Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16-05-2024
Ik zit met een lastig probleem met mijn 55 inch HU7500 UHD van Samsung.
Mijn audio stotterd/happerd om de 10-15 min bij het kijken naar streaming content en films op mijn externe hdd (via usb).

Netflix en youtube bijvoorbeeld laten bij verschillende films, of het nu hd of 4k is om de 10-15 min het geluid een keer stotteren. Hetzelfde op mijn hdd, bij verschillende formaten en codecs. Soms zie je ook het beeld hangen.

Ik heb ondertussen mijn derde nieuwe toestel ontvangen die zelfs bij de winkel en een monteur thuis een week lang proef gedraaid hebben zonder problemen. 15 min na installatie was het probleem weer hoorbaar.

Mijn audio verloopt via optical naar een H&K bds 775, maar ook via jack naar headphones of op boxen van de tv zelf is het probleem aanwezig. Mijn internet verbinding is ook stabiel en moet snel genoeg zijn (Ziggo Plus pakket).

Ik heb ook de laatste firmware, een keer of twee een moederbord upgrade gehad van een Samsung monteur, maar daar werden de problemen niet mee opgelost.

De Ben van Dijk in Uden waar ik de tv gehaald heb, is ondertussen ook een heel eind uit zijn opties,
en ik wist het één tv geleden al niet meer :( Ik heb ook een collega met hetzelfde probleem, en bij hem stotterd het ook tijdens digitale tv via decoder.

Samsung wil ondertussen weer een monteur het moederbord laten vervangen maar daar zit ik niet meer op te wachten...

Ik kan met niet voorstellen dat van alle eigenaren van een 55 inch 7500 wij de enige twee zijn met dit probleem.

Kan iemand mij hier bij helpen?

[ Voor 7% gewijzigd door WilbertvdBroek op 03-09-2014 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:49
Kun je een opname maken van het probleem om het te illustreren? Hoelang duurt die hapering dan?

Heb dezelfde tv, maar heb zelf nog geen Netflix gebruikt en ook geen 10+minuten naar Youtube gekeken.
Zal binnenkort eens kijken of ik het ook kan reproduceren (ik gebruik trouwens HDMI-ARC naar mn versterker).

Heb je uitgesloten dat het aan je versterker zelf ligt? Zou het wellicht een ander apparaat kunnen zijn dat de storing veroorzaakt? Heb zelf wel eens gehad dat digitale tv regelmatig stoorde op bepaalde zenders, bleek aan het aanslaan van de koelkast te liggen die een spanningspiek veroorzaakte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Ik zal straks kijken of ik het kan vast leggen, ik heb ook zonder mijn versterker problemen.
Hoe kan je andere apparaten uitsluiten? Mijn collega heeft hetzelfde dus lijkt me wat dat betreft sterk dat bv onze beide koelkasten iets verkeerd doen.

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
Hier ook hetzelfde problem, ik volg deze topic! :-)

(--=) Peace For Everybody (=--)

• WilbertvdBroek
Even een korte update; ik heb gisteravond mijn tv een factory reset (via developer service menu) gegeven, en daarna heb ik toch al bijna een uur zonder enige stottering kunnen kijken. Ik wil niet te vroeg juichen, dus vanavond intensief gaan testen. Voorheen was het iig vrij vlot (binnen een min. of 10) merkbaar.
Ik gebruik overigens nu alleen de tv audio, geen externe. Firmware 2150

[ Voor 3% gewijzigd door WilbertvdBroek op 04-09-2014 11:39 ]

• Nipje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-04 14:35
Ik kan me hier ook melden met een 48 inch HU7500. Net voor het eerst iets gekeken via Netflix en geluid stottert om de 5 minuten ofzo. Ben nog geen instellingen aangepast of een reset geprobeerd. Wel nieuwste firmware.

• WilbertvdBroek
Ik moet wel zeggen dat ik nu de derde nieuwe tv heb, zoals ik het begrepen had van ben van dijk zat er iets in de eerste serie moederborden. Dus wellicht als je een van de eerste tv's hebt dat je ook dit probleem hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door WilbertvdBroek op 04-09-2014 11:56 ]

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op donderdag 04 september 2014 @ 11:55:
Ik moet wel zeggen dat ik nu de derde nieuwe tv heb, zoals ik het begrepen had van ben van dijk zat er iets in de eerste serie moederborden. Dus wellicht als je een van de eerste tv's hebt dat je ook dit probleem hebt.
Lijkt me sterk dat ik de eerste heb, ik heb het bij Saturm gekocht en ik ga er vanuit dat die toch wel recente vracht hebben staan? Hoe lang heb ik overigens het recht om de tv daar om te ruilen? Heb gisteren rond 15:00 mijn tweede nieuwe tv gehaald daar.

• WilbertvdBroek
Zou je gewoon moeten kunnen ruilen, maar kans bestaat ook dat ze het Samsung laten oplossen.

http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is

Mijn ervaring met de Selectro monteurs die Samsung laat komen is echter zeer slecht. Het zijn geen monteurs, ze vervangen nl je moederbord, of ze constateren dat je een nieuwe tv krijgt. Al zou een nieuw
moederbord icm een factory reset wel een oplossing kunnen zijn.

Ik hoop na vanavond meer duidelijkheid omtrent mijn tv te kunnen verschaffen.

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op donderdag 04 september 2014 @ 12:03:
Zou je gewoon moeten kunnen ruilen, maar kans bestaat ook dat ze het Samsung laten oplossen.

http://www.consuwijzer.nl...niet-goed-ondeugdelijk-is

Mijn ervaring met de Selectro monteurs die Samsung laat komen is echter zeer slecht. Het zijn geen monteurs, ze vervangen nl je moederbord, of ze constateren dat je een nieuwe tv krijgt. Al zou een nieuw
moederbord icm een factory reset wel een oplossing kunnen zijn.

Ik hoop na vanavond meer duidelijkheid omtrent mijn tv te kunnen verschaffen.
Hoe kan ik een zelfde reset uitvoeren als jij hebt gedaan? Dan kan ik meteen eens gaan testen!

