Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-05 12:02
Ah ok, maar ik heb die optie niet gekozen. Een reset van beeld instellingen gebeurd dus eigenlijk altijd nadat je het service menu in bent gedoken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 644432

nee je kan ook gewoon in het menu een hard reset doen maar via het service menu is beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-05 19:56
Hey Dafmay,

Ik heb de waarden van je calibratie ook ingevoerd. Het beeld is heel erg veranderd. Nogmaals heel erg bedankt voor het delen ervan.

M.b.t. de snelheid van de guide merkte ik ook een behoorlijke vertraging. Ik weet niet of je mijn versie even traag vindt als de jouwe. Hieronder de link van mijn opname.

https://drive.google.com/...0VkptWWc/view?usp=sharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
foxboro schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:36:
Hey Dafmay,

Ik heb de waarden van je calibratie ook ingevoerd. Het beeld is heel erg veranderd. Nogmaals heel erg bedankt voor het delen ervan.

M.b.t. de snelheid van de guide merkte ik ook een behoorlijke vertraging. Ik weet niet of je mijn versie even traag vindt als de jouwe. Hieronder de link van mijn opname.

Hey wat goed man van de beeld verbetering adhv calibratie waardes! :) Geinig dat het blijkbaar best goed toepasbaar is voor meerdere panelen anders dan het paneel waarvoor de calibratie is gedaan. Factuur komt er aan ;)

Jouw Guide lijkt iets vlotter en soepeler te zijn dan die van mij, al loopt het zeker ook niet echt lekker vlot bij jou zo te zien. Merk jij bij sneller achter elkaar toetsen indrukken dat de Guide dit niet kan bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
Ik heb ook bij andere menu's het gevoel dat een behoorlijke lag in zit. Het lijkt inderdaad of het systeem niet alle opdrachten kan verwerken. Zelf heb ik het idee dat het komt door de belabberde programmeer kwaliteiten bij Samsung en niet de hardware.

Wie weet dat in de toekomst een soepeler versie als update wordt verstrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Denk dat je daar wel eens gelijk in kunt hebben. Ik merk overal enige vertraging, vooral in de Guide en in het menu. Gelukkig maak ik er niet al te vaak gebruik van, anders zou het mij echt gaan storen.

En ja even wachten wat de toekomst gaat brengen met een FW update (al zal dit langer duren omdat 1028 nog niet eens officieel uit is) en hopelijk ook met een nieuwe one-connect box...ik denk dat deze een behoorlijke verbetering kan gaan geven indien men besluit de cpu op te waarderen. En wellicht duurt dit zo lang dat ik alweer aan een nieuwe tv toe ben :)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 20-02-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-05 10:09
Gerritwit schreef op zondag 15 februari 2015 @ 12:26:
Had ook het probleem met Netflix. Stekker eruit en daarna werkte het bij mij weer.
Nou, bij mij ook Netflix issue.
Stekker eruit gehaald (tv/KPN decoder), geeft geen verschil.
Any1?

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Dimens schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 17:59:

Maar ik begrijp nog altijd niet zo goed waarom men dan nog altijd lage kwaliteit video's download. De goede kwaliteit is net zo gratis en makkelijk te verkrijgen. En met de huidige bandbreedtes in Nederland zou de bestandsgrootte ook geen issue meer moeten zijn. Waarom dan toch kiezen voor aanbieders als YIFY?
Dat is een aanname van jou, gebaseerd op niks?
Volgens mij moeten een hoop mensen googlen WTF yify is.
Ik in ieder geval wel en las het van iemand anders ook.

Persoonlijk vind ik het onzin om een Tv te laten calibreren: kleurvoorkeur lijkt me vrij persoonlijk.

[ Voor 19% gewijzigd door matthijst op 21-02-2015 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:20:
[...]

Persoonlijk vind ik het onzin om een Tv te laten calibreren: kleurvoorkeur lijkt me vrij persoonlijk.
Mensen moeten eens leren zich eerrst eens in te lezen voordat men aannames doet en vreemde dingen roept. Calibratie heeft namelijk helemaal niets met kleur-voorkeur te maken! Calbratie is het zodanig instellen van de kleuren, contrast, brightness, en overige zaken op een tv zodat de kleurweergave zo dicht mogelijk op de 'industrienorm' uitkomt. Dat is een ijkpunt en heeft dus nogmaal niets met persoonlijke voorkeur te maken.

http://www.homecinemamaga...sioneel-laten-kalibreren/

En ja...jij mag beslissen of je de tv middels eigen voorkeur instelt of anders heb je ook nog een andere keuze ...de tv laten calibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:20:
[...]

YIFY is dan ook slechts een voorbeeld, wat overigens veelvoudig gedownload wordt via nieuwsgroepen en torrents. Dit is dus zeker niet gebaseerd op niets.

Maar goed, de content die jij kijkt is dat blijkbaar dus niet. Wil niet zeggen dat dit voor iedereen geldt.
Dan vraag ik mij toch af waarom er een dergelijk dure televisie gekocht wordt als het allemaal zo persoonlijk zou zijn. Of is het dan toch allemaal niet zo persoonlijk als er wordt gedacht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@Dimens, wat heeft de prijs van de Tv in godsnaam met al dan niet calibreren te maken?
Zo duur is hij trouwens niet, als je naar de grootte kijkt.

@dafmay: je spreekt jezelf in 5 regels tegen. Kalibratie heeft niets met kleurvoorkeur te maken, maar met uitkomen op een ijkpunt zodat kleurweergave zo dicht mogelijk bij een industrienorm uitkomt. Uhm 8)7

Ieder z'n voorkeur. Gok dat een groot percentage hier prima geniet van de Tv zonder calibratie.

[ Voor 15% gewijzigd door matthijst op 21-02-2015 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
dafmay schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 14:39:
[...]

Mensen moeten eens leren zich eerrst eens in te lezen voordat men aannames doet en vreemde dingen roept. Calibratie heeft namelijk helemaal niets met kleur-voorkeur te maken! Calbratie is het zodanig instellen van de kleuren, contrast, brightness, en overige zaken op een tv zodat de kleurweergave zo dicht mogelijk op de 'industrienorm' uitkomt. Dat is een ijkpunt en heeft dus nogmaal niets met persoonlijke voorkeur te maken.

http://www.homecinemamaga...sioneel-laten-kalibreren/

En ja...jij mag beslissen of je de tv middels eigen voorkeur instelt of anders heb je ook nog een andere keuze ...de tv laten calibreren.
Dan blijft het toch vreemd dat dit niet af fabriek gedaan wordt? Je krijgt zonder korting dus een scherm van €2400,-- dat niet het meest optimale beeld geeft dat mogelijk is. En dat kan dus in de fabriek gedaan worden want het heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken.

