-
[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 00:49 ]
[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 00:49 ]
En op een oldtimer treffen, kom je 90% oldtimers tegen. Op de kapersbeurs zal je veelal kappers tegenkomen en in dit topic komen veelal mensen met wat spaargeld. Mijn aandeel is helaas geen 100k. Maar als je er een doel van maakt, ben je natuurlijk sneller getriggered om er hier iets over te zeggenkoentjuh1987 schreef op maandag 22 juni 2015 @ 22:57:
[...]
Ik kan ook nog niet over deze bedragen beschikken maar als ik terug kijk op de afgelopen 10 jaar dan waren er zeker zaken die ik anders had kunnen doen waardoor ik wel wat meer had kunnen sparen....
Het mediaan wordt natuurlijk flink naar beneden getrokken door de vele YOLO-types.rr7r schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:22:
Wellicht ben ik brutaal, maar volgens mij ben ik zeker niet de enige die hier naar nieuwsgierig is: de herkomst/achtergrond van het vermogen. Het mediaan van de buffer ligt immers op 5k, over alle leeftijden.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Schokkende cijfers. Vooral het percentage: Geen buffer en "weet niet" en het verschil tussen 45+ jaar in vermogen en alles daaronder wat effectief gezien gewoon géén vermogen heeftrr7r schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:22:
Wellicht ben ik brutaal, maar volgens mij ben ik zeker niet de enige die hier naar nieuwsgierig is: de herkomst/achtergrond van het vermogen. Het mediaan van de buffer ligt immers op 5k, over alle leeftijden.
[afbeelding]
Bron: http://www.nibud.nl/wp-co...ffer-voor-huishoudens.pdf p.12
Het vermogen al niet veel hoger, voor de leeftijden tot 45 jaar, dankzij de huizenprijzen:
[afbeelding]
Bron: http://www.cbs.nl/nl-NL/m...ief/2014/2014-4231-wm.htm
Klopt, dit had ik ook. Ondanks dat ik het vaak heb aangegeven, heb ik nooit iets hoeven betalen toen ik nog thuis woonde. Wanneer je dan 4,5 jaar fulltime werkt, en geen hele gekke dingen doet, kan je redelijk een buffer opbouwen. Vorig jaar een huis gekocht en de verbouwing geheel uit die buffer betaald (is het dan nog een buffer of een spaarpot zonder direct doel?). Nu dus weer opnieuw begonnen met het opbouwen van een buffer.assje schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 12:36:
[...]
Ik heb meerdere vrienden die nog geen 27 zijn en >50k hebben. Zonder uitzondering komt dit omdat ze nog bij hun ouders wonen (dat scheelt echt heel veel).
[ Voor 4% gewijzigd door Market op 24-06-2015 09:33 ]
Dat is wel waar ja. Ik kon ook makkelijk zo'n €1000 per maand sparen gedurende de luttele paar maanden dat ik thuiswoonde en werkte. Ook heb ik het idee dat het voornamelijk hbo'ers zijn die veel buffer hebben op relatief vroege leeftijd. Wellicht omdat deze mensen gemiddeld een stuk vroeger beginnen met werken dan universitair geschoolden en dus veel eerder begonnen zijn met het aanleggen van een buffer.Market schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:32:
[...]
Klopt, dit had ik ook. Ondanks dat ik het vaak heb aangegeven, heb ik nooit iets hoeven betalen toen ik nog thuis woonde. Wanneer je dan 4,5 jaar fulltime werkt, en geen hele gekke dingen doet, kan je redelijk een buffer opbouwen. Vorig jaar een huis gekocht en de verbouwing geheel uit die buffer betaald (is het dan nog een buffer of een spaarpot zonder direct doel?). Nu dus weer opnieuw begonnen met het opbouwen van een buffer.
Hier iemand met enkel middelbaar onderwijs i.v.m. dienstplicht en daarna geen motivatie meer gehad om weer in de schoolbanken te zitten. Mijn familie is altijd vermogend geweest maar heeft altijd bescheiden geleeft. Ja ik had merkkleding en de nieuwste consoles etc. maar van mijn eerste zakgeld moest ik ook een deel sparen.MarcoC schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:50:
[...]
