Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Eh...je download eerst het Driver package voor de Surface Pro 3 en installeert dan Windows gewoon schoon....met de drivers erbij heb jij een optimale Surface Pro 3 met Windows 10 ervaring...Frietsaus schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 20:58:
Omdat ik het idee van een image met alle juiste drivers, evt. optimalisaties van Microsoft en de juiste apps voorgeïnstalleerd (o.a. Surface) wel fijn vind. Ik begrijp echter dat deze image niet gaat komen voor de Surface Pro 3. Ik zal morgen even kijken of ik de upgrade doe en daarna een clean install met een ISO, want ik lees nogal wat negativiteit over de pen en OneNote in Windows 10.
De pen werkt trouwens ook gewoon goed hoor met Windows 10...
[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 14-08-2015 10:52 ]
Pen werkt inderdaad prima. Het lijkt er alleen op dat mensen ontevreden zijn over de nieuwe interface van Modern OneNote.
EDIT:
Het is allemaal gelukt en het levert inderdaad 5GB op door hem even clean te installen. Wel wat problemen gehad met een paar updates en een firmwareupdate die niet wilden installeren, maar dat was vrij makkelijk opgelost. Het koppelen van de Surface-pen ging ook niet goed, dat kon ik oplossen door even de aaaa batterij er uit te halen en die er weer in te stoppen.
[ Voor 51% gewijzigd door Frietsaus op 14-08-2015 16:30 ]
Ja op Win8.1 werkte het wel. Ben jij over op Windows 10?wiz schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 10:31:
[...]
Ik werk al tijden in deze daisy chain setup, zonder problemen. Maar om je probleem te kunnen checken is het van belang te weten wat voor merk en model schermen het zijn, zijn ze identiek, zijn ze dp 1.2 compatible, heeft het onder w8.1 wel gewerkt etc etc
Ik heb twee Dell U2515h schermen, dp1.2 compatible en dat staat ook aan.
Voorheen kwam bij het opstarten direct het on-screen toetsenbord tevoorschijn voor het intypen van mijn wachtwoord. Nu komt het helemaal niet tevoorschijn. Ik moet dan op het icoon voor toegankelijkheid klikken en dan kan ik het toetsenbord selecteren.
Eenmaal ingelogd mis ik het icoon in de taakbalk om het on-screen toetsenbord op te roepen. Ik moet dan echt de Settings app in om het toetsenbord te openen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Het nieuwe on-screen toetsenbord is ook niet fijn in gebruik. Het is veel kleiner dan het oude toetsenbord. Het zweeft op een onhandige plek (bovenin het scherm); het is wel te verplaatsen, maar niet echt handig dat het voor het tekstvak in kwestie verschijnt. Tot slot is het toetsenbord erg traag.
Hebben anderen ook dit probleem? En weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast dank!
Gefixt... Hier een post plaatsen, opnieuw opstarten (er stond kennelijk een update klaar) en het is opgelost.
Het oude toetsenbord is weer terug en het icoon om het te activeren is weer zichtbaar naast de klok.
[ Voor 9% gewijzigd door bilgy_no1 op 17-08-2015 16:34 . Reden: probleem opgelost ]
Nu zou ik ook graag een clean install willen doen, maar als ik het dus goed begrijp is dit enkel te doen vanaf een usb waarop W10 staat?
Klopt of een factory default (reset) vanuit Windows 10. Mijn voorkeur gaat uit naar een clean install vanaf usb boot.Bartoow schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 11:51:
Ik heb sinds vandaag ook W10 draaien op mijn surface pro 3.
Nu zou ik ook graag een clean install willen doen, maar als ik het dus goed begrijp is dit enkel te doen vanaf een usb waarop W10 staat?
Je kunt een usb boot media creëren door de Windows 10 tool te downloaden van de MS website. Download ook gelijk de laatste firmware + drivers (SurfacePro3_Win10_150723_0.msi) hier.
Na de clean install de bovenstaande msi uitvoeren, scheelt weer het nodige wachten op Windows updates.
Vergeet ook niet om je hibernation opnieuw in te stellen. Deze staat namelijk default op "never" terwijl de SP3 out of the box na 4 uur hibernate. Indien je dit niet doet blijft de SP3 in connected standy staan en ik kan je vertellen dat Windows 10 binnen een goede nachtrust (8+ uur) je batterij leegslurpt.
Edit: je moet de Windows 10 tool uiteraard wel vanaf een W10 machine starten, anders krijg je alleen de upgrade mogelijkheid voorgeschoteld.
Good luck.
[ Voor 13% gewijzigd door MrLeeeet op 18-08-2015 12:52 ]
Thanks, zal het morgenmiddag eens proberen!MrLeeeet schreef op dinsdag 18 augustus 2015 @ 12:40:
[...]
Klopt of een factory default (reset) vanuit Windows 10. Mijn voorkeur gaat uit naar een clean install vanaf usb boot.
Je kunt een usb boot media creëren door de Windows 10 tool te downloaden van de MS website. Download ook gelijk de laatste firmware + drivers (SurfacePro3_Win10_150723_0.msi) hier.
Na de clean install de bovenstaande msi uitvoeren, scheelt weer het nodige wachten op Windows updates.
Vergeet ook niet om je hibernation opnieuw in te stellen. Deze staat namelijk default op "never" terwijl de SP3 out of the box na 4 uur hibernate. Indien je dit niet doet blijft de SP3 in connected standy staan en ik kan je vertellen dat Windows 10 binnen een goede nachtrust (8+ uur) je batterij leegslurpt.
Good luck.
Ja, ik werk al sinds de vroege builds met W10, in de Fast Ring. Heb een tijdje retail drivers van Intel gebruikt maar nu met het feit dat Microsoft drivers pushed ben ik terug op de door Microsoft uitgebrachte Intel driver updates. Heb je W10 op je SP3 clean geinstalleerd of een upgrade vanaf W8?THM0 schreef op zaterdag 15 augustus 2015 @ 07:37:
[...]
Ja op Win8.1 werkte het wel. Ben jij over op Windows 10?
Ik heb twee Dell U2515h schermen, dp1.2 compatible en dat staat ook aan.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Vandaag heb ik de cheque ontvangen (hij is de 17e op de bus gegaan....I love next day UPSRobbertC schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Als het iets is wat je kunt inwisselen bij de webshop dan hadden ze het denk ik wel 'coupon' genoemd, en had je 'm digitaal kunnen ontvangen. Als ik het mailtje van MS lees denk ik eerder aan een ouderwetse cheque (waar je vroeger mee kon betalen in de winkel), zo'n stukje papier wat je bij de bank kunt inwisselen. De bank vraagt waarschijnlijk de hoofdprijs aan behandelinskosten voor het innen van die cheque, dus daar gaat alvast een deel van dat extra geld naar toe

Hmm... Het probleem is toch niet opgelost. Met enige regelmaat doet het zich weer voor. Opnieuw opstarten verhelpt het wel en er lijkt dan iedere keer weer een update te worden geïnstalleerd.bilgy_no1 schreef op maandag 17 augustus 2015 @ 16:23:
Na de upgrade naar Windows 10 is er iets raars aan de hand met het on-screen toetsenbord wanneer de Type Cover niet is aangesloten.
Voorheen kwam bij het opstarten direct het on-screen toetsenbord tevoorschijn voor het intypen van mijn wachtwoord. Nu komt het helemaal niet tevoorschijn. Ik moet dan op het icoon voor toegankelijkheid klikken en dan kan ik het toetsenbord selecteren.
Eenmaal ingelogd mis ik het icoon in de taakbalk om het on-screen toetsenbord op te roepen. Ik moet dan echt de Settings app in om het toetsenbord te openen. Dat lijkt me toch niet de bedoeling.
Het nieuwe on-screen toetsenbord is ook niet fijn in gebruik. Het is veel kleiner dan het oude toetsenbord. Het zweeft op een onhandige plek (bovenin het scherm); het is wel te verplaatsen, maar niet echt handig dat het voor het tekstvak in kwestie verschijnt. Tot slot is het toetsenbord erg traag.
Hebben anderen ook dit probleem? En weet iemand hier een oplossing voor?