Maar als jullie hier het geld voor over hebben moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik vind het zonder calibratie en eigen persoonlijke instellingen gewoon een prima beeld hoor. Maar ja, ik ben dan ook ongevoelig voor de 'industrienorm' !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:27
Marc2304 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:37:
[...]

Dan blijft het toch vreemd dat dit niet af fabriek gedaan wordt? Je krijgt zonder korting dus een scherm van €2400,-- dat niet het meest optimale beeld geeft dat mogelijk is. En dat kan dus in de fabriek gedaan worden want het heeft niets met persoonlijke voorkeur te maken.

Maar als jullie hier het geld voor over hebben moet je dat natuurlijk zelf weten. Ik vind het zonder calibratie en eigen persoonlijke instellingen gewoon een prima beeld hoor.
idd blijft het een vreemd verhaal vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:33:
@Dimens, wat heeft de prijs van de Tv in godsnaam met al dan niet calibreren te maken?
Zo duur is hij trouwens niet, als je naar de grootte kijkt.

@dafmay: je spreekt jezelf in 5 regels tegen. Kalibratie heeft niets met kleurvoorkeur te maken, maar met uitkomen op een ijkpunt zodat kleurweergave zo dicht mogelijk bij een industrienorm uitkomt. Uhm 8)7

Ieder z'n voorkeur. Gok dat een groot percentage hier prima geniet van de Tv zonder calibratie.
Jij hebt het steeds over een persoonlijke voorkeur als het kleur-instellingen betreft op een televisie. Zo'n voorkeur is inderdaad voor iedereen weer anders, de een zal oververzadigde kleuren fijn vinden, en de ander houdt van neutrale kleuren, en verder alles ertussenin. Calibratie heeft echter niets met een persoonlijke voorkeur te maken...calibratie wordt gedaan om de kleuren zo dicht mogelijk bij het ijkpunt te krijgen. Als je dat als persoonlijke voorkeur ziet, so be it. Maar we hebben het toch echt over 2 verschillende dingen.

Wat mij een beetje tegen de borst stuit is de complete onzin die sommige hier uitkramen over de onzin van een calibratie...en dat zonder het verschil zelf te hebben gezien 8)7 Een beetje stompzinnig is dat wel hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Exact! En uiteraard daar zijn we het allemaal over eens...het is natuurlijk van de zotte dat dit voor (zeker de duurdere) tv's niet af-fabriek gebeurd. Maar goed...blijkbaar is dat zoals het is. Gevalletje Take it or leave it, helaas. Jij gaat toch ook niet bij Apple lopen klagen dat hun apparatuur zo prijzig is en of dat wel verantwoord is en of men daar ff wat aan wil doen? Je hebt het maar te slikken, of anders iets anders aan te schaffen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt in deze wereld...en er is keuze (en aanbiedingen) genoeg voor de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:05:
[...]

Jij hebt het steeds over een persoonlijke voorkeur als het kleur-instellingen betreft op een televisie. Zo'n voorkeur is inderdaad voor iedereen weer anders, de een zal oververzadigde kleuren fijn vinden, en de ander houdt van neutrale kleuren, en verder alles ertussenin. Calibratie heeft echter niets met een persoonlijke voorkeur te maken...calibratie wordt gedaan om de kleuren zo dicht mogelijk bij het ijkpunt te krijgen. Als je dat als persoonlijke voorkeur ziet, so be it. Maar we hebben het toch echt over 2 verschillende dingen.
:O
Dus ik laat m'n tv calibreren, zodat de kleuren het dichtst bij het ijkpunt liggen. En dan pas ik ze daarna aan zodat ze meer naar mijn voorkeur zijn?
|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:29:
[...]

:O
Dus ik laat m'n tv calibreren, zodat de kleuren het dichtst bij het ijkpunt liggen. En dan pas ik ze daarna aan zodat ze meer naar mijn voorkeur zijn?
|:(
Nee...dat lijkt mij niet erg handig 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nou dan: dan hebben we het toch over voorkeur?
Zodra ik naar "film" switch vind ik de kleuren al irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:47

TTLCrazy

Listen to Frankie

Je moet uiteraard de tv zo instellen naar wat jij er acceptabel vind uitzien. Ik ben heel wat bezig geweest met calibratie en voor mij is een gekalibreerd beeld een groot voordeel. Ik stoor mij er ook aan als ik bij iemand anders een niet gekalibreerd beeld zie. Zelfs omroepen zijn er schuldig aan trouwens. De verschillend ingestelde (ongekalibreerde) monitor video-wall bij studio sport vind ik echt niet kunnen voor een bedrijf als de NOS.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@TTLCrazy...helemaal mee eens. Zowel met dat iedereen zelf de keuze mag maken, als dat ik zelf ook erg voorstander ben van neutrale kleuren...ik wordt helemaal ibbig van oververzadigde kleuren (zoals in reclames en vele uitzendingen op de sbs-type zenders).

@matthijst...tuurlijk zijn er voorkeuren. De voorkeur om wel of niet te caliberen bijvoorbeeld. Wat ik je echter duidelijk probeer te maken is dat binnen het caliberen van de beeldinstellingen geen voorkeuren gelden. De instellingen worden ingeregeld naar een ijkpunt. Maar goed, dit wordt een eindeloze welles/nietes discussie dus laten we het erop houden dat we het oneens zijn met elkaar :)

[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 21-02-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, uiteraard: als je jouw en mij TV calibreert dan zouden ze "exact" hetzelfde moeten zijn.
Persoonlijk hou ik van wat meer "pop" in de kleuren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 15:33:
In het algemeen is het zo dat een duurdere televisie een betere beeldkwaliteit levert. Maar er wordt nu gesproken over persoonlijke voorkeur waardoor beeldkwaliteit haar waarde verliest. Want wat is beeldkwaliteit als het subjectief is?

Of het moet allemaal toch niet zo subjectief en zijn zaken als correct contrast, helderheid en kleur toch wel belangrijk voor een goede beeldkwaliteit?
[...]

Als je het artikel van dafmay had gelezen, dan had je geweten dat het niet mogelijk is om televisies in de fabriek te kalibreren.
dafmay schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 16:09:
[...]

