Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55
ducolwd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:39:

Laptop/ SP3 met USB video out naar het scherm.

Kan ik op deze manier de laptop of de SP3 gebruiken? of denk ik te simpel
Moet ik dan elke keer instellingen aanpassen (laptop 1600x900 px ofzo en SP3 2166x1440)
Er zijn heel veel USB docks op de markt die schermaansturing via USB bieden. Overeenkomst is dat ze allemaal met een oplossing van www.displaylink.com werken. Lenovo heeft een (ouder) model USB 3.0 dock die ik zelf jaren heb gebruikt naar volle tevredenheid. van 1 x USB 3.0 naar Ethernet, USB 2.0, USB 3.0, Audio en 2x DVI VGA. HP, Toshiba, Belkin, Asus zijn fabrikanten die min of meer hetzelfde bieden. De een met DVI aansluiting, de ander met HDMI. Het wisselt. Afhankelijk van wat je precies wil is de ene oplossing wel goed voor je en de andere niet. http://www.displaylink.com/shop/docks

Vwbt de resolutie. Zowel de SP3 als de laptop zullen onafhankelijk van elkaar je voorkeuren bewaren. Bovendien kun je individueel instellen welke machine wel zn interne scherm blijft aansturen en welke alleen op extern scherm gaat werken. Voorkeuren blijven netjes per apparaat behouden. Ik denk dat je beide 1x moet instellen en dat zal het in de praktijk verder wel goed gaan. Ik heb zelf jarenlang gewisseld tussen SP2, Lenovo X1 Carbon en Macbook Pro .. allemaal op hetzelfde dock, werkte probleemloos. (Alleen OSX ondersteuning is vanaf Mountain Lion een
puinhoop geworden)

[ Voor 25% gewijzigd door wiz op 05-03-2015 12:48 ]

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

kevinl schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 12:06:
[...]

Jammer dat de I3 er niet tussen zit.
Daarvoor moet je dan weer bij Paradigit.nl zijn, 777 euro incl typecover ;)

http://www.paradigit.nl/m...ver/80030782/details.aspx

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

Is 64gb genoeg?

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Die aanbieding bij Paradigit is zeker een mooie aanbieding nu.

64GB is genoeg wanneer je internet surft, office bestanden in de cloud zet.
Je houdt ongeveer 32gb over na installatie van office 365.
Voor een paar spelletjes is dat genoeg. Daarnaast kan je nog een micro sd kaartje in stoppen.

Alleen als je een rekenintensieve cpu nodig hebt, moet je deze overslaan. Maar voor een sterk beestje moet je mi zowieso niet naar de surface kijken. Daarvoor is een laptop met dedicated gpu beter.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb er ruim genoeg aan. Zo'n 20 GB vrij, maar ik gebruik wel een 128 GB Sandisk Microsdxc kaartje waar ik dan de libraries op redirect (afbeeldingen, downloads, video en music)

En nog steeds vol verbazing over de snelheid en kracht van die i3 tov mijn 3e gen i7 Ultrabook, die het toch echt moet afleggen tegen de SP3

Zelfs autocad 2014 draait fluitend hierop, dus ook de rekenkracht is best wel OK

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 05-03-2015 13:48 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

De surface pro 3 kan voor de meeste mensen een desktop vervanger zijn. Maar dat hoeft niet. Bij normaal gebruik rekening houdend met een beschikbare capaciteit van 30GB moet je uit de voeten kunnen komen. De beperkte opslagcapaciteit kan deels ondervangen worden door cloud en externe opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19:00
Enige wat je wel moet mee oppassen is future-proofness. Extern SD kaartje is prima voor media storage, maar uiteraard niet voor applicaties en dergelijke. Gezien een SP3 totaal niet upgradable is, moet je dus ook wel iets verder vooruit denken ivm wat je er later nog allemaal extra mee wil gaan doen. En dan wordt het natuurlijk ook weer een afweging ivm de prijs. Als prijs geen issue is, zou ik toch minstens voor 128GB gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12:20
leuke deal van paradigit op dit moment m.b.t. de sp3;

de Microsoft Surface Pro 3 - i7 - 256GB

van €1569 voor €1421

http://www.paradigit.nl/m...2m_channel=102&s2m_type=3

:)

[ Voor 15% gewijzigd door jimz93 op 05-03-2015 20:23 ]

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• King Dingeling
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:39
jimz93 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 20:21:
leuke deal van paradigit op dit moment m.b.t. de sp3;

de Microsoft Surface Pro 3 - i7 - 256GB

van €1569 voor €1421

http://www.paradigit.nl/m...2m_channel=102&s2m_type=3

:)
Pak dan de bundel bij centralpoint voor €24 meer. :P

PSN id: K1ngD1ng3l1ng | BF3 PC: KingDing3ling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Twixie schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 15:18:
Enige wat je wel moet mee oppassen is future-proofness. Extern SD kaartje is prima voor media storage, maar uiteraard niet voor applicaties en dergelijke. Gezien een SP3 totaal niet upgradable is, moet je dus ook wel iets verder vooruit denken ivm wat je er later nog allemaal extra mee wil gaan doen. En dan wordt het natuurlijk ook weer een afweging ivm de prijs. Als prijs geen issue is, zou ik toch minstens voor 128GB gaan.
Dit ligt toch aan wat je er mee gaat doen. De doorsnee gebruiker zal dit ding voor office zaken gebruiken en surfen. Ik zie geen andere applicatie op dit moment anders dan misschien de Adobe suite wat grote opslagruimte vereist.

En als we over future-proofness gaan praten. Alles lijkt de cloud in te gaan. Ook applicaties. Tendens is dan ook dat dit in de toekomst ook meer gaat gebeuren. Welke applicaties heb je dan nog nodig in de near future? Tegen de tijd dat je niet genoeg hebt aan 30GB voor je applicaties (voor een average consu user) is dit ding al veroudert.

En mocht je desondanks ruimte te kort komen voor je media files. Lees films, fotos ed. Dan kan je nog altijd opteren voor externe opslag.

Ik durf bijna te beweren dat de I3 zelfs voor een gemiddelde user ruim voldoende is. Zeker naar de prijs kijkende inclusief type cover bij de Paradigit aanbieding.

Nu geld uitgeven voor iets wat je later mogelijk nog kan gebruiken is een instelling die ik niet omarm. We leven in een consumentenmaatschappij waarin elke dag nieuwe prikkels komen. Nieuwe gadget en zo. Ik wil niet zeggen dat ik elke nieuwe uitgave van de iphone moet hebben. Misschien skip ik wel twee generaties. (Van een 4 naar 5s gegaan). En ik moet zeggen dat ik de opslag van 16GB ruim voldoende vond en ik kon alles installeren wat ik wilde installeren.

Inventariseer wat je nou echt nodig hebt aan opslag en de meeste mensen zullen tot de conclusie komen dat 64GB echt zat is. Hier zullen veel zelfbenoemde powerusers hier absoluut niet mee eens zijn. Maar ik vraag me af hoeveel mensen hier echt die grote opslagcapaciteit ten volle benutten. En dan niet om dure opslag te gebruiken voor een Adobe installatie van 10GB en dan eens in het jaar een foto te bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 16:33
bilgy_no1 schreef op donderdag 26 februari 2015 @ 00:54:
[...]

De omruil is gepland. Over een paar dagen moet de nieuwe in huis zijn. Het is in mijn optiek echt een productiefout. Op de plek waar het scharnier zit is een bobbel in de behuizing. Alsof het scharnier van binnenuit de behuizing iets naar buiten heeft geduwd. Als dit nu al zo is, dan vrees ik dat het na twee jaar gebruik tot problemen gaat leiden. Alleen is het dan moeilijker om aanspraak te maken op de garantie. En laten we wel wezen: het gaat om een product twv ruim €1000!
Zo... we zijn eruit! Maar niet zonder moeite. Twee dagen na bovenstaande post heb ik het omruilexemplaar ontvangen. Daarop zat echter een beschadiging in de coating. Bij navraag bleek dat het om een 'refurbished' apparaat ging. Daarmee ging ik niet akkoord, aangezien ik voor een nieuw exemplaar heb betaald. Voor een nieuw exemplaar dus weer terug naar de winkel, maar inmiddels was de 14 dagen retourperiode verlopen. Gelukkig heb ik een bericht van Microsoft kunnen krijgen dat ik binnen die periode het probleem heb aangemeld bij Microsoft. Daarmee kon ik bij de MediaMarkt alsnog het apparaat omruilen.

Ik vind de uitgebreide omruilservice van Microsoft een zeer klantvriendelijke implementatie van een garantieregeling. Voor problemen binnen de garantieperiode is het ook absoluut acceptabel om een refurbished exemplaar te krijgen. Wees je er er echter van bewust dat je voor fabricagefouten het best snel terug gaat naar de winkel waar je het apparaat hebt aangeschaft.

Het enige probleem dat nu nog opgelost moet worden betreft de screen protector die ik op de eerste SP3 had geplakt. Die is niet meer bruikbaar op de nieuwe SP3, dus ik hoop dat Microsoft me daar een nieuwe van opsturen (ze hadden al aangegeven dat ze dat doen als onderdeel van de uitgebreide omruil).

Kortom: alles lijkt in kannen en kruiken en ondanks dat het me behoorlijk veel tijd heeft gekost ben ik wel tevreden over de hulpvaardigheid van de mensen bij Microsoft en de MM.

En bovenal: het blijft een mooi product!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
kevinl schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 10:45:
[...]

