Zojuist mijn surface en lumia 930 aangesloten. Allebei knipperende tussen opladen en niet opladen. Met als gevolg ook knipperend scherm door aanpassing van de helderheid bij opladen. Toen telefoon maar verwijderdPropane schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 22:09:
[...]
Vreemd, ik laad alles wat ik via USB kan opladen via die extra poort op de adapter. Mijn telefoons (Lumia 800, 930 en Sony Z3 Compact), GoPro 4 en nog wat andere dingen. Nooit een dergelijke issue gezien.
Volgens mij klopt er dan echt iets niet, want ik heb beide aangesloten as we speak en doe dit al tijden, net als bij mijn Pro 1... Nooit problemen gehad.
Dat denk ik ook want ik laad ook gewoon mijn Note3 op terwijl de surface geladen wordt.
Vanmorgen een firmware update gekregen op mijn SP3. Weet nu ook waarom/wat : nieuws: Microsoft verbetert beveiligingsmogelijkheden Surface Pro 3
Lijkt net alsof mijn ventilator minder vaak aanslaat na deze firmware update. Hoor dit ook al van meerdere kanten onafhankelijk bevestigd worden. Iemand hier al ervaring mee?Twixie schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 11:40:
Vanmorgen een firmware update gekregen op mijn SP3. Weet nu ook waarom/wat : nieuws: Microsoft verbetert beveiligingsmogelijkheden Surface Pro 3
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022
Dat idee heb ik nu ook. Aardig wat tabs openstaan en wat word documenten en mijn fan staat nog steeds uit. Temperatuur van de cpu is 53 graden.wiz schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 16:30:
[...]
Lijkt net alsof mijn ventilator minder vaak aanslaat na deze firmware update. Hoor dit ook al van meerdere kanten onafhankelijk bevestigd worden. Iemand hier al ervaring mee?
Je kan toch gemakkelijk een image nemen van je geïnstalleerde systeem en die dan vervolgens restoren op je replacement toestel ? Zo ben ik het toch van plan mocht ik vooralsnog beslissen mijn SP3 met lawaaierige fan binnen te doen.Epiphany schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:23:
[...]
Heb niet heel veel zin om de SP3 weer opnieuw te configureren..
[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 30-03-2015 13:53 ]
Ja en nee..Twixie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Je kan toch gemakkelijk een image nemen van je geïnstalleerde systeem en die dan vervolgens restoren op je replacement toestel ? Zo ben ik het toch van plan mocht ik vooralsnog beslissen mijn SP3 met lawaaierige fan binnen te doen.
Ja omdat het handig is en snel weer een werkend apparaat heb en nee omdat ik niet weet hoe het dan zit met activatie van windows etc etc en ik meer tijd kwijt ben met het corrigeren van het geheel. Het installeren van de SP3 kost niet veel tijd (heb bijna alle applicaties met App-V gevirtualiseerd), maar die stomme windows updates duren zo lang..
Voor die updates kun je ook gebruik maken van WSUS Offline 
Dan duurt het een stuk minder lang
http://www.wsusoffline.net/
GerkeP
Werkt dat wel met bitlocker?Twixie schreef op maandag 30 maart 2015 @ 13:52:
[...]
Je kan toch gemakkelijk een image nemen van je geïnstalleerde systeem en die dan vervolgens restoren op je replacement toestel ? Zo ben ik het toch van plan mocht ik vooralsnog beslissen mijn SP3 met lawaaierige fan binnen te doen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Als je de ingebouwde images software gebruikt kan er weinig mis gaan
Goeie vraag ivm Bitlocker en ivm licensing gekoppeld aan hardware identifiers. Zal toch eens een en ander moeten checken dan.
Heb je gelijk in. Maar nog dan nog. Ruk updates 😉GerkeP schreef op maandag 30 maart 2015 @ 14:35:
Voor die updates kun je ook gebruik maken van WSUS Offline
Wat je kunt meemaken is dat je na het booten op de nieuwe Surface Pro 3, je de Bitlocker even in Suspended moet zetten en dan weer actief moet zetten. Zorg er wel voor dat je de recovery key bij de hand hebt of, dat je het eventueel uit Active Directory kunt halen.
Surface Pro 3 nu een tijdje in bezit. De vraag 4GB en 8GB was een belangrijke voor mij, ik merk toch dat ik wel tegen de beperkingen van 4GB aanloop, maar ik denk niet dat dit het prijsverschil rechtvaardigt. Ik kreeg één keer de melding bij het testen van Cities:Skyline, maar deze draait toch niet goed ivm het niet ondersteunen van integrated intel graphics. Ik merk echter soms ook bij browsen een kleine vertraging, ik zit dan toch echt al gauw aan 80% geheugen (incl. YouTube filmpje). Ik dacht dat Chrome rersources opvrat, maar IE kan er ook wat van hoor! 1,4 tot 1,5GB geheugen voor 5 tabbladen (FB, YT, Tweakers en 2x windowscentral), dat is wel gortig!
Processor kan met precies dezelfde belasting overigens van 6% naar 80% en terugschieten, vrij vraag. Ventilator schiet in elk geval nog niet aan bij deze werkzaamheden.
Processor kan met precies dezelfde belasting overigens van 6% naar 80% en terugschieten, vrij vraag. Ventilator schiet in elk geval nog niet aan bij deze werkzaamheden.
[ Voor 11% gewijzigd door Worsteneter op 31-03-2015 14:22 ]
Goed om te weten. Zat te azen op een surface 3 (pro) maar gezien de europese prijsstelling lijkt de pro een betere keus omdat de 4 gb versie bijna net zo duur wordt als de i3 variant.Worsteneter schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:19:
Surface Pro 3 nu een tijdje in bezit. De vraag 4GB en 8GB was een belangrijke voor mij, ik merk toch dat ik wel tegen de beperkingen van 4GB aanloop, maar ik denk niet dat dit het prijsverschil rechtvaardigt. Ik kreeg één keer de melding bij het testen van Cities:Skyline, maar deze draait toch niet goed ivm het niet ondersteunen van integrated intel graphics. Ik merk echter soms ook bij browsen een kleine vertraging, ik zit dan toch echt al gauw aan 80% geheugen (incl. YouTube filmpje). Ik dacht dat Chrome rersources opvrat, maar IE kan er ook wat van hoor! 1,4 tot 1,5GB geheugen voor 5 tabbladen (FB, YT, Tweakers en 2x windowscentral), dat is wel gortig!
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Is dat iets dat je standaard hoort te hebben ? Heb me zelf ook al afgevraagd hoe Bitlocker juist werkt, want die is blijkbaar wel actief op de SP3 maar ik ben in elk geval bij installatie niets tegengekomen over key generatie, laat staan pasphrases of key backups. Ik vermoed dat de key dus gewoon ergens in de BIOS zit.Trommelrem schreef op maandag 30 maart 2015 @ 21:39:
[...]
Zorg er wel voor dat je de recovery key bij de hand hebt
Dat is niet vaag hoorWorsteneter schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 14:19:
Ah ok ok. Ik vond het vreemd omdat hij heeeeeeel lang op 80 zat en toen ineens terug ging naar 6. Dat is nogal een verschil.mvds schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:23:
[...]
Dat is niet vaag hoorDat is de CPU die terugklokt en dus minder ticks beschikbaar heeft en daardoor een hogere belasting zal aangeven. Vervolgens klokt ie weer omhoog en zakt de belasting weer
Verder erg tevreden met de pro 3 alleen IE gebruikt wel veel geheugen. Wellicht ook wel omdat dat gewoon beschikbaar is, maar desalniettemin wel veel. Hopelijk wordt de pro 3 nóg fijner met windows 10.
Wat ik van Bitlocker begrijp is dat het op basis van de TPM module in je surface gebeurt.Twixie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:21:
[...]
Is dat iets dat je standaard hoort te hebben ? Heb me zelf ook al afgevraagd hoe Bitlocker juist werkt, want die is blijkbaar wel actief op de SP3 maar ik ben in elk geval bij installatie niets tegengekomen over key generatie, laat staan pasphrases of key backups. Ik vermoed dat de key dus gewoon ergens in de BIOS zit.
Twixie schreef op dinsdag 31 maart 2015 @ 19:21:
[...]
Is dat iets dat je standaard hoort te hebben ? Heb me zelf ook al afgevraagd hoe Bitlocker juist werkt, want die is blijkbaar wel actief op de SP3 maar ik ben in elk geval bij installatie niets tegengekomen over key generatie, laat staan pasphrases of key backups. Ik vermoed dat de key dus gewoon ergens in de BIOS zit.
code:
Alternatief: Uit de Active Directory snapin halen (dsa.msc).1
| manage-bde -protectors c: -get |
Zorg ervoor dat je altijd een backup van deze sleutel hebt!
Een firmware update kan de recovery al triggeren. Advies is dan ook om bij firmware updates altijd Bitlocker te suspenden. Firmware updates voor de SP3 komen via WSUS of Windows Update binnen.
[ Voor 19% gewijzigd door Trommelrem op 31-03-2015 21:13 ]
Je kan ook naar https://onedrive.live.com/recoverykey gaan om je recovery keys in te zien van al je Surface Devices.
XBL: MRE Inc
Tnx, weer iets bijgeleerd. Vreemd genoeg heb ik op mijn OneDrive twee recovery keys staan, ene voor 'Surface' en een voor 'SURFACE'.
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Maar 70€ is net iets te veel om te proberen, geen trial versie, jammer gemiste kans helaasJP_S schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:18:
Geweldige toepassing van de surface pen![]()
http://www.theverge.com/2.../surface-pen-best-app-yet
GerkeP
Inderdaad jammer, maar ik vindt het idee van de app erg goed en kan me voorstellen dat dit heel bruikbaar is. ik hoop dat er meer van dit soort initiatieven komen!
www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Zeker, heb ze een mail gestuurd met de vraag om een trial versie, eens kijken of die er gaat komenJP_S schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:57:
Inderdaad jammer, maar ik vindt het idee van de app erg goed en kan me voorstellen dat dit heel bruikbaar is. ik hoop dat er meer van dit soort initiatieven komen!
GerkeP
reactie gekregen?GerkeP schreef op woensdag 08 april 2015 @ 10:14:
[...]
Zeker, heb ze een mail gestuurd met de vraag om een trial versie, eens kijken of die er gaat komen
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Verwijderd
Misschien kijken naar Notion 4? Bestaat een iPad versie van en vast ook een Windows versie. Al weet ik niet 1-2-3 wat de prijzen van de verschillende versies zijn.GerkeP schreef op woensdag 08 april 2015 @ 09:24:
[...]
Maar 70€ is net iets te veel om te proberen, geen trial versie, jammer gemiste kans helaas
Aangezien het nu toch effen over muziek gaat, is deze site (en videos) ook interessant voor muziek makende SP3'ers: www.surfaceproaudio.com . In zijn laatste video zie je overigens op het einde een stuk van StaffPad app (die hij echter nog zelf niet gereviewd heeft).
[ Voor 30% gewijzigd door Twixie op 13-04-2015 14:11 ]
Er is nog geen Surface 3 topic hier. Maar ik zie dat Paradigit een hele mooie aanbieding heeft. Denk ik. Bij een preorder krijg je een Typecover Surface 3 erbij. Dat moet toch een mooie deal zijn?
Je moet wel de eerste 100 aanmelders zijn. Of is er een addertje onder het gras?
Je moet wel de eerste 100 aanmelders zijn. Of is er een addertje onder het gras?
Die eerste 100 pre orders zijn volgens mij al geweest, ik zie de aanbieding ook niet meer bij Paradigit staan?kevinl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 09:58:
Er is nog geen Surface 3 topic hier. Maar ik zie dat Paradigit een hele mooie aanbieding heeft. Denk ik. Bij een preorder krijg je een Typecover Surface 3 erbij. Dat moet toch een mooie deal zijn?
GerkeP
Ik zie het nog wel vanuit de mailing die ik gekregen heb. Maar het zou goed mogelijk zijn. Aangezien je geen aanwijzing meer ziet bij het orderscherm.
Even ter controle de studenten korting op MS is toch 10% of niet?
Net gekeken bij Paradigit en ik zie dat de Surface 3 preorder aktie nog niet gesloten is.kevinl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 10:05:
Ik zie het nog wel vanuit de mailing die ik gekregen heb. Maar het zou goed mogelijk zijn. Aangezien je geen aanwijzing meer ziet bij het orderscherm.
Mooie aktie inderdaad. Nog 3 weken wachten op levering....
[ Voor 7% gewijzigd door Tweaker1234 op 15-04-2015 12:27 ]
Coolblue heeft deze actie ook, voor zover ik kan opmaken krijgen daar alle pre-orders een gratis type cover. Wel uitsluitend de zwarte.Tweaker1234 schreef op woensdag 15 april 2015 @ 12:26:
[...]
Net gekeken bij Paradigit en ik zie dat de Surface 3 preorder aktie nog niet gesloten is.
Mooie aktie inderdaad. Nog 3 weken wachten op levering....
De cyan is mooier geweest. Alleen wanneer weet je bij de gegadigden zit? Ik neem aan dat je je toestel niet kan terugbrengen voor geld.
Iemand trouwens een idee over de prestaties van de surface 3?
Zou het bv mogelijk zijn om simcity 4 te spelen?
Zou het bv mogelijk zijn om simcity 4 te spelen?
Bij Paradigit kan je kiezen.kevinl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:00:
De cyan is mooier geweest. Alleen wanneer weet je bij de gegadigden zit? Ik neem aan dat je je toestel niet kan terugbrengen voor geld.
Mijn Surface 3 gaat met een cyan Typecover komen.
Edit: Wie maakt een Surface 3 Topic aan?
Anders wordt dit topic onnodig gevuld met posts over de non-Pro Surface 3.
[ Voor 15% gewijzigd door Tweaker1234 op 15-04-2015 15:32 ]
Ja, maak maar snel aan 
Ik ga de Surface 3 gewoon bij Coolblue bestellen - had sowieso voor een zwarte typecover gekozen. Mijn ervaring is dat donkere kleuren bij dat soort attributen langer mooi blijven...
Ik ga de Surface 3 gewoon bij Coolblue bestellen - had sowieso voor een zwarte typecover gekozen. Mijn ervaring is dat donkere kleuren bij dat soort attributen langer mooi blijven...
Toevallig heb ik die ervaring juist niet, na zwarte touchcover 1 en 2 en een zwarte typecover 2 overgestapt op een cyaan typecover 2. Nu bij de SP3 de paarse typecover 3. Zwart werd vaal, werd grijzer en altijd vlekkerig. Bij de cyaan en paarse heb ik dat dus nietBaT schreef op woensdag 15 april 2015 @ 18:29:
Ja, maak maar snel aan
GerkeP
Ik moet zeggen dat die paarse covers wel érg kek staan bij de vaporMg kleur! Zelf ben ik dit maal van een paarse typecover 2 naar een cyaankleurige typecover 3 gegaan
Vraagje voor SP3 gebruikers aangezien ik een S3 heb ge-pre-ordered: is het gebruik van een screenprotector aan/af te raden? Zijn er hier mensen die geen screenprotector hebben en waar het scherm inmiddels krassen vertoont? Twijfel zelf namelijk of ik er eentje aan moet schaffen.
Verwijderd
Surface 3 topic wil ik ook wel aanmaken, maar hoe gaat dat?
(domme vraag?)
Was inderdaad een domme vraag
(domme vraag?)
Was inderdaad een domme vraag
[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2015 19:58 ]
Geen protector, geen krassen
Enige waarvoor een screenprotector volgens mij nut heeft is valschade.
Enige waarvoor een screenprotector volgens mij nut heeft is valschade.
GerkeP
Hmm ok... dat laat me dan weer twijfelenGerkeP schreef op woensdag 15 april 2015 @ 19:24:
[...]
Toevallig heb ik die ervaring juist niet, na zwarte touchcover 1 en 2 en een zwarte typecover 2 overgestapt op een cyaan typecover 2. Nu bij de SP3 de paarse typecover 3. Zwart werd vaal, werd grijzer en altijd vlekkerig. Bij de cyaan en paarse heb ik dat dus niet
Ik heb net overigens bij Paradigit (via online chat) nagevraagd of die actie nog loopt - en dat is dus wel het geval: overigens alleen de kleuren black, red en dark blue.
Dan zou ik persoonlijk voor de rode gaanBaT schreef op woensdag 15 april 2015 @ 20:17:
[...]
Hmm ok... dat laat me dan weer twijfelen![]()
Ik heb net overigens bij Paradigit (via online chat) nagevraagd of die actie nog loopt - en dat is dus wel het geval: overigens alleen de kleuren black, red en dark blue.
GerkeP
Ik denk dat ik toch voor zwart ga. Zo'n felle kleur is toch niets voor mij - ik denk er nog wel even over na 
Nog een vraagje over de bouwkwaliteit van de SP3: die leek me heel degelijk, maar toen kwam ik dit tegen - hebben SP3 eigenaren hier daar ook last van? link
Nog een vraagje over de bouwkwaliteit van de SP3: die leek me heel degelijk, maar toen kwam ik dit tegen - hebben SP3 eigenaren hier daar ook last van? link
Nope, nog nooit gezien.
Als je goed in de comments leest komt het waarschijnlijk van het warm opbergen in een rugzak die gelijk de boel strak trekt. Ja Magnesium is best wel buigbaar als het warm is. Deze is overigens wel heel extreem gebogen.
Als je goed in de comments leest komt het waarschijnlijk van het warm opbergen in een rugzak die gelijk de boel strak trekt. Ja Magnesium is best wel buigbaar als het warm is. Deze is overigens wel heel extreem gebogen.
GerkeP
Zow, net even met de surface 3 pro van mijn collega mogen spelen.
Dat schrijven is wel te gek, gaat heel soepel en ik zie de surface mijn kladblok wel vervangen.
Echter vind ik de Pro in portrait mode net iets te groot (en zwaar) om lekker in 1 hand vast te houden en neig ik nu meer richting de Surface 3 die er nu aan zit te komen. Gelukkig krijg ik daarvoor ook de mogelijkheid om te testen voor aanschaf, ben erg benieuwd naar de prestaties van de Atom processor.
Dat schrijven is wel te gek, gaat heel soepel en ik zie de surface mijn kladblok wel vervangen.
Echter vind ik de Pro in portrait mode net iets te groot (en zwaar) om lekker in 1 hand vast te houden en neig ik nu meer richting de Surface 3 die er nu aan zit te komen. Gelukkig krijg ik daarvoor ook de mogelijkheid om te testen voor aanschaf, ben erg benieuwd naar de prestaties van de Atom processor.
Wat bedoel je?. Dat je als je een pre order device koop en hij bevalt niet, dat je 'm dan niet kan retourneren?kevinl schreef op woensdag 15 april 2015 @ 13:00:
Natuurlijk wel. Het is net als kopen in de winkel.
Daarnaast heb je recht op terugbrengen/sturen voor geld op basis van de wet kopen op afstand.
Ik bedoel echt geld? of een tegoedbon.Tweaker1234 schreef op donderdag 16 april 2015 @ 15:01:
[...]
Wat bedoel je?. Dat je als je een pre order device koop en hij bevalt niet, dat je 'm dan niet kan retourneren?
Natuurlijk wel. Het is net als kopen in de winkel.
Daarnaast heb je recht op terugbrengen/sturen voor geld op basis van de wet kopen op afstand.
Geld natuurlijk. Je geld wordt dan gewoon teruggestort.
Koopt u een product op afstand? In de wet staat dat u dan veertien dagen bedenktijd krijgt. U kunt het product thuis bekijken. Dan kunt u bedenken of het product echt wel is wat u wilt hebben. Wilt u het product toch niet hebben? Dan kunt u uw geld terugkrijgen. U moet tijdens de bedenktijd laten weten dat u van de koop af wil.
Edit: als je het 200% zeker wil weten, dan mail je de winkel even. Dan heb je het zwart op wit.
[ Voor 8% gewijzigd door Tweaker1234 op 17-04-2015 14:04 ]
Dat klopt voor kopen op afstand maar onderstaande klopt niet:
Nee dus. Als je iets in een winkel koopt heb je niet het recht te ruilen of geld terug te krijgen als het je niet bevalt, je hebt als koper ook onderzoeksplicht. Dat veel winkels daar coulant mee omgaan heeft te maken met service en klantenbinding, niet met een recht
Je hebt gelijk. Bij kopen in de winkel heb je geen, logisch, recht op de wet op kopen op afstand.Jheroun schreef op vrijdag 17 april 2015 @ 17:07:
Dat klopt voor kopen op afstand maar onderstaande klopt niet:
[...]Nee dus. ...
Om het niet te verwarrend te maken voor oa Kevinl: preorder op het internet is gelijk aan kopen op het internet. Oftwel als het niet bevalt maak je gebruik van de coulance of anders de verplichting van de verkoper op basis van de wet kopen op afstand.
Ik twijfel momenteel of ik mijn macbook pro uit 2010 ga vervangen voor de Surface Pro 3. Zou het instap model voldoende zijn om soepel meerdere office bestanden (meestal excell en word) te kunnen draaien samen met bijvoorbeeld Spotify en wat webpagina's?
Een tweede ding dat me doet twijfelen is om misschien te wachten op de SP4, ik heb geen idee hoe lang dat nog kan duren.
Een tweede ding dat me doet twijfelen is om misschien te wachten op de SP4, ik heb geen idee hoe lang dat nog kan duren.
Je doelt op de i3 variant? Ja met gemak is die voldoende om te doen wat jij er beoogt mee te doen. Hangt natuurlijk dan wel weer af van welke browser je gebruikt etc,. maar ja het kan wel.Bartoow schreef op maandag 04 mei 2015 @ 13:52:
Ik twijfel momenteel of ik mijn macbook pro uit 2010 ga vervangen voor de Surface Pro 3. Zou het instap model voldoende zijn om soepel meerdere office bestanden (meestal excell en word) te kunnen draaien samen met bijvoorbeeld Spotify en wat webpagina's?
SP4 kan nog wel lang op zich laten wachten, of kan met de komst van W10 aangekondigd gaan worden, Maar ja als je wacht op de SP4, kan je dan weer wachten op de SP5.. Kijk vooral naar wat je nu nodig hebt/wil, dan naar wat er eventueel gaat komen is het devies
Oke thanks! Voor thuis werk ik gewoon op een desktop PC dus dan zal idd het instap model met de i3 moeten voldoen. Maar het klopt wat je zegt, dan kan je idd blijven wachtenEpiphany schreef op maandag 04 mei 2015 @ 14:56:
[...]
Je doelt op de i3 variant? Ja met gemak is die voldoende om te doen wat jij er beoogt mee te doen. Hangt natuurlijk dan wel weer af van welke browser je gebruikt etc,. maar ja het kan wel.
SP4 kan nog wel lang op zich laten wachten, of kan met de komst van W10 aangekondigd gaan worden, Maar ja als je wacht op de SP4, kan je dan weer wachten op de SP5.. Kijk vooral naar wat je nu nodig hebt/wil, dan naar wat er eventueel gaat komen is het devies

Verwijderd
Hoe zijn de ervaringen met het 'opbergen' van de pen?
In de penhouder of geclipped aan de Typecover?
En bij het vastclippen: kan dat zonder de kans dat je het scherm beschadigd?
het beste in een maroo sleeve met een aparte opbergvak
Jup, er komen geen krassen op het scherm. Zit precies genoeg ruimte tussen, en als het eventueel wel zou voorkomen dat ze elkaar raken beschadigd dat het scherm als nog niet aangezien aluminium minder hard is dan het glas van de SP3.Verwijderd schreef op dinsdag 05 mei 2015 @ 20:17:
Hoe zijn de ervaringen met het 'opbergen' van de pen?
Paar dagen gespeelt met Windows 10 op mijn SP3, wat een verbetering tov W8 zeg! Van mij mag die zsm final gaan!
Sinds een tijdje heb ik ook een surface pro 3 met dock en zo. Maar nu zou ik graag willen weten hoe ik de usb stroom afsluit als ik de surface pro afsluit.
Ik heb namelijk een externe hd aan het dock hangen, maar deze gaat dus niet uit als ik de surface pro afsluit. Iemand misschien een tip?
Ik heb namelijk een externe hd aan het dock hangen, maar deze gaat dus niet uit als ik de surface pro afsluit. Iemand misschien een tip?
Nog niet aan te raden om naar win10 te gaan op daily driver he?mvds schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:18:
Paar dagen gespeelt met Windows 10 op mijn SP3, wat een verbetering tov W8 zeg! Van mij mag die zsm final gaan!
Heb het op een ongebruikte laptop staan, vooral cortana lijkt mij handig (met Hey Cortana ook).
Plus touche enabled keuze schermen/taakbalk etc.
Dark theme zou rustig op de ogen werken als je 's avonds werkt!
Hoe werkt het apart schalen icm dock? Ik heb een dock nu, maar nog geen scherm. Twijfel welk scherm ik aan zou willen schaffen. Waarschijnlijk wordt het 1920x1200. Schaalt hij dan op beiden goed? Lijkt me relaxed als scriptie set-up
[ Voor 19% gewijzigd door Worsteneter op 12-05-2015 21:42 ]
Oogt goed, maar is nog niet helemaal compleet. Contacts app werkt nog niet. Agenda en mail app kunnen alleen met nieuwste versie exchange server overweg. Zal vast nog wel verbeterd worden, maar is daarmee niet in een zakelijke omgeving te gebruiken, omdat meeste bedrijven niet op laatste versie exchange server zitten.mvds schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 15:18:
Store en beta store conflicteren ook geregeld. Ben weer terug gegaan naar 8.1. Ga het bij de RTM opnieuw proberen.
Microsoft verhoogt prijzen Surface Pro 3 en accessoires
Ik heb dit ook al getipt aan de redactie.
Ik zit al een tijdje de Surface Pro 3 in de gaten te houden, maar toen ik vanmiddag weer even keek naar de Surface Pro 3 in de officiële Microsoft Store, viel mij op dat Microsoft de prijzen heeft verhoogt. Voor zowel studenten, als normale consumenten.
Voorheen betaalde je als student €1.187,10 voor de i5 versie met 8GB ram, nu is de prijs voor diezelfde versie €1.331,10.
Ik ben daarom een livechat begonnen met de MS Store, en de medewerker wist ook niet waarom de prijzen zijn gestegen en wees mij er toen op dat ook de prijs van accessoires omhoog is gegaan; zo betaalde je voor de bijbehorende type cover voorheen €116,99, nu €134,99.
Dit zou kunnen betekenen dat Microsoft de productie van de Pro 3 aan het terugschroeven is, omdat de productiecapaciteit & focus kan worden verlegd naar de Pro 4. De opvolger zou volgens de laatste geruchten nog deze maand worden aangekondigd en het paradepaardje van Windows 10 moeten worden.
Het zou ook kunnen dat Microsoft op deze manier het prijsverschil tussen de Surface 3 en de Surface Pro 3 wil vergoten, omdat het bij veel potentiële Surface 3 kopers opviel dat je voor een klein beetje extra de Pro 3 kan kopen, die aanzienlijk snellere hardware heeft.
De Surface Pro 3 is nu aanzienlijk goedkoper bij andere verkopers, zelfs al je gebruik maakt van de studentenkorting betaal je meer.
Live chat met een medewerker van de Microsoft Store:
Ik zit al een tijdje de Surface Pro 3 in de gaten te houden, maar toen ik vanmiddag weer even keek naar de Surface Pro 3 in de officiële Microsoft Store, viel mij op dat Microsoft de prijzen heeft verhoogt. Voor zowel studenten, als normale consumenten.
Voorheen betaalde je als student €1.187,10 voor de i5 versie met 8GB ram, nu is de prijs voor diezelfde versie €1.331,10.
Ik ben daarom een livechat begonnen met de MS Store, en de medewerker wist ook niet waarom de prijzen zijn gestegen en wees mij er toen op dat ook de prijs van accessoires omhoog is gegaan; zo betaalde je voor de bijbehorende type cover voorheen €116,99, nu €134,99.
Dit zou kunnen betekenen dat Microsoft de productie van de Pro 3 aan het terugschroeven is, omdat de productiecapaciteit & focus kan worden verlegd naar de Pro 4. De opvolger zou volgens de laatste geruchten nog deze maand worden aangekondigd en het paradepaardje van Windows 10 moeten worden.
Het zou ook kunnen dat Microsoft op deze manier het prijsverschil tussen de Surface 3 en de Surface Pro 3 wil vergoten, omdat het bij veel potentiële Surface 3 kopers opviel dat je voor een klein beetje extra de Pro 3 kan kopen, die aanzienlijk snellere hardware heeft.
De Surface Pro 3 is nu aanzienlijk goedkoper bij andere verkopers, zelfs al je gebruik maakt van de studentenkorting betaal je meer.
Live chat met een medewerker van de Microsoft Store:
Jij: at 15:52:39
Oh, dat is erg jammer. Het is namelijk best een behoorlijke verandering ook.... Nu is hij zelfs zonder studenten voordeel goedkoper bij andere winkels, zoals bijv. Coolblue (€1299),... Enig idee waarom dit dan is?
Ruy M: at 15:52:50
Nee, ik ben zelf er ook verrast hierover.
Ruy M: at 15:53:00
Kreeg net deze informae.
Ruy M: at 15:53:40
Is inderdaad een aardige prijs verhoging; de reden waarom is mij onbekend.
[....]
Ruy M: at 15:57:11
Ik denk dat men ook andere resellers een kans wil geven om ook Surfaces te verkopen.
Ruy M: at 15:57:58
Ik zie dat ook de accessoires duurder zijn geworden, dus het is een algemeen prijs aanpassing geweest.
Grote kans dat MS de lagere eurokoers nu verrekent in de prijs van de SP3.oscarwashere schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:18:
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Maar die koers is de laatste weken weer flink aan het stijgen.RayNbow schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:32:
[...]
Grote kans dat MS de lagere eurokoers nu verrekent in de prijs van de SP3.
Deze prijzen zijn inderdaad gestegen ivm de koers van de dollar tov de euro. Heb ik van iemand die de sales van de Surface doet in NL voor Microsoft.
Dat klinkt inderdaad ook wel logisch, maar is dat verschil werkelijk zo groot?iAdema schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 20:47:
Deze prijzen zijn inderdaad gestegen ivm de koers van de dollar tov de euro. Heb ik van iemand die de sales van de Surface doet in NL voor Microsoft.
[ Voor 0% gewijzigd door oscarwashere op 15-05-2015 22:46 . Reden: tikfoutje ]
De prijs gaat natuurlijk niet omhoog om ruimte te maken voor een opvolger. Eerder omlaag om de voorraden weg te werken.oscarwashere schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 16:18:
Microsoft verhoogt prijzen Surface Pro 3 en accessoires
Overigens zijn de prijzen niet hoger dan bij release als ik de t.net pricewatch mag geloven.
[ Voor 6% gewijzigd door Ramon op 15-05-2015 22:48 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Tov van een jaar geleden wel. En deze prijzen zijn natuurlijk al een maand of twee geleden bepaald.oscarwashere schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:45:
[...]
Dat klinkt inderdaad ook wel logisch, maar is dat verschil werkelijk zo groot?
Kan ook. Maar ik bedoelde meer, dat wanneer het aanbod afneemt maar de vraag gelijk blijft, de prijs stijgt. Want voorlopig geven de geruchten noch Microsoft enige zekerheid, zeker niet aan mensen die zich er minder mee bezig houden.Ramon schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:47:
[...]
De prijs gaat natuurlijk niet omhoog om ruimte te maken voor een opvolger. Eerder omlaag om de voorraden weg te werken.
Je bedoelt waarschijnlijk: minder aanbod, vraag blijft gelijk, prijs omhoog. Nog vaag want als de vraag zeer gering is loont het de moeite niet voor MS de prijs omhoog te doen of een nieuwe voorraad te hebben. Zegt me allemaal niks. Ik zie ook vaak bij andere partijen die MS hardware verkopen. Staat er bij: nog 7 op voorraad. Nou nou, wat een voorraad. Is dat nou een lokkertje, snel kopen anders zijn ze weg? Of, we verkopen er bijna niks van dus ook een zeer beperkte voorraad? Er kan ook wel weken staan: nog 7 op voorraad en ondertussen honderden verkopen. Zeg het maar, verkooptrucjes genoeg.oscarwashere schreef op vrijdag 15 mei 2015 @ 22:49:
[...]
Kan ook. Maar ik bedoelde meer, dat wanneer het aanbod afneemt maar de vraag gelijk blijft, de vraag stijgt. Want voorlopig geven de geruchten noch Microsoft enige zekerheid, zeker niet aan mensen die zich er minder mee bezig houden.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja sorry, zetfoutje. Maar ik moet eerlijk toegeven dat het er meer op lijkt dat het met de koers te maken heeft, zoals andere noemden.GerCor schreef op zaterdag 16 mei 2015 @ 03:45:
[...]
Je bedoelt waarschijnlijk: minder aanbod, vraag blijft gelijk, prijs omhoog. Nog vaag want als de vraag zeer gering is loont het de moeite niet voor MS de prijs omhoog te doen of een nieuwe voorraad te hebben. Zegt me allemaal niks. Ik zie ook vaak bij andere partijen die MS hardware verkopen. Staat er bij: nog 7 op voorraad. Nou nou, wat een voorraad. Is dat nou een lokkertje, snel kopen anders zijn ze weg? Of, we verkopen er bijna niks van dus ook een zeer beperkte voorraad? Er kan ook wel weken staan: nog 7 op voorraad en ondertussen honderden verkopen. Zeg het maar, verkooptrucjes genoeg.
De procentuele prijsverandering van de prijs van de Surface i5 8gb voor studenten is:
(1331,10-1187.10):1187,10*100= +12,13%
Hieronder staat de koers van de €, waarop is te zien dat de waarde enorm is gedaald, maar inmiddels er weer bovenop aan het komen is. Klik op het plaatje voor de bron & meer info.

Edit: De SP3 met i5 en 8GB ram (zonder studentenkorting) kost in de VS $1.299,00, omgerekend €1.140,47. Daardoor snap ik de verhoogde Nederlandse prijs van €1.331,10 (een verschil van €190,63) al helemaal niet...
[ Voor 8% gewijzigd door oscarwashere op 17-05-2015 20:09 ]
Volgens mij vergeet je de tax erbij te rekenen? Als ik nu kijk bj BestBuy dan koop je de SP3 icm de typecover voor $1279. Florida tax (bijv.) is 6%, dan wordt het totaal : $1355.
Zet je dat tegen de huidige koers om naar euro's dan is het €1184,26 wat op een verschil komt van €146.84. Dit laatste bedrag zit 'em bijvoorbeeld in : zogeheten valutarisico, Invoerrechten, kosten voor sales/marketing activiteiten in europa... etc etc
Denk ook aan zaken zoals consumentenrecht/garantie en dergelijke. Dat heeft mij in ieder geval wel eens doen besluiten om bepaalde producten toch in NL te kopen.
Zet je dat tegen de huidige koers om naar euro's dan is het €1184,26 wat op een verschil komt van €146.84. Dit laatste bedrag zit 'em bijvoorbeeld in : zogeheten valutarisico, Invoerrechten, kosten voor sales/marketing activiteiten in europa... etc etc
Denk ook aan zaken zoals consumentenrecht/garantie en dergelijke. Dat heeft mij in ieder geval wel eens doen besluiten om bepaalde producten toch in NL te kopen.
[ Voor 15% gewijzigd door GroeneThee op 17-05-2015 20:43 ]
Fxxk zeg, die prijsverhoging is soms wel stevig. Paar weken terug was de docking station bvb bij MyCom nog €139. Was nog aan het twijfelen of ik er een 2de ging kopen voor mijn secundaire plek. Vandaag is die dus ook maar eventjes €230 !
Bij http://www.webstore.be/ kost hij 179 euro en gratis verzenden naar Nederland, het is dan wel geen 139 euro wat Mycom eerst vroeg maar misschien heb je er toch iets aan...
[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 18-05-2015 10:08 ]
hey,
Ik heb een probleem met mijn Surface pro 3 en wil contact opnemen met Microsoft contact, maar hier geraak ik niet verder dan selecteer het probleem. Daar blijft een balkje van laden. Wou nu zien of iemand hier iets weet of ik daar iets kan doen of Microsoft op een andere manier kan bereiken??
mvg michael
Ik heb een probleem met mijn Surface pro 3 en wil contact opnemen met Microsoft contact, maar hier geraak ik niet verder dan selecteer het probleem. Daar blijft een balkje van laden. Wou nu zien of iemand hier iets weet of ik daar iets kan doen of Microsoft op een andere manier kan bereiken??
mvg michael
Gaat inderdaad wel hard nu met de prijzen, zie inderdaad dat de SP3 met i3 gewoon 100 euro in prijs is verhoogd naar 869 (ik heb die in het begin voor de volle mep gekocht, toen 819 euro) van 769 euro in de Microsoftstore
GerkeP
Viel mij op mijn werk ook op dat de prijs was gestegen. Ben erg blij dat nik optijd erbij was met mijn aankoop, want 1300 euro exc toetsenbord zou ik nu echt teveel vinden.
Wat ik tot nu toe merk met mijn Surface Pro 3 is dat deze willekeurige herstarts heeft sinds 2 weekjes.. Voornamelijk bij het schakelen naar de Sleep mode.
ManuelBijen.nl - Fotografie - Senior Applicatiebeheerder
Ik heb vandaag ook wat wazige problemen met uit sleepmode komen. Vooral als ik mijn usb 3.0 dockingkabel (3 usb aansluiting inc. rj45) eraan heb hangen. Draai nu Windows 10 en heb net een firmware update gedaan. Ben benieuwd of het nu na de update weg is, want het werd wel erg irritant.MrManuel schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49:
Wat ik tot nu toe merk met mijn Surface Pro 3 is dat deze willekeurige herstarts heeft sinds 2 weekjes.. Voornamelijk bij het schakelen naar de Sleep mode.
Tevens, hebben meer mensen dat de optie "zet touchpad uit wanneer usb muis is aangesloten" niet werkt?
[ Voor 8% gewijzigd door vali op 18-05-2015 13:52 ]
Meestal het gevolg van een achtergrondproces of oudere softwareMrManuel schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:49:
Wat heb je 2 weekjes geleden geinstalleerd?
GerkeP
Dat is het hem juist, kan niks vreemds vinden waardoor dit zou komen.GerkeP schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:59:
[...]
Meestal het gevolg van een achtergrondproces of oudere software
Wat heb je 2 weekjes geleden geinstalleerd?
Sterker nog heb er bijna geen software opstaan..
Zou bijna denken dat het door e.a. Windows update komt.
Je kunt ze telefonisch hier bereiken.michaelDS schreef op maandag 18 mei 2015 @ 10:53:
hey,
mvg michael
Worsteneter schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 21:38:
[...]
Nog niet aan te raden om naar win10 te gaan op daily driver he?
Heb het op een ongebruikte laptop staan, vooral cortana lijkt mij handig (met Hey Cortana ook).
Plus touche enabled keuze schermen/taakbalk etc.
Ik heb mijn SP3 ook niet direct nodig voor belangrijke zaken. Dus een herinstallatie is geen probleemfazerrider schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 22:39:
[...]
Oogt goed, maar is nog niet helemaal compleet. Contacts app werkt nog niet. Agenda en mail app kunnen alleen met nieuwste versie exchange server overweg. Zal vast nog wel verbeterd worden, maar is daarmee niet in een zakelijke omgeving te gebruiken, omdat meeste bedrijven niet op laatste versie exchange server zitten.
Store en beta store conflicteren ook geregeld. Ben weer terug gegaan naar 8.1. Ga het bij de RTM opnieuw proberen.
Bedankt, dat zal mij toch al wat verder helpen.
Een verdubbeling is wel heel extreem.Twixie schreef op maandag 18 mei 2015 @ 09:40:
Fxxk zeg, die prijsverhoging is soms wel stevig. Paar weken terug was de docking station bvb bij MyCom nog €139. Was nog aan het twijfelen of ik er een 2de ging kopen voor mijn secundaire plek. Vandaag is die dus ook maar eventjes €230 !
Aan de andere kant geet MS in de VS wel weer korting: https://twitter.com/surface/status/600284705129373696
Blijkbaar is hij tijdje terug wel onder de 150 euro geweest en op dit moment heeft MyCom hem niet op voorraad en kost hij daar idd 229 : pricewatch: Microsoft Surface Pro 3 Docking Station
Ergens moeten de kosten terug komen van de gratis keyboard voor de Surface 3 gebruikers
Kom er net achter dat me achterkant al bekrast is.. heb hem nog geen maand 
Krast op zich wel heel snel, ben er voorzichtig mee om gegaan.
Ik heb ooit een kras gekregen op m'n eerste Surface Pro (generatie 1). Er hoeft bijv. maar 1 zandkorrel op je bureau te liggen en een kras is zo gebeurd. Sindsdien plaats ik mijn SP2 altijd met de typecover naar beneden.MrManuel schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 09:04:
Kom er net achter dat me achterkant al bekrast is.. heb hem nog geen maand
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
Niemand hetzelfde probleem ?vali schreef op maandag 18 mei 2015 @ 13:51:
[...]
Tevens, hebben meer mensen dat de optie "zet touchpad uit wanneer usb muis is aangesloten" niet werkt?
Nee, Mycom had ze in de sale (te veel voorraad?) voor 139 euro, terwijl elke andere leverancier minstens 189 euro vroeg
Bij Microsoftstore was deze gewoon 199 euro en is deze nu ook verhoogd naar 229 euro
GerkeP
Jongens ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen... Ik ga na de zomervakantie Facility Management (hbo) studeren en ik wil dan graag een Surface aanschaffen voor school. Maar welke moet ik nemen?
Ik zou....
En correct me if I'm wrong plz.
Ik zou....
- De Pro 3 kiezen, omdat hij gewoon letterlijk alles kan wat een laptop of zelfs desktop ook kan doen en uitstekend geschikt is voor iets meer eisende computergebruikers?
- De 3 kiezen, omdat hij perfect aansluit bij de wensen van een student die geen zware programma's zoals Photoshop of After Effects hoeft te draaien, maar wel wil kunnen browsen, Word'en en muziek luisteren tegelijk?
- Wachten om te zien wat de Pro 4, die hopelijk snel uitkomt, te bieden heeft?
Zelf heb ik mijn HBO voor een groot deel op de surface 2 gedaan. Je moet kijken naar wat je wil gaan doen met je device. Wil je zwaarder werk doen dan pro3 anders zou ik voor de 3 gaan. Of je moet eisen hebben mbt scherm groote etc..oscarwashere schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 23:02:
Jongens ik zit erg te twijfelen wat ik moet doen... Ik ga na de zomervakantie Facility Management (hbo) studeren en ik wil dan graag een Surface aanschaffen voor school. Maar welke moet ik nemen?
Ik zou....Voor welke optie zou ik volgens jullie moeten gaan...?
- De Pro 3 kiezen, omdat hij gewoon letterlijk alles kan wat een laptop of zelfs desktop ook kan doen en uitstekend geschikt is voor iets meer eisende computergebruikers?
- De 3 kiezen, omdat hij perfect aansluit bij de wensen van een student die geen zware programma's zoals Photoshop of After Effects hoeft te draaien, maar wel wil kunnen browsen, Word'en en muziek luisteren tegelijk?
- Wachten om te zien wat de Pro 4, die hopelijk snel uitkomt, te bieden heeft?
En correct me if I'm wrong plz.
Mijn advies zou toch wachten op de SP4. Studie begint pas eind aug-sept. Tegen die tijd weet je wat de (eventueel verwachte) specs zijn en welke verbeteringen er zijn door gevoerd en of deze dan het bedrag waard zijn. Anders pak je de, naar alle waarschijnlijkheid in prijs verlaagde, SP3 mee.
Just my 2 cents.
Just my 2 cents.
Aha, en beviel het schermformaat van de S2 dan een beetje? En kon hij alles destijds bijhouden?Epiphany schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 05:50:
[...]
Zelf heb ik mijn HBO voor een groot deel op de surface 2 gedaan. Je moet kijken naar wat je wil gaan doen met je device. Wil je zwaarder werk doen dan pro3 anders zou ik voor de 3 gaan. Of je moet eisen hebben mbt scherm groote etc..
Ik zal nooit hoeven photoshoppen of renderen voor m'n opleiding, maar ik vind het wel fijn als ik gewoon met een lekker snel en soepel apparaat kan werken, ook als ik meerdere dingen tegelijk doe.
Dat is denk ik ook wat ik zal doen, omdat het inderdaad nog wel even duurt, maar ik verwacht eigenlijk wel dat de Pro 4 in dezelfde klasse (of hoger) als de Pro 3 komt te zitten qua prestaties, dus ik twijfel of de S3 zal voldoen of dat een Pro handiger is voor mij zegmaar.GroeneThee schreef op woensdag 20 mei 2015 @ 07:05:
Mijn advies zou toch wachten op de SP4. Studie begint pas eind aug-sept. Tegen die tijd weet je wat de (eventueel verwachte) specs zijn en welke verbeteringen er zijn door gevoerd en of deze dan het bedrag waard zijn. Anders pak je de, naar alle waarschijnlijkheid in prijs verlaagde, SP3 mee.
Just my 2 cents.
Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3