• WilbertvdBroek
Ik heb je een PM gestuurd.

Ben benieuwd of Samsung mij/ons hierin nog tegemoet gaat komen. Ik heb nu al zoveel gekloot gehad en niet fantsoenlijk tv kunnen kijken vanaf het begint dat ik hem kocht.

[ Voor 9% gewijzigd door WilbertvdBroek op 04-09-2014 14:07 ]

• Nipje
Bedankt! Ik heb zojuist contact gehad met Samsung betreffende het probleem. Er is met een op afstand een hard reset uitgevoerd en momenteel zit ik 15 minuten Netflix te kijken zonder problemen. De reset lijkt tot nu toe te werken. Ik heb niet heel veel tijd om het uren te testen maar wellicht kan ik dit vanavond doen.

• WilbertvdBroek
Ok ik ben benieuwd, welke firmware draai je?

• Nipje
De nieuwste firmware. Wellicht was er gewoon een hard reset nodig na het installeren van die update en is dat de oplossing. Nu 45 min aant kijken en geen problemen.

Wel merk ik wat andere dingen tijdens het kijken van Netflix, bijvoorbeeld soms wat blokjes bij het hoofd van een persoon wanneer hij beweegt (op de lijn van zijn haar en de overige wereld). Maar dit lijkt meer met instellingen te maken te hebben dan issues met de tv. Ik draai verder standaard instellingen nog.

• WilbertvdBroek
Ok even voor mijn idee welk nr heeft de laatste firmware?

Die blokjes lijken me eerder artifacts die te maken met Motion plus. Zie ik bij mij nl ook wel eens. Duidelijk bij bijvoorbeeld family guy tijdens een panning shot en dan vooral tussen hoog contrasterende kleuren.

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op donderdag 04 september 2014 @ 15:15:
Ok even voor mijn idee welk nr heeft de laatste firmware?

Die blokjes lijken me eerder artifacts die te maken met Motion plus. Zie ik bij mij nl ook wel eens. Duidelijk bij bijvoorbeeld family guy tijdens een panning shot en dan vooral tussen hoog contrasterende kleuren.
Niets om zorgen over te maken dus in mijn ogen :). Firmware is 2150.9!

• WilbertvdBroek
Zojuist ong 2 uur film gekeken via hdd (usb), zonder problemen. Audio via optical naar h&k setje.
Morgen netflix nog eens goed testen, maar vooralsnog lijkt het wel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik heb nog eens wat verder getest vandaag en het lijkt met één van de twee volgende dingen te maken te hebben:

De Netflix app binnen de smart hub. Ik heb zojuist een halve aflevering van Fringe via de Netflix app op de tv gekeken. Hierbij had ik nog soms heel lichte stotters in het geluid en/of beeld. Vervolgens heb ik via de Playstation 4 de Netflix app opgestart en heb ik hier de tweede helft van de aflevering gekeken. Hier had ik geen last van stotters.

Het kan echter ook aan video playback van de televisie in het algemeen liggen. Om dit te testen ga ik nu eens wat terug kijken op bijvoorbeeld RTL XL en via een USB stick.

Ik zal jullie op de hoogte houden!

[ Voor 86% gewijzigd door Nipje op 05-09-2014 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
Hiero ok hetzelfde probleem (ook optisch naar de versterker) i.c.m. netflix.
Eerder ook veel last van 'ploppen en tikken' maar de tv gereset naar fabrieksinstellingen (gewoon via het standaard TV menu).
Moet zeggen dat het probleem verholpen lijkt (laatste firmware versie).

Alleen nu geeft mijn versteker geen 5.1 geluid meer weer (onkyo) :S.
Voor heen kon ik dit aanpassen door een film met 5.1 kanaal af te spelen in Netflix en dan naar het 'TV menu' te gaan en PCM te kiezen en dolby digital (als ik het goed zeg uit mijn hoofd).
Alleen dit werkt nu niet meer.
Volgens mij wordt er geen 5.1 signaal aangeleverd.

Iemand hier nog tips voor?

Zal mijn vrouw even vragen of ze nog last heeft gehad van het wegvallen van het geluid.

@Nipje:
Ik heb het gevoel dat het bufferen van Netflix ook niet altijd lekker gaat. Bij een lange film wil hij ook wel eens traag worden en soms vallen dan ineens de ondertitels weg. Netflix afsluiten en opstarten hebt dan wel weer.

[ Voor 13% gewijzigd door stimpyrulez op 05-09-2014 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
stimpyrulez schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 14:57:
Hiero ok hetzelfde probleem (ook optisch naar de versterker) i.c.m. netflix.
Eerder ook veel last van 'ploppen en tikken' maar de tv gereset naar fabrieksinstellingen (gewoon via het standaard TV menu).
Moet zeggen dat het probleem verholpen lijkt (laatste firmware versie).

Alleen nu geeft mijn versteker geen 5.1 geluid meer weer (onkyo) :S.
Voor heen kon ik dit aanpassen door een film met 5.1 kanaal af te spelen in Netflix en dan naar het 'TV menu' te gaan en PCM te kiezen en dolby digital (als ik het goed zeg uit mijn hoofd).
Alleen dit werkt nu niet meer.
Volgens mij wordt er geen 5.1 signaal aangeleverd.

Iemand hier nog tips voor?

Zal mijn vrouw even vragen of ze nog last heeft gehad van het wegvallen van het geluid.

@Nipje:
Ik heb het gevoel dat het bufferen van Netflix ook niet altijd lekker gaat. Bij een lange film wil hij ook wel eens traag worden en soms vallen dan ineens de ondertitels weg. Netflix afsluiten en opstarten hebt dan wel weer.
Zou je eens willen testen of de haperingen bij jou ook optreden als je andere streaming diensten gebruikt zoals RTL XL? Hier merk ik het ook HEEL licht namelijk. Er lijk gewoon echt iets mis te zijn wanneer de tv zelf media af gaat spelen, of dit nou streaming is of wat dan ook :(. NOS app gaf zojuist ook wat stotters. Ik vraag me erg af waar dit nou aan ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Nipje op 05-09-2014 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855

Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 15:27:
[...]