Dit ligt toch aan wat je er mee gaat doen. De doorsnee gebruiker zal dit ding voor office zaken gebruiken en surfen. Ik zie geen andere applicatie op dit moment anders dan misschien de Adobe suite wat grote opslagruimte vereist.
Het ligt uiteraard aan wat je gaat doen. Maar als je het apparaat ook voor werk of studie inzet is 32GB opslag snel onvoldoende. De SP3 is niet zoals een 'gewone tablet' die je voornamelijk als media consumptie apparaat gebruikt. Stel je zet de foto's van je digitale camera op de SP3: na een paar vakanties is je schijf al vol.

Het nadeel is vooral dat je continu je opslagruimte in de gaten moet houden.
En als we over future-proofness gaan praten. Alles lijkt de cloud in te gaan. Ook applicaties. Tendens is dan ook dat dit in de toekomst ook meer gaat gebeuren. Welke applicaties heb je dan nog nodig in de near future? Tegen de tijd dat je niet genoeg hebt aan 30GB voor je applicaties (voor een average consu user) is dit ding al veroudert.
Ja, leuk dat het in de cloud gaat, maar als je die clouddata synchroniseert met je SP3 heb je toch echt schijfruimte nodig om het lokaal ter beschikking te hebben. Met een persoonlijke Dropbox met 25GB (gratis bij een telefoon oid) en automatische backup van je foto's naar Dropbox tikt dat al aardig aan. Met een bedrijfsaccount op One Drive loopt het helemaal snel op.
En mocht je desondanks ruimte te kort komen voor je media files. Lees films, fotos ed. Dan kan je nog altijd opteren voor externe opslag.
Je kunt inderdaad het geheugen uitbreiden met een micro-SD kaart en daar bepaalde libraries op zetten. Dat is echter niet voor alle soorten data geschikt en bovendien kun je er geen programma's op installeren.
Ik durf bijna te beweren dat de I3 zelfs voor een gemiddelde user ruim voldoende is. Zeker naar de prijs kijkende inclusief type cover bij de Paradigit aanbieding.

Nu geld uitgeven voor iets wat je later mogelijk nog kan gebruiken is een instelling die ik niet omarm. We leven in een consumentenmaatschappij waarin elke dag nieuwe prikkels komen. Nieuwe gadget en zo. Ik wil niet zeggen dat ik elke nieuwe uitgave van de iphone moet hebben. Misschien skip ik wel twee generaties. (Van een 4 naar 5s gegaan). En ik moet zeggen dat ik de opslag van 16GB ruim voldoende vond en ik kon alles installeren wat ik wilde installeren.

Inventariseer wat je nou echt nodig hebt aan opslag en de meeste mensen zullen tot de conclusie komen dat 64GB echt zat is. Hier zullen veel zelfbenoemde powerusers hier absoluut niet mee eens zijn. Maar ik vraag me af hoeveel mensen hier echt die grote opslagcapaciteit ten volle benutten. En dan niet om dure opslag te gebruiken voor een Adobe installatie van 10GB en dan eens in het jaar een foto te bewerken.
Verder moet eenieder het inderdaad maar voor zichzelf bepalen. Ik heb echter ervaren dat 80GB (Dell XPS 11) al heel snel te weinig was. Voor mij is 64GB dus al helemaal uit den boze. 128GB zie ik als minimum voor een laptop. Zoals gezegd: het is qua functionaliteit geen tablet, maar een PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:39

icecreamfarmer

en het is

bilgy_no1 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:17:
[...]

Het ligt uiteraard aan wat je gaat doen. Maar als je het apparaat ook voor werk of studie inzet is 32GB opslag snel onvoldoende. De SP3 is niet zoals een 'gewone tablet' die je voornamelijk als media consumptie apparaat gebruikt. Stel je zet de foto's van je digitale camera op de SP3: na een paar vakanties is je schijf al vol.

Het nadeel is vooral dat je continu je opslagruimte in de gaten moet houden.

[...]

Ja, leuk dat het in de cloud gaat, maar als je die clouddata synchroniseert met je SP3 heb je toch echt schijfruimte nodig om het lokaal ter beschikking te hebben. Met een persoonlijke Dropbox met 25GB (gratis bij een telefoon oid) en automatische backup van je foto's naar Dropbox tikt dat al aardig aan. Met een bedrijfsaccount op One Drive loopt het helemaal snel op.

[...]

Je kunt inderdaad het geheugen uitbreiden met een micro-SD kaart en daar bepaalde libraries op zetten. Dat is echter niet voor alle soorten data geschikt en bovendien kun je er geen programma's op installeren.

[...]

Verder moet eenieder het inderdaad maar voor zichzelf bepalen. Ik heb echter ervaren dat 80GB (Dell XPS 11) al heel snel te weinig was. Voor mij is 64GB dus al helemaal uit den boze. 128GB zie ik als minimum voor een laptop. Zoals gezegd: het is qua functionaliteit geen tablet, maar een PC.
Daar ben ik dus ook bang voor, ik wil hem met name gebruiken wanneer ik op reis ben naar mijn vriendin.
Dan moet er wel iets op geslagen kunnen worden.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ducolwd
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 20:57
Ik heb gister de aanbieding van Centralpoint gebruikt om mijn desktop te vervangen met de i5 8GB. Nu wachten op DPD, hoop dat het vandaag nog komt.
Ik ben vooral benieuwd of het aan de verwachtingen voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Even iets weerleggen, ik zie hier meerdere keren voorbij komen dat je geen programma's kunt installeren op de microsd. Dat is absolute onzin ;)

Wanneer je de microsd formateert als NTFS is dat geen enkel probleem. E vwb performance is dat ook prim te doen, mits je natuurlijk wel een kaartje gebruikt met snelheid en geschikt voor langdurig gebruik, zoals de ultra en extreme van Sandisk en de EVO van Samsung

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Beter even wachten en onderstaande Mini SD card kopen:

http://www.lexar.com/products/professional-microsd-1000x

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Mijn ervaringen met Lexar zijn niet echt positief te noemen.
Goed en snel voor camera's, maar zodra je die als NTFS formateert gaan ze stuk, heb er 2 liggen en garantieafhandeling is ook niet bepaald goed te noemen :-(

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
bilgy_no1 schreef op zaterdag 07 maart 2015 @ 10:17:

Zowel Onedrive als Dropbox kun je zo configureren dat er geen bestanden lokaal worden opgeslagen of gemirrored / gesynchroniseerd

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
wiz schreef op zondag 08 maart 2015 @ 22:07:
[...]

Zowel Onedrive als Dropbox kun je zo configureren dat er geen bestanden lokaal worden opgeslagen of gemirrored / gesynchroniseerd
OK dat wist ik niet, maar staat standaard wel ingesteld om ook lokaal op te slaan. En een SP3 is ook iets anders dan een media tablet (iPad / Android). Je kunt hem ook gebruiken als je hoofd computer. Dan wil je toch ook wel je belangrijkste zaken lokaal kunnen opslaan (zoals bijvoorbeeld foto's van je camera). Maar goed, smaken verschillen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

bilgy_no1 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 01:09:
[...]

OK dat wist ik niet, maar staat standaard wel ingesteld om ook lokaal op te slaan. En een SP3 is ook iets anders dan een media tablet (iPad / Android). Je kunt hem ook gebruiken als je hoofd computer. Dan wil je toch ook wel je belangrijkste zaken lokaal kunnen opslaan (zoals bijvoorbeeld foto's van je camera). Maar goed, smaken verschillen...
Foto's wil ik juist NIET lokaal opslaan, veel te veel risico.
Daarom gebruik ik een private cloud thuis en Onedrive ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb mijn SP3 nu ongeveer 2 maand en gisteren begon het me op te vallen dat de fan luider wordt. Daar waar ik vroeger eigenlijk bijna enkel de luchtverplaatsing hoorde, begin ik nu toch echt wel het draaien van de fan zelf te horen (i.e. mechanisch geluid). Vraag me af of jullie na verloop van tijd hetzelfde ervaren hebben ?
Ik vind dit wel een tegenvaller, zeker gezien ik met mijn SP3 nog maar heel weinig rondgelopen heb en het dus toch zeker nog geen slijtage o.i.d. zou mogen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Twixie schreef op maandag 09 maart 2015 @ 15:23:
Heb mijn SP3 nu ongeveer 2 maand en gisteren begon het me op te vallen dat de fan luider wordt. Daar waar ik vroeger eigenlijk bijna enkel de luchtverplaatsing hoorde, begin ik nu toch echt wel het draaien van de fan zelf te horen (i.e. mechanisch geluid). Vraag me af of jullie na verloop van tijd hetzelfde ervaren hebben ?
Ik vind dit wel een tegenvaller, zeker gezien ik met mijn SP3 nog maar heel weinig rondgelopen heb en het dus toch zeker nog geen slijtage o.i.d. zou mogen zijn.
Als je gaat Googelen zie je dat meer mensen hier last van hadden. Garantie claimen, want het is niet normaal in ieder geval.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP_S
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Hmm, ik zag hier laatst een berichtje van iemand die een gele streep op zn scherm had, nu zie ik dat bij mij die streep ook in beeld is :/ Dat wordt een garantie gevalletje mag ik hopen.

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:28

TheVMaster

Moderator WOS
bilgy_no1 schreef op maandag 09 maart 2015 @ 01:09:
[...]

OneDrive staat by default niet ingesteld dat hij alles offline haalt hoor. Dropbox misschien wel...en heel misschien ook wel OneDrive for Business.....maar de persoonlijke OneDrive zeker niet. Gelukkig maar...heb er meer dan 300GB op staan, dat past niet op mijn SP3 met 128 GB :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

JP_S schreef op maandag 09 maart 2015 @ 22:59:
Hmm, ik zag hier laatst een berichtje van iemand die een gele streep op zn scherm had, nu zie ik dat bij mij die streep ook in beeld is :/ Dat wordt een garantie gevalletje mag ik hopen.
Dat was oa ik. Heb hem opgestuurd (na gebeld te hebben met support) en een nieuwe gekregen. Duurde een week omdat ik een US versie had van de SP3 en dus geen advanced return kon doen.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

Hmm dat heb ik ook, en ik heb ook dat ie heel erg snel throttled. Als ik bijvoorbeeld CoD5 (oudje, doet de SP3 met 4 vingers in zijn neus) heb ik 90fps (max van het spel, is begrensd) in het begin, maar na enkele minuten nog maar 20fps. Gewoon omdat ie behoorlijk omlaag schakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Laatst online: 07-07 11:11
Even een vraagje:

Als ik iTunes laat spelen op mijn Surface pro3 dan gaat dat perfect, totdat de pro in de "slaap stand" gaat.
Las dat het zelfde euvel ook met YouTube speelt.

Is er een manier om een programma op de achtergrond door te laten draaien, ondanks dat de pro in de slaap stand gaat?

Oplossing kan natuurlijk zijn om de machine niet in de slaap stand te laten gaan, maar dan staat je scherm continue aan. (die kan je natuurlijk dimmen, maar is omslachtig)

Als er geen instelmogelijkheid is op dit moment, zou dat dan al koffiedik kijkend wellicht wel toegevoegd worden in Windows 10? Of is zoiets technisch niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Sleep is natuurlijk per definitie dat er niets meer draait. Normaal moeten sommige applicaties er echter in slagen van Windows 8 wakker te houden, maar om de een of andere reden werkt dat inderdaad niet met iTunes.
Als je het enkel wil als de SP3 aan de lader hangt, zou je nog in Power Options kunnen gaan om daar dan in te stellen dat de SP3 helemaal niet meer in sleep gaat als hij aan de lader hangt. Sowieso is de SP3 al enorm zuinig, dus voor het elektriciteitsgebruik moet je het zeker niet laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb mijn SP3 nu ongeveer 2 maand en gisteren begon het me op te vallen dat de fan luider wordt. Daar waar ik vroeger eigenlijk bijna enkel de luchtverplaatsing hoorde, begin ik nu toch echt wel het draaien van de fan zelf te horen (i.e. mechanisch geluid).
Wordt nu helaas duidelijk een retour :(. Wanneer de fan draait en ik kantel de SP3 wat voor/achter/links/rechts wordt het mechanisch geluid een stuk erger, alsof de fan ergens tegenaan schuurt. Wel serieus balen...

Ondertussen inderdaad online ook al meldingen van gezien : o.a. YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise (UPDATED) .

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 10-03-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Twixie schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 14:56:
[...]

Wordt nu helaas duidelijk een retour :(. Wanneer de fan draait en ik kantel de SP3 wat voor/achter/links/rechts wordt het mechanisch geluid een stuk erger, alsof de fan ergens tegenaan schuurt. Wel serieus balen...

Ondertussen inderdaad online ook al meldingen van gezien : o.a. YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise (UPDATED) .
Maar is dat een probleem dan? Hij maakt wat meer geluid door het vliegwieleffect* maar is dat schadelijk of puur 'cosmetisch'?

*Ik kom even niet op de juiste term. Dat van dat je een draaiend wiel moeilijker kan kantelen dan een stilstaand wiel.

[ Voor 9% gewijzigd door Room42 op 10-03-2015 16:42 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb ik me ook al afgevraagd, vooral omdat hij in stilstand (bvb in dock) eigenlijk niet te horen is. Echter, kijk eens naar dat filmpje. Je kan dit toch bezwaarlijk normaal gaan noemen. Het lijkt toch echt op mechanische wrijving, dus iets dat op termijn ook zal afslijten en mogelijk nog meer problemen zal veroorzaken.
Tenzij iedereen nu zal komen zeggen dat die van hem ook zo'n kabaal maakt.

EDIT: denk dat je gyroscopisch effect bedoelt. Echter heb ik dit nog nooit meegemaakt met laptops e.d. en die beweeg je toch ook vaak.

[ Voor 14% gewijzigd door Twixie op 10-03-2015 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Mensen die hier zijn overgestapt van een Surface 2 naar een Surface pro 3, kunnen jullie wellicht jullie bevindingen delen op het gebied van accuduur, geluidproductie/warmte en/of andere nadelen? Ik overweeg sterk de overstap te maken maar heb nog twijfels over de accuduur etc. en zie het grotere formaat zowel als een voor als nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 19:54:
Mensen die hier zijn overgestapt van een Surface 2 naar een Surface pro 3, kunnen jullie wellicht jullie bevindingen delen op het gebied van accuduur, geluidproductie/warmte en/of andere nadelen? Ik overweeg sterk de overstap te maken maar heb nog twijfels over de accuduur etc. en zie het grotere formaat zowel als een voor als nadeel.
Je moet de SP3 niet als directe vervanger van een Surface 2 zien. Ja het is een tablet, maar hij is wat zwaarder, maar omdat hij groter is voelt hij nog zwaarder aan als je hem in je hand vast houdt. Je moet de SP3 meer zien als een ultrabook en tevens PC vervanger zolang je geen zware games speelt. Als tablet kan je hem zeker gebruiken, maar dan wel ondersteunt want erg lang in de hand houden op de bank is er niet bij.

De accu gaat minder lang mee, maar een werkdag hallt hij prima voor 'normale' werkzaamheden. De hele dag films kijken gaat niet lukken en een dag videobewerken kan je ook vergeten. Maar ja, dat laatste kon je ook vergeten op je Surface 2.

Zolang je geen zware taken laat draaien op de SP3 zal de fan zo goed als stil of geruisloos blijven. En als hij dan toch gaat draaien op wat hogere snelheid, dan is het nog steeds niet meer dan de gemiddelde laptop.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:24:
[...]

Je moet de SP3 niet als directe vervanger van een Surface 2 zien. Ja het is een tablet, maar hij is wat zwaarder, maar omdat hij groter is voelt hij nog zwaarder aan als je hem in je hand vast houdt. Je moet de SP3 meer zien als een ultrabook en tevens PC vervanger zolang je geen zware games speelt. Als tablet kan je hem zeker gebruiken, maar dan wel ondersteunt want erg lang in de hand houden op de bank is er niet bij.

De accu gaat minder lang mee, maar een werkdag hallt hij prima voor 'normale' werkzaamheden. De hele dag films kijken gaat niet lukken en een dag videobewerken kan je ook vergeten. Maar ja, dat laatste kon je ook vergeten op je Surface 2.

Zolang je geen zware taken laat draaien op de SP3 zal de fan zo goed als stil of geruisloos blijven. En als hij dan toch gaat draaien op wat hogere snelheid, dan is het nog steeds niet meer dan de gemiddelde laptop.
Thanks!
Ik gebruik hem voornamelijk als ultraboek dus dat is geen probleem en zware games draai ik ook niet. Het is voor mij zaak dat ie stil is want werken id bieb oid vind ik verschrikkelijk met een stofzuiger.

Ik zit nog met een tweetal vragen. Wat is precies het verschil tussen de 4GB en 8GB en in het verlengde: is casual gaming met 4GB mogelijk (gezien shared memory van de GPU)?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen van users bij centralpoint.. het lijkt een prachtige deal die bundel omdat ik ook een dock wil.. Echter heb ik erg goede ervaringen met Microsoft als verkopende partij omdat ze snel handelen en klantvriendelijk zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Worsteneter op 11-03-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Worsteneter schreef op dinsdag 10 maart 2015 @ 20:54:
[...]

Ik zit nog met een tweetal vragen. Wat is precies het verschil tussen de 4GB en 8GB en in het verlengde: is casual gaming met 4GB mogelijk (gezien shared memory van de GPU)?

Daarnaast ben ik benieuwd naar de ervaringen van users bij centralpoint.. het lijkt een prachtige deal die bundel omdat ik ook een dock wil.. Echter heb ik erg goede ervaringen met Microsoft als verkopende partij omdat ze snel handelen en klantvriendelijk zijn.
Ik zou sowieso voor 8Gb gaan. Windows alleen al heeft minimaal ongeveer 2Gb nodig .. En naderhand upgraden kan niet. Met 8Gb ben je simpelweg toekomstbestendiger.

Mooiste balans is daarbij de SP3 i5 8Gb RAM en 256Gb SSD. Centralpoint is een prima partij, en je moet ook dan gewoon nog steeds naar Microsoft voor service afhandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
wiz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Ik zou sowieso voor 8Gb gaan. Windows alleen al heeft minimaal ongeveer 2Gb nodig .. En naderhand upgraden kan niet. Met 8Gb ben je simpelweg toekomstbestendiger.

Mooiste balans is daarbij de SP3 i5 8Gb RAM en 256Gb SSD. Centralpoint is een prima partij, en je moet ook dan gewoon nog steeds naar Microsoft voor service afhandeling.
Ik lees juist op blogs en reviews dat de 4gb versie afdoende is... Ik weet niet zo goed wat ik moet: Het prijsverschil is 280€!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskeyJack24
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08-07 22:23
King Dingeling schreef op vrijdag 06 maart 2015 @ 09:55:
[...]

Pak dan de bundel bij centralpoint voor €24 meer. :P
Als je voor die bundel van centralpoint wil gaan, bel ze eerst even! Mijn i5 levertijd werd eerst met 1 dag uitgesteld zonder notificatie, maar staat nu ineens op 1 april!!! Terwijl op de site nog steeds staat 10 op voorraad en 1 dag levertijd... Belachelijk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Ik lees juist op blogs en reviews dat de 4gb versie afdoende is... Ik weet niet zo goed wat ik moet: Het prijsverschil is 280€!
Eigen quote:
Swerfer schreef op vrijdag 07 november 2014 @ 10:35:
Ik heb een i5 4 GB Ram en heb continu Visual Studio Express 2013 for Windows open staan, Visual Studio Express 2013 for Web, SQL Server 2014 Management Studio, diverse Internet Explorer vensters en vaak Google Earth. Dit allemaal tegelijk. Alles draait super soepel ondanks dat er zoveel openstaat. Met Visual Studio Express 2013 for Windows heb ik tegelijk de Windows Phone simulator draaien. Ook de simulator draait meestal vloeiend, soms een korte tijd haperingen. Ik denk dat dat komt omdat hij die soms naar het virtuele geheugen verplaatst en als ik die dan weer ga gebruiken heb ik korte tijd haperingen.

Het enige waar ik rekening mee moet houden is dat als ik alle bovenstaande programma's open, dat ik Google Earth en Visual Studio Express 2013 for Web pas open nadat ik de Windows Phone emulator heb opgestart anders begint die te klagen over te weinig geheugen. Maar eenmaal opgestart dus bijna geen problemen...

Al met al had 8 GB beter geweest, maar dat rechtvaardigt bij mij niet de veel hogere prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wiz schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 14:57:
[...]

Windows alleen al heeft minimaal ongeveer 2Gb nodig ..
Daar is niet waar hoor. Windows past zijn eigen geheugengebruik aan aan de hoeveelheid geheugen in je systeem. Ik denk dat je alleen met vm's of extreme multitasking meer dan 4GB nodig hebt. Als het geheugen voltrekt gaat Windows swappen, maar met een SSD die 500MB/s doet is dat ook niet heel erg.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Dat van dat swappen las ik ook en dat het weinig impact op performance heeft.

Mijn gebruik: Ik gebruik chrome met 10+ tabs, spotify, office (vnml word), torrentdownload, video, onedrive. Voor extra opslag zou ik een sd kunnen plaatsen, ik red mij echter met mijn surface 64gb ook qua ruimte. Wat ik wel graag zou willen, wat eventueel die 4gb te krap maakt, is gebruik in combinatie met dock als desktop op mijn kamer + casual gaming.

Ik studeer nog sowieso 3 jaar en dan wil ik dit gebruik dus bij gebruiken. Desktop icm extern monitor +tobo en muis voor typen van bijv. Essays.

Ik heb nu de i5 4gb met 128gb op het oog.. Wat zouden jullie aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Een SSD blijft trager dan RAM, dus minder swappen is beter :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Room42 schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:45:
Een SSD blijft trager dan RAM, dus minder swappen is beter :)
Dat snap ik, het verschil met een platter is echter evident. Rechtvaardigt minder swappen echter een meerprijs van 280 €? Weliswaar zit daar ook opslag bij maar toch..

Ik vind het een bijzonder lastige keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Worsteneter schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 15:07:
[...]

Zoals ook al door anderen aangegeven. Ik heb de 4GB versie en ik merk gewoon niet dat ik tegen de grens aanloop. Ik ben er dan ook erg blij mee dat ik ervoor gekozen heb die €280 in mijn zak te houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op donderdag 12 maart 2015 @ 21:32:
Wat ik wel graag zou willen, wat eventueel die 4gb te krap maakt, is gebruik in combinatie met dock als desktop op mijn kamer + casual gaming.
Ik 4gb en een dock met een 27" extern 2160x1440 scherm die ik tegelijk gebruik met het scherm op de SP3 zelf. Ik heb zelden last van geheugen te kort. Het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik de Windows Phone emulator wil draaien, dat ik bijna alle programma's moet afsluiten, behalve Visual Studio natuurlijk, en dan de Windows Phone emulator moet starten. Daarna kan ik alle programma's die ik wil weer openen. De emulator heeft gewoon bij het opstarten zoveel vrije geheugen nodig als het type Windows Phone wat je wilt emuleren aan intern geheugen heeft, plus een deel van de grootte van de rom waarschijnlijk. Emuleer ik een 512 MB device, dan heb ik dus minimaal 512 MB vrij geheugen nodig plus een deel van de grootte van de rom.

Games speel ik niet, maar games die problemen hebben met 4gb zullen waarschijnlijk toch niet soepel draaien vanwege de beperking van de videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
mvds schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 09:30:
[...]

Zoals ook al door anderen aangegeven. Ik heb de 4GB versie en ik merk gewoon niet dat ik tegen de grens aanloop. Ik ben er dan ook erg blij mee dat ik ervoor gekozen heb die €280 in mijn zak te houden :)
Ok, dat klinkt goed! Dit komt zeker ook dan doordat Windows zelf inschat hoeveel geheugen er vrij is? Ik zit nu op mijn desktop (i7 -3770, 8gb, 128gb SSD) en ik heb chrome (10 tabs), spotify, word, utorrent en file explorer open en taakbeheer geeft aan dat er tussen de 42 en 51% geheugen wordt gebruikt. Als je minder geheugen hebt, dan past windows zich daar dus aan aan?

En hoe gaat dit in de toekomst zijn met Windows 10? Vraagt win10 meer of minder resources?
Swerfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 10:14:
[...]

Ik 4gb en een dock met een 27" extern 2160x1440 scherm die ik tegelijk gebruik met het scherm op de SP3 zelf. Ik heb zelden last van geheugen te kort. Het enige waar ik tegenaan loop is dat als ik de Windows Phone emulator wil draaien, dat ik bijna alle programma's moet afsluiten, behalve Visual Studio natuurlijk, en dan de Windows Phone emulator moet starten. Daarna kan ik alle programma's die ik wil weer openen. De emulator heeft gewoon bij het opstarten zoveel vrije geheugen nodig als het type Windows Phone wat je wilt emuleren aan intern geheugen heeft, plus een deel van de grootte van de rom waarschijnlijk. Emuleer ik een 512 MB device, dan heb ik dus minimaal 512 MB vrij geheugen nodig plus een deel van de grootte van de rom.

Games speel ik niet, maar games die problemen hebben met 4gb zullen waarschijnlijk toch niet soepel draaien vanwege de beperking van de videokaart.
Volgens mij gebruik jij dus meer resources dan ik, wat een geruststellende gedachte is. De performance icm externe monitor is ook goed te noemen?

Ik ben mij tevens bewust van de beperkingen van de videokaart/chip, ik ben ook niet van plan om bijv. gta V te draaien op een surface pro 3, daar heb ik een desktop voor in mijn ouderlijke huis met een goede dedicated gpu. Surface pro 3 is voor studie, werk en als 'desktop' in mijn appartement icm dock. Ik denk dat de surface pro 3 daarvoor een goede optie is. Ik heb nu mijn surface 2 echt ALTIJD bij mij en ik kan hier goed meer werken. Ik heb echter ook last van de beperkingen op de surface 2 qua snelheid en functionaliteit (wil je spotify draaien, moet je webplayer ipv het programma) en behoefte aan een stuk groter scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:17:
[...]

Volgens mij gebruik jij dus meer resources dan ik, wat een geruststellende gedachte is. De performance icm externe monitor is ook goed te noemen?
Ik merk niets van performanceverlies door gebruik van de externe monitor. Het is zelfs zo dat de SP3 via daisy chain via de displayport aansluiting 2 externe 2k monitors kan aanspreken met het beeldscherm van de SP3 ook nog eens aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:00:
[...]

Ik merk niets van performanceverlies door gebruik van de externe monitor. Het is zelfs zo dat de SP3 via daisy chain via de displayport aansluiting 2 externe 2k monitors kan aanspreken met het beeldscherm van de SP3 ook nog eens aan!
Nondeju!

Ik ben ondertussen ook al 85% zeker dat de Surface pro 3 i5/4GB/128GB incl cyaan typecover3 en dock de opvolger gaat worden van mijn Surface 2. Eventueel met een externe hardeschijf aan het dock voor video/foto backup en een sdkaartje.

Ik twijfel alleen nog over evt. 8gb (al vind ik dat de prijs niet waard, maar wellicht in het licht van dat ik er nog 3 jaar mee moet) en eventueel welke kleur cover en of ik een dock al gelijk wil aanschaffen. Naast twijfels over de pro 3 zelf is er ook nog een mogelijke aankondiging van een pro 4.

Dat kan heel zuur worden als de geruchten kloppen dat de pro 4 uit gaat komen vóór de zover.. al zal de performance hetzelfde zijn als er een core M processor inkomt. Voordeel is dan alleen de betere accuduur, mogelijk lager gewicht en fanless/minder warmte. Maar ik begrijp dat de fan van de pro 3 niet aanslaat bij office, web gebruik.

Slaat de fan trouwens wel aan bij video?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:19:
[...]
Slaat de fan trouwens wel aan bij video?
YouTube: Victoria Falls in 4K resolution - Shot with the Lumia 930 4k 2160p op mijn 27" die 2k is.
Hieronder de grafiek van de taskmanager. Geen fan gehoord...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/csL5xpc2vqRcCx5JhSm65P4b/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 12:17:
[...]
En hoe gaat dit in de toekomst zijn met Windows 10? Vraagt win10 meer of minder resources?
Dat zal elkaar weinig tot niks uitmaken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ik zou voor de 8gb versie gaan (en die heb ik ook). Bij het kijken van bovenstaande 4K filmpje staat mijn geheugen op 4.2/7.9 met 53% beschikbaar geheugen voor andere doeleinden. 81 lopende processen. Dat is wel even wat ruimer dan de 79% in het plaatje hierboven.

Ik weet nog begin 2000 dat ik een nieuwe pc kocht met 512MB RAM. Mijn vrienden verklaarden mij voor gek. Wat moet je met zoveel RAM ? 128MB was de standaard en je zag net heel voorzichtig de pc's met 256MB verschijnen. Binnen een jaar later was 256MB al vrij standaard en zag ik mijn vrienden ook al upgraden naar 512MB.

Ik denk echt dat 4GB over 2 jaar echt te krap gaat zijn. Tuurlijk alles zal nog wel prima draaien, maar de eisen van programma's worden ook steeds zwaarder. Nu is het even in de buidel tasen qua geld, maar over 2 jaar heb je er nog steeds plezier van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 13:52:
[...]

YouTube: Victoria Falls in 4K resolution - Shot with the Lumia 930 4k 2160p op mijn 27" die 2k is.
Hieronder de grafiek van de taskmanager. Geen fan gehoord...

[afbeelding]
Dat zit er veelbelovend uit. Duidelijk dat Windows geheugen gebruikt naar gelang beschikbaar. Dezelfde taak met 8GB RAM verbruikt namelijk 50% wat ruim 1 GB meer RAM is.
80% geeft echter ook aan dat er weinig speelruimte is.. al vraagt 4K natuurlijk ook het nodige en heb je in principe maar een 1440p scherm.
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:01:
Ik zou voor de 8gb versie gaan (en die heb ik ook). Bij het kijken van bovenstaande 4K filmpje staat mijn geheugen op 4.2/7.9 met 53% beschikbaar geheugen voor andere doeleinden. 81 lopende processen. Dat is wel even wat ruimer dan de 79% in het plaatje hierboven.

Ik weet nog begin 2000 dat ik een nieuwe pc kocht met 512MB RAM. Mijn vrienden verklaarden mij voor gek. Wat moet je met zoveel RAM ? 128MB was de standaard en je zag net heel voorzichtig de pc's met 256MB verschijnen. Binnen een jaar later was 256MB al vrij standaard en zag ik mijn vrienden ook al upgraden naar 512MB.

Ik denk echt dat 4GB over 2 jaar echt te krap gaat zijn. Tuurlijk alles zal nog wel prima draaien, maar de eisen van programma's worden ook steeds zwaarder. Nu is het even in de buidel tasen qua geld, maar over 2 jaar heb je er nog steeds plezier van.
Dit is natuurlijk de kern van mijn afweging. Het is ruimer, het is toekomstbestendiger.
Wellicht koop ik over 2/3 jaar wel een Surface pro 4/5, wellicht ook niet. Ik vind het echter lastig om zover vooruit te kijken. Ik heb met mijn Surface RT 1 jaar gedaan en met de Surface 2 ook 1 jaar. Wat dat betreft ben ik wel iemand die snel van device verandert. Met de pro 3 ben ik echter van plan om mijn studie uit te zingen, ik zit nu op de helft. Vraag is: heb ik dan 8GB nodig? Ik vind het lastig.. ik doe eigenlijk niet veel anders dan tekstverwerken en surfen/muziek. Wellicht een keer wat casual gaming (simcity, AoE oid). Vandaar mijn vele vragen en activiteit in het topic: het is een lastige vraag en ik moet er goed over nadenken. Ik blijf echter ook student dus 280 euro is een een maandje stufi, die ik volgend jaar ook niet meer krijg. Dingen om in overweging te nemen ;)
Ik heb echter nog even om te beslissen, ik hoop volgende week een bestelling te kunnen plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:12:
[...]

Dat zit er veelbelovend uit. Duidelijk dat Windows geheugen gebruikt naar gelang beschikbaar. Dezelfde taak met 8GB RAM verbruikt namelijk 50% wat ruim 1 GB meer RAM is.
80% geeft echter ook aan dat er weinig speelruimte is.. al vraagt 4K natuurlijk ook het nodige en heb je in principe maar een 1440p scherm.
[...]
Die YouTube was bij lange na niet het enige programma wat ik open had staan. Naar het geheugengebruik moet je dus niet kijken in mijn voorbeeld, meer naar de CPU tijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:15:
[...]

Die YouTube was bij lange na niet het enige programma wat ik open had staan. Naar het geheugengebruik moet je dus niet kijken in mijn voorbeeld, meer naar de CPU tijd...
Ja, dat ziet er super uit (en presteert beter dan mijn 3e generatie i7)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robsta86
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:12
Zoekende naar een mogelijkheid om met de Surface Pro 3 pen een "Slide" te wisselen in Powerpoint 2013 op de SP3 ben ik bij het programma Autohotkey terecht gekomen, met onderstaande scriptje:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
; Use Surface Pen Button as Powerpoint Control
; Kudos for first clues at http://superuser.com/questions/777199/is-it-possible-to-change-the-application-opened-by-the-surface-pro-3s-pen-butto
; and http://www.kennylowe.org/2014/09/11/surface-pro-3-pen-button-customisation/
; Only try if in presentation mode (screenClass)
; -so pen launches Onenote as normal at all other times
#IfWinExist, ahk_class screenClass
; F20 is SINGLE click of pen button
#F20::
; check that a powerpoint window is focussed
if (WinActive("ahk_class screenClass"))
; send Page Down to advance slide
Send {Space}
; F19 is DOUBLE click of pen button
#F19::
; check that a powerpoint window is focussed
if (WinActive("ahk_class screenClass"))
; send Page Down to advance slide
Send {BackSpace}
return

Op zich werkt het script wel. Indien Powerpoint niet actief is wordt OneNote geopend. Indien je een Powerpoint presentatie hebt kun je met 1 keer klikken naar de volgende sheet, met 2 keer klikken ga je een sheet terug.

Echter komt het regelmatig voor dat als je (enkel of dubbel) klikt op de pen je het scherm heel snel ziet verspringen naar de volgende dia en direct weer terug (in een enkele seconde).

Zijn er mensen die een soortgelijke oplossing gebruiken voor Powerpoint welke wel 100% goed werkt? Het is een beetje lullig als je een presentatie staat te geven en het scherm druk heen en weer springt maar de volgende dia niet in beeld blijft 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Robsta86 op 13-03-2015 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
MRE-Inc schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:01:
Dit kan je niet 1 op 1 vergelijken. Ik had Visual Studio ook openstaan met een project geladen en Visual Studio gebvruik veel geheugen als dat beschikbaar is. Dan kan het dus zijn dat het aantal lopende processen lager ligt terwijl er toch meer geheugen wordt gebruikt. Maar ja 8gb is natuurlijk wel het dubbele, dus hou je ook meer over.

Maar als ik Google Earth open heb staan, samen met Visual Studio, SQL server management studio, diverse browser tabs, windows phone emulator, Paintshop Pro X7 en nog een ftp client en niets merk van te weinig geheugen, dan zie ik geen reden om 8gb te nemen. Vooral in verband met wat worsteneter aangeeft wat hij in het heden van plan is met de SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:12:
[...]

[...]

Dit is natuurlijk de kern van mijn afweging. Het is ruimer, het is toekomstbestendiger.
Wellicht koop ik over 2/3 jaar wel een Surface pro 4/5, wellicht ook niet. Ik vind het echter lastig om zover vooruit te kijken. Ik heb met mijn Surface RT 1 jaar gedaan en met de Surface 2 ook 1 jaar. Wat dat betreft ben ik wel iemand die snel van device verandert. Met de pro 3 ben ik echter van plan om mijn studie uit te zingen, ik zit nu op de helft. Vraag is: heb ik dan 8GB nodig? Ik vind het lastig.. ik doe eigenlijk niet veel anders dan tekstverwerken en surfen/muziek. Wellicht een keer wat casual gaming (simcity, AoE oid). Vandaar mijn vele vragen en activiteit in het topic: het is een lastige vraag en ik moet er goed over nadenken. Ik blijf echter ook student dus 280 euro is een een maandje stufi, die ik volgend jaar ook niet meer krijg. Dingen om in overweging te nemen ;)
Ik heb echter nog even om te beslissen, ik hoop volgende week een bestelling te kunnen plaatsen.
Voor tekstverwerken, surfen/muziek heb je echt geen 8GB nodig. HOu die 280 euro gewoon in je zak en koop de i5/4GB/128GB. Er staat nu overigens ook eentje in V&A voor 800 euro, scheelt nog weer een stuk. Windows 10 zal eerder lichter dan zwaarder dan 8.1 zijn, omdat MS wil dat Windows ook op low-end tablets goed draait en dus tijd zal steken in het optimaliseren van Windows.

Geld wat je nu bespaard kan je natuurlijk weer gebruiken om straks een Surface Pro 5 of 6 te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ramon schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 15:51:
[...]

Voor tekstverwerken, surfen/muziek heb je echt geen 8GB nodig. HOu die 280 euro gewoon in je zak en koop de i5/4GB/128GB. Er staat nu overigens ook eentje in V&A voor 800 euro, scheelt nog weer een stuk. Windows 10 zal eerder lichter dan zwaarder dan 8.1 zijn, omdat MS wil dat Windows ook op low-end tablets goed draait en dus tijd zal steken in het optimaliseren van Windows.

Geld wat je nu bespaard kan je natuurlijk weer gebruiken om straks een Surface Pro 5 of 6 te kopen :)
Dat is ook de kant die ik op neig te gaan ;)
Ik heb de pro 3 in V&A gezien, maar ik koop liever een nieuw tablet vanwege de juridische aansprakelijkheid (als rechtenstudent zijn dit soort dingen belangrijk, haha). Ik twijfel daarbij tussen Centralpoint en Microsoft als partijen. Microsoft is 100 euro duurder (incl. studentenkorting) maar is de afgelopen jaren een coulante en klantvriendelijke partij gebleken bij alle pech die ik heb gehad met mijn devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 16:00:
[...]

Dat is ook de kant die ik op neig te gaan ;)
Ik heb de pro 3 in V&A gezien, maar ik koop liever een nieuw tablet vanwege de juridische aansprakelijkheid (als rechtenstudent zijn dit soort dingen belangrijk, haha). Ik twijfel daarbij tussen Centralpoint en Microsoft als partijen. Microsoft is 100 euro duurder (incl. studentenkorting) maar is de afgelopen jaren een coulante en klantvriendelijke partij gebleken bij alle pech die ik heb gehad met mijn devices.
Ook als je je SP3 bij Centralpoint aanschaft kan je gebruik maken van de service van Microsoft als je defecten hebt. Ik zou dus gewoon voor de goedkoopste gaan. Je moet gewoon je apparaat aanmelden op de volgende website: http://www.microsoft.com/...pport/care-online-repair/

Vanaf dat moment kan je zien hoelang je nog garantie hebt en kan je daar bij eventuele defecten je apparaat laten repareren. Valt de reparatie binnen de garantie, dan is het natuurlijk helemaal gratis. Je kan zelf eerst een vervangend apparaat laten opsturen voordat je je eigen apparaat opstuurt als je wilt. Je krijgt dan meestal wel een refurbished apparaat, maar je zit dan niet een week zonder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:45
Kan je de stylusknoppen remappen? Het leek me juist handig om met de stylus strategygames te spelen, maar ik merk dat ik geen linkermuisklik kan doen ;(

Ik kwam al iets tegen van RadialMenu, maar die heeft linkermuisklik niet als optie.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Beerkeeper schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 19:48:
Kan je de stylusknoppen remappen? Het leek me juist handig om met de stylus strategygames te spelen, maar ik merk dat ik geen linkermuisklik kan doen ;(

Ik kwam al iets tegen van RadialMenu, maar die heeft linkermuisklik niet als optie.
De linkermuisklik is toch gewoon met de punt het scherm aantikken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Laatst online: 21:45
Room42 schreef op vrijdag 13 maart 2015 @ 20:35:
[...]

De linkermuisklik is toch gewoon met de punt het scherm aantikken :?
Veel spellen zijn het daar niet mee eens :p bijvoorbeeld Cities (de nieuwe) weigert dienst als ik wil klikken met de muis.

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik kom er net achter dat de Surface i5 4GB met Cyaan typecover bij microsoftstore.de 40 euro goedkoper is dan microsoftstore.com/nl. Ik neem aan dat je met dezelfde partij een contract sluit nietwaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:34:
Ik kom er net achter dat de Surface i5 4GB met Cyaan typecover bij microsoftstore.de 40 euro goedkoper is dan microsoftstore.com/nl. Ik neem aan dat je met dezelfde partij een contract sluit nietwaar?
Ja, maar ik denk dat microsoftstore.de niet naar Nederland verstuurd en als ze dat wel doen, dan komen er waarschijnlijk verzendkosten bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:08:
[...]

Ja, maar ik denk dat microsoftstore.de niet naar Nederland verstuurd en als ze dat wel doen, dan komen er waarschijnlijk verzendkosten bij...
Denk wel dat ze versturen, de eerste surfaces werden namelijk uit Duitsland geïmporteerd toen de RT alleen maar in Dui, UK en Fra verkrijgbaar was ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Ik heb het even bekeken, je kan inderdaad naar Nederland laten versturen en tot ik mijn persoonlijke gegevens op moest geven, bleven de verzendkosten op 0 staan. Dus wie weet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:15:
Ik heb het even bekeken, je kan inderdaad naar Nederland laten versturen en tot ik mijn persoonlijke gegevens op moest geven, bleven de verzendkosten op 0 staan. Dus wie weet...
De vraag is alleen of je dan met dezelfde partij een contract sluit en dus de Nederlandse Microsoft store kan aanspreken. Ik denk zelf van wel, je sluit je contract immers met Microsoft Ierland wat betreft hardware. Wellicht handig om dat nog even na te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
Worsteneter schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:17:
[...]

De vraag is alleen of je dan met dezelfde partij een contract sluit en dus de Nederlandse Microsoft store kan aanspreken. Ik denk zelf van wel, je sluit je contract immers met Microsoft Ierland wat betreft hardware. Wellicht handig om dat nog even na te vragen.
Je kan hem gewoon registreren bij de Nederlandse Microsoft store. Je hebt gewoon de normale 2 jaar garantie en kan hem bij de zelfde reparatieservice aanbieden in geval van defecten als een in Nederland gekocht exemplaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t-town
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:43
Worsteneter schreef op zondag 15 maart 2015 @ 11:34:
Zit je dan niet met een qwertZ toetsenbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
t-town schreef op zondag 15 maart 2015 @ 12:21:
[...]

Zit je dan niet met een qwertZ toetsenbord?
Dat klopt, maar het toetsenbord kost hetzelfde als in Nederland dus die kan ik hier gewoon bestellen a 116 euro (studentenprijs) en dan Surface pro 3 i5 4GB 128GB in Duitsland voor 859. Dan heb ik voor 975 een mooie set compleet ;)

Ik weet dat ik hem kan registreren, maar ik wil ook gewoon Microsoft als verkopende partij, niet alleen als leverancier voor bep. redenen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb mijn Surface Pro 3 i5, 128gb zojuist besteld via de Nederlandse Microsoft Store (mede dankzij een mooie aanbieding). Iedereen bedank voor de tips en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39

oscarwashere

"Very nice"

Hoi allemaal,

Ik denk er al een tijdje over om de SP3 met i5 en 8gb ram te kopen. Vandaag meldde Microsoft echter, dat Windows 10 al deze zomer uit zal komen. Daarom verwacht ik dat de Surface Pro 4 ook rond deze periode, of misschien wel tegelijk, uit zal komen. En anders wel precies op tijd voor de "back2school periode".

Wat denken jullie ervan, zal ik gelijk hebben, of moeten mensen die komend schooljaar aan hun studie gaan beginnen nog de SP3 kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
oscarwashere schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:18:
Hoi allemaal,

Ik denk er al een tijdje over om de SP3 met i5 en 8gb ram te kopen. Vandaag meldde Microsoft echter, dat Windows 10 al deze zomer uit zal komen. Daarom verwacht ik dat de Surface Pro 4 ook rond deze periode, of misschien wel tegelijk, uit zal komen. En anders wel precies op tijd voor de "back2school periode".

Wat denken jullie ervan, zal ik gelijk hebben, of moeten mensen die komend schooljaar aan hun studie gaan beginnen nog de SP3 kopen?
Die vraag/gedachtegang komt vaker voorbij. Hier kan niemand iets zinnigs over zeggen of er moet in korte tijd nieuws uitlekken als er al wat te lekken valt. Een SP4 gaat er komen, daar ben ik van overtuigd (passieve koeling), maar wanneer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Swerfer schreef op woensdag 18 maart 2015 @ 21:42:
[...]

Die vraag/gedachtegang komt vaker voorbij. Hier kan niemand iets zinnigs over zeggen of er moet in korte tijd nieuws uitlekken als er al wat te lekken valt. Een SP4 gaat er komen, daar ben ik van overtuigd (passieve koeling), maar wanneer?
En de vraag is: heb je die passieve koeling nodig? Ik hoor nu dat de fan bijna niet aanslaat en de core M gaat niet extra performance brengen. Daarnaast kun je rekening houden met dezelfde vormfactor aangezien ze accessoires, dus het dock, blijven ondersteunen. Dan is je winst alleen op het gebied van resolutie, USB C, accuduur te halen...

Dat was voor mij de doorslag nu de Pro 3 aan te schaffen, die morgen binnenkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
[...]

Als ik zo een beetje de benchmarks bekijk her en der van de nu beschikbare Core M cpus dan vraag ik me serieus of dat hm wel gaat worden voor me .. De lagere temperatuur en TDP worden voor een groot deel gerealiseerd door een lagere clock (1.4Ghz) en een kleiner productieproce (14nm). Dat geeft asl resultaat een stuk lagere performance dan de huidige SP3 processoren ... Dus mijn virtual machines gaan daar zeker van merken ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Heeft iemand ervaring met de volgende combinatie:

Surface Pro 3 + Miracast + TV met internet verbinding en filmpjes geschoten op een Lumia telefoon met 5.1 geluid ?

Ik heb zaterdag een filmpje gemaakt van mijn zoon toen hij een wedstrijd aan het voetballen was. Toen ik net via Miracast (wel BT uit anders werkt het brak) het filmpje wilde afspelen op mijn TV, kreeg ik er geen geluid bij. Toen een ander filmpje opgezocht en daar had ik wel geluid bij.

Beide filmpjes waren geschoten met een Lumia 930 met Denim erop. Wat blijkt, filmpjes met 5.1 geluid geven dus geen geluid op mijn TV, filpjes zonder 5.1 geluid (dus stereo) werken wel op mijn TV met geluid.

Is er iemand die dit bevestingen kan ? Is er ergens meer informatie te vinden hier over ? Ligt het nou aan Miracast, of aan de SP3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarwashere
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:39

oscarwashere

"Very nice"

[...]

Er zijn steeds meer tekenen dat hij steeds "binnenkorter" komt. Vandaag kreeg ik een mailtje dat je nu via Slim.nl of Surfspot.nl (sites waarmee scholieren korting krijgen op allerlei hard- en software) extra bespaard op de SP3, en de i5 met 8GB RAM nog maar € 1.121,15 kost. Het studentenaanbod van MS zelf was al goedkoop (€ 1.187,10), deze prijs is nog lager. Ik vermoed dan ook zomaar dat de studentendeal ook goedkoper zal worden.

Al met al duid dit natuurlijk op een eindsprint van MS, voor de bekendmaking/release van een nieuwe generatie. Zoals ik al zei, is de kans best groot dat hij tegelijk met W10 komt. Of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Er is een kans. Maar wil je tot september wachten dan? Als je nu koopt ( met aardige korting ) kan je er al van genieten. En het is een mooi beestje hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ik heb de Surface Pro 3 net binnen. Ik ben hem aan het opstarten en ik merk dat bij weinig load de fan aanschiet. Ik moet echter nog de firmware updaten, wellicht dat dit nog opgelost wordt.

Wat mij wel gelijk opvalt is dat de fan ratelt. Als ik het tablet beweeg, dan helemaal. Het lijkt alsof iets aanloopt of alsof die ergens tegenaan tikt. Hebben meer mensen dit? Ik las een tijdje terug ook zoiets incl youtube filmpje. Het is niet zo erg, maar zelfs als de tablet gewoon zonder beweging op de stand staat hoor je hem soms zachtjes tikken (buiten geluid van lucht om).

Gaat dit betekenen dat ik mijn tablet nu alwéér retour kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik had idd vorige week hierover gepost. Ik heb de mijne nog niet binnengedaan omdat hij voorlopig veel in de dock staat. Als je hem gewoon vasthoudt, ratelt hij ook niet meer. Heb ook wel 1x gehad dat hij in kickstand stand een licht mechanisch geluid maakte, maar dat was eenmalig. Sowieso geeft het alleszins geen goed gevoel, en ik kan me inbeelden dat in jouw geval, als je hem pas nieuw binnenhebt het wel helemaal balen is. Ik zou in jouw geval alleszins retour zenden, zeker omdat hij blijkbaar ook in stilstand geluid maakt. En eens je het ding helemaal geinstalleerd hebt en volop gebruikt, is het nog veel vervelender om hem terug binnen te doen (i.e. mijn geval). Plus, dat je bij onmiddellijke retour veel meer kans hebt om een nieuwe te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Twixie schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:05:
Ik had idd vorige week hierover gepost. Ik heb de mijne nog niet binnengedaan omdat hij voorlopig veel in de dock staat. Als je hem gewoon vasthoudt, ratelt hij ook niet meer. Heb ook wel 1x gehad dat hij in kickstand stand een licht mechanisch geluid maakte, maar dat was eenmalig. Sowieso geeft het alleszins geen goed gevoel, en ik kan me inbeelden dat in jouw geval, als je hem pas nieuw binnenhebt het wel helemaal balen is. Ik zou in jouw geval alleszins retour zenden, zeker omdat hij blijkbaar ook in stilstand geluid maakt. En eens je het ding helemaal geinstalleerd hebt en volop gebruikt, is het nog veel vervelender om hem terug binnen te doen (i.e. mijn geval). Plus, dat je bij onmiddellijke retour veel meer kans hebt om een nieuwe te krijgen.
Ik kan hem sowieso zonder opgaaf van reden terugsturen onder het mom van 14 dagen zichttermijn. Ik heb hem eruit gehaald en ben begonnen met installeren. Dat gebruikt resources waardoor de fan aanging. Ik vond dat de fan vrij hard aanging voor het installeren van wat dingen maar goed: de nodige apps, office etc. werden geinstalleerd. Prima mogelijk dus.

Maar ik hoorde een kleine tik in stilstand. Verder geen mechanisch geluid. Enkel luchtverplaatsing. Maar als ik hem in m'n hand hou en het tablet heen en weer beweeg, hoor ik een duidelijke ratel. Net of iets aanloopt of binnenin iets aantikt. Dat kan niet goed zijn in mijn optiek. Ik wacht nog even dit weekend af. Ze gaan mij van Microsoft begin volgende week toch nog bellen, dan kan ik het gelijk even aankaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Worsteneter schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 18:33:
Ik heb de Surface Pro 3 net binnen. Ik ben hem aan het opstarten en ik merk dat bij weinig load de fan aanschiet. Ik moet echter nog de firmware updaten, wellicht dat dit nog opgelost wordt.

Wat mij wel gelijk opvalt is dat de fan ratelt. Als ik het tablet beweeg, dan helemaal. Het lijkt alsof iets aanloopt of alsof die ergens tegenaan tikt. Hebben meer mensen dit? Ik las een tijdje terug ook zoiets incl youtube filmpje. Het is niet zo erg, maar zelfs als de tablet gewoon zonder beweging op de stand staat hoor je hem soms zachtjes tikken (buiten geluid van lucht om).

Gaat dit betekenen dat ik mijn tablet nu alwéér retour kan doen?
Hmm dat klinkt niet goed. Bij mijn SP3 hoor ik de ventilator helemaal niet ratelen.

Dat de ventilator aanschiet bij het opstarten van de SP3 (dwz installeren voor eerste gebruik) lijkt met niet gek, aangezien je waarschijnlijk van alles aan het installeren bent?

Maar ja, die ratel... Als je daar nu al last van hebt kun je hem beter retour zenden naar de winkel waar je hem hebt gekocht en omruilen voor een nieuw exemplaar. Ik heb die van mij ook omgeruild ivm een bobbel bij het scharnier van de kickstand. Nu in het gelukkige bezit van een perfect exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
bilgy_no1 schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:14:
[...]

Hmm dat klinkt niet goed. Bij mijn SP3 hoor ik de ventilator helemaal niet ratelen.

Dat de ventilator aanschiet bij het opstarten van de SP3 (dwz installeren voor eerste gebruik) lijkt met niet gek, aangezien je waarschijnlijk van alles aan het installeren bent?

Maar ja, die ratel... Als je daar nu al last van hebt kun je hem beter retour zenden naar de winkel waar je hem hebt gekocht en omruilen voor een nieuw exemplaar. Ik heb die van mij ook omgeruild ivm een bobbel bij het scharnier van de kickstand. Nu in het gelukkige bezit van een perfect exemplaar.
Ik vind het lastig te omschrijven maar ratel dekt toch wel de lading. Het geluid klinkt een beetje als een scheerapparaat. Het is niet hard, maar je hoort het wel (ik hoorde het vrij direct, wat toch aangeeft dat het wel aanwezig is).

Denk ook dat ik daarom maar moet omruilen voor een nieuw exemplaar. Het probleem is echter dat ik deze pro 3 nu heb omdat ik 4x een defecte omruiling van mijn Surface 2 heb gehad waardoor ik ben overgestapt. Blijkbaar heb ik de pech dat we met dit andere model op dezelfde voet doorgaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
Worsteneter schreef op vrijdag 20 maart 2015 @ 21:18:
[...]

Ik vind het lastig te omschrijven maar ratel dekt toch wel de lading. Het geluid klinkt een beetje als een scheerapparaat. Het is niet hard, maar je hoort het wel (ik hoorde het vrij direct, wat toch aangeeft dat het wel aanwezig is).

Denk ook dat ik daarom maar moet omruilen voor een nieuw exemplaar. Het probleem is echter dat ik deze pro 3 nu heb omdat ik 4x een defecte omruiling van mijn Surface 2 heb gehad waardoor ik ben overgestapt. Blijkbaar heb ik de pech dat we met dit andere model op dezelfde voet doorgaan!
Ai! 4x omruilen is wel erg veel... Ik hoop dat je er nu in een keer mee klaar bent. Ik heb zelf zowel de Type Cover als de SP3 moeten ruilen. Maar het contact met Microsoft was uiteindelijk erg goed. Een van de meest klantvriendelijke services waar ik ooit mee te maken heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
bilgy_no1 schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 00:44:
[...]

Ai! 4x omruilen is wel erg veel... Ik hoop dat je er nu in een keer mee klaar bent. Ik heb zelf zowel de Type Cover als de SP3 moeten ruilen. Maar het contact met Microsoft was uiteindelijk erg goed. Een van de meest klantvriendelijke services waar ik ooit mee te maken heb gehad.
Zeker zeer klantvriendelijk! Alleen had ik mijn 4e surface 2, daarom overgestapt op sp3 en nu dit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
  • Laatst online: 07-09 09:49
Zelfde hier. Surface 2, 5x terug gestuurd (werd warm, accu in paar uur leeg etc), andere baan, SP3 gekocht, gele band aan de linker kant van mijn scherm. Ach keertje inruilen vind ik niet zo erg. Wordt vervelender als ik het ding heel vaak op moet sturen. Zie de service acties mbt de surface 2 en SP3 dan ook geheel los van elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Epiphany schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 14:50:
Zelfde hier. Surface 2, 5x terug gestuurd (werd warm, accu in paar uur leeg etc), andere baan, SP3 gekocht, gele band aan de linker kant van mijn scherm. Ach keertje inruilen vind ik niet zo erg. Wordt vervelender als ik het ding heel vaak op moet sturen. Zie de service acties mbt de surface 2 en SP3 dan ook geheel los van elkaar.
Dat sowieso. Ik ga nu echter voor een nieuwe omruiling en geen refurbished onder advanced exchange, ben bang dat ik hem dan kwijt ben.. wat ik niet wil ivm studie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Worsteneter schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:37:
[...]

Dat sowieso. Ik ga nu echter voor een nieuwe omruiling en geen refurbished onder advanced exchange, ben bang dat ik hem dan kwijt ben.. wat ik niet wil ivm studie.
Ik ben ook voor advanced exchange gegaan. Vind het wel een fijn idee dat ik een apparaat opgestuurd (kan wel een refurb zijn natuurlijk) krijg en daarna pas het defecte apparaat moet terug sturen. Scheelt inderdaad tijd zonder apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Epiphany schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 15:58:
[...]

