Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-08 12:17

jdwrist

En het antwoord is koekje

dafmay schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 17:16:
On a side note...vanavond wordt mijn HU7500 professioneel gecalibreerd (door Dimitri van isfkalibratie in Berschenhoek). Ik ben heel erg nieuwsgierig naar het resultaat en zal als er interesse is het voor- en eindrapport hier plaatsen ter informatie.
Ben erg benieuwd naar de settings die er straks instaan. Zouden ze veel schelen ten opzichte van de settings die op pagina 1 staan. Wat kost dat geintje trouwens als ik zo brutaal mag zijn dat te vragen?

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb ook wel eens gekeken naar van die calibratie settings en dan raden ze meestal aan om te beginnen met 'film modus'. Ik zelf vind dat er dan een hele gele waas over het beeld komt. Je zal dan waarschijnlijk nog aan wat sliders moeten klungelen, maar als uitgangswaarde snap ik niet dat deze het meest overeen zou komen met 'hoe het zou moeten zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:41
Blijft kwestie van smaak, maar eigenlijk zou je voor elke uitzending en film die opgenomen is in een andere studio opnieuw moeten calibreren.. En ook voor verschillende lichtomstandigheden in je woonkamer (overdag vs avond). Want met kleuren wordt ook aan de studio/montagekant mee 'gerommeld'. Bij Top Gear doen ze bijv. veel tweaken aan de opnamen, een voetbalwedstrijd heeft vaak het gras weer aan de groene kant, natuurdocu vaak kleuren opgeblazen voor het mooie.. Elke keer komen de kleuren dan niet exact uit zoals de cameraman door zn lens zag..

Calibratie heeft imho enkel zin als je de weergegeven kleuren exact overeen wilt laten komen met een ander apparaat. Bijv. Camera -> TV -> Printer (filmen = zien = afdrukken), het dan weer fotograferen van het afgedrukte zou het zelfde beeld moeten opleveren.

Houd zelf wel van wat levendiger kleuren, dan komt gecalibreerd toch wel flets/rauw over..
Maar ieder zn ding, ook genoeg die veel meer dan 5 euro voor een hdmi kabel betalen en zweren erbij dat het beeld beter is.. Dan geloof ik meer in een calibratie, al is dat in de fabriek al gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07:29
HammerNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:51:
Ik heb ook wel eens gekeken naar van die calibratie settings en dan raden ze meestal aan om te beginnen met 'film modus'. Ik zelf vind dat er dan een hele gele waas over het beeld komt. Je zal dan waarschijnlijk nog aan wat sliders moeten klungelen, maar als uitgangswaarde snap ik niet dat deze het meest overeen zou komen met 'hoe het zou moeten zijn'.
Hier hetzelfde hoor. Heb die van mij al sinds mei op 'natural' staan, maar toevallig nu aan het spelen met de 'standaard' mode.
Maar inderdaad, ieder zijn ding. De 'film' modus kan mij ook niet echt overtuigen so far.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Goed, mijn ervaring met professionele tv calibratie door Dimitri van ISF calibratie in Berschenhoek, http://isf-calibratie.jimdo.com

Een calibratie van een tv scherm wordt altijd gedaan obv een bluray signaal. Dimitri heeft vanavond mijn HU7500 gecalibreerd. Hij stelt eerst een geavanceerde lichtmeter op (zoals hij zegt qua kosten vergelijkbaar met een kleine gezinsauto). Deze staat vlak tegen de televisie aan en wordt vervolgens aangesloten op een laptop waar CalMan5 wordt gebruikt voor het meten en nagaan van de optimale instellingen.

We hebben het dan met name over de volgende settings :

contrast
brightness
sharpness
colour
gamma
colour space
2 point white balance (en in sommige gevallen 10 point)

Btw alle overige (standaard) settings kwamen bijna 100% overeen met de settings zoals ik deze reeds had ingesteld :) Maar het gaat dus ihb om het rijtje settings hierboven.

Zo'n 2 uur verder en vele metingen en aanpassingen aan bovengenoemde waardes heb ik nu een gecalibreerd scherm waarbij bijvoorbeeld wit ook echt spierwit is geworden. Ook de andere kleuren zien er nu prachtig en zeer natuurgetrouw uit en de algemene beeldkwaliteit is erop vooruit gegaan. Wat daarbij opvalt is dat er nu bijna geen stottering en wazige beelden meer zijn bij beelden met snelle bewegingen. Hiervoor gebruikte ik altijd Smooth als setting voor Motion Plus, maar nu kan deze dus gewoon op Off blijven staan!

Het calibratie rapport ontvang ik nog, met daarin de gemeten waardes vooraf en na de calibratie. Ik zal de waardes hier posten (maar nogmaals ieder paneel is verschillend en de waardes zijn dus 100% van toepassing voor het paneel van mijn tv, en daarom in principe niet toepasbaar op een ander scherm). Ik heb de grafieken al even op Dimitri's laptop kunnen zien en het verschil tussen ervoor en erna is enorm!

Zoals Cyberspin ook al aangeeft, iedereen is verschillend en zal dus een eigen smaak hebben en op basis hiervan zijn/haar voorkeur instellen. Verder zijn ook nog eens per zender/uitzending de kleuren (soms zeer verzadigd/overblown) weer anders, dus daar is een calibratie niet helemaal voor geschikt. Uiteraard wel altijd tot op zeker hoogte. Zoals ik al aangaf wit is nu ook echt spierwit en dat kreeg ik met geen mogelijkheid goed (colour space en 2 point white balance). Dat is slechts goed te verkrijgen door calibratie op de manier waarop Dimitri dit doet. Deze settings kunnen niet op het blote oog worden gedaan, dit kan alleen obv meten met een geavanceerde lichtmeter. Ik houd persoonlijk van neutrale kleuren en gebruik bijvoorbeeld zelf altijd al de Film modus van de tv. De lichtelijk witte/gele zweem is ook verdwenen na calibratie van het scherm.

De kosten bedragen in mijn geval eur 175,--. Dit is een calibratie voor 2D beeld. Voor 3D en andere extra zaken wordt een meerprijs gerekend. Voor mij was dit bedrag prima te doen obv de aanschafwaarde van de tv (eur 1.700).

Ik ben zeer tevreden _/-\o_ Dimitri dank voor alles!

[ Voor 13% gewijzigd door dafmay op 18-02-2015 23:10 ]

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
dafmay schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 22:41:
Goed, mijn ervaring met professionele tv calibratie door Dimitri van ISF calibratie in Berschenhoek, http://isf-calibratie.jimdo.com

Een calibratie van een tv scherm wordt altijd gedaan obv een bluray signaal. Dimitri heeft vanavond mijn HU7500 gecalibreerd. Hij stelt eerst een geavanceerde lichtmeter op (zoals hij zegt qua kosten vergelijkbaar met een kleine gezinsauto). Deze staat vlak tegen de televisie aan en wordt vervolgens aangesloten op een laptop waar CalMan5 wordt gebruikt voor het meten en nagaan van de optimale instellingen.

