Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-09 09:49
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:52:
[...]

Aha, en beviel het schermformaat van de S2 dan een beetje? En kon hij alles destijds bijhouden?
Ik zal nooit hoeven photoshoppen of renderen voor m'n opleiding, maar ik vind het wel fijn als ik gewoon met een lekker snel en soepel apparaat kan werken, ook als ik meerdere dingen tegelijk doe.
[...]
De S2 hield het prima bij. Ik gebruikte de volgende dingen:

- OneNote (notities maken)
- PDF reader (les materiaal)
- Word
- Excel
- IE (lekker internetten tijdens de les :P)
- Remote Desktop (verbinden naar huis)

En de S2 had dan maar een ARM processor. Ik denk dat voor gemiddeld studie werk (heb ook mijn scriptie op de S2 geschreven) meer dan voldoende is. Een SP kan je doen, maar zal in 9 van de 10 gevallen overkill zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
oscarwashere schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:02:
Jongens ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen... Ik ga na de zomervakantie Facility Management (hbo) studeren en ik wil dan graag een Surface aanschaffen voor school. Maar welke moet ik nemen?

Ik zou....
  • De Pro 3 kiezen, omdat hij gewoon letterlijk alles kan wat een laptop of zelfs desktop ook kan doen en uitstekend geschikt is voor iets meer eisende computergebruikers?
  • De 3 kiezen, omdat hij perfect aansluit bij de wensen van een student die geen zware programma's zoals Photoshop of After Effects hoeft te draaien, maar wel wil kunnen browsen, Word'en en muziek luisteren tegelijk?
  • Wachten om te zien wat de Pro 4, die hopelijk snel uitkomt, te bieden heeft?
Voor welke optie zou ik volgens jullie moeten gaan...? :? En correct me if I'm wrong plz. :>
Je moet echt bekijken wat je eisen zijn. Zo heb ik een lange tijd de SurfaceRT gebruikt voor presentaties, projecten en hoorcolleges gebruikt. Mijn laptop nam ik mee als ik bepaalde programma's moest draaien. Heb hem uiteindelijk weggedaan en de SP3 gekocht, maar was altijd wel tevreden met de SurfaceRT.

Dus als je zelf al aangeeft dat je geen zware taken wilt gaan uitvoeren, dan voldoet de Surface 3 aan je wensen. Natuurlijk moet je wel bekijken of je het niet erg vindt om op een 10 inch te werken.

[ Voor 7% gewijzigd door vali op 20-05-2015 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Epiphany schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 09:57:
[...]

De S2 hield het prima bij. Ik gebruikte de volgende dingen:

- OneNote (notities maken)
- PDF reader (les materiaal)
- Word
- Excel
- IE (lekker internetten tijdens de les :P)
- Remote Desktop (verbinden naar huis)

En de S2 had dan maar een ARM processor. Ik denk dat voor gemiddeld studie werk (heb ook mijn scriptie op de S2 geschreven) meer dan voldoende is. Een SP kan je doen, maar zal in 9 van de 10 gevallen overkill zijn.
Ik heb eerst een s1, toen s2 en nu sp3 voor mijn opleiding. S2 was qua snelheid ok.
Sp3 is vooral qua schermformaat voor mijn een verademing, ben er erg blij mee en accu is voldoende voor dagen van 8 tot 5.

Hij is natuurlijk ook wat vlotter, dat is ook fijn.
Ventilator schiet bij mij echt in 5% van de tijd aan, bijv. Met laden icm met wat programma's en veel tabs in IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39

oscarwashere

"Very nice"

vali schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 10:58:
[...]

Je moet echt bekijken wat je eisen zijn. Zo heb ik een lange tijd de SurfaceRT gebruikt voor presentaties, projecten en hoorcolleges gebruikt. Mijn laptop nam ik mee als ik bepaalde programma's moest draaien. Heb hem uiteindelijk weggedaan en de SP3 gekocht, maar was altijd wel tevreden met de SurfaceRT.

Dus als je zelf al aangeeft dat je geen zware taken wilt gaan uitvoeren, dan voldoet de Surface 3 aan je wensen. Natuurlijk moet je wel bekijken of je het niet erg vindt om op een 10 inch te werken.
Ja dat 10 inch scherm vind ik wel een nadeel, inderdaad. Ik neem je feedback zeker mee in mijn keuze, erg bedankt!
Worsteneter schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 12:46:
[...]

Ik heb eerst een s1, toen s2 en nu sp3 voor mijn opleiding. S2 was qua snelheid ok.
Sp3 is vooral qua schermformaat voor mijn een verademing, ben er erg blij mee en accu is voldoende voor dagen van 8 tot 5.

Hij is natuurlijk ook wat vlotter, dat is ook fijn.
Ventilator schiet bij mij echt in 5% van de tijd aan, bijv. Met laden icm met wat programma's en veel tabs in IE.
Zoals ik hierboven ook al zei, dat schermformaat van de Pro 3 spreekt mij zeker ook meer aan. En het vlotter zijn is ook lekker, want soms wil ik gewoon net iets meer dan aantekeningen maken.

Ik neem aan dat het aan gaan van de ventilator niet oorverdovend of irritant voor de rest van de klas is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Als je normale excel, word bestanden en dergelijke gebruikt zal de ventilator niet eens aanslaan. Als je een 4k filmpje gaat bekijken in je chrome browser dan gaat de ventilator wel aan. En kan het in een stille collegezaal wel hoorbaar zijn.

Of als je gaat gamen ook.

Wel kan ik aangeven dat wanneer ik nu voor een ultra portable machine zou gaan. Ik dan voor de macbook 12 zal kiezen. Dit omdat er een dedicated toetsenbord bij zit. De typecover van de SP3 vind ik echt niks voor productie werk. Voor korte teksten en browsen a la. Maar voor productie vind ik het te mager. De trackpad heeft een lichte lag en tikken kan ik niet echt goed beschrijven hoe dat is. Misschien komt het omdat het toetsenbord kan doorveren bij het indrukken.

Heb nu de Mac bluetooth toetsenbord mee als ik er de hele dag op moet werken. De typecover heb ik gekocht puur vanwege de bescherming als cover. Maar dan wel een dure cover van 99 euro.

[ Voor 57% gewijzigd door kevinl op 20-05-2015 13:26 ]

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

kevinl schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:16:
Als je normale excel, word bestanden en dergelijke gebruikt zal de ventilator niet eens aanslaan. Als je een 4k filmpje gaat bekijken in je chrome browser dan gaat de ventilator wel aan. En kan het in een stille collegezaal wel hoorbaar zijn.

Chrome is een baggerbrowser op de SP3, halveert je accuduur en cached als idioot, ook als je het uitzet.
Gewoon IE of FF gebruiken. Bij mij is de ventilator 1 keer hoorbaar geweest bij de firmware update van oktober 2014

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kevinl schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:16:

Wel kan ik aangeven dat wanneer ik nu voor een ultra portable machine zou gaan. Ik dan voor de macbook 12 zal kiezen. Dit omdat er een dedicated toetsenbord bij zit. De typecover van de SP3 vind ik echt niks voor productie werk. Voor korte teksten en browsen a la. Maar voor productie vind ik het te mager. De trackpad heeft een lichte lag en tikken kan ik niet echt goed beschrijven hoe dat is. Misschien komt het omdat het toetsenbord kan doorveren bij het indrukken.