Exact! En uiteraard daar zijn we het allemaal over eens...het is natuurlijk van de zotte dat dit voor (zeker de duurdere) tv's niet af-fabriek gebeurd. Maar goed...blijkbaar is dat zoals het is. Gevalletje Take it or leave it, helaas. Jij gaat toch ook niet bij Apple lopen klagen dat hun apparatuur zo prijzig is en of dat wel verantwoord is en of men daar ff wat aan wil doen? Je hebt het maar te slikken, of anders iets anders aan te schaffen. Dat is nu eenmaal hoe het werkt in deze wereld...en er is keuze (en aanbiedingen) genoeg voor de consument.
Over Apple gesproken. Een aantal van hun producten wordt -voor zover mogelijk- gekalibreerd in de fabriek. Waar het gros van de fabrikanten de televisies en monitoren allemaal dezelfde beeldinstelling geeft, worden de panelen bij deze producten van Apple apart gekalibreerd. Het is dan niet professioneel gekalibreerd zoals bij jouw televisie omdat omgevingslicht meespeelt en dit overal weer anders is, maar uiteindelijk zullen de prestaties in de meeste gevallen toch erg goed zijn. Mensen die baat hebben aan een goed gekalibreerde monitor is het wel aan te raden om alsnog een professionele kalibratie uit te voeren.

Dit zie je ook terug bij de betere monitoren van andere fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dimens schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:59:
[...]Als je het artikel van dafmay had gelezen, dan had je geweten dat het niet mogelijk is om televisies in de fabriek te kalibreren.
[...]
Net helemaal juist. Ik gaf slechts aan dat tv's niet worden gecalibreerd fabrieks-af. Maar ik heb niet gezegd dat het niet mogelijk zou zijn...dat zou ik eerlijk gezegd niet weten. Feit blijft dat het niet echt wordt gedaan en een tv vanuit de fabriek verre van optimaal is ingesteld. Maar goed...is een beetje muggeziften ;)
Over Apple gesproken. Een aantal van hun producten wordt -voor zover mogelijk- gekalibreerd in de fabriek. Waar het gros van de fabrikanten de televisies en monitoren allemaal dezelfde beeldinstelling geeft, worden de panelen bij deze producten van Apple apart gekalibreerd. Het is dan niet professioneel gekalibreerd zoals bij jouw televisie omdat omgevingslicht meespeelt en dit overal weer anders is, maar uiteindelijk zullen de prestaties in de meeste gevallen toch erg goed zijn. Mensen die baat hebben aan een goed gekalibreerde monitor is het wel aan te raden om alsnog een professionele kalibratie uit te voeren.

Dit zie je ook terug bij de betere monitoren van andere fabrikanten.
Dat is inderdaad juist...Apple doet weer wel calibreren van hun monitoren en laptop schermen. Een van de zaken die ze goed doen imo. Ik hoefde mijn retina MBP in ieder geval niet nog eens extra te laten calibreren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dimens schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:59:
Of het moet allemaal toch niet zo subjectief en zijn zaken als correct contrast, helderheid en kleur toch wel belangrijk voor een goede beeldkwaliteit?
Pfff, uiteraard zijn die dingen belangrijk, maar kleursmaak is subjectief.
Ik haat die blauwe waas Samsung telefoons. Andere zweren erbij.

Maar goed. Jij bent blij met je gekalibreerde toestel.
Ik met m'n ongecultiveerde en de 100 euro in m'n zak.
Case closed.

[ Voor 13% gewijzigd door matthijst op 21-02-2015 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:05:
[...]

Pfff, uiteraard zijn die dingen belangrijk, maar kleursmaak is subjectief.
Ik haat die blauwe waas Samsung telefoons. Andere zweren erbij.
Of je koopt een Note4...deze heeft een werkelijk prachtig (gecalibreerd?) scherm! (heb 'm zelf... ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
denniz7 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 13:58:
[...]

Nou, bij mij ook Netflix issue.
Stekker eruit gehaald (tv/KPN decoder), geeft geen verschil.
Any1?

Thanks.
OK. Mooi.
De kalibratiediscussie gesloten geloof ik:)

Iemand advies mbt bovenstaand, inzake Netflix?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Al geprobeerd de dns van je internet verbinding (op de tv) aan te passen naar 8.8.8.8 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
TTLCrazy schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 17:25:
Je moet uiteraard de tv zo instellen naar wat jij er acceptabel vind uitzien. Ik ben heel wat bezig geweest met calibratie en voor mij is een gekalibreerd beeld een groot voordeel. Ik stoor mij er ook aan als ik bij iemand anders een niet gekalibreerd beeld zie. Zelfs omroepen zijn er schuldig aan trouwens. De verschillend ingestelde (ongekalibreerde) monitor video-wall bij studio sport vind ik echt niet kunnen voor een bedrijf als de NOS.
Dat jij je druk maakt over een vidiwall bij de NOS zegt meer over jou als over die vidiwall!😃. Maar ik zie dat verschil gelukkig niet zo goed op mijn niet gecalibreerd scherm 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc2304
.

[ Voor 109% gewijzigd door Marc2304 op 22-02-2015 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 19:13:
[...]

Of je koopt een Note4...deze heeft een werkelijk prachtig (gecalibreerd?) scherm! (heb 'm zelf... ;) )
Met een blauwe tint.

Samsung’s screen has advantages and disadvantages – the blacks are great, but the screen tends to make things slight bluish.

[ Voor 16% gewijzigd door matthijst op 22-02-2015 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:11:
[...]

Met een blauwe tint.

Samsung’s screen has advantages and disadvantages – the blacks are great, but the screen tends to make things slight bluish.
Je bent wel een beetje van het 'klok...klepel' type heh :z Lees deze review maar eens door, dan zul je zien dat de Note4 uit de test komt met het beste en meest natuurgetrouwe scherm ooit...

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

Waar men duidelijk aangeeft dat de adaptive display modus een blauwige gloed heeft, maar die moet je dus ook vermijden...dat zijn weer die oververzadigde kleuren. Basic mode gebruiken en dan heb je een pracht van een scherm.

Goed...en weer on-topic dan maar shall we ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zondag 22 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Je bent wel een beetje van het 'klok...klepel' type heh :z Lees deze review maar eens door, dan zul je zien dat de Note4 uit de test komt met het beste en meest natuurgetrouwe scherm ooit...

http://www.displaymate.com/Galaxy_Note4_ShootOut_1.htm

Waar men duidelijk aangeeft dat de adaptive display modus een blauwige gloed heeft, maar die moet je dus ook vermijden...dat zijn weer die oververzadigde kleuren. Basic mode gebruiken en dan heb je een pracht van een scherm.

Goed...en weer on-topic dan maar shall we ;)
Jij blijft maar door vissen |:(

Hier staat toch echt wat anders: http://www.tomsguide.com/...y-note-4,review-2465.html
"The downside is a slightly bluish tint to everything you see".

In terms of color accuracy the iPhone 6 Plus performs better than the Galaxy Note 4.

En ook hier geldt: jij bent schijnbaar blij met blauwe tinten, ik heb liever de Apple schermtint.
Ieder z'n mening.

