Ik heb het gehad dat ik bij de RTM (10240) die ik geïnstalleerd had gekregen op de SP3 na een fabrieksreset weer terug op 8.1 was.. Daarna via USB Stick geïnstalleerd, weet nu niet of de fabrieksinstellingen optie uberhaupt werktMarkie577 schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 09:46:
Weet iemand of toentertijd werd gezegd dat de recovery image ook werd overgezet naar win10? Ben benieuwd i.v.m. Terugzetten naar fabrieksinstellingen.
zojuist de sp3 geupdate naar windows 10, duurde een half uur, ging verder prima.
Wil nu eigenlijk een clean install gaan doen, maar als ik dit bij systeemherstel aangeef zegt hij dat 'de herstelomgeving niet aanwezig is'.
iemand suggesties?
Wil nu eigenlijk een clean install gaan doen, maar als ik dit bij systeemherstel aangeef zegt hij dat 'de herstelomgeving niet aanwezig is'.
iemand suggesties?
Bij mij Is ie momenteel de update aan het installeren . Heb deze vanochtend gedownload door bij windows update hem handmatig te starten. Hij heeft er ruim 4uur over gedaan om te downloaden

Hij is net klaar met downloaden en Wow wat een verandering . met het toetsenbord er aan reageerde iets echt als een laptop en haal je het toetsenbord er af dan reageerde ie als een tablet

Hij is net klaar met downloaden en Wow wat een verandering . met het toetsenbord er aan reageerde iets echt als een laptop en haal je het toetsenbord er af dan reageerde ie als een tablet

[ Voor 63% gewijzigd door indofk op 29-07-2015 12:30 ]
Ik had dit ook, maar nu ik mijn Surface heb ge upgrade naar Windows 10 is dit weer wegAlexff schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:30:
Ik heb sinds een a twee weken het probleem dat mijn scherm flikkert tijdens het opstarten. Dit gebeurd voordat de tekst 'surface' verschijnt en voordat het inlogscherm opkomt. Is dit een bekend probleem en/of weet iemand hoe ik dit weer weg kan krijgen (draai gewoon windows 8 ).
Pff... Wilde een clean install doen van Windows 10, dus dacht bij settings (in de preview van W10) om de recovery toe te passen. Ging hij natuurlijk terug naar Windows 8.1
Maar ja netjes diect na de installatie de gratis upgrade naar Windows 10 aangeboden gekregen en nu dus weer in Windows 10 op een schone SP3...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Bij mij ook zonder problemen geupgrade naar W10...;
Weet iemand of face login werkt op een Surface Pro 3? (camera geschikt?)
Nee, daarvoor heb je speciale hardware nodig (de camera moet o.a. 3D ondersteunen).DorkoTheBeast schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 08:53:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Ahzo, daarmee kon ik het niet terugvinden... spijtig...RayNbow schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 09:09:
[...]
Nee, daarvoor heb je speciale hardware nodig (de camera moet o.a. 3D ondersteunen).
Hier ook succesvol naar W10 geüpgraded. Was wel effen spannend, want bij de eerste reboot kreeg ik prompt de grote thermometer te zien en ging het toestel helemaal uit ipv te booten. Was overigens de allereerste keer dat ik deze oververhittingsmelding te zien kreeg... Gelukkig bij het opstarten ging de upgrade gewoon verder.
Hier ook zonder problemen upgrade uitgevoerd. Wat draait deze tablet/ultrabook toch lekker stabiel en snel
.
Enige wat ik echt jammer vind is dat je met tablet mode niet meer op je desktop kan komen. Iets wat met Windows 8.1 wel kan.
Enige wat ik echt jammer vind is dat je met tablet mode niet meer op je desktop kan komen. Iets wat met Windows 8.1 wel kan.
[ Voor 37% gewijzigd door vali op 30-07-2015 12:31 ]
@Windows 10 gebruikers hierboven:
Krijgen jullie bij een klik op de pen-knop nog een nieuwe OneNote? En kunnen jullie nog screenshots maken met de pen?
Edit 1:
Hmm... http://answers.microsoft....-93ef-6038ed518862?auth=1
Edit 2:
Mijn 2 knoopcellen geven nog ruim 1,5 volt maar de AAAA 1,35 volt. Zou toch genoeg moeten zijn lijkt mij, maar ga toch op zoek naar een AAAA batterij...
Krijgen jullie bij een klik op de pen-knop nog een nieuwe OneNote? En kunnen jullie nog screenshots maken met de pen?
Edit 1:
Edit 2:
Mijn 2 knoopcellen geven nog ruim 1,5 volt maar de AAAA 1,35 volt. Zou toch genoeg moeten zijn lijkt mij, maar ga toch op zoek naar een AAAA batterij...
[ Voor 59% gewijzigd door Swerfer op 30-07-2015 13:32 ]
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
uhh heb de pen al enige tijd niet aangeraakt en laatste keer was hij leeg. Misschien dat iemand anders dat kan checken.Swerfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:26:
Edit 1:
Edit 2:
Dat je in tabletmodus niet meer in je desktop kan was me nog niet eens opgevallenvali schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 12:25:
Hier ook zonder problemen upgrade uitgevoerd. Wat draait deze tablet/ultrabook toch lekker stabiel en snel.
Maar dat zal vast wel te tweaken zijn . ff wachten tot iemand het voor elkaar heeft gekregen
Tot die tijd kun je in tabletmodus ook via je notificatie/snelle instellingen handmatig switchen naar notebookmodus (of hoe dat ook heet)

Vind het nieuwe w10 echt een vooruitgang tov w8.1 zeker met de surface werkt voor mij kwa multitasking een stuk sneller allemaal . en het ziet er ook allemaal net wat volwassener uit
Tot nu toe erg tevreden . merk alleen dat met de engergiebesparingsmodus uit dat de ventilator eerder aanslaat . maar dat vast met een update beter worden.
[ Voor 6% gewijzigd door jay enmo op 30-07-2015 14:24 ]
Ik kan na de update geen BT audio meer gebruiken. Foutmelding 16 op BTHUSB. Geen oplossing te vinden helaas, behalve dan met FIXIT voor vista/7/8.x , maar natuurlijk niet voor 10
Uiteraard kan ik de boel resetten, maar dan ben ik een dag kwijt om alles weer te installeren, zit ik ook niet op te wachten
Uiteraard kan ik de boel resetten, maar dan ben ik een dag kwijt om alles weer te installeren, zit ik ook niet op te wachten
GerkeP
Eh...waarom zou je in de tablet mode op je desktop willen komen? Alle Apps draaien dan full screen ook de legacy apps....dus op de desktop heb je niets meer te zoeken danjay enmo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:45:
[...]
Dat je in tabletmodus niet meer in je desktop kan was me nog niet eens opgevallen![]()
Maar dat zal vast wel te tweaken zijn . ff wachten tot iemand het voor elkaar heeft gekregen![]()
Tot die tijd kun je in tabletmodus ook via je notificatie/snelle instellingen handmatig switchen naar notebookmodus (of hoe dat ook heet)
[afbeelding]
Vind het nieuwe w10 echt een vooruitgang tov w8.1 zeker met de surface werkt voor mij kwa multitasking een stuk sneller allemaal . en het ziet er ook allemaal net wat volwassener uit
Tot nu toe erg tevreden . merk alleen dat met de engergiebesparingsmodus uit dat de ventilator
@TheVMaster Het was meer een antwoord op de opmerking van Vali. Ik zie persoonlijk ook niet de meerwaarde van een desktop snelkoppeling zeker niet omdat je heel simpel kunt switchen tussen desktop en tabletmodus. Dat je evt een snelkoppeling (tile) op je metrointerface wilt om zodoende naar de desktop( bureaublad) te kunnen is het jezelf makkelijker maken omdat je dan maar 1 handeling nodig hebt ipv 2.