Heb nu de Mac bluetooth toetsenbord mee als ik er de hele dag op moet werken. De typecover heb ik gekocht puur vanwege de bescherming als cover. Maar dan wel een dure cover van 99 euro.
Raad je nou serieus een macbook 12 aan? Als er iets een slecht device is, is dat het wel. Ik zou dan eerder een macbook pro aanraden dan het gedrocht van het 12 inch model. Gaat nog een feest worden als ik hem moet verkopen op mijn werk :X :O Je drukt het halve toetsenbord al in als je gebruikt maakt van de touchpad..

Daarnaast is het echt peroonlijk iets of je het toetsenbord iets vindt of helemaal niet. Ik heb er namelijk mijn complete scriptie van meer dan 200 pagina's en 30.000+ aan woorden er prima mee geschreven. Vind het juist erg fijn werken.

[ Voor 4% gewijzigd door vali op 20-05-2015 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

vali schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 14:01:
[...]

Raad je nou serieus een macbook 12 aan? Als er iets een slecht device is, is dat het wel. Ik zou dan eerder een macbook pro aanraden dan het gedrocht van het 12 inch model. Gaat nog een feest worden als ik hem moet verkopen op mijn werk :X :O Je drukt het halve toetsenbord al in als je gebruikt maakt van de touchpad..

Daarnaast is het echt peroonlijk iets of je het toetsenbord iets vindt of helemaal niet. Ik heb er namelijk mijn complete scriptie van meer dan 200 pagina's en 30.000+ aan woorden er prima mee geschreven. Vind het juist erg fijn werken.
Ik had het over een ultra mobiele werkmachine. De macbook 12 is helemaal niet zo slecht. Halve toetsenbord indrukken? Ja als je je touchpad op middelste stand ingaat drukken met kolenhanden. De macbook 12 is gebouwd voor licht gebruik. De toetsen hoef je niet hard in te drukken en de dit geldt ook voor de touchpad (als je uberhaubt die functie vaak gaat gebruiken).

Voor de ultra mobiele gebruiker zou ik zeker een macbook 12 aanraden. Zelfs ten faveure van een macbook Air. En aangezien ik voor werk zowel beschikking heb over twee surface pro 3 (i3 en i5 (256) met typecover en een 13 inch macbook pro 3 (mid 2014). Weet ik toch wel wat fijner tikt.

Ik heb bij Apple Amsterdam een uur achter een macbook 12 gewerkt. Ik heb geen enkel moment gehad dat ik het toetsenbord en de bouw van toetsenbord niet solide vond.

[ Voor 5% gewijzigd door kevinl op 20-05-2015 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
kevinl schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 15:19:
[...]

Ik had het over een ultra mobiele werkmachine. De macbook 12 is helemaal niet zo slecht. Halve toetsenbord indrukken? Ja als je je touchpad op middelste stand ingaat drukken met kolenhanden. De macbook 12 is gebouwd voor licht gebruik. De toetsen hoef je niet hard in te drukken en de dit geldt ook voor de touchpad (als je uberhaubt die functie vaak gaat gebruiken).

Voor de ultra mobiele gebruiker zou ik zeker een macbook 12 aanraden. Zelfs ten faveure van een macbook Air. En aangezien ik voor werk zowel beschikking heb over twee surface pro 3 (i3 en i5 (256) met typecover en een 13 inch macbook pro 3 (mid 2014). Weet ik toch wel wat fijner tikt.

Ik heb bij Apple Amsterdam een uur achter een macbook 12 gewerkt. Ik heb geen enkel moment gehad dat ik het toetsenbord en de bouw van toetsenbord niet solide vond.
Er is een verschil tussen goed en zeker niet zo slecht. Als een device 1500 euro kost dan zou ik wel goed kijken of de kwaliteit goed is. Daarnaast is de hardware gewoon net niet en daarom hoop ik echt dat Microsoft ook niet voor de M processor lijn van Intel kiest. Het enige waar je op voorruit gaat is accuduur, maar daarvoor lever je wel veel performance voor in.

Het enige voordeel dat ik kan bedenken over de Air is de accuduur. Het scherm heeft nog steeds een TN panel en de resolutie is zelfs lager dan een high end smartphone van het helft van het geld. Kan nog steeds niet bedenken waarom Apple hier geen verbeterde versie voor uitgebracht. Al is dit waarschijnlijk op dit moment naast hun IPhone de cashcow, om veel winst te maken aan mensen die voor het eerst OSX willen gebruiken.

Op dit moment hebben ze de Air met matige specs voor 1000 euro, en een Macbook 12 inch voor 1500 euro met betere specs, maar gewoon veels te duur wat je ervoor krijgt.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 20-05-2015 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Chrome is echt een draak van een resources vretend programma. Beter IE inderdaad.
Hij schiet bij mij soms aan als ik veel tabs + spotify/word + laden ben, maar dan hoor ik het niet.. Alleen als ik hem bij m'n oor hou.

Ga je gamen oid dan hoor je hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Dat over het gamen lijkt mij natuurlijk logisch, dat doet een desktop of normale laptop ook, maar dit zal ik toch niet doen in de klas.

Wat de Mac betreft; ik wil geen Mac OS, dus dat valt helaas hoe dan ook af. Desondanks geloof ik best dat een normaal toetsenbord lekkerder kan typen, maar als ik andere mensen (ook buiten dit topic) zo hoor en het zelf probeer in een winkel valt het zeker niet tegen en kan ik er denk ik best aan wennen.
Ik moet wel zeggen dat ik het hier over het toetsenbord van de SP3 heb, die van de S3 is natuurlijk kleiner en heb ik niet geprobeerd.

En dat van Chrome had ik inderdaad gehoord, wederom een kinderachtige rotstreek van Google naar MS. Net als dat de zoekgigant nog steeds geen Youtube app heeft uitgebracht, en een tijdje terug Microsoft's Youtube app heeft geblokkeerd. Het zal eens andersom gebeuren... Maar dat ter zijde, ik gebruik Firefox op mijn desktop maar wil op mijn Surface best wennen aan IE of destijds Edge (=Spartan). Of werkt Firefox wel gewoon zoals je kan verwachten?

De 'ultra mobiliteit' is iets waar ik denk dat alle laptops, tablets en laplets van dit formaat en met dit gewicht over beschikken. Een onsje meer of minder maakt mij weinig uit.

[ Voor 6% gewijzigd door oscarwashere op 20-05-2015 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
oscarwashere schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:03:
Dat over het gamen lijkt mij natuurlijk logisch, dat doet een desktop of normale laptop ook, maar dit zal ik toch niet doen in de klas.

Wat de Mac betreft; ik wil geen Mac OS, dus dat valt helaas hoe dan ook af. Desondanks geloof ik best dat een normaal toetsenbord lekkerder kan typen, maar als ik andere mensen (ook buiten dit topic) zo hoor en het zelf probeer in een winkel valt het zeker niet tegen en kan ik er denk ik best aan wennen.
Ik moet wel zeggen dat ik het hier over het toetsenbord van de SP3 heb, die van de S3 is natuurlijk kleiner en heb ik niet geprobeerd.

En dat van Chrome had ik inderdaad gehoord, wederom een kinderachtige rotstreek van Google naar MS. Net als dat de zoekgigant nog steeds geen Youtube app heeft uitgebracht, en een tijdje terug Microsoft's Youtube app heeft geblokkeerd. Het zal eens andersom gebeuren... Maar dat ter zijde, ik gebruik Firefox op mijn desktop maar wil op mijn Surface best wennen aan IE of destijds Edge (=Spartan). Of werkt Firefox wel gewoon zoals je kan verwachten?