We hebben het dan met name over de volgende settings :

contrast
brightness
sharpness
colour
gamma
colour space
2 point white balance (en in sommige gevallen 10 point)

Btw alle overige (standaard) settings kwamen bijna 100% overeen met de settings zoals ik deze reeds had ingesteld :) Maar het gaat dus ihb om het rijtje settings hierboven.

Zo'n 2 uur verder en vele metingen en aanpassingen aan bovengenoemde waardes heb ik nu een gecalibreerd scherm waarbij bijvoorbeeld wit ook echt spierwit is geworden. Ook de andere kleuren zien er nu prachtig en zeer natuurgetrouw uit en de algemene beeldkwaliteit is erop vooruit gegaan. Wat daarbij opvalt is dat er nu bijna geen stottering en wazige beelden meer zijn bij beelden met snelle bewegingen. Hiervoor gebruikte ik altijd Smooth als setting voor Motion Plus, maar nu kan deze dus gewoon op Off blijven staan!

Het calibratie rapport ontvang ik nog, met daarin de gemeten waardes vooraf en na de calibratie. Ik zal de waardes hier posten (maar nogmaals ieder paneel is verschillend en de waardes zijn dus 100% van toepassing voor het paneel van mijn tv, en daarom in principe niet toepasbaar op een ander scherm). Ik heb de grafieken al even op Dimitri's laptop kunnen zien en het verschil tussen ervoor en erna is enorm!

Zoals Cyberspin ook al aangeeft, iedereen is verschillend en zal dus een eigen smaak hebben en op basis hiervan zijn/haar voorkeur instellen. Verder zijn ook nog eens per zender/uitzending de kleuren (soms zeer verzadigd/overblown) weer anders, dus daar is een calibratie niet helemaal voor geschikt. Uiteraard wel altijd tot op zeker hoogte. Zoals ik al aangaf wit is nu ook echt spierwit en dat kreeg ik met geen mogelijkheid goed (colour space en 2 point white balance). Dat is slechts goed te verkrijgen door calibratie op de manier waarop Dimitri dit doet. Deze settings kunnen niet op het blote oog worden gedaan, dit kan alleen obv meten met een geavanceerde lichtmeter. Ik houd persoonlijk van neutrale kleuren en gebruik bijvoorbeeld zelf altijd al de Film modus van de tv. De lichtelijk witte/gele zweem is ook verdwenen na calibratie van het scherm.

De kosten bedragen in mijn geval eur 175,--. Dit is een calibratie voor 2D beeld. Voor 3D en andere extra zaken wordt een meerprijs gerekend. Voor mij was dit bedrag prima te doen obv de aanschafwaarde van de tv (eur 1.700).

Ik ben zeer tevreden _/-\o_ Dimitri dank voor alles!
Iedereen zijn ding hoor, en jullie moeten het allemaal zelf weten waar je je geld aan uitgeeft.
Maar ik vind het een beetje muggeziften. Stel je tv gewoon in zoals jij het mooi vindt en neem daar genoegen mee.
Je gaat toch ook geen professional inhuren met een dure temperatuurmeter om je oven 'professioneel' in te laten stellen?

Of hebben jullie er ook HDMI kabels van honderden euro's tussen zitten (die van de Lidl komen het best uit de test!)
En dan natuurlijk ook luidsprekerkabels met aluminium buitenmantel voor de hoge tonen? Want daar gaan de hogere frequenties zo lekker door.

ik heb al verhalen gehoord van calibrators die totaal niets veranderd hadden en waarbij de klant zou zweren dat het beeld veel beter was geworden. Ook wij ondervinden dat bij het inregelen van geluidsinstallaties met een digitale processor.

Sorry hoor, maar ik word een beetje moe van deze verhalen. Ik zou me meer zorgen maken over schermen met overmatige bleeding. Ik kan me indenken dat dat voor veel mensen wel irritant is bij zo'n duur scherm.
Ik heb die van mij er met gezond verstand en de beschikbare instellingen prima uitgekregen. En ik vind mijn beeld met mijn instellingen prima. Ik heb niet eens zo veel aangepast.

Wat me wel van het hart moet : die voetbalmodus ! Wie heeft dat verzonnen?

Zo, ik ben mijn frustraties weer kwijt.
Precies zoals jij zegt, ieder z'n meug. Maar wat ik dan niet begrijp is dat jij een ander zijn pleziertje blijkbaar niet kan gunnen...erg zuur en het toont wel erg duidelijk jouw tekortkomingen ;w

Ik ga er verder niet inhoudelijk op in. Ik was ook altijd sceptisch tov calibratie, maar na het te hebben gedaan is het verschil groot en de extra centjes dubbel&dwars waard.

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
+1 @ Marc2304
Ik mis nog de door elfen gesmede gouden kabels :P
Volgens mij ben je echt aan het doorslaan wanneer je de TV voor bijna 200 euro laat kalibreren.

[ Voor 38% gewijzigd door Artwido op 19-02-2015 09:24 ]

• CyBeRSPiN
Ben vooral benieuwd wat er bij een software update gebeurt of een evt. factory reset.
Of zijn de waarden ergens in het service menu aangepast dat het een reset/update overleeft?
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:30:
Ben vooral benieuwd wat er bij een software update gebeurt of een evt. factory reset.
Of zijn de waarden ergens in het service menu aangepast dat het een reset/update overleeft?
Daar heb ik ook bij stilgestaan en zal bij een FW update (staat op non-automatisch) zeker eerst de settings bij voornamelijk colour space en 2-point white balance noteren. De overige settings ken ik zolangzamerhand uit m'n hoofd. Ik vermoed eerlijk gezegd dat de settings bij een FW update bewaard blijven.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:16

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

dafmay schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 14:20:
Persoonlijk vind ik de snelheid van het Menu en vooral de Guide niet al te geweldig, ook al heeft de HU7500 een QuadCore cpu. Het is allemaal een stuk trager en haperiger dan op mijn voorgaande F8000 en H8000 toestellen.

Is dit de algemene ervaring? Btw ik heb alle zaken uitgeschakeld die eea trager kunnen maken, bijv de security setting. Hopelijk wordt de snelheid beter met een nieuwe FW versie.
Heb je een USB harddisk aangesloten? Probeer het eens zonder. En daarna eventueel met een snellere USB harddisk.

www.oldskoolnl.nl

Roppedop schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 11:52:
[...]