Ook heb ik het idee dat het voornamelijk hbo'ers zijn die veel buffer hebben op relatief vroege leeftijd. Wellicht omdat deze mensen gemiddeld een stuk vroeger beginnen met werken dan universitair geschoolden en dus veel eerder begonnen zijn met het aanleggen van een buffer.
Yup, mijn zusje en ik hebben uiteraard ook allebei dezelfde opvoeding gehad en waar vroeger mijn zusje heel zuinig was en ik een uitgever eerste klas is het nu precies andersom. Ik leef heel zuinig en mijn zusje doet YOLO.Fratti schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:03:
[...]
Hier iemand met enkel middelbaar onderwijs i.v.m. dienstplicht en daarna geen motivatie meer gehad om weer in de schoolbanken te zitten. Mijn familie is altijd vermogend geweest maar heeft altijd bescheiden geleeft. Ja ik had merkkleding en de nieuwste consoles etc. maar van mijn eerste zakgeld moest ik ook een deel sparen.
Opvoeding is belangrijk, maar ik denk ook dat het een stukje persoonlijkheid is. Mooi voorbeeld hiervan is mijn neefje, die heeft 0 vermogen en leeft van dag tot dag. Ondanks dat hij praktisch dezelfde opvoeding heeft gehad en dezelfde normen en waarden heeft meegekregen is hij helaas een hele andere richting op gegaan.
Gebruik je software voor de volle 100%!!! Daar is het voor bedoeld!
eth0stack schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:11:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
PM_Petrol schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:25:
[...]
Members only:
[ Voor 6% gewijzigd door eth0stack op 24-06-2015 16:53 ]
Eigen huis + dure auto en dan (nagenoeg) geen buffer is dus wel het andere uiterste van wat je hier veel ziet.itsleon schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 15:49:
Om mee te doen in de discussie over veel geld hebben op jonge leeftijd dat is afhankelijk van zoveel punten.
Als ik naar me zelf kijk had ik op mijn 23e z'n 18.000 euro maar ik heb ook lang thuis gewoond.
Van dat gespaarde geld mijn droomauto gekocht.
Als ik nu kijk, eigen huis, helemaal zelfstandig, en dure auto ernaast ben ik blij als er tussen de 1-2000 euro op mijn spaarrekening staat.
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
2 jaartjes thuis blijven wonen terwijl ik een baan had. En vanuit huis gestudeerd. Dus geen studie schulden ook omdat ik gewoon werkte naast mijn HBO studie. Gaf een leuke start.rr7r schreef op dinsdag 23 juni 2015 @ 23:22:
eth0stack schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 16:50:
[...]
Members only:
Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ | Marstek Venus E 5,12 kWh v151 | HW P1
In verband met weet niet. Sommige mensen zijn daar gewoon minder mee bezig. Ik heb ook perioden in mijn leven wanneer ik dit niet weet. Dus ik zou dat ook kunnen antwoorden op die vraag in sommige gevallen (alhoewel ik weet dat mijn buffer vaak zeer aanzienlijk is). Maar dan ook het volgende. Wat aanschouwen mensen als buffer. Tel ik aandelen die zeer liquide zijn mee als buffer bv...Metro2002 schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:10:
[...]
Schokkende cijfers. Vooral het percentage: Geen buffer en "weet niet" en het verschil tussen 45+ jaar in vermogen en alles daaronder wat effectief gezien gewoon géén vermogen heeft
[ Voor 9% gewijzigd door Galactic op 25-06-2015 08:40 ]
Normaal is mijn buffer overigens zo rond de 5 a 6000 euro. Maarja even wat auto kosten gehadassje schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:18:
[...]
Eigen huis + dure auto en dan (nagenoeg) geen buffer is dus wel het andere uiterste van wat je hier veel ziet.
+1.Barrycade schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 17:42:
[...]