De 'ultra mobiliteit' is iets waar ik denk dat alle laptops, tablets en laplets van dit formaat en met dit gewicht over beschikken. Een onsje meer of minder maakt mij weinig uit.
Ik gebruik op m'n SP3 immer IE, terwijl ik thuis Chrome gebruik. Ik vind het heerlijk werken.

Toetsenbord is prima. Ik heb er menig essay op geschreven.. voor een bepaald vak zojuist 200 pagina's getikt, geen probleem.
Voor mijn masters, specifiek de scripties, wil ik toch wel een dock gebruik icm tobo, muis en scherm. Maar het kan prima! Ook het toetsenbord op een s2 was prima (daar was touchpad minder, sp3 is wel 'ok').

Wat betreft geluid: vrijwel nooit de ventilator. Als ie aanschiet of zelf flink aanschiet, dan hoor je hem niet of nauwelijks. Valt in het niet in een stille omgeving als bijv. een UB.
Als je hem echt flink laat blazen, dan hoor je hem ook goed.. maar in mijn optiek nog altijd minder dan de gemiddelde stofzuiger die studenten de bieb in slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartoow
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-09 11:31
Ik heb zelf vorige week ook de knoop doorgehakt en een SP3 aangeschaft. Ik gebruik hem ook voor dezelfde doeleindes, dus met name microsoft office, spss, internet surfen etc.. Ik twijfelde eigenlijk alleen om te wachten op de SP4, maar bij nader inzien kan dat nog wel een tijdje duren en ik had gewoon nu een vervangende ''laptop'' nodig voor mijn oude macbook pro.

Verder ben ik gegaan voor het instap model met de i3, op mijn stage plek werk ik met een externe 24'' monitor waarbij ik gemiddeld een paar internet pagina's, enkele word/excell files heb open staan en af en toe eens matlab of spss draai. Ik ben nog nooit tegen beperkingen aan gelopen en hij is ook nog nooit erg warm of hoorbaar geworden. Jammer is wel dat je out of the box nog maar 25 gb opslag overhoudt, daarom heb ik wel een extra sd kaartje aangeschaft. Tot nu toe zeer tevreden over de aanschaf, ik ben benieuwd hoe hij op langere termijn gaat uitvallen.

Edit: over het toetsenbord van de cover kan ik alleen maar positief zijn, ik vind hem erg fijn typen. De trackpad daarentegen is zoals boven aangegeven wat minder. Zelf was ik de trackpad van een macbook gewend, welke dus zeer soepel werkte en bovendien ook een stuk groter is dat die van een SP3. Misschien dat ik er toch nog een kleine muis bij ga aanschaffen.

[ Voor 16% gewijzigd door Bartoow op 20-05-2015 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Worsteneter schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 18:15:
[...]

Ik gebruik op m'n SP3 immer IE, terwijl ik thuis Chrome gebruik. Ik vind het heerlijk werken.

Toetsenbord is prima. Ik heb er menig essay op geschreven.. voor een bepaald vak zojuist 200 pagina's getikt, geen probleem.
Voor mijn masters, specifiek de scripties, wil ik toch wel een dock gebruik icm tobo, muis en scherm. Maar het kan prima! Ook het toetsenbord op een s2 was prima (daar was touchpad minder, sp3 is wel 'ok').

Wat betreft geluid: vrijwel nooit de ventilator. Als ie aanschiet of zelf flink aanschiet, dan hoor je hem niet of nauwelijks. Valt in het niet in een stille omgeving als bijv. een UB.
Als je hem echt flink laat blazen, dan hoor je hem ook goed.. maar in mijn optiek nog altijd minder dan de gemiddelde stofzuiger die studenten de bieb in slepen.
Alleen maar positieve dingen dus :) Alles gaat over jouw SP3 neem ik aan?
Bartoow schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 19:16:
Ik heb zelf vorige week ook de knoop doorgehakt en een SP3 aangeschaft. Ik gebruik hem ook voor dezelfde doeleindes, dus met name microsoft office, spss, internet surfen etc.. Ik twijfelde eigenlijk alleen om te wachten op de SP4, maar bij nader inzien kan dat nog wel een tijdje duren en ik had gewoon nu een vervangende ''laptop'' nodig voor mijn oude macbook pro.

Verder ben ik gegaan voor het instap model met de i3, op mijn stage plek werk ik met een externe 24'' monitor waarbij ik gemiddeld een paar internet pagina's, enkele word/excell files heb open staan en af en toe eens matlab of spss draai. Ik ben nog nooit beperkingen aan gelopen en hij is ook nog nooit erg warm of hoorbaar geworden. Jammer is wel dat je out of the box nog maar 25 gb opslag overhoudt, daarom heb ik wel een extra sd kaartje aangeschaft. Tot nu toe zeer tevreden over de aanschaf, ik ben benieuwd hoe hij op langere termijn gaat uitvallen.

Edit: over het toetsenbord van de cover kan ik alleen maar positief zijn, ik vind hem erg fijn typen. De trackpad daarentegen is zoals boven aangegeven wat minder. Zelf was ik de trackpad van een macbook gewend, welke dus zeer soepel werkte en bovendien ook een stuk groter is dat die van een SP3. Misschien dat ik er toch nog een kleine muis bij ga aanschaffen.
Ik twijfel dus om hetzelfde te doen, maar wacht toch nog even, omdat het zoals gezegd nog wel even duurt voor het nieuwe schooljaar begint en dan heel misschien toch nog stiekem de SP4 wordt aangekondigd.

i3 lijkt mij ook wel goed, alleen ik ben bang dat het RAM en zeker de opslag te weinig voor mij zal zijn. Daarom denk ik dat ik destijds de i5 zal kiezen, met 4 liefst 8 GB RAM.

Het gaat natuurlijk om het typen, dus het is mooi dat dat goed werkt *O*
De trackpad zal ik zelf denk ik alleen gebruiken als ik te lui ben om naar het touchscreen te reiken. Misschien sluit ik wel mijn draadloze usb muisje erop aan als dat toch handiger lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb wel een Bluetooth muis, werkt als een tiet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:39

MrManuel

The impossible is easy...

Worsteneter schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 23:13:
Ik heb wel een Bluetooth muis, werkt als een tiet
Ik ook! Micrsooft Sculpt Comfort Mouse heet hij.

Werkt perfect!

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 12:20
ook de nieuwe versie van de logitech performance is aan te sluiten via BT;

pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse

wel een stevig prijskaartje met afgerond €100... :9

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrManuel
  • Laatst online: 16:39

MrManuel

The impossible is easy...

jimz93 schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 08:57:
ook de nieuwe versie van de logitech performance is aan te sluiten via BT;

pricewatch: Logitech MX Master Wireless Mouse

wel een stevig prijskaartje met afgerond €100... :9
Dan noem je ook wel een mooi muisje op.. vraag is echter, is dit niet overkill voor een draadloze muis bij een Touch machine? Mijn afweging was van wel. :)

Ik loop echter flink tegen wat issues aan met me Surface.
Momenteel heb ik last van random herstarts/bluescreens/bugchecks wanneer hij zelf sleepmode in of uit gaat. Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar dit vanaf komt.

Ben ondertussen zover dat ik windows heb 'hersteld' (nieuwe install) aangezien na een 'PC Vernieuwen (met behoud van documenten)' het probleem nog steeds bestond. Mocht het nu niet opgelost zijn gaat er een supportticket richting Microsoft voor e.a. hardware defect. |:(

[ Voor 31% gewijzigd door MrManuel op 21-05-2015 09:03 ]

ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

oscarwashere schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:02:
Jongens ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen... Ik ga na de zomervakantie Facility Management (hbo) studeren en ik wil dan graag een Surface aanschaffen voor school. Maar welke moet ik nemen?