Het is eerder dat ik het fijn vond om mijn desktop/laptop en tablet in metro menu te starten. Zo kan ik bij het aanzetten van mijn pc zien dat ik bv een mailtje heb of iets dergelijks. Tablet mode zou ik namelijk nooit gebruiken op een device zonder touch en dat is eigenlijk de reden waarom ik ervoor baal dat systemen nu echt gescheiden zijn.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:10:
[...]
Eh...waarom zou je in de tablet mode op je desktop willen komen? Alle Apps draaien dan full screen ook de legacy apps....dus op de desktop heb je niets meer te zoeken danen snelkoppelingen op je bureaublad zetten is zo enorm Windows 7
Snap dat ze de keuze hebben gemaakt om het te doen, maar voeg dan gewoon een optie toe om meer ala w8.1 te maken.
Persoonlijk vind ik windows toets + d sneller werken dan ergens op drukken. Het is nu een handeling meer namelijk.jay enmo schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:22:
@TheVMaster Het was meer een antwoord op de opmerking van Vali. Ik zie persoonlijk ook niet de meerwaarde van een desktop snelkoppeling zeker niet omdat je heel simpel kunt switchen tussen desktop en tabletmodus. Dat je evt een snelkoppeling (tile) op je metrointerface wilt om zodoende naar de desktop( bureaublad) te kunnen is het jezelf makkelijker maken omdat je dan maar 1 handeling nodig hebt ipv 2.
[ Voor 27% gewijzigd door vali op 30-07-2015 14:30 ]
Maar eh..je heb nu in je Start Menu toch ook gewoon tiles....of je gebruikt je Startscherm (full screen) ipv het startmenu, daarvoor hoef je niet naar de Tablet mode he...vali schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:27:
[...]
Het is eerder dat ik het fijn vond om mijn desktop/laptop en tablet in metro menu te starten. Zo kan ik bij het aanzetten van mijn pc zien dat ik bv een mailtje heb of iets dergelijks. Tablet mode zou ik namelijk nooit gebruiken op een device zonder touch en dat is eigenlijk de reden waarom ik ervoor baal dat systemen nu echt gescheiden zijn.
Snap dat ze de keuze hebben gemaakt om het te doen, maar voeg dan gewoon een optie toe om meer ala w8.1 te maken.
[...]
Persoonlijk vind ik windows toets + d sneller werken dan ergens op drukken. Het is nu een handeling meer namelijk.
Ik ga het eens ff checken....vreemd genoeg had hij bij mij een driver error dus ik koppel hem even opnieuw, maar eh...nu lijkt het wel dat hij hem uberhaupt niet meer wil verbinden. Moet het dus even onderzoeken...Swerfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 13:26:
Edit 1:
Edit 2:
Na het opnieuw koppelen (en het installeren van Surface App, daar kun je ook regelen welke OneNote gestart moet worden al weet ik niet of die app noodzakelijk is) werkt het gewoon. Ook een screenshot maken werkt gewoon nog.
[ Voor 38% gewijzigd door TheVMaster op 30-07-2015 15:04 ]
[..]
[ Voor 99% gewijzigd door TheVMaster op 30-07-2015 15:02 ]
Dan denk ik dat het aan mijn AAAA batterij ligt. Ik heb al nieuwe besteld...TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:54:
Na het opnieuw koppelen (en het installeren van Surface App, daar kun je ook regelen welke OneNote gestart moet worden al weet ik niet of die app noodzakelijk is) werkt het gewoon. Ook een screenshot maken werkt gewoon nog.
Kan kloppen.....had daar na ongeveer 10 mnd ook wat issues mee, andere batterij erin....problem solved!Swerfer schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:19:
[...]
Dan denk ik dat het aan mijn AAAA batterij ligt. Ik heb al nieuwe besteld...
Het ligt er maar net aan hoe je Windows gebruikt. Ik doelde op het opstarten van mijn pc. Met Windows 8.1 zie ik gelijk overzichtelijk wat het weer is en of ik nieuwe mailtjes heb (in de mail app jammer genoeg niet in outlook 2016). Ik vind tablet mode gewoon niet fijn werken op een desktop/laptop en tablet met keyboard, en daarom gaf ik aan dat ik enorm jammer vind dat het nu zo enorm gescheiden is.TheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 14:54:
[...]
Maar eh..je heb nu in je Start Menu toch ook gewoon tiles....of je gebruikt je Startscherm (full screen) ipv het startmenu, daarvoor hoef je niet naar de Tablet mode he..
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 30-07-2015 15:29 ]
Eh....dat snap ikvali schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:28:
[...]
Het ligt er maar net aan hoe je Windows gebruikt. Ik doelde op het opstarten van mijn pc. Met Windows 8.1 zie ik gelijk overzichtelijk wat het weer is en of ik nieuwe mailtjes heb (in de mail app jammer genoeg niet in outlook 2016). Ik vind tablet mode gewoon niet fijn werken en daarom gaf ik aan dat ik enorm jammer vind dat het nu zo enorm gescheiden is.
Tja geef het beestje een naam, dat je snapt wat ik bedoelTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:29:
[...]
Eh....dat snap ikIk heb dus geen start menu, maar een Start Scherm.....en zit niet in tablet mode
Eh...jij wilt het Start scherm zien als je opstart inplaats van dat je op de Start knop moet drukken...nu snap ik hem volgens mijvali schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:30:
[...]
Tja geef het beestje een naam, dat je snapt wat ik bedoel
Tja.....dat is inderdaad jammer, maar ook een kwestie van wennen denk ik? Ik gebruik het alweer elke dag voor een paar maanden...dan weet je niet beter meer
Gebruikte Windows 10 voor een lange tijd toen het nog beta was op mijn sp3, maar kon er nooit aan wennen. Agja, ik vind het gewoon jammer dat ze zoveel overboord hebben gegooit omdat een userbase zat te janken om de tiles. Zelfde geldt eigenlijk wat ze met xbox hebben gedaanTheVMaster schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Eh...jij wilt het Start scherm zien als je opstart inplaats van dat je op de Start knop moet drukken...nu snap ik hem volgens mij
Tja.....dat is inderdaad jammer, maar ook een kwestie van wennen denk ik? Ik gebruik het alweer elke dag voor een paar maanden...dan weet je niet beter meer
Ik overleef het wel hoor, wordt alleen ff wennen als overal windows 10 op staat.
[ Voor 4% gewijzigd door vali op 30-07-2015 16:00 ]
Hoe is bij jullie de Wlan connectie/stabiliteit ? Sinds de upgrade is deze bij mij een flink stuk instabieler (een hoop ping loss, zowel lokaal en dus ook naar extern). Snelheid is opzich prima.
Ik heb een probleem met onedrive sinds de update naar Windows 10. Hij slaat alles lokaal op, offline beschikbaar, en heb geen idee hoe ik dat ongedaan maak. Eerder had ik enkel m'n map voor studie offline beschikbaar, de rest enkel online. Nu begint ie ineens vol 56gb te downloaden! Dat kan ik niet hebben op m'n 128gb surface!
Daarnaast nam Windows.old en tijdelijke bestanden ook nog de nodige ruimte in.
Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen? Vind het echt waardeloos.
Dat is de nieuwe, "betere" OneDrive... Want men vond het blijkbaar niet duidelijk genoeg wat offline en online was als je alle bestanden liet zien. Is ook moeilijkWorsteneter schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:28:
Ik heb een probleem met onedrive sinds de update naar Windows 10. Hij slaat alles lokaal op, offline beschikbaar, en heb geen idee hoe ik dat ongedaan maak. Eerder had ik enkel m'n map voor studie offline beschikbaar, de rest enkel online. Nu begint ie ineens vol 56gb te downloaden! Dat kan ik niet hebben op m'n 128gb surface!
