Ik had het zelfde probleem op de pro 2. Mijn lader heeft het ondertussen halverwege mijn back-up begeven dus ik moet even 4 daagjes wachten tot ik verder kan.Swerfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:07:
Ik zit op Windows 10 \[10147] en ik krijg de firmware update die vandaag is aangekondigd niet. Ligt dit aan Windows 10 algemeen of aan 10147? Wie kan even kijken of hij de update wel krijgt/heeft gekregen? Bij 10147 crashed mijn wifi regelmatig en misschien dat de update waarin een wifi fix zit wel helpt...
Sinds donderdag eigenaar van een SP3 :-). Moet meteen weer aan Windows XP denkenEagle Creek schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:56:
[...]
Na ruim anderhalf jaar telkens een beetje wikken en wegen ga ik donderdag een Pro3 ophalen bij een medetweaker![]()
Werd door de verkoper geleverd met Windows 10 maar inmiddels middels recovery image 8.1 terug op gezet.
Zeer in de nopjes. Komende tijd maar eens goed mee gaan spelen. Microsoft heeft toch wel een mooi stukje hardware neergezet.
Wat me wel direct opviel is dat gezien de hoge resolutie vensters in de MMC er nogal fuzzy uitzien. Heb de DPI instelling op standaard staan (d.w.z: standaard op een Surface is al vergroot) maar dit maakt het niet beter. Sowieso vind ik de resolutie wel opvallend: het is meer dan full HD maar doordat de DPI standaard op 150% staat houdt je effectief voor bv. webpagina's veel minder over (zo rond de 1440x900 volgens mij). Ik snap het nut van die heel hoge resoluties ook niet zo goed. Ik noem het maar een beetje de Retina-ervaring (scherpte)
Kan het kloppen dat je niet kunt scrollen met de pen, ondanks de instelling hiervoor?
Deze vond ik ook opvallend:
Kenmerken van de Surface-pen
https://www.microsoft.com...se-and-search/surface-pen
Waar komt de stroom voor de Bluetooth-verbinding en de knop dan wel vandaan als het niet van de batterij komt??De AAAA-batterij levert stroom voor schrijven, rechterklikken en wissen. Het levert niet de stroom voor een Bluetooth-verbinding, en niet voor het openen van OneNote of het maken van schermafdrukken.
Overigens brandt op mijn pen geen lampje.
[ Voor 77% gewijzigd door Eagle Creek op 28-06-2015 19:52 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Uit een tweede batterijtje... Een knoopcel die je kan vervangen door met een schroevendraaier het topje van de pen open te draaien als je hem al open hebt voor de andere batterij. (Staat heel schematisch in de handleiding).Eagle Creek schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Waar komt de stroom voor de Bluetooth-verbinding en de knop dan wel vandaan als het niet van de batterij komt??
Overigens brandt op mijn pen geen lampje.
Of dat ook echt nodig is hangt waarschijnlijk alleen af van hoe vaak je op dat knopje duwt, want ik vermoed dat hij verder nauwelijks iets doet met de bt connectie.
Ahzo... Handleiding had de verkoper niet meer bij.
Dank.
Slimme jongens, die Microsoftezen.
Dank.
Slimme jongens, die Microsoftezen.
[ Voor 25% gewijzigd door Eagle Creek op 28-06-2015 20:59 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Vind ik ook heel spijtig... voor mijn part mocht de resolutie ferm naar benedenEagle Creek schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 11:16:
[...]
Wat me wel direct opviel is dat gezien de hoge resolutie vensters in de MMC er nogal fuzzy uitzien. Heb de DPI instelling op standaard staan (d.w.z: standaard op een Surface is al vergroot) maar dit maakt het niet beter. Sowieso vind ik de resolutie wel opvallend: het is meer dan full HD maar doordat de DPI standaard op 150% staat houdt je effectief voor bv. webpagina's veel minder over (zo rond de 1440x900 volgens mij). Ik snap het nut van die heel hoge resoluties ook niet zo goed. Ik noem het maar een beetje de Retina-ervaring (scherpte).
Scaling in Windows is nog steeds niet goed en in Windows 10 zal dit ook niet beter zijn...
Je kan met custom resoluties werken maar dit gaat steeds ten koste van scherpte
Ik heb de scaling op 125% omdat 100% net een tikje te onhandig werkt voor touch. Op 125% is het prima te doen, en de hoge resolutie is erg prettig naar mijn mening. Ieder zijn eigen ding, maar ik zou geen lagere resolutie op de SP3 willen hebben.
Ik heb zelf (nog) geen Surface (wacht de aankondiging van de 4 af), maar heb me wel wat verdiept in de mogelijke irritaties en oplossingen die ik hiervoor zou willen hebben. Op youtube kwam ik dit filmpje tegen waarin hij een paar hele mooie utilities laat zien, waaronder het kunnen inzoomen op elke plek van je surface scherm met een simpele gesture. Verder laat hij nog een andere aardige app zienPropane schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:21:
Ik heb de scaling op 125% omdat 100% net een tikje te onhandig werkt voor touch. Op 125% is het prima te doen, en de hoge resolutie is erg prettig naar mijn mening. Ieder zijn eigen ding, maar ik zou geen lagere resolutie op de SP3 willen hebben.
Touch Zoom Desktop
TouchMe Gesture Studio
Sinds kort is er ook een i7 model beschikbaar met 128gig en 8gig ram, komt die ook in NL uit? Daarnaast vroeg ik me af of de i5 (256gig) al ergens voor onder de 1200,- te vinden is.
Resolutie naar beneden?? Ben je nou helemaal gék geworden?DorkoTheBeast schreef op maandag 29 juni 2015 @ 09:14:
[...]
Vind ik ook heel spijtig... voor mijn part mocht de resolutie ferm naar beneden
Scaling in Windows is nog steeds niet goed en in Windows 10 zal dit ook niet beter zijn...
Je kan met custom resoluties werken maar dit gaat steeds ten koste van scherpte

De hoge resolutie is juist fantastisch van de SP3! Hoe ga je anders mooie scherpe fonts tonen bij het browsen bijvoorbeeld? Er zijn genoeg el cheapo tablets met lagere resoluties die je kan kiezen, maar laat de SP3 juist de kar trekken met de hoge resoluties.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Is inderdaad allemaal subjectief.
Ik hou ook enorm van hoge (retina) resolutie maar het moet wel goed werkbaar zijn.
b.v. bij sommige desktop applicaties moet je een vergrootglas nemen om de menu opties te kunnen lezen...
Scaling ok maar je kan niet ontkennen dat de dialog-vensters er meestal niet scherp uitzien?
Ben trouwens super content met de Surface Pro 3 hoor... enkel zou MS de scaling meer mogen ontwikkelen zoals Apple dat gedaan heeft met OSX....
Ik hou ook enorm van hoge (retina) resolutie maar het moet wel goed werkbaar zijn.
b.v. bij sommige desktop applicaties moet je een vergrootglas nemen om de menu opties te kunnen lezen...
Scaling ok maar je kan niet ontkennen dat de dialog-vensters er meestal niet scherp uitzien?
Ben trouwens super content met de Surface Pro 3 hoor... enkel zou MS de scaling meer mogen ontwikkelen zoals Apple dat gedaan heeft met OSX....
Ben sinds vrijdag eigenaar van een Surface Pro 3 i5 8/256GB en ben er tot nu toe enorm tevreden over. Het ding is razendsnel. Er valt nog een heleboel te ontdekken, maar ik ben nu al overtuigd dat de SP3 een perfecte vervanger is voor mijn zakelijke laptop/tablet. Klein en snel genoeg om 'm op elk moment er even snel bij te pakken om aantekeningen te maken, waar je anders een kladblokje zou pakken. Krachtig genoeg voor al mijn office toepassingen en afspelen van multimedia.
Ik ben in bezig van de i7/256gb/8gb variant, alleen de throttling en hitte wat er vanaf komt (in dit weer?) is erg onprettig. Hoe ervaren anderen dit tijdens het zomerse weer?