Als ik, of 90% van de rest hier z'n scherm gekalibreerd wilden hebben, dan zouden we het doen. Het is een keuze.

[ Voor 14% gewijzigd door matthijst op 22-02-2015 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:38:
[...]

Jij blijft maar door vissen |:(

Hier staat toch echt wat anders: http://www.tomsguide.com/...y-note-4,review-2465.html
"The downside is a slightly bluish tint to everything you see".

In terms of color accuracy the iPhone 6 Plus performs better than the Galaxy Note 4.

En ook hier geldt: jij bent schijnbaar blij met blauwe tinten, ik heb liever de Apple schermtint.
Ieder z'n mening.

Als ik, of 90% van de rest hier z'n scherm gekalibreerd wilden hebben, dan zouden we het doen. Het is een keuze.
Ach ik denk dat wij toch beiden schuldig zijn aan 'door vissen'...maar is toch verder geen probleem, we houden het toch redelijk netjes dacht ik zo ;)

Verschillen van meningen zijn er altijd, ik wilde je slechts duiden op jouw generalisatie vwb blauwige schermen van Samsung. Toevallig heb ik de Note4 en daarvoor nog nooit een Samsung toestel gehad, maar wel het toestel aangeschaft juist vanwege het sublieme 2K scherm. En je kunt Tomsguide dan wel quoten, ik heb een andere (veel meer gedetaileerde) website ge-quote. En zo zijn er talloze andere reviews waar het scherm van de Note4 er als beste uitkomt...ja zelfs beter dan de iphone6 en 6 Plus.

Maar goed, ik hoef jou niet te overtuigen...wilde je slechts wijzen op jouw onvolledigheid/onjuistheid in deze.

En nee...mijn scherm is dus niet blauw-getint, maar juist supermooi natuur-getrouw en met strakke wit-weergave.

Het verschil tussen mijn reacties en die van jou, is dat mijn reacties gestaafd zijn op realiteit en eigen ervaring (Note4 / gecalibreerd tv scherm), en jij generalisaties doet obv geen eigen ervaring. Kijk en dat vind ik persoonlijk niet kloppen. Je kunt namelijk slechts meepraten als je weet waar je het over hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Ik heb sinds 1,5 maand een Samsung UHD tv UE55UH7500.
Nu heb ik de volgende problemen.
1. Het beeld valt af en toe voor een paar seconden uit en komt dan spontaan weer terug. Er is geen patroon in te herkennen en het gebeurt, voor zover ik me kan herinneren, alleen als ik tv-programma's (niet stream) kijk. Ik heb een mediabox (geen Horizon) van UPC.
2. Als ik stream (bv Netflix op de tv) met DD/DTS geluid valt soms het geluid weg.
Alles is aan mijn Denon receiver AX2000 aangesloten via HDMI. Mijn receiver is weer, via HDMI, aangesloten aan de HDMI-ARC poort op de tv. Daarnaast heb ik een optische kabel van de tv naar de receiver.
Herkend iemand deze problemen en zo ja hebben jullie oplossingen/suggesties voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Iemand enig idee of het mogelijk is om de NBA Game Time App op een NL TV te krijgen?
Schijnt in Amerika al een paar jaar beschikbaar te zijn, maar vreemd genoeg lijkt Samsung de rest van de wereld te vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:36
matthijst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:06:
Iemand enig idee of het mogelijk is om de NBA Game Time App op een NL TV te krijgen?
Schijnt in Amerika al een paar jaar beschikbaar te zijn, maar vreemd genoeg lijkt Samsung de rest van de wereld te vergeten?
Dat heeft met rechten te maken, denk dat die App niet in de rest van de wereld beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:50:
Verschillen van meningen zijn er altijd, ik wilde je slechts duiden op jouw generalisatie vwb blauwige schermen van Samsung. Toevallig heb ik de Note4 en daarvoor nog nooit een Samsung toestel gehad, maar wel het toestel aangeschaft juist vanwege het sublieme 2K scherm. En je kunt Tomsguide dan wel quoten, ik heb een andere (veel meer gedetaileerde) website ge-quote. En zo zijn er talloze andere reviews waar het scherm van de Note4 er als beste uitkomt...ja zelfs beter dan de iphone6 en 6 Plus.
Aha, dus dan bepaal jij welke quote en review de juiste is?
Zoek eens op "samsung note 4 bluish tint" :X
En nee...mijn scherm is dus niet blauw-getint
Of je ziet het niet...
Het verschil tussen mijn reacties en die van jou, is dat mijn reacties gestaafd zijn op realiteit en eigen ervaring (Note4 / gecalibreerd tv scherm), en jij generalisaties doet obv geen eigen ervaring. Kijk en dat vind ik persoonlijk niet kloppen. Je kunt namelijk slechts meepraten als je weet waar je het over hebt...
Wat maakt jouw mening meer waard dan mijn mening?
Er zijn in het blauwe scherm voorbeeld reviews voor beide uitkomsten te vinden en je doet alsof jij de enige bent die ooit een Note in zijn handen heeft gehad?

En voor wat betreft de calibratie: als "foxboro" jouw waardes invult en tevreden is, dan is het superduperhelemaaltop. Maar als ik hetzelfde doe en zeg dat ik het niks vind, dan "mag ik niet meepraten, want dan is het geen eigen ervaring" 8)7

Vind je het verder niet opvallend dat er weinig reacties komen op je calibratieverhaal?

Maar goed.
Doe verder maar weer ontopic, want ik ben er wel een beetje klaar mee om tegen een muur te praten :)

@BlacKstaR- ja dat vrees ik ook.
Wel jammer, want Smarthub was wel een handige oplossing geweest :)

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 22-02-2015 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 14:14:
[...]

Aha, dus dan bepaal jij welke quote en review de juiste is?
Zoek eens op "samsung note 4 bluish tint" :X
[...]

Of je ziet het niet...
[...]

Wat maakt jouw mening meer waard dan mijn mening?
Er zijn in het blauwe scherm voorbeeld reviews voor beide uitkomsten te vinden en je doet alsof jij de enige bent die ooit een Note in zijn handen heeft gehad?

En voor wat betreft de calibratie: als "foxboro" jouw waardes invult en tevreden is, dan is het superduperhelemaaltop. Maar als ik hetzelfde doe en zeg dat ik het niks vind, dan "mag ik niet meepraten, want dan is het geen eigen ervaring" 8)7

Vind je het verder niet opvallend dat er weinig reacties komen op je calibratieverhaal?

Maar goed.
Doe verder maar weer ontopic, want ik ben er wel een beetje klaar mee om tegen een muur te praten :)
Jammer dat je zelf zo kortzichtig bent. Ik laat jou vrij in jouw meningen of voorkeuren, maar wanneer je inhoudelijk ingaat op iets waar jijzelf geen ervaring mee hebt en ik in dit geval toevallig wel (kwaliteit van tv scherm na calibratie of het Note4 scherm) dan moet je vind ik altijd enigzins voorzichtig en terughoudend zijn met aannames en anderszins uitingen. Lijkt mij niet meer dan logisch. Dat is wat jij helemaal uit het oog verliest.

Er zijn overigens aardig wat (gemengde) reacties geweest op het 'calibratie verhaal', meer zou ik niet verwachten en is ook niet nodig. Jij denkt dat ik aan het vissen ben naar complimentjes oid...nou vergeet het gerust hoor :z Puur het delen van informatie, daar is een forum voor.

Vwb mijn zoals jij het noemt super-reactie tav de positieve reacties op de calibratie...is niet meer dan logisch dat iemand blij is met een aardige/positieve reactie. Plus ik vind het ook altijd erg leuk als anderen iets aan de info hebben, en in 1 geval iemand zelfs echt iets met de calibratie settings kan op zijn tv. Wat is daar mis mee? Jij bent echt een behoorlijke zuurpruim hoor 8)7

Maar goed, we sluiten 'm inderdaad maar eens af want zoals jezelf aangeeft 'tegen een muur praten' heeft inderdaad weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
twapee12 schreef op zondag 22 februari 2015 @ 13:56:
Ik heb sinds 1,5 maand een Samsung UHD tv UE55UH7500.
Nu heb ik de volgende problemen.
1. Het beeld valt af en toe voor een paar seconden uit en komt dan spontaan weer terug. Er is geen patroon in te herkennen en het gebeurt, voor zover ik me kan herinneren, alleen als ik tv-programma's (niet stream) kijk. Ik heb een mediabox (geen Horizon) van UPC.
2. Als ik stream (bv Netflix op de tv) met DD/DTS geluid valt soms het geluid weg.
Alles is aan mijn Denon receiver AX2000 aangesloten via HDMI. Mijn receiver is weer, via HDMI, aangesloten aan de HDMI-ARC poort op de tv. Daarnaast heb ik een optische kabel van de tv naar de receiver.
Herkend iemand deze problemen en zo ja hebben jullie oplossingen/suggesties voor mij?
Kijk je altijd tv via de Mediabox? Heb je misschien de mogelijkheid om buiten de box om tv te kijken om eens te zien of het beeld dan ook nog af en toe uitvalt. Loopt het Netflix kijken dan ook via diezelfde Mediabox?

En misschien de apparaten eens direkt op de tv aansluiten om te zien of de receiver misschien de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:06:
[...]

Jammer dat je zelf zo kortzichtig bent. Ik laat jou vrij in jouw meningen of voorkeuren, maar wanneer je inhoudelijk ingaat op iets waar jijzelf geen ervaring mee hebt en ik in dit geval toevallig wel (kwaliteit van tv scherm na calibratie of het Note4 scherm) dan moet je vind ik altijd enigzins voorzichtig en terughoudend zijn met aannames en anderszins uitingen. Lijkt mij niet meer dan logisch. Dat is wat jij helemaal uit het oog verliest.

Er zijn overigens aardig wat (gemengde) reacties geweest op het 'calibratie verhaal', meer zou ik niet verwachten en is ook niet nodig. Jij denkt dat ik aan het vissen ben naar complimentjes oid...nou vergeet het gerust hoor :z Puur het delen van informatie, daar is een forum voor.

Vwb mijn zoals jij het noemt super-reactie tav de positieve reacties op de calibratie...is niet meer dan logisch dat iemand blij is met een aardige/positieve reactie. Plus ik vind het ook altijd erg leuk als anderen iets aan de info hebben, en in 1 geval iemand zelfs echt iets met de calibratie settings kan op zijn tv. Wat is daar mis mee? Jij bent echt een behoorlijke zuurpruim hoor 8)7

Maar goed, we sluiten 'm inderdaad maar eens af want zoals jezelf aangeeft 'tegen een muur praten' heeft inderdaad weinig zin.
Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen heh?

Ik zeg toch dat ik die calibratiesettings (van jou en een half jaar terug ook al een keer) heb geprobeerd. Maar zodra ik switch naar "Film" vind ik de kleuren al irritant worden.
En zoals ik al zei: je bent niet de enige met een Note 4. Je hoeft er geeneen te bezitten om er een mening over te hebben |:(

Ik denk niet dat je aan het vissen bent naar complimentjes trouwens. Ik denk dat jij koste wat kost je "investering" wilt goedpraten.

[ Voor 4% gewijzigd door matthijst op 22-02-2015 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
matthijst schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:21:
[...]

Jij leest echt alleen maar wat je wilt lezen heh?

Ik zeg toch dat ik die calibratiesettings (van jou en een half jaar terug ook al een keer) heb geprobeerd. Maar zodra ik switch naar "Film" vind ik de kleuren al irritant worden.
En zoals ik al zei: je bent niet de enige met een Note 4. Je hoeft er geeneen te bezitten om er een mening over te hebben |:(

Ik denk niet dat je aan het vissen bent naar complimentjes trouwens. Ik denk dat jij koste wat kost je "investering" wilt goedpraten.
Over de investering, neen ik ben zeer tevreden over het resultaat en hoef niets goed te praten. Een resultaat dat jij overigens niet zelf hebt gezien, en zelf ook geen ervaring mee hebt (calibratie op jouw tv) en daarom dus geen wel-gefundeerd oordeel over kunt vormen. Jij praat in algemene termen en generalisaties en dat is gewoonweg niet handig als je het inhoudelijk over bepaalde zaken hebt. Zo eenvoudig is het toch echt. Dat is wat ik je duidelijk probeer te maken.

Ik respecteer jouw voorkeur, zoals je zegt geen liefhebber te zijn van de film stand. Ik denk dat daaruit blijkt dat onze voorkeuren nogal ver uit elkaar liggen en we mede daarom ook geen common-ground kunnen vinden. Maar goed dat is een aanname van mij... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
Kap nou eens met die bullshit over en weer matthijst en dafmay. Heeft niets meer met dit topic te maken. Stuur maar pm's of start een calibratie topic, of wat mij betreft een note 4 topic; I don't give a damn.

Mensen die vragen hebben of dit topic bekijken zien al pagina's lang een discussie, of beter een flamewar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
dafmay schreef op zondag 22 februari 2015 @ 15:30:
[...]