Alvast dank!
Gefixt... Hier een post plaatsen, opnieuw opstarten (er stond kennelijk een update klaar) en het is opgelost.
Het oude toetsenbord is weer terug en het icoon om het te activeren is weer zichtbaar naast de klok.
Daarnaast doet in deze situatie de Windows-toets het niet om het startmenu op te roepen. Maar ook met de muisaanwijzer het startmenu aanklikken werkt nu niet.
Daarom toch weer de vraag: zijn er anderen bij wie dit probleem optreedt en is er een fix???
[ Voor 4% gewijzigd door bilgy_no1 op 19-08-2015 22:14 ]
'Extremely urgent' nog welTheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 18:46:
[...]
Vandaag heb ik de cheque ontvangen (hij is de 17e op de bus gegaan....I love next day UPS). Het is er een met de waarde van $344 en omgerekend is dat 'ongeveer 310 euro. Volgens de Rabobank website zouden er ongeveer 27 euro aan kosten gemaakt worden, maar ja.....het staat er zo vaag en onduidelijk dat we dat maar even moeten afwachten
Maar eens kijken wanneer ik even tijd heb om een bank te bezoeken...
[afbeelding]
Jups.....voor mij geen SP4....of ik moet het met gesloten beurs kunnen doen, heb mijn oog laten vallen op de (mogelijke) Band v2 en de Lumia 950 XL of Surface PhoneRobbertC schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:24:
[...]
'Extremely urgent' nog welFijn dat Microsoft je de cheque heeft verstuurd, zelfs met exorbitante kosten bij de bank moet er meer dan voldoende overblijven om gewoon zelf in de winkel het juiste toetsenbord te kopen. Of bij te leggen bij een SP4 binnenkort misschien
GerkeP
http://www.theverge.com/2...ent-launch-october-rumorsTheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Jups.....voor mij geen SP4....of ik moet het met gesloten beurs kunnen doen, heb mijn oog laten vallen op de (mogelijke) Band v2 en de Lumia 950 XL of Surface Phone
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
Verwijderd
Ik heb deze bij Selexion gekocht tegen een mooi prijsje.
Surface Pro 3 i7 256gb
Key cover (kleur naar keuze)
Docking
Voor 1479€ ipv 2179€
Ik kreeg hierbij nog een een accessoire pakket bij
Ms touchmouse surface edition
Screen protector
Oortjes
Ms store voucher 15€
En office 365 personal.
Ik dacht dit tijdelijk was maar actie is blijkbaar nog geldig
http://www.selexion.be/nl...3-I7-256GB-Docking-Cover/
Whaaaaat? Ik herinnerde me nog dat je juist voor de SP4 ging? What happend?TheVMaster schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:40:
[...]
Jups.....voor mij geen SP4....of ik moet het met gesloten beurs kunnen doen, heb mijn oog laten vallen op de (mogelijke) Band v2 en de Lumia 950 XL of Surface Phone
En je geeft aan dat Windows 10 stabiel is icm de SP3? Ik heb zoveel problemen dat ik toch maar ben terug gegaan. Vooral Edge en Hyper-V is storend.
Eh.....de vrouw is aan een nieuwe tablet toe, dus die mag eerst.....Squ1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 08:57:
[...]
Whaaaaat? Ik herinnerde me nog dat je juist voor de SP4 ging? What happend?
En je geeft aan dat Windows 10 stabiel is icm de SP3? Ik heb zoveel problemen dat ik toch maar ben terug gegaan. Vooral Edge en Hyper-V is storend.

Edge is hier redelijk stabiel......en Hyper-V op een Surface...neuh....daar heb ik andere hardware voor
Dat weet je nog nietTheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:00:
[...]
Eh.....de vrouw is aan een nieuwe tablet toe, dus die mag eerst.....en aangezien er weinig vernieuweingen zijn...tja...dan ga ik maar voor de Lumia 950XL en de Band 2....
Edge is hier redelijk stabiel......en Hyper-V op een Surface...neuh....daar heb ik andere hardware voor
Het zijn geruchten. Ik doe juist 1 van mijn Surface Pro 3 weg op V&A omdat ik voor de SP4 wil gaan. Ik verwacht toch wel IETS van vernieuwing.
En toch voor de XL? Ik dacht dat je voor de niet XL ging.
Redelijk stabiel is voor mij niet acceptabel. Zeker niet voor een Microsoft OS op een Microsoft product
Hebben jullie telefonisch contact gekregen? Als ik me laat bellen, kom ik in een snelle tuutuutuut-modus en wordt na een tijd de verbinding verbroken.
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Ik moet dat ook nog steeds laten repareren ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.Room42 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:46:
Ojee, ik heb nu erg slechte ervaring met Microsoft SupportTablet opgestuurd voor de gele balk aan de linkerkant. Zonder reparatie of communicatie teruggekregen. Niet opgelost dus. Vervolgens was MS Support gisteren niet bereikbaar.
Hebben jullie telefonisch contact gekregen? Als ik me laat bellen, kom ik in een snelle tuutuutuut-modus en wordt na een tijd de verbinding verbroken.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Dat sucks......ik heb wel contact gekregen. Je kunt ze ook zelf gewoon bellen, volgens mij hebben ze zelfs een 0800 nummer....Room42 schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:46:
Ojee, ik heb nu erg slechte ervaring met Microsoft SupportTablet opgestuurd voor de gele balk aan de linkerkant. Zonder reparatie of communicatie teruggekregen. Niet opgelost dus. Vervolgens was MS Support gisteren niet bereikbaar.
Dat weet ik zowat zeker.....de 'vernieuwende' camera komt er echt niet in.....en ach...ik kan wel ook een Surface Pro 4 willen....maar dan moet er eerst even een extra schip met geld voorbij komen. Bedoel....die Lumia kost 600-800 euri verwacht ik....de Band zal wel 150-250 zijn....de Surface Pro 4 voor de vrouw 1000. Tja....dat is al zowat 2000 euriSqu1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:06:
[...]
Dat weet je nog niet
Het zijn geruchten. Ik doe juist 1 van mijn Surface Pro 3 weg op V&A omdat ik voor de SP4 wil gaan. Ik verwacht toch wel IETS van vernieuwing.
En toch voor de XL? Ik dacht dat je voor de niet XL ging.
Redelijk stabiel is voor mij niet acceptabel. Zeker niet voor een Microsoft OS op een Microsoft product
En we willen ook nog onze 1e verdieping verbouwen
Zal ik een voorzetje geven op welk van de 3 je moet schrappen?TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:13:
[...]
Dat weet ik zowat zeker.....de 'vernieuwende' camera komt er echt niet in.....en ach...ik kan wel ook een Surface Pro 4 willen....maar dan moet er eerst even een extra schip met geld voorbij komen. Bedoel....die Lumia kost 600-800 euri verwacht ik....de Band zal wel 150-250 zijn....de Surface Pro 4 voor de vrouw 1000. Tja....dat is al zowat 2000 euri
En we willen ook nog onze 1e verdieping verbouwenhet geld is ook een keer op....
"Lumia 600-800 euri.... Band 150-250.... Surface Pro 4 voor de vrouw 1000"
Ik heb toch een andere gekregen, ze passen het serienummer direct aan in je account, dus ik dacht dat ik hetzelfde serienr terugkreeg.JP_S schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:04:
[...]
Ik moet dat ook nog steeds laten repareren ben benieuwd naar je ervaringen daarmee.
Wel kreeg ik dus een "refurbished" model terug, met gebruikssporen op de achterkant... Ik weet niet wat ik daarvan moet vinden

Ik ben uiteindelijk via de verkoopafdeling van MS Nederland doorverbonden naar de support. Die hebben een nieuwe omruil geregeld, ik moet hem dus vanavond weer terugsturen.TheVMaster schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Dat sucks......ik heb wel contact gekregen. Je kunt ze ook zelf gewoon bellen, volgens mij hebben ze zelfs een 0800 nummer....
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Squ1zZy schreef op vrijdag 21 augustus 2015 @ 11:17:
[...]