Hangt er vanaf denk ik welke programma's je gebruikt. Bij mij ziet het er over het algemeen goed scherp uit. Dat er sommige programma's zijn die geen goede support hebben voor HiDPI hebben ingebouwd (wat helemaal niet zoveel werk is) kan je MS moeilijk aanrekenen.DorkoTheBeast schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:35:
Is inderdaad allemaal subjectief.
Ook bij OS X is de support afhankelijk van de maker van het programma. Zo zijn ook daar programma's die geschaald worden zodat ze wazig zijn.Ben trouwens super content met de Surface Pro 3 hoor... enkel zou MS de scaling meer mogen ontwikkelen zoals Apple dat gedaan heeft met OSX....
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Zondag advanced repair aangevraagd voor mijn Type Cover 3. Muis knop op de touchpad bleef steeds vaker hangen. Vandaag een nieuwe binnen gekregen. Aangesloten en dat werkt natuurlijk direct. Echter tijdens het kijken van een filmpje op dumpert, kreeg ik een reclame filmpje vooraf. Dus op Control + F5 gedrukt om de webpagina te refreshen. Dat werkte echter niet, ik kreeg de windows zoek functie (zelfde als Windows toets + S) als ik op CTRL +F5 drukte. Als ik een zoek opdracht in Bing intikte en op Enter drukte, gebeurde er ook niks.
Blijkt dus dat er een vage toetscombi is die je toetsen omdraait. Wanneer je op FN+Caps drukt, dan worden je toetsen omgedraaid. CTRL wordt dan FN en andersom en Enter wordt ook iets anders. Nog een keer op FN+Caps drukken en CTRL werkt weer zoals het hoort. Dus mocht je Control toets het niet meer doen of ineens een andere functie hebben, druk dan op FN+Caps om het weer goed te krijgen.
EDIT: Blijkbaar is FN+Caps een manier om de FN toets te locken als je vaak de FN+Functie toetsen gebruikt
http://www.surfaceproblog.com/trick-lock-the-fn-key/
Blijkt dus dat er een vage toetscombi is die je toetsen omdraait. Wanneer je op FN+Caps drukt, dan worden je toetsen omgedraaid. CTRL wordt dan FN en andersom en Enter wordt ook iets anders. Nog een keer op FN+Caps drukken en CTRL werkt weer zoals het hoort. Dus mocht je Control toets het niet meer doen of ineens een andere functie hebben, druk dan op FN+Caps om het weer goed te krijgen.
EDIT: Blijkbaar is FN+Caps een manier om de FN toets te locken als je vaak de FN+Functie toetsen gebruikt
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 08-07-2015 21:58 ]
XBL: MRE Inc
Heb je nog een jaartje geduld...? De Pro 4 komt dit jaar niet meer, ze hebben net een nieuw Pro 3 model op de markt gebracht, dan gaan ze echt niet een paar weken later een Pro 4 uitbrengen.....verwacht eerder een aangepaste versie van de Pro 3 met die Hello camera ofzo....en meer storage...bitshady schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:18:
[...]
Ik heb zelf (nog) geen Surface (wacht de aankondiging van de 4 af), maar heb me wel wat verdiept in de mogelijke irritaties en oplossingen die ik hiervoor zou willen hebben. Op youtube kwam ik dit filmpje tegen waarin hij een paar hele mooie utilities laat zien, waaronder het kunnen inzoomen op elke plek van je surface scherm met een simpele gesture. Verder laat hij nog een andere aardige app zien
Touch Zoom Desktop
TouchMe Gesture Studio
Ehh...een advanced repair...kan dat ook voor deType Cover 3? Ik heb hem vorige week opgestuurd....toetsen werkten niet meer, maar nu heb ik gewoon een UK keyboard teruggekregenMRE-Inc schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 21:55:
Zondag advanced repair aangevraagd voor mijn Type Cover 3. Muis knop op de touchpad bleef steeds vaker hangen. Vandaag een nieuwe binnen gekregen. Aangesloten en dat werkt natuurlijk direct. Echter tijdens het kijken van een filmpje op dumpert, kreeg ik een reclame filmpje vooraf. Dus op Control + F5 gedrukt om de webpagina te refreshen. Dat werkte echter niet, ik kreeg de windows zoek functie (zelfde als Windows toets + S) als ik op CTRL +F5 drukte. Als ik een zoek opdracht in Bing intikte en op Enter drukte, gebeurde er ook niks.
[ Voor 98% gewijzigd door TheVMaster op 08-07-2015 22:18 ]
Jul waarom niet ? Als je Device geregistreerd is kun je online gewoon een nieuwe aanvragen via advanced repair. Ik heb gewoon een donker blauwe teruggekregen voor een defecte donkerblauwe. Als heb ik liever nu een rode. Dus als iemand wil ruilen (moet hij wel net zo als mijn blauwe, nieuw zijn)TheVMaster schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:16:
Ehh...een advanced repair...kan dat ook voor deType Cover 3? Ik heb hem vorige week opgestuurd....toetsen werkten niet meer, maar nu heb ik gewoon een UK keyboard teruggekregenGrmbl morgen maar ff bellen....en dan ook maar ff voor de Advanced repair gaan....
Vaaaag...mijn device is geregistreerd, maar ik kan alleen nu helemaal geen repair meer aanvragen...heb nu de lichtblauwe, maar wil eigenlijk ook wel een rode..maar goed. Eerst maar eens ff regelen dat Microsoft hem even omruild voor een US International keyboard i.p.v. een UK versie...MRE-Inc schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:19:
[...]
Jul waarom niet ? Als je Device geregistreerd is kun je online gewoon een nieuwe aanvragen via advanced repair. Ik heb gewoon een donker blauwe teruggekregen voor een defecte donkerblauwe. Als heb ik liever nu een rode. Dus als iemand wil ruilen (moet hij wel net zo als mijn blauwe, nieuw zijn)

[ Voor 13% gewijzigd door TheVMaster op 08-07-2015 22:25 ]
Vaag dat jouw garantie dit jaar al vervalt. De SP3 kwam volgens mij in Juni/Juli op de markt in de US. Mijne heb ik eind augustus besteld en de TC3 bij Mycom gehaald ook in augustus. Dit staat er bij mijn garantie:
Type Cover 3
Serial Number: 0760276xxxxx
Standard Warranty: Expires Sep 14, 2017
Payment information
Order type: Type Cover 3 - Uitgebreide omruil binnen garantie
Order amount: 0
Type Cover 3
Payment information
Order type: Type Cover 3 - Uitgebreide omruil binnen garantie
Order amount: 0
[ Voor 14% gewijzigd door MRE-Inc op 08-07-2015 22:48 ]
De mijne is een US versie, tja...1 jaar garantieMRE-Inc schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:47:
Vaag dat jouw garantie dit jaar al vervalt. De SP3 kwam volgens mij in Juni/Juli op de markt in de US. Mijne heb ik eind augustus besteld en de TC3 bij Mycom gehaald ook in augustus. Dit staat er bij mijn garantie:
Type Cover 3
TheVMaster schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:24:
[...]
Vaaaag...mijn device is geregistreerd, maar ik kan alleen nu helemaal geen repair meer aanvragen...heb nu de lichtblauwe, maar wil eigenlijk ook wel een rode..maar goed. Eerst maar eens ff regelen dat Microsoft hem even omruild voor een US International keyboard i.p.v. een UK versie...
[afbeelding]
offtopic:
Ik zit nu ook al maanden te kloten met de Microsoft Surface Helpdesk. Heb tweemaal een Ierse lay-out teruggekregen terwijl ik een US-international heb opgestuurd. Zie ook SChief in "[WRT] Ervaringen met de Microsoft Surface RT". Heb zelfs de Ierse lay-out nog een kans gegeven maar dit werkt gewoon niet. Microsoft mag dit nu zelf gaan oplossen, ik ga niet weer op eigen kosten naar Amerika bellen. Het komt er iig op neer dat zij geen US-international toetsenbord hebben (in mijn geval een Type Cover V2, maar als ik dit zo lees geldt het ook voor de Type Cover van de SP3) en dat zij geen andere oplossing kunnen bieden. Ik ga hier iig niet mee akkoord, m'n aantekeningen zitten vol met fouten door deze waardeloze lay-out.