2 jaartjes thuis blijven wonen terwijl ik een baan had. En vanuit huis gestudeerd. Dus geen studie schulden ook omdat ik gewoon werkte naast mijn HBO studie. Gaf een leuke start.
Maar grootste klapper is: wij leven niet naar onze stand.
Wij trekken 2 goede (HBO en WO) salarissen binnen, maar daar leven we niet naar.
We hebben niets te klagen, maar het geld gaat er hier niet met bakken uit (wat wel zou kunnen).
Status door producten zegt ons niets. Dus we lopen net zo makkelijk de H&M als de duurdere kleding winkels binnen (hoewel we daar alleen kopen in de aanbiedingen). We hebben geen iPhone met duur abbo maar een MotoG los gekocht met een sim only abbotje van 15 p/m.
Huis kunnen we op 1 salaris betalen etc.
Enige waar we niet op besparen is op vakanties maar voor de rest hebben we geen echte uitspattingen.
Members only:
Wat geen doel op zich is, maar ontstaat omdat we dus zelfs nu de salarisstijgingen doorgaan we daar niet opeens een andere levenswijze door aannemen.
Kan me voorstellen dat iemand met een modaal salaris dit stukken moeilijker voor elkaar krijgt. Omdat de basis kosten dan veel zwaarder wegen. Maar zodra je boven modaal komt qua inkomen kan je snel een buffer opbouwen als je op modaal niveau + blijft leven.
To be determined...
[ Voor 3% gewijzigd door mhr-zip op 25-06-2015 23:02 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
mhr-zip schreef op donderdag 25 juni 2015 @ 23:01:
Members only:
[ Voor 47% gewijzigd door rr7r op 28-06-2015 16:44 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Cubix op 28-06-2015 17:11 ]
[ Voor 47% gewijzigd door stfn345 op 28-06-2015 22:22 ]
Totaal offtopic, maar 5-10% als dat zo is dan wordt het tijd dat er koppen gaan rollen, want dit heeft elke simpele ziel al 2 jaar aan zien komen.razorhead schreef op zondag 28 juni 2015 @ 22:19:
Ik had tot 2 weken terug 30k+ in aandelen zitten, maar heb deze (op tijd) naar fiat (geld) omgezet vanwege de onrust met Griekenland. Met verwacht dat de beurzen een flinke opdonder krijgen en morgen 5-10% lager staan.
Zijn er meer mensen hier die actie hebben ondernomen vanwege de onrust in Griekenland?
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Jaar later:analogue schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 15:30:
Leeftijd:30
Opleiding(en):HBO, WO
Huidige functie: Zelfstandig ondernemer (v.o.f) -> developer
Type woning: Koopwoning
Partner: Ja
Kinderen: Nee
Bank: ASN
Rente: 1.6%
Totale buffer: ~€2500, dit was één jaar geleden nog ~10k
Belegd in aandelen: €2000, dit was één jaar geleden nog €0,-
iMac 27'' 2012 | i7 3.4 GHz | GTX680MX | 32GB RAM | 3TB Fusion Drive
[ Voor 99% gewijzigd door cooper87 op 05-04-2017 21:37 ]
Goede vraag. Ik heb geen idee maar dat ik bv mijn geld allemaal zou kwijtraken acht ik niet een erg waarschijnlijk scenario en is het wel zo dan ben ik niet de enige met dat probleemxos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:54:
Hoi denken jullie over de toekomst van het huidige financiele systeem in relatie tot je financiele buffer? Waar ik mee worstel is dat ik er niet zo zeker van ben dat we over 30 jaar nog met de euro betalen en dat een aandelenplan waar je tientallen jaren geld in hebt gestoken daadwerkelijk kan functioneren als een appeltje voor de dorst. Politieke ontwikkelingen op nationaal en internationaal niveau zijn onstabiel. Ik verwacht dat er voordat ik met pensioen ga (35+ jaar) er grote veranderen zullen komen waarbij een financiele buffer in traditionele zin misscien wel niet zo heel nuttig blijkt.