Zal ik een voorzetje geven op welk van de 3 je moet schrappen?![]()
"Lumia 600-800 euri.... Band 150-250.... Surface Pro 4 voor de vrouw 1000"

Wow, das idd een erg nette deal!Verwijderd schreef op donderdag 20 augustus 2015 @ 19:50:
Ik heb nu reeds een maand mijn surface pro 3 i7 in gebruik... Windows 10 werkt als een trein (voor wat ik het gebruik.
Ik heb deze bij Selexion gekocht tegen een mooi prijsje.
Surface Pro 3 i7 256gb
Key cover (kleur naar keuze)
Docking
Voor 1479€ ipv 2179€
Ik kreeg hierbij nog een een accessoire pakket bij
Ms touchmouse surface edition
Screen protector
Oortjes
Ms store voucher 15€
En office 365 personal.
Ik dacht dit tijdelijk was maar actie is blijkbaar nog geldig
http://www.selexion.be/nl...3-I7-256GB-Docking-Cover/
Krijg ze vandaag niet te pakken, maar ga hier morgenochtend meteen achteraan. Iemand een idee of ik nog tegen issues aan loop als ik hem in BE koop?
Is die type cover bv. universeel?
Verwijderd
wjcastelijns schreef op maandag 24 augustus 2015 @ 17:38:
[...]
Wow, das idd een erg nette deal!
Krijg ze vandaag niet te pakken, maar ga hier morgenochtend meteen achteraan. Iemand een idee of ik nog tegen issues aan loop als ik hem in BE koop?
Is die type cover bv. universeel?
Azerty type cover erbij te krijgen.
Opvallend dat hij sowieso nog te krijgen is voor die prijs aangezien de aanbieding van de site verdwenen lijkt te zijn. Ik heb getwijfeld om hier ook gebruik van te maken maar heb besloten te wachten op de SP4.ruudvd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:44:
Na dat ik contact heb opgenomen met de winkel blijkt het alleen mogelijk te zijn om een
Ik heb hem gisteren online besteld, het extra pakket zit er niet meer bij omdat dit een aanbieding was van vorige maand. nu alleen een SP3 i7 + dock + azerty type cover ( en office 365 personal stond op de site).spacer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Opvallend dat hij sowieso nog te krijgen is voor die prijs aangezien de aanbieding van de site verdwenen lijkt te zijn. Ik heb getwijfeld om hier ook gebruik van te maken maar heb besloten te wachten op de SP4.
Nu afwachten of ik de bestelling binnen krijg of kan afhalen.
Hebben mensen ervaring met toetsen losmaken en verplaatsen op het toetsenbord? (ik kan ook blind typen maar voor het oog is het beter).
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Ja gisteren stond hij er nog wel op, nu niet meer.spacer schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:55:
[...]
Opvallend dat hij sowieso nog te krijgen is voor die prijs aangezien de aanbieding van de site verdwenen lijkt te zijn. Ik heb getwijfeld om hier ook gebruik van te maken maar heb besloten te wachten op de SP4.
Paradigit heeft nu op zich ook best een aardige actie met gratis docking en wireless display adapter, maar goed die andere actie was natuurlijk nog een stuk beter
Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Windows 10, heeft iemand hier ervaring mee? Of word het teruggaan naar Windows 8.1?
http://www.microsoft.com/...ult-onenote?os=windows-10Danielson schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 15:06:
Heeft iemand een oplossing voor het volgende; ik heb Windows 10 op een SP3 draaien. Ik kan de pen niet instellen om de Onenote Desktop variant te starten, alleen de Onenote App versie.
Dit schijnt een bekend probleem te zijn met Windows 10, heeft iemand hier ervaring mee? Of word het teruggaan naar Windows 8.1?
Als je in Windows 10 op de bovenste knop op de Surface-pen klikt, wordt de OneNote-app geopend. Microsoft is op de hoogte van dit probleem en werkt aan een oplossing zodat je desgewenst de OneNote-app of OneNote 2013 (bureaublad) kunt openen. Zodra de oplossing klaar is, wordt deze via de Windows Update-service op je Surface geïnstalleerd.
Had het inderdaad gezien, maar het probleem schijnt al een tijdje te spelen. Ik had verwacht dat er ondertussen al wel een oplossing was.
Mocht iemand nog ideeën hebben, dan hoor ik het graag!
Nou...die extreme kostenvielen mee. Vrijdag cheque naar de bank gebracht...vandaag geld op de rekening. De kosten waren 25 euro (volgens mij worden die apart in rekening gebracht?) en er is 296 euro bijgeschreven. Met de huidige omwisselkoers is 344 euro ook 296 euro....netjes al zeg ik het zelf...voor een issue met een type cover van 149 euroRobbertC schreef op woensdag 19 augustus 2015 @ 22:24:
[...]
'Extremely urgent' nog welFijn dat Microsoft je de cheque heeft verstuurd, zelfs met exorbitante kosten bij de bank moet er meer dan voldoende overblijven om gewoon zelf in de winkel het juiste toetsenbord te kopen. Of bij te leggen bij een SP4 binnenkort misschien
Klein gelukje voor jou dat de beurs in China was gecrashtTheVMaster schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:46:
[...]
Nou...die extreme kostenvielen mee. Vrijdag cheque naar de bank gebracht...vandaag geld op de rekening. De kosten waren 25 euro (volgens mij worden die apart in rekening gebracht?) en er is 296 euro bijgeschreven. Met de huidige omwisselkoers is 344 euro ook 296 euro....netjes al zeg ik het zelf...voor een issue met een type cover van 149 euro
Na 2 weken niet gebruiken (hij was niet leeg, en lag standby in een hoek) wilde hij niet meer aan. Na veel troubleshooten zonder resultaat opgestuurd naar Microsoft. Het goede nieuws; na 4 (!) werkdagen had ik een refurbished model thuis. Wel zonder data natuurlijk, maar dat wist ik.
Daarna meteen alles geinstalleerd, maar meteen al problemen. Constante reboots, zelfs tijdens herstelpogingen crashte het model. Meteen dus teruggestuurd. De klantenservice was trouwens belabberd; chat-ondersteuning lag er dagenlang uit, terugbelverzoeken werken niet. Na geklaag hierover kwam dat ' omdat het druk was'. IMO geen excuus met teksten op hun site als "Onze klantenservice is niet beschikbaar, probeer het tussen 9 en 6 (een pagina die ik om 10:00 's ochtends dagenlang te zien krijg).
Maargoed, het toestel uiteindelijk met veel gedoe maar weel opgestuurd en nu wacht ik op een 3e model. Het stoort me enorm in werk omdat onze werklaptops enorm traag zijn ivm een Surface Pro 3. Ik hoop snel met de eerstvolgende aan de slag te kunnen!
Al met al dus een fijn apparaat maar wellicht niet zo betrouwbaar als een 'normale' laptop of desktop; ook collega's van me hebben soms gedoe met hun Surface (lange opstarttijden, plotselinge reboot, etc.).
Dit had ik ook vorige week ook. Uiteindelijk heb ik ze te pakken gekregen via:TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:10:
De klantenservice was trouwens belabberd; chat-ondersteuning lag er dagenlang uit, terugbelverzoeken werken niet. Na geklaag hierover kwam dat ' omdat het druk was'. IMO geen excuus met teksten op hun site als "Onze klantenservice is niet beschikbaar, probeer het tussen 9 en 6 (een pagina die ik om 10:00 's ochtends dagenlang te zien krijg).
Microsoft Surface Support
Maandag - vrijdag: 9:00 - 18:00
Nederland: 020 500 1500 (optie 1 - 4 - 4 - 2 - 1)
Misschien heb je er wat aan als je ze nog een keer nodig hebt...
Klinkt als rotte programmatuur?TheProf82 schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 01:10:
Al met al dus een fijn apparaat maar wellicht niet zo betrouwbaar als een 'normale' laptop of desktop; ook collega's van me hebben soms gedoe met hun Surface (lange opstarttijden, plotselinge reboot, etc.).
Lange opstarttijden zijn vaak gerelateerd aan netwerk en beschikbaarheid van resources op het netwerk.