Mocht je meer info willen kan je een DM sturen.
Ik zit nu ook al maanden te kloten met de Microsoft Surface Helpdesk. Heb tweemaal een Ierse lay-out teruggekregen terwijl ik een US-international heb opgestuurd. Zie ook SChief in "[WRT] Ervaringen met de Microsoft Surface RT". Heb zelfs de Ierse lay-out nog een kans gegeven maar dit werkt gewoon niet. Microsoft mag dit nu zelf gaan oplossen, ik ga niet weer op eigen kosten naar Amerika bellen. Het komt er iig op neer dat zij geen US-international toetsenbord hebben (in mijn geval een Type Cover V2, maar als ik dit zo lees geldt het ook voor de Type Cover van de SP3) en dat zij geen andere oplossing kunnen bieden. Ik ga hier iig niet mee akkoord, m'n aantekeningen zitten vol met fouten door deze waardeloze lay-out.
Dit vraagt om een boze toon. Dat doet echt wonderen.SChief schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Ik heb ook problemen gehad met service. Toen gesteld dat ik op grond van de Nederlandse consumentenbeschermingsregelingen in boek 7 (tja ik ben rechtenstudent
De Surface 2 was destijds echter nog ongeveer de helft waard, ik had dus met winst weer een nieuwe kunnen kopen. Microsoft kwam echter met een goed voorstel en sindsdien heb ik een Surface Pro 3.
offtopic:
Een boze toon ben ik normaliter geen fan van, maar er komt inderdaad een moment dat je niet anders kan. Het is belachelijk dat ik hier zo veel tijd en energie in moet steken. Wel het verhaal krachtig neergezet en bij MS NL zelf had men alle begrip voor de situatie (quotes laat ik even achterwege). Vrijdag ga ik nogmaals bellen.
Een boze toon ben ik normaliter geen fan van, maar er komt inderdaad een moment dat je niet anders kan. Het is belachelijk dat ik hier zo veel tijd en energie in moet steken. Wel het verhaal krachtig neergezet en bij MS NL zelf had men alle begrip voor de situatie (quotes laat ik even achterwege). Vrijdag ga ik nogmaals bellen.
Het is van de zotte, aangezien ik hem in Nederland heb geretourneerd....dan verwacht ik dus geen Ierse layout, maar in het ergste geval gewoon een keyboard wat in Nederland gangbaar is....dat is dit dus niet.....ach....ik heb nooit een probleem op echt m'n recht te halen, dus het komt wel goed....alleen dat je er moeite voor moet doen...pfff...heb wel wat beters te doenSChief schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:55:
[...]
offtopic:
Ik ook niet, je moet ook niet boos worden. Altijd vriendelijk blijven, dan bereik je het meest. Maar als het op een gegeven moment vastloopt dan moet je ze gewoon pushen zodat ze wel keuzes moeten maken. Gelukkig zijn daar verschijnende consumentenbeschermingen voor.SChief schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:09:
offtopic:
Nee, inderdaad altijd vriendelijk blijven en vooral niet op de man/vrouw gaan spelen. Ik blijf altijd erg beleefd aan de foon maar laat wel duidelijk merken, nadat ze natuurlijk ruim de mogelijkheid hebben gehad om mijn issue te fixen, dat ik een oplossing wil en dat ik niet akkoord ga met er is geen oplossing.....Worsteneter schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:25:
[...]
Ik ook niet, je moet ook niet boos worden. Altijd vriendelijk blijven, dan bereik je het meest. Maar als het op een gegeven moment vastloopt dan moet je ze gewoon pushen zodat ze wel keuzes moeten maken. Gelukkig zijn daar verschijnende consumentenbeschermingen voor.
Heb dat geouwehoer wel vaker gehad in het verleden met andere Surface tablets, met telefoons....TV's...etc.....maar altijd is het aan het eind van de rit naar tevredenheid opgelost

Vaak is het kern duidelijk te maken dat je vriendelijk bent maar dat geduld op is en dan op je rechten te wijzen en evt. een escalatie te verkrijgen.TheVMaster schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:29:
[...]
Nee, inderdaad altijd vriendelijk blijven en vooral niet op de man/vrouw gaan spelen. Ik blijf altijd erg beleefd aan de foon maar laat wel duidelijk merken, nadat ze natuurlijk ruim de mogelijkheid hebben gehad om mijn issue te fixen, dat ik een oplossing wil en dat ik niet akkoord ga met er is geen oplossing.....
Heb dat geouwehoer wel vaker gehad in het verleden met andere Surface tablets, met telefoons....TV's...etc.....maar altijd is het aan het eind van de rit naar tevredenheid opgelost
Ik heb overigens eenmaal een oetlul aan de telefoon gehad bij een niet nader te noemen webwinkel die begon te schreeuwen en zei dat hij z'n schoen ging opvreten als iemand anders mij wel kon helpen en dat hij mij daarom toch niet door ging verbinden. Dat was niet helemaal ok.
Neuh....dat is ook vaak de kern inderdaad, maar goed. Ik bel ze morgen voor de eerste keer. Verwacht om eerlijk te zijn dat ze het wel even fixen......en anders maar ff aan de social media bel trekken...Worsteneter schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:31:
[...]
Vaak is het kern duidelijk te maken dat je vriendelijk bent maar dat geduld op is en dan op je rechten te wijzen en evt. een escalatie te verkrijgen.
Ik heb overigens eenmaal een oetlul aan de telefoon gehad bij een niet nader te noemen webwinkel die begon te schreeuwen en zei dat hij z'n schoen ging opvreten als iemand anders mij wel kon helpen en dat hij mij daarom toch niet door ging verbinden. Dat was niet helemaal ok.
Overigens heb ik nog een "probleempje" met mijn SP3. Mijn van ebay gekochte had een gele waas op het scherm, dus via Microsoft teruggestuurd een een refurbished terug gekregen. Op de foto is duidelijk te zien dat tijdens het reparatie process iemand met een zuignap het scherm/glas eruit heeft getrokken/erop heeft gezet. Deze kring zie je echt goed vanuit elke hoek, zelfs als je er recht voor zit en het scherm aan is.
Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf krijg ? Heb al zo'n nat/droog combi doekje geprobeerd waarmee je beeldschermen mee kunt schoonmaken, maar dat hielp niks. Eigenlijk heb ik deze SP3 met dit probleem alweer een maand of 3, maar ik begin me er steeds meer aan te storen, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat ding weer op te moeten sturen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit eraf krijg ? Heb al zo'n nat/droog combi doekje geprobeerd waarmee je beeldschermen mee kunt schoonmaken, maar dat hielp niks. Eigenlijk heb ik deze SP3 met dit probleem alweer een maand of 3, maar ik begin me er steeds meer aan te storen, maar ik heb eigenlijk geen zin om dat ding weer op te moeten sturen.

Ja, ik zou gewoon ff een twitter-berichtje sturen.TheVMaster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 00:04:
[...]
Neuh....dat is ook vaak de kern inderdaad, maar goed. Ik bel ze morgen voor de eerste keer. Verwacht om eerlijk te zijn dat ze het wel even fixen......en anders maar ff aan de social media bel trekken...
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Je zou dit nog kunnen proberen: https://www.ifixit.com/An...m+glass+after+replacementMRE-Inc schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:14:
Overigens heb ik nog een "probleempje" met mijn SP3. Mijn van ebay gekochte had een gele waas op het scherm, dus via Microsoft teruggestuurd een een refurbished terug gekregen. Op de foto is duidelijk te zien dat tijdens het reparatie process iemand met een zuignap het scherm/glas eruit heeft getrokken/erop heeft gezet. Deze kring zie je echt goed vanuit elke hoek, zelfs als je er recht voor zit en het scherm aan is.
