• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 24-08 09:25
stalscu schreef op donderdag 11 september 2014 @ 02:57:
Misschien een harde reset proberen?
Dit is al besproken en lost niets op.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-09 14:48

mvds

Totally awesome!

transformer schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:39:
Ik heb ook last van een haperend geluid in de Netflix app op de samsung 55hu7500 het beeld gaat wel gewoon door.
Ik heb de goedkoopste ziggo alles in 1 en het met een kabel aangesloten, de snelheid moet toch ruim voldoende zijn?
Heb je SD of HD of zelfs UHD content? SD mag geen probleem zijn, HD content kan tot 40Mbit nodig hebben, met het goedkoopste abo zit je op 30Mbit max. Dus dan kan het best zijn dat wanneer de stream richting de 40Mbit gaat, je buffer leegraakt, en hij moet gaan bufferen.

• Nipje
mvds schreef op donderdag 11 september 2014 @ 09:52:
[...]

Heb je SD of HD of zelfs UHD content? SD mag geen probleem zijn, HD content kan tot 40Mbit nodig hebben, met het goedkoopste abo zit je op 30Mbit max. Dus dan kan het best zijn dat wanneer de stream richting de 40Mbit gaat, je buffer leegraakt, en hij moet gaan bufferen.
Zie ook dit topic en mijn laatste reactie daarbinnen betreffende de problemen :):
Samsung UE55HU7500 audio/video probleem

Was de link vergeten :').

[ Voor 8% gewijzigd door Nipje op 11-09-2014 14:48 ]

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 19:03
transformer schreef op woensdag 10 september 2014 @ 21:39:
Ik heb ook last van een haperend geluid in de Netflix app op de samsung 55hu7500 het beeld gaat wel gewoon door.
Gaat het om korte haperingen? Bijv. van een seconde? Dit speelt bij mij namelijk ook bij de Plex app. Vaak kort twee keer achter elkaar en dan weer een hele tijd niet. Ik heb overigens het H6500 model.

[ Voor 4% gewijzigd door eborn op 11-09-2014 13:31 ]

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
ja idd korte haperingen erg irritant en om de paar minuten!
kijk even naar dit forum anders Verwijderd in "Samsung UE55HU7500 audio/video probleem"
hier staat wat meer info erover

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg de tip om Electroplace te benaderen voor een scherpe prijs voor de Samsung UE48HU7500. Ik heb ze gebeld en kreeg echt een super aanbod. Aardige gasten en kennis van zaken. Echt een aanrader ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn ook prachtige toestellen die HU7500. Heb zelf de 55" in de woonkamer, zeer tevreden van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJelle
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 21:59
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 19:21:
Ik kreeg de tip om Electroplace te benaderen voor een scherpe prijs voor de Samsung UE48HU7500. Ik heb ze gebeld en kreeg echt een super aanbod. Aardige gasten en kennis van zaken. Echt een aanrader ! :)
Zeker weten! Ik ben er ook geweest voor mijn 48hu7500. Snelle service en ook goede service! Aanbod was top en toen ik een dode pixel had was het geen probleem om hem om te laten ruilen bij hun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Voor de mensen die een Xbox One op de 7500 hebben aangesloten:
Als ik Netflix via de console kijk merk ik dat er onder in het scherm ongeveer 2cm van de rand de pixels uitgetrokken worden. Het lijkt alsof mijn scherm te groot is en dat de pixels onderaan worden uitgetrokken om het op te vullen. Iemand hier ervaringen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nipje schreef op maandag 15 september 2014 @ 22:51:
Voor de mensen die een Xbox One op de 7500 hebben aangesloten:
Als ik Netflix via de console kijk merk ik dat er onder in het scherm ongeveer 2cm van de rand de pixels uitgetrokken worden. Het lijkt alsof mijn scherm te groot is en dat de pixels onderaan worden uitgetrokken om het op te vullen. Iemand hier ervaringen mee?
Jij had hem toch omgeruild voor de Sony?, of inmiddels alweer terug geswitched.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Verwijderd schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 07:55:
[...]

Jij had hem toch omgeruild voor de Sony?, of inmiddels alweer terug geswitched.
Ja uiteindelijk ben ik gewoon weer terug bij Samsung gekomen. De Sony straalde toch net iets minder kwaliteit uit dan de Samsung. Inmiddels lijkt het probleem in de output van de Xbox One te zitten. Via de PS4 heb ik het bijvoorbeeld niet. Zal mn scherminstellingen even goed moeten zetten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
Geen last van op Xbox One

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Bedankt voor de reactie! Denk dat ik de TV calibratie eens door moet lopen bij instellingen. Ik heb een aantal keer de TV gewisseld zonder iets met de instellingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:57
Nipje schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 09:44:
[...]

Ja uiteindelijk ben ik gewoon weer terug bij Samsung gekomen. De Sony straalde toch net iets minder kwaliteit uit dan de Samsung. Inmiddels lijkt het probleem in de output van de Xbox One te zitten. Via de PS4 heb ik het bijvoorbeeld niet. Zal mn scherminstellingen even goed moeten zetten denk ik.
Hmm, herrinner me een post van je over de goede Sony met zijn goede beeldkwaliteit etc. Draaikont? :+

• kingmenno
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 10:14
grappig... ik heb nogsteeds geen vervanger, ga deze week de 8109 bekijken van Philips, het zou nooit mijn eerst keuze geweest zijn, maar ik ben nieuwsgierig naar dit toestel. anders word het een curved H8000. even geen UHD meer voor mij... maar dat had ik hier al eens geroepen...

• Yargo
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 21:57
Vandaag gezien dat er wederom een nieuwe update (2160) is, weet iemand wat er daarin veranderd?

[ Voor 3% gewijzigd door Yargo op 20-09-2014 12:44 ]

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12
Samsung geeft helaas geen details.. Iets met schaamtecultuur in Korea, ze durven hun fouten niet toe te geven ofzo..
Update was in een flits geinstalleerd, dus veel zal het niet om het lijf hebben..