Werken hier nu al ruim een jaar met de SP3's zonder ook maar een enkel probleem. De problemen die er waren lagen altijd aan maatwerksoftware, maar dat is op de laptops het zelfde euvel.
Ik durf zelfs te beweren dat we nog nooit zulke betrouwbare systemen hebben gehad als de Surface tablets.
GerkeP
Net gebeld maar ze zijn nu echt door de voorraad heen. Dus de aanbieding staat niet meer op de website en is ook telefonisch niet meer te regelen.ruudvd schreef op dinsdag 25 augustus 2015 @ 12:44:
Na dat ik contact heb opgenomen met de winkel blijkt het alleen mogelijk te zijn om een
Nu verder zoeken...
...Butterfly Effect
Wat er gebeurd was; de tablet die ik kreeg teruggestuurd had last van een gele scherm (Paar pagina's terug heb ik er een foto van geplaatst). Ik heb die tablet direct de dag erna, na contact te hebben gehad met microsoft, laten ophalen door UPS. Ik dacht ik dat ik er vanaf was, tot ik 2 weken later zag dat die tablet nog steeds geregistreerd stond onder mijn naam. Microsoft gebeld: ''Ja, sorry meneer, maar we hebben de tablet nog niet binnen''. Niet alleen hielden ze een bedrag van 600 excl BTW vast, nu loop ik de risico dat ze het gehele bedrag van mijn CC halen. Terwijl die tablet teruggestuurd is!!!!
Meneer wil een Track&Trace code, die heb ik niet, want ik gebruikte de sticker die meegeleverd was in de doos van de Surface. Gewoon op de doos geplakt en teruggestuurd. De klantensevice kan de Track&Trace ook niet achterhalen( COMMUNICEER DAN GVD MET SURFACE SERVICE CENTER, DE SURFACE IS GESTUURD DOOR JULLIE ZELF!!!!).
Ik heb met moeite toch kunnen bewijzen dat er op 6 augustus, 1 dag na het ontvangen van de tablet, er toch echt een pakket van 2 kilo door UPS is opgehaald. De medewerker heeft ook met UPS gebeld en ook hem werd bevestigd dat dit het geval was. Nu is de zaak voor de 2de keer geescaleerd en moet ik wachten tot vrijdag voor een antwoord. Belachelijk, BELACHELIJK en ik heb echt helemaal klaar met Microsoft.
Ik krijg hoe dan ook de nieuwe tablet(Dat staat verder los van dit alles), maar de tablet die ik nu nog heb, die ga ik NIET terugsturen als ze besluiten geld van mijn rekening te halen. Bellen met de klantenservice van Microsoft is net als praten met je psycholoog. Ze luisteren erg goed naar je problemen, het verschil is dat psychologen je nog helpen

[ Voor 5% gewijzigd door sanntje op 27-08-2015 15:23 ]
Officieel niet leverbaar maar DX heeft het: hij is binnen, 12v oplader voor de MSP3!IJzerboot schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 15:31:
Heeft iemand nog goede ervaringen met een 12v auto lader voor de Surface Pro 3?
Microsoft zelf levert het niet (deden ze wel met de S2) en ik vind het erg lastig een goede en betrouwbare te vinden op het web.
Ik weet ook niet wat de toleranties zijn op de 12v lijn die de SP3 nodig heeft, dus of cheapycheapy dx.com voldoet.
Liefst een 12V adapter waar ook nog een USB lader bij inzit :-)
Toppie DX!
Wat een dramasanntje schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 15:13:
Wat een hel. WAT EEN HEL. Na drie keer Advance Exchange heb ik maar een officiele klacht ingediend. Ik kreeg vervolgens bericht vanuit de VS: Ik krijg een gloednieuwe Surface Pro 3. De oude kan ik opsturen. Netjes opgelost dacht ik, maar de laatste exchange is blijkbaar niet goed gegaan.
Wat er gebeurd was; de tablet die ik kreeg teruggestuurd had last van een gele scherm (Paar pagina's terug heb ik er een foto van geplaatst). Ik heb die tablet direct de dag erna, na contact te hebben gehad met microsoft, laten ophalen door UPS. Ik dacht ik dat ik er vanaf was, tot ik 2 weken later zag dat die tablet nog steeds geregistreerd stond onder mijn naam. Microsoft gebeld: ''Ja, sorry meneer, maar we hebben de tablet nog niet binnen''. Niet alleen hielden ze een bedrag van 600 excl BTW vast, nu loop ik de risico dat ze het gehele bedrag van mijn CC halen. Terwijl die tablet teruggestuurd is!!!!
Meneer wil een Track&Trace code, die heb ik niet, want ik gebruikte de sticker die meegeleverd was in de doos van de Surface. Gewoon op de doos geplakt en teruggestuurd. De klantensevice kan de Track&Trace ook niet achterhalen( COMMUNICEER DAN GVD MET SURFACE SERVICE CENTER, DE SURFACE IS GESTUURD DOOR JULLIE ZELF!!!!).
Ik heb met moeite toch kunnen bewijzen dat er op 6 augustus, 1 dag na het ontvangen van de tablet, er toch echt een pakket van 2 kilo door UPS is opgehaald. De medewerker heeft ook met UPS gebeld en ook hem werd bevestigd dat dit het geval was. Nu is de zaak voor de 2de keer geescaleerd en moet ik wachten tot vrijdag voor een antwoord. Belachelijk, BELACHELIJK en ik heb echt helemaal klaar met Microsoft.
Ik krijg hoe dan ook de nieuwe tablet(Dat staat verder los van dit alles), maar de tablet die ik nu nog heb, die ga ik NIET terugsturen als ze besluiten geld van mijn rekening te halen. Bellen met de klantenservice van Microsoft is net als praten met je psycholoog. Ze luisteren erg goed naar je problemen, het verschil is dat psychologen je nog helpen
Niet alleen dat, er is volgens mij helemaal GEEN communicatie tussen Microsoft NL en de team in Koln (vanuit daar worden de exchanges gestuurd volgens mij). Ik bedoel, bel ze op en vraag ze naar de track&trace code, zij hebben hem verstuurdTheVMaster schreef op donderdag 27 augustus 2015 @ 21:07:
[...]
Wat een dramaIk begrijp ook niet dat die communicatie tussen de VS en het service center zo slecht is...
maar goed...uiteindelijk wordt het wel opgelost toch\?|

Inderdaad....of in het meest gunstige geval mailen ze elkaar ofzo. De mevrouw uit de VS had wel contact met ze, maar volgens mij was dat ook heel lastig en ingewikkeld....pff...hoe kan dat toch zo zijn anno 2015...sanntje schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:01:
[...]
Niet alleen dat, er is volgens mij helemaal GEEN communicatie tussen Microsoft NL en de team in Koln (vanuit daar worden de exchanges gestuurd volgens mij). Ik bedoel, bel ze op en vraag ze naar de track&trace code, zij hebben hem verstuurd
Vanmorgen gebeurde exact hetzelfde met de Surface Pro 3 van mijn vrouw. Heb ik hier een uniek probleem of herkennen anderen dit?
Het lijkt net of bij het opstarten van het apparaat de wifi-chipset niet gezien wordt.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
GerkeP
Overigens ook wel eens scan gedraaid met kaspersky oid en die gaf geen hits.
[ Voor 58% gewijzigd door PaT op 28-08-2015 09:36 ]
Ik heb dit vrij vaak NA het opstarten. Zomaar ineens de netwerk verbinding kwijt. Een restart help meestal, een enkele keer niet. Als een restart niet helpt, dan moet ik eerst mijn router resetten en dan de SP3 weer restarten.PaT schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 07:42:
Hmm, ik heb iets merkwaardigs. Bij mijn Surface Pro 1 heb ik regelmatig dat wanneer het toestel opstart, de Marvell Wifi chip niet gezien wordt. Ik krijg dan de melding dat er geen (bedraade) netwerkverbinding is. Een herstart lost dat meestal op.
Vanmorgen gebeurde exact hetzelfde met de Surface Pro 3 van mijn vrouw. Heb ik hier een uniek probleem of herkennen anderen dit?
Het lijkt net of bij het opstarten van het apparaat de wifi-chipset niet gezien wordt.
Toch ligt het probleem niet bij de router, immers verdwijnen alle andere WIFI netwerken ook uit de lijst en heb ik een rood kruis door de WIFI verbinding heen en trouble shooting geeft aan dat de netwerk sevice niet gestart is. Ik dacht eerst dat het een Windows 10 ding was, omdat het bij de eerste preview build was begonnen, maar bij RTM nog steeds de problemen. Soms gaat het dagen goed, een enkele keer gaat het meer keer per dag fout.
In services WWAN AutoConfig stop zetten en weer starten (niet restarten) help vaak ook.
Ik blijf toch hopen dat het een W10 dingetje is wat een keer gefixed gaat worden, maar ik lees nergens op internet mensen met dezelfde problemen dus ik ben bang dat het mijn SP3 is...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik zal je uit de droom helpen, het is geen W10 dingetje, aangezien mijn Surface Pro 1 er ook onder W8.1 last van had. Maar blijkbaar ben ik dus niet de enige die hier tegen aan loopt. Het is inderdaad wel typisch dat je er bijna niets over vindt op het internet. Normaal staat het www vol met klaagzang.Swerfer schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:42:
[...]
Ik heb dit vrij vaak NA het opstarten. Zomaar ineens de netwerk verbinding kwijt. Een restart help meestal, een enkele keer niet. Als een restart niet helpt, dan moet ik eerst mijn router resetten en dan de SP3 weer restarten.
Toch ligt het probleem niet bij de router, immers verdwijnen alle andere WIFI netwerken ook uit de lijst en heb ik een rood kruis door de WIFI verbinding heen en trouble shooting geeft aan dat de netwerk sevice niet gestart is. Ik dacht eerst dat het een Windows 10 ding was, omdat het bij de eerste preview build was begonnen, maar bij RTM nog steeds de problemen. Soms gaat het dagen goed, een enkele keer gaat het meer keer per dag fout.
In services WWAN AutoConfig stop zetten en weer starten (niet restarten) help vaak ook.
Ik blijf toch hopen dat het een W10 dingetje is wat een keer gefixed gaat worden, maar ik lees nergens op internet mensen met dezelfde problemen dus ik ben bang dat het mijn SP3 is...
Overigens wat voor een router heb je? Hier draait een Ubiquiti Edgeroute Lite
Wilde de SP4 aanschaffen, maar daar ga ik nog maar over nadenken ...
Ziggo, Cisco EPC3928PaT schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:45:
[...]
Overigens wat voor een router heb je? Hier draait een Ubiquiti Edgeroute Lite
Oke, kunnen we daarmee vooralsnog een specifiek merkgerelateerd probleem qua router uitsluiten.
Ik denk dat de router ook het probleem niet is omdat ook andere netwerken niet gevonden worden op het moment dat het probleem zich voordoet. Het kan natuurlijk zijn dat de netwerk service crashed door een probleem icm de router, maar dat lijkt me sterk.PaT schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:07:
[...]
Oke, kunnen we daarmee vooralsnog een specifiek merkgerelateerd probleem qua router uitsluiten.
Wat ik heb gedaan is boosten van mijn Unifi accesspoints. De UAP's met 2,4 GHz allemaal naar 40 MHz, kanaal 1 en max transmitpower. De UAP-Pro heb ik dat ook gedaan met de 2,4 GHz. De 5 GHz heb ik alleen AC draaien. Die vast op kanaal 36 gezet (Ziggo etc beginnen allemaal op de 5 GHz op kanaal 40, dus een mooi kanaal wat niet zoveel gebruikt wordt). Daarnaast heb ik datzelfde AP op 5 GHz N op kanaal 100 gezet. Sindsdien heb ik geen enkel probleem meer met de Wifi
GerkeP
Zowel Bol.com als Microsoft geven er momenteel een gratis keyboard cover bij! Bol.com geeft daarnaast deze week nog 100 euro korting. Best mooie deal dus!
https://www.booksformanagers.nl
Ik mailde Patrick apart over het geval met de zoekgeraakte surface tablet. Toevallig belde ik hem voordat ik zijn mail had gezien en hij wilde weten wie exact mij had 'geholpen'. Ik hoefde me verder ook geen zorgen te maken, hij zou alles zelf regelen. Eind goed al goed. Ik moet nu wel wachten(maximaal 2 weken) tot zij codes binnenkrijgen waarmee ze een bestelling voor me kunnen plaatsen(Tablet gaat dan 0,- kosten). Kijken waar dit naar toe gaat
Inmiddels ontvangen. Puik apparaat!GuitarJJ schreef op zaterdag 29 augustus 2015 @ 13:34:
Ook maar een i5'je besteld
Zowel Bol.com als Microsoft geven er momenteel een gratis keyboard cover bij! Bol.com geeft daarnaast deze week nog 100 euro korting. Best mooie deal dus!
Wilde hem direct even updaten naar Windows 10, voordat ik hem helemaal in ga richten. Tegenvaller; kan Windows 10 enkel nog maar reserveren en niet direct installeren.
Kan wel.....even de media creation tool downloaden van de Microsoft site..GuitarJJ schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:01:
[...]
Inmiddels ontvangen. Puik apparaat!![]()
Wilde hem direct even updaten naar Windows 10, voordat ik hem helemaal in ga richten. Tegenvaller; kan Windows 10 enkel nog maar reserveren en niet direct installeren.
Is dit normaal bij de SP3, na wat googlen blijkt dit vaker voor te komen maar deze mensen krijgen een melding van een te warme SP3?
Alle firmware updates geinstalleerd via windows update en momenteel windows 10 aan het installeren.
Gelukt, thanks!TheVMaster schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 19:11:
[...]
Kan wel.....even de media creation tool downloaden van de Microsoft site..
Ook een i5 wordt bij zwaar gebruik en tijdens laden redelijk warm in de rechter bovenhoek. Maar voordat je de melding krijgt dat hij TE warm wordt is hij niet meer warm maar heet. Ik zou me geen zorgen maken totdat je werkelijk een melding krijgt dat hij zich uit gaat zetten vanwege de temperatuur.ruudvd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:29:
Inmiddels vandaag mijn SP3 i7 binnengekregen, echter wordt de rechter bovenhoek redelijk warm.
Is dit normaal bij de SP3, na wat googlen blijkt dit vaker voor te komen maar deze mensen krijgen een melding van een te warme SP3?
Alle firmware updates geinstalleerd via windows update en momenteel windows 10 aan het installeren.
Klopt. De rechterbovenhoek is de plek waar zowel CPU als koelsysteem zitten. De heatpipe is bovendien voorzien van een koelvloeistof. Door de dunne magnesium casing heen is de warmte goed te voelen en dat is juist goed, want ook de casing zorgt voor (snelle) warmte afvoer. Behaviour by design dus, en ik zou me dus geen zorgen maken.ruudvd schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 21:29:
Inmiddels vandaag mijn SP3 i7 binnengekregen, echter wordt de rechter bovenhoek redelijk warm.
Ik heb RealTemp geinstalleerd staan op mijn i7, maar in idle gaat hij geeon netjes naar 48-58 graden en bij belasting niet hoger dan achterin de 80, zo rond 88-89 graden. Niets om je zorgen over te maken.
[ Voor 10% gewijzigd door wiz op 01-09-2015 14:33 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Is volgens mij en (veel) anderen een W10 dingetje, ik heb ge-upgraded naar W10 en geen wifi! Schijnt iets met de drivers voor de Network adapter te zijn. Ik ben weer teruggaan naar W8.1. Ik wacht dus even op een fatsoenlijke oplossing, zonder zelf drivers te gaan uninstallen want ik ga morgen op vakantie en dan wil ik wel wifi hebben.Swerfer schreef op vrijdag 28 augustus 2015 @ 09:42:
[...]
Ik heb dit vrij vaak NA het opstarten. Zomaar ineens de netwerk verbinding kwijt. Een restart help meestal, een enkele keer niet. Als een restart niet helpt, dan moet ik eerst mijn router resetten en dan de SP3 weer restarten.
