Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pancake82
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-02 11:58

pancake82

Groter is beter!

*knip* doe eens niet

[ Voor 92% gewijzigd door gambieter op 04-06-2015 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
pancake82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:12:
quote dat soort informatie svp eens niet.
Een beetje KvK van een willekeurige B.V. geeft net zoveel info hoor.
PS. ook jouw IP-adres (en dus lokatie) is nu bekend bij in ieder geval de beheerders.

[ Voor 37% gewijzigd door gambieter op 04-06-2015 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-06 23:34

Barrycade

Through the...

pancake82 schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:12:
[...]

quote dat soort informatie svp eens niet.
Als inbreker kan je beter aan de slag bij de mensen die hier geen buffer posten maar wel een goede baan hebben. Die geven blijkbaar hun geld uit.

Maar de gemiddelde phisher schiet niet met scherp maar met hagel.

[ Voor 16% gewijzigd door Orion84 op 04-06-2015 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itlee
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-05 23:17

itlee

Gas erop!

Barrycade schreef op donderdag 04 juni 2015 @ 15:25:
[...]

Als inbreker kan je beter aan de slag bij de mensen die hier geen buffer posten maar wel een goede baan hebben. Die geven blijkbaar hun geld uit.

Maar de gemiddelde phisher schiet niet met scherp maar met hagel.
t gaat meer om ongevraagde collecteren door mensen die niet reageren, en geen account hebben. niet zozeer om phishers... met dit soort topics waar je je halve prive op internet zet is niet zo verstandig. geb. datum icm volledige naam geeft wel erg makkelijk ruimte tot frauduleuze ellende...

evengoed, vrijheid blijheid, blaf je status op internet, ik vind t allemaal prima 8) dumpert en geenstijl staat vol met die meuk en ellende... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jer123c
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 11:44
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 4% gewijzigd door jer123c op 04-06-2015 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12:52
Members only:

Binnenkort grote investering (5-7K) in kozijnen/deur dat het weer wat afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hypz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 12:13
Members only:

Wij zijn klein gezin met 1 kind. Ik ben enige kostwinner op dit moment, best moeilijk om dan een buffer op te bouwen en het is wel zuinig aan doen.

Maar ben wel gelukkig en heb geld om in de zomer lekker te camperen een paar weken, helemaal tevreden :) Volgend jaar ietsje in salaris omhoog en studieschuld afbetalen is bijna klaar, daarna ietsje meer ruimte om wat te sparen.

[ Voor 7% gewijzigd door hypz op 04-06-2015 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02-06 22:55

Ethirty

Who...me?

Members only:

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-02 14:21
Valt me op dat de buffers toch sterk uiteen lopen..
Van een paar duizend tot vele duizenden euro's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-05 21:35
Dat valt mij ook op. De hoogte van de genoten opleiding is niet 1 op 1 te koppelen met de hoogte van het buffer. Het is ook maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt in hoeverre je het belangrijk vind om een buffer te hebben en uiteraard wat je uitgavenpatroon is.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
Snowwie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 03:56:
Dat valt mij ook op. De hoogte van de genoten opleiding is niet 1 op 1 te koppelen met de hoogte van het buffer. Het is ook maar net hoe je er zelf tegen aan kijkt in hoeverre je het belangrijk vind om een buffer te hebben en uiteraard wat je uitgavenpatroon is.
Ja id, mooi om te lezen dat iedereen zijn eigen leven leid. Een iedere heeft zo zn doelen en wensen. De een heeft weinig de andere bakken, en ook dat is weer relatief.... mooi topic.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Ook de leeftijden lopen sterk uiteen. Het valt mij op dat de meesten van rond de 25 wel een aardige buffer beginnen op te bouwen maar dat het daarna alle kanten op kan gaan afhankelijk van eigen woning, partner en kinderen. De eerste en laatste hebben een negatieve invloed op de buffer, de invloed van de partner kan zowel positief als negatief zijn (baan of niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Als ze een partner ( + kinderen ) krijgen gaat 't mis :-D

Zo heb ik ook vrienden. Mooi huis. Mooi interieur. Alles perfect in orde. Mooie (bedrijf-)auto voor de deur.
En een bankrekening below zero. Alles is van de bank.

Zolang er maar geld binnen komt 'werkt het'. Maar je heb weinig vet op de botten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-06 10:25
Members only:

Nooit meer uitgeven dan er binnen komt, niet (meer) aan spaargeld komen, ik doe alles van mijn 'speelgeld'. kan ik iets niet kopen van dat speelgeld? Niet kopen en wachten tot ik genoeg speelgeld heb om het wel te kopen.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Nu online

Koppensneller

winterrrrrr

Just_A_User schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:54:
Members only:

Nooit meer uitgeven dan er binnen komt, niet (meer) aan spaargeld komen, ik doe alles van mijn 'speelgeld'. kan ik iets niet kopen van dat speelgeld? Niet kopen en wachten tot ik genoeg speelgeld heb om het wel te kopen.
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Koppensneller schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:58:
[...]

Members only:
Members only:

Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 221425

Members only:

[ Voor 95% gewijzigd door Anoniem: 221425 op 09-06-2015 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 14:07
Snowwie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 03:56:
Er zijn zoveel variabelen. Iets wat ik in bijv. het FO topic wat onderbelicht vind: Een (of meer) keer aanspraak maken op je buffer door allerlei omstandigheden kan aardig oplopen: echtscheiding, werkloosheid, ziekte / ongeval / arbeidsongeschiktheid, grote schade die deels of helemaal niet verzekerd is of kan worden. Als je een gezin hebt wordt het aantal omstandigheden die kunnen optreden haast exponentieel groter.

Als je al een paar ton op de bank hebt kan je daar wel doorheen komen maar als je nog aan het opbouwen ben kan je hele buffer in één keer weg zijn.

