden nar kalibratie?

Ik ben heeeel benieuwd??

Alvast bedankt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:) Dat zal ik zeker doen.

Ik ben ook heeeeeeeeeel erg benieuwd wat de calibratie gaat brengen. Heb er al zo vaak over gehoord, en altijd met een grote korrel zout genomen, maar tegelijkertijd de reviews gelezen waarbij men aangeeft dat het toch een enorme verbetering zal opleveren. En met de nieuwe (dure!) 4K TV vind ik het de kosten nu eindelijk wel waard geworden.

[ Voor 63% gewijzigd door dafmay op 18-02-2015 19:59 ]

Pagina: 1 ... 21 ... 42 Laatste