[afbeelding]
Wel weinig gebruiken (of misschien zelfs helemaal niet, ik weet niet wat de toplaag van het display van een SP3 is).
Dat heb ik met mijn Nexus 7. Dat krijg je niet weg, is waarschijnlijk zuur van de vaseline die ze gebruikt hebben. Omruilen is enige oplossing daarvoor helaas.MRE-Inc schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 07:14:
[afbeelding]
Mijn Nexus 7 gebruik ik alleen nog voor Netflix/Plex icm Chromecast, dus daar doe ik niets meer aan
GerkeP
Dank. Die link had ik nog niet gevonden. Er staat echter:SChief schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 10:18:
[...]
Je zou dit nog kunnen proberen: https://www.ifixit.com/An...m+glass+after+replacement
Wel weinig gebruiken (of misschien zelfs helemaal niet, ik weet niet wat de toplaag van het display van een SP3 is).
Het is al weer 25 jaar geleden dat ik scheikunde had op de middelbare school en tevens nooit goed opgelet daarbij, maar hoe kom ik aan Isopropyl alcohol ? Is dat hetzelfde als gewone alcohol die je bij de drogist kan kopen ?Isopropyl alcohol did the trick--thanks for the suggestion!
Ah, al gevonden: http://www.farmaline.nl/d...fagron-isopropyl-alcohol/ Eens kijken of ik dat ook bij de kruidvat kan kopen.
[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 09-07-2015 11:02 ]
Grapjasralpje schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 08:52:
[...]
Ja, ik zou gewoon ff een twitter-berichtje sturen.
Heb vanmorgen even telefonisch contact gehad en ze hebben me nu via advanced exchange een nieuwe toegestuurd, maar ze konden me niet garanderen dat ik nu een US Int. keyboard retour kreeg...OMG
Heb aangegeven dat ze dan wel een andere kleur mogen terugsturen

offtopic:
Oh dat verhaal ken ik ook. 'We kunnen niets garanderen want we kunnen de voorraad niet inzien.' Bij mijn tweede omruiling had ik ook verzocht of hij ergens kon schrijven dat ik -alleen- een US-international wil en niets anders. Heeft 'ie gedaan, had 0,0 effect.
Oh dat verhaal ken ik ook. 'We kunnen niets garanderen want we kunnen de voorraad niet inzien.' Bij mijn tweede omruiling had ik ook verzocht of hij ergens kon schrijven dat ik -alleen- een US-international wil en niets anders. Heeft 'ie gedaan, had 0,0 effect.
Je zal maar een roze oid krijgen (geen idee of dat er is hoor).
Blijf ik ook.Worsteneter schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:25:
[...]
Ik ook niet, je moet ook niet boos worden. Altijd vriendelijk blijven, dan bereik je het meest. Maar als het op een gegeven moment vastloopt dan moet je ze gewoon pushen zodat ze wel keuzes moeten maken. Gelukkig zijn daar verschijnende consumentenbeschermingen voor.
[ Voor 53% gewijzigd door S_Chief op 09-07-2015 12:44 ]
Ja...ik heb ook vergeten aan te geven dat hij geen zwarte moet laten sturen...oeff...nou we gaan het zien. Het is natuurlijk te gek voor woorden dat die logistieke afdeling zelf maar besluit om een UK layout te sturen als een US Int layout niet op voorraad is...SChief schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:37:
offtopic:
Je zal maar een roze oid krijgen (geen idee of dat er is hoor).
[...]
Blijf ik ook.Heb alleen wel kenbaar gemaakt dat het mij ergert dat dit zo veel moeite moet kosten. Morgen nogmaals bellen.
Ik heb trouwens niet voor niets gebruik gemaakt van de advanced swap....dan krijg ik tenminste eerst een nieuwe en zit ik niet weer een week zonder...
[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 09-07-2015 12:57 ]
offtopic:
Leuk detail: op de doos van de Type Cover met de Ierse lay-out staat duidelijk "IRELAND ONLY." Nou, daar hebben ze mooi schijt aan.
Leuk detail: op de doos van de Type Cover met de Ierse lay-out staat duidelijk "IRELAND ONLY." Nou, daar hebben ze mooi schijt aan.
Ja, dat viel mij ook al op....SChief schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 12:59:
offtopic:
En het grappig is dan weer dat logistiek centrum in Venray zit?TheVMaster schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 13:00:
[...]
Ja, dat viel mij ook al op....blijkbaar kunnen ze in het logistieke centrum niet lezen...
Ik heb dat ook al meegemaakt 'we kunnen niets garanderen' en dat zit je met zo'n rare entertoets. Ik vind het bijzonder vreemd dat hun administratiesysteem niet gewoon voor alles een ander artikelnummer hanteert, zou ook niet weten hoe het anders moet.
Ja....niet te snappen, maar goed.....maar even afwachten wat ze retour sturen. Mocht het niet kloppen, tja...dan hang ik weer aan de lijnWorsteneter schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 23:27:
[...]
En het grappig is dan weer dat logistiek centrum in Venray zit?
Ik heb dat ook al meegemaakt 'we kunnen niets garanderen' en dat zit je met zo'n rare entertoets. Ik vind het bijzonder vreemd dat hun administratiesysteem niet gewoon voor alles een ander artikelnummer hanteert, zou ook niet weten hoe het anders moet.
Laatst via marktplaats een surface pro 3 gekocht en hij bevalt me prima. Echter, ik kan hem met geen mogelijkheid resetten en ook de bios kan ik niet bereiken(beveiligd met een wachtwoord). De tablet heeft nog garantie gelukkig en Microsoft stelde voor om hem in te ruilen. Nu heb ik de surface nodig en kan ik hem Niet voor een week missen; hebben jullie ervaring met de uitgebreide garantie service? Dat ik dus een nieuwe krijg en deze vervolgens op stuur... wat als ze dan tijdens het proces een userfoutje vinden... wordt het geld dan weggehaald of?
Net ontdekt dat de Microsoft Surface Ethernet Adapter in de Docking station voor de SP3 eigenlijk een Realtek RTL 8153 USB GBe chipset is .. Nieuwere drivers hiervoor zijn op onderstaande link te vinden:
Algemeen:
http://www.station-driver...tek/Lan/RTL8153-RTL8152B/
Windows 10:
http://www.station-driver...oads/func-startdown/1455/
Onder Windows 10 TP 10166 losten deze drivers een timeout issue up bij het downloaden van torrents
Installatieprocedure is handmatig: rechterklik microsoft surface adapter, update driver , bladeren , driver kiezen op mijn computer / have disk / en dan bladeren ...
Algemeen:
http://www.station-driver...tek/Lan/RTL8153-RTL8152B/
Windows 10:
http://www.station-driver...oads/func-startdown/1455/
Onder Windows 10 TP 10166 losten deze drivers een timeout issue up bij het downloaden van torrents
Installatieprocedure is handmatig: rechterklik microsoft surface adapter, update driver , bladeren , driver kiezen op mijn computer / have disk / en dan bladeren ...
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Resetten moet altijd kunnen, zelfs een 'Factory reset'. Alleen het wachtwoord in de bios veranderen lukt niet. Bel gewoon even de persoon van wie je hem hebt gekocht.sanntje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 17:13:
Laatst via marktplaats een surface pro 3 gekocht en hij bevalt me prima. Echter, ik kan hem met geen mogelijkheid resetten en ook de bios kan ik niet bereiken(beveiligd met een wachtwoord). De tablet heeft nog garantie gelukkig en Microsoft stelde voor om hem in te ruilen. Nu heb ik de surface nodig en kan ik hem Niet voor een week missen; hebben jullie ervaring met de uitgebreide garantie service? Dat ik dus een nieuwe krijg en deze vervolgens op stuur... wat als ze dan tijdens het proces een userfoutje vinden... wordt het geld dan weggehaald of?
https://www.microsoft.com...or-reset-surface-pro#sign
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik kan de surface met geen mogelijkheid via de USB laten booten. Daar zit net herstelbestand in
Nou...ik denk dat ik ook even met wat consumentenbeschermingsregelingen ga gooien.....kreeg vandaag mijn (Advanced retour dinges) vervangende Surface Pro 3 keyboard en jahoor...weer een UK variantWorsteneter schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 23:00:
[...]