Ik ben niet echt met FO bezig maar probeer wel te zorgen dat ik tegenslagen kan opvangen. Ik spaar genoeg maar helaas heb ik al wat van die tegenslagen gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door timag op 05-06-2015 10:18 . Reden: Had het verkeerde topic in m'n hoofd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeahah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
Members only:

Plan is om binnen twee jaar een huis te kopen én te trouwen. Mijn buffer zal dus wel wat afnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Boeahah schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:18:
Members only:

Plan is om binnen twee jaar een huis te kopen én te trouwen. Mijn buffer zal dus wel wat afnemen..
Ehm..ik bedoel het helemaal niet fout hoor, maar je schrijft dat je nu geen partner hebt, maar je wil wel binnen 2 jaar trouwen? Hoe zie je dat voor je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:03

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ook ligt het er aan wat je aan buffer beschouwd. Ik heb momenteel een buffer van 7,5k. Dat is mijn betaalrekening en mijn "oh-shit-spaarrekening". Verder heb ik nog een (zeer bescheiding) beleggingsrekening en een aantal spaarrekeningen. Maar dat valt onder mijn vermogen, en niet onder mijn buffer. Ok, zou ik mijn baan verliezen of problemen met mijn gezondheid, verandert dat wel in buffer. Dan heb ik opeens rond de 20k.
Maar goed, moet ik dan ook de waarde van het huis gaan tellen? Want uiteindelijk zou ik ook mijn huis kunnen verkopen om meer cash te krijgen. Hoe ver moet ik dan gaan?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Laatst online: 13:28

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Members only:

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeahah
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07:03
Just_A_User schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:20:
[...]

Ehm..ik bedoel het helemaal niet fout hoor, maar je schrijft dat je nu geen partner hebt, maar je wil wel binnen 2 jaar trouwen? Hoe zie je dat voor je? :)
Haha, goede vraag. Voor jouw gemoedsrust: Die partner is er dus wel :).
Ik heb nee ingevuld omdat die partner in de huidige financiele situatie niet relevant is. Straks zal dat uiteraard veranderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
Boeahah schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:44:
[...]

Haha, goede vraag. Voor jouw gemoedsrust: Die partner is er dus wel :).
Ik heb nee ingevuld omdat die partner in de huidige financiele situatie niet relevant is. Straks zal dat uiteraard veranderen!
Ohhh zo, op die manier. Ik zat al even te denken inderdaad :P Nu kan ik weer goed slapen vanavond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-06 17:07
freek19 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 10:47:
Reizen doen we wel minimaal 2x per jaar.
ik lees heel veel, ja we reizen.... ik ben beneiuwd wat mensen, en ook jij daaronder verstaan....
voor mij is reizen, op minimaal 8/9 uur vliegen en dan niet met mn reet op het strand. Mag wel stellen dat dit een aanzienelijke aanslag elk jaar is. Echter besef ik me ook dat 2 week op een strand in Z France ook reizen kan betekenen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:53

Trackerfire

BTC HODLER

Members only:

Wat een "hoge" buffers hier. Hopen het binnen een aantal jaar ook wel weer aardig op te krikken. Hebben nieuw huis gekocht en zijn getrouwd, dus dan gaat er flink wat uit. Voor aankoop (1e) huis en bruiloft (begin dit jaar) hadden we zo'n
Members only:

[ Voor 4% gewijzigd door Trackerfire op 05-06-2015 11:20 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:45
Leeftijd: 28
Opleiding(en): HBO Werktuigbouwkunde

Type woning: Tussenwoning dit jaar gekocht
Hypotheek 100% annuitair variabel + extra reservering/aflossing. (LTV=100% en LTI<3)
Partner: Ja
Kinderen: Nee
Members only:

P.s. ik snap mensen niet die >10k bij de Rabo/ING hebben staan. Zeker als je spaart voor toekomstige aankoop huis kan je zo 1,55% rente pakken. Half uurtje werk, €65,- per 10k per jaar verdiend (kan je toch mooi van uit eten, moet er wel eens meer moeite voor doen).

Zeker als je rente op rente doorrekent en met een bedrag van 40k zou ik mezelf voor mijn kop slaan als dat na 5 jaar nog bij de Rabo stond (verschil van €1.300).

[ Voor 21% gewijzigd door assje op 05-06-2015 11:29 ]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freek19
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-05-2021
Martinus schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:02:
[...]

ik lees heel veel, ja we reizen.... ik ben beneiuwd wat mensen, en ook jij daaronder verstaan....
voor mij is reizen, op minimaal 8/9 uur vliegen en dan niet met mn reet op het strand. Mag wel stellen dat dit een aanzienelijke aanslag elk jaar is. Echter besef ik me ook dat 2 week op een strand in Z France ook reizen kan betekenen.
Voor mij was het in 2012 --> 3,5 maanden rondtrekken door australie na de studies + 2 weken belgie (kamperen)
2013 niets ivm kopen huis (wel zomervakantie Italie --> Kamperen, dat wel)
2014 1 week New York en vakantie Berlijn/praag (kamperen) + weekje skiëen (buiten het hoogseizoen, dat wel)
2015 tot nu toe stedentrip (rome en parijs) en augustus vakantie van 3 weken in scandinavië waarschijnlijk (kamperen)

Dan kun je wel stellen dat we wel redelijk wat reizen, en ook wat ondernemen naar mijn mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Laatst online: 22-05 20:36
Members only:

Op een enkele verdiener met een gezin te onderhouden is het een redelijke uitdaging om te sparen, laat staat iedere maand zwarte cijfers te behouden. Dit is heel lang minder gegaan waarbij iedere maand zo'n 200 euro van de spaarrekening verdampte. Vanaf oktober 2014 zijn we dan ook aan het budgeteren gegaan waarbij iedere cent wordt bijgehouden wat zijn vruchten heeft afgeworpen.