Zou je eens willen testen of de haperingen bij jou ook optreden als je andere streaming diensten gebruikt zoals RTL XL? Hier merk ik het ook HEEL licht namelijk. Er lijk gewoon echt iets mis te zijn wanneer de tv zelf media af gaat spelen, of dit nou streaming is of wat dan ook :(. NOS app gaf zojuist ook wat stotters. Ik vraag me erg af waar dit nou aan ligt.
Doe je dit gekabeld of wifi van de tv?
Hier trouwens nergens last van (lan bekabeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:15:
[...]

Doe je dit gekabeld of wifi van de tv?
Hier trouwens nergens last van (lan bekabeld)
Via een kabel. Goede CAT6 kabel dus daar kan het ook niet aan liggen.

Jij hebt nergens haperingen? Niet tijdens het kijken van netflix, usb content of wat dan ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 17:30:
[...]

Via een kabel. Goede CAT6 kabel dus daar kan het ook niet aan liggen.

Jij hebt nergens haperingen? Niet tijdens het kijken van netflix, usb content of wat dan ook?
Nee geen haperingen met netflix, nooit gehad ook. De kinderen kijken er graag naar.
usb content gebruik ik niet. Bij mij gaan films via de laptop en de Denon 4311

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Ik snap er echt niets meer van. Haperingen komen nu ook voor binnen de Netflix app op mijn Xbox one, en dus ook op de Netflix app op de tv zelf. Ik zou niet weten wat het probleem dan zou kunnen zijn als het zelfs ook aanwezig is wanneer ik Netflix speel vanaf mijn Xbox. Zal wel gewoon een hardware defect zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:34:
Ik snap er echt niets meer van. Haperingen komen nu ook voor binnen de Netflix app op mijn Xbox one, en dus ook op de Netflix app op de tv zelf. Ik zou niet weten wat het probleem dan zou kunnen zijn als het zelfs ook aanwezig is wanneer ik Netflix speel vanaf mijn Xbox. Zal wel gewoon een hardware defect zijn dan.
Is je internet verbinding wel stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 19:52:
[...]

Is je internet verbinding wel stabiel?
Ja ik heb gewoon goede kabels en op mijn oude TV ging alles goed. Het is echter ook zo met content vanaf een USB stick. Ook hier lijken de haperingen soms op te treden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Helaas, tijdens het kijken van een andere film op hdd weer haperingen. 3d film dat wel, maar moet uiteraard niets uitmaken.

Internet snelheid kan iets zijn maar bij mij is het ook via usb, dat zou toch los moeten staan van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:18:
Helaas, tijdens het kijken van een andere film op hdd weer haperingen. 3d film dat wel, maar moet uiteraard niets uitmaken.

Internet snelheid kan iets zijn maar bij mij is het ook via usb, dat zou toch los moeten staan van internet.
Hier exact het zelfde probleem en issues met alle vormen van het afspelen van video. Of het nou via USB is of via Netflix.

Ik heb de mogelijkheid om een monteur langs te laten komen volgende week, maar gezien de tv pas twee dagen oud is zou ik toch ook gewoon mijn geld terug moeten kunnen halen in de winkel of daar de tv om moeten kunnen ruilen?

Tevens vraag ik me af wat jullie me aanraden: Samsung de tv open laten schroeven in de hoop dat een nieuw moederbord of wat dan ook het oplost of terug naar de winkel.

[ Voor 10% gewijzigd door Nipje op 05-09-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Tja, ik heb ondertussen al mn derde tv en twee keer een moederbord laten vervangen dus daar ben ik helemaal klaar mee. Ben van dijk gaat nu met Samsung het uitzoeken is mij verteld, maar dat zal niet binnen een week zijn opgelost ben ik bang.
Ik ziu iig bij de winkel dit topic aan kaarten. Een nieuwe tv zou ik zeggen, is wel beter dan zo'n selectro group 'vakman', die maakten bij mij meer kapot dan ze repareerden. Misschien heb je geluk dat het daarna wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 22:52:
Tja, ik heb ondertussen al mn derde tv en twee keer een moederbord laten vervangen dus daar ben ik helemaal klaar mee. Ben van dijk gaat nu met Samsung het uitzoeken is mij verteld, maar dat zal niet binnen een week zijn opgelost ben ik bang.
Ik ziu iig bij de winkel dit topic aan kaarten. Een nieuwe tv zou ik zeggen, is wel beter dan zo'n selectro group 'vakman', die maakten bij mij meer kapot dan ze repareerden. Misschien heb je geluk dat het daarna wel werkt.
Hoe lang heb je de TV nu? Als het goed is heb je ook recht op een vervanging als 3 reparaties niets hebben uitgehaald via Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:15
Zelfde probleem gehad met mijn Samsung f7000 binnen Netflix. Zowel bekabeld als Wifi. Mijn Wii, PC en Denon Blu-Ray konden dezelfde content zonder problemen afspelen. Maakte niet uit of het sd of hd; 5.1 of stereo was. Zit op KPN 100/100 glasvezel overigens... :)

Ik kan bevestigen dat de ondersteuning van Samsung en haar monteurs ronduit onbevredigend is. Tweede toestel vertoonde hetzelfde probleem, en men is snel met het wijzen naar externe factoren. Na reset van Smarthub was het probleem altijd een tijdje weg. Daarnaast hielp het uit/aan zetten van de Netflix app een tijdje. Ik vermoed hierdoor dat het aan de app of smarthub ligt.

Sinds een paar weken is het probleem raar genoeg vanzelf weggegaan. Geen tv update gehad. Wellicht dat een update van de app zelf, of onderhoud bij de servers van Netflix of Samsung zelf tot oplossing heeft geleid.