• Nipje
Yargo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 12:37:
Vandaag gezien dat er wederom een nieuwe update (2160) is, weet iemand wat er daarin veranderd?
Waar zie je deze update terug? Zie namelijk nog niets op de samsung website. Ik kan momenteel mijn TV niet updaten vanaf versie 1020 en wellicht heeft dit er mee te maken omdat ze de nieuwe update aan het uitrollen zijn. Ik hoor graag van je!
remzor schreef op dinsdag 16 september 2014 @ 19:54:
[...]

Hmm, herrinner me een post van je over de goede Sony met zijn goede beeldkwaliteit etc. Draaikont? :+
Ontzettende draaikont echt! Beeldkwaliteit van de Sony was erg goed. Contrast echter wat minder en het model dat ik had had redelijk veel bleeding. Uiteindelijk toch nog maar een keer de Samsung getest :)

[ Voor 36% gewijzigd door Nipje op 20-09-2014 14:42 ]

• Yargo
Nipje schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 14:30:
[...]

Waar zie je deze update terug? Zie namelijk nog niets op de samsung website. Ik kan momenteel mijn TV niet updaten vanaf versie 1020 en wellicht heeft dit er mee te maken omdat ze de nieuwe update aan het uitrollen zijn. Ik hoor graag van je!

[...]

Ontzettende draaikont echt! Beeldkwaliteit van de Sony was erg goed. Contrast echter wat minder en het model dat ik had had redelijk veel bleeding. Uiteindelijk toch nog maar een keer de Samsung getest :)
Op de tv zelf een melding gekregen :)

• Nipje
Yargo schreef op zaterdag 20 september 2014 @ 15:19:
[...]

Op de tv zelf een melding gekregen :)
Ik snap er echt helemaal niets van dat mijn TV niet kan updaten. Gisteravond voor het eerst in lange tijd aangezet en vanaf de standaard versie kon ik toen alleen updaten naar 1020. Dit heeft de TV toen gedaan en momenteel kan ik helemaal niets meer aan software updates uitvoeren. Niet via de TV zelf en niet via USB stick. Erg irritant.. Samsung wil natuurlijk meteen weer een monteur langs sturen en snappen er ook weer eens niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:58
Wet iemand trouwens of je een bluetooth hoofdtelefoon kan koppelen?
Volgens mij had ik bij een andere firmware versie die optie wel gezien (zoeken naar bluetooh componenten), alleen bij de nieuwste varaint kan ik het niet vinden.
Weet iemand dus of het kan en zo ja, hoe?

Tevens krijg ik het niet meer voor elkaar om via netflix/youtube de otpie 'Dolby digital' te selecteeren tijdens het afsprelen van geluid via toslink.
Bij een oudere firmware versie had ik dit gewoon werkend (zag op mijn onkyo versterker 'Dolby digital' staan, maar zins de nieuwste firmware versie (en factory reset) krijg ik het niet meer voor elkaar.

Wie o wie hiervoor ook tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Van het weekend de DS VIdeo app geprobeerd op mijn UE55HU7500, dat werkt echt goed zeg! Zo goed zelfs dat ik geen reden meer heb om mijn HTPC (OpenElec/XBMC) aan te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
DLNA crap toch?
Of hebben ze het ondertussen aangepast zodat je een fatsoelijke lijsweergave hebt (zoals in Windows Verkenner)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Jij vind de lijstweergave van Windows Verkenner fatsoenlijk?

Maar gewoon de output die de Synology Video Server heeft, met coverart en filminfo enzo.

[edit] dit dus zeg maar: Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/357n8uw.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door mvds op 23-09-2014 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ah, dat vind ik irritant inderdaad :)
Teveel onzinnige info en plaatjes; doe mij maar gewoon de XBMC-lijstweergave en direct browsen op Nas ipv dat DLNA gedoe.

Maar smaken verschillen, wel mooi dat het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
werkt bij jou de ondertiteling ook dat is mijn enige "probleem'' nog eigenlijk.
voor de rest werkt het super idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Volgens mij werkt de ondertitel ook ja, zolang het maar srt bestanden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
ja klopt en ik heb alles in mkv containers in HD en dus met het audiospoor (DD5.1) en de ondertiteling er bij in. Erg jammer dat dat niet werkt, hopelijk met een update wel.
Alles om te zetten is wel erg veel werk, ik heb ongeveer 3TB films op mijn NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij deze tv een Samsung blu-ray speler gekocht, maar in welke HDMI ingang kan ik deze het beste aansluiten?
HDMI1 (arc) is al aangesloten op digitale tv, HDMI 2 (dvi) en HDMI 3 (hml) zijn vrij.
Op welke kan ik de blu-ray het beste aansluiten en wat betekenen deze afkortingen (dvi en hml) die bij de HDMI ingangen staan?

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
mvds schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:25:
Van het weekend de DS VIdeo app geprobeerd op mijn UE55HU7500, dat werkt echt goed zeg! Zo goed zelfs dat ik geen reden meer heb om mijn HTPC (OpenElec/XBMC) aan te houden.
Waarom niet de plex app gebruiken? Die heeft ook een lijstweergave.

• stimpyrulez
stimpyrulez schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 08:31:
Tevens krijg ik het niet meer voor elkaar om via netflix/youtube de otpie 'Dolby digital' te selecteeren tijdens het afsprelen van geluid via toslink.
Bij een oudere firmware versie had ik dit gewoon werkend (zag op mijn onkyo versterker 'Dolby digital' staan, maar zins de nieuwste firmware versie (en factory reset) krijg ik het niet meer voor elkaar.
Even mijzelf gequote aangezien het probleem is opgelost.
Na aanleiding van de verhalen hierboven ook even de app DSvideo getest.
Een mkv gestart met 5.1 / DTS geluid gestart en toen kon ik bij audio wel kiezen uit 'Dolby digital' of DTS.
en nu komt het signaal ook zo aan bij mijn versterker.