Gemiddeld weten we zo'n 105, - per maand aan onze buffer toe te voegen en zal ook een aanzienlijk deel van het vakantiegeld deze maand zijn weg gaan vinden naar de buffer waarmee de "3 maandlonen aan buffer"-grens bereikt zou moeten worden.

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
assje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 11:18:

P.s. ik snap mensen niet die >10k bij de Rabo/ING hebben staan. Zeker als je spaart voor toekomstige aankoop huis kan je zo 1,55% rente pakken. Half uurtje werk, €65,- per 10k per jaar verdiend (kan je toch mooi van uit eten, moet er wel eens meer moeite voor doen).

Zeker als je rente op rente doorrekent en met een bedrag van 40k zou ik mezelf voor mijn kop slaan als dat na 5 jaar nog bij de Rabo stond (verschil van €1.300).
Ik ben er zo een, maar rekeningen openen kosten ook vaak geld en in een deposito knallen dan is het weer niet direct beschikbaar. (je weet maar nooit)
En als ik me er 1 a 2 uur per maand mee moet bezighouden waar mijn geld net die 0.3% meer rente kan vangen dan is die winst al verdampt in mijn ogen.
Als ik het met minimaal 1 tot 1.5% omhoog kan knallen zal ik het niet laten maar ik ga niet in die 0.1-0.5% zitten rommelen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
GeeMoney schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Ik ben er zo een, maar rekeningen openen kosten ook vaak geld en in een deposito knallen dan is het weer niet direct beschikbaar. (je weet maar nooit)
En als ik me er 1 a 2 uur per maand mee moet bezighouden waar mijn geld net die 0.3% meer rente kan vangen dan is die winst al verdampt in mijn ogen.
Als ik het met minimaal 1 tot 1.5% omhoog kan knallen zal ik het niet laten maar ik ga niet in die 0.1-0.5% zitten rommelen hoor.
Spaarrekeningen openen kost helemaal geen geld en het gaat niet om 1 a 2 uur per maand maar om eenmalig een uurtje om een nieuwe rekening te openen en het geld over te boeken.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
assje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Spaarrekeningen openen kost helemaal geen geld en het gaat niet om 1 a 2 uur per maand maar om eenmalig een uurtje om een nieuwe rekening te openen en het geld over te boeken.
Ja en? Het is geen must toch? Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze met hun geld doen zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Nu online
assje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:35:
[...]

Ok, dan had ik het dus begin dit jaar helemaal uitgezocht en naar de LPB gestort die destijds 1.45% had en ik 1.3% .

Nu is de LPB al gezakt naar 1.2% en mijn bank naar 1.1% op laten we zeggen 15k.

Dus hoeveel hebben we dan ook alweer "verdiend" ?

Nogmaals maar dat is mijn mening loont het de moeite niet om onder de 0.5% verschil geld te gaan verschuiven. Of het moet een dermate stapel zijn dat het echt het verschil kan maken (zeg >100k) .

[ Voor 15% gewijzigd door GeeMoney op 05-06-2015 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
GeeMoney schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Ok, dan had ik het dus begin dit jaar helemaal uitgezocht en naar de LPB gestort die destijds 1.45% had en ik 1.3% .

Nu is de LPB al gezakt naar 1.2% en mijn bank naar 1.1% op laten we zeggen 15k.

Dus hoeveel hebben we dan ook alweer "verdiend" ?
Een gemiddeld verschil van 0,12% dus €18 (nog niet slecht voor een uur werk netto).

Dit verschil is inderdaad niet groot. Als je voor een huis spaart tegen 0,9% terwijl bij Regiobank 1,55% mogelijk is wordt het verschil een stuk groter (zie ik veel in mijn omgeving).

Ik ageer vooral tegen de irrationele angst om geld eens over te boeken naar een andere spaarrekening.
Just_A_User schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:38:
[...]

Ja en? Het is geen must toch? Laat mensen lekker zelf bepalen wat ze met hun geld doen zou ik zeggen :)
Nee het is geen must, wel vreemd. Tot in de late uurtjes vergelijken op Tweakers om een gadget voor €10 minder te kopen maar honderden euro's per jaar verdienen door een rekening te openen is opeens te veel werk.

[ Voor 22% gewijzigd door assje op 05-06-2015 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
assje schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:42:
[...]

Een gemiddeld verschil van 0,12% dus €18 (nog niet slecht voor een uur werk netto).

Dit verschil is inderdaad niet groot. Als je voor een huis spaart tegen 0,9% terwijl bij Regiobank 1,55% mogelijk is wordt het verschil een stuk groter (zie ik veel in mijn omgeving).

Ik ageer vooral tegen de irrationele angst om geld eens over te boeken naar een andere spaarrekening.
Angst? wie spreekt er van angst? Ik heb daar gewoon geen zin in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:23

ErA

Members only:

Mijn minimale onderbuffer heb ik op 20K gezet. De afgelopen 2 jaar heb ik mijn huis volledig ingericht dus geregeld de 20K aangeraakt. Nu gelukkig weer stijgende.

Mijn functie als Account manager met daarin de jaarlijkse bonus zorgt voor een keer per jaar een smak geld waar je niet op rekent. Dus dat is wel makkelijk.

Daarnaast sluis ik zoveel mogelijk van mijn salaris meteen weg naar andere rekeningen (heb een fondsbeleg rekening geopend waar ik geld heen stort iedere maand). Dit doe ik om het psychologisch "kwijt" te zijn. Ik betaal ook veel te veel aan essent, ook om ieder jaar weer een lekkere som terug te krijgen en te kunnen sparen.

Ook hypotheek rente aftrek doe ik 1 keer per jaar.

Onbewust sparen allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Eigenlijk mag er onder het kopje "Beleggingen" ook nog wel "Zonnepanelen" worden vermeld.