Heb je een USB harddisk aangesloten? Probeer het eens zonder. En daarna eventueel met een snellere USB harddisk.
Thx voor het meedenken. Dit had ik ook al getest. Maakt helaas geen verschil.

• Roppedop

Roppedop

Ik heb niet het gevoel dat het menu en guide heel traag zijn. Alleen als er opgenomen wordt en/of timeshift loopt merk ik dit in de snelheid. Ik heb geen vergelijking met de F8000 of H8000.

www.oldskoolnl.nl

Hmm apart, maar goed om te weten. Helaas heb ik zo'n beetje alle opties en specifieke combinaties al wel geprobeerd (zie een eerder bericht), maar het menu blijft traag.

Zit jij ook op de nieuwste FW?

• Roppedop

Roppedop

Nieuwste firmware. De 22xx.x versie.

www.oldskoolnl.nl

Ok dank voor het nakijken! Bij mij is het scrollen in de Guide erg haperig/stotterig en langzaam. Als jij snel door de Guide loopt (zowel links<>rechts als boven<>onder) gaat dat dus gewoon smooth en vlot?

• CyBeRSPiN
Ging die voor de calibratie wel soepel?
Hier ook snel genoeg.. Zou misschien wel sneller kunnen, maar ben geen snellere gewend ;)
:) Dat zou wat zijn inderdaad. Nee het is al vanaf het begin sloom/traag. Ik heb ook alles al geprobeerd inclusief een volledige reset, ander merk (compleet nieuwe) CI+ module, ontkoppelen Samsung account, SmartHub ontkoppelen en reset, diverse Cam Module settings in het Menu, usb device ontkoppelen.

Het verschil is aanzienlijk tov mijn vorige F8000 en H8000 toestellen. Dit is slechts even ter vergelijking in de gebruikservaring...het valt op dat de HU7500 zoveel trager en haperiger is, het is een behoorlijk extreem verschil. Ik kan er natuurlijk prima mee leven, en dit is allemaal puur om eens gedachten te wisselen met mede eigenaars.

En misschien / hopelijk komt met een volgende FW update een verbetering (al acht ik de kans relatief klein).

• Roppedop

Roppedop

Ik gebruik geen CI+ module en smartcard. Caiway.
Heb je wel eens in de winkel met deze tv gespeeld? Ging het toen wel snel?

[ Voor 44% gewijzigd door Roppedop op 19-02-2015 14:05 ]

www.oldskoolnl.nl

Ik heb de tv online gekocht en daarvoor niet spelend gezien, dus heb geen andere ervaring. Wel apart dat jij aangeeft geen CI+ module te gebruiken. Ik heb namelijk bij mijn vele tests ook geconstateerd dat het menu en de guide een heel stuk vlotter/smoother waren direkt na een volledige reset en voordat ik de CI+ module erin had gestoken. Ik denk dat de conclusie getrokken kan worden dat in ieder geval op mijn tv daar de oorzaak zeer waarschijnlijk zit. Zoals gezegd heb ik al een test gedaan met een volledig nieuwe Smit CI+ module. Ik heb zelf de Quantis. Beiden (uiteraard) v1.3. Dat maakte helaas geen verschil. Het zal dan softwarematig iets in de tv zijn vermoed ik.

• CyBeRSPiN
Kun je een filmpje uploaden waaruit de snelheid (of gebrek aan) van het menu blijkt? Kan kijken of dat verschilt tov mijn TV. Heb ook CI+ 1.3 van Smit.
Ja zal ik vanavond meteen eens doen...ben zeer benieuwd hoe dat bij jou (en anderen) overkomt. Misschien stel ik mij wel enorm aan en valt het heel erg mee met de snelheid ;) Maar nee, alle gekheid op een stok...het verschil is echt aanzienlijk met wat ik gewend ben op samsung tv's.

Ik bedenk mij net dat ik voor alle zekerheid thuis ook eens de aansluiting achter op de tv ga controleren. Dat plastic gevalletje dat je in de tv steekt en daarna de CI+ module daarin. Maar kan mij niet voorstllen dat hier iets fout zit...dat zal een kwestie zijn van het of wel of niet doen...en niets ertussenin.

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 18:55
Ik vind de guide van mijn tv (55HU7500) ook vrij langzaam werken, althans er zit een kleine vertraging tussen wanneer je op een knop drukt en wanneer dat dan ook daadwerkelijk gebeurt.
Mijn tv van een paar jaar oud (Samsung C650) werkte gewoon sneller wat dat betreft.

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-09 16:45
@dafmay post je je settings nog? Ben zeer benieuwd :)

• breukink
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-09-2023
Hallo,
Ik worstel al een tijdje met het probleem dat mijn UE48HU7500 soms automatisch schakelt naar 3D terwijl ik een 3D-SBS filmpje afspeel. Het is dan onmogelijk de settings naar SBS te zetten. Als ik een SBS film afspeel via mijn ACRyan en een HDMI kabel kan ik ook de SBS instelling niet activeren. Heel gek allemaal. Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken? Al geprobeerd of het verschilt welke USB of HDMI poort ik gebruik, maar dat lost niets op. :-(
killer2 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:04:
@dafmay post je je settings nog? Ben zeer benieuwd :)
Jazeker, maar pas ergens in (of na) het weekend omdat ik dan pas het rapport ontvang van Dimitri.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 14:21:
Kun je een filmpje uploaden waaruit de snelheid (of gebrek aan) van het menu blijkt? Kan kijken of dat verschilt tov mijn TV. Heb ook CI+ 1.3 van Smit.
Hierbij een link naar een filmpje. In de Guide scrol ik zeer snel door de pagina's en met de pijltjestoetsen en je ziet dat de Guide het maar zeer moeizaam kan bijhouden waarbij vaak zelfs de Guide helemaal op zwart gaat. Maar ook wanneer ik langzamer de cursor beweeg of page up/down doe, dan nog registreert de tv/Guide de toetsaanslagen altijd met enige vertraging. Ik heb dit met zowel beide originele AB-en van de tv als mijn universele AB getest.

https://drive.google.com/...Fa1VGTDA/view?usp=sharing

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 19-02-2015 18:04 ]

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Artwido schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 09:22:
+1 @ Marc2304
Ik mis nog de door elfen gesmede gouden kabels :P
Volgens mij ben je echt aan het doorslaan wanneer je de TV voor bijna 200 euro laat kalibreren.
Ik had niet het idee dat mijn verhaal zo negatief overkwam! Was niet de bedoeling hoor. Inderdaad ieder zijn meug. Ik pak echt jullie pleziertje niet af. Maar ik vind persoonlijk dat je doorslaat om hier zoveel geld voor uit te geven. goed is goed zou ik zeggen.
Wat ik alleen niet begrijp is dat dit soort dure schermen niet af fabriek worden gecalibreerd? Als dat inderdaad nodig zou zijn.