Later weer Netflix geprobeerd en die gaf hierna ook gelijk 'Dobly Digital' / 5.1 geluid weer _/-\o_
Dus blijkbaar zal er wel ergens een bugje zijn, maar het werkt in iedergeval weer.

Nog mensen tips voor het aansluiten van een Bluetooth hoofdtelefoon (of het kan of niet)?

• mvds

mvds

Totally awesome!

Kasj schreef op woensdag 24 september 2014 @ 07:41:
[...]

Waarom niet de plex app gebruiken? Die heeft ook een lijstweergave.
Omdat Plex geen package heeft voor mijn DS414 :)

• mvds

mvds

Totally awesome!

Verwijderd schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 22:39:
Ik heb bij deze tv een Samsung blu-ray speler gekocht, maar in welke HDMI ingang kan ik deze het beste aansluiten?
HDMI1 (arc) is al aangesloten op digitale tv, HDMI 2 (dvi) en HDMI 3 (hml) zijn vrij.
Op welke kan ik de blu-ray het beste aansluiten en wat betekenen deze afkortingen (dvi en hml) die bij de HDMI ingangen staan?
Handleiding?

• Nipje
Is er iemand die recentelijk een 7500 TV heeft gekocht? Ik ben benieuwd welke firmware versie die gene nu op zijn TV heeft.

Ik heb zojuist weer een vervangende ontvangen en kan weer niet updaten. De TV komt binnen met firmware versie 1008 en wilt vervolgens zelf updaten naar 1020. Dit terwjil versie 2150.9 de nieuwste is volgens de Samsung website en een update vanaf USB wil niet werken..

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb een update van de week naar 2160 gehad. Volgens mij maandag ofzo... Ik heb een UE55HU7500

• Nipje
Wat is dit dan nu weer voor een onzin. Ik kan niet hoger komen dan 1020 en update van USB werkt niet gezien hij nooit de USB stick doorzoekt met de update er op. USB wordt wel gewoon gezien door de TV als ik op de source knop druk...

Nogmaals: vorige week had mijn TV dit zelfde probleem en die heb ik om laten ruilen in de winkel. Deze heeft hetzelfde =X

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:18

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

Nipje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 11:53:
Wat is dit dan nu weer voor een onzin. Ik kan niet hoger komen dan 1020 en update van USB werkt niet gezien hij nooit de USB stick doorzoekt met de update er op. USB wordt wel gewoon gezien door de TV als ik op de source knop druk...

Nogmaals: vorige week had mijn TV dit zelfde probleem en die heb ik om laten ruilen in de winkel. Deze heeft hetzelfde =X
USB stick met software in de TV doen. Daarna naar ondersteuning en op updates laten controlen. Als het goed is zegt de TV: dat de USB-stick is gevonden.

• stimpyrulez
@Nipje
Misschien eens andere USB stick proberen en anders andere USB poort?
(weet zo niet of het uitmaakt waar je hem instopt)

En heb je wel internet (neem aan van wel).
Anders een proberen met vaste kabel of juist wifi.

Het zijn een paar opties om te proberen, weet niet of het werkt ;)

• Nipje
Ik heb 3 verschillende sticks geprobeerd en alle ports. Tevens is dit al een nieuwe TV en is het hier precies het zelfde. Internet werkt natuurlijk gewoon via de kabel.

Het lijkt een andere versie TV te zijn met wellicht andere hardware. Ik heb een NT versie en ik denk dat jullie een GFP8 hebben. Zouden jullie dit eens willen bekijken bij support > contact samsung en dan software version? Ik zie dan graag het volledige nummer van de firmware.

Dit is mijn Software Version: T-NT14UDEUC-1020.4, BT-S

Zoals jullie zien staat er NT14. Ik denk dat dit bij jullie iets van GFP8 is, klopt dit?

Edit:
Van een vriend hoor ik net het volgende (hij heeft deze quote op Tweakers gevonden):
"Is bij samsung niet vreemd hoor, die hebben wel vaker verschillende hardware voor zelfde moddel(t-nt of t-gfp8 is dan hardware versie)"

Ik merk overigens ook tot nu toe geen stotters in het afspelen van video via het smart platform. Wellicht heeft deze NT versie hier dus geen last van en daarom hebben sommige Tweakers hier wellicht geen last van.

[ Voor 41% gewijzigd door Nipje op 24-09-2014 13:22 ]

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

De bestanden zijn goed uitgepakt op de disc?

• Nipje
Ja bestanden zijn zeker goed uitgepakt, hier ben ik echt zeker van.

Zouden andere 48UE7500 eigenaren eens achterop de tv naar de sticker willen kijken? Er staat hier een Version No en ik ben benieuwd welke versie jullie hebben. Ik denk dat het verschil hier in zit :).

• mvds

mvds

Totally awesome!

Nipje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:23:
Zouden andere 48UE7500 eigenaren eens achterop de tv naar de sticker willen kijken?
Nee sorry :P De mijne hangt strak tegen de muur en ik ga het risico niet lopen dat ik hem uit mijn handen laat ketsen :P

• Thysiej
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-09 19:44
Nipje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 15:23:
Ja bestanden zijn zeker goed uitgepakt, hier ben ik echt zeker van.

Zouden andere 48UE7500 eigenaren eens achterop de tv naar de sticker willen kijken? Er staat hier een Version No en ik ben benieuwd welke versie jullie hebben. Ik denk dat het verschil hier in zit :).
Waar zou die precies moeten staan? Ik wil wel even kijken voor je.

EDIT
Ik zie het al, Version Number: 01

[ Voor 4% gewijzigd door Thysiej op 24-09-2014 16:37 ]

• MilesD.
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Op mijn ue48hu7500 staat achter op de sticker Version No - 01
Sinds kort software versie T-GFP8DEUC-2160.3,BT-S

• Nipje
Bedankt voor het kijken allemaal! Dan ben ik er achter waar de verschillen in zitten. Ik heb op de sticker Version No 2 staan. Ook merk ik bij deze versie dat de stotters verholpen lijken (tot nu toe kijk ik probleemloos tv via het smart platform). Bij versie 2 heet de firmware gewoon anders =X

• transformer
Lekker is dat er is dus een versie die niet updaten wil en een versie waar je zonder geluidsproblemen niet naar netflix kunt kijken.