Ik zou....
  • [b]De Pro 3 kiezen,
  • De 3 kiezen, omdat
  • Wachten om te zien wat de Pro 4, die hopelijk snel uitkomt, te bieden heeft?
Voor welke optie zou ik volgens jullie moeten gaan...? :? En correct me if I'm wrong plz. :>
Er is blijkbaar stilletjes een tussen model op de Duitse markt gekomen:

New mid-tier Surface 3 model rears its head on German retail sites

Microsoft Surface 3: Neue Variante mit 4 GB RAM & 64 GB SSD

5o Euro extra voor meer RAM is best het overwegen waard. Keuzes keuzes :)

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Duitse markt? Nee, dat is dus Oostenrijk ;)
Toevallig dit weekeinde die kant op, zal daar eens kijken

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

EektheMan schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 09:04:
[...]

Er is blijkbaar stilletjes een tussen model op de Duitse markt gekomen:

New mid-tier Surface 3 model rears its head on German retail sites

Microsoft Surface 3: Neue Variante mit 4 GB RAM & 64 GB SSD

5o Euro extra voor meer RAM is best het overwegen waard. Keuzes keuzes :)
Dat lijkt inderdaad wel aantrekkelijk, maar hoe veel zal er nog over blijven van die 64GB als je het OS en al je programma's er ook op hebt...? Je kan dan wel een microSD-kaartje erin doen, maar de snelheid daarvan kan voor een beetje redelijke prijs niet opwegen tegen de snelheid van de SSD in het duurdere model.

Ik zag trouwens dat je t/m 31 mei bij Coolblue een gratis Type Cover & Wireless Display Adapter krijgt bij elke SP3 model! Dat scheelt alweer zo'n €200! Maakt mijn keuze meteen weer een stuk lastiger... |:(

Zou dit een teken zijn dat na de actieperiode dan eindelijk de SP4 eraan komt...? _/-\o_
De site van de Microsoft Store ligt (voor het overgrote deel) plat, dus als ze er toch mee bezig zijn kunnen ze meteen de SP4 toevoegen aan het assortiment ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

oscarwashere schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 10:15:
[...]

Dat lijkt inderdaad wel aantrekkelijk, maar hoe veel zal er nog over blijven van die 64GB als je het OS en al je programma's er ook op hebt...? Je kan dan wel een microSD-kaartje erin doen, maar de snelheid daarvan kan voor een beetje redelijke prijs niet opwegen tegen de snelheid van de SSD in het duurdere model.

Ik zag trouwens dat je t/m 31 mei bij Coolblue een gratis Type Cover & Wireless Display Adapter krijgt bij elke SP3 model! Dat scheelt alweer zo'n €200! Maakt mijn keuze meteen weer een stuk lastiger... |:(

Zou dit een teken zijn dat na de actieperiode dan eindelijk de SP4 eraan komt...? _/-\o_
De site van de Microsoft Store ligt (voor het overgrote deel) plat, dus als ze er toch mee bezig zijn kunnen ze meteen de SP4 toevoegen aan het assortiment ;)
Ik hou 29GB over op mijn SP3 i3 na installatie van Office. Als je niet veel hoeft te installeren dan is dat voldoende naast de 16GB microsd kaart en 1 TB onedrive die ik er op heb zitten. Ligt echt aan wat je wilt installeren. Voor werk heb ik aan het Office pakket voldoende. De rest wordt in een citrix omgeving uitgewerkt.

Als je een bedrijf bent, kan je beter gebruik maken van deze SP3 aanbieding.. Voor 90 eur erbij heb je een telefoon en een docking station. https://www.buyitdirect.com/surfacepro3-producten

[ Voor 6% gewijzigd door kevinl op 21-05-2015 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

kevinl schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 12:35:
[...]

Ik hou 29GB over op mijn SP3 i3 na installatie van Office. Als je niet veel hoeft te installeren dan is dat voldoende naast de 16GB microsd kaart en 1 TB onedrive die ik er op heb zitten. Ligt echt aan wat je wilt installeren. Voor werk heb ik aan het Office pakket voldoende. De rest wordt in een citrix omgeving uitgewerkt.

Als je een bedrijf bent, kan je beter gebruik maken van deze SP3 aanbieding.. Voor 90 eur erbij heb je een telefoon en een docking station. https://www.buyitdirect.com/surfacepro3-producten
29GB... meer dan ik had verwacht, maar ik vrees niet voldoende omdat ik niet alleen Office zal gebruiken denk ik. Ik heb al wel al mijn documenten & foto's op Onedrive staan, maar ik wil er toch ook een paar offline beschikbaar hebben.

Het is bedoeld voor mijn studie volgend jaar, dus nee ik ben geen bedrijf ;) Alsnog wel een goede aanbieding, maar ik heb geen behoefte aan een dock (zeker niet voor die prijs) dus dan is het voor mij niet meer aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• securitymayo
  • Laatst online: 14-09 13:08
De surface 3 is wat anders dan de surface PRO 3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Zie niet in waarom de surface 3 anders met vrije ruimte om zou moeten gaan dan de surface pro 3. Kan niet zo zijn dat de 64GB in de surface 3 versie kleiner of groter is dan de 64 in de surface pro 3.
Daarbij hebben beide volgens mij hetzelfde besturingssysteem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

kevinl schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 15:36:
Zie niet in waarom de surface 3 anders met vrije ruimte om zou moeten gaan dan de surface pro 3. Kan niet zo zijn dat de 64GB in de surface 3 versie kleiner of groter is dan de 64 in de surface pro 3.
Daarbij hebben beide volgens mij hetzelfde besturingssysteem.
Natuurlijk is de 64GB in allebei de apparaten nagenoeg hetzelfde, want er zit inderdaad hetzelfde OS op beide tablets. Ik zeg toch ook niet dat er een verschil is tussen de 64GB opslag van de S3 en de 64GB opslag van de SP3?
securitymayo schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 14:44:
De surface 3 is wat anders dan de surface PRO 3 ;)
Halen we ze door elkaar dan? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Sinds de update (die ik gister heb uitgevoerd) vliegt de fan mij vandaag af en toe aan. Net ook weer, had enkel lader + paar tabs IE aan en Word documentje. Had ik eerder niet.. vind ik niet zo tof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Worsteneter schreef op zondag 24 mei 2015 @ 00:45:
Sinds de update (die ik gister heb uitgevoerd) vliegt de fan mij vandaag af en toe aan. Net ook weer, had enkel lader + paar tabs IE aan en Word documentje. Had ik eerder niet.. vind ik niet zo tof.
Kijk even naar deze posting: EJSEJS in "Surface Pro 3: hitte problemen?"

Misschien is dit waar jouw SP3 ook last van heeft en werkt de oplossing die daar staat...