Clevonotebook, Geekom 11t Oneplus Nord2 5G

Voor de chat dit,
Onze ondersteuningsmedewerkers zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het opnieuw tijdens onze bedrijfsuren
Bedrijfsuren
Maandag t/m vrijdag
9 u - 18 u (UTC+1)
Volgens mij is het toch echt binnen de tijd..
Voor telefonisch contact krijg ik telkens dit..
Voer je telefoonnummer in de volgende notatie in: +32 X XXX XX XX
Add me op Stadia: Gloogle
Ik ben aan het kijken voor de surface pro 3 te kopen.
Is er ergens een goede actie?
En is het stom om nu de surface te kopen aangezien de geruchten gaan dat de pro 4 binnenkort uitkomt?
Nee het is zeker niet stom om nu en Pro 3 te halen. De verwachting is dat de Pro 4 niet alteveel zal verschillen van de Pro 3. Misschien is het wel verstandig om even te wachten tot die aankondiging gedaan gaat worden (dat zal begin oktober zijn is de verwachting). De kans is groot dat er dan wel aanbiedingen gaan zijn met de Pro 3.....misschien zijn die er nu ook al, maar volgens mij wordt er weinig met de prijs gestunt op het moment..hurricurry schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 16:42:
Klein vraagje.
Ik ben aan het kijken voor de surface pro 3 te kopen.
Is er ergens een goede actie?
En is het stom om nu de surface te kopen aangezien de geruchten gaan dat de pro 4 binnenkort uitkomt?
Nog steeds niet gelukt om in contact te komen met Microsoft, iemand enige idee?Pukson schreef op vrijdag 04 september 2015 @ 15:47:
Mijn Surface Pro 3 is kapot, zelf laten vallen tja ik weet het. Alleen heb ik dus via microsoft alles kunnen regelen en is hij gisteren op de post gegaan. Alleen wou ik contact opnemen want wou graag meer informatie. Alleen kan totaal niet in contact komen met hun ik krijg telkens dit.
Voor de chat dit,
Onze ondersteuningsmedewerkers zijn momenteel niet beschikbaar. Probeer het opnieuw tijdens onze bedrijfsuren
Bedrijfsuren
Maandag t/m vrijdag
9 u - 18 u (UTC+1)
Volgens mij is het toch echt binnen de tijd..
Voor telefonisch contact krijg ik telkens dit..
Voer je telefoonnummer in de volgende notatie in: +32 X XXX XX XX
Add me op Stadia: Gloogle
Die Service-site is echt bagger. Ik heb er ook dagen over gedaan iemand te spreken te krijgen. Uiteindelijk is dat gelukt op het onderstaande nummer:Pukson schreef op maandag 07 september 2015 @ 15:39:
[...]
Nog steeds niet gelukt om in contact te komen met Microsoft, iemand enige idee?
Microsoft Surface Support
Maandag - vrijdag: 9:00 - 18:00
Nederland: 020 500 1500 (optie 1 - 4 - 4 - 2 - 1)
België / Belgique: 02 503 31 13 (optie 1 - 4 - 4 - 2 - 1)
neem hierin mee dat ik voorheen Mac gewend ben, ooit overgestapt omdat ik het gepruts met windows vista beu was en ik via mijn opleiding erachter was gekomen dat mac toentertijd voor mij 30 keer intuïtiever werkt te dan het rampzalige windows.
Na alle verhalen over windows 8 was ik wel weer nieuwsgierig geworden of het bij microsoft dan dan eindelijk gelukt was een vernieuwend os neer te zetten. Daarnaast ben ik zeer tevreden over mijn windowsphone ervaringen. Dus besloot ik uit nieuwsgierigheid de surface pro 3 te kopen incl typcover en dock.
(Van verschillende kritiekpunten ben ik niet altijd op de hoogte of dat surface, windows 8.1 of windows 10 gebonden is.)
- Ventilator gaat soms aan zonder goede reden.. heb dan maar weinig zware apparatuur aanstaan.. ergens op de forum hier een manier gevonden om via de microfoon instellingen dit enigszins te verhelpen.. belachelijk dat hier geen officiële fix voor is
- Mogelijk veroozaakt door het prutsen met de microfoon instellingen: als ik een mini jack in mijn SP3 stop tijdens het luisteren via bv itunes dan blijft de muziek via de SP gaan ipv via minijack van de box.. dan moet ik eerst itunes afsluiten, dan weer terug aanzetten voordat hij via de box wil afspelen..
- tijdens het afspelen van muziek, valt mijn sp standaard na een paar minuten uit, ivm het beeldscherm dat op slaap of sluimer gaat.. enig manier om dit te verhelpen is mn hele energieschema om gooien... waarom blijft hij niet standaard aan bij het afspelen van muziek?
- De batterij duur valt mij tegen, ik haal het aantal uren niet wat normaal zou moeten zijn. Nu ik hem op mijn werk 100% opgeladen heb dicht geklopt heb en 2 uur later thuis kijk is er toch al;weer 10% batterij afgesnoept..
- Bij het werken met meerder beeldschermen is de resolutie niet handig, het externe scherm pakt hij ook de 150% vergroting mee met als gevolg dat je niet makkelijk kan switchen van bijv photoshop in het ene scherm naar het andere, dan verdwijnen heel veel knoppen ivm de resolutie, of bij dialoog vensters kan ik niet meer bij de bevestig knoppen.
Dit verhaal is deels bedoeld voor het luchten van mijn frustraties, deels voor advies voor de twijfelaars en deels in de hoop goede tips te krijgen.
Om niet helemaal als een azijnzeiker over te komen:
Dat plakken van de vensters aan de zijkant of bovenkant van het beeldscherm vind ik heel relaxt,en de nieuwe functie om met 3 vingers omhoog te swypen maakt het ook dat ik osx minder mis
Muziek afspelen doe je met een app/programma, die moet je wel toestemming geven in de achtergrond te mogen draaien, zodat de muziek niet stopt bij het op zwart gaan van je scherm.
Grote kans dat ITunes ook de oorzaak is van het aanslaan van je fan
GerkeP
Bedankt voor je info, Itunes gebruik ik pas recentelijk(3 maanden ggratis itunes music testje), dus dat kan niet alles verklaren. Maar ik zal waar mogelijk Chrome proberen te vermijden.GerkeP schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 20:03:
ITunes is killing voor je batterij, net zoals Chrome.
Muziek afspelen doe je met een app/programma, die moet je wel toestemming geven in de achtergrond te mogen draaien, zodat de muziek niet stopt bij het op zwart gaan van je scherm.
Grote kans dat ITunes ook de oorzaak is van het aanslaan van je fan
Van die programma permissies is nieuw voor me, waar kan je dat aangeven?
Op mijn werk zit ik met een MBA. Die staat ook gewoon de hele dag te blazen zonder dat ik iets doe hoor. Dus dat is niet iets unieks aan de SP3macindroid schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 19:31:
Na de surface pro 3 een aantal maanden in gebruik te hebben hier even mijn bevindingen/frustraties:
neem hierin mee dat ik voorheen Mac gewend ben, ooit overgestapt omdat ik het gepruts met windows vista beu was en ik via mijn opleiding erachter was gekomen dat mac toentertijd voor mij 30 keer intuïtiever werkt te dan het rampzalige windows.![]()
Na alle verhalen over windows 8 was ik wel weer nieuwsgierig geworden of het bij microsoft dan dan eindelijk gelukt was een vernieuwend os neer te zetten. Daarnaast ben ik zeer tevreden over mijn windowsphone ervaringen. Dus besloot ik uit nieuwsgierigheid de surface pro 3 te kopen incl typcover en dock.
(Van verschillende kritiekpunten ben ik niet altijd op de hoogte of dat surface, windows 8.1 of windows 10 gebonden is.)
- Ventilator gaat soms aan zonder goede reden.. heb dan maar weinig zware apparatuur aanstaan.. ergens op de forum hier een manier gevonden om via de microfoon instellingen dit enigszins te verhelpen.. belachelijk dat hier geen officiële fix voor is
Dit is niet Windows-eigen danwel SP3-eigen. Misschien zit er een stofje in de jack of ligt hetmisschien aan iTunes? Probeer eens een ander programma.
- Mogelijk veroozaakt door het prutsen met de microfoon instellingen: als ik een mini jack in mijn SP3 stop tijdens het luisteren via bv itunes dan blijft de muziek via de SP gaan ipv via minijack van de box.. dan moet ik eerst itunes afsluiten, dan weer terug aanzetten voordat hij via de box wil afspelen..
Ligt dat misschien aan iTunes? Apple kennende hebben ze waarschijnlijk niet de api's van Windows gebruikt voor het afspelen van muziek zodat Windows niet weet dat ie niet moet sleepen. Probeer het eens als test met een ander programma?
- tijdens het afspelen van muziek, valt mijn sp standaard na een paar minuten uit, ivm het beeldscherm dat op slaap of sluimer gaat.. enig manier om dit te verhelpen is mn hele energieschema om gooien... waarom blijft hij niet standaard aan bij het afspelen van muziek?
Als je de SP3 dichtklapt gaat ie eerst in connected standby, een powerstate waarbij je nog mailtjes en andere notificaties kan ontvangen. Dit kost uiteraard wat stroom. Na een paar uur (ik weet even niet meer hoeveel) gaat hij in standby waarbij hij geen stroom verbruikt.
- De batterij duur valt mij tegen, ik haal het aantal uren niet wat normaal zou moeten zijn. Nu ik hem op mijn werk 100% opgeladen heb dicht geklopt heb en 2 uur later thuis kijk is er toch al;weer 10% batterij afgesnoept..
Dit is idd een beetje onhandig maar dit kan je oplossen door het programma te openen op het scherm waar je het wil draaien.
- Bij het werken met meerder beeldschermen is de resolutie niet handig, het externe scherm pakt hij ook de 150% vergroting mee met als gevolg dat je niet makkelijk kan switchen van bijv photoshop in het ene scherm naar het andere, dan verdwijnen heel veel knoppen ivm de resolutie, of bij dialoog vensters kan ik niet meer bij de bevestig knoppen.
Zoals ik het zie reken je de SP3 af op het misdragen van één programma. Daar kan de SP3 natuurlijk niet zoveel aan doen. Apple heeft geen belang bij het aanbieden van een zorgeloze ervaring op Windows.Al met al had ik toch wel verwacht dat de SP3 ervaring / windows ervaring intuïtiever was geweest. Ik ben blij met het apparaat maar ik heb toch al heel wat afgegoogled naar problemen waarvoor ik vaak geen oplossing heb gevonden. Niet dat ik van plan ben snel weer eens een computer aan te schaffen, maar ik acht de kans groot dat het dan toch wel weer een Mac zal gaan worden i.v.m. het beter knoppende totaalplaatje en goede gebruikservaring.
Probeer het Windows ecosysteem eens. Dus Metro-IE danwel Edge en de Music-app of Groove Music. Chrome is trouwens ook niet lief voor de batterij door hun 1ms timer (betekent dat de cpu niet kan sleepen).Dit verhaal is deels bedoeld voor het luchten van mijn frustraties, deels voor advies voor de twijfelaars en deels in de hoop goede tips te krijgen.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Muziek afspelen ligt inderdaad aan de applicatie waarmee je dit doet. Zo kan ik met Xbox Music/Groove Music rustig de tablet met de power knop in standby zetten terwijl de muziek lekker doorgaat.
@Propane, Thx, hoe kan ik voorkomen dat hij dat indexeert?Ramon schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:27:
[...]
Ligt dat misschien aan iTunes? Apple kennende hebben ze waarschijnlijk niet de api's van Windows gebruikt voor het afspelen van muziek zodat Windows niet weet dat ie niet moet sleepen. Probeer het eens als test met een ander programma?
Spotify geeft het zelfde probleem. Daarnaast heb ik nu een abonnement op apple music, beetje pijnlijk om dan andere programma's te moeten gebruiken waarop ik niet de muziek kan streamen..
[...]
Als je de SP3 dichtklapt gaat ie eerst in connected standby, een powerstate waarbij je nog mailtjes en andere notificaties kan ontvangen. Dit kost uiteraard wat stroom. Na een paar uur (ik weet even niet meer hoeveel) gaat hij in standby waarbij hij geen stroom verbruikt.
Oke, ga ik rekening mee houden
[...]
Dit is idd een beetje onhandig maar dit kan je oplossen door het programma te openen op het scherm waar je het wil draaien.
In mijn geval opent hij ps via het surface scherm, als ik hem versleep naar het externe scherm en hem daar uit zet en opnieuw opstart dan opent hij weer op het scherm van de surface... is dit makkelijk te veranderen? ik had nu de resolutie op mn surface maar omhoog gegooid, maar dan wordt t wel klein en voor de touch niet meer te doen...
[...]
Zoals ik het zie reken je de SP3 af op het misdragen van één programma. Daar kan de SP3 natuurlijk niet zoveel aan doen. Apple heeft geen belang bij het aanbieden van een zorgeloze ervaring op Windows.
oh nee, itunes is slecht iets dat ik de laatste weken gebruik. Op diverse punten mis ik de gebruikservaring.
Ik ben zelf redelijk wat interesse in software, toch heb ik het idee dat ik veel meer moet uitzoeken dan ik gewend ben. Sommige opties zitten er mogelijk wel in, maar zijn verstopt of vragen veel meer door configuratieschermen bladeren dan mij lief is.
[...]
Probeer het Windows ecosysteem eens. Dus Metro-IE danwel Edge en de Music-app of Groove Music. Chrome is trouwens ook niet lief voor de batterij door hun 1ms timer (betekent dat de cpu niet kan sleepen).
edge probeer ik zoveel mogelijk te luisteren, zeker vanaf nu!
Eh....indexeren is na een tijdje klaar en kost vervolgens niet zoveel CPU meer, althans dat is mijn ervaring...Propane schreef op dinsdag 08 september 2015 @ 21:31:
De fan die af en toe onverklaarbaar hard gaat draaien heb ik ook gehad. Bij mij was de MS index service de boosdoener. Slokte standaard 30% CPU gebruik op en draaide constant. Dat heb ik enkel op kunnen lossen door de service gewoon niets te laten indexeren. Gelukkig merk ik weinig nadelen daarvan, alles wordt nog steeds zeer snel gevonden dankzij de SSD.
Muziek afspelen ligt inderdaad aan de applicatie waarmee je dit doet. Zo kan ik met Xbox Music/Groove Music rustig de tablet met de power knop in standby zetten terwijl de muziek lekker doorgaat.
Ja, dat was ook mijn ervaring tot dat na twee weken nog steeds die indexering service 30% CPU opslokteTheVMaster schreef op donderdag 10 september 2015 @ 12:45:
[...]
Eh....indexeren is na een tijdje klaar en kost vervolgens niet zoveel CPU meer, althans dat is mijn ervaring...
Men zegt dat dit gebeuren kan als de index corrupt raakt, maar het maakte niet uit hoe vaak ik hem liet 'rebuilden', hij bleef 30% CPU gebruiken. Soms stopte het als ik de service een paar keer achter elkaar afsloot via Taakbeheer, andere keren bleef hij gewoon terug komen.
@macindroid: Als je zeker weet dat het de indexering service is kun je deze stappen volgen; http://www.winbeta.org/ne...r-search-index-windows-10
Je kan vervolgens ook alle locaties weghalen die geïndexeerd worden, dat verhielp dus het probleem bij mij. Maar ik zou eerst eens kijken in Taakbeheer/Taskmanager welk proces de CPU of het netwerk gebruikt als de ventilator aanslaat.
vanmiddag had ik hem in de dock, en had dreamweaver en photoshop openstaan (kleine bestanden), en was intussen op een andere computer bezig gegaan. Toen hoorde ik ineens dat de fan weer aan was en die bleef maar draaien.. in taakbeheer gekeken en zag daar dat de cpu 29% belast werd door photoshop. ik heb toen maar alle programma's afgesloten omdat hij maar door bleef draaien zonder dat ik iets aan het doen was.Propane schreef op donderdag 10 september 2015 @ 13:45:
[...]