8)7 8)7 8)7

• Nipje
transformer schreef op woensdag 24 september 2014 @ 19:17:
Lekker is dat er is dus een versie die niet updaten wil en een versie waar je zonder geluidsproblemen niet naar netflix kunt kijken.

8)7 8)7 8)7
Nee updaten werkt gewoon. Versie 1020 op versie 2 staat gelijk aan 2150 op versie 1. Versie 2 lijkt dus voor alsnog geen problemen te bevatten =X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-05 14:32
Iemand uit België met Telenet ook één van de HU7500 serie?
Ik krijg bij Netflix geen 4K stream door. Nochtans zelfs de tv met bedraad netwerk geconfigureerd icm snelste verbinding van Telenet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 14:43
heb je wel het duurste abbo? alleen daar zit voor zover ik weet uhd bij inbegrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
stijnec1 schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 10:40:
heb je wel het duurste abbo? alleen daar zit voor zover ik weet uhd bij inbegrepen
ja uiteraard :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:57
hoezo duuste abbo voor netflix? ik kijk gewoon voor het instap abbo a 7,95 en krijg gewoon alles in 4k binnen, tenminste wat in 4k beschikbaar is momenteel, 2 series, en 4 clips.
heb je wel je account goed ingesteld staan? moet op automatisch staan, en dan krijg je afhankelijk van o.a. je internet snelheid mogelijk gelijk de 4k stream binnen, tenminste zo werkt het bij mijn prima.

• stijnec1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 14:43
Als je nu een Netflix abbo afsluit moet je het duurste pakket kiezen om uhd te kunnen kijken, bij oudere abbos is dit niet zo, maar zit uhd wel inbegrepen in het pakket van 7,99

• Yargo
Nipje schreef op woensdag 24 september 2014 @ 18:42:
Bedankt voor het kijken allemaal! Dan ben ik er achter waar de verschillen in zitten. Ik heb op de sticker Version No 2 staan. Ook merk ik bij deze versie dat de stotters verholpen lijken (tot nu toe kijk ik probleemloos tv via het smart platform). Bij versie 2 heet de firmware gewoon anders =X
Ikzelf heb ook nog Version No 1. Zou die 2de versie een soort van revisie zijn? Hoor jij de fan draaien vanop enkele meter afstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:38
Gelukkig heb ik geen last van welke hapering dan ook op mijn 55Hu7500.
Wel een andere vraag:

Hoe sluit ik een bluetooth koptelefoon aan op de TV.
Het lukt me wel in de M. screen mode, ik kan dan prima het geluid van het rechter scherm horen op de koptelefoon, de koppeling is dan eenvoudig te realiseren.
Ik wil echter full screen het geluid via de koptelefoon horen en dat lukt me niet.
Koptelefoon is niet van Samsung, maar dat hoeft ook niet aangezien hij in m. screen gewoon keurig een verbinding maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perfectionist99
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10-2023
Vraag (die bij mijn weten nog niet in dit topic is gesteld):

Ik wil een aantal mp3 muziek bestanden op mijn hdd, die gekoppeld is aan de USB 3 poort, afspelen zonder het scherm actief te laten zijn bij het afspelen.
Kan dit (en welke opties moet ik dan kiezen) of moet het scherm bij gebruik van USB media bestanden altijd actief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renexxxk
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 14-05-2024
Even een vraag; ik heb de UE55HU7500 via de HDMI ARC poort aangesloten op mijn Harman Kardon Home Cinema Systeem (ook op de ARC poort) Het geluid van m'n PC, Mediacenter, Ziggo Tuner e.d. gaat allemaal keurig via mijn externe luidsprekers zoals het hoort.
Gebruik ik YouTube of Netflix (of 'n andere app via de Samsung Smart Hub) dan komt het geluid alleen uit de interne speakers van de Samsung TV.
Samsung gevraagd via de Samsung Chat hoe dit opgelost kan worden, maar die vertellen mij dat dit niet anders kan....... Rara?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fluz
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:38
renexxxk schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 14:48:
Even een vraag; ik heb de UE55HU7500 via de HDMI ARC poort aangesloten op mijn Harman Kardon Home Cinema Systeem (ook op de ARC poort) Het geluid van m'n PC, Mediacenter, Ziggo Tuner e.d. gaat allemaal keurig via mijn externe luidsprekers zoals het hoort.
Gebruik ik YouTube of Netflix (of 'n andere app via de Samsung Smart Hub) dan komt het geluid alleen uit de interne speakers van de Samsung TV.
Samsung gevraagd via de Samsung Chat hoe dit opgelost kan worden, maar die vertellen mij dat dit niet anders kan....... Rara?
Ik heb dezelfde TV aangesloten op een HK BDS480, eveneens via de ARC aansluiting.
Geluid van bv YouTube heb ik keurig over de luidsprekers, het kan dus wel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik op een BDS580, werkt prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yargo
Hier een service aangevraagd om de luidruchtige ventilator uit mn 55". Ze hebben hem vervangen maar zoals gedacht is het geluid hetzelfde. Het is een ventilator van het type laptop. Hij staat naast de printplaat en voert zo de lucht aan/af ( dat heb ik niet in detail kunnen zien) Ze hadden hem gerust groter kunnen maken waardoor hij minder lawaai zou maken maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Sinds kort heb ik de 55hu7200. De curved variant van de 7500 maar dan zonder 3d.

Vraagje: welke beeld settings gebruiken jullie voor gaming. Ik vind de game-modus was flets met weinig kleur, ook zijn er weinig opties aanwezig om dit aan te passen. Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Iemand al Netflix in 4K kunnen zien op deze reeks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, iedereen lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
Ja, inderdaad duh :), maar hebben jullie dan ook geverifieerd of jullie effectief 4K doorkrijgen (adhv de Info knop) of gewoon "1080 Super HD"?

[ Voor 3% gewijzigd door BaconPopper op 06-10-2014 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:28

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

2160 HD.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
BaconPopper schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 12:36:
[...]

Ja, inderdaad duh :), maar hebben jullie dan ook geverifieerd of jullie effectief 4K doorkrijgen (adhv de Info knop) of gewoon "1080 Super HD"?
2160HD idd, maar alleen bij House of Cards seizoen 2 en een paar docu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Breaking Bad heeft ook 4K vanaf seizoen 1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
mvds schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 14:23:
Breaking Bad heeft ook 4K vanaf seizoen 1. :)
Toevallig gisteren begonnen aan Breaking Bad, seizoen 1. Geselecteerd onder de 4K titels in Netflix.
Als ik tijdens het streamen op de Info knop op de remote druk staat er klein bovenin 2160 SD. Ook is de kwaliteit niet echt wat ik zou verwachten van 4K. UHD zit in mijn Netflix abonnement en heb Ziggo Z1 abonnement (30Mbit download, dus misschien te traag voor 2160p? Maar 1080p zou toch moeten kunnen).

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen, en natuurlijk hoe dit op te lossen?

[ Voor 12% gewijzigd door Wekko306 op 06-10-2014 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:12
Hoe heb je de tv aan netwerk gekoppeld? Met kabel of draadloos? Met draadloos haal je vaak lang niet de maximale snelheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

30Mbit is wel krap inderdaad, volgens mij zegt Netflix zelf dat je daarvoor beter minimaal 50Mbit kan hanteren. Dacht ik ergens gelezen te hebben. En je moet dan ook geen andere dingen aan het doen zijn op je verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
CyBeRSPiN schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:23:
Hoe heb je de tv aan netwerk gekoppeld? Met kabel of draadloos? Met draadloos haal je vaak lang niet de maximale snelheid namelijk.
Tv is via ingebouwde wifi aangesloten op het netwerk. Wifi heeft ook onze voorkeur ivm kabels (er ligt nu überhaupt geen netwerkkabel in huis).
mvds schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:24:
30Mbit is wel krap inderdaad, volgens mij zegt Netflix zelf dat je daarvoor beter minimaal 50Mbit kan hanteren. Dacht ik ergens gelezen te hebben. En je moet dan ook geen andere dingen aan het doen zijn op je verbinding.
Dacht al dat dit misschien een bottleneck zou worden, voor UHD althans. Gewoon FullHD zou wel moeten kunnen zou ik verwachten, maar correct me if I'm wrong. Gisteren tijdens het kijken was er geen ander apparaat met het netwerk verbonden, dus daar lag het in ieder geval niet aan.

Kan natuurlijk altijd nog een upgrade van Ziggo doen (naar 90Mbit, dat zou dan toch afdoende moeten zijn), maar dat is ook zonde van het geld als dat het probleem niet zou oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb 90Mbit van Ziggo, en het werkt prima. Het is wel zo dat je voor UHD zo goed als dezelfde bandbreedte nodig hebt als voor HD hoor. Dat komt doordat ze bij UHD een betere compressie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

4K bij Netflix begint al bij 15 Mb/s. Maar Netflix raad zelf aan: 25 Mb/s.

Dat Breaking Bad er slecht uit ziet is niet verwonderlijk. Op Blu-ray (2K scan) ziet Breaking Bad er ook slecht uit. Maar dit komt puur hoe het gefilmd is. En daarbij is Breaking Bad met een analoge Kodak film op 35mm geschoten.

De originele 35mm is gewoon opnieuw ingescand maar dan op 4K resolutie. Je behaalt er wel wat winst op een 4K scherm.

Wil Breaking Bad er echt goed uitzien dan zou Sony een restauratie kunnen overwegen voor in de toekomst.

Dan kun je beter House of Cards testen die is met digitale camera’s opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lom0r
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 30-08 15:44
Ik vroeg me af of de 7500 een optie heeft om de resolutie naar 1080p te zetten ?
Lees steeds dat door de upscaling gamen niet ideaal is, maar indien je de resolutie op 1080p kan zetten heb ik wel UHD voor de toekomst en kan ik gewoon full HD gamen wanneer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tippie62
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19-09 12:44
Zie net dat ik bij 4k uitzendingen 2160 sd heb ipv sommige hier 2160 hd hebben,ligt dit aan je abbo ofzo aangezien ik bedraad en met 90 Mbit van ziggo zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaconPopper
CyBeRSPiN schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 17:23:
Ik heb geconnecteerd met kabel + internet abbo van 160 Mb bij Telenet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

tippie62 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 20:15:
Zie net dat ik bij 4k uitzendingen 2160 sd heb ipv sommige hier 2160 hd hebben,ligt dit aan je abbo ofzo aangezien ik bedraad en met 90 Mbit van ziggo zit
Je moet wel UHD in je abo hebben zitten inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
mvds schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 10:26:
[...]

Je moet wel UHD in je abo hebben zitten inderdaad :)
Ik heb UHD in Netflix abonnement, maar nog geen 4K stream gehad.
Gisterenavond heb ik even kort House of Cards (S1E1) geprobeerd, en daar zag ik bij de stream info Super HD (1080) oid staan. Ik ga er dan ook vanuit dat of 1) mijn internet te langzaam/onstabiel is of 2) UHD niet beschikbaar is in de gratis maand periode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:33
Probeer het ook eens op andere tijden. Ik heb House of Cards een gedeelte in 1080 gezien en daarna 2160. Mogelijk dat Netflix verkeer iets wordt geknepen in drukke tijden... Of dat mijn NAS iets aan het downloaden was etc. Diverse oorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-08 09:06
ChuckyDevil schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 16:04:
Probeer het ook eens op andere tijden. Ik heb House of Cards een gedeelte in 1080 gezien en daarna 2160. Mogelijk dat Netflix verkeer iets wordt geknepen in drukke tijden... Of dat mijn NAS iets aan het downloaden was etc. Diverse oorzaken.
Wat ik begrepen heb is seizoen 2 alleen in UHD toch? Of is seizoen 1 nu ook in UHD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
Felzura schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 08:10:
Het was nog verdomd lastig om duidelijke foto's te maken. Ook heb ik het idee dat het sinds de firmware update (eergister geüpdate?) minder is, maar dat zit waarschijnlijk tussen m'n oren.

Het clouding probleem heb ik nog niet kunnen vastleggen, ik moet eens opzoeken bij welke app / video ik dit het beste kan zien.

Zie hier de foto's: Foto's

Het zit hem met name in de hoeken. Vooral de onderste rand valt het ergste op.
Wegens omstandigheden vorige week en deze week pas actie ondernomen. Vanochtend is dan ook de monteur van Samsung (Selectro) langsgeweest. Hij vertelde mij: Jaa ik zie het backlight bleeding probleem, ik snap wat je bedoeld. Maar dit valt binnen de specificaties van Samsung. M.a.w.: Jammer joh!

De monteur begon al met alle beeldverbeteraars aan te zetten en in een verlichte kamer te kijken, toen viel het wel mee. Ik gaf al aan dat ik enkel 's avonds laat tv keek, dan is het helemaal donker. Hij moest van Samsung echter onder 'normale' omstandigheden testen :X

Via hifi-corner geprobeerd hulp te zoeken, zij geven echter aan dat dit via de dealer moet. Zij kunnen moeilijk van afstand beoordelen, hiervoor is Selectro.

Vandaag ga ik dit verder aanvechten bij Samsung, want dit is echt belachelijk voor een TV van dit kaliber. Ik snap dat backlight bleeding 'normaal' is bij de LED techniek, echter is het 's avonds zeer storend. En bij mij in te erge mate aanwezig om het op de techniek af te schuiven.

Ik hoop dat er via de consumentenlijn van Samsung wat gedaan kan worden, ik heb er een slecht gevoel bij. ;(

Van alles foto's is foto 3 vanuit een 'normale' kijkhoek genomen. Dan is toch echt wel duidelijk een storende backlight bleed te zien. Zelfs clouding als het beeld volledig zwart is ;w

[ Voor 27% gewijzigd door Felzura op 08-10-2014 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 14:17
Felzura schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 09:53:
[...]

Wegens omstandigheden vorige week en deze week pas actie ondernomen. Vanochtend is dan ook de monteur van Samsung (Selectro) langsgeweest. Hij vertelde mij: Jaa ik zie het backlight bleeding probleem, ik snap wat je bedoeld. Maar dit valt binnen de specificaties van Samsung. M.a.w.: Jammer joh!

De monteur begon al met alle beeldverbeteraars aan te zetten en in een verlichte kamer te kijken, toen viel het wel mee. Ik gaf al aan dat ik enkel 's avonds laat tv keek, dan is het helemaal donker. Hij moest van Samsung echter onder 'normale' omstandigheden testen :X

Via hifi-corner geprobeerd hulp te zoeken, zij geven echter aan dat dit via de dealer moet. Zij kunnen moeilijk van afstand beoordelen, hiervoor is Selectro.

Vandaag ga ik dit verder aanvechten bij Samsung, want dit is echt belachelijk voor een TV van dit kaliber. Ik snap dat backlight bleeding 'normaal' is bij de LED techniek, echter is het 's avonds zeer storend. En bij mij in te erge mate aanwezig om het op de techniek af te schuiven.

Ik hoop dat er via de consumentenlijn van Samsung wat gedaan kan worden, ik heb er een slecht gevoel bij. ;(

Van alles foto's is foto 3 vanuit een 'normale' kijkhoek genomen. Dan is toch echt wel duidelijk een storende backlight bleed te zien. Zelfs clouding als het beeld volledig zwart is ;w
Ik ervaar het ook zo, het gekke is dat ik de tv uitgebreid heb bekeken in de winkel en thuis toen ik hem had gekocht. Toen heb ik het niet gezien, terwijl ik er juist op heb gelet omdat mijn vorige samsung tv ook zo iets dergelijks had, zou het een softwareprobeem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
edjetfsi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:13:
[...]

Ik ervaar het ook zo, het gekke is dat ik de tv uitgebreid heb bekeken in de winkel en thuis toen ik hem had gekocht. Toen heb ik het niet gezien, terwijl ik er juist op heb gelet omdat mijn vorige samsung tv ook zo iets dergelijks had, zou het een softwareprobeem kunnen zijn?
Dit is zeer zeker geen software probleem. TV's met local dimming hebben er minder last van. De UE55HU7500 heeft deze techniek helaas niet. In de winkel staan er diverse 'beeldverbeteraars' aan en is het vaak kunstmatig belicht. Mijn backlight bleeding is pas echt duidelijk aanwezig in een verduisterde kamer.

Alle LED tv's hebben wel in een mate last van bleeding, maar ik vond het gewoon te erg voor een TV van deze prijsklasse. Ik ga van het weekend eens kijken waar ik de zogenaamde 'specs' kan vinden. Hoe moet ik hier als consument ooit achter komen voor ik een aankoop doe? ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Felzura schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 20:57:
[...]

Dit is zeer zeker geen software probleem. TV's met local dimming hebben er minder last van. De UE55HU7500 heeft deze techniek helaas niet. In de winkel staan er diverse 'beeldverbeteraars' aan en is het vaak kunstmatig belicht. Mijn backlight bleeding is pas echt duidelijk aanwezig in een verduisterde kamer.

Alle LED tv's hebben wel in een mate last van bleeding, maar ik vond het gewoon te erg voor een TV van deze prijsklasse. Ik ga van het weekend eens kijken waar ik de zogenaamde 'specs' kan vinden. Hoe moet ik hier als consument ooit achter komen voor ik een aankoop doe? ;w
Ik zie het ook vooral in een wat donkere kamer. Tja ik heb nu al best wat lcd en led tv s gehad, en allemaal hadden ze wel een probleem. Er is geen een perfect, wat reviews of testen ook zeggen. Gelukkig is deze tv relatief niet duur, voor een uhd dan... Je moet behoorlijk volharden wil je een fabrikant als samsung bewegen tot een oplossing is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
edjetfsi schreef op woensdag 08 oktober 2014 @ 21:18:
[...]

Ik zie het ook vooral in een wat donkere kamer. Tja ik heb nu al best wat lcd en led tv s gehad, en allemaal hadden ze wel een probleem. Er is geen een perfect, wat reviews of testen ook zeggen. Gelukkig is deze tv relatief niet duur, voor een uhd dan... Je moet behoorlijk volharden wil je een fabrikant als samsung bewegen tot een oplossing is mijn ervaring.
Niet duur voor een UHD? het is een aardige bak met geld. De 'winkelprijs' is toch overal minimaal zo'n 2500. Dat hebben wij tweakers er niet voor betaald maar voor zo'n prijsklasse verwacht ik gewoon wat anders.

Ik heb voor de rest veel schik met de TV hoor. Maar alles bij elkaar opgeteld: backlight bleeding, software problemen: Netflix zwart scherm (lag aan netflix zeggen ze), wegvallen audio en opeens een firmware waarbij alles gedimd werd (vorige firmware). Dan weet ik bij mijn volgende tv keuze genoeg.

[ Voor 0% gewijzigd door Felzura op 09-10-2014 07:32 . Reden: Relatief niet duur klopt inderdaad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn tv is onbruikbaar geworden door een cam upgrade die constant failed en blijft opkomen. Meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Nee, wel dat UPC in mijn regio 3 dagen terug de instellingen gewijzigd had en je daarom alle zenders opnieuw moest scannen :(

Ik verbaas me er juist over dat het beeld met elke update nog weer net wat strakker lijkt te worden _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door matthijst op 10-10-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:50

Tijntje

Hello?!

Weer het volgende deel in mijn 65HU7500 soap.
Na een omruiling van mijn originele TV door Samsung voor een ander model was de vertical banding een stuk minder. Echter was ik nog steeds niet tevreden voor een TV in die prijs klasse.

Opnieuw een ticket aangemaakt en tot mijn verbazing werden er dit keer niet eerst foto's gemaakt maar kwam de monteur direct met een nieuw paneel en is het omgezet.

Hier het oude originele scherm met productie datum Juni 2014.
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/di/O8LN/20141010-141100.jpg

Het nieuwe paneel met productie datum September 2014
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/di/ABIN/20141010-141355.jpg

De elektronica;
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/di/INHQ/20141010-142319.jpg
Afbeeldingslocatie: http://image.codstats.nl/di/PGIN/20141010-142312.jpg

Het resultaat lijkt nu helemaal goed. Ik heb nog geen vertical banding kunnen waarnemen. _/-\o_
Het schijnt dat ze bij Selectro in Arnhem panelen hebben gekregen en die hebben ze allemaal eerst getest voor deze naar de klant gaan.

Voor een ieder die nog vertical bandig heeft op een 65HU7500, ik zou je adviseren een ticket aan te maken.
https://www.selectro.nl/content/afspraak#

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 06:57
Netjes, fijn dat het is opgelost voor je. In hoeverre had je last van vertical banding? Want als ik écht goed kijk bij voetbal/blauwe lucht kan ik het ook waarnemen, maar echt storend vinden wij het niet zozeer. Andere mensen is het bij ons bijvoorbeeld ook nog nooit opgevallen (althans: ze hebben er niets over gezegd).
Had jij het bijvoorbeeld ook bij gewoon tv kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 09:50

Tijntje

Hello?!

Bij de eerste was het heel goed te zien. Bij de tweede was het op te merken als je er op letten.
Nu heb ik het nog niet kunnen bespeuren en ik heb er een gevoelig oog voor.
Bij ons heeft er ook niemand iets van gezegd, maar zou jij het bij iemand anders zeggen die net zoveel geld had uitgegeven?

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
Felzura schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 07:31:
[...]

Niet duur voor een UHD? het is een aardige bak met geld. De 'winkelprijs' is toch overal minimaal zo'n 2500. Dat hebben wij tweakers er niet voor betaald maar voor zo'n prijsklasse verwacht ik gewoon wat anders.

Ik heb voor de rest veel schik met de TV hoor. Maar alles bij elkaar opgeteld: backlight bleeding, software problemen: Netflix zwart scherm (lag aan netflix zeggen ze), wegvallen audio en opeens een firmware waarbij alles gedimd werd (vorige firmware). Dan weet ik bij mijn volgende tv keuze genoeg.
Ik ook, voor mij geen samsung meer. Dat is wel duidelijk, ziet er best aardig uit, maar het valt mij altijd tegen.
De vraag is vervolgens wel, welk merk koop je dan? Samsung en lg hebben samen de concurrentie behoorlijk weggevaagd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Inmiddels een goede 3 maanden de 48HU7500 in huis staan. In eerste instantie wel tevreden. Moet ook wel om de WAF te compenseren. Als ze dan geld uit geeft dan moet het wel 'goed' zijn!
Na een paar weken beeldinstellingen te perfectioneren wel een redelijk beeld gekregen. Met 4k en 1080p alles erg mooi. Ben toch meer fan van de standaard instellingen (ipv film) met alle beeldverbeteraars uit. Alhoewel ik het vreemd blijf vinden dat al die dingen het beeld niet beter maken en Samsung adviseert alle 'motion plus, zwarttinten en smart led huppeldepup' uit te zetten.
Maar goed, ben zeer tevreden over de smart functies, Netflix en de snelheid van de tv.

Mijn grootste klacht is de kijkhoeken van de tv. Nou snap ik dat als ik in de eetkamer sta, het beeld niet super scherp zie en wat banding ervaar. Maar nou heb ik een grote hoekbank van 2,80 meter en de tv staat ongeveer in het midden van de bank 2,25m van de bank af. Wanneer je in de hoeken van de bank zit meen ik 2,85m van de tv af. Nou valt het me op dat wanneer ik op mijn favoriete plek zit, in de rechter hoek van de bank met ik gok een hoek van 15-20%, dat de linker rand van het beeld vaag en te overbelicht wordt. Zeker wanneer er ondertitel komt wanneer er een zwarte balk onder het beeld is bij een film. Dan wordt heel die balk licht. Dit is allemaal niet wanneer ik recht voor de tv ga zitten. Ik zit hier echter nooit. Backlightverlichting staat al op 10 dus dat is het probleem niet. Belachelijk bij zo'n kleine hoek. Moet toch schuin voor een tv kunnen zitten?

