Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622335

Een oplossing voor Netflix? Tsja, en ik blijf dat geluidsprobleem ook 'gewoon' houden bij TV kijken of YouTube (al is het dan minder)...
Wellicht tegen beter weten in heeft men gisteren voor alle zekerheid de printplaat vervangen, echter zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-03 10:21
Het is even afwachten op Nipje.. @ nipje heb jij toevallig een incidentnummer? Mogelijk kunnen we hierna refereren..

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 11:48
het geluidsprobleem is niet alleen via netflix, kijk zelf veel via een aparte sateliet decoder Technisat Isio S, en ook hier soms tijdje geen haperingen in geluid, dan weer soms wel 5 keer in een paar minuten.
wordt intussen wel erg irritant, al die hick ups, hoop dat Samsung hier eindelijk een definitieve oplossing voor kan bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-05 13:12
Ik was echt op zoek naar dit topic! Wij hebben dit probleem ook. Het doet zich voor bij het streamen van Full HD en 4k bij Netflix, Youtube en Plex.

We downloaden veel .mkv van Spotnet en spelen dit dan via de Plex for Samsung app af op de tv.

We dachten eerst dat het aan de bekabeling of de switch lag. Na alles een keer vervangen te hebben met CAT6 kabels en een 80 euro kostende 1 gb/s switch is het probleem er nog steeds.

Na dit topic gelezen te hebben en de eigen ervaring is het dus de tv zelf.

Het probleem wat wij dus hebben met Netflix, Youtube en Plex is dat het beeld en geluid stottert / stutter / happert om de 10 a 15 minuten voor een halve seconde. Precies zoals TS ook vermeldde.

Erg irritant als filmliefhebber!

EDIT: Zojuist voor het eerst een DVD (.vob files) afgespeeld via de stream. Hierbij treedt de haper helaas ook op (en dan bedoel ik niet de overgang van een vob file naar de volgende).

[ Voor 13% gewijzigd door NuStyle op 05-10-2014 22:36 . Reden: Ook bij vob files ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 491988

Goede dag ik heb sinds vandaag een ue48h8000 in huis en pfff wat een mooie TV.
Nu is mijn vraag ik zie mijn PC als deze aan staat op de TV maar ik kan bijvoorbeeld niet bij een gedeelde map komen waar mijn films staan.
Kan dit zo en zo wel kan nergens wat vinden er over.
Ik heb de nodige X264 films op een schijf staan die ik zou willen kijken zonder mijn media player dus rechtstreeks van de pc op de tv.
Hoor graag van jullie

Vriendelijk groet Edwin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855

Anoniem: 491988 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 21:14:
Goede dag ik heb sinds vandaag een ue48h8000 in huis en pfff wat een mooie TV.
Nu is mijn vraag ik zie mijn PC als deze aan staat op de TV maar ik kan bijvoorbeeld niet bij een gedeelde map komen waar mijn films staan.
Kan dit zo en zo wel kan nergens wat vinden er over.
Ik heb de nodige X264 films op een schijf staan die ik zou willen kijken zonder mijn media player dus rechtstreeks van de pc op de tv.
Hoor graag van jullie

Vriendelijk groet Edwin
Ik weert niet of het kan wat jij wil, je bedoelt X264 gestreamed vanaf de comp?
Wat wel kan, maar dat is niet je vraag, is je laptop of comp aansluiten via hdmi als dat mogelijk is.
Of een externe harde schijf evt gevoed door een tv waar je alles opzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stimpyrulez
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:34
NuStyle schreef op zaterdag 04 oktober 2014 @ 23:52:
Ik was echt op zoek naar dit topic! Wij hebben dit probleem ook. Het doet zich voor bij het streamen van Full HD en 4k bij Netflix, Youtube en Plex.

We downloaden veel .mkv van Spotnet en spelen dit dan via de Plex for Samsung app af op de tv.

We dachten eerst dat het aan de bekabeling of de switch lag. Na alles een keer vervangen te hebben met CAT6 kabels en een 80 euro kostende 1 gb/s switch is het probleem er nog steeds.

Na dit topic gelezen te hebben en de eigen ervaring is het dus de tv zelf.

Het probleem wat wij dus hebben met Netflix, Youtube en Plex is dat het beeld en geluid stottert / stutter / happert om de 10 a 15 minuten voor een halve seconde. Precies zoals TS ook vermeldde.

Erg irritant als filmliefhebber!

EDIT: Zojuist voor het eerst een DVD (.vob files) afgespeeld via de stream. Hierbij treedt de haper helaas ook op (en dan bedoel ik niet de overgang van een vob file naar de volgende).
Heb hier ook last van gehad en de laatste tijd is het weg.

Ik heb de nieuwste firmware van de tv gedownload.
Daarna de smarthub gereset (kan je apart doen) en daarna nog maals de TV gereset.

Helaas moet je alles weer opnieuw instellen, maar daarna was het audio stotter probleem verholpen.

Ik had nog wel problemen met tikken en ploppen van 5.1 geluid via netflix (via toslink naar de versterker), maar ja, dat gaat nu ook niet meer aangezien netflix alleen nog maar stereo aanbied op de tv.
Wel een beetje jammer al zeg ik hetzelf, maar ja, tis beter dan irritante ploppen.

Alleen zou ik het wel graag gefixed zien worden want ze moeten dat toch gewoon kunnen fixen (samsung en netflix).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Midstar bedankt voor je Reactie.
Maar idd zou dit niet de bedoeling moeten zijn.
Wat ik bedoel is echt een schijfletter die Gedeeld is op de PC zien op de TV.
Nu speel ik mijn films af via een mede8 maar die zou ik willen weg doen als het mogelijk is wat ik bedoel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
@stimpyrulez

Dat heb ik ook gedaan maar helaas zonder goed resultaat.

Gisteren heeft er iemand van de Samsung helpdesk ingelogd op de televisie. Die heeft ook een reset uitgevoerd dat alleen vanuit de helpdesk gedaan kan worden. Dit scheen beter te zijn. Tevens heeft hij alle instellingen en netwerk snelheden bekeken. Dat was allemaal in orde. Uiteindelijke ook dit allemaal zonder succes.

Het probleem is doorgegeven aan een tweedelijnsservicedesk en we worden over 5 dagen terug gebeld.

Wordt vervolgd..