Gelukkig maar, want ik zat niet te wachten op een vervangend toestel uit de H range zoals door de winkelier werd voorgesteld. De lan en extra hdmi ingangen staan daarbij haaks op de muur, en zo veel ruimte heb ik niet met mijn Vogels "slim" muurbeugel. Niet handig van Samsung... |:(

Volgende tv wordt alleen op beeldkwaliteit gelet, en koop ik wel een htpc of Google Chrome stick...

[ Voor 17% gewijzigd door Flozem op 06-09-2014 06:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 23:27:
[...]

Hoe lang heb je de TV nu? Als het goed is heb je ook recht op een vervanging als 3 reparaties niets hebben uitgehaald via Samsung.
Ik heb Nu net een week de tv, is al een vevanging. Een vierde nieuwe gaat volgens mij ook niets uithalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 21:43:
[...]

Hier exact het zelfde probleem en issues met alle vormen van het afspelen van video. Of het nou via USB is of via Netflix.

Ik heb de mogelijkheid om een monteur langs te laten komen volgende week, maar gezien de tv pas twee dagen oud is zou ik toch ook gewoon mijn geld terug moeten kunnen halen in de winkel of daar de tv om moeten kunnen ruilen?

Tevens vraag ik me af wat jullie me aanraden: Samsung de tv open laten schroeven in de hoop dat een nieuw moederbord of wat dan ook het oplost of terug naar de winkel.
Ik heb om te testen even een tv gevoede USB (2.0) Harddisk voor je opgesnort, en hier een film opgezet.
Een X264 van 8 Gb.
Deze heb ik aan de USB 3.0 ingang gehangen.

Geen problemen en of haperingen in geluid of video.

Heb je al eens gedacht om alles in huis uit te schakelen, dus eigenlijk alleen de tv met een hardddisk eraan.
Geen andere aansluitingen maken op de tv ,en router als je die hebt uitdoen.
Ook de koelkast uit ,en andere aparaten die gebruik maken van diezelfde groep als de tv.

Als je speakers hebt die te dicht bij de tv staan even opzij schuiven.

Heeft die het dan nog, is het duidelijk de tv.
Heeft hij het niet dan kan je 1 voor 1 een apparaat inschakelen totdat je de boosdoener hebt gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Wat een toestand allemaal. Ik heb het bovengenoemde niet geprobeerd en ik ben ook niet van plan dit te gaan doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat een verschil zal maken als ik heel eerlijk ben.

Ik ga lekker een Sony ophalen en deze Samsung gaat terug. Ik geef toch niet zoveel om het hele smart tv gebeuren gezien ik er consoles aan heb hangen die ook apps hebben. Wellicht gewoon een betere optie en hopelijk geen gezeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
De storingen zitten in zowel beeld als geluid. Kan een koelkast ook beeld verstoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Het lijkt mij erg sterk dat de verstoring door apparaten komt. Ik heb bij mijn oude tv's nooit problemen gehad en dan vind ik het dus nogsteeds een mankement van de 7500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:16:
Wat een toestand allemaal. Ik heb het bovengenoemde niet geprobeerd en ik ben ook niet van plan dit te gaan doen. Ik kan me ook niet voorstellen dat dat een verschil zal maken als ik heel eerlijk ben.

Ik ga lekker een Sony ophalen en deze Samsung gaat terug. Ik geef toch niet zoveel om het hele smart tv gebeuren gezien ik er consoles aan heb hangen die ook apps hebben. Wellicht gewoon een betere optie en hopelijk geen gezeur :)
Welke Sony wordt het? De X8505b?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:57
@Nipje
Zal wel eens proberen met RTL XL of zo.
Moet zeggen dat netflix het nu goed doet.
Dus geen ploppen en tikken meer in het geluid (helaas geen 5.1 naar stereo) en ook geen stotters meer gezien.
Moet wel zeggen dat ik laatst ook de smarthub heb gereset.
Aangezien ik Netflix niet kon deinstalleren (weet iemand hoe?).
Dus toen maar een reset smarthub en daarna reset tv.

Blijkbaar werkte dat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 12:18:
[...]

Welke Sony wordt het? De X8505b?
Jazeker. Net even goed bekeken in de winkel en het is een prachtig ding. Beeld is misschien op sommige punten nog wel beter dan de Samsung (er was iemand van Sony die een demo video heeft laten zien op beide modellen en op Sony waren de overgangen echt beter). Wat doe jij met je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 11:06:
Het lijkt mij erg sterk dat de verstoring door apparaten komt. Ik heb bij mijn oude tv's nooit problemen gehad en dan vind ik het dus nogsteeds een mankement van de 7500.
Het kan wel en is ook niet zo vreemd, maar dat is aan een ieder om dat te willen uitzoeken.
De tv van nu is heel veel anders dan die van tien jaar geleden en is steeds meer gevoeliger voor storingen zoals je zelf ook al merkt.

Maar ik zal hem gewoon omruilen voor een ander merk want anders eindig je straks met een vierde omgeruilde die het nog niet goed doet en dat is alleen maar teleurstellend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Zojuist van Ben van dijk een mailtje met het volgende;

Gister dezelfde problemen ondervonden. Lijkt afhankelijk van de momenten van de dag te gebeuren. Inmiddels ook geconstateerd dat het model wat we in de winkel hebben staan hetzelfde probleem heeft.

Van youtube wist ik dat het probleem in de youtube software zat maar dit lijkt een probleem met het smart platform van de samsung. Mijn gevoel zegt dat een bepaalde buffer vol loopt waarna de problemen alleen maar erger worden.

Doordat het afspelen van content via de usb schijf ook via het smart platform gaat heb je ook daarbij last van.

We gaan kijken of de accountmanager van samsung wat meer in dit probleem kan duiken. Inmiddels is dus duidelijk dat alle modellen hier last van hebben.

Ik wacht dus even af voor ik naar sony overstap.

[ Voor 3% gewijzigd door WilbertvdBroek op 06-09-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:32:

Gister dezelfde problemen ondervonden. Lijkt afhankelijk van de momenten van de dag te gebeuren. Inmiddels ook geconstateerd dat het model wat we in de winkel hebben staan hetzelfde probleem heeft.

Van youtube wist ik dat het probleem in de youtube software zat maar dit lijkt een probleem met het smart platform van de samsung. Mijn gevoel zegt dat een bepaalde buffer vol loopt waarna de problemen alleen maar erger worden.

Doordat het afspelen van content via de usb schijf ook via het smart platform gaat heb je ook daarbij last van.

We gaan kijken of de accountmanager van samsung wat meer in dit probleem kan duiken. Inmiddels is dus duidelijk dat alle modellen hier last van hebben.

Klinkt goed. Ik heb hier echter geen geduld voor hoor. Ik heb samsung de afgelopen dagen wel 4x aan de telefoon gehad en niemand weet er ook maar iets vanaf. Als ze nu het probleem ontdekken en dat middels een software update op moeten lossen duurt dat ook nog ontzettend lang en ik wil gewoon NU een nieuwe goede werkende tv. De tv eindeloos laten vervangen is dan een andere optie maar nogmaals, ik wil nu een werkende tv en geen 20 monteurs over de vloer.

Overigens heb ik via Netflix op mijn Xbox One ook last van de stotters terwjil dit totaal los staat van het smart platform. Het ligt dus gewoon niet aan die smart hub maar volgens mij is het heel iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WilbertvdBroek schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 14:32:

Jij zegt alle modellen ,maar ik heb het probleem dus niet, niet via YouTube die ik regelmatig gebruik en ook niet na testen via een USB schijf.
Loopt het dan via servers van Samsung, en is het maar net degene welke server jouw tv gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:47:
[...]

Jij zegt alle modellen ,maar ik heb het probleem dus niet, niet via YouTube die ik regelmatig gebruik en ook niet na testen via een USB schijf.
Loopt het dan via servers van Samsung, en is het maar net degene welke server jouw tv gebruikt?
Het is toch al erg genoeg dat wij daar nu over aan het speculeren zijn of niet? Dat is toch niet de bedoeling van een product van 1600 euro? Ik sta hier mn koelkast en wasmachine van de stroom te halen om te zorgen dat mijn peperdure tv mooie beeldjes geeft. Toen ik het van deze kant bekeek heb ik de tv meteen ingepakt en weer bij de Saturn afgegeven. Ben benieuwd naar Sony :)

[ Voor 19% gewijzigd door Nipje op 06-09-2014 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 15:49:
[...]

Het is toch al erg genoeg dat wij daar nu over aan het speculeren zijn of niet? Dat is toch niet de bedoeling van een product van 1600 euro? Ik sta hier mn koelkast en wasmachine van de stroom te halen om te zorgen dat mijn peperdure tv mooie beeldjes geeft. Toen ik het van deze kant bekeek heb ik de tv meteen ingepakt en weer bij de Saturn afgegeven. Ben benieuwd naar Sony :)
Ja dat is het ook, alleen is het niet mijn probleem want hier werkt het.
Dat ik mee wil denken\helpen is weer wat anders.
Er zijn hier velen met deze series op het forum (en daarbuiten) maar er zijn niet heel veel gevallen hier aan het posten. Als het structureel was dan hadden er meer geklaagd, toch?

Maar....., de Sony, heb je deze al?
Vertel!...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:01:
[...]

Ja dat is het ook, alleen is het niet mijn probleem want hier werkt het.
Dat ik mee wil denken\helpen is weer wat anders.
Er zijn hier velen met deze series op het forum (en daarbuiten) maar er zijn niet heel veel gevallen hier aan het posten. Als het structureel was dan hadden er meer geklaagd, toch?

Maar....., de Sony, heb je deze al?
Vertel!...
Ik bedoelde het niet tegen jou hoor! Het is erg fijn dat je mee denkt met de rest. Het was gewoon even mijn gedachte. Ik ben blij dat niet iedereen er last van heeft maar ik ga zelf geen 5x een tv ruilen bij de winkel in de hoop dat ik een goede krijg. Een vriend van me heeft al 2 jaar een smart tv van Samsung waarop de youtube app flinke problemen heeft. Samsung is hiervan op de hoogte maar daar is ook gewoon nog steeds geen software update voor. Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in op dat gebied.

Ik kan de Sony helaas morgen pas testen! Ben erg benieuwd..

[ Voor 13% gewijzigd door Nipje op 06-09-2014 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:27:
[...]

Ik bedoelde het niet tegen jou hoor! Het is erg fijn dat je mee denkt met de rest. Het was gewoon even mijn gedachte. Ik ben blij dat niet iedereen er last van heeft maar ik ga zelf geen 5x een tv ruilen bij de winkel in de hoop dat ik een goede krijg. Een vriend van me heeft al 2 jaar een smart tv van Samsung waarop de youtube app flinke problemen heeft. Samsung is hiervan op de hoogte maar daar is ook gewoon nog steeds geen software update voor. Ik heb er gewoon weinig vertrouwen in op dat gebied.

Oke, we horen het wel.
Heb nu 3 apparaten van Samsung in huis Tel, tablet, Tv... maar ook mijn laatsen.
Ondersteuning is gewoon erg slecht, zit al maanden te wachten op Kitkat voor de tablet, telefoon is niet stabiel en de tv is niet de kwaliteit die het uitstraalt.
De marketing is wel erg sterk van Samsung, maar dan nog een goed product leveren.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:35:
[...]

Oke, we horen het wel.
Heb nu 3 apparaten van Samsung in huis Tel, tablet, Tv... maar ook mijn laatsen.
Ondersteuning is gewoon erg slecht, zit al maanden te wachten op Kitkat voor de tablet, telefoon is niet stabiel en de tv is niet de kwaliteit die het uitstraalt.
De marketing is wel erg sterk van Samsung, maar dan nog een goed product leveren.... ;)
Samsung doet ook veel goed hoor! Het Smart tv gedeelte steekt boven alle andere fabrikanten uit. Alles ziet er ook strak uit en het beeld is normaal ook goed. Jammer dat sommige series gewoon issues bevatten. Is vaker zo bij Samsung. Door de slechte ondersteuning zijn die issues vaak een groot probleem wat natuurlijk erg jammer is. Misschien is Sony net zo erg hoor, dat weet ik nog niet. Ik heb nog nooit een tv gehad van Sony 8)7.

[ Voor 12% gewijzigd door Nipje op 06-09-2014 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:50:
[...]

Samsung doet ook veel goed hoor! Het Smart tv gedeelte steekt boven alle andere fabrikanten uit. Alles ziet er ook strak uit en het beeld is normaal ook goed. Jammer dat sommige series gewoon issues bevatten. Is vaker zo bij Samsung. Door de slechte ondersteuning zijn die issues vaak een groot probleem wat natuurlijk erg jammer is. Misschien is Sony net zo erg hoor, dat weet ik nog niet. Ik heb nog nooit een tv gehad van Sony 8)7.
Oke, dan hebben we daar een andere mening, voor mij is de smart gedeelte niet van belang, beeldkwaliteit vind ik niet top, (ben beter gewend voor minder geld ;) ) en waarschijnlijk ook niet op te lossen met firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Anoniem: 242855 schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 17:02:
[...]

Oke, dan hebben we daar een andere mening, voor mij is de smart gedeelte niet van belang, beeldkwaliteit vind ik niet top, (ben beter gewend voor minder geld ;) ) en waarschijnlijk ook niet op te lossen met firmware.
Ik durf niet zoveel te zeggen over de beeldkwaliteit van andere tv's gezien ik altijd samsung heb gehad. Ik hoop echt voor de mensen dat het probleem met de 7500 wordt opgelost middels een update..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Nipje schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 16:27:
[...]

En? Al wat kunnen testen? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik begin zelf nl ook te twijfelen of de x8505 een goede vervanger is. Ik ben vooral benieuwd naar de zwartwaardes tov de samsung. Vond die samsung nl niet altijd heel sterk, mijn vorige tv was een panasonic plasma (g35), misschien geen eerlijke vergelijking maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
WilbertvdBroek schreef op zondag 07 september 2014 @ 09:43:
[...]

En? Al wat kunnen testen? Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen, ik begin zelf nl ook te twijfelen of de x8505 een goede vervanger is. Ik ben vooral benieuwd naar de zwartwaardes tov de samsung. Vond die samsung nl niet altijd heel sterk, mijn vorige tv was een panasonic plasma (g35), misschien geen eerlijke vergelijking maar toch...
Ik ben hem nu in elkaar aan het zetten. Zullen we overgaan op de DM? Dan kan je me vragen stellen over alles wat je wit weten over het toestel. Ik zal dan daarna een samenvatting plaatsen in dit topic voor de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nipje schreef op zondag 07 september 2014 @ 11:42:
[...]

Ik ben hem nu in elkaar aan het zetten.
Eerst de lijm laten drogen he! , als je het panel verlijmd hebt in het frame.

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Haha het zou wat zijn als je er nog lijm bij nodig hebt.

Eerste indruk is erg positief! Wat netflix gekeken en een game gespeeld op de Xbox One. Kleuren zijn erg goed en het beeld is stabiel. Ik blijf verder testen! Als jullie meer laten weten of als jullie willen dat ik iets probeer dan hoor ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 00:17
ik heb af en toe dezelfde problemen, voor enige seconden wegvallen van het geluid van mijn Samsung 65HU8500, valt voor 2 a 3 seconden weg, en je ziet dan bij mijn AV versterker (philips DFR9000) ook weer het inschakelen/opstarten van de DD 5,1 geluidskanalen weergegeven worden.
Maar is niet alleen bij het kijken van Netflix via de tv, maar ook sporadisch tijdens het kijken via de kabel (ziggo TV Plus en internet 90/9) en eveneens via kijken via mijn satelliet tuner(technisat Isio Plus) naar de diverse satelliet kanalen. iemand een idee, dus ligt schijnbaar niet specifiek bij streaming diensten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
dinandus schreef op zondag 07 september 2014 @ 14:45:
ik heb af en toe dezelfde problemen, voor enige seconden wegvallen van het geluid van mijn Samsung 65HU8500, valt voor 2 a 3 seconden weg, en je ziet dan bij mijn AV versterker (philips DFR9000) ook weer het inschakelen/opstarten van de DD 5,1 geluidskanalen weergegeven worden.
Maar is niet alleen bij het kijken van Netflix via de tv, maar ook sporadisch tijdens het kijken via de kabel (ziggo TV Plus en internet 90/9) en eveneens via kijken via mijn satelliet tuner(technisat Isio Plus) naar de diverse satelliet kanalen. iemand een idee, dus ligt schijnbaar niet specifiek bij streaming diensten!
Ik had het inderdaad ook met alle video playback. Ook via een console.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramseswijers
  • Laatst online: 24-04 11:13
Hier hetzelfde na de reset to factory default twee dagen nergens last van gehad.
Maar daarna al snel weer haperingen in geluid.
Ben ook aan het overwegen om voor een ander merk te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nipje
Heeft de nieuwste firmware al dingen opgelost toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Ga ik donderdag testen, dan heb ik pas weer tijd.

• Nipje
Uit nieuwsgierigheid heb ik gisteren even contact gehad met Samsung. Ik heb ze dit topic laten zien en een aantal keer een verzoek gedaan dit probleem door te sturen naar mensen die wellicht aan dit probleem kunnen werken. Er is vervolgens officieel melding gemaakt van de klacht en dit topic is ook in deze melding opgenomen.

Er is mij beloofd dat ik binnen 5 dagen bericht krijg of het nou een software of hardware defect is. Tevens krijg ik dan ook te horen of er aan het probleem wordt gewerkt of niet.

Ik hou jullie op de hoogte!