Meer mensen met deze klachten? Iemand met tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Heb backlight op 17 en juist een hele lading van die beeldverbeteraars aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
opa_paul schreef op zondag 12 oktober 2014 @ 23:33:
Inmiddels een goede 3 maanden de 48HU7500 in huis staan. In eerste instantie wel tevreden. Moet ook wel om de WAF te compenseren. Als ze dan geld uit geeft dan moet het wel 'goed' zijn!
Na een paar weken beeldinstellingen te perfectioneren wel een redelijk beeld gekregen. Met 4k en 1080p alles erg mooi. Ben toch meer fan van de standaard instellingen (ipv film) met alle beeldverbeteraars uit. Alhoewel ik het vreemd blijf vinden dat al die dingen het beeld niet beter maken en Samsung adviseert alle 'motion plus, zwarttinten en smart led huppeldepup' uit te zetten.
Maar goed, ben zeer tevreden over de smart functies, Netflix en de snelheid van de tv.

Mijn grootste klacht is de kijkhoeken van de tv. Nou snap ik dat als ik in de eetkamer sta, het beeld niet super scherp zie en wat banding ervaar. Maar nou heb ik een grote hoekbank van 2,80 meter en de tv staat ongeveer in het midden van de bank 2,25m van de bank af. Wanneer je in de hoeken van de bank zit meen ik 2,85m van de tv af. Nou valt het me op dat wanneer ik op mijn favoriete plek zit, in de rechter hoek van de bank met ik gok een hoek van 15-20%, dat de linker rand van het beeld vaag en te overbelicht wordt. Zeker wanneer er ondertitel komt wanneer er een zwarte balk onder het beeld is bij een film. Dan wordt heel die balk licht. Dit is allemaal niet wanneer ik recht voor de tv ga zitten. Ik zit hier echter nooit. Backlightverlichting staat al op 10 dus dat is het probleem niet. Belachelijk bij zo'n kleine hoek. Moet toch schuin voor een tv kunnen zitten?

Meer mensen met deze klachten? Iemand met tips?
Ik heb ook de backlight op 10, helderheid op 45 en Gamma op -1
Alle beeldverbeteraars uit en dit geeft het beste allround plaatje bij mij voor dag en nacht.

De kijkhoek klopt, die gaat snel achteruit al vanaf een 20 graden bij mij op 3,60 afstand.
Dat is erg raar en ook ik schrok daar van, want had dit niet meer verwacht.
Ik had voor dit probleem mijn LCD in 2007 heel snel de deur uit gedaan, en verwachtte nooit meer dat het nu nog kon.

Nu zit ik recht voor het scherm en mijn vrouw in de hoek van de hoekbank, maar zij ziet en hoort toch nooit verschillen in apparatuur ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
@Felzura

Ik heb precies hetzelfde probleem. FotoKlein stuurt mij naar Selectro, die tot 2 keer toe hebben geconstateerd maar mogen dit in deze mate niet van Samsung vervangen. Ik ga nu proberen dit direct via Samsung klantenservice op te lossen. De eerste keer stuurde Samsung mij ook door naar Selectro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
roger1984 schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 13:37:
@Felzura

Ik heb precies hetzelfde probleem. FotoKlein stuurt mij naar Selectro, die tot 2 keer toe hebben geconstateerd maar mogen dit in deze mate niet van Samsung vervangen. Ik ga nu proberen dit direct via Samsung klantenservice op te lossen. De eerste keer stuurde Samsung mij ook door naar Selectro.
Vreemd dat Samsung je doorstuurt naar Selectro. Selectro vertelde mij dat de specificaties door Samsung worden opgelegd :?

Ik hoor het graag als je meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roger1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 12:41
Samsung heeft eerst een email gestuurd met SOFTWARE updates voor een hardwarematig probleem! Vervolgens hebben ze me verzocht een afspraak te maken bij Selectro. Deze afspraak was afgelopen week, waarbij de backlight bleeding en clouding werd geconstateerd. De monteur vermeldde dat hoogstwaarschijnlijk het paneel niet mocht worden vervangen vanwege strenge eisen vanuit Samsung. Dit bleek het geval te zijn. Mede omdat deze verschijnselen inherent zijn aan de edge LED techniek.
Ik heb eergister een email naar Samsung gestuurd met dat ik hier niet mee akkoord ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
roger1984 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 11:12:
Samsung heeft eerst een email gestuurd met SOFTWARE updates voor een hardwarematig probleem! Vervolgens hebben ze me verzocht een afspraak te maken bij Selectro. Deze afspraak was afgelopen week, waarbij de backlight bleeding en clouding werd geconstateerd. De monteur vermeldde dat hoogstwaarschijnlijk het paneel niet mocht worden vervangen vanwege strenge eisen vanuit Samsung. Dit bleek het geval te zijn. Mede omdat deze verschijnselen inherent zijn aan de edge LED techniek.
Ik heb eergister een email naar Samsung gestuurd met dat ik hier niet mee akkoord ga.
Bij mij exact dezelfde situatie. Hopelijk gaat Samsung hier wat aan doen, want ik voel mij aardig bedonderd om het maar netjes te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opa_paul
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19-07-2024
Bij meer mensen de Netflix app opeens verdwenen? (Alweer smart Hub gereset en hij is weer terug) Is de app vernieuwd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 17:33
Het is wel goed dramatisch met Netflix app... Vind het zo jammer / tegen principe, om alsnog een Apple TV aan te sluiten aan een slimme TV.
Pagina: 1 ... 12 ... 42 Laatste