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
dafmay schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 13:16:
Ok dank voor het nakijken! Bij mij is het scrollen in de Guide erg haperig/stotterig en langzaam. Als jij snel door de Guide loopt (zowel links<>rechts als boven<>onder) gaat dat dus gewoon smooth en vlot?
Dit heeft de/mijn H6500 ook hoor. Blijft soms hangen op een zender. Of als je met een hele pagina omhoog en omlaag gaat in de guide en je wil daarna een zender omlaag, dan springt hij opeens weer een hele pagina naar beneden. Je merkt duidelijk het verschil tussen een PC en een 'quadcore' in zo'n Samsung TV. Het werkt allemaal oke, maar echt geweldig is het niet. Als je hiervoor geen TV met smart functies had, dan valt het waarschijnlijk niet op. Maar als je van iets als XBMC komt, dan is het een wereld van verschil. Maar ja, het scheelt wel weer de stroomkosten van een PC'tje ;)

Verwijderd

Van die 'sloomheid' of 'lag' merk je op de H8000 niets van, die gaat algemeen heel vloeiend door de guide en het smart gedeelte. Misschien het verschil Quad core / Quad core plus ?
Yep precies wat ik ook denk. Guide op mijn vorige F8000 en H8000 was gewoonweg veel sneller en soepeler. Dit verklaart dan nog niet waarom sommige HU7500 eigenaars geen last hebben van een trage en schokkerige Guide.

• CyBeRSPiN
dafmay schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 17:55:
[...]

Hierbij een link naar een filmpje. In de Guide scrol ik zeer snel door de pagina's en met de pijltjestoetsen en je ziet dat de Guide het maar zeer moeizaam kan bijhouden waarbij vaak zelfs de Guide helemaal op zwart gaat. Maar ook wanneer ik langzamer de cursor beweeg of page up/down doe, dan nog registreert de tv/Guide de toetsaanslagen altijd met enige vertraging. Ik heb dit met zowel beide originele AB-en van de tv als mijn universele AB getest.

Wat staan er voor icons rechts van de zendernaam? Favorieten ofzo? Heb dat bij mij niet, zou het daarmee te maken hebben?
Guide reageert bij mij wel direct en tijdens het scrollen houdt ie het aardig bij, niet supersnel.. Maar geen zwarte pagina met wachten tussendoor..

Hier video van mijn guide: https://www.dropbox.com/s/cqmc7fl85qid9vf/IMG_1927.MOV?dl=0

[ Voor 4% gewijzigd door CyBeRSPiN op 19-02-2015 21:41 ]

• Boefje Peet
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 08-06-2021
Marc2304 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 07:48:
[...]

Iedereen zijn ding hoor, en jullie moeten het allemaal zelf weten waar je je geld aan uitgeeft.
Maar ik vind het een beetje muggeziften. Stel je tv gewoon in zoals jij het mooi vindt en neem daar genoegen mee.
Je gaat toch ook geen professional inhuren met een dure temperatuurmeter om je oven 'professioneel' in te laten stellen?

Of hebben jullie er ook HDMI kabels van honderden euro's tussen zitten (die van de Lidl komen het best uit de test!)
En dan natuurlijk ook luidsprekerkabels met aluminium buitenmantel voor de hoge tonen? Want daar gaan de hogere frequenties zo lekker door.

ik heb al verhalen gehoord van calibrators die totaal niets veranderd hadden en waarbij de klant zou zweren dat het beeld veel beter was geworden. Ook wij ondervinden dat bij het inregelen van geluidsinstallaties met een digitale processor.

Sorry hoor, maar ik word een beetje moe van deze verhalen. Ik zou me meer zorgen maken over schermen met overmatige bleeding. Ik kan me indenken dat dat voor veel mensen wel irritant is bij zo'n duur scherm.
Ik heb die van mij er met gezond verstand en de beschikbare instellingen prima uitgekregen. En ik vind mijn beeld met mijn instellingen prima. Ik heb niet eens zo veel aangepast.

Wat me wel van het hart moet : die voetbalmodus ! Wie heeft dat verzonnen?

Zo, ik ben mijn frustraties weer kwijt.
Mee eens !!! Een TV van deze prijs moet gewoon goed zijn en de juiste calibratie hebben vanaf fabriek. Je kunt dan met de settings de juiste waarde's instellen voor persoonlijke smaak. Het is belachelijk dat je iemand moet inhuren om een beetje behoorlijk beeld te krijgen, die dan VEEL beter is dan de fabrieksinstellingen.
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 21:24:
[...]

Wat staan er voor icons rechts van de zendernaam? Favorieten ofzo? Heb dat bij mij niet, zou het daarmee te maken hebben?
Guide reageert bij mij wel direct en tijdens het scrollen houdt ie het aardig bij, niet supersnel.. Maar geen zwarte pagina met wachten tussendoor..

Hier video van mijn guide: https://www.dropbox.com/s/cqmc7fl85qid9vf/IMG_1927.MOV?dl=0
Thx en de Guide in jouw video is wel een wereld van verschil tov mijn Guide! Ik heb eens gekeken of het helpt alle zenders in de Guide weer te geven ipv mijn favorieten (groene hart-icoontje), maar dit geeft geen verschil.

Nu zat ik eens te kijken naar de Fw versie en zie dat ik 1028 heb, terwijl op de Samsung website de laatste versie 1027.1 is 8)7 Hoe kan dat nu en zou dit een deel van de oorzaak kunnen zijn, vraag ik mij hardop af?

Denk dat ik 1027.1 maar eens ga flashen...(als dat al mogelijk is van 1028 > 1027)

• CyBeRSPiN
1027?
Heb 2210.. Menu > ondersteuning > software-update.
Ogf heb je het over iets anders?
CyBeRSPiN schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:33:
1027?
Heb 2210.. Menu > ondersteuning > software-update.
Ogf heb je het over iets anders?
Nee dat klopt het betreft de firmware, maar ik las inderdaad dat er 2 aparte versienummeringen zijn elders in dit draadje, dus kan prima dat jij een 2210 serie Fw hebt en ik een 1027...

edit : dat werkt dus inderdaad niet. Fw 1027.1 op een usb stick gezet maar de tv geeft aan geen nieuwe fw te hebben gevonden. Klinkt logisch als er nu een nieuwere op staat (1028)

[ Voor 22% gewijzigd door dafmay op 19-02-2015 22:55 ]

• martijnt73
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 29-10-2024
Goedenavond 7500 gebruikers.
Inmiddels ben ik een heel eind gekomen met de juiste instellingen. Beeld is in veel gevallen echt super.
Maar nog steeds blijven snelle beelden, vooral bij sport, een probleem. Vanavond voetbal gekeken en af en toe last van een " knipperende " bal. Ook bij bijvoorbeeld een closeup van de keeper. Zodra de camera wegdraait vervormt het net achter de keeper. Het is een beetje lastig uit te leggen maar het ziet er gewoon niet goed uit. Ook gespeeld met diverse motion instellingen maar helaas geen verbetering.
Ik heb mijn UPC decoder met HDMI via een Marantz receiver naar de tv gekoppeld. Kan dit een slechter signaal opleveren? Of kan er gewoon wat mis zijn met het paneel?