Ja, dat was ook mijn ervaring tot dat na twee weken nog steeds die indexering service 30% CPU opslokte.
Men zegt dat dit gebeuren kan als de index corrupt raakt, maar het maakte niet uit hoe vaak ik hem liet 'rebuilden', hij bleef 30% CPU gebruiken. Soms stopte het als ik de service een paar keer achter elkaar afsloot via Taakbeheer, andere keren bleef hij gewoon terug komen.
@macindroid: Als je zeker weet dat het de indexering service is kun je deze stappen volgen; http://www.winbeta.org/ne...r-search-index-windows-10
Je kan vervolgens ook alle locaties weghalen die geïndexeerd worden, dat verhielp dus het probleem bij mij. Maar ik zou eerst eens kijken in Taakbeheer/Taskmanager welk proces de CPU of het netwerk gebruikt als de ventilator aanslaat.
Is dat normaal? Bij welke cpu belasting is het te verwachten dat fan aanslaat? Of werkt het zo niet?
(indexeren heb ik hem nog niet zien doen in het taakbeheer)
Omdat je hem in het dock hebt staan is hij aan het laden. Bij het opladen van de accu komt veel warmte vrij. Daarbij gebruikt de surface de magnesium body ook als een soort van heatsink, die je dan voor de helft bedekt hebt met het plastic van het dock. Al met al is maakt het laden (maar ook het aansturen van een externe monitor etc.) de surface warm en dan gaat ie blazen.macindroid schreef op donderdag 10 september 2015 @ 19:52:
[...]
vanmiddag had ik hem in de dock, en had dreamweaver en photoshop openstaan (kleine bestanden), en was intussen op een andere computer bezig gegaan. Toen hoorde ik ineens dat de fan weer aan was en die bleef maar draaien.. in taakbeheer gekeken en zag daar dat de cpu 29% belast werd door photoshop. ik heb toen maar alle programma's afgesloten omdat hij maar door bleef draaien zonder dat ik iets aan het doen was.
Is dat normaal? Bij welke cpu belasting is het te verwachten dat fan aanslaat? Of werkt het zo niet?
(indexeren heb ik hem nog niet zien doen in het taakbeheer)
Logisch dat je het gaat zoeken in CPU belasting, maar er is dus een andere oorzaak van de warmte namelijk het laden en in mindere mate de verminderde koelprestaties
Niets om je zorgen over te maken overigens.
Vooruitziende blik en totaal uitgekomen en de volledige waarheid. Maar een misser van Apple om voor iOS te kiezen ipv OSX...NeFoRcE schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:28:
Ha, check deze dan, gemaakt in 2012:
[afbeelding]
Even terugkomen op Surface pro3 vs Win10 vs Wifi: Ik heb windows 10 gewoon opnieuw geinstalleerd. En wifi werkt weer! Waarom? Geen flauw idee. Misschien is er wat ge-updates.kraonkel schreef op dinsdag 01 september 2015 @ 15:18:
[...]
Is volgens mij en (veel) anderen een W10 dingetje, ik heb ge-upgraded naar W10 en geen wifi! Schijnt iets met de drivers voor de Network adapter te zijn. Ik ben weer teruggaan naar W8.1. Ik wacht dus even op een fatsoenlijke oplossing, zonder zelf drivers te gaan uninstallen want ik ga morgen op vakantie en dan wil ik wel wifi hebben.
Bij mij werkt mijn wifi ook ineens van de een op de andere dag niet meer..kraonkel schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 17:09:
[...]
Even terugkomen op Surface pro3 vs Win10 vs Wifi: Ik heb windows 10 gewoon opnieuw geinstalleerd. En wifi werkt weer! Waarom? Geen flauw idee. Misschien is er wat ge-updates.
Alle andere divices in huis doen het nog wel... Aan de router is niets veranderd.
Eigenlijk heel weinig zin om de computer opnieuw te gaan installeren...
De studie is weer begonnen, dus de SP komt goed van pas. Het leek me handig om van een bepaald vak een samenvatting in Word te maken, wat tabellen in OneNote te tekenen en deze te kopiëren naar Word. Helaas gaat dit niet...

In Word zelf zit ook wel een tekenfunctie, maar dit werkt veel minder fijn.
Dit snap ik ook niet. Hoe kan het dan productief worden en gericht zijn op de zakelijke markt? Zelfs met meerdere apps in een scherm wordt het lastig en heb je in principe de Windows 8 metro interface.Swerfer schreef op vrijdag 11 september 2015 @ 14:52:
[...]
Vooruitziende blik en totaal uitgekomen en de volledige waarheid. Maar een misser van Apple om voor iOS te kiezen ipv OSX...
"Improvement. It is the goal of life search" - Carl "Reaper" Shepards
De OneNote app kan dit niet, de OneNote desktop applicatie wel. Daar kan je OneNote pagina's exporteren naar bijvoorbeeld Word...GuitarJJ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:29:
Weet iemand of er een methode bestaat om je tekeningen uit de OneNote-app te kopiëren naar bijvoorbeeld Word?
De studie is weer begonnen, dus de SP komt goed van pas. Het leek me handig om van een bepaald vak een samenvatting in Word te maken, wat tabellen in OneNote te tekenen en deze te kopiëren naar Word. Helaas gaat dit niet...![]()
Na het verwijderen van de laatste beveiligingsupdate kan ik wel weer op wifi...macindroid schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 18:21:
[...]
Bij mij werkt mijn wifi ook ineens van de een op de andere dag niet meer..
Alle andere devices in huis doen het nog wel... Aan de router is niets veranderd.
Eigenlijk heel weinig zin om de computer opnieuw te gaan installeren...
kan dit kwaad? En zou dit beteken dat ik nu voortaan bij iedere update moet gaan checken of mijn wifi nog wel werkt na de installatie?
ik denk dat dit de boosdoener was:
Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.205.2361.0).
of misschien deze: Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3081455).
Je kan toch in OneNote een tabel tekenen, daarna een schermopnamen maken en kiezen naar klembord kopiëren en dan Word openen en plakken.GuitarJJ schreef op zaterdag 12 september 2015 @ 21:29:
Weet iemand of er een methode bestaat om je tekeningen uit de OneNote-app te kopiëren naar bijvoorbeeld Word?
De studie is weer begonnen, dus de SP komt goed van pas. Het leek me handig om van een bepaald vak een samenvatting in Word te maken, wat tabellen in OneNote te tekenen en deze te kopiëren naar Word. Helaas gaat dit niet...![]()
Dat zou best mogelijk kunnen zijn. Ik heb bij mijn geschiedenis van updates gekeken maar deze updates zitten er nog niet bij. Wel 'KB3081449: Update voor Windows 10 voor x64-systemen' maar deze is mislukt, met fout code, die weet ik even niet te reproduceren. Maar ik houd de updates nu nauwlettend in de gaten.macindroid schreef op zondag 13 september 2015 @ 09:52:
[...]
Na het verwijderen van de laatste beveiligingsupdate kan ik wel weer op wifi...
kan dit kwaad? En zou dit beteken dat ik nu voortaan bij iedere update moet gaan checken of mijn wifi nog wel werkt na de installatie?
ik denk dat dit de boosdoener was:
Definition Update for Windows Defender - KB2267602 (Definition 1.205.2361.0).
of misschien deze: Cumulatieve update Windows 10 voor x64-systemen (KB3081455).
Ik had een update verwijderd, en daarna de computer meteen weer op updates laten scannen en deze geïnstalleerd, kan gelukkig nog steeds op wifikraonkel schreef op zondag 13 september 2015 @ 14:07:
[...]
Dat zou best mogelijk kunnen zijn. Ik heb bij mijn geschiedenis van updates gekeken maar deze updates zitten er nog niet bij. Wel 'KB3081449: Update voor Windows 10 voor x64-systemen' maar deze is mislukt, met fout code, die weet ik even niet te reproduceren. Maar ik houd de updates nu nauwlettend in de gaten.
Op een willekeurig moment kan ik niet meer scrollen in Edge. De enige oplossing is dan om Edge te sluiten en vervolgens opnieuw te openen. Echt een frusterend probleem en deal-breaker.
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3