Ik ben ook voor advanced exchange gegaan. Vind het wel een fijn idee dat ik een apparaat opgestuurd (kan wel een refurb zijn natuurlijk) krijg en daarna pas het defecte apparaat moet terug sturen. Scheelt inderdaad tijd zonder apparaat
Dat heb ik met mijn surface 2 elke keer gedaan, maar het zijn altijd refurbs hoor! Dat is prima als je hem een jaar hebt, die van mij is echter 1 dag uit de doos.. dan wil ik ook een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Worsteneter schreef op zaterdag 21 maart 2015 @ 16:06:
[...]

Dat heb ik met mijn surface 2 elke keer gedaan, maar het zijn altijd refurbs hoor! Dat is prima als je hem een jaar hebt, die van mij is echter 1 dag uit de doos.. dan wil ik ook een nieuwe.
Dat ben ik met je eens, als je een nieuwe hebt, dan wil je een nieuwe.

Replacement is binnen hier.. Lijkt erop dat ik wederom een gele band aan de linker kant van het scherm heb.... :( iemand anders hier ook last van?
Heb niet heel veel zin om de SP3 weer opnieuw te configureren..

[ Voor 21% gewijzigd door Epiphany op 24-03-2015 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Na meerdere mensen de mening te vragen over het geluid wat ik hoor, geeft iedereen aan dit niet als defect te ervaren.

Zouden jullie wellicht aankunnen geven of jullie het geluid kunnen reproduceren? Morgen contacteert Microsoft mij nog om het een en ander af te stemmen namelijk..

Als de Surface ventilator begint te draaien hoor je in stilstand alleen de ventilator. Als je het toestel dan vastpakt en begint te wapperen waarbij je het tablet eigenlijk om de lange zijde heen waaiert (dus niet als een platte plaat wapperen, maar zo dat de typecoverkant stil blijft en je om dat vaste punt heen wappert).

Bij het bewegen van het tablet in deze vorm hoor ik een scheerapparaat achtig geluid. Als jullie dit geluid ook hebben, weet ik dat mijn tablet goed is.

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Neeja sorry ik slinger mijn apparaten niet rond als een lasso en dat ga ik ook niet voor jou uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epiphany
Is dat niet gewoon de luchtstroom die je hoort van de ventilatie gaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
Worsteneter schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:22:
Na meerdere mensen de mening te vragen over het geluid wat ik hoor, geeft iedereen aan dit niet als defect te ervaren.

Zouden jullie wellicht aankunnen geven of jullie het geluid kunnen reproduceren? Morgen contacteert Microsoft mij nog om het een en ander af te stemmen namelijk..

Als de Surface ventilator begint te draaien hoor je in stilstand alleen de ventilator. Als je het toestel dan vastpakt en begint te wapperen waarbij je het tablet eigenlijk om de lange zijde heen waaiert (dus niet als een platte plaat wapperen, maar zo dat de typecoverkant stil blijft en je om dat vaste punt heen wappert).

Bij het bewegen van het tablet in deze vorm hoor ik een scheerapparaat achtig geluid. Als jullie dit geluid ook hebben, weet ik dat mijn tablet goed is.

Alvast bedankt! :)
Dit geluid heb ik ook wel eens gehoord als de ventilator hard aan staat en ik m'n Surface bewoog. Klink idd een beetje ratelend. Denk dat dit komt omdat de fan zo dun is dat er weinig speling is. Best een kans dat de keuze van lagering van de fan hiervoor zorgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Ramon schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:33:
Neeja sorry ik slinger mijn apparaten niet rond als een lasso en dat ga ik ook niet voor jou uitproberen ;)
Je hoeft niet als een gek te bewegen of te slingeren. Het is in feite de kant van de typecover als as nemen en daaromheen tablet naar achter en naar voren wentelen. Dit kan erg rustig.

Wanneer ik dit doe + de ventilator hoor, hoor ik een ratelend geluid (zacht) wat lijkt op een scheerapparaat.

Ik vraag mij dus af of die de veranderende luchtstroom door beweging is die de wiekens van de ventilator laat trillen of dat er daadwerkelijk speling ergens zit, wat dus wél een defect zou zijn.
Gerwin90 schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:48:
[...]

Dit geluid heb ik ook wel eens gehoord als de ventilator hard aan staat en ik m'n Surface bewoog. Klink idd een beetje ratelend. Denk dat dit komt omdat de fan zo dun is dat er weinig speling is. Best een kans dat de keuze van lagering van de fan hiervoor zorgt.
Dat denk ik ook, het is geruststellend dat jij dit geluid herkent. Jij denkt dus dat dit geen defect is, maar bijvoorbeeld komt door de veranderende luchtstroom vanwege het bewegen? Jij hebt het geluid ook niet in stilstand?
Epiphany schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 21:38:
Is dat niet gewoon de luchtstroom die je hoort van de ventilatie gaten?
Nee, want die hoor je ook in stilstand. Bij beweging komt daar een ander geluid bij.

[ Voor 38% gewijzigd door PaT op 25-03-2015 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin90
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 11:42
Worsteneter schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 12:03:
[...]

Dat denk ik ook, het is geruststellend dat jij dit geluid herkent. Jij denkt dus dat dit geen defect is, maar bijvoorbeeld komt door de veranderende luchtstroom vanwege het bewegen? Jij hebt het geluid ook niet in stilstand?

[...]
Denk niet dat het een defect is, maar meer een resultaat van de ongelofelijk dunne ventilator. Heb al wel eens eerder over dit 'probleem' gelezen (of in dit draadje of op reddit). Omdat de ventilator draait is het een soort van gyroscoop en zal die (als hij een beetje 'los' hangt) niet direct met de Surface mee bewegen en dus ergens tegen aan lopen.

Niet iets om je zorgen over te maken tenzij je wilt gaan hardlopen met je Surface ofzo terwijl je aan het gamen bent :P

[ Voor 7% gewijzigd door Gerwin90 op 25-03-2015 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Gerwin90 schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 13:05:
[...]

Denk niet dat het een defect is, maar meer een resultaat van de ongelofelijk dunne ventilator. Heb al wel eens eerder over dit 'probleem' gelezen (of in dit draadje of op reddit). Omdat de ventilator draait is het een soort van gyroscoop en zal die (als hij een beetje 'los' hangt) niet direct met de Surface mee bewegen en dus ergens tegen aan lopen.

Niet iets om je zorgen over te maken tenzij je wilt gaan hardlopen met je Surface ofzo terwijl je aan het gamen bent :P
Maar dat 'tegenaan lopen' zorgt niet voor slijtage of enig ander probleem? En dit doet zich dus eigenlijk bij elke Surface Pro 3 voor? In dat geval ga ik niet hardlopen met mijn Surface :P

Nee zonder gekheid. Als dit geen defect is, houd ik hem mooi. Dit geluid doet zich alleen voor bij bewegen van mijn tablet als de ventilator draait. Draaien doet hij enkel met zwaarder gebruik en dan heb je hem sowieso wel stilstaan. Verder ben ik echt bijzonder tevreden met de pro 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Hier houd ik voorlopig ook de mijne, omdat het mechanisch geluid niet te horen is als het toestel niet in beweging is. Het is dus inderdaad nagenoeg zeker het gevolg van een gyroscopisch effect, maar volgens mij heeft zeker niet iedereen er last van en is het ook niet normaal. Ik merkte het ook pas na 2 maanden (omdat vermoedelijk het probleem er niet eerder was).

Hier een filmpje van iemand die het ook in stilstand heeft (maar waarbij het wel erger wordt bij het bewegen) : YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise (UPDATED) .
Ander voorbeeld waar het enkel bij beweging is (dus beetje zoals mijn geval) : YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise

[ Voor 13% gewijzigd door Twixie op 25-03-2015 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laidback Luc
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-09 20:18

Laidback Luc

Ondertitel.srt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Twixie schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 14:23:
Hier houd ik voorlopig ook de mijne, omdat het mechanisch geluid niet te horen is als het toestel niet in beweging is. Het is dus inderdaad nagenoeg zeker het gevolg van een gyroscopisch effect, maar volgens mij heeft zeker niet iedereen er last van en is het ook niet normaal. Ik merkte het ook pas na 2 maanden (omdat vermoedelijk het probleem er niet eerder was).

Hier een filmpje van iemand die het ook in stilstand heeft (maar waarbij het wel erger wordt bij het bewegen) : YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise (UPDATED) .
Ander voorbeeld waar het enkel bij beweging is (dus beetje zoals mijn geval) : YouTube: Surface Pro 3 Mechanical Fan Noise
Zo erg als dat laatste filmpje is het bij mij in elk geval niet. Het is bij mij erg subtiel. Je moet wel muziek en overig geluid uitzetten en je krijgt het last, maar wel hoorbaar, op film. Denk inderdaad dat het een gyroscopisch effect is afhankelijk van de hoeveelheid speling in de ventilator. Ik zou hem kunnen retourneren met de hoop op een pro 3 met minder speling, maar ik denk dat ik hem houd. Mocht het erger worden, dan kan ik altijd onder garantie nog terug.

Het praktisch nut van die gave usb aansluiting op de lader is ook nul. Ik sloot mijn telefoon aan terwijl ik mijn tablet aan het laden was, maar hij trekt ze niet allebei waardoor beiden gaan knipperen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Worsteneter schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 21:08:
[...]

Het praktisch nut van die gave usb aansluiting op de lader is ook nul. Ik sloot mijn telefoon aan terwijl ik mijn tablet aan het laden was, maar hij trekt ze niet allebei waardoor beiden gaan knipperen :')
Vreemd, ik laad alles wat ik via USB kan opladen via die extra poort op de adapter. Mijn telefoons (Lumia 800, 930 en Sony Z3 Compact), GoPro 4 en nog wat andere dingen. Nooit een dergelijke issue gezien.
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3