Zonnepanelen zijn immers ook een vorm van investeringen die op langere termijn aardig geld kunnen opleveren. Het is zelfs zo dat je beter 5.000 a 10.000 euro kunt investeren in zonnepanelen dan het 'dood' op de spaarrekening laten staan. Verschil in rendement kan meer dan 5% bedragen, afhankelijk van je stroomverbruik.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentje115
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04-2023
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11:53

Trackerfire

BTC HODLER

koentje115 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 15:38:
Members only:
Op 31 en respectievelijk 29-jarige leeftijd aan spaargeld 20-40 keer de jaaruitgaven hebben. Nog eventjes en jullie zijn "Fo" of is er een speciaal doel? Boerderij later o.i.d.?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-05 14:42
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 13:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

Members only:

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
Ricmaniac schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:38:
Members only:
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricmaniac
  • Laatst online: 13:32

Ricmaniac

GoT is love, GoT is life

rr7r schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 16:43:
[...]

Members only:
Ja zal het wel bereiken alleen zie ik niet gebeuren op kort termijn, zal nog wel een ruim jaar duren.Thanks, opzich wel een goeie tip ja om over na te denken. Maar ik ben niet iemand die het uitgeeft aan stomme dingen die zeg maar niet nodig zijn hoor. Ik kan mezelf wel inhouden zodat ik altijd wat heb om te laten staan.

WoW: Rogue, FFXIV: Sasuke Uchiha, TWITCH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-10-2022
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:19
Members only:

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-06 18:59

Metro2002

Memento mori

Snowwie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 14:55:
Eigenlijk mag er onder het kopje "Beleggingen" ook nog wel "Zonnepanelen" worden vermeld.

Zonnepanelen zijn immers ook een vorm van investeringen die op langere termijn aardig geld kunnen opleveren. Het is zelfs zo dat je beter 5.000 a 10.000 euro kunt investeren in zonnepanelen dan het 'dood' op de spaarrekening laten staan. Verschil in rendement kan meer dan 5% bedragen, afhankelijk van je stroomverbruik.
Ik heb het voor mijn woning wel eens berekend en ga pas 'verdienen' op zonnepanelen na 8 jaar.
Ofwel: de eerste 8 jaar heb ik negatief rendement, het is dus wel echt voor de laaaaange termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0wer
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-02 12:31
Moet me toch eens gaan verdiepen in dat beleggen.. Als ik zie hoe sommigen het hier doen.. ;)

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ebbz
  • Nu online
Metro2002 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 19:18:
[...]

Ik heb het voor mijn woning wel eens berekend en ga pas 'verdienen' op zonnepanelen na 8 jaar.
Ofwel: de eerste 8 jaar heb ik negatief rendement, het is dus wel echt voor de laaaaange termijn.
Jij hebt het over de terugverdientijd van je investering, dat duurt vaak wel even voordat je dat terug hebt inderdaad.

Wat snowwie bedoelt is stel je hebt 5K op een spaarrekening staan waar je niets met doet en niet nodig gaat hebben. Je zou dat kunnen investeren in zonnepanelen. En als je daardoor 20 euro per maand bespaart op energiekosten, heb je dus een "rendement" van zo'n 5%. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

ebbz schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 20:46:
[...]

Jij hebt het over de terugverdientijd van je investering, dat duurt vaak wel even voordat je dat terug hebt inderdaad.

Wat snowwie bedoelt is stel je hebt 5K op een spaarrekening staan waar je niets met doet en niet nodig gaat hebben. Je zou dat kunnen investeren in zonnepanelen. En als je daardoor 20 euro per maand bespaart op energiekosten, heb je dus een "rendement" van zo'n 5%. :+
Dat is afhankelijk van de definitie van rendement maken dan.

Die 5000 euro ben ik gewoon kwijt, die heb ik niet meer. Als ik mijn geld op de bank zet heb ik én die 5000 euro én krijg ik rente (rendement).

Die 20 euro per maand is dan ook pas ná je terugverdientijd rendement en tot die tijd ben je je investering aan het terugverdienen en heb je -5000 euro en je "rendement".

Ik snap het argument wel maar dat is net zoiets als zeggen: Ik los mijn hypotheek af dan heb ik een bepaald rendement. Nee, je hebt dan minder schuld, dat is een nuance verschilletje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

soms heb ik de indruk dat sommigen wel erg doordrijven met hun spaargeld.
mijn spaargeld is op dit moment enigzins verdampt op de rekeningen dan weliswaar.
Zit nu voor een groot deel in mijn huis en mijn eigen bedrijf (opstart fase).

Afgelopen 3 jaar bijna 50.000 uitgegeven aan verbouwingen en investeringen.

Maar ik ben dan ook niet afhankelijk van 1 inkomsten bron (heb er momenteel 3).
Komende periode zal de buffer ook weer een rake klap gaan krijgen door het onverwacht moeten investeren in een nieuwe ontwikkeling maar die investeringen komen uiteindelijk wel weer terug in de spaarbalans.

Geld moet rollen mensen! dat eeuwig oppotten bereiken we niets mee, zeker niet met een dalende euro ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Geld moet rollen mensen! dat eeuwig oppotten bereiken we niets mee, zeker niet met een dalende euro ;).
Hehe, je uitspraak doet me denken aan een tegeltje die m'n schoonouders in de wc hebben hangen waarop staat : "Wie geen cent heeft ziet overal koopjes". :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online
Snowwie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:42:
[...]
Hehe, je uitspraak doet me denken aan een tegeltje die m'n schoonouders in de wc hebben hangen waarop staat : "Wie geen cent heeft ziet overal koopjes". :)
Dat klopt helemaal, en andersom werkt het ook. Nu ik het geld ervoor heb heb ik geen behoefte meer om ieder jaar een nieuwe TV te kopen :P

dankzij een erg goed gestart eigen bedrijf ook een leuke buffer opgebouwd:

Members only:

[ Voor 33% gewijzigd door The_Zohan op 06-06-2015 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
175k als buffer en dan nog op een kamer wonen? :?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Nu online
Snowwie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:13:
ik huur de zolderkamer bij een vriend van me :) dit geld is sinds 1 januari 2014 verdiend, en heb eerlijk gezegd nog niet de tijd, energie en behoefte gehad om naar iets anders te gaan zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

GeeMoney schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 12:30:
[...]