Over de investering, neen ik ben zeer tevreden over het resultaat en hoef niets goed te praten. Een resultaat dat jij overigens niet zelf hebt gezien, en zelf ook geen ervaring mee hebt (calibratie op jouw tv) en daarom dus geen wel-gefundeerd oordeel over kunt vormen. Jij praat in algemene termen en generalisaties en dat is gewoonweg niet handig als je het inhoudelijk over bepaalde zaken hebt. Zo eenvoudig is het toch echt. Dat is wat ik je duidelijk probeer te maken.
Zodra ik naar film modus schakel, vind ik de kleuren al irritant worden.
Dus dat inderdaad :)

En schijnbaar vinden meer mensen dat:
HammerNL schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 20:51:
Ik heb ook wel eens gekeken naar van die calibratie settings en dan raden ze meestal aan om te beginnen met 'film modus'. Ik zelf vind dat er dan een hele gele waas over het beeld komt. Je zal dan waarschijnlijk nog aan wat sliders moeten klungelen, maar als uitgangswaarde snap ik niet dat deze het meest overeen zou komen met 'hoe het zou moeten zijn'.
Overigens heeft foxboro jouw settings gebruikt en dat resultaat was voor hem goed.
Dus hoe dezelfde waardes dan voor mij opeens niet voldoende zouden zijn om een mening op te baseren is me een raadsel.
Tenzij mijn TV echt totaaaaaal anders is dan die van hem, maar uit eerdere reviews meen ik me te herinneren dat de TV fabriek af al verdacht goed was.

Jij mag het laatste woord wel hebben hoor, want je leest overal creatief langsheen. Zie hieronder. ;w

Case closed wmb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
@remzor, sorry baas ;)

Ook een aardig topic met veel info trouwens:
http://www.avsforum.com/f...50-hu9000-thread-485.html

8550 = 7500

[ Voor 10% gewijzigd door matthijst op 22-02-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@matthijst...we hebben en blijven het hebben over 2 compleet verschillende zaken, dus ik houd er nu maar over op.

@remzor...je hebt helemaal gelijk. Einde verhaal bij deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denniz7
denniz7 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 21:23:
[...]

Iemand advies mbt bovenstaand, inzake Netflix?
Gelukkig, issue opgelost. Zie: https://help.netflix.com/nl/node/461
Afgemeld bij Netflix en opnieuw aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 06:45
Vandaag een nieuwe installatie gedaan op mijn 48HU7500 en tot mijn verbazing was er een softwareupdate voor de tv namelijk: versie 1030, slaan ze dan 1028 over ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verdomd...daar lijkt het dan inderdaad wel op. Zou mooi zijn...meteen vanavond installeren om te zien of de issue met slome Guide op mijn tv daarmee is opgelost (kans...50/50 ? ;) )

[ Voor 21% gewijzigd door dafmay op 23-02-2015 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
De update naar 1030 heeft de klachten t.a.v. de trage guide niet verholpen. Sterker nog, naar mijn idee is het juist trager geworden. Dat blijkt overigens niet alleen uit de guide, maar ook uit het tussen zenders schakelen. Hebben meer mensen deze ervaringen?

Waarom geeft Samsung overigens geen change-logs uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sjezus wat een bende! :( Ja nu rijst de twijfel natuurlijk...wel of niet upgraden. Lekker dat je nooit terugkunt na een fw-update 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
foxboro schreef op maandag 23 februari 2015 @ 13:31:

Heb daar al eens over gemaild naar Samsung.
Doen ze niet. kreeg alleen te horen dat het meestal ging om wat bugs die er uit gehaald zijn.
Ja dat begrijp ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De update naar 1030 heeft de klachten t.a.v. de trage guide niet verholpen. Sterker nog, naar mijn idee is het juist trager geworden. Dat blijkt overigens niet alleen uit de guide, maar ook uit het tussen zenders schakelen. Hebben meer mensen deze ervaringen?

Merk hier geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Dat is ook mijn grote ergernis! :/
Schijnt mogelijk met de schaamtecultuur te maken te hebben in Azie.. niet durven toegeven dat er "fouten" waren..
Maar Apple doet het overigens ook niet/nauwelijks bij bijv. iOS updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:53
Nice, ik ga zo ook eens proberen :)
foxboro schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 21:36:
Hey Dafmay,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
killer2 schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:12:
Nice, ik ga zo ook eens proberen :)

[...]
Hij zegt dat zijn beeld verandert is, niet dat het beter is he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Killer2...altijd het proberen waard :)

@Artwido...altijd het proberen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• foxboro
Artwido schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:15:
[...]

Hij zegt dat zijn beeld verandert is, niet dat het beter is he ;)
Ok, point made. Om e.e.a. te verduidelijken: het beeld is veranderd en verbeterd door de waarden van Dafmay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killer2
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-05 21:53
psies nee heb je ja kun je krijgen :)

ps: ik heb zelf een spyder misschien ook maar eens proberen :)
pricewatch: Datacolor Spyder 3 Pro
dafmay schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:16:
@Killer2...altijd het proberen waard :)

@Artwido...altijd het proberen waard ;)

[ Voor 15% gewijzigd door killer2 op 23-02-2015 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
foxboro schreef op maandag 23 februari 2015 @ 15:19:
[...]

Ok, point made. Om e.e.a. te verduidelijken: het beeld is veranderd en verbeterd door de waarden van Dafmay
Dat is een mooi resultaat! Toch wel apart om te lezen...2 personen hebben de calibratie settings van mijn tv gebruikt en beiden vinden het resultaat positief (het beeld is verbeterd, dit is uiteraard subjectief maar toch). Ik begin mij dan toch af te vragen in hoezeer de gebruikte panels in dit type Samsung tv wellicht kwalitatief zo dicht bij elkaar liggen (hoge uniformiteit) waardoor bepaalde calibratiewaarden prima kunnen worden gebruikt op diverse panelen.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 24-02-2015 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EucalyptaVIII
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-05 06:45
Mijn 48HU7500 was 1699,- bij MM in Assen gekocht maar kon afdingen en uiteindelijk was de verkooprijs 1350.- (cashback actie er nog af dus uiteindelijk 1250,-) niet gek dacht ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Dat is een uitstekende prijs!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb inmiddels versie 1030 erop maar het geluid probleem is nog niet opgelost helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 649370

Zal volgens mij ook niet opgelost worden .. weldra zijn de nieuwe reeksen er en krijgen die prioriteit ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd wat ik wel vreemd vindt de automatische update staat uit en toch komt er een update wel waardeloos !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
...en ook het probleem met de slome Guide is met de nieuwe fw versie helaas niet geheel opgelost. Het lijkt allemaal toch wel iets soepeler te lopen, maar zeker nog niet zo soepel als hoort.

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 23-02-2015 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Heeft iemand voor mij de beste instellingen voor de xbox one of is de game mode voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirage010
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-01-2023
Anoniem: 644432 schreef op dinsdag 17 februari 2015 @ 16:31:
[...]