• transformer
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-04 11:51
oke ben zeer benieuwd dan heb het nu ook getest op mijn mediaplayer en op de computer en daar heb ik totaal geen problemen!
het heeft dus wel degelijk met de samsung te maken! :-(

LG Oled - Homey - Domotica - SONOS - HUE

• Flozem
In dat geval voor Samsung... ff een update aangaande mijn F7000. Het geluid in Netflix stotterde gisteren weer een keer of drie tijdens het kijken... :'(

• transformer
een keer of 3! daar zou ik al blij mee zijn die van mij stottert om de paar minuten! 8)7 :? :-( :'(

• Nipje
Het lijkt toch een software issue te zijn als het met mediaplayers niet gebeurt bij jullie :). Dat zou een goed teken zijn omdat het dan gewoon opgelost kan worden.

Anoniem: 620375

Zelfde probleem hier. TV vorige week gekocht en heb er ook last van.
Netflix en USB. Via PS4 werkt Netflix prima.

Hopelijk binnenkort opgelost geef toch de voorkeur van Netflix via Smart TV aangezien dat er toch beter uit ziet dan via de PS4 :)

• Nipje
Anoniem: 620375 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 13:29:
Zelfde probleem hier. TV vorige week gekocht en heb er ook last van.
Netflix en USB. Via PS4 werkt Netflix prima.

Hopelijk binnenkort opgelost geef toch de voorkeur van Netflix via Smart TV aangezien dat er toch beter uit ziet dan via de PS4 :)
Ja dit vind ik inderdaad ook! Ik hoop oprecht dat het een software issue is (waar ik wel vanuit ga). Dan zou het meteen een super TV zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
Bedankt voor de update Nipje ik zie uit naar de reactie van Samsung

• transformer
Heeft iemand hier deze tv in combinatie met een sonos playbar? En ook last van de haperingen?

Nog steeds geen reactie van Samsung Nipje?

• Nipje
Samsung is nog altijd bezig met het uitzoeken van de problemen. Ik hoop snel iets te horen!

[ Voor 79% gewijzigd door Nipje op 17-09-2014 19:06 ]

• BrainyNL
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 04-01 11:06
Ik heb de 48HU7500 in combinatie met de Sonos playbar incl. surround en ook hier valt af en toe het geluid even (seconde) weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622335

Ik ben de zoveelste bij wie het geluid geregeld een halve seconde wegvalt.

Ik beluister de TV middels een externe Sony versterker. Ik heb er altijd last van bij het kijken naar Netflix, maar het gebeurt ook af en toe bij het kijken naar TV (via een Humax HD kabelontvanger). Het geluid loopt via de optische uitgang van de TV naar de versterker.
Jammer genoeg heeft mijn versterker geen HDMI-ingang anders zou ik kunnen testen of het probleem zich dan ook voordoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Denk het wel, bij mij was het probleem ook via line out en tv speakers zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WilbertvdBroek schreef op zondag 21 september 2014 @ 13:36:
Denk het wel, bij mij was het probleem ook via line out en tv speakers zelf.
Je schrijft 'was'. Is het probleem bij jou opgelost dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Zou me verbazen. Ik heb het probleem nog maar sporadisch op mijn F7000 maar loop er al sinds begin dit jaar mee. Volgens mij vindt Samsung het wel goed zo... zo lang het probleem maar niet algemeen bekend wordt. :S

Maar het lijkt mij eerder aan de servers of app van Netflix of Samsung te liggen dan aan de TV an sich. Het probleem doet zich bijvoorbeeld niet voor bij afspelen van externe bronnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
het is idd een software fout waarschijnlijk maar ligt dit bij Samsung of Netflix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilbertvdBroek
Anoniem: 622335 schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:48:
[...]

Je schrijft 'was'. Is het probleem bij jou opgelost dan?
Nee is niet opgelost, en ik denk dat het een Samsung probleem is aangezien Youtube en Hdd content en reguliere tv ook hapert.

• Nipje
Samsung is er in ieder geval van op de hoogte en ze zijn bezig met de oorzaak te achterhalen (dit is wat ze mij vertellen en ik wacht nog op reactie).

• WilbertvdBroek
Ik heb mijn tv bij ben van dijk omgeruild tegen een Lg Oled, was helemaal klaar met de Samsung.
Tot nig toe geen spijt hiervan, de oled heeft een geweldig beeld :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WilbertvdBroek schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 16:42:
Ik heb mijn tv bij ben van dijk omgeruild tegen een Lg Oled, was helemaal klaar met de Samsung.
Tot nig toe geen spijt hiervan, de oled heeft een geweldig beeld :-)
Met een LG is niks mis mee. Veel plezier ermee!
Ik kan geen andere TV nemen want ik heb (hoewel we in het topic van de UE55HU7500 zitten) de 48-inch versie. Samsung heeft als enige een 4K 48 inch. Een grotere past niet tussen de twee deuren waar de TV tussen staat...
Hoewel ik dit topic natuurlijk nauwlettend volg, heb ik toch maar een service afspraak gemaakt voor a.s. donderdag, want nu is het zo erg dat het geluid vaak gewoon helemáál wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik op mijn hu7500 een probleem met netflix, na enige minuten valt het geluid compleet weg, zowel via de receiver als de speakers van de tv zelf. Een reset help slechts 10-15 minuten en dan hetzelfde probleem.

Alleen als ik netflix op stereo zet is het probleem geheel weg. Heel af en toe heb ik ook een korte geluids onderbreking via mijn Sat ontvanger.

Is dit bij meer zo, anders ga ik maar eens de service bellen.

En ja ook hier zat van deze prima hardware met vreselijke software, voorlopig mijn laatste samsung product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
Hoi HaseMike, ik dacht dat ik de enige was, maar ik heb exact hetzelfde probleem. ;-)
Zonet maar even een upgrade naar de nieuwe firmware 2160 gedaan.
Even kijken of die nog wat fixt.