Uhm... meld je aan voor de nieuwsbrief van een van de vele vergelijkingswebsites zoals spaarrente.nl. Dan krijg je een keer in de maand een nieuwsbrief met een kort lijstje waarin de hoogste spaarrekeningen en deposito's in staan. Een spaarrekening openen hoeft maar een keer en is gewoon gratis en bovendien zo gebeurt. Makkelijk verdient dacht ik zo.
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:47:
[...]

Dat klopt helemaal, en andersom werkt het ook. Nu ik het geld ervoor heb heb ik geen behoefte meer om ieder jaar een nieuwe TV te kopen :P

dankzij een erg goed gestart eigen bedrijf ook een leuke buffer opgebouwd:

Members only:
Ik ben nu toch wel heel erg benieuwd wat voor onderneming je dan hebt.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 248568 op 06-06-2015 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-06 06:10
Anoniem: 248568 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:22:
[...]

[...]

Ik ook, zeker als je nagaat dat het verdiend is vanaf 2014.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 248568

Dancing_Animal schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 02:03:
[...]

Ik ook, zeker als je nagaat dat het verdiend is vanaf 2014.
Ik denk vrouwenhandel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lasteraar
Doe je goed :-)
Op deze manier heb je ook weinig vaste lasten..

Mijn vaste lasten liggen toch wel op een 5500,- per maand. Er moet ook gewoon wat meer binnenkomen..
( gelukkig gebeurd dat ook.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

[...]

Uhm... meld je aan voor de nieuwsbrief van een van de vele vergelijkingswebsites zoals spaarrente.nl. Dan krijg je een keer in de maand een nieuwsbrief met een kort lijstje waarin de hoogste spaarrekeningen en deposito's in staan. Een spaarrekening openen hoeft maar een keer en is gewoon gratis en bovendien zo gebeurt. Makkelijk verdient dacht ik zo.

[...]
Pak die van jou er uit, maar vraag me af of diegene die dit melden dat het snel verdiend is om steeds van spaarrekening te hoppen ook daadwerkelijk ook een aanzienlijk vermogen hebben.

Ik/wij heb(ben) ook royaal te veel geld op de rekeningen en het klinkt wellicht lullig maar als ik daar 150-300 extra op kan verdienen per jaar om 2/x per jaar te switchen van aanbieders is me dat te veel moeite.

Doordat we een aanzienlijke buffer hebben zit het niet zo vooraan in ons hoofd en zou het actief gaan beheren alleen maar stress opleveren.

Dus luxe dingetje, maar ik zie het vergelijkbare gebeuren bij de mensen die soortgelijke buffers hebben hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaviddeVogel
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-09-2022
Barrycade schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 09:24:
[...]

Pak die van jou er uit, maar vraag me af of diegene die dit melden dat het snel verdiend is om steeds van spaarrekening te hoppen ook daadwerkelijk ook een aanzienlijk vermogen hebben.

Ik/wij heb(ben) ook royaal te veel geld op de rekeningen en het klinkt wellicht lullig maar als ik daar 150-300 extra op kan verdienen per jaar om 2/x per jaar te switchen van aanbieders is me dat te veel moeite.

Doordat we een aanzienlijke buffer hebben zit het niet zo vooraan in ons hoofd en zou het actief gaan beheren alleen maar stress opleveren.

Dus luxe dingetje, maar ik zie het vergelijkbare gebeuren bij de mensen die soortgelijke buffers hebben hier.
Dat komt grotendeels waarschijnlijk ook omdat het overal huilen is wat spaarrentes betreft. Of je nou 0,90% of 1,10% rente krijgt, het blijft weinig, ook met een grote buffer (waarop je dan ook nog eens 1,2% belasting betaald). Zodra het verschil in rente meer dan een procent is zou ik met een wat grotere buffer toch wat actiever het geld heen en weer sluizen of vastzetten in een deposito. Van de rente kun je dan leuke dingen doen als mooi extraatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Nu online
[...]

Ik heb een handelsonderneming. Nee geen vrouwenhandel haha. Ik handel vooral in electronica, gamecodes en softwarelicenties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chronoz
  • Laatst online: 09-10-2022
Die €175.000 is dan wel vast voor belasting eraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Nu online
chronoz schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:19:
Die €175.000 is dan wel vast voor belasting eraf.
Nopes, belasting 2014 is al betaald. Vergeet niet dat ik nogal wat kortingen krijg omdat het mijn 1e jaar was. Zelfstandigenaftrek 7500, startersaftrek 2500, 1e 14% vrijgesteld, en daarna nog middelen met voorgaande (magere) jaren. Was een goed jaar qua belastingen voor me :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Snowwie schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:13:
Juist! :) Anders bouw je dat niet zo snel op hehe.

Toen ik nog een armzalige phd student was met mager loon woonde ik alleen bij m'n ouders, dus weinig kosten, en bouwde ik vrij snel een buffer van 40k euro op. Toen ben ik getrouwd, huis ingericht, en al snel 20k armer. Nu wonen we dus samen in een huurhuis, vrouw werkt niet, en dan is het ineens erg lastig om een buffer op te bouwen. Ik verdien rond de 7k eur bruto per maand, en er komt beetje bij beetje wat bij m'n buffer (nog steeds 20k), maar het houdt niet over... Als ik nog steeds alleen bij m'n ouders had gewoond had ik nu ook denk ik wel in ieder geval 100k gehad oid. Maar goed, ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
het ultieme voorbeeld van scheefhuur... (niet moralistisch bedoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-05 12:22
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:35:
[...]