Dit vraagt om een boze toon. Dat doet echt wonderen.
Ik heb ook problemen gehad met service. Toen gesteld dat ik op grond van de Nederlandse consumentenbeschermingsregelingen in boek 7 (tja ik ben rechtenstudent) de koop ging ontbinden omdat ze genoeg kansen hadden gehad om de non-conformiteit te verhelpen en ik er klaar mee was. Dat ik dus de nieuwprijs graag retour wou in ruil voor mijn defecte Surface.
De Surface 2 was destijds echter nog ongeveer de helft waard, ik had dus met winst weer een nieuwe kunnen kopen. Microsoft kwam echter met een goed voorstel en sindsdien heb ik een Surface Pro 3.
Wat heb je al geprobeerd om de reset voor elkaar te krijgen?sanntje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 18:28:
Ik kan de surface met geen mogelijkheid via de USB laten booten. Daar zit net herstelbestand in
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 13-07-2015 20:00 ]
Hehe, ik had het ook verwacht eigenlijk. Korte tijdlijn:
- 1 april Type Cover aangemeld.
- Paar dagen later een nieuwe Type Cover gekregen. Ierse lay-out. Gebeld met Surface helpdesk. Men zegt niet in de voorraad te kunnen kijken. Kreeg als oplossing om het over een tijd weer te proberen in de hoop dat er weer stock zou zijn (pure gok dus)
- 23 juni, Surface overleden. Surface en Type Cover opgestuurd. Expliciet laten vermelden dat ik US-int wil (wat ik ook heb opgestuurd).
- 2 juli, nieuwe Surface en Type Cover ontvangen, wederom Ierse lay-out. Gebeld met Surface helpdesk, gevraagd naar zijn meerdere (in de hoop dat hij meer kon betekenen). Had allemaal geen nut, werd doorverwezen naar MS NL. MS NL gebeld, uitleg gegeven, medewerker was het 110% met mij eens maar kon niets voor mij doen. Oplossing moest van Surface helpdesk komen. Weer doorverbonden naar Surface helpdesk. Kreeg te horen dat ik maar MS US moest bellen. MS US op eigen kosten meerdere malen geprobeerd te bellen, niet gelukt.
- Paar dagen later weer naar Surface helpdesk gebeld, weer alles uitgelegd. Te horen gekregen om een mail in het Engels te schrijven en die naar hun te sturen (gaat ws. alsnog naar het escalatieteam in de US). Ellenlange e-mail geschreven afgelopen vrijdag en nu zit ik nog steeds te wachten.
Dit duurt nu al 3,5 maand en er is nog steeds geen oplossing. Dus TheVMaster, wees voorbereid.
Ik plaats nu wel zo'n leuke smiley, maar ik ben hier gewoon ziek van. Ik had serieus interesse in de SP3 of de opvolger daarvan maar ik ben inmiddels helemaal omgeslagen.
- Paar dagen later een nieuwe Type Cover gekregen. Ierse lay-out. Gebeld met Surface helpdesk. Men zegt niet in de voorraad te kunnen kijken. Kreeg als oplossing om het over een tijd weer te proberen in de hoop dat er weer stock zou zijn (pure gok dus)
- 23 juni, Surface overleden. Surface en Type Cover opgestuurd. Expliciet laten vermelden dat ik US-int wil (wat ik ook heb opgestuurd).
- 2 juli, nieuwe Surface en Type Cover ontvangen, wederom Ierse lay-out. Gebeld met Surface helpdesk, gevraagd naar zijn meerdere (in de hoop dat hij meer kon betekenen). Had allemaal geen nut, werd doorverwezen naar MS NL. MS NL gebeld, uitleg gegeven, medewerker was het 110% met mij eens maar kon niets voor mij doen. Oplossing moest van Surface helpdesk komen. Weer doorverbonden naar Surface helpdesk. Kreeg te horen dat ik maar MS US moest bellen. MS US op eigen kosten meerdere malen geprobeerd te bellen, niet gelukt.
- Paar dagen later weer naar Surface helpdesk gebeld, weer alles uitgelegd. Te horen gekregen om een mail in het Engels te schrijven en die naar hun te sturen (gaat ws. alsnog naar het escalatieteam in de US). Ellenlange e-mail geschreven afgelopen vrijdag en nu zit ik nog steeds te wachten.
Dit duurt nu al 3,5 maand en er is nog steeds geen oplossing. Dus TheVMaster, wees voorbereid.
SChief schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:12:
Dit duurt nu al 3,5 maand en er is nog steeds geen oplossing. Dus TheVMaster, wees voorbereid.Ik plaats nu wel zo'n leuke smiley, maar ik ben hier gewoon ziek van. Ik had serieus interesse in de SP3 of de opvolger daarvan maar ik ben inmiddels helemaal omgeslagen.
Nou, dat traject ga ik dus niet door....desnoods rij ik even naar Schiphol om hem om te ruilen bij MS NL
Dit was nog de korte versie ja.. Mijn e-mail wil je niet zien. Ik heb dit verhaal dus ook elke keer moeten uitleggen als ik ging bellen/mailen.
En jij zegt wat ik al een tijd denk. Schiphol is niet te ver.. Ben het wel zat nu.
En jij zegt wat ik al een tijd denk. Schiphol is niet te ver.. Ben het wel zat nu.
Risico genomen en gebruik gemaakt van de Advance Exchange. Krijg binnenkort een nieuwe en kan deze opsturen. Hopelijk gebeurt er verder niets geks.
Ik heb verder alles gedaan, maar het lukte maar niet om hem via de USB op te laten starten. De bios kan ik niet bereiken om de boot opties te wijzigen. Ik had geen keuze.
Ik heb verder alles gedaan, maar het lukte maar niet om hem via de USB op te laten starten. De bios kan ik niet bereiken om de boot opties te wijzigen. Ik had geen keuze.
Er gebeurt niets geks.....Je kunt hem ook resetten via een toetscombinatie he, soms moet je dat een paar keer proberen. Aan andere kant kan het booten vanaf usb ook uitgeschakeld zijn in de BIOS....sanntje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:47:
Risico genomen en gebruik gemaakt van de Advance Exchange. Krijg binnenkort een nieuwe en kan deze opsturen. Hopelijk gebeurt er verder niets geks.
Waarschijnlijk ook het geval. Op de bios zat een wachtwoord. Geen idee wat de wachtwoord is verder. Medewerker van Microsoft kon me er verder ook niet mee helpen.TheVMaster schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:49:
[...]
Er gebeurt niets geks.....Je kunt hem ook resetten via een toetscombinatie he, soms moet je dat een paar keer proberen. Aan andere kant kan het booten vanaf usb ook uitgeschakeld zijn in de BIOS....
En de vorige eigenaar heeft/weet het password niet? Ik zou dan een beetje gaan twijfelen over de herkomst van het apparaat ...sanntje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 23:09:
[...]
Waarschijnlijk ook het geval. Op de bios zat een wachtwoord. Geen idee wat de wachtwoord is verder. Medewerker van Microsoft kon me er verder ook niet mee helpen.
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Ik heb een vriend in de states, die had merkte gisteren dat zijn hond vermoedelijk zijn Surface pro 3 van de tafel had gestoten. Microsoft gebeld en hij krijgt gewoon een nieuwe opgestuurdSChief schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:12:
Dit duurt nu al 3,5 maand en er is nog steeds geen oplossing. Dus TheVMaster, wees voorbereid.Ik plaats nu wel zo'n leuke smiley, maar ik ben hier gewoon ziek van. Ik had serieus interesse in de SP3 of de opvolger daarvan maar ik ben inmiddels helemaal omgeslagen.

Heb hem al een appje gestuurd met welk nummer hij heeft gebeld. Als ik die heb, zal ik hem hier posten. Heb je wellicht meer geluk bij.