Dit, en het feit dat de touch ervaring een enorme stap achteruit is ten opzichte van 8.1 weerhoudt mij ervan om up te graden op mijn Surface Pro 3.
Touch ervaring een stap achteruit?Propane schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:08:
[...]
Dat is de nieuwe, "betere" OneDrive... Want men vond het blijkbaar niet duidelijk genoeg wat offline en online was als je alle bestanden liet zien. Is ook moeilijk.
Dit, en het feit dat de touch ervaring een enorme stap achteruit is ten opzichte van 8.1 weerhoudt mij ervan om up te graden op mijn Surface Pro 3.
Gewoon in je taskbar even aangeven dat er niets offline opgeslagen moet worden (OneDrive settings) enneh...dan de Disk Cleanup draaien om die windows.old etc op te ruimen.Worsteneter schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:28:
[ Voor 41% gewijzigd door TheVMaster op 31-07-2015 00:22 ]
Ja, stap achteruit. Kan niet makkelijk bij de brightness slider zoals in de charms bar, ik heb die vervelende taakbalk niet nodig in mijn touch gebruik, bij all apps komen is een priegelwerk ipv een simpele swipe, zelfde met snel apps wisselen met een enkele swipe... Allemaal stappen achteruit.TheVMaster schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:21:
[...]
Touch ervaring een stap achteruit?Even tablet mode inschakelen...en alles werkt zoals in Windows 8.1
Het is een benadering van hoe het werkt in 8.1, maar het werkt niet allemaal hetzelfde.
[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 31-07-2015 00:40 ]
Je kan in de OneDrive settings exact aangeven welke mappen je wel en niet wilt synchroniseren. Helaas heb je geen placeholders meer voor offline content...Worsteneter schreef op donderdag 30 juli 2015 @ 23:28:
Dat is dus een probleem. Alle folders moeten zichtbaar zijn en online benaderbaar, maar als ik een folder niet synchroniseer is hij ook niet zichtbaar. Het is óf offline beschikbaar of niet!Swerfer schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 07:50:
[...]
Je kan in de OneDrive settings exact aangeven welke mappen je wel en niet wilt synchroniseren. Helaas heb je geen placeholders meer voor offline content...
@vmaster: Ik kan die optie voor enkel online opslaan niet vinden. Schijfopruiming heb ik gedraaid, scheelt weer.
Na 2 dagen niet onverdeeld gelukkig met W10, vooral qua stabiliteit. Al paar keer gehad dat vrij standaard applicaties (RDP, Chrome, ...) totaal niet meer reageren en moeten gekilld worden. Ook al 2x dat een shutdown of reboot gewoon blijft hangen en ik een harde shutdown moet forceren met de powertoets.
EDIT: blijkbaar is het mijn Retrospect backup programma dat de hele network stack onderuit haalt, was geen probleem onder W8. Dit is overigens alleen als ik connected ben via LAN (via het docking station). Via wireless geen probleem.
EDIT2: probleem blijkt in de driver van de Ethernet adaptor voor de dock te zitten. Zie hieronder enkele posts lager. Grote data transfers over LAN laten de hele TCP/IP stack crashen waarna je niet anders kan dan te rebooten. Voorlopige fix is een oudere driver.
EDIT: blijkbaar is het mijn Retrospect backup programma dat de hele network stack onderuit haalt, was geen probleem onder W8. Dit is overigens alleen als ik connected ben via LAN (via het docking station). Via wireless geen probleem.
EDIT2: probleem blijkt in de driver van de Ethernet adaptor voor de dock te zitten. Zie hieronder enkele posts lager. Grote data transfers over LAN laten de hele TCP/IP stack crashen waarna je niet anders kan dan te rebooten. Voorlopige fix is een oudere driver.
[ Voor 46% gewijzigd door Twixie op 31-07-2015 21:23 ]
Brightnet kan ik met een swipe bijstellen en met de rechtermuisknop op het Brightness icoon (of even ingedrukt houden bij een touch screen) en je gaat naar de sliderPropane schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 00:39:
[...]
Ja, stap achteruit. Kan niet makkelijk bij de brightness slider zoals in de charms bar, ik heb die vervelende taakbalk niet nodig in mijn touch gebruik, bij all apps komen is een priegelwerk ipv een simpele swipe, zelfde met snel apps wisselen met een enkele swipe... Allemaal stappen achteruit.
Het is een benadering van hoe het werkt in 8.1, maar het werkt niet allemaal hetzelfde.
En bij je 'All Apps' komen is ook niet zo heel ingewikkeld...
Pfff, ontgoochelend dat het issue met externe schermen en verschillende scalings nu nog niet opgelost is. Ik heb mijn SP3 scherm op 150% en mijn monitor op 100%. Dit werkt goed zolang ik gedockt blijf.
Echter als ik undocked geboot ben, en dan de SP3 dock, dan krijg ik op mijn monitor ineens ook 150%... Omgekeerd, als je gedockt boot, en dan undockt, sprint het SP3 scherm ineens naar 100%...
Echter als ik undocked geboot ben, en dan de SP3 dock, dan krijg ik op mijn monitor ineens ook 150%... Omgekeerd, als je gedockt boot, en dan undockt, sprint het SP3 scherm ineens naar 100%...
Ik dacht dat dit nu wel was gefixt.......blijkbaar niet dan?Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:14:
Pfff, ontgoochelend dat het issue met externe schermen en verschillende scalings nu nog niet opgelost is. Ik heb mijn SP3 scherm op 150% en mijn monitor op 100%. Dit werkt goed zolang ik gedockt blijf.
Dat zal best, en voor jou is het misschien prima. Maar als je de SP3 een groot deel van de tijd in de touch omgeving gebruikt dan zijn dit soort 'verbeteringen' een beetje onbegrijpelijk en erg vervelend.TheVMaster schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 12:10:
[...]
Brightnet kan ik met een swipe bijstellen en met de rechtermuisknop op het Brightness icoon (of even ingedrukt houden bij een touch screen) en je gaat naar de slider![]()
En bij je 'All Apps' komen is ook niet zo heel ingewikkeld...
De laatste keer dat ik de RTM op de SP3 kon je alleen bij de brightness slider komen door lang te drukken en dan naar het Settings scherm te gaan... En All Apps, met scaling op 100%, is priegelwerk met een button ipv een simpele swipe. Als je hem dan te pakken hebt krijg je een lange lijst ipv het overzichtelijke scherm met alle apps zoals 8.1. Al dit soort dingen tellen voor mij op. W10 neemt voor mijn gebruik een flinke stap achteruit in gebruiksgemak, dus upgrade ik niet.
Donderdag ook maar een upgrade naar Windows 10 gedaan op mijn Surface Pro 3. En het bevalt op zich prima. Ik kom wel dingetjes tegen die bij Windows 8.1 in mijn ogen beter geregeld waren. Waarom kan die mail-app maar één account tegelijk laten zien bijvoorbeeld? Wie bij Microsoft heeft daar in godsnaam groen licht voor gegeven. Maar goed, da's een andere discussie... 
Een paar gekke dingetjes vallen me op, en ik vraag me af of ik de enige ben die er last van heeft. Zoektocht op Google levert niet veel dezelfde klachten op in ieder geval.
- Met de SP3 in Sleep Mode komen geen notificaties door. In ieder geval is er geen mailpingeltje te horen. Dat was met Windows 8.1 nog wel.
Cortana werkt niet helemaal lekker.
- Met de locatie, spraak- en taal-instellingen op English US staat er bij de 'Cortana On/Off'-slider dat mijn 'region and language not supported' zijn. Gek genoeg kan ik Cortana wel gewoon aanzetten en werkt het ook naar behoren.
- 'Hey Cortana' heb ik afgesteld op mijn eigen stem. Paar voorbeeldzinnetjes ingesproken en het werkt... voor een tijdje. Na verloop van tijd reageert ze niet meer. Als ik dan de 'Hey Cortana'-functie even aan- en uitzet, werkt het weer. Dit gebeurt meestal nadat de SP3 in Sleep Mode heeft gestaan.
- En het gekste: af en toe vergeet ze mijn naam en begroet ze met 'Greetings <user_name>'. Onder 'About me' kan ik mijn naam wel weer intypen, en heel hinderlijk is niet, maar het doet me vermoeden dat er toch niet iets helemaal fris is.
Ik overweeg een clean install vanwege bovenstaande punten, zodat ik met een schone lei kan beginnen. Maar als meer mensen deze problemen herkennen, heeft dat misschien niet zoveel zin... Dus, zijn dit bekende problemen?
Een paar gekke dingetjes vallen me op, en ik vraag me af of ik de enige ben die er last van heeft. Zoektocht op Google levert niet veel dezelfde klachten op in ieder geval.
- Met de SP3 in Sleep Mode komen geen notificaties door. In ieder geval is er geen mailpingeltje te horen. Dat was met Windows 8.1 nog wel.
- Met de locatie, spraak- en taal-instellingen op English US staat er bij de 'Cortana On/Off'-slider dat mijn 'region and language not supported' zijn. Gek genoeg kan ik Cortana wel gewoon aanzetten en werkt het ook naar behoren.
- 'Hey Cortana' heb ik afgesteld op mijn eigen stem. Paar voorbeeldzinnetjes ingesproken en het werkt... voor een tijdje. Na verloop van tijd reageert ze niet meer. Als ik dan de 'Hey Cortana'-functie even aan- en uitzet, werkt het weer. Dit gebeurt meestal nadat de SP3 in Sleep Mode heeft gestaan.
- En het gekste: af en toe vergeet ze mijn naam en begroet ze met 'Greetings <user_name>'. Onder 'About me' kan ik mijn naam wel weer intypen, en heel hinderlijk is niet, maar het doet me vermoeden dat er toch niet iets helemaal fris is.
Ik overweeg een clean install vanwege bovenstaande punten, zodat ik met een schone lei kan beginnen. Maar als meer mensen deze problemen herkennen, heeft dat misschien niet zoveel zin... Dus, zijn dit bekende problemen?
Gisteren ook Cortana eens geprobeerd en het was me nog niet opgevallen dat die vandaag inderdaad ook afwezig is. Als ik vervolgens op het vergrootglas voor Search klik, krijg ik ook ineens de vraag om mijn naam te geven terwijl ik dat gisteren al gedaan heb. Maw lijkt dat ik dezelfde problemen heb.
Clean install maakt niet uit. Alle problemen herken ik behalve de mail notificatie niet omdat ik die toch uit heb staan qua geluid...RobinFM schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 13:09:
Donderdag ook maar een upgrade naar Windows 10 gedaan op mijn Surface Pro 3. En het bevalt op zich prima. Ik kom wel dingetjes tegen die bij Windows 8.1 in mijn ogen beter geregeld waren. Waarom kan die mail-app maar één account tegelijk laten zien bijvoorbeeld? Wie bij Microsoft heeft daar in godsnaam groen licht voor gegeven. Maar goed, da's een andere discussie...
Thanks. Als ik blijkbaar niet de enige ben met die problemen, laat ik het herinstalleren nog maar even zitten. Had ik toch al niet zoveel zin in...Swerfer schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 14:34:
[...]
Clean install maakt niet uit. Alle problemen herken ik behalve de mail notificatie niet omdat ik die toch uit heb staan qua geluid...
Of er moet een SP3-bezitter die wel notificatiegeluidjes krijgt als het scherm van de Surface uit is?
Ik heb gemerkt dat de Surface Network adapter op de docking station onbetrouwbaar is in de versie die in W10 zit. Ik heb hem geupdate naar de laatste versie van de Realtek USB GBE drivers van www.station-drivers.com en het probleem is weg. Netwerkverbindingen zijn dan ineens snel en stabiel.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Thanks! Dat zou mijn probleem dat ik hierboven beschreef kunnen verklaren! Zal het eens proberen om te zien of het dat fixt.wiz schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:02:
Ik heb gemerkt dat de Surface Network adapter op de docking station onbetrouwbaar is in de versie die in W10 zit. Ik heb hem geupdate naar de laatste versie van de Realtek USB GBE drivers van www.station-drivers.com en het probleem is weg. Netwerkverbindingen zijn dan ineens snel en stabiel.
Heb daarnet overigens ook mijn eerste blue screen gehad. Was gewoon een film aan het bekijken terwijl ik een hoop files aan het copiëren was. Met W8 nooit een blue screen gehad.
PS: hier nog meldingen van het crashen van de IP stack als je grote files over ethernet versast : http://forums.windowscent...ing-station-ethernet.html . Hier vind je overigens ook een fix met een driver die rechtstreeks van de Microsoft site komt.
[ Voor 19% gewijzigd door Twixie op 31-07-2015 21:19 ]
Klopt ...zelfde issue, alleen is dat niet alleen bij grote transfers. Bittorrent transfers zijn kleine pakketje en daar gaat het ook mis ... update drivers lossen het probleem op, maakt niet uit of ze van MS of Realtek komen on dat opzicht ... :-)Twixie schreef op vrijdag 31 juli 2015 @ 20:47:
[...]
Thanks! Dat zou mijn probleem dat ik hierboven beschreef kunnen verklaren! Zal het eens proberen om te zien of het dat fixt.
Heb daarnet overigens ook mijn eerste blue screen gehad. Was gewoon een film aan het bekijken terwijl ik een hoop files aan het copiëren was. Met W8 nooit een blue screen gehad.
PS: hier nog meldingen van het crashen van de IP stack als je grote files over ethernet versast : http://forums.windowscent...ing-station-ethernet.html . Hier vind je overigens ook een fix met een driver die rechtstreeks van de Microsoft site komt.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Mijn SP3 met i3 processor heeft na de upgrade naar windows 10 regelmatig een fan die loopt te blazen. Net even aan het testen geweest en het lijkt er op dat bij grafische zaken dit gebeurt. bij het tekenen in onenote, bij het spelen van mahjjong en patience. Bij windows 8.1 was dit niet het geval. Kennelijk moet MS nog wat werk verzetten. Via de feedbacktool ook maar gemeld
GerkeP
Heeft iemand nog goede ervaringen met een 12v auto lader voor de Surface Pro 3?
Microsoft zelf levert het niet (deden ze wel met de S2) en ik vind het erg lastig een goede en betrouwbare te vinden op het web.
Ik weet ook niet wat de toleranties zijn op de 12v lijn die de SP3 nodig heeft, dus of cheapycheapy dx.com voldoet.
Liefst een 12V adapter waar ook nog een USB lader bij inzit :-)
Microsoft zelf levert het niet (deden ze wel met de S2) en ik vind het erg lastig een goede en betrouwbare te vinden op het web.
Ik weet ook niet wat de toleranties zijn op de 12v lijn die de SP3 nodig heeft, dus of cheapycheapy dx.com voldoet.
Liefst een 12V adapter waar ook nog een USB lader bij inzit :-)
[ Voor 9% gewijzigd door IJzerboot op 02-08-2015 15:32 ]
Ik gebruik een 12-220 omvormer en de originele lader
GerkeP
Ik heb exact hetzelfde met de i5. Inderdaad na het spelen van Candy Crush (guilty pleasureGerkeP schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:12:
Mijn SP3 met i3 processor heeft na de upgrade naar windows 10 regelmatig een fan die loopt te blazen. Net even aan het testen geweest en het lijkt er op dat bij grafische zaken dit gebeurt. bij het tekenen in onenote, bij het spelen van mahjjong en patience. Bij windows 8.1 was dit niet het geval. Kennelijk moet MS nog wat werk verzetten. Via de feedbacktool ook maar gemeld
Ik speel(de) vaak Texas HoldEm Poker via Facebook en mijn fan blies ook onmiddellijk en dit was al het geval tijdens W8.1, idem als mijn zoon Candy Crush Saga aan het spelen was... Hier een i5!Markie577 schreef op maandag 03 augustus 2015 @ 22:34:
[...]
Ik heb exact hetzelfde met de i5. Inderdaad na het spelen van Candy Crush (guilty pleasureofja moeten nieuwe ontwikkelaars natuurlijk steunen
)
Ik had ook weer last van een fan die stond te blazen, maar bij mij heeft dit weer geholpenGerkeP schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 13:12:
EJSEJS in "Surface Pro 3: hitte problemen?"
Fan is nu weer netjes stil zoals het hoort...
Gaan we dat eens proberen !
GerkeP
Heb jij al een reactie gehad? Ik heb na een paar mails over en weer met Bella (uit Seattlepopcorn schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 17:05:
[...]
Ik heb ze ook getwitterd zojuist. Ik ben benieuwd.

Het is natuurlijk te zot voor woorden dat ze dus vanuit het Service Center alleen maar UK (only) keyboards opsturen naar alle klanten in Europa.....enige wat ze voor mij kan doen is mij dus een cheque (wtf.....ik mag hopen niet in USD maar in MS Store Credit ofzo) toesturen, zodat ik zelf een Type Cover kan bestellen...tja...dan heb ik in ieder geval een nieuwe...en een mooiere kleur dan die cyaan kleur die ik nu heb...Hello TheVMaster,
Thank you very much for your patience while I was in communication with the service center. I hope your week is starting off well.
I made sure to ask them to confirm that we could provide the type cover used in the Netherlands. Unfortunately as mentioned in my first email, the type cover that you received is the one that we provide to our customers in Europe.
With your approval, here is what I can do for you:
-I can have a cheque to be sent out to you so you can buy the appropriate type cover for your country. The cheque typically ships 8 days after I have granted approval for it. It is then received a few days later.
This is the best route I can think of to assist you promptly. Please let me know if you would be interested in this. If so, please make sure to include your full name and your mailing address.
Thank you so much for your patience TheVMaster and I am looking forward to hearing from you on Thursday.
Sincerely,
Bella
Customer Advocate
Listening & Advocacy
Global Escalation Services

Neemt niet weg dat ik dit ook nog wel even bij MS NL ga neerleggen...vind het een heel bijzondere situatie....dat je dus geen US Int. keyboard krijgt, maar een UK / Irelend Only...
Je naam staat nog ergens vermeld in de quote. 
Ik zal maar niet beginnen over hoe het hier is gegaan. Ben het spuugzat in ieder geval, Surface exit.
Ik zal maar niet beginnen over hoe het hier is gegaan. Ben het spuugzat in ieder geval, Surface exit.
Ik had bij eerdere W10 build af en toe last van een crashende wifi driver. Bij de RTM crashed hij niet echter verlies ik regelmatig na een tijd (uren, dagen) mijn internet verbinding en soms ook verbinding met mijn router (Ziggo modem/outer).
Reconnecten helpt dan even, maar meestal binnen een uur dan weer problemen. Mijn router resetten help ook voor een korte tijd. Herstarten van de SP3 help ook kortstondig, het beste resultaat geeft Shutdown en opnieuw opstarten.
Ik ben nog aan het uittesten met een ander toegewezen ip adres vanuit mijn router, maar ik twijfel of dat helpt. Ik heb nog een Lumia 930, Surface RT, Surface 2 en een HTPC op W8.1 en geen van deze devices hebben ooit een probleem met de verbinding. Ik wil dus niet meteen de router de schuld geven, hooguit de combinatie SP3 en router, terwijl ik voor RTM geen problemen had, behalve dan af en toe een crashende driver.
Iemand dezelfde ervaringen?
Reconnecten helpt dan even, maar meestal binnen een uur dan weer problemen. Mijn router resetten help ook voor een korte tijd. Herstarten van de SP3 help ook kortstondig, het beste resultaat geeft Shutdown en opnieuw opstarten.
Ik ben nog aan het uittesten met een ander toegewezen ip adres vanuit mijn router, maar ik twijfel of dat helpt. Ik heb nog een Lumia 930, Surface RT, Surface 2 en een HTPC op W8.1 en geen van deze devices hebben ooit een probleem met de verbinding. Ik wil dus niet meteen de router de schuld geven, hooguit de combinatie SP3 en router, terwijl ik voor RTM geen problemen had, behalve dan af en toe een crashende driver.
Iemand dezelfde ervaringen?
Ach.....om daarom nu de Surface de deur uit te doen...no waySChief schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:56:
Je naam staat nog ergens vermeld in de quote.
De Surface die ik had gekocht bleek nog twee jaar garantie te hebben. Ik kon hem niet resetten, dus maar gebeld met Microosft en kreeg de mogelijkheid hem in te ruilen middels de Advance Exchange; I did. Tablet twee had een zichtbaar geel waasje aan de linkerkant van het scherm, dat behoorlijk storend was. Wederom ingeruild en Surface nummer 3(die ik nu gebruik) begint het zelfde probleem te vertonen. 3 dagen terug gebeld met Microsoft en weer een nieuwe Advance Exhange aangevraagd. Vandaag de tablet binnen en guess what? Het GEHELE scherm is zo geel als maar kan. Het verschil tussen mijn huidige tablet(die ingeruild moest worden) en de nieuwe, is belachelijk.
Ik belde direct en zei dat ik de tablet niet accepteer als vervanger en hem terug wil sturen. Ik moest eerst even een foto maken van meneer en het emailen.. I did. Nu wachten op het telefoontje, want hij zou me terug bellen. (Ik werd de vorige keer niet teruggebeld, dus ben bang dat ik zo straks zelf even weer moet gaan bellen) Belachelijk dit.
Ik belde direct en zei dat ik de tablet niet accepteer als vervanger en hem terug wil sturen. Ik moest eerst even een foto maken van meneer en het emailen.. I did. Nu wachten op het telefoontje, want hij zou me terug bellen. (Ik werd de vorige keer niet teruggebeld, dus ben bang dat ik zo straks zelf even weer moet gaan bellen) Belachelijk dit.
Ik heb met MS_helpt getwitterd en ze hebben mijn klacht geëscaleerd. Als het goed is neemt het Surface service center deze week contact met me op. Niet de Amerikaanse route dus, lijkt het.TheVMaster schreef op dinsdag 04 augustus 2015 @ 20:37:
[...]
Heb jij al een reactie gehad? Ik heb na een paar mails over en weer met Bella (uit Seattle) zojuist de volgende mail ontvangen :
[...]
Het is natuurlijk te zot voor woorden dat ze dus vanuit het Service Center alleen maar UK (only) keyboards opsturen naar alle klanten in Europa.....enige wat ze voor mij kan doen is mij dus een cheque (wtf.....ik mag hopen niet in USD maar in MS Store Credit ofzo) toesturen, zodat ik zelf een Type Cover kan bestellen...tja...dan heb ik in ieder geval een nieuwe...en een mooiere kleur dan die cyaan kleur die ik nu heb...![]()
Neemt niet weg dat ik dit ook nog wel even bij MS NL ga neerleggen...vind het een heel bijzondere situatie....dat je dus geen US Int. keyboard krijgt, maar een UK / Irelend Only...
Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het hier gaan oplossen (als het überhaupt gebeurt via het service center...). Jouw oplossing zou voor mij op zich wel bevredigend zijn gezien de huidige situatie. Het blijft inderdaad absurd.
Het is te gek voor woorden natuurlijk.....als het geescaleerd is ga je de Amerikaanse route in...popcorn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 12:47:
[...]
Ik heb met MS_helpt getwitterd en ze hebben mijn klacht geëscaleerd. Als het goed is neemt het Surface service center deze week contact met me op. Niet de Amerikaanse route dus, lijkt het.
Ik ben heel erg benieuwd hoe ze het hier gaan oplossen (als het überhaupt gebeurt via het service center...). Jouw oplossing zou voor mij op zich wel bevredigend zijn gezien de huidige situatie. Het blijft inderdaad absurd.
Zouden er nog mooie aanbiedingen komen deze zomer? Ik had gehoopt dat Microsoft zelf inmiddels wel wat mooie back to school acties zou hebben in combinatie met studentenkorting, maar helaas nog niets. Studentenkorting en een gratis TypeCover zouden me over de streep trekken.
Wel een gratis TypeCover actie momenteel bij Microsoft, maar niet te combineren met studentenkorting waardoor je onder de streep "maar" 20-30 euro goedkoper uit bent dan wanneer je de hele handel los koopt bij de goedkoopste in de Pricewatch. Ik heb het dan over het i5/4GB/128GB model.
In Amerika wordt er flink gestunt met prijzen, regelmatig zelfs. Hier komt het maar niet echt los merk ik.
Wel een gratis TypeCover actie momenteel bij Microsoft, maar niet te combineren met studentenkorting waardoor je onder de streep "maar" 20-30 euro goedkoper uit bent dan wanneer je de hele handel los koopt bij de goedkoopste in de Pricewatch. Ik heb het dan over het i5/4GB/128GB model.
In Amerika wordt er flink gestunt met prijzen, regelmatig zelfs. Hier komt het maar niet echt los merk ik.
[ Voor 8% gewijzigd door Frietsaus op 05-08-2015 14:58 ]
Hebben ze niet gewoon productieproblemen o.i.d.?TheVMaster schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 13:16:
[...]
Het is te gek voor woorden natuurlijk.....als het geescaleerd is ga je de Amerikaanse route in...zo begon het bij mij ook...
Microsoft heeft me net gebeld en ze kunnen het verschil moeilijk zien tussen deze twee schermen. Iemand een idee hoe ik deze zaak zelf verder kan laten escaleren? Dit begint een beetje behoorlijk irritant te worden, want het enige wat hij voorstelt is een andere exchange. Daar heb ik GEEN zin meer in.

Eh....dat verschil lijkt me vrij duidelijk....gewoon aangeven dat je het niet vind kunnen en dreigen met ontbinding van de verkoop...consumentenbescherming etc..hoe oud is je device?sanntje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:13:
Microsoft heeft me net gebeld en ze kunnen het verschil moeilijk zien tussen deze twee schermen. Iemand een idee hoe ik deze zaak zelf verder kan laten escaleren? Dit begint een beetje behoorlijk irritant te worden, want het enige wat hij voorstelt is een andere exchange. Daar heb ik GEEN zin meer in.
[afbeelding]
Eh, mijn eerste Surface was een paar maanden oud. Ik heb hem 2de hands gekocht voor een mooie deal. Dit is nu ongeveer een maande gaande en de surface die ik vandaag binnenkreeg was de 4de met dit probleem(gele waas). Ik kan niet terug naar de winkel, want daar heb ik niet gekocht. Ik heb maar een post achtergelaten op hun Facebook pagina en vraag me af wat ik nog zou kunnen doen,
Je bedoelt dat de kleurtemperatuur van die linker wat lager/warmer is dan die rechter? Weet je zeker dat het geen monitorprofiel/instelling is? 'wit licht' bestaat niet, je ogen hebben een referentie nodig, en als je een monitor met een hogere kleurtemperatuur ernaast zet, dan lijkt die andere geler.
http://www.surfaceforums....-for-my-surface-pro.3919/
http://www.surfaceforums....-for-my-surface-pro.3919/
Kleurentemperatuur waren precies hetzelfde (Calibratiescherm erbij gehaald). Ook zag het scherm van de linker tablet er minder scherp uit.
MIsschien afbouwern van voorraad ivm lancering nieuwe Surface Pro's?popcorn schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
Hebben ze niet gewoon productieproblemen o.i.d.?
Wat ik wel weet is dat ik weer een mail heb ontvangen van de escalatie afdeling :
Ehh...is de USD tegenwoordig zoveel in waarde gestegen dat een Type Cover (incl. btw) 315 euro kost? No problem natuurlijk, maar eh.....misschien een extraatje voor het ongemak? Benieuwd of ik die cheque ook gewoon in de NL Store kan inwisselen btw (aangezien het Euri's is zal het wel)....Hello TheVMaster,
I do agree with you. I received new information from the service center.Typically, Microsoft provides the correct type cover for each region/ countries. However if the service center is out of stock; a similar accessory is sent out and that's what happened in your case.
I truly apologize for the inconvenience and we appreciate your feedback as we are the team that works on these type of breakpoints. I will make sure that management is made aware. We will then focus on providing the exact accessory in the future.
I placed the request for your cheque to mailed out. As mentionned previously, please allow approximately 8 business days for it to ship. I will provide you with a tracking number once available. The cheque will be of the amount of 315 euros which is the type cover price, the tax and the expedited shipping.
Please rest assured that your case will remain open until you confirmed that the cheque was received. Thank you so much TheVMaster and have a great rest of the week.
Sincerely,
Bella
Ach.....die extra euro's gaan mooi in het potje van de Lumia 950 dan maar
Eh....jij hebt hem wel al een paar keer naar Microsoft retour gestuurd, dus hij staat geregistreerd op je naam....dus gewoon even Microsoft Store bellen morgen en verhaal uitleggen....en eisen dat het wordt opgelost....je hebt geen kassabon nodig, aangezien hij bij hun geregistreerd staat (ik heb in alle jaren dat ik Surface's heb en er issues mee heb gehad nog nooit een bon hoeven laten zien).sanntje schreef op woensdag 05 augustus 2015 @ 16:58:
Eh, mijn eerste Surface was een paar maanden oud. Ik heb hem 2de hands gekocht voor een mooie deal. Dit is nu ongeveer een maande gaande en de surface die ik vandaag binnenkreeg was de 4de met dit probleem(gele waas). Ik kan niet terug naar de winkel, want daar heb ik niet gekocht. Ik heb maar een post achtergelaten op hun Facebook pagina en vraag me af wat ik nog zou kunnen doen,
[ Voor 20% gewijzigd door TheVMaster op 06-08-2015 20:46 ]
Dat is veel geld. Apart, maar mooi meegenomen natuurlijkTheVMaster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:45:
[...]
MIsschien afbouwern van voorraad ivm lancering nieuwe Surface Pro's?![]()
Wat ik wel weet is dat ik weer een mail heb ontvangen van de escalatie afdeling :
[...]
Ehh...is de USD tegenwoordig zoveel in waarde gestegen dat een Type Cover (incl. btw) 315 euro kost? No problem natuurlijk, maar eh.....misschien een extraatje voor het ongemak? Benieuwd of ik die cheque ook gewoon in de NL Store kan inwisselen btw (aangezien het Euri's is zal het wel)....
Ik heb nog niets gehoord... Ik wacht tot dinsdag en dan stuur ik maar weer een bericht.
Verwijderd
Heb mijn SP3 ook naar Windows 10 gezet (eerst upgrade, daarna een clean install via USB). Nu heb ik het problem dat de pen niet deftig meer werkt.
Wordt nog wel gedetecteerd via BT, en enkel/dubbelklik functionaliteit van de knop werkt nog steeds icm OneNote.
Maar wanneer ik hem tegen het scherm zet, gebeurt er niets. Op vingers reageert het scherm wel normaal, dus echts iets met de pen zelf.
Zijn er zaken die ik mis vanwege de clean install? In device manager staat alle hardware netjes geïnstalleerd. Heb zelf geen enkele driver geïnstalleerd, is allemaal automatisch geïnstalleerd.
Of toch plots iets met de pen?
Wordt nog wel gedetecteerd via BT, en enkel/dubbelklik functionaliteit van de knop werkt nog steeds icm OneNote.
Maar wanneer ik hem tegen het scherm zet, gebeurt er niets. Op vingers reageert het scherm wel normaal, dus echts iets met de pen zelf.
Zijn er zaken die ik mis vanwege de clean install? In device manager staat alle hardware netjes geïnstalleerd. Heb zelf geen enkele driver geïnstalleerd, is allemaal automatisch geïnstalleerd.
Of toch plots iets met de pen?
Microsoft's FAQ gezien? Problemen met de Surface-pen oplossen
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hallo allemaal,
In de loop van de middag komt mijn nieuwe Surface Pro 3 die ik voor een mooie prijs heb kunnen krijgen binnen.
Mijn vraag is of het mogelijk is om ook Android apps op de Pro te laten lopen en hoe de ervaringen hier mee zijn.
Alvast bedankt!
In de loop van de middag komt mijn nieuwe Surface Pro 3 die ik voor een mooie prijs heb kunnen krijgen binnen.
Mijn vraag is of het mogelijk is om ook Android apps op de Pro te laten lopen en hoe de ervaringen hier mee zijn.
Alvast bedankt!
En hoe denk je Android apps te gebruiken op de Surface Pro 3 met Android?Jelmar1990 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:36:
Hallo allemaal,
Alvast bedankt!
Heb je je daar uberhaupt wel in verdiept? (En ken je de zoekfunctie van Tweakers al?)
[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 10-08-2015 14:44 ]
GerkeP
De beste optie die ik tot nu toe tegen ben gekomen is Amiduos. Mijn vraag is echter meer: hoe zijn de ervaringen hier mee en zijn er mogelijk betere alternatieven?GerkeP schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:44:
[...]
En hoe denk je Android apps te gebruiken op de Surface Pro 3 met Android?
Heb je je daar uberhaupt wel in verdiept? (En ken je de zoekfunctie van Tweakers al?)
Wat heeft dit met de MS SP3 te maken?Jelmar1990 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 14:47:
[...]
De beste optie die ik tot nu toe tegen ben gekomen is Amiduos. Mijn vraag is echter meer: hoe zijn de ervaringen hier mee en zijn er mogelijk betere alternatieven?
De SP3 is een 'gewone' PC, dus jouw vraag is niet echt voor dit topic bedoelt. Gebruik inderdaad eens de zoekfunctie of open een nieuw topic in een ander forum bij tweakers...
Het is software die je op je Surface kan zetten om Android te draaien.
Kan je op gelijk welke Windows machine installeren, heeft niks met SP3 specifiek te makenJelmar1990 schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:15:
[...]
Het is software die je op je Surface kan zetten om Android te draaien.
Als het iets is wat je kunt inwisselen bij de webshop dan hadden ze het denk ik wel 'coupon' genoemd, en had je 'm digitaal kunnen ontvangen. Als ik het mailtje van MS lees denk ik eerder aan een ouderwetse cheque (waar je vroeger mee kon betalen in de winkelTheVMaster schreef op donderdag 06 augustus 2015 @ 20:45:
Ehh...is de USD tegenwoordig zoveel in waarde gestegen dat een Type Cover (incl. btw) 315 euro kost? No problem natuurlijk, maar eh.....misschien een extraatje voor het ongemak? Benieuwd of ik die cheque ook gewoon in de NL Store kan inwisselen btw (aangezien het Euri's is zal het wel)....
Ik heb daar dus nog extra om gevraagd...maar geen antwoord op gekregen...RobbertC schreef op maandag 10 augustus 2015 @ 16:56:
[...]
Als het iets is wat je kunt inwisselen bij de webshop dan hadden ze het denk ik wel 'coupon' genoemd, en had je 'm digitaal kunnen ontvangen. Als ik het mailtje van MS lees denk ik eerder aan een ouderwetse cheque (waar je vroeger mee kon betalen in de winkel), zo'n stukje papier wat je bij de bank kunt inwisselen. De bank vraagt waarschijnlijk de hoofdprijs aan behandelinskosten voor het innen van die cheque, dus daar gaat alvast een deel van dat extra geld naar toe
even opgezocht wat dat dan zou kosten....
Dat komt in mijn geval neer op €25 euro ongeveer...0,1% van het bedrag (min. € 20, max. € 75) + € 5
[ Voor 9% gewijzigd door TheVMaster op 10-08-2015 17:05 ]
Helaas; mijn Surface Pro 3 is defect. Hij gaat niet meer aan. Ik heb hem 2 weken geleden gebruikt en daarna weggelegd.
Andere lader geprobeerd, 30 (60, 90...
) seconden de powerbutton ingedrukt en ook combinaties lange tijd met power + volume geprobeerd. RMA dus.
Kan gebeuren natuurlijk, maar lastig gezien ik hem voor werk en studie (met veel plezier!) gebruik. Nu tijdelijk een 15" laptop van ruim 2 kilo met opstarttijden uit het jaar kruik. Ach, je moet wat ;-).
Ga hem morgen aanmelden bij Microsoft. Garantie is natuurlijk nog lang niet verstreken en ik heb hem nooit laten vallen of met water in aanraking laten komen.
Andere lader geprobeerd, 30 (60, 90...
Kan gebeuren natuurlijk, maar lastig gezien ik hem voor werk en studie (met veel plezier!) gebruik. Nu tijdelijk een 15" laptop van ruim 2 kilo met opstarttijden uit het jaar kruik. Ach, je moet wat ;-).
Ga hem morgen aanmelden bij Microsoft. Garantie is natuurlijk nog lang niet verstreken en ik heb hem nooit laten vallen of met water in aanraking laten komen.
Leg hem eerst maar eens 48 uur aan de lader, grote kans dat je accu echt leeg is
GerkeP
Is er al iemand die succesvol een DisplayPort Daisy Chain setup heeft gemaakt icm Windows 10? Ik krijg het niet voor elkaar met mijn SP3 i7... Schermen hangen aan het dockingstation. Ook met de nieuwste Intel driver geen succes. Wel een BSOD als ik het probeer in te schakelen...
Het lukt mij niet meer om op mijn Surface de ingebouwde microfoon te gebruiken.
Als ik kijk bij geluid kijk zie ik daar het volgende staan. Nu weet ik niet meer of dit altijd zo is geweest. Klopt dit hoe het er nu staat? Het type microfoonmatrix zegt mij namelijk niet veel en heb dat volgens mij nog nooit gezien.
Als ik kijk bij geluid kijk zie ik daar het volgende staan. Nu weet ik niet meer of dit altijd zo is geweest. Klopt dit hoe het er nu staat? Het type microfoonmatrix zegt mij namelijk niet veel en heb dat volgens mij nog nooit gezien.
[ Voor 16% gewijzigd door mknoppert op 11-08-2015 21:34 ]
Ik heb ook Microfoonmatrix staan en verder geen problemen...mknoppert schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:34:
Dan moet ik verder kijken, want als ik nu ga microfoon instellen dan krijg ik de foutmelding:Swerfer schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 07:00:
[...]
Ik heb ook Microfoonmatrix staan en verder geen problemen...
The wizard could not start. Make sure your audio hardware is working properly and check your audio configuration in the Audio Devices and Sound Themes control panel
Het deinstalleren en opnieuw installeren van de geluidsdrivers wil het vaak oplossen. Probeer dat eens.mknoppert schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 11:11:
[...]
Dan moet ik verder kijken, want als ik nu ga microfoon instellen dan krijg ik de foutmelding:
[...]
Ik heb sinds enkele dagen de surface pro 3 via het werk voor erbij (i5, 4GB). Deze is voor als ik traces neem als ik op de baan ben (Telecom netwerk testen) zodat ik mijn 3kg zware laptop niet moet meezeulen.
Nu had ik geupdate naar windows 10 maar mijn tracing tools werken niet. Ik heb echter met mijn stomme kop de windows.old folder reeds weggegooid en kan dus nietmeer terug naar windows 8.1.
Is dat nog op een andere manier te bewerkstelligen?
Kan er ook windows 7 op?
Gebruik hem nu enkel prive en het is een super ding maar dat was niet de bedoeling natuurlijk.
Nu had ik geupdate naar windows 10 maar mijn tracing tools werken niet. Ik heb echter met mijn stomme kop de windows.old folder reeds weggegooid en kan dus nietmeer terug naar windows 8.1.
Kan er ook windows 7 op?
Gebruik hem nu enkel prive en het is een super ding maar dat was niet de bedoeling natuurlijk.
Gewoon terug zetten naar fabrieksinstellingen, dan krijg je de Windows terug waar hij mee is uitgeleverd, in jouw geval dus 8.1Engineer Stewie schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 21:30:
Dat is een tricky opmerking. Inmiddels diverse gebruikers gezien waar dit dus ook niet meer werkt en vervolgens brickedEJSEJS schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 22:22:
[...]
Gewoon terug zetten naar fabrieksinstellingen, dan krijg je de Windows terug waar hij mee is uitgeleverd, in jouw geval dus 8.1
GerkeP
Beetje vreemd, want met de verborgen partitie waar de image van Windows 8.1 opstaat gebeurd helemaal niks tijdens het upgrade naar Windows 10 (en anders download je de Windows 8.1 image bij Microsoft, en doe je het via een USB stick)GerkeP schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:15:
[...]
Dat is een tricky opmerking. Inmiddels diverse gebruikers gezien waar dit dus ook niet meer werkt en vervolgens bricked
Dit is de info die op de Microsoft site staat, je mag er toch vanuit gaan dat dit klopt:
Heb je je Surface van Windows 8.1 naar Windows 10 bijgewerkt?
Als je de Surface Pro hebt bijgewerkt van Windows 8.1 naar Windows 10, en je kiest de optie "Opnieuw instellen" installeert Windows 10 weer (niet Windows 8.1).
Maar als je tijdens het opnieuw instellen de optie "Terugzetten naar fabrieksinstellingen" kiest, wordt de versie van Windows waarmee je Surface is geleverd opnieuw geïnstalleerd.
Terugzetten naar fabrieksinstellingen: Je persoonlijke bestanden, instellingen en apps worden verwijderd en de versie van Windows die op je Surface werd geleverd, wordt opnieuw geïnstalleerd. (Deze optie verschijnt alleen als je je Surface hebt bijgewerkt van Windows 8.1 naar Windows 10.)
BRON: https://www.microsoft.com...set-surface?os=windows-10
[ Voor 24% gewijzigd door DON PAPA op 13-08-2015 08:08 ]
Dat weet ik, maar heb inmiddels al 11 gevallen waar dat dus niet goed gaat en resulteert in een supportrequest bij MS
GerkeP
Ik had tijdens het 'herstellen' van Windows 10 een corrupte SSD. Ik kon niets meer, de diverse resets hielpen niet, maar na het downloaden van de oorspronkelijke image van een SP3 bij Microsoft, een USB stick gemaakt waarna alsnog Windows 8.1 terug werd gezet...GerkeP schreef op donderdag 13 augustus 2015 @ 07:44:
Dat weet ik, maar heb inmiddels al 11 gevallen waar dat dus niet goed gaat en resulteert in een supportrequest bij MS
Drivers verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. De foutmelding blijft, maar volgens mij werkt de ingebouwde microfoon nu wel. Toch maar eens verder gaan testen.GroeneThee schreef op woensdag 12 augustus 2015 @ 16:24:
[...]
Het deinstalleren en opnieuw installeren van de geluidsdrivers wil het vaak oplossen. Probeer dat eens.
Ik werk al tijden in deze daisy chain setup, zonder problemen. Maar om je probleem te kunnen checken is het van belang te weten wat voor merk en model schermen het zijn, zijn ze identiek, zijn ze dp 1.2 compatible, heeft het onder w8.1 wel gewerkt etc etcTHM0 schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 20:44:
Is er al iemand die succesvol een DisplayPort Daisy Chain setup heeft gemaakt icm Windows 10? Ik krijg het niet voor elkaar met mijn SP3 i7... Schermen hangen aan het dockingstation. Ook met de nieuwste Intel driver geen succes. Wel een BSOD als ik het probeer in te schakelen...
Voor wat het waard is, ik heb op mijn SP3 met de laatste Surface Driver Pack geen Microfoonmatrix staan, maar gewoon een Microfoon op Realtek HD Audio...mknoppert schreef op dinsdag 11 augustus 2015 @ 21:34:
Goed rondkijken naar goede deals heeft z'n vruchten afgeworpen: SP3 i5/128GB (nieuw) voor 700 bij de MyCom veiling en een Cyan Type Cover ook nieuw voor 90 euro bij diezelfde veiling. 
Anyway, voor de Surface 3 heeft Microsoft een image beschikbaar gesteld met Windows 10. Ik wacht eigenlijk tot Microsoft een zelfde image maakt voor de Pro 3, weet iemand hier iets meer over? Ik installeer Windows 10 liever op die manier dan via ISO's en upgrades.
Anyway, voor de Surface 3 heeft Microsoft een image beschikbaar gesteld met Windows 10. Ik wacht eigenlijk tot Microsoft een zelfde image maakt voor de Pro 3, weet iemand hier iets meer over? Ik installeer Windows 10 liever op die manier dan via ISO's en upgrades.
Waarom? Na upgrade vanaf 8.1 clean install uitvoeren en W10 werkt perfect! Geen enkele issues (zoals hierboven te lezen staat) tegengekomen.Ik installeer Windows 10 liever op die manier dan via ISO's en upgrades.
Omdat ik het idee van een image met alle juiste drivers, evt. optimalisaties van Microsoft en de juiste apps voorgeïnstalleerd (o.a. Surface) wel fijn vind. Ik begrijp echter dat deze image niet gaat komen voor de Surface Pro 3. Ik zal morgen even kijken of ik de upgrade doe en daarna een clean install met een ISO, want ik lees nogal wat negativiteit over de pen en OneNote in Windows 10.
Je leest ook alleen maar problemen op het internet, niemand gaat op een forum gaan vertellen dat alles goed werkt. De pen en OneNote werken prima bij mijn Windows 10.want ik lees nogal wat negativiteit over de pen en OneNote in Windows 10.
Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3