Daarom houdt ongeveer een buffer aan van 30k waarmee ik ruim 1 jaar mijn vaste lasten kan betalen. Meer sparen vind ik eigenlijk overbodig.
rr7r schreef op zondag 28 juni 2015 @ 16:42:
[...]
Members only:
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Jammer! Hopelijk komt er snel wat beters je kant op!RuudSchmitz schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:21:
Members only:
Als het daadwerkelijk waardevast was, had ik meer dan de helft al omgezet, maar helaas, dat is het juist niet.Metro2002 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:59:
[...]
Investeren in goud en zilver zou bv nog een optie zijn. Behoorlijk waardevast maar betaald weer zo rot bij de supermarkt.
Over lange termijn volgens mij wel hoor. Koopkracht van een gram goud is niet veel veranderd in de laatste eeuw.rr7r schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:44:
[...]
Als het daadwerkelijk waardevast was, had ik meer dan de helft al omgezet, maar helaas, dat is het juist niet.
[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 00:48 ]
Zoals anderen al gezegd hebben, kan inderdaad een percentage van je vermogen in fysieke edelmetalen een redelijke bescherming geven tegen allerlei fat tail events met betrekking tot het op schulden en wederzijds vertrouwen gebaseerde monetaire systeem.xos schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:54:
Hoi denken jullie over de toekomst van het huidige financiele systeem in relatie tot je financiele buffer? Waar ik mee worstel is dat ik er niet zo zeker van ben dat we over 30 jaar nog met de euro betalen en dat een aandelenplan waar je tientallen jaren geld in hebt gestoken daadwerkelijk kan functioneren als een appeltje voor de dorst. Politieke ontwikkelingen op nationaal en internationaal niveau zijn onstabiel. Ik verwacht dat er voordat ik met pensioen ga (35+ jaar) er grote veranderen zullen komen waarbij een financiele buffer in traditionele zin misscien wel niet zo heel nuttig blijkt.
Daarom houdt ongeveer een buffer aan van 30k waarmee ik ruim 1 jaar mijn vaste lasten kan betalen. Meer sparen vind ik eigenlijk overbodig.
http://www.macrotrends.ne...-the-cpi-historical-chart
[ Voor 107% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 00:48 . Reden: toevoeging opties mogelijkheid ]
Je moet ook geen goud kopen voor winst. Zoals je ziet volgt de goudprijs bijna 1 op 1 de prijsindex dus eigenlijk verlies of win je nooit echt op goud maar is het wel een relatief zekere basis.rr7r schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:24:
[...]
Probleem is alleen wel dat je geen 100 jaar de tijd hebt om je buffer in goud op te bouwen. Heb je in 2012 ingelegd, ben je nu toch behoorlijk wat kwijt. Dat probleem verdwijnt pas op termijnen van 20 (?) jaar of langer.
[afbeelding]
Enige manier om dit effect te dempen is wellicht afdekken met opties, maar evt. meerwaarde moet je dan ook weer verzilveren of je moet blijven afdekken. Het lijkt mij persoonlijk niet handig.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Niet op de korte en middellange termijn.Metro2002 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 15:33:
[...]
Zoals je ziet volgt de goudprijs bijna 1 op 1 de prijsindex ....
commentaar geven dat je denk dat mensen liegen over wat ze hier neer zetten en dan zelf nog geen cijfers gepost hebben.Squ1zZy schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:32:
Het lijkt of sommige "buffers" wel wat zijn overdreven. 250.000 euro op hun 27e, 80.000 inkomsten als basissalaris, een huis. Iedereen kan plaatsen wat hij wil. Vraag me af hoeveel op waarheid is gebasseerd.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
[ Voor 103% gewijzigd door rr7r op 07-05-2017 00:46 ]
[ Voor 99% gewijzigd door cooper87 op 05-04-2017 21:36 ]
\cooper87 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:34:
[...]
Cijfers binnen en ik kan blijkbaar niet zo goed rekenen![]()
Members only:
Belasting over 2014 al betaald?cooper87 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 11:34:
[...]
