soms ben ik wel jaloers op dit soort situaties. Maar als ik dan naam mijn situatie kijk dan kom ik zelf ook een heel eind in de buurt.fender89 schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 11:08:
***members only***
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
afgelopen zomer een huis gekocht, net daarna van baan gewisseld waardoor de lease-auto werd ingeleverd en er weer een eigen auto voor teruggekocht moest worden. Dit heeft alles wel wat impact gehad op de spaarquota's maar we gaan weer de goede kant op. Bij de koop van een woning komen er altijd nog de nodige kosten. Een ditje hier datje daar etc... Grofweg is het gehele spaarbudget meer dan gehalveerd. Echter zien we nu beetje bij beetje het spaarsaldo weer toenemen. HRA uit 2016 niet teruggevraagd dus straks alsnog bij de belastingaangifte van 2016 incl de bijkomende kosten voor aanschaf van het huis. Dit zal wel wat toevoegen aan het spaarsaldo..
Voor nu hebben we 3 spaarrekeningen gemaakt. 1 voor de auto (reiskosten vergoeding gaat direct naar de auto en wordt onderhoud etc van betaald), 2 spaarrekening voor het huis (verbouwing) en 3 de algemene spaarrekening waar we liever niet aan komen (hooguit als buffer potje voor extra aflossing op de hypotheek)
Vriendin is wel iets minder gaan werken maar werkt nu 2 straten verder ipv op 70 km (per dag) afstand.
Haar auto zal een stuk minder gebruikt worden. En als we over een jaar zoiets hebben... we kunnen prima uit de voeten met 1 auto dan kan het zomaar zijn dat die alsnog de deur uitgaat. Nemen die kosten af en kunnen we dat geld weer extra sparen.
...