Grt Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20-09 19:02
martijnt73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:48:
Inmiddels ben ik een heel eind gekomen met de juiste instellingen. Beeld is in veel gevallen echt super.
Maar nog steeds blijven snelle beelden, vooral bij sport, een probleem. Vanavond voetbal gekeken en af en toe last van een " knipperende " bal. Ook bij bijvoorbeeld een closeup van de keeper. Zodra de camera wegdraait vervormt het net achter de keeper. Het is een beetje lastig uit te leggen maar het ziet er gewoon niet goed uit. Ook gespeeld met diverse motion instellingen maar helaas geen verbetering.
Ik heb mijn UPC decoder met HDMI via een Marantz receiver naar de tv gekoppeld. Kan dit een slechter signaal opleveren? Of kan er gewoon wat mis zijn met het paneel?

Grt Martijn
Bovenstaand herken ik totaal niet, ik zou maar eens een belletje plegen en dit voorleggen.
Er zal ongetwijfeld een oplossing kome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

[...]

Heel vreemd dit. Is bij mij helemaal niet zo traag. 8)7

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

martijnt73 schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 23:48:

Grt Martijn
Je kan eens spelen met de motion plus instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dafmay

Hoe kan jij firmware 1028 hebben die is er nog niet heb je wel goed gekeken ? we zit pas p[ 1027.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20-09 18:55
[...]

Dat is inderdaad wel erg traag, bij mij gaat het was vloeiender, meer zoals in het filmpje van CyBeRSPiN.
Ik zie wel dat de kanalen behoorlijk door elkaar gesorteerd zijn, zou het daar aan kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wekko306 schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:32:
[...]

Dat is inderdaad wel erg traag, bij mij gaat het was vloeiender, meer zoals in het filmpje van CyBeRSPiN.
Ik zie wel dat de kanalen behoorlijk door elkaar gesorteerd zijn, zou het daar aan kunnen liggen?
Interessant, ga ik later eens testen. Al gebruikte ik altijd een eigen sortering, ook op mijn F8000 en H8000 toestellen. Dus in principe ga ik er van uit dat dit niet de oorzaak kan/mag zijn.

Ik vermoed dat de vreemde 1028 fw versie de boosdoener zal zijn. Het is waarschijnlijk een beta fw oid, maar hoe deze op het toestel staat mag joost weten 8)7 Het toestel komt overigens van coolblue en dat is een prima en bekend bedrijf, dus het toestel zal ook geen duitse of oost-europese versie oid zijn (anders had men dit op de website vermeld).

[ Voor 25% gewijzigd door dafmay op 20-02-2015 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:23:
@dafmay

Hoe kan jij firmware 1028 hebben die is er nog niet heb je wel goed gekeken ? we zit pas p[ 1027.1
Precies mijn vraag 8)7 Zeer vreemd en ik ga het eens aan Samsung vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok laat maar horen als je iets weet ben wel benieuwd heb op de samsungsite gekeken er is alleen firmware 1027.1 of heb je zelf een firmware erin gedaan omdat je nu een stropige menu heb zoals je beschreef ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee, ik heb deze fw niet zelf geinstalleerd. Direkt na de initiele installatie heb ik een fw check gedaan op de tv en v1028 stond er toen al op (en er kon geen andere fw worden gevonden via internet check/update). Ook doe ik altijd voordat ik de tv ontvang zelf eerst nakijken op de samsung website voor de laatste fw...zodat ik kan zien of de fw op de tv correspondeert met de laatste versie en of een update wel of niet noodzakelijk/beschikbaar is.

Nee, het blijft zeer vreemd en zoals gezegd ik zal het even bij samsung navragen. Had dit al opgestart op de website, maar bij het contactformulier moet je codes invoeren die achertop de tv staan, dus kan later vanavond dit pas doen.

Ik zal laten weten als er nieuws is hierover.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-02-2015 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het wel een nederlands toestel ? de code UE48HU7500LXXN die zou er moeten staan die LXXN zou voor de nederlandse markt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank...dat ga ik vanavond meteen nakijken (achter op de tv)...deze code heb ik dus ook nodig voor het invullen van contactformulier samsung.

Edit : wat ik eerder ook al schreef heb ik het toestel bij coolblue gekocht en er stond niets over op de website (buitenlands model oid), dus ik ga er zeker van uit dat het een regulier NL model is. Bij andere webshops kan ik mij nog voorstellen dat dit kan voorkomen (of een webshop er mee sjoemelt), maar niet bij coolblue.

[ Voor 54% gewijzigd door dafmay op 20-02-2015 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is goed ik lees het wel su6 alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En als die code er niet staat met lXXN dan zou ik hem direct terug brengen naar de winkel waar je hem heb gekocht !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank voor het meedenken en de interesse. Ik meld mij zodra er nieuws is.

Vroeg mij nog hardop af of je via het 'geheime' menu (hoe heet dat ook weer?) het toestel kunt resetten naar fabrieks-instellingen waarbij ook de fw versie wordt teruggezet? Binnen het reguliere menu is een downgrade in ieder geval niet mogelijk, dat heb ik al gezien (fw 1027 usb upgrade geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee met het service menu kan je de firmware niet terug zetten zou ik ook niet aankomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:55:
En als die code er niet staat met lXXN dan zou ik hem direct terug brengen naar de winkel waar je hem heb gekocht !
Ik zal hierover dan in dat geval zeer zeker contact opnemen met coolblue, maar zoals gezegd ik verwacht dit niet tegen te komen in mijn geval, het zal gewoon de NL versie zijn.

