Dit absoluut NIET doen. Je bent ontzettend veel geld kwijt aan advies en beheer terwijl die banken geen voordelen bieden.Verwijderd schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:25:
[...]
Advies vragen bij banken, overigens is er volgens mij ook een beleg topic op GoT.
Als je je er in wilt verdiepen pak dan het beleg topic: Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 7Krylinck schreef op zaterdag 6 mei 2017 @ 22:23:
Ik heb het idee dat ik wat mis door niet te beleggen, maar ik heb kennis noch tijd om iets te leren of beleggingen te beheren. Wat is wijsheid?
Waar het in het kort op neer komt is dat je op twee manieren kan beleggen, namelijk actief en passief. Beide hebben hun voor- en nadelen.
Actief beleggen houd in dat je zelf aandelen koopt en verkoopt op basis van allerlei informatie of een gevoel. Dat werkt in de praktijk echter vrijwel niet omdat het teveel tijd en geld kost. Als het je wel lukt kan je enorm veel geld verdienen. Veel risico voor een hoge beloning dus.
Dan is passief beleggen een betere optie. Je investeert in fondsen die een index volgen. Bijvoorbeeld een fonds die de AEX index volgt, die zorgt er voor dat de aandelen in dit fonds de AEX spiegelen. Gaat de AEX omhoog dan gaat jouw fonds ook omhoog, gaat de AEX omlaag dan gaat jouw fonds ook omlaag. Het grote voordeel is dat je een enkel aandeel van zo'n fonds koopt en dat in dat aandeel honderden bedrijven vertegenwoordigt zitten. Je risico is dus laag maar je beloning is dat ook.
Als je dan elke maand in koopt voor een vast bedrag kan je op die manier zonder al te veel moeite een aardig vermogen opbouwen. Dit moet je wel doen met een lange termijn planning, niemand kan voorspellen wat de markt de komende paar jaar doet maar deze fonds beleggers gaan er juist van uit dat de markt over een periode van 20 jaar altijd zal stijgen.
Kies dan de fondsen met de laagste beheer kosten en je kan een aardige winst maken als de economie flink groeit.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N