Nopes, belasting 2014 is al betaald. Vergeet niet dat ik nogal wat kortingen krijg omdat het mijn 1e jaar was. Zelfstandigenaftrek 7500, startersaftrek 2500, 1e 14% vrijgesteld, en daarna nog middelen met voorgaande (magere) jaren. Was een goed jaar qua belastingen voor me :p
Mooi moment om een huis te kopen dan lijkt me?

Als je verondersteld dat een huis waardevast is op langere termijn, dan heb je straks (net als nu) geen (significante) woonlasten maar wel hoger woongenot, tegen nul kostprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37
Toch prima als je het naar je zin hebt bij een maat op zolder? Lekker voordelig en ook nog gezellig lijkt mij ipv alleen. Ik zou zeggen: lekker doorgaan zo! Huis kopen kan altijd nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Nu online
Ik probeer idd te leven naar wat ik wil hebben, niet naar wat ik verdien :p
omdat ik in zo'n korte tijd zoveel meer ben gaan verdienen ben ik niet meegegroeid met mijn uitgaven. Ik heb mezelf toegestaan om mezelf te trakteren op een mooie BMW, heb een mooie laptop op de zaak gekocht en thats it. Ik geef ~800-1000 euro per maand uit zonder echt op dingen te beknibbelen. Dit geld verdien ik al door mijn 16 uur contract bij mijn oude werkgever (die ik gewoon aangehouden heb voor het geval de handel minder werd).

Het geld wat ik met de zaak verdien is direct spaargeld

Iemand tips wat een laagdrempelige manier is van investeren? Ik heb al wat geld uitstaan in een bedrijf van een vriend van me @ 8% rente, heb vorig jaar wat bij aandelen zitten rondkijken via ABN Amro fondsen, maar werd er een beetje zenuwachtig van. Was in oktober ingestapt, en in januari uitgestapt met een rendement van 7% in die 3 maanden tijd. Vond het echter best stressvol, steeds bang dat de koers in zou zakken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Members only:

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 06-06-2015 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:37
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:23:

Iemand tips wat een laagdrempelige manier is van investeren? Ik heb al wat geld uitstaan in een bedrijf van een vriend van me @ 8% rente, heb vorig jaar wat bij aandelen zitten rondkijken via ABN Amro fondsen, maar werd er een beetje zenuwachtig van. Was in oktober ingestapt, en in januari uitgestapt met een rendement van 7% in die 3 maanden tijd. Vond het echter best stressvol, steeds bang dat de koers in zou zakken :p
Kijk even hier :) Financiële onafhankelijkheid - Deel 2

Misschien is crowfunding nog wat voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-06 08:37
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimpelenLeuk
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22-05 13:25
Members only:

Wil graag een groter buffer, maar ja... Beide veel moeten lenen tijdens de studie. Nu net in het arbeidsleven gestapt en een buffer aan het opbouwen voor een auto/koophuis. Met 1 kind en net boven de nivelleringsgrens schiet t allemaal niet zo op.

[ Voor 0% gewijzigd door Krisp op 10-06-2015 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06:51
je mo is niet goed gelukt

never mind: is al voor je aangepast door een admin

[ Voor 17% gewijzigd door gr8-jen op 10-06-2015 14:54 ]

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSynn
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:36
Members only:

Vorig jaar 2de woning gekocht na 1ste woning met verlies te hebben verkocht (gekocht in 2008). Dit was een aanslag op onze buffer: 33k ews, ~10k verbouwingskosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 11:13
Zoijar schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 13:49:
[...]

Juist! :) Anders bouw je dat niet zo snel op hehe.

Toen ik nog een armzalige phd student was met mager loon woonde ik alleen bij m'n ouders, dus weinig kosten, en bouwde ik vrij snel een buffer van 40k euro op. Toen ben ik getrouwd, huis ingericht, en al snel 20k armer. Nu wonen we dus samen in een huurhuis, vrouw werkt niet, en dan is het ineens erg lastig om een buffer op te bouwen. Ik verdien rond de 7k eur bruto per maand, en er komt beetje bij beetje wat bij m'n buffer (nog steeds 20k), maar het houdt niet over... Als ik nog steeds alleen bij m'n ouders had gewoond had ik nu ook denk ik wel in ieder geval 100k gehad oid. Maar goed, ik ben tevreden :)
Wacht, je verdient 7000 bruto per maand, woont in huurhuis, maar sparen lukt moeilijk?

Heb je 3 kinderen bij 3 andere vrouwen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timag
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-06 14:07
Metro2002 schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 22:13:
[...]

Dat is afhankelijk van de definitie van rendement maken dan.

Die 5000 euro ben ik gewoon kwijt, die heb ik niet meer. Als ik mijn geld op de bank zet heb ik én die 5000 euro én krijg ik rente (rendement).

Die 20 euro per maand is dan ook pas ná je terugverdientijd rendement en tot die tijd ben je je investering aan het terugverdienen en heb je -5000 euro en je "rendement".

Ik snap het argument wel maar dat is net zoiets als zeggen: Ik los mijn hypotheek af dan heb ik een bepaald rendement. Nee, je hebt dan minder schuld, dat is een nuance verschilletje :P
Bij mij komt het rendement op basis van de geprognotiseerde opbrengst op 5% (€3500 investeren / 20 jaar levensduur = € 175 afschrijving per jaar, € 350 bruto opbrengst maakt € 175 netto rendement). Afgelopen jaar was het werkelijk rendement 10% (veel zon gehad).

Als ik mijn investering zou weglaten zou ik op 10% rendement komen maar dat is zoals je al aangeeft jezelf rijk rekenen omdat je het geld van die investering wel kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:14
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:59:
[...]