Is er een bepaalde reden waarom ji zegt meteen retourneren? Ik doel dan op technisch gezien....er zal toch geen noemenswaardig verschil zijn tussen NL en andere versie. Even buiten de slome Guide dan. Waar ik overigens prima mee kan leven, zoals eerder aangegeven. Ik maak namelijk toch niet zo vaak gebruik van de Guide. Opnemen doe ik via Humax hd recorder, en kanaal-zwemmen doe ik niet echt aan. Plus ik heb slechts zo'n 15-20 favoriete tv zenders...andere zenders kijk ik niet. Dus dit probleem is maar een zeer beperkte issue in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een duits toestel of anders heb dan zal de ci+ ook niet werken op het kabelnetwerk van ziggo of dergelijke en apps zijn ook anders weet niet of dat nu zo is ik gis nu maar effe hoor kan het mis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt inderdaad logisch, en nu je het zegt kan ik mij herinneren er over te hebben gelezen in andere tv draadjes waarbij men dan aangaf diverse workarounds te moeten uitvoeren (in het service menu) om een ci+ module werkend te krijgen op een duits toestel.

Dit geldt dus zeer duidelijk niet voor mijn tv...enfin, lang verhaal kort...ik ga op onderzoek bij samsung en meld mij als ik nieuws heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegenen met interesse in het calibratie test rapport en de specifieke instellingen op mijn HU7500, hieronder linkjes naar de bestanden.

https://drive.google.com/...yeEt0Q0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...GNUpSWkE/view?usp=sharing

Het makkelijkst is even kijken naar de 2 grote kleurige grafieken, daarbij is het zaak dat de rondjes binnen de vierkantjes vallen :) Maar de overige grafieken moeten ook veel info geven, zeker het grote verschil tussen de voor en na situatie.

Kortom iedereen kan zien dat hier niet zomaar even iemand een poot wordt uitgedraaid, maar een zeer professionele calibratie is gedaan en het resultaat is er dan ook naar.

Met nogmaals dank aan Dimitri van Imaging Science Solutions! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Tja.. met alle respect, maar die grafiekjes voor en na word ik niet warm van..
"grote verschillen", "rondjes in vierkanten"..
Ik snap wel deels wat er staat, maar uiteindelijk gaat het erom dat je mooi beeld hebt..
Resultaat van de calibratie is nu dat de tv gecalibreerd is om met de meter van Dimitri mooie grafiekjes te tonen, nu nog blu-ray's vinden die op precies gelijke wijze gemasterd zijn zodat je er ook wat aan hebt :)

Maar fijn dat je blij bent met het resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:08:
Tja.. met alle respect, maar die grafiekjes voor en na word ik niet warm van..
"grote verschillen", "rondjes in vierkanten"..
Ik snap wel deels wat er staat, maar uiteindelijk gaat het erom dat je mooi beeld hebt..
Resultaat van de calibratie is nu dat de tv gecalibreerd is om met de meter van Dimitri mooie grafiekjes te tonen, nu nog blu-ray's vinden die op precies gelijke wijze gemasterd zijn zodat je er ook wat aan hebt :)

Maar fijn dat je blij bent met het resultaat..
Jaja, ok...maar jij hoeft er toch ook niets mee als je dat niet wilt 8)7 Het is puur ter info voor die 1 of 2 leden in dit draadje die specifiek om het rapport/instellingen vroegen. Er is voor mij verder geen enkele reden om deze info te plaatsen of te delen.

Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat en dat is het enige dat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:08:
nu nog blu-ray's vinden die op precies gelijke wijze gemasterd zijn zodat je er ook wat aan hebt :)
99,9% van de Blu-Ray's dus.

Wat mij betreft heeft dafmay een goede keus gemaakt door zijn televisie te kalibreren en zo de optimale beeldkwaliteit uit de televisie te halen.

Wat betreft de mensen die beweren dat het allemaal maar persoonlijk is en niets uitmaakt vraag ik mij af waarom zij dan een dergelijk duur toestel als de HU7500 kopen. Ben je dan ook niet geschift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 14:46
Dank voor je posting Dafmay. Erg fijn dat je inzicht in de resultaten geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank Dimens en Foxboro....blij te horen dat jullie er iets aan hebben, en dat er ook nog mensen zijn die de zaken in perspectief en het juiste licht kunnen zien/bekijken.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf ook altijd redelijk pessimistisch was mbt de nuttigheid van een calibratie, maar na het te hebben gedaan blijkt dat ook mijn persoonlijke aannames op voorhand zeker niet terecht waren. Indien je niet weet wat er allemaal bij komt kijken en hoe een calibratie werkt en wat er uiteindelijk precies wordt gedaan, dan kun je namelijk echt geen oordeel vellen. Zeker niet als je geen inzage hebt in de voor en (vooral) de situatie erna.

Enfin... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:52:
Is goed ik lees het wel su6 alvast.
Ondertussen telefonisch contact gehad met Samsung. Men heeft aangegeven dat FW 1028 wel degelijk een officiele release is maar dat deze nog niet op de website staat en dus ook nog niet beschikbaar is als FW download / update op de HU7500. Dus geen demo en waarschijnlijk door een dealer geinstalleerd. De vraag die ik mij dan stel...wat is hiervoor de reden geweest? Ik zie er namelijk geen! Een standaard update vie het Menu zou namelijk altijd nog versie 1027 hebben geflashed. Versie 1028 kan dus alleen maar zijn gedaan middels flashen van het bestand vanaf een usb drive...en hiervoor moet de dealer én deze supernieuwe versie in huis hebben gehad én een reden deze versie te flashen (tov een standaard FW update via het tv menu). Enfin...ik vind het maar vreemd! Ik ga Coolblue ook maar eens aan de tand voelen hierover...ben toch benieuwd.

De vraag blijft uiteindelijk wat de oorzaak is voor de langzame Guide (en relatief langzaam Menu). Na al mijn tests blijft namelijk slechts de FW over die de oorzaak kan zijn. Ook omdat iedereen hier een soepele Guide heeft én FW versie 1027 (of in de 22... serie) geinstalleerd.

Enfin...lang verhaal kort, het is nogmaals echt geen wereld-ramp voor mij en het doet verder vrij weinig af aan het super-toestel, maar nieuwsgierig ben én blijf ik altijd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
Dimens schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:11:
[...]

99,9% van de Blu-Ray's dus.

Wat mij betreft heeft dafmay een goede keus gemaakt door zijn televisie te kalibreren en zo de optimale beeldkwaliteit uit de televisie te halen.

Wat betreft de mensen die beweren dat het allemaal maar persoonlijk is en niets uitmaakt vraag ik mij af waarom zij dan een dergelijk duur toestel als de HU7500 kopen. Ben je dan ook niet geschift?
Jij hebt je tv zeker zelf ook gecalibreerd? :+
O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:36:
Dank Dimens en Foxboro....blij te horen dat jullie er iets aan hebben, en dat er ook nog mensen zijn die de zaken in perspectief en het juiste licht kunnen zien/bekijken.

Eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik zelf ook altijd redelijk pessimistisch was mbt de nuttigheid van een calibratie, maar na het te hebben gedaan blijkt dat ook mijn persoonlijke aannames op voorhand zeker niet terecht waren. Indien je niet weet wat er allemaal bij komt kijken en hoe een calibratie werkt en wat er uiteindelijk precies wordt gedaan, dan kun je namelijk echt geen oordeel vellen. Zeker niet als je geen inzage hebt in de voor en (vooral) de situatie erna.

Enfin... :)
Ik ben zelf ook een voorstander van het kalibreren van een televisie. Toch blijft het vreemd dat men wel bereid is om honderden euro's neer te leggen voor een dure televisie waar een goede beeldkwaliteit mee te behalen is maar geen cent willen neerleggen om die laatste 10% uit het toestel te halen.

Maar dan bedenk ik mij dat het gros van deze mensen content bekijkt van zeer lage kwaliteit -zoals YIFY- waardoor het nut van kalibreren, of zelfs een duur toestel, uit blijft. Terwijl diezelfde gratis content ook gratis in goede kwaliteit te verkrijgen is.
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Jij hebt je tv zeker zelf ook gecalibreerd? :+
O+
Geheel irrelevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:59:
[...]

Ik ben zelf ook een voorstander van het kalibreren van een televisie. Toch blijft het vreemd dat men wel bereid is om honderden euro's neer te leggen voor een dure televisie waar een goede beeldkwaliteit mee te behalen is maar geen cent willen neerleggen om die laatste 10% uit het toestel te halen.

Maar dan bedenk ik mij dat het gros van deze mensen content bekijkt van zeer lage kwaliteit -zoals YIFY- waardoor het nut van kalibreren, of zelfs een duur toestel, uit blijft. Terwijl diezelfde gratis content ook gratis in goede kwaliteit te verkrijgen is.
Ik moest YIFY zelfs even opzoeken want ik had er nog nooit van gehoord :) En zoals je zegt is de aankoop (en calibratie) van een duur toestel natuurlijk volledig zinloos als je er geen goede (HD) content op bekijkt. Tenzij je de tv ziet als een sierraad voor in de kamer ;)

Ik heb hiervoor nooit meer dan eur 900 uitgegeven voor een tv toestel en de HU7500 was meteen bijna het dubbele. Ik kijk bijna alleen maar HD content (incl bluray en netflix), dus was de keuze voor calibratie tegen 10% meerkosten een te verantwoorden kostenpost naar mijn mening.

Uiteindelijk zal iedereen zelf moeten kunnen bepalen wat men wel of niet doet, maar feit blijft wel dat een zeer dure tv niet optimaal benutten eigenlijk niet erg zinvol is. Maar ook dat is weer persoonlijk, in ieder geval mijn mening.

...het is wel weer vrijdag eind van de middag, dus bijna weekend boys! _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-09 14:46
dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 15:49:
[...]

......De vraag blijft uiteindelijk wat de oorzaak is voor de langzame Guide (en relatief langzaam Menu). Na al mijn tests blijft namelijk slechts de FW over die de oorzaak kan zijn. Ook omdat iedereen hier een soepele Guide heeft én FW versie 1027 (of in de 22... serie) geinstalleerd.
Ik heb hetzelfde probleem m.b.t. de guide. Zou het misschien te maken hebben met de kabelprovider of de locatie. Ik zit hier in Zoetermeer, wellicht dat de informatie niet snel genoeg doorkomt. Daarmee bestaat de kans dat het toestel prima is en dat weer een zorg minder is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
foxboro schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:59:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem m.b.t. de guide. Zou het misschien te maken hebben met de kabelprovider of de locatie. Ik zit hier in Zoetermeer, wellicht dat de informatie niet snel genoeg doorkomt. Daarmee bestaat de kans dat het toestel prima is en dat weer een zorg minder is.
Ja zou natuurlijk kunnen. ik had overigens nog begrepen van Samsung dat de Guide ook afhankelijk zou zijn van internet-verbinding (of dit klopt lijkt mij sterk maar toch). Men had nog een 'tip' ... zet de DNS instelling op 8.8.8.8 (Google DNS server) als je via wifi connectie maakt. Ikzelf heb het via bedraad internet dus dit geldt niet voor mij. En ik kende de truc met de Google server al. Maar (heel) misschien levert het bij jou nog iets op (als je wifi gebruikt).

Ik zit zelf in Den haag bij Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 12:55:
Nagekeken en ik heb gewoon het NL model, dus eindigend met de code die jij noemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 09:23:
@dafmay

Samsung geeft aan dat 1028 inderdaad de allernieuwste versie is maar nog niet officeel op de website of als download beschikbaar via fw update in het Menu. Alleen een officiële dealer kan deze hebben en om de een of andere dubieuze reden heeft men deze versie op mijn toestel gezet, of fabrieks-af al gedaan. Blijft zeer merkwaardig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Zijn er inmiddels nog mensen bij die als ze bijv netflix of youtube kijken, en hun tv via de optische uitgang op de versterker hebben aangesloten haperingen in het geluid ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
jokapo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:31:
Zijn er inmiddels nog mensen bij die als ze bijv netflix of youtube kijken, en hun tv via de optische uitgang op de versterker hebben aangesloten haperingen in het geluid ervaren?
geen hapering hier met Netflix. zowel niet qua beeld als geluid.
5.1 werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxPoweR
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:16

MaxPoweR

-=StopTech=-

Wat maakt het eigenlijk uit dat je firmware 1028 al heb, als je tv het maar goed doet, binnenkort als het uitkomt heeft iedereen 1028.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MaxPoweR schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:35:
Wat maakt het eigenlijk uit dat je firmware 1028 al heb, als je tv het maar goed doet, binnenkort als het uitkomt heeft iedereen 1028.
Hoeft niet, maar misschien moet je nog even de rest van de inhoud van het draadje lezen van de afgelopen dag / 2 dagen... ;)

In het kort, ik heb wat issues met een zeer langzame en haperige Guide en na vele tests lijkt de fw wellicht de boesdoener. Enfin...indien interesse dan nog even verder lezen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Als ik wil gaan stoeien met geluid over HDMI 'moet' dit dan via de ARC poort of kan dit ook gewoon via ingang 1? Mijn versterker heeft nl geen ARC poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 16:16:

Uiteindelijk zal iedereen zelf moeten kunnen bepalen wat men wel of niet doet, maar feit blijft wel dat een zeer dure tv niet optimaal benutten eigenlijk niet erg zinvol is. Maar ook dat is weer persoonlijk, in ieder geval mijn mening.
Het zit ook wel in de aard van mensen om eerder ergens voor te betalen wanneer het tastbaar is dan voor iets wat je eigenlijk niet kunt zien en aanraken. Natuurlijk is het resultaat wel zichtbaar maar het geeft mensen het gevoel dat je voor lucht betaalt.

Maar ik begrijp nog altijd niet zo goed waarom men dan nog altijd lage kwaliteit video's download. De goede kwaliteit is net zo gratis en makkelijk te verkrijgen. En met de huidige bandbreedtes in Nederland zou de bestandsgrootte ook geen issue meer moeten zijn. Waarom dan toch kiezen voor aanbieders als YIFY?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Kan diegene met 1028 controleren of ze die sound issues hebben opgelost, doel met name op die bug dat het geluid minder vol klinkt nadat de tv in stand-by modus is geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HammerNL schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:01:
Kan diegene met 1028 controleren of ze die sound issues hebben opgelost, doel met name op die bug dat het geluid minder vol klinkt nadat de tv in stand-by modus is geweest.
Ik wil het graag voor je testen maar kun je uitleggen wat je precies bedoeld? Ik zet de tv uiteraard nooit helemaal uit, dus heb geen referentiekader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:45:
Als ik wil gaan stoeien met geluid over HDMI 'moet' dit dan via de ARC poort of kan dit ook gewoon via ingang 1? Mijn versterker heeft nl geen ARC poort.
Je kunt bij mijn weten ARC alleen maar gebruiken als je versterker / receiver het ook ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HIj bedoelt het geluid van de speaker klinkt dat blikkerig of net alsof een transistor radio geluid ben ook daar benieuwd na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dimens schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:59:
[...]

Het zit ook wel in de aard van mensen om eerder ergens voor te betalen wanneer het tastbaar is dan voor iets wat je eigenlijk niet kunt zien en aanraken. Natuurlijk is het resultaat wel zichtbaar maar het geeft mensen het gevoel dat je voor lucht betaalt.

Maar ik begrijp nog altijd niet zo goed waarom men dan nog altijd lage kwaliteit video's download. De goede kwaliteit is net zo gratis en makkelijk te verkrijgen. En met de huidige bandbreedtes in Nederland zou de bestandsgrootte ook geen issue meer moeten zijn. Waarom dan toch kiezen voor aanbieders als YIFY?
I hear ya :) En ja vwb calibratie is het echt een gevalletje wat niet weet....maar als mensen de moeite zouden nemen om zich in te lezen wat het exact inhoudt, dan kan men veel beter beoordelen of het de moeite waard kan zijn voor hen, en dan nog blijft het eerst zien dan geloven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:13:
HIj bedoelt het geluid van de speaker klinkt dat blikkerig of net alsof een transistor radio geluid ben ook daar benieuwd na.
Ok. Net even getest door de stroom van toestel af te halen. Ik merk geen verschil in geluidskwaliteit met voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok je heb nu de stroom eraf gehaald zet hem normaal uit via de afstanbediening wacht paar sec en zet hem weer aan met de ab check dan of het geluid goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog steeds geen verschil op mijn tv. Geluid is ok.

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 20-02-2015 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 18:13:
[...]

Je kunt bij mijn weten ARC alleen maar gebruiken als je versterker / receiver het ook ondersteund.
Dus kan ik hem op HDMI 1 plaatsen lijkt me dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan lijkt het erop dat met deze firmware het geluids probleem is opgelost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zou dan zeker mooi zijn. Nog even afwachten wanneer de nieuwe FW ook openbaar wordt gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
jokapo schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 19:05:
[...]

Dus kan ik hem op HDMI 1 plaatsen lijkt me dan
Ja alleen weet ik niet of dan audio ook via de hdmi wordt doorgestuurd? Ik dacht dat dit slechts kan mbv ARC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar vindt het nog vreemd dat de 1028 erin zit hij is nergens te vinden op het net ik weet dat samsung bezig met nieuwe firmware voor geluid,het viel me al op dat al vanaf 20 - 01- 15 geen update's meer waren normaal elke week wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:09:
Maar vindt het nog vreemd dat de 1028 erin zit hij is nergens te vinden op het net ik weet dat samsung bezig met nieuwe firmware voor geluid,het viel me al op dat al vanaf 20 - 01- 15 geen update's meer waren normaal elke week wel.
Zeker vreemd, en ik begrijp het eigenlijk ook niet zo goed. Hoe kan deze FW al op mijn toestel staan, terwijl deze nog niet online beschikbaar is. Misschien staat er toch een soort van demo versie van de 1028 FW op mijn toestel waardoor de Guide zo stroperig is? Het is de enige verklaring die ik kan bedenken waarom deze versie nog niet algemeen beschikbaar is gemaakt...de versie is nog niet af. Ik zie er namelijk geen andere valide reden voor. Maar misschien overdenk ik het allemaal en is het gewoon een kwestie van Samsung traagheid/laksheid/desinteresse...you name it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan wel zien waneer de tv op welke datum is opgestart via het service menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:24:
Je kan wel zien waneer de tv op welke datum is opgestart via het service menu
Huh... in het kader waarvan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je in het service menu zit zie je daar een scherm waneer de tv voor het eerst aanging bij mij staat hij op 31-12-14
Heb net even in de guide zitten zappen geen problemen ondervonden wel even een vertraging omdat de EPG moet inladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:33:
Als je in het service menu zit zie je daar een scherm waneer de tv voor het eerst aanging bij mij staat hij op 31-12-14
Heb net even in de guide zitten zappen geen problemen ondervonden wel even een vertraging omdat de EPG moet inladen.
Hoe kom ik in het service menu en waar zie je die datum dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet de tv in standby en druk op de toets in deze volgorde info, menu , mute, power aan als je het service menu wilt verlaten zet hem dan gewoon uit met de ab ga niet in elk menu zitten en veranderen (eigen risico)
Datum zie je vanzelf wel rechts of onderin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2015 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ah hebbes, dank. Rechtsonderin zie ik date of purchase : 02/14/2015. Deze datum komt exact overeen met mijn aanschafdatum, dag van levering...en dus waarschijnlijk datum eerste gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt dan komt ie gelijk van de fabriek :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan is de nieuwe FW er al fabrieks-af in gezet...apart toch wel.

Overigens blij dat ik mijn beeld (calibratie) settings had genoteerd (en toegestuurd gekregen van Dimitri). Na uit het service menu kun je namelijk de beeld instellingen allemaal gaan terugzetten, deze worden namelijk ge-reset. Ik wist dit van een vorige tv en gebruik van service menu... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja klopt als een reset doet via het service menu dan veranderd ook je date of purchase : naar vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar ik heb toch geen reset gedaan? Of geldt het service menu opstarten al als reset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

neehoor je heb een optie dat je hem in fabrieksinstellingen kan zetten
Pagina: 1 ... 22 ... 42 Laatste