Cijfers binnen en ik kan blijkbaar niet zo goed rekenen![]()
Members only:
PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1
Ik heb een collega die door omstandigheden in een rolstoel is beland. Zittend werk kan hij wel doen, en omdat het toch allemaal zwaar is werkt hij 6 uur per dag. Als je werk zou kunnen vinden waarbij je makkelijker je tijd kan verdelen dan is er misschien wel iets te bereiken. Doorzettingsvermogen is wel een mooie eigenschapPlato1989 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:41:
Members only:
het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun
[ Voor 12% gewijzigd door poestoe op 05-07-2015 13:25 ]
[ Voor 99% gewijzigd door Nordlys op 12-09-2018 10:49 ]
[ Voor 94% gewijzigd door justincase op 05-07-2015 14:15 ]
Nordlys schreef op zondag 05 juli 2015 @ 13:25:
Members only:
Beeromaniac
Zelf iets posten is echt geen vereiste om kritiek uit te spreken. De buffers en inkomsten wijjen hier sterk af van het landelijk gemiddelde of modale dus dat is gewoon een terechte kanttekening.Shunt schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 22:39:
[...]
commentaar geven dat je denk dat mensen liegen over wat ze hier neer zetten en dan zelf nog geen cijfers gepost hebben.
Goh je zit hier op een forum waar volgens mij de gemiddelde opleiding een stuk hoger is dan het gemiddelde in Nederland. waar een hoop mensen werken in goed betaalde sectoren en mensen die euro hebben zullen het iets minder snel melden als mensen die veel euro's hebben.BFmango schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:40:
[...]
Zelf iets posten is echt geen vereiste om kritiek uit te spreken. De buffers en inkomsten wijjen hier sterk af van het landelijk gemiddelde of modale dus dat is gewoon een terechte kanttekening.
Game PC
Het zal ook wel prima te verklaren zijn, maar het is absurd om te stellen dat je alleen kritiek mag uiten op het moment dat je zelf een post hebt gemaakt. Gelukkig werkt het niet zo en mag iedereen hier gewoon reageren.Shunt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:49:
[...]
Goh je zit hier op een forum waar volgens mij de gemiddelde opleiding een stuk hoger is dan het gemiddelde in Nederland. waar een hoop mensen werken in goed betaalde sectoren en mensen die euro hebben zullen het iets minder snel melden als mensen die veel euro's hebben.
Sterker nog, volgens mij heb je hier de mooiste vergelijking. Nibud zegt dat er uit mijn hoofd een buffer is van mensen tussen de 25 en 30 van 30.000. Ik heb hier meerdere keren 100k + voorbij zien komen, maar ook mensen met 0. Ik gok dat als we alles op een rijtje zetten misschien niet op de 30k komen. Maar toch ook niet heel ver er vandaanBFmango schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:52:
[...]
Het zal ook wel prima te verklaren zijn, maar het is absurd om te stellen dat je alleen kritiek mag uiten op het moment dat je zelf een post hebt gemaakt. Gelukkig werkt het niet zo en mag iedereen hier gewoon reageren.
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
Die 25-30k is het gemiddelde vermogen van een huishouden in Nederland volgens CBS/Nibud. Dus dat is het complete balansboekje inclusief woning en spaargeld van alle inwonenden op dat adres.Trackerfire schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:56:
[...]
Sterker nog, volgens mij heb je hier de mooiste vergelijking. Nibud zegt dat er uit mijn hoofd een buffer is van mensen tussen de 25 en 30 van 30.000. Ik heb hier meerdere keren 100k + voorbij zien komen, maar ook mensen met 0. Ik gok dat als we alles op een rijtje zetten misschien niet op de 30k komen. Maar toch ook niet heel ver er vandaan
[ Voor 21% gewijzigd door Xanaroth op 06-07-2015 22:47 ]
Ik ken veel mensen met een universitaire opleiding en goede baan. Echter heeft niemand van hen vele tienduizenden euro's zelf bij elkaar gewerkt voordat ze de 30 bereikt hebben. Dat kan ook gewoon bijna niet. Als je zoveel geld hebt voordat je 30 bent, dan moet je bijna wel financieel geholpen zijn door ouders, al dan niet door tot op relatief hoge leeftijd thuis te wonen (wat ik ook als financiële ondersteuning ervaar).Shunt schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:49:
[...]