Wacht, je verdient 7000 bruto per maand, woont in huurhuis, maar sparen lukt moeilijk?

Het is toch niet zo moeilijk om niet te kunnen sparen als je 7000 euro verdient? Gewoon 8000 uitgeven!
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08:26
lutjes schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:01:
Members only:
Tijdens en na mijn studietijd heb ik zulke bedragen niet kunnen sparen... Doe je netjes en een mooi bedrag als je ergens wat wil kopen..

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Metro2002 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Het is toch niet zo moeilijk om niet te kunnen sparen als je 7000 euro verdient? Gewoon 8000 uitgeven!
;)
dat is waar ja, maar ik verbaas me er over. 4100 netto is een behoorlijk salaris. Dan moet dat huurhuis behoorlijk duur zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onderzetter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2023
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:23:

Hiervoor heb je meerdere mogelijkheden en hangt erg af van persoonlijke voorkeur. Belangrijke uitgangspunten voordat je beslist hoe je je geld gaat investeren zijn:

1. Wat is mijn horizon.
2. Hoeveel van mijn vermogen wil ik investeren. Belangrijk is dat het een vrij besteedbaar vermogen is. That is: Je moet het niet per direct nodig hebben.
3. Hoeveel risico/rendement wil ik lopen/behalen.

Een laagdrempelige manier van investeren is een bepaald bedrag in beheer te geven aan een financiele instelling. Deze financiele instelling stelt voor jou een portefeuille samen, uit een combinatie van zakelijke waarden (fondsen) en vastrentende waarden (obligaties). Bij deze financiele instelling kan je een risicoprofiel aangeven. Van zeer defensief (vooral vast rentedewaarde) tot zeer offensief (vooral zakelijke waarden). Bij deze profielen horen ook verschillende investeringshorizons. Tot minimaal 8 jaar bij zeer defensief, tot minimaal 16 jaar bij zeer offensief. Voor deze service betaal je echter ook een service-fee, over het algemeen tussen 0.8 tot 1.2% van de portefeuillewaarde.
Deze manier kent enkele voordelen: - Geen omkijken naar je portefeuille. -Goed gespreide portefeuille, samengesteld door professionals. Een nadeel is echter dat je gemiddeld een procent aan rendement inlevert.

Een andere mogelijkheid is zelf gaan investeren in fondsen en/of aanndelen. Hiervoor is echter wel meer expertise nodig, omdat je zelf je portefeuille moet spreiden.

Mocht je hier serieuze interesse in hebben, dan adviseer ik je eens te informeren bij je bank. Die kunnen je goed informeren over de voor- en nadelen en de bijbehorende rendementen en risico's.

P.S. Het moment van in en uitstappen is niet te timen, het belangrijkste is dat je belegd blijft voor de periode van je horizon en je vooral niet laat leiden door emoties en stress.

[ Voor 7% gewijzigd door Onderzetter op 10-06-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
lutjes schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:01:
Members only:
Nog maar eens herhalen dan, stel dat je dit geld wil gaan gebruiken voor toekomstige aanschaf/verbouwing van een huis kan je heel simpel door je geld over te boeken 1,55% rente krijgen.

Members only:
muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:12:
[...]

dat is waar ja, maar ik verbaas me er over. 4100 netto is een behoorlijk salaris. Dan moet dat huurhuis behoorlijk duur zijn ;)
Als je een nieuwe auto rijdt, de eventuele vrouw een auto rijdt en een woning passend bij het inkomen hebt is dat zo op.

Samen met mijn vriendin verdien ik ongeveer hetzelfde netto en dat gaat ook gewoon (grotendeels) op en dat is zonder kinderen, zonder nieuwe auto en zonder duur huis.

Een hoog salaris is leuk maar als je als eenverdiener een gezin onderhoudt gaat het echt wel hard.

[ Voor 52% gewijzigd door assje op 10-06-2015 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:14
koentjuh1987 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:11:
[...]

Tijdens en na mijn studietijd heb ik zulke bedragen niet kunnen sparen... Doe je netjes en een mooi bedrag als je ergens wat wil kopen..
Ik werk nu ook alweer ongeveer 3 jaar en houd elke maand een leuk bedrag over om te sparen.
aangezien ik nog thuis woon zijn de vaste lasten er ook bijna niet op wat verzekeringen etc na.

het geld wat ik dus aan de kant heb gezet is inderdaad voor over een paar jaar een huis incl hypotheek gefinancierd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Members only:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nock372
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:27
Members only:
nvt

25,17kwp bij de ouders, 13,58kwp bij de zus, en 14,64kwp bij mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 15:12:
Nouja, ik spaar wel wat, maar ik zei dat het niet heel hard ging. Ik zou zo uit de losse pols m'n maandelijkse kosten grofweg zo iets schatten: 1000 huur, 150 zorg, ~600 boodschappen, 80 telefoon, 80 internet ed., 100 stroom/water etc, 75 verschillende belastingen, vuilophaal, waterschap, ~200 studie van vrouw, ~150 overigen zoals rijbewijs, visa, verblijfsvergunning, altijd wel weer wat nieuws, ~300 vakantie en uitjes/eten/etc (zeg 3600 per jaar). Dan zit je op ongeveer 3k netto per maand uitgaven. De grote dingen gaan dan nog van je buffer af, zoals een nieuwe TV, computer, laptop, witgoed, meubeltjes, kleding (!) is ook altijd wel iets per jaar. Ok, dan komt er zeg 10k bij per jaar. Om dan aan een ton te komen moet ik nog 10 jaar sparen :) (

Merk overigens op dat ik dus geen kinderen of auto heb... wel twee katten, dat vergat ik nog, ook weer een paar tientjes :) Vandaar dat ik me ook wel eens afvraag/verbaas waar andere mensen dat dan allemaal van doen.