[ Voor 75% gewijzigd door DON PAPA op 25-05-2015 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:11
Surface Pro 3 May 2015 updates:

- Surface Pro 3 UEFI update (v3.11.850.0) includes changes needed for compatibility with the updated graphics driver.
- HD Graphics Family driver update (v10.18.14.4170) improves graphics performance and includes better Miracast (wireless display) support.
- Display Audio driver update (v6.16.00.3172) improves audio experience and supports compatibility with the updated graphics driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
In welke omstandigheden klokt de I5 4300u in de de Surface Pro 3 naar de turbo boost van 2.9GHz?
Ik doe momenteel een export van 120 fotos in Lightroom en de load is ongeveer 85% en de clock frequency schommelt zo tussen de 2,1-2,2GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
In België start bij MediaMarkt de BTW Weg Ermee actie. Blijkbaar doen alle Surface toestellen ook mee in de actie, dus zijn de prijzen zeer interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

coninckske schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:37:
In welke omstandigheden klokt de I5 4300u in de de Surface Pro 3 naar de turbo boost van 2.9GHz?
Ik doe momenteel een export van 120 fotos in Lightroom en de load is ongeveer 85% en de clock frequency schommelt zo tussen de 2,1-2,2GHz
Als de temperatuur het toelaat. (onder andere)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coninckske
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-11-2021
Ik heb toen ook gecontroleerd met de intel tool en throttling stond op 0%
Een volgende export ging aan 100% belasting en 2,5GHz, throttling 0%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57
Wanneer ik de SP3 in het dock heb en hem aan wil doen start hij niet op, hij staat dan niet in standby. Er bijft Surface in beeld staan, zonder het laad icoontje. Oplossing: powerbutton indrukken om hem uit te doen en dan weer om hem op te starten.
Is dit een bekend verschijnsel? Het is nml best vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

ducolwd schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 11:02:
Wanneer ik de SP3 in het dock heb en hem aan wil doen start hij niet op, hij staat dan niet in standby. Er bijft Surface in beeld staan, zonder het laad icoontje. Oplossing: powerbutton indrukken om hem uit te doen en dan weer om hem op te starten.
Is dit een bekend verschijnsel? Het is nml best vervelend.
Dat zou volgens mij 2 firmware updates opgelost zijn.
Dus ff controleren of je alle updates er al op hebt staan ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

oscarwashere schreef zojuist in het 'Meld hier uw kortingscodes'-topic:
€100 korting op de Surface Pro 3 (alle modellen), bij Expansys.

[ SURF100PRO ]

Of je maakt natuurlijk gebruik van de 10% korting (ook op accessoires) die studenten in de Microsoft Store krijgen.

In de MS Store krijg je nu ook een gratis Type Cover en Wireless Display Adapter (soort Chromecast) bij je Surface Pro 3, tenzij je gebruik maakt van de studentenkorting.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

De MS Store is duur. Hetzelfde pakket met i3/64 is bij BOL €749
http://www.bol.com/nl/s/c...ex.html?_requestid=347045

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Edgarz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Maar dan een NL qwerty toetsenbord (die ze aan de straatstenen niet kwijtraken).
Nee dank je wel, doe mij maar en US International layout ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

€120 bijleggen voor een paar anders geplaatste toetjes...'t is maar waar je je geld aan uit wilt geven...

Overigens zat bij mijn BOL bestelling een US Int. toetsenbord.

[ Voor 23% gewijzigd door Edgarz op 28-05-2015 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Edgarz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:58:
€120 bijleggen voor een paar anders geplaatste toetjes...'t is maar waar je je geld aan uit wilt geven...

Overigens zat bij mijn BOL bestelling een US Int. toetsenbord.
Voor iemenad die blind typt is dat een drama layout, maar veel plezier er mee. Vraag me af waarom in NL het US-Int toetsenbord gebruikt wordt en minder dan 2% voor de NL layout gaat, is natuurlijk onzin ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

off-topic, dus weg

[ Voor 92% gewijzigd door PaT op 29-05-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
GerkeP schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 21:03:
[...]

Voor iemenad die blind typt is dat een drama layout, maar veel plezier er mee. Vraag me af waarom in NL het US-Int toetsenbord gebruikt wordt en minder dan 2% voor de NL layout gaat, is natuurlijk onzin ;)
Hoezo is US international een drama? Liggende entertoets ftw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Whatson schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:53:
[...]

Aanhalingstekens zijn een drama als je het toetsenbord instelt op US Int'l. :p

* RayNbow gaat altijd voor een US layout.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Whatson schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:53:
[...]

Even alles lezen ;)
Ik wil alleen maar US Int

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Edgarz schreef op donderdag 28 mei 2015 @ 20:37:
[...]

Niet als je student bent *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Edgarz schreef op vrijdag 29 mei 2015 @ 00:30:
[mbr]off-topic, dus weg[/mbr]
Je kunt ook overdrijven met je on/off topic maatstaven...

Dus dan maar een on topic-excuus-Truus:

Een Engels toetsenbord is pas echt een ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DorkoTheBeast
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-08 10:48
Heb zelf ook net een Surface Pro 3 I7-512GB gekocht.
Hele leuke thead hier :-)

Weet iemand of het mogelijk is om die "haptic feedback" van de windows toets op het scherm af te zetten (enkel de trillingen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Ik heb met Windows 10 op mijn SP3 steeds de laatste firmware update tussen de updates staan. Als ik die installeer, dan komt hij na een aantal dagen weer bij de updates te staan. Ik weet het niet zeker meer, ik draai W10 al vanaf oktober, maar volgens mij had ik dit met Windows 8.1 ook al.

Herkennen mensen dit met W10 en/of W8.1?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik was aan het wachten op de Surface 3 4G/LTE, en plotseling heb ik een Surface Pro 3 gekregen van een klant. Ik ben stiekem toch heel erg blij met dit geschenk.

Komt er van de Pro ook een 4G/LTE versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Koppel uw smartphone via tethering, ik zie geen voordeel van een 3G/4G chipset in het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Trommelrem schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:12:
Ik was aan het wachten op de Surface 3 4G/LTE, en plotseling heb ik een Surface Pro 3 gekregen van een klant. Ik ben stiekem toch heel erg blij met dit geschenk.

Ik wou dat ik zulke klanten had, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
RigolleM schreef op zondag 31 mei 2015 @ 10:55:
[...]

Koppel uw smartphone via tethering, ik zie geen voordeel van een 3G/4G chipset in het toestel.
Dan moet je altijd je smartphone in de buurt houden. Bovendien kun je dan niet bellen en internetten tegelijk en het kost je ook energie uit je telefoon. Dat voelt een beetje aan alsof je een aanhangwagen achter je auto hangt om een dingetje te vervoeren, terwijl dat ding gemakkelijk in de auto past.

Of het doet denken aan al die lelijke USB Wireless Fidelity adapters die men vroeger aan de laptops hing, omdat er geen Wireless Fidelity in de laptop zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-08 13:34
Ik vind dat wel een beetje overdreven gesteld hoor. In de eerste plaats zal, pakweg, 90% van de Surface gebruikers de tablet voornamelijk thuis of in ruimtes gebruiken waar wifi aanwezig is en in die gevallen dat dit niet zo is, is je tethered smartphone een prima alternatief.
Hoezo "lelijke USBWireless Fidility adapter". Hij hangt toch niet aan je tablet? Zit bij mij gewoon in m'n broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:34

RayNbow

Kirika <3

Trommelrem schreef op zondag 31 mei 2015 @ 12:12:
Bovendien kun je dan niet bellen en internetten tegelijk
Hoezo dat?
en het kost je ook energie uit je telefoon.
En een 4G chip in een laptop/tablet kost geen stroom?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[...]

Dan moet je altijd je smartphone in de buurt houden. Bovendien kun je dan niet bellen en internetten tegelijk en het kost je ook energie uit je telefoon. Dat voelt een beetje aan alsof je een aanhangwagen achter je auto hangt om een dingetje te vervoeren, terwijl dat ding gemakkelijk in de auto past.