Goh je zit hier op een forum waar volgens mij de gemiddelde opleiding een stuk hoger is dan het gemiddelde in Nederland. waar een hoop mensen werken in goed betaalde sectoren en mensen die euro hebben zullen het iets minder snel melden als mensen die veel euro's hebben.
Mee eens. Of ze investeren, of kopen een mooie auto en deels afbetaling huis.MarcoC schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Ik ken veel mensen met een universitaire opleiding en goede baan. Echter heeft niemand van hen vele tienduizenden euro's zelf bij elkaar gewerkt voordat ze de 30 bereikt hebben. Dat kan ook gewoon bijna niet. Als je zoveel geld hebt voordat je 30 bent, dan moet je bijna wel financieel geholpen zijn door ouders, al dan niet door tot op relatief hoge leeftijd thuis te wonen (wat ik ook als financiële ondersteuning ervaar).
Ik ken best veel mensen zonder universitaire opleiding of goede baan en die hebben wel degelijk enkele (geen vele) tienduizenden euro's of deze ten minste afgelost op de hypotheek voor hun 30e.MarcoC schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 09:55:
[...]
Ik ken veel mensen met een universitaire opleiding en goede baan. Echter heeft niemand van hen vele tienduizenden euro's zelf bij elkaar gewerkt voordat ze de 30 bereikt hebben. Dat kan ook gewoon bijna niet. Als je zoveel geld hebt voordat je 30 bent, dan moet je bijna wel financieel geholpen zijn door ouders, al dan niet door tot op relatief hoge leeftijd thuis te wonen (wat ik ook als financiële ondersteuning ervaar).
“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 105% gewijzigd door Krisp op 08-07-2015 10:48 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Krisp op 08-07-2015 10:47 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Zr40 op 07-07-2015 19:07 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Henk007 op 07-07-2015 19:08 ]
Dat is wat ze noemen afgunst. Omdat zij het zelf niet hebben of niet in zien hoe andere dat zonder ondersteuning kunnen krijgen gaan ze er vanuit dat niemand dat kan.Zr40 schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 19:04:
Wat maakt het eigenlijk uit voor dit topic of iemand zijn vermogen positief of negatief is, of zijn buffer een vreemde verhouding heeft ten opzichte van het vermogen? .
[ Voor 27% gewijzigd door Shunt op 08-07-2015 07:21 ]
Game PC
Vreemde conclusies trek jij telkens in dit topic. Het heeft geen nut om met jou in discussie te gaan, want uiteindelijk ben je van mening dat iedereen die jouw mening niet deelt of kanttekeningen plaatst bij anderen hun posts gewoonweg jaloers is op anderen.Shunt schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 07:21:
[...]
Dat is wat ze noemen afgunst. Omdat zij het zelf niet hebben of niet in zien hoe andere dat zonder ondersteuning kunnen krijgen gaan ze er vanuit dat niemand dat kan.
Ik kan geen andere reden bedenken dat mensen zo moeten reageren, en zoals je hier boven kunt zien zijn dat soort reacties ook niet gewenst en verwijderd. Verder even terug komend op mijn post dat ik vind dat als je niet mee deelt in de discussie in een topic als dit maar wel je mening laat weten in een zeer negatieve sfeer.BFmango schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:07:
[...]
Vreemde conclusies trek jij telkens in dit topic. Het heeft geen nut om met jou in discussie te gaan, want uiteindelijk ben je van mening dat iedereen die jouw mening niet deelt of kanttekeningen plaatst bij anderen hun posts gewoonweg jaloers is op anderen.
[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 08-07-2015 20:18 ]
Game PC
Verwijderd
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ik zag, ik nam en ik kwam...
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq