Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-09 16:42

GerkeP

Vragen mag altijd........

Is al vaker gepost:
powercfg /batteryreport /output %tmp%\batteryreport.html

explorer %tmp%\batteryreport.html
Bovenstaande uitvoeren vanaf een elevated commandprompt ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 19:00
RigolleM schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 13:34:
[...]
Dock ook 10%? Indien dit zo is, zal ik dit weekend ook eens passeren ;-)
Nope, alleen laptops en tablets, maar geen accessoires. Maar op die heb ik wel 5% ledenkorting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DHNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-09 04:09
Ben ik nu gek, of is de prijs van de surface pro 3 i5 128gb 4gb opeens aan het stijgen?! Hij was een tijdlang €899 , maar staat nu veelal weer voor €999. Ik verbaasde me al dat de winkelprijs voordeliger was dan de studentenprijs. Misschien een truc zodat als een duurdere pro 4 uitkomt, de €999 er voordelig bij afsteekt? Maar misschien ben ik toch gek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Wat ik ervan begreep: in NL was er eind nov. tot 31/12 een promo waarbij de SP3 €100 goedkoper was. Die promo is voorbij dus zijn ze terug de normale prijs. Echter nu blijkt op sommige plaatsen in België die promo-prijs op te duiken. Dit is bvb het geval bij MediaMarkt België (€899 voor die i5/128). Vreemd genoeg niet bij MediaMarkt Nederland, merk ik op mediamarkt.nl.

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 16-01-2015 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Crap, al serieus problemen bij het installeren.
De eerste keer krijg ik al direct na het connecteren met de wifi een Windows popup op zwart scherm met : "Windows could not complete the installation. Please try again." waarna hij bij een Ok terug reboot en install procedure herstart.
Bij tweede poging geraak ik al verder tot na het inloggen met mijn Microsoft Account waarna ik bij het selecteren van het ophalen van mijn config van mijn desktop PC opnieuw krek dezelfde popup toont.
Bij derde poging kan ik vervolgens ook niet verder omdat hij dan komt zeggen dat iemand al ingelogd is met mijn Microsoft Account en ik enkel een local account kan aanmaken. Dan maar dat gedaan, en uiteindelijk lijkt de installatie nu wel gelukt. Vreemd genoeg zie ik dan inderdaad dat ik met mijn eigen MS Account inderdaad ook ingelogd ben.
Echt een goed gevoel geeft dat natuurlijk niet, en vraag me af wat het probleem is/was.

EDIT: lijkt wel ok te werken nu, al zit ik nu dus met een local 'Install' account. Vraag me af of ik die gewoon kan deleten, gezien de hele Windows ahw door die account geïnstalleerd is. Mijn eigen MS Account is nu 51 updates + firmware update aan het binnenhalen. Ook hier een cosmetisch probleem dat niet direct vertrouwen uitstraalt: de progress bar is gewoon integraal zwart (en ik kan dus ook niet zien hoe ver hij zit). Hij is in elk geval stevig bezig, want na een tijdje begon de fan vrij goed te blazen (bijna letterlijk een blazend geluid) wat ik vroeger al gelezen had dat hij dat doet bij de updates.

[ Voor 29% gewijzigd door Twixie op 16-01-2015 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet wát je allemaal met je SP3 uitspookt maar ik zou hem resetten naar fabrieksinstellingen en de setup gewoon nog eens doen. Mocht hij dan weer dezelfde meldingen geven zou ik hem omruilen bij MS.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Allemaal uitspookt: erm, gewoon aanzetten en de install laten beginnen ? :)
Maar inderdaad een goed idee om eens helemaal terug factory reset te doen met een Windows reinstall (al online gevonden hoe dat moet). Ik neem immers ook aan dat de firmware update niet gerollbackt wordt, en las al dat er wifi issues gefixt zijn. Vraag me niet waarom, maar ik heb zo een vermoeden dat het met Wifi en 5GHz te maken heeft. Bij die reinstall ga ik deze keer ook gewoon mijn 2.4GHz netwerk opgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 14:11
quote]GerkeP schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:44:
Is al vaker gepost:

[...]

[/quote]
uhh ja thanks, maar dit geeft veel info weer als html bestand, maar niet als ik mijn muis op de battery hou

Afbeeldingslocatie: http://d0od.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2014/07/window-batter-low-h2g.png[

Zoals dit.

[ Voor 16% gewijzigd door vali op 16-01-2015 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greg-a
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:13
vali schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:19:
quote]GerkeP schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 14:44:
Is al vaker gepost:

[...]

[/quote]
uhh ja thanks, maar dit geeft veel info weer als html bestand, maar niet als ik mijn muis op de battery hou

[afbeelding][

Zoals dit.
Dat zal je ook niet krijgen, heeft te maken met "Connected Standby" hierdoor kan de computer de resterende batterijtijd niet meer goed inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ramon schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 20:59:
Ik weet niet wát je allemaal met je SP3 uitspookt maar ik zou hem resetten naar fabrieksinstellingen en de setup gewoon nog eens doen. Mocht hij dan weer dezelfde meldingen geven zou ik hem omruilen bij MS.
Tnx again, na een factory reset is de toestand al veel normaler. Installatie lukte gewoon probleemloos, en ook bij het updaten geen vreemd probleem met de progress bar. Deze keer heb ik overigens dus wel met mijn 2.4GHz netwerk ipv 5GHz netwerk geconnecteerd. Ik gok erop dat het toch daar iets mee te maken had. Overigens komt Windows Update nu wel weer melden dat er nieuwe Firmware is, dus ofwel wordt Firmware toch gerollbackt, of mogelijks zijn firmware updates incrementeel en was de update daarnet dus nog niet die van deze week.
Zal toch wat beter slapen nu (als er geen nieuwe issues opduiken :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Twixie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:47:
[...]

Tnx again, na een factory reset is de toestand al veel normaler. Installatie lukte gewoon probleemloos, en ook bij het updaten geen vreemd probleem met de progress bar. Deze keer heb ik overigens dus wel met mijn 2.4GHz netwerk ipv 5GHz netwerk geconnecteerd. Ik gok erop dat het toch daar iets mee te maken had. Overigens komt Windows Update nu wel weer melden dat er nieuwe Firmware is, dus ofwel wordt Firmware toch gerollbackt, of mogelijks zijn firmware updates incrementeel en was de update daarnet dus nog niet die van deze week.
Het kan natuurlijk dat de SP3 net een issue heeft met jouw router, maar ik heb zelf de SP3 al sinds aanschaf op de 5Ghz band van mijn Linksys router zitten en dat heeft geen problemen opgeleverd. Misschien kan je het na het installeren van alle updates nog eens proberen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LemonC200
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 19:17
Twixie schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:47:
[...]

Volgens mij er is inderdaad sprake van rollback bij een factory reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Een weekje met de Surface Pro 3 i7 512Gb

Vind het een heerlijk ding om snel even te pakken om mijn werk mee te doen en snel even wat op internet op te zoeken (waar ik voorheen mijn iPad pakte).
Op de zaak heb ik een docking welke aangesloten is met 2 H2414H Dell schermen via Daisy chaining. Hierbij heb ik ruzie omdat er steeds na standby het 2e scherm niet uit standby mode komt. Of dit een Dell probleem is of de Surface weet ik nog niet. Ik heb genoeg gelezen over dit type dus neig naar een Dell probleem.

Heb wel dit weekend aardig wat updates binnen gehad met daarbij een fix voor Daisy Chaining. Dus maandag even kijken wat dat doet.

Batterij valt een beetje tegen. Maar dit zal misschien teruglopen als de nieuwigheid eraf is en ik er niet constant mee bezig ben.

Vandaag heb ik ook het "probleem" van throttling opgemerkt toen ik een keer COD Advanced Warefare wilde uitproberen. Dit viel mega tegen en bijna niet te spelen. Laagste resolutie en kleine window en dan pas werkt het een beetje. Dit terwijl ik Youtube filmpjes zie van een SP2 die behoorlijk spelen.

Met de Extreme Uitility van Intel blijkt dat de CPU naar 0,80 GHz terugloopt.

Nu zal ik haast geen game spelen op de SP3 maar toch is dit best een teleurstelling.

Hyper-V zorgt ook voor standby issues. Ik gebruik dit redelijk veel maar offer daarmee wel op dat de SPwat langer erover doet om weer te resumen nadat ik de TypeCover dicht heb gedaan. Alsof deze opnieuw opstart.

Tot zo ver mijn ervaring.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
darryl schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 21:33:
[...]

Dat zal je ook niet krijgen, heeft te maken met "Connected Standby" hierdoor kan de computer de resterende batterijtijd niet meer goed inschatten.
Vergaat nog te reageren, bedankt voor je posted. Het is jammer dat het niet meer standaard vanuit Windows 8.1 kan. Moet dus nu batterybar installeren wil ik het kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tranzy schreef op zondag 18 januari 2015 @ 14:40:

Op de zaak heb ik een docking welke aangesloten is met 2 H2414H Dell schermen via Daisy chaining. Hierbij heb ik ruzie omdat er steeds na standby het 2e scherm niet uit standby mode komt. Of dit een Dell probleem is of de Surface weet ik nog niet. Ik heb genoeg gelezen over dit type dus neig naar een Dell probleem.

Heb wel dit weekend aardig wat updates binnen gehad met daarbij een fix voor Daisy Chaining. Dus maandag even kijken wat dat doet.
In de update zit inderdaad een bugfix voor daisy chaining problemen icm een Dell monitor. Dat was echter niet jouw monitor.
Maar ik ben benieuwd of hij jouw problemen opgelost heeft.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
PaT schreef op maandag 19 januari 2015 @ 11:21:
[...]

In de update zit inderdaad een bugfix voor daisy chaining problemen icm een Dell monitor. Dat was echter niet jouw monitor.
Maar ik ben benieuwd of hij jouw problemen opgelost heeft.
Het lijkt erop dat dit inderdaad het probleem heeft opgelost. Geen standby probleem meer.

Belde net support van Microsoft om te informeren naar throttling en connected standby en hyper-v. Maar mijn mond viel open!!! Daarmee ook gelijk het gesprek ten einde toen de beste medewerker zei nog nooit van Hyper-V gehoord te hebben.!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ondertussen enkele dagen bezig met mijn nieuwe Surface. Het vermeende wifi probleem bij installatie is in elk geval nooit meer opgedoken (werk nu ook gewoon op mijn 5GHz netwerken).

De docking station is wel zalig, en maakt dus wel degelijk nagenoeg een desktop-systeem van mijn surface, met als extra bonus het dubbele scherm. Moet er nog altijd een beetje aan wennen dat eigenlijk al mijn desktop applicaties nu gewoon op dat compacte ding draaien dat ik gewoon in een wenk uit de dock haal en mee neem waar ik wil :p.

Met een ding worstel ik nog wel: multi-monitor set-up met scaling. Mijn surface/dock staat onder mijn 24" 1920x1200 monitor. In W8.1 kun je dus verschillende scaling toepassen voor verschillende schermen. Wanneer je beide schermen zelfde scaling neemt, dan werk je in percentages, en zie ik dat ik voor mijn scherm 100% wil, en voor de Surface 150%. Vreemd genoeg krijg je geen percentages meer te zien als je elk scherm afzonderlijk wil schalen. Hoedanook heb ik nu een setup waarvan ik wel denk dat het 100% is op mijn scherm.

Nu het probleem: ondanks dat het dus een scaling van 100% is, blijft alles behoorlijk blurry. Dat is dus niet alleen met 3rd party applications zoals Chrome (waarvan ik al tegenkwam dat die last heeft met scaling) maar bvb ook simpele windows als System Properties of Control Panel. Ik kan heel goed het verschil beoordelen met normale 100% scaling omdat ik eens vergeleken heb met dezelfde schermen op mijn desktop systeem (via Remote Desktop full screen op mijn monitor) dat oorspronkelijk aan die monitor hing.
Als ik op de Surface de scaling hetzelfde zet voor beide schermen en dat op 100%, is het beeld perfect (maar uiteraard veel te klein op het Surface scherm), dus het heeft specifiek te maken met verschillende scaling instellen per scherm.
Ik vind het momenteel wel dik vervelend want het is net alsof je op een scherm kijkt waarvan de ingestelde resolutie verschillend is van de fysieke resolutie van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 18:55
[b][message=43597963,noline]
Ik vind het momenteel wel dik vervelend want het is net alsof je op een scherm kijkt waarvan de ingestelde resolutie verschillend is van de fysieke resolutie van het scherm.
Helaas is dit duidelijk een geval van hardware ontwikkelingen die vooruit lopen op de software. Display scaling is iets dat Microsoft tot nu toe maar langzaam onder de knie begint te krijgen. Ik hoop eerlijk gezegd dat Windows 10 hier beter mee om zal gaan .. De eerste signalen zijn in ieder geval bemoedigend ... Tot dan zet ik gewoon mijn SP display uit en gebruik ik twee externe daisy-chained schermen :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heb toch een oplossing gevonden die al pakken beter werkt.

De oplossing was om mijn externe monitor als main display in te stellen. Wanneer ik nu de scaling van dat scherm op Smallest zet, komt het krek overeen met 100% zonder blurriness. De scaling van de SP3 zet ik op de middelste positie (aangegeven als 'Recommended') die overeenkomt met 150%. Nu is het eigenlijk de display van de surface die wat blurry is vergeleken met daarnet. Maar daar kan ik voorlopig wel mee leven.

EDIT: werkt overigens ook nog niet goed als je dockt of undockt terwijl je ingelogd bent. Als je uitlogt en dan terug inlogt is het weer ok.

EDIT2: De scaling in Win8.1 nog verre van consistent. Zelfs in core GUI componenten is er een verschil. Zo wordt de Task Manager precies niet gescaled en is alles ongelooflijk klein, terwijl de System Properties wel netjes gescaled worden.

[ Voor 29% gewijzigd door Twixie op 21-01-2015 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-10-2020
Goedemorgen!

Ik zit er aan te denken om een Surface Pro 3 te halen, i.v.m. mijn aankomende ICT studie. Ik moet programmeren ( HTML CSS en PHP binnen IWP) ermee kunnen.
Nu lees ik dat de Surface Pro 3 hiervoor wel geschikt is, maar ik twijfel tussen de i5 en i7. Zowiezo wil ik gaan voor de 8 GB versie.

Nu is mijn vraag, achten jullie de SP3 wel geschikt voor bovengenoemde taak?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Ja perfect geschikt voor bovenstaande taken op een I5. Neem een extra scherm erbij en je kan gassen.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

kevinl schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 08:48:
Ja perfect geschikt voor bovenstaande taken op een I5. Neem een extra scherm erbij en je kan gassen.
Helemaal mee eens! De SP3 heeft hardware die in een huis/tuin/keuken desktop niet zouden misstaan. Dockingstation met monitor, toetsenbord en muis erop en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-07 11:11
heren lees dit net op Tweakers

nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10

geldt dat ook voor onze Pro3

(weet niet goed wat er met RT wordt bedoeld, tikkeltje leek)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
Hey, bedankt voor de reacties!

En de Pro 3 krijgt gewoon de update, die draait een volwaardige versie van Windows 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

mvds schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 09:34:
[...]

Helemaal mee eens! De SP3 heeft hardware die in een huis/tuin/keuken desktop niet zouden misstaan. Dockingstation met monitor, toetsenbord en muis erop en gaan met die banaan!
Neem gelijk de repl versie. Is veel goedkoper, dan los kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Stanevo6 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:45:
heren lees dit net op Tweakers

nieuws: Windows RT-apparaten krijgen geen update naar Windows 10

geldt dat ook voor onze Pro3

(weet niet goed wat er met RT wordt bedoeld, tikkeltje leek)
RT slaat op Windows RT. Dat is een Windows versie voor op ARM CPU's. De huidige generatie heeft geen RT versie meer, alleen nog maar de "normale" Windows 8.1 Pro. Wij (bezitters van de SP3) krijgen dus gewoon de upgrade naar Windows 10 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

kevinl schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 10:56:
[...]

Neem gelijk de repl versie. Is veel goedkoper, dan los kopen.
Klopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
@kavisho @ MVDS

THX. das goed te horen. dank voor de uitleg.

ben wel benieuwd, de pro3, mijn lumia930 en mijn desktop Pc's allemaal op 10.

Integratie en samenwerking tussen al deze hardware schijnt dan geweldig te zijn, wat ik zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-09 21:47

EektheMan

DPC

Wat betekend dat 'repl' ? Een refurbished model?

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Dat is de term van microsoft om bijvoorbeeld deze in 1 bundel te stoppen:
Microsoft Surface Pro 3 256GB Bundel: Microsoft Surface Pro 3 - i5 - 8GB - 256GB + Type Cover Black + Docking Station

Kan je volgens mij tot 250 eur schelen.

[ Voor 10% gewijzigd door kevinl op 23-01-2015 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
Ah bedankt! Ik vroeg me al af wat repl was. Lijkt me inderdaad wel handig! Dus ik kan de i7 gewoon laten liggen, en de i5 is ook future proof?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Voor wat jij wilt doen wel. Dat geld kan je beter steken in de accesoires. En gelijk de bundel kopen als je niet erg vind om met een zwarte type cover te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
Als het maar functioneel is.

De Surface Pro 4 komt waarschijnlijk toch pas in het najaar uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Schuiven valt wel mee, want de type cover is aan de buitenkant ruw. Daarnaast nog een decal. Dus ik vind dat ik al genoeg maatregelen heb genomen. En zo goedkoop en pragmatisch mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimz93
  • Laatst online: 15-09 12:20
Kavisho schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:54:
Goedemorgen!

Ik zit er aan te denken om een Surface Pro 3 te halen, i.v.m. mijn aankomende ICT studie. Ik moet programmeren ( HTML CSS en PHP binnen IWP) ermee kunnen.
Nu lees ik dat de Surface Pro 3 hiervoor wel geschikt is, maar ik twijfel tussen de i5 en i7. Zowiezo wil ik gaan voor de 8 GB versie.

Alvast bedankt!
qua kracht kom je denk ik een heel eind!

Ik ben echter huiverig voor het "typegemak" gezien je bij programmeren nogal wat aan het tikken bent op het toetsenbordje. Ik denk dat een meer standaard (chiclet) toetsenbord vele malen prettiger werkt in dat geval. Heb je er zelf al weleens mee 'gespeeld' in bijv. de mediamarkt?

Qua mobility is het natuurlijk wel een super apparaatje! :)

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Stanevo6 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 11:04:
@kavisho @ MVDS

THX. das goed te horen. dank voor de uitleg.

ben wel benieuwd, de pro3, mijn lumia930 en mijn desktop Pc's allemaal op 10.

Integratie en samenwerking tussen al deze hardware schijnt dan geweldig te zijn, wat ik zo lees
Nu ook al. De ophef ontgaat me een beetje. Ze vertellen meer niet dan wel. Ja, Cortana. dat weten we nou wel. Boeie. Wat belangrijk is (voor het eco-systeem) volgens mij is dat het nou een keer duidelijk wordt hoe het zit met universele apps. Wij hebben een Xbox ONE en daar wil ik ook apps uit de store kunnen halen i.p.v. die troep die we op de Xbox 360 ook al hadden.

M.a.w., voor Windows 10 hoef je niet perse een PRO 3 te kopen. Kan met elke computer waar Win7 het ook al uitstekend op deed.

Eerst maar eens zien welke versie Windows 10 er gaat draaien op de PRO3. Zou me niks verbazen als iets niet kan i.v.m. verouderde hardware en je en pas echt van kunt gaan genieten op de PRO4.

Die CEO zei dat op alle apparaten Windows 10 kan draaien. Jaja. Ik heb een Surface 2 en 'we' krijgen waarschijnlijk enkele toepassingen van Windows 10. En dan noemen ze dat natuurlijk ook Windows 10 en heeft de CEO uiteindelijk ergens gelijk.

Dus, wat wordt het het? Windows 10 voor de PC, een Windows 10 voor tablets, een Windows 10 voor mobiele telefoons en een Windows 10 voor de Xbox ONE. Vraag is alleen? Wat is Windows 10?

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 23-01-2015 16:51 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30
Maak je niet ongerust, de SP3 krijgt de volledige Windows 10. De Surface RT en Surface 2 niet omdat die ARM cpu's hebben. De SP3 is een volwaardige pc met een moderne processor. Ik draai nu immers ook al Windows 10 op de SP3.

Dat niet alle functies zullen werken is logisch. De SP3 heeft zover ik weet geen NFC mogelijkheden om maar een voorbeeld te noemen. Maar ja, dat is hetzelfde als een desktop pc die geen front en backcamera heeft.

Ik kan het verkeerd begrepen hebben, maar volgens mij zijn de universele apps echt universeel, dus ook voor de Xbox-One al zullen developers wel rekening moeten houden met eventuele typische Xbox-One zaken, al zou ik niet weten welke, omdat de Xbox-One eigenlijk gewoon een pc is met een ander jasje en wat extra's en ook wat beperkingen. De Xbox-One werd ook in het rijtje genoemd van devices die universele apps gaan ondersteunen.

Ze zeiden in de presentatie wel dat waarschijnlijk niemand excel gaat openen op de Xbox-One, maar ik denk dat zelfs die apps gewoon zullen werken, omdat die ook universeel geschreven worden. Ik denk dat alleen desktop programma's (dus ook desktop Office) niet naar de Xbox-One en telefoons gaan komen...

[ Voor 14% gewijzigd door Swerfer op 23-01-2015 17:02 ]

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
jimz93 schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 15:53:
[...]

qua kracht kom je denk ik een heel eind!

Ik ben echter huiverig voor het "typegemak" gezien je bij programmeren nogal wat aan het tikken bent op het toetsenbordje. Ik denk dat een meer standaard (chiclet) toetsenbord vele malen prettiger werkt in dat geval. Heb je er zelf al weleens mee 'gespeeld' in bijv. de mediamarkt?

Qua mobility is het natuurlijk wel een super apparaatje! :)
Ja, dat las ik inderdaad. Ik vond het wel prettig tikken in de winkel, maar moet even kijken of ik dan ga voor pro3 of een "volwaardige laptop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik heb redelijk kleine handen, en ik vind het typen op een type-cover prima werkbaar hoor, ook voor lange teksten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:28
Kavisho schreef op vrijdag 23 januari 2015 @ 07:54:
Goedemorgen!

Alvast bedankt!
Ik studeer zelf software engineering, programmeer c# en java, en draai zelfs een virtual machine met mac os x om voor iOS te kunnen programmeren. Qua kracht hoef je je absoluut geen zorgen te maken (heb de i5 8b), dit is meer als voldoende voor de taken die je noemt.

De typecover is echter niet optimaal om op te programmeren, het is daar gewoon iets te klein voor en je mist de feedback van een echt toetsenbord. Verder merk ik dat de resolutie wat hoog is (en de tekst dus wat klein) om echt lekker te kunnen programmeren.

Wanneer ik thuis ben zet ik de SP3 in zn docking station, waaraan een 24 inch monitor en een groot toetsenbord hangt. De SP3 is dan een volwaardige desktopvervanger en perfecht geschikt om op te programmeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Hoe groot vinden jullie het verschil tussen i5 en i7. Is de i7 het waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Voor wat voor doel?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Worsteneter schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 21:32:
Hoe groot vinden jullie het verschil tussen i5 en i7. Is de i7 het waard?
Afhankelijk van benchmark tot benchmark varieert het verschil tussen de 10 en 30%. De premium prijs die je hiervoor betaalt is dus wel aanzienlijk. Bovendien schijnt de i7 ook aanzienlijk meer warmte te produceren. Zelf kan ik niet vergelijken maar ik vind wel dat bij mijn i7 de fan nogal rap op snelheid komt. Gelukkig is die niet zo luid.
De reden waarom ik zelf een i7 heb, was omdat ik uiteindelijk toch 512GB wou omdat mijn Surface eigenlijk zowel mijn desktop als mijn netbook, en mogelijk zelfs mijn DAW (muzieklaptop) kan vervangen. Had er een i5 bestaan met 512GB had ik ongetwijfeld die genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 14-09 19:02
Twixie schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 22:10:
[...]

Afhankelijk van benchmark tot benchmark varieert het verschil tussen de 10 en 30%. De premium prijs die je hiervoor betaalt is dus wel aanzienlijk. Bovendien schijnt de i7 ook aanzienlijk meer warmte te produceren. Zelf kan ik niet vergelijken maar ik vind wel dat bij mijn i7 de fan nogal rap op snelheid komt. Gelukkig is die niet zo luid.
De reden waarom ik zelf een i7 heb, was omdat ik uiteindelijk toch 512GB wou omdat mijn Surface eigenlijk zowel mijn desktop als mijn netbook, en mogelijk zelfs mijn DAW (muzieklaptop) kan vervangen. Had er een i5 bestaan met 512GB had ik ongetwijfeld die genomen.
Ok. Ik moest iemand adviseren tussen de i5 en i7, en adviseerde de i5. Maar diegene nam toch de i7 ivm futureproof/sneller. Prima, maar bleef er zelf nog over nadenken.
Zelf zou ik een i5 256GB willen, maar helaas heb ik daar het geld niet voor of in elk geval niet voor over. Als student gaat het prima met de Surface 2 (al baal ik dat die geen Win 10 krijgt).

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavisho
nils.kuijpers schreef op maandag 26 januari 2015 @ 18:14:
[...]

Ik studeer zelf software engineering, programmeer c# en java, en draai zelfs een virtual machine met mac os x om voor iOS te kunnen programmeren. Qua kracht hoef je je absoluut geen zorgen te maken (heb de i5 8b), dit is meer als voldoende voor de taken die je noemt.

De typecover is echter niet optimaal om op te programmeren, het is daar gewoon iets te klein voor en je mist de feedback van een echt toetsenbord. Verder merk ik dat de resolutie wat hoog is (en de tekst dus wat klein) om echt lekker te kunnen programmeren.

Wanneer ik thuis ben zet ik de SP3 in zn docking station, waaraan een 24 inch monitor en een groot toetsenbord hangt. De SP3 is dan een volwaardige desktopvervanger en perfecht geschikt om op te programmeren.
Bedankt, zet me toch weer aan het twijfelen, gezien zo een dock en monitor erbij me toch wat meer geld gaat kosten dan gedacht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Let op, de BTW dagen van Mediamarkt gaan van over een paar uur van start. Het uitgelezen moment om een SP3 aan te schaffen :-)

HP Elitebook Ultra G1i - Ultra 7-268v Oled 32Gb 2Tb / Surface Pro SD X Elite Oled 16Gb 2Tb 5G + Flex TC / iPhone 15 PRO + Apple Watch Ultra 2 / VW ID.4 Pro Performance / NOM & EPC=0 sinds 1-1-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Lijkt me wel specifiek voor MediaMarkt NL ? Op mediamarkt.be is er niets over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ervaren meer mensen hier dat word (office 365) af en toe niet reageert en het eventjes duurt voordat je weer iets kan doen ?

edit:

Of het is toeval, maar nu ik mijn micro hdmi kabel loskoppel van mijn 24 inch scherm (deze is verbonden aan een hdmi-dvi kabel) heb ik geen vage problemen meer met word. Ik tik komende tijd ff alleen op mijn surface en bekijk of ik nu geen last meer heb.

[ Voor 51% gewijzigd door vali op 28-01-2015 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22-08 01:27
Ik weet niet of het al gevraagd is maar zou de surface pro 3 ook deelnemen aan de BTW actie van Mediamarkt? Zoja dan wacht ik met aanschaffen. Mijn MacBook air vond ik toch niet echt mijn ding.

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Modbreak:Niemand ontkomt aan de MediaMarkt reclames dat de BTW-korting er weer is. Het is dan ook echt niet nodig om dat hier nog eens te gaan herhalen. Vanaf vanmiddag 18:00 uur kan je op de site van de MM kijken of het door jou gewenste product meedoet. Reacties over dit onderwerp worden dan ook verwijderd

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Ik heb besloten om mijn Surface Pro 3 om te ruilen voor een nieuw exemplaar. Ik ben met mijn leverancier bezig na de support van Microsoft gebeld te hebben.

Reden: Blijft maar blazen. Collega's vragen zelfs of ik de radio op een goede zender wil zetten... :P. (Voor degene die hem niet snapt.. geblaas van de fan lijkt op het geluid van een zender die alleen maar ruist). Dit terwijl alles op idle loopt.

Ook het throttling probleem wordt aangegeven dat dit bekend is en bij 10 procent voor zou komen.

Of het werkt of niet.. ik probeer het gewoon. Lost dit het probleem niet op dan weet ik dat ik iig zal moeten wachten of updates van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Precies de reden dat ik die van mij verkocht heb, de SP2 was heerlijk stil, m'n eerste SP3 was redelijk stil maar wel hoorbaar ivm met de SP2 maar kreeg ook een gele streep links in het beeld. Omgeruild door Microsoft (top service, dat dan weer wel. Opsturen en de nieuwe was 3 dagen later in huis, no questions asked), gelukkig wel met goed scherm maar een fan die direct aan slaat zodra je ook maar naar de SP3 keek.
Erg irritant als je rustig probeert te werken, continu dat geblaas op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn SP3 i5 staat vaak na het booten ook te blazen. Bij mij lijkt het erop dat de Indexing service de boosdoener is met 30% CPU belasting voor lange periodes, dus ik zal eens kijken of het nog wat uitmaakt als ik die uitzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Propane schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:58:
Mijn SP3 i5 staat vaak na het booten ook te blazen. Bij mij lijkt het erop dat de Indexing service de boosdoener is met 30% CPU belasting voor lange periodes, dus ik zal eens kijken of het nog wat uitmaakt als ik die uitzet.
Indexing was ook een oplossing die hij aanvoerde maar verhielp mijn probleem niet.

Hij vertelde wel dat je beter bij je leverancier de swap kon maken als bij Microsoft Dit gaf de support medewerker als tip mee. Bij Microsoft worden ze omgeruild voor een refurb. En dat wil ik absoluut niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Tranzy op 28-01-2015 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
[b][message=43653818,noline]Reden: Blijft maar blazen.
Was het non-stop dan ? Of gewoon heel vaak ?

Zelf vind ik dat de fan van de mijne (i7) ook wel vaak/snel opkomt. Ondertussen heb ik echter HWMonitor geïnstalleerd en wat meer in de gaten gehouden wat er gaande is. Om te beginnen vind ik mijn Idle Temperature wat aan de hoge kant. Schommelt rond de 48°C voor de 2 cores. Onder load schiet die echter snel de hoogte in tot 90°C. Op dat moment komt de fan ook in volle actie en wat ik gemerkt heb is dat die maar traag terug zakt in snelheid, zelfs al is de temperatuur ondertussen al terug onder de 60°C. Het gevolg hiervan is dat je soms te laat naar je Task Manager gaat kijken en daar niets ziet dat load genereert.

Ook zijn er andere componenten waarvan je de load evenzeer niet direct kunt zien, en dat is bvb zeker zo met de GPU. Als ik bvb Portal speel, dan komt de CPU nauwelijks boven de 20% uit, maar toch begint de fan al vrij snel te blazen en ik vermoed gewoon dat op dat moment de GPU gewoon heel hard moet werken. Heb nog niet gekeken wat op dat moment de temperatuur is. Verder merk ik dat er ook 2 Windows processen zijn die regelmatig serieus wat load (>50%) genereren: Antimalware Service Executable, en Windows Modules Installer. Met Google vind je er ook veel over en moet nog eens verder nalezen hoe ik het het best kan verhelpen. Maar zelfs iets simpel als een 1080p YouTube filmpje full-screen bekijken zorgt er al snel voor dat de fan hoorbaar begint te blazen.

Dus ja, zelf ben ik me ook wel aan het afvragen of de behavior van mijn SP3 als normaal kan beschouwd worden, want het vele fan-geluid, vooral wanneer ik eigenlijk niets doe, steekt me wat tegen. Anderzijds valt het geluid wel enorm mee, zeker als ik vergelijk met enkele andere laptops hier rond me. Het kan inderdaad nog best beschreven worden als ruis, want had in het begin al eens voor dat ik dacht: amai, die Spotify track is noisy, terwijl het dus gewoon de fan was die ik door de muziek hoorde :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Heel vaak.

Ik ben regelmatig aan de wandel door het pand naar andere afdelingen en dan staat hij in idle bij terugkomst vaak te blazen. Maar bij het minste geringste gebruik gaat hij vaak al.

Het begon me gewoon veel te veel te storen. Vandaar de omruil actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ik ben er net achter gekomen dat het ook behoorlijk verschil maakt of de SP3 gedockt staat of niet. Daarnet effen in de gaten gehouden uit de dock, en op batterij, en dan draait hij eerder rond de 40°C ipv de 48°C van daarnet. Dit is al veel meer in lijn met wat ik er online over vind. Dus mogelijk moet de fan wel vaker werken als de SP3 in de dock staat. Dat is dan wellicht enerzijds te wijten aan extra warmte door de data transfer over de docking poort, of anderzijds doordat het toestel dan constant extern gepowerd wordt (en/of batterij oplaadt).

EDIT: echt bizar, sinds ik mijn SP3 terug in de dock plaatste heb ik de fan nagenoeg niet meer gehoord, terwijl de CPU temperatuur al paar kaar richting 70°C gegaan is. Lijkt me dat de aansturing van de fan toch nog duidelijk voor verbetering vatbaar is.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 28-01-2015 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Tranzy schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:30:
Heel vaak.

Ik ben regelmatig aan de wandel door het pand naar andere afdelingen en dan staat hij in idle bij terugkomst vaak te blazen. Maar bij het minste geringste gebruik gaat hij vaak al.

Het begon me gewoon veel te veel te storen. Vandaar de omruil actie.
Volgens mij zou dit kunnen komen omdat Windows de idle momenten (screensaver bijvoorbeeld) gebruikt voor achtergrond processen zoals indexering, defragmentatie, ssd trim etc etc ... Dat zou het blazen in idle tijd kunen verklaren. Check ook even wat je als screensaver hebt staan. De enige screensaver die namelijk geen CPU tijd vergt is blank screen (of helemaal geen screensaver uiteraard) :-)

Het is wel zo dat de i7 varianten (helaas) iets meer blazen dan gewone laptops. Het ding wordt simpelweg warm in zo'n kleine behuizing. Ook het opladen van de batterij genereert overigens warmte, dus daar ook weer een bijdrage aan de algemene indruk van draaiend fan geluid.

Ik moet zegge dat ik de fan wel regelmatig hoor aan en uitgaan, maar in z'n algemeenheid vind ik het niet storend. Ik acceoteer dat als de trade-off van zoveel performance in zo'n kleine verpakking ... Als ik minder fangeluid had gewild had ik inderdaad voor een i5 gekozen ... maar ik wilde performance (en SSD capaciteit) :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Hoe gebruiken mensen hier btw hun sp3 bij langdurig gebruik. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en gebruik nu mijn surface dagelijks. Op mijn stage heb ik geen dockingstation, maar heb alles via kabeltjes aangesloten.

Is het verstandiger om de accu los te koppelen als hij 100% is opgeladen of maakt het niet uit dat ik hem constant eraan laat zitten? Vroeg het mij voornamelijk af omdat mijn bto na enige tijd vrij snel kapot ging als ik constant gebruik maak van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
vali schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:30:
Hoe gebruiken mensen hier btw hun sp3 bij langdurig gebruik. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en gebruik nu mijn surface dagelijks. Op mijn stage heb ik geen dockingstation, maar heb alles via kabeltjes aangesloten.

Is het verstandiger om de accu los te koppelen als hij 100% is opgeladen of maakt het niet uit dat ik hem constant eraan laat zitten? Vroeg het mij voornamelijk af omdat mijn bto na enige tijd vrij snel kapot ging als ik constant gebruik maak van de accu.
Moderne batterij technologie voorziet hier tegenwoordig prima in. Je kunt hem rustig aan de lader hangen. zolang je eens per maand bijvoorbeeld maar een tijdje op batterij werkt en hem flink opgebruikt (rond 10% resterend). Ik heb bijvoorbeeld sinds eind augustus 2014 ongeveer 50 charge cycles en 0% battery wear :)

Alternatief voor een officieel MS dockingstation is misshcien het eTauro dock (http://etauro.com/en/productdisplay/dp-usb-charger-duc) ... Die klikt eraan en in redelijk draagbaar. Komt ook een variant met Ethernet aan binnenkort.

[ Voor 3% gewijzigd door wiz op 29-01-2015 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Hier ook nog steeds meer capaciteit dan ontwerp ;)

SP3 accu

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Dit is ook iets dat ik me al afgevraagd heb, temeer omdat ik eigenlijk mijn SP3 ook gekocht heb met de bedoeling er vele jaren mee te doen. Achteraf besefte ik dat de batterij wel hetgeen is waar je bijna zeker van kan zijn dat die na een paar jaar serieus begint achteruit te gaan. Nu ja, zelfs met halve batterijduur ga ik op termijn zeker ook nog kunnen leven aangezien ik nagenoeg nooit ergens in een situatie zit waar ik geen lader kan inpluggen.

Overigens interessant: de nieuwe Vaio van mijn vrouw had een setting waarbij je de batterij op 80% kunt laten steken bij het ingeplugd laten, omdat dan blijkbaar de batterij langer zou meegaan dan als die altijd op 100% staat. Vraag me af of dat iets specifiek is voor de Vaio batterij, of dat ook andere batterijen hier deugd van zouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
wiz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:39:
[...]Alternatief voor een officieel MS dockingstation is misshcien het eTauro dock (http://etauro.com/en/productdisplay/dp-usb-charger-duc) ... Die klikt eraan en in redelijk draagbaar. Komt ook een variant met Ethernet aan binnenkort.
Wat een lelijk ding zeg, en dan nog zo een mottig kleur. Waarom ze dat niet zwart maken, wetende dat alle SP3's zwart zijn, is me toch een raadsel. En dock kan je het al bezwaarlijk noemen, dan geef je toch beter het dubbele uit aan de MS dock (die ik wel geweldig vind).
Als USB-hub voor on the go, is dit anders wel een propere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Twixie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:54:
[...]

Wat een lelijk ding zeg, en dan nog zo een mottig kleur. Waarom ze dat niet zwart maken, wetende dat alle SP3's zwart zijn, is me toch een raadsel. En dock kan je het al bezwaarlijk noemen, dan geef je toch beter het dubbele uit aan de MS dock (die ik wel geweldig vind).
Zeker nog geen SP3 in het echt gezien?
Dat is juist de kleur van de SP3, helemaal niets mis mee en erg goed over nagedacht.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 10:59:
[modbreak]Niemand ontkomt aan de MediaMarkt reclames dat de BTW-korting er weer is. Het is dan ook echt niet nodig om dat hier nog eens te gaan herhalen. Vanaf vanmiddag 18:00 uur kan je op de site van de MM kijken of het door jou gewenste product meedoet. Reacties over dit onderwerp worden dan ook verwijderd[/modbreak]
Ik wist helemaal nergens van ?
Dus toch wel handig, zo iemand:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
GerkeP schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:16:
[...]
Dat is juist de kleur van de SP3, helemaal niets mis mee en erg goed over nagedacht.
Erm, ik typ dit alles op een SP3 :P. Denk dat je me verkeerd begreep: ik heb het dus over die eTauro dock, en niet over de officiële MS dock waarvan ik al schreef dat die geweldig is.

EDIT: tenzij je doelt dat die kleur overeenkomt met de achterkant van de SP3. Ja boeiend een stuk plastic dat het kleur heeft van de achterkant die je dus bij gebruik niet te zien krijgt :P.
EDIT2: zelfs dat niet, want volgens de beschrijving is die dock wit, en dat zie je hier ook beter : http://www.gottabemobile....nient-surface-pro-3-dock/ .

[ Voor 32% gewijzigd door Twixie op 29-01-2015 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Twixie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:49:
Dit is ook iets dat ik me al afgevraagd heb, temeer omdat ik eigenlijk mijn SP3 ook gekocht heb met de bedoeling er vele jaren mee te doen. Achteraf besefte ik dat de batterij wel hetgeen is waar je bijna zeker van kan zijn dat die na een paar jaar serieus begint achteruit te gaan. Nu ja, zelfs met halve batterijduur ga ik op termijn zeker ook nog kunnen leven aangezien ik nagenoeg nooit ergens in een situatie zit waar ik geen lader kan inpluggen.

Overigens interessant: de nieuwe Vaio van mijn vrouw had een setting waarbij je de batterij op 80% kunt laten steken bij het ingeplugd laten, omdat dan blijkbaar de batterij langer zou meegaan dan als die altijd op 100% staat. Vraag me af of dat iets specifiek is voor de Vaio batterij, of dat ook andere batterijen hier deugd van zouden hebben.
Dat is iets dat in de 3rd party power management suites van fabrikanten zoals Lenovo Dell HP en Sony vaak mogelijk is maar nooit standaard ... Sommigen hebben het wel, sommigen niet ... Het daadwerkelijk nut ervan is overigens nooit bewezen ... er zijn even zoveel voorstanders als tegenstanders wat dat aangaat :-)
Twixie schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 15:54:
[...]
GerkeP schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 16:16:
[...]
De kleur zit er wel een beetje naast, op zich klopt dat, maar desondanks wel in de buurt van het grijs van de achterkant. De voorkant van de PS3 is inderdaad zwart door het gebruikte scherm en de bezel er omheen ... Tsja .. dat zal altijd een kwestie van smaak zijn vrees ik. Maar ik ben aan het praten met de fabricant over een paar productie samples, ik zal eens vragen of ze dit toevallig nog in overweging hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-09 16:26

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Voor diegene met een cpu die continu 30% weg loopt te kapen en daardoor de fan elke keer aan gaat:

Lees dit eens: http://cloudyquestions.co...look-at-your-pdf-ifilter/

Was bij mij de oplossing. Hoor zelden de fan aan slaan na bovenstaande uitgevoerd te hebben. Heb zelf de i5/8/256. Vanaf dag 1 ging de fan om de havenklap aan.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Heeft jullie SP3 overigens ook serieus last van backlight bleeding ? Vooral bij het booten is het bij mij wel enorm goed zichtbaar. Op verschillende plaatsen aan de rand zie ik wat bleeding en vooral de rechterbovenhoek is het toch serieus erg. Op zich heb ik er nadien geen last meer van, maar heb dan ook wel nog nooit iets gedaan met grote zwarte oppervlakken.
Van alle LCD displays die ik ooit al gehad heb, is dit toch wel het slechtst qua backlight bleed.

EDIT: overigens eens net getest tijdens gebruik en dan valt het al pakken minder op. Ik vermoed dat bij het booten de backlight op volle sterkte brandt en het daardoor op dat moment des te meer opvalt.

[ Voor 18% gewijzigd door Twixie op 30-01-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:29

DON PAPA

Tweaker-fan

Twixie schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:28:
Heeft jullie SP3 overigens ook serieus last van backlight bleeding ? Vooral bij het booten is het bij mij wel enorm goed zichtbaar.
Ik heb er nu in totaal een stuk of 6 in mijn handen gehad en die hadden het allemaal tijdens het booten, maar zoals je zelf ook al heb ondervonden is het daarna eigenlijk niet meer zichtbaar, dus je bent zeker niet de enige...

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 30-01-2015 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
Ik heb ook bleeding bij booten. Daarna is het weg.

Hoe mooi had het geweest als ook de pro3 een oled scherm had gehad, net als de Lumia 930. Wat is zwart daar zwart zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
wiz schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 12:39:
[...]

Moderne batterij technologie voorziet hier tegenwoordig prima in. Je kunt hem rustig aan de lader hangen. zolang je eens per maand bijvoorbeeld maar een tijdje op batterij werkt en hem flink opgebruikt (rond 10% resterend). Ik heb bijvoorbeeld sinds eind augustus 2014 ongeveer 50 charge cycles en 0% battery wear :)

Alternatief voor een officieel MS dockingstation is misshcien het eTauro dock (http://etauro.com/en/productdisplay/dp-usb-charger-duc) ... Die klikt eraan en in redelijk draagbaar. Komt ook een variant met Ethernet aan binnenkort.
Dat is erg nice! Wist niet dat de accu's van Microsoft zo goed waren.

Zelf gebruik ik nu een usb dock met daaraan 1gbit rj45 en drie usb3.0 aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 15-09 16:33
Gisteren de SP3 i5/256gb/8gb opgepikt tijdens de BTW-vrij actie van de MediaMarkt. Zat er al een tijd over te denken en nu was de prijs best gunstig ivm de Pricewatch (EUR 150 minder en direct op voorraad).

Eerste indruk is erg positief: veel sneller dan de Dell XPS11, mooie afwerking, fijn toetsenbordje. Alles ingesteld voor mijn MS services en werk ingesteld en dat lijkt te werken. We hebben op kantoor van die Dell USB 3.0 docks en die werken prima, inclusief beeldscherm uitbreiden en bedraad internet.

Enige wat me negatief opviel op de eerste dag was de batterijduur. Die schat ik op zo'n 5 à 6 uur, maar dat was natuurlijk inclusief alles instellen etc. Dit is alsnog een stuk beter dan de XPS11 die ik hiervoor kort heb gebruikt. Bovendien moet een Li-Ion batterij eerst een paar diepe laadcycli doorlopen voordat hij zijn optimale capaciteit bereikt. Ik wacht dat dus nog rustig even af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyThes
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-09 16:30
bilgy_no1 schreef op maandag 02 februari 2015 @ 08:46:
Enige wat me negatief opviel op de eerste dag was de batterijduur. Die schat ik op zo'n 5 à 6 uur, maar dat was natuurlijk inclusief alles instellen etc. Dit is alsnog een stuk beter dan de XPS11 die ik hiervoor kort heb gebruikt. Bovendien moet een Li-Ion batterij eerst een paar diepe laadcycli doorlopen voordat hij zijn optimale capaciteit bereikt. Ik wacht dat dus nog rustig even af.
Hij loopt ook best warm met het instellen en updaten van Windows dus dat zal ook flink wat batterij gekost hebben. Tevens is er bijzonder veel winst te halen door de brightness van je scherm flink terug te schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl

kevinl

Yellow van

Een surface pro I3 gescoord voor weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
SSD Performance Restoration Software for Microsoft Surface Pro3

Samsung is releasing a new firmware and performance restoration software package for Samsung SSD for Surface Pro3 users.
The firmware update is recommended to users who may have experienced any drop in read performance.
Running the software packages provided will first update the firmware (EXT42M0Q), then scan and calibrate all existing data on the drive.

Note that the update can be more than an hour depending on the amount of data. Please wait for the firmware update to complete before starting any other operations.

http://www.samsung.com/gl...lash-solution/ssd/ms.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bilgy_no1
  • Laatst online: 15-09 16:33
SkyThes schreef op maandag 02 februari 2015 @ 09:53:
[...]

Hij loopt ook best warm met het instellen en updaten van Windows dus dat zal ook flink wat batterij gekost hebben. Tevens is er bijzonder veel winst te halen door de brightness van je scherm flink terug te schroeven.
Ik merk dat iedere ochtend, redelijk kort na opstarten, het proces 'Microsoft One Drive for Business' behoorlijk veel vergt van de cpu. Soms wel 35%. Op dat moment begint de ventilator ook te blazen. Het is niet een heel storend geluid, maar wel opvallend. Na enige tijd wordt het minder en schakelt de ventilator weer uit. De rest van de dag hoor ik hem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
bilgy_no1 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:47:
[...]

Ik merk dat iedere ochtend, redelijk kort na opstarten, het proces 'Microsoft One Drive for Business' behoorlijk veel vergt van de cpu. Soms wel 35%. Op dat moment begint de ventilator ook te blazen. Het is niet een heel storend geluid, maar wel opvallend. Na enige tijd wordt het minder en schakelt de ventilator weer uit. De rest van de dag hoor ik hem niet meer.
In principe zorgt alles dat bovengemiddeld veel CPU tijd verbruikt ervoor dat de ventilator aanslaat. Dit geldt onder andere voor alles dat over de USB bus loopt omdat USB processing nu eenmaal veel CPU tijd kost.

Dat betekent dus met uitzondering van de beeldscherm aansturing eigenlijk alles ... Wifi, Bluetooth, Ethernet (wanneer gedocked), USB, de beide webcams ... Bij OneDrive for Business lijkt het er dus op dat er bij het opstarten veel over het netwerk naar buiten wordt gecommuniceerd voor de synchronisatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bedankt voor de link _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door DON PAPA op 03-02-2015 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hopen dat het 'gezeur' met een ventilator bij de nieuwe PRO 4 voorbij is. Koop ik die als opvolger van de Surface 2. Voor mij nog steeds de voornaamste reden geen PRO 3 te kopen.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
GerCor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 09:57:
Hopen dat het 'gezeur' met een ventilator bij de nieuwe PRO 4 voorbij is. Koop ik die als opvolger van de Surface 2. Voor mij nog steeds de voornaamste reden geen PRO 3 te kopen.
Ik vind het eerlijk gezegd wel meevallen hoor. De i7 blaast inderdaad wat sneller en wat harder, maar de SP3 en SP2 in i5 configuratie ontlopen elkaar niet zo heel gek veel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wel meevallen is voor mij - zeker gezien de prijs - onacceptabel. Ik heb ooit een laptop gehad die volledig stil was, dan ga ik nu niet (anno 2014/2015), zeker niet met een tablet, naar een ventilator luisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Laat ik het afkloppen maar ik heb echt nog helemaal geen last gehad van de ventilator, en ik werk behoorlijk veel met Photoshop CC - Lightroom 5.5 & SketchUp 2015 op mijn Surface Pro 3 (i5 8GB versie), wat toch wel aardige programma's zijn volgens mij. Maar ik heb de ventilator pas 1 keer horen draaien en dat was in het begin toen ik volop aan het installeren en tegelijk aan het update van Windows was, maar dat gaf zo weinig geluid dat ik mij daar ook niet echt aan kon storen. Voor mij dus zeker geen reden om de SP3 niet te gebruiken :)

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 03-02-2015 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
GerCor schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:06:
Wel meevallen is voor mij - zeker gezien de prijs - onacceptabel. Ik heb ooit een laptop gehad die volledig stil was, dan ga ik nu niet (anno 2014/2015), zeker niet met een tablet, naar een ventilator luisteren.
Ik snap je punt op zich wel, maar dit is helaas iets dat inherent is aan het dunne en slanke formaat. Ultrabooks hebben hier in de regel allemaal (in min of meerdere mate) last van, simpelweg vanwege hun uiterst dunne form factor. Het is dan ook niet gek dat je tegenwoordig vaak ziet dat nieuwere CPUs op papier sneller zijn, maar dat om de stroomafname en koeling nog enigszins onder controle te houden te bruto performance eigenlijk iets af is genomen ... Dat zag je overigens bijvoorbeeld heel goed op de Macbooks van de laatste twee generaties. De vorige generatie was op sommige punten iets sneller dan zn opvolger.

Ik ben dan ook heel erg benieuwd hoe de volgende generatie CPUs (die geen fan nodig hebben) uiteindelijk gaat presteren. Niet iedereen is even blij met het inleveren van performance. Zo draaide ik al een paar jaar naar veel tevredenheid een aantal virtuele machines tegelijk op mijn utrabooks (Macbook Air, Lenovo X1 Carbon, Surface Pro 2 en Surface Pro 3) maar de performance is (hoewel bevredigend) wel stukken lager dan een "echte" laptop. Daar moet met de volgende generatie ultramobile low power CPUs niet heel veel performance meer vanaf gesnoept worden of ik zal toch terug moeten naar een "echte" laptop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
wiz schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 08:23:
SSD Performance Restoration Software for Microsoft Surface Pro3
Ik neem aan dat Microsoft uiteindelijk ook die firmware update gaat pushen via Windows Update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En daarom ben ik ook benieuwd naar de PRO 4. Zelfde probleem met de ventilator? Dan een 'NO GO' voor mij.

Ik ben zeer tevreden met mijn Surface 2. Maar aangezien MS daar mee stopt moeten ze met een alternatief komen. En, offtopic, ik zit helemaal niet te wachten op Windows 10. Is alleen maar om Windows 7 gebruikers tevreden te stellen.

De goedkoopste PRO is al €900 (zonder toetsenbord) en dan heb je er nog niet eens Office er bij. Wel een 'pen' om overal cirkeltjes omheen te zetten :+

[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 03-02-2015 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Twixie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:29:
[...]

Ik neem aan dat Microsoft uiteindelijk ook die firmware update gaat pushen via Windows Update ?
Nee. Dit is namelijk niet voor elke Surface Pro 3, enkel voor degenen met een Samsung SSD. Er zijn ook varianten in omloop met een Hynix of Adata SSD. Vandaar dat ik het hier heb gepost 8) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ha, ok, tnx. Had al even gecheckt bij mij en heb ook een Samsung SSD zitten van hetzelfde type als de ReadMe van die fix vermeld staat. Maar dacht van nog effen te wachten tot Microsoft zelf die fix pusht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Twixie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 10:41:
Ha, ok, tnx. Had al even gecheckt bij mij en heb ook een Samsung SSD zitten van hetzelfde type als de ReadMe van die fix vermeld staat. Maar dacht van nog effen te wachten tot Microsoft zelf die fix pusht.
Benieuwd of jij ook het idee hebt dat na de firmware update de fan wat minder vaak aanslaat .. Lijkt net alsof mijn CPU load een fractie lager is na deze update ... Lijkt erop dat er iets op die SSD efficiënter is geworden waardoor er minder CPU gebruik plaatsvindt ...

[ Voor 9% gewijzigd door wiz op 03-02-2015 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Dat verschil merk ik niet omdat mijn fan voor de update al niet aansloeg. Maar wat ik wel merkte is dat ik nu dat irritante pop up met error melding (dat windows iets niet goed kon afsluiten) kwijt ben die ik zeer geregeld kreeg bij het afsluiten van windows de laatste tijd.

[ Voor 9% gewijzigd door DON PAPA op 03-02-2015 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ok, zal er eens op letten, maar sowieso zal dat al heel moeilijk te beoordelen vallen, omdat de fan sowieso al heel onregelmatig werkt. Ruwweg lijk ik 3 snelheden te hebben: onhoorbaar (uit ?), zacht en hard. Maar hard ging hij meestal sowieso wanneer de CPU een tijdje volle bak draaide waarbij de temperatuur blijkbaar dik boven de 70°C ging. Heb nooit echt gemerkt dat hij aan ging bij grote disk access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Twixie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:33:
Ok, zal er eens op letten, maar sowieso zal dat al heel moeilijk te beoordelen vallen, omdat de fan sowieso al heel onregelmatig werkt. Ruwweg lijk ik 3 snelheden te hebben: onhoorbaar (uit ?), zacht en hard. Maar hard ging hij meestal sowieso wanneer de CPU een tijdje volle bak draaide waarbij de temperatuur blijkbaar dik boven de 70°C ging. Heb nooit echt gemerkt dat hij aan ging bij grote disk access.
Ik heb Coretemp in de tray draaien ... en daar waar hij voor de update (in relatieve rust) constant rond de 60-62 graden zat zit hij nu constant rond de 55 graden ... Apart .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Bizar, want ik heb hier nu precies net het tegenovergestelde. Ik hoor sinds mijn reboot al constant de fan draaien, en volgens Intel Extreme Tuning Utility draait de temperatuur al heel de tijd rond 55°C zonder dat er enige load is. Voorheen was dat rond de 48°C. Sowieso lijkt 60°C bij idle wel hoog bij jou.
(Al begint het nu precies nog wat meer te zakken - 52 nu).

[ Voor 6% gewijzigd door Twixie op 03-02-2015 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Twixie schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 12:37:
Bizar, want ik heb hier nu precies net het tegenovergestelde. Ik hoor sinds mijn reboot al constant de fan draaien, en volgens Intel Extreme Tuning Utility draait de temperatuur al heel de tijd rond 55°C zonder dat er enige load is. Voorheen was dat rond de 48°C. Sowieso lijkt 60°C bij idle wel hoog bij jou.
(Al begint het nu precies nog wat meer te zakken - 52 nu).
Ik heb er dan ook nogal wat op draaien. Idle betekent bij mij wel twee virtuele machines actief die via VPN aan mijn bedrijfsnetwerk hangen, ieder op hun eigen daisy-chained 29"scherm en Spotify dat in de achtergrond muziek afspeelt :)

[ Voor 3% gewijzigd door wiz op 03-02-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twixie
Ja, ik kom er hier zelf ook achter dat het uitgerekend die Intel utility is die precies voor wat extra graden zorgt. Heb die afgesloten (al pakte die maar een paar procent CPU) en binnen de minuut is de fan nagenoeg onhoorbaar geworden en zie ik met HWMonitor terug de vertrouwde 48°C.
Illustreert wel hoe het nagenoeg onmogelijk is om de temp/fan invloed van die SSD fix te achterhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maximiliaan!
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 18:48
Bij mijn Surface Pro 3 werkt het touchscreen ineens op het middelste gedeelte niet. Ik heb de Amerikaanse chat gechat en zij hebben het goed geregeld.
Hij is in Amerika op eBay gekocht, maar er geldt gelukkig global warranty.
Morgen bel ik naar de Nederlandse Microsoft Store en als het goed is repareren ze het dan.
Erg positieve custumer support tot nu toe, bijna apple achtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llpineapple
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:11
Sinds het weekend ook een surface pro 3. ik wil hiervan de c-schijf in tweeen splitsen. Via schijfbeheer kan ik echter maximaal 270 mb vrijmaken van de >200 Gig die nog vrij is. Iemand de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Wat een gasten daar op die support afdeling zeg!! man man...

Kom er net achter dat de USB 3.0 poorten op de originele docking niet verder komen qua snelheid dan 34MB/s met het kopieren van een ISO van een WD paspoort schijf naar de HD. Doe ik het via de USB poort aan de zijkant van de Surface haal ik in de 90.

MS support gebeld en de beste man ging navraag doen en komt vervolgens terug met het antwoord... Sorry maar elke keer als je USB verlengd verlies je snelheid.

Toen ging ik even lachen en vertelde ik dat hij toch beter zijn navraag moet gaan doen want ik ga natuurlijk niet akkoord met zo'n antwoord. 8)7 8)7 8)7 8)7 USB 3.0 staat op het docking station en anders zouden ze er wel 2.0 van gemaakt hebben.

Wat een onzin antwoord zeg!

ps. zou iemand ook even willen testen aub?

EDIT: PROBLEEM OPGELOST!!

Las op een review site het volgende (http://winsupersite.com/m...-docking-station-review):
I noted in my First Impressions article that the Surface Pro 3 Docking Station power supply (as with the Surface Pro 2 version) doesn't have the same connector as the power supply that comes with Surface Pro 3, so they're not (100 percent) interchangeable.

Dus de kabel van de surface adapter gepakt en die in de adapter van de docking gestopt! opgelost!

Dat is nog eens een "light bulb" momentje op de vroege ochtend!

[ Voor 27% gewijzigd door Tranzy op 04-02-2015 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Je bedoelt het kabeltje van stopcontact naar adapter? die met dat 8-tje?

[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 04-02-2015 10:08 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiz
Tranzy schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 09:53:

EDIT: PROBLEEM OPGELOST!!

Las op een review site het volgende (http://winsupersite.com/m...-docking-station-review):
I noted in my First Impressions article that the Surface Pro 3 Docking Station power supply (as with the Surface Pro 2 version) doesn't have the same connector as the power supply that comes with Surface Pro 3, so they're not (100 percent) interchangeable.

Dus de kabel van de surface adapter gepakt en die in de adapter van de docking gestopt! opgelost!

Dat is nog eens een "light bulb" momentje op de vroege ochtend!
Denk eerder dat je hetzij de stroom niet goed had aangesloten op het docking station (wit lampje aan de bovenkant van de rechter staander moet aan zijn), hetzij dat je je vergist hebt in USB poorten. Vanaf de achterkant bezien zijn namelijk de linker 2 poorten USB 2.0 en de rechter 2 poorten USB 3.0, alsmede de poort aan de schuine zijkant. Ook die is USB 3.0.

http://www.microsoft.com/...ries/pro3-docking-station en dan de derde view aanklikken

Dus in totaal heb je 2x USB 2.0 en 3x USB 3.0 waarvan bovendien geldt dat die met z'n 5'en aangesloten zitten op de USB 3.0 bridge van de SP3. Wanneer je HWInfo opstart en de USB poort categorie openklikt zie je heel mooi het boompje gevisualiseerd hoe alles aan elkaar hangt :-)

[ Voor 4% gewijzigd door wiz op 04-02-2015 10:51 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste

Let op:
Accessoires kunnen besproken worden in dit topic Accessoires voor de Surface Pro 3