Ja die ondersteund hij ook moet je wel eerst aanzetten in het menu,die vindt je onder systeem/Dataservice inschakelen.
Tnx. Dit heeft gewerkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daddycewl
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:55
Andere mensen problemen met Synology DS Video op de HU7500? De app loopt iedere keer vast, na deinstalleren eenmalig opgelost, loopt dan opnieuw vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:24
daddycewl schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 10:26:
Andere mensen problemen met Synology DS Video op de HU7500? De app loopt iedere keer vast, na deinstalleren eenmalig opgelost, loopt dan opnieuw vast.
Nope, loopt hier als een tiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 16:21
remzor schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Nope, loopt hier als een tiet.
Ook hier gaat DS Video prima in combi met DS414. (wordt heel veel gebruikt)

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelsap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
dafmay schreef op maandag 23 februari 2015 @ 17:49:
...en ook het probleem met de slome Guide is met de nieuwe fw versie helaas niet geheel opgelost. Het lijkt allemaal toch wel iets soepeler te lopen, maar zeker nog niet zo soepel als hoort.
Ik merk nergens dat het soepeler loopt, eerlijk gezegd vind ik de guide bijna onbruikbaar traag. Zeker bij zo'n topmodel mag je beter verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Appelsap schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 20:53:
[...]

Ik merk nergens dat het soepeler loopt, eerlijk gezegd vind ik de guide bijna onbruikbaar traag. Zeker bij zo'n topmodel mag je beter verwachten.
Het is bij mij ietsje soepeler geworden met fw 1030 tov 1028...waar de Guide enorm sloom en irritant haperig was. Dat is ten dele nu nog steeds zo, en zeker niet zoals het zou moeten zijn (ihb bij zo'n duur toestel). Ik heb het geluk dat ik nauwelijks de Guide gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjant2
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:53
Mijn probleem met RTLXL is eindelijk opgelost.
Contact gehad met Samsung en bleek een bekend issue te zijn met de tv en de app.
Inmiddels is er aan de zijde van RTLXL iets aangepast en werken de video's weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

mijne werkt ook weer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er heerst nu een storing bij samsung de D en E serie 's zou de smartv niet meer werken,Maar ik denk dat het een ander probleem is heb boven ook een sony smart die had gisteravond ook geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dafmay schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 21:14:
[...]

Het is bij mij ietsje soepeler geworden met fw 1030 tov 1028...waar de Guide enorm sloom en irritant haperig was. Dat is ten dele nu nog steeds zo, en zeker niet zoals het zou moeten zijn (ihb bij zo'n duur toestel). Ik heb het geluk dat ik nauwelijks de Guide gebruik.
Heb daar geen last van dat slome guide gaat heel soepel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Anoniem: 644432 schreef op woensdag 25 februari 2015 @ 12:17:
[...]

Heb daar geen last van dat slome guide gaat heel soepel..
Ja joh...traag als stroop! Wereld van verschil met de Guide op mijn voorgaande H8000 en F8000 toestellen. Ik blijf het zeer vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of je moet contact opnemen met samsung we hebben het zelfde toestel moet goed wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Misschien nog maar eens doen. Had al eerder contact gehad met Samsung over de 'vreemde' FW versie (1028). Eens zien wat men over de trage Guide kan melden. Ben alleen een beetje bang dat ikzelf alles al heb geprobeerd aan instellingen / reset / fw enz, en er daarom weinig overblijft...behalve een soort van systeem-reset die samsung misschien kan uitvoeren, of anders de tv wegbrengen voor reparatie of omruilen. Dat laatst zit ik uiteraard he-le-maal niet op te wachten (tv lang kwijt én bij omruilen kan ik de eur 175 calibratie kosten meteen afschrijven ;) ). En zoals ik al eerder heb gezegd heb ik niet zo erg veel last van de trage Guide omdat ik er nauwelijks gebruik van maak. Dus het blijft een kwestie van keuzes maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Hoe zit het met de Inputlag die het heeft op deze Samsung UE48 tv ?

Ik lees verhalen dat het een inputlag heeft van 42ms, dit vind ik best veel.

Is dit nog verder omlaag te krijgen ?

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Volgens mij is het nog meer dan dat. Ik heb een 55" en gamen gaat prima met de PS4.

www.oldskoolnl.nl

• Rockvee2
  • Niet online
Verschillende reviews gaven aan dat als je hem op game mode zet dat hij op 42 ms gaat. Wat voor spellen speel je op de ps4.

Nog bedankt voor je antwoord.

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:51

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ik zet 'm wel op game mode inderdaad. Ik speel meestal BF4 multiplayer.

www.oldskoolnl.nl

• Rockvee2
  • Niet online
Ik speel dat ook vaak. Mooi om te horen.

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-05 21:32

rik

Wat is nou de makkelijkste manier om 3D aan te zetten? Via het menu naar beeld, naar de volgende pagina, naar 3D en dan inschakelen is toch wel erg omslachtig. Had daar toch wel een dedicated ab-knop voor verwacht eigenlijk.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:05
Waarmee speel je 3D af dan? Zowel met XBMC (Pi) als met de ingebouwde Plex app schakelt de tv uit zichzelf om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Tv 📺 ziet toch zelf dat het 3d beeld is. Als ik 3d content opstart via xbnc, app of xboxgame dan krijg ik gelijk de melding dat het om 3d beeld gaat en dat je het brilletje moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:37
Precies, dat doet ie ook als je een 3D spel start, zoals Stardust of Pinball.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:48
Over die trage guide, waar je ook eens naar kan kijken is het type firmware en model + paneel dat je hebt. Op SamyGo is er op sommige H modellen root mogelijk, maar nog niet op de HU7500 lijkt het. Deze UE modellen hebben weer een andere processor.

Ik heb ook gelezen dat de 55" tv's een iets hogere inputlag hebben dan de 48" tv's. Misschien dat er toch een verschil in panelen / processor in de tv's zit.