**update; Hetzelfde probleem treed nog steeds op :'(

[ Voor 13% gewijzigd door blaatpaal op 29-09-2014 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:42
Ik heb het zelfde probleem bij Netflix. Vanavond iets proberen te kijken maar dus ook geen sound..
Las wel dat Netflix afgelopen weekend een storing had schijnbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Dat van die storing wist ik niet, zal even zoeken op internet bedankt. Vond het nogal vreemd dat het van de 1 op de andere dag optrad zonder dat er iets aan de tv veranderd was. Als het nog een paar dagen optreed ga ik toch maar even samsung service bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op maandag 29 september 2014 @ 22:44:
Sinds gisteren heb ik op mijn hu7500 een probleem met netflix, na enige minuten valt het geluid compleet weg, zowel via de receiver als de speakers van de tv zelf. Een reset help slechts 10-15 minuten en dan hetzelfde probleem.

Alleen als ik netflix op stereo zet is het probleem geheel weg. Heel af en toe heb ik ook een korte geluids onderbreking via mijn Sat ontvanger.

Is dit bij meer zo, anders ga ik maar eens de service bellen.

En ja ook hier zat van deze prima hardware met vreselijke software, voorlopig mijn laatste samsung product.
Ook ik, die nooit wat heeft ;) heb het nu.
Ik denk sinds de update van van de week.
Nooit last van haperingen gehad met netflix ,maar nu sinds een paar dagen wel.
Viel mij ook al op dat als ik hem in stereo instel het minder is, misschien dat hij dan minder data hoeft te downen?
Hier bedraad met ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Ik zit maar op een 12mbit lijntje dus als je ziggo hebt ben je waarschijnlijk 8x zo snel als ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaseMike schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 17:45:
Ik zit maar op een 12mbit lijntje dus als je ziggo hebt ben je waarschijnlijk 8x zo snel als ik ;)
goedkoopste abbo van ziggo 30mbit dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• transformer
Bij mij dus ook! 7(8)7 7(8)7 7(8)7
Wat een ellende dit kan toch niet zomaar aan je internet abo liggen!?!
Ik heb de tv via kabel aangesloten en ook de 30mbit van ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
100/100 glasvezel van KPN hier.... Probleem zowel bekabeld als via 50/5 wifi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben geen techneut, maar kan het zo wezen dat Netflix de vraag niet aan kan?
Ik bedoel dan meer in de zin van lijntjes, bandbreedte, servers etc...
Het is nu wel steeds Samsung dit en dat, maar misschien ligt het probleem ergens anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
Ik zie net dat de netflix app is geupdate (datum is van vandaag), ik heb meteen gechecked, de hele optie 5.1 is nu weg.. .

[ Voor 3% gewijzigd door blaatpaal op 30-09-2014 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaatpaal schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 23:32:
Ik zie net dat de netflix app is geupdate (datum is van vandaag), ik heb meteen gechecked, de hele optie 5.1 is nu weg.. .
Zag het ook, vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 21:36:
Ik ben geen techneut, maar kan het zo wezen dat Netflix de vraag niet aan kan?
Ik bedoel dan meer in de zin van lijntjes, bandbreedte, servers etc...
Het is nu wel steeds Samsung dit en dat, maar misschien ligt het probleem ergens anders.
Ik heb het geluidsprobleem niet alleen bij Netflix, maar bij alles wat via de smarthub loopt, ook bij televisie kijken. In dat licht bezien is het toch wel degelijk een Samsung issue...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-02 11:51
Ook bij mij valt het geluid sinds de laatste paar dagen opeens weg. Gister via Netflix viel het geluid elke 20-30 seconden zo'n 2s weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Vandaag zelfs via stereo bij netflix, overnieuw de app starten helpt weer even. Zal wel weer software zijn zoals gebruikelijk bij samsung. Wordt ondertussen aardig moe van hun waardeloze kwaliteits controle, denk er hard over maar een pctje ernaast te zetten of een amazon fire tv.

Morgen maar eens bellen met het service centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G4mert
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-04 19:52
Ik heb nu sinds een week de 55HU7200, de curved variant (maar zonder 3D) van de HU7500. Ik was bang hier ook last van te krijgen maar tot mijn verbazing geen enkel geluidsprobleem (zit ook op de laatste firmware). Niet via tuner, uitzendinggemist, ps4. Ik heb netflix via de smart hub nog niet gebruikt omdat ik die al op mijn ps4 heb. (Straks is dat de boosdoener omdat het hier veel over Netflix gaat :P )

[ Voor 37% gewijzigd door G4mert op 02-10-2014 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Het is inderdaad alleen de netflix app bij mij, de van de smart tv apps zijn ok , dus het zal wel software zijn. Alleen worden we nogal pissig op samsung vanwege de eene na de andere software fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 620172

Heb nu zo'n 3 weken een UE55HU7500 en ben tot op heden erg tevreden. Heb gelukkig nog geen problemen zoals ik hierboven lees met haperingen of geluidsproblemen. Wat me echter wel opvalt is dat het beeld niet scherp is bij bijvoorbeeld een voetbal wedstrijd. Vooral rond de spelers zie je dat het onscherp wordt. Iemand die dit herkent? En heeft er iemand tips om dit met wat andere instellingen te ondervangen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaseMike
  • Niet online
Tot mijn grote verbazing zijn vandaag alle netflix problemen op de samsung ineens verleden tijd. Hopelijk blijft dat zo. En voor hierboven : Zet alle "beeldverbeteraars" eens uit en bouw dan weer op tot je tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felzura
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09-02 11:51
Gister ben ik teruggebeld door Samsung n.a.v. mijn mail. Voor mijn backlight bleeding probleem komt een monteur kijken. Ook heb ik de netflix problemen aangekaart en verteld dat er hier op tweakers veel meer mensen zijn met het zelfde probleem.

Samsung is (volgens de man aan de telefoon) bezig met Netflix om samen tot een verbeterde app te komen. Samsung gaf zelf al aan dat de netflix app alles behalve vloeiend is.

Via een remote sessie kunnen zij het opstarten met zwart scherm wel voorkomen is mij verteld. Ik ben bang dat we voor het geluidsprobleem moeten wachten tot Samsung en Netflix met een oplossing komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19:11
In ieder geval er mee bezig, bedankt voor je info! Af en toe maar switchen van tv naar console voor Netflix.
Pagina: 1 2 Laatste