Er zijn heel veel USB docks op de markt die schermaansturing via USB bieden. Overeenkomst is dat ze allemaal met een oplossing van www.displaylink.com werken. Lenovo heeft een (ouder) model USB 3.0 dock die ik zelf jaren heb gebruikt naar volle tevredenheid. van 1 x USB 3.0 naar Ethernet, USB 2.0, USB 3.0, Audio en 2x DVI VGA. HP, Toshiba, Belkin, Asus zijn fabrikanten die min of meer hetzelfde bieden. De een met DVI aansluiting, de ander met HDMI. Het wisselt. Afhankelijk van wat je precies wil is de ene oplossing wel goed voor je en de andere niet. http://www.displaylink.com/shop/docksducolwd schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 15:39:
Laptop/ SP3 met USB video out naar het scherm.
Kan ik op deze manier de laptop of de SP3 gebruiken? of denk ik te simpel
Moet ik dan elke keer instellingen aanpassen (laptop 1600x900 px ofzo en SP3 2166x1440)
Vwbt de resolutie. Zowel de SP3 als de laptop zullen onafhankelijk van elkaar je voorkeuren bewaren. Bovendien kun je individueel instellen welke machine wel zn interne scherm blijft aansturen en welke alleen op extern scherm gaat werken. Voorkeuren blijven netjes per apparaat behouden. Ik denk dat je beide 1x moet instellen en dat zal het in de praktijk verder wel goed gaan. Ik heb zelf jarenlang gewisseld tussen SP2, Lenovo X1 Carbon en Macbook Pro .. allemaal op hetzelfde dock, werkte probleemloos. (Alleen OSX ondersteuning is vanaf Mountain Lion een
puinhoop geworden)
[ Voor 25% gewijzigd door wiz op 05-03-2015 12:48 ]
HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022