Samsung H modellen
The same TV model can be shipped with different CPU and firmware series, depends on manufacture date. For example, UE48HU8500 before September 2014 have T-GFP8DEUC (higher end CPU) 4 GB internal flash, after - T-NT14UDEUC (lower end CPU) 1 GB internal flash.
T-GFP9DEUC, T-GFP9AKUC
platform: Samsung Golf.P / Golf-9 (AP/MP(UHD)), assumed Quad-core ARM Cortex A15 1.35GHz, with cooler, supported 4:4:4 60 Hz chroma subsampling
rooting: no telnet (no reboot, Skype on "loading..." screen, no log)

T-GFP8DEUC, T-GFP8UABC
platform: Samsung Golf.P / Golf-8, assumed Quad-core ARM Cortex A15 1.35GHz, with cooler, supported 4:4:4 60 Hz chroma subsampling

T-NT14UDEUC, T-NT14UAKUC, T-NT14UUABC
platform: NovaTek NT14U, without cooler, not supported 4:4:4 60 Hz chroma subsampling

T-GFPDEUC
platform: Samsung Golf.P / Golf-P (AP/MP), assumed Quad-core ARM Cortex A15 1.35GHz

T-GFSDEUC
platform: Samsung Golf.S
rooting: working telnet port 3123 and 33, full root, crashes

T-MST14DEUC, T-MST14UABC
platform: M-Star X14H, assumed MSD6A918
rooting: working telnet port 23, full root (success on T-MST14DEUC-2130, no success on T-MST14DEUC-2134.3)

T-NT14LDEUC
platform: NovaTek NT14L
rooting: no information
T-NT14MDEUC, T-NT14MAKUC, T-NT14MUABC
platform: NovaTek NT14M
rooting: no telnet

[ Voor 7% gewijzigd door Senaxx op 28-02-2015 03:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Interessant, bedankt. Als onderstaande mbt de 8500 kan worden doorgetrokken naar de 7500, dan lijkt het er inderdaad op dat mijn tv met panel T-NT14UDEUC de lower-end cpu en minder ram heeft. Dat lijkt dan de verklaring te kunnen zijn voor de traagheid.

Edit : dit lijkt ook de verklaring waarom ik de ventilator nooit hoor...die zit er immers niet in. Zoals J Cruijf ooit heeft gezegd...ieder voordeel heb z'n nadeel...toch? ;)

Edit2 : ik heb mij overigens al neergelegd bij de relatief slome Guide...het is een klein minpuntje op een verder geweldige tv.

[ Voor 39% gewijzigd door dafmay op 28-02-2015 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 659622

Hallo,

Ik heb 2/14/2015 de tv gekocht, en in het service menu staat 2/4/2015.

Is dit een slecht teken?

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 545455

denk dat je ervan uit mag gaan dat daar een typ/druk foutje is gemaakt. was je doos geseald en dicht enzo?
Anoniem: 659622 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:03:
Hallo,

Is dit een slecht teken?

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Niet online
Waar heb je de tv gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij klein in utrecht.

Doos was dicht ja, en alles zat ook nog in dat witte bescherm materiaal.
De schroefjes zaten nog in dicht plastic enz.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 659622 op 28-02-2015 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerNL
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
dafmay schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 10:34:
Interessant, bedankt. Als onderstaande mbt de 8500 kan worden doorgetrokken naar de 7500, dan lijkt het er inderdaad op dat mijn tv met panel T-NT14UDEUC de lower-end cpu en minder ram heeft. Dat lijkt dan de verklaring te kunnen zijn voor de traagheid.

Edit : dit lijkt ook de verklaring waarom ik de ventilator nooit hoor...die zit er immers niet in. Zoals J Cruijf ooit heeft gezegd...ieder voordeel heb z'n nadeel...toch? ;)

Edit2 : ik heb mij overigens al neergelegd bij de relatief slome Guide...het is een klein minpuntje op een verder geweldige tv.
Inderdaad, ik vroeg mij zelf ook al af waar die ventilator in de tv zit gemonteerd, want hij was mij ook nog nooit opgevallen. Heb nog niet gekeken welk paneel ik heb, maar volgens mij heb ik ook geen fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
dafmay schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 14:01:
Voor diegenen met interesse in het calibratie test rapport en de specifieke instellingen op mijn HU7500, hieronder linkjes naar de bestanden.

https://drive.google.com/...yeEt0Q0k/view?usp=sharing

https://drive.google.com/...GNUpSWkE/view?usp=sharing

Het makkelijkst is even kijken naar de 2 grote kleurige grafieken, daarbij is het zaak dat de rondjes binnen de vierkantjes vallen :) Maar de overige grafieken moeten ook veel info geven, zeker het grote verschil tussen de voor en na situatie.

Kortom iedereen kan zien dat hier niet zomaar even iemand een poot wordt uitgedraaid, maar een zeer professionele calibratie is gedaan en het resultaat is er dan ook naar.

Met nogmaals dank aan Dimitri van Imaging Science Solutions! _/-\o_
Eindelijk gevonden. Beeld is eindelijk veel beter. Had een oude Philips lcd 4jr,100hertz die mooier beeld gaf dan deze Samsung, kreeg spijt van mij aankoop. Met veel te licht en flets beeld komt die uit de fabriek maar met jouw mee gestuurde instelling eindelijk echt tevreden. Supervoor het delen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
Anoniem: 659622 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 11:03:
Hallo,

Is dit een slecht teken?

B.v.d.
Staat er geen T.h.t. voor? 😛

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcauseway
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 14:06
jeroen028 schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 15:19:
[...]
Eindelijk gevonden. Beeld is eindelijk veel beter. Had een oude Philips lcd 4jr,100hertz die mooier beeld gaf dan deze Samsung, kreeg spijt van mij aankoop. Met veel te licht en flets beeld komt die uit de fabriek maar met jouw mee gestuurde instelling eindelijk echt tevreden. Supervoor het delen
Welke HU7500 hebben jullie? Ik heb de 48" en met bovenstaande instellingen vind ik het beeld redelijk donker en vallen veel details weg in het donker/onscherpte... wellicht is dit dus de perfecte instelling voor een groter scherm...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen028
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-01 12:38
Heb zelf de 48inch, inderdaad net iets te donker. Heb er nog 1

Picture Mode: Movie

Backlight: 10

Contrast: 91

Brightness: 45

Sharpness: 0

Colour: 48

Tint: G50/R50

Picture Size

Picture Size: Screen Fit

Advanced Settings

Dynamic Contrast: Off

Black Tone: Off

Flesh Tone: 0

RGB Only Mode: Off

Colour Space: Custom (Red - R52, G0, B4; Green - R12, G58, B3; Blue - R0, G6, B49; Yellow - R52, G 51, B5; Cyan - R8, G54, B51; Magenta - R54, G0, B55)

White Balance 2-Point: Red Offset +3, Green Offset -5, Blue Offset 0, Red Gain 0, Green Gain 0, Blue Gain -3

Gamma: -2

Expert Pattern: Off

Motion Lighting: Off

Picture Options

Colour Tone: Warm2

Digital Clean View: Off

MPEG Noise Filter: Off

HDMI Black Level: Low (If applicable)

Film Mode: Auto2 (If applicable)

Motion Plus: Off

Smart LED: Standard
Pagina: 1 ... 23 ... 42 Laatste