Of het doet denken aan al die lelijke USB Wireless Fidelity adapters die men vroeger aan de laptops hing, omdat er geen Wireless Fidelity in de laptop zat.
Bellen en tethering werkt prima gelijktijdig.
Huh tethering kost je amper extra accu. Ik heb met mijn Lumia 735 BT en wifi 24x7 aanstaan. SP3 is via BT gekoppeld en als het nodig is start tethering bij het activeren vanaf de sp3. Telefoon blijft gewoon in mijn binnenzak, hoeft er niet uit. Daarnaast kan ik gelijktijdig gewoon mijn BT headset gebruiken en bellen.

Het nut van ingebouwde 3g/4g is al lang achterhaald.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
[...]

Je spreekt duidelijk uit ervaring 8)7
De rest is al gezegd hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Swerfer schreef op zondag 31 mei 2015 @ 09:16:
Ik heb met Windows 10 op mijn SP3 steeds de laatste firmware update tussen de updates staan. Als ik die installeer, dan komt hij na een aantal dagen weer bij de updates te staan. Ik weet het niet zeker meer, ik draai W10 al vanaf oktober, maar volgens mij had ik dit met Windows 8.1 ook al.

Herkennen mensen dit met W10 en/of W8.1?
Ja, heb precies hetzelfde, firmware update 14-5. Geen idee hoe ik deze weg kan houden, zit te denken om weer terug te zetten richting 8.1 en daar de firmware update te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Markie577 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Ja, heb precies hetzelfde, firmware update 14-5. Geen idee hoe ik deze weg kan houden, zit te denken om weer terug te zetten richting 8.1 en daar de firmware update te installeren.
Same here. Merk ook dat mijn SP3 vaak leeg is als ik hem tijdje niet heb gebruikt (en heb hem wel goed afgesloten). Moet over twee weken mijn scriptie verdedigen en ga zeker voor het onzekere terug naar W8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Markie577 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Ik had het volgens mij ook al met Windows 8.1 dat de firmware updates steeds weer terugkwamen in Windows Update.

Volgens mij wordt de firmware wel geinstalleerd, echter 'ziet' Windows Update niet dat de firmware er al op staat en installeerd hem gewoon opnieuw. Ik heb het al gemeld via de feedback app...

Ik blijf wel gewoon bij Windows 10.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier totaal geen probleem met W8.1. Ik installeer wekelijks de updates, ook alle optionele. Volgens mijn Windows Update historiek was laatste fw update op 19 mei, en die ervoor was op 30 april.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroun
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Zijn er hier al mensen die speciale voor of nadelen van de upgrade naar windows 10 hebben ontdekt? Ik zie nu dat get windows 10 icoon voor het eerst en vroeg me af of er al ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
Ik heb sinds een a twee weken het probleem dat mijn scherm flikkert tijdens het opstarten. Dit gebeurd voordat de tekst 'surface' verschijnt en voordat het inlogscherm opkomt. Is dit een bekend probleem en/of weet iemand hoe ik dit weer weg kan krijgen (draai gewoon windows 8 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Jheroun schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:13:
Zijn er hier al mensen die speciale voor of nadelen van de upgrade naar windows 10 hebben ontdekt? Ik zie nu dat get windows 10 icoon voor het eerst en vroeg me af of er al ervaringen zijn.
Windows 10 is nog steeds preview, er zijn zeker nog een aantal zaken die niet goed functioneren. Dit zijn echter algemene zaken die niet specifiek SP3 gerelateerd zijn.

Ik merk alleen nu dat mijn pen niets doet. Misschien de batterij op, maar dat kan ik mij niet voorstellen aangezien ik de pen niet veel gebruik.. Edit: Restart heeft geholpen...

OneNote reageert niet op de knop op de pen en ik kan er ook geen screenshots mee maken. Dus die opties doen het nog niet...

[ Voor 7% gewijzigd door Swerfer op 06-06-2015 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
Swerfer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 10:19:
[...]

Windows 10 is nog steeds preview, er zijn zeker nog een aantal zaken die niet goed functioneren. Dit zijn echter algemene zaken die niet specifiek SP3 gerelateerd zijn.

Ik merk alleen nu dat mijn pen niets doet. Misschien de batterij op, maar dat kan ik mij niet voorstellen aangezien ik de pen niet veel gebruik.. Edit: Restart heeft geholpen...

OneNote reageert niet op de knop op de pen en ik kan er ook geen screenshots mee maken. Dus die opties doen het nog niet...
Heb je wel bluetooth aanstaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Alexff schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 12:27:
[...]

Heb je wel bluetooth aanstaan?
Zoals in de edit van mijn bericht staat, de pen doet het wel. Alleen reageert OneNote niet op de pen knop aan de bovenkant, ook niet met het maken van screenshots. Dit is dus puur met Windows 10 (build 10130).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexff
Swerfer schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:45:
[...]

Zoals in de edit van mijn bericht staat, de pen doet het wel. Alleen reageert OneNote niet op de pen knop aan de bovenkant, ook niet met het maken van screenshots. Dit is dus puur met Windows 10 (build 10130).
De pen zelf werkt niet via bluetooth. Knop aan bovenkant werkt wel via bluetooth...

[ Voor 7% gewijzigd door Alexff op 06-06-2015 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Alexff schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 18:41:
[...]

De pen zelf werkt niet via bluetooth. Knop aan bovenkant werkt wel via bluetooth...
De hele pen doet het alleen heeft Microsoft nog geen SP3 specifieke actie voor de knop gemaakt in Windows 10. Met Windows 8.1 op de SP3 doet alles het prima. Is gewoon een Windows 10 dingetje, waarmee ik @Jheroun zijn vraag beantwoord.

En ja, bluetooth staat aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere

oscarwashere

"Very nice"

Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/ce001c8744256824b9683801c5d0739c.png
*O* *O* *O*

Weer €120 eraf :*)
En in de MS Store krijg je momenteel een gratis typecover erbij.
Wederom extra reden om te geloven dat de SP4 samen met W10 komt oOo

[ Voor 25% gewijzigd door oscarwashere op 08-06-2015 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
Iemand die weet welke Mini Dp naar Hdmi adapters werken op de SP3 behalve die van MS zelf? Sommige kabels geven geen audio door en Apple Thunderbolt werkt blijkbaar niet met de SP3. Die van MS is echter een stuk duurder in vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ik gebruik deze en werkt perfect via HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
k-city schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:25:
Iemand die weet welke Mini Dp naar Hdmi adapters werken op de SP3 behalve die van MS zelf? Sommige kabels geven geen audio door en Apple Thunderbolt werkt blijkbaar niet met de SP3. Die van MS is echter een stuk duurder in vergelijking.
Ze zouden allemaal moeten werken, het is gewoon een standaard mini displayport aansluiting namelijk. Heb er hier eentje van Belkin, die overigens niet veel goedkoper was dan de MS kabel. En dat thunderbolt niet werkt ligt aan Apples' implementatie.

[ Voor 7% gewijzigd door Ramon op 09-06-2015 08:49 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Ze zouden allemaal moeten werken, het is gewoon een standaard mini displayport aansluiting namelijk. En dat thunderbolt niet werkt ligt aan Apples' implementatie.
Thunderbolt kabels werken inderdaad niet, heb er ook een paar liggen en doen niks in combinatie met de SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-city
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 03-04 07:54
RigolleM schreef op dinsdag 09 juni 2015 @ 08:43:
Ik gebruik deze en werkt perfect via HDMI.
Top, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Alexff schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:30:
Ik heb sinds een a twee weken het probleem dat mijn scherm flikkert tijdens het opstarten. Dit gebeurd voordat de tekst 'surface' verschijnt en voordat het inlogscherm opkomt. Is dit een bekend probleem en/of weet iemand hoe ik dit weer weg kan krijgen (draai gewoon windows 8 ).
Waarom is het een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

GerkeP schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 13:21:
[...]

Chrome is een baggerbrowser op de SP3, halveert je accuduur en cached als idioot, ook als je het uitzet.
Gewoon IE of FF gebruiken. Bij mij is de ventilator 1 keer hoorbaar geweest bij de firmware update van oktober 2014
Niet alleen op de SP3. Ook op bv. de Asus T100. Dus het is geen chipset/hardware issue maar een Chromen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Edgarz schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 23:18:
[...]

Niet alleen op de SP3. Ook op bv. de Asus T100. Dus het is geen chipset/hardware issue maar een Chromen issue.
Op internet staan miljoenen artikelen over het energieverbruik van browsers:
IE is de zuinigste en de groenste browser (Go Green!)
Chrome kost de meeste energie
Firefox zit daar tussenin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Zijn er hier nog mensen bij wie de Office activatie ineens niet meer ok is ?
Wanneer ik vandaag Office opstart krijg ik de melding dat de hardware gewijzigd is en ik opnieuw moet activeren. Activeren via Internet werkt niet omdat de software zogezegd ook al elders staat. Straks dan maar eens telefonisch activeren. Ik vind de melding wel raar omdat ik gewoon helemaal niets gewijzigd heb aan mijn SP3 de voorbije dagen.
Vreemd genoeg is bovendien de activatie van mijn Windows 8.1 wel nog ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ben ook aan het kijken voor een sp3... Raden jullie nou 8gb aan of is het met 4 te doen? En welke processor?

Ik ga hem gebruiken voor normaal en zakelijk gebruik met hier en daar fm2015 als game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 09:53

MrDrako

nep ict'er

Ik heb net de I3 4gb/64gb versie besteld, was mooi afgeprijsd via surfspot. Maar volgens mij is die voldoende voor wat jij er mee wilt doen. Dus ligt een beetje aan je budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaya10
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een powerbank voor mijn surface pro 3, khb wel een xiaomi powerbank maar de surface kan helaas niet via usb opgeladen worden..

Iemand enig idee? Ofmoet ik gewoon een geschikte kabel vinden?maar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Is al vaker gemeld.
Je hebt een powerbank nodig met uitgangsspanning die 12V kan leveren.
Op ebay en alibaba etc kun je de juiste kabeltjes aanschaffen.

Ik heb zelf al een jaar of 3 een Diginote van 20.000 mAh, eerst gebruikt voor mijn ultrabook, later mijn Surface en inmiddels werkt het ook met de SP3.

De diginote is helaas niet meer te krijgen, maar als je zoekt op Anker dan vind je de zelfde powerpacks. Die hebben een uitgangsspanning van 5, 12, 18 en 19 V

http://www.amazon.com/Ank...e-Notebooks/dp/B00B45EOYS

En het kabeltje: http://www.amazon.com/BMO...fRID=1M5498GNR7FPM0PS8QYG

Dit zijn voorbeelden, als je een beetje rondzoekt kun je het allemaal nog wel wat goedkoper aanschaffen

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

MrDrako schreef op woensdag 17 juni 2015 @ 23:34:
Ik heb net de I3 4gb/64gb versie besteld, was mooi afgeprijsd via surfspot. Maar volgens mij is die voldoende voor wat jij er mee wilt doen. Dus ligt een beetje aan je budget.
Wat heeft deze je gekost?

Ik merk gister op een warme dag toch het verschil tussen een i3 en i5 (8/256). De fan op de i5 slaat aan en die van de i3 niet. Had de i5 aangezet met daarbij; 4 tabs op IE, een Citrix sessie, One note en Adobe Reader stonden aan. Heb hetzelfde gedaan op de i3. Ik merkte geen snelheidsverschil tussen beide. Misschien omdat ik rustig werkte en niet continue van applicatie wisselde. Het aparte was dat de fan van de i5 wel aansloeg en die van de i3 niet. Het geluid werd irritant. Je bent snel verwend met 'fanloos' werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

730 en 130 voor de type cover. Komt via microsoft zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

MrDrako schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 12:57:
730 en 130 voor de type cover. Komt via microsoft zelf.
Ik dacht dat Surfspot 15% korting had. Dan zou je op 679 eur komen. De rode en paarse type cover drie heb je nu voor 99 eur.

Ik vind het nog tegenvallende prijzen voor de i3. Want deze is al een tijdje uit. De i3 was in januari bij de Mediamarkt voor 660 eur te krijgen, tijdens de BTW dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDrako

MrDrako

nep ict'er

Eigenlijk wel, maar MS ziet de verkoopprijs als 870 euro :(
maar goed.730 is nog altijd beter dan 799, en ik wilde NU een tablet aanschaffen, nog maanden wachten en hopen op een lager bedrag schiet niet op, dan zit ik over 3 jaar te wachten op de SP6 ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
Ik heb de i7 , 256 GB met typecover sinds een week, gratis een docking en wireless display adapter erbij... was een mooie deal... Ik vind het een super mooi apparaat en in combinatie met de docking helemaal compleet ! Enige nadeel wat ik wel vaker hoor is dat de fan regelmatig aanslaat. Ook als ik niks aan het doen ben en rustig tv aan het kijken ben slaat de fan op de raarste momenten aan... erg irritant... Ik heb ook geen idee waar het aanligt want CPU zit op dat moment onder de 10% . Hopelijk dat als straks Windows 10 uit is dat het minder voor gaat komen.. Als iemand een idee heeft dat er wat te doen is aan het fan probleem hoor ik dit graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
joecks schreef op donderdag 18 juni 2015 @ 20:37:
met de docking helemaal compleet !
Dit is jammer genoeg het antwoord op je vraag. Gewoon op batterij gaat de fan echt heel zelden aan. Gedockt echter gaat de fan aan bij activiteiten waar op batterij er gewoon totaal niets te horen is. Als je er effen op googlet ('SP3 fan docking' oid) dan vind je veel gelijkaardige meldingen.
Mogelijke verklaringen zijn dat de extra IO (2de scherm, USB, netwerk, etc...) de SP3 behoorlijk opwarmen en daardoor de fan sneller doet aangaan. Misschien dat ook het opladen ermee te maken heeft, maar dan zouden mensen die via de gewone lader hem inpluggen hetzelfde moeten hebben, wat niet het geval is, denk ik.
Ik vind het ook wel vervelend, zeker gezien het mechanisch ventilator-geluid waar enkele pagina's terug over gelezen kan worden, nu ook heel lichtjes begint op te treden in gedockte toestand ipv bij het bewegen van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joecks
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 18:24
@Twixie, bedankt voor je verhelderende antwoord... Ik zal eens kijken wat er gebeurd als ik een tijdje de dock niet gebruik... Deze heb ik nu eigenlijk alleen maar in gebruik voor externe USB disk en bedraade netwerk aansluiting

[ Voor 7% gewijzigd door joecks op 19-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55
Twixie schreef op vrijdag 19 juni 2015 @ 11:59:
[...]

Dit is jammer genoeg het antwoord op je vraag. Gewoon op batterij gaat de fan echt heel zelden aan. Gedockt echter gaat de fan aan bij activiteiten waar op batterij er gewoon totaal niets te horen is. Als je er effen op googlet ('SP3 fan docking' oid) dan vind je veel gelijkaardige meldingen.
Mogelijke verklaringen zijn dat de extra IO (2de scherm, USB, netwerk, etc...) de SP3 behoorlijk opwarmen en daardoor de fan sneller doet aangaan. Misschien dat ook het opladen ermee te maken heeft, maar dan zouden mensen die via de gewone lader hem inpluggen hetzelfde moeten hebben, wat niet het geval is, denk ik.
Ik vind het ook wel vervelend, zeker gezien het mechanisch ventilator-geluid waar enkele pagina's terug over gelezen kan worden, nu ook heel lichtjes begint op te treden in gedockte toestand ipv bij het bewegen van het toestel.
Klopt ... Ik zat me de laatste tijd in toenemende mate te ergeren aan de steeds vaker aanslaande fan ... Met het mooie weer is het ook warmer geworden in mijn home office, en het viel me op dat op kantoor met twee externe schermen maar zonder dock de fan toch minder vaak aansloeg. Ik ben dus begonnen met het stelselmatig afkoppelen van niet gebruikte randapparatuur thuis ... Hieronder zaten twee in de externe schermen ingebouwde webcams, USB hubs, een dvd brander, speakers en microfoons ... en ook al gebruikte ik deze zaken zelden, het afkoppelen ervan zorgde kennelijk toch voor een vermindering van benodigde cpu-cycles want mijn i7 is nu al eens stuk stiller.

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
http://www.thewindowsclub...-desktop-in-surface-pro-3

Hierin staat dat het mogelijk zou zijn om screenshots te maken door de windows key ingedrukt te houden en op de volume down knop te drukken. Dit werkt niet bij mijn SP3. Werkt dit bij jullie wel?

En wanneer ik een screenshot maak met de spastie + fn toets dan wordt er doorgenummerd ook al zijn de screenshots weg. Dus ik heb er 11 gemaakt, verwijder de screenshots en bij de volgende gaat die door naar 12.

Is dit aan te passen?

[ Voor 31% gewijzigd door Squ1zZy op 19-06-2015 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Ik weet niet of het hier mag, maar het is Surface Pro 3 gerelateerd, dus here goes.

Ik ben wel in de markt voor een Pro 3. Nu heb ik op Marktplaats een Pro 3 gevonden, het betreft de i5/4gb RAM versie met 128gb opslag. Deze wordt nieuw en gesealed aangeboden voor 750,- incl. een zwarte typcover & een wireless display adapter.

Het klinkt een beetje alsof dit te mooi is om waar te zijn, wat betekent dat ik het niet moet doen. Maar wat denken jullie? De advertentie voor de geïnteresseerden: http://link.marktplaats.nl/m937850217

edit: De nieuwprijs van dat alles bij Microsoft (zonder korting) is 1350 euro, dat moet wel een scam zijn |:(

[ Voor 9% gewijzigd door London op 20-06-2015 13:09 ]

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 08:54

Eagle Creek

Breathing security

oscarwashere schreef op maandag 08 juni 2015 @ 21:18:
[afbeelding]
*O* *O* *O*

Weer €120 eraf :*)
En in de MS Store krijg je momenteel een gratis typecover erbij.
Wederom extra reden om te geloven dat de SP4 samen met W10 komt oOo
pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Ci5, 8GB, 256GB Zilver

Foutje of aanbieding?

Want de laagste prijs is nu weer €1299. Zoals ik hem ook al geruime tijd zie staan eigenlijk.

Na ruim anderhalf jaar telkens een beetje wikken en wegen ga ik donderdag een Pro3 ophalen bij een medetweaker :9

[ Voor 14% gewijzigd door Eagle Creek op 20-06-2015 12:58 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Las Vegas schreef op zaterdag 20 juni 2015 @ 12:53:
Ik weet niet of het hier mag, maar het is Surface Pro 3 gerelateerd, dus here goes.

Ik ben wel in de markt voor een Pro 3. Nu heb ik op Marktplaats een Pro 3 gevonden, het betreft de i5/4gb RAM versie met 128gb opslag. Deze wordt nieuw en gesealed aangeboden voor 750,- incl. een zwarte typcover & een wireless display adapter.

Het klinkt een beetje alsof dit te mooi is om waar te zijn, wat betekent dat ik het niet moet doen. Maar wat denken jullie? De advertentie voor de geïnteresseerden: http://link.marktplaats.nl/m937850217
Als je hem koopt, dan wel ophalen en liefst vragen of hij aangezet mag worden voor de koop.

De kans bestaat natuurlijk dat het een gestolen exemplaar is, maar dan heeft hij er ook een losse typecover bij gestolen en een losse wireless display adapter wat het iets onwaarschijnlijker maakt dat het gestolen is. Tenminste, op de (wazige) foto's lijken het 3 losse artikelen. Je kan natuurlijk altijd vragen hoe hij er aan komt en waarom hij er vanaf wilt.

Ben je overtuigd dat het goed zit, dan gewoon kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34

edit: De nieuwprijs van dat alles bij Microsoft (zonder korting) is 1350 euro, dat moet wel een scam zijn |:(
Ik zou hem ophalen maar van te voren nog even vragen of hij er een factuur bij heeft. Als het goed is staat daar het serienummer op. Dat kun je dan even checken met dat van de SP3. Als hij geen factuur heeft dan houdt het wat mij betreft op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Een i5/128 voor de prijs van een i3/64...keyboard en wireless adapter zijn momenteel gratis bijgeleverd dus dat is het probleem niet.
Vindt het erg goedkoop... verkoper pas 2 maanden actief op MP. Suggestie wordt gewekt dat hij er meer had. Gestolen partijtje?

[ Voor 5% gewijzigd door Edgarz op 20-06-2015 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Laatst online: 22:04

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hij kan het ook uit een failliete boedel hebben gekocht. Ik kijk tegenwoordig naar het Tv programma 'Deurwaarder' en daar wordt nogal eens een keer wat gekocht voor absolute bodemprijzen met de bedoeling het weer door te verkopen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Kapitrein 🚂

Na aandringen om meer foto's hoor ik niets meer van de beste meneer, dus we gaan er maar vanuit dat het niet helemaal legaal was.

Ik zoek nog even verder.

Tesla M3LR '21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik zit op Windows 10 [10147] en ik krijg de firmware update die vandaag is aangekondigd niet. Ligt dit aan Windows 10 algemeen of aan 10147? Wie kan even kijken of hij de update wel krijgt/heeft gekregen? Bij 10147 crashed mijn wifi regelmatig en misschien dat de update waarin een wifi fix zit wel helpt...

[ Voor 20% gewijzigd door Swerfer op 24-06-2015 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
Swerfer schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 19:07:
Ik zit op Windows 10 \[10147] en ik krijg de firmware update die vandaag is aangekondigd niet. Ligt dit aan Windows 10 algemeen of aan 10147? Wie kan even kijken of hij de update wel krijgt/heeft gekregen? Bij 10147 crashed mijn wifi regelmatig en misschien dat de update waarin een wifi fix zit wel helpt...
Ik ben hem aan het installeren, wel onder W8.1...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier toch ook een probleem met die update. Windows Update komt mooi aankondigen dat er een Firmware update is, maar als ik dan op 'Install and Restart' klik, krijg ik onmiddellijk 'The updates were installed. Not needed: 1 update' wat duidelijk niet klopt want als ik daarna Windows Update laat checken komt hij weer mooi vertellen dat er een Firmware Update geïnstalleerd moet worden.

EDIT: uiteindelijk toch gelukt.

[ Voor 4% gewijzigd door Twixie op 24-06-2015 23:17 ]

Pagina: 1 ... 23 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3