[ Voor 10% gewijzigd door Zoijar op 10-06-2015 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade

Barrycade

Through the...

Ik zie wel 100-en euro's aan besparing als je 160 euro aan internet en telefoon kwijt bent en 650 per maand aan boodschappen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 08:41
Members only:

Sinds enkele maanden spaar ik zo'n 400 euro per maand. :) Best tevreden mee.
Twijfel om van de Rabobank naar een andere bank over te stappen omdat ik niet meer zo tevreden ben met de Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Members only: Title

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gangster93
  • Laatst online: 08:41
Jamaicaman schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 21:19:
Members only: Title
Is een vergunning aanvragen niet goedkoper? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
De vergunning wel ja, maar je moet dan verplicht een architect inschakelen die je helemaal leegklopt in sommige gevallen zelfs duurder dan de bouw van het huis. Zonder vergunning (en architect) ben je dus goedkoper uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
muffstuff schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:59:

Dat idee had ik nu ook al, het deed me denken aan die aflevering van "Een Dubbeltje op z'n kant" waarin een stel ook een gezamenlijk inkomen had van 5.000 euro en dat nog steeds niet genoeg was om van rond te komen.

Ik kan met een inkomen van 1.000 euro al sparen en dan zou het met 7.000 euro niet kunnen? Dan leg je toch ergens de lat veel te hoog.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tank80
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:34

Tank80

Cyanide&&Happiness

*knip*

[ Voor 99% gewijzigd door Tank80 op 10-06-2015 23:05 ]

Je imiteert me mateloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:01

rjong5

?

Zoijar schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:26:
[...]

Om dan aan een ton te komen moet ik nog 10 jaar sparen :) (

Merk overigens op dat ik dus geen kinderen of auto heb... wel twee katten, dat vergat ik nog, ook weer een paar tientjes :) Vandaar dat ik me ook wel eens afvraag/verbaas waar andere mensen dat dan allemaal van doen.
Menig persoon zou willen dat ie 10k per jaar kon sparen.
Dus niet teveel klagen ;-), zeker gezien je op heel veel dingen kan besparen.

Ikzelf met 1 kleine van 2,5 en 3 katten en 1 forse hond zit gemiddeld op 800 variabele kosten p m.
(Boodschappen / kleding / roken / autorijden etc etc. Alles buiten de vaste lasten. ( alle vaste lasten ongeveer 1700 bij elkaar )

Probeer elke maand 400 weg te zetten, dus reken maar uit hoe lang ik over een ton doe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjong5
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:01

rjong5

?

Members only:

Niet veel kunnen opbouwen door verbouwen huis ( isoleren etc )
Probeer elke maand wel 400 weg te zetten maar gaat vaak wel weer op aan onvoorziene dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mannowlahn
Zoijar schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 18:26:
[...]

Nouja, ik spaar wel wat, maar ik zei dat het niet heel hard ging. Ik zou zo uit de losse pols m'n maandelijkse kosten grofweg zo iets schatten: 1000 huur, 150 zorg, ~600 boodschappen, 80 telefoon, 80 internet ed., 100 stroom/water etc, 75 verschillende belastingen, vuilophaal, waterschap, ~200 studie van vrouw, ~150 overigen zoals rijbewijs, visa, verblijfsvergunning, altijd wel weer wat nieuws, ~300 vakantie en uitjes/eten/etc (zeg 3600 per jaar). Dan zit je op ongeveer 3k netto per maand uitgaven. De grote dingen gaan dan nog van je buffer af, zoals een nieuwe TV, computer, laptop, witgoed, meubeltjes, kleding (!) is ook altijd wel iets per jaar. Ok, dan komt er zeg 10k bij per jaar. Om dan aan een ton te komen moet ik nog 10 jaar sparen :) (

600 euro aan boodschappen? :o Elke avond thuisbezorgd ofzo? maar goed, ja dan gaat het wel hard ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjommer
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-05 10:03
edit

[ Voor 97% gewijzigd door Tjommer op 08-09-2015 10:34 . Reden: privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

muffstuff schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 08:58:
600 euro aan boodschappen? :o Elke avond thuisbezorgd ofzo? maar goed, ja dan gaat het wel hard ja.
Zo idioot is dat toch niet? Nou reken ik er ook dingen bij als wijn of krat bier, chips, snacks, makeup, standaard medicijnen; alles dat ik zeg maar koop op een zaterdagmiddag bij de supermarkt, drogist, etc. Dat is een tientje per persoon per dag. Volgens het Nibud heb je voor normale voeding ongeveer 6 euro per persoon nodig, dus dan heb je nog 4 euro pp/pd, een ruime 200 euro. Daar kan je inderdaad best wel wat van doen, maar aan de andere kant is dat ook zo op. Denk bijvoorbeeld aan een keer een fles whisky voor 45 euro ofzo, en zo zijn er elke maand wel dingen.Maar goed, ik leef inderdaad prima (voordat men weer denkt dat ik klaag; ik vind het gewoon interessant te vergelijken)
Snowwie schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:31:
Ik kan met een inkomen van 1.000 euro al sparen en dan zou het met 7.000 euro niet kunnen? Dan leg je toch ergens de lat veel te hoog.
Van 1000 rondkomen is mijnsinziens gewoon niet mogelijk -- al helemaal niet in een grote stad. De huur is dat al netto. De enige manier waarop dat kan is bijvoorbeeld sociale woningbouw met lage huur gecombineerd een flinke dosis subsidies voor zorgkosten, huur, gemeentebelastingen, etc, en natuurlijk vrijwel geen inkomstenbelasting (52% hakt er aardig in, maar dat is allemaal prima; ik ben ook voorstander van een basisinkomen bv)

[ Voor 27% gewijzigd door Zoijar op 11-06-2015 18:59 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 47 Laatste