[ Voor 11% gewijzigd door NuStyle op 09-10-2014 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wie heeft er verstand van het programma Samsung Link?
Ik heb het op mijn PC gezet ik heb een aantal films er in gezet en ik zie dat mijn TV verbinding maakt met mijn PC maar hoe zie ik Samsung Link op mijn TV ? ik kan niets terug vinden er van ? Wie O wie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147089

Ik heb een Harman Kardon aangesloten op mijn Samsung maar vanaf het begin heb ik een vervelende "PLOP" die ook flink hard is bij het aanzetten van bv een film op schijf of bij overschakelen van programma op tv of Netflix . De plop is ook hard genoeg om te denken dat er schade aan de boxen zou kunnen ontstaan.

Ik heb veel problemen met Netflix gehad en al een nieuw moederbord gehad en ook vele resetten uitgevoerd dus het kan eigenlijk daar allemaal niet meer aan liggen .

Heeft iemand nog een tip ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147089 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:38:
Ik heb een Harman Kardon aangesloten op mijn Samsung maar vanaf het begin heb ik een vervelende "PLOP" die ook flink hard is bij het aanzetten van bv een film op schijf of bij overschakelen van programma op tv of Netflix . De plop is ook hard genoeg om te denken dat er schade aan de boxen zou kunnen ontstaan.

Ik heb veel problemen met Netflix gehad en al een nieuw moederbord gehad en ook vele resetten uitgevoerd dus het kan eigenlijk daar allemaal niet meer aan liggen .

Heeft iemand nog een tip ???
Je externe speakers of die van de tv.
Als het extern is zou ik even een andere receiver lenen, misschien dat het uit de randapparatuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 17:32:
[...]

Je externe speakers of die van de tv.
Als het extern is zou ik even een andere receiver lenen, misschien dat het uit de randapparatuur komt.
Nee ,echt de speakers v/d Harman Kardon die hard ploppen . de speakers van de tv staan uit als de speakers van HK aanstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147089 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 20:00:
[...]

Nee ,echt de speakers v/d Harman Kardon die hard ploppen . de speakers van de tv staan uit als de speakers van HK aanstaan
Oke, maar wat heb je aangesloten dan?
Een versterker/receiver met speakers, of bedoel je een soundbar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 12:04
Sinds de laatste Netflix update geen probleem meet met stotterend beeld en af en toe framedrops op mijn F7000. Jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855 schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:02:
[...]

Oke, maar wat heb je aangesloten dan?
Een versterker/receiver met speakers, of bedoel je een soundbar
http://www.harmankardon.n..._nl/hk-bds-880230-b2.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oke, als je alles wilt uitsluiten dan eens een ander setje lenen/aansluiten.
Ik denk dat het de Harman is die het veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
!! EVENTUELE OPLOSSING !!

Bij ons is het probleem opgelost. Je raad nooit wat de boosdoener was. De inferieure Ubee modem van Ziggo had een heleboel hiccups op hoofd IP 192.168.0.1. Echt bizar veel na wat testen gedraaid te hebben. Inferieure rotzooi wat je van Ziggo krijgt :( :(

Na Ziggo gebeld te hebben om de modem 'the bridgen' (het internet/netwerk gedeelte op de Ziggo modem uitzetten en dit door een eigen router laten doen) en een nieuwe en goede router geplaatst te hebben werkt alles vlekkeloos zonder (micro)stottering!

Wellicht dat dit bij andere ook de oorzaak kan zijn. Ik ben benieuwd! >:)

P.S. De lagg in games en hoge ping tijden zijn ook voorbij met de nieuwe router 8)

[ Voor 10% gewijzigd door NuStyle op 20-10-2014 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NuStyle schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:53:

Bij ons is het probleem opgelost. Je raad nooit wat de boosdoener was. De inferieure Ubee modem van Ziggo had een heleboel hiccups op hoofd IP 192.168.0.1. Echt bizar veel na wat testen gedraaid te hebben. Inferieure rotzooi wat je van Ziggo krijgt :( :(

Na Ziggo gebeld te hebben om de modem 'the bridgen' (het internet/netwerk gedeelte op de Ziggo modem uitzetten en dit door een eigen router laten doen) en een nieuwe en goede router geplaatst te hebben werkt alles vlekkeloos zonder (micro)stottering!

P.S. De lagg in games en hoge ping tijden zijn ook voorbij met de nieuwe router 8)
Ik heb de Cisco Modem/Router van Ziggo, en had er tot twee weken geleden nooit last van.
Tot aan de laatste firmware was het goed.
Zal bij mij niet hieraan liggen.

Ik zag wel dat Netflix al maanden niet afschrijft van mijn reknr. is dat bij anderen ook zo?
Lijkt wel of ze niet innen zolang het niet volledig goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even ter aanvulling op mijn post hierboven.
Vanochtend is het stotteren van het geluid een feit tijdens het afspelen van opgenomen materiaal op de Humax 5200 ?????
Nu doe ik dit vaker dan Netflix kijken dus, vind dit niet normaal :(

Nu 2 uurtjes later valt het mij ook op bij normaal tv kijken, elke minuut valt het geluid ff een halve sec weg wat gebeurd er met deze tv, s?
Dit is niet normaal.
Meer mensen last van?

Ziggo met humax 5200 Heerhugowaard

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 242855 op 23-10-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad, ik heb er plots ook meer last van tijdens het gebruik van de Humax (met opgenomen materiaal, maar ook met gewoon TV kijken). Eerst was dit hooguit een keer per avond (in tegenstelling tot meerdere keren bij Netflix) en nu gebeurt het zo vaak dat het een grote ergernis oplevert. Soms valt het geluid ineens weg om vervolgens na een tiental seconden pas weer terug te keren!
En nogmaals getest: of ik het geluid nu via de versterker laat lopen of gewoon via de TV-luidsprekers, het maakt allemaal geen donder uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NuStyle schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 21:53:

Nu heb ikzelf ook een Ziggo modem. Zijn er meer mensen die een combinatie hebben van een Ziggo router en de Samsung TV zoals NuStyle en ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjappe
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 10-05 14:47
Ik woon in Belgie en heb een telenetmodem. Ook ik ervaar dezelfde problemen. Volgens mij moet de fout dan toch bij Samsung gezocht worden. Via netflix valt het geluid na een tijdje gewoon volledig weg. Terug opstarten helpt dan weer even. Bij gewoon tv kijken via de Telenet digicorder heb ik regelmatig dropouts van een seconde of minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tjappe schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:47:
Ik woon in Belgie en heb een telenetmodem. Ook ik ervaar dezelfde problemen. Volgens mij moet de fout dan toch bij Samsung gezocht worden. Via netflix valt het geluid na een tijdje gewoon volledig weg. Terug opstarten helpt dan weer even. Bij gewoon tv kijken via de Telenet digicorder heb ik regelmatig dropouts van een seconde of minder.
Ik denk dat de problemen via Samsung naar binnen komt, hoe?
Misschien via hun servers, dat ze teveel aan het rommelen zijn en de boel niet uptodate hebben daar.
Kwalijke zaak, ook mijn eerste en laatste Samsung tv, alleen zit ik er nog en tijdje aan vast :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 622335 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 11:53:
[...]

Nu heb ikzelf ook een Ziggo modem. Zijn er meer mensen die een combinatie hebben van een Ziggo router en de Samsung TV zoals NuStyle en ik?
Hierop terugkomend: ook bij het afspelen van opgenomen Tv-programma's krijg ik drop-outs. Dus daar heeft het Ziggo routermodem natuurlijk niks mee te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 242855 schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 08:19:
Nog even ter aanvulling op mijn post hierboven.
Vanochtend is het stotteren van het geluid een feit tijdens het afspelen van opgenomen materiaal op de Humax 5200 ?????
Nu doe ik dit vaker dan Netflix kijken dus, vind dit niet normaal :(

Nu 2 uurtjes later valt het mij ook op bij normaal tv kijken, elke minuut valt het geluid ff een halve sec weg wat gebeurd er met deze tv, s?
Dit is niet normaal.
Meer mensen last van?

Ziggo met humax 5200 Heerhugowaard
Even de stekker er 10 minuten uit gehad en het schijnt weer goed te wezen, vreemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:15
Jullie hebben wel de stekker in een 'normaal' wand stopcontact zitten neem ik aan? Hij hoort in ieder geval niet in een stekkerdoos gestopt te worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

remzor schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 14:18:
Jullie hebben wel de stekker in een 'normaal' wand stopcontact zitten neem ik aan? Hij hoort in ieder geval niet in een stekkerdoos gestopt te worden..
Verklaar je nader, waarom denk jij dat?
Hier zit die in een hoogwaardig verdeeldoos van 600,- ivm audiofiele doeleinden.

Zo veel trekt deze tv niet, mijn plasma trok meer stroom, wat dat betreft maakt een verdeeldoos dus niet uit.
Zolang hij niet op de groep van de koelkast staat ,en of er geen dimmers gebruikt word kan dat geen storing opleveren.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 242855 op 24-10-2014 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
Wat ik vreemd vind is dat door het vervangen van de Ziggo router het probleem bij ons is opgelost. Ongeacht wat er ook gestreamd wordt. Of het nou Netflix is of een film uit een gedeelde map. Het stotteren is weg. Als vervolgens een aantal mensen zeggen dat het daar niet aan kan liggen dan is dat toch raar.. Hoe is het anders te verklaren? Hier een verklaring van mijn kant:

Het hoeft niet persé aan Ziggo te liggen. Het ligt aan de hardware die Ziggo meeleverd. De router die in de Ziggo modem zit is een zeer goedkope Cisco. Log er maar is op in, dan zie je het zelf. Daarom kan het probleem ook bij een anders ISP zich voordoen. Het is namelijk aannemelijk dat elke ISP goedkope apparatuur mee levert.

Verder is er een nieuwe update van Samsung beschikbaar. Echter is deze alleen via de website te downloaden en moet je hem installeren via een USB. De update is bijna 2 GB groot. Is dit niet een beetje erg groot voor tv software?

Overigens heb ik deze zelf niet geïnstalleerd. Mede omdat het stotteren al verholpen is. Maar daarnaast hangt de tv aan de muur waardoor er geen ruimte is om er een USB in pluggen.

Upgrade File(USB type)
ALL OS, 1955.89 MB, EXE, MULTI LANGUAGE
VERSIE : T-NT14UDEUC_1021.3 / T-GFP8DEUC_2160.3
2014.10.08
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN

[ Voor 27% gewijzigd door NuStyle op 25-10-2014 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NuStyle schreef op zaterdag 25 oktober 2014 @ 14:46:
Wat ik vreemd vind is dat door het vervangen van de Ziggo router het probleem bij ons is opgelost. Ongeacht wat er ook gestreamd wordt. Of het nou Netflix is of een film uit een gedeelde map. Het stotteren is weg. Als vervolgens een aantal mensen zeggen dat het daar niet aan kan liggen dan is dat toch raar.. Hoe is het anders te verklaren? Hier een verklaring van mijn kant:

Het hoeft niet persé aan Ziggo te liggen. Het ligt aan de hardware die Ziggo meeleverd. De router die in de Ziggo modem zit is een zeer goedkope Cisco. Log er maar is op in, dan zie je het zelf. Daarom kan het probleem ook bij een anders ISP zich voordoen. Het is namelijk aannemelijk dat elke ISP goedkope apparatuur mee levert.

Verder is er een nieuwe update van Samsung beschikbaar. Echter is deze alleen via de website te downloaden en moet je hem installeren via een USB. De update is bijna 2 GB groot. Is dit niet een beetje erg groot voor tv software?

Overigens heb ik deze zelf niet geïnstalleerd. Mede omdat het stotteren al verholpen is. Maar daarnaast hangt de tv aan de muur waardoor er geen ruimte is om er een USB in pluggen.

Upgrade File(USB type)
ALL OS, 1955.89 MB, EXE, MULTI LANGUAGE
VERSIE : T-NT14UDEUC_1021.3 / T-GFP8DEUC_2160.3
2014.10.08
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE55HU7500LXXN
Het stotteren van het geluid is bij mij pas begonnen na de laatste firmware, die jij post.
Hiervoor maanden geen last gehad.
Dan zou de interactie van Cisco modem, en de laatste firmware opeens spaak lopen?
Na de tv stekker er 10 minuten uitlaten doet hij het weer een tijdje goed.
Nee, ik geloof dan niet echt dat het bij mij aan het modem van Ziggo ligt.
En kom op, als ik nieuwe spullen koop moet ik andere gaan vervangen omdat het misschien stoort?
Als we die kant uit gaan, dan graag weer het analoge tijdperk terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NuStyle
@midstar: Ik ben het helemaal met je laatste zin eens. En de oorzaak moet ook bij Samsung gezocht worden met hun firmware die het stotteren op een of andere manier veroorzaakt.

De link die ik poste is een nieuwere versie firmware dan die jij hebt. Kijk maar naar de datum. Deze update is nog niet via de tv installatie zelf uitgerold en is enkel zelf te installeren heb ik vernomen van de Samsung helpdesk. Misschien het proberen waard?

Ik ben er wel van overtuigd dat, iig bij het streamen van content, de modem/router van je ISP problemen zou kunnen geven. Als je Googelt op 'modem hiccups' dan krijg je genoeg topics en klachten hierover. Ook op Tweakers een niet geheel onbekend probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Dat de zwart waardes niet goed is komt door edgeLED, dan moet je een TV met fullLED en dat ze een voor een uit kunnen kopen, dan zijn de zwart waardes wel heel goed.

En zijn de problemen met geluid die steeds weg vallen weg als je je PC aansluit op de TV via HDMI, want ik gebruik die smart TV gedoe toch niet?

[ Voor 30% gewijzigd door AmigaWolf op 26-10-2014 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AmigaWolf schreef op zondag 26 oktober 2014 @ 21:48:
Dat de zwart waardes niet goed is komt door edgeLED, dan moet je een TV met fullLED en dat ze een voor een uit kunnen kopen, dan zijn de zwart waardes wel heel goed.

En zijn de problemen met geluid die steeds weg vallen weg als je je PC aansluit op de TV via HDMI, want ik gebruik die smart TV gedoe toch niet?
Hier heb ik mijn pc met HDMI aangesloten op de Denon receiver die weer aan de tv hangt via HDMI. Met deze configuratie heb ik geen problemen. (wel met Netflix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11:45
Ik heb ook een audioprobleem met mijn 65HU7500, de 55HU7500 die ik hiervoor had deed t perfect.

Probleem; het geluid valt soms weg met tv kijken. ong. 2 sec. later werkt alles weer alsof er niets aan de hand is. Dit is me met bijv. plex nog niet opgevallen, maar het probleem doet zich ook niet altijd voor. Soms een paar keer per kwartier/half uur. Soms 1x per uur. Het is ook niet zender afhankelijk.

De tv staat aangesloten via hdmi (ARC) op een Denon AVR X4000. Gebruik ik de tv-luidspreker, dan is er niets aan de hand.

De laatste update staat erop (volgens de tv in het menu 1022, online updaten zegt dat ik de laatste versie heb, en het bestand van de website is 1022.4 welke op een usb stick niet herkend wordt als geldige update, dus het zal wel goed zijn?)
Resetten ook al geprobeerd, evenals 15 min tv en versterker stroomloos maken. Met een Blu-ray afspelen heb ik totaal geen last.

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien ik het helemaal gehad heb met deze problemen die Samsung via Selecto blijkbaar niet op kan lossen (en ik alle tips die in dit topic voorbij zijn gekomen geprobeerd heb), ben ik terug naar de winkel gegaan met het verzoek m'n 2,5 maanden oude TV om te ruilen voor een andere. Dit is de Sony Bravia 4K TV (KD-55X8505B). Met dank aan Mediamarkt.
Nu geen enkel geluidsprobleem meer en zelfs weer Netflix kijken in dolby digital 5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
morgen komt er een Selecto monteur naar m`n hick ups van m`n 8500HU kijken, afgelopen week contact met Samsung helpdeks over gehad, kijken of er nu een definitieve oplossing beschikbaar is, misschien een andere one conect box als oplossing??
morgenmiddag meer, hopelijk goed nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinandus schreef op maandag 17 november 2014 @ 18:47:
morgen komt er een Selecto monteur naar m`n hick ups van m`n 8500HU kijken, afgelopen week contact met Samsung helpdeks over gehad, kijken of er nu een definitieve oplossing beschikbaar is, misschien een andere one conect box als oplossing??
morgenmiddag meer, hopelijk goed nieuws.
Hickups in beeld of geluid?
Ik heb hier na de laatste firmware update meer last van dropouts in het geluid, voorheen was dat alleen in netflix nu ook via de tv kanalen. Na een harde reset is het een week weg en dan komt het weer. Alof er een buffer volloopt.

Hickups in het beeld is van het eerste uur, en is vooral zichtbaar na een snelle camerawissel bij snelle beelden via de tv kanalen. Soort van versnelde stotterende weergave. Volgens mij is dat standaard bij dit model. Maar natuurlijk niet oke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
De monteur is geweest, zou niet aan de tv liggen, maar aan de instellingen in het menu van de tv.
Hadden ze ook wel via remote kunnen doornemen denk ik zo, maar oke.
aangezien mijn AV versterker enige jaren oud is, zou het mede hieraan liggen???
in het audio set up menu moet aldus de monteur de geluid optie HD uit staan, omdat mijn AV dit niet zou kunnen verwerken, en na verloop van tijd een drop out veroorzaken kunnen.
zal het vanavond eens gaan uitproberen.
Een andere tip was om geluid via PCM naar de AV laten te gaan, omdat de versterker dan zelf van het tweesporig geluidskanaal zelf wel een dolby surround effect maakt.
zoals gezegd nog maar weer eens een avondje experimenteren met de diverse geluids opties, zoals ik zelf al vaker heb geprobeerd.....
Ikzelf heb ook de indruk dat het pas voorkomt sinds enige software updates terug, van de zomer nergens geen last van gehad, dus kan eigenlijk niet aan mijn AVR liggen!!
beeld hick ups eigenlijk niet waar genomen, is puur geluid.
van de week m`n samsung uhd video pack binnengekregen, met name de documataires zien er echt schitterend uit, retestrak op m`n 65 inch.
morgenavond benieuwd naar het Linkin Park concert in UHD. (testkanaal UHD Astra 19,2 Oost)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634925

Hoi,
Heb al enige tijd deze discussie gevolgd over het audio probleem met de HU7500 oftewel de hiccups. Heb zelf nu de ervaring met de TV dat als ik de smarthub deactiveer, het geluidsprobleem niet meer aanwezig is. Zo gauw ik opnieuw de smarthub reset , dan zijn de hiccups weer aanwezig om de 5 a 10 minuten. Heb mijn tv aangesloten op een Yamaha AV RX477 en via ARC , dus HDMI aangesloten. Ook al via optisch geprobeerd maar dit maakte geen verschil. Ben benieuwd wat de ervaring is van "dinandus" met wat de monteur vertelde, want ik ben ervan overtuigd dat het toch echt ligt aan HU7500. Ben via samsung link verbonden met mijn eigen netwerk en heb Plex ook geprobeerd , maar zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 634925 schreef op woensdag 19 november 2014 @ 09:33:
Hoi,
Heb al enige tijd deze discussie gevolgd over het audio probleem met de HU7500 oftewel de hiccups. Heb zelf nu de ervaring met de TV dat als ik de smarthub deactiveer, het geluidsprobleem niet meer aanwezig is. Zo gauw ik opnieuw de smarthub reset , dan zijn de hiccups weer aanwezig om de 5 a 10 minuten. Heb mijn tv aangesloten op een Yamaha AV RX477 en via ARC , dus HDMI aangesloten. Ook al via optisch geprobeerd maar dit maakte geen verschil. Ben benieuwd wat de ervaring is van "dinandus" met wat de monteur vertelde, want ik ben ervan overtuigd dat het toch echt ligt aan HU7500. Ben via samsung link verbonden met mijn eigen netwerk en heb Plex ook geprobeerd , maar zonder resultaat.
Ligt ook aan de tv. Simpel zat, er zijn er teveel die dezelfde problemen ondervinden met verschillende configuraties.

• dinandus
diverse andere audio instellingen op zowel mijn tv als mijn av reciever Philips DFR9000 geprobeerd, echter de hick ups blijven voorkomen, wordt intussen ergerlijk. mischien toch maar weer terug naar bijvoorbeeld de Philips PUS 9809, echter deze kan niet met UHD overweg, omdat er geen HVEC inzit, wat een misstap van hen, en om nu met een aparte decoder, komend voorjaar wel UHD te kunnen streamen is ook geen oplossing.
Het Linkin Park concert in UHD was leuk, beeldtechnisch goed, maar o.a. de shots vooraf tijdens de opbouw van de stage waren duidelijk scherper dan alle denk te snel bewegende beelden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630191

Beste forumleden,

Ik heb ook last van deze zogenaamde hiccups. Dit probleem lijkt zich voornamelijk voor te doen bij scene's met veel muziek. Afgelopen vrijdag heb ik via Netflix de film 'Django Unchained' gekeken, waar de hiccups duidelijk waarneembaar zijn met een interval van 10 a 15 minuten. Ik begrijp niet dat dit probleem bij velen van ons aanwezig is en tot op heden nog niet door Samsung is opgelost. Onbegrijpelijk, temeer als je de prijs van het toestel in ogenschouw neemt.

Mocht een van jullie een oplossing voor dit probleem hebben, dan verneem ik dat graag.

Alvast bedankt.

GvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630191 schreef op zondag 23 november 2014 @ 08:25:
Beste forumleden,

Ik heb ook last van deze zogenaamde hiccups. Dit probleem lijkt zich voornamelijk voor te doen bij scene's met veel muziek. Afgelopen vrijdag heb ik via Netflix de film 'Django Unchained' gekeken, waar de hiccups duidelijk waarneembaar zijn met een interval van 10 a 15 minuten. Ik begrijp niet dat dit probleem bij velen van ons aanwezig is en tot op heden nog niet door Samsung is opgelost. Onbegrijpelijk, temeer als je de prijs van het toestel in ogenschouw neemt.

Mocht een van jullie een oplossing voor dit probleem hebben, dan verneem ik dat graag.

Alvast bedankt.

GvE
Wat bij mij heeft geholpen voor 100% is het uitschakelen van het smart-hub gedeelte. Geen hiccups meer en dus ongestoord naar films kijken enz via mijn pc. Maarja je bent dan je apps enz wel kwijt. Ligt dus duidelijk aan het toestel(HU7500) en samsung heeft zijn huiswerk dus niet goed gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Marlin,

Hoe kan ik het smart-hub gedeelte uitschakelen en toch films en series blijven kijken via Netflix.

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

GvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:15
Anoniem: 630191 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:20:
Beste Marlin,

Hoe kan ik het smart-hub gedeelte uitschakelen en toch films en series blijven kijken via Netflix.

Met vriendelijke groet,

GvE
Dat kan alleen als je Netflix kijkt via een ander apparaat, zoals een Playstation of een Mediaspeler. Ik kijk naar Netflix via de smarthub van de HU7500, dus voor mij zou het niet mogelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 630191 schreef op zondag 23 november 2014 @ 13:20:
Beste Marlin,

Met vriendelijke groet,

GvE
Hoi,

Helaas wil dat niet zonder de smart hub, want je hebt die app van netflix nodig. Dan zou je via een andere manier naar netflix moeten kijken op de hu7500. Volgens mij moet samsung zijn software aanpassen of een nieuwe firmware uitbrengen. Kan ook nog zijn dat het een hardware probleem is van de hu7500. Eigenlijks is het net ook een moederbord zoals van de pc, dus er kan van alles aan de hand zijn.

Hoop dat je er iets aan hebt, maar ben bang dat er een monteur langs moet komen om het probleem voor te leggen en misschien het moederbord van de hu7500 laten vervangen, maar geen idee of dit de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
Ik zou nog even terug komen op de geluidsonderbrekingen bij mijn Samsung UHD 8500 TV.
Nadat de monteur was langsgeweest, eigenlijk geen verbeteringen kunnen ontdekken, welke instellingen ik ook op mijn Philips AVR en of de TV ook probeerde.
Of het nu aan de nieuwe software update ligt, denk zelf echter van niet, want de TV ondersteunt jammer genoeg nog geen Dolby Digital in het set up menu bij instellingen tijdens het kijken van Netflix.

Maar me toch maar een nieuwe AVR gegund, budget technisch voor een redelijke voordelige Onkyo TXNR 636 gekozen(379 Euro) maar wel de nieuwste 2014 uitvoering, en allee, geen enkele geluid hick up meer gehad. nu nog even wachten tot mijn extra boxen (onkyu SKH 410) voor de Dolby Atmos effecten binnen komen, en dan word het nog een betere surround ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatste firmware 2180.4 geinstalleerd op de hu7500. Geen last meer van hiccups. Houden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Bah - sinds kort weer hickups op mijn f7000... Ben er ondertussen van overtuigd dat het geen hardware, maar software of serverside probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evdv
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10-2022
Ook hier hiccups in het geluid sinds aanschaf van de UE55HU7500 begin oktober.
TV is aangesloten op een Denon Surroundset S301 maar ook met deze set uit valt het geluid in de TV ook met grote regelmaat weg, maakt niet uit welke zender.
En dat alles voor een schamele 1800 euro...
En Samsung? die geeft niet thuis, in 1 woord schandalig!!
Versie 2180.4 op dit moment.

[ Voor 5% gewijzigd door evdv op 10-12-2014 16:10 ]

• dinandus
er schijnt een nieuwe update versie 1025 voor de 7500 serie te zijn die naar verluid het hiccup probleem zou verhelpen....benieuwd wanneer deze oplossing ook voor de 8500 serie beschikbaar komt???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dinandus schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:17:
er schijnt een nieuwe update versie 1025 voor de 7500 serie te zijn die naar verluid het hiccup probleem zou verhelpen....benieuwd wanneer deze oplossing ook voor de 8500 serie beschikbaar komt???
Waar staat deze? Link graag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhimex
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-11-2024
Maar naast de onderbrekingen in het geluis werkt DTS of DOLBY-DIGITAL via HDMI niet :(

Gisteren na de zoveelst keer eindelijk iemand bij Samsung gesproken die bevestigd heeft dat ALLEEN het stereo signaal van de HDMI kabels wordt gebruikt !
Mijn vorige 6 jaar oude LG plasma gaf al DOLBY-DIGITAL van notebook en kabelbox door !
Zelfs mijn 40" beeldbuis van Loewe deed dat al daarvoor !
En eerder verbaasde iemand bij Samsung zich er al over dat de 4K filmpjes op VIMEO geen digitaal geluid naar de Onkyo versterker doorgeven.
En spotify ruist
Samsung vind dat ik dan maar weer optische kabeltjes tussen de diverse apparaten rechtstreeks naar mijn versterker moet leggen !
Zo deed ik dat 15 jaar geleden ook met een S-VIDEO kabel en optisch kabel van 10 meter vanaf mij notebook. Het geluid was toen in elk geval stukken beter bij DTS en DOLBY opnames dan wat de nieuwste TV van Samsung presteert.

T R I E S T !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinandus
op hifi-forum.de is het o.a. genoemde update van het geluidsprobleem genoemd
http://www.hifi-forum.de/...d=151&thread=27287&postID
ik hoop dat je hier iets aan hebt.
trouwens bij Marco Polo nu Dolby Digital Plus 5.1 beschikbaar bij mijn 8500 tv in Ultra HD.
mooie scherpe beelden...
geeft gewoon via de HDMI het geluid in DD door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flozem
Net geupdate van 1118 naar 1122 (twee weken geleden was 1118 nog de meest recente versie?) en daarmee een nieuwe Netflix app op mijn F7000 gekregen. Ben benieuwd.

Edit:
Na een veelbelovende start toch weer stotters. En tot overmaat van ramp artifacts in het beeldmateriaal (Marco Polo). :'(

[ Voor 51% gewijzigd door Flozem op 15-12-2014 06:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louike1980
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-03 15:06
ik reageer even namens mijn schoonvader, hij heeft deze tv en ook al maanden last van het audio/video probleem op HDMI inputs met een humax ziggo decoder en netflix. na veel proberen zijn de problemen opgelost door de "smart security" helemaal uit te zetten. (op de 2200 firmware versie van 30-12)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02 10:41
hoe zit het bij de meesten ondertussen met de geluids problemen ?

na alles te hebben doorgelezen begrijp ik dat de problemen alleen voorkomen als het via een receiver/versterker loopt, klopt dit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste forumleden,

Kan iemand aangeven hoe de 'smart security' functionaliteit, waarover Louike1980 op 7 januari 2015 schrijft, kan worden uitgezet?

Alvast bedankt.

GvE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 654358

Ik heb het probleem ook (althans lijkt erop) met de Samsung 8500 (topmodel N.B.) icm de Youtube App. Netflix heb ik niet. Ik heb hickups om de paar minuten in het geluid. Beeld is en blijft prima. TV heb ik net een paar weken.

Het is niet met films via de USB.

Het is ook zonder aangesloten receiver. Dus via de TV audio zelf. Het is zowel bij low quality als high quality you tube films. Als ik de film via de gewone Youtube site afspeel, gaat het wel goed.

Dus ja is het nu een probleem van de TV of van de App.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410295

nu 2 maanden geleden een samsung 55'' 7500 gekocht

nu zit ik al een tijdje te rommelen met de audio instellingen,

mijn cobinatie is een samsung 55 7500 met een pioneer sc lx 55

ik bedien alles met een harmony one

wanneer ik mijn tv aan zet gaat het goed maar op het moment dat ik beeld krijg springt
mijn resever over naar een ander kanaal (tv)
hij is ingesteld op sat/cbl en mijn tv op hdmi 4 ARC
ik moet dus handmatig mijn resever weer op sat/cbl zetten ,dan werkt alles goed
ook de smart hub en ook het geluid werkt goed

ook heb ik de volgorde van het opstarten gewijzigt maar helaas

ik heb nu het anynet via het menu tv uit staan, dit verhelpt het probleem
maar dan heb ik als ik bv youtube ga kijken geen audio over mijn recever

ook al gebeld met pioneer zij zeggen dat de resever overroelt word door de tv ??

vraag me af wat dan,

heeft iemand een idee hoe ik dit op kan lossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 11:33

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ook ik heb van de week maar weer eens contact opgenomen met de supportafdeling van Samsung m.b.t. dit probleem. Ik heb maandag 16 feb een remote afspraak gehad waarbij helaas op dat moment geen hiccups werden waargenomen. Na ophangen van de betreffende medewerker.........Hiccup :-/

De dame van de chat zei me nog net niet met droge ogen dat het niet aan de tv kon liggen, maar dat het volgens haar aan de versterker lag (denon avr 2808). Nu ik dit topic zo lees zijn er een keur aan verschillende versterkers waar dit probleem zich op voordoet. Zowel nieuwe(re) modellen als de wat oudere.

2 maart maar weer eens een remote afspraak en als daar niets uitkomt maar is proberen een monteur hier te krijgen.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-11-2023
Gedeelde smart maakt halve smart :'(
Ook ik zit al bijna 2 maanden met het audio/video probleem bij de Samsung UE55HU7500.
1. Het beeld valt af en toe voor een paar seconden uit en komt dan spontaan weer terug. Er is geen patroon in te herkennen en het gebeurt, voor zover ik me kan herinneren, alleen als ik tv-programma's (niet stream) kijk. Ik heb een mediabox (geen Horizon) van UPC.
2. Als ik stream (bv Netflix op de tv) met DD/DTS geluid valt soms het geluid weg.
Alles is aan mijn Denon receiver AVR-X2000 aangesloten via HDMI. Mijn receiver is weer, via HDMI, aangesloten aan de HDMI-ARC poort op de tv. Daarnaast heb ik een optische kabel van de tv naar de receiver.
Firmware versie 1027.
Ik zal morgen ook maar weer eens contact met Samsung opnemen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Misschien handig om Samsung eens op dit draadje te wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Geprobeerd een email naar het Samsung support center te sturen met mijn opmerkingen en een verwijzing naar dit topic maar dat is een ondoenlijke zaak 8)7 . Voordat je de email kunt opstellen moet een soort van vragenlijst door met op het laatst een vraag naar je tv type. Als je dat hebt ingetypt kom je weer aan het begin ven de vragenlijst en kun je weer van voren beginnen :( :(

Ondertussen zie ik ook dat de firmware is geupdate naar 1030. Iemand enig idee mbt de aanpassingen/verbeteringen van deze update?

[ Voor 14% gewijzigd door twapee12 op 24-02-2015 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

twapee12 schreef op dinsdag 24 februari 2015 @ 22:10:
Ondertussen zie ik ook dat de firmware is geupdate naar 1030. Iemand enig idee mbt de aanpassingen/verbeteringen van deze update?
Gisteren geupdate naar fw 1030 en daarna de reset uitgevoerd en alles opnieuw ingesteld. Vervolgens Netflix uitgeprobeerd en......... Helaas nogsteeds hiccups. Helaas is er geen pijl op te trekken wanneer dat dit gebeurt en hoe vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Ik heb even Netflix via de app op mijn bluray speler, ipv mijn tv, gekeken en niet 1 hiccup oOo . Het ging om een aflevering van een serie. Via de app op mijn tv kwamen de hiccups toch wel een paar keer voor per aflevering. Ik ga vanaf nu maar weer via mijn bluray speler kijken totdat Samsung het probleem heeft opgelost :(

Anoniem: 654358

Volgens mij zijn er diverse problemen die door elkaar lopen.
Die van mij is in ieder geval opgelost dankzij plex forum.

Mijn probleem was:
Alleen met YouTube en VeVo app, niet met Netflix had ik gem. om de paar minuten hiccups van een halve seconde met of zonder receiver. Dus zat wel in TV. TV was aangesloten met ethernetkabel op router. Ook met e.kabel rechtstreeks op Ziggo Cisco modem speelde het probleem.
Ook e.kabels verwisseld om te kijken of het in de kabel zat.

Opgelost:
TV ipv kabel via WIFI aangesloten op router. Probleem totaal weg!
Meerdere mensen op plex forum gaven dit aan en dat heb ik opgevolgd.

De oorzaak ontgaat mij totaal, maar het is in ieder geval opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist

jdwrist

Samsung Remote aan de lijn en ze maar eens op dit draadje gewezen dat de hiccups in het geluid dus niet een enkelvoudig probleem is maar bij meerdere mensen op meerdere sorrten versterkers aanwezig is. Het zal mij benieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qpido80
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-05 11:38
Gisteravond voor het eerst last hiervan gehad. Dit draadje gevonden en dacht: oh ooh!

Probleem deed zich voor bij het afspelen van 4k content via usb. Deze content een maand geleden op dezelfde wijze probleemloos afgespeeld, nu met hickups in geluid en soms ook beeld.

Na hier gelezen te hebben leek het idee van een buffer wel te kloppen die vol is. Vandaag nog eens gekeken. Wat viel op: leek of de tv moeite had met bijladen van de usb, alsof hij de content niet snel genoeg ingeladen kreeg. Bovendien bleek de naam van het bestand, die lang is en dus gaat scrollen onder het bestand, verschrikkelijk te haperen. Ging echt met horten en stoten.

Dus ik dacht, hoe krijg ik je die buffer dan leeg, als dat het probleem is.

Tv enige tijd van de stroom gehaald. Geen effect. Zelfde probleem.
Daarna de smarthub gereset. Dat heeft het voorlopig opgelost. Naam scrollt weer in normaal tempo, en geen hickups.

Na het resetten vroeg de tv wel om de laatste nieuwe update uit te voeren. Ik weet niet of er toevallig vandaag eentje beschikbaar is gekomen of dat de reset de laatste update ongedaan heeft gemaakt. Ik heb deze update NIET geinstalleerd. Ik weet trouwens niet waar ik de versie van de firmware kan zien in het menu.

Misschien heeft iemand er iets aan, en als het toch niks oplost, kom ik hier weer terug.

Edit: hmm... Bij nieuw opstarten tv heeft hij de update automatisch geinstalleerd. Versie 1031...

[ Voor 3% gewijzigd door Qpido80 op 05-03-2015 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Het is een beetje stil op dit topic. Komt dit omdat er geen nieuwe ontwikkelingen zijn of omdat men maar berust in de situatie. Ik heb namelijk nog steeds problemen:
1. Het wegvallen van het geluid (audio 'hiccups') wanneer ik Netflix kijk via de Samsung smarthub, terwijl dit niet het geval is wanneer ik Netflix kijk via mijn BR-speler.
2. Het wegvallen van het beeld (video 'hiccups') wanneer ik tv kijk via de mediaspeler (niet Horizon) van UPC. Als ik video content stream vanaf mijn NAS of een BR kijk gebeurt dit niet.
Heeft iemand hier nog nieuwe ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12:09
Als ik bijvoorbeeld netflix kijk met ondertiteling zie ik in de donkere gebieden onder in te tv, waar de ondertiteling wordt weergegeven vaak het beeld veel lichter worden. Komt door smart led instelling. Hebben jullie dat ook? Als de ondertiteling snel wisselt knippert het beeld zelfs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melly
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-03-2023
Dit hoort helaas bij deze tv. Het is idd erg irritant en lelijk. Als je smart-led uitzet zal het flikkeren weg/minder zijn maar dan zijn de onderste balken wat minder diep zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 678861

Hallo ook ik heb problemen met geluid (hiccups) via YouTube Netflix en via Usb. 2e week april gekocht via Ben van Dijk. Nu dus 2 maanden in bezit.

Verder zeer tevreden over het beeld wel eigen configuratie na zaken uitgebreid te testen de meesten beeld verbeteraars uit gezet.

Geluid bij gewoon TV kijken is prima.

Inmiddels 2 keer remote laten inbellen door Samsung laatste keer diepe reset gedaan.

Netflix ging goed voor 30 min daarna uitgezet voorheen elke 5 min een happering.

Film via Usb wel gelijk happeringen zonder regelmaat dat wel 5x in 3 min in het begin en toen weer 45 min niets.

Laatste versie firmware:1034

Ziggo met Horizonbox. Kijk nu YouTube via de box geen happeringen.

Dus nee nog niet opgelost helaas....

Blijf klagen en ga ze deze link delen want ik was een uniek geval aldus de helpesk ja ja ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Maar even een 'oud' draadje kicken om het vuurtje aan te houden :)

Wij zijn in het bezit van een UE55HU6900 en (begrijpelijk) exact hetzelfde probleem. Netflix kijken wij nu via de PS4 maar wij hebben wel dit toestel gekocht met de intentie om er ook Netflix op te kijken.

Is er al iemand wijzer geworden de laatste tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 562971

Bij iedereen is het dus oplost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste allen

Inmiddels na het vervangen van het moederboord en uiteindelijk een nieuwe TV bleven de klachten bestaan.

Na wat testen met de modem/router van Ziggo kwam ik erachter dat na een reset de problemen steeds tijdelijk verdwenen. Ergens aan het begin van dit draadje werd de aanschaf van een aparte router ook als oplossing beschreven. Hier heb ik nu ook voor gekozen zeker na 2e nieuw tv.

Gekozen voor een Sitecom1200 serie. Slechts 67 euro bij Bol.com

Dus router funtie in Ziggo modem uit laten zetten een Internet via de nieuwe router laten lopen incl. TV.

En....

Alle problemen zijn weg!! Tevens veel beter Wifi Signaal :-)

Naar mijn mening is het dus de software van de TV in combinatie met goedkope standaard rommel van Ziggo en KPN.

Dus wil je een oplossing in eigen hand schaf dan een nieuwe router aan!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
Anoniem: 678861 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:26:
Beste allen

Inmiddels na het vervangen van het moederboord en uiteindelijk een nieuwe TV bleven de klachten bestaan.

Na wat testen met de modem/router van Ziggo kwam ik erachter dat na een reset de problemen steeds tijdelijk verdwenen. Ergens aan het begin van dit draadje werd de aanschaf van een aparte router ook als oplossing beschreven. Hier heb ik nu ook voor gekozen zeker na 2e nieuw tv.

Dus router funtie in Ziggo modem uit laten zetten een Internet via de nieuwe router laten lopen incl. TV.

En....

Alle problemen zijn weg!! Tevens veel beter Wifi Signaal :-)

Naar mijn mening is het dus de software van de TV in combinatie met goedkope standaard rommel van Ziggo en KPN.

Dus wil je een oplossing in eigen hand schaf dan een nieuwe router aan!

Dennis
Dit geldt ook als je de TV via de kabel hebt aangesloten ipv Wifi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Anoniem: 678861 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 10:26:

Hallo Dennis,

Klinkt allemaal bijna te mooi om waar te zijn. Ik loop hier al zo lang mee aan te ........
In ieder geval het proberen waard om de routerfunctie over te zetten. Welke Sitecom 1200 heb je aangeschaft bij Bol.com. De goedkoopste daar is €84,95.

gr. Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Heb de sitecom router bekabeld aan de TV hangen maar Wifi werkt ook !

Ik heb idd de AC1200 router van 84.95 euro en kreeg korting vandaar 67 euro. beste getest op kieskeurig van Sitecom en wordt ook ondersteund door Ziggo.

Ja het klinkt wellicht simpel maar dat was bij mij ook zeker het geval 5 min installatie en met een app zodat je bijna alle instellingen kunt raadplegen super handig.

Tip: zet wel de hardware accelerator uit via menu na inloggen met laptop dat zorgt ervoor dat hij veel stabieler wordt.

Succes en Let me know!!

Dennis

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 678861 op 15-08-2015 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puff Daddy
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 31-01-2020
Ik had hetzelfde probleem, en ik heb goed nieuws... dennisvvugt was me net voor in de reacties maar ik kan bevestigen dat zijn analyse juist is en dat de kern van het probleem in het ziggo modem zit.

Het probleem is een netwerkprobleem. Ik heb het netwerkverkeer via een andere router geleid (Cisco Linksys E2000) en het probleem was opgelost!

En Recca, dit geldt ook voor een bekabelde aansluiting.

Succes allemaal!

P. Diddy

[ Voor 10% gewijzigd door Puff Daddy op 18-08-2015 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Anoniem: 678861 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:15:
Hoi,

Heb de sitecom router bekabeld aan de TV hangen maar Wifi werkt ook !

Ik heb idd de AC1200 router van 84.95 euro en kreeg korting vandaar 67 euro. beste getest op kieskeurig van Sitecom en wordt ook ondersteund door Ziggo.

Ja het klinkt wellicht simpel maar dat was bij mij ook zeker het geval 5 min installatie en met een app zodat je bijna alle instellingen kunt raadplegen super handig.

Tip: zet wel de hardware accelerator uit via menu na inloggen met laptop dat zorgt ervoor dat hij veel stabieler wordt.

Succes en Let me know!!

Dennis
Hallo Dennis,

Een beetje een late reactie maar ik heb de Sitecom router nu ook in Bridge-mode aangesloten. Mijn dochters hebben afgelopen weekend een aantal afleveringen van Sherlock op Netflix gekeken via de smarthub van de Samsung tv. Dit zonder hiccups! Dus het lijkt te zijn verholpen (ik blijf nog even voorzichtig).
Mijn dank voor de tip _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat een goed nieuws! Ja ik ben op mijn beurt ook getipt zo helpen we elkaar en dat is mooi :-) Enjoy watching

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• recca
Ik heb zelf gister via een stappenplan van Ziggo de 5G frequentie toegevoegd aan het modem en het Netflix/Youtube hiccup probleem lijkt hier ook mee te zijn verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twapee12
Beste allemaal,

Het leek allemaal zo mooi na de installatie van het Sitecom modem een aantal weken geleden maar helaas is het video-hiccup probleem weer terug :( :? .
Meer mensen die dit sinds kort weer ervaren?
Pagina: 1 2 Laatste