Mijn idee ook. Neem aan dat je de gegevens van de vorige eigenaar nog wel hebt. En anders gewoon in gaan op de coulance van Microsoft.wiz schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 08:28:
[...]
En de vorige eigenaar heeft/weet het password niet? Ik zou dan een beetje gaan twijfelen over de herkomst van het apparaat ...
Daarom altijd dat soort dingen checken bij aankoop (bios ww etc)
[ Voor 10% gewijzigd door GroeneThee op 14-07-2015 09:03 ]
Zojuist ook in het bezit van een surface pro 3. Nu zag ik alleen dat er verschillende updates klaar staan. Alleen het download van windows updates blijft maar op 0%. Wat kan het probleem zijn..
Add me op Stadia: Gloogle
Waarschijnlijk geen probleem. Ik heb het ook al meegemaakt dat Windows update enkele minuten tot uren op 0% blijft staan. En dan plots schiet hij als een pijl vooruit.Pukson schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 13:56:
Zojuist ook in het bezit van een surface pro 3. Nu zag ik alleen dat er verschillende updates klaar staan. Alleen het download van windows updates blijft maar op 0%. Wat kan het probleem zijn..
Tenzij je al heel lang aan het wachten bent: niets doen.
Op dit moment uurtje of 2 wacht ik ;p. Maar vond het vreemd want verwachtten wel progressie. Naja wachten dan maar! Thanks
Soms helpt het om te restarten, waarna hij de updates meestal direct begint te downloaden...Pukson schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:37:
Op dit moment uurtje of 2 wacht ik ;p. Maar vond het vreemd want verwachtten wel progressie. Naja wachten dan maar! Thanks
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Ik zie de i5 4gb 128gb in de US store staan voor 799 dollar, hier in nl moet je daar 1129 euro voor aftikken, krijgen wij nog een prijs aanpassing hier in Nederland ofzo?
Paar weekjes geleden waren er allemaal bundel aanbiedingen, maar ik zou op het moment gewoon even wachten met het kopen van een SP3. (i.v.m. aanbiedingen en de mogelijkheid tot een SP4, of wie weet SP3+ ofzoiets)Justin2000 schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 20:57:
Ik zie de i5 4gb 128gb in de US store staan voor 799 dollar, hier in nl moet je daar 1129 euro voor aftikken, krijgen wij nog een prijs aanpassing hier in Nederland ofzo?
Vorige week heb ik mijn nieuwe Surface Pro 3 in de praktijk kunnen testen. Drie dagen lang heb ik training gegeven waarbij de content vanaf de Surface met groot gemak en zonder mankeren werd uitgeserveerd. Tekeningen die ik eerder op een whiteboard of flipovers deed, heb ik nu met de pen op de Surface kunnen tekenen en projecteren. Dat was echt ideaal! Niet meer met mijn rug naar de groep staan!
Ook op reis is het ding een genot. Alleen bij de security check op het vliegveld ontstond even verwarring: Laptops moeten uit de tas in een bak, maar tablets mogen in de tas blijven zitten. Euh... wat nu? Ik liet 'm in de tas zitten. Die kwam vervolgens in de controle rij terecht. De man die de controle deed, zei dat ze dit al vaker hadden meegemaakt. De Surface wordt als laptop gezien wanneer de typecover eraan vast zit. Dus, weten we dat ook weer.
Ook op reis is het ding een genot. Alleen bij de security check op het vliegveld ontstond even verwarring: Laptops moeten uit de tas in een bak, maar tablets mogen in de tas blijven zitten. Euh... wat nu? Ik liet 'm in de tas zitten. Die kwam vervolgens in de controle rij terecht. De man die de controle deed, zei dat ze dit al vaker hadden meegemaakt. De Surface wordt als laptop gezien wanneer de typecover eraan vast zit. Dus, weten we dat ook weer.
[ Voor 2% gewijzigd door alt1579 op 15-07-2015 13:48 . Reden: security check i.p.v. douane ]
SChief schreef op maandag 13 juli 2015 @ 20:12:
[....]
Helaas kon Surface Support me niet helpen, enige wat ze konden doen was weer een swap in gang zetten.....maar ja...geen garanties op een US Int keyboard (helemaal niet omdat ze natuurlijk een UK/Ireland versie binnen krijgen van mij

Maar goed.....ga wel ff wat herrie maken via social media, via mail mijn MS contacten aanspreken en in het Engels een klacht indienen......er moet volgens mij dan wel ergens een Type Cover 3 vandaan kunnen komen....
Precies zoals het bij mij is gegaan dus. Mijn brief ligt nu al bijna een week bij MS iig.
MS benaderen via Twitter zal lachen zijn voor mij, krijg je ws. 20 Tweets voor één verhaal.
MS benaderen via Twitter zal lachen zijn voor mij, krijg je ws. 20 Tweets voor één verhaal.
Hmm...Microsoft Helpt gaat mij straks bellen....om de klacht aan te horen en dan dienen zij hem voor me inSChief schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 11:50:
Precies zoals het bij mij is gegaan dus. Mijn brief ligt nu al bijna een week bij MS iig.

Hoop dat ze dat dan snel doen. Heb er min of meer met opzet voor gekozen om het maar zelf te schrijven en in te sturen zodat het 1 op 1 door kon gaan naar het escalatieteam.
Het is natuurlijk te gek voor woorden. Ergens in het proces gaat iets fout....Surface Support (en MS Store) zijn het met je eens, maar escaleren kunnen ze niet.....SChief schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 13:27:
Hoop dat ze dat dan snel doen. Heb er min of meer met opzet voor gekozen om het maar zelf te schrijven en in te sturen zodat het 1 op 1 door kon gaan naar het escalatieteam.
Zoals ik boven aangaf, gevraagd aan vriend die in de US zit welk nummer hij had gebeld. Dit is het nummer : 1-866-425-4709 maar hij gaf ook aan dat als je hier het formulier invult dat men dezelfde dag nog contact met jou opneemt .
https://www.microsoft.com/surface/en-us/support/contact-us
Hopenlijk kan het iemand helpen
Ik heb vorige week de SP3 (i5, 256gb, 8gb) gekocht bij CoolBlue en ik ben er opzich best blij mee.
Wat ik alleen niet snap, de klok blijft verspringen naar een random tijd.
Het handmatig bijwerken van de tijd vanuit control panel werkt dan ook niet meer. Pas na 4x proberen doet hij het. En als ik de SP in standby zet, is de tijd weer verkeerd.
Ik lees vandaag pas voor het eerst dit topic (dom) en ik zie dat er waarschijnlijk een prijsverlaging zit aan te komen?
Wat ik alleen niet snap, de klok blijft verspringen naar een random tijd.
Het handmatig bijwerken van de tijd vanuit control panel werkt dan ook niet meer. Pas na 4x proberen doet hij het. En als ik de SP in standby zet, is de tijd weer verkeerd.
Ik lees vandaag pas voor het eerst dit topic (dom) en ik zie dat er waarschijnlijk een prijsverlaging zit aan te komen?
Die bewaar ik voor het geval dat er niets anders meer is. Dank.GroeneThee schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 14:25:
Zoals ik boven aangaf, gevraagd aan vriend die in de US zit welk nummer hij had gebeld. Dit is het nummer : 1-866-425-4709 maar hij gaf ook aan dat als je hier het formulier invult dat men dezelfde dag nog contact met jou opneemt .
Paar dagen geleden een e-mail gekregen of ik een tevredenheidsenquête wou invullen...

Ik ben nog steeds in afwachting van het telefoontje van de escalatie-persoon. Heb wel van MS Helpt (op Twitter) begrepen dat er een intern onderzoek loopt. Surface Support mailde mij vandaag ook met de vraag of ik nog een Engelse mail ga sturen.....heb hem geantwoord dat ik even de uitkomst van de andere route afwacht...SChief schreef op maandag 20 juli 2015 @ 12:34:
[...]
Die bewaar ik voor het geval dat er niets anders meer is. Dank.Ben eerst benieuwd wat het escalatieteam gaat doen met mijn brief.
Paar dagen geleden een e-mail gekregen of ik een tevredenheidsenquête wou invullen...![]()
Als ze niet binnen twee weken reageren dan koop ik een Macbook. Nou ja, niet een Macbook, maar iig geen Surface Pro 3 meer zoals ik in gedachten had.
Zijn er nog SP3 gebruikers die problemen hebben met 3rd party backup software ?
Ik neem wekelijks backups met een oude versie van Retrospect (old habbits die hard) maar gebruik ook de laatste CrashPlan.
Retrospect blijft op wekelijkse basis gewoon telkens weer een hoop files opnieuw backuppen die totaal niet gewijzigd zijn. Omgekeerd merkte ik nu dat Crashplan enkele key directories blijkbaar niet backupt : Program Files, Program Files (x86) en Users. Ik zou nog eens moeten checken of dit ook de directories zijn die Retrospect juist wél telkens volledig backupt...
Ik neem thuis backups van 5 PCs en heb met geen enkele andere PC deze problemen. Idem met PCs die ondertussen al vervangen zijn. Het probleem lijkt dus echt wel specifiek voor de Surface Pro 3.
Ik neem wekelijks backups met een oude versie van Retrospect (old habbits die hard) maar gebruik ook de laatste CrashPlan.
Retrospect blijft op wekelijkse basis gewoon telkens weer een hoop files opnieuw backuppen die totaal niet gewijzigd zijn. Omgekeerd merkte ik nu dat Crashplan enkele key directories blijkbaar niet backupt : Program Files, Program Files (x86) en Users. Ik zou nog eens moeten checken of dit ook de directories zijn die Retrospect juist wél telkens volledig backupt...
Ik neem thuis backups van 5 PCs en heb met geen enkele andere PC deze problemen. Idem met PCs die ondertussen al vervangen zijn. Het probleem lijkt dus echt wel specifiek voor de Surface Pro 3.
TipjeSChief schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:57:
Als ze niet binnen twee weken reageren dan koop ik een Macbook. Nou ja, niet een Macbook, maar iig geen Surface Pro 3 meer zoals ik in gedachten had.
(wilde zelf ook eigenlijk eerst voor de SP3 of straks 4 gaan, maar ik denk toch dat dit apparaat beter zal zijn)
Ik heb net een mail ontvangen vanuit Seattle...SChief schreef op maandag 20 juli 2015 @ 15:57:
Dussuh...ze hebben het gelijk maar even naar de VS doorgestuurd. Heb een mail teruggestuurd, ben heel benieuw hoe dit af gaat lopen.....My name is Bella and I am contacting you from Microsoft headquarters. I am part of the Global Escalation Services team and your case was escalated to my team.
Volgens mij komt het dan wel goed. Mijn ervaring met klantenserveice in de US is toch wel een stuk positiever dan hier.
Aardig, maar wel zwaarder, dikker, en niet zo'n handige pen en geen docking station voorzover ik kan zien.oscarwashere schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 14:46:
[...]
Tipje
(wilde zelf ook eigenlijk eerst voor de SP3 of straks 4 gaan, maar ik denk toch dat dit apparaat beter zal zijn)
Ik print tegenwoordig niks meer uit, als ik iets moet ondertekenen dan doe ik dat gewoon op de SP3...
Als ik nu wat zou moeten kopen dan zou ik opnieuw voor de SP3 kiezen (en niet eens wachten... er komt altijd weer wat mooiers uit, dat is al 30 jaar zo).
Die drie maanden kan ik wel wachten, en in het ergste geval koop ik alsnog een SP3... is geen straf
Die HP Spectre heeft wel een pen, maar als accessoire. Kost vijf tientjes, ofzo.dsltv schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:44:
[...]
Aardig, maar wel zwaarder, dikker, en niet zo'n handige pen en geen docking station voorzover ik kan zien.
Ik print tegenwoordig niks meer uit, als ik iets moet ondertekenen dan doe ik dat gewoon op de SP3...
Als ik nu wat zou moeten kopen dan zou ik opnieuw voor de SP3 kiezen (en niet eens wachten... er komt altijd weer wat mooiers uit, dat is al 30 jaar zo).
Als ik nu een nieuwe tablet/laptop moest kopen, dan koos ik zonder nadenken voor de Surface Pro 3. M'n zus heeft er afgelopen week (op mijn advies) ook aangeschaft en is super enthousiast.....het is gewoon de beste Windows tablet/laptop sinds een paar jaar!
Hij heeft uiteraard wel een touchscreen, maar een pen moet je er los bij kopen (het schijnt overigens dat de Dell pen net wat lekkerder werkt, ook op deze laptop, kost €35 geloof ik).dsltv schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 17:44:
[...]
Aardig, maar wel zwaarder, dikker, en niet zo'n handige pen en geen docking station voorzover ik kan zien.
Je levert inderdaad wel in op gewicht, maar het voordeel van een convertible lijkt mij, dat je hem ook gewoon echt als laptop kunt gebruiken. De kick stand maakt dat in een hoop omstandigheden mogelijk, maar niet in allen is het praktisch.
En dockingstation? Dat lijkt me niet per se een nadeel, want hik heeft gewoon HDMI en een mini display poort.
Het is dus echt iets persoonlijks, maar ik zou zelf toch voor de Spectre gaan. Maar de SP3 mag er toch ook zeker wezen.
Het voordeel van die spectre is wel dat er gewoon een US-International keyboard op zit.TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 22:44:
Als ik nu een nieuwe tablet/laptop moest kopen, dan koos ik zonder nadenken voor de Surface Pro 3.
* ralpje rent.
Zojuist op me pro 3 met windows 10 een nieuwe update gehad
Update van systeemfirmware: 23-7-2015
Nergens nog een changelog te bekennen
Update van systeemfirmware: 23-7-2015
Nergens nog een changelog te bekennen
Nevermind, krijg nu een fout melding bij het willen installeren
installatie niet gelukt probeer het later opnieuw 0x80246013
EDIT:
Sorry voor dubbelpost.. Dacht toch echt op wijzigen te hebben gedrukt
installatie niet gelukt probeer het later opnieuw 0x80246013
EDIT:
Sorry voor dubbelpost.. Dacht toch echt op wijzigen te hebben gedrukt
[ Voor 25% gewijzigd door Pukson op 23-07-2015 23:33 ]
Via welk kanaal heb je dit contact gelegd? Ik heb ook al twee keer een UK-layout gekregen (touch cover 2)...TheVMaster schreef op dinsdag 21 juli 2015 @ 15:58:
[...]
Ik heb net een mail ontvangen vanuit Seattle...
[...]
Dussuh...ze hebben het gelijk maar even naar de VS doorgestuurd. Heb een mail teruggestuurd, ben heel benieuw hoe dit af gaat lopen.....
In eerste instantie via Surface Support en de Microsoft Store (in NL), maar aangezien ik uiteindelijk een Engelstalige uitleg van mijn issue moest geven zodat het geescaleerd kon worden heb ik via Twitter contact gezocht met Microsoft Nederland. Vervolgens kon er wel een intern escalatieproces opgestart worden en werd ik dus vanuit Seattle benaderd.popcorn schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:30:
[...]
Via welk kanaal heb je dit contact gelegd? Ik heb ook al twee keer een UK-layout gekregen (touch cover 2)...
Overigens heb ik gisteravond weer een mail gehad en ze gaat daar kijken of ze mij een US Int keyboard (en ik begreep een US versie zelfs, aangezien mijn Surface Pro ook uit de US komt) kan laten toesturen. Maandag hoor ik meer...
Ik heb ze ook getwitterd zojuist. Ik ben benieuwd.TheVMaster schreef op vrijdag 24 juli 2015 @ 16:33:
[...]
In eerste instantie via Surface Support en de Microsoft Store (in NL), maar aangezien ik uiteindelijk een Engelstalige uitleg van mijn issue moest geven zodat het geescaleerd kon worden heb ik via Twitter contact gezocht met Microsoft Nederland. Vervolgens kon er wel een intern escalatieproces opgestart worden en werd ik dus vanuit Seattle benaderd.
Overigens heb ik gisteravond weer een mail gehad en ze gaat daar kijken of ze mij een US Int keyboard (en ik begreep een US versie zelfs, aangezien mijn Surface Pro ook uit de US komt) kan laten toesturen. Maandag hoor ik meer...
Ik wil een Surface Pro 3 I7 256GB bestellen via Amazon.com, iemand dit eerder gedaan en is het verstandig om nu een Surface te kopen?
Ik zou sowieso nog even wachten tot na de officiële launch van Windows 10 en naar alle waarschijnlijkheid komen er nieuwe toestellen in oktober: http://www.digitimes.com/news/a20150716PD202.htmlSystemadmin schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:53:
Ik wil een Surface Pro 3 I7 256GB bestellen via Amazon.com, iemand dit eerder gedaan en is het verstandig om nu een Surface te kopen?
De SP3 is nu ook een mooie toestel en geschikt voor Windows 10, dus als je niet wilt wachten doe je er zeker geen miskoop mee.
Dat duurt nog zo lang..Aegir81 schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 19:22:
[...]
Ik zou sowieso nog even wachten tot na de officiële launch van Windows 10 en naar alle waarschijnlijkheid komen er nieuwe toestellen in oktober: http://www.digitimes.com/news/a20150716PD202.html
De SP3 is nu ook een mooie toestel en geschikt voor Windows 10, dus als je niet wilt wachten doe je er zeker geen miskoop mee.
Vandaag heb ik een bieding gewonnen op Ebay, een Surface Pro 3 I7 265 GB bundel met te Type cover en screen protector en een jaar Office 365 voor 1480 euro. Iemand enige ideeen of dit wel veilig is en betrouwbaar? Ik zal met PayPal betalen. Dit is de verkoper.
[ Voor 3% gewijzigd door Systemadmin op 26-07-2015 11:09 ]
Ik zie hetzelfde model voor €1399 staan in de Pricewatch: pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci7, 8GB, 256GB ZilverSystemadmin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:08:
Vandaag heb ik een bieding gewonnen op Ebay, een Surface Pro 3 I7 265 GB bundel met te Type cover en screen protector en een jaar Office 365 voor 1480 euro. Iemand enige ideeen of dit wel veilig is en betrouwbaar? Ik zal met PayPal betalen. Dit is de verkoper.
€85 erbij voor de TypeCover en je zit op dezelfde prijs als die op Ebay: pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Type Cover Qwerty Zwart
Ben je niet verplicht tot aankoop als je wint op Ebay? Zelf zou ik zulke aankopen niet online afhandelen. Maar dat zegt meer over mijn vertrouwen in online verkopers dan het jouwe natuurlijk ;-)
Edit: prijzen van de Belgische variant van de Pricewatch
[ Voor 7% gewijzigd door Aegir81 op 26-07-2015 11:28 ]
Bedankt voor je reactie, echter weet ik niet hoe je kan filteren op enkel de Belgische pricewatch
Kun je mij daarbij helpen?
EDIT: gevonden bedankt!!
EDIT: gevonden bedankt!!
Aegir81 schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:27:
[...]
Ik zie hetzelfde model voor €1399 staan in de Pricewatch: pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci7, 8GB, 256GB Zilver
€85 erbij voor de TypeCover en je zit op dezelfde prijs als die op Ebay: pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Type Cover Qwerty Zwart
Ben je niet verplicht tot aankoop als je wint op Ebay? Zelf zou ik zulke aankopen niet online afhandelen. Maar dat zegt meer over mijn vertrouwen in online verkopers dan het jouwe natuurlijk ;-)
Edit: prijzen van de Belgische variant van de Pricewatch
De plichten/rechten van een verkoper als jij al koper zou annuleren :Systemadmin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 11:08:
Respond to a cancellation request from a buyer
A buyer can request to cancel a transaction within 1 hour of purchasing the item, even if they've already paid for the item.
When a buyer asks to cancel a transaction, you have 3 business days to approve or decline the request.
If you approve the cancellation request and the buyer has already paid for the item, you have 10 business days to refund the buyer.
If your buyer cancels a purchase, the buyer can't leave you negative or neutral Feedback or low detailed seller ratings about the transaction.
Op dit moment ben ik in België en trouwe bezitter van een Surface Pro 3! Bedakt voor de tip nogmaals.
Graag gedaan, veel succes en plezier ermee :-)Systemadmin schreef op zondag 26 juli 2015 @ 18:29:
Op dit moment ben ik in België en trouwe bezitter van een Surface Pro 3! Bedakt voor de tip nogmaals.
Ben na het crashen van m'n trouwe laptop op zoek naar een Surface pro 3. Ben al een tijd zeer tevreden gebruiker van de surface rt dus hoop 2e hands nog een fatsoenlijke te vinden
(nieuw is als student toch wel erg prijzig).
Lees ff een aantal posts terug...MiniFan schreef op zondag 26 juli 2015 @ 20:20:
Ben na het crashen van m'n trouwe laptop op zoek naar een Surface pro 3. Ben al een tijd zeer tevreden gebruiker van de surface rt dus hoop 2e hands nog een fatsoenlijke te vinden(nieuw is als student toch wel erg prijzig).
Hoi hoi! Ik ben sinds net trotse eigenaar van een Surface Pro 3! Ik had een vraagje, is het al mogelijk om Windows 10 te installeren?
Groetjesss.
Groetjesss.
Als je via Windows Update de upgrade gereserveerd hebt, staat die wellicht al klaar en ga je morgen de installatie aangeboden krijgen. Zie ook gewoon het Tweakers nieuws.
Zelf merkte ik daarnet ineens wel een hardware update voor mijn SP3. Vraag me af of dit met de W10 launch te maken heeft. Vreemd genoeg heeft de Update als datum 23 juni, terwijl ik toch echt wel heel regelmatig zelf manueel Windows Update run.
Zelf merkte ik daarnet ineens wel een hardware update voor mijn SP3. Vraag me af of dit met de W10 launch te maken heeft. Vreemd genoeg heeft de Update als datum 23 juni, terwijl ik toch echt wel heel regelmatig zelf manueel Windows Update run.
Er is zelfs nog een nieuwere firmware update.....volgens mij van een paar dagen terug.Twixie schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 00:13:
Als je via Windows Update de upgrade gereserveerd hebt, staat die wellicht al klaar en ga je morgen de installatie aangeboden krijgen. Zie ook gewoon het Tweakers nieuws.
Toch wel vreemd dan, want WU vindt hier geen updates meer.
In mijn WU History merk ik nu trouwens dat ik op 18/7 een FW update ('System Firmware Update') geinstalleerd heb die ook gedateerd is op 23/6. De update van eerder vanavond was een 'System Hardware Update' van 23/6.
Beetje vaag toch... Ik merk trouwens nu in mijn WU History als recentste items 3 failed Upgrades naar Windows 10 Pro. Toch vreemd, want ik heb nog helemaal niet aangeboden gekregen om de upgrade te starten. Ik ga er immers toch van uit dat die upgrade niet spontaan zal gebeuren, want ik wil toch eerst nog een system image nemen vooraleer ik de sprong naar W10 waag
.
In mijn WU History merk ik nu trouwens dat ik op 18/7 een FW update ('System Firmware Update') geinstalleerd heb die ook gedateerd is op 23/6. De update van eerder vanavond was een 'System Hardware Update' van 23/6.
Beetje vaag toch... Ik merk trouwens nu in mijn WU History als recentste items 3 failed Upgrades naar Windows 10 Pro. Toch vreemd, want ik heb nog helemaal niet aangeboden gekregen om de upgrade te starten. Ik ga er immers toch van uit dat die upgrade niet spontaan zal gebeuren, want ik wil toch eerst nog een system image nemen vooraleer ik de sprong naar W10 waag
Weet iemand of toentertijd werd gezegd dat de recovery image ook werd overgezet naar win10? Ben benieuwd i.v.m. Terugzetten naar